Nikkien takaa

Jombenehtarakasjohtaja

Ernesto ..., Känä, Uusi-ukki näyttävät olevan HHMkvaV:ni käyttämiä nikkejä, jotka on rekisteröity. Rekisteröimättä käyttämänsä ovat mm. Oikeistodemari ja CCI.
Myös Pystyyn kuollut ja Mielipdepankki ilmestyvät kuin taikaiskusta HHV:ni "keskustelua" käymään. Se epäilyttää, että josko hekin ovat sieltä Paloheinästä.

P.S. Kenelläkään muulla ei ole ollut tarvetta vihjata omasta asuinpaikkakunnastaan.

P.S.S Aito-Arska asuu myös Paloheinässä. Lapsellisen läpinäkyvää oli väittää hänen tulevan läheltä Tamperetta mm. jonkun erikoissinapin oston avulla tietystä paikasta.

Että näin se HHMkvaV:ni "keskustelee" ja käyttää vain "yhtä rekisteröityä nikkiä", kuten väittää.

48

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeistodemari

Että jaksat hyvä mies. Pääasia kai se on että "keskustellaan" sitä vartenhan tämä palsta on. Ei kai se oleellista ole kuka sen nimimerkin takana on. Itse olen kirjoittanut vain nimimerkillä "Oikeistodemari". Vielä kerran sanottuna kun et usko.
      Nimimerkki Pystyyn kuollut on ymmärtänyt pelin hengen oikein. Hänen kanssaan keskustelemme asioista. Emme siitä kuka niitä esittää.

• Sekin.huomioida

Kahdella nikillä voi keskustella itsensäkin kanssa.
        Kun oikein rakastettu keskustelukumppani on. Kapikin sitä harrastanut, sen huomasi selvästi, esimerkkinä vain.
        Sekin näitten palstojen "hedelmiä".
        Täällähän pitää sohaista vähän, että saa keskustelua.

Käsi sydämelle, oletko Oikeistodemari vastannut itsellesi eri nimellä ?
        Itse olen sitä tehnyt, mutten viimeaikoina. Jututin silloin kiihkeimpinä aikoina kapiakin pariin otteeseen. Sain ns rotan kolostaan.
        Hänkin kiitteli minua siinä. Vaikka nyt melkoinen jäärä hänkin, kun vanha hevonen, tapansa ominut, vaikka kuin pieksää, ei muuta tapojaan.
        Nimettömänä helppo jujuilla.

• Oikeistodemari
        Sekin.huomioida kirjoitti:

Kun oikein rakastettu keskustelukumppani on. Kapikin sitä harrastanut, sen huomasi selvästi, esimerkkinä vain.

Itse olen sitä tehnyt, mutten viimeaikoina. Jututin silloin kiihkeimpinä aikoina kapiakin pariin otteeseen. Sain ns rotan kolostaan.
        Hänkin kiitteli minua siinä. Vaikka nyt melkoinen jäärä hänkin, kun vanha hevonen, tapansa ominut, vaikka kuin pieksää, ei muuta tapojaan.

Käsi raamatulla vaikka ateisti olenkin. En ole. Ei siinä tietenkään mitään tuomittavaa ole. Mutta mitä järkeä siinä olisi.
        Verbaalinen miekkailu kunhan ei mennä henkilökohtaisuuksiin. Sehän se näitten palstojen suola ja sokeri on.

• Jombenehtarakasjohtaja
        Sekin.huomioida kirjoitti:

Minullakin on keskustalaiselta maalaiskylältä kotoisin olevana kokemusta noista hevosista.

Kylällä oli vanhapoika, jolla oli lihava ruuna. Vähän säikky kuten hevoset aika usein.
        Piilouduimme kosseina sillan alle ruunaa pelottelemaan. Kun heppa tuli sillalle niin koputimme sen kanteen alhaalta, jolloin laiska ravi alkoi.

Kyllä vanhakin hevonen pieksämiseen reagoi, mutta oppii myös vihaamaan pieksäjäänsä. Voi kuitenkin projisoida sen vihansa myös syyttömään.

• Arkkiherttua
        Jombenehtarakasjohtaja kirjoitti:

Minullakin on keskustalaiselta maalaiskylältä kotoisin olevana kokemusta noista hevosista.

Kylällä oli vanhapoika, jolla oli lihava ruuna. Vähän säikky kuten hevoset aika usein.
        Piilouduimme kosseina sillan alle ruunaa pelottelemaan. Kun heppa tuli sillalle niin koputimme sen kanteen alhaalta, jolloin laiska ravi alkoi.

Kyllä vanhakin hevonen pieksämiseen reagoi, mutta oppii myös vihaamaan pieksäjäänsä. Voi kuitenkin projisoida sen vihansa myös syyttömään.

Sanoisin maatalon poikana, että se hevonen oli säikky. Säikky on ihan eri kuin vaikea luonne. Kun hevosten kanssakin puuhailtiin. Mummolassa (silloin kauan sitten) oli hevonen, joka oli ollut sodassa.
        Kun lentokone sattui siitä kulkemaan se pisti makuulle.
        Tämmöiseksihän olivat rintamalla opettaneet.

• Kyllä paloheinäläisten luulisi Jombenehtarakasjohtajankin mielestä kelpaavan kommentoimaan tälle palstalle. Kysymyksessä on sentään erittäin maalaismainen kaupunginosa nimeään myöten. Toki onhan Kruununhaassakin maaseutua se haka, mutta kruunu viittaa vähän fiinimpeihin piireihin kuin keskustalaisiin.

• Jombenehtarakasjohtaja

Omhan tuo muiden kuin keskustalaisten "fiineys" täälläkin nähty. HO HOO HO HOO!

• Jombenehtarakasjohtaja kirjoitti:

Omhan tuo muiden kuin keskustalaisten "fiineys" täälläkin nähty. HO HOO HO HOO!

Nythän oli kysymys siitä, asummeko Paloheinässä, vaan jossakin muualla.

• Pyssyyn_kuollut

Talvisoassa emme päässeet nikkien taakse piiloon vaan vihu oli kohdattava silmästä silmään. Kerrankin Laatokalta lähestyi valtaisa vihukolonna. Minä sanoin messipolalle että kierrä vihu ja pudottele telamiinoja 5 metrin välein. Näin vihu oli saarrettu. 1. miina räjäytettiin ja muut miinat räjäyttivät toisensa. Vihu jäi noin kolmen hehtaarin suuruiselle lautalle, mikä ajelehti kauas kaakkoon vieden vihut tuliaseiden kantaman ulkopuolelle. Sain uroteostani runsaasti metalleja ja niissä kaikissa oli runsaasti puita tornien päällä ja pikkiriikkisiä väkäsiä.

• Pyssyyn_kuollut

Lisään vielä että minulla on todistukset ja valokuvat kaikesta mitä olen tehnyt alkaen siitä kun valahdin saunan lattialle lapsiveden siivittämänä.

• Pyssyyn_kuollut
        Pyssyyn_kuollut kirjoitti:

Talvisoassa emme päässeet nikkien taakse piiloon vaan vihu oli kohdattava silmästä silmään. Kerrankin Laatokalta lähestyi valtaisa vihukolonna. Minä sanoin messipolalle että kierrä vihu ja pudottele telamiinoja 5 metrin välein. Näin vihu oli saarrettu. 1. miina räjäytettiin ja muut miinat räjäyttivät toisensa. Vihu jäi noin kolmen hehtaarin suuruiselle lautalle, mikä ajelehti kauas kaakkoon vieden vihut tuliaseiden kantaman ulkopuolelle. Sain uroteostani runsaasti metalleja ja niissä kaikissa oli runsaasti puita tornien päällä ja pikkiriikkisiä väkäsiä.

Ja mikä tärkeintä, olen istunut everstin vieressä.
        Kenraalin pojan kanssa tuli sinunkaupatkin.
        Jos täällä jokunen istunut kenraalin vieressä, hän esittäköön sen.

• Vaikka Sinä Pystyyn_kuollut et liene paloheinäläinen tai edes stadilainen, oikea on käsityksesi tästä alueestamme. Kyllä tämä Paloheinä Stadin vehreimpiä alueita on. Onhan tämä Tuomarinkylä kartanon vanhoja laidunmaita, joka sodan jälkeen kaavoitettiin rintamiestaloille. Kullakin talolla oli vähintään 3000 neliön tontti, kun tontille piti mahtua puutarha omenapuineen, kasvimaa ja perunamaakin. Sellainen tämä alue ole asuessani täällä ekakertaa muutamia kuukausia nuorukaisena, vuokralaisena sellaisen rintamamiestalon yhdessä huoneessa, ennen Lapin savotoille lähtöäni.

Mutta ei tämä enää ole aikoihin ollut sellainen. Ne rintamamiestontit on tiivistetty niin, että ei täällä taida olla enää yhtään tonttia, jossa se alkuperäinen talo yksi tököttäisi. Oma kotini sijaitsee sellaisella rintamamiestontilla, ja kun 28 vuotta sitten tämän ostimme, tontilla oli vielä se alkuperäinen rintamamiestalo, josta oli lohkaistu vain 1000 neliötä, jolle oli rakennettu tämä kolmen asunnon rivari. Se vanha talo on purettu jo aikoja sitten, ja tämän rivarimme lisäksi sillä vanhalla tontilla on nyt myös toinen kolmen asunnon rivari ja yksi paritalo.

Mutta onhan täällä edelleen toki varsin väljää ja vehreätä. Paloheinän halkaisevat keskeltä kaksi metsäistä mäkeä, Pitkämäki ja Koivumäki, ja alue rajautuu tältä läntiseltä ja luoteiselta laidalta Helsingin keskuspuistoon, pohjoislaidalla aukeavat Haltialan kartanon peltomaisemat (joista osa on golfkenttänä) ja vehreitä alueita on ympärillä myös muilla laidoilla, kuten Pakila ja Torpparinmäki.

Joten melkoisessa maalaismaisemassa täällä edelleen olemme. Siitä huolimatta vaalipiirissämme on kepulaisia varsin vähän, noin kolme prosenttia on kepu saanut täällä kannatusta vaaleissa. Kokoomuksen kannatus täällä oli viime vaaleissakin kolmanneksi suurinta Helsingin vaalipiireissä, muistaakseni puolue sai 56 prosentin kannatuksen. Mistä sellainen kertoneekaan?

• Siitä.se.kertoo
        kapi_ kirjoitti:

Vaikka Sinä Pystyyn_kuollut et liene paloheinäläinen tai edes stadilainen, oikea on käsityksesi tästä alueestamme. Kyllä tämä Paloheinä Stadin vehreimpiä alueita on. Onhan tämä Tuomarinkylä kartanon vanhoja laidunmaita, joka sodan jälkeen kaavoitettiin rintamiestaloille. Kullakin talolla oli vähintään 3000 neliön tontti, kun tontille piti mahtua puutarha omenapuineen, kasvimaa ja perunamaakin. Sellainen tämä alue ole asuessani täällä ekakertaa muutamia kuukausia nuorukaisena, vuokralaisena sellaisen rintamamiestalon yhdessä huoneessa, ennen Lapin savotoille lähtöäni.

Mutta ei tämä enää ole aikoihin ollut sellainen. Ne rintamamiestontit on tiivistetty niin, että ei täällä taida olla enää yhtään tonttia, jossa se alkuperäinen talo yksi tököttäisi. Oma kotini sijaitsee sellaisella rintamamiestontilla, ja kun 28 vuotta sitten tämän ostimme, tontilla oli vielä se alkuperäinen rintamamiestalo, josta oli lohkaistu vain 1000 neliötä, jolle oli rakennettu tämä kolmen asunnon rivari. Se vanha talo on purettu jo aikoja sitten, ja tämän rivarimme lisäksi sillä vanhalla tontilla on nyt myös toinen kolmen asunnon rivari ja yksi paritalo.

Mutta onhan täällä edelleen toki varsin väljää ja vehreätä. Paloheinän halkaisevat keskeltä kaksi metsäistä mäkeä, Pitkämäki ja Koivumäki, ja alue rajautuu tältä läntiseltä ja luoteiselta laidalta Helsingin keskuspuistoon, pohjoislaidalla aukeavat Haltialan kartanon peltomaisemat (joista osa on golfkenttänä) ja vehreitä alueita on ympärillä myös muilla laidoilla, kuten Pakila ja Torpparinmäki.

Joten melkoisessa maalaismaisemassa täällä edelleen olemme. Siitä huolimatta vaalipiirissämme on kepulaisia varsin vähän, noin kolme prosenttia on kepu saanut täällä kannatusta vaaleissa. Kokoomuksen kannatus täällä oli viime vaaleissakin kolmanneksi suurinta Helsingin vaalipiireissä, muistaakseni puolue sai 56 prosentin kannatuksen. Mistä sellainen kertoneekaan?

”Kokoomuksen kannatus täällä oli viime vaaleissakin kolmanneksi suurinta Helsingin vaalipiireissä, muistaakseni puolue sai 56 prosentin kannatuksen. Mistä sellainen kertoneekaan?”

Kertoo siitä, että Paliksessa on poikkeuksellisen paljon wanna be porvareita. Tyhmiä.

• Siitä en ole ollenkaan loukkaantunut, että pidät noita mainitsemiasi minuna. Toivottavasti eivät Mielipidepankki, Pystyyn_kuollut, aito-arska, oikeistodemari tai nuo muutkaan eivät ole pahasti loukkaantuneet minuksi ”joutumisestaan”. Tuskin, kun eiväthän hekään pidä sinua täyspäisenä tai edes puolipäisenä.

Siinä se on näköjään taas ”johtajan” aika mennyt minua etsiessään. Tärkeintä maailmassa näyn sinulle olevan, mutta en osaa olla siitä ylpeä, kun tiedän tuollaisen hyvin pahasti häiriintyneen mielen tuottamaksi.

Minäkö sinun pääsi olen sekoittanut noin totaalisesti? Siksikö, että et ole saanut minulta vastarakkautta, vaikka olet rakkaakseni julistautunut? Pitäisi sinun tietää, että minulla on ihan toisenlainen rakas, ihana nainen, olen kai hänestä kertonutkin? Vai sekö juuri on täydellisen sekoamisesi lopullinen syy? Tuskin, sillä eiköhän tuo mielsi sairaus liene jo aivan muista syistä johtunutta vanhempaa perua.

Kun ihmisen itsetunto on oikein alhainen ja pää noin sekaisin, hänen näkyy olevan mahdotonta ymmärtää, että jotkut täällä ovat niin itsetietoisia, että esiintyvät vain omilla rekisteröidyillä nikeillään. Sellaisia aivan varmasti ovat mm. Mielipidepankki, Pystyyn_kuollut ja aito-arska, ja varmaan myös nuo muut mainitsemasi esiintyvät vain omilla nikeillään, vaikkeivät olisi niitä rekisteröineetkään.

Aito-arskan tulin tuntemaan täällä jo yli 10 vuotta sitten keskustellessamme historian palstoilla ja myös rauhanturvahommista, kun hänkin on entinen sinibaretti, vaikkemme niissä hommissa tulleet toisiamme tuntemaan. Tuttavuuteni Uuden-ukin kanssa syntyi aikoinaan tällä kepupalstalla, ja kerran hänet tapasinkin Oulussa, oikein ennalta sovitusti, kun hän sieltä Oulun liepeiltä on kotoisin. Uusi-ukki on jo väistynyt näiltä palstoilta syistä, jota ovat hyvin ymmärrettäviä yhdeksättä kymmentään lähestyvällä miehellä.

Kukaan esille ottamistasi ei keskustele täällä itsensä kanssa, kun me kaikki saamme aina keskusteluseuraa. Toisin on sinulla. Joudut yleensä omilla hölmöillä avauksillasikin keskustelemaan kauan itsesi kanssa, ihan niillä omilla naurettavilla nikeilläsi, ennen kuin joku viitsii keskusteluasi häiritä. Kukapa sinun mielipuolen kanssa viitsisi keskustella. En minäkään tätä enempää, halusin sanoa vain nämä tosiasiat.

• Miksi-poikkeaisit

Kapi käsi sydämelle: oletko kirjoittanut muilla nikeillä ?
        Vastaten itsellesikin ?
        Itse olen vastannut itsellekkin, ihan maataloutukiaisen tavoin. Ei siinä nyt mitään hävettävää. Maataloustukiainen vetelee pitkiä rimpsujakin itselle vastaten. Nikki voi olla ihan aiheenakin. Miksi tuoda naamaansa tänne ? lapsikuviaankin ? Titenkin hyvä kun itserakauttakin, mutte ei nyt sentään...

• Et.mainninnut.kapi

Onko majuri omalla nikillään ?

• tulospuhukoonpuolestaan

Siinäpä sitten mielipuoli vastasi mielipuolelle hehheh
        Kaponen hyökkäskin "jallitukseen" vastaamaan, kun on luurannut taustalla noinkin pitkään, joten narsismikin vaati ilmeisesti jo hoitoaan.....

• press.lehdistöeläke
        Et.mainninnut.kapi kirjoitti:

Onko majuri omalla nikillään ?

Majurista ei ota selvää.

• Miksi-poikkeaisit kirjoitti:

Kapi käsi sydämelle: oletko kirjoittanut muilla nikeillä ?
        Vastaten itsellesikin ?
        Itse olen vastannut itsellekkin, ihan maataloutukiaisen tavoin. Ei siinä nyt mitään hävettävää. Maataloustukiainen vetelee pitkiä rimpsujakin itselle vastaten. Nikki voi olla ihan aiheenakin. Miksi tuoda naamaansa tänne ? lapsikuviaankin ? Titenkin hyvä kun itserakauttakin, mutte ei nyt sentään...

Kun näyt kärttävän vastaustani, täytyy vastata sinullekin ennen vuoteeseen menoa tässä jo iltapesuilla käytyäni:

Olen kirjoitellut muillakin nikeillä, rekisteröityjä nekin ovat olleet, mutta olen ne kaikki poistanut ja nyt minulla on vain tämä nikki. Kirjoittelin joskus aikoinaan rekisteröitymättömänäkin, mutta en koskaan joksikin muuksi tekeytyen, mutta niin en ole enää pitkiin aikoihin tehnyt.

Mutta sinä näyt kirjoittelevan jatkuvasti muillakin nikeillä kuin sillä rekisteröimälläsi res.majurilla. Sehän kai olet, kirjoitustaidostasi - taidottomuudestasi - päätellen. Vai olisiko täällä joku toinenkin samanlainen? Yllättävää se olisi, kun maassamme on jo kauan ollut kansa- tai peruskouluun velvoittava koulupakko.

Mutta jos olet tuo res.maj., kuten luulen, niin kysynpä, että oletko tullut ajatelleeksi, että joku oikea majuri voi loukkaantua pahasti siitä, että esiinnyt reservin majurina. On kai laitontakin näyttää muka kuvaansa majurin arvomerkeissä, jollaisia sinulla ei tietenkään voi olla. Ainakin se on hyvin typerää.

Jos omalta koneeltasi hölmöilet, oikea res.majuri voi ottaa ip-osoitteesi kautta selvää, kuka olet. Hänellä voi olla siihen kyky, tai ainakin hänen lähipiirissään on joku, joka siihen pystyy. Tuskin hän sinua oikeuteen veisi, mutta ilmoittaisi täällä, kuka olet, tai ainakin millainen ”majuri” olet oikeasti.

Ajattelepa vähän mahdollisia seuraamuksia! Vai onko sinulla kykyä vähäänkään ajatteluun? No, ehkäpä olet tuon oivaltanut, kun näyt nyt pitäytyvänkin muihin nikkeihin. Se on viisaampaa, tee vain niin jatkossakin!

Oletko siis sinäkin samanlainen kuin tuo eräs sekopää, joka ”näkee” minut lukemattomissa muissa? Taidat olla. Kerrottakoon, että moneen päivään en ole nyt palstalla käynyt, kun on ollut muuta ja mukavampaa. Kuten joululahjaostoksien tekemistä, torstaina vanhojen faittereiden porukan pikkujoulu ravintola Zetorissa ja ja lauantaina Helsingin Sydänkuntoutuksen perinteinen ohjelmallinen joululounas Hotelli Helkassa. Tuskin tulen täällä juuri visitoimaan lähipäivinäkään, kun keskiviikkona saan taas luokseni naisystäväni, jonka kanssa menemme perjantaina Pääkaupungin päällystön evp-osaston joululounaalle Puotilan kartanoon ja viikonloppuna käyn ”lahjomassa” jälkikasvuani Länsi-Uudellamaalla ja Varsinais-Suomessa.

• Jorma.vaan.meidänkesken

Onkohan kapi tehnyt sinunkaupat majurin kanssa ?
      Ei taida antaa luonto periksi tunnustaa muitakin.

• KukaMikäTääkinNikki

Enpä usko. Mielipidepankki ja Pystyyn_kuollut kirjoittavat aivan eri tyylillä. Aina asiallisesti ja toisia mollaamatta. Aito-arskasta oli vaikeaa ottaa selkoa mutta en usko hänenkään olevan kapin valenikki, sen verran erilaisia juttuja kirjoittivat. Taitaa muuten arska olla tuolla eräällä palstalla vakikirjoittajana kun kirjoitukset ovat samankaltaisia kuin täällä.

Minun mielestäni silloin kun täällä on ollut luotsi tai sheriffi on palsta ollut mielenkiintoisempi kun turhat rönsyikyt on siivottu pois.

Mutta olen myös sitä mieltä, että mitä väliä kuka kenenkin nikeillä on kunhan keskustelu olisi asiallista. Kun sinä aloittaja nyt näyt vain keskittyvän toisiin kirjoittajiin ja kapiin niin pidätkö sitä itse keskustapoliittisena kirjoitteluna?

• Oikeistodemari

En ole viitsinyt rekisteröityä. Mutta tätä samaa nimimerkkiä olen aina käyttänyt. Syksystä asti olen täällä vasta viihtynytkin. Mielestäni en koskaan ole mennyt henkilökohtaisuuksiin. Ja jos puhutaan "Konsti Kekistä" kyse on poliittisesta toimijasta Kekkosesta. Ei Kekkosesta ihmisenä.
        Sen myönnän että joskus heitän provon jotta asiasta syntyisi keskustelua. Provon heittäjäkin voi siirtyä ns. asialliseen keskusteluun samasta aiheesta. En minä mikään Kekkosen ja Keskustan vihaaja ole. Tietyt itsestäänselvyydet virallisessa historiassamme vain vaatisivat ravistelua.

• Jombenehtarakasjohtaja

Munakarva-Jomben mielitekona on nimitellä toisia homoiksi ja hekumoida itsemurhalla. Se on faktaa se, jopa nimellä mainiten.
      Paskaista sisintään Jombe on näköjään purkanut eilen äärimmäisen räävillä tavalla nikillä " SuvaitaanErilaisuutta".

• Oikeistodemari

Pari tällaista on tullut vastaan. Henkilökohtaisilla tragedioilla rääpiminen on luonnollisesti erittäin asiatonta. Luulenpa vain että kyseessä on olleet ns. satunnaiset kävijät palstalla. Asiatonta on myöskin toisen ihmisen nimitteleminen.

• Mitähän minä olen kirjoittanut tuolla nikillä ”SuvaitaanErilaisuutta"? Ei osu silmiini sillä nikillä kirjoitettua. Eilen, ja moneen päivään ekakertaa laitoin kyllä kolme vastinetta tälle avauksellesi, yhden sinulle ja kaksi muille. Jos et ole huomannut, tässä tämä sinulle antamani vastine toistamiseen:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Siitä en ole ollenkaan loukkaantunut, että pidät noita mainitsemiasi minuna. Toivottavasti eivät Mielipidepankki, Pystyyn_kuollut, aito-arska, oikeistodemari tai nuo muutkaan eivät ole pahasti loukkaantuneet minuksi ”joutumisestaan”. Tuskin, kun eiväthän hekään pidä sinua täyspäisenä tai edes puolipäisenä.

Siinä se on näköjään taas ”johtajan” aika mennyt minua etsiessään. Tärkeintä maailmassa näyn sinulle olevan, mutta en osaa olla siitä ylpeä, kun tiedän tuollaisen hyvin pahasti häiriintyneen mielen tuottamaksi.

Minäkö sinun pääsi olen sekoittanut noin totaalisesti? Siksikö, että et ole saanut minulta vastarakkautta, vaikka olet rakkaakseni julistautunut? Pitäisi sinun tietää, että minulla on ihan toisenlainen rakas, ihana nainen, olen kai hänestä kertonutkin? Vai sekö juuri on täydellisen sekoamisesi lopullinen syy? Tuskin, sillä eiköhän tuo mielsi sairaus liene jo aivan muista syistä johtunutta vanhempaa perua.

Kun ihmisen itsetunto on oikein alhainen ja pää noin sekaisin, hänen näkyy olevan mahdotonta ymmärtää, että jotkut täällä ovat niin itsetietoisia, että esiintyvät vain omilla rekisteröidyillä nikeillään. Sellaisia aivan varmasti ovat mm. Mielipidepankki, Pystyyn_kuollut ja aito-arska, ja varmaan myös nuo muut mainitsemasi esiintyvät vain omilla nikeillään, vaikkeivät olisi niitä rekisteröineetkään.

Aito-arskan tulin tuntemaan täällä jo yli 10 vuotta sitten keskustellessamme historian palstoilla ja myös rauhanturvahommista, kun hänkin on entinen sinibaretti, vaikkemme niissä hommissa tulleet toisiamme tuntemaan. Tuttavuuteni Uuden-ukin kanssa syntyi aikoinaan tällä kepupalstalla, ja kerran hänet tapasinkin Oulussa, oikein ennalta sovitusti, kun hän sieltä Oulun liepeiltä on kotoisin. Uusi-ukki on jo väistynyt näiltä palstoilta syistä, jota ovat hyvin ymmärrettäviä yhdeksättä kymmentään lähestyvällä miehellä.

Kukaan esille ottamistasi ei keskustele täällä itsensä kanssa, kun me kaikki saamme aina keskusteluseuraa. Toisin on sinulla. Joudut yleensä omilla hölmöillä avauksillasikin keskustelemaan kauan itsesi kanssa, ihan niillä omilla naurettavilla nikeilläsi, ennen kuin joku viitsii keskusteluasi häiritä. Kukapa sinun mielipuolen kanssa viitsisi keskustella. En minäkään tätä enempää, halusin sanoa vain nämä tosiasiat.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Muuta en ole tänne laittanut, enkä laita lähipäivinäkään. Joten luepa nyt tuo ja ajattele lukemaasi! Vai olenko liian optimistinen kehottaessani sinua sellaiseen, joka ei ole mahdollista sinun päälläsi?

• NaurettavillaKapi
        kapi_ kirjoitti:

Mitähän minä olen kirjoittanut tuolla nikillä ”SuvaitaanErilaisuutta"? Ei osu silmiini sillä nikillä kirjoitettua. Eilen, ja moneen päivään ekakertaa laitoin kyllä kolme vastinetta tälle avauksellesi, yhden sinulle ja kaksi muille. Jos et ole huomannut, tässä tämä sinulle antamani vastine toistamiseen:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Siitä en ole ollenkaan loukkaantunut, että pidät noita mainitsemiasi minuna. Toivottavasti eivät Mielipidepankki, Pystyyn_kuollut, aito-arska, oikeistodemari tai nuo muutkaan eivät ole pahasti loukkaantuneet minuksi ”joutumisestaan”. Tuskin, kun eiväthän hekään pidä sinua täyspäisenä tai edes puolipäisenä.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Muuta en ole tänne laittanut, enkä laita lähipäivinäkään. Joten luepa nyt tuo ja ajattele lukemaasi! Vai olenko liian optimistinen kehottaessani sinua sellaiseen, joka ei ole mahdollista sinun päälläsi?

Jos naurettavinta palstakirjuria haetaan, äänestettäisiin, kyllä sinä kapi olisit keulilla. Olet ihan poikkeus muiden joukossa. Sanoppa kuka laillasi laittaa omaa historiaansa tänne. Todistuksistaan alkaen.
        Totta..totta..kirjoitusvirheitä on lapselliselle aina.
        Laitetaampa gallub aiheesta.

• Näitä.odotellaan
        NaurettavillaKapi kirjoitti:

Jos naurettavinta palstakirjuria haetaan, äänestettäisiin, kyllä sinä kapi olisit keulilla. Olet ihan poikkeus muiden joukossa. Sanoppa kuka laillasi laittaa omaa historiaansa tänne. Todistuksistaan alkaen.

Voisiko majuri laittaa palstalle YK-raportin ja EU:n vastauksen?

• Ossinrakasystävä
        NaurettavillaKapi kirjoitti:

kyllä puppeli-Ossi on palstan naurettavin tapaus Kapikiihkossaan.

• NaurettavillaKapi kirjoitti:

Hyvähän se on, että olette edes vuokseni saaneet nauraa, kun teillä ne ilon aiheet taitavat olla kovin vähissä. Mutta jotenkin minusta tuntuu siltä, että muuta kuin naurua noiden minua koskevien kirjoitusten takana on. Niin tuossakin.

Joo, olen tosiaankin kertonut täällä yhtä ja toista omasta historiastani, kun sen verran monipuolinen ja värikäs se on, että siitä riittää kerrottavaakin. Tosin aloin kertoa siitä vain oikaistakseni tosiasioilla teidän vilkkaalla mielikuvituksellanne minulle kehittelemääni historiaa. Ja siksipä jouduin aina esittämään myös todisteita kertomalleni, jopa todistuksiani, saamiani arvosteluja ja palkitsemisia myöten. Kun sellaisen näin tekevän teihin mukavaa vaikutusta, olen sitä joskus jatkanut ihan oma-aloitteisestikin.

Mielestäni omasta historiastaan kertominen on arvostettavampaa, jos on näyttää sille todisteet. Enemmän täällä ovat kertoneet historiastaan eräät, jotka eivät koskaan ole kertomalleen vähäisintäkään todistetta esittäneet. Ovat siis luoneet myös oman historiansa sillä vilkkaalla mielikuvituksella, jolla ovat yrittäneet rakentaa minunkin historiaani. Huippuesimerkkeinä sellaisista ovat tuo eräs ”johtaja” ja nimimerkki res.maj. Heidän täytyy olla melko pahasti vialla päästään, jos kuvittelevat kenenkään uskovan, että olisivat nimimerkkiensä mukaisia. On täällä toki muutama muukin samantapainen, mutta ei ihan heidän ”tasolleen” yltävä, ainutlaatuisia nuo kaksi ovat.

Joo, kirjoitusvirheitäkin olen oikonut eräiltä, jotka koettavat uskotella omaavansa korkeampaakin koulutusta ja ovat muka toimineet tehtävissä, joissa kohtuullisen hyvä kirjoitustaito olisi välttämätön edellytys ja vaatimus. Perus- tai kansakoulunkaan kunnollisesti läpäissyt ei kirjoittaisi esim. ”sanoppa”, ”laitetaampa” eikä ”gallub” (ovat sanopa, laitetaanpa ja gallup).

Tämän nyt saa riittää minulta tästä aihepiiristä, eikä minulta tule muutakaan lähipäivinä. Mutta sehän ei estä tuota erästä ”näkemästä” minua täällä vaikka kuinka monta kertaa.

• Korjaan lauseen; näin sen pitää kuulua:

Tosin aloin kertoa siitä vain oikaistakseni tosiasioilla teidän vilkkaalla mielikuvituksellanne minulle kehittelemäänne historiaa

• kapi_ kirjoitti:

Hyvähän se on, että olette edes vuokseni saaneet nauraa, kun teillä ne ilon aiheet taitavat olla kovin vähissä. Mutta jotenkin minusta tuntuu siltä, että muuta kuin naurua noiden minua koskevien kirjoitusten takana on. Niin tuossakin.

Joo, olen tosiaankin kertonut täällä yhtä ja toista omasta historiastani, kun sen verran monipuolinen ja värikäs se on, että siitä riittää kerrottavaakin. Tosin aloin kertoa siitä vain oikaistakseni tosiasioilla teidän vilkkaalla mielikuvituksellanne minulle kehittelemääni historiaa. Ja siksipä jouduin aina esittämään myös todisteita kertomalleni, jopa todistuksiani, saamiani arvosteluja ja palkitsemisia myöten. Kun sellaisen näin tekevän teihin mukavaa vaikutusta, olen sitä joskus jatkanut ihan oma-aloitteisestikin.

Mielestäni omasta historiastaan kertominen on arvostettavampaa, jos on näyttää sille todisteet. Enemmän täällä ovat kertoneet historiastaan eräät, jotka eivät koskaan ole kertomalleen vähäisintäkään todistetta esittäneet. Ovat siis luoneet myös oman historiansa sillä vilkkaalla mielikuvituksella, jolla ovat yrittäneet rakentaa minunkin historiaani. Huippuesimerkkeinä sellaisista ovat tuo eräs ”johtaja” ja nimimerkki res.maj. Heidän täytyy olla melko pahasti vialla päästään, jos kuvittelevat kenenkään uskovan, että olisivat nimimerkkiensä mukaisia. On täällä toki muutama muukin samantapainen, mutta ei ihan heidän ”tasolleen” yltävä, ainutlaatuisia nuo kaksi ovat.

Joo, kirjoitusvirheitäkin olen oikonut eräiltä, jotka koettavat uskotella omaavansa korkeampaakin koulutusta ja ovat muka toimineet tehtävissä, joissa kohtuullisen hyvä kirjoitustaito olisi välttämätön edellytys ja vaatimus. Perus- tai kansakoulunkaan kunnollisesti läpäissyt ei kirjoittaisi esim. ”sanoppa”, ”laitetaampa” eikä ”gallub” (ovat sanopa, laitetaanpa ja gallup).

Tämän nyt saa riittää minulta tästä aihepiiristä, eikä minulta tule muutakaan lähipäivinä. Mutta sehän ei estä tuota erästä ”näkemästä” minua täällä vaikka kuinka monta kertaa.

Ja vielä pieni lisäys: Kertomuksia ja kuvia matkoiltani olen kyllä esittänyt täällä ihan oma-aloitteisestikin siksi, että olen halunnut ilahduttaa niillä niitä, jotka kaikki nekin ajat ovat viettäneet tällä palstalla, tärkeimmällä paikalla elämässään, jota tietenkään eivät voi jättää matkustellakseen.

• Musta.tuntuu
        kapi_ kirjoitti:

Ja vielä pieni lisäys: Kertomuksia ja kuvia matkoiltani olen kyllä esittänyt täällä ihan oma-aloitteisestikin siksi, että olen halunnut ilahduttaa niillä niitä, jotka kaikki nekin ajat ovat viettäneet tällä palstalla, tärkeimmällä paikalla elämässään, jota tietenkään eivät voi jättää matkustellakseen.

Tiedätkö, vai luuletko ?
        Varmaan tuntuu, kun sanelet, että ne täsmää kaikkille.
        Tämä hölmöin, nyt menee kirjoituksesi täydestä. Jopa puolustelee sinua.

• Jombenehtarakasjohtajasi
        kapi_ kirjoitti:

Kyllä Sinäkin HHMkvaV:ni olet yrittänyt sotilaaksi tekeytyä vaikka ei laisestasi raakileesta sellaista saa millään. Ei vaikka pantaisiin "turkinhihaan" ja hässittäisiin uudelleen. Näin se vain on.

• Jombenehtarakasjohtajasi kirjoitti:

Kyllä Sinäkin HHMkvaV:ni olet yrittänyt sotilaaksi tekeytyä vaikka ei laisestasi raakileesta sellaista saa millään. Ei vaikka pantaisiin "turkinhihaan" ja hässittäisiin uudelleen. Näin se vain on.

Täytyy tässä vielä joululahjojen pakkaamisen välissä vastata tuohon, kun otat esille noin oleellisen asian ja ihan totta siinä puhut:

Ei minusta todellakaan tulisi enää sotilasta. Ei, sillä Mannerheimkin oli tässä iässä jo siirtynyt sivuun. Mutta aikoinaan, hyvin kauan sitten, olin kyllä sotilaskin. Jopa varsin ansioitunut sellainen ainakin esimiesteni mielestä, kuten tiedät.

Ja sittemmin minusta tuli valiolainen, ja ansioituneeksi minut nähtiin sielläkin; tiedät senkin. Lisäksi minusta tuli myös paljon muuta, jo siellä sotaväessä ja myöhemmin siviilissä. Myös siinä tärkeimmässä, eli yksityiselämässä. Ja melko monessa olen mukana edelleen. Myös noissa entisten palvelustoverieni porukoissa. Kuten tiedät, vaikket niissäkään porukoissa liiku.

Mutta pääsääntöisesti jo kauan olen ollut vain tällainen eläkeläisvaari, sotaväestä jo yli 35 vuotta ja Valioltakin jo 17,5 vuotta. Ja kun olen kahden lapseni isä, viiden lapsenlapseni isoisä ja kun lapsenlapsenlapsiakin minulla on jo neljä, niin pientä vipinää riittää silläkin alueella. Korkeasta iästäni huolimatta kaiken muun ohessa olen myös melkoinen maailmanmatkailija ja matkoillani selviän ihan sekoilematta, siis toisin kuin Kekkonen tässä iässä.

Ja onhan minusta tullut myös tällä palstalla tärkein - samalla ainoa todellinen - mielenkiinnon kohde eräille, muutamalle ilmeisesti hänen elämänsä ainoa sisältö. Mutta sitä kaikkein merkittävintä minusta ei ole tullut täällä. Ei ole tullut johtajaa eikä reservin majuriakaan. Sellaisia täällä ehdottomasti tarvitaan ja täällä heidän johtamiskykynsä kuten sotilaallisetkin kykynsä pääsevät täysiin oikeuksiinsa, vaikkei niitä olisi missään aikaisemmin huomattu. Ehkä heillä ei ole aikaisemmin ollut mahdollisuutta antaa niistä näyttöjäkään.

Kun nyt sait minulta kaipaamaasi tunnustusta, lienet tyytyväinen. Enkä nyt todellakaan jatka enää enempää tästä tai mistään muustakaan ainakaan vähään aikaan, sillä muut tehtävät - katsannossasi varmaan toisarvoiset - minulla nyt jatkuvat.

• Voi, kuinka unohdinkaan tuossa jälkikasvustani puhuessani, että onhan minulla myös poikapuoli, edesmenneen vaimoni ensimmäisestä avioliitosta, ja hänellä kaksi lasta. Juuri heitä lähden "lahjomaan" tänä iltana, kun asuvat tuossa lähimpänä.

Nyt tuli tämä unohdus korjatuksi, joten ei enää muuta.

• Oot.poikkeava.lahjakkuus

Onpa sulla. Muilla ei varmaan noin olekkaan, mielestäsi.
        Tuollaista tolittaa keskustan palstalla.

• näinontotuuskaposesta

Ja vittu, ketä kiinnostaa sinun peräpukamas.. olet sinä kaponen täys ääliö.
        Narsismisi on kyllä malliesimerkki, kyseisestä ihmispoloisen ongelmasta.....
        Mene hoitoon, ja osta itselles päiväkirja, ja päivitä sitöä, ettei tuota sinun sairaskertomustasi tarvi tällä poliittsisella palstalla ihmisten näkyvissä olla.
        Ketä kiinostaa sinun menemiset ja tulemisesi, sinä olet hullu, etkä mitään muuta.

• Pata.kattilaa.jne
        Oot.poikkeava.lahjakkuus kirjoitti:

Asiallista tekstiähän kapi palstalle laittoi, vaan oli siinä jotain joka sai mielesi mustaksi. Pistikö jutuillaan paremmaksi vai pahemmaksi kuin sinä?

Tolittaa, tolittaa... Onhan keskustan palstalla "majurikin". Eikö hän mielestäsi koskaan kirjoita asian vierestä?

• TotuusKapistatäälläkin
        näinontotuuskaposesta kirjoitti:

Ja vittu, ketä kiinnostaa sinun peräpukamas.. olet sinä kaponen täys ääliö.
        Narsismisi on kyllä malliesimerkki, kyseisestä ihmispoloisen ongelmasta.....
        Mene hoitoon, ja osta itselles päiväkirja, ja päivitä sitöä, ettei tuota sinun sairaskertomustasi tarvi tällä poliittsisella palstalla ihmisten näkyvissä olla.
        Ketä kiinostaa sinun menemiset ja tulemisesi, sinä olet hullu, etkä mitään muuta.

Mukava se on lukea rehellisen suomalaisen miehen kirjoituksia tekemisistään täällä. Minua ainakin kiinnostaa ja tuntuu kiinnostavan myös kovastikin sinua. Jos ei kiinnosta niin kovasti ihmettelen, että miksi vaivauduit kommentoimaan. Minulla on ainakin sellainen tapa, että jos ei jokin asia kiinnosta niin ignooraan sen täysin.

• olekkaan
        Oot.poikkeava.lahjakkuus kirjoitti:

Kerropa majuri mitä mieltä olet majurin tolittamisesta.

• NytSeSelkis
        olekkaan kirjoitti:

Kerropa majuri mitä mieltä olet majurin tolittamisesta.

Majuri onkin ruotsinkielinen, Tolittamisella tarkoittaa tulittamista. Ruotsinkielessä kun o-kirjain äännetään uuksi. Tolittaa siis ääntyy tulittaa. Ruotsinkielisyys selittää myös majurin heikon suomenkielen taidon.

• Aatelisia
        NytSeSelkis kirjoitti:

Majuri onkin ruotsinkielinen, Tolittamisella tarkoittaa tulittamista. Ruotsinkielessä kun o-kirjain äännetään uuksi. Tolittaa siis ääntyy tulittaa. Ruotsinkielisyys selittää myös majurin heikon suomenkielen taidon.

Majuri on aatelissukua.Silti maksaa veroja.Halonekin on aatelinen,kun ei maksa veroa.Aatelinen Halonen tullut työväsestön keulahahmoksi?

• Taateli.tikkailla
        Aatelisia kirjoitti:

Majuri on aatelissukua.Silti maksaa veroja.Halonekin on aatelinen,kun ei maksa veroa.Aatelinen Halonen tullut työväsestön keulahahmoksi?

Olisiko majuri kuitenkin taatelisukua, kun majoitti saunaansa niitä hyyryläisiä?

• EiOikeinSelitä
        NytSeSelkis kirjoitti:

Majuri kertoo käyneensä lukion. Varmaan ruotsinkielisen. Niissäkin kyllä suomea opetetaan. Ja englantia, vai olisko majuri lukenut pitkän saksan. Kirjoittaisi niillä kielillä, jos osaa paremmin kuin suomea. Täältä löytyy niidenkin kielten taitajia, joiden kanssa voisi majuri sitten keskustella.

• Sikaase
        EiOikeinSelitä kirjoitti:

Majuri kertoo käyneensä lukion. Varmaan ruotsinkielisen. Niissäkin kyllä suomea opetetaan. Ja englantia, vai olisko majuri lukenut pitkän saksan. Kirjoittaisi niillä kielillä, jos osaa paremmin kuin suomea. Täältä löytyy niidenkin kielten taitajia, joiden kanssa voisi majuri sitten keskustella.

Osaakko sinä siansaksaa ?

• SchweinDeutsch
        Sikaase kirjoitti:

Osaakko sinä siansaksaa ?

Jawohl Herr Major

• Paroni-

Majuri sanoi olevansa sukua jollekkin kolmesta presidentistä,Mannerheim,Ryti,Kallio.

Aatelisto ja rahvas on hyvin selkeästi eri luokkansa. Aatelisto on sivistynyttä ja rahvas on sivistymätöntä.

Rahvas kunnioittaa aatelisia ja jos rahvas joukon läpi kulkee aatelinen tai ritari (jotka ovat myöskin aatelisia) väistyy väki heidän tieltään päätään kunnioittavasti kumartaen. Aatelisilla on aina oikeus läksyttää sopimattomasti käyttäytynyttä rahvasta.
      Aatelisto ja rahvas on hyvin selkeästi eri luokkansa. Aatelisto on sivistynyttä ja rahvas on sivistymätöntä.

Rahvas kunnioittaa aatelisia ja jos rahvas joukon läpi kulkee aatelinen tai ritari (jotka ovat myöskin aatelisia) väistyy väki heidän tieltään päätään kunnioittavasti kumartaen. Aatelisilla on aina oikeus läksyttää sopimattomasti käyttäytynyttä rahvasta, mutta tappoa ei missään tapauksessa saa tapahtua, mutta mikäli näin käy joutuu aatelinen korvaamaan (tai rahvas mikäli on sattunut jonkun suutuspäissään surmanneen) uhrin omaisille heidän kärsimyksensä, tämä korvaaminen suoritetaan useimmiten suurella raha summalla.

• Kapi_rahvas

Paroni taitaa olla Kapin kanssa samaa rahvasta, ainakin kopiointi sujuu kuten kapilla, nyt sama juttu kahteen kertaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4431
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2325
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2317
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2078
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1647
    6. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1421
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1054
    Aihe