Edelleenkään taida ketään täällä kiinnostaa. Mutta huolestuttavan tiheeseen tahtiin niitä on alkanut poistumaan. :(
https://www.youtube.com/watch?v=3Sy5Tdksuwo
Ainiin... R.I.P. Glenn Frye
36
92
Vastaukset
- kenfrye
Frye?
Samaa ikäluokkaa olevat muusikot tuppaavat kupsahtamaan suurin piirtein samoihin aikoihin.
- helmiä.sioille
Onneksi musiikki jää elämään. Maailma jäisi aika synkäksi paikaksi, jos heidän musiikkinsa kuolisi heidän mukana kun ne tulevat suuruudet ja klassikot loistaa poissaolollaan.
https://www.youtube.com/watch?v=LfeNhwnO8hw
- Toivotontapaus
Noin viikko sitten palstalla surffailtiin parhaiden nuoruusvuosien musiikkia. Kun omia suosikkejani etsin, löysin tämänkin, joka olisi ansainnut tulla nostetuksi, mutta kun en halunnut linkata liian moneen biisin, niin se putosi listaltani:
https://www.youtube.com/watch?v=j4ueaD22hg8
Ja menköön nyt sitten tämäkin: https://www.youtube.com/watch?v=C070_4ya98Y- helmiä.sioille
Katsoitko muuten sen Eagles dokkarin kun tuli Teemalta?
On muuten hieno. Avaa bändin musan uudella tavalla, vaikka siitä on jo kauan tykännyt ja paljon kuunnellut.
Don Henleykin on tehnyt hyvän soolouran. Pidän kummastakin laulajana, mutta Henley on silti laulajana hienoinen suosikki. Ja Joe Walsh kitaristina kaikista niistä kitaristeista, jotka bändissä ovat soittaneet. Felder on insinööri ja Walsh sellainen luonnonlapsi. Hienoa kitaroiden vuoropuhelua tässä vanhassa livepätkässä. Insinööri ja luonnonlapsi aluksi kilpailee keskenään kunnes huomaavat, että ei ole mieltä kilpailla vaan samaassa veneessähän sitä...
https://www.youtube.com/watch?v=puHoadtIivc - Toivotontapaus
helmiä.sioille kirjoitti:
Katsoitko muuten sen Eagles dokkarin kun tuli Teemalta?
On muuten hieno. Avaa bändin musan uudella tavalla, vaikka siitä on jo kauan tykännyt ja paljon kuunnellut.
Don Henleykin on tehnyt hyvän soolouran. Pidän kummastakin laulajana, mutta Henley on silti laulajana hienoinen suosikki. Ja Joe Walsh kitaristina kaikista niistä kitaristeista, jotka bändissä ovat soittaneet. Felder on insinööri ja Walsh sellainen luonnonlapsi. Hienoa kitaroiden vuoropuhelua tässä vanhassa livepätkässä. Insinööri ja luonnonlapsi aluksi kilpailee keskenään kunnes huomaavat, että ei ole mieltä kilpailla vaan samaassa veneessähän sitä...
https://www.youtube.com/watch?v=puHoadtIivcEn ole koskaan ollut mikään kova Eagles-fani, vaikka ne ikihitit on minullekin toki tutuksi tulleet.
- EiJaksaNäitäHehkutuksia
Noista kuolleista ei kukaan oo mitään tehny viimeseen 20 vuoteen, jotan aivan sama, tuskin jäit henkilökohtaisella tasolla kaipaamaan, oletko koskaan ajatellu kuunnella tällä hetkellä primessä olevia artisteja vai jäikö tyylitaju nuoruuteen?
- helmiä.sioille
Nojaa... Joskus kesällä lopettivat jäähyväiskiertueen. Ja tuskin tyhjille areenoille soittivat.
90-luvun jälkeen joitakin yksittäistapauksia lukuunottamatta on musiikkimaailma ollut kenties historiansa surkeinta.
Ps. 2007 heiltä tuli Long road out of Eden. - helmiä.sioille
Nojaa... Joskus kesällä lopettivat jäähyväiskiertueen. Ja tuskin tyhjille areenoille soittivat.
90-luvun jälkeen joitakin yksittäistapauksia lukuunottamatta on musiikkimaailma ollut kenties historiansa surkeinta.
Ps. 2007 heiltä tuli Long road out of Eden.Niin ja David Bowiekin ehti julkaista uuden levyn juuri ennen kuolemaansa. Eikä ole pitkä aika siitäkään kun Motörheadilta uusi levy tuli...
- ededed
Niin ja David Bowiekin ehti julkaista uuden levyn juuri ennen kuolemaansa. Eikä ole pitkä aika siitäkään kun Motörheadilta uusi levy tuli...
Tarkoitinkin hyvää matskua ja sori, jos hyökkäsin sua vastaa henk.koht., mut en jaksa tätä hehkutusta, nyt kun näitä tippuu, kuin kärpäsiä, edelleen tehdään hyvää matskua, kun jaksat kaivaa ja olet avoimin mielin, toki musiikkibisness on rappiotilassa, mut digitaalisaatio näyttää muuttavan peliä eli levy-yhtiöt ostavat valmiita paketteja ja huolehtivat lähinnä levityksestä ja proomoomisesta.
- ededededed
ededed kirjoitti:
Tarkoitinkin hyvää matskua ja sori, jos hyökkäsin sua vastaa henk.koht., mut en jaksa tätä hehkutusta, nyt kun näitä tippuu, kuin kärpäsiä, edelleen tehdään hyvää matskua, kun jaksat kaivaa ja olet avoimin mielin, toki musiikkibisness on rappiotilassa, mut digitaalisaatio näyttää muuttavan peliä eli levy-yhtiöt ostavat valmiita paketteja ja huolehtivat lähinnä levityksestä ja proomoomisesta.
Tossa Glennille...
https://www.youtube.com/watch?v=j4ueaD22hg8
- Ikis__M
Nuo pois menneet on eläneet menestyksensä aikoja silloin kun syntyi legendoja paljon niin on ihan luonnollista että ne nyt sitten kaatuu seitsemänkympin korvissa eikä siinä nyt niin hirveästi maailma enää menetä kun harva niistä tänä päivänä enää mitään poikkeuksellisen hienoa ja uutta on enää luomassa, ne vanhat biisithän joka tapauksessa jää eloon.
- helmiä.sioille
Minulle on monen poismeno kuin kaverin poismeno. Musiikkinsa kautta kuitenkin sen verran tutuiksi tulleita tyyppejä. Ja mitä he ovat muutenkin antaneet ihmisille...
Niinkuin ylempänä kerroin. Maailma olisi hyvin synkkä paikka olla ja elää. Kaikki kiitos ja kunnia heille, jotka ovat minun ja muidenkin maailmasta tehneet siedettävämmän ja paremman paikan olla.
- Hämärän_rajoilta
Ihmettelen sitä, että jos kerran Freytä muistellaan tällä palstalla, niin miksi kukaan ei ole nostanut esille kappaletta "Desperado"?
https://www.youtube.com/watch?v=iDNtqy0zjJA
Tämähän on nimikappale Eaglesin toiselta albumilta ja ensimmäinen, jonka Frey ja Henley kirjoittivat yhdessä. Temaattisesti kytkeytyy hyvin palstaan: onko laulun desperado ATM, joka on tehnyt välttämättömyydestä hyveen, vai MGTOW, jonka valintaa kertojahahmo ei pysty käsittämään?- helmiä.sioille
Kuuluu minunkin suosikkeihin bändiltä. Ajatuksena oli tuoda esiin enemmän Freyn laulamia biisejä.
- helmiä.sioille
Mä luulen, että biisin desperado on sitoutumiskyvytön tyyppi, joka tavallaan haluaisi, mutta ei vaan lopulta pysty. Vapaudenkaipuu vie voiton...
Sopii muuten paremmin naisen laulettavaksi... :)
https://www.youtube.com/watch?v=oAK5Ids7l5g - anorexia
Mä luulen, että biisin desperado on sitoutumiskyvytön tyyppi, joka tavallaan haluaisi, mutta ei vaan lopulta pysty. Vapaudenkaipuu vie voiton...
Sopii muuten paremmin naisen laulettavaksi... :)
https://www.youtube.com/watch?v=oAK5Ids7l5g - helmiä.sioille
anorexia kirjoitti:
Nätti tulkinta tämäkin. Toisaalta täytyy olla totaalinen tunari muusikkona, jos tähän biisin tarttuessaan, kusee homman täysin.
Kanye Westin ja Cheekin versiota odotellessa... :D - Hämärän_rajoilta
Nätti tulkinta tämäkin. Toisaalta täytyy olla totaalinen tunari muusikkona, jos tähän biisin tarttuessaan, kusee homman täysin.
Kanye Westin ja Cheekin versiota odotellessa... :DNyt kyllä pahoitit sen yhden palstalle kirjoittavan fanaattisen Cheek-fanin mielen epäilemällä räp-jumalamme kykyä tehdä tuostakin klassikosta omansa! Ongelma toki on siinä, että kappaleessa ei ole oikein rap-sovitukseen sopivaa kertosäkeistöä, mutta ehkä Cheek-versiossa riittääkin se, että sämplätään pari tahtia intron pianoa, lisätään konerumpubiitti ja päästetään maestro ääneen puhumaan lempiaiheestaan eli itsestään:
"Ää! Mun revolveri on kultaa ja säkit täynnä hynyä,
kun mä ryöstän koko pankin, siihen tarvita ei dynyä.
Ja kun vedän aseen esiin, se on aina varma kaato,
mä oon nykyajan legenda, desperaado! Ää!" - helmiä.sioille
Hämärän_rajoilta kirjoitti:
Nyt kyllä pahoitit sen yhden palstalle kirjoittavan fanaattisen Cheek-fanin mielen epäilemällä räp-jumalamme kykyä tehdä tuostakin klassikosta omansa! Ongelma toki on siinä, että kappaleessa ei ole oikein rap-sovitukseen sopivaa kertosäkeistöä, mutta ehkä Cheek-versiossa riittääkin se, että sämplätään pari tahtia intron pianoa, lisätään konerumpubiitti ja päästetään maestro ääneen puhumaan lempiaiheestaan eli itsestään:
"Ää! Mun revolveri on kultaa ja säkit täynnä hynyä,
kun mä ryöstän koko pankin, siihen tarvita ei dynyä.
Ja kun vedän aseen esiin, se on aina varma kaato,
mä oon nykyajan legenda, desperaado! Ää!":D
Sä oot, hämärän_rajoilta, lahjakas kaveri. Sun kantsis muuttaa tsadiin. Täällä olisi mahdollisesti mahdollisuus tutustua ihmisiin, jotka arvostaisivat sun lahjakkuutta. - Toivotontapaus
Minä en noin kolmessa tapauksessa neljästä kiinnitä oikeastaan mitään huomiota laulun sanoihin. Minua kiinnostaa musiikki ja sointi, ei lyriikka.
Olen proosan ystävä, enkä halua ratkoa mysteereitä, mitä laulun sanoissa halutaan kertoa. Poikkeuksen muodostavat ne sanat, joita ei tarvitse tulkita (näihin kuuluvat esim. laajalti tunnetun mutta vetäytyvän muusikon Casey Rybackin kappaleet) ja jotka tavalla tai toisella rekisteröityvät päähäni ilman että minun tarvii suuremmin yrittää. - Toivotontapaus
:D
Sä oot, hämärän_rajoilta, lahjakas kaveri. Sun kantsis muuttaa tsadiin. Täällä olisi mahdollisesti mahdollisuus tutustua ihmisiin, jotka arvostaisivat sun lahjakkuutta.Minäkin uskon, että Hämiksellä olisi potentiaalia vaikka mihin, mutta hän rajoittaa itse itseään. Itsemme vähättelyn suhteen meissä on paljon samankaltaisia piirteitä, mutta suurin ero on siinä, että Hämis on oikeasti lahjakas.
"mitään naisiin ja parisuhteisiin liittyviä tavoitteita en ota. Oikeastaan se elämänalue ei enää tunnu millään tavalla tärkeältä, ei edes ajattelemisen arvoiselta."
Jos hämis uskoisi itseensä ja näkisi itsensä realistisessa valossa, hän ymmärtäisi että viimeistään tuon myötä hän alkaisi olemaan kovaa valuuttaa naisten parissa.
- Jatkumoa
Rokkarit eivät ole enää niin nuoria ja raskaat huvit vaativat veronsa.
- yhdessäkuunneltiin
Minun ja rakkaani suosikkimusiikkia.
- 2626
R.I.P. Michel Tournier, Keijujen kuningas ja paljon muuta.
Frye ja Lemmy täysin tuntemattomia nimiä, David Bowien tiesin elokuvasta, hän esitti avaruusolentoa. Talven mittaan on ollut pakko tietää Lemmystä, aina FBn avatessa, puhumattakaan Bowiesta, en tiennytkään hänen olleen jumala. Porukka on aivan sekaisin.- Hämärän_rajoilta
Onneksi aina voi käpertyä syvemmälle omaan elitismiinsä, jos maailma ja populaarikulttuuri liikaa ahdistavat.
- 2626
Hämärän_rajoilta kirjoitti:
Onneksi aina voi käpertyä syvemmälle omaan elitismiinsä, jos maailma ja populaarikulttuuri liikaa ahdistavat.
Ei tietystikään populaarikulttuuri ahdista, varsinkaan musiikissa, koska en tiedä siitä mitään paitsi silloin kun joku delaa. Kerran olin kylässä, missä isäntä oli hulluna AC/DC-yhtyeeseen. Kammottavaa, mutta onneksi ulko-ovi on keksitty.
Maailma ahdistaa, Syyria, Lähi-Itä, Venäjä... Eikö sinua? - Hämärän_rajoilta
2626 kirjoitti:
Ei tietystikään populaarikulttuuri ahdista, varsinkaan musiikissa, koska en tiedä siitä mitään paitsi silloin kun joku delaa. Kerran olin kylässä, missä isäntä oli hulluna AC/DC-yhtyeeseen. Kammottavaa, mutta onneksi ulko-ovi on keksitty.
Maailma ahdistaa, Syyria, Lähi-Itä, Venäjä... Eikö sinua?Jos minulla olisi perhettä ja lapsia tai edes joitakin kauaskantoisia suunnitelmia itseni varalle, olisin toki huolissani siitä, mihin suuntaan maailma on vääjäämättä menossa. Nyt, mihinkään sitoutumattomana, en kuitenkaan jaksa erityisemmin välittää siitä, miten tässä tulee käymään.
- 2626
Populaarikultuurista, tottahan toki pidän populaarikulttuurista, en vain teidän sukupolvenne populaarikuluurista. Tai omanikaan, mutta kun mennään vanhempiin ja isovanhempiin, silloin kolahtaa. Musiikin suhteen olisin Ikiksen ihannekumppani, eläköön vanhat hyvät ajat, en silti edelleenkkään leivo pullaa.
Maailman menosta olet oikeassa, huolet kasvavat heti kun on lisääntynyt, huoli jälkikasvusta on paljon suurempi kuin itsestä.
- Gfryi
On se vaan jännä, kun joku "stara" kuolee niin ollaan niin faneja että... ( ei osata edes nimeä kirjoittaa oikein ??? ) Vituttaa tuollanen jeesustelu.
- 2626
Näpisvihre voi tulla kenelle tahansa, varsinkin kun jokin palstapäivittäminen ei ole väitöskirja. Enemmän olen huolissani oikeasti kirjoitustaidottomasta porukasta, jota erkki-täti ansiokkaasti suomikin toisessa ketjussa.
- budovaari
Kirrjoitustaitokin on vähän niin ja näin, silloinkun jengillä ei ole mitään todellista sanottavaa... vaikka miten hienosti pyrkisit itseäsi ilmaisemaan.
- dgfsd
Muistan että aikoinaan oli sellainen biisi kuin "Don Henley must die"
Tuossa linkkikin "Don Henley must die"
https://www.youtube.com/watch?v=Wm-o7_VVAoU
Jokohan tänä vuonna on hänenkin vuoronsa? Niin kateellisia ovat Rock'n'roll jäärät kaikille uuden ajan sankareille, etteivät keksi enää muuta kuin kuolla.
- tuttujuttuhallikainen
Mitähän huolestuttavaa aloittajan mielestä siinä on että näitä rokkareita kuolee? Ihmisiähän he ovat ja ihmiset ovat kuolevaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747644Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583193- 372486
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj82102Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352044- 221988
- 131887
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151673- 611611
- 181589