En voi uskoa että joku mies

sanonvaan

alkaa seurustelemaan naisen kanssa jolla on lapsia jonkun toisen miehen kanssa. Sijais isäksi naisen lapsille ja elättäjäksi. Siis jos lapsia tekee niin lapsilla pitää olla se biologinen isä joka kasvattaa niitä lapsia eikä naisenkaan pidä antaa jonkun toisen miehen kasvattaa niitä lapsia vaan naisen kuuluu olla sen miehen kanssa joka on ne lapset alulle laittanut.

21

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet vanhanaikainen.

• 15p5

Osu ja uppos! :D

• Periaatehan sulla on periaatteessa ihan ok. Aina se ei vaan käytännössä skulaa noin mallikkaasti. Nimittäin, että lapsen biologinen isukki on ottamassa vastuuta. Jos kaiken voisi ennustaa olisi elämä usein paljon helpompaa.

Sitten taas omasta mielestä parempi ilman isää/äitiä, kun vaikka väkivaltaisen retkun tai muuten holtittoman isän/äidin kanssa. Tai jatkuvasti ja toistuvasti kroonisesti tappelevien vanhempien ongelmien keskellä itkemässä. Tämä aihe koskettaa yhtälailla yh-isejä kuin äitejäkin. Suotakoon heille onni jonkun kanssa, joka heidät lapsineen onnelliseksi tekee.

Adoptiovanhemmatkaan eivät ole biologisia vanhempia, mutta kykenevät monesti tarjoamaan lapselle paremman ja rakastettavamman elämän kuin ne biologiset vanhemmat, joita ei voisi vähempää kiinnostaa. Yhtä hyvin joku ei biologinen isäpuoli tai äitipuoli siihen pystyy. Riippuu ihmisestä ja asenteesta.

Itsekin olen aika juro ihminen joka ajattelee, että lapset tehdään vain yhden miehen kanssa eikä lapsilla ole kuin yksi isä. Ketään muuta en isäksi huolisi edes leikisti. Niinpä oma ratkaisu olisi jos ero tulisi tai kumppani kuolisi ennen aikojaan, että en ottaisi uutta kumppania vaikka sellaisen ehkä saisinkin. Joku kävelevä katastrofi siitä vielä puuttuisi. Ja vaikka joku mies olisi kuinka ihana ja hyvä ihminen, niin ei sittenkään.

Olen sisälläni lukinnut kaikki tunteeni tähän lasten isään, eikä hänen tilalleen näin ollen voisi tulla ketään toista. Ei isänä eikä rakastettuna. En tiedä ajattelisinko toisin, jos olisin nuori tai parisuhteita kokematon, voiko ajatukset muuttua. Epäilen ettei sillä olisi mitään vaikutusta, kun sisällään tietää kuka on se palapelin omaan kylkeen kuuluva palanen.

• Ei seurustelu kenestäkään toisen lapsille sijaisisää tai kasvattajaa tee.

En ymmärrä tätä valtavaa energiamäärää, mikä tällä palstalla käytetään yksinhuoltajista puhumiseen. Sitä olettaisi, että ihmiset käyttäisivät energiansa johonkin sellaiseen mitä he _haluavat_ eikä päinvastoin. Jos naisille olisi vastaava Sinkut-palsta, niin vaikea kuvitella että siellä keskusteltaisiin ätmeistä. Kyllä keskustelut todennäköisemmin liittyisivät niihin miehiin, joita naiset haluavat.

• Nnnaaiinenn

Näitä poikaressuja vaan pelottaa niin kovasti se jos joutuisivat perheeseen. Olen usein kuullut että yksinhuoltajia olisi helppo saada, ts ätmeilläkin olisi mahkuja lapsellisiin naisiin.

En kyllä itsekään ottaisi lapsellista miestä ettei sen puoleen. ;) Se taas johtuu huonosta stressinsietokyvystäni ja omistushaluisuudestani. Olen joskus kokeillut miltä tuntuu olla numero 2, lapsen jälkeen toisella sijalla. Ei kiva ei.

• "Ei seurustelu kenestäkään toisen lapsille sijaisisää tai kasvattajaa tee."

Juurikin näin. Ei voi olla vastuuta, kun ei ole oikeuksiakaan. Kyllä yksinäiset vanhemmat hoitaa omansa tahoillaan.

• Tuohan on juurikin uskon asia. Vähän kuin joulupukkiin uskominen.

• Kilttiatm

Nainen haluaa parempi tuloisen miehen joten se eroaa siitä hyvästä isästä ja ottaa tilalle huonon jännämiehen jolla on sitä rahaa. Vastineeksi nainen saa rahaa ja huonon kohtelun joka on parempi kuin se kiltti biologisen isän kanssa seurusteleminen.

• minttumargarita

Rikas jännämies ei ole huono.

• Niin paits jos se biologinen isä on se joka kohtelee sitä naista huonosti huolimatta siitä että nainen on kantanut sen lasta sisällään 9kk.

• Kyllä tuo liian vaikea pala olisi itsellenikin nieltäväksi, kun jotenkin ahdistaa jo sekin, jos nainen on jonkun toisen miehen exä, eli kaikkein mieluisin partneri minulle olis kaltaiseni elämäntapasinkku, jota kukaan ei ole vielä päässyt omimaan missään vaiheessa, vaan olemme toistemme ensimmäiset elämänkumppanit. Harmi vaan nää ei tuu todennäköisesti toteutumaan koska realismi on kumminkin olemassa. Tosin jo tiedän, että niitä mielenkiintoisia ikisinkku naisiakin on olemassa, mutta se vaatii molemminpuoleisen tahtotilan tehä jotain.

• Sani.veera

Tarvitset aikakoneen.

• Sani.veera kirjoitti:

Tarvitset aikakoneen.

Samaa miettinyt. Tekisin jotain toisin mikäli sais elää uudelleen.

• Kilttiatm

Ei lapsi tee yh naisesta huonoa joten en minä sen lapsen perusteella hylkää ketään naista. Jos naisella olis jännämies exä joka vaikeuttaa naisen elämää niin en halua siihen soppaan sotkeutua.

• parisuhdemies

On niin vaikeaa löytää yli 30 v lapsetonta naista joten jos haluaa seurustella niin oli pakko ottaa yksinhuoltaja nainen.

• Kenenkään ei ole pakko yhtään mitään. Jos asenne sitoutumiseen on "mun on pakko", niin en panis todellakaan rahoja suhteen onnistumiselle.

• Nojoon

Ei kaikilla lapsilla ole mahdollista biologisen isän turvaan eikö silloin ole hyvä jos äidit löytää vastuuntuntoisien ja hyvän miehen, joka kasvattaa lapsia kuin omiaan vaikka ei leikikkään lasten biologista isää.

• "eikö silloin ole hyvä jos äidit löytää vastuuntuntoisien ja hyvän miehen"

Ei ole. Jokainen vastaa itse teoistaan.

• Jakorasiahantuo

Entäpä nainen jolla on viisi lasta ja kaikilla eri isä, kertoo aika paljon naisesta, tällainen olisi ollut tarjolla mutta sanoin että jos nyt ei kuitenkaan olla ihan samalla aaltopituudella tän jutun suhteen, vaikka hän hyvin kaunis onkin, joten ei jatkoon.

• Mikäminäolisin

Olen huomannut lapsellisten naisten netti-ilmoituksissa vakiomantran "En etsi lapsilleni isää, heillä on jo sellainen". Mikä minä olisin noille lapsille, joiden kanssa kuitenkin joutuisin elämään, jos suhde heidän äitiinsä kehittyy pidemmälle? Kuitenkin haluaisin siinä tapauksessa läheiset ja hyvät välit puolison lastenkin kanssa.

• Viimeistään eron jälkeen nainen olisi ex, mutta ne lapset ei ainakaan yhtään mitään. Ja nykyajan palstatotuus on että kaikella on vain aikansa. Joten jyrkkä ei uusioperheille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      43
      6034
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      36
      3759
    3. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      63
      3532
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      508
      3056
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      232
      2235
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      159
      2096
    7. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      52
      2062
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      30
      1707
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1371
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1343
    Aihe