Mitä järkeä on olla naisen kanssa pelkästään kaveri jollei saa pillua? Yleensä naiset sitäpaitsi käyttävät hyväkseen kamupoikia ja pompottelevat näitä mielensä mukaan.
En ymmärrä kamupoikia
135
512
Vastaukset
- Elina-isotäti
Voi poika, vaihda ne kaverisi nyt jo vauhdilla.
- helmiä.sioille
Mä en taas ymmärrä, että miksi naisen/naisten kanssa ei voi olla vaan kavereita? Tai noh... Ehkä mun naispuoliset kaverit onkin mulle niitä kamutyttöjä... :D Palstallahan ei välimuotojen olemassaoloa tunnusteta.
- Toivotontapaus
Onhan se kaveruus ihan mahdollista, mutta en mä oikein ymmärrä mitä välimuotoja sitä on? Jos niiden kanssa ei harrasta seksiä, ne on kaverita. Jos niiden kanssa harrastaa seksiä, ne on panokamuja, ja se on jo käytännössä melkein sama kun seurustelusuhteessa (joskaan ei välttämättä kahdenkeskisessä).
- helmiä.sioille
Toivotontapaus kirjoitti:
Onhan se kaveruus ihan mahdollista, mutta en mä oikein ymmärrä mitä välimuotoja sitä on? Jos niiden kanssa ei harrasta seksiä, ne on kaverita. Jos niiden kanssa harrastaa seksiä, ne on panokamuja, ja se on jo käytännössä melkein sama kun seurustelusuhteessa (joskaan ei välttämättä kahdenkeskisessä).
No nimenomaan se kaveruus. Ei sitä seksiä tarvitse joka paikkaan tunkea. Seksi voi helposti pilata hyvän ystävyyssuhteen. Silloin tulee kehiin ne omistus- ja muut jubinat.
Mutta mä luulen, että aloittaja tarkoitti ihan jotain muuta kuin kaveruutta sillä kamupoika-jutulla. En usko, että aloittaja näke miesten ja naisten seksittömän kaveruuden mahdollisena. Jompi kumpi osapuoli haluaa aloittajan mielestä toiselta aina seksiä eikä minkään muunlainen suhde ole sukupuolten välissä mahdollinen. - Toivotontapaus
helmiä.sioille kirjoitti:
No nimenomaan se kaveruus. Ei sitä seksiä tarvitse joka paikkaan tunkea. Seksi voi helposti pilata hyvän ystävyyssuhteen. Silloin tulee kehiin ne omistus- ja muut jubinat.
Mutta mä luulen, että aloittaja tarkoitti ihan jotain muuta kuin kaveruutta sillä kamupoika-jutulla. En usko, että aloittaja näke miesten ja naisten seksittömän kaveruuden mahdollisena. Jompi kumpi osapuoli haluaa aloittajan mielestä toiselta aina seksiä eikä minkään muunlainen suhde ole sukupuolten välissä mahdollinen.Kyllähän kamupoikuus selvästi viittaa siihen, että poika haluais olla enemmänkin kuin ystävä, mutta tyttö ei, joten peesataan siinä toivossa että jotain tapahtuisi. Siinä mielessä tosiaan puhutaan ihan eri asiasta kuin ystävyys.
- vaikeaennustaa
Mutta mä luulen, että aloittaja tarkoitti ihan jotain muuta kuin kaveruutta sillä kamupoika-jutulla. En usko, että aloittaja näke miesten ja naisten seksittömän kaveruuden mahdollisena. Jompi kumpi osapuoli haluaa aloittajan mielestä toiselta aina seksiä eikä minkään muunlainen suhde ole sukupuolten välissä mahdollinen.Mahdollista se voi olla, mut ei ilman normeja.
- helmiä.sioille
vaikeaennustaa kirjoitti:
Mahdollista se voi olla, mut ei ilman normeja.
Ei se nyt sen vaikeampaa ole kuin kaveruus samaa sukupuolta olevien kanssa.
- kukaaneipidäniistä
Mietihän nyt vielä.
- helmiä.sioille
kukaaneipidäniistä kirjoitti:
Mietihän nyt vielä.
Mitä miettimistä siinä on? Hyvin se on onnistunut tähän asti eletyn elämäni aikana. Jos nyt tarkemmin mietin, olen hyvissä väleissä eksienkin kanssa. Monen kanssa jopa paremmissa väleissä mitä oltiin silloin kun oltiin kimpassa.
- himo.ex.pillusi
Ei tässä pupu sinusta ollut kyse...
- 17p10
- Kyseisen naisen kautta voi tutustua sellaisiin sinkkunaisiin joilta voi saada pillua
- Voi olla rennosti oma itsensä, eikä tarvitse pelätä sitä että aiheuttaa turn-offin tai sanoo jotain väärin
- Kavereita ei voi koskaan olla liikaa
- Voi saada arvokkaita tyyli- tai iskuvinkkejä naisten hakuun
- Voit pyytää apua tai tukea jossakin asiassa ja mikäli tulee kielteinen vastaus, voit vedota siihen, että olet itse tehnyt hänen hyväkseen niin paljon- Nainen_28v
Sama pätee toisinpäin! :D
- 16p14
Nainen_28v kirjoitti:
Sama pätee toisinpäin! :D
Eipä noista kohdista mikään poissuljekaan sitä mahdollisuutta
- 2322
Lisään vielä, että tietyissä piireissä miehillä ei välttämättä ole tapana puhua henkilökohtaisista huolistaan ainakaan sellaisella tavalla joka näyttää haavoittuvuutta. Tällöin näistä asioista voi olla helpompi uskoutua naiskaverille. Osa miehistä tuntuu kykenevän avoimuuteen ja rentouteen helpommin sellaisen naisen kanssa, joka selkeästi ei ole saatavilla (kaverin nainen tms) tai koetaan vaan itse niin epäkiinnostavaksi ettei tarvitse stressata sanomisiaan.
- Toivotontapaus
2322 kirjoitti:
Lisään vielä, että tietyissä piireissä miehillä ei välttämättä ole tapana puhua henkilökohtaisista huolistaan ainakaan sellaisella tavalla joka näyttää haavoittuvuutta. Tällöin näistä asioista voi olla helpompi uskoutua naiskaverille. Osa miehistä tuntuu kykenevän avoimuuteen ja rentouteen helpommin sellaisen naisen kanssa, joka selkeästi ei ole saatavilla (kaverin nainen tms) tai koetaan vaan itse niin epäkiinnostavaksi ettei tarvitse stressata sanomisiaan.
Ne piirit lienee sitten jotain miehisyyden viimeisiä linnakkeita?
Mä olen kyllä itse kyennyt puhumaan henkilökohtaisista huolistani valituille miehille, ja he ovat sitten myös vastanneet. Useampikin mies sanoo kertovansa mulle asioita mitä ei muille sanoisi, ja vannottaa vielä perään että ethän kerro tästä sitten kenellekään.
Naisia asiani nyt eivät ole koskaan kiinnostaneet, ja miksi kiinnostaisikaan kun ei kiinnosta koko mieskään.
Kun kamunainen esittelee kamupoikansa jollekin toiselle naiselle, tämä nainen tietää välittömästi kyseisen miehen olevan täysin hajuton, mauton ja epäkiinnostava -- koska eihän noi muuten olisi vain kavereita.
- Naishenkilö
Mikähän tutustumismuoto olisi sulle vähiten epäilyttävä eli parhain?
Haluatko kenties suosituksen sun koeajajalta- ja seurustelijalta :D? - Surkki
Ohhoijaaaa... Mä olen ainakin tutustuttanut parikin mies-ja naiskamuani toisiinsa ja pareja niistä on tullut. Enkä ole sitä ennen pannut niistä kenenkään kanssa, enkä sen jälkeen. Mutta ihan miten vaan. Ätmejä ei voi auttaa mitenkään ja sä oot hyvä esimerkki.
- Toivotontapaus
Surkki kirjoitti:
Ohhoijaaaa... Mä olen ainakin tutustuttanut parikin mies-ja naiskamuani toisiinsa ja pareja niistä on tullut. Enkä ole sitä ennen pannut niistä kenenkään kanssa, enkä sen jälkeen. Mutta ihan miten vaan. Ätmejä ei voi auttaa mitenkään ja sä oot hyvä esimerkki.
Todellisessa elämässä ani harva ATM pääsee edes kamumieheksi. ATM ei ole ATM vain siksi että hän itse niin ajattelee, vaan hänen tietyt ominaisuutensa tekevät hänestä sellaisen ihmisen, jota ei yleensä nainen kaverikseen halua. Jos nyt jostain syystä kaveriksi naiselle kuitenkin päätyy, ei tällainen mies kyllä ole sellainen, jota ystävilleen ensimmäiseksi tutustuttaisi.
- että.silleen
Todellisessa elämässä ani harva ATM pääsee edes kamumieheksi. ATM ei ole ATM vain siksi että hän itse niin ajattelee, vaan hänen tietyt ominaisuutensa tekevät hänestä sellaisen ihmisen, jota ei yleensä nainen kaverikseen halua. Jos nyt jostain syystä kaveriksi naiselle kuitenkin päätyy, ei tällainen mies kyllä ole sellainen, jota ystävilleen ensimmäiseksi tutustuttaisi.
Ai jaa, ihmettelen miks ei? Jos kaveri on esim. hiljainen/ujo, mutt ihan normi tyyppi muuten. Kuten mun ystäväni Tintin veli, joka on kiinnostuneempi tietsikoista ja elektroniikasta kuin seuraelämästä.
Katselee naisia kyllä mielellään ja kyselee erään tietyn muijan kuulumisia! (sivulauseissa vaivihkaa, mutt selvää kiinnostusta on)
Kesti muuten melkein vuoden kun hän alkoi suhtautua minuun kuin sisareensa, vastailla ja joskus pirulainen puhelee jo kiusaakin tehden. Eli oli tottunut mun läsnäolooni Tintin luona... ja teki sitten tännekin tuon sähköisen valvonnan.
Tekee töitä pitkiä päiviä, eikä ole seuramies luonteeltaan... ei pysty luomaan uusia tuttavuuksia, lähinnä nuoriin naisiin.
Mun emon kanssa jutteli melkein heti kättelyssä aivan kuin mun broideille! Ei ollut mitenkään häiritsevästi sulkeutunut heidän seurassaan.(remontti aikana täällä)
Järjestän tässä ns. ruokabileet ja tuparit samaan aikaan ja tarkoitus on saada tämä kaveri myös kutsuttua mukaan. Tintti ja Artsi, mun broidi ja minä sekä tämä neiti-X, me ollaan ne ihmiset jotka hän jo tuntee... ja muihin voi halutessaan tutustua.
Yritän ainakin...toivottavasti en mokaa mitään.
Siis ettei hän ole se henkisesti kärsivä osapuoli koko bileiden ajan. - Toivotontapaus
että.silleen kirjoitti:
Ai jaa, ihmettelen miks ei? Jos kaveri on esim. hiljainen/ujo, mutt ihan normi tyyppi muuten. Kuten mun ystäväni Tintin veli, joka on kiinnostuneempi tietsikoista ja elektroniikasta kuin seuraelämästä.
Katselee naisia kyllä mielellään ja kyselee erään tietyn muijan kuulumisia! (sivulauseissa vaivihkaa, mutt selvää kiinnostusta on)
Kesti muuten melkein vuoden kun hän alkoi suhtautua minuun kuin sisareensa, vastailla ja joskus pirulainen puhelee jo kiusaakin tehden. Eli oli tottunut mun läsnäolooni Tintin luona... ja teki sitten tännekin tuon sähköisen valvonnan.
Tekee töitä pitkiä päiviä, eikä ole seuramies luonteeltaan... ei pysty luomaan uusia tuttavuuksia, lähinnä nuoriin naisiin.
Mun emon kanssa jutteli melkein heti kättelyssä aivan kuin mun broideille! Ei ollut mitenkään häiritsevästi sulkeutunut heidän seurassaan.(remontti aikana täällä)
Järjestän tässä ns. ruokabileet ja tuparit samaan aikaan ja tarkoitus on saada tämä kaveri myös kutsuttua mukaan. Tintti ja Artsi, mun broidi ja minä sekä tämä neiti-X, me ollaan ne ihmiset jotka hän jo tuntee... ja muihin voi halutessaan tutustua.
Yritän ainakin...toivottavasti en mokaa mitään.
Siis ettei hän ole se henkisesti kärsivä osapuoli koko bileiden ajan.Ei ujo/hiljainen tarkoita että olisi ätmi!
- että.silleen
Ei ujo/hiljainen tarkoita että olisi ätmi!
Niinkö? Tintin kertoman mukaan veljensä ei ole koskaan seurustellut yhdenkään tytön/naisen kanssa koskaan. Eikä näyttäs siltä ett olis miehistäkään kiinnostunut, vain yks minun ja Tintin yhteinen tuttava; näyttää olevan kiinnostuksen kohteena.
Tässä kuviossa ei ole muuta vikaa: mies ei saa juteltua edes tämän naisen kanssa, istui tuppisuuna ½-tuntia kahvipöydässä ja kuunteli kun 3 muijaa kälätti keskenään.
Tavannut naisen ainakin kolmasti, ja puheet: päivää tai no hei sullekin,ja moikka nyt!
On kysellyt tästä naisesta jälkeenpäin vaivihkaa tietoja.
Samoin kyseli nainen Tintin veljestä...tosin saattoi olla ihan puhdasta uteliaisuutta. - Toivotontapaus
että.silleen kirjoitti:
Niinkö? Tintin kertoman mukaan veljensä ei ole koskaan seurustellut yhdenkään tytön/naisen kanssa koskaan. Eikä näyttäs siltä ett olis miehistäkään kiinnostunut, vain yks minun ja Tintin yhteinen tuttava; näyttää olevan kiinnostuksen kohteena.
Tässä kuviossa ei ole muuta vikaa: mies ei saa juteltua edes tämän naisen kanssa, istui tuppisuuna ½-tuntia kahvipöydässä ja kuunteli kun 3 muijaa kälätti keskenään.
Tavannut naisen ainakin kolmasti, ja puheet: päivää tai no hei sullekin,ja moikka nyt!
On kysellyt tästä naisesta jälkeenpäin vaivihkaa tietoja.
Samoin kyseli nainen Tintin veljestä...tosin saattoi olla ihan puhdasta uteliaisuutta.Keksin vaikka kuinka monta syytä miksi Tintin veli ei ole ätmi.
Hän kuulostaa ihan tavalliselta introvertilta suomalaismieheltä. Itsekin sanoit "hiljainen/ujo, mutt ihan normi tyyppi muuten". Ätmiä ei koskaan luonnehdita "normiksi", ätmin poikkeavuus on jokaiselle naiselle selvää, jos ei muuten niin herättämällä vaistonvaraisia epäluuloja.
Onko kaveri tehnyt itselleen ongelman siitä että hänellä ei ole tyttöystävää?
Jos palstatotuuksia kertaillaan, niin ätmit poikkeuksella kuvaavat itseään sanoilla ja "kiltti ja kunnollinen" eivätkä mitenkään muuten. Tähän palstanaiset vastaavat että kiltti ja kunnollinen on perusoletus ja kiinnostukseen tarvitaan muutakin. Ätmeissä ei siis ole mitään muuta kuin kiltteys ja kunnollisuus, mutta sinä kuvailet Tintin veljeä melko erilaisin attribuutein.
Naiset eivät myöskään ole edes uteliaita ätmien suhteen. Ätmi on joko yhdentekevä tai sitten vastenmielinen.
Tai ehkäpä minä nyt itse sekoitan HC-ätmin ja ätmin kun kerran oma näkökulmani on ensin mainitun. Palstatotuuksien mukaanhan ätmikin voi päätyä suhteeseen, toisin kuin hcätmi. - Naisasialooseri1
Ei ujo/hiljainen tarkoita että olisi ätmi!
Tottakai se tarkoittaa! Ujo ja hiljainen mies on automaattisesti ATM ainakin ennen 30 ikävuotta. Sen jälkeen rusinoitunut nainen etsii itselleen asiuria ja ujo ja hiljainen mies käy siihen hommaan.
- Toivotontapaus
Naisasialooseri1 kirjoitti:
Tottakai se tarkoittaa! Ujo ja hiljainen mies on automaattisesti ATM ainakin ennen 30 ikävuotta. Sen jälkeen rusinoitunut nainen etsii itselleen asiuria ja ujo ja hiljainen mies käy siihen hommaan.
Olen kuullut tämän ennenkin, enkä usko siihen edelleenkään. Kyllä; on hyvin todennäköistä että ujo mies on ATM, mutta on niitä muutamia onnekkaita, jotka ovat riittävän hyvännäköisiä ja riittävän kypsiä ja vahvoja muilla tavoin, että heistä välittyy kuva "strong silent" -tyypin miehenä.
Tunnen ainakin yhden tällaisen tyypin, hän pariutui jo vähän päälle 20-vuotiaana ikäisensä tytön kanssa, he menivät naimisiin, saivat lapsia ja elävät edelleen yhdessä.
Sinä voit omassa ansgtissasi uskoa mitä vain haluat, minä tiedän, että toisinkin voi käydä. - 2133
Olen kuullut tämän ennenkin, enkä usko siihen edelleenkään. Kyllä; on hyvin todennäköistä että ujo mies on ATM, mutta on niitä muutamia onnekkaita, jotka ovat riittävän hyvännäköisiä ja riittävän kypsiä ja vahvoja muilla tavoin, että heistä välittyy kuva "strong silent" -tyypin miehenä.
Tunnen ainakin yhden tällaisen tyypin, hän pariutui jo vähän päälle 20-vuotiaana ikäisensä tytön kanssa, he menivät naimisiin, saivat lapsia ja elävät edelleen yhdessä.
Sinä voit omassa ansgtissasi uskoa mitä vain haluat, minä tiedän, että toisinkin voi käydä.Ei ole oikeasti edes niin harvinaista kuin täällä palstalla annetaan ymmärtää. Eikä tarvitse olla edes kovin vahvat "strong silent" vibat, kivannäköinen symppis nössökin riittää. Tai sitten vaan on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Pari kaveria oli aikanaan hyvinkin aloitteellisia miestensä kanssa, joista ei juuri ollut kilpailua. Ja naiset siis oikeasti tasokkaita. Toinen joskus sanoikin, että mies on hänelle se maailman komein, mutta tajuaa kyllä ettei ole muille ja hyvä niin. Toinen sanoi minulle, kun mietin exän uskollisuutta, että elämä on valintoja ja hänellä on kiltti mies joka ei ikinä pettäisi ja joka ei olisi ikinä kelvannut minulle. Mikä oli toki totta (muttei olennaista tämän tarinan kannalta).
Näitä naisia on olemassa, jotka hakee hyvän miehen melkein kotiovelta. Jos tuntuu, ettei kiltti perusmies kelpaa kenellekään, niin se ei vaan ole totta. Ja jos tuntuu, että sinä olet niin kiltti ettet kelpaa naisille, niin pitäisikö sitä muutoksen kohdetta kuitenkin etsiä niistä omista huonoista puolista sen ainoan (?) hyvän puolen sijaan??? - Toivotontapaus
2133 kirjoitti:
Ei ole oikeasti edes niin harvinaista kuin täällä palstalla annetaan ymmärtää. Eikä tarvitse olla edes kovin vahvat "strong silent" vibat, kivannäköinen symppis nössökin riittää. Tai sitten vaan on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Pari kaveria oli aikanaan hyvinkin aloitteellisia miestensä kanssa, joista ei juuri ollut kilpailua. Ja naiset siis oikeasti tasokkaita. Toinen joskus sanoikin, että mies on hänelle se maailman komein, mutta tajuaa kyllä ettei ole muille ja hyvä niin. Toinen sanoi minulle, kun mietin exän uskollisuutta, että elämä on valintoja ja hänellä on kiltti mies joka ei ikinä pettäisi ja joka ei olisi ikinä kelvannut minulle. Mikä oli toki totta (muttei olennaista tämän tarinan kannalta).
Näitä naisia on olemassa, jotka hakee hyvän miehen melkein kotiovelta. Jos tuntuu, ettei kiltti perusmies kelpaa kenellekään, niin se ei vaan ole totta. Ja jos tuntuu, että sinä olet niin kiltti ettet kelpaa naisille, niin pitäisikö sitä muutoksen kohdetta kuitenkin etsiä niistä omista huonoista puolista sen ainoan (?) hyvän puolen sijaan???En tiedä oliko tuo suunnattu minulle vai yleisesti, mutta en minä ole koskaan väittänyt, että syy naisettomuuteeni olisi kiltteys. Se on muiden mantra se. En ole missään nimessä pahantahtoinen, mutta kiltteys ei silti olisi attribuutti millä itseäni kuvaisin.
Voisin laatia itsestäni sadan kohdan listan huonoista ominaisuuksistani ja joutuisin siltikin jättämään joitakin pois, mutta en pystyisi laatimaan kymmenen kohdan listaa hyvistä ominaisuuksistani. Tiedän siis olevani parisuhdekelvoton ihan yksinänikin, ilman että minun tarvii edes ajatella naisen kriteereitä.
Ja sanoithan sinäkin, että sen nössön pitäisi olla kuitenkin kivannäköinen (en ole) ja symppis (en todellakaan ole). - että.silleen
En tiedä oliko tuo suunnattu minulle vai yleisesti, mutta en minä ole koskaan väittänyt, että syy naisettomuuteeni olisi kiltteys. Se on muiden mantra se. En ole missään nimessä pahantahtoinen, mutta kiltteys ei silti olisi attribuutti millä itseäni kuvaisin.
Voisin laatia itsestäni sadan kohdan listan huonoista ominaisuuksistani ja joutuisin siltikin jättämään joitakin pois, mutta en pystyisi laatimaan kymmenen kohdan listaa hyvistä ominaisuuksistani. Tiedän siis olevani parisuhdekelvoton ihan yksinänikin, ilman että minun tarvii edes ajatella naisen kriteereitä.
Ja sanoithan sinäkin, että sen nössön pitäisi olla kuitenkin kivannäköinen (en ole) ja symppis (en todellakaan ole).Tuli luettua taas tätäkin ketjua uudelleen... mun silmiini pisti nyt tämä toteamuksesi:
"Tiedän siis olevani parisuhdekelvoton ihan yksinänikin, ilman että minun tarvii edes ajatella naisen kriteereitä."
Väitän että naisilla on yleensä aivan eri kriteerit kuin miehillä, eivätkä miehet edes ymmärrä miks naisilla ne ovat erilaiset. En kyllä aina minäkään!
Joten anna naisten tehdä omat arvionsa itse, ei sulla siihen kuitenkaan ole mitään
syytä puuttua. Itse sitt teet omat arviot niistä kiinnostuneista naisista, kelpaavatko sulle, vai eivätkö edes kiinnosta! - kaveritkunniaan
Surkki kirjoitti:
Minä jäin yhden deitin kanssa kamuasteelle, mutta naisen yksi kaveri sitten innostui minusta joten päädyttiin tapailemaan ja jokusen kerran seksiin. Pysyvää suhdetta en siihen naiseen valitettavasti/onneksi saanut, joten päädyttiin vain kavereiksi. Sen jälkeen se nainen onkin yrittänyt minua saada treffeille pariinkin kertaan tuttujensa kanssa - vieläpä itseäni 5-10 vuotta nuorempien naisten kanssa, eikä yhtään pahan näköisten sellaisten. Mutta en ole silloin sattunut olemaan vapaa.
Ja yksi toinen seksikumppani, jonka kanssa ollaan nykyään vain kavereita, on mm. kerran yhden kaverinsa erottua poikaystävästään ehdottanut että voisin (itsekin juuri silloin eronneena) käydä panemassa sitä sen kaveria. Että kun kummatkin ois panoa vaille. No... Oli se kyllä hyvän näköinen ja nuori nainen, mutta olin silloin vähän sen eron kourissa vielä enkä ollu valmis pelkkään yhden yön panoon. Etenkin kun tiesin että se nainen oli aika paljon paneskellut ympäriinsä ja kaikenlaisten narkkarien kanssa. Ei tehnyt mieli ottaa tautiriskiä turhaan.
Että kyllä kaverinaisia kannattaa aina pitää. Sitä kautta voi saada seksiä tai suhteita. Vaikkei siltä naiselta itseltään saisikaan.
Ätmeille kaveruussuhteet miehiinkin näyttävät olevan ongelmallisia, joten onko sitten ihme, ettei kaveruutta naisten kanssa voida edes kuvitella.
En minäkään ymmärrä ihmisiä, jotka kärkkyvät toisen kintereillä ja antavat käyttää itseään hyväksi hyväksynnän, pinnallisen seuran, sosiaalisten piirien laajenemisen tai pillun/munan toivossa. Mies ja nainen voivat kyllä olla hyvät ja toisiaan kunnioittavat ystävät jos yhteisiä mielenkiinnonkohteita ja huumoria löytyy. Ennemmin yksin kuin huonossa kaverisuhteessa, koskee ihmisiä sukupuoleen katsomatta.
- vanhempihooceeätmi
Tuo ei ole niin yksinkertainen asia.
Minulla on aina ollut naisia ihan oikeina hyvinä ystävinä, ehkei ollenkaan sattumalta sellaisia jotka eivät herätä kummempia haluja ja jotka pitävät aivan erilaisista miehistä kuin minä. Sitten on sellaisia joiden kanssa vietetään aikaa baarissa tai pippaloissa, mutta joille en soittelisi että pidetäänkö leffailta tai käydäänkö kahvilla. Tarvetta ryhtyä kamupojaksi ei ole ikinä ollut, koska on olemassa sosiaaliset piirit.
Mutta jos asiaa katsotaan yksinäisen nuoren miehen näkökulmasta, tilanne on kovin erilainen. Suositut seurustelevat suosittujen kanssa ja suositut myös kaveeraavat suosittujen kanssa. Lähes kaikilla kauniilla nuorila naisilla on tsiljoona kaveria, oli luonne mikä tahansa. Pitääkö siis kiinni periaatteesta että kaveruuden pitää olla tasapuolista vai hyväksyäkö se että olemalla hyödyksi (kuskina, saattajana, muuttoapuna) pääsee mukaan porukkaan jossa ehkä saa oikeita kavereita ja ehkä jopa tyttöystävän?
Kauneus on arvokkainta valuuttaa, niin maailma toimii. vanhempihooceeätmi kirjoitti:
Minulla on aina ollut naisia ihan oikeina hyvinä ystävinä, ehkei ollenkaan sattumalta sellaisia jotka eivät herätä kummempia haluja ja jotka pitävät aivan erilaisista miehistä kuin minä. Sitten on sellaisia joiden kanssa vietetään aikaa baarissa tai pippaloissa, mutta joille en soittelisi että pidetäänkö leffailta tai käydäänkö kahvilla. Tarvetta ryhtyä kamupojaksi ei ole ikinä ollut, koska on olemassa sosiaaliset piirit.
Mutta jos asiaa katsotaan yksinäisen nuoren miehen näkökulmasta, tilanne on kovin erilainen. Suositut seurustelevat suosittujen kanssa ja suositut myös kaveeraavat suosittujen kanssa. Lähes kaikilla kauniilla nuorila naisilla on tsiljoona kaveria, oli luonne mikä tahansa. Pitääkö siis kiinni periaatteesta että kaveruuden pitää olla tasapuolista vai hyväksyäkö se että olemalla hyödyksi (kuskina, saattajana, muuttoapuna) pääsee mukaan porukkaan jossa ehkä saa oikeita kavereita ja ehkä jopa tyttöystävän?
Kauneus on arvokkainta valuuttaa, niin maailma toimii.Onko suosittujen kanssa hengaaminen sitten tärkeää, kuulostaa joltain high scool elokuvalta?
Minkä ihmeen takia joku haluaisi kaveerata jonkun kusipään kanssa vain sen takia, että se sattuu olemaan kaunis, kantamaan puudelina jotain muuttolaatikoita ja toimimaan autokuskina? Onko termi itsekunnioitus millään lailla tuttu? Jos pitää kauneutta niin kovana valuuttana, että suostuu mihin tahansa, niin omapahan on häpeänsä ja ansaitsee ollakin nartun narttuna.. huh huh.
Elämä on liian lyhyt siihen että sitä kannattaisi viettää paskassa seurassa. Ennemmin suosittelen hakeutumaan ihmisten seuraan joiden kanssa on oikeasti jotain yhteistä maaperää löydettävissä, oikeaa arvostusta ja ystävyyttä.PikkuLikka kirjoitti:
Onko suosittujen kanssa hengaaminen sitten tärkeää, kuulostaa joltain high scool elokuvalta?
Minkä ihmeen takia joku haluaisi kaveerata jonkun kusipään kanssa vain sen takia, että se sattuu olemaan kaunis, kantamaan puudelina jotain muuttolaatikoita ja toimimaan autokuskina? Onko termi itsekunnioitus millään lailla tuttu? Jos pitää kauneutta niin kovana valuuttana, että suostuu mihin tahansa, niin omapahan on häpeänsä ja ansaitsee ollakin nartun narttuna.. huh huh.
Elämä on liian lyhyt siihen että sitä kannattaisi viettää paskassa seurassa. Ennemmin suosittelen hakeutumaan ihmisten seuraan joiden kanssa on oikeasti jotain yhteistä maaperää löydettävissä, oikeaa arvostusta ja ystävyyttä.Naisen voi olla vaikea ymmärtää noita juttuja, koska on saanut aina kaiken hopealautasella verrattuna miehiin.
- nähtymonesti
On niitä naisiakin jotka alistuvat jollekkin paskiaiselle orjaksi vaan saadakseen hyväksyntää osakseen.
- Gbky
HC-ätmel kirjoitti:
Naisen voi olla vaikea ymmärtää noita juttuja, koska on saanut aina kaiken hopealautasella verrattuna miehiin.
"Nainen saanut aina kaiken, verrattuna miehiin.."
Kyllä voi vain todeta tämänkin häiskän aivan itse kurjuutensa keränneen.
Ei edes miespuoliset loputtomiin katsele tuollaista saamattomuutta.
Ei ole koskaan mikään hyvin byäääääää!!!!! Gbky kirjoitti:
"Nainen saanut aina kaiken, verrattuna miehiin.."
Kyllä voi vain todeta tämänkin häiskän aivan itse kurjuutensa keränneen.
Ei edes miespuoliset loputtomiin katsele tuollaista saamattomuutta.
Ei ole koskaan mikään hyvin byäääääää!!!!!En puhunut itsestäni.
HC-ätmel kirjoitti:
Naisen voi olla vaikea ymmärtää noita juttuja, koska on saanut aina kaiken hopealautasella verrattuna miehiin.
Ei täällä kukaan mitään ilmaiseksi saa, vaikka niin luulettekin.
PikkuLikka kirjoitti:
Ei täällä kukaan mitään ilmaiseksi saa, vaikka niin luulettekin.
Ei niin, mutta pillulla aina saa.
Täysin yksin on aika paha olla.
http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/yksinaisyys-on-tappavaa/4923158
http://www.voice.fi/daami/terveys-ja-hyvinvointi/hs-yksinaisyys-tulee-kalliiksi-ongelmiin-pitaisi-puuttua-jo-lapsena-72455Tietenkin yksin on paha olla. Se ei silti tarkoita, että pitäisi ryhtyä jonkun narsistin käskyläiseksi. Ystäväksi ei ryhdytä ulkonäön perusteella vaan luonteen, tämän pitäisi olla päivän selvää. Siinäkö sitten yksinäisen miehen (tai naisen) elämä ja itsetunto kohenee, kun pääsee jonkun narsistin kynnysmatoksi?
- Toivotontapaus
PikkuLikka kirjoitti:
Tietenkin yksin on paha olla. Se ei silti tarkoita, että pitäisi ryhtyä jonkun narsistin käskyläiseksi. Ystäväksi ei ryhdytä ulkonäön perusteella vaan luonteen, tämän pitäisi olla päivän selvää. Siinäkö sitten yksinäisen miehen (tai naisen) elämä ja itsetunto kohenee, kun pääsee jonkun narsistin kynnysmatoksi?
Entäs jos narsistit on ainoita ystäviä mitä saa?
- helmiä.sioille
PikkuLikka kirjoitti:
Mitä pillulla saa?
No munaa tietenkin, höpsö! :D
Entäs jos narsistit on ainoita ystäviä mitä saa?
En tiedä miten semmoinen tilanne olisi mahdollinen, että "ystäviksi" hakeutuisi pelkästään narsisteja, mutta jos niin olisi, täytyisi henkilön tiedostaa tilanne, alkaa tutkia mikä itsessä vetää narsisteja puoleensa ja tehdä korjausliikkeitä omassa toiminnassaan ja ihmissuhteissaan.
No munaa tietenkin, höpsö! :D
Olishan se kiva, jos asiat olisi noin yksinkertaisia.
HC-ätmel kirjoitti:
Kaiken.
No, odottelen täällä koska toimitus tulee, mahtaa olla iso paketti.
PikkuLikka kirjoitti:
No, odottelen täällä koska toimitus tulee, mahtaa olla iso paketti.
Rahallakin saa kaiken, mutta ei se tilaamatta kotiovelle saavu.
- helmiä.sioille
PikkuLikka kirjoitti:
Olishan se kiva, jos asiat olisi noin yksinkertaisia.
Älä nyt, nainen, rupee yhtään änkyröimään tässä asiassa! Sinkkupalstalta löytyy Tie, Totuus ja Elämä! :D
Älä nyt, nainen, rupee yhtään änkyröimään tässä asiassa! Sinkkupalstalta löytyy Tie, Totuus ja Elämä! :D
Juu.. siksi varmaan hakeudunkin ilta illan perään koiperhosen lailla läppärin ruudun läpi hohkavaan perimmäisen viisauden valoon.
HC-ätmel kirjoitti:
Rahallakin saa kaiken, mutta ei se tilaamatta kotiovelle saavu.
Olikos joku nettisivu tai katolooki, mistä voi tilata kaiken?
- helmiä.sioille
PikkuLikka kirjoitti:
Heh, nyt alkoi naurattaa.
Pillu vaan kehiin johonki nettisaittiin ja ilmoitus, että tässä nyt olis pillu ja mä haluun kaiken tässä, heti ja nyt! Ja kaikkea kivaa elämään alkaa virrata ovista ja ikkunoista. Kämpät, autot, loistoduunit, ulkomaanmatkat ja mikä tietenkin tärkeintä: ne munat... :D
Ei vittu näitä ätmiläisiä... :D Kyllä tää palsta joskus ihan kelpo viihteestä käy. Siitä Tiestä, Totuudesta ja Elämästä en aina lähtis vannomaan. helmiä.sioille kirjoitti:
Heh, nyt alkoi naurattaa.
Pillu vaan kehiin johonki nettisaittiin ja ilmoitus, että tässä nyt olis pillu ja mä haluun kaiken tässä, heti ja nyt! Ja kaikkea kivaa elämään alkaa virrata ovista ja ikkunoista. Kämpät, autot, loistoduunit, ulkomaanmatkat ja mikä tietenkin tärkeintä: ne munat... :D
Ei vittu näitä ätmiläisiä... :D Kyllä tää palsta joskus ihan kelpo viihteestä käy. Siitä Tiestä, Totuudesta ja Elämästä en aina lähtis vannomaan.Niin, olisihan se helppoa ja hauskaa, jos olisi joku katolooki mistä noi kaikki saisi tilattua kaikki samasta paikasta, työn, terveyden, ulkonäköä, kavereita ja varsinkin sen haluamansa munan, ja maksuvälineenä kävisi pillu, tuosta noin vaan.. Ai että, on se naisen elämä niin helppoa.
No, en usko, että HC-Ätmel on kovin tosissaan , mutta kyllä näitä joku täällä riivaa..
varmaankin se suuri ja mahtava, omnipotentti, kaiken mahdollistava pillu.PikkuLikka kirjoitti:
Octopart.comin kautta löytää ainakin aika hyvin elektroniikan komponentteja. Niillä voi tehdä kaiken.
- 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Tietenkin yksin on paha olla. Se ei silti tarkoita, että pitäisi ryhtyä jonkun narsistin käskyläiseksi. Ystäväksi ei ryhdytä ulkonäön perusteella vaan luonteen, tämän pitäisi olla päivän selvää. Siinäkö sitten yksinäisen miehen (tai naisen) elämä ja itsetunto kohenee, kun pääsee jonkun narsistin kynnysmatoksi?
Kirjoittaa nainen joka oli narsistijännämiehen kynnysmattona, ja yhä haaveilee kyseisestä jännämiehestä.
"Onko suosittujen kanssa hengaaminen sitten tärkeää, kuulostaa joltain high scool elokuvalta?"
Elämä on high school-elokuvaa. Ensin se on sitä kuka istuu peräpulpetissa coolien tyyppien kanssa, sitten sitä kuka asuu hyvällä alueella kauniin/menestyneen kumppanin kanssa, jne. - Toivotontapaus
PikkuLikka kirjoitti:
En tiedä miten semmoinen tilanne olisi mahdollinen, että "ystäviksi" hakeutuisi pelkästään narsisteja, mutta jos niin olisi, täytyisi henkilön tiedostaa tilanne, alkaa tutkia mikä itsessä vetää narsisteja puoleensa ja tehdä korjausliikkeitä omassa toiminnassaan ja ihmissuhteissaan.
Koko elämänsä päähän potkittu mutta jotenkin elämässä siitä huolimatta sinnitelty on sellainen tapaus, että se ei herätä empatiaa kenessäkään. Tyypin ongelmat ovat melko selvästi näkyvillä, mutta kun se on kuitenkin jotekin kitkutellut, arvellaan sillä olevan riittävästi resursseja kehittää itseäänkin, mutta todennäköisesti ne vähän voimat ovat nimenomaan menneet siihen pinnalla pysymiseen.
Tuollaisen ystäväksi ei kukaan suoralta kädeltä halua, koska se on potentiaalinen rasite ennemmin kuin resurssi. Silloin annetaan sellaisia ohjeita, että pitäisi tutkia itsessään ja tehdä korjausliikkeitä omassa toiminnassaan ja ihmissuhteissaan, niin ehkä sen jälkeen siitä olisi ystäväksi. Toisin sanoen normaaleilta ihmisiltä tällainen tyyppi saa pelkkää keppiä, kunnes täyttää ehjän ja kelvollisen ihmisen kriteerit.
Ja sitten on se narsisti... joka tietää mistä napeista vääntää. On näennäisen ystävällinen, vaikka haluaakin vain hyötyä. Mutta sitä narsistilta tämä reppana pääsee edes joskus elämässään maistamaan sen ainaisen kepin sijaan porkkanaakin. HC-ätmel kirjoitti:
Octopart.comin kautta löytää ainakin aika hyvin elektroniikan komponentteja. Niillä voi tehdä kaiken.
Okei, ihanaa, että löytyy joku osoite, mistä voi tiedustella kaikkea. Ongelma on vaan nyt siinä, että en ole kauhean tekniikkaorientoitunut.. toivottavasti paketeissa on hyvät ohjeet mukana.
PikkuLikka kirjoitti:
Okei, ihanaa, että löytyy joku osoite, mistä voi tiedustella kaikkea. Ongelma on vaan nyt siinä, että en ole kauhean tekniikkaorientoitunut.. toivottavasti paketeissa on hyvät ohjeet mukana.
Datalehdet löytää netistä.
12121212 kirjoitti:
Kirjoittaa nainen joka oli narsistijännämiehen kynnysmattona, ja yhä haaveilee kyseisestä jännämiehestä.
"Onko suosittujen kanssa hengaaminen sitten tärkeää, kuulostaa joltain high scool elokuvalta?"
Elämä on high school-elokuvaa. Ensin se on sitä kuka istuu peräpulpetissa coolien tyyppien kanssa, sitten sitä kuka asuu hyvällä alueella kauniin/menestyneen kumppanin kanssa, jne.Elämän high school.. just just. Vai oliskohan kuitenkin tärkeää löytää oma paikka elämässä ja merkitys sille. Se itselle paras ja sopivin paikka ei välttämättä olekaan siellä luksusomakotitaloalueella jonkun frigidin kauneuskunigattaren kanssa..
Nythän puhuttiin ystävyyssuhteista ei parisuhteista. Ja kyllä, ne ovat eri asia, parisuhteeseen vaaditaan seksuaalista vetovoimaa, ystävyyssuhteisiin ei. Joissain tapauksissa fyysinen vetovoima painaa vaakakupissa niin paljon, että jostain muusta on kenties tingittävä.. Sitä paitsi, ei hän kohdellut minua ollenkaan huonosti, ennen kuin vasta lopuksi. Ei kylläkään kuulu sinulle mistä haaveilen, mutta joo, hän on minun mielestäni kaikesta huolimatta upein mies ikinä. On hankalaa päästä yli, kun joudutaan olemaan tekemisissä vieläkin.HC-ätmel kirjoitti:
Datalehdet löytää netistä.
Ei hittolainen, tämähän menee työlääksi.. ei se sitten onnistunutkaan ihan vaan pelkästään karvalompakkoa ( = vanhanaikainen termi pillulle) viuhuttamalla.
- 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Elämän high school.. just just. Vai oliskohan kuitenkin tärkeää löytää oma paikka elämässä ja merkitys sille. Se itselle paras ja sopivin paikka ei välttämättä olekaan siellä luksusomakotitaloalueella jonkun frigidin kauneuskunigattaren kanssa..
Nythän puhuttiin ystävyyssuhteista ei parisuhteista. Ja kyllä, ne ovat eri asia, parisuhteeseen vaaditaan seksuaalista vetovoimaa, ystävyyssuhteisiin ei. Joissain tapauksissa fyysinen vetovoima painaa vaakakupissa niin paljon, että jostain muusta on kenties tingittävä.. Sitä paitsi, ei hän kohdellut minua ollenkaan huonosti, ennen kuin vasta lopuksi. Ei kylläkään kuulu sinulle mistä haaveilen, mutta joo, hän on minun mielestäni kaikesta huolimatta upein mies ikinä. On hankalaa päästä yli, kun joudutaan olemaan tekemisissä vieläkin.No kyllähän se tiedetään mistä haaveilet. Jännämiehestä joka tarjoaa sitä tunteiden vuoristorataa, hyväksyntä-hylkäys-rulettia alistavan seksin muodossa. Se onkin kuin huumetta, sitä kun saa niin ei ole väliä miten huonosti mies kohtelee. Aina voi ottaa väliin hetkeksi laastaripojan ja kuvitella että kiltti mies kelpaisi, mutta aina se riippuvuus tulee takaisin.
Tämä on nähty, jännämiehistä pitävät naiset ovat kaikki samanlaisia. PikkuLikka kirjoitti:
Ei hittolainen, tämähän menee työlääksi.. ei se sitten onnistunutkaan ihan vaan pelkästään karvalompakkoa ( = vanhanaikainen termi pillulle) viuhuttamalla.
Koska halusit välttämättä tehdä tilaamisen itse. Jos haluat päästä mahdollisimman vähällä, ostat tietenkin pillullasi ihmisen, joka tekee nuo asiat sinun puolestasi.
Koko elämänsä päähän potkittu mutta jotenkin elämässä siitä huolimatta sinnitelty on sellainen tapaus, että se ei herätä empatiaa kenessäkään. Tyypin ongelmat ovat melko selvästi näkyvillä, mutta kun se on kuitenkin jotekin kitkutellut, arvellaan sillä olevan riittävästi resursseja kehittää itseäänkin, mutta todennäköisesti ne vähän voimat ovat nimenomaan menneet siihen pinnalla pysymiseen.
Tuollaisen ystäväksi ei kukaan suoralta kädeltä halua, koska se on potentiaalinen rasite ennemmin kuin resurssi. Silloin annetaan sellaisia ohjeita, että pitäisi tutkia itsessään ja tehdä korjausliikkeitä omassa toiminnassaan ja ihmissuhteissaan, niin ehkä sen jälkeen siitä olisi ystäväksi. Toisin sanoen normaaleilta ihmisiltä tällainen tyyppi saa pelkkää keppiä, kunnes täyttää ehjän ja kelvollisen ihmisen kriteerit.
Ja sitten on se narsisti... joka tietää mistä napeista vääntää. On näennäisen ystävällinen, vaikka haluaakin vain hyötyä. Mutta sitä narsistilta tämä reppana pääsee edes joskus elämässään maistamaan sen ainaisen kepin sijaan porkkanaakin.Olet varmaankin oikeassa, mutta narsistin kanssa kaveraaminen on kuvaamasi laiselle ihmiselle pahin mahdollinen kohtalo.. Todellinen narsisti sairastuttaa ennemmin tai myöhemmin kaikki ympärillään olevat, ja jo valmiiksi heikoilla olevan ihmisen selviämismahdollisuudet ovat tavallistakin huonommat.
Tämä elämishomma on valitettavasti aika rankkaa puuhaa ja välillä meinaa voimat loppua.. Vaikka päällisin puolin ehkä muulta vaikuttaakin, niin kaikilla ihmisillä on omat heikkoutensa ja murheensa. Mitään oikeudenmukaisuutta elämältä on kuitenkaan turha odottaa, vaan ihmiset joutuvat hyvin erilaisista lähtökohdista ponnistelemaan eteenpäin. Parasta olisi yrittää keskittyä omaan suoritukseen ja yrittää tehdä omasta elämästään parasta mahdollista. Narsistin kanssa hengailu ei missään tapauksessa ole sitä parasta mahdollista elämää.HC-ätmel kirjoitti:
Koska halusit välttämättä tehdä tilaamisen itse. Jos haluat päästä mahdollisimman vähällä, ostat tietenkin pillullasi ihmisen, joka tekee nuo asiat sinun puolestasi.
Enpäs tajunnut tuota miettiä ollenkaan :O
- 12121212
12121212 kirjoitti:
No kyllähän se tiedetään mistä haaveilet. Jännämiehestä joka tarjoaa sitä tunteiden vuoristorataa, hyväksyntä-hylkäys-rulettia alistavan seksin muodossa. Se onkin kuin huumetta, sitä kun saa niin ei ole väliä miten huonosti mies kohtelee. Aina voi ottaa väliin hetkeksi laastaripojan ja kuvitella että kiltti mies kelpaisi, mutta aina se riippuvuus tulee takaisin.
Tämä on nähty, jännämiehistä pitävät naiset ovat kaikki samanlaisia.Piti muuten kommentoida tuota väitettäsi.
Niin, aina voi elää mikämikämaassa. Todellisessa maailmassa on tiettyjä ominaisuuksia joita naiset haluavat miehiltä ja tiettyjä ominaisuuksia joita miehet haluavat naisilta. Pariutuminen on vaihtokauppaa. Ne myyttiset kemiat ja sielunkumppanuudet ratkaisevat sen jälkeen kun toisen taso on omaa vastaava.
Naiset rakastavat statusta ja kaikkea mitä status tuo. Luonteenpiirteet joita nainen rakastaa ovat kaikki sellaisia jotka auttavat hankkimaan rahaa ja statusta / saamaan muitakin naisia.
Olen käynyt seuraavan keskustelun useaan kertaan:
- "naiset haluavat miehen joka hankkii rahaa ja statusta"
- "ei ole totta! Vaikka kyllähän sellainen mies on mielenkiintoisempi joka menee elämässä jotenkin eteenpäin"
- "niinkö? No luettele minullekin yksi tapa mennä elämässä eteenpäin joka tekee miehestä mielenkintoisemman mutta ei varmuudella tuo rahaa tai statusta _missään sen muodossa_"
Yksinään nainen ei ole kyennyt vastaamaan kysymykseeni.
Minä haluan naisellisen, itsensä kunnossa pitävän naisen. Mutta olen lyhyt ja hintelä, ja mahdollisuudet parantaa ulkonäköä ovat rajalliset. Haluan myös korkean elintason ja mielenkiintoisia ystäviä. Tätä kaikkea rumakin mies saa kun on rahaa ja statusta.
Tervetuloa miesten maailmaan. 12121212 kirjoitti:
No kyllähän se tiedetään mistä haaveilet. Jännämiehestä joka tarjoaa sitä tunteiden vuoristorataa, hyväksyntä-hylkäys-rulettia alistavan seksin muodossa. Se onkin kuin huumetta, sitä kun saa niin ei ole väliä miten huonosti mies kohtelee. Aina voi ottaa väliin hetkeksi laastaripojan ja kuvitella että kiltti mies kelpaisi, mutta aina se riippuvuus tulee takaisin.
Tämä on nähty, jännämiehistä pitävät naiset ovat kaikki samanlaisia.Sulla on kyllä mielenkiintoiset teoriat, mutta minun haaveilut ja riippuvuudet tai riippumattomuudet koskevat nyt vain ihan tätä kyseistä henkilöä ja kuten sanottua, olosuhteet hankaloittavat ylipääsemistä.
Oletko itse ikinä ollut todella ihastunut tai rakastunut?PikkuLikka kirjoitti:
Enpäs tajunnut tuota miettiä ollenkaan :O
Se ei haittaa, koska voit ostaa pillullasi jonkun, joka miettii puolestasi.
- 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Sulla on kyllä mielenkiintoiset teoriat, mutta minun haaveilut ja riippuvuudet tai riippumattomuudet koskevat nyt vain ihan tätä kyseistä henkilöä ja kuten sanottua, olosuhteet hankaloittavat ylipääsemistä.
Oletko itse ikinä ollut todella ihastunut tai rakastunut?Kyllä, mutta tuolloin tasoni ei riittänyt naisiin joihin ihastuin. Ei välttämättä riittäisi vieläkään, mutta eteenpäin mennään. Tänä vuonna on suuri mahdollisuus että titteli vaihtuu, ja palkka nousee. Lopulta tavoitteena on nousta partneriksi yhtiössä jossa työskentelen. Partnerit, riippumatta ulkonäöstään, seurustelevat kauniiden ja naisellisten naisten kanssa jotka kunnioittavat miehiään ja haluavat olla heille mieliksi, aivan kuten heidän miehensäkin ovat heille mieliksi menestymällä ja voittamalla. He asuvat mukavasti, ovat taloudellisesti riippumattomia (tarkoittaa sitä ettei tarvitse koskaan enää käydä töissä jos ei halua) ja erittäin arvostettuja.
Naisen saaminen on tietysti vain osa tavoitteestani, en voi väittää tekeväni mitä teen saadakseni naisen, vaan koska se parantaa elämääni kaikilla tasoilla.
Laskelmoivaa, loogista, ja niin toimivaa. 12121212 kirjoitti:
Piti muuten kommentoida tuota väitettäsi.
Niin, aina voi elää mikämikämaassa. Todellisessa maailmassa on tiettyjä ominaisuuksia joita naiset haluavat miehiltä ja tiettyjä ominaisuuksia joita miehet haluavat naisilta. Pariutuminen on vaihtokauppaa. Ne myyttiset kemiat ja sielunkumppanuudet ratkaisevat sen jälkeen kun toisen taso on omaa vastaava.
Naiset rakastavat statusta ja kaikkea mitä status tuo. Luonteenpiirteet joita nainen rakastaa ovat kaikki sellaisia jotka auttavat hankkimaan rahaa ja statusta / saamaan muitakin naisia.
Olen käynyt seuraavan keskustelun useaan kertaan:
- "naiset haluavat miehen joka hankkii rahaa ja statusta"
- "ei ole totta! Vaikka kyllähän sellainen mies on mielenkiintoisempi joka menee elämässä jotenkin eteenpäin"
- "niinkö? No luettele minullekin yksi tapa mennä elämässä eteenpäin joka tekee miehestä mielenkintoisemman mutta ei varmuudella tuo rahaa tai statusta _missään sen muodossa_"
Yksinään nainen ei ole kyennyt vastaamaan kysymykseeni.
Minä haluan naisellisen, itsensä kunnossa pitävän naisen. Mutta olen lyhyt ja hintelä, ja mahdollisuudet parantaa ulkonäköä ovat rajalliset. Haluan myös korkean elintason ja mielenkiintoisia ystäviä. Tätä kaikkea rumakin mies saa kun on rahaa ja statusta.
Tervetuloa miesten maailmaan.Ja rumalla naisellako muka sitten on jotain virkaa maailmassa? Tervetuloa naisten maailmaan.
Mikä tahansa itsen kehittämiseen ja oppimseen liittyvä asia on elämässä eteenpäin menemistä, uuden kielen opettelu, puoli maratoonin juokseminen, sitten täysmaratoonin juokseminen, vaikkapa jonkun soittimen soittamisen opiskelu, postimerkkeily.. mikä tahansa mikä tuo ihmisen elämään sisältöä on eteenpäin menemistä. Eteenpäin meneminen ei tarkoita aina jonkin konkreettisen asian saavuttamista, vaan sitä etä ihmisellä on syy pysyä hengissä ja henkisesti vireänä, ylipäätään tehdä jotain.
Mainittakoon vielä, että ex-jännämiestä persaukisempaa tai statuksettomampaa miestä ei olekaan..kaikille naisille sellaisilla asioilla ole oikeasti mitään merkitystä.HC-ätmel kirjoitti:
Aivan niin.. Octopart.comistahan se oli..? Sieltähän saa kaiken... Tilaan heti, ja ne manuaalitkin täytyy etsiä.. aagh. Tästä ei taida tulla nyt yhtään mitään. :`(
- 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Ja rumalla naisellako muka sitten on jotain virkaa maailmassa? Tervetuloa naisten maailmaan.
Mikä tahansa itsen kehittämiseen ja oppimseen liittyvä asia on elämässä eteenpäin menemistä, uuden kielen opettelu, puoli maratoonin juokseminen, sitten täysmaratoonin juokseminen, vaikkapa jonkun soittimen soittamisen opiskelu, postimerkkeily.. mikä tahansa mikä tuo ihmisen elämään sisältöä on eteenpäin menemistä. Eteenpäin meneminen ei tarkoita aina jonkin konkreettisen asian saavuttamista, vaan sitä etä ihmisellä on syy pysyä hengissä ja henkisesti vireänä, ylipäätään tehdä jotain.
Mainittakoon vielä, että ex-jännämiestä persaukisempaa tai statuksettomampaa miestä ei olekaan..kaikille naisille sellaisilla asioilla ole oikeasti mitään merkitystä."Mainittakoon vielä, että ex-jännämiestä persaukisempaa tai statuksettomampaa miestä ei olekaan..kaikille naisille sellaisilla asioilla ole oikeasti mitään merkitystä."
Jännämies on aivan oma lukunsa. Jännämies sytyttää käyttäytymällä kuin kivikauden sotapäällikkö, heimonjohtaja, vaikkei sellainen olisikaan. Kukaan muu kuin alfa ei olisi voinut käyttäytyä kuin jännämies saamatta köniinsä. Järkesi voi sanoa miehen olevan luuseri, mutta kivikautinen vaistosi kertoo hänen olevan se joka seivästää viholliset, raiskaa naapuriheimon naiset, ja vietyään heidän omaisuutensa turvaa rakastajattarelleen yltäkylläisen elämän.
Maailma on karu, eikö vain?
Vaan minä en ole jännämies. Listaa minulle statuksettomat ja persaukiset, kiltit, lyhyet ja hintelät miehet joihin kauniit naiset ihastuvat. Niitä ei ole. Sellaisen miehen keino menestyä on raha ja status. Valta. Se on haloefekti joka saa miehen näyttämään komealta, todistetusti. - Toivotontapaus
PikkuLikka kirjoitti:
Olet varmaankin oikeassa, mutta narsistin kanssa kaveraaminen on kuvaamasi laiselle ihmiselle pahin mahdollinen kohtalo.. Todellinen narsisti sairastuttaa ennemmin tai myöhemmin kaikki ympärillään olevat, ja jo valmiiksi heikoilla olevan ihmisen selviämismahdollisuudet ovat tavallistakin huonommat.
Tämä elämishomma on valitettavasti aika rankkaa puuhaa ja välillä meinaa voimat loppua.. Vaikka päällisin puolin ehkä muulta vaikuttaakin, niin kaikilla ihmisillä on omat heikkoutensa ja murheensa. Mitään oikeudenmukaisuutta elämältä on kuitenkaan turha odottaa, vaan ihmiset joutuvat hyvin erilaisista lähtökohdista ponnistelemaan eteenpäin. Parasta olisi yrittää keskittyä omaan suoritukseen ja yrittää tehdä omasta elämästään parasta mahdollista. Narsistin kanssa hengailu ei missään tapauksessa ole sitä parasta mahdollista elämää.Niin että parempi vaan kuolla siihen yksinäisyytensä kuin ottaa narsisti kaveriksi?
- Römpsäparka
HC-ätmel kirjoitti:
Täysin mahdoton skenaario ellei osta toista naista. Miehet ajattelee vain pillua ja se haittaa raskaasti muuta mahdollista ajatustoimintaa, minkä hyvin huomaa myös täällä sinkkupalstalla. Naisilla on siis paljon vaikeampaa, kun pitää ajatella miestenkin puolesta.
Niin että parempi vaan kuolla siihen yksinäisyytensä kuin ottaa narsisti kaveriksi?
Vaikea uskoa, että yksinäisyys ja narsistin seura olisivat ainoat vaihtoehdot, narsisteja on kuitenkin väestöstä vain muutama prosentti.
- Toivotontapaus
PikkuLikka kirjoitti:
Vaikea uskoa, että yksinäisyys ja narsistin seura olisivat ainoat vaihtoehdot, narsisteja on kuitenkin väestöstä vain muutama prosentti.
Kuka haluaisi olla ystävä ongelmaisen ihmisen kanssa? Mielenterveyden lievätkin ongelmat (kuten huono itsetunto) ovat yleensä todella tehokas toisten ihmisten karkoitin.
Kuka haluaisi olla ystävä ongelmaisen ihmisen kanssa? Mielenterveyden lievätkin ongelmat (kuten huono itsetunto) ovat yleensä todella tehokas toisten ihmisten karkoitin.
Kyllä kaikilla ihmisillä on jotain ongelmia. Minulla on paljon ongelmia, mutta siitä huolimatta myös ystäviä. Ei kauhean monia, mutta sitäkin tärkeämpiä. Joskus on ollut sellaisiakin aikoja jolloin ystäviä ei ole kauheasti ollut, osittain elämäntilanteen ja osittain oman valinnan vuoksi, olen noudattanut elämässäni ajoittain aika koviakin periaatteita.
Huono itsetunto on nimenomaan tekijä, joka jarruttaa ihmissuhteiden syntymistä. Jos ajatukset kieppuvat koko ajan sen ympärillä mitä muut mahdollisesti ajattelevat, tai haluavatko ne edes minun olevan täällä, vaikuttaa se väistämättä negatiivisesti olemukseen, ulosantiin ja käytökseen, mikä taas saa ihmiset suhtautumaan varautuneesti. Seuraa huonojen kokemusten ja ajatusten itseään ruokkiva kehä.. Kyllä se nyt vaan on valitettavasti niin, että omaan persoonaan liittyvät mahdolliset ongelmat on itse kunkin otettava ensimmäisinä työn alle.- Toivotontapaus
PikkuLikka kirjoitti:
Kyllä kaikilla ihmisillä on jotain ongelmia. Minulla on paljon ongelmia, mutta siitä huolimatta myös ystäviä. Ei kauhean monia, mutta sitäkin tärkeämpiä. Joskus on ollut sellaisiakin aikoja jolloin ystäviä ei ole kauheasti ollut, osittain elämäntilanteen ja osittain oman valinnan vuoksi, olen noudattanut elämässäni ajoittain aika koviakin periaatteita.
Huono itsetunto on nimenomaan tekijä, joka jarruttaa ihmissuhteiden syntymistä. Jos ajatukset kieppuvat koko ajan sen ympärillä mitä muut mahdollisesti ajattelevat, tai haluavatko ne edes minun olevan täällä, vaikuttaa se väistämättä negatiivisesti olemukseen, ulosantiin ja käytökseen, mikä taas saa ihmiset suhtautumaan varautuneesti. Seuraa huonojen kokemusten ja ajatusten itseään ruokkiva kehä.. Kyllä se nyt vaan on valitettavasti niin, että omaan persoonaan liittyvät mahdolliset ongelmat on itse kunkin otettava ensimmäisinä työn alle.Väitteeni pitää siis paikkansa: yksinäisyys ja narsistin seura ovat ainoat vaihtoehdot huonosta itsetunnosta kärsivälle. Ihmettelen vaan mikset tätä heti alkuun myöntänyt.
Väitteeni pitää siis paikkansa: yksinäisyys ja narsistin seura ovat ainoat vaihtoehdot huonosta itsetunnosta kärsivälle. Ihmettelen vaan mikset tätä heti alkuun myöntänyt.
En myönnä mitään sellaista, koska se ei ole totta. Huono itsetunto hankaloittaa merkittävästi sosiaalista kanssakäymistä, mutta se ei tee siitä mahdotonta, eikä asialle tule antaa periksi. Terapia voi auttaa kehittämään itsetuntoa terveempään suuntaan ja siitä varmasti kannattaa aloittaa. Ja yrittää hakeutua mukavien ja ymmärtäväisten ihmisten seuraan, sellaisiakin maailmassa on. Tietoinen hakeutuminen narsistin seuraan ei ole mikään vaihtoehto.
- Toivotontapaus
PikkuLikka kirjoitti:
En myönnä mitään sellaista, koska se ei ole totta. Huono itsetunto hankaloittaa merkittävästi sosiaalista kanssakäymistä, mutta se ei tee siitä mahdotonta, eikä asialle tule antaa periksi. Terapia voi auttaa kehittämään itsetuntoa terveempään suuntaan ja siitä varmasti kannattaa aloittaa. Ja yrittää hakeutua mukavien ja ymmärtäväisten ihmisten seuraan, sellaisiakin maailmassa on. Tietoinen hakeutuminen narsistin seuraan ei ole mikään vaihtoehto.
Terapiassa oma itsetuntoni on huonontunut entisestään ja käyn sitä sentään kolmatta vuotta.
Eksyin tänään persoonallisuushäiriöitä esittävälle sivulle. Tunnistin itseni naurettavan helposti: F60.6, Estynyt persoonallisuus.
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietohaku/F60-69/F60/Pages/F606.aspx
Kovin toiveikas tuo ei ole parantumiseni suhteen:
"Estyneen persoonallisuushäiriön taustalla saattaa olla lapsuusiän itsetuntovaurioita sekä synnynnäisiä luonteenpiirteitä." - Synnynnäisiä luonteenpiirteitään lienee aika vaikea muuttaa?
"Vaikka persoonallisuushäiriöt ovat henkilön persoonallisuudelle ominaisia pidempiaikaisia reaktio- ja käytöstapoja, niiden jäykkyys ja joustamattomuus saattaa iän myötä vähentyä." - ei ole vähentynyt iän myötä vaan päinvastoin.
"Estyneestä persoonallisuushäiriöstä kärsivä voi joskus hyötyä psykoterapeuttisesta hoidosta" - "voi joskus?" - siis kovin todennäköisenä tätä ei voi pitää?
"Estyneestä persoonallisuushäiriöstä kärsivät voivat hyötyä juuri sosiaaliseen ahdistukseen kohdistetusta lääkehoidosta" - edelleen "voivat", eli kovin suurta todennäköisyyttä tälläkään ei voi luvata.
Epäsosiaalinen persoonallisuuskin saa paremman ennusteen: "Tämä häiriö lievittyy usein iän sekä lähipiiristä ja yhteiskunnalta saadun palautteen myötä. Tutustuminen omiin taipumuksiin ja hankaluuksille altistavien tilanteiden välttely saattavat estää hankaluuksiin joutumista."
Jännäpojatkin siis parantuvat persoonallisuushäiriöstään todennäköisemmin kuin minä, vaikka asiaa tarkasteltaisiin puhtaasti psykologisesta näkökulmasta.
Niin juu ja siis narsismikin on saman tason persoonallisuushäiriö, F60.8. Toivotontapaus kirjoitti:
Terapiassa oma itsetuntoni on huonontunut entisestään ja käyn sitä sentään kolmatta vuotta.
Eksyin tänään persoonallisuushäiriöitä esittävälle sivulle. Tunnistin itseni naurettavan helposti: F60.6, Estynyt persoonallisuus.
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietohaku/F60-69/F60/Pages/F606.aspx
"Estyneen persoonallisuushäiriön taustalla saattaa olla lapsuusiän itsetuntovaurioita sekä synnynnäisiä luonteenpiirteitä." - Synnynnäisiä luonteenpiirteitään lienee aika vaikea muuttaa?
"Vaikka persoonallisuushäiriöt ovat henkilön persoonallisuudelle ominaisia pidempiaikaisia reaktio- ja käytöstapoja, niiden jäykkyys ja joustamattomuus saattaa iän myötä vähentyä." - ei ole vähentynyt iän myötä vaan päinvastoin.
"Estyneestä persoonallisuushäiriöstä kärsivä voi joskus hyötyä psykoterapeuttisesta hoidosta" - "voi joskus?" - siis kovin todennäköisenä tätä ei voi pitää?
"Estyneestä persoonallisuushäiriöstä kärsivät voivat hyötyä juuri sosiaaliseen ahdistukseen kohdistetusta lääkehoidosta" - edelleen "voivat", eli kovin suurta todennäköisyyttä tälläkään ei voi luvata.
Epäsosiaalinen persoonallisuuskin saa paremman ennusteen: "Tämä häiriö lievittyy usein iän sekä lähipiiristä ja yhteiskunnalta saadun palautteen myötä. Tutustuminen omiin taipumuksiin ja hankaluuksille altistavien tilanteiden välttely saattavat estää hankaluuksiin joutumista."
Jännäpojatkin siis parantuvat persoonallisuushäiriöstään todennäköisemmin kuin minä, vaikka asiaa tarkasteltaisiin puhtaasti psykologisesta näkökulmasta.
Niin juu ja siis narsismikin on saman tason persoonallisuushäiriö, F60.8.Nyt tarvittaisiin taas sitä päivystävää palstapsykiatria, minullahan ei ole mitään psykiatrisen alan koulutusta eli sanon vain oman maallisen käsitykseni asiasta.
Skeptinen suhtautuminen on varmasti osa taudinkuvaa ja yritys suojella itseä pettymyksiltä.. Voi olla, että ennen kuin varsinainen paranemisprosessi terapiassa alkaa, henkilön tila huononee tiettyyn pisteeseen saakka. Kun vaikeita asioita myllätään ei ole ihme jos tuntuu huonommalle. Käsittääkseni prosessit voivat olla hyvinkin pitkiä. Eräs ystäväni kävi 6 vuotta psykoterapiassa ja siitä oli kuulemma hänelle lopulta hyötyä. Oletko kertonut vointisi heikkenemisestä terapeutillesi? Oletko kertonut hänelle, että epäilet terapian toimivuutta? Voi myös olla, että kyseinen terapiamuoto jossa käyt, ei toimi sinulle, oletko selvittänyt olisiko ongelmaasi tarjolla muunlaisia terapioita?- Toivotontapaus
PikkuLikka kirjoitti:
Nyt tarvittaisiin taas sitä päivystävää palstapsykiatria, minullahan ei ole mitään psykiatrisen alan koulutusta eli sanon vain oman maallisen käsitykseni asiasta.
Skeptinen suhtautuminen on varmasti osa taudinkuvaa ja yritys suojella itseä pettymyksiltä.. Voi olla, että ennen kuin varsinainen paranemisprosessi terapiassa alkaa, henkilön tila huononee tiettyyn pisteeseen saakka. Kun vaikeita asioita myllätään ei ole ihme jos tuntuu huonommalle. Käsittääkseni prosessit voivat olla hyvinkin pitkiä. Eräs ystäväni kävi 6 vuotta psykoterapiassa ja siitä oli kuulemma hänelle lopulta hyötyä. Oletko kertonut vointisi heikkenemisestä terapeutillesi? Oletko kertonut hänelle, että epäilet terapian toimivuutta? Voi myös olla, että kyseinen terapiamuoto jossa käyt, ei toimi sinulle, oletko selvittänyt olisiko ongelmaasi tarjolla muunlaisia terapioita?1) Olen.
2) Olen. Molempiin olen kuullut perusteluksi sen, että näihin menee aikaa.
3) Kognitiivista terapiaa on maallikot suositelleet. Psykiatrini uskoo edelleen analyysin toimivuuteen, ja terapeuttini taas haluaa pitää minut asiakkaanaan, joten tietenkin hänkään ei mitään vaihtoehtoista hoitomuotoa suosittele.
Ongelmastani johtuen minun on vaikea kysenalaistaa heidän näkemystään. Hehän tietävät mistä puhuvat, kun minä taas olen sekaisin kun seinäkello. Siksi irtiotto nykytilanteessa on melko lailla mahdotonta.
Terapeutti myöskin on kutakuinkin ainoa ihminen maailmassa, jolta saan melko varauksetonta ymmärrystä ja myötätuntoa. Häneltä olen saanut myös jotain ennen kokematonta: tunteen siitä, että olen todella joutunut kokemaan kovia, kun omasta näkökulmastani olen selvinnyt elämästäni hyvinkin helpolla, koska ulkoiset puitteet ovat olleet aina hyvässä kunnossa, en ole joutunut kärsimään puutteestakaan. No, poislukien se puute mistä tällä palstalla eniten puhutaan. 12121212 kirjoitti:
Kyllä, mutta tuolloin tasoni ei riittänyt naisiin joihin ihastuin. Ei välttämättä riittäisi vieläkään, mutta eteenpäin mennään. Tänä vuonna on suuri mahdollisuus että titteli vaihtuu, ja palkka nousee. Lopulta tavoitteena on nousta partneriksi yhtiössä jossa työskentelen. Partnerit, riippumatta ulkonäöstään, seurustelevat kauniiden ja naisellisten naisten kanssa jotka kunnioittavat miehiään ja haluavat olla heille mieliksi, aivan kuten heidän miehensäkin ovat heille mieliksi menestymällä ja voittamalla. He asuvat mukavasti, ovat taloudellisesti riippumattomia (tarkoittaa sitä ettei tarvitse koskaan enää käydä töissä jos ei halua) ja erittäin arvostettuja.
Naisen saaminen on tietysti vain osa tavoitteestani, en voi väittää tekeväni mitä teen saadakseni naisen, vaan koska se parantaa elämääni kaikilla tasoilla.
Laskelmoivaa, loogista, ja niin toimivaa.Pitää vielä sanoa tähän, että minusta on oikeasti hienoa, että sinulla on elämässäsi pyrkimys ja teet konkreettisesti asioita oman olemisesi parantamiseksi. Aktiivisuus erilaisilla elämän alueilla, työssä ja harrastuksissa yms. kehittää ihmistä monin eri tavoin ja luo sosiaalisia piirejä. Tämä kaikki on tietysti hyväksi ja tuo sisältöä elämään. Jotenkin minua silti kylmää tuo laskelmoivuus ja jokseenkin kyyninen suhtautuminen maailmaan ja ihmissuhteisiin. Toivottavasti kuitenkin saat elämässäsi sen mitä olet tavoittelemassa.
Mitä noihin ulkonäköseikkoihin tulee, niin juuri eilen näin erään pariskunnan joka kiinnitti huomioni. Mies oli lyhyt ja oletettavasti melko hintelä, hän oli pukeutunut siistiin istuvaan villakangastakkiin ja hänellä oli mustat paksusankaiset silmälasit ja melko tavalliset kasvon piirteet. Nainen oli korkojen kanssa suurin piirtein kyseisen miehen mittainen, sievä, hyvin vaalea, naisellinen, tosin silmälasipäinen myös. Kyseinen mies oli pituudestaan , tai lyhyydestään, huolimatta saanut hyvinkin viehättävän naisen kumppanikseen ja olisi ulkonäkönsä puolesta kelvannut minullekin. En osaa sanoa mikä kyseisessä herrassa viehätti, jännämies hän ei ainakaan ollut, mutta jostain kumman syystä en millään meinannut saada katsettani irti. Lyhyys voi joissain tapauksissa olla miehelle hidaste, mutta kaikkien kohdalla ei välttämättä sitäkään.- 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Pitää vielä sanoa tähän, että minusta on oikeasti hienoa, että sinulla on elämässäsi pyrkimys ja teet konkreettisesti asioita oman olemisesi parantamiseksi. Aktiivisuus erilaisilla elämän alueilla, työssä ja harrastuksissa yms. kehittää ihmistä monin eri tavoin ja luo sosiaalisia piirejä. Tämä kaikki on tietysti hyväksi ja tuo sisältöä elämään. Jotenkin minua silti kylmää tuo laskelmoivuus ja jokseenkin kyyninen suhtautuminen maailmaan ja ihmissuhteisiin. Toivottavasti kuitenkin saat elämässäsi sen mitä olet tavoittelemassa.
Mitä noihin ulkonäköseikkoihin tulee, niin juuri eilen näin erään pariskunnan joka kiinnitti huomioni. Mies oli lyhyt ja oletettavasti melko hintelä, hän oli pukeutunut siistiin istuvaan villakangastakkiin ja hänellä oli mustat paksusankaiset silmälasit ja melko tavalliset kasvon piirteet. Nainen oli korkojen kanssa suurin piirtein kyseisen miehen mittainen, sievä, hyvin vaalea, naisellinen, tosin silmälasipäinen myös. Kyseinen mies oli pituudestaan , tai lyhyydestään, huolimatta saanut hyvinkin viehättävän naisen kumppanikseen ja olisi ulkonäkönsä puolesta kelvannut minullekin. En osaa sanoa mikä kyseisessä herrassa viehätti, jännämies hän ei ainakaan ollut, mutta jostain kumman syystä en millään meinannut saada katsettani irti. Lyhyys voi joissain tapauksissa olla miehelle hidaste, mutta kaikkien kohdalla ei välttämättä sitäkään.Linkkaa meille kuva miehestä ja naisesta jotka vastaavat suurin piirtein ulkonäöltään ko. pariskuntaa?
(Toki tässä tapauksessa emme tiedä miehen ammattia, varallisuutta ja statusta - jotka tietysti ratkaisevat eniten.) Toivotontapaus kirjoitti:
1) Olen.
2) Olen. Molempiin olen kuullut perusteluksi sen, että näihin menee aikaa.
3) Kognitiivista terapiaa on maallikot suositelleet. Psykiatrini uskoo edelleen analyysin toimivuuteen, ja terapeuttini taas haluaa pitää minut asiakkaanaan, joten tietenkin hänkään ei mitään vaihtoehtoista hoitomuotoa suosittele.
Ongelmastani johtuen minun on vaikea kysenalaistaa heidän näkemystään. Hehän tietävät mistä puhuvat, kun minä taas olen sekaisin kun seinäkello. Siksi irtiotto nykytilanteessa on melko lailla mahdotonta.
Terapeutti myöskin on kutakuinkin ainoa ihminen maailmassa, jolta saan melko varauksetonta ymmärrystä ja myötätuntoa. Häneltä olen saanut myös jotain ennen kokematonta: tunteen siitä, että olen todella joutunut kokemaan kovia, kun omasta näkökulmastani olen selvinnyt elämästäni hyvinkin helpolla, koska ulkoiset puitteet ovat olleet aina hyvässä kunnossa, en ole joutunut kärsimään puutteestakaan. No, poislukien se puute mistä tällä palstalla eniten puhutaan.Ymmärrän, nuo on juuri niitä syitä miksi en ole itse ikinä hakeutunut terapiaan. Potilas on jotakuinkin terapeutin ja hoitavien henkilöiden armoilla, koska on.. potilas. Potilas, joka ei voi luottaa omaan arvostelukykyynsä tai ajatuksiinsa, koska on.. potilas.
Mutta minäkin uskon, että asioihin oikeasti menee aikaa. Jos kyseessä on vaikeiden kokemusten aikaan saama kroonistunut ongelma, ei ole mikään ihme jos niiden purkamiseen ja piintyneiden ajatusmallien uudelleen muokkaamiseen menee vuosia.
Sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa, joko luotat siihen mitä hoitavat henkilöt sanovat, toimit heidän ohjeidensa mukaisesti ja jatkat kärsivällisesti terapian loppuun saakka, vaikka siihen menisi pitkäänkin. Toinen vaihtoehto on, että alat selvitellä vaihtoehtoisen hoidon mahdollisuutta, vaikkapa mahdollisuutta päästä siihen kognitiiviseen terapiaan ja voisiko se mahdollisesti olla sopiva hoitomuoto sinun tapauksessasi. Sitä ei varmaankaan kannata tehdä omin päin, vaan kannattanee varmaankin kysyä apua ja puolueetonta mielipidettä joltakin toiselta psykiatrilta, lääkäriltä tai terapeutilta.12121212 kirjoitti:
Linkkaa meille kuva miehestä ja naisesta jotka vastaavat suurin piirtein ulkonäöltään ko. pariskuntaa?
(Toki tässä tapauksessa emme tiedä miehen ammattia, varallisuutta ja statusta - jotka tietysti ratkaisevat eniten.)Se voi olla hankalaa, mutta katsotaan mitä löytyy.. Palaan asiaan toisen kerran.
- Kolmeneljäkymmentä
PikkuLikka kirjoitti:
Ymmärrän, nuo on juuri niitä syitä miksi en ole itse ikinä hakeutunut terapiaan. Potilas on jotakuinkin terapeutin ja hoitavien henkilöiden armoilla, koska on.. potilas. Potilas, joka ei voi luottaa omaan arvostelukykyynsä tai ajatuksiinsa, koska on.. potilas.
Mutta minäkin uskon, että asioihin oikeasti menee aikaa. Jos kyseessä on vaikeiden kokemusten aikaan saama kroonistunut ongelma, ei ole mikään ihme jos niiden purkamiseen ja piintyneiden ajatusmallien uudelleen muokkaamiseen menee vuosia.
Sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa, joko luotat siihen mitä hoitavat henkilöt sanovat, toimit heidän ohjeidensa mukaisesti ja jatkat kärsivällisesti terapian loppuun saakka, vaikka siihen menisi pitkäänkin. Toinen vaihtoehto on, että alat selvitellä vaihtoehtoisen hoidon mahdollisuutta, vaikkapa mahdollisuutta päästä siihen kognitiiviseen terapiaan ja voisiko se mahdollisesti olla sopiva hoitomuoto sinun tapauksessasi. Sitä ei varmaankaan kannata tehdä omin päin, vaan kannattanee varmaankin kysyä apua ja puolueetonta mielipidettä joltakin toiselta psykiatrilta, lääkäriltä tai terapeutilta.Ihmettelen suuresti motivaatiotasi jaella edelläolevan kaltaisia ohjeita ja neuvoja selvästi vailla parempaa tietoa tai tuntemusta asiasta. No, teille on olemassa nimityskin... Senhän varmaan tiedät kun tunnut osaavan paljon muutakin.
- Toivotontapaus
vanhempihooceeätmi kirjoitti:
Kauneus on arvokkainta valuuttaa, niin maailma toimii.HC-ätmillä ei voi olla naiskavereita, joten joko käytät itsestäsi väärää nimitystä, tai sitten tarvitaan hc-ätmin alapuolelle vielä oma ätmikategoriansa.
- Sivustahuutelija
Niin juu ja siis narsismikin on saman tason persoonallisuushäiriö, F60.8."Terapiassa oma itsetuntoni on huonontunut entisestään ja käyn sitä sentään kolmatta vuotta. "
Käsittämätöntä. Sulla lienee paska terapeutti?
Itsellä ollut hyviä ja huonoja; pahimmillaan kipeitä ongelmakohtia ei osata käsitellä lainkaan ja vain kierretään niiden ympärillä epäolennaisuuksissa kun taas parhaimmillaan jo yksi osuva sessio voi selventää tietä vuosienkin edestä.
Osaatko avata miten se sun itsetuntosi on tuolla huonontunut?? - Toivotontapaus
Sivustahuutelija kirjoitti:
"Terapiassa oma itsetuntoni on huonontunut entisestään ja käyn sitä sentään kolmatta vuotta. "
Käsittämätöntä. Sulla lienee paska terapeutti?
Itsellä ollut hyviä ja huonoja; pahimmillaan kipeitä ongelmakohtia ei osata käsitellä lainkaan ja vain kierretään niiden ympärillä epäolennaisuuksissa kun taas parhaimmillaan jo yksi osuva sessio voi selventää tietä vuosienkin edestä.
Osaatko avata miten se sun itsetuntosi on tuolla huonontunut??Menin terapiaan kun olin tyytymätön elämääni. Siellä on auennut, kuinka elämäni on seurausta omista valinnoistani. Aloittaessa syyllistin tilanteestani siis kohtaloa, sattumaa tai jotain muuta epämääräistä. Nyt en löydä ketään muuta syypäätä kuin itseni.
Tästä huolimatta en pysty tekemään irtiottoa nykyisestä tilanteestani: olen edelleen ajattelutapojeni vanki, liian ehdollistunut toimimaan sen mukaisesti mitä minulta odotetaan, liian halukas miellyttämään muita ja haluton tekemään mitään sellaista mikä pahoittaisi jonkun mielen. Joskus - paitsi silloin kun kiukuttaa, kuin pikkulasta ikään. Olen siis liian heikko tekemään tarvittavan irtioton millä saisin elämäntilanteeni nousuun. - tarralenkkari666
12121212 kirjoitti:
"Mainittakoon vielä, että ex-jännämiestä persaukisempaa tai statuksettomampaa miestä ei olekaan..kaikille naisille sellaisilla asioilla ole oikeasti mitään merkitystä."
Jännämies on aivan oma lukunsa. Jännämies sytyttää käyttäytymällä kuin kivikauden sotapäällikkö, heimonjohtaja, vaikkei sellainen olisikaan. Kukaan muu kuin alfa ei olisi voinut käyttäytyä kuin jännämies saamatta köniinsä. Järkesi voi sanoa miehen olevan luuseri, mutta kivikautinen vaistosi kertoo hänen olevan se joka seivästää viholliset, raiskaa naapuriheimon naiset, ja vietyään heidän omaisuutensa turvaa rakastajattarelleen yltäkylläisen elämän.
Maailma on karu, eikö vain?
Vaan minä en ole jännämies. Listaa minulle statuksettomat ja persaukiset, kiltit, lyhyet ja hintelät miehet joihin kauniit naiset ihastuvat. Niitä ei ole. Sellaisen miehen keino menestyä on raha ja status. Valta. Se on haloefekti joka saa miehen näyttämään komealta, todistetusti."Vaan minä en ole jännämies. Listaa minulle statuksettomat ja persaukiset, kiltit, lyhyet ja hintelät miehet joihin kauniit naiset ihastuvat. Niitä ei ole. Sellaisen miehen keino menestyä on raha ja status. Valta. Se on haloefekti joka saa miehen näyttämään komealta, todistetusti."
Todistat taas sen mitä olen sanonut. Miehet vinkuvat, koska naisetKIN ovat pinnallisia. Minulle statuksella tai rahalla ei ole mitään merkitystä. Ne ovat itseasiassa jopa turn-offeja.
Mutta minäpä en ollut se yläasteen suosituin tyttö, josta palstapojat yhä haaveilee.
0 empatia pistettä. - Sivustahuutelija
Menin terapiaan kun olin tyytymätön elämääni. Siellä on auennut, kuinka elämäni on seurausta omista valinnoistani. Aloittaessa syyllistin tilanteestani siis kohtaloa, sattumaa tai jotain muuta epämääräistä. Nyt en löydä ketään muuta syypäätä kuin itseni.
Tästä huolimatta en pysty tekemään irtiottoa nykyisestä tilanteestani: olen edelleen ajattelutapojeni vanki, liian ehdollistunut toimimaan sen mukaisesti mitä minulta odotetaan, liian halukas miellyttämään muita ja haluton tekemään mitään sellaista mikä pahoittaisi jonkun mielen. Joskus - paitsi silloin kun kiukuttaa, kuin pikkulasta ikään. Olen siis liian heikko tekemään tarvittavan irtioton millä saisin elämäntilanteeni nousuun.Ei kukaan tänne synny valmiina, ja toiset syntyvät surkeina rääpäleinä, jotka eivät saa ajoissa tarvitsemaansa ohjausta, mikä taas ei tarkoita sitä, että sellaisena tarvitsisi pysyä; kompensaation avulla voit kasvaa niin suureksi kuin itse haluat kun vain tiedät mitä pitää kehittää.
Älä jää uhriksi, itselleen tuleekin olla ankara, eikä jämähtää saa kuin korkeintaan hetkeksi lepäämään.
Tällaisen sairauden mukaan itse elän. - Arvosteluärsyttää
PikkuLikka kirjoitti:
Noin sen luulisi menevän, ystävyyssuhteissa luonteen ratkaisevan, eikä ulkonäön. Jotkut naiset eivät ole halunneet tutustua lähemmin kaverina/ystävänä, välillä asia kummastuttaa varsin paljon. Tiedän etten todellakaan näytä ulkonäöllisesti, kovin kiltiltä ( jos kiltteydellä tarkoitetaan mm.uskollisuutta, toisten huomioimista ja sen sellaista ), satun tykkäämään siitä että olen hyvässä kunnossa fyysisesti&henkisesti.
Tyypillinen vastaus naiselta, johon haluaisi tutustua kaveripohjalta on " et ole kyllä ihan mun tyyppiä ". Noihin tekisi välillä vastata suoraan, ettei kyseinen ole myöskään lähelläkään " tyyppiäni ulkonäöllisesti ", en kuitenkaan halua pahoittaa toisten mieltä. Selvästi huomaa, joillain naisilla olevan ulkonäönsä kanssa joku kompleksi :( .
Elämä olisi paljon helpompaa, jos ihmiset ottaisivat luonteen enemmän huomioon. Kyllä niitä kusipäitä löytyy, oli sitten kaunis/komea tai "ruma" ulkonäöllisesti, kokemuksieni perusteella. Tietysti enemmän niistä kauniista/komeista, osa heistä ovat itseään täynnä, koska saavat huomiota ulkonäöllään.
Kuitenkin myös ns.jännämies/nainen, voi olla luonteeltaan mukava persoona. - Worldisbuild42
PikkuLikka kirjoitti:
Elämän high school.. just just. Vai oliskohan kuitenkin tärkeää löytää oma paikka elämässä ja merkitys sille. Se itselle paras ja sopivin paikka ei välttämättä olekaan siellä luksusomakotitaloalueella jonkun frigidin kauneuskunigattaren kanssa..
Nythän puhuttiin ystävyyssuhteista ei parisuhteista. Ja kyllä, ne ovat eri asia, parisuhteeseen vaaditaan seksuaalista vetovoimaa, ystävyyssuhteisiin ei. Joissain tapauksissa fyysinen vetovoima painaa vaakakupissa niin paljon, että jostain muusta on kenties tingittävä.. Sitä paitsi, ei hän kohdellut minua ollenkaan huonosti, ennen kuin vasta lopuksi. Ei kylläkään kuulu sinulle mistä haaveilen, mutta joo, hän on minun mielestäni kaikesta huolimatta upein mies ikinä. On hankalaa päästä yli, kun joudutaan olemaan tekemisissä vieläkin.Pohdiskele seuraavaa, tästä muodostunut vähän ongelma ystävyyteemme erään naisen kanssa. Hän on yksi parhaista&luotettavimmista ystävistäni, voidaan puhua kaikesta ja viihdymme toistemme seurassa. Tämä on täysin ystävyyssuhde yhteisellä päätöksellä, kun nainen on varattu.
Jossain vaiheessa olemme alkaneet, vähän vahingossa tuntea vetovoimaa toisiamme kohtaan. Sen kyllä aistii hyvin selvästi, koska tunnemme erittäin hyvin. Välillä on ollut erittäin vaikeaa, olla "vain" ystävinä kun haluaisi pitää toista hellästi lähempänä.
Epäilin aluksi asiaa, että luulenko/tulkitsenko häntä väärin, viimein tajusin tunteemme ovat jollain tapaa molemminpuoleisia. Hän tulee mm.täysin viereeni, koskettelee vahingossa :) , sekä on jotenkin mustasukkainen. Olen useasti pyytänyt häneltä voisiko tutustuttaa mut, joihinkin sinkku ystävättäriinsä. Mahdollisuuksia olisi ollut erittäin monesti, jotenkin hän aina onnistuu "unohtamaan" pyytää käymään silloin kun sinkku neitoja olisi paikalla. Sovin yhden hänen ulkomaalaisen ystävän kanssa, että voisimme mennä kävelylle tai kahville, hänen ollessaan suomessa käymässä. Kummallisesti ystäväni unohti asian muistutuksistani huolimatta, tapahtui kahtena erillisenä kerralla...
Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia, kuin niiden haluaisi olla. Sellaista se elämä välillä vain on.
Meinaa välillä menettää järkensä, asian takia. Muut Worldisbuild42 kirjoitti:
Pohdiskele seuraavaa, tästä muodostunut vähän ongelma ystävyyteemme erään naisen kanssa. Hän on yksi parhaista&luotettavimmista ystävistäni, voidaan puhua kaikesta ja viihdymme toistemme seurassa. Tämä on täysin ystävyyssuhde yhteisellä päätöksellä, kun nainen on varattu.
Jossain vaiheessa olemme alkaneet, vähän vahingossa tuntea vetovoimaa toisiamme kohtaan. Sen kyllä aistii hyvin selvästi, koska tunnemme erittäin hyvin. Välillä on ollut erittäin vaikeaa, olla "vain" ystävinä kun haluaisi pitää toista hellästi lähempänä.
Epäilin aluksi asiaa, että luulenko/tulkitsenko häntä väärin, viimein tajusin tunteemme ovat jollain tapaa molemminpuoleisia. Hän tulee mm.täysin viereeni, koskettelee vahingossa :) , sekä on jotenkin mustasukkainen. Olen useasti pyytänyt häneltä voisiko tutustuttaa mut, joihinkin sinkku ystävättäriinsä. Mahdollisuuksia olisi ollut erittäin monesti, jotenkin hän aina onnistuu "unohtamaan" pyytää käymään silloin kun sinkku neitoja olisi paikalla. Sovin yhden hänen ulkomaalaisen ystävän kanssa, että voisimme mennä kävelylle tai kahville, hänen ollessaan suomessa käymässä. Kummallisesti ystäväni unohti asian muistutuksistani huolimatta, tapahtui kahtena erillisenä kerralla...
Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia, kuin niiden haluaisi olla. Sellaista se elämä välillä vain on.
Meinaa välillä menettää järkensä, asian takia. MuutKirjoitin edellä, että parisuhteeseen tarvitaan seksuaalista kemiaa, mutta ystävyys suhteeseen ei. Sehän ei siis tarkoita sitä, etteikö ystävyyssuhteessa voisi olla myös seksuaalista virettä, varmaan usein näin onkin jomman kumman puolelta. Parisuhdetta tuskin kuitenkaan muodostuu jos henkilöiden välillä ei ole minkäänlaista seksuaalista jännitettä.
Itse olen melkolailla vastaavassa tilanteessa. Minulla on läheinen miespuolinen ystävä, jonka kanssa on vuosien varrella ollut myös romanttista virettä, flirttailua, halailua ja tanssittu hitaita yhdessä yms, mutta sen pidemmälle ei ole ikinä menty. Meidän välille ei ole kehittynyt suhdetta, koska jompi kumpi on aina ollut parisuhteessa ja myös siksi, että ystävyys on loppujen lopuksi tärkeämpi asia meille kummallekin, kuin se että olisi parisuhteessa toisen kanssa. Seksi ja parisuhteet monimutkaistavat aina asioita, niin kauan kun ollaan "vain" ystäviä ei ole sitä vaaraa, että menettäisi toisen.Arvosteluärsyttää kirjoitti:
Noin sen luulisi menevän, ystävyyssuhteissa luonteen ratkaisevan, eikä ulkonäön. Jotkut naiset eivät ole halunneet tutustua lähemmin kaverina/ystävänä, välillä asia kummastuttaa varsin paljon. Tiedän etten todellakaan näytä ulkonäöllisesti, kovin kiltiltä ( jos kiltteydellä tarkoitetaan mm.uskollisuutta, toisten huomioimista ja sen sellaista ), satun tykkäämään siitä että olen hyvässä kunnossa fyysisesti&henkisesti.
Tyypillinen vastaus naiselta, johon haluaisi tutustua kaveripohjalta on " et ole kyllä ihan mun tyyppiä ". Noihin tekisi välillä vastata suoraan, ettei kyseinen ole myöskään lähelläkään " tyyppiäni ulkonäöllisesti ", en kuitenkaan halua pahoittaa toisten mieltä. Selvästi huomaa, joillain naisilla olevan ulkonäönsä kanssa joku kompleksi :( .
Elämä olisi paljon helpompaa, jos ihmiset ottaisivat luonteen enemmän huomioon. Kyllä niitä kusipäitä löytyy, oli sitten kaunis/komea tai "ruma" ulkonäöllisesti, kokemuksieni perusteella. Tietysti enemmän niistä kauniista/komeista, osa heistä ovat itseään täynnä, koska saavat huomiota ulkonäöllään.
Kuitenkin myös ns.jännämies/nainen, voi olla luonteeltaan mukava persoona.Kyllä kai kyseiseen kommenttiin voi vastata ihan ystävällisesti "et sinäkään ole minu tyyppiä, mutta vaikutat tosi mukavalta." Jos tuosta nyt suuttuu tai pahoittaa mielensä, niin ei voi mitään. Kyllä se on vaan hyväksyttävä, että ei voi olla jokaisen makuun, mutta se on kurjaa jos ei ole ikinä kenekään mieleen.
Tuntuu valitettavasti siltä, että ulkonäkökeskeisyys vaan lisääntyy ja tolkku unohtuu ihan kaikessa.- 2322
HC-ätmel kirjoitti:
Kaiken.
Määrittele "kaiken". En ole tällä värkillä päässyt yhtään paremmaksi ammatissani, oikeastaan olen sosioekonomisen vertaisryhmäni miehiä selvästi huonommassa asemassa sekä taloudellisesti että parisuhdemarkkinoilla. Ok, joskus parikymppisenä olisin ehkä saanut iskettyä jonkun ällöttävän keski-ikäisen semirikkaan sedän - ei todellakaan olisi ollut mikään saavutus vaan pikemminkin häpeä. Kerro ihmeessä, mitä kaikkea muuta tällä värkillä saa, niin käyn toki noutamassa?
- että.silleen
"Pitääkö siis kiinni periaatteesta että kaveruuden pitää olla tasapuolista vai hyväksyäkö se että olemalla hyödyksi (kuskina, saattajana, muuttoapuna) pääsee mukaan porukkaan jossa ehkä saa oikeita kavereita ja ehkä jopa tyttöystävän?"
-Ihan niin, ei se ystävyys ja avunanto ole aina tasapuolista. Aika ajoin se heittelee suuntaan jos toiseen... apua pitää antaa ja saada.
Ei yksipuoleinen avun antaminen tai hyödyn korjaaminen ole oikeaa ystävyyttä.
Mulla on muutamia sellaisia ihan ystävyyteen perustuvia auttajia joita mä puolestani avittelen silloin kun pitää korjata vaatteita, poistaa tahroja paidankauluksesta, kutoa villasukat talveksi...mies maksaa langat. Säilötään yhdessä mauste- suolakurkut jne.
Tai minä tarviin elektroniikkassa asennusapua, autoon uuden hyvän akun... käy ostamassa sellaisen mun rahoilla ja asentaa sen paikoilleen, kattovalaisimen asennuksen tikkailta kattoon...jne.
Eikä näihin ystävyys suhteisiin liity seksi!
Mutt kyyditykset kerjään veljiltäni ja piion heidän muksujaan vastapalveluksena.
En minä kehtaa valvottaa ystäviäni yömyöhään jos vaikka olen tanssimassa! - NiiloKuutio
Sanoisin että ihan yhtä useasti miehillä on niitä kamutyttöjä, tietysti sillä erolla, että seksi kuluu kuvioihin, vaikka neitokaiset enemmän usein haluaisivatkin..
Vaan noin muuten, onhan se hyvä että on ystäviä tässä elämässä(hyväksikäyttö ei kuulu ystävyyteen).- Naisasialooseri1
Ei todellakaan ole yhtä useasti. Vain YT-miehillä on tuollaisia kamutyttöjä, jotka kuvittelevat että heidän tasonsa riittää sitouttamaan sen YT-miehen vaikka oikeasti kelpaavat vain panoiksi.
- NiiloKuutio
Ei todellakaan ole yhtä useasti. Vain YT-miehillä on tuollaisia kamutyttöjä, jotka kuvittelevat että heidän tasonsa riittää sitouttamaan sen YT-miehen vaikka oikeasti kelpaavat vain panoiksi.
Itsellä ollut tämä tilanne useampaankin otteeseen ja voin kertoa etten ole mitään ytmiä nähnytkään.. sama pätee moneen mieheen, joita olen tuntenut, ja osa heistäkään ei myöskään mitään ytmiä lähelläkään - joskus jopa länennelleet ulkonäöltään ätmiä ja silti olleet nirsoja ja "arvonsa tuntevia", ja menokin ollut sen mukaista - naisia tullut, mennyt ja dumpattu heti kun on parempaa saatu alle. Aika uskomatonta jos ei itse vierestä olisi nähnyt.
Kamupoikiakin saattaa heikolla hetkellä onnistaa, tiedän useita tapauksia. Nämä suhteet usein perustuvat naisen ihailuntarpeeseen, ja huonoitsetuntoinen nainen on myös helposti ailahtelevainen...
Kummassakin skenaariossa voidaan puhua eri asteisesta hyväksikäytöstä. Olen nähnyt todella törkeitäkin tapauksia, mutta itse olen ajautunut näihin yleensä silkkaa kiltteyttäni ja heikkouttani. - Naisasialooseri1
Mitä vittua selostat?:D Ette ole YT-miehiä, mutta vaihdatte naista kuin paitaa ja on varaa vielä nirsoillakkin? Olette nimenomaan YT-miehiä. Ulkonäöllänne ei ole asian kanssa mitään tekemistä eikä muillakaan ominaisuuksillanne. Taso määräytyy kysynnän mukaan, ei todellakaan sen mukaan miltä joku näyttää.
Markkina-arvoteorian enismmäinen oppi pitänee kerrata tietämättömälle:
Mies, joka saa naisia=YTM
Mies, joka ei saa naisia=ATM
Jos naisia saava mies on ruma, niin hän on YTM
Jos naisia saamaton mies on komea niin hän on ATM
Jos vielä väität vastaan, niin linkitä minulle markkina-arvoteoriasta se kohta, jossa väitetään että ulkonäkö tekee miehestä YT-miehen tai AT-miehen - NiiloKuutio
Mitä vittua selostat?:D Ette ole YT-miehiä, mutta vaihdatte naista kuin paitaa ja on varaa vielä nirsoillakkin? Olette nimenomaan YT-miehiä. Ulkonäöllänne ei ole asian kanssa mitään tekemistä eikä muillakaan ominaisuuksillanne. Taso määräytyy kysynnän mukaan, ei todellakaan sen mukaan miltä joku näyttää.
Markkina-arvoteorian enismmäinen oppi pitänee kerrata tietämättömälle:
Mies, joka saa naisia=YTM
Mies, joka ei saa naisia=ATM
Jos naisia saava mies on ruma, niin hän on YTM
Jos naisia saamaton mies on komea niin hän on ATM
Jos vielä väität vastaan, niin linkitä minulle markkina-arvoteoriasta se kohta, jossa väitetään että ulkonäkö tekee miehestä YT-miehen tai AT-miehenTuo on sinun palikkamallin tulkintasi, jota en todellakaan jaa.
On naisten tasollakin aika lailla merkitystä; esim. saisin atn tai aktn-naisia miten paljon haluaisin, mutta niin saisi varmaan about puolet suomen miehistä, eikä se tee kenestäkään mitään ytmiä.
Ketmikin saa suomessa aika hyvin ihan vain olemalla tarpeeksi aktiivinen, mutta harvoin, jos koskaan, silti mitään ytnejä..
Käsittääkseni sinäkin olet joskus nirsoillut jos sinua on lähestynyt nainen, josta et ole viehättynyt..? Oletko säkin nyt sitten joku ytmi?
Ulkonäkö auttaa, mutta ei yksin riitä pääsemään sen potentiaalisiin ulottuvuuksiin jos on muuten esim. kovasti "beta". Alfa-ominaisuuksien kanssa hyvä ulkonäkö taas toimii melkeinpä kertoimena.
Markkina-arvoteoriaa taas ei liene kovinkaan yksityiskohtaisesti missään kiveen hakattu, ainakaan toistaiseksi.
- kaisanoasaa
Ei siinä mitään järkeä olekaan.
- vanhanpiiantuska
Mä ymmärrän tän. Itse en osais olla miehen kanssa pelkkä kaveri, tai se ainakin tuntuis kiusalliselta. En osaa ajatella miestä kamuna ihan samalla tavalla ku likkakavereita. On mulla joitain vanhoja luokkakamuja kouluajoilta facessa kavereina, siellä jutellaan mutta ei kyllä tapailla.
Kun itse elää vuodesta toiseen sinkkuna ja puutteessa, niin se että tähän lyötäs joku ukko pelkäks "kamuks" niin...kyllä mun varmaan alkais jotain muutakin tehdä mieli. Suoraan sanoen. Kai se on ihan luonnollistakin? Miehen ja naisen välillä kuuluukin olla sellainen tietynlainen "jännite". Se jännite on väkisinkin olemassa vaikka kuinka olis päättänyt että minähän pysyn sinkkuna. Aina siinä on sellanen eri vivahde kun juttelee miehen kanssa verrattuna naiskamuihin. Mulla ainakin.- Toivotontapaus
Tuskin nyt kuka tahansa ukko tunteitasi herättää, vaikka sinkkuna ja puutteessa oletkin?
- Naisasialooseri1
Totta. Naisen"puute"on sitä, ettei ole saatu tarpeeksi tasokasta YT-miestä vähään aikaan. Kyllä edelliselle kirjoittajalle olisi jonoksi asti panijoita, eri asia kelpuuttako hän ketään niistä.
Ja jos siihen vierelle lyötäisiin ATM, niin ei tasan tarkkaan 100% varmasti alkaisi tehdä mieli yhtään mitään seksiin viittavaakaan, vaikka miten olisi"puutteessa" - torstaiseksi.heteronai
Ehkä en ole tarpeeksi puutteessa, mutta ei synny jännitettä kaikkien kanssa vaikka miehen mielestä synkkaiskin. Enemmän on niitä miehiä joista pitää muuten vaan mutta toivoo ettei mies alkaisi kuvitella mitään enempää. Joidenkin kanssa ajatus mistään lähemmästä jopa hieman puistattaa. Silti miehet on mukavia, kivempia kuin naiset. Mä tykkään miehistä.
- umpkuja
Mutta jos kaikkien miesten kanssa on aina jännite, niin eihän silloin voi myöskään seurustella kenenkään miehen kanssa, koska ei ole mahdollista olla kiinnostunut vain yhdestä miehestä.
- vanhanpiiantuska
umpkuja kirjoitti:
Mutta jos kaikkien miesten kanssa on aina jännite, niin eihän silloin voi myöskään seurustella kenenkään miehen kanssa, koska ei ole mahdollista olla kiinnostunut vain yhdestä miehestä.
Miten se sitä seurustelemista estää vaikka nämä asiat tiedostaa? Ei seurustelevillekaan ihmisille muut katoa olemasta ja voi jopa mennä ihastumaan toiseen. Kyllä mun mielestä on ihan normaalia, että miespuolisen kaverin kanssa on erilainen jännite ku naiskamujen. Ainakin näin heterolla, bi-seksuaalit ehkä osaavat paremmin erotella näitä tunteita. Vai leikittekö miespuolisten kamujenki kanssa tyynysotaa pyjamassa ja käytte yhtäaikaa saunassa? Naisystävän vieressä voi nukkuakin, mutta en kyllä miespuolisen kaverin viereen vois nukahtaa.
En minä ainakaan pysty ajattelemaan miestä samalla tavalla kuin naista. Mies on mulle eri asia kuin nainen. Mieheen voin ihastua jos se on mukava kamu, naiseen en vaikka kuinka hieno ihminen olis. Onko minussa siis joku vika?
Siis tuttavia toki voidaan olla, onhan ystävieni miehet minunki tuttuja, mutta että olisin oikein läheinen ystävä miehen kanssa... En osaa kuvitella sellaista. Jos se mies olis niin mukava, että oon huolinut sen ystäväkseni, niin miksen sitten samantien myös rakastuisi häneen?
- detectorists
Kyllä voi olla ystäviä jos jakaa harrastuksen
- Nainen_28v
Kuten tuossa joku nostikin esille niin narsistisia ihmisiä löytyy pilvin pimein perheestä, ystävistä, vastakkaisesta sukupuolesta. Kiltti ihminen ei ikinä pääse niitä karkuun. Mutta ite pitää vaan vetää raja siihen mihin suostuu ja mihin ei. Onneksi virheistä oppii ja ne merkit tunnistaa jo varhain, että millaisen ihmisen seura om itselle epäterveellistä. Totta tuokin että mielummin yksin kuin kusipäiden kanssa vaikka liian ehdoton ei saa olla tai jää oikeasti yksin.
Miehen kanssa kaveruus on itsellä onnistunut vain kun pitää vähän etäisyyttä tai sitten on sen kanssa suhteessa = puoliso = paras kaveri.- Toivotontapaus
Vaan entä jos ystäviksi on tarjolla vain kusipäitä, onko silloin parempi tyytyä siihen mitä saa, vai onko parempi oikeasti yksin?
Mielenkiintoinen laajennus sulta muuten... narsisti kun on vain kusipään alalaji. - SpiritualLaw
Vaan entä jos ystäviksi on tarjolla vain kusipäitä, onko silloin parempi tyytyä siihen mitä saa, vai onko parempi oikeasti yksin?
Mielenkiintoinen laajennus sulta muuten... narsisti kun on vain kusipään alalaji.Onko muunlaisia kusipäitä kuin jollain tapaa persoonallisuushäiriöisiä..?
- Toivotontapaus
SpiritualLaw kirjoitti:
Onko muunlaisia kusipäitä kuin jollain tapaa persoonallisuushäiriöisiä..?
Ei ainakaan kaikkia kusipäitä ole persoonallisuushäiriöisiksi diagnosoitu.
Aika harvassa ovat sellaiset ihmiset keillä ei olisi minkäänlaisia merkkejä mistään persoonallisuushäiriöstä. Silloin puhutaan aika lailla täydellisestä ihmisestä. - SpiritualLaw
Ei ainakaan kaikkia kusipäitä ole persoonallisuushäiriöisiksi diagnosoitu.
Aika harvassa ovat sellaiset ihmiset keillä ei olisi minkäänlaisia merkkejä mistään persoonallisuushäiriöstä. Silloin puhutaan aika lailla täydellisestä ihmisestä.Harva ilman mitään luokittelua selvinnee juu, mutta oma kokemus on aika pitkälti se, että niillä kusipäisimmillä ihmisillä on eittämättä jokin vittumainen persoonallisuushäiriö ihan puolimaallikonkin analysoimana.
- Toivotontapaus
SpiritualLaw kirjoitti:
Harva ilman mitään luokittelua selvinnee juu, mutta oma kokemus on aika pitkälti se, että niillä kusipäisimmillä ihmisillä on eittämättä jokin vittumainen persoonallisuushäiriö ihan puolimaallikonkin analysoimana.
Niinpä. Take your pick:
Eristäytyvä persoonallisuus: Vetäytynyt sosiaalisista suhteista, emotionaalisesti kylmä, haluaa olla yksin.
Epäluuloinen persoonallisuus: Laaja epäluulo ja epäily, että muut ovat pahoja. Kantaa kaunaa, ei anna anteeksi eikä uskoudu muille.
Epäsosiaalinen persoonallisuus: Vilppiä ja lainvastaista toimintaa jo alle 15-vuotiaana. Vastuuton, tappeleva, ei omaatuntoa eikä katumusta.
Epävakaa persoonallisuus: Mustavalkoisuus, impulsiivisuus, lyhyet vaihtuvat ihmissuhteet, itsensä vahingoittamista, tyhjyyden tunnetta ja tunteiden ailahtelua.
Huomionhakuinen persoonallisuus: Haluaa olla keskipiste, dramaattinen, teatraalinen ja liioitteleva. Helposti muiden ohjattavissa.
Vaativa persoonallisuus: Täydellisyyden tavoittelija. Keskittyy yksityiskohtiin niin, että toiminta kärsii. Ylitunnollinen, pikkutarkka, joustamaton, saita ja itsepäinen.
Estynyt persoonallisuus: Sosiaalisesti ujo ja estoinen, riittämätön olo ja yliherkkä arvostelulle. Huonommuudentunnetta, varautunut ja välttelevä ihmissuhteissa.
Riippuvainen persoonallisuus: Alistuva, takertuva, haluaa tulla hoivatuksi. Avuton yksin ollessaan eikä osaa tehdä itsenäisiä päätöksiä.
Aika moni palstaätmi tuntuu täyttävän Epäluuloisen tai Riippuvaisen kriteerit. - SpiritualLaw
Niinpä. Take your pick:
Eristäytyvä persoonallisuus: Vetäytynyt sosiaalisista suhteista, emotionaalisesti kylmä, haluaa olla yksin.
Epäluuloinen persoonallisuus: Laaja epäluulo ja epäily, että muut ovat pahoja. Kantaa kaunaa, ei anna anteeksi eikä uskoudu muille.
Epäsosiaalinen persoonallisuus: Vilppiä ja lainvastaista toimintaa jo alle 15-vuotiaana. Vastuuton, tappeleva, ei omaatuntoa eikä katumusta.
Epävakaa persoonallisuus: Mustavalkoisuus, impulsiivisuus, lyhyet vaihtuvat ihmissuhteet, itsensä vahingoittamista, tyhjyyden tunnetta ja tunteiden ailahtelua.
Huomionhakuinen persoonallisuus: Haluaa olla keskipiste, dramaattinen, teatraalinen ja liioitteleva. Helposti muiden ohjattavissa.
Vaativa persoonallisuus: Täydellisyyden tavoittelija. Keskittyy yksityiskohtiin niin, että toiminta kärsii. Ylitunnollinen, pikkutarkka, joustamaton, saita ja itsepäinen.
Estynyt persoonallisuus: Sosiaalisesti ujo ja estoinen, riittämätön olo ja yliherkkä arvostelulle. Huonommuudentunnetta, varautunut ja välttelevä ihmissuhteissa.
Riippuvainen persoonallisuus: Alistuva, takertuva, haluaa tulla hoivatuksi. Avuton yksin ollessaan eikä osaa tehdä itsenäisiä päätöksiä.
Aika moni palstaätmi tuntuu täyttävän Epäluuloisen tai Riippuvaisen kriteerit.Lisäksi useinhan persoonallisuushäiriöitä oireilee useampaakin muotoa samaan aikaan ahdistukset, fobiat, masennukset, kaksisuuntaiset etc. Jokaiselle jotakin maailman jättämistä haavoista.
Muutamat agressiivisimmista trollaajista täällä tuntuvat olevan sisäänpäinkääntyneitä, sulkeutuneita, kylmiä ja estyneitä Elliot Rodger-tyyppisiä "kaappinarsisteja", jotka eivät uskalla tulla ulos kuorestaan, mutta silti olettavat että heidän erinomaisuutensa jotenkin hohtaisi itsestäänselvästi kaikille muille.. - Nainen_28v
Mielenkiintoinen laajennus sulta muuten... narsisti kun on vain kusipään alalaji.Ehkä erona se onko narsisti vai narsistinen. Narsistiksi voi ehkä määäritellä vain lekuri. En lähde päättämään kuka on narsisti ja kuka ei, mutta niitä piirteitä tietty kaikissa enemmän tai vähemmän.
Jos on tarjolla vain kusipäitä niin jään kotiin. - Nainen_28v
Niinpä. Take your pick:
Aika moni palstaätmi tuntuu täyttävän Epäluuloisen tai Riippuvaisen kriteerit.Eiköhän tosta jokainen löydä itseään... :P
- jsv77
Nainen_28v kirjoitti:
Ehkä erona se onko narsisti vai narsistinen. Narsistiksi voi ehkä määäritellä vain lekuri. En lähde päättämään kuka on narsisti ja kuka ei, mutta niitä piirteitä tietty kaikissa enemmän tai vähemmän.
Jos on tarjolla vain kusipäitä niin jään kotiin.Kyllä se ois ihan vaikkka kummi tyttö loleilla ja antaa kunnon kyydit
- Toivotontapaus
Nainen_28v kirjoitti:
Eiköhän tosta jokainen löydä itseään... :P
Ei varmaan ole ongelma jos löydät vähän itseäsi, mutta jos toteat että "tuohan on minä!" niin sitten voi olla jo vähän isompi ongelma...
- Nainen_28v
Ei varmaan ole ongelma jos löydät vähän itseäsi, mutta jos toteat että "tuohan on minä!" niin sitten voi olla jo vähän isompi ongelma...
Ei kyllä missään kaikki kuulosta omalta :D ehkä ihan hyvä näin ;)
- miiskamuuska
Miehen ja naisen välillä on aina jonkinlainen jännite. En usko että voisin olla kaveri naisen kanssa, en oikeastaan edes halua naisia kavereikseni. Niissä naisten ja miesten välisissä kaverisuhteissa on yleensä taustalla jonkin asteinen friend zone- ilmiö.
- Naiskertoja
Helppo sanoa, että on aina jonkinlainen jännite, kun ei määritellä mitenkään sitä mitä jonkinlainen jännite tarkoittaa. Yhtä hyvin voisi sanoa, että kahden ihmisen välillä on aina jonkinlainen jännite.
- mies__86
Harvinaisen mielenkiintoinen keskusteluketju tällä palstalla. Kiitos erityisesti Pikkulikalle hyvistä vastauksista.
Itsekin tunnen kärsiväni jonkin tason itsetunto-ongelmista ja olen joskus lukioikäisenä käynytkin vuoden verran terapeutilla juttelemassa itsestäni ja vuorovaikutuksrstani muiden ihmisten kanssa, uskoakseni se auttoi. Sen jälkeen en ole kuitenkaan montaa kertaa käynyt puhumassa asioistani kenenkään ulkipuolisen kanssa, vaikka jotkut ovat sitä minulle suositelleetkin. Jotenkin sitä ei vain tule lähdettyä. Yleensä itselleni riittää jos joku kaveri tai läheinen on valmis kuuntelemaan.
Omaan ns. kaveripiiriinikin mahtuu monenlaista hiihtäjää. Jotkut ovat läheisiä ja toiset etäisiä. Mielestäni hyvä muistisääntö on, että kaikista ei tarvitse tykätä mutta kaikkien kanssa voi silti yrittää tulla toimeen. Tosin allekirjoitan myös sen että ne kaikkein toivottomimmat tapaukset kannattaa kiertää kaukaa (ja yleensä myös estää facessa jos niistä tyypeistä ei saa itselleen mitään irti).
Aina ei kemiat vain natsaa. Sellaista se elämä on. - 23l4gl34g3g4l
Tuosta on sanonta: nainen "seisottaa" sinua silloin heh..
- MitesOnTää
Saakohan kamupojat edes kädellä helpotusta välillä, edes josku harvoin säälistä, kun halaillaan ja katsellan vaiks leffaa illalla...
- Toivotontapaus
Ei saa. Nainen ei tunne mitään seksuaalista vetoa kamupoikaan, vaan pitää tätä vain hyvänä ystävänä. Siksi mitään seksuaalista koskettelua ei tapahdu
Jos kamupoika paljastuu kamupojaksi, niin nainen katkaisee sen suhteen siihen paikkaan, ja yleensä vielä kostaa jollain tavalla sen, että limainen niljake on naisen hyväsydämisyyttä hyväksi käyttäen ja mukavaa teeskentelemällä hakeutunut läheiseen kontaktiin naisen kanssa. Se on häpeällisempää kun raiskaus ja lääppiminen, koska nämä ovat sentään suoria fyysisiä hyökkäyksiä joita ei yritetäkään naamioida.
- Kagresolll
Ei mitään järkeä pillua saa aina kun haluaa, jos toinen ei anna toinen antaa, ei kannata kaveerata tiukkapipojen kanssa. naisessa ei kiinnosta muu kuin pillu eikä sekään ole mitään mitä ei voisi korvata. Esim kunnon nrunkkaaminen aina voittaa huonon pillun, eikä tarvitse mielistellä eikä keskustella. Näin meillä täällä varsinais suomessa.
- happihyppyrulaa
Mikä on kamupoika, tai mikä on jännämies, tai ätmi.
Siinä vaiheessa, kun julkisella keskustelupalstalla alkaa ilmetä oma slangi, olisi ehkä vaihtaa lakanat ja ottaa viikkosuihku, ja katsoa etuovelle, onko sinne ehtinyt edellisen ovenavuksen jälkeen ehtinyt kertyä jo niin iso kinos, että ulos ei pääse. Ja kalenterin lehti kannattaa kääntää. Varokaa happea! - SeksinKauttaKaveriksi
Mulla on viisi kamunaista. Se että ollaan kamuja on aina alkanut sängystä. Joko yhdenillan tai muutaman illan juttuja. Ei parisuhde naisia eli mitään exiä. Ainoa konsti millä nainen on musta joskus kiinnostunut on juurikin seksi mielessä. Ei mulla muusta yhteyksistä olevia kamunaisia ole ollenkaan. Ollaan paneskeltu ja sen jälkeen alettu kaveriksi. Minun mielestäni miehen ja naisen kaveruus on aina jonkinlaista vipinää edeltänyt asia. Ilman yhteistä seksikokemusta olisi kaveruus jotenkin ainaisessa jännitys tilassa. Kun se seksi on kokeiltu on silloin kaveruus jotenkin läheisempää ja tiiviimpää ilman jännitystä. Tavallaan luottamuksellista koska onhan meillä se yhteinen kokemuskin. Jos seksi ei olis jotenkin liitoksissa siihen vastakkaisen sukupuolen kaveruuteen niin kai mullakin sitten olisi noiden naisten lisäksi muitakin naisia kavereina ihan kuten miehiäkin on.
- Toivotontapaus
No sinä olet sitten seksuaalisesti kiinnostava mies ja siinä suhteessa aivan päinvastainen tapaus näihin kamupoikiin verrattuna, joita kaverinainen ei näe millään tavalla seksuaalisesti kiinnostavina. Ehkä jännitettä miehen puolelta on, mutta naisen puolelta ei, ja mies roikkuu mukana toivoen että sitä jännitettä tulisi naisenkin puolelle, turhaan tietenkin. Siitähän tässä puhutaankin.
- kamupoitsu
No mitä kavereiden kanssa nyt tehdään? Naisissa on kavereina se hyvä puoli, että ovat monesti kiinnostuneet vähän eri asioista kuin miespuoleiset ystävät. Joten tulee vaihtelua kahvitteluun ja kuulumisten vaihtoon, kun samalla voi pelata lautapeliä tms. Ja jos nainen on vielä nättikin, niin tissien ja perseen kyyläämisen saa kaupan päälle. :) Se piristää aina. Itse olen myös sillä tavalla kieroutunut ihminen, että minusta on oikeasti kiinnostava kuunnella naisten ajatuksen juoksua naisnäkökulmasta. Muun muassa parisuhteista yms.
Lisäksi naispuoleisissa ystävissä on myös se hyvä puoli, että naismarkkinoilla on tietyissä tilanteissa etua, että hengailet jonkun nätin mimmin kanssa. Nainen kun on naiselle susi. Ja kilpailuviettinsä takia ovat usein valmiita tavoittelemaan miestä, josta joku muukin mimmi on kiinnostunut. Siis jos nämä likat eivät toisiaan kovin hyvin tunne, niin nainen alkaa monesti kuvitella päässään, että tuon ukon pitää olla hyvä tyyppi kun tuo pirkkokin siitä tykkää. Tai näin on ehkä joskus itselle käynyt lähinnä baari/bileympäristössä
Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä: Aika ajoin niihin naiskamuihin voi myös työnnellä kikkeliä, jos molemmat sattuvat sille tuulelle. Ja usko pois, kyllä niitä naiskamujakin panettaa. Tai muutaman kerran on omalle kohdalle sattunut myös sen kaltaista toimintaa. Ja miksipä siitä kieltäytymään jos mukava ja nätti mimmi sitä pyytää? WinWin tilanne. Unelmien prinssiksi musta ei heille ole ollut, koska tavoittelevat kuitenkin erilaisia ukkoja, mutta kikkelin omistan ja mielelläni sitä ulkoilutan. Tämä ei siis ole kaveruuden itsetarkoitus, vaan asiat vaan joskus "tapahtuvat"....- Edwardo_hit_hard
Hyviä havaintoja rintamalta. Naiset tosiaan ovat parhaita tietolähteitä miehille ns. vihulaisista. Jos vain järkeilee asioita kliinisen loogisissa asiantuntijapiireissä, niin päätyy melko varmasti ätmiksi. Jos taas ottaa onkeen rivien väleihin piilotetuista vihjeistä naisväen puhuessa, saattaa valaistua toisinaan. Ja onhan naisten kanssa mukavan kepeä jutustella aina välillä noin muutenkin. Naisissa on myös aidosti mahtavia persoonia. Sellaisten paneminen vain tuntuu jotenkin väärältä, vaikken osaakkaan tarkemmin erotella että miksi näin. Eivät he tosin yleensä olekaan naisista niitä kauneimpia, joten taitaa olla jotain ulkonäön puutteen kompensoimista yleisimmin.
Tuota naisseurassa näyttäytymistä ei voi myöskään mitenkään vähätellä. Välillä melkein ahdistavaa jos sattuu olemaan naiskavereiden kanssa liikkeellä ainoana miehenä, kun seurueen lisäksi puoli baaria tuntuu käyvän kuumana. Itselle riittää yleensä yksi ja on ikävä tuottaa pettymyksiä kenellekään. Naiskavereiden kaverit ovat myös oiva väylä lihalliseen lätkyttelyyn näin yleisemminkin. Mieskaverilla on tällöin jo lähtökohtaisesti hyvä jätkä-leima jytkästy otsaan, mikä tekee viettelyn sokkelosta mutkattomampaa. Olen havainnoinut, että monella naisonnen kanssa taistelevalla koko olemus on aika jäykkä naisseurassa. Siksi ei voi kuin suositella, että rutiinia vastakkaisen sukupuolen kanssa hengailuun haettaisiin kamunaisista.
Jos taas tarkastellaan puhtaasti panoaikeita, niin lähinnä ytmien kannattaa yrittää lähtökohtaisesti ystävystyä naisen kanssa, koska panemiseen se todennäköisesti kuitenkin päätyy jossain vaiheessa. Sama strategia ei kuitenkaan toimi oikein muille, kun harmiton kamupoika harvemmin nousee ystävyysalueelta maalintekopuuhiin. Siksi valtaosalle onkin kannattavampaa hakea täystyrmäyksiä puun takaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse664454Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1043727Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1083341Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.211906Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681893Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.871139- 89903
- 49851
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.109845Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä23774