Millaista on elää Suomessa suomalaisena

Luolamadonna

Mjaa

Vaikea kyssä.

(Naurua)

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paitsi vaikea niin erittäin hyvä kysymys.

      Minusta suomalaisena on kovin haastavaa integroitua tähän kulttuuriin. Jos olisi seuraava sukupolvi, niin toivoisin että se onnistuisi paremmin.

      • Luolamadonna

        Siis osuisi omalle kohdallesi seuraava sukupolvi, vai kuinka?

        (Hihitystä)


      • Luolamadonna kirjoitti:

        Siis osuisi omalle kohdallesi seuraava sukupolvi, vai kuinka?

        (Hihitystä)

        Niin. Sellainen seuraava sukupolvi, jonka kokisi niin läheiseksi, että sille jaksaisi kertoa kaiken mitä on tästä maasta, kansasta ja sen omituisista tavoista oppinut.


      • Luolamadonna
        scrg kirjoitti:

        Niin. Sellainen seuraava sukupolvi, jonka kokisi niin läheiseksi, että sille jaksaisi kertoa kaiken mitä on tästä maasta, kansasta ja sen omituisista tavoista oppinut.

        Eli siis Suomi on suurempi kuin tulokas (suomalainen).

        (Käkättävää hihitystä)


      • Luolamadonna

        Mulla on aina ollut hyvät ässät.

        (Reps)


      • Luolamadonna kirjoitti:

        Mulla on aina ollut hyvät ässät.

        (Reps)

        Ihan ilmoitusluontoisena asiana, että mietin kokonaisen minuutin mitä on ässät, enkä aio miettiä yhtään enempää.


      • Luolamadonna
        scrg kirjoitti:

        Ihan ilmoitusluontoisena asiana, että mietin kokonaisen minuutin mitä on ässät, enkä aio miettiä yhtään enempää.

        Kuitenkin on niin, että haluni valaista on suurempi kuin tahtosi.

        Suomi vs. suomalainen

        (Hihitystä)


      • Luolamadonna kirjoitti:

        Kuitenkin on niin, että haluni valaista on suurempi kuin tahtosi.

        Suomi vs. suomalainen

        (Hihitystä)

        Pieni pettymys. Ehdin jo ajatella niitä kanelilta tuoksuvia ja kanelilta myös maistuvia pikkuleipiä. Myös munkkeja ajattelen toisinaan, vaikka ne eivät tuoksukaan kanelilta.


      • Luolamadonna
        scrg kirjoitti:

        Pieni pettymys. Ehdin jo ajatella niitä kanelilta tuoksuvia ja kanelilta myös maistuvia pikkuleipiä. Myös munkkeja ajattelen toisinaan, vaikka ne eivät tuoksukaan kanelilta.

        Mjoo

        Elämä on täynnä pettymyksiä.

        (Triviaalista naurua)


    • Riippuu onko hyvännäköinen ja hyvin toimeentuleva. Jos on niin aika helppoa on saada kavereita ja naisia jos on mies. Huonotuloisella rumilukssella on vaikeaa koko elämän ajan.

      • Luolamadonna

        Tässä tämä dilemman ydin on: taas ja jokaisessa lauseessa unohdetaan nainen.

        Nainen on jokin monsteri maailmojen syvyyksistä, jota ei voi poistaa framilta, koska niitä tulee solkenaan kaikista tuuteista kadonneiden tilalle lisää.

        Go figure

        (Naurua)


    • Vaikeaahan tämä on. Jouluna on pakko syödä lipeäkalaa ja pääsiäisenä mämmiä. Juhannuksena on pakko kärsiä hyttysistä ja vitsoittaa itseään koivunoksilla.

      Saisin varmaan parempaa liksaakin mustana afrikkalaisena maahanmuuttajana.

      • Luolamadonna

        Mjaa

        Mulle tulee Suomesta mieleen koivu, järven kimallus ja mattolaiturin tuoksu. Rikkoutumaton autius siistii kuvaa. Eikö mulla ole hieman klassinen ja Suomi-filmimäinen ote sydänmaihin?

        (Autiota naurua)


      • Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

        Mjaa

        Mulle tulee Suomesta mieleen koivu, järven kimallus ja mattolaiturin tuoksu. Rikkoutumaton autius siistii kuvaa. Eikö mulla ole hieman klassinen ja Suomi-filmimäinen ote sydänmaihin?

        (Autiota naurua)

        Koivu mielikuvissani edustaa ultrafeminiiniä alkuäitiä, kenties jopa neitsyttä, joka puhtaana kuin hanki liikkuu vetten päällä kevyenä kuin tuuli. Ehkä hän on kuin ajatuksen keveyttä ilman minkäänlaista pakkoa.

        (Naurua unistani)


      • Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

        Koivu mielikuvissani edustaa ultrafeminiiniä alkuäitiä, kenties jopa neitsyttä, joka puhtaana kuin hanki liikkuu vetten päällä kevyenä kuin tuuli. Ehkä hän on kuin ajatuksen keveyttä ilman minkäänlaista pakkoa.

        (Naurua unistani)

        Joo siis mun suomikuvaa leimaa tyhjyys. Se on kuin alkuvoima.

        (Reps)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe