"4. Kumppanilla on vain vähän ystäviä
Läheisyys parisuhteessa on helpompaa, jos molemmat ovat tottuneet kestäviin ihmissuhteisiin myös muilla elämän osa-alueilla. Yksinäinen susi ei välttämättä pysty läheisyyteen."
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2015101920535073_lz.shtml
Ystävättömyys ON varoitusmerkki
64
748
Vastaukset
- all.a.lie
Valetta. Yksinäinen juuri pystyy paremmin läheisyyteen..
- seonsairautta
Niin tai sitten riippumiseen, eli läheisriippuvuuteen.
- Mies30v
Niin, mistä tuotakin nyt katsoo.. itselläni ei ole oikeita ystäviä ja voin taata että pystyn oikenlaisen ihmisen kanssa todella läheiseen ihmisisuhteeseen.
Syy miksi itselläni ei ole ystäviä on ison osanihmisten yksikertainen ja alhainenkin ajattelutapa elämästä.Harva kykenee oikeasti syvällisesti pohtimaan elämää ja asioita.
Ja tiedän, kusipäiseltä ehkä kuulostaa mutta totta. Mies30v kirjoitti:
Niin, mistä tuotakin nyt katsoo.. itselläni ei ole oikeita ystäviä ja voin taata että pystyn oikenlaisen ihmisen kanssa todella läheiseen ihmisisuhteeseen.
Syy miksi itselläni ei ole ystäviä on ison osanihmisten yksikertainen ja alhainenkin ajattelutapa elämästä.Harva kykenee oikeasti syvällisesti pohtimaan elämää ja asioita.
Ja tiedän, kusipäiseltä ehkä kuulostaa mutta totta.Mistä tiedät, että pystyt läheiseen ihmissuhteeseen? Milloin sinulla viimeksi oli sellainen? Miksi suhteen toinen osapuoli ei jäänyt ystäväksesi?
- PohPuhPih
"Miksi suhteen toinen osapuoli ei jäänyt ystäväksesi?"
Kysytko sinä tuota ihan tosissasi? PohPuhPih kirjoitti:
"Miksi suhteen toinen osapuoli ei jäänyt ystäväksesi?"
Kysytko sinä tuota ihan tosissasi?Kysyn. Miksen kysyisi?
Jos Mies30v ei ole koskana ollut läheisessä ihmissuhteessa, niin mistä hän voi tietää kykenevänsä sellaiseen? Jos on ollut, niin miksi ei ole enää?- häh.täh
helka kirjoitti:
Kysyn. Miksen kysyisi?
Jos Mies30v ei ole koskana ollut läheisessä ihmissuhteessa, niin mistä hän voi tietää kykenevänsä sellaiseen? Jos on ollut, niin miksi ei ole enää?Oletko sinä ystävä kaikkien eksiesi kanssa?
häh.täh kirjoitti:
Oletko sinä ystävä kaikkien eksiesi kanssa?
Miksi ihan muut nimimerkit vastaavat eikä Mies30v itse? Olennainen kysymys on, onko hänellä kokemusta läheisestä ihmissuhteesta. Jos ei, niin hän _ei_ voi tietää varmuudella kykenevänsä sellaiseen.
En juuri pidä yhteyttä exieni kanssa kuin korkeintaan satunnaisesti, joten en laskisi heitä ystäviksi, mutta välejämme voisi kuvata ystävällismielisiksi :)helka kirjoitti:
Miksi ihan muut nimimerkit vastaavat eikä Mies30v itse? Olennainen kysymys on, onko hänellä kokemusta läheisestä ihmissuhteesta. Jos ei, niin hän _ei_ voi tietää varmuudella kykenevänsä sellaiseen.
En juuri pidä yhteyttä exieni kanssa kuin korkeintaan satunnaisesti, joten en laskisi heitä ystäviksi, mutta välejämme voisi kuvata ystävällismielisiksi :)"En juuri pidä yhteyttä exieni kanssa kuin korkeintaan satunnaisesti, joten en laskisi heitä ystäviksi, mutta välejämme voisi kuvata ystävällismielisiksi :)"
Olet siis epänormaali. Normaaleilla ihmisillä on ystäviä. Sinä epäonnistuit lapsesi isän kanssa suhteessa ja näköjään monen muun kanssa myös.- iknow1
super-atm kirjoitti:
"En juuri pidä yhteyttä exieni kanssa kuin korkeintaan satunnaisesti, joten en laskisi heitä ystäviksi, mutta välejämme voisi kuvata ystävällismielisiksi :)"
Olet siis epänormaali. Normaaleilla ihmisillä on ystäviä. Sinä epäonnistuit lapsesi isän kanssa suhteessa ja näköjään monen muun kanssa myös.Okei. Et ole ilmeisesti tuntenut sellaisia ihmisiä jotka ajattelevat syvällisesti ja näkevät asiat niin kuin sinä. Oletko koskaan päästänyt ketään niin lähelle? Uskon että löydät vielä sellaisia ihmisiä jostain päin maailmaa..
- Kilttiatm
Naiset just vihaa meitä yksinäisiä joilla ei ole kavereita.
- Kilttiatm
Kyllähän ne vihaa. Naiset ei halua kaveriksi miestä jolla ei ole kavereita.
Kilttiatm kirjoitti:
Kyllähän ne vihaa. Naiset ei halua kaveriksi miestä jolla ei ole kavereita.
Ei se vielä vihaamista ole, ettei jostain ihmisestä kiinnostu. Välinpitämättömyys ja viha ovat kaksi aivan eri asiaa.
- nimimerkitönj
Ei minunkaan miehellä ole kavereita täällä missä asutaan ja eletään. He ovat siellä hänen kotikulmillaan satojen kilometrien päässä täältä. Työkaverit taas on vaan työkavereita, ei ne koskaan meillä' käy tai yhteyttä pidä kuin töiden merkeissä. Eikä mua haittaa, niin kauan kun miestä itseä se ei haittaa. Mulla on vielä vähemmän ystäviä, kuin hänellä. Vaikkakin hänen muutamasta ystävästä on tullut mullekin kaveri, niin ystäviä on olemassa ainoastaan yksi. Asuu kaukana ja näemme ehkä kerran kahdessa vuosessa tai jopa harvemmin. Puhelin ja sähköposti toimii yhteydenpitäjänä, eikä sekään aktiivisesti. :)
Ei kaikkia haittaa vaikkei ystäviä ole yllinkyllin tai kyljessä kiinni.
- Kilttiatm
5. Paljon viinaa juova jännämies on naisille turvallisempi kumppani koska jännämiehellä on jännämies kavereita
- PillunLirkuttelunSalat
Näin uskon. Kavereiden kanssa kun on tullut naureskeltua pillumetsästyksen saloista, niin siitä on helppo iloisin mielin lähteä lirkuttelemaan naisille ilman sen suurempia paineita. Naisetkin pitää tuollaisesta rennosta olemuksesta.
- syksyapinasiili
Jos ei ole yhtään kaveria niin on kyllä vaikea uskoa, että kyseinen henkilö pystyisi mihinkään vakavempaan suhteeseen. Itselläni ei ole ollut koskaan kauheasti ystäviä, mutta muutama kuitenkin lähes aina.
Yhdessä vaiheessa olin kylläkin pari vuotta ilman yhtään ystävää (siis sellaisia joita voisin tavata säännöllisesti) ja kieltämättä ymmärrän täysin hyvin näin jälkikäteen miksi minua ei kukaan nainen huolinut: olisin ollut yliriippuvainen toisesta ihmisestä, minulla oli masennusta (joka johtui osittain kaverittomuudesta), kukaan ei ollut haastamassa minun ajatuksiani niin en osannut nähdä asioita muiden kantilta ja yksinkertainsesti olin tylsä.
Kun sain ystäviä taas niin sillä oli niin suuri vaikutus itseluottamukseen ja luonteeseeni, että aloin myös kelpaamaan naisille. Ja toki kävin useammin ihmisten ilmoilla joka vaikutti potentiaalisten kumppaanien tapaamiseen. No, minä olen aina ollut "yksinäinen susi" kun ei ole juurikaan kavereita ja sukulaisiin pidän yhteyttä ihan minimaalisesti. Broidinkaan kanssa en ole puhunut vuosiin mitään. Tossa se kesällä lähetti jonkun viestin että onko tää sun numero vielä voimassa ja vastasin siihen että on joo sama numero, onko jotain tärkeää asiaa. Ei ole vielä vastannut siihen :D
Silti olen aika herkkä ja empaattinen mies ja kykenen läheisyyteen. En tosin lukenut linkin juttua kun en ehi ko on muuta puuhaa tässä just nyt.
Mutta että.. arvioin artikkelin tästä näppistuntumalta että ihan puutaheinää varmaan.- Kilttiatm
Joku serkku joskus kyseli kuulumisia facebookissa. Niitä serkkuja en ole 15 vuoteen nähnyt.
" ihan puutaheinää varmaan."
Niinhän ne helkan jutut monesti on.....paitsi helkan tapaisille yksilöille. ;P
Tosin helkalla on tapana aina silloin tällöin kiusia, pilkata ja v*ttuilla provoten, mutta silloinkin niissä on kuitenkin hänen omia mielipiteitään mukana....
Onhan meilläkin helkan kanssa hetkemme, että jostain asioista olemme samaa mieltä... =)
- gfdgdgdsg
Minulla on käytännössä ollut vain yksi ystävä kaikki nämä vuodet, en tietenkään laske sisaruksia ja serkkuja, työkavereita yms. joiden kanssa on tullut oltua tekemisissä. Tämä asia ei ole masentanut minua lainkaan, sillä se on ollut oma valinta. Halutessani voin olla porukan keskipiste, mutta se ei ole mikään elinehto. Omaan hyvät sosiaaliset taidot eikä ihmisten kanssa oleminen ole ikinä ollut ongelma. Tämä kaverittomuusko tekee minusta huonon kumppanin? Pitääpä kysyä emännältä. En kyllä muista yhdenkään naisen koskaan tentanneen kaverien määrästä, ehkä ovat keskittyneet kumppanin valitsemisessa itse siihen kumppaniin eikä ulkosuhteellisiin seikkoihin?
Tää oli hieno kirjoitus mielestäni, ihan kuin olisin itsekin voinut noin sanailla. Minullakin se on ollut oma valinta, kyse ei ole lainkaan siitä että olisin sosiaalisesti vammainen, päinvastoin. En vain tarvitse kavereita elämässäni mihinkään. Toisaalta olen myös joutunut pettymään niihin vähiin kavereihin joita joskus oli, nehän kusetti ja hyväksikäytti mua kun olen niin sinisilmäinen puusilmä :D Mutta ei se musta katkeraa tehnyt, totesin vain että pärjään näköjään paremmin omin nokkineni.
- nimimerkitönj
Hyvin kirjoitit, jaan ajatuksesi täysin. :)
- sfgfhsajkkha
”Psychology Today -sivuston mukaan varoitusmerkkien esiintyminen ei tarkoita sitä, etteikö suhde voisi onnistua.”
Itse asiassa tutkijatiimi totesi paljon enemmän:
” In the words of the authors, the results show that “individuals who are conscientious about risks are actively working to keep their relationships safe.” The moral of the story, then, is that the effort you put into paying attention to warning flags will pay off in helping to promote your relationship’s quality and duration.”
Annan oman kontribuutioni tämän palstan vainoharhaisuuksiin: Helka ja IkisM ovat yksi ja sama henkilö. Yhtä tarkoistushakuista ja vääristelevää on heidän roskalehtiensä lainaaminen, ilman että vaivautuisivat tarkistamaan alkuperäistä lähdettä. - tapauskohtaista
Minun miehelläni ei ole kavereita ja parempaa miestä saa hakea (eikä löydä). Hän on täysin kykeneväinen sosiaalisiin suhteisiin, mutta hänelle riittää vähempikin määrä niitä.
- scrg
Provo-Helkaa taas vähän oikoo:
In the words of the authors, the results show that “individuals who are conscientious about risks are actively working to keep their relationships safe.” The moral of the story, then, is that the effort you put into paying attention to warning flags will pay off in helping to promote your relationship’s quality and duration.
Now let’s take a look at what some of those warning signs might be. Although the Hardy and team study didn’t ask for this information, here are suggestions based on other studies in the relationship literature:
1.Your family or friends doesn’t like the person: Other people can see what you can’t, so if you’re getting feedback from enough other people, listen to it.
2.You’re getting a lot of excuses that don’t ring true: You want consistency in your relationship partner and you need to be able to feel that your partner is trustworthy.
3.It's going too close too fast: Your partner wants to make commitments before you’re ready and pressures you to respond in kind. Lasting relationships start out more slowly.
4.Your partner has very few friends: The potential for intimacy arises out of a set of stable long-term relationships. If your partner seems to be a loner, this might signal a lack of capacity for true closeness.
5.Your partner is a heavy substance or alcohol user: A constant pattern of getting drunk or high suggests that your partner may be dealing with deeper psychological issues that will only continue or get worse in the future.
_____None of these red flags alone are deal breakers, _____
and you may have your own that you’d like to add based on your own experiences. Furthermore, just because you see a red flag doesn’t mean you have to get out of the relationship.
The Hardy et al study shows that putting more effort into your relationship in the early stages of transitioning into it means that you take these red flags seriously. It is then that you can enter into that relationship prepared psychologically to handle whatever challenges it presents over the long haul. - tavallinenmies-
Minulla on ollut aina kavereita joskus enemmän ja nykyään vähemmän. Olen urheillut ja pelannut joukkuelajeja paljon joten niistä tullut kavereita. Naista ei ole kuitenkaan koskaan ollut ja monet sanoneet minua hyväksi tyypiksi joka käy jokaisissa säbä treeneissä , naisetkin kehuneet mutta eivät koskaan ole lähteneet treffeille.
- kysyn-vaan
Ei kaverittomuus tarkoita että sellanen on huono ihminen. Onko ne naisia hakkaavat jännämiehet sitten hyviä ihmisiä koska naiset seurustelee niiden kanssa?
- komppaan
hyvä kirjoitus.
Ehkä suurin syy siihen ettei minulla ole kuin ihan vain pari kaveria joita tapaan kerran pari vuodessa, on se että olen kulkenut ympäri maata siellä sun täällä puolet elämästäni. Eipä siinä parissa kolmessa vuodessa mitään kovin syviä suhteita ehdi luomaan. Pari sentään on juu jäänyt. Mutta en perusta kavereista juurikaan, mulle lapset ja puoliso ovat tärkeämpiä eikä mun pää hajoa sen takia etten pääse kavereiden kanssa huinimaan. Viihdyn kotona, tykkään tehdä ruokaa ja kokeilla erilaisia juttuja. Tykkään enemmän tai vähemmän remontoida kotona. Koiran paskojen pesusta en tykkää mutta sekin on pakko tehdä ja on yhä kesken, kaksi pussillista tuli roskaa ja nyt alkaa kellarin portaiden ja lattian pesu :D
Juu ei, olen kyllä hyvinkin sosiaalinen tapaus mutta turhia ihmisiä en elämääni halua. Jos kaveri on hyvä, kuten olisi ystävä, rehti ja luotettava niin sitten käy. Mitään puoliketkuja en ala matkassani roikuttamaan, keksiköön jotain muuta tekemistä.- KaveritonOnVätys
Heh, palstan säälittävät ikineitsyet taas yhdistävät suuren ystäväpiirin naisten hakkaamiseen. Totuus on se, että kaveriton ihminen on säälittävä ihmisperse. Jos ei elämästä ole edes yhtä ystävää jäänyt käteen, niin silloin soisaaliset taidot ovat vakavasti taatuneet, lähes autistin tasolla. Lisäksi kaveriton paska on luultavasti täysin riippuvainen kumppanista ja sairaalloisen takertuva sekä tylsää seuraa. Itse en edes kusisi kaverittomaan naiseen päin, jos olisin homo tai nainen, niin samoin ajattelisin miehistä.
"kaveriton ihminen on säälittävä ihmisperse"
No en kyllä sanoisi noin, tunnen kyllä itseni ihan normaaliksi ihmiseksi vaikkei mulla ole niitä kavereita enkä edes halua. Ihan normaalia työpäivää duunaan ja ehtoolla koiran ja vaimon kanssa ollaan joko kotosalla tai joskus sentään käydään jossain.
Aika moni niinsanotuista "kavereista" ei kyllä ole yhtään kaveri tai ystävä vaan vetää sua lopulta rekkuun jollakin tapaa omaa etuaan tavoitellen. Mä en siitä enää ota miksikään mutta en juuri mitään kavereita edes etsi kun en niitä mihinkään tarvi.
Mulla on muutama kaveri kait, yks on CP-vammainen keski-ikäinen mies ja vitun hieno tyyppi, yks on entinen kapiaiskaveri ja ehkä darkkiksenkin voi kohta lukea kaveriksi :)
Tolla setillä mä pärjään ihan loistavasti, ei tarvi säbäturnauksia, golffia, lentistä jne. eikä ne vittu edes kiinnostais mua. Ruoanlaitossa on sentään jotain järkeä kun voi opetella kokkailemaan terveellistä ja maukasta. Siis opetella, eihän se nyt aina ihan tosta vaan onnistu mutta se on eri tarina.miesvm_1967x kirjoitti:
"kaveriton ihminen on säälittävä ihmisperse"
No en kyllä sanoisi noin, tunnen kyllä itseni ihan normaaliksi ihmiseksi vaikkei mulla ole niitä kavereita enkä edes halua. Ihan normaalia työpäivää duunaan ja ehtoolla koiran ja vaimon kanssa ollaan joko kotosalla tai joskus sentään käydään jossain.
Aika moni niinsanotuista "kavereista" ei kyllä ole yhtään kaveri tai ystävä vaan vetää sua lopulta rekkuun jollakin tapaa omaa etuaan tavoitellen. Mä en siitä enää ota miksikään mutta en juuri mitään kavereita edes etsi kun en niitä mihinkään tarvi.
Mulla on muutama kaveri kait, yks on CP-vammainen keski-ikäinen mies ja vitun hieno tyyppi, yks on entinen kapiaiskaveri ja ehkä darkkiksenkin voi kohta lukea kaveriksi :)
Tolla setillä mä pärjään ihan loistavasti, ei tarvi säbäturnauksia, golffia, lentistä jne. eikä ne vittu edes kiinnostais mua. Ruoanlaitossa on sentään jotain järkeä kun voi opetella kokkailemaan terveellistä ja maukasta. Siis opetella, eihän se nyt aina ihan tosta vaan onnistu mutta se on eri tarina.Älä ruoki trollia ;)
helka kirjoitti:
Älä ruoki trollia ;)
Ai oliks toi trolli..? No en hokannu nyt kun ajatus on muualla mutta sanoinpahan mitä ajattelen :P
- RaakkelinElämää
Kaverittomuus on ongelma vain tietynlaisille vosuille. Suurin osa näistä on pinnallisia nuoria naisia, joista myöhemmin tulee näitä juoksunsa juosseita naisia. Kokemuksia on kartutettu ja todennäköisesti jopa vertailtu tyttökavereiden kesken. Suomeksi kun sanotaan, että huoranelämää on vietetty, mutta sitä elämänvaihetta ei heidän mukaansa saa kutsua sillä nimellä, sillä siinä vain juoksut on juostu.
- Realismimeneenäin
Sinun teoriasi on tuulesta temmattu. Olet sotkenut kaksi eri ihmisryhmää keskenään. Täysin kaveriton ja erakoituva nainen ei harrasta huoranelämää. Toisen kosketus sattuu olemaan sen verran vastenmielinen asia. Saatikka se tilanne (baari), mistä haitaan panoja. Ympäristö on outo ja vastenmielinen, vieraat ihmiset ovat epäillyttäviä, ei ole käsitystä koko viina- ja baarikulttuurin merkityksestä, se on itselle arvotonta. Kuten silikonit ja muut vastaavat kaunistukset.
Kuvaamasi seksistä tykkäävä tai ehkä riittävän hyvää sosiaalista asemaa tarjoavaa kumppaniasi paniikinomaisesti etsimä pinnallinen nainen taas ei pysty olemaan erakko. Tiettyä statusta esitetään toisille. Eli ollaan olemassa toisten vuoksi. Oikea erakko on yksilöllinen, ei piittaa virtauksista ja muodeista, vaan tekee sen, mikä on itselle järkevää. Pinnalliselle ihmiselle merkitsee muoti, asema, raha, ulkonäkö jne (vaikka hän saattaa mennä äärimmäisyyksiin, jotka ovat lähinnä naurattavia). Eli jos tällainen "pinnallinen vosu" ei saavuta tavoittelemaansa (kulutuksen suhteen riittävän korkeatasoinen parisuhde), ja jos hän alkoholisoituu tässä humuelämässään, ei hän siltikään ole yksin. Joulukuusitytöt ja pukumiehet ovat vain vaihtuneet "kavereihin", eli ryyppyporukkaan, joka tulee kylään alkoholismin perusteella saadun eläkeen maksupäivänä.
- dgfdsgfdshh
Mielestäni oleellista on, onko ystäviä. Kummaa, että kapitalistinen "enemmän on parempi" ajattelu viedään tähänkin. Jos kumppanilla on 500 naamakirjaystävää, niin hän tuskin on tavannut edes jokaista, saati että tuntisi näitä. Tosi hädässä yksikään käsipari ei saapuisi auttamaan. Eli pari - kolme tosiystävää peittoaa taatusti ison määrän pinnallisia ystäviä.
Olen erakko, pari hyvää ystävää. En tosin itse suostuisi solmimaan suhtetta tyyppiin, jolla ei ole yhtään ystävää. Siinä on vaan riski iilimatosuhteeseen. Tyypin käsitys ystävyydestä tai suhteesta voi olla sitä luokkaa, että toiselle ei sallita lainkaan omaa tilaa ja vapautta, pitää istua somasti käsi kädessä sohvalla ja tuijottaa telkkua. Yök.- mitäsmätäs
"Tyypin käsitys ystävyydestä tai suhteesta voi olla sitä luokkaa, että toiselle ei sallita lainkaan omaa tilaa ja vapautta, pitää istua somasti käsi kädessä sohvalla ja tuijottaa telkkua."
Voi olla, mutta yhtä hyvin voi olla olematta. Kauhean tärkeää on näköjään tuomita ihmisiä jo etukäteen omien luulojen perusteella. Mitäs jos ottaisi ihan itse selvää, kun tuollaisen asian varmaan huomaa jossain vaiheessa? Onko liian hurja idea? - Ex----------PUA
Nainen on hypergami, ja pariutumismaailman kapitalisti.
Miehen roolina olisi olla eräänlainen esine hänelle.
Kuka sitten on niin munaton mies, on lukunsa erikseen.
Normaalisti naisen kaverit muodustuvatkin näistä kaverialueella kyykkivistä valkoritareista, jotka aina päätyvä kuuntelemaan kuinka joku jännämies on vedellyt naista ympäri korvia. Lopulta naisen päätyessä pahimmassa tapauksessa hautaan.
Mutta minkäs teet, nainen ei ajattele ylä- vaan alapäällänsä.
- nimimerkitönj
Onneksi siinä luki välttämättä. Mutta kyllä yskinäinen susi pystyy läheiseen ihmissuhteeseen mielestäni hyvin tai ainakin sen sortin yksinäinen susi kuin itse olen ja mieheni on. Eikä olla edes iilimatoina toistemme kimpussa. Kumpikin pärjää hyvin myös ihan yksinään ilman kumppaniakin, mutta tieto siitä että se kumppani ja rakas sieltä kotiin tulee kun ennättää kyllä lisää sitä onnellisuuden tunnetta. Saa rupatella ja mennä kainaloon, vaikkei puhuisi yhtikäs mitään. :)
Mä en ole koskaan erityisen paljon kaivannut ihmisiä aktiivisesti elämääni. Joskus teininä ja sitä nuorempana murkkuna, lapsena kavereita oli aina ympärillä ja paljon. Pikku hiljaa olen jättäytynyt riennoista ja piireistä pois. Mua ei yhtään haittaa olla ominpäin tai nähdä harvoin ihmisiä jotka kaveriksi tai ystäväksi luokittelen. Ei haittaa myöskään miehen kaverittomuus, hän saa itse päättää miten paljon niitä on tai ei ole jne.
Omia vanhempiani sen sijaan näen viikottain, lasten takiakin jo. Myös miehen sukulaisia näkee muutaman kerran vuodessa, mikä sekin tuntuu hyvälle ja ehtii ikäväkin jo tulla. :) Aika moni vaikuttaa lukeneen vain tuon provosoivan otsikon ja sitten heidän viesteistään on kuitenkin nähtävissä, että heillä _on_ ollut ja on parhaillaan kestäviä ihmissuhteita. Koska tekstihän jatkui: "
"[Läheisyys on helpompaa] jos molemmat ovat tottuneet kestäviin ihmissuhteisiin myös muilla elämän osa-alueilla"- hohhoijakkaa
No sinähän sen provosoivan otsikon, selvästikin tarkoituksella, kirjoitit ja sitten lainasit tarkoitushakuisesti vain osaa lähteestä.
Ihme selittelyä. Alkuperäinen lähde ei ollut edes noita riskitekijöitä tutkinut.
- kauheenvaarallista
Mulla oli joskus frendi..joskus vuonna nakki..oltiin kun paita ja peppu.No se kuoli ja sen jälkeen..nyyyyhhhhhh..on ollu hiljasta....nyyh..yksin oon,,,voi mua ressukkaa..
- Kilttiatm
Jos laitetaan kaveriton ätmi ja jännämies kavereineen riviin ja nanen saa valita siitä treffi seuraa niin ätmi jää ilman
D'ah? Ja se tulee sinulle yllätyksenä? Päivä toisensa jälkeen sinulle tulee yllätyksenä, että _mies, joka ei kiinnosta naisia (atm), ei kiinnosta naisia_ ???
Alkaa taas olla korkea aika vaihtaa viihteelle ja viikonlopun viettoon, on niin korkealentoisia nämä kirjoitukset täällä :Dhelka kirjoitti:
D'ah? Ja se tulee sinulle yllätyksenä? Päivä toisensa jälkeen sinulle tulee yllätyksenä, että _mies, joka ei kiinnosta naisia (atm), ei kiinnosta naisia_ ???
Alkaa taas olla korkea aika vaihtaa viihteelle ja viikonlopun viettoon, on niin korkealentoisia nämä kirjoitukset täällä :DJos saa valita kauniin ja mukavan naisen tai vanhan, ruman ja kusipäisen helkan, niin kummankohan mies valitsee?
Huonoa viikonloppua sinulle.- heikoin-ätmi
Jos ätmi on rivin ainoa valittaja.... :D ...kuka on heikoin lenkki?!
Nainen odottaa huomiota jota kaikki muut antavat. Ätmi päättää naisen puolesta heikoimman lenkin.
- ujo_erakko
Itse olen nykyään lähes täysin ilman kontaktia kavereihin. Vain veljen kanssa tulee pidettyä yhteyttä. Erakkoluonteena viihdyn yksinäni aivan liian hyvin. Minulla ei ole tarvetta suurella kaveriporukalle ja kokisin rasittavaksi jos jatkuvasti pitäisi hypätä jossain kissanristiäisissä.
Mutta sanon silti että suhteessa olisin hyvä kumppani, mitä nyt vähäpuheinen, kun ei ole koskaan tuota höpöttämiskulttuuria tullut opeteltua. Aiemmissa kommenteissa joku pohti että olisi pelko takertumisesta, mikä on kaukana totuudesta ainakin minun kohdallani. Kun on oppinut tulemaan toimeen yksinään, niin miksi sitä takertuisi kiinni toiseen? Ennemminkin epäilen että niitä takertujia löytyy tuolta sarjadeittailijoiden puolelta, tyyppejä jotka eivät kestä yksinoloa.
Olen itse lopettanut pari suhteen yritystä kun olen huomannut, että ne ei oikein kehity mihinkään kaveritasolta, en ole jäänyt haikailemaan perään vaan lopettanut yhteydenotot täysin. Sillä tavalla olen saanut nopeammin tunteeni kuoletettua (turha roikkua yksipuolisesti) ja saanut sillä tavalla nopeammin itseni eheytettyä, valmiina uuteen suhteeseen (tai sen yritykseen).
Vaikka en kaipaa kavereita kaipaan silti suhdetta. Kaverit eivät tarjoa sitä läheisyyttä ja seksiä mikä elämästä puuttuu. - 2521
Ei minusta kaverittomuus tee kenestäkään mitenkään huonompaa ihmistä tai kumppania. Minulle sellainen henkilö ei sovi kumppaniksi, koska ihminen joka ei koe tarvitsevansa kavereita elämäänsä on ihan liian eri aaltopituudella. Mutta en näe mitään syytä miksei erakkoluontoisempi nainen viihtyisi toisen samanlaisen kanssa. Pikemminkin niin, että jos ei toinen koe saavansa mitään kaverisuhteista, niin tuskin se jaksaisi missään kumppaninsa ystäväpiirin kissanristiäisissäkään laukata. Minun parisuhteissani on usein arki-illat vietetty kotisohvalla relaten ja viikonloput kavereiden kanssa leffassa, harrastuksissa, kotibileissä, musakeikoilla, matkustellen jnejne. En tajua miksi pitäisi väkisin lyöttäytyä yhteen ihmisen kanssa joka haluaa ihan eri juttuja elämältään. Siitä tulee vaan kaksi onnetonta ihmistä.
- Fiksu-ja-kunnollinen
Minullakin olis jokus kaveri tai pari. Toinen kaveri tappoi itsesä koska ei saanut tyttöystävää koskaan. Se alkoi käyttää huumeita ja joi paljon viinaa ja tietäähä sitä mitä siitä seuraa. Tosi mukava ja kiltti kaveri, oltiin amiksessa ja armeijassa samaan aikaan ja käytiin monilla baari ja laivareissuilla yhdessä mutta naiset ei meistä välittäneet
- Fiksu-ja-kunnollinen
Siis naiset pitää kaverittomia miehiä vaarallisina jotka ei ansaitse tulla kuulluksi eikä naiset anna edes mahdollisuutta. Kyllä naiset sitten itkee kun jännämies vetelee puukolla ja nyrkillä.
- Ex----------PUA
Jeee!
Taas on naisen pinnallisuus ja joukkosieluisuus oikeutettu!!
Onneksi meillä on iltalehden höpöhöpö-artikkeli, joka muuten itse asiassa on vain rationalisointihamsterointi.
Sontaahan tuo on.
Suhteessa on kaksi ihmistä, muut on ylimääräisiä, ja kaverit on jokaisen oma asia. - kaduttaako
"Maria kyllästyi häpeämääntyöttömyyttään: ”Huijasin itseäni ja muita”is
https://youtu.be/DE-9mwfTXlc - Wolfsschanze.tip
2x1xsusi= epic sex.
btw Harvalla suomalaismiehellä on mitään "ystäviä", kavereita pelkästään.
- nointottumuksineensa
Hopsistarallaa. Käyhän merkistä luonnollisuuskin.
- kilpiäsuojaksi
Eikös ns. joilla paljon kavereita ja ystäviä ole juuri niitä läheisriippuvaisia. Eivät kykene olemaan päivääkään yksin. Eivät tule itsensä kanssa toimeen.
- kilpiäsuojaksi
Ja vielä tuohon edel. Jos ei tule itsensä kanssa toimeen, niin miten toisen kanssa sitten. Kaveriton tai kaverillinen ihminen ei juuri poikkeusta tee.
- Varoituksensananen
Hyvä esimerkki siitä, miksi ei kannata ryhtyä suhtseeseen ihmsen kanssa jolla ei ole sosialista turvaverkkoa. Koska sille on yleensä joku syy ja tyyppi kaattaa kaikki vaikeutensa sitten sun päälle.
http://captainawkward.com/2015/10/24/i-want-to-break-up-but-partner-is-in-the-middle-of-painful-life-stuff-and-it-doesnt-feel-like-the-right-time-what-do-i-do/- yhjögguiugi
Sosiaalista turvaverkkoa= sossu
Mulla taas ei ole ihmissuhdetaitoja joten kontaktin ottaminen ihmisiin on käytönnössä mahdotonta. Ihmisten ilmoilla tämä näkyy niin että olen erittäin hiljainen ja etäinen joka paikassa, siis sellainen joo mies joka vastaa kaikkeen että joo joo :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202900Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3602570Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o452328Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262302Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581888Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121412Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181409- 721323
- 551260
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?121254