...miehistä ei riitä vain yhden vastakkaisen sukupuolen edustajan huomio ja himo yms ja on vaikea sitoutua pitkäksi aikaa vain yhteen ihmiseen vaan niitä haetaan myös muilta
miksi suurimmalle osalle naisista ja osalle...
39
481
Vastaukset
Ehkei sitä himoa ja huomiota ole ollut tarpeeksi. Siksi toisekseen ihmiset ovat ahneita ja kilpailuhenkisiä.
- kyselijä-
et ymmärtänyt tai vääristelet tahallasi
- kyselijä-
kyselijä- kirjoitti:
voi tosin olla että sama koskee myös suurinta osaa miehistä mutta ainakin naisista
kyselijä- kirjoitti:
No kerro sinä, kun näytät ymmärtävän tuota parisuhdedynamiikkaa tällaista paatunutta ukkomiestä paremmin.
- kyselijä-
Ratikkakuski kirjoitti:
No kerro sinä, kun näytät ymmärtävän tuota parisuhdedynamiikkaa tällaista paatunutta ukkomiestä paremmin.
okei taisin tajuta itsekin eli suurin osa ihmisistä ei taida olla psyykkeeltään kykeneviä sitoutumaan aidosti yhteen ihmiseen joten olisikin ehkä parempi kaikille ettei mitään sitoutumuksia tehdä eikä kuvitella suhteista mitään mitä ne eivät kuitenkaan ole koska se että kaksi tälläistä harvinaisuutta kohtaisi aidosti on niin pieni mahdollisuus että se on sama kuin voittaisi kymmenen kertaa lotossa putkeen eli asia selvä kiitos kaikille vastanneille
kyselijä- kirjoitti:
okei taisin tajuta itsekin eli suurin osa ihmisistä ei taida olla psyykkeeltään kykeneviä sitoutumaan aidosti yhteen ihmiseen joten olisikin ehkä parempi kaikille ettei mitään sitoutumuksia tehdä eikä kuvitella suhteista mitään mitä ne eivät kuitenkaan ole koska se että kaksi tälläistä harvinaisuutta kohtaisi aidosti on niin pieni mahdollisuus että se on sama kuin voittaisi kymmenen kertaa lotossa putkeen eli asia selvä kiitos kaikille vastanneille
Elinikäinen suhde on kuitenkin monille ihanne, johon pyritään ja toivotaan päästävän. Ja minusta se on kuitenkin hieno päämäärä, jota kannattaa meidän vajavaistenkin ihmisten tavoitella.
Ratikkakuski kirjoitti:
Elinikäinen suhde on kuitenkin monille ihanne, johon pyritään ja toivotaan päästävän. Ja minusta se on kuitenkin hieno päämäärä, jota kannattaa meidän vajavaistenkin ihmisten tavoitella.
En ole ikinä tajunnut tuota. Siis elinikäistä suhdetta. Jos vaikka tapaa jonkun teininä, kuten minä, pitäisikö sen ikäisenä joa ajatella että tässä nyt ollaan hautaan asti. Ehkä sitten mussa on jotain vikaa kun en ole ikinä kyennyt sellaiseen ajatteluun.
Toki lapseeni ja lapsuuden perheeseeni olen sitoutunut, mutta......ehken ole vain tavannut ihmistä, jonka kanssa voisin ajatella vanhenevani.- kyselijä-
Ratikkakuski kirjoitti:
kaikkien tilastojen valossa on turha pettää ainakaan itseään joten on vain parempi tunnustaa tosiasiat itse kukin paitsi kun ei sekään hyödytä vaikka itse olisi erillainen kun sen toisenkin täytyy olla joten jos suhteeseen lähtee pitää itsekin pyrkiä olemaan kevyemmin sitoutunut paitsi jos sattuu kohtaamaan samanlaisen ja jotkut erillaiset kyllä huomaavat koska sellaisen on kohdannut kunhan muistaa olla keksimättä satuja itselleen ja pitää järjen päässä ihastumisesta huolimatta
Nainen_28v kirjoitti:
En ole ikinä tajunnut tuota. Siis elinikäistä suhdetta. Jos vaikka tapaa jonkun teininä, kuten minä, pitäisikö sen ikäisenä joa ajatella että tässä nyt ollaan hautaan asti. Ehkä sitten mussa on jotain vikaa kun en ole ikinä kyennyt sellaiseen ajatteluun.
Toki lapseeni ja lapsuuden perheeseeni olen sitoutunut, mutta......ehken ole vain tavannut ihmistä, jonka kanssa voisin ajatella vanhenevani.Minä, kuten suurin osa kavereistani olivat avoliitossa parikymppisenä. Viime kesänä viimeinenkin erosi 30 vuoden jälkeen. Me muut ehdimme erota jo keskimäärin 7 vuoden jälkeen kuten minäkin.
Mutta eikö kuitenkin ole ideaalitilanne, että se suhde kestäisi? Eikä sillä, että sen väkisin pitäisi kestää, mutta eikö se olisi ollut hienoa? Enkä todellakaan haluaisi takaisin uskoon tullutta exääni.
Vai meinaatko, että ideaalitilanne on vaihtaa kumppania uutuudenveihätyksen säilyttämiseksi?- Kaksi_yhden_hinnalla
Ratikkakuski kirjoitti:
Minä, kuten suurin osa kavereistani olivat avoliitossa parikymppisenä. Viime kesänä viimeinenkin erosi 30 vuoden jälkeen. Me muut ehdimme erota jo keskimäärin 7 vuoden jälkeen kuten minäkin.
Mutta eikö kuitenkin ole ideaalitilanne, että se suhde kestäisi? Eikä sillä, että sen väkisin pitäisi kestää, mutta eikö se olisi ollut hienoa? Enkä todellakaan haluaisi takaisin uskoon tullutta exääni.
Vai meinaatko, että ideaalitilanne on vaihtaa kumppania uutuudenveihätyksen säilyttämiseksi?Meinaatko että kuminukke kestää ankaraa hinkkaustasi 7 vuotta ennen kuin puhkeaa ja on taas pakko tilata Japanista uusi?
Ratikkakuski kirjoitti:
Minä, kuten suurin osa kavereistani olivat avoliitossa parikymppisenä. Viime kesänä viimeinenkin erosi 30 vuoden jälkeen. Me muut ehdimme erota jo keskimäärin 7 vuoden jälkeen kuten minäkin.
Vai meinaatko, että ideaalitilanne on vaihtaa kumppania uutuudenveihätyksen säilyttämiseksi?Eikö 7 vuotta ole jokin tyypillinen kriisin paikka? Me hankimme silloin lapsen. Hmmm... No musta on tarpeetonta alle 20v. Tehdä suunnitelmia loppuelämäksi. Se enemmän ahdistaa kuin luo turvaa. Ite olin nuorena kamalan sitoutumiskammoinen muutenkin ja taidan olla sitä taas nytkin.
Nainen_28v kirjoitti:
Eikö 7 vuotta ole jokin tyypillinen kriisin paikka? Me hankimme silloin lapsen. Hmmm... No musta on tarpeetonta alle 20v. Tehdä suunnitelmia loppuelämäksi. Se enemmän ahdistaa kuin luo turvaa. Ite olin nuorena kamalan sitoutumiskammoinen muutenkin ja taidan olla sitä taas nytkin.
Minusta tuo oli enemmänkin silkkaa sattumaa kuin jokin tutkittu ja todeksi havaittu sääntö.
Harva kai alle parikymppisenä mitään loppuelämän suunnitelmia tekee. Vaikka uskovaiset menevätkin nuorena naimisiin, luulen sen liittyvän enemmän seksiin ja yhteisön hyväksyntään kuin loppuelämän sitoumuksiin. Siksi toisekseen aika moni saa vahinkolapsen nuorena ja sen seuraksena tehdään hätäisiä sitoutumistoimenpiteitä.
Missä välissä sinä sitoutumiskammoinen olet ehtinyt olemaan?Ratikkakuski kirjoitti:
Minusta tuo oli enemmänkin silkkaa sattumaa kuin jokin tutkittu ja todeksi havaittu sääntö.
Harva kai alle parikymppisenä mitään loppuelämän suunnitelmia tekee. Vaikka uskovaiset menevätkin nuorena naimisiin, luulen sen liittyvän enemmän seksiin ja yhteisön hyväksyntään kuin loppuelämän sitoumuksiin. Siksi toisekseen aika moni saa vahinkolapsen nuorena ja sen seuraksena tehdään hätäisiä sitoutumistoimenpiteitä.
Missä välissä sinä sitoutumiskammoinen olet ehtinyt olemaan?Nooooooooo aika monessa. Mut ryöstettiin kehdosta 16-vuotiaana. Olin useamman vuoden tosi empiväinen. Sit mietin että johan täs on pelleilty jo jonkin aikaa että what the hell. Kihloihin mentiin kun olin 18. Aloin odottaa vasta 23veenä. Erottiin kun olin just täyttänyt 26.
Sen jälkeen olen ollut erittäinkin sitoutumiskammoinen. Mutta väittäisin sen osaksi johtuneen siitä että monet äijät ovat niin omistushaluisia että se jo saa juoksemaan karkuun. En pidä sitä mitenkään imartelevana, että ruvetaan heti kertomaan, miten mun pitäisi elää elämääni ja kuulustelemaan kaikki vanhat ja nykyiset asiat. Hyhhyh.Nainen_28v kirjoitti:
Nooooooooo aika monessa. Mut ryöstettiin kehdosta 16-vuotiaana. Olin useamman vuoden tosi empiväinen. Sit mietin että johan täs on pelleilty jo jonkin aikaa että what the hell. Kihloihin mentiin kun olin 18. Aloin odottaa vasta 23veenä. Erottiin kun olin just täyttänyt 26.
Sen jälkeen olen ollut erittäinkin sitoutumiskammoinen. Mutta väittäisin sen osaksi johtuneen siitä että monet äijät ovat niin omistushaluisia että se jo saa juoksemaan karkuun. En pidä sitä mitenkään imartelevana, että ruvetaan heti kertomaan, miten mun pitäisi elää elämääni ja kuulustelemaan kaikki vanhat ja nykyiset asiat. Hyhhyh.Jos 28-vuotias on ollut suhteessa 16-26-vuotiaaksi, ei se kovin sitoutumiskammoiselta vaikuta.
Noin muuten ihmiset tuntuvat aina tietävän, miten muiden pitäisi elämäänsä elää. Siitäkin huolimatta, että oma elämänhallinta olisi vähän niin ja näin. :-)Ratikkakuski kirjoitti:
Jos 28-vuotias on ollut suhteessa 16-26-vuotiaaksi, ei se kovin sitoutumiskammoiselta vaikuta.
Noin muuten ihmiset tuntuvat aina tietävän, miten muiden pitäisi elämäänsä elää. Siitäkin huolimatta, että oma elämänhallinta olisi vähän niin ja näin. :-)Veikkaan että se kenen kanssa olin suhteessa on sitä mieltä että jahkailin ihan liian kauan :D Toki tuohonkin vaikuttaa aika massiivinen ikäero...
- miljoonat.pois
Meitä on joka lähtöön, kai. Itselle riittäisi se yksi, joka on yhtäaikaa rakas, himottava ja maailman kiihottavin.
- kyselijä-
niin tätä minä juuri tarkoitin että se on pieni hetki jos sitäkään kun jos laitumella näkyy hiukankin jotain kiinnostavaa niin sekin kiinnostaa ja välillä jopa niin paljon ettei itselleen pysty mitään kun on pakko saada sitä mitä sitten juuri sillä hetkellä tarvitsee olevinaan
- eivarmaanmonet
Itse kyllä uskon, että suurimmalle osalle naisista (jos ei puhuta aivan nuorista aikuisista) riittää yksi kumppani, jos vain tämä osaa kohdella naista oikein ja huomioida naista niin, että nainen saa myös aidosti tuntea naisellisuutensa.
Miehistäkin suurin osa varmaan on sitoutuvia. Niin naisissa kuin miehissäkin tuollainen kukasta kukkaan hyppiminen on enemmänkin omaa tunteiden pakenemista ja elämän elämistä kuin viimeistä päivää ja osa tosiaankin on ehkä oppinut elämään pelkästään muiden suosiosta ja siitä miltä näyttää muiden silmissä. Kelpaanko minä?- kyselijä-
joo uskossa on hyvä kyllä elää sanos lapamatokin kyllä se nyt näyttää sinunkin tekstisi pohjalta siltä että haudataan ne uskot sinne satujen kanssa samaan paikkaan kun kuitenkin kaikki me tiedämme miten asiat oikeasti suurimmaksi osaksi menevät ettei turhaa ketään satuta itseään näissä aikuisten leikeissä ja luule että pääsääntöisesti olisi kyse monen kohdalla muusta kuin siitä mikä sattuu itselle olemaan paras vaihtoehto juuri sillä hetkellä kyllä sen kaikki tietää mitä oikeasti tapahtuu ja miten ihmiset suurimmaksi osaksi käyttäytyvät ja mistä syystä ja sen lisäksi vielä kaikki sitoutuminen unohtuu monen kohdalla jos kaikki ei mene niin kuin on suunnitellut tai tulee joku huononnus olosuhteisiin tai muihin juttuihin
- eivarmaanmonet
Miksi edes kyselet, kun kuitenkin toitotat omaa vastaustasi ilman pisteen pistettä joka väliin.
- kyselijä-
eivarmaanmonet kirjoitti:
Miksi edes kyselet, kun kuitenkin toitotat omaa vastaustasi ilman pisteen pistettä joka väliin.
anteeksi ne pääsi unohtumaan mutta tässä niitä olisit...........................................................................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,isoja kirjaimiakin saa pyydettäessä
kyselijä- kirjoitti:
anteeksi ne pääsi unohtumaan mutta tässä niitä olisit...........................................................................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,isoja kirjaimiakin saa pyydettäessä
Hienoa, otapa heti itsekin käyttöösi.. Onko uusi näppis nyt, vai löysitkö kuitenkin pakkauksen pohjalta kadoksissa olleet näppäimet?
- kyselijä-
PikkuLikka kirjoitti:
Hienoa, otapa heti itsekin käyttöösi.. Onko uusi näppis nyt, vai löysitkö kuitenkin pakkauksen pohjalta kadoksissa olleet näppäimet?
sä oot aika söpö kun hieman naurahdit tuo hymy sopii sulle on aika söötti ilme
- kyselijä-
kyselijä- kirjoitti:
sä oot aika söpö kun hieman naurahdit tuo hymy sopii sulle on aika söötti ilme
ai niin pisteitä ja pilkkuja saa sitten lisää jos ne loppuvat kesken pyytäkää vain niin laitan tulemaan
kyselijä- kirjoitti:
ai niin pisteitä ja pilkkuja saa sitten lisää jos ne loppuvat kesken pyytäkää vain niin laitan tulemaan
Itse olet ihan höpö.. mutta kiltti ja anteliaskin vielä, kun haluat auliisti jakaa kaikki pisteet ja pilkut muille, etkä ota itsellesi mitään.
- kyselijä-
PikkuLikka kirjoitti:
Itse olet ihan höpö.. mutta kiltti ja anteliaskin vielä, kun haluat auliisti jakaa kaikki pisteet ja pilkut muille, etkä ota itsellesi mitään.
se on mun luonne mikä on sun muuta kuin tuo söpistely
- kotyi
Miten niin SUURIMMALLE OSALLE naisista ja OSALLE miehistä ei riitä...? Kyllä minä olen tehnyt toisenlaisiakin huomioita.
Niin miehet kuin naiset ovat puhuneet tästä aiheesta ja useimmat ovat uskollisia. He ovat sanoneet että ovat ihastuneet johonkuhun mutta juttu ei ole edennyt edes suukkoon asti. Pointti on ollut se, että on ollut miellyttävää kokea että on vielä viehätysvoimaa jäljellä.
Kyse on siis jonkinlaisesta testistä: Pystynkö vielä herättämään kiinnostusta, ihastusta, pystynkö itse ihastumaan.- kyselijä-
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14228371/miksi-suurimmalle-osalle-naisista-ja-osalle---#comment-84124687
tilastot kertovat ihan muuta ja tosielämä sekä ihan yleinen käytös molemmilla sukupuolillla mutta saahan sitä sanoa mitä haluaa ja kaiken lisäksi tuo sinun loppu tekstisi oli juuri sitä itseään ja niin syvältä sieltä mistä monen niin sanotut suhteetkin ja käytös on
- Yönjatkot
Eiköhän tuo jokaisella ihmisellä ole hänen omista käsityksistä, periaatteistaan ja ajatuksistaan kiinni, mitä käsittää sanalla sitoutuminen. Jos ne ajatukset eivät käy kumppanin kanssa yhteen tai kumppani sanoo yhtä ja tekee kuitenkin toista, niin eihän sellaiseen ihmiseen pysty luottamaan. Joten etsi elämääsi ihmistä, joka ajattelee ja käsittää asiat samoin sekä tekee kuten sanoo ja on sinut itsensä kanssa, niin et koe edes tarvetta ajatella noin.
- atännä
Olishan se hieno ajatus, jos kerralla natsaisi jonkun kanssa niin mahtavan upean loistavasti, että siitä seuraisi koko elämän pituiselle matkalle parisuhde.
Olen kuitenkin realisti siinä suhteessa, että tilanteet ja ihmiset muuttuvat. Toista ei voi koskaan tuntea kokonaan, aina tulee yllätyksiä jopa itsensä kanssa.
On aina jonkinasteinen pettymys, kun huomaa ettei tapailu tai parisuhde kanna enää pidemmälle. En näe parisuhdetta tavoitteena elämässä. Jos yhdessä ei ole enää hyvä, silloin on parempi yksin. Tai myöhemmin jonkun toisen kanssa. Kumppanini saa aina lähteä, jos siltä tuntuu. Sama oikeus on minulla.
Tärkeintä mun mielestäni on, että osaa rakastaa ja antaa anteeksi.- kyselijä-
onhan se niin juuri varsinkin nykypäivänä monesti että treffien ja tiettyjen suoritusten jälkeen tulee aika sanoa hyvästit ja sama esimerkiksi jos törmää illalla johonkin ihan uutenkin ihmiseen niin sitten jo aamulla voi päättää että kyllä tässä nyt on aika lähteä ja voihan sitä sitten taas uudestaan sopia että ollaan hetki yhdessä vaikka taas yksi yö ja sitten taas lähteä ja samaan aikaan sitten voi muidenkin kanssa molemmat sopia tälläisiä lyhkäisempiä juttuja koska tilanteet ja ihmiset ehtivät muuttua
- atännä
kyselijä- kirjoitti:
onhan se niin juuri varsinkin nykypäivänä monesti että treffien ja tiettyjen suoritusten jälkeen tulee aika sanoa hyvästit ja sama esimerkiksi jos törmää illalla johonkin ihan uutenkin ihmiseen niin sitten jo aamulla voi päättää että kyllä tässä nyt on aika lähteä ja voihan sitä sitten taas uudestaan sopia että ollaan hetki yhdessä vaikka taas yksi yö ja sitten taas lähteä ja samaan aikaan sitten voi muidenkin kanssa molemmat sopia tälläisiä lyhkäisempiä juttuja koska tilanteet ja ihmiset ehtivät muuttua
aha
Taustalla saattaa miehillä olla osin biologia. Miesten on evolutiivisesti kannattavaa levittää siementä mahdollisimman moneen, ja siksi ainakin fantasioidaan kaikkien naisten suosiosta. Mutta siitä kai kannattaisi kasvaa yli, eli kuten Homerin pappa totesi, "boy, you just can't have them all."
- kyselijä-
miksi sitä ei ole sitten kaikilla yksilöillä liiallisen voimakkaana ikinä ja missään tilanteessa vaikka olisi enemmän tai vähemmän kännissä ja miksi naiset ovat vastaavia ja tarvitsevat muidenkin himoa ja halua eikä pelkästään kumppanin
Jaa-a kaitpa se on toisilla semmoinen luonne, että jännitystä pitää saada ja olla. Uutuudenviehätys vie, kuin pässiä narussa. :)
- ÖLKFöldsölfdsfds
Mielestäni on normaalia testata viehätysvoimaansa ja sosiaalista kapasiteettiä ajoittain. Tämä on ihan perusinhimillinen turvamekanismi jolla varaudutaan what-if tyyliseen tilanteeseen, elikkä jos se kumppani siitä häipyy tai vaikka kuoleekin pois.
Tämä ei ole pettämistä eikä se tarkoita ettäkö suhde kumppaniin olisi mitenkään edes huono - vaan ihminen tahtoo olla varma itsestään ja kelpaavuudestaan myös suhteessa muihin.
Minä testaan viehätysvoimaani, sosiaalisia kykyjäni ja suhteenluontia vastakkaiseen sukupuoleen myös varattuna. Teen sen hienovaraisesti, aina jättäen siistin reitin perääntyä. Kohteideni on täysin mahdotonta sanoa että olenko vain mukavan tuttavallinen ja avoin luonne joka heittää miellyttävää smalltalkia - vai olenko iskemässä heitä. Luonnollisesti peräydyn tilanteista ennenpitkää koska tarkoitukseni ei ole päätyä treffeille tai vaakamamboon pettäjästatuksessa.- jpoij
Tämä on pakko olla trolli koska kirjoitus osoittaa melko vakavaa empatian puutetta, mutta varmuuden vuoksi täytyy silti kysyä että oletkohan koskaan pohtinut miltä tuo "perusinhimillisen turvamekanismisi" testailu ja vetäytyminen tuntuu niistä ihmisistä joihin nuo testisi kohdistat?
- Fölsdölfdssfdfds
Epäilemättä oikein miellyttävältä ja mukavalta. En pyydä puhelinnumeroa enkä ota sellaista vastaankaan jolloin mitään ei jää roikkumaan.
Miellyttävä ihmiskohtaaminenhan on rikos ihmisyyttä vastaan, vai kuinka? - kyselijä-
joo ei jatkoon toki on vain minun mielipide mutta muista ilmoittaa tuo kumppanille myös tai kumppaniehdokkaalle jos hän ei itse näytä toimivan samoin jos toimii niin asia on pihvi eikä siinä ole silloin mitään vikaa kiitos kuitenkin rehellisyydestä ja tämän toki tiesinkin mutta monet yrittävät verhota näitä asioita joksikin muuksi mitä ne oikeasti ovat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 892046
- 1281382
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231330Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau281282- 671206
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371018- 88941
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?53868- 121777
- 82766