Miksi naiset kuvaa itseään?

Ihmettelenvain

Mikä tarve naisilla on heruttelu kuvien ottoon? Ja ei puhuta pelkistä teineistä vaan ihan päälle kolmekymppisistäkin. On niin treffi palstoilla yms kuva palveluissa, facessa jne aina akoista sellaisia peilistä perseeseen otettuja kuvia tai yläviistosta tisseihin. Sitten valittavat samaan hengenvetoon kun miehet eivät halua nähdä heitä kuin seksiobjekteina ja katsovat vain tissejä. Helvetti itsehän he omaa oksaansa sahaavat. Mutta jotenkin lapsellista touhua tuo itsensä heruttelu kuvaaminen. Ja selitys ei mene läpi kuten se "meikkaan vaan itseäni varten"

35

1938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luolamadonna

Nainen yrittää nähdä mitä muut näkevät. Toisinaan on vaikea hahmottaa omia äärirajojaan.

(Fotoilevaa naurua)

• Luolamadonna

Yksi hyvä keino tämän epäkohdan kiertämiseen on muiden kuvailu. Sitten räpsyt voi postaa. Vaikka tänne.

(Reps)

• Nnnaaiinennn

Miksi ihmiset menee turisteina katsomaan kaunista maisemaa? Ja valokuvaamaan sitä?
      Eikä vartalokuvien pitäs tehdä kenestäkään seksiobjektia...eikö meillä kaikilla ole peppu ja tissit kuvasi niitä tai ei.

• 1plus5

Näissä mainoskuvissakin haarojaan levittelevä tolppaskakin kuvaa itseään peilin kautta. Googlasin.

• Luolamadonna

En menekään salille vaan peilikauppaan.

(Reps)

• sielurtsiisyntiä

Chafakin Sarakin "unohti suomen kielen" - "Idiotismi toimii"

• Juuri tällaisiin kysymyksiin naisilta ei koskaan saa vastausta.

• simple.truth

Naiset rakastaa huomiota, validointia.

• Ehkäpänäin

Suomalaisilla naisilla on usein pohjimmiltaan huono itsetunto. Suomessa ei ole ollut tapana kehuja tyrkyttää ilman erityisen hyvää syytä, ettei vaan pääsis ylpistymään. Toisin on esimerkiksi Etelä-Euroopassa.
      Luulen, että ne herutuskuvat ja omien parhaiden puolten esittely on hyväksynnän hakemista ja itsetunnon pönkitystä. Näin. Ei välttämättä kaikilla, mutta ainakin itse naisena tuntuu tosi hyvältä, jos joku peukuttaa vaikkei paljasta pintaa oiskaan näkösällä ja ois hyvinkin kiltistä kuvasta kysymys. Sen verran vähän positiivista palautetta ulkonäöstään saa (ja muutenkin kokenut torjuntaa miesten taholta), että pienimuotoinen kannustus somessa paikkaa hyvin tilannetta.

• rumamaija

Vaikea vastata tuohon, koska itse ainakin inhoan valokuvien ottoa. Otan itsestäni kuvan vain kun on aivan pakko (esim. nettideitti pyytää saada kuvan) ja suhtaudun hyvin negatiivisesti siihen, jos joku sukulainen tai kaveri yrittää ottaa kuvan musta. En ylipäätään tykkää olla kuvissa.

• Mulla sama. Olen kiertänyt ongelman siten, että itse kuvaan kaikki tapahtumat, eipähän joudu kameran eteen.

• Tsirputin

Luontokapoaleet ovat aikojen alusta lähtien koittaneet näyttää mahdollisimman hyvältä. Niin urokset kuin naaraat. Uroksilla vielä taipumus rakentamansa pesän eli omaisuuden esittelyyn. Ne määräävät, kenen geenit pääsevät jatkoon. Vaikea niin pitkää evoluutiota on yhtäkkiä poistaa, tai evoluutiota ylipäätään.

• Naisasialooseri1

Heteromies ei todellakaan koita näyttää hyvältä, ei ainakaan minun heteroseksuaaliset YTM kaverini. He laittavat someen kymmeniä kuvia autoistaan, mönkijöistään, moottoripyöristään yms. ja tyhjentämistään viina ja kaljapulloista, mutta eivät todellakaan perseestään ja öljytystä sikspäkistä.

• rumamaija
        Naisasialooseri1 kirjoitti:

Heteromies ei todellakaan koita näyttää hyvältä, ei ainakaan minun heteroseksuaaliset YTM kaverini. He laittavat someen kymmeniä kuvia autoistaan, mönkijöistään, moottoripyöristään yms. ja tyhjentämistään viina ja kaljapulloista, mutta eivät todellakaan perseestään ja öljytystä sikspäkistä.

Minun vakipanoni on laittanut kymmeniä kuvia itsestään vatsalihakset paljaina ilman paitaa. Yleensä poseeraa aina paidattomana yläkroppaansa esitellen. Lisäksi se usein tarkisti peilistä miltä hiukset näyttivät juuri ennen kuin lähti luotani.

Kyllä nykyaikana osa miehistä haluaa siis näyttää itsekin hyvältä ja jopa mainostaa ulkonäköään fb:n kautta.

• Tsirputin

Autot ja jne kuuluvat samaan kastiin, omaisuuden esittelyyn. Rällästäminen testosteronin.

• Naisasialooseri1
        rumamaija kirjoitti:

Minun vakipanoni on laittanut kymmeniä kuvia itsestään vatsalihakset paljaina ilman paitaa. Yleensä poseeraa aina paidattomana yläkroppaansa esitellen. Lisäksi se usein tarkisti peilistä miltä hiukset näyttivät juuri ennen kuin lähti luotani.

Kyllä nykyaikana osa miehistä haluaa siis näyttää itsekin hyvältä ja jopa mainostaa ulkonäköään fb:n kautta.

Sinä siis rumana naisena vaadit olla ilmaishuora miehelle jolla on treenattu kroppa vaikka itse olet kaukana siitä?

• rumamaija

Sinä siis rumana naisena vaadit olla ilmaishuora miehelle jolla on treenattu kroppa vaikka itse olet kaukana siitä?

Kroppani on ihan kunnossa. Ei ehkä tosin treenattu, mutta normaalipainoinen/hoikka kuitenkin.

• Naisasialooseri1

Naiset, jotka tuollaisia kuvia ottavat ovat todella noloja ja vajaaälyisiä. Eivät ilmeisesti tajua kuinka naurettava aikuinen, parhaat päivänsä nähnyt nainen joka ottaa herutuskuvia, on. Luulisi hävettävän.

• OnniSinänsä

Ettet itse tajua kuinka nolo olet Nalli.

• että.silleen

Tunnustan ottaneeni itsestäni "heruttelu kuvat" ja lähetin niitä miesystävälleni aina joskus... sopivissa tilanteissa viestin kera. En minä kuviani julkisesti esittele netissä tai jonkin lehden sivustoilla.
      Jos tämä exä taas saisi päähänsä julkaista niitä, ei murhetta; niistä ei tunnista minua. Yhdessäkään kuvassa ei ole kasvoja kuvattu rintojen lisäksi, tai koko vartalokuvani on jätetty torsoksi...ilman päätä.
      Hän toki sai kasvokuvianikin milloin kieli huulia lipoen, milloin suu mutrussa.
      Kuvat olivat kätevä muistutus olemassa olostani... yksinkertaisella viestillä: kaipaan sua!
      Koskaan hän ei pahastunut lähettämistäni kuvista, päinvastoin. Minä elin silloin sitä suhdetta exän kannssa.
      Mitä niistä joku nobody ajattelee... yks hailee!

• YasminKunhanHerutin

Et ole siis vielä huomannut, että ne jotka eivät tykkää tulla nähdyiksi seksiobjekteina eivät yllätys yllätys yllätys laita itsestään herutusselfieitä?

• että.silleen

Jos sun kommenttisi oli mulle tarkoitettu?... niin silloin et itse huomannut ett olen lähettänyt niitä vain yhdelle miehelle ja todellakin mainitsemastasi syystä.
        Mä en todellakaan halua olla yllätys yllätys jonkun täysin vieraan herutusselfienä!
        Ainoastaan hänen jolle ne lähetin silloin. Palauteta ei useinkaan tarvinnut kauaa odottaa, kun seisoi jo ovella....

Mukavaa iltaa teille tänne. Minä olen lähdössä ulkoileen...

• antiduck
        että.silleen kirjoitti:

Jos sun kommenttisi oli mulle tarkoitettu?... niin silloin et itse huomannut ett olen lähettänyt niitä vain yhdelle miehelle ja todellakin mainitsemastasi syystä.
        Mä en todellakaan halua olla yllätys yllätys jonkun täysin vieraan herutusselfienä!
        Ainoastaan hänen jolle ne lähetin silloin. Palauteta ei useinkaan tarvinnut kauaa odottaa, kun seisoi jo ovella....

Mukavaa iltaa teille tänne. Minä olen lähdössä ulkoileen...

Sanon nyt, kun tämän huomasin, että EI ole missään tapauksessa sulle tarkoitettu, en tunnista sinua/tilannettasi enkä tarkoittanut mitään tuollaista.

Tarkoitin ihan, että yhdet eivät tykkää objektina olemisesta ja aivan toiset laittavat julkiseen jakoon noita tissi- ja persposeerauksiaan huulet töröllä.

• Riippuu miksi ja kenen kanssa. Toimii esim. Esileikkinä. Puolin ja toisin.

• m-i-e-s

Kyllä, yksi herutuskuva ja se legendaarinen Älvs.. se talo jonka kirjoirtaminen ei luonnistu ja Skoda Octavia. =P Olisi sinun tai siis heruttajan siis.

• m-i-e-s kirjoitti:

Kyllä, yksi herutuskuva ja se legendaarinen Älvs.. se talo jonka kirjoirtaminen ei luonnistu ja Skoda Octavia. =P Olisi sinun tai siis heruttajan siis.

Yksi alastonkuva ja saan auton? Fine by me. Ois aika hyvä diili. Tosin ei kortiton autoa kaipaa. :P

• Ei.kaikki.naiset

Se on muotia. Ihmiset luulee että niin kuuluu tehdä. Toinen on tuo duck-face. Joskus kun näkee randomien ihmisten ottavan selfien, niin on tosi koomista kun näkee niiden vääntävän naamansa siihen ilmeeseen. Kai ne joskus kymmenien vuosien päästä huomaavat, että vittu miten typerän näköistä... Olis tosi kiva joskus päästä katsomaan mitä ne tekee, kun niistä otetaan "virallinen" kuva esim. passia varten - meneekö turpavärkki tötterölle kuin refleksinä silloinkin? Sanooko kuvaaja "älä irvistele"? Itse en ota kuvia itsestäni koskaan. Muutenkin vihaan kuvattavana ja esillä olemista missään yhteydessä.

• 7plus2

Ylimielistä ylpeilyä kaikki tyyni. Kertoo narsismista ja kuinka yleistä se on.

• Naisasialooseri1

Ei ole kovinkaan yleistä. Meitä aitoja narsuhirviöitä on todella vähän. Narsismi ei ole mitään itserakkautta ja minä olen paras tyylistä elvistelyä. Esim. Cheek ei ole narsisti, mutta Elliot Rodger oli

• Ei kun naiset kuulemma meikkaavat, käyttävät liian pieniä vaatteita ja heruttavat toisia naisia varten. Eihän nyt sentään miehiä varten...

• Ihantottatääon

Kaikki naiset meikkaavat vain omaksi ilokseen tai muita naisia varten kuten vaikkapa lappilaisella eräkämpällä. Tottakai he pukeutuvat minihameisiin ja pikku toppeihin sekä maalaavat naamaansa sotamaalaukset ja laittavat korkkarit jalkaan ihan vaan siksi että hakevat lähteestä vettä, riekon langasta ja tekevät tervastulet ja siis ihan vaan itseään varten ei muita.

• Mitäs tuossa on ihmettelemistä..Etkö tajua, et he kauppaa siellä itseään. Mitä paremmat kuvat, sen parempaa ja enemmän mies materiaalia heille on tarjolla. Ei ole rakettitiedettä tämä asia käsittää.

• Naisasialooseri1

Mutta kyllä se mies kävelemään lähtee jos ne kuvat eivät vastaa todellisuutta, viimeistään yhden panon jälkeen.

• Siksi koska ne ovat tyhmiä kakkapäitä.

• Nyt äkkiä pisu ja pesu ja kipinkapin nukkumaan, niin jaksat sitten aamulla herätä reippaana päivähoitoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2829
    2. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      21
      2333
    3. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2228
    4. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2203
    5. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1891
    6. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      29
      1575
    7. Tykkäätkö siitä

H- naisesta?
      Ikävä
      22
      1453
    8. Haluaisin vielä

Yrittää. Annatko meille enää mahdollisuutta
      Ikävä
      29
      1341
    9. Tiedät että haluan

Sinut vaikka elämäni on nyt tätä. Olen niin pitkään kärsinyt tästä.
      Ikävä
      16
      1294
    10. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      16
      1246
    Aihe