Miksi nainen palaa huonoon suhteeseen hyvästä?

Typertynytmies91

En saa mielenrauhaa ennen, kuin saan tämän kysymyksen mielestäni ja kaipaisin nimenomaan naisilta tähän vastauksia, että miksi olette palanneet huonoon suhteeseen hyvästä suhteesta tai ylipäätään jos teillä on ollut kaksi vaihtoehtoa: uusi hyvä mies ja entinen huono mies niin miksi olette palanneet sen huonomman luo. Itseäni kalvaa tämä tilanne, koska minä en saa siihen tolkkua, eikä saa ystävänikään (mies ja naispuoliset) eikä psykologikaan jolle puhuin asiasta. Eli seurustelin naisen kanssa liki 2 vuotta ja sitten hänen ex tuli sotkemaan kuviot (koittanut aiemminkin pari kertaa, mutta ei ihan onnistunut esittämällä mm. muuttuneensa vaikka ei ollut yms.). Erottuamme olimme molemmat sinkkuina ja hän ei oikein osannut päättää minun ja tämän huonomman välillä. Kahden viikon ajan hän antoi kuitenkin ymmärtää minun olevan se ihanin ja paras hänelle ja ainut joka osaa hänestä huolehtia ja maalaili minulle kuvia jo perheestä ja muusta mistä olimme suhteenkin aikana jo puhuneet ja sitten naistenpäivänä ilmoittaa kun olen juuri antamassa hänelle lahjaa ''Haluan olla ___ kanssa. Tuntuu, että teen virheen jos olen sinun kanssasi''. Tuli täysin varoittamatta sanomaan tämän ja olin jo hommannut asunnon ja työpaikan samasta kaupungista missä hän asuu. Ennen sitä oli vain sanonut, että hänellä on hieman ahdistunut olo eikä tiedä miksi. Kokoajan oli antanut minun ymmärtää, että olen se jonka kanssa hän haluaa olla ja sitten täysin puskista tulee sanomaan, että haluaa olla tämän toisen kanssa ja se jos mitä kukaan ei ymmärrä. Kertoi, että tämä toinenkin on nyt muuttanut samaan kaupunkiin. Ei saanut mitään muuta vastausta, kuin ''Ehkä haluan tuttua ja turvallista enkä uutta ja mielenkiintoista. Sie oot uusi, mielenkiintoinen, jännittävä seikkailu. Pitäisi opetella niin monta asiaa sun kanssa uusiksi. Olet täysi vastakohta: ihana, söpö, niin hauska, mukava, halittava, pussattava, niin erilainen...''. Olimme sentään liki 2 vuotta yhdessä niin en sanoisi olevani ihan niin uusi ja hänen edellinen suhteensa oli kaikkea muuta, kuin turvallinen. Laitan tuohon alemmas erilliseen tekstiboxiin vertailun meistä kahdesta eli siis minusta ja tuosta hänen exästään niin ehkä te osaatte naiset paremmin sanoa miksi hän palasi tuohon huonoon suhteeseen josta aikoinaan lähti:

26

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Typertynytmies91

      1. En tupakoi tai käytä huumeita ja juon harvoin enkä koskaan humalahakuisesti. Hänen ex käyttää tai ainakin käytti huumeita.

      2. Minä etsin aktiivisesti töitä enkä laiskottele. Hänen ex pelaa yöt läpeensä tietokonepeliä ja nukkuu päivät ja tekee töitä vähän silloin kun huvittaa.

      3. Minä olen itsenäinen ja hoidan omat asiani itse kuten laskut ja muut ja pidän kotini siistinä. Hänen ex ei hoida asioitaan, perheensä hoitaa laskut, asunto on retuperällä yms.

      4. Minä pidän huolta lemmikeistäni. Hänen ex dumbbasi omistamansa koirat vanhemmilleen, koska ei viitsinytkään huolehtia niistä enää.

      5. Minä haluan perheen kuten nainenkin. Hänen ex ei halua enempää lapsia, koska edellisestä suhteesta on jo yksi.

      6. Pidän huolta ulkonäöstäni ja hygieniastani. Hänen ex käy kerran viikossa suihkussa ja saattaa pitää samoja vaatteita 3 viikkoakin putkeen. Poimii lattialta lähimmät vaatteet.

      7. Minä olin suhteessa ja erossakin ollessa naiselle aina rehellinen. Hänen ex valehteli hänelle jatkuvasti.

      8. Minä kehuin aina naista kauniiksi kuten hänen silmiään yms. Hänen ex kehui häntä vain kun nainen erikseen huomautti ja yleensä kehut olivat luokkaa ''Juu sulla on kiinteet reidet. Hyvä kun oot treenannut etkä lihonut''. Pariin kertaan sanoi naiselle jopa ''et saa painaa enempää, kuin 60 kiloa. Muuten en ole kanssasi'' ja laitteli naiselle kuvia fitness-naisista.

      9. Minä pyysin anteeksi vilpittömästi jos satutin toista tai mokasin jossakin asiassa ja kun olimme riidelleet. Hänen ex sysäsi syyn aina hänen niskoilleen, itkua tihrusti niin että se oli nainen joka lopulta pyyti anteeksi vaikka mies itse olisi tehnyt väärin yms.

      10. Pidin kiinni aina sovituista asioista kuten milloin nähdään. Hänen ex oli aina myöhässä ja pahimmillaan jopa 3 tuntia.

      11. Minä olin aina tukena ja turvana ja kuuntelemassa ja lohduttamassa ja läsnä. Hänen ex ei tullut edes lohduttamaan häntä kun nainen oli ollut autokolarissa heidän suhteensa aikana vaan oli mennyt kuskaamaan äitinsä kotiin ja sanonut naiselle ''Voi toista''.

      12. Minä huolehdin naisesta kun tämä oli kipeä ja ylipäätään muutenkin. Hänen ex ei tehnyt yhtään mitään naisen ollessa kipeänä tai kun tarvitsi muuten huolenpitoa.

      13. Minulla ja naisella on enemmän yhteisiä juttuja ja kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia. Hänen exällään ja hänellä on vain kaksi samaa kiinnostuksen kohdetta ja nainen ei edes muista heidän suhteensa ajalta mitään yhteisiä inside juttuja.

      14. Seksistäkin nainen on sanonut minulle, että meillä se on ollut parempaa, monipuolisempaa ja pitkäkestoisempaa. Hänen ex oli makuuhuoneessa sellainen, että välillä piti väkisin saada seksiä ja jos ei saanut niin hän mökötti ja seksi oli sitä, että hän jaksoi 15 minuuttia ja sitten nukahti tai paineli koneelle ja joskus herätti naisen keskellä yötä seksiin tai saattoi käydä kaverin kanssa kaupungilla ja tuli hetkeksi kotiin pyytämään seksiä ja sen jälkeen meni takaisin kaupungille.

      Tässä nyt näin muutamia. Kuitenkin heidän suhteestaan puuttui kaikki sellainen turvallisuus, läheisyys, toisen läsnäolo tarvittaessa, yhteiset harrastukset ja muut. Sen takia hän jätti aikoinaan tuon miehen kun heidän suhteensa vaan jumitti paikallaan eikä nainen saanut siitä mitään irti muuta kun kaikkea tuota. Mies ei koskaan ostanut hänelle edes syntymäpäivälahjaa toisin, kuin minä. Muistan senkin kun aloimme ensimmäistä kertaa naisen kanssa seurustelemaan niin nainen kun pudotti kaukosäätimen niin hän säpsähti. Hän oli tottunut edellisessä suhteessa siihen kun hänen exänsä huusi hänelle jos hän pudotti kaukosäätimen, pelikoneen ohjaimen tai muuta ja odotti, että teen samoin, mutta en koskaan tehnyt. Miksi siis nainen haluaa palata tuollaiseen suhteeseen jossa on ollut onneton ja josta halusi lähteä? Hän sai minulta kaikkea sitä mitä toiselta ei saanut ja oli ollut onnellinen. Voiko tosiaan jopa kahden vuoden jälkeen käydä niin, että toinen saattaa pelätä tulevaisuutta sen uudemman kanssa kun on tottunut tuohon toisen toimintatapaan ja pitäisi tavallaan totutella ns. normaaliin parisuhteeseen sitten taas toisen kanssa?

      • Kommentoija69

        Ole iloinen, että pääsit tuosta naisesta ajoissa eroon! Teillä ei ollut kaiketi lapsia eikä yhteistä omaisuuttakaan. Suret aikasi, mutta se menee ohi. Arvosta itseäsi. Kun olet käsitellyt tämän loppuun, älä missään tapauksessa ota tuota eksää enää takaisin. Jos niin teet, kadut sitä vielä katkerasti! Muutoinkin sinun kannattaisi olla yksiksesi pidempi tovi ja miettiä tarkasti mitä parisuhteelta todella haluat, mistä olet valmis tinkimään ja mistä et. Kun olet arvosi selvittänyt, pidä niistä kiinni äläkä anna minkään suhteen tulla niiden tielle.


      • Realwomena

        Jotkut naiset tykkääväät reppanoista ja rentuista. Heillä on usein myös läheisriippuvuus tai sitten parantajasyndrooma; kuvittelevat rakkautensa olevan jotain niin ihanaa, että se parantaa esim. alkoholistin. SInun naisesi kuuluu luultavimmin tähän sakkiin.

        Naisesi siis valitsi toisen, ja ei rakastanut sinua. Jatka elämääsi, naisesi menetti paljon enemmän kuin sinä.


      • Typertynytmies91
        Realwomena kirjoitti:

        Jotkut naiset tykkääväät reppanoista ja rentuista. Heillä on usein myös läheisriippuvuus tai sitten parantajasyndrooma; kuvittelevat rakkautensa olevan jotain niin ihanaa, että se parantaa esim. alkoholistin. SInun naisesi kuuluu luultavimmin tähän sakkiin.

        Naisesi siis valitsi toisen, ja ei rakastanut sinua. Jatka elämääsi, naisesi menetti paljon enemmän kuin sinä.

        Todennäköisesti se on tuo läheisriippuvaisuus ja parantamishalu kun hän yritti yhdessä välissä parantaa exänsä pois huumeista ja joutui lopulta itse sen seurauksena kokeilemaan niitä ja melkein kuoli sen takia kun exänsä antoi yliannostuksen.


      • Skrivaat tuos "Muistan senkin kun aloimme ensimmäistä kertaa naisen kanssa seurustelemaan...". Ymmärränks oikein, mimmi o lähteny vähäks aikaa pois & palannu luoksesi?


      • Typertynytmies91
        oy_bimbo_ab kirjoitti:

        Skrivaat tuos "Muistan senkin kun aloimme ensimmäistä kertaa naisen kanssa seurustelemaan...". Ymmärränks oikein, mimmi o lähteny vähäks aikaa pois & palannu luoksesi?

        Kyllä. Kaksi kertaa lähtenyt, mutta vain viikon ajaksi ja kas kummaa iski katumus ja tuli takaisin häntä koipien välissä saatuaan siipeensä. Kolmas kerta oli pisin aika ja kuukausi erossa minä aikana selvitteli asioita molempien kanssa ja kokeili juurikin noita huumeita ja sen episodin jälkeen tuli taas takaisin ja yhdessä sen jälkeen.


      • Typertynytmies91 kirjoitti:

        Kyllä. Kaksi kertaa lähtenyt, mutta vain viikon ajaksi ja kas kummaa iski katumus ja tuli takaisin häntä koipien välissä saatuaan siipeensä. Kolmas kerta oli pisin aika ja kuukausi erossa minä aikana selvitteli asioita molempien kanssa ja kokeili juurikin noita huumeita ja sen episodin jälkeen tuli taas takaisin ja yhdessä sen jälkeen.

        Sit e kannata toivoo pysyvää parisuhdetta. Olkapäänä harkintaaki kandee mietti, mikäli uusvanha kundikaveri on mustasukkainen. Mahdollisessa huumehörhöilyssä saattaa tulla kirveen kanssa kylään.


    • toinenmies888

      Yksi lyhyt perussyy on siinä, että tuollaiset nuoret naiset haluavat aina sitä, mitä heillä ei juuri sillä hetkellä ole. Ei sillä ole väliä, onko ne haluamansa asiat rationaalisesti järkeviä vai ei, aina haikaillaan sen perään, mitä ei ole, eikä nähdä sitä, mitä on. Koita ymmärtää, ei vika sinussa ole.

    • Jostain syystä tulee mieleen, että joko kyseessä on kuten edellinen kirjoitti tai siitä vähemmän jämptistä kaverista on helpompaa erota, jos vapaudenkaipuu iskee. Voi siis olla sekin ettei ole valmis vielä sitoutumaan ja sun kanssa se olisi sillä tiellä, että sitoutua pitäisi ja olla tosissaan.

      Tai sitten sekin tulee vielä mieleen, että haluaa olla suhteessa missä hän saa olla hoivaava kanaemo, joka laittaa miehen asioita kuntoon ja saa siitä hyvän olon? Tuntee ehkä itsensä tarpeellisemmaksi, kuin sinun kanssa joka osaat pitää itse itsestäsi huolta?

      • Täytyy vielä lisätä, että joillekin naisille hankalassa suhteessa eläminen on kuin "miehuuskoe" miten vahvana siitä hengissä selviää. Kuulostaa sairaalta ja hullulta, mutta joku ihmeen masokismi itsensä äärirajoille vetäminen on joillekin tila mikä saa tuntemaan voimakkaasti ja tuntemaan olevansa elossa.

        Liian hyvin olisi liian helppoa.


      • Typertynytmies91

        Mutta juuri tuon takia hän siitä suhteesta alkujaan lähtikin, koska hän joutui tekemään kaiken ja mies ei tehnyt mitään ja hänellä oli paha olla. Silloin kun tapasimme niin hän pelkäsi vastata miehelle jopa puhelimeen jos läsnä oli muita miehiä, koska mies on niin mustasukkainen. Sen takia hän alkujaan rakastuikin minuun kuulemma, koska olin täysi vastakohta ja sitä mitä hän mieheltä toivoi ja odotti, mutta ei koskaan saanut sitä exältään. Kyllä hän minustakin huolta piti ja oli tarpeellinen, mutta ei ehkä niin paljon. Enemmän se oli niin, että hän tarvitsi enemmän minua asioissa.

        Olen miettinyt voisiko mies olla narsisti, koska onnistuu vakuuttamaan naisen niin hyvin aina siitä, että on muuttunut vaikkei ole ja kun tietää toisen heikot kohdat ja on mm. itse ollut osasyyllisenä huonon itsetunnon aiheuttamiseen ja riippuvaisuuteen niin tietää mistä langoista vetää. Nainen kun uskoo kaiken sinisilmäisesti vaikka kuinka on saanut siipeensä heidän suhteensa aikana ja sen jälkeenkin. Mies kun mm. mustamaalasi naisen julkisesti facebookissa niin, että kaikki hänen ja naisen kaverit näkivät tekstin. Se oli sen verran rankkaa tekstiä, että kaikkea en tähän viitsi sanoa, mutta mies väitti itseään ''kuuden vuoden korvikkeeksi'', ''haarat aukeaa heti kun uudella miehellä on kissoja'' (nainen siis tykkää kissoista ja minulla niitä on) yms. Muistan sen itkun mikä naiselta lähti kun hän näki tämän postauksen.


      • Typertynytmies91 kirjoitti:

        Mutta juuri tuon takia hän siitä suhteesta alkujaan lähtikin, koska hän joutui tekemään kaiken ja mies ei tehnyt mitään ja hänellä oli paha olla. Silloin kun tapasimme niin hän pelkäsi vastata miehelle jopa puhelimeen jos läsnä oli muita miehiä, koska mies on niin mustasukkainen. Sen takia hän alkujaan rakastuikin minuun kuulemma, koska olin täysi vastakohta ja sitä mitä hän mieheltä toivoi ja odotti, mutta ei koskaan saanut sitä exältään. Kyllä hän minustakin huolta piti ja oli tarpeellinen, mutta ei ehkä niin paljon. Enemmän se oli niin, että hän tarvitsi enemmän minua asioissa.

        Olen miettinyt voisiko mies olla narsisti, koska onnistuu vakuuttamaan naisen niin hyvin aina siitä, että on muuttunut vaikkei ole ja kun tietää toisen heikot kohdat ja on mm. itse ollut osasyyllisenä huonon itsetunnon aiheuttamiseen ja riippuvaisuuteen niin tietää mistä langoista vetää. Nainen kun uskoo kaiken sinisilmäisesti vaikka kuinka on saanut siipeensä heidän suhteensa aikana ja sen jälkeenkin. Mies kun mm. mustamaalasi naisen julkisesti facebookissa niin, että kaikki hänen ja naisen kaverit näkivät tekstin. Se oli sen verran rankkaa tekstiä, että kaikkea en tähän viitsi sanoa, mutta mies väitti itseään ''kuuden vuoden korvikkeeksi'', ''haarat aukeaa heti kun uudella miehellä on kissoja'' (nainen siis tykkää kissoista ja minulla niitä on) yms. Muistan sen itkun mikä naiselta lähti kun hän näki tämän postauksen.

        Sitten sanon, että roikkuu ja riippuu tuossa miehessä kiinni. Joku epätoivoinen yritys, jota kaiketi rakkautena pitää.


    • ValehtelevaltaVaikuttaa

      Voihan olla, että nainen kokee sisimmässään olevansa samanlainen hulttio kuin aiempi miehensä, jonka kanssa ei tarvitse esittää, kuten monet naiset asiaa tiukatessa heiltä sanovat. Taustalla on jonkinlainen masennusoireyhtymä.

    • Liian pedantti kaveri ei saa naisen hoivaviettiä heräämään. Naiset pitävät haasteista, eikä sinussa ole ainesta koulutusprojektiksi. Lisäksi nainen tuntee alemmuuden tunnetta, kun ei voi päteä rinnallasi. Liika täydellisyys kääntyy itseään vastaan. Ei sitä turhaan sanota, että naiset rakastuvat renttuihin.

      • jooopppssss---

        .

        "Itse asiassa huono suhde on naiselle se "Hyvä suhde" ja päinvastoin"

        har!1

        .


    • move.on

      Nyt voi tuntua pahalta eikä pysty ajattelemaan asioita realistisesti mutta tuo ero oli varmasti täysin hyvä asia jos nainen on noin järjetön tapaus.

    • Eipaukutriitä

      Olen kuullut monen naisen sanovan jos mies on liiian hyvä ja kunnollinen etteivät he pysty sille tasolle. Joutuvat esittää jotain mitä ei ole. Joten tuollaisen rentun kans on helppo olla kun tietää olevansa "parempi" kuin se pummi siinä vieressä pleikkaohjain kourassa.

      • Typertynytmies91

        Ei nainen kokenut koskaan olleensa parempi, kuin mies. Hän koki itsensä huonommaksi vaikka todellisuudessa hoiti kaikki asiat, opiskeli itse ja teki töitä yms. Tämän takia en voi ymmärtää miksi hän palaa suhteeseen missä hänet taas lytätään henkisesti niin pohjalle, kuin ihmisen vaan voi lytätä ja jossa ei ole hyvä olla ja jossa saa pelätä.


    • gete6556

      Jos tuommoinen tapaus olisi, ole kiitollinen että pääsit eroon ihmisestä, joka kokee itsensä niin huonoksi, ettei voi kuin elää huonon kumppanin kanssa. Se on aina se syy. Tässä kertomuksessa nainen haluaisi huonon miehen, koska kokee itsensä huonoksi, eikä täten kestä sen toisen "hyvyyttä". Kukaanhan ei ole täydellinen, mutta kuvailtu itsesabotaasi on kyllä ihan täysin itsensä aliarviointia ja semmoista syvää huonommuuden tunnetta, mitä ei ulkopuolelta pysty edes auttamaan. Semmoiset ihmiset ajautuvat aina huonojen kumppaneiden luo lopulta, pilaavat suhteensa, häviävät tahallaan, sabotiovat onnistumisensa jne... Kyse on vain siitä, vetävätkö he uuden kumppanin mukanaan.

      Uudessa oli paljon hyviä ominaisuuksia. Varmasti omat huonotkin, mutta pelkästä tylsyydestä tai turvasta ei ole kyse. No, sitten on enkelisyndrooma, mutta sekin on vain noilla itsesabotoivilla kenellä on surkea itsetunto, ketä pohjimmiltaan kokevat aina syyllisyyttä. Heille huono kumppani on itsetunnon kohotus, hoivattava, riippuvainen. Siis he voivat olla marttyyreita ja "hyviä" kun "kestävät" niin paljon. He ovat enemmänkin läheisriippuvaisia ja ostavat palveluksillaan rakkautta. He eivät koskaan rakkautta saa eikä syyllisyys (siis kaikesta, ei mistään tietystäkään välttämättä) koskaan helpota. He ovat niitä samoja mitkä ottavat turpaansa eivätkä lähde: kuka tahansa hyvä itsetuntoinen luottaisi että takuulla löytyy parempi, että rakastuu uudelleenkin, että surun kestää erosta (se tulee vaikka toinen olisi paskakin) jne. mutta nämä ressukat eivät. He ovat niin kauan siinä, etteivät enää tiedä sitäkään vähää, keitä ovat.

      Joten ap, ole onnellinen, että voit nyt etsiä uuden naisen, johon voit rakastua, joka haluaa terveen suhteen, perheen ja omaa ehkä jopa itsetunnon ihmisenä kasvuun. Käy läpi erosuru ja mieti, miksi itse olet ajautunut yhteen naisen kanssa, joka on läheisriippuvainen... Oletko sinä? Se siis parantaa taas toipumistasi ja seuraavaakin suhdetta. Lopeta semmoiseen naiseen ajan haaskaaminen, joka noin huonon miehen haluaa, antaa mennä vaan. 2 vuotta oli pitkä aika ja silti hän puhuu sinulle palturia uudesta suhteesta eikä siis osaa olla rehellinen edes itselleen. Ehkä hän tulee kolkuttelemaan oveasi, kun menet elämässä eteenpäin, ja roikkuu siinä kaverina, ihastuttaen ja apua aina pyydellen: älä suostu, jos olet kaveri et ole sitten mikään ikuinen koira, olkapää ja palvelija. Noin vaan, että jotkut noista naisista hakee nalleleluja miehistä. Eivät ilkeyttään vaan tyhmyyttään.
      Kasva itse omasta riippuvuudestasi ulos ja jätä semmoiset ahdistuneet naiset taaksesi. Kaikkia ahdistaa joskus, mutta naiset ovat myös aikuisia, ja aikuisen pitää ilman holhoustakin selvitä joskus elämässä. Joten tuommoiset jatkuvat ahdistuksen tunteet ovat sitten sen naisen ongelma, hänhän voi vaikka hakeutua terapiaan. Siinä missä sinunkin pitää ihan itse selvitä tunteistasi, niin pitää hänenkin. Kaikissa on huonotkin puolensa ja totta kai on noita jaksoja, missä masentaa ja ahdistaa, mutta tuo nyt kuulostaa taas näiltä, joita aina vaan ahdistaa, vaikka olisi miten hyvin: jätä semmoiset omaan arvoonsa, koska heidän sieltä pitää kasvaa pois. Et voi auttaa siinä, vaikka haluaisit.
      Etsi semmoinen nainen puolisoksesi, joka arvostaa sitä, että olet kiva ja pidät hänestä huolta: ne on arvokkaita asioita ja älä suotta valuta vettä ämpärillä kaivoon. Tutustu erilaisiin ihmisiin. Pidä hauskaa. Tapaile ihmisiä. Älä tee samaa virhettä kun liian moni nainen eli ylianalysoi (=jumitu vaan suhteeseenne) vaan hyväksy että selvä, hän haluaa mitä haluaa ja se et ole kaikesta hyvästä huolimatta sinä, joten olkoon hän sitten huonon kanssa ja näkemiin.
      Se tietenkin aiheuttaa just sitä erosurua ja en sano, että kaikki fiilikset poistuu sormia napsauttamalla, mutta kuitenkin... On parempi oikeasti vaan jatkaa matkaa.

      Hyvässä suhteessa ollaan jo 2 vuodessa kiinnytty ja onnellisia, jos ollaan ollakseen. Siinä tunnetaan jo, ja kyllä molemmat tietää mihin suuntaan haluaa kulkea. Hyvässä suhteessa on yhteistä hauskaa, ja molemmilla hyvä olo. Tasapainoiset ihmiset osaavat muodostaa terveen suhteen, missä molemmilla on kivaa, elämä tuntuu hyvältä ja molempia kunnioitetaan: autetaan, kuunnellaan, ollaan ystäviä. Molemmat. Sekä rakastettuja. Teidän suhteenne kasvoi auttamattomasti toiseen suuntaan eikä semmoinen ole.

      • Tämä kirjoitus ja näkemys käy järkeen. Pakko sanoa miten hienoa on, että toiset jaksaa vielä kirjoittaa pitkästi ja availla asiaa perustavasti.


      • Typertynytmies91

        Todennäköisesti tämä mitä kirjoitit pitää paikkansa. Harmittaa kuitenkin toisen puolesta kun tietää, että on mennyt takaisin sellaisen ihmisen luo joka voi pirtota hänet uudelleen heti niin halutessaan ja hän on taas lähtöpisteessä. Itse en koe olevani läheisriippuvainen ja nainenkaan ei ollut yhtä ''sekaisin'' alussa. Itseasiassa meillä oli kivaa, hauskaa ja ihanaa eikä mitään ongelmia. Ongelmat alkoivat siinä vaiheessa kun tämä naisen ex-mies ei suostunut hyväksymään sitä, että he ovat eronneet ja alkoi yrittämään sabotoida meidän suhdetta ja siitä koko tämä show sai alkunsa.


      • Typertynytmies91
        Typertynytmies91 kirjoitti:

        Todennäköisesti tämä mitä kirjoitit pitää paikkansa. Harmittaa kuitenkin toisen puolesta kun tietää, että on mennyt takaisin sellaisen ihmisen luo joka voi pirtota hänet uudelleen heti niin halutessaan ja hän on taas lähtöpisteessä. Itse en koe olevani läheisriippuvainen ja nainenkaan ei ollut yhtä ''sekaisin'' alussa. Itseasiassa meillä oli kivaa, hauskaa ja ihanaa eikä mitään ongelmia. Ongelmat alkoivat siinä vaiheessa kun tämä naisen ex-mies ei suostunut hyväksymään sitä, että he ovat eronneet ja alkoi yrittämään sabotoida meidän suhdetta ja siitä koko tämä show sai alkunsa.

        Niin ja todennäköisesti hän tulee jossain vaiheessa etsimään minut taas käsiinsä. Nyt se tulee olemaan hänelle helpompaa kun tulemme olemaan vieläpä samassa kaupungissa. Näin on käynyt ennenkin, että hetken mietittyään ja saatuan kolhuja muistaakin kumpi meistä oli se parempi mies hänelle ja pyrkii takaisin. Olen itse päättänyt, että takaisin en häntä ota juuri tämän farssin takia, koska en itse sitä enää jaksa ja haluan tasapainoisen parisuhteen ilman ylimääräistä draamaa.


      • fgsdsdfg
        Typertynytmies91 kirjoitti:

        Niin ja todennäköisesti hän tulee jossain vaiheessa etsimään minut taas käsiinsä. Nyt se tulee olemaan hänelle helpompaa kun tulemme olemaan vieläpä samassa kaupungissa. Näin on käynyt ennenkin, että hetken mietittyään ja saatuan kolhuja muistaakin kumpi meistä oli se parempi mies hänelle ja pyrkii takaisin. Olen itse päättänyt, että takaisin en häntä ota juuri tämän farssin takia, koska en itse sitä enää jaksa ja haluan tasapainoisen parisuhteen ilman ylimääräistä draamaa.

        Hyvä, tuo päätös kannattaa pitää vaikka sitä varmasti tullaan koettelemaan rankasti. Nainen on valintansa tehnyt, joten olisi suotavaa että hänkin pysyisi omassaan. Jatka sinä vain eteenpäin.


    • Typertynytmies91

      No siinä ei kauaa mennyt. Eilen pisteli viestiä minulle ja juteltiin hetki tekstiviestitse niin kohta sieltä alko tulemaan ''sun kanssa on niin kiva jutella'', ''tarviin miettimisaikaa kun välitän molemmista ja haluan selvittää miksi ja tehdä se lopullinen päätös'', ''en taas tiiä mitä ajatella ja tehdä kun ajattelin ettet puhu mulle koskaan enää ja olin valmistautunu siihen'' (tämä siihen kun kysyin eikä hän päättäny olla tän toisen kanssa ja sen piti olla pysyvä päätös), sitten niitä näitä juteltiin ja sanoin hänelle suoraan, että luottamus on jo tuhottu täysin mistä pahoitti mielensä, mutta sano tietävänsä sen. Sitten oli perus juttelua ihan vaan ruuanlaitosta ja muusta ja hän rupes höpöttää ettei ole tämän toisen äijän kanssa jutellut eilen ollenkaan ja on ottanu opiksi siitä mitä valehtelusta seuraa. Tuli pientä kinaa asiasta, koska minä tiesin hänen valehtelevan, mutta en voinut todistaa sitä mitenkään erityisemmin (huomasin hänestä vain ne merkit mitkä viittaavat siihen että hän valehtelee) ja keskustelu alkoi kääntyä lähinnä inttämiseksi siitä kun en luota hänen sanoihinsa ja häntä ärsyttää se ja suuttui taas kerran kun tokaisin ne syyt miksen voi luottaa häneen vaikka päivällä oli itse myöntänyt ne omat tekonsa. Meni vihaisena nukkumaan, mutta päätin laittaa hänelle loppuviesteiksi mm. ''minun piti olla sinun sanojesi mukaan se yksi ja ainoa oikea, mutta yksi yö niin se onkin sitten tämä toinen'' ja paljon muuta ja tokaisin hänelle, että nyt vaikenen pysyvästi puhui hän sitten tai ei. Mutta näyttää taas yrittävän aloittaa saman shown, että koittaa esittää oppineensa ja, että välittää jotta saa minut lähelleen ja samalla puhuu paskaa päin naamaa ja keskustelee tämän toisenkin kanssa. Ei mitään hajua siitä tietääkö se toinenkaan, että me juttelimme, mutta veikkaan, että kyllä.

      • erorunoilija

        Minulla oli aikanaan naisystävä, joks avoliittomme aikana lähti kolme kertaa lätkimään. Kolmannen kerran jälkeen totesin "Turha jatkaa".
        Silloin en tiennyt, miksi tein niin. Myöhemmin ymmärsin tehneeni lopullisen eron sikse, etten halunnut elää "väliportaana".

        Päätökseen vaikutti myös, että hän kolmannen eron alkupuolella haukkku sukuni. Alkoi sitten seurustelemaan toisella paikkakunnalla asuvan alkoholistin kanssa, jonka sukulaiset oli mahtavia (ja osittain alkoholisteja).

        Loput luotettavuudesta meni siihen, vaikka hän seurusteli toisen kanssa, seksi minun kanssani kelpasi. Herää siis kysymys, kuinka uskollinen hän lopulta oli minulle?


    • Jos kerran huumeiden käyttöä tms. on ollut taustalla niin ei kyllä järjellä taida olla osuutta asiassa...

      Sinäkään et voi naista pelastaa, jos hän ei sitä halua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1885
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1640
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      77
      1565
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1422
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      310
      1368
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1192
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1009
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      997
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      894
    Aihe