Paljonko saatte kuussa rahaa käteen

Runkwist

saan 1300 ja se on minusta perseestä. Sillä ei tee nykyään yhtään mitään!

46

315

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töitäkintulluttehtyä

1600e käteen terv 45v eläkeläinen

• in.search.of.sunrise

Yleensä jotain 1670€, pitäisi löytää parempi työpaikka..

• näinmeillä

Melko tarkkaan 1000 euroa. Sillä pärjää kohtalaisen hyvin tavallisissa menoissa, kun on omistusasunto ja keittiöpuutarha. Parin vuoden päästä tulee päättyneen henkivakuutuksen säästösumma, joitakin tuhansia. Sillä voikin sitten tehdä ulkomaanmatkan.

• yrittäjä.joka.yrittää

0 euroa ja vuosituloni 0 euroa ja pääomatuloja 2 euroa olen köyhä vaikka kaikkea minulla on on omakotitalo mökkejä veneitä autoja moottoripyöriä moottorikelkkoja mönkijöitä traktoreita kaivinkone kuorma autoja osakeasuntoja vuokralla on metsää yrityksiä sijoituksia ihan tyytyväinen olen onneksi tulee laki jos firmalla menee huonosti niin ei tarvitse maksaa palkkoja ja palkkaa on aina mennyt huonosti hyvä niin

• Köyhää

1600 € aika tarkalleen työtä viikossa 36 h ja rapiat. Helsingissä asuessa tuo on tosi vähän.

• bahamalta.päätän

aattele pian teet samaa työtä 60h ja rapiat neuvotellaan työnantajanasi tarjoan 12 senttiä tunti ota tai jätä muuten lopputili ja iki karenssi ja jos emmit niin tarjous 6 senttiä tuntia ja lopuksi teet yli 60h viikko ja kotinikin ja vanhempien kodit mökit myös siivotaan ja sitäkään ei pakko maksaa jos ei yrityksellä varaa

• Hämärän_rajoilta

Jos saisin edes puolet aloittajan summasta, olisin tyytyväinen. Itse asiassa olisin tyytyväinen ihan mihin tahansa verrattuna nykytilanteeseen, jossa en saa mistään lainkaan rahaa. Jo se auttaisi kummasti, jos muuan tuttu maksaisi palkkani (n. 1400 euroa) tekemästäni työstä, jonka päättymisestäkin on jo kolme ja puoli kuukautta, mutta eipä ole senttiäkään näkynyt, vaikka ukko on töiden loppumisen jälkeen Thaimaassakin käynyt lomailemassa.

• köyhät-kyykkyyn

Saan 7800€ bruttona.

• hyvä.hyvä.hyvä.juttu

saatko kovin kauan pian ei ole pakko maksaa muista yhteiskunta sopimus neuvotellaan ja sovitaan palkasta ja sitten työnlisäyksenä kuuluu lasteni vahtiminen kotityöt mökkityöt naapureideni kotityöt ja firmalla menee huonosti en sitten tiedä pystyykö maksamaan lainkaan palkkaa olisko 200e kk dessa hyvä palkka enempää en maksa tingitään ole iloinen että saat tehdä töitä hyvä ek ja hyvä hallitus pian juhlitaan entisellä palkallasi voin ostaa jotakin kivaa itselleni

• Jotain 540 euroo

• Automaatinisinööri

2480

• tilille kolahtava summa on palttiarallaa se 2200-2300€ / kk riippuu paljonko on tullut km-korvauksia

• itäänmenee

Ansiosidonnainen 994,86 euroa,viimekuun laskut maksoin niin jäin miinuksenpuolelle 1663,50euroa.....

• TavanDuunari

2300e/kk. Joskus taannoin kun sain erinäisiä korvauksia lisäksi niin käteen jäävä oli 3000e luokkaa. Kyllä huvittaa lukea näitä summia kun tuolla jossain keskustelussa joku väitti että keskimääräinen palkkatulo on maassamme yli 3000e/kk. Vaikka tunnen laidasta laitaan väkeä aina työttömistä yritysjohtajiin niin näiden keskimääräiset ansiot ei mene millään opilla kolmen tonnin paremmalle puolelle kertokoon tilastot mitä hyvänsä. Ja jos summat menee oikeasti tuota paremmaksi niin melkoinen määrä uskomattoman hyvätuloisia maassamme on joilta riittäisi nyhtää veroina nämä yhteiskuntasopimus riistot. Miksi viedä niiltä köyhimmiltä jos kerran yli kolmentonnin hyvätuloisia on maassamme mielinmäärin.

• Nuo tilastot riippuvat vallan siitä mitkä kaikki palkansaajat niihin on otettu mukaan. Ovatko pätkätöitä tekevät mukana, osa-aika työtä tekevät, mikä palkanosa otetaan lukuun(minulla lisät tekevät tilille tulevasta summasta n.45%).

Muistan täällä lukeneeni taannoin että jokin tilasto olisi ottanut huomioon vain toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella olevat palkansaajat laskuihin.

• kauheita.palkkoja

kyllä työläiset ja työttömät saa hyvää liksaa katso vaikka verotuloja verotoimistosta niin me yrittäjät työnantajat yritämme maksaa teille palkan ja taata että töitä on ja piisaa samoin sijoittajat niin tulot 0e pääomatulot 0e ja joudumme ottamaan velkaa ja repimään moisia palkkoja päivärahoja yms kyllä elelisin herroiksi jos saisin edes 540e kk olet kyllä rikas kun tienaat 2300e kk ja alin keskituloinen tienaa 3500-jotakin mistä köyhä yritys ja yrittäjä semmosia tienaa työläiset herroja ovat ja niillä on kaikkea itsekkin palkolliset sanoo saadaan liian hyvää palkkaa ja liikaa lomia ja liian vähän työtunteja ja pyhäpäivät työpäiviksi

• 201902

Kuuluthan sä itsekin tuohon hyvätuloisten sakkiin, jos kerran käteen jää 2300. Se "keskimääräinen tulo" tarkoittaa bruttotuloa.

• kauheita.palkkoja kirjoitti:

kyllä työläiset ja työttömät saa hyvää liksaa katso vaikka verotuloja verotoimistosta niin me yrittäjät työnantajat yritämme maksaa teille palkan ja taata että töitä on ja piisaa samoin sijoittajat niin tulot 0e pääomatulot 0e ja joudumme ottamaan velkaa ja repimään moisia palkkoja päivärahoja yms kyllä elelisin herroiksi jos saisin edes 540e kk olet kyllä rikas kun tienaat 2300e kk ja alin keskituloinen tienaa 3500-jotakin mistä köyhä yritys ja yrittäjä semmosia tienaa työläiset herroja ovat ja niillä on kaikkea itsekkin palkolliset sanoo saadaan liian hyvää palkkaa ja liikaa lomia ja liian vähän työtunteja ja pyhäpäivät työpäiviksi

Se pisti pikkasen mietityttämään kun kuulin että miun palkan lisäksi työnantaja maksaa kaikenmaailman maksuja tuihon päälle, siten että kokonaiskustannukset tuolla palkallani työnantajalle nousevat sinne 8-9 tonnin luokkaan kuussa.

• harmittaa.tosi.paljon
        pete_pjn kirjoitti:

Se pisti pikkasen mietityttämään kun kuulin että miun palkan lisäksi työnantaja maksaa kaikenmaailman maksuja tuihon päälle, siten että kokonaiskustannukset tuolla palkallani työnantajalle nousevat sinne 8-9 tonnin luokkaan kuussa.

eikä riitäkkään on se niin väärin minusta työläisten kuuluisi maksaa minulle kun tarjoan töitä nyt iloisempaa meininkiä aloitin harrastuksen kilpa kuorma autoilua nyt täytyy lähteä harjoituksiin ehkä joskus voin osallistua kisoihinkin katsoo nyt harjoittelen tavallisella kuorma autolla no syöttöä on isonnettu kaksi on jo rikki toisesta meni akseli toisesta turbo nyt joudun harjoittelemaan vanhalla antiikki kalustolla scania 2013 mallisella harmittaa oikein kunka paljon joudun maksamaan palkkoja

• TukiTurpas
        kauheita.palkkoja kirjoitti:

Olen miljoona kertaa teille vinkujille sanonu jos se yrityksen ylläpitäminen on niin hankalaa ja vaikeaa ja se ei lyö leiville niin lopettakaa ja menkää rengiksi muille työnantajille tai työttömäksi. Sekin on vaihtoehto jos elämä yrittäjänä on vaikeaa. Tai sitten teettäkää ilmaisiksi hommat sukulaisilla, lapsilla, vaimolla yms mikä näkyy välillä tapana olevan. Suomessa on kaikenlisäksi länsi-euroopan pienempiä palkkoja. Silti porvareiden pyramidi huijausta yritetään kokoajan saada läpi hallitus tasolla jossa viedään alemmalta portaalta ylemmälle. Eli niiltä joilla ei ole muutenkaan varaa elää niille joilla euro sinne tai tänne ei tunnu missään. Samaan syssyyn kaikki hinnat laitetaan ylös ja palkkoja vaaditaan alas. Millä perkeleellä kuvittelet tuon yhtälön toimivan? Ja te kitisijäthän tänne raijaatte niitä puolalaisia ja virolaisia euron tuntipalkalla ilman tessiä (joka on teidän punainen vaate) ja saatte sen pienenkin euromäärän ulos suomesta=suomen valtiolta. Pitkässä juoksussa tuokin sahaa omaa oksaanne. Sanon vielä kerran jos se yrittäminen on niin pakkopullaa ja sillä ei elä se yritys on tuhoon tuomittu. Hankkiudu konkurssiin ja ala "rikastumaan" sitten työttömänä! Itse olen kolmen miehen yrityksessä. Saan hyvää palkkaa josta työnantajani ei narise. Kaikki tessin mukaiset asiat toteutuu mukisematta. Firma tekee hyvää tulosta ja pomo tämäntästä kehuu ja kiittelee meitä työntekijöitä. On tämän kunnan kärkipäässä kun verotiedot julkistetaan joten opettele sellainen ala jossa pärjäät äläkä narise!!!

• khtsdtg

" Ja te kitisijäthän tänne raijaatte niitä puolalaisia ja virolaisia euron tuntipalkalla ilman tessiä (joka on teidän punainen vaate) ja saatte sen pienenkin euromäärän ulos suomesta=suomen valtiolta. "

Monella alalla on PAKKO toimia näin. Muuten menee konkkaan.. Toivoisin ylä-asteelle uudeksi aineeksi yrittäjäkurssia. Sitten ihmiset ymmärtäisivät, kuinka helvetin kovaa porukkaa yrittäjät on..

• TukiTurpas
        khtsdtg kirjoitti:

" Ja te kitisijäthän tänne raijaatte niitä puolalaisia ja virolaisia euron tuntipalkalla ilman tessiä (joka on teidän punainen vaate) ja saatte sen pienenkin euromäärän ulos suomesta=suomen valtiolta. "

Monella alalla on PAKKO toimia näin. Muuten menee konkkaan.. Toivoisin ylä-asteelle uudeksi aineeksi yrittäjäkurssia. Sitten ihmiset ymmärtäisivät, kuinka helvetin kovaa porukkaa yrittäjät on..

"Helvetin kovaa porukkaa" Hah! Mikä nillittäjä tuolla edelläkin valittaa. Suositaan suomalaista taitaa olla jopa teidän hallituspuolueidenkin pääaiheita aina joille olette äänenne antaneet. Silti siellä seläntakana suositaankin ulkomaalaisia. Mutta kuten sanottu se hetkellinen voitto taskussa hiipuu nopeasti kun koko valtio kärsii tuosta ahneudesta eli pitkässä juoksussa vaan sahaatte sitä oksaa. Ihan kuin paskantaisitte pakkasella housuunne. Hetken lämmittää mutta huomisen koittaessa on jo helvetin kylmää. Koulutusta tosiaan tarvitsette. Jos perustatte yrityksen euron kiillot silmissänne, otatte työntekijöitä ja alatte nurisemaan kun ei ole varaa maksaa palkkaa niin se yritys ei silloin ole toimiva. Tällaisille nillittäjille pitäisi langettaa vaan oikeus toiminimeen ja yksin työskentelyyn x määräksi aikaa. Turha nurista että tarvisi työvoimaa kun se narina alkaa heti kun palkkaa pitää maksaa.

• pete_pjn kirjoitti:

Keskimääräiset sosiaalikulut työnantajalle ovat noin 50% palkan päälle. 9000€:n kokonaiskulut aiheutuu 6000€:n bruttopalkkaa saava työntekijä.

Noin muuten tämä on älytön keskustelu, kun puolet eivät ymmärrä brutto- tai nettopalkan eroa. Vielä harvempi ymmärtää, mitä eroa on keski- ja mediaanipalkalla. Eiväthän typerät (tai lööppihakuiset) toimittajatkaan ymmärrä. Lähetin kerran asiasta suivaantuneena sähköpostia Hesarin pääkirjoitustoimittajalle, joka suuttui ystävällisestä huomautuksestani. Tosin myönsi minun olevan oikeassa. :-)

• TotuusSattuu

"2300e/kk. Joskus taannoin kun sain erinäisiä korvauksia lisäksi niin käteen jäävä oli 3000e luokkaa. Kyllä huvittaa lukea näitä summia kun tuolla jossain keskustelussa joku väitti että keskimääräinen palkkatulo on maassamme yli 3000e/kk. "

Niin, keskimääräinen palkkatulo on reilu 3000 e BRUTTO. Siitä kun vähentää verot ja muut maksut niin käteen jää aika tasan 2000e/kk. Eli 2300e/kk käteen jäävällä tulolla olet keskimääräistä hyvätuloisempi.

• orjat.takaisin

millä yrittäjä voi tulla toimeen esim teen diilin tapetoin 10 asuntoa 25000 eurolla ja 300e tunti per työntekijä on 2 työntekijää eli saan 4800e päivässä josta maksan 10tunti 80e ja kulut 120e ja kun kaksi niin 240e päivässä maksan työmiehille ja senkin saan poistoon ja kymmenen päivää menee tapetointiin eli saan 48000e ja 25000e ja maksan 2400e mutta kun en halua maksaa sitä rahat kuuluu minulle ja haluan että töistä ei tarvitse maksaa palkkaa lainkaan eläköön millä tykkää hyvä yhteiskunta sopimus tiedän se menee läpi

• ätminki

Saan 700 euroa tekemättä yhtään mitään

• Ujoatm27v

En saa kuin 750 euroa kuukaudessa ja voi olla että kohta en enää sitäkään kun kieltäydyin psykiatrisesta hoidosta. Nyt olen ihan omillani lääkkeet seuranani.

• Maksaja

Jokainen saa työstä juuri sen verran kuin ansaitsee. Työtä tekemättä ei pitäisi saada senttiäkään.

• ruuuuuth

No milläs työttömät sitten elävät? Varastelemalla muilta vai? Kyllä alkais kesällä pellot tyhjentyä kasviksista kun ihmiset yötä myöten ryömiskelisivät varastelemassa. Ymmärrän että ns. elämäntapatyöttömät ottavat päähän, mutta suurin osa työttömistä kyllä oikeasti haluaisi töihin. Olen itse ollut pisimmillään puol vuotta työttömänä ja kyllä pari kuukautta oli ihan kivaa huilinkia, mut sit alkoi rahat loppua ja käydä aika pitkäks. Olin kaikki komerotkin jo siivonnu ja istuin vaan ihmettelemässä mitä tekis kun ei oo rahaa tehdä mitään. Hulluks siinä tulee jos vaan istuu ja ihmettelee.

• Höhhhh

Jos oikeasti haluaisivat töitä tehdä, eivät vinkuisi aina kun esim tarjolla on vaikka mitä verkostomarkkinoinnin töitä. Monet verkostofirmoista jopa 50-100 vuotta vanhoja, kuten AMway ja Herbalife esimerkiksi.
        Nyt on myös uusia kuten matkaklubeja, ja tietoteknisten sovellusten markkinointia verkostojen keinoin.
        Lopettakaa sitten vinkuminen ja ottakaa tietoa avoimemmin vastaan, kun sitä on tarjolla.

• Hämärän_rajoilta
        Höhhhh kirjoitti:

Jos oikeasti haluaisivat töitä tehdä, eivät vinkuisi aina kun esim tarjolla on vaikka mitä verkostomarkkinoinnin töitä. Monet verkostofirmoista jopa 50-100 vuotta vanhoja, kuten AMway ja Herbalife esimerkiksi.
        Nyt on myös uusia kuten matkaklubeja, ja tietoteknisten sovellusten markkinointia verkostojen keinoin.
        Lopettakaa sitten vinkuminen ja ottakaa tietoa avoimemmin vastaan, kun sitä on tarjolla.

Verkostomarkkinointi sopiikin hyvin kaikille, jotka haluavat tehdä työtä ilmaiseksi ja menettää siinä sivussa kaikki ystävänsäkin fanaattisen tuotetuputuksensa seurauksena. Pyramidin pohjalla se raha lepää, mutta joko olet saanut autobonuksen?

• Höhhhh

En ole enää itse mukana, koska olen jo miljonääri. Liityin ensimmäisen kerran mukaan vuonna 1992. Itse verkosto ei ollut avain rikkauksiin, vaan kaikki ne kontaktit joita sieltä sai.
        Kunhan sanoin kaikille puupäille, että pitäisivät antenninsa auki ja mielensä avoimina.
        Mitään ei saa jos ei kertakaikkisen mitään edes yritä.

• Kaikki_tuet_pois
        ruuuuuth kirjoitti:

No milläs työttömät sitten elävät? Varastelemalla muilta vai? Kyllä alkais kesällä pellot tyhjentyä kasviksista kun ihmiset yötä myöten ryömiskelisivät varastelemassa. Ymmärrän että ns. elämäntapatyöttömät ottavat päähän, mutta suurin osa työttömistä kyllä oikeasti haluaisi töihin. Olen itse ollut pisimmillään puol vuotta työttömänä ja kyllä pari kuukautta oli ihan kivaa huilinkia, mut sit alkoi rahat loppua ja käydä aika pitkäks. Olin kaikki komerotkin jo siivonnu ja istuin vaan ihmettelemässä mitä tekis kun ei oo rahaa tehdä mitään. Hulluks siinä tulee jos vaan istuu ja ihmettelee.

Työttömät kuolkoon nälkään, saatana! Työtä kyllä on. Sen tekeminen ei vaan maistu, kun fattasta saa rahaa mitään tekemättä.

• Jotain 700e se kuntoutustuki oli takuueläkkeen kanssa.

• eloimrajalline

1800 kät, vuokran/laskujen jälk kätee jää tonni(menee naisii/viinaa(siis elämisee)

• Kömpiipakkasessa

Päivätöistä käteen jää kuussa 1870 ja yötöistä 700-800 kahdessa viikossa.Kaikki menee,mut ei tarvi miettiä,kun kaupassa käy,et mitä mikin tuote maksaa!

• paskaduunari78

1400. Kyllä sillä juuri ja juuri toimeen tulee, mutta ei oo varaa mihinkään ylimääräiseen kuten matkusteluun. Eikä voi oikein mitään ostaa uutena. Toisinaan ottaa päähän koska kyllä työssä käyvän elintaso pitäisi olla selvästi parempi kuin työttömän. Ihan sama mitä työtä tekee. Koulujakin olen käynyt nuorena, mutten saanut oman alani töitä joten pakko oli tyytyä siihen mitä saa. Onneksi sentään tykkään työstäni tosi paljon.

• Olen säästänyt kaikki rahani monen vuoden ajan ja minulla onkin 20 000 säästössä.

• hahahahah

taskurahaa

• n.2200e.

Ei kovin paljoa ottaen huomioon että meitä on kaksi.

• Dark_Fear

Mä sitä tienaankin 9 euroa päivässä pyyhkimällä soraveteraanien perseitä, että tiedoksi vaan kaikille tämä!!!!

• Aika säälittävä tapaus kyllä sitten oot, kun alennut menemään töihin käytänössä ilmaiseksi. Mä en kyllä ainakaan tollaiseen ala-arvoiseen paskatyöhön alentuisi vaikka vähän maksettaisiin, kun on olemassa myös ansiosidonnainen päiväraha, joka on helposti kuukausipalkan verran. Mieluummin sitä jää kotiin työttömänä ansiosidonnaisen varaan, kun että lähtisi tekemään jotain ala-arvoista paskahommaa. Joutuisi vielä heräämään aamulla turhan aikaisin, niin mitäs sitä turhaan vaivautumaan jonkun vitun 9 euron päivärahan takia.

Itse tienaan 12euroa/tunti ja kuukausipalkat vaihtelevat parista tonnista neljään tonniin.

• Sen mitä tililtä käy nostamassa. :)

• Totuudenkertojatar

Harvoin minäkään käteistä haen, mitä nyt joskus lapsille tai jos nimenomaan johnnyna pitää jotain maksaa.

• ryppis

Saa en yhtään. Onneksi kuitenkin työstä maksetaan palkka.

• arvoitus-ratkaistu

Saat 1300 kuussa omasta perseestäsi, jolla ei tee nykyään yhtään mitään? Olet siis huora.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      168
      9779
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3179
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      43
      2947
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2699
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2105
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      113
      2053
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1933
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      58
      1517
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1306
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1261
    Aihe