MITEN ARVOKASTA TIETOA RAAMATTU SISÄLTÄÄ

ArvokasTieto

Olette ateistit usein kertoneet, että olette lukeneet Raamatun läpi, mikä teidän mielestä on tämä arvokas tieto?

23

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satujeesus

      Tarkastellaampas hieman tätä satukirjaasi :)

      18 Jos mies makaa kuukautistilassa olevan naisen kanssa ja yhtyy häneen, he ovat molemmat paljastaneet naisen veren lähteen. Heidät on poistettava kansansa keskuudesta.

      Mitäs luulet onko tämän pimppiveren lähteiden paljastus säännön keksijä A) Ikuinen ja viisas jumalaolento vai B) Naisen fysiologiasta täysin tietämätön brutaali lammaspaimen?

      Vastaus on jokaiselle järkevälle ihmiselle itsestään selvä. Sinulla saattaa mennä hetki mutta pinnistä nyt oikein. Kumpikohan tämän käskyn keksi .. ihminen vai jumala .. :D

    • Likkaturusta

      Itse ainakin pidän tosi paljon sanalaskuista

      • ArvokasTieto

        Sananlaskut ovat minunkin suosikkini.
        Esim. tänään luin kohdan
        snl. 2:1 - 5


    • Tärkeä-tietää

      Minulle arvokas tieto on, että Raamattu osoittaa pedofiilejä keskuudessaan suojelevat Jehovantodistajat harhaoppisiksi Saatanan opetuslapsiksi.

      • ArvokasTieto

        En tiedä mitä J-Todistajat tekevät.
        Mikä heidän opissaan on harhaa?


      • Ai onko jumala jehovan todistaja? Jumalahan suojelee Moosesta ja tämän sotilaita kun nämä ottavat tuhoamastaan kansasta pikkutytöt itselleen seksiorjiksi.


    • hyvin.arvokasta

      On hyvin arvokasta tietoa biologian kannalta, että käärmeet ja aasit puhuvat. Aku Ankka -lehdessä puhuu jopa ankat ja oravat, esimerkiksi Tiku ja Taku.

    • Kalju_Pitkätukka

      Raamattu on mielenkiintoinen ainoastaan kulttuurihistorialliselta kannalta.

      Onhan sinne hyviä sananlaskujakin eksynyt ja kertomuksista saa aineksia ties mihin.

      Mutta VT:n kuvaama Jumala ei voi olla muuta kuin väkivaltaisessa paimentolaiskulttuurissa syntynyt mielikuvitusolento.

      • IlkimyksenEsi-isä

        Sama täällä.


      • ArvokasTieto

        Jumala ei ole moraaliton.


    • Siunatut

      "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen." Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti, ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta miestä. Mooses sanoi: "Teidät on tänään vihitty palvelemaan Herraa. Te olette käyneet jopa poikianne ja veljiänne vastaan, ja siksi te saatte tänään siunauksen."

      Eli kun tapat omat veljesi ja omat poikasi, niin sinut on vihitty palvelemaan Herraa ja saat tästä omien sukulaistesi tappamisesta vielä oikein siunauksen. Miten kaunista.

      • ArvokasTieto

        Palaa kyseistä Raamatun kohta hieman taakse päin, niin sinulle selviää, mikä oli kaupungin piirityksen syy ja tuho maan tasalle.


      • kiinnnnostunut
        ArvokasTieto kirjoitti:

        Palaa kyseistä Raamatun kohta hieman taakse päin, niin sinulle selviää, mikä oli kaupungin piirityksen syy ja tuho maan tasalle.

        Pyrkimys uskonnon vapauteen?


      • alilgaattori

        Kyse oli kultaisen vasikan jutusta. Vaikka Jumala oli hetkeä aiemmin ilmestnyt kansalle Siinailla, niin että: "Herran kirkkaus vuoren kukkulalla näytti israelilaisten silmissä kuluttavalta tulelta", luopuivat he näin pian Jumalasta. Etenkin siksi kyse oli niin suuresta synnistä.
        Raamatun mukaan on niin, että mitä enemmän on tietoa ja kokemusta Jumalasta, sitä suurempi on myös vastuu. Jeesushan nuhteli kaupunkeja, joissa oli tehty paljon Jumalan työtä, kuten Kapernaumia: "Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas. Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, niin se seisoisi vielä tänä päivänä. Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun".
        Suomikin on saanut evankeliumin valoa harvinaisen paljon. Siksi meillä on myös suurempi vastuu siitä, miten me sen otamme vastaan. "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat."


      • alilgaattori kirjoitti:

        Kyse oli kultaisen vasikan jutusta. Vaikka Jumala oli hetkeä aiemmin ilmestnyt kansalle Siinailla, niin että: "Herran kirkkaus vuoren kukkulalla näytti israelilaisten silmissä kuluttavalta tulelta", luopuivat he näin pian Jumalasta. Etenkin siksi kyse oli niin suuresta synnistä.
        Raamatun mukaan on niin, että mitä enemmän on tietoa ja kokemusta Jumalasta, sitä suurempi on myös vastuu. Jeesushan nuhteli kaupunkeja, joissa oli tehty paljon Jumalan työtä, kuten Kapernaumia: "Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas. Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, niin se seisoisi vielä tänä päivänä. Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun".
        Suomikin on saanut evankeliumin valoa harvinaisen paljon. Siksi meillä on myös suurempi vastuu siitä, miten me sen otamme vastaan. "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat."

        "Vaikka Jumala oli hetkeä aiemmin ilmestnyt kansalle Siinailla"

        Tuo on kummallisesti ristiriidassa sen väitteen kanssa, ettei kukaan voi nähdä Jumalaa.


      • alilgaattori
        salmiakkisaluki kirjoitti:

        "Vaikka Jumala oli hetkeä aiemmin ilmestnyt kansalle Siinailla"

        Tuo on kummallisesti ristiriidassa sen väitteen kanssa, ettei kukaan voi nähdä Jumalaa.

        Vaikka Herran kirkkaus ilmenikin Siinailla, ei hän, joka loi tähdet taivaalle, tietenkään koko kirkkaudessaan ilmestynyt. Oikeastaan laki annettiin enkelin kautta. Se oli siis tosiasiassa enkeli vuorella, jonka kautta Jumala lain antoi. Se sanotaan suoraan Raamatussa.
        Raamattu kuitenkin puhuu monesti Herran ilmestyneen, vaikka tosiasiassa olikin enkeli. Esim. Moosekselle palavassa pensaassa ilmestyi enkeli, jonka kautta Herra puhui. Jossain kohtaa kuitenkin sanotaan tähän tyyliin: "Herra puhui Moosekselle palavasta pensaasta".
        On siis totta ettei Jumalaa kukaan ole nähnyt suoraan. Jeesuskin sanoi: "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." Jeesuksessa voimme nähdä myös Isän. Ja ainoastaan hänen kauttaan voimme lähestyä Isää. Koska Jeesus on se, johon Isä on mielistynyt. Jeesuksessa siis kelpaamme hänelle.


    • Olen melko varma, että kysymyksesi ei tarkoita mitään, siihen vastaaminen on siis hieman vaikeaa.

      Olen lukenut Raamatun kokonaan, en kylläkään välttämättä "läpi", se kun on niin raskassoutuinen ja huono kirja, ettei sitä yksinkertaisesti jaksa kerralla kahlata. Mutta paloissa menee...

      Onko tämä tieto nyt sitten arvokas? Ei minusta. Ja jos kysyt, mikä tämä arvokas tieto on, niin miksi vastasit siihen juuri aiemmin samassa virkkeessä?

    • DRHouse

      No ei kyllä yhtään mitään.

      • ArvokasTieto

        1. Poikani, jos sinä otat minun sanani varteen ja kätket mieleesi minun
        käskyni,
        2. niin että herkistät korvasi viisaudelle ja taivutat sydämesi taitoon -
        3. niin, jos kutsut ymmärrystä ja ääneesi huudat taitoa,
        4. jos haet sitä kuin hopeata ja etsit sitä kuin aarretta,
        5. silloin pääset ymmärtämään Herran pelon ja löydät Jumalan tuntemisen.
        snl. 2:1-5


      • Kuten edellinen sanoi, ei siis yhtään mitään.


      • ArvokasTieto

        en osaa perustella omin sanoin, anteeksi. Raamatun mukaan persoona, oma minä vie helvettiin!


    • jeesus555

      Juutalaisista menkää kansojen joukkoon ja tuhotkaa ne sisältäpäin.

    • En ole vielä löytänyt mitään arvokasta tietoa raamatusta vaikka olen sen lukenut useita kertoja kannesta kanteen. Pelkästään tyhjänpäiväisiä satuja tai virheellistä tietoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1583
    2. 44
      953
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      899
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      849
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      54
      807
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      692
    Aihe