Kaverini kysyi minulta eilen, että olenhan ateisti. Sanoin, että en ole. Uskon Jumalaan, mutten keskustele vakaumuksestani, etten loukkaa ketään. Hän sitten haukkui minut ja sanoin, että olen aivopesty idiootti ja vajaaälyinen. Olen kuitenkin kirjoittanut neljä ällää lukiosta ja opiskelen yliopistossa. Usko ei mielestäni ole merkki tyhmyydestä eikä logiikan vastaista.
Mitä joitakin ateisteja vaivaa? Olen kuullut vastaavanlaisia kommentteja, haukkumista, solvaamista ja Jumalani pilkkaamista ennenkin kun olen sanonut esimerkiksi olevani menossa kirkkoon. On haukuttu mm. suvaitsemattomaksi p*skaksi homoja kohtaan, koska olen uskovainen. Kannatan tasa-arvoista avioliittoa.
Ei Jumalaa varmasti ole olemassa, mutta kristinusko on osa kulttuuria Suomessa, eikä vahingoita ketään eikä mitään. Suomessa on uskonnonvapaus ja toivottavasti tulee olemaankin. Saa olla ateisti, kristitty, muslimi, juutalainen... Eletään ja hyväksytään toisia, niinkuin Raamattu opettaa! Tekisi mieli sanoa vain kaikille, että Jumala rakastaa ihan jokaista ja kaikilla on mahdollisuus pelastua.
Miksi uskovaisia inhotaan??
209
422
Vastaukset
- uskonratkaisu1111111111
"Kannatan tasa-arvoista avioliittoa."
Miksi kannatat jotain sellaista joka on selkeästi Jumalan mielen vastaista?
"Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus."- uskonkatkaisu
"Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus."
Tulkintatapasi on väärä. Oikeaoppisesti se menee näin: "Älä siinä makoille miehenpuolen kanssa kuin mikäkin ämmä, vaan anna hänelle munaa. Tuollainen vetelehtiminen on kauhistus." - uskonratkaisu1111111111
mitä pidätte? mielestäni on nerokasta raapaista päivän aikana hieman pallihikeä sormenpäähän ja nuuhkia sitä. niin päivä sujuu rattoisammin kun turhaahan siellä on istua kuitenkin. netissä surffaaminen on niin out, ilman Jeesusta!
- minäsama
Mielestäni tulee ottaa huomioon Raamatun kirjoitusajan yhteiskunnan kehitystaso. On osattava soveltaa raamattua nykyaikaan. Sen lisäksi Raamattu ei myöskään kiellä homoutta vaan viittaa aina vain miehen kanssa makaamiseen yms.
Ja muistakaa myös lähimmäisenrakkaus ja kultainen sääntö näissä kysymyksissä. Ei ole niiden mukaista olla antamatta kaikille samoja oikeuksia. - Kääntäkää.sivua
Nykyisin uskonto, uskovaiset ja usko ja ateismi liitetään homoihin, homoavioliittoihin, suvaitsevaisuuteen ja torjuntaan. MITÄÄN muuta ei uskonnosta tai ateismista löydetä.
Kuinka yksisilmäisiä, ala-arvoisia ja tympeitä ihmiset oikein ovat. Mikä on heidät muuttanut halpahintaisiksi ja alituisesti seksistä puhuviksi hörhöiksi, joilla on varma vakaumus vain tästä yhdestä asiasta!
Jokainen on oman katsomuksensa luonut omien kokemustensa pohjalta. Miksi emme kunnioita toisten mielipiteitä ja asenteita? Onko se meiltä jollakin tavalla pois?
Kun joku ei ole homojen ja heteroiden seksikokemuksista ja eroistaan, ja sanoo, että ei ole kiinnostunut keskusteleman aiheesta, pidetään häntä tiukkapipoisena ja viktoriaanisena. - tr5ng3e
Kääntäkää.sivua kirjoitti:
Nykyisin uskonto, uskovaiset ja usko ja ateismi liitetään homoihin, homoavioliittoihin, suvaitsevaisuuteen ja torjuntaan. MITÄÄN muuta ei uskonnosta tai ateismista löydetä.
Kuinka yksisilmäisiä, ala-arvoisia ja tympeitä ihmiset oikein ovat. Mikä on heidät muuttanut halpahintaisiksi ja alituisesti seksistä puhuviksi hörhöiksi, joilla on varma vakaumus vain tästä yhdestä asiasta!
Jokainen on oman katsomuksensa luonut omien kokemustensa pohjalta. Miksi emme kunnioita toisten mielipiteitä ja asenteita? Onko se meiltä jollakin tavalla pois?
Kun joku ei ole homojen ja heteroiden seksikokemuksista ja eroistaan, ja sanoo, että ei ole kiinnostunut keskusteleman aiheesta, pidetään häntä tiukkapipoisena ja viktoriaanisena.Selitäppä vielä ajatuksenkulkusi, miten yhdistät ateismin homokeskusteluun?
Tasa-arvon toteutuminen ei ole halpa keskustelun aihe.
Ei kukaan pakota keskustelemaan. - uskonratkaisu1111111111
minäsama kirjoitti:
Mielestäni tulee ottaa huomioon Raamatun kirjoitusajan yhteiskunnan kehitystaso. On osattava soveltaa raamattua nykyaikaan. Sen lisäksi Raamattu ei myöskään kiellä homoutta vaan viittaa aina vain miehen kanssa makaamiseen yms.
Ja muistakaa myös lähimmäisenrakkaus ja kultainen sääntö näissä kysymyksissä. Ei ole niiden mukaista olla antamatta kaikille samoja oikeuksia."Mielestäni tulee ottaa huomioon Raamatun kirjoitusajan yhteiskunnan kehitystaso."
Puhuuko Jumala sinulle Sanansa kautta? Sanooko Hän sinulle, että pidä tämä ja hylkää tämä? Miksi Jumala ensin sanoo jotain ja sitten peruu sen?
"muistakaa myös lähimmäisenrakkaus ja kultainen sääntö näissä kysymyksissä. Ei ole niiden mukaista olla antamatta kaikille samoja oikeuksia."
Mitä merkitystä maallisilla "oikeuksilla" on ikuisen elämän rinnalla? Mitä sinä odotat elämältä? Maallisia oikeuksia vai Ikuista Jumalaa? Miksi siis luulet, että homolle olisi yhtään sen tärkeämpää maalliset oikeudet kuin ikuinen elämä Jeesuksessa? Kaikki meidät on samasta puusta veistetty. Miksi haluat väheksyä homoja? - Kääntäkää.sivua
tr5ng3e kirjoitti:
Selitäppä vielä ajatuksenkulkusi, miten yhdistät ateismin homokeskusteluun?
Tasa-arvon toteutuminen ei ole halpa keskustelun aihe.
Ei kukaan pakota keskustelemaan.Luin mielipiteet tästä ketjusta. Sehän siirtyi oitis homoaiheeseen. En minä tiedä, kuka teistä on ateisti, kuka ei.
Ei kai sillä ole merkitystä?
Tulin tänne sattumalta, enkä ole aikeissa yhtyä tähän keskusteluun. - tr5ng3e
Kääntäkää.sivua kirjoitti:
Luin mielipiteet tästä ketjusta. Sehän siirtyi oitis homoaiheeseen. En minä tiedä, kuka teistä on ateisti, kuka ei.
Ei kai sillä ole merkitystä?
Tulin tänne sattumalta, enkä ole aikeissa yhtyä tähän keskusteluun.Ateismi ei ota kantaa "homoihin, homoavioliittoihin, suvaitsevaisuuteen ja torjuntaan", kristinusko ottaa.
- tasa-arvo.ei.tot
minäsama kirjoitti:
Ja muistakaa myös lähimmäisenrakkaus ja kultainen sääntö näissä kysymyksissä. Ei ole niiden mukaista olla antamatta kaikille samoja oikeuksia.Väärässä oot.
Jos esim. murhaajan annetaan elää vapaasti, että olisi tasa -arvo, niin mitä siitä seuraisi? - pukin.kontti
tr5ng3e kirjoitti:
Ateismi ei ota kantaa "homoihin, homoavioliittoihin, suvaitsevaisuuteen ja torjuntaan", kristinusko ottaa.
Täh, koko ajanhan te otatte kantaa.
Valepukkiako leikit? - tr5ng3e
pukin.kontti kirjoitti:
Valepukkiako leikit?Ateismi ei ota kantaa homoasiaan, kuten ei mihinkään muuhunkaan kuin jumalien olemassaoloon. Kristinuskon raamattu ottaa kantaa.
- tr5ng3e
pukin.kontti kirjoitti:
Valepukkiako leikit?Ateismi ei ole sama kuin ateisti.
- minäsama
uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
"Mielestäni tulee ottaa huomioon Raamatun kirjoitusajan yhteiskunnan kehitystaso."
Puhuuko Jumala sinulle Sanansa kautta? Sanooko Hän sinulle, että pidä tämä ja hylkää tämä? Miksi Jumala ensin sanoo jotain ja sitten peruu sen?
"muistakaa myös lähimmäisenrakkaus ja kultainen sääntö näissä kysymyksissä. Ei ole niiden mukaista olla antamatta kaikille samoja oikeuksia."
Mitä merkitystä maallisilla "oikeuksilla" on ikuisen elämän rinnalla? Mitä sinä odotat elämältä? Maallisia oikeuksia vai Ikuista Jumalaa? Miksi siis luulet, että homolle olisi yhtään sen tärkeämpää maalliset oikeudet kuin ikuinen elämä Jeesuksessa? Kaikki meidät on samasta puusta veistetty. Miksi haluat väheksyä homoja?Ja milläs tavalla olen väheksynyt homoja? Olen uskovainen ja kannatan tasa-arvoista avioliittoa. Koita suvaita vaan, vaikka vaikeaa se on varmasti.
minäsama kirjoitti:
Ja milläs tavalla olen väheksynyt homoja? Olen uskovainen ja kannatan tasa-arvoista avioliittoa. Koita suvaita vaan, vaikka vaikeaa se on varmasti.
"Ja milläs tavalla olen väheksynyt homoja?"
"Mitä sinä odotat elämältä? Maallisia oikeuksia vai Ikuista Jumalaa? Miksi siis luulet, että homolle olisi yhtään sen tärkeämpää maalliset oikeudet kuin ikuinen elämä Jeesuksessa?"
Miksi siis haluat evätä pelastuksen joltakulta siksi, että hän on luulee olevansa homo? Ei hän nimittäin ole, vaan hän on Jumalan luoma aivan niin kuin sinä ja minäkin. - minäsama
"Miksi siis luulet, että homolle olisi yhtään sen tärkeämpää maalliset oikeudet kuin ikuinen elämä Jeesuksessa?"
Kuuleppas, kyllä lähes kaikki homot haluavat oikeuden avioliittoon. Tunnen useita homoja ja he ainakin haluavat. Kyllä maallisetkin oikeudet ovat tärkeitä.
Sitä paitsi suurin osa homoista EI ole uskovaisia eli he eivät usko pelastukseen ja näin ollen haluavat maalliset oikeudet.
Kyllä se sinä taidat olla homojen väheksyjä. - minäsama
Eikä tarkoitus ollut edelleenkään keskustella homoista.
minäsama kirjoitti:
"Miksi siis luulet, että homolle olisi yhtään sen tärkeämpää maalliset oikeudet kuin ikuinen elämä Jeesuksessa?"
Kuuleppas, kyllä lähes kaikki homot haluavat oikeuden avioliittoon. Tunnen useita homoja ja he ainakin haluavat. Kyllä maallisetkin oikeudet ovat tärkeitä.
Sitä paitsi suurin osa homoista EI ole uskovaisia eli he eivät usko pelastukseen ja näin ollen haluavat maalliset oikeudet.
Kyllä se sinä taidat olla homojen väheksyjä."Sitä paitsi suurin osa homoista EI ole uskovaisia eli he eivät usko pelastukseen"
Väitätkö tosissasi, että on ihmisiä jotka eivät haluaisi pelastua enemmän kuin mitään muuta? - minäsama
Väitän, koska kaikki eivät usko pelastukseen eivätkä Jumalaan. Väitätkö tosissasi, että kaikki uskovat pelastukseen?
En saa pointtiasi tässä asiassa. Haluatko siis, että alan vastustamaan homoavioliittoja? - asokfga
"Ja milläs tavalla olen väheksynyt homoja?"
"Mitä sinä odotat elämältä? Maallisia oikeuksia vai Ikuista Jumalaa? Miksi siis luulet, että homolle olisi yhtään sen tärkeämpää maalliset oikeudet kuin ikuinen elämä Jeesuksessa?"
Miksi siis haluat evätä pelastuksen joltakulta siksi, että hän on luulee olevansa homo? Ei hän nimittäin ole, vaan hän on Jumalan luoma aivan niin kuin sinä ja minäkin.uskonratkaisu1111111111 oletko ihan ääliö? Tottakai ihmiset haluavat maallisia oikeuksia. Tasa-arvoisessa avioliitossa on kyse tasa-arvosta. Jos et tiedä mitä se on kannattaa tutustua.
Harva homo on uskovainen ja uskoo pelastukseen. uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
"Sitä paitsi suurin osa homoista EI ole uskovaisia eli he eivät usko pelastukseen"
Väitätkö tosissasi, että on ihmisiä jotka eivät haluaisi pelastua enemmän kuin mitään muuta?"on ihmisiä jotka eivät haluaisi pelastua enemmän kuin mitään muuta?"
Itte haluan ainakin pelastua uskovilta ja heidän järjettömältä aivopierulantakasalta!!ateisti1982 kirjoitti:
"on ihmisiä jotka eivät haluaisi pelastua enemmän kuin mitään muuta?"
Itte haluan ainakin pelastua uskovilta ja heidän järjettömältä aivopierulantakasalta!!...se uskovien aivopierulantakasa saastuttaa maailman enemmän kuin yksikään maailman hiilivoimala
- minäsama
:D juu ei uskontoa saa tyrkyttää
minäsama kirjoitti:
Väitän, koska kaikki eivät usko pelastukseen eivätkä Jumalaan. Väitätkö tosissasi, että kaikki uskovat pelastukseen?
En saa pointtiasi tässä asiassa. Haluatko siis, että alan vastustamaan homoavioliittoja?"kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
Ymmärrätkö nyt mihin homomyönteisyys johtaa?
Ei ole merkitystä, onko ihminen uskossa vai ei. Hän kohtaa Jumalan jokatapauksessa. Mitä sinä sanot kun Jumala kysyy, miksi villitsit heikkoa veljeäsi tekemään homouden syntiä vaikka se on kauhistus? On todella itsekästä omia itselleen jonkinlainen suvaitsevaisuuden viitta ja samalla syöstä homot kadotukseen. Homot ovat sairaita mutta eivät he sentään julista valhetta. Pahinta on se, että alkaa julistaa valetta. Kyseisellä kohdalla ei tuomita homoutta vaan raiskaus, sillä raamatun aikoina naisia pantiin aina väkisin.
>"Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus."
Eihän hän sanonutkaan makaavansa.uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
"Sitä paitsi suurin osa homoista EI ole uskovaisia eli he eivät usko pelastukseen"
Väitätkö tosissasi, että on ihmisiä jotka eivät haluaisi pelastua enemmän kuin mitään muuta?Laskeudupas nyt tähän normaaliin todellisuuteen. Suuri enemmistö suomalaisista ei näe mitään, miltä pitäisi pelastua. Eikä tule näkemäänkään, jos sinun ja hengenheimolaistesi käännytystyö jatkuu tasoltaan yhtä surkeana. Ja jatkuuhan se, kun ette kerta kaikkiaan näy tajuavan mistään mitään.
RepeRuutikallo kirjoitti:
Laskeudupas nyt tähän normaaliin todellisuuteen. Suuri enemmistö suomalaisista ei näe mitään, miltä pitäisi pelastua. Eikä tule näkemäänkään, jos sinun ja hengenheimolaistesi käännytystyö jatkuu tasoltaan yhtä surkeana. Ja jatkuuhan se, kun ette kerta kaikkiaan näy tajuavan mistään mitään.
Usko tulee kuulemisesta, ei käännyttämisestä. Raamattu ei kehota missään kohdassa käännyttämään toisin kuin Koraani. Sotket asioita keskenään.
"kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
Ymmärrätkö nyt mihin homomyönteisyys johtaa?
Ei ole merkitystä, onko ihminen uskossa vai ei. Hän kohtaa Jumalan jokatapauksessa. Mitä sinä sanot kun Jumala kysyy, miksi villitsit heikkoa veljeäsi tekemään homouden syntiä vaikka se on kauhistus? On todella itsekästä omia itselleen jonkinlainen suvaitsevaisuuden viitta ja samalla syöstä homot kadotukseen. Homot ovat sairaita mutta eivät he sentään julista valhetta. Pahinta on se, että alkaa julistaa valetta."kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen."
Kerroppa minkä uskonnon Jumalan tuomioistuimen eteen? Se ei ole sinullekaan välttämättä luulojesi mukaan, että sinut asetettaisi kristinuskon jumalan tuomioistuimen eteen? Jos se onkin kohdallasi Allah?!
Minusta on tosin väärin, että meitä ateisteja asetettaisi yhdenkään jumalan eteen, koska meidän elämästä sellainen on puuttunut jo eläessämme?!uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
Usko tulee kuulemisesta, ei käännyttämisestä. Raamattu ei kehota missään kohdassa käännyttämään toisin kuin Koraani. Sotket asioita keskenään.
Eli teet jatkuvasti uskoasi vastaan, jos olet jokin kristitty ja käännytät ihmisiä....ai jai jai...taitaa olla se helvetti melko lähellä, jossa kuoltuasi tulet viettämään elämäsi ja se jumalasi pettää sinut pahasti kun antaa Allahin päättää ikuisuudestasi!
Miksi haluat jokaisessa viestissäsi toimia jumalasi yläpuolella kun usutat ihmisiä paikkoihin, josta et itsekään ole vakuuttunut? Olen vakuuttunut, että teidän jumalanne rankaisee teitä vielä jotka tuomitsette ihmisiä...olisiko se suurikin pettymys joutuessasi helvettiin?! Sinne varmasti joudut itte, mikäli et paranna tapojasi muita ihmisiä kohtaan usuttamalla ja haistattamalla heille skeidaasi!- uskonratkaisu1111111111
ateisti1982 kirjoitti:
Eli teet jatkuvasti uskoasi vastaan, jos olet jokin kristitty ja käännytät ihmisiä....ai jai jai...taitaa olla se helvetti melko lähellä, jossa kuoltuasi tulet viettämään elämäsi ja se jumalasi pettää sinut pahasti kun antaa Allahin päättää ikuisuudestasi!
Miksi haluat jokaisessa viestissäsi toimia jumalasi yläpuolella kun usutat ihmisiä paikkoihin, josta et itsekään ole vakuuttunut? Olen vakuuttunut, että teidän jumalanne rankaisee teitä vielä jotka tuomitsette ihmisiä...olisiko se suurikin pettymys joutuessasi helvettiin?! Sinne varmasti joudut itte, mikäli et paranna tapojasi muita ihmisiä kohtaan usuttamalla ja haistattamalla heille skeidaasi!En mä oo tuomitsemassa yhtään ketään. Älä pelkää, Jeesus on sun kanssa: )
En mä oo tuomitsemassa yhtään ketään. Älä pelkää, Jeesus on sun kanssa: )
Sun kanssas Allah!?
"En mä oo tuomitsemassa yhtään ketään."
Aijaa...lueppas omia tekstejäs uudestaan!- uskonratkaisu1111111111
ateisti1982 kirjoitti:
Sun kanssas Allah!?
"En mä oo tuomitsemassa yhtään ketään."
Aijaa...lueppas omia tekstejäs uudestaan!Mistä kohdasta luen?
Allah ei ole ristiriidassa Jeesuksen kanssa. Mutta eipä siitä hyötyäkään ole. - seriittää
Uskovia inhotaan siksi että he tuputtavat omaa uskoaan, olen siihen itsekin syyllistynyt ja ymmärrän nyt miten vastenmielistä on kun joka asiaan vedetään tuo mitä raamattu sanoo.
Olen eronnut kirkosta enkä aio liittyä mihinkään seurakuntaan vaan
tiivistin uskoni yhteen lauseeseen :"Jumala on rakkaus" - gggsg
seriittää kirjoitti:
Uskovia inhotaan siksi että he tuputtavat omaa uskoaan, olen siihen itsekin syyllistynyt ja ymmärrän nyt miten vastenmielistä on kun joka asiaan vedetään tuo mitä raamattu sanoo.
Olen eronnut kirkosta enkä aio liittyä mihinkään seurakuntaan vaan
tiivistin uskoni yhteen lauseeseen :"Jumala on rakkaus""Jumala on rakkaus"
Mites tuohom tulokseen päädyit? - potkuettäheräisit
minäsama kirjoitti:
Ja muistakaa myös lähimmäisenrakkaus ja kultainen sääntö näissä kysymyksissä. Ei ole niiden mukaista olla antamatta kaikille samoja oikeuksia.Jos minä vihaisin sinua silloin en varottaisi sinua homoilusta! Koska tiedämme mikä homoja odottaa(jos eivät usko Jumaln ilmoitusta tästäkin asiasta)varoitamme siitä paikasta..se on ihan kamala paikka josta puuttuu KAIKKI Jumaln ihmiselle tarkoittaman hyvyys! Pelkästä rakkaudesta se hevonenkin potkii!
- huissie
ateisti1982 kirjoitti:
"kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen."
Kerroppa minkä uskonnon Jumalan tuomioistuimen eteen? Se ei ole sinullekaan välttämättä luulojesi mukaan, että sinut asetettaisi kristinuskon jumalan tuomioistuimen eteen? Jos se onkin kohdallasi Allah?!
Minusta on tosin väärin, että meitä ateisteja asetettaisi yhdenkään jumalan eteen, koska meidän elämästä sellainen on puuttunut jo eläessämme?!Mielikuvitus raastupa ja kuvitteellinen oikeusprosessi, entäs kuvitteelliset todistajat? Kuviteltu alibi?
- Sykar
Aloittaja, älä välitä jumalattomien pilkasta. Herjaavat siksi koska eivät tunne Jeesusta. Jeesushan sanoo Raamatussa, että hänen nimensä tähden joudumme kokemaan pilkkaa, niin joutuivat Jeesuksen opetuslapsetkin pilkan kohteeksi, lue apostolintekojen kirjaa Raamatusta, siellä alkupuolella kerrotaan, että he iloitsivat siitä että heidät katsottiin arvollisiksi kärsimään Jeesuksen nimen tähden. Olemmehan lähteneet seuraamaan Jeesusta opissa ja elämässä. Jeesushan sanoo: Opetuslapselle riittää että hänelle käy kuin hänen Opettajalleen (Jeesukselle). Jeesus lupaa sanassaan, että kun meitä herjataan Kristuksen nimen tähden, niin KIRKKAUDEN HENKI LEPÄÄ MEIDÄN PÄÄLLÄMME. siis Jeesus itse siunaa meitä niissä tilanteissa ja täyttää meitä ILOLLA JA RAUHALLA.
Joka tahtoo Jeesukselle elämänsä antaa, pyytää häneltä syntinsä anteeksi, saada nimensä elämän kirjaan, hän saa jo täällä ajassa kokea todellista sisäisesti rikasta elämää, Jumalan omaa rauhaa tämän sekasortoisen maailman keskellä ja viimein siirtyä sinne missä ei ole enää aikaa vaan ikuisuus Jumalan kodissa (Sinne pääsevät vain ne jotka ovat Jeesuksen ottaneet vastaan täällä ajassa ja pysyneet uskossa loppuun asti). Voiko kunniakkaampaa ihmiselle olla kuin olla Jumalan ihminen? Ei voi, siksi älä välitä pienistä vastuksista, muista mitkä olivat Jeesuksen kärsimykset ristillä sinun tähtesi. Älä katso ihmisiin, heidän mielipiteisiin, vaan katso Jeesukseen, hänhän sanoo: Maailmassa teillä on ahdistus, mutta OLKAA TURVALLISELLA MIELELLÄ, MINÄ OLEN VOITTANUT MAAILMAN, Kiitos Jeesus! Sinä olet Kuningasten Kuningas ja Herrain Herra!- minäsama
Näin se on varmaan tehtävä. Jeesus pelastaa!
- Käsittämätöntä
Miten Jeesus voi olla herrain herra? Mihin Jumala, Jahve jäi? Kuinka monta jumalaa kristinuskossa on? Miksi Jeesus on tärkeämpi kuin Jumala? Eikö olekaan vain yksi jumala? Mitä vittua?
Käsittämätöntä kirjoitti:
Miten Jeesus voi olla herrain herra? Mihin Jumala, Jahve jäi? Kuinka monta jumalaa kristinuskossa on? Miksi Jeesus on tärkeämpi kuin Jumala? Eikö olekaan vain yksi jumala? Mitä vittua?
Sen takia kaikki Laki annettiin jotta jo aikojen alussa ollut Jeesus voisi verellään pelastaa Lihan kadotukselta: )
Sen takia kaikki Laki annettiin jotta jo aikojen alussa ollut Jeesus voisi verellään pelastaa Lihan kadotukselta: )
Mutta ei sitten loppupeleissä mitään uhrausta tehnytkään.
satan kirjoitti:
Mutta ei sitten loppupeleissä mitään uhrausta tehnytkään.
Huomaa, että uhraus ei ollut Jeesuksen vaan Isän. Jeesus kohtasi kuoleman hetkellä pohjattoman epätoivon ja epäuskon ja kuolemassaan Hän oli kokonaisvaltaisesti kuollut, Isän hylkäämä, ilman toivoa. Ja vaikka se kesti vain hetken, niin kuin ilmeisesti tahdot sanoa, niin se hetki oli maailmanhistorian tärkeimpiä. Juuri se hetki, kun Jumalan Poika oli ilman uskoa ja toivoa: )
Huomaa, että uhraus ei ollut Jeesuksen vaan Isän. Jeesus kohtasi kuoleman hetkellä pohjattoman epätoivon ja epäuskon ja kuolemassaan Hän oli kokonaisvaltaisesti kuollut, Isän hylkäämä, ilman toivoa. Ja vaikka se kesti vain hetken, niin kuin ilmeisesti tahdot sanoa, niin se hetki oli maailmanhistorian tärkeimpiä. Juuri se hetki, kun Jumalan Poika oli ilman uskoa ja toivoa: )
Miten niin kesti vain hetken? Jumalahan pisti Jeesuksen helvettiin kolmeksi päiväksi rangaistukseksi siitä että ei luottanut häneen.
Eipä se hetki vaikuttanut maailmaan mitenkään, paitsi siihen miten Kristityt rupesi maailmaa alistaa ja tuhoamaan keksityn tarinan perusteella.satan kirjoitti:
Miten niin kesti vain hetken? Jumalahan pisti Jeesuksen helvettiin kolmeksi päiväksi rangaistukseksi siitä että ei luottanut häneen.
Eipä se hetki vaikuttanut maailmaan mitenkään, paitsi siihen miten Kristityt rupesi maailmaa alistaa ja tuhoamaan keksityn tarinan perusteella.Jumala itse teki Jeesukselle pahemman rangaistuksen kun mitä ihmiset teki. se sittä rakkauden jumalstasi sitten.
satan kirjoitti:
Eipä se hetki vaikuttanut maailmaan mitenkään, paitsi siihen miten Kristityt rupesi maailmaa alistaa ja tuhoamaan keksityn tarinan perusteella.Tuonela ei ole Helvetti: ) Vain Jeesus voi tuomita Helvettiin: ) Onko sulla nyt sellanen olo että pelastut?
Tuonela ei ole Helvetti: ) Vain Jeesus voi tuomita Helvettiin: ) Onko sulla nyt sellanen olo että pelastut?
Tiedoksesi että Hades = helvetti kristittyjen oppien mukaisesti
Taas huomaa että et raamattua osaa.
Jeesus ei taas ole tuominnut ketään koska jeesus on vain hihhuli myytti.
Onko itselläsi semmoinen luulo että pelastut koska olet orjuuttanut mielikuvitusjeesuksesi ajamaan omaa agendaasi?Uskokaa kenen hyvänsä puolesta, mutta ymmärtäkää silti että Suomessa on olemassa uskonvapaus. Monet uskovaiset näkevät uskonvapauden samana kuin "uskonpakkona", eivätkä ymmärrä että Jeesuksen teoista tai Raamatun sisällöstä tulisi uskovat keskenään keskustella kirkossaan, eikä se asia tulisi kuulua mitenkään Suomi24:n ateismipalstalle, työpaikalle, kouluihin tai julkisille paikoille tai eri aatteisten ihmisten pariin.
Uskontonsa tyrkyttäminen tulisi kohdistaa vain niihin ihmisiin, jotka uskovat! Muussa tapauksessa ko. henkilöstä, joka "Jeesustelee" voi tehdä rikosilmoituksen uskonvapauden riistosta tms., joka ei noudata Suomessa uskonvapautta.satan kirjoitti:
Onko itselläsi semmoinen luulo että pelastut koska olet orjuuttanut mielikuvitusjeesuksesi ajamaan omaa agendaasi?Jeesusta ei ole ollut koskaan edes olemassa. Kaikki siihen liittyen on kuvitelmaa, jota voimme lukea satukirjasta nimeltä Raamattu.
>Jeesushan sanoo Raamatussa, että hänen nimensä tähden joudumme kokemaan pilkkaa
Tähän ei paljon ennustajankykyjä tarvittu, normaalia älliä kylläkin. Käytännössähän kaikkien uskontojen ja lahkojen kannattajat ovat joutuneet kokemaan pilkkaa ketkä missäkin. Kylläpä osasivat lähetyssaarnaajatkin naureskella ja dissata kohteidensa alkuperäisuskontoja.- uskonratkaisu1111111111
satan kirjoitti:
Onko itselläsi semmoinen luulo että pelastut koska olet orjuuttanut mielikuvitusjeesuksesi ajamaan omaa agendaasi?" Hades = helvetti kristittyjen oppien mukaisesti"
Kristittyjä suuntia. Raamatussa mikään ei viittaa siihen, että Tuonela ja Helvetti olisivat sama asia: )
Miksi kuuntelisin sinua koska olet vain joku ukkeli joka ei edes pelastu? Minä sen sijaan pelastun. Miksi siis kuuntelisin sinua ja ottaisin sinusta mallia? uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
Uhraus? Ajatus että Jumala uhraisi jotain on mieletön. Eihän ole ketään, jolle Hän jotain uhraisi, paitsi Hän itse.
" Hades = helvetti kristittyjen oppien mukaisesti"
Kristittyjä suuntia. Raamatussa mikään ei viittaa siihen, että Tuonela ja Helvetti olisivat sama asia: )
Miksi kuuntelisin sinua koska olet vain joku ukkeli joka ei edes pelastu? Minä sen sijaan pelastun. Miksi siis kuuntelisin sinua ja ottaisin sinusta mallia?>Miksi siis kuuntelisin sinua ja ottaisin sinusta mallia?
Jotta tulisit järkiisi?uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
Tuonela ei ole Helvetti: ) Vain Jeesus voi tuomita Helvettiin: ) Onko sulla nyt sellanen olo että pelastut?
Jeesus ei ollut mikään Jumala vaan pelkkä puuseppä ja uskoteltiin että hänellä oli parantavat voimat eli oli ns. Noita! Hänen äitinsä Maria tuli n. 11-13 -vuotiaana raskaaksi noin nelikymppiselle Joosefille tai tämän Jeesuksen äidin Maria raiskattiin tai sitten Maria petti Joosefia, josta sitten uskoteltiin muille jollakin skeidalla että tämä Neitsyt-Marialla olisi Jeesus sikissyt Pyhästä Hengestä, eikä Joosef ollut sitä kihlattuaan vahingossakaan pannut?! Uskon että Maria keksi sellaisen sadun, koska halusi vain suojella miestään Joosefia siitä "vahingosta" tai uskotteli asian Joosefille että kävi huorilla tai hänet raiskattiin.
Neitseellinen raskaaksitulo ei ole jälkeen päin ollut naisilla mahdollista tai sitten uskova nainen on mennyt kerran yökerhoon ja juotettu siellä känniin ja lopulta päätynyt jonkun miehen luokse sänkyyn, eikä pysty asiaa tunnustaa itselleen, että on käynyt niin hassusti että on tullut raskaaksi. Voisiko asia mennä nykyisin mieheltä läpi että tuleva vaimo jota ei ole koskaan pannut tulisi "neitseellisesti raskaaksi" tai jos ei pitkiin aikoihin ole harrastanut seksiä niin varmasti aviomies alkaa laskemaan ennen kuin vaimon neitseellinen raskaaksi tulo menisi täysin läpi!? ehkä tietysti uskovalta mieheltä voisi kuvitella moista!!- uskonratkaisu1111111111
ateisti1982 kirjoitti:
Jeesus ei ollut mikään Jumala vaan pelkkä puuseppä ja uskoteltiin että hänellä oli parantavat voimat eli oli ns. Noita! Hänen äitinsä Maria tuli n. 11-13 -vuotiaana raskaaksi noin nelikymppiselle Joosefille tai tämän Jeesuksen äidin Maria raiskattiin tai sitten Maria petti Joosefia, josta sitten uskoteltiin muille jollakin skeidalla että tämä Neitsyt-Marialla olisi Jeesus sikissyt Pyhästä Hengestä, eikä Joosef ollut sitä kihlattuaan vahingossakaan pannut?! Uskon että Maria keksi sellaisen sadun, koska halusi vain suojella miestään Joosefia siitä "vahingosta" tai uskotteli asian Joosefille että kävi huorilla tai hänet raiskattiin.
Neitseellinen raskaaksitulo ei ole jälkeen päin ollut naisilla mahdollista tai sitten uskova nainen on mennyt kerran yökerhoon ja juotettu siellä känniin ja lopulta päätynyt jonkun miehen luokse sänkyyn, eikä pysty asiaa tunnustaa itselleen, että on käynyt niin hassusti että on tullut raskaaksi. Voisiko asia mennä nykyisin mieheltä läpi että tuleva vaimo jota ei ole koskaan pannut tulisi "neitseellisesti raskaaksi" tai jos ei pitkiin aikoihin ole harrastanut seksiä niin varmasti aviomies alkaa laskemaan ennen kuin vaimon neitseellinen raskaaksi tulo menisi täysin läpi!? ehkä tietysti uskovalta mieheltä voisi kuvitella moista!!"parantavat voimat eli oli ns. Noita!"
Noituushan on käsitteenä syntynyt kristinusko kautta ja sillä viitataan ihmisyydestä kumpuavaan hengellisyyteen. Ennen kristinuskoa Suomessa ns. "noita" oli yhteisönsä arvostetuimpia jäseniä. Mutta sellainen on lähtöisin ihmisestä, ei Jumalasta. Ja siksi se on väärin.
"Voisiko asia mennä nykyisin mieheltä läpi että tuleva vaimo jota ei ole koskaan pannut tulisi "neitseellisesti raskaaksi"
Tottakai se on mahdollista. Miksi ei olisi? Jos omalle vaimollesi kävisi niin, niin miten ylipäätään saattaisit epäillä häntä? Aviorikos on erittäin harvinaista. Se on kuin lottovoitto perkeleelle. Neitseellinen raskaus on paljon todennäköisempää. uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
"parantavat voimat eli oli ns. Noita!"
Noituushan on käsitteenä syntynyt kristinusko kautta ja sillä viitataan ihmisyydestä kumpuavaan hengellisyyteen. Ennen kristinuskoa Suomessa ns. "noita" oli yhteisönsä arvostetuimpia jäseniä. Mutta sellainen on lähtöisin ihmisestä, ei Jumalasta. Ja siksi se on väärin.
"Voisiko asia mennä nykyisin mieheltä läpi että tuleva vaimo jota ei ole koskaan pannut tulisi "neitseellisesti raskaaksi"
Tottakai se on mahdollista. Miksi ei olisi? Jos omalle vaimollesi kävisi niin, niin miten ylipäätään saattaisit epäillä häntä? Aviorikos on erittäin harvinaista. Se on kuin lottovoitto perkeleelle. Neitseellinen raskaus on paljon todennäköisempää.Noidat kuuluvat roviolle
"parantavat voimat eli oli ns. Noita!"
Tottakai se on mahdollista. Miksi ei olisi? Jos omalle vaimollesi kävisi niin, niin miten ylipäätään saattaisit epäillä häntä? Aviorikos on erittäin harvinaista. Se on kuin lottovoitto perkeleelle. Neitseellinen raskaus on paljon todennäköisempää."Aviorikos on erittäin harvinaista."
Aviorikos on hyvin yleistä. Sitä tehdään vaikka uskotaan siihen teidän "pyhään avioliittoon".
"Neitseellinen raskaus on paljon todennäköisempää."
On todennäköisempää että sulla on aivot VAIN suolistossa.Käsittämätöntä kirjoitti:
Milloin teidän jeesustelijoiden jorinoille tehdään Suomessa loppu. Toimintanne on suoraan sanottuna uskonvapauden rikkomista Suomessa, mutta ettehän te niin osaa sitä tulkita kun se jorinanne on uskonvapautta taas teille, mutta ei taas uskonnottomille ihmisille ja tämä palsta on tarkoitettu uskonnottomille ihmisille.
Lisäisin vielä, että ateistien palstalla ei kuulu "jeesusteleminen" tms. trollaaminen. Ateismiin ei kuulu helvetti tai tulijärvet!?uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
Miksi kuuntelisin sinua koska olet vain joku ukkeli joka ei edes pelastu? Minä sen sijaan pelastun. Miksi siis kuuntelisin sinua ja ottaisin sinusta mallia?"Miksi kuuntelisin sinua koska olet vain joku ukkeli joka ei edes pelastu? "
Et sinäkään pelastu tai ole mikään kuolematon, vaikka niikseen luulet nenukkas taivasta kohden tärkeänä?! Älä siis sateelta huku!- uskonratkaisu1111111111
ateisti1982 kirjoitti:
"Miksi kuuntelisin sinua koska olet vain joku ukkeli joka ei edes pelastu? "
Et sinäkään pelastu tai ole mikään kuolematon, vaikka niikseen luulet nenukkas taivasta kohden tärkeänä?! Älä siis sateelta huku!Tottakai sisimmisäni uskoa että satankin pelastuu. Mutta en ymmärrä miksi hän sanoo, ettei muka pelastu.
Tottakai sisimmisäni uskoa että satankin pelastuu. Mutta en ymmärrä miksi hän sanoo, ettei muka pelastu.
Pelastumiseen ei ihminen tarvitse jumalaa vaan ihan jotakin muuta. Pelastumisen merkityksen ymmärrän hieman erilailla kuin sinä. Elämässä tapahtuu jokin onnettomuus esim. laivaristeilyllä laiva törmää merellä karikkoon ja varustamo alkaa jakamaan PELASTUSliivejä jokaiselle matkustajalle ja ulkokannella aletaan avaamaan PELASTUSlauttoja ja -veneitä tai matkustat lentokoneessa ja lentokoneessa tapahtuu yllättäen konerikko ja stuertit/nätit lentoemot alkavat jakamaan (siis nätit lentoemot... itseäänkö?) laskuvarjoja matkustajille varmuuden vuoksi mahdollisesti PELASTAUTUAKSEEN !! En tunne käsitystäsi PELASTUA muussa merkityksessä!!
ateisti1982 kirjoitti:
Pelastumiseen ei ihminen tarvitse jumalaa vaan ihan jotakin muuta. Pelastumisen merkityksen ymmärrän hieman erilailla kuin sinä. Elämässä tapahtuu jokin onnettomuus esim. laivaristeilyllä laiva törmää merellä karikkoon ja varustamo alkaa jakamaan PELASTUSliivejä jokaiselle matkustajalle ja ulkokannella aletaan avaamaan PELASTUSlauttoja ja -veneitä tai matkustat lentokoneessa ja lentokoneessa tapahtuu yllättäen konerikko ja stuertit/nätit lentoemot alkavat jakamaan (siis nätit lentoemot... itseäänkö?) laskuvarjoja matkustajille varmuuden vuoksi mahdollisesti PELASTAUTUAKSEEN !! En tunne käsitystäsi PELASTUA muussa merkityksessä!!
"En tunne käsitystäsi PELASTUA muussa merkityksessä"
No jos et tunne niin älä sano, etten minä muka pelastu. Ei pidä sanoa sellaista mitä ei tarkoita. Mutta ei tää keskustelu johda nyt mihinkään, joten hyvää illanjatkoa sinulle! ja hyvää joulun aikaa: ) uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
No jos et tunne niin älä sano, etten minä muka pelastu. Ei pidä sanoa sellaista mitä ei tarkoita. Mutta ei tää keskustelu johda nyt mihinkään, joten hyvää illanjatkoa sinulle! ja hyvää joulun aikaa: )Mihin keskustelu olisi sitten pitänyt sinusta johtaa?!
Sä et ole kuolematon, joten sä et PELASTU niin kuin sä luulet!uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
No jos et tunne niin älä sano, etten minä muka pelastu. Ei pidä sanoa sellaista mitä ei tarkoita. Mutta ei tää keskustelu johda nyt mihinkään, joten hyvää illanjatkoa sinulle! ja hyvää joulun aikaa: )"Ei pidä sanoa sellaista mitä ei tarkoita"
Mitä en tarkoittanut?! Kun sanoin just niin kuin tarkoitin. Sä et tule pelastumaan, sillä sä et ole mikään kuolematon!- uskonratkaisu1111111111
ateisti1982 kirjoitti:
"Ei pidä sanoa sellaista mitä ei tarkoita"
Mitä en tarkoittanut?! Kun sanoin just niin kuin tarkoitin. Sä et tule pelastumaan, sillä sä et ole mikään kuolematon!"Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä"
- saveoursouls
Pelastus tarkoittaa Jumalan yhteyteen pääsemistä. Jumala on iankaikkinen ja Jumalassa meillä on iankaikkinen elämä. Vain sielu voi pelastua, ihmisen ego ei pääse Jumalan yhteyteen. Sielun pelastus on sielun autuus.
Yksin Jumala tietää, kuka pelastuu ja mihin. uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
"Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä"
tarkoitti mitä?!
saveoursouls kirjoitti:
Pelastus tarkoittaa Jumalan yhteyteen pääsemistä. Jumala on iankaikkinen ja Jumalassa meillä on iankaikkinen elämä. Vain sielu voi pelastua, ihmisen ego ei pääse Jumalan yhteyteen. Sielun pelastus on sielun autuus.
Yksin Jumala tietää, kuka pelastuu ja mihin."Pelastus tarkoittaa Jumalan yhteyteen pääsemistä."
Aijaa...koitan sitten ennemmin hukkua ja vajota vaikka meren pohjaan!
"Jumala on iankaikkinen ja Jumalassa meillä on iankaikkinen elämä."
En ole huomannut, mutta sä olet sen aistinut näkemällä, kuulemalla, haistamalla, maistamalla, tuntemalla!
Tuntoaisti ihmisellä ei ole muuten sitten sama kuin "TUNNEaisti", eikä se mikä lukee Raamatussa ole valitettavasti mikään AISTI!
"Sielun pelastus on sielun autuus. "
En ole havainnut moista. Aistittomuus tai järkeni menettäminen ei ole käynyt vielä mielessäni, mutta sinulla on jo tapahtunut niin!? Se on todella harmillinen juttu! Mitä lääkitystä käytät siitä sielustasi!?Missä ihmisessä sijaitsee sielu? Ilmeisesti se on teillä siellä suolistossa, jossa on todettu olevan ihmisellä ne toiset aivot?! Te taidatte tulla niillä suolistossa olleilla aivoillanne hyvin toimeen, vaikka päässänne olisikin pientä jätteen tynkää. Milloin tapahtuu se ihme, että koittaisitte panostaa päänne aivoihin, jonne ilmeisesti suolistossanne olleet aivot työntävät sen suolistossa olleen paskan päähänne eikä liioin perseestänne enää ulos!?uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
Miksi kuuntelisin sinua koska olet vain joku ukkeli joka ei edes pelastu? Minä sen sijaan pelastun. Miksi siis kuuntelisin sinua ja ottaisin sinusta mallia?Sinä taas näytät olevan joki pelle joka ei osaa omasta uskonnostasi yhtään mitään mutta ylpeilet siitä että olet muka toisia ihmisiä parempi.
Kas kumma että sinunlainen jo itseäsi pelastuneena oleva pannupää luulet tietäväsi raamatusta paremmin kuin koulutettu teologi.- uskonratkaisu1111111111
satan kirjoitti:
Sinä taas näytät olevan joki pelle joka ei osaa omasta uskonnostasi yhtään mitään mutta ylpeilet siitä että olet muka toisia ihmisiä parempi.
Kas kumma että sinunlainen jo itseäsi pelastuneena oleva pannupää luulet tietäväsi raamatusta paremmin kuin koulutettu teologi.Älä nimittele mua. Et voi käyttäytyä tolla tavoin. Oo rauhassa..Jeesus rakstaa sua kyllä
Älä nimittele mua. Et voi käyttäytyä tolla tavoin. Oo rauhassa..Jeesus rakstaa sua kyllä
Hyppää kaivoon pelle. Jeesusta ei ole edes olemassa.
satan kirjoitti:
Hyppää kaivoon pelle. Jeesusta ei ole edes olemassa.
Sun täytyy pystyä hillitsemään itsesi. Tästä ei tuu muuten yhtään mitään... Älä pelkää, Jeesus on sun kanssa.
Sun täytyy pystyä hillitsemään itsesi. Tästä ei tuu muuten yhtään mitään... Älä pelkää, Jeesus on sun kanssa.
Kristinusko on vain yksi uskonto tuhansien muiden uskontojen kesken, muita uskontoja oli tuhansia vuosia ennenkuin kristinusko edes keksittiin.
satan kirjoitti:
Kristinusko on vain yksi uskonto tuhansien muiden uskontojen kesken, muita uskontoja oli tuhansia vuosia ennenkuin kristinusko edes keksittiin.
Niin, maailmassa on paljon epäjumalia.
Ei ole kun ei ole olemassa mitään Jumalia, samanarvoisia ne sinun "epäjumalasi" on kuin oma jumalasi on, yhtä olematon.
Ja kas kumma vaan kun olet onnistunut löytämään "sen oikean jumalan" juuri siitä uskonnosta joka vallitsee asumassasi maassa, aika onnekas olet. :D- uskonratkaisu1111111111
satan kirjoitti:
Ei ole kun ei ole olemassa mitään Jumalia, samanarvoisia ne sinun "epäjumalasi" on kuin oma jumalasi on, yhtä olematon.
Ja kas kumma vaan kun olet onnistunut löytämään "sen oikean jumalan" juuri siitä uskonnosta joka vallitsee asumassasi maassa, aika onnekas olet. :DNo mä oon kyllä nähny merkkejä Jeesuksen tulemisesta yms, että mulle tää on hyvin omakohtasta. En mä vaadi, että muitten tarvii niitä asioita nähdä ja niihin uskoa mutta mä ite uskon. Oon yrittäny olla valppaana. Raamattu kehottaa valvomaan.
No mä oon kyllä nähny merkkejä Jeesuksen tulemisesta yms, että mulle tää on hyvin omakohtasta. En mä vaadi, että muitten tarvii niitä asioita nähdä ja niihin uskoa mutta mä ite uskon. Oon yrittäny olla valppaana. Raamattu kehottaa valvomaan.
Niitä merkkejä teikäläiset ovat nähneet alusta asti, ei vaan näytä tapahtuvan.
- incarne
Lihakset ovat liikkumista varten.Sanat viestimistä.
- Astartti
Mistäs erottaa oikean jumalan epäkkäästä?
- filaatelli
No mä oon kyllä nähny merkkejä Jeesuksen tulemisesta yms, että mulle tää on hyvin omakohtasta. En mä vaadi, että muitten tarvii niitä asioita nähdä ja niihin uskoa mutta mä ite uskon. Oon yrittäny olla valppaana. Raamattu kehottaa valvomaan.
Olen nähnyt merkkejä finski - Tompan tulemisesta,mutta en ole vielä nuollut takapuolta..
satan kirjoitti:
Niitä merkkejä teikäläiset ovat nähneet alusta asti, ei vaan näytä tapahtuvan.
Mä uskon ne todeksi. Raamattu sanoo, että Jeesus tulee pian. Haluun olla valmiina kun se tapahtuu: )
Mä uskon ne todeksi. Raamattu sanoo, että Jeesus tulee pian. Haluun olla valmiina kun se tapahtuu: )
Ei tule tapahtumaan, turhia odottelet.
satan kirjoitti:
Ei tule tapahtumaan, turhia odottelet.
En voi kuin ihmetellä, mistä sun varmuus kumpuaa.. Jos mä olisin yhtä varma asioista ku sä, niin tuskin mäkään turvaisin Herraan. Miks turvata jos ite tietää jo kaiken ja osaa kaiken: /
En voi kuin ihmetellä, mistä sun varmuus kumpuaa.. Jos mä olisin yhtä varma asioista ku sä, niin tuskin mäkään turvaisin Herraan. Miks turvata jos ite tietää jo kaiken ja osaa kaiken: /
Siitä koska kristinusko on yhtä naurettavaa haihattelua kuin kaikki muutkin uskonnot, yhtähyvin voisit palvoa taikavatia ja työnnellä makaroonia korviisi.
satan kirjoitti:
Siitä koska kristinusko on yhtä naurettavaa haihattelua kuin kaikki muutkin uskonnot, yhtähyvin voisit palvoa taikavatia ja työnnellä makaroonia korviisi.
Etkö haluu suhtautua uskontoon yhtään rakentavammin? Etkö haluais suunnatta johonkin muuhun asiaan noi negatiiviset ajatukset mitä sulla on uskontoa kohtaan. Uskonto on kuitenki valtava voimavara enemmistölle maailman ihmisistä. Se on inhimillistä ja luonnollista. Se on osa ihmisyyttä.. Jeesus rakastaa suakin.
- fgedgsdfgdsfg
"Tekisi mieli sanoa vain kaikille, että Jumala rakastaa ihan jokaista ja kaikilla on mahdollisuus pelastua."
Jos sinun tekee mielesi näin sanoa, niin sano vaan.
Viimeistään netissä oppii, kuinka tärkeää monelle "itsenäisesti ajattelevalle" on tuntea kuuluvansa johonkin ryhmään ja ilmentää sitä aggressiolla. Sehän se eläinten tapa yleensä onkin. Tähän oireyhtymään kuulu voimakas tarve yleistää ja usein matalahko yleissivistys, ei tosin aina, mutta silti tunneperäinen, lähinnä negatiivisten tunteiden sävyttämä, suhtautuminen asioihin.
Kuvaamasi kaltaisista kavereista kannattaa hankkiutua eroon, muunkinlaisia löytyy. Ehkä hän joskus myöhemmällä iällä käsittää asiat paremmin ja on sitten parempaa seuraa. - wind-
Yleinen virhe on yhdistää uskovaisuus poikkeukselliseen vajaaälyisyyteen. Yliopistossa voi opiskella kaikenlaista,
myös Jumalan parempaa tuntemusta ja kirjo on laaja,
mitä kukin tuntee
teologiaa, tähtitiedettä, musiikkitiedettä, eri kieliä, matematiikkaa
psykologiaa, koontina aina loppumetreillä..itsensä parempaa tuntemista.
Uskovien vajaus aivotoiminnassa liitetään siihen harmaaseen, mustiin pukeutuneeseen mummo-pappajonoon joko selkä köyryssä vaeltaa kirkon ovesta sisään ja entistä köyrympänä poistuu domesta
kun homot on saatu taas haukuttua helvetin pimeimpään nurkkaan.
Tänä päivänä näin ei ole. Kirkoissa käy paljon ihmisiä eri yhteiskuntaluokista, yliopisto, opisto, kansakoulu, elämänkoulu, eri kulttuureista ja kirkosta eronneita. Hiljentyminen ja Sanan kuuleminen on etuoikeus joka vahvistaa ihmistä henkisesti. Tämä on annettua lahjaa.. siinä missä myös tiedejulkaisuun tutustuminen on.
Papit ei saarnaa homouden synnistä, koska ihmisiä ollaan kaikki. Ja jos Eeva teki ensimmäisen huumerikoksen, niin tässäpä ollaan syntiinlankeemuksessa sitten kaikki samassa korissa-
Evoluutio toimii erittäin hyvin kristinuskossa, huolimatta ajan patinasta Jumala on ja pysyy koko ajan samanlaisena ja meillä on loistava ope Jeesus Kristus tässä uskossa joka läpivalaisee meidät armollaan.- minulle-yllätys
Itse asiassa aika suuri osa yliopisto-opettajista uskoo ainakin jossain mielessä Jumalaan. Osa on suorastaan tiukan linjan kristittyjä, vaikkakin pieni vähemmistö. Seuraavassa vähän prosentteja.
" ”Jumala on ihmisten kuvitelmaa. Todellisuudessa monoteististen uskontojen kuvailemaa persoonallista, ajattelevaa ja toimivaa Jumalaa ei ole olemassakaan.” Puolet vastaajista (50,6 %) on tämän väitteen kanssa lähes tai täysin samaa
mieltä, kolmasosa (34,2 %) jokseenkin tai täysin eri mieltä ja loput (15,3 %) ”osin
samaa, osin eri mieltä”.
Lähde, väitöskirja: "JORMA HIETAMÄKI
Suomalaisten yliopisto-opettajien
maailmankuvat ja maailmankatsomukset" minulle-yllätys kirjoitti:
Itse asiassa aika suuri osa yliopisto-opettajista uskoo ainakin jossain mielessä Jumalaan. Osa on suorastaan tiukan linjan kristittyjä, vaikkakin pieni vähemmistö. Seuraavassa vähän prosentteja.
" ”Jumala on ihmisten kuvitelmaa. Todellisuudessa monoteististen uskontojen kuvailemaa persoonallista, ajattelevaa ja toimivaa Jumalaa ei ole olemassakaan.” Puolet vastaajista (50,6 %) on tämän väitteen kanssa lähes tai täysin samaa
mieltä, kolmasosa (34,2 %) jokseenkin tai täysin eri mieltä ja loput (15,3 %) ”osin
samaa, osin eri mieltä”.
Lähde, väitöskirja: "JORMA HIETAMÄKI
Suomalaisten yliopisto-opettajien
maailmankuvat ja maailmankatsomukset""Itse asiassa aika suuri osa yliopisto-opettajista uskoo ainakin jossain mielessä Jumalaan"
Tuo on harmillista kuulla! Sitä voidaan jatkossa uskotella että Suomessa sivistystaso on maailman kehittyneintä. Tosiasiassa me ollaan monessa asiassa jäljessä muiden valtioiden yliopistojen tasoa ja kaikkea muutakin, kun suomalaisille tärkeintä on ollut uskolla opettaminen.- gggsg
ateisti1982 kirjoitti:
"Itse asiassa aika suuri osa yliopisto-opettajista uskoo ainakin jossain mielessä Jumalaan"
Tuo on harmillista kuulla! Sitä voidaan jatkossa uskotella että Suomessa sivistystaso on maailman kehittyneintä. Tosiasiassa me ollaan monessa asiassa jäljessä muiden valtioiden yliopistojen tasoa ja kaikkea muutakin, kun suomalaisille tärkeintä on ollut uskolla opettaminen.>>Noin kolmasosa jumalauskoa koskeneisiin kysymyksiin vastanneista on luokiteltavissa ateisteiksi, hieman vähemmän on agnostikkoja.>>
>>Eri tieteenaloilla toimivilla opettajilla on tietyissä uskomuksissa ja katsomuksellisissa orientaatioissa tilastollisesti merkitseviä eroja. Luonnontieteilijät, teknisten tieteiden edustajat ja yhteiskuntatieteilijät ovat maailmankatsomukseltaan enemmistöltään naturalistis-materialistisesti suuntautuneita, kun taas kasvatustieteilijöissä, humanisteissa, kauppatieteilijöissä ja lääketieteilijöissäkin enemmistö on konservatiivisempia uskoen esimerkiksi Jumalan olemassaoloon.>>
http://www.uta.fi/ajankohtaista/vaitokset/arkisto/tiedote.html?id=105816 gggsg kirjoitti:
>>Noin kolmasosa jumalauskoa koskeneisiin kysymyksiin vastanneista on luokiteltavissa ateisteiksi, hieman vähemmän on agnostikkoja.>>
>>Eri tieteenaloilla toimivilla opettajilla on tietyissä uskomuksissa ja katsomuksellisissa orientaatioissa tilastollisesti merkitseviä eroja. Luonnontieteilijät, teknisten tieteiden edustajat ja yhteiskuntatieteilijät ovat maailmankatsomukseltaan enemmistöltään naturalistis-materialistisesti suuntautuneita, kun taas kasvatustieteilijöissä, humanisteissa, kauppatieteilijöissä ja lääketieteilijöissäkin enemmistö on konservatiivisempia uskoen esimerkiksi Jumalan olemassaoloon.>>
http://www.uta.fi/ajankohtaista/vaitokset/arkisto/tiedote.html?id=105816niin? Jos väitöksen tekijä on kuullut, että tietty yliopisto-opettaja on ollut 5 vuoden aikana KERRAN käynyt kirkossa vapaaehtoisesti, ollut sukulaisensa kastejuhlassa ja luvannut kummiksi, ollut läsnä konfirmaatiossa, joku on mennyt naimisiin kirkossa ja ollut kaasona/bestmanina, ollut mummunsa hautajaisissa jne. niin mihin moisen yliopisto-opettajan käsitys uskosta oitis laitettaisi?! Uskovienko kohdalle?! Älkää nyt viitsikö!? Ateistikin pystyisi moiseen!
- älä.usko.valheeseen
Jos uskoo Jumalaan, se ei tarkoita sitä, että olisi sivistymätön tai konservatiivi. Tuollaiset luonnehdinnat ovat asenteellisuuden värjäämiä, valheellisia.
Olen pahoillani, että olet joutunut tuollaisen kohteeksi. Et selvästi ole omaa uskoasi tuputtanut, kun piti erikseen siitä kysyä.
Minustakaan usko ei kerro vajaaälyisyydestä. Jos se usko on kovasti Raamatun mukaista, niin tieteen ja logiikan kanssa se helposti ajautuu ristiriitaan, mutta monella on omat johdannaisensa, jossa Raamattua selitetään aika kauas tekstistä. Kuitenkin, vaikka se olisikin logiikan vastaista, niin omahan se on asia.
Kirkon jäsenenä tietysti tukee rahallisesti kirkon toimia, joissa on paljonkin kyseenalaista. Esimerkiksi sitä homovastaisuutta.
Sanot, että Jumalaa ei varmasti ole olemassa. Mihin jumalaan sinä sitten uskot, kun et ateisti ole ja miten se olematon Jumala rakastaa kaikkia?- uskonratkaisu1111111111
"mutta monella on omat johdannaisensa, jossa Raamattua selitetään aika kauas tekstistä."
Totisesti. Olen huomannut tämän kun olen keskustellut palstalla "ateistien" kanssa. Tuntuu, että siinä leirissä Raamattua ei lueta niin kuin muita tekstejä. - uskonratkaisu1111111111
Tätäkään ei ateistit osaa!
mitä pidätte? mielestäni on nerokasta raapaista päivän aikana hieman pallihikeä sormenpäähän ja nuuhkia sitä. niin päivä sujuu rattoisammin kun turhaahan siellä on istua kuitenkin. netissä surffaaminen on niin out, ilman Jeesusta! uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
"mutta monella on omat johdannaisensa, jossa Raamattua selitetään aika kauas tekstistä."
Totisesti. Olen huomannut tämän kun olen keskustellut palstalla "ateistien" kanssa. Tuntuu, että siinä leirissä Raamattua ei lueta niin kuin muita tekstejä.Miksi ateistin tulisi muuten lukea Raamattua riviäkään!?
Onko se jokin suurin ihmisen mittapuu, jolla mitataan ihmisen sivistystasoa? Pääseekö sillä oppimäärällä esimerkiksi peruskoulusta läpi, jos uskonnon arvosana on kiitettävä ja muut aineet onkin sitten hyvin heikkoja. Miten elämässä pärjää, jos vain uskonto on peruskoulussa ollut kiitettävä ja muut oppiaineet heikkoja, kunnei ne muut oppiaineet (varsinkaan tiedeaineet) ole peruskoulussa kiinnostaneet silloin uskovaa paskan vertaa? Mä luulen kuitenkin, että todennäköisesti pelkällä matematiikalla pärjää melko pitkälle, mutta VAIN uskonnon omaava ei pärjää kovinkaan pitkälle elämässään?!
Olen aina ihmetellyt sitä, miten uskovien lapset selviytyvät peruskoulusta, kun siellä on kaikki muut oppiaineet niitä joita te vastustatte yli kaiken. On biologiaa (=evoluutio-oppia), maantietoa (=maanjäristykset), matematiikkaa, fysikkaa, kemiaa jne. eli suurinosa on tiedeaineita!?
Itseltäni ei olisi peruskoulu vaan sujunut, jos en olisi ollut tiedeaineista kiinnostunut eli koulunkäyntini oli päinvastoin kuin teillä. Uskonto oli ainoa ongelmallinen oppiaine peruskoulussa ja varsinkin kun se ei jäänyt vain pelkästään oppiaineeksi vaan kaikenlaista uskonnon muuta papatusta oli silloin 1990-luvulla tuutin täydellä. On edelleenkin kummallista miksei Suomessa osata pitää syys- ja kevätlukukauden päättäjäisiä ilman uskonnollista messuamista tai opettajat ei ole luovia keksimään kouluihin muuta ohjelmaa, jossa oppilaat pitävät esitelmiä tms. Hieman enemmän taidetta kuin uskontoa tulevaisuuden kouluihin, kiitos!- uskonratkaisu1111111111
ateisti1982 kirjoitti:
Miksi ateistin tulisi muuten lukea Raamattua riviäkään!?
Onko se jokin suurin ihmisen mittapuu, jolla mitataan ihmisen sivistystasoa? Pääseekö sillä oppimäärällä esimerkiksi peruskoulusta läpi, jos uskonnon arvosana on kiitettävä ja muut aineet onkin sitten hyvin heikkoja. Miten elämässä pärjää, jos vain uskonto on peruskoulussa ollut kiitettävä ja muut oppiaineet heikkoja, kunnei ne muut oppiaineet (varsinkaan tiedeaineet) ole peruskoulussa kiinnostaneet silloin uskovaa paskan vertaa? Mä luulen kuitenkin, että todennäköisesti pelkällä matematiikalla pärjää melko pitkälle, mutta VAIN uskonnon omaava ei pärjää kovinkaan pitkälle elämässään?!
Olen aina ihmetellyt sitä, miten uskovien lapset selviytyvät peruskoulusta, kun siellä on kaikki muut oppiaineet niitä joita te vastustatte yli kaiken. On biologiaa (=evoluutio-oppia), maantietoa (=maanjäristykset), matematiikkaa, fysikkaa, kemiaa jne. eli suurinosa on tiedeaineita!?
Itseltäni ei olisi peruskoulu vaan sujunut, jos en olisi ollut tiedeaineista kiinnostunut eli koulunkäyntini oli päinvastoin kuin teillä. Uskonto oli ainoa ongelmallinen oppiaine peruskoulussa ja varsinkin kun se ei jäänyt vain pelkästään oppiaineeksi vaan kaikenlaista uskonnon muuta papatusta oli silloin 1990-luvulla tuutin täydellä. On edelleenkin kummallista miksei Suomessa osata pitää syys- ja kevätlukukauden päättäjäisiä ilman uskonnollista messuamista tai opettajat ei ole luovia keksimään kouluihin muuta ohjelmaa, jossa oppilaat pitävät esitelmiä tms. Hieman enemmän taidetta kuin uskontoa tulevaisuuden kouluihin, kiitos!Niin, Raamattua ei lueta samalla tavalla kuin muita tekstejä, ja se on valitettavaa. Käsitteellinen ajattelu toimii jumalattomalla niin kauan kunnes saa luettavakseen Raamattua. Ensin opiskellaan fysiikkaa ja matematiikkaa mutta kun samaa logiikkaa tulee Raamatun kansien välissä niin kaikki normaaliin lukutapaan viittaava katoaa, ja jumalaton haluaa uskoa, että kyseessä on puppekirja tai vastaava. Mikä ohjaa tulkintaa sellaiseen? Ei mikään muu kuin jumalaton asenne itse, joka ei kestä evankeliumin tervettä oppia vaan haluaa sydämensä täyteen saastaa. Se on normaalia luettavaa mutta sitä pitäisi vaan pystyä lukemaan normaalisti.
Niin, Raamattua ei lueta samalla tavalla kuin muita tekstejä, ja se on valitettavaa. Käsitteellinen ajattelu toimii jumalattomalla niin kauan kunnes saa luettavakseen Raamattua. Ensin opiskellaan fysiikkaa ja matematiikkaa mutta kun samaa logiikkaa tulee Raamatun kansien välissä niin kaikki normaaliin lukutapaan viittaava katoaa, ja jumalaton haluaa uskoa, että kyseessä on puppekirja tai vastaava. Mikä ohjaa tulkintaa sellaiseen? Ei mikään muu kuin jumalaton asenne itse, joka ei kestä evankeliumin tervettä oppia vaan haluaa sydämensä täyteen saastaa. Se on normaalia luettavaa mutta sitä pitäisi vaan pystyä lukemaan normaalisti.
"Raamattua ei lueta samalla tavalla kuin muita tekstejä, ja se on valitettavaa."
Siksi en luekaan Raamattua kunnei sitä lueta niin kuin kirjaa yleensä! Kyllä mä tiedän kuinka Raamattua luetaan...ensin sitä tulee lämmitellä perseestä ja sitten lääppiä vasta etumuksesta (=emättimestä) ja lopuksi työntää mällit sen navan korkeudelle ja silti muodostuu hyvin ristiriitainen ja käsittämätön väittämä! :)
"Käsitteellinen ajattelu toimii jumalattomalla niin kauan kunnes saa luettavakseen Raamattua"
Älä nyt höpötä...Lukisit säkin ennemmin jotakin järkevämpää...vaikket muuta kuin pornolehteä!!
Ota säkin omena ens syksyllä puusta ja haukkaa. Hyviä ne vaan on!
Koita nyt jukolauta käyttää sitä sukuelintäsi, jos sulla sellainen kerran on kuin vatkata sitä Raamattuasi...se kuuluu paperinkeräykseen. Ei sitä sun elintä nyt vain kusemiseenkaan ole tarkoitettu. Sitä saat sitten kiikkustuolissa katua kunnet ole sitä värkkiäsi liioin käyttänyt!!
- asgasdfgsdfg
No... Lohduttaako yhtään jos väitän, että myös uskovista valtaosa pitää sinua vähintään vääräuskoisena? Kokeile, ala keskustelemaan jonkin täällä spammaavan julistajan kanssa. Uskoisin että tuomio tulee melko nopeasti.
- heh-heh-heh-
Hehheh, tuli jo tuomio yhdeltä, tasa-arvoisen avioliiton asiassa.
- slurpsistaslurps
Minua aina naurattaa makoisasti kun uskovat alkavat viskellä toisiaan helvettiin ja jokainen on menossa sen jumalan paratiisiin jonka persettä sattuu itse nuolemaan :)
Yleistäminen on tärkeä osa ihmisen kognitiivista toimintaa: luodaan luokitteluja. Niiden varaan maailma rakennetaan. Se ei vaan aina perustu pelkkiin tosiasioihin, kenelläkään.
Ei sitä oikein pysty sanomaan, miksi jotkut asenteet yleistyvät. Kuitenkin se on nähtävissä että joskus joku asenne yleistyy, tulee näkyväksi yhteiskunnassa ja silloin se myös vetää ihmisiä mukaansa. Ja yleensä taitaa olla niin, että mitä suositumpi asenne, sen enemmän sitä seuraa myös sellaiset, joilla ei ole oikeastaan muuta tietoa asiasta kuin ympäristön esimerkki.
Joissakin tilanteissa tätä kutsutaan myös kulttuuriksi: ne asenteet ja tavat, joita ihmiset pitävät itsestään selvinä, joihin kasvetaan tai joita yleisesti pidetäänoikeina.
Aiemminhan kristinuskon mukaiset asenteet ja tavat olivat vallitsevaa kulttuuria, jopa lain voimalla. Minäluulen, että nyt ollaan vastaliikkeen toisessa päässä. Kristillinen kulttuurri purkautuu ja se tapahtuu hitaasti, koska kyse on syvästä koko kulttuuria koskettavasta ajatusmallista. Sata vuotta ei välttämättä ole pitkä aika syvällisen kulttuurisen muutojksen tapahtumiseen. Uskonnonvapaus astui voimaan muistaakseni 1920-luvulla, eli vajaa sata vuotta sitten. Koko etiikkaa, arvoja ja maailmankuvaa koskeva muutos alkoi yleistyä vasta tuon jälkeen ja minun arvaus on, että se on vasta nyt täydessä vauhdissa. Siihen liittyy kaikenlaista kiehuntaa ja yksi osoitus siitä on asenteiden polarisoituminen. Asia ei tosin ole niin yksinkertainen, että se selittyisi pelkästään tällä.
Uskovien ulostulot eettisissä kysymyksissä ovat yhä useammin yleisen etiikan vastaisia ja se tietysti vaikuttaa yleiskuvaan uskonnosta ja uskovista.- uskonratkaisu1111111111
"Uskonnonvapaus astui voimaan muistaakseni 1920-luvulla, eli vajaa sata vuotta sitten. Koko etiikkaa, arvoja ja maailmankuvaa koskeva muutos alkoi yleistyä vasta tuon jälkeen ja minun arvaus on, että se on vasta nyt täydessä vauhdissa."
No kaiken takana on kuitenkin se, että tuolloin tuli lailliseksi naida huoria(Naimattomien henkilöiden välinen seksi dekriminalisoitiin vuonna 1926) ja niinpä heitä naitiin ja se johti saastaan ja vei Suomen sotaankin. - Kiinnnnostunut
"Uskonnonvapaus astui voimaan muistaakseni 1920-luvulla, eli vajaa sata vuotta sitten. Koko etiikkaa, arvoja ja maailmankuvaa koskeva muutos alkoi yleistyä vasta tuon jälkeen ja minun arvaus on, että se on vasta nyt täydessä vauhdissa."
No kaiken takana on kuitenkin se, että tuolloin tuli lailliseksi naida huoria(Naimattomien henkilöiden välinen seksi dekriminalisoitiin vuonna 1926) ja niinpä heitä naitiin ja se johti saastaan ja vei Suomen sotaankin.Kirjoititko tämän ihan oikeasti tosissas, vai oliko tämä älynväläys taas sen "pallihikitrollin" vinoilua?
Kiinnnnostunut kirjoitti:
Kirjoititko tämän ihan oikeasti tosissas, vai oliko tämä älynväläys taas sen "pallihikitrollin" vinoilua?
Suomen sodat olivat rangaistusta kansalle, joka vaelsi pimeydessä.
"Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa." - Hohottaja
"Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa."Mikä rangaistus ne sodat muka olivat? Sodan jälkeisen nousukauden ja sotakorvausten maksamisen myötä Suomesta tuli moderni teollisuusvaltio. Vaurastuminen myös vähensi hihhulien määrää.
- Kiinnnnostunut
"Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa."Eli tosissas kirjoitit? No ei muuta kun tietää nyt tarkemmin millaisen inehmon kirjoituksia lukee, mutta siis oikresti olit tosissas, ja ajattelet oikeasti noin, eikä kukaan trolli ole sun nimissäs näitä kirjoittanut?
- asdfgasfg
"Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa."Eli rakastava jumalasi päätti tappaa satoja tuhansia vain siksi koska nämä eivät olleet hänelle mieleen. Eikö kaikkivoipa mielestäsi kykenisi fiksumpaankin ratkaisuun?
Hohottaja kirjoitti:
Mikä rangaistus ne sodat muka olivat? Sodan jälkeisen nousukauden ja sotakorvausten maksamisen myötä Suomesta tuli moderni teollisuusvaltio. Vaurastuminen myös vähensi hihhulien määrää.
Suomi turvasi sodassa Herraan rukoilemalla: ) Mehän selviydyimme koska turvasimme Herraan, ja Herra siunasi meitä paljon sen jälkeen: )
- t0dellisuus
Suomi turvasi sodassa Herraan rukoilemalla: ) Mehän selviydyimme koska turvasimme Herraan, ja Herra siunasi meitä paljon sen jälkeen: )
Todellisuudessa me selviydyimme siksi että liitouduimme natsisaksan kanssa ja saimme kipeästi tarvitsemaamme apua niin materiaalisessa muodossa kuin joukkoina. Näitä mainostamiasi mielikuvitusolentoja ei taistelukentällä näkynyt niin omalla kuin vastustajankaan puolella :)
- kaikkivallaton
Mehän hävisimme sodan - menetimme laajoja maa-alueita ja jouduimme maksamaan valtaisat sotakorvaukset. Aika heikko suoritus Jumalalta että menee häviämään sodan ja vielä jumalattomia kommareita vastaan. Kyllä luulisi kaikkivaltiaan pystyvän vähän parempaan, muttei eipä vaan mahtanut mitään, vaan säälittävästi hävisi sodan.
kaikkivallaton kirjoitti:
Mehän hävisimme sodan - menetimme laajoja maa-alueita ja jouduimme maksamaan valtaisat sotakorvaukset. Aika heikko suoritus Jumalalta että menee häviämään sodan ja vielä jumalattomia kommareita vastaan. Kyllä luulisi kaikkivaltiaan pystyvän vähän parempaan, muttei eipä vaan mahtanut mitään, vaan säälittävästi hävisi sodan.
Mutta pääasia, että puhut Hänestä ja uskot Häneen. Olet hyvällä tiellä. Pyhä henki on ylläsi voimakkaasti: )
- asdfgasfgsdfg
Mutta pääasia, että puhut Hänestä ja uskot Häneen. Olet hyvällä tiellä. Pyhä henki on ylläsi voimakkaasti: )
Kun argumentit loppuvat, alkaa tuo vastenmielinen ja alentuva hymiöpaskanjauhanta. Ihan puistattaa.
- kaikkivallaton
En puhu hänestä enkä varsinkaan usko häneen - puhun vain siitä kuvitelmasta mihin typerykset uskovat. Mutta tätähän ei typerys tietenkään kykene käsittämään.
kaikkivallaton kirjoitti:
En puhu hänestä enkä varsinkaan usko häneen - puhun vain siitä kuvitelmasta mihin typerykset uskovat. Mutta tätähän ei typerys tietenkään kykene käsittämään.
Et voi nimitellä muita. Oo rauhassa ja siunattu!
- asdfasdfss
Et voi nimitellä muita. Oo rauhassa ja siunattu!
Ei typeryksen toteaminen typerykseksi ole nimittelyä, vaan havainto. Ja tuo "ole siunattu" on ihan sama asia kuin sanoisin sinulle "haista vittu".
>Uskovien ulostulot eettisissä kysymyksissä ovat yhä useammin yleisen etiikan vastaisia ja se tietysti vaikuttaa yleiskuvaan uskonnosta ja uskovista.
Valitettavan hyvin kiteytetty.uskonratkaisu1111111111 kirjoitti:
"Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa.">Suomen sodat olivat rangaistusta kansalle, joka vaelsi pimeydessä.
Onneksi olemme sotien jälkeen viimein ottaneet paljon mallia Ruotsista, joka välttyi maailmansodilta kokonaan. Myös homoliittojen osalta se on siis mitä todennäköisimmin turvallinen malli.t0dellisuus kirjoitti:
Todellisuudessa me selviydyimme siksi että liitouduimme natsisaksan kanssa ja saimme kipeästi tarvitsemaamme apua niin materiaalisessa muodossa kuin joukkoina. Näitä mainostamiasi mielikuvitusolentoja ei taistelukentällä näkynyt niin omalla kuin vastustajankaan puolella :)
>Todellisuudessa me selviydyimme siksi että liitouduimme natsisaksan kanssa
Niin, ehkä. On tosiaan mahdollista, että se oli paras vaihtoehto. Eniveis se oli se joka toteutui, ja tässä sitä nyt kattellaan Iiro Rantalaa kuuskymppisestä töllöstä konjakkilasi edessä ja maha täynnä jouluherkkuja.:)- uskonratkaisu1111111111
>Suomen sodat olivat rangaistusta kansalle, joka vaelsi pimeydessä.
Onneksi olemme sotien jälkeen viimein ottaneet paljon mallia Ruotsista, joka välttyi maailmansodilta kokonaan. Myös homoliittojen osalta se on siis mitä todennäköisimmin turvallinen malli.Miksi haluat pelätä sotaa?
No kaiken takana on kuitenkin se, että tuolloin tuli lailliseksi naida huoria(Naimattomien henkilöiden välinen seksi dekriminalisoitiin vuonna 1926) ja niinpä heitä naitiin ja se johti saastaan ja vei Suomen sotaankin.Olet typerä jos noin oikeasti luulet, tiedätö edes mikä huora on jos todellisesti pidät esiaviollista seksiä huoraamisena.
satan kirjoitti:
Olet typerä jos noin oikeasti luulet, tiedätö edes mikä huora on jos todellisesti pidät esiaviollista seksiä huoraamisena.
Kyllähän se huoraamista on jos ei naimisissa olla. Silloin siinä hallitsee epävarmuus, pelko ja himo. Ja seksi jossa himoitaan, ei rakasteta, on huoraamista.
Kyllähän se huoraamista on jos ei naimisissa olla. Silloin siinä hallitsee epävarmuus, pelko ja himo. Ja seksi jossa himoitaan, ei rakasteta, on huoraamista.
Huoraaminen on seksin myyminen rahasta, ei muuta senkin imbesilli.
Kaikku muut mainitsemisesi on typeriä idiotismeja jotka eivät pidä paikkaansa ja perustuvat vain MuTuiluusi.satan kirjoitti:
Huoraaminen on seksin myyminen rahasta, ei muuta senkin imbesilli.
Kaikku muut mainitsemisesi on typeriä idiotismeja jotka eivät pidä paikkaansa ja perustuvat vain MuTuiluusi.Ja onneksi olkoon, taisit juuri kutsua 90% kristityistä naisistakin huoriksi.
satan kirjoitti:
Ja onneksi olkoon, taisit juuri kutsua 90% kristityistä naisistakin huoriksi.
No huora on huora, oli kaulassa risti tai päällä burkha. Ikävä sanoa. Kyllä suurin osa naisista on todella hyviä sisältä. Myös moni sellanen , joka ei oo uskossa. Sellaset naiset on todella harvinaisia jotka haluuvat elää synnissä.
No huora on huora, oli kaulassa risti tai päällä burkha. Ikävä sanoa. Kyllä suurin osa naisista on todella hyviä sisältä. Myös moni sellanen , joka ei oo uskossa. Sellaset naiset on todella harvinaisia jotka haluuvat elää synnissä.
Huoraaminen on seksin myymistä rahasta,mainitsemasi ei sitä tee joten ei huoraa, jos et ymmärrä sanan tarkoitusta olet vielä typerämpi kuin luulin.
- ghkdghk
Tuliko yks ällä reaalista pelkästään ussaan vastaamalla?
- minäsama
Ei ollut reaalia silloin kun kirjoitin.
Kirjoitin ällät pitkästä matikasta, enkusta, historiasta ja kemiasta muistaakseni
Opiskelen nyt tty:ssa diplomi-insinööriksi - Omansa
minäsama kirjoitti:
Kirjoitin ällät pitkästä matikasta, enkusta, historiasta ja kemiasta muistaakseni
Opiskelen nyt tty:ssa diplomi-insinööriksiHyvä että rakennat leipäpuuta, muista kuitenkin etteivät ne auta silloin kun on kyse ikuisuusasioista. Taivaanportti aukeaa vain Jeesuksen omalle joka täällä ajassa on tunnustanut syntisyytensä ja pyytänyt niitä Jeesukselta anteeksi, tunnustanut hänet ihmisten edessä ja ollut hänen omanaan loppuun asti.
minäsama kirjoitti:
Opiskelen nyt tty:ssa diplomi-insinööriksi"Opiskelen nyt tty:ssa diplomi-insinööriksi"
Mikset yliopistossa papiksi? Ois ollut sustakin enemmän hyötyä!?
- Kiinnnnostunut
No on sulla aloittaja tyhmiä kavereita, minkämoisessa tilanteessa tuli muuten esille se sun kirkossa käyntis, kun et kerran uskovaisuudestasi ole kavereittes kanssa koskaan keskustellut, tai mistä te kavereittes kanssa oikein muuten puhelette, kun ei koulumenestyksestäskään ole koskaan tullu puhetta?
- minäsama
No tuli ilmi joku sunnuntai kun sanoin etten pääse jonnekkin kun olen lähdössä kirkkoon
minäsama kirjoitti:
No tuli ilmi joku sunnuntai kun sanoin etten pääse jonnekkin kun olen lähdössä kirkkoon
Heh. Yleensähän syy siihen ettei sunnuntaina "pääse" on kovemmanpuoleinen kankkunen.
- pp11a
Tuskin kaikkia sentään inhotaan, ainakaan niin syvästi kuten näitä, jotka asuvat netissä yötä päivää ja tunkevat uskontosaastettaan sinne minne sitä ei haluta.
- Puhtaus
Ihmiset inhoaa, mutta Jeesus Rakastaa myös sinua joka määrittelet mitä palstalla kirjoitellaan? Aloittaja tuo keskustelunaiheen lukijoiden kommentoitavaksi ja niin jokaisella on oikeus tuoda mielipiteitään aloittajan aiheeseen. Kuitenkin ed uskonasioita käsittelevään keskusteluun ainoastaan uskossa Jeesukseen olevilla Jumalan omilla on kykyä ja viisautta tuoda lukijoita auttavia ja rohkaisevia kirjoituksia jotka pohjautuvat Totuuteen (Jumalan Sanaan) eli Raamattuun sekä omakohtaiseen uskonelämään (Jesuksen yhteydessä elämiseen). Jeesushan toteaa Raamatussa ettei sokea voi sokeaa taluttaa!
Jos itse eläisin jumalattomana ihmisenä, ja tarvitsisin tietoa/neuvoa uskonasioista, niin totta ihmeessä kysyisin sitä Jeesukseen uskovilta ihmisiltä ja ehdottomasti tarkistaisin mikä Raamatussa on JUMALAN TAHTO kyseiseen asiaan. Esim: Jos tarvitsisin tietoa, miten jumalaton ihminen voi tulla Jumalan/Jeesuksen omaksi? tähän ihmiselämän tärkeimpään kysymykseen/asiaan Jeesus Sanassaan antaa selvän vastauksen lukuisissa sananpaikoissa Raamatussa, seuraavissa muutamia vastauksia:
>Sillä niin on Jumalaa maailmaa rakastanut, (sinuakin), että antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään (sinäkään) joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.> Johann evankeliumi 3 luku, jae 16.
>Mutta kaikille jotka ottivat hänet vastaan (Jeesuksen), hän antoi voiman (oikeuden) tulla Jumalan lapsiksi, niille jotka uskovat hänen nimeensä> Joh evank 2:12,
>Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa: sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, joissa meidän pitäisi pelastuman> Apostolien teot 4:12.
>Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi: se on se uskon sana jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut: sillä sydämen uskossa tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: >EI YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO, JOUDU HÄPEÄÄN> Roomalaiskirje 10:8-11. - t3rvetuloa
Sinä olet toki vapaa nuolemaan elämässäsi ihan niin monen jumalan persettä kuin haluat mutta minulla ei ole mitään aikomusta käyttää elämääni sinun mielikuvitusjumalasi perseen nuolemiseen.
Se että sinulle lammaspaimenten aivopieremät tarinat on jokin totuus ei tee siitä totuutta muuta kuin sinulle itsellesi :) Me muut elämme täällä todellisuudessa, tervetuloa joukkoon kun kyllästys mielikuvitusmaailmaasi :) - sisäinen.ääni
Puhtaus kirjoitti:
Ihmiset inhoaa, mutta Jeesus Rakastaa myös sinua joka määrittelet mitä palstalla kirjoitellaan? Aloittaja tuo keskustelunaiheen lukijoiden kommentoitavaksi ja niin jokaisella on oikeus tuoda mielipiteitään aloittajan aiheeseen. Kuitenkin ed uskonasioita käsittelevään keskusteluun ainoastaan uskossa Jeesukseen olevilla Jumalan omilla on kykyä ja viisautta tuoda lukijoita auttavia ja rohkaisevia kirjoituksia jotka pohjautuvat Totuuteen (Jumalan Sanaan) eli Raamattuun sekä omakohtaiseen uskonelämään (Jesuksen yhteydessä elämiseen). Jeesushan toteaa Raamatussa ettei sokea voi sokeaa taluttaa!
Jos itse eläisin jumalattomana ihmisenä, ja tarvitsisin tietoa/neuvoa uskonasioista, niin totta ihmeessä kysyisin sitä Jeesukseen uskovilta ihmisiltä ja ehdottomasti tarkistaisin mikä Raamatussa on JUMALAN TAHTO kyseiseen asiaan. Esim: Jos tarvitsisin tietoa, miten jumalaton ihminen voi tulla Jumalan/Jeesuksen omaksi? tähän ihmiselämän tärkeimpään kysymykseen/asiaan Jeesus Sanassaan antaa selvän vastauksen lukuisissa sananpaikoissa Raamatussa, seuraavissa muutamia vastauksia:
>Sillä niin on Jumalaa maailmaa rakastanut, (sinuakin), että antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään (sinäkään) joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.> Johann evankeliumi 3 luku, jae 16.
>Mutta kaikille jotka ottivat hänet vastaan (Jeesuksen), hän antoi voiman (oikeuden) tulla Jumalan lapsiksi, niille jotka uskovat hänen nimeensä> Joh evank 2:12,
>Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa: sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, joissa meidän pitäisi pelastuman> Apostolien teot 4:12.
>Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi: se on se uskon sana jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut: sillä sydämen uskossa tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: >EI YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO, JOUDU HÄPEÄÄN> Roomalaiskirje 10:8-11."Jos itse eläisin jumalattomana ihmisenä, ja tarvitsisin tietoa/neuvoa uskonasioista, niin totta ihmeessä kysyisin sitä Jeesukseen uskovilta ihmisiltä ja ehdottomasti tarkistaisin mikä Raamatussa on JUMALAN TAHTO kyseiseen asiaan."
Ei ihmisiltä, olivat he uskovaisia tai uskomattomia, kannata paljon kysellä Jumalasta. Parempi on kysyä suoraan Jumalalta itseltään, totuuden saa tietää Totuudesta. Siihen meillä on kaikilla mahdollisuudet ja keinot: rukoilu, keskustelu Jumalan kanssa. - tr5ng3e
sisäinen.ääni kirjoitti:
"Jos itse eläisin jumalattomana ihmisenä, ja tarvitsisin tietoa/neuvoa uskonasioista, niin totta ihmeessä kysyisin sitä Jeesukseen uskovilta ihmisiltä ja ehdottomasti tarkistaisin mikä Raamatussa on JUMALAN TAHTO kyseiseen asiaan."
Ei ihmisiltä, olivat he uskovaisia tai uskomattomia, kannata paljon kysellä Jumalasta. Parempi on kysyä suoraan Jumalalta itseltään, totuuden saa tietää Totuudesta. Siihen meillä on kaikilla mahdollisuudet ja keinot: rukoilu, keskustelu Jumalan kanssa.Älä jauha paskaa. Kysy sitten häneltä minkä värinen pipo minulla on päässä tai ohjetta kvanttitietokoneen rakentamiseen.
- Jouluiloa
t3rvetuloa kirjoitti:
Sinä olet toki vapaa nuolemaan elämässäsi ihan niin monen jumalan persettä kuin haluat mutta minulla ei ole mitään aikomusta käyttää elämääni sinun mielikuvitusjumalasi perseen nuolemiseen.
Se että sinulle lammaspaimenten aivopieremät tarinat on jokin totuus ei tee siitä totuutta muuta kuin sinulle itsellesi :) Me muut elämme täällä todellisuudessa, tervetuloa joukkoon kun kyllästys mielikuvitusmaailmaasi :)Voi kuinka totta kun silmäilee joidenkin kirjoituksia. Ihmettelen mitä iloa ihmiset saavat kun herjaavat toisiaan? Varmaan ovat syvästi ahdistuneita ja kuitenkin parempaa elämää on kaiken aikaa tarjolla, surullista... Puhtaus kirjoitti:
Sanoohan Raamattu: >EI YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO, JOUDU HÄPEÄÄN> Roomalaiskirje 10:8-11.>Jos itse eläisin jumalattomana ihmisenä, ja tarvitsisin tietoa/neuvoa uskonasioista, niin totta ihmeessä kysyisin sitä Jeesukseen uskovilta ihmisiltä
Kiipeisit siis perse edellä puuhun. Ensiksi on syytä selvittää, millainen on kristinuskon historia ja synty nykytieteen valossa. Vasta sen jälkeen on mahdollista järkevästi pohtia, voiko raamattu todella olla lyhentämätöntä jumalansanaa. Jos tuntuu että voi, sitten vain virittämään päätään lahkojeesustaajuuksille.sisäinen.ääni kirjoitti:
"Jos itse eläisin jumalattomana ihmisenä, ja tarvitsisin tietoa/neuvoa uskonasioista, niin totta ihmeessä kysyisin sitä Jeesukseen uskovilta ihmisiltä ja ehdottomasti tarkistaisin mikä Raamatussa on JUMALAN TAHTO kyseiseen asiaan."
Ei ihmisiltä, olivat he uskovaisia tai uskomattomia, kannata paljon kysellä Jumalasta. Parempi on kysyä suoraan Jumalalta itseltään, totuuden saa tietää Totuudesta. Siihen meillä on kaikilla mahdollisuudet ja keinot: rukoilu, keskustelu Jumalan kanssa.>Parempi on kysyä suoraan Jumalalta itseltään, totuuden saa tietää Totuudesta. Siihen meillä on kaikilla mahdollisuudet ja keinot: rukoilu, keskustelu Jumalan kanssa.
Tällä perusteella Juhani Starczewski kuuluu eniten Jumalasta tietäviin ihmisiin koko Suomessa. Hänhän keskustelee Kaikkivaltiaan kanssa tuon tuostakin ja luontevasti. Mitään ihmiskuntaa eteenpäin vievää tietoa Herra kuitenkaan ei jostain syystä Jussille anna. Hän halunnee varmistaa, että Lopun ajat eivät peruunnu.t3rvetuloa kirjoitti:
Se että sinulle lammaspaimenten aivopieremät tarinat on jokin totuus ei tee siitä totuutta muuta kuin sinulle itsellesi :) Me muut elämme täällä todellisuudessa, tervetuloa joukkoon kun kyllästys mielikuvitusmaailmaasi :)Tuo sinun olisi pitänyt sanoa "(epä)Puhtaalle" tavuviivoilla:
"Sinä olet toki vapaa nuolemaan elämässäsi ihan niin monen jumalan persettä kuin haluat mutta minulla ei ole mitään aikomusta käyttää elämääni sinun mielikuvitusjumalasi perseen nuolemiseen."
:)
- atteonateisti
"Uskon Jumalaan...ei Jumalaa varmasti ole olemassa".
Hiukkasen ristiriitaista? Taidat olla trolli. Aihe kuulosti aluksi mielenkiintoiselta.
Itse ateistina ei minua toisen uskovaisuus haittaa, ellei tämä erehdy luulemaan minua käännytettäväksi pakanamaaksi.- jooppasejoo
Taisi aloittaja tarkoittaa, että Jumalan olemassaolosta ei ole täyttä varmuutta hänenkään mielestä, mutta silti hän uskoo niin. Suomenkielessä kun sanalla "varmasti" voidaan ilmaista myös epävarmaa oletusta. "varmasti lämpenee piakkoin" = Saattaa lämmetä piakkoin.
"ei Jumalaa varmasti ole (todistettu olevan) olemassa." Tuli siis lapsus. Puhuttuna tuo lause olisi ollut ihan oo koo, olisi painottanut sanaa "varmasti".
- gktut
Mietipä sitä oikein hartaasti, uskovainen.
SITÄ on 4-kirjaiminen suomen kielen Sana.
SITÄ on 4-kirjaiminen suomen kielen Sana.
Sen Sanasi ja Jumalasi saat työntää vaikka omastas persaukostas sisään. Ilmeisesti sulla on käytössä vain ne aivot, jotka sijaitsevat ihmisellä suolistossa ja pääknupissasi on vain vanhentunutta sahanpurua.
- ihmiset.on.mitä.on
Miksi uskovaisia inhotaan?
- Ennakkoluulot.
Ennakkoluulot perustuvat aina pelkoon, ja pelko saa ihmiset hyökkäämään. Uskovaiset ovat yksi ryhmä, joihin kohdistuu ennakkoluuloja. Samanlaisia ennakkoluuloja kohdistuu muihinkin ryhmiin, erityisesti niihin, jotka eivät ole vallanpitäjiä. Kaikenlaiset vähemmistöt sukupuolesta alkaen saavat ennakkoluuloista osansa.
Uskovaisiin kohdistuvat ennakkoluulot perustellaan esim. tällä palstalla "tosiasioilla", "tiedolla" ja "tieteellä". Jos viivyt täällä yhtään pitempään, saat huomata, että suakin tullaan syyttämään homovihasta ja kaikesta muustakin, jota et ole tehnyt. Pahimmillaan syytetään historian noitavainoista, katolilaisten pappien tekemisistä ja tieteen vihamielisyydestä. Todennäköisesti saat sinäkin kuulla, jos tänne jäät notkumaan, että olet nuoren maan kreationisti, imbesilli ja skitsofreenikko, koska "kaikki uskovaiset" ovat.
Ennakkoluuloja perustellaan sillä tiedolla, mikä luulijalla sattuu olemaan.- lkoikjuhygtfr
katsoppa ja lueppa miten nuo kristuksen rakkauden apostolit täällä keskustelevat niin selviää miksi heitä vihataan..on se kummaa kun rakkauden asialla ollaan ja riidellään kuin riivatut joka asiasta josta joku vaan on erimieltä..täällä msuomi24 sivuilla ei ole muita kuin uskossaan harhautuneita riivaajahenkien vallassa olevia kahdesti kuolleita narsisteja.täysin rakkaudettomia vedettömiä lähteitä..joukossa ehkä muutama aito uskovakin jonka tulisi nuhdella näitä käärmeitä jotka turmelevat jumalan työtä sen sijaan että puolustelisivat heitä ja olisivat osallisia synteihinsä.mikä ihme siinä on että te ette näe!!raiskaatte raamatun sanaa omilla tulkinnoillanne ja pyöritte harhassa saastaa kaluten kuin koirat samalla väittäen olevanne armosta pelastettuja.tajuatteko että jos kannatte tunnustavan kristityn nimeä teillä on vastuu elää sen mukaan.luovutettakoon teidät saatanan kuritettavaksi jotta sokeat silmänne avautuisivat jeesuksen kristuksen lihaksitulleen jumalan pojan nimessä aamen.
>Todennäköisesti saat sinäkin kuulla, jos tänne jäät notkumaan, että olet nuoren maan kreationisti, imbesilli ja skitsofreenikko, koska "kaikki uskovaiset" ovat.
No mutta Räyhis ja muut lahkokiihkoilijat ovat ihan oikeasti tuota mieltä. Siis että kaikki uskovaiset ovat kuten he, ja jos eivät ole, eivät ole uskoviakaan.- todellisuus.ratkaisee
>Todennäköisesti saat sinäkin kuulla, jos tänne jäät notkumaan, että olet nuoren maan kreationisti, imbesilli ja skitsofreenikko, koska "kaikki uskovaiset" ovat.
No mutta Räyhis ja muut lahkokiihkoilijat ovat ihan oikeasti tuota mieltä. Siis että kaikki uskovaiset ovat kuten he, ja jos eivät ole, eivät ole uskoviakaan.Mitä vitun väliä sillä on, mitä mieltä jotkut lahkokiihkoilijat ovat?
- Taivasturva
Näyttääpä olevan kovastikin väliä koska noin ärtyneenä kiroilette, Näen levottomuutenne pelkästään hyvänä asiana, nimittäin jos ette millään tavalla reagoisi uskovien kirjoituksiin, niin olisitte täysin välinpitämättömiä Jumalasuhteestanne. Suuttumus ja puolustusasemiin vetäytyminen on osoitus huonosta omastatunnosta joka johtaa rauhattomuuteen. Jumala sanoo Sanassaan: Jumalattomalla ei ole rauhaa, sanoo myös: Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan Armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa.
Jeesus lupaa omilleen: >Rauhan minä jätän teille, minun rauhani, sen minä annan teille, en minä anna teille niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen, älköönkä peljätkö> Olette varmaan huomanneet mitä tämänajan maailma antaa, antaako se turvallisuutta ja rauhaa? Raamatussa kerrotaan kun Jeesus puhui kuulijoilleen lopunajoista, että ihmiset menehtyvät pelätessään mikä maanpiiriä kohtaa. Ahdistus ja pelko on siis niin suurta. Mutta Jumala sanoo omilleen näin rohkaisevasti: >Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: MINÄ ANNAN TEILLE TULEVAISUUDEN JA TOIVON> (Jeremian kirja 29:11). Jeesuksen omilla ei ole pelkäämistä, hän suojelee omansa loppuun asti, eli jalat maassa, mutta sydän taivaassa. Kiitos Jeesus, ylistys ja kunnia yksin sinulle, ole kiitetty sinä Korkein! - gggsg
Taivasturva kirjoitti:
Näyttääpä olevan kovastikin väliä koska noin ärtyneenä kiroilette, Näen levottomuutenne pelkästään hyvänä asiana, nimittäin jos ette millään tavalla reagoisi uskovien kirjoituksiin, niin olisitte täysin välinpitämättömiä Jumalasuhteestanne. Suuttumus ja puolustusasemiin vetäytyminen on osoitus huonosta omastatunnosta joka johtaa rauhattomuuteen. Jumala sanoo Sanassaan: Jumalattomalla ei ole rauhaa, sanoo myös: Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan Armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa.
Jeesus lupaa omilleen: >Rauhan minä jätän teille, minun rauhani, sen minä annan teille, en minä anna teille niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen, älköönkä peljätkö> Olette varmaan huomanneet mitä tämänajan maailma antaa, antaako se turvallisuutta ja rauhaa? Raamatussa kerrotaan kun Jeesus puhui kuulijoilleen lopunajoista, että ihmiset menehtyvät pelätessään mikä maanpiiriä kohtaa. Ahdistus ja pelko on siis niin suurta. Mutta Jumala sanoo omilleen näin rohkaisevasti: >Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: MINÄ ANNAN TEILLE TULEVAISUUDEN JA TOIVON> (Jeremian kirja 29:11). Jeesuksen omilla ei ole pelkäämistä, hän suojelee omansa loppuun asti, eli jalat maassa, mutta sydän taivaassa. Kiitos Jeesus, ylistys ja kunnia yksin sinulle, ole kiitetty sinä Korkein!>> nimittäin jos ette millään tavalla reagoisi uskovien kirjoituksiin, niin olisitte täysin välinpitämättömiä Jumalasuhteestanne.>>
Ei, vaan hihhulisuhteesta. Teidän kanssanne täällä todistetusti elämme. todellisuus.ratkaisee kirjoitti:
Mitä vitun väliä sillä on, mitä mieltä jotkut lahkokiihkoilijat ovat?
Ei laajemmin mitään, mutta vastasin siihen mitä sanottiin. Tee sinä samoin.
- Snowhill
gggsg kirjoitti:
>> nimittäin jos ette millään tavalla reagoisi uskovien kirjoituksiin, niin olisitte täysin välinpitämättömiä Jumalasuhteestanne.>>
Ei, vaan hihhulisuhteesta. Teidän kanssanne täällä todistetusti elämme.Onpa ihana tietää ettette ole välinpitämättömiä Jumalasuhteessanne, ihan oikeesti. Muuten, kaunis ajatus tuo "Teidän kanssanne täällä todistetusti elämme" niin täällä sitä vaan tuulisena Joulupäivänä kirjoittelemme ja luemme toistemme ajatuksia ja sydämen tuntoja. Luojamme edessä jokainen.
Nuoruuden ja varhaisen aikuisuuden aikaisista ystävistäni suuri osa oli ja on ehkä vieläkin uskovaisia. En ainakaan tietoisesti inhoa heistä ketään. Parilta vanhalta tuttavalta tuli vieläkin joulutervehdys, vaikka emme ole neljännesvuosisataan tavanneet kuin kerran tai pari. Ihan lämmöllä muistelen kaikkia vanhoja uskiskavereitani, vaikka kaikkein ahtaimmin ajattelevia myös samalla vähän säälien. En tietenkään edes tiedä, miten aikuistuminen ja elämänkokemus on heidän uskoaan muuttanut. Yleenäs elämä opettaa. Mummoni sanoja lainatakseni: "Kyl se maailma tassii, jos ei muuta ni hiljaa kävelemmään"
Keskustelupalstoilla saatan käyttää kreationisteista melko suoraakin arvostelua, mutta vasta sitten, jos omaa maailmankuvaani ja maailmankatsomustani vastaan hyökätään. Muuten pidän vastakkainasettelua turhana energian tuhlauksena.- uskonpasko
"kristinusko on osa kulttuuria Suomessa, eikä vahingoita ketään eikä mitään."
Ja mikähän saa sinut kuvittelemaan ettei kristinusko vahingoita ketään eikä mitään? Luepas vaikka tämän Suomi24:n palstaa nimeltään "Uskonnon uhrit". Ei siellä puhuta juuri muusta kuin kristinuskosta.
Ja uskovassa perheessä kasvaneena, laajan uskovan suvun keskellä varttuneena tiedän valitettavan hyvin, että väitteesi ei todellakaan pidä paikkaansa. Kristinusko on sorron, vihan, vainon, alistamisen ja nöyryyttämisen välikappale, joka levittää ahdasmielistä suvaitsemattomuutta ja Pyhää Vihaa kaikkialle.
Sinä voit tietysti yrittää selitellä ettei sellainen muka kuulu kristinuskoon, mutta mikään selittely ei muuta minun vuosikymmenten kokemuksiani kristinuskosta ja kristityistä. Eikä myöskään muuta minun uskovien sukulaisteni käytöstä millään tavalla - sukulaisten joista osa on saarnaajia ja sananjulistajia, raamattupiirien ja herätyskokousten vetäjiä. Edelleenkin levittävät sitä samaa Pyhää Vihaa jota ovat levittäneet vuosikymmenet - niin hartaina ja raamattu kädessään.- sisäinen.ääni
Uskovaiset toimivat usein väärin, koska he omasta mielestään ovat löytäneet totuuden. Väärin toimiminen on kaikille ihmisille yhteistä. Sillä ei ole paljon väliä, mihin ismiin uskotaan.
- uskonpasko
sisäinen.ääni kirjoitti:
Uskovaiset toimivat usein väärin, koska he omasta mielestään ovat löytäneet totuuden. Väärin toimiminen on kaikille ihmisille yhteistä. Sillä ei ole paljon väliä, mihin ismiin uskotaan.
"Sillä ei ole paljon väliä, mihin ismiin uskotaan."
Kuinka monta ihmistä on poltettu rovioilla humanismin nimissä? Kuinka monelle ihmiselle on sanottu, että humanismin oppien mukaan hän on syntinen saastainen iljetys joka ansaitsee ikuisen kiduttamisen? Kuinka moni ihminen on humanismin nimissä erotettu omasta perheestään ja karkotettu koko suvustaan? - ero.on.näillä
uskonpasko kirjoitti:
Kuinka monta ihmistä on poltettu rovioilla humanismin nimissä? Kuinka monelle ihmiselle on sanottu, että humanismin oppien mukaan hän on syntinen saastainen iljetys joka ansaitsee ikuisen kiduttamisen? Kuinka moni ihminen on humanismin nimissä erotettu omasta perheestään ja karkotettu koko suvustaan?Kyllä esimerkiksi Saksassa 1940-luvun loppupuolella ammuttiin ja hirtettiin humanismin nimissä monia ihmisiä, jotka sitä joutuivat nöyrtymään Nürnbergissä.
Monia saksalaisia eli pelossa kotimaassaan vuosikymmeniä pelätessään joutumista vankilaan humanismin harjoittajien toimesta. Useat sinne joutuivat. Toiset pakenivat ulkomaille ja joutuivat elämään mm. Etelä-Amerikassa humanisteilta piilossa.
Vainoaminen on vainoamista, oikeudenmukainen rangaistus taas on oikeutta.
Jos tupakoinnista, avioliiton ulkopuolisista suhteista tahi alkoholin käytöstä ihmistä ojentaa, niin se on vain ihmisen itsensä parhaaksi. Ihmisen on hyvä tietää, että liian paljastavien vaatteiden ja naimattomaan mieheen kohdistuvan seksuaalisen vihjailun seuraus saattaa olla joutuminen helvetin tuliseen järveen. - syntinen.ihminen
uskonpasko kirjoitti:
Kuinka monta ihmistä on poltettu rovioilla humanismin nimissä? Kuinka monelle ihmiselle on sanottu, että humanismin oppien mukaan hän on syntinen saastainen iljetys joka ansaitsee ikuisen kiduttamisen? Kuinka moni ihminen on humanismin nimissä erotettu omasta perheestään ja karkotettu koko suvustaan?"Hyvät ihmiset" ovat aina tappaneet "pahoja ihmisiä". Eilen tuli aiheesta hyvä dokumentti Indonesian miljoonan uhrin massamurhasta. Siinäkin "hyvät kunnon ihmiset" kiduttivat ja tappoivat "pahoja ihmisiä". Niin se vaan menee. Kannattaa tutustua historiaan kaiken kaikkiaan ja lukea vaikka kirja nimeltä Ihmisyys.
Lisäksi:
http://abdullahalandalusi.com/2014/06/25/the-no-one-kills-in-the-name-of-atheism-argument/
Sillä ei ole väliä minkä tai kenen nimissä tappamista suoritetaan. Tappajan huudoilla ja mielipiteillä omasta "oikeudestaan" ei ole väliä, koska ne ovat aina valheita. - uskonpasko
ero.on.näillä kirjoitti:
Kyllä esimerkiksi Saksassa 1940-luvun loppupuolella ammuttiin ja hirtettiin humanismin nimissä monia ihmisiä, jotka sitä joutuivat nöyrtymään Nürnbergissä.
Monia saksalaisia eli pelossa kotimaassaan vuosikymmeniä pelätessään joutumista vankilaan humanismin harjoittajien toimesta. Useat sinne joutuivat. Toiset pakenivat ulkomaille ja joutuivat elämään mm. Etelä-Amerikassa humanisteilta piilossa.
Vainoaminen on vainoamista, oikeudenmukainen rangaistus taas on oikeutta.
Jos tupakoinnista, avioliiton ulkopuolisista suhteista tahi alkoholin käytöstä ihmistä ojentaa, niin se on vain ihmisen itsensä parhaaksi. Ihmisen on hyvä tietää, että liian paljastavien vaatteiden ja naimattomaan mieheen kohdistuvan seksuaalisen vihjailun seuraus saattaa olla joutuminen helvetin tuliseen järveen.Ai että humanismin nimissä on vainottu sotarikollisia jotka olivat tehneet eräitä kammottavimpia tekoja koko ihmiskunnan historian aikana ja syyllisiä miljoonien ihmisten kuolemiin?
Toivon todellakin että tuo oli vain ironiaa... - ero.on.näillä
uskonpasko kirjoitti:
Ai että humanismin nimissä on vainottu sotarikollisia jotka olivat tehneet eräitä kammottavimpia tekoja koko ihmiskunnan historian aikana ja syyllisiä miljoonien ihmisten kuolemiin?
Toivon todellakin että tuo oli vain ironiaa...Miten voidaan syyttää rikollisiksi ihmisiä, jotka noudattivat lakia ja nimenomaan pitivät huolen siitä, että niitä ei rikota. Kyllä se on rikollisille aina näytettävä kovalla kädellä, missä se raja kulkee. Sitä eivät humanistipiiperöt tajua!
- Talven
syntinen.ihminen kirjoitti:
"Hyvät ihmiset" ovat aina tappaneet "pahoja ihmisiä". Eilen tuli aiheesta hyvä dokumentti Indonesian miljoonan uhrin massamurhasta. Siinäkin "hyvät kunnon ihmiset" kiduttivat ja tappoivat "pahoja ihmisiä". Niin se vaan menee. Kannattaa tutustua historiaan kaiken kaikkiaan ja lukea vaikka kirja nimeltä Ihmisyys.
Lisäksi:
http://abdullahalandalusi.com/2014/06/25/the-no-one-kills-in-the-name-of-atheism-argument/
Sillä ei ole väliä minkä tai kenen nimissä tappamista suoritetaan. Tappajan huudoilla ja mielipiteillä omasta "oikeudestaan" ei ole väliä, koska ne ovat aina valheita.Katsoin dokumentin. Ei tuosta saanut selvää mitä uskoa ne paikalliset tunnusti, ja mitä merkitystä on tunnustaa jos eivät elä/toteuta uskoaan. Tärkeintä on jokaisen itse löytää henk koht usko/yhteys Jeesukseen. Hän itse sanoo Sanassaan: >Minä olen tie, totuus ja elämä: ei kukaan tule Isän (Jumalan) tykö muutoin kuin minun kauttani>(Johanneksen evank. 14:6). Sana vakuuttaa myös >Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa>(Timoteus kirje 2:5-6). Raamatusta löytyy Totuus. Jumala vastaa sanastaan, hän on pitänyt sanansa voimassa ja ihmisten saatavilla, ja pitää aikojen loppuun asti, jotta jokainen kuulisi Evankeliumin / sanoman Jeesuksesta) niin, että saa uskoa /tulla hänen tykönsä ja saada synnit anteeksi hänen uhrinsa (Golgatan työn) tähden, niin että kun tästä ajasta lähtö tulee, nimi olisi Elämän Kirjassa.
JUMALA SANASSAAN ILMOITTAA, TAIVAAN KOTIIN PÄÄSEVÄT HE: Jotka ottavat Jeesuksen (Jumalan Pojan) elämänsä Herraksi, siis synnit on pyydetty anteeksi ja Jeesus on ne lupauksensa mukaan antanut anteeksi. (Johanneksen evank 14:2-3), (myös Johanneksen ilmestyskirja 22:14).
TAIVAAN KODIN ULKOPUOLELLA OVAT:
Koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki jotka valhetta rakastavat ja tekevät. (Johanneksen ilmestyskirja 22:15).
Tavallista on, että kun ihmiset keskustelevat uskon/taivas-asioista niin ensimmäinen ajatus joka tulee mieleen on, no mutta ehtiihän noita asioita pohtia sitten siellä elämän loppusuoralla, vaikka kuolinvuoteella, mistä tiedämme, ehdimmekö? Kuolema saattaa leikata elämän poikki silmänräpäyksessä ja kuka tietää milloin ja missä? tänään, yöllä nukkuessa, onnettomuudessa? kuka tietää? Jumala yksin tietää ihmisen päivien määrän. Psalmi 139:16. Jumala kehoittaa: >tänä päivänä> (Hebrealaiskirje 3:7-8. Jumalan puhelin-numero löytyy Raamatusta psalmien kirjasta luvusta 50 jae 15. ero.on.näillä kirjoitti:
Miten voidaan syyttää rikollisiksi ihmisiä, jotka noudattivat lakia ja nimenomaan pitivät huolen siitä, että niitä ei rikota. Kyllä se on rikollisille aina näytettävä kovalla kädellä, missä se raja kulkee. Sitä eivät humanistipiiperöt tajua!
Ei se ollut ironiaa...
- Kirjoitinälliä
LLLLLLLL
- Kirjoitinälliä
L aiska
L äski
L esta,
L öllö
L uuseri
L uennoi
L uuserijumalan
L uonnosta
- jkjhgjhdfghfd
"Ei Jumalaa varmasti ole olemassa"
Mutta uskot kuitenkin?
Uskovat ovat tehneet paljon pahoja asioita muttei ketään tulisi siitä automaattisesti tuomita. - eroarahasta.fi
Saa kiskalta piirakan kolmellakin nakilla.
- kiskan.kiskuri
Lihapallit nakilla, ei tule hiki paistaessa, auringon.
- metsävastaa
Luepas vaikka kaikki tämän palstan uskovien avaukset ja mieti sitten miksi uskoviin suhtaudutaan siten kuin suhtaudutaan.
Otteita aloituksesta: "Uskon Jumalaan, mutten keskustele vakaumuksestani, etten loukkaa ketään."
"Ei Jumalaa varmasti ole olemassa, mutta kristinusko on osa kulttuuria..."
"Jumala rakastaa ihan jokaista ja kaikilla on mahdollisuus pelastua."
Mitä oikein tarkoitat? Onko Jumala olemassa vai ei?- uskonratkaisu1111111111
Hieno kuva sulla, oikeesti!: D
- pelkääherraajakartapahaa
Ota raamattu esiin ja aloita lukeminen uudesta testamentista Jeesuksen opetuksista.
Näin saat muodostettua oikean käsityksen niistä jotka uskovat Jeesukseen.
Tärkeintä on miten itse suhtaudut Jeesukseen.
Raamatun ilmestyskirjan mukaan (viimeiset luvut) ihmiset ovat kerran Jumalan valtaistuimen edessä ja heidät tuomitaan tekojensa mukaan. Mainitaan myös, että jokaisen polven on notkistuttava Jumalan edessä ja tunnustettava, että Jeesus Kristus on Herra.
On totta, että ne jotka tuntevat Jumalan vanhurskaat säädökset ja toimivat väärin saavat kovemman tuomion. Täällä kun syytetään "uskovia", voit olla täysin varma, että Jumala tutkii ja tuomitsee heidät. Jumala tarjoaa kyllä anteeksiantoa niille, jotka tekevät parannuksen vääryydestään.Ehkä kuitenkin on hyvä aloittaa alusta kuten kirjat yleensä. Jos ilkeää lukea vielä amalekilaisten joukkomurhasta (viimeistä imeväistä myöten) eteenpäin, on taatusti sen verran jumalkaipuinen että voi joskus päästä Jeesukseenkin saakka.
- minäsama
Niin se olen minä taas.
Ihmettelen kyllä minkälaista porukkaa täällä kirjoittelee. Ilmeisesti tämä asia on hyvin tulenherkkä. Niille ketkä ihmettelevät, että uskovaisena kannatana tasa-arvoista avioliittoa voin sanoa, että mitä se teitä haittaa miten ajattelen. Ei ollut tarkoitus keskustella homoista, vaan sanoin kannattavani tasa-arvoista avioliittoa viitaten siihen, että minua on haukuttu mm. suvaitsemattomaksi p*skaksi homoja kohtaan. Että en ole suvaitsematon!!
Ja toivottavasti ymmärsitten, että sanalla varmasti tarkoitan, sitä ettei Jumalan olemassaolosta ole sataprosenttista varmuutta.
Mutta niin uskovaiset kuin ateistit toivon kevyempää ja suvaitsevampaa suhtautumista näihin asioihin.- atheism123
samaa mieltä!
- Vapauteen
Elätte ihmismielipiteiden orjuudessa, sekö muka on vapautta? Sanan mukaan ihmispelko sitoo. Väriä vaihdetaaan aivankuin kameleontit, sekö on Jeesuksen seuraamista opissa ja elämässä! Paavalihan sanoo Galatalaiskirjeessä: >Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, niin en olisi Kristuksen palvelija> Eli Paavali tarkoittaa, että Jumalan ilmoitettu tahto ei ole kaikkien mielenmukaista, siis toiset ihastuu ja toiset vihastuu Jeesukseen. Kääntykää rukoillen Jeesuksen puoleen, että hän puhdistaa sydämenne ja ajatuksenne hänen sanalleen ja tahdolleen kuuliaisiksi. Pyytäkää Pyhän Hengen voimaa joka kirkastaa teille Kristusta niin vapaudutte Jumalan olemassaolon epäilystä/olemassaolosta. Sana varoittaa: Älkää eksykö. Jumala ei salli itseänsä pilkata, sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Kunnia Jumalalle korkeuksissa ja maassa rauha ihmisten kesken joita kohtaan hänellä on hyvä tahto. (Luukkaan evank 2:14).
Kun tyrkyttävät järjen vastaista paskaa muille ihmisille tyhmästä päästään!
Oletko kuullut sanontaa että "tyhmästä päästä kärsii koko ruumis" ja se sopii just usuvasti uskoville!- tekopyhiä.inhotaan
Miks uskovaisisa inhotaan; kun ne kieltää polttamasta tupakkaa. Sit ne uhkailee helvetillä jos polttaa tupakkaa. Eli ne tuomitsee .
- sielut.tasa-arvoisia
Siksi uskovaisia inhotaan kun he haluavat hallita muita: he haluavat määrätä mitä muut ihmiset saavat olla ja mitä eivät, pieninpiinkin yksityiskohtiin asti he tunkeutuvat lonkeroillaan ja ottavat itselleen ylituomarin paikan. Kun he haluavat olla jeesuksempia kuin jeesus, heistä tulee itse perkeleitä.
Kontrollifriikeistä ei tykätä. Ihminen kaipaa vapauteen. Uskonnon varjolla vallan kahmivat ovat perustavia ihmisoikeuksia vastaan. He vastustavat Herraa teoissaan ja häpäisevät hänet sanoissaan, ylpeyden syntiä he sokeina eivät itsessään näe.- uskonratkaisu1111111111
"Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta."
"Miksi uskovaisia inhotaan?? "
Siksi koska he väittävät, että sinä olet syntinen ihminen, joka on matkalla kohti kadotusta (tulista järveä). Ilman Jeesusta menet sinne, etkä pääse sieltä koskaan pois.- jokseenkinabsurdia
Tuliko sinulle sami-a hyvä joulumieli kun sait tämän tekstin kirjoitetuksi. Hyvää joulua vaan sinne synkkyyden ja vihamielisuuden pesään.
Sami-a:
"Siksi koska he väittävät, että sinä olet syntinen ihminen, joka on matkalla kohti kadotusta (tulista järveä). Ilman Jeesusta menet sinne, etkä pääse sieltä koskaan pois."
Väärin! Siksi koska usutatte ihmisiä moiseen ja pidätte kaikkia ihmisiä syntisinä, jotka poikkeavat teidän elämäntavoistanne. Usuttamalla ihmisiä helvettiin tms. teillä ei ole tällöin minkäänlaisia "oikean kristillisen tapoja" tai puhumattakaan sitä tärkeintä eli "lähimmäisen rakkautta".
Taitaa olla jotakin uskonlahkon jorinoita sun moiset jorinasi. Luulette uskonlahkossa olevanne ainoita oikeita kristittyjä. Sami, "New Age" ei ole oikeanlaista kristinuskoa. Tosikristitty ei myöskään "Jeesustele" vaan hyväksyy ateistin ennemmin kuin kaltaisesi "hihhulilahkolaisen", koska minäkin hyväksyn heidät!ateisti1982 kirjoitti:
Sami-a:
"Siksi koska he väittävät, että sinä olet syntinen ihminen, joka on matkalla kohti kadotusta (tulista järveä). Ilman Jeesusta menet sinne, etkä pääse sieltä koskaan pois."
Väärin! Siksi koska usutatte ihmisiä moiseen ja pidätte kaikkia ihmisiä syntisinä, jotka poikkeavat teidän elämäntavoistanne. Usuttamalla ihmisiä helvettiin tms. teillä ei ole tällöin minkäänlaisia "oikean kristillisen tapoja" tai puhumattakaan sitä tärkeintä eli "lähimmäisen rakkautta".
Taitaa olla jotakin uskonlahkon jorinoita sun moiset jorinasi. Luulette uskonlahkossa olevanne ainoita oikeita kristittyjä. Sami, "New Age" ei ole oikeanlaista kristinuskoa. Tosikristitty ei myöskään "Jeesustele" vaan hyväksyy ateistin ennemmin kuin kaltaisesi "hihhulilahkolaisen", koska minäkin hyväksyn heidät!Ihmettelen todella paljon, mistä sun ahdasmielinen elämän asenne oikein kumpuaa. Ottaisit elämäsi hieman rennommin rantein ...asenteellasi saat vain vanhempana sydänkohtauksen tms. sekä muiden ihmisten vihat päällesi! Sekö on sinun tarkoituksesi!?
>Siksi koska he väittävät, että sinä olet syntinen ihminen, joka on matkalla kohti kadotusta (tulista järveä).
Ei, vaan siksi että he jankuttavat tätä koko ajan loukaten ja halveksien kohteensa järkeä ja ajattelua. Tulokset ovat sitten mitä ovat, kun käännyttäjä on lähes aina tyhmempi kuin käännytettävä.
- Jaaettåmistäkö
Oon saanu armon ttulla uskoon viimeistä ekaa kertaa taas. Yritän tehdä parannusta vielåkin..
Aloittajan kanssa olen samoilla linjoilla monessakin asiassa, sillä toisen ihmisen vakaumusta on aloittaja kunnioittanut, eikä hänen kaverinsa liioin. Melko ilkeätä moinen lietsonta hänen ystävältään. Minulla on monia kristittyjä ystäviä, jotka hyväksyvät minut ateistina ja minä heidät kristittynä. Meillä ei ole mitään tarvetta jutella uskonasioista...miksi tulisi läheisten ystävien kanssa moisista tapella, jos tunnetaan että sopu tulee säilyttää välillä jatkossakin ja eri aatemaailma tuhoaisi hyvän ystävyyden. Itselläni ei ole mitään vastaan kristittyjä. Se mitä en hyväksy on kaikenlainen jeesustelu ja jokin ihme kreationismi, josta todella suuresti hiillyn. Uskontuputtaminen saattaisi olla viimeinen tikki ystäviltäni, mutta kun ei ole mikään tarve jutella uskonasioista.
Tiedän monia pariskuntia, joissa toinen puolisoista uskoo ja on tavallaan kristitty ja toinen on ateisti. Itse olen ateisti ja avovaimoni on jonkinlainen kristitty (aikoinaan jopa baptistien leireillä käynyt). Tunnen jopa monta baptistia ja hekin minut hyväksyvät ateistina. Eräs avovaimoni ystävä on baptisti, mutta ei sen aviomies uskonnosta liioin piittaa, vaikka on yhä ev.lut. -kirkon jäsen. Eräs esi-isänikin oli kuulemma baptisti 8 sukupolvea sitten Liivinmaan kuvernööri.- Esteettä
Puolestasi rukoillaan!
Esteettä kirjoitti:
Puolestasi rukoillaan!
kannattaisiko etsiä muita rukoilemisen kohteita?!
- Esteettä
Suolestasi pakoillaan
Kuolestasi skoillaan
Ruolestasi pakoillaan.
Puolestasi Sakoillaan
- sattekoanteeksi
Usko voi isompi olla isompi, kuin suhteesi.
- sattekoanteeksi
paitsi jos olet poliisisis, henkilö jota ei edes ole olemassa, tarvitsee silti ajokortin suomessa.
- Aboriginaali
Pedofilit kirkoissa.
Helsingin Sanomat 1.5.2010 Tommi Nieminen.
Ainakin sataa lasta käytetty seksuaalisest hyväksi valtakirkon suojissa.
Suomen luterilaisessa kirkossa on paljastunut lasten hyväksikäyttöä.
Suomen valtakirkon suojissa on tapahtunut laajamittaista, pääasiassa lapsiin kohdistunutta
seksuaalista hyväksikäyttöä.
Evankelisluterilaisessa kirkossa asiaa selvittäneiden tietoon on viime viikkojen aikana tullut yli 20 uutta tapausta.
Asia on noussut esille katolisen kirkon skandaalin vuoksi. Viime viikolla Suomen luterilaisen kirkon johto kehotti hyväksikäytön uhreja tuomaan tapauksensa julki.
Uhreja arvioidaan vuosikymmenten saatossa olleen Suomen kirkollisissa piireissä ainakin sata ja hyväksikäyttäjiä useita kymmeniä, arvioi lastensuojelun asiantuntija Johanna Hurtig.
”Tämä on vain jäävuoren huippu”, hän arvioi.
Epäiltyjen joukossa on joitakin pappeja ja muita kirkon työntekijöitä. ”Nuorisotyö on alue, jolla näitä on eniten”, kertoo kirkon perheasiain keskuksen johtaja Martti Esko.
Kahdessa vanhassa tapauksessa uhri väittää, että silloinen piispa on vähätellyt ja peitellyt asiaa.
Lisäksi noin kymmentä vanhoillislestadiolaisessa liikkeessä saarnaajana toiminutta epäillään hyväksikäytöstä.
Viimeksi kuluneen vuoden aikana on tuomittu kuusi liikkeessä toiminutta miestä. Osa tuomioista on ollut pitkiä 8?12 vuoden vankeusrangaistuksia, mikä kertoo erittäin törkeistä seksuaalirikoksista, kuten lasten raiskauksista.
Yksi uhri kertoi tarinansa Helsingin Sanomille. Lähipiiriin kuuluneet miehet käyttivät häntä hyväkseen seitsemän vuoden ajan.
-------------------------------------------------- - syntiä.pyh
Joskus tuntuu että muuta syntiä ei olekaan kuin seksiin perustuvat. Niistä jauhetaan jatkuvasti.
Muut "synnit" kuten valehtelu, omanvoitonpyynti, pahan puhuminen lähimmäisestä ym... vaikka kuinka paljon löytyy syntejä joita uskovaiset eivät pidä minään, harrastavat niitä päivittäin. Mutta auta armias jos tulee esiin sana seksi, jopa on tuntosarvet hörhöllään ja aletaan tuomita jyrkin sanoin.
Mielipiteeni ei syntiä edes ole olemassa, on lait ja asetukset, niitä pitää noudattaa että pärjää yhteiskunnassa. Synti on joutava sana jota uskikset käyttävät hallitakseen muita.- comitsin
Syntioppi on juutalainen keksintö, sitä ei ole kaikissa uskonnoissa.comitsin
- oikeudenmukainenJumala
Pidätkö sitä oikeudenmukaisena, että ihminen on tehnyt pahaa lähes koko elämänsä ajan ja kuoltuaan olisi vapaa elämänsä aikana tekemästään pahuudesta.
Kyllä hän viimeisellä tuomiolla joutuu oikeuden eteen vastaamaan mitä tuli ruumiissa ollessaan tehtyä.
Mitä pahaa näet tässä opissa ajatellen itseesi kohdistunutta vääryyttä ja vääryyden tekijän joutumista tuomiolle viimeistään siellä viimeisellä tuomiolla.- syntiä.pyh
Mitäpä välittäisin, kuollut on kuollut, kuten olen itsekin kuoltuani. Ei kukaan ole niin pahaa tehnyt koskaan että olisi ansainnut ikuisen kidutuksen helvetissä.
- gggsg
Öö.. usko riittää pelastumiseen viimeaikaisten palstahörhöjen mukaan. Hitler ja kumppanit saattaa siellä jo köllötellä.
- mietisitä
Sinulle: syntiä.pyh.
Kun joku tekee sinulle vääryyttä, niin sitä kutsutaan synniksi.
Aviorikosta ja puolison sekä lasten hylkäämistä ja huonoa kohtelua ei useinkaan katsota lakien rikkomiseksi, mutta sillä alueella aiheutetaan suunnatonta surua puolisoille ja etenkin viattomille lapsille.- syntiä.pyh
Ei hyvästä suhteesta kukaan lähde aviorikosta tekemään, usko pois että ei edes ateistit. Niin sanotun petetynkin kannattaisi katsoa peiliin.
Monesti syytetään "avionrikkojaa" vaikka syytä onkin paljon enemmän "petetyssä" osapuolessa.
Ei hän sitten mikään kaveri ole, jos alkaa haukkumaan sinua tuolla tavalla. Kannattaa miettiä ystävyys suhde uudestaan, tai ainakin keskustella siitä vakavasti. Kaverit pitävät puoltasi myötä ja vastamäessä, ja kunnioittavat sinua ja vakaumustasi.
- SunElämä
Peukkuja sulle,elä ja usko,sinun on elämäsi.
Miin noteeraa nuita,kaverieta vakavasti ota. - vaikeatajuta
No tietysti siksi, kun heillä on usko.
- pysy.vahvana
Tietenkin uskovaisia inhotaan myös siitä perustavasta syystä, että Saatana vihaa Jumalan palvelijoita, ja pyrkii heitä kaikin tavoin harhauttamaan, ajamaan omaan joukkoonsa ja hylkäämään Jumalan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1023551Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3121914Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471727- 971592
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4141545Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21450Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4281432Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat431200MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar381065Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun3581030