Haaste Mark5:lle

selvitetäänasia

Mark5, jos olet oikea uskova, niin sinua seuraa nämä tunnusmerkit:

Mark 16:17 Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä. 18 He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

Kolmea ekaa noista voi feikata, joten keskitytään vaikka tappavan myrkyn juomiseen tai menään vaikka sairaalaan, jossa parannat jonkun pitkälle edenneen syövän silmänräpäyksessä.

Tai olisin sinulle vilpittömästi kiitollinen jos tulit parantamaan mummini alzheimerin.

85

694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuanmiäs

Minä puhun englantia, espanjaa ja saamea. Olen pitänyt kaulassani käärmettä ja juon tappavaa myrkkyä viikonloppuisin, jos panen käteni sydänpysähdyksen saaneen potilaan rintalastan päälle ja painelen, hän saattaa hyvinkin elpyä. Alzeimerin jätän Makelle:D

• 8765
        yurki1000js kirjoitti:

Ihmisten ei kande kukkoilla. Sammakko on ihmistä kehittyneempi. Se pystyy sammuttamaan ja käynnistämään ittensä.

https://www.youtube.com/watch?v=Fjr3A_kfspM

Ja jumala kumminkin loi ihmisen omaksi kuvakseen? Ehkä sammakon on luonut se parempi jumala. Mikä niistä, niitä kun on niin monia?

• jyrki_boy

• yurki_kadotukseen
        jyrki_boy kirjoitti:

Jyrki yrittää vääntää asiasta vitsiä, kun ei raukka itse ole raamatun kuvailema himouskovainen vaan esittää.

--->voi,voi jyrkiä, jyrki joutuu kadotukseen jumalan pilkasta ja väärän sanan levittämisestä.

• jyrki_boy kirjoitti:

Jyrki yrittää vääntää asiasta vitsiä, kun ei raukka itse ole raamatun kuvailema himouskovainen vaan esittää.

Riittää kun luottaa Vapahtajaan. Maailmassa on kaksi joukkuetta, lampaat ja vuohet.

Matt:
        25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
        25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
        25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Jos ja kun saat kutsun, kandee kutsu ottaa vastaan.

> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle. <

http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

• TotuusJeesus
        jyrki_boy kirjoitti:

Uskoa ei voida todistaa todisteilla, jos voisi, se ei enää olisi uskoa.

• yurki1000js kirjoitti:

Riittää kun luottaa Vapahtajaan. Maailmassa on kaksi joukkuetta, lampaat ja vuohet.

Matt:
        25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
        25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
        25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Jos ja kun saat kutsun, kandee kutsu ottaa vastaan.

> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle. <

http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

Jyry. No käytkö sinä edes vankeja katomassa, sairaita, annatko puutteenalaisille mitä he tarvitsevat?

Voitko jouda kuolettavaa juomaa, parantaa sairaat panemalla kädet heidän päälleen?

Erottuuko himouskova muista mitenkään?

• torre12 kirjoitti:

Jyry. No käytkö sinä edes vankeja katomassa, sairaita, annatko puutteenalaisille mitä he tarvitsevat?

Voitko jouda kuolettavaa juomaa, parantaa sairaat panemalla kädet heidän päälleen?

Erottuuko himouskova muista mitenkään?

Torre. En tunne himouskovaisia. Tunnen syntisiä ihmisiä. Toiset luottaa Herraan, toiset ei. Toiset tunnustaa, toiset ei.

Biblia (1776) Sillä, jos sinä suullas tunnustat Herran Jesuksen ja uskot sydämessäs, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä tulet autuaaksi;

Kuten todettua, pelastus ei kiinnosta ketään, ellei Jumala kutsu. Kovat ajat ovat tyypillisiä kutsuja. Jotkut täytyy panna vankilaan. Herralta ei konstit lopu. Tärkeintä on, että saa vastaanottaa pelastuksen armolahjan.

JUKKA

http://nuotta.com/jukka-tolonen/nyt-olen-vapaa-aineista

LATE

http://www.varsinaissuomi.muutokseen.fi/johansson

• TotuusJeesus kirjoitti:

Uskoa ei voida todistaa todisteilla, jos voisi, se ei enää olisi uskoa.

Pelastava usko annetaan ylhäältä. Usko on luottamista. Näkeminen on eri asia.

Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

1Joh. 3:2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

Room. 8:24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=roo 8&kirjat=kr

• mark_on_jumala

Onpa toisaalta mielenkiintoista, minkä "ihme" selityksen mark5 keksii tähän tai uskaltaako edes yrittää.
      Mark5 vain esittää uskovaista, onkin sokea väärän sanan levittäjä, jos ei täytä raamattunsa määritelmää.
      Tämä on todennäköisesti mark5.n mukaan vain vertauskuvallista....

• Mikä on kyseinen Raamatun määritelmä? Miten Raamatun määritelmä täytetään?

• mark_on_lumala
        yurki1000js kirjoitti:

Mikä on kyseinen Raamatun määritelmä? Miten Raamatun määritelmä täytetään?

Raamattu/vastaava kirjoitelma on juuri niin kuin kukin uskis sen tulkitsee ja selittää itselle sopivaksi.
        Uskis ei vaan pysty täyttämään kirjansa(=jumalansa) vaatimuksia vaikka niin väittää vaan selittää ja selittää...

• mark_on_jumala
        yurki1000js kirjoitti:

Mikä on kyseinen Raamatun määritelmä? Miten Raamatun määritelmä täytetään?

"Miten Raamatun määritelmä täytetään?" katso aloituksesta millainen "oikea" uskis on suuren kirjan mukaan, siinä määritelmä.

• mark_on_jumala kirjoitti:

"Miten Raamatun määritelmä täytetään?" katso aloituksesta millainen "oikea" uskis on suuren kirjan mukaan, siinä määritelmä.

Ok. Mikä on tärkeää? Vastaanottaa pelastava usko. Se annetaan ylhäältä. Sen saa ilmaiseksi. Sitä ei voi ansaita millään teolla. Kiinnostuitko? Tarjolla on kuolemattomuus.

Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

• sweetzombiejesus
        yurki1000js kirjoitti:

Ok. Mikä on tärkeää? Vastaanottaa pelastava usko. Se annetaan ylhäältä. Sen saa ilmaiseksi. Sitä ei voi ansaita millään teolla. Kiinnostuitko? Tarjolla on kuolemattomuus.

Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

"Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

Hmm..."se elää, vaikka olisi kuollut"...eli olisi eläväkuollut, eli zombi.

• sweetzombiejesus kirjoitti:

"Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

Hmm..."se elää, vaikka olisi kuollut"...eli olisi eläväkuollut, eli zombi.

Lankeemus erotti ihmiset Isästä. Isä uhrasi Poikansa, jotta meillä olisi mahdollisuus saada yhteys kuntoon.

2Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

• sweetzombiejesus
        yurki1000js kirjoitti:

Lankeemus erotti ihmiset Isästä. Isä uhrasi Poikansa, jotta meillä olisi mahdollisuus saada yhteys kuntoon.

2Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Ihmeellinen on kreationismi.

• mark_on_jumala
        yurki1000js kirjoitti:

Yurki olet langennut saatanan pauloihin, kumarrat väärää jumalaa (ja pyllistät samalla oikealle jumalalle), mark5 on jumala.

• selvitetäänasia

Annan Mark5:lle aikaa vielä 0:00 asti. Jos vastausta ei tule, voi siitä vetää johtopäätöksen että hän on kykenemätön haasteeseen, eli hän ei ole oikeassa uskossa.

• selvitetäänasia

Ok, Mark5 ei ole aito kristitty, hänestä ei löydy tunnusmerkkejä.

• selvitetäänasia kirjoitti:

Ok, Mark5 ei ole aito kristitty, hänestä ei löydy tunnusmerkkejä.

Elämänmuotoihin kandee tutustua:)

"Pekka Reinikainen - Mitä luonto kertoo Jumalasta, osa 1"

https://www.youtube.com/watch?v=D7TLC1ctEW8

• "Ihmisten ei kande kukkoilla. Sammakko on ihmistä kehittyneempi. Se pystyy sammuttamaan ja käynnistämään ittensä."

jeesus oli siis sammakko.

• uskis_harhoja

"tosiuskiset" ovat yllättäen hiljaa,pl. jyrki. Taitaa olla aika selvää, että uskisten omat uskomukset itsestään oikeina uskovaisina ovatkin kuvitelmaa, palvovatkin jotain väärää jumalaa...

• Niinpä. Onneks on Raamattu. Meillä on toivoa:)

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

• uskis_harhoja
        yurki1000js kirjoitti:

Niinpä. Onneks on Raamattu. Meillä on toivoa:)

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Raamattusi on ihmisten kirjoittama tarina, jonka sinä ja muut uskikset kuvittelette olevan jotain muuta kuin pelkästään keksittyä ihmisen kirjoittamaa kuvitelmaa. Elätte itse tehdyssä harhassa.

• uskis_harhoja kirjoitti:

Raamattusi on ihmisten kirjoittama tarina, jonka sinä ja muut uskikset kuvittelette olevan jotain muuta kuin pelkästään keksittyä ihmisen kirjoittamaa kuvitelmaa. Elätte itse tehdyssä harhassa.

Ihmeellinen evoluutio. Se koodasi Raamatun.
        https://www.google.fi/#q=bible codes&tbm=vid
        "Finland" Raamatussa:
        http://www.britam.org/codesarticles/CodesFinland.html
        Suomea pidetään Isaskarina:
        http://britam.org/collins/Issachar.html
        Jodeph Dumondin video: Issachar = Finland (alk. 45:39).
        https://www.youtube.com/watch?v=EtXbzO4xl_c&feature=youtu.be&t=45m39s
        Suomi on ääri-/loppumaa (Fin-land)
        > Ten out of the Twelve Tribes of Israel were exiled and lost their identity. Their descendants are now to be found amongst Western Peoples. They are the Lost Ten Tribes. This is proven from the Bible, Talmud, and Rabbinical Sources as well as from Secular Studies in Ancient History, Archaeology, Mythology, Linguistics, and related fields. <

http://www.britam.org/HebrewOverview.html

Ihmisillä on sukupuunsa. Eläimet eivät kuulu niihin.
        https://cdn-assets.answersingenesis.org/img/articles/cm/v22/i4/p38and39_big.jpg
        Elämä luotiin maapallolle 6000 vuotta sitten.
        https://biblicalstuff.files.wordpress.com/2011/04/genesipicture1.jpg

Ym. Etsivä löytää:)

• fda

"Ihmeellinen evoluutio. Se koodasi Raamatun."

Ihmeellinen ymmärtämättömyys.

"Elämä luotiin maapallolle 6000 vuotta sitten."

Kaikki näyttää todistavan muuta, ainoastaan muutama ihminen uskoo tuollaiseen harhakuvitelmaan.

"> Ten out of the Twelve Tribes of Israel were exiled and lost their identity. Their descendants are now to be found amongst Western Peoples. They are the Lost Ten Tribes. This is proven from the Bible, Talmud, and Rabbinical Sources as well as from Secular Studies in Ancient History, Archaeology, Mythology, Linguistics, and related fields. <"

Näppärästi valehtelee, jos on kuvitellut suomalaiset israelin heimoksi todistetuksi asiaksi.

• 12_13

Kuulostat ihan siltä, joka sanoi aikoinaan:

"Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."

Johon Kuningas vastasi:

"Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

Matt. 4:6-7

• uskis_harhoja

12_13, vetoat nyt kuvitteelliseen hahmoon, jolle paimentolaiset ovat keksineet vuorosanat, hyvin vakuuttavaa, kirjoittamasi kuulostaa harhoilta.

• 12_13
        uskis_harhoja kirjoitti:

12_13, vetoat nyt kuvitteelliseen hahmoon, jolle paimentolaiset ovat keksineet vuorosanat, hyvin vakuuttavaa, kirjoittamasi kuulostaa harhoilta.

No, tuohan on totta!

Pieraisen aina kovaan, kun alan oikolukea juttujani
        jotta pääsen oikeaan fiilikseen..

• uskis-harhoja
        12_13 kirjoitti:

No, tuohan on totta!

Pieraisen aina kovaan, kun alan oikolukea juttujani
        jotta pääsen oikeaan fiilikseen..

Kulostaa järkevältä.

• selvitetäänasia

Arvasin että tuohon vedotaan. Klassinen valehtelijan puolustus. Siksi näitä väitettyjä "parantamisia" yms. tapahtuu aina suljettujen ovien takana samanmielisten kanssa. Pitää olla kato jo valmiiksi uskossa, niin näkee mitä haluaakin nähdä. Tämän takia kukaan ulkopuolinen ei voi pyytää kristittyä parantamaan tuntemaansa vakavasti sairasta henkilöä, koska kristitty ei ole tällöin tilanteen herra (ei voi valikoida helposti "parannettavia" yms.).

Mark5 on pelkuri ja niin olet sinäkin. Hän tietää varsin hyvin, ettei ole kykeneväinen.

• epäjumalia
        selvitetäänasia kirjoitti:

Arvasin että tuohon vedotaan. Klassinen valehtelijan puolustus. Siksi näitä väitettyjä "parantamisia" yms. tapahtuu aina suljettujen ovien takana samanmielisten kanssa. Pitää olla kato jo valmiiksi uskossa, niin näkee mitä haluaakin nähdä. Tämän takia kukaan ulkopuolinen ei voi pyytää kristittyä parantamaan tuntemaansa vakavasti sairasta henkilöä, koska kristitty ei ole tällöin tilanteen herra (ei voi valikoida helposti "parannettavia" yms.).

Mark5 on pelkuri ja niin olet sinäkin. Hän tietää varsin hyvin, ettei ole kykeneväinen.

Mark on pelkuri ja todellakin tietää sen, kun ei täytä uskovan tunnusmerkkejä. Mark yrittää epätoivoisesti selittää ja tulkita jumalaansa eläväksi.
        Kaikki markin selitykset ovat vääriä ja virheellisiä, koska jo mark:n perusteet ja lähteet, joihin vedotaan ovat ihmisten keksimää valhetta ja huijausta

• merkityksellinenkin

Ihmisen luonteeseen kuuluu keskeisenä hallita asioita. Jos asiat eivät suju haluamallani tavalla, syy täytyy löytyä nopeasti. Kristinuskossa ihminen alistuu siihen, että Jumala "hoitaa asiat" etenkin, jos sitä Häneltä anomme. Erityisesti nykyihminen tarvitsee kaikelle myös ymmärrettävän selityksen. Raamatusta huomaamme, että Jumala ei kerro kaikkea eikä toteuta toiveitamme automaattisesti. Joudumme elämään uskossa ja luottamuksessa Jumalan hoitavan asiat viimein parhain päin, kun omat valintamme ovat vieneet meidät ties minne ja pahuutemme (myös näkymättömät pahuuden persoonat) on saanut kaaosta elämäämme ja ympäristöömme.
        Tarvitsemme todisteita Jumalasta. Matt. 12:39 kertoo juuri, miten kirjanoppineet ja fariseukset odottivat Jeesukselta "merkkiä". Jeesus ei näyttänyt ihmettä uteliaisuuden tyydyttämiseksi, vaan viittasi profeetta Joonaksen esikuvalliseen tapahtumaan (kalan vatsassa kolme päivää), mikä toimi myös ennustuksena Jeesuksen aikanaan heräävän kolmantena päivänä kuolleista.... voittajana ja syntien lopullisena sovittajana.
        Vastaavasti toisenlaisen tapahtuman löydämme Joh.1:47- , kun Jeesus etsi (tietäen, mitä etsi) lähimpiä opetuslapsia itselleen. Siinä Jeesus mainitsee Natanaelille "nähneensä" hänet viikunapuun alla... siis tiesi hänen olleen siellä, minkä Natanael koki ihmeenä. Hänelle Jeesus sanoi, että tämä uskoi Jeesukseen tämän ihmeen perusteella, mutta samalla lupasi, että "saatte nähdä suurempia kuin nämä ovat ("saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle"). Tiedämme, miten paljon merkillisiä asioita opetuslapset näkivat seuraavien lähivuosien aikana.
        Jumalan ilmaistessa itsensä niin menneinä aikoina kuin nykyäänkin, sillä on aina jokin merkitys (muu kuin ihmisten viihdyttäminen). Monet nykyajan kristityt, jotka ovat kertoneet heille tapahtuneista ihmeistä, ovat yleensä olleet voimakkaasti Jumalan käytössä tai heidän elämänvaiheensa ovat kulkeneet niin vaikeaa tietä, että he ovat saaneet rohkaisuksi "maistaa" Jumalan ihmeitä konkreettisella ja/tai hyvin vaikuttavilla tavoilla, jotta ovat olleet rohkeita Kristuksen todistajia kuolemaansa asti. Uskon vaikuttaa Pyhä Henki sisäisesti, jolle ei löydy järjellistä selitystä. Suggestiot yms. saa unohtaa. Niille ei ole altis edes tämän kirjoittaja.

• 12_13
        selvitetäänasia kirjoitti:

"Siksi näitä väitettyjä "parantamisia" yms. tapahtuu aina suljettujen ovien takana samanmielisten kanssa. Pitää olla kato jo valmiiksi uskossa, niin näkee mitä haluaakin nähdä."

Noh, miksi minä parantaisin ketään? Tätä on ehkä vaikea ymmärtää, mutta Raamattu on ennen kaikkea henkisestä/hengellisestä paranemisesta. Ei hyödytä mitään, jos ruumiisi on terve, jos sielusi kuin ruton tappama. Raamattu ei lupaa ikuista elämää nykyisille ruumiille, vaan sieluille, jotka ovat vanhurskaita. Siksi, tärkeää on, että ihminen tulisi vanhurskaaksi, sen jälkeen loppu on joka tapauksessa vähän merkityksetönät, koska ei kenenkään maallisen ruumiin ole edes tarkoitus elää ikuisesti. Ruumiin parantaminen on hyödyllistä ainoastaan jos se palvelee sielun vanhurskautumista.

Ja sitten on tietenkin vielä niin, etten minä ilman Jumalaa pysty mihinkään hyvään. Mutta voin kyllä esim. rukoilla mummisi puolesta, että parantuisi ja ennen kaikkea tulisi vanhurskaaksi. Mutta minä toivon kuitenkin ennen kaikkea Jumalan tahdon tapahtuvan, ennemmin kuin minun.

Toisaalta, en tiedä voiko tässä "elämässä" koskaan tulla terveeksi, koska ruumiin kuolema näyttää kuitenkin olevan edessä jokaisella. Kristinllisen uskon kannalta se ei ole merkittävää, vaan se, mitä sielulle taphatuu tämän oppitunnin jälkeen.

"Mark5 on pelkuri ja niin olet sinäkin."

Mitä minä pelkään ja millä perusteella?

• uskis_harhoja
        12_13 kirjoitti:

"Siksi näitä väitettyjä "parantamisia" yms. tapahtuu aina suljettujen ovien takana samanmielisten kanssa. Pitää olla kato jo valmiiksi uskossa, niin näkee mitä haluaakin nähdä."

Noh, miksi minä parantaisin ketään? Tätä on ehkä vaikea ymmärtää, mutta Raamattu on ennen kaikkea henkisestä/hengellisestä paranemisesta. Ei hyödytä mitään, jos ruumiisi on terve, jos sielusi kuin ruton tappama. Raamattu ei lupaa ikuista elämää nykyisille ruumiille, vaan sieluille, jotka ovat vanhurskaita. Siksi, tärkeää on, että ihminen tulisi vanhurskaaksi, sen jälkeen loppu on joka tapauksessa vähän merkityksetönät, koska ei kenenkään maallisen ruumiin ole edes tarkoitus elää ikuisesti. Ruumiin parantaminen on hyödyllistä ainoastaan jos se palvelee sielun vanhurskautumista.

Ja sitten on tietenkin vielä niin, etten minä ilman Jumalaa pysty mihinkään hyvään. Mutta voin kyllä esim. rukoilla mummisi puolesta, että parantuisi ja ennen kaikkea tulisi vanhurskaaksi. Mutta minä toivon kuitenkin ennen kaikkea Jumalan tahdon tapahtuvan, ennemmin kuin minun.

Toisaalta, en tiedä voiko tässä "elämässä" koskaan tulla terveeksi, koska ruumiin kuolema näyttää kuitenkin olevan edessä jokaisella. Kristinllisen uskon kannalta se ei ole merkittävää, vaan se, mitä sielulle taphatuu tämän oppitunnin jälkeen.

"Mark5 on pelkuri ja niin olet sinäkin."

Mitä minä pelkään ja millä perusteella?

Sinä et paranna ketään, koska et siihen pysty. Et täytä pyhän kirjasi uskovan tunnusmerkkejä ja yrität selitellä itsesi tästä pois. Ei onnistu, olet tekouskovainen.
        Sinun on syytä pelätä,kun et olekaan jumalasi kuvailema uskovainen, eli palvot itse tekemääsi jumalaa, "oikea" jumala sysää sinut kadotukseen harhauskovaisena.

• 12_13

"Sinun on syytä pelätä,kun et olekaan jumalasi kuvailema uskovainen, eli palvot itse tekemääsi jumalaa, "oikea" jumala sysää sinut kadotukseen harhauskovaisena."

Minä en pelkää oikeata Jumalaa, enkä helvettiä, enkä kuolemaa. Tiedän Jumalan olevan rakkaus ja jos Hän heittää minut helvettiin, uskon sen olevan paras niin.

Ja minä en usko, että sinä olet se henkilö joka määrittelee oikean uskovan tai helvettiin menijän.

• uskis_harhoja
        12_13 kirjoitti:

"Sinun on syytä pelätä,kun et olekaan jumalasi kuvailema uskovainen, eli palvot itse tekemääsi jumalaa, "oikea" jumala sysää sinut kadotukseen harhauskovaisena."

Minä en pelkää oikeata Jumalaa, enkä helvettiä, enkä kuolemaa. Tiedän Jumalan olevan rakkaus ja jos Hän heittää minut helvettiin, uskon sen olevan paras niin.

Ja minä en usko, että sinä olet se henkilö joka määrittelee oikean uskovan tai helvettiin menijän.

Sinun palvomasi kirjahan sen määrittää, mitkä tunnusmerkit uskovalla on. Jos sinulla ei niitä ole, mikä sitten olet? Et ainakaan julistamasi jumalan mukainen uskovainen. Onko näin tietosi jumalastasi oikea?
        Ja satuahan nämä jumala jutut lopulta on, ei tarvitsekaan pelätä helvettiä tai muutakaan jumalan rankaisua

• sairasta_touhua
        uskis_harhoja kirjoitti:

Sinun palvomasi kirjahan sen määrittää, mitkä tunnusmerkit uskovalla on. Jos sinulla ei niitä ole, mikä sitten olet? Et ainakaan julistamasi jumalan mukainen uskovainen. Onko näin tietosi jumalastasi oikea?
        Ja satuahan nämä jumala jutut lopulta on, ei tarvitsekaan pelätä helvettiä tai muutakaan jumalan rankaisua

Mark, 12_13 ja muut ovat opetettuja ja muut ihmiset ovat vedättäneet heitä valheillaan uskomaan helvettiin/kadotukseen ja armahtavaan jumalaan.
        Ja nämä herkkäuskovaiset tosissaan uskovat ja pitävät näitä ihmisten keksimiä raamattu juttuja tosina, sairasta touhua...

• No ei tuo tietenkään tarkoita, että kaikilla uskovilla nuo kaikki täyttyisivät. Eihän kaikilla ole kaikkia armolahjojakaan.

• uskis_harhija

Eli uskikset vain näyttelevät uskovaisia kuten heitä on opetettu kuten mark.

• Uskovainen on henkilö, joka uskoo Jeesuksen kuolleen syntiemme sovitukseksi ja nousseen kuolleista kolmantena päivänä. "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen." (Paavalin kirje roomalaisille 10:9-10) Missään normaalissa terveessä yhteisössä ei ainoaltakaan uskovalta edellytä jotain ihmeiden tekemistä ym., saati että sellaista opetettaisiin. Jumala antaa erilaisia armolahjoja seurakunnan palvelemiseksi kenelle tahtoo ja miten tahtoo. Tärkein armolahja on kuitenkin luvattu jokaiselle uskovalle, sillä "Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. " (Roomalaiskirje 6:23)

Paavalin kirjeistä löytyy kaksi "armolahjaluetteloa". 1. Korinttilaiskirjeen 12:8-11 luetellaan ns. Pyhän Hengen armolahjat: "Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa, toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan, joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta. Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo."

Roomalaiskirjeen 12:6-8 on mainittu ns. palvelevia armolahjoja: "Meillä on saamamme armon mukaan erilaisia armolahjoja. Se, jolla on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan kuin hänellä on uskoa. Palvelutehtävän saanut palvelkoon, opetustehtävän saanut opettakoon, rohkaisemisen lahjan saanut rohkaiskoon. Joka antaa omastaan, antakoon pyyteettömästi; joka johtaa, johtakoon tarmokkaasti; joka auttaa köyhiä, auttakoon iloisin mielin."

Ja toki noita on varmasti paljon muitakin.

Itselläni ei ole juurikaan noita ns. Pyhän Hengen armolahjoja, ei esimerkiksi kielilläpuhumisen lahjaa. Ehkä Jumala ei ole antanut niitä minulle tietäen vetäytyvän ja mieluummin taustallapysyvän luonteeni. Palvelenkin seurakunnassa mieluummin palvelevien armolahjojen kautta: leikkaamalla ruohoa, keräämällä kolehtia sekä lapsi- ja nuorisotyötä tekemällä. Lisäksi minulla on uskoakseni antamisen ja rohkaisemisen lahjat.

• uskis_harhoja
        Tipale kirjoitti:

Uskovainen on henkilö, joka uskoo Jeesuksen kuolleen syntiemme sovitukseksi ja nousseen kuolleista kolmantena päivänä. "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen." (Paavalin kirje roomalaisille 10:9-10) Missään normaalissa terveessä yhteisössä ei ainoaltakaan uskovalta edellytä jotain ihmeiden tekemistä ym., saati että sellaista opetettaisiin. Jumala antaa erilaisia armolahjoja seurakunnan palvelemiseksi kenelle tahtoo ja miten tahtoo. Tärkein armolahja on kuitenkin luvattu jokaiselle uskovalle, sillä "Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. " (Roomalaiskirje 6:23)

Paavalin kirjeistä löytyy kaksi "armolahjaluetteloa". 1. Korinttilaiskirjeen 12:8-11 luetellaan ns. Pyhän Hengen armolahjat: "Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa, toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan, joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta. Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo."

Roomalaiskirjeen 12:6-8 on mainittu ns. palvelevia armolahjoja: "Meillä on saamamme armon mukaan erilaisia armolahjoja. Se, jolla on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan kuin hänellä on uskoa. Palvelutehtävän saanut palvelkoon, opetustehtävän saanut opettakoon, rohkaisemisen lahjan saanut rohkaiskoon. Joka antaa omastaan, antakoon pyyteettömästi; joka johtaa, johtakoon tarmokkaasti; joka auttaa köyhiä, auttakoon iloisin mielin."

Ja toki noita on varmasti paljon muitakin.

Itselläni ei ole juurikaan noita ns. Pyhän Hengen armolahjoja, ei esimerkiksi kielilläpuhumisen lahjaa. Ehkä Jumala ei ole antanut niitä minulle tietäen vetäytyvän ja mieluummin taustallapysyvän luonteeni. Palvelenkin seurakunnassa mieluummin palvelevien armolahjojen kautta: leikkaamalla ruohoa, keräämällä kolehtia sekä lapsi- ja nuorisotyötä tekemällä. Lisäksi minulla on uskoakseni antamisen ja rohkaisemisen lahjat.

"Missään normaalissa terveessä yhteisössä ei ainoaltakaan uskovalta edellytä jotain ihmeiden tekemistä ym., saati että sellaista opetettaisiin"
        Tässä tullaan taas siihen, että jokainen ihminen ja uskonyhteisö tulkitsee niin kuin haluaa "herran sanaa". Tämä herra on itse luotu olento.
        Ja edelleen kaikkien uskonyhteisöjen tulkinta ja totuus on se ainoa oikea. Tulkintojen ja selittelyjen määrä on loputun suo.
        Olisikohan uskisten aika herätä todellisuuteen, jumaliin uskominen on opetettua ja ihmisten keksintöä niin, että muka pelastuttaisi joltain keksityltä kadotukselta.

"Missään normaalissa terveessä yhteisössä ei ainoaltakaan uskovalta edellytä jotain ihmeiden tekemistä ym., saati että sellaista opetettaisiin"
        Tässä tullaan taas siihen, että jokainen ihminen ja uskonyhteisö tulkitsee niin kuin haluaa "herran sanaa". Tämä herra on itse luotu olento.
        Ja edelleen kaikkien uskonyhteisöjen tulkinta ja totuus on se ainoa oikea. Tulkintojen ja selittelyjen määrä on loputun suo.
        Olisikohan uskisten aika herätä todellisuuteen, jumaliin uskominen on opetettua ja ihmisten keksintöä niin, että muka pelastuttaisi joltain keksityltä kadotukselta.

Tähän ei voi kommentoida kuin että "mikään normaali terve yhteisö ei pidä itseään ainoana oikeana". :)

• Rapanhapakko

Tipale:
        >>>>, ei esimerkiksi kielilläpuhumisen lahjaa<<<<<

"Kielilläpuhuminen" on helppoa. Kuka vaan ósaa, jos ei ole kovin tiukka henkinen sulkijalihas. Kun 80-luvun lopulla kävin ihan turistina testaamassa, onko karismahihhulipiireissä väittämäänsä yliluonnollista, minäkin kehoituksesta "puhuin kielillä". Mikä vakuutti saarnaajat, että minullakin on "Pyhän Hengen kaste" tai olen "Tullut Uskoon" vai miten ne kaanaankielen hokemat menevät. No ei ollut Pyhä eikä Paha henki eikä ole heilläkään. Olen aina osannut jokeltaa niin eikä siinä mitään yliluonnollista ole. Voin "kielilläpuhua" tässä ja nyt.

Sinäkin Tipale saattaisit osata: Kunhan avaat suusi ja aivot nollaten mölöttelet äänteitä spontaanisti kun jazz-muusikko soittaessaan. Mutta älä suotta kuvittele, että se olisi yliluonnollista tai Jumalalta.

Henkilöstä ja hänen taustastaan sitten riippuu, onko se jotain "lipilipi sorlomorlo" vai vivahteekkaampaa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kielilläpuhuminen

Sitten on uskovaisten väittämiä harvoja tapauksia, että joku on puhunut ei siansaksaa, vaan itselleen tuntematonta oikeaa kieltä. Ne tapaukset ovat todentamatta. Tai jos niitä on, niin entäs jos puhuja sittenkin jo alunperin osaa sitä kieltä tietoisesti tai puolitietoisesti, tai uskovaiset kuulijat ovat erottavinaan siinä sanoja?

Yleensähän se on tuota "glossolaliaa" vain.

Mitäpä mieltä olet, kun joitakin vuosia sitten näin netti-teeveestä Nokia Mission Helsingin tilaisuuden. Jossa vieraileva saarnaaja Christer Borg hölpötteli kielillä. Ensin jotain tavallista "Glooria mooria shalalalaa" ja sitten jotain kieltämättä heprealta tai aramealta kuulostavaa. Ja nyt surulisenkuuluisa Markku Koivisto tulkkasi suunnilleen: "Hyvää iltaa. Jeesus tässä. Minä pidän tästä kaupungista ja lupaan tulla tänne uudestaan, jos järjestätte lisää näitä tilaisuuksia."

Olipa Jeesuksella tärkeää asiaa. :-) Ja nyt kun Nokiamissio on hajonnut, mahtaako Jeesus tulla enää Helsinkiin uudestaan? Voi voi.

Vai saattaisiko olla, että tuollaiset uskovaiset ovat huijareita? Hyvällä omallatunnolla, koska se huijaaminen on siinä uskonnossa hyve.

Tai tietenkään just sun tuntemat "kielilläpuhujat" eivät tietenkään ole huijareita :-) Tai ehkä he tai sinä ette osaa välittää mikä on totta ja mikä ei, mikä on tyypillistä uskovaisille.

• uskis_harhoja
        Tipale kirjoitti:

Tähän ei voi kommentoida kuin että "mikään normaali terve yhteisö ei pidä itseään ainoana oikeana". :)

Eli sinä tunnustat, että islam ja kaikki muut uskonnot ja jumalat ovat yhtä oikeassa kuin sinunkin uskonyhteisön määrittelemä jumala?

Eli sinä tunnustat, että islam ja kaikki muut uskonnot ja jumalat ovat yhtä oikeassa kuin sinunkin uskonyhteisön määrittelemä jumala?

Tarkoitin kyllä kristinuskon sisäisiä yhteisöjä, kuten mielestäni asiayhteydestä kävi ilmi.

• nänääänännääänän

Tuolla profetiapalstalla pyörivä helluntailainen mies... se joka pitää niitä profetioista kertovaa nettisivuja, jonne uskovat voivat kertoa uniaan.... Jouko Piho?

No kuitenkin, häntä haastateltiin Yle radio puheessa ja hän myönsi ettei ne "jorinat" olleet mitään varsinaista ihmistenkieltä vaan "pyhänhengen" ilmentymää tms.

Siis aikusten oikeesti... ollaan hurmoksessa aivokemiallisessa kännissä ja sokellellaan "nänänä näää nää". Se hurmos on sitten "Jumalallista"!

Säälittävää uskovien touhu, surkeaa miten tunteella mennään todellisuudesta pakoon.

• Rapanhapakko kirjoitti:

Tipale:
        >>>>, ei esimerkiksi kielilläpuhumisen lahjaa<<<<<

"Kielilläpuhuminen" on helppoa. Kuka vaan ósaa, jos ei ole kovin tiukka henkinen sulkijalihas. Kun 80-luvun lopulla kävin ihan turistina testaamassa, onko karismahihhulipiireissä väittämäänsä yliluonnollista, minäkin kehoituksesta "puhuin kielillä". Mikä vakuutti saarnaajat, että minullakin on "Pyhän Hengen kaste" tai olen "Tullut Uskoon" vai miten ne kaanaankielen hokemat menevät. No ei ollut Pyhä eikä Paha henki eikä ole heilläkään. Olen aina osannut jokeltaa niin eikä siinä mitään yliluonnollista ole. Voin "kielilläpuhua" tässä ja nyt.

Sinäkin Tipale saattaisit osata: Kunhan avaat suusi ja aivot nollaten mölöttelet äänteitä spontaanisti kun jazz-muusikko soittaessaan. Mutta älä suotta kuvittele, että se olisi yliluonnollista tai Jumalalta.

Henkilöstä ja hänen taustastaan sitten riippuu, onko se jotain "lipilipi sorlomorlo" vai vivahteekkaampaa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kielilläpuhuminen

Sitten on uskovaisten väittämiä harvoja tapauksia, että joku on puhunut ei siansaksaa, vaan itselleen tuntematonta oikeaa kieltä. Ne tapaukset ovat todentamatta. Tai jos niitä on, niin entäs jos puhuja sittenkin jo alunperin osaa sitä kieltä tietoisesti tai puolitietoisesti, tai uskovaiset kuulijat ovat erottavinaan siinä sanoja?

Yleensähän se on tuota "glossolaliaa" vain.

Mitäpä mieltä olet, kun joitakin vuosia sitten näin netti-teeveestä Nokia Mission Helsingin tilaisuuden. Jossa vieraileva saarnaaja Christer Borg hölpötteli kielillä. Ensin jotain tavallista "Glooria mooria shalalalaa" ja sitten jotain kieltämättä heprealta tai aramealta kuulostavaa. Ja nyt surulisenkuuluisa Markku Koivisto tulkkasi suunnilleen: "Hyvää iltaa. Jeesus tässä. Minä pidän tästä kaupungista ja lupaan tulla tänne uudestaan, jos järjestätte lisää näitä tilaisuuksia."

Olipa Jeesuksella tärkeää asiaa. :-) Ja nyt kun Nokiamissio on hajonnut, mahtaako Jeesus tulla enää Helsinkiin uudestaan? Voi voi.

Vai saattaisiko olla, että tuollaiset uskovaiset ovat huijareita? Hyvällä omallatunnolla, koska se huijaaminen on siinä uskonnossa hyve.

Tai tietenkään just sun tuntemat "kielilläpuhujat" eivät tietenkään ole huijareita :-) Tai ehkä he tai sinä ette osaa välittää mikä on totta ja mikä ei, mikä on tyypillistä uskovaisille.

Onneksi meidän seurakunnassamme ei kukaan edellytä keneltäkään kielilläpuhumista. Jumala antaa sen lahjan sille, jolle hyväksi näkee. Kielilläpuhumisen teeskenteleminen olisi minusta hyvin vastenmielistä, enkä millään voi uskoa kenenkään aidosti uskovaisen tarkoituksella esittävän kielilläpuhumista. Se voi sen sijaan ehkä olla mahdollista, että joku lahjaa saamaton jonkinlaisen suggestion vaikutuksesta "puhuu kielillä", mutta hänkin varmaan sydämessään vilpittömästi uskoo lahjan olevan peräisin Jumalalta.

Kielilläpuhumisen armolahjan saaneilla esiintyy paitsi tätä "siansaksaa", myös jonkun selvän kielen puhumista. (SItähän se Raamatun mukaan silloin helluntainakin oli). Ei ole kauaakaan siitä, kun romaniystäväni kertoi kuulleensa erään romanikieltä osaamattoman saarnamiehen puhuneen kyseistä kieltä. No, tässä voi tietysti aina epäillä kuten sanoit, että osasiko kyseinen saarnaaja sittenkin kieltä, mutta samalla hän osoittautuisi siis valehtelijaksi.... (Ellei sitten, kuten sanoit, osannut sitä jonkin verran tiedostamattaan.) Siinä sitä tarvittaisiinkin henkien erottamisen armolahjaa totuuden selville saamiseksi, samoin kuin mainitsemassasi kielten selittämisen lahjan mahdollisessa väärinkäytössä. "Valheen enkeleitähän" valitettavasti hakeutuu myös uskonnollisiin johtotehtäviin.

Meidänkin seurakunnassamme on ainakin yksi henkilö, jolla on kielten selittämisen armolahja. Joitain kertoja olen kokoustilanteissa kuullut tämän kokeneen uskonsisaren tulkitsevan kielilläpuhumista. En minä ainakaan uskalla mennä epäilemään, etteikö tämän rakastettavan "mummon" lahja olisi Jumalan antama. Sitä, että hän tarkoituksella puhuisi puuta heinää, on mahdoton uskoa. En hänen tulkinnoistaan mitään erityistä muista, mitään radikaalia niissä ei siis ole ollut, lähinnä varmasti rohkaisun sanaa seurakuntalaisille.

• selvitetäänasia
        Tipale kirjoitti:

Onneksi meidän seurakunnassamme ei kukaan edellytä keneltäkään kielilläpuhumista. Jumala antaa sen lahjan sille, jolle hyväksi näkee. Kielilläpuhumisen teeskenteleminen olisi minusta hyvin vastenmielistä, enkä millään voi uskoa kenenkään aidosti uskovaisen tarkoituksella esittävän kielilläpuhumista. Se voi sen sijaan ehkä olla mahdollista, että joku lahjaa saamaton jonkinlaisen suggestion vaikutuksesta "puhuu kielillä", mutta hänkin varmaan sydämessään vilpittömästi uskoo lahjan olevan peräisin Jumalalta.

Kielilläpuhumisen armolahjan saaneilla esiintyy paitsi tätä "siansaksaa", myös jonkun selvän kielen puhumista. (SItähän se Raamatun mukaan silloin helluntainakin oli). Ei ole kauaakaan siitä, kun romaniystäväni kertoi kuulleensa erään romanikieltä osaamattoman saarnamiehen puhuneen kyseistä kieltä. No, tässä voi tietysti aina epäillä kuten sanoit, että osasiko kyseinen saarnaaja sittenkin kieltä, mutta samalla hän osoittautuisi siis valehtelijaksi.... (Ellei sitten, kuten sanoit, osannut sitä jonkin verran tiedostamattaan.) Siinä sitä tarvittaisiinkin henkien erottamisen armolahjaa totuuden selville saamiseksi, samoin kuin mainitsemassasi kielten selittämisen lahjan mahdollisessa väärinkäytössä. "Valheen enkeleitähän" valitettavasti hakeutuu myös uskonnollisiin johtotehtäviin.

Meidänkin seurakunnassamme on ainakin yksi henkilö, jolla on kielten selittämisen armolahja. Joitain kertoja olen kokoustilanteissa kuullut tämän kokeneen uskonsisaren tulkitsevan kielilläpuhumista. En minä ainakaan uskalla mennä epäilemään, etteikö tämän rakastettavan "mummon" lahja olisi Jumalan antama. Sitä, että hän tarkoituksella puhuisi puuta heinää, on mahdoton uskoa. En hänen tulkinnoistaan mitään erityistä muista, mitään radikaalia niissä ei siis ole ollut, lähinnä varmasti rohkaisun sanaa seurakuntalaisille.

"Kielilläpuhumisen armolahjan saaneilla esiintyy paitsi tätä "siansaksaa", myös jonkun selvän kielen puhumista. (SItähän se Raamatun mukaan silloin helluntainakin oli). Ei ole kauaakaan siitä, kun romaniystäväni kertoi kuulleensa erään romanikieltä osaamattoman saarnamiehen puhuneen kyseistä kieltä. "

Tämä on taas näitä kaverin kaverilta kuultuja juttuja. Olen kuullut vastaavia, ei-uskonnollia tapauksia, missä esim. joku sodassa haavoittunut alkaa kenttäsairaalassa puhua toisella kielellä tai murteella. Joten vaikka nämä olisi totta, ei näissä ei ole mitään jumalallista.

Tuo parantamisenkin "lahja" on sellaista eripituisten jalkojen (uskovaisilla näköjään hyvin yleinen ongelma) tasoittamista tai jotakin epämääräisiä neurologisia ongelmia, syöpiä joita pystyy feikkaamaan tai ne voi parantua myös itsestään.

Mutta miksi ei ikinä pystytä parantamaan amputoitua raajaa, synnynnäistä vakavaa kehitysvammaisuutta ynnä muuta sellaista, josta ei jäisi mitään epäselvyyttä? Voisiko se johtua siitä, että nuo parantamisen lahjat, myrkyn juonnit, kielillä puhumiset yms. ovat pelkkää huijausta?

• Rapanhapakko

Tipale:

Uskovaisten kalajuttuja, "romaniystävää" myöten. Jos voisitte todentaa todellista kielilläpuhumista, todistaisitte uskontonnekin. Mutta ei.

Miten sinulle voi olla vaikeaa hyväksyä, että koko "kielilläpuhuminen" on huuhaata? Ei se minullakaan feikkaamista eli huijausta ole, spontaania improvisointia hallitsemattomasti, mutta ei yliluonnollistakaan. Uskovaisten kulttuurissa sitten kuuluu kokea mokoma joksikin "armolahjaksi". Ja syvemmältä kyllä se liittyy siihen että uskovaisten kulttuuriin kuuluu tietty huithapelius rehellisyydessä tai aito kyvyttömyys arvioida mikä on todellista ja mikä ei. Joten kummakos se, että missä vaan muussa yhteydessä sellaista sanotaan "valehteluksi".

Niin ja muuten, "pidennänkö jalkasi"? Pastori, silloin kirkkoherra Markku Koiviston tyyliin. Minulle teki. Varsinaisesti valittamani polvi on vain huonontunut. Osaan tehdä sen jalkatempun täsmälleen Koiviston tapaan kenelle vaan Aku Ankan nimeen ja sinäkin voisit. Noin halpoja trikkejä käyttävän täytyy jollain tasolla itsekin tietää jekuttavansa. Mutta te uskovaiset ne saarnaajat mukaanlukien olette niin hurlumhei, että teitä ei kiinnosta onko joku totta, kunhan itsellänne on hyvä mieli.

• Rapanhapakko

Korjaus edelliseen.
        Sori, aivotypo yllä. Ei Markku Koivisto vaan Seppo Juntunen, ehta luterilainen kirkkoherra silloin, "pidensi jalkani"-

Ohjeet:
        -Kohde istualleen.
        -Laitetaan jalat yhteen jolloin kenenkään perskannikat eivät istuessa niin suorassa ole, että jalat näyttäisivät samanpituisilta
        -Vedetään jalat erilleen
        -Juntataan jalat takasin ohjaten kantapäät tasan, jolloin persposkienkin asento suoristuu
        -sanotaan vaikkapa "Jeesuksen nimessä ero poistu"

KOKEILE ITSE!

• lopetattakaa.typeryys

Kotikylälläni oli mies, jonka toinen jalka oli toista 10cm lyhyempi.

Kulki koko nuoruutensa sellaisella rollaattorin tapaisella.

Hänen puolestaan rukoiltiin
        Meni autokouluun ja suoritti normaalin ajokoulun asiat.

Äitini, joka ei ollut uskova, sanoi jälkeenpäin, ettei olisi koskaan uskonut, jos ei olisi itse ollut paIkalla ja nähnyt tapahtuman. Äitini tunsi tuon miehen.

Kuulkaahan, te ette tiedä mitään näistä taivasasioista.

Valitettavasti. Piste.

• Rapanhapakko

Valehtelet tai äitisi valehtelee. Häpeä.

• selvitetäänasia
        lopetattakaa.typeryys kirjoitti:

Kotikylälläni oli mies, jonka toinen jalka oli toista 10cm lyhyempi.

Kulki koko nuoruutensa sellaisella rollaattorin tapaisella.

Hänen puolestaan rukoiltiin
        Meni autokouluun ja suoritti normaalin ajokoulun asiat.

Äitini, joka ei ollut uskova, sanoi jälkeenpäin, ettei olisi koskaan uskonut, jos ei olisi itse ollut paIkalla ja nähnyt tapahtuman. Äitini tunsi tuon miehen.

Kuulkaahan, te ette tiedä mitään näistä taivasasioista.

Valitettavasti. Piste.

Just, taas yksi epämääräinen tarina. Pistähän nimiä kehiin ja muuta evidenssiä. Pelkkä stoori ei todista mitään.

• Rapanhapakko

LIsään ylläolevaan, että jos sanomasi olisi totta, se olisi maailmanlaajuinen sensaatio. Mutta onko tuota dokumentoitu tai julkistettu missään, edes rahvaanlehdessä "Seiskassa" tai sitä ennen "Hymyssä" tai "Nyrkkipostissa"? "Jallussa" ehkä :-)

Siis luultavimmin vain uskovaisten pas... ulostepuhetta.

• uskis_harhoja
        Tipale kirjoitti:

Tarkoitin kyllä kristinuskon sisäisiä yhteisöjä, kuten mielestäni asiayhteydestä kävi ilmi.

Eli olet tyypillinen tekouskovainen: tuomitset kaikki muut harhauskoviksi vai minun tulkintani raamatusta ja jumalasta ovat oikeita, teet näin vaikka et edes itse täytä palvomasi kirjan uskovan tunnusmerkkejä??

Eli olet tyypillinen tekouskovainen: tuomitset kaikki muut harhauskoviksi vai minun tulkintani raamatusta ja jumalasta ovat oikeita, teet näin vaikka et edes itse täytä palvomasi kirjan uskovan tunnusmerkkejä??

Mitenkähän sanani voi kääntää noin päinvastaiseksi sen kanssa mitä sanoin? Minähän sanoin, ettei mikään terve kristillinen yhteisö pidä itseään ainoana oikeana yhteisönä. Raamattu antaa monessa kohdin mahdollisuuden niin lukemattomiin erilaisiin tulkintoihin (esim. että onko se tai se tai se Paavalin kirjoittama ohje tarkoitettu vain kyseiselle seurakunnalle kyseisenä aikana vai myös suomalaisille 2016) etten ainakaan minä kovin suurella rintaäänellä uskalla näistä tulkinnanvaraisista asioista huutaa, että "se on niin ja aamen". Nämä kiistanaiheet ovat tosin varsin usein ns. kehällisiä asioita, joilla ei pelastuksen kannalta ole merkitystä.

• uskis_harhoja
        Tipale kirjoitti:

Mitenkähän sanani voi kääntää noin päinvastaiseksi sen kanssa mitä sanoin? Minähän sanoin, ettei mikään terve kristillinen yhteisö pidä itseään ainoana oikeana yhteisönä. Raamattu antaa monessa kohdin mahdollisuuden niin lukemattomiin erilaisiin tulkintoihin (esim. että onko se tai se tai se Paavalin kirjoittama ohje tarkoitettu vain kyseiselle seurakunnalle kyseisenä aikana vai myös suomalaisille 2016) etten ainakaan minä kovin suurella rintaäänellä uskalla näistä tulkinnanvaraisista asioista huutaa, että "se on niin ja aamen". Nämä kiistanaiheet ovat tosin varsin usein ns. kehällisiä asioita, joilla ei pelastuksen kannalta ole merkitystä.

No hyvä jos näin, että islamkin käy. Monia muitakin, kuin kristinuskon mukaan yhteen tai kolmiyhteiseen jumalaan uskovia löytyy maailmasta lukematon määrä.
        Näitä terveitä kristillisiä yhteisöjä kaivattaisi maailmaan enemmän. Ja nimenomaan sellaisia ihmisiä, jotka ei tuomitse muita oman jumalansa nimeen.
        Jumalan pelastukseen uskokoon ken tahtoo.
        Oli suorastaan ihmeellistä(?) lukea tipale sinun kirjoituksesi, aluksi myönnän tulkinneeni väärin kirjoitustuksiasi. Usein uskisten kirjoituksista oikein huokuu halveksinta muulla tavalla ajattelevia kohtaan.

No hyvä jos näin, että islamkin käy. Monia muitakin, kuin kristinuskon mukaan yhteen tai kolmiyhteiseen jumalaan uskovia löytyy maailmasta lukematon määrä.
        Näitä terveitä kristillisiä yhteisöjä kaivattaisi maailmaan enemmän. Ja nimenomaan sellaisia ihmisiä, jotka ei tuomitse muita oman jumalansa nimeen.
        Jumalan pelastukseen uskokoon ken tahtoo.
        Oli suorastaan ihmeellistä(?) lukea tipale sinun kirjoituksesi, aluksi myönnän tulkinneeni väärin kirjoitustuksiasi. Usein uskisten kirjoituksista oikein huokuu halveksinta muulla tavalla ajattelevia kohtaan.

Islam ei edelleenkään ole kristinuskon sisäinen yhteisö, niistähän minä puhuin...

• uskis_harhoja
        Tipale kirjoitti:

Islam ei edelleenkään ole kristinuskon sisäinen yhteisö, niistähän minä puhuin...

Uskontoja voidaan jakaa monella tapaa esim uskotaanko yhteen vai moneen jumalaan, silloin kristinusko on samassa kategoriassa kuin islam.
        Yhtä kaikki, jos ymmärsin oikein kristinuskon eri suuntaukset(lestadiolaisuus,helluntalaisuus jne.) hyväksyt muita et tai et pidä tällaisten ihmisten uskoa oikeanlaisena.
        En enää tiedäkään, onko tuo enää muuta kuin muiden pitämistä harhauskovaisina?

Uskontoja voidaan jakaa monella tapaa esim uskotaanko yhteen vai moneen jumalaan, silloin kristinusko on samassa kategoriassa kuin islam.
        Yhtä kaikki, jos ymmärsin oikein kristinuskon eri suuntaukset(lestadiolaisuus,helluntalaisuus jne.) hyväksyt muita et tai et pidä tällaisten ihmisten uskoa oikeanlaisena.
        En enää tiedäkään, onko tuo enää muuta kuin muiden pitämistä harhauskovaisina?

Raamatun Sanaan uskovana on mahdoton pitää muiden kuin kristinuskon Jumalakäsitystä ja käsitystä pelastuksen saamisesta oikeana.

"Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." (Johanneksen evankeliumi 14:6).

Jumala sitten aikanaan ratkaisee oikeudenmukaisesti jokaisen ihmisen ikuisuuskohtalon. Roomalaiskirjeessä Paavali antaa toivon sanan myös "pakanakansoille":

"Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi. " (Room. 2:12-16)

• mikä_saa_sekaisin
        Tipale kirjoitti:

Raamatun Sanaan uskovana on mahdoton pitää muiden kuin kristinuskon Jumalakäsitystä ja käsitystä pelastuksen saamisesta oikeana.

"Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." (Johanneksen evankeliumi 14:6).

Jumala sitten aikanaan ratkaisee oikeudenmukaisesti jokaisen ihmisen ikuisuuskohtalon. Roomalaiskirjeessä Paavali antaa toivon sanan myös "pakanakansoille":

"Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi. " (Room. 2:12-16)

Voi,voi, kun sorrut kumminkin tuomitsemaan omalla näkemykselläsi ja tulkinnallasi raamatusta kaikki muut eri tavalla ajattelevat ja muulla tavalla kuin sinä raamattua tulkitsevat.
        Ottamasi kohdat Raamatusta ei vaan tehoa. Kaikki tuo on vain sinun omaa ja yhteisösi(?) tulkintaa, tietysti, jos se sinun mielestä johtaa pelastukseen joltakin, niin voihan siihen vapaasti uskoa.
        Tuota julistusta ei esim. muslimi ehkä ilman kritiikkiä niele. Ja, jos et ole katolinen, olet harhauskovainen, kuten tämä kristinuskon sisäinen yhteisö julistaa.

• mikä_saa_sekaisin kirjoitti:

Voi,voi, kun sorrut kumminkin tuomitsemaan omalla näkemykselläsi ja tulkinnallasi raamatusta kaikki muut eri tavalla ajattelevat ja muulla tavalla kuin sinä raamattua tulkitsevat.
        Ottamasi kohdat Raamatusta ei vaan tehoa. Kaikki tuo on vain sinun omaa ja yhteisösi(?) tulkintaa, tietysti, jos se sinun mielestä johtaa pelastukseen joltakin, niin voihan siihen vapaasti uskoa.
        Tuota julistusta ei esim. muslimi ehkä ilman kritiikkiä niele. Ja, jos et ole katolinen, olet harhauskovainen, kuten tämä kristinuskon sisäinen yhteisö julistaa.

Öööö, miten ihmeessä muslimi etsisi Raamatusta tietä pelastukseen, tai edes välittäisi, miten kristityt Raamattua tulkitsevat. :O (tai siis hyvähän se olisi, jos etsisi, mutta jos löytäisi, ei enää olisi muslimi vaan kristitty) En minäkään etsi pelastusreittiä Koraanista.

• mikä_saa_sekaisin
        Tipale kirjoitti:

Öööö, miten ihmeessä muslimi etsisi Raamatusta tietä pelastukseen, tai edes välittäisi, miten kristityt Raamattua tulkitsevat. :O (tai siis hyvähän se olisi, jos etsisi, mutta jos löytäisi, ei enää olisi muslimi vaan kristitty) En minäkään etsi pelastusreittiä Koraanista.

Jos olet niin varma, että jumalasi on se ainoa oikea, ei kai kirjalla, josta olet sen vakuuden saanut ole väliä? Tiedä vaikka koraania lukemalla sinunkin ajatukset ja usko muuttuisivat, ainakin muslimit ovat ainakin yhtä varmoja asiastaan kuin sinäkin.

• mikä_saa_sekaisin
        mikä_saa_sekaisin kirjoitti:

Jos olet niin varma, että jumalasi on se ainoa oikea, ei kai kirjalla, josta olet sen vakuuden saanut ole väliä? Tiedä vaikka koraania lukemalla sinunkin ajatukset ja usko muuttuisivat, ainakin muslimit ovat ainakin yhtä varmoja asiastaan kuin sinäkin.

Kristinuskon sisäinen yhteisö katoliset ovat ainoita oikeita uskovia eli sinunkin tipale julistuksesi on kristillistä mutta harhauskoa. Tulkitsevatkohan he samaa Raamattua vai jotain muuta versiota?

• mikä_saa_sekaisin
        Tipale kirjoitti:

Luulisi uskikselle olevan tärkein asia, että on löytänyt jumalansa. Raamattua lukemalla tai muuten. Mutta ei kai raamattuakaan lueta ilman kritiikkiä ja täysin sokeasti? Ei kai uskiskaan usko mitä tahansa? Jos näin olisi, koraanikin uppoaisi täysin uskikseen, usko olisi valmis ilman kritiikkiä.
        Tätä jumalaansa ne uskikset yrittävät muille vakuutella ja todistella ainoaksi oikeaksi.
        Siksi muslimillekin voisi tipale jumalaansa tyrkyttää, ei vaan taitaisi onnistua.

• selvitetäänasia

"No ei tuo tietenkään tarkoita, että kaikilla uskovilla nuo kaikki täyttyisivät. Eihän kaikilla ole kaikkia armolahjojakaan."

Tuossa lainaamassani sanotaan "Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit". Ehtona on vaan, että uskoo, ei muuta.

• selvetäkää.itsellenne

Erota pelastava usko ja ihmeitätekevä usko.

Ne on eri asioita.

On olemassa uskon lahja, se on eri asia, kuin pelastukseen johtava usko.
        Uskon lahjan kautta tehdään voimallisia tekoja.
        Joka uskoo Jeesukseen pelastajana, sen sielu pelastuu. Voi olla, että muuta lahjaa ei edes omista.

Lukisitte edes Raamattua, ennen kuin tulette tänne muka neuvomaan ja väittelemään.

Ei kaikilla uskovaisilla ole armolahjoja, tarkoitan näitä 9 Pyhän Hengen armilahjaa.
        Voi olla, että on yksi, esim profetoimisen lahja. Sitte muuta ei.

1 Kor 12:
        28. Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
        29. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        30. Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
        31. Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

Joko alkaa selvitä?

• selvitetäänasia
        selvetäkää.itsellenne kirjoitti:

Erota pelastava usko ja ihmeitätekevä usko.

Ne on eri asioita.

On olemassa uskon lahja, se on eri asia, kuin pelastukseen johtava usko.
        Uskon lahjan kautta tehdään voimallisia tekoja.
        Joka uskoo Jeesukseen pelastajana, sen sielu pelastuu. Voi olla, että muuta lahjaa ei edes omista.

Lukisitte edes Raamattua, ennen kuin tulette tänne muka neuvomaan ja väittelemään.

Ei kaikilla uskovaisilla ole armolahjoja, tarkoitan näitä 9 Pyhän Hengen armilahjaa.
        Voi olla, että on yksi, esim profetoimisen lahja. Sitte muuta ei.

1 Kor 12:
        28. Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
        29. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        30. Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
        31. Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

Joko alkaa selvitä?

Edellenkään tuossa aloitukseni lainauksessa ei anneta mitään muita ehtoja ja rajoituksia, kunhan on uskossa. Tuo sinun lainaus on ihan muusta tekstistä.

• Kaikki Raamatussa mainitut lupaukset pitävät paikkansa ja toimivat, kun toimitaan Raamatun mukaisesti. Uskova ei kuitenkaan tee mitään ihmetekoja paholaisen tai jumalattomien käskystä, eikä pilkkaajille, jotka vain vääristelevät niitä. Jeesus sanoikin:
      "Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä." (Matt.7:6-7)

• selvitetäänasia

"Kaikki Raamatussa mainitut lupaukset pitävät paikkansa ja toimivat, kun toimitaan Raamatun mukaisesti. Uskova ei kuitenkaan tee mitään ihmetekoja paholaisen tai jumalattomien käskystä, eikä pilkkaajille, jotka vain vääristelevät niitä."

Eli pystyt ihmetekoihin mutta et tee niitä jonkun triviaalisen seikan takia. Valehtelijan puolustus, keksitään joku veruke. Teet sellaiset säännöt, joissa niitä ihmetekoja on mahdoton todeta. Et tee niitä käskystä, etkä pyynnöstä, et tee niitä ei kristityille, etkä epäilijöille.

Minä muuten pyysin, en käskenyt sinua parantamaan mummini alzheimerin.

Olet valehtelija.

• selvitetäänasia

Pitäisikö minun itku kurkussa madella edessäsi Mark5, alistua sinulle ja tunnustaa olevani arvottomampi olento sinun edessäsi ja ottaa usko vastaan, ennen kuin suostut käyttämään uskosi tunnusmerkkejä?

• mark_on_tekopyhä

Voi hyvä ihme,miten mark5 valehtelee silmät päästään. Tekouskovainen, kun ei edes täytä uskon kirjansa uskovan määritelmää.
        Täällä mark5 esiintyy täydellisenä jumalan tuntijana ja julistajana->valehtelija ja huijari koko tyyppi.

• Rapanhapakko

Mark5:n aina keino selvitä tästä olisi myöntää se, jonka historioitsijat ja yliopistoteologitkin ovat pitkään tienneet: Tuo Markuksen evankeliumin loppu ei kuulu alkuperäiseen evankeliumiin, vaan on myöhempi lisäys. Ei siis ole edes evankelistan, saati Jeeuksen itsensä sanoja. Jolloin tosin Mark:in täytyisi todeta myös, että se kirjakokoelma, jonka nykyään tunnemme "Raamattuna" ei ole "Jumalan sana" tuon ja monen muunkin asian takia.

Vaikea paikka Mark:lle. Tai olisi, jos hän ei olisi epärehellinen uskovaiskekkuli.

Tällä välillä taidan hieman "Puhua kielillä". Rehellisempää jos en vain kirjoita, vaan sanelen kännykän ääninauhuriin spontaania äänneimprovisaatiota ja vasta sitten litteroin kirjaimilla miltä se minusta kuulostaa.

No niin, nyt mennään:

"A tseera ra da renti dada quanti. Da tsiira no quantana de, tse qua cal te tsevara a van te vuava. Ar ze e dara weewee po qua te waratse. E tera qua tseda qua da vada are quetsina wa ao te tera quatawa. Auwata ati enaquoti azera a tera a quin a wara ze quando wese ne. U tera na qua."

Kun minulla lienee se "Kielten tulkkauksen armolahjakin" niin olen melko varma että ainakin viimeinen lause tarkoittaa: "Kello on jo yli kolme yöllä, juo kalja ja yritä saada unta":

• Rapanhapakko

Palaan ylläolevaan varsinaiseen asiaan, että mitä Mark:illa on sitä vastaan, että hyväksyisi ettei se Markuksen evankeliumin lievästi omituinen loppu uskovan merkkeineen kuulunut alkuperäiseen evankeliumiin ja siis tuskinpa on Jeesuksen sanoja?

Sen toteaminen kun päästäisi Mark:in tästä pälkähästä.
        Vai onko joku tarve haluta, että nykyinen versio kirjakokoelma Raamatusta on "Jumalan sana". Miten sellainen halu?

Mark:ille ei kuitenkaan mikään Jumala tai Pyhä Henki oikeasti puhu. Tai jos on ennen täällä ollut "Jaakob", niin sitten on kerran kuullut ääniä, joissa EI ollut tästä asiasta mitään faktainformaatiota.

Jos väittää, että Jeesus/Pyhä Henki hänelle nyt juttelee, se voidaan toki testata. Luultavasti ei kumminkaan ole todellista joten ihan omia halujaan nuo käsityksensä ketjun asiasta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Markuksen_mukaan

"Evankeliumin alkuperäisestä lopusta on ollut paljon keskustelua. Jotkut tutkijat olettavat, että evankeliumi on alun perin loppunut jakeeseen 16:8, ja Jeesuksen ilmestyminen opetuslapsilleen kuolemansa jälkeen (Mark. 16:9–20 [12]) olisi lisätty myöhemmin. Vanhimmat säilyneet käsikirjoitukset eivät sisällä näitä jakeita ja niiden tyyli poikkeaa muusta evankeliumista, mikä vihjaisi niiden olevan myöhempi lisäys. Joissakin versioissa loppu on jopa erilainen jakeen 16:8 jälkeen. 400-luvulla evankeliumille tunnettiin ainakin neljä erilaista lopetusta.

200-luvulla elänyt teologi Origenes lainasi Matteuksen, Luukkaan ja Johanneksen evankeliumien ylösnousemuskertomuksia, mutta ei lainannut mitään Markuksen evankeliumista jakeen 16:8 jälkeen, mikä osoittaisi, että hänen käytössään ollut kopio ei sisältänyt sen jälkeen tulevia jakeita. Tämä ei kuitenkaan todista, ettei niitä olisi ollut. Kriitikot ovat jakautuneet sen suhteen, onko evankeliumin äkillinen loppu tyhjälle haudalle ilman selityksiä ollut tarkoituksellinen, vai onko se johtunut loppuosan katoamisesta tai jopa kirjoittajan kuolemasta. Joidenkin mukaan lopetus on ollut tarkoituksellinen keino messiaanisen salaisuuden säilyttämiseksi.".

Jos teillä on "kielillälukemisen" armolahja (jaa hei, eikös sitä jo mun aikaan KANSAkoulussa opetettu), niin tämä sivusto on pitkään katselemani kooste varhaiskristillisistä ja siihen liittyvistä teksteistä. ja mitä ei-hihhuli historioitsijat ja teologit niistä ajattelevat:
        http://www.earlychristianwritings.com/

• selvitetäänasia
        Rapanhapakko kirjoitti:

Palaan ylläolevaan varsinaiseen asiaan, että mitä Mark:illa on sitä vastaan, että hyväksyisi ettei se Markuksen evankeliumin lievästi omituinen loppu uskovan merkkeineen kuulunut alkuperäiseen evankeliumiin ja siis tuskinpa on Jeesuksen sanoja?

Sen toteaminen kun päästäisi Mark:in tästä pälkähästä.
        Vai onko joku tarve haluta, että nykyinen versio kirjakokoelma Raamatusta on "Jumalan sana". Miten sellainen halu?

Mark:ille ei kuitenkaan mikään Jumala tai Pyhä Henki oikeasti puhu. Tai jos on ennen täällä ollut "Jaakob", niin sitten on kerran kuullut ääniä, joissa EI ollut tästä asiasta mitään faktainformaatiota.

Jos väittää, että Jeesus/Pyhä Henki hänelle nyt juttelee, se voidaan toki testata. Luultavasti ei kumminkaan ole todellista joten ihan omia halujaan nuo käsityksensä ketjun asiasta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumi_Markuksen_mukaan

"Evankeliumin alkuperäisestä lopusta on ollut paljon keskustelua. Jotkut tutkijat olettavat, että evankeliumi on alun perin loppunut jakeeseen 16:8, ja Jeesuksen ilmestyminen opetuslapsilleen kuolemansa jälkeen (Mark. 16:9–20 [12]) olisi lisätty myöhemmin. Vanhimmat säilyneet käsikirjoitukset eivät sisällä näitä jakeita ja niiden tyyli poikkeaa muusta evankeliumista, mikä vihjaisi niiden olevan myöhempi lisäys. Joissakin versioissa loppu on jopa erilainen jakeen 16:8 jälkeen. 400-luvulla evankeliumille tunnettiin ainakin neljä erilaista lopetusta.

200-luvulla elänyt teologi Origenes lainasi Matteuksen, Luukkaan ja Johanneksen evankeliumien ylösnousemuskertomuksia, mutta ei lainannut mitään Markuksen evankeliumista jakeen 16:8 jälkeen, mikä osoittaisi, että hänen käytössään ollut kopio ei sisältänyt sen jälkeen tulevia jakeita. Tämä ei kuitenkaan todista, ettei niitä olisi ollut. Kriitikot ovat jakautuneet sen suhteen, onko evankeliumin äkillinen loppu tyhjälle haudalle ilman selityksiä ollut tarkoituksellinen, vai onko se johtunut loppuosan katoamisesta tai jopa kirjoittajan kuolemasta. Joidenkin mukaan lopetus on ollut tarkoituksellinen keino messiaanisen salaisuuden säilyttämiseksi.".

Jos teillä on "kielillälukemisen" armolahja (jaa hei, eikös sitä jo mun aikaan KANSAkoulussa opetettu), niin tämä sivusto on pitkään katselemani kooste varhaiskristillisistä ja siihen liittyvistä teksteistä. ja mitä ei-hihhuli historioitsijat ja teologit niistä ajattelevat:
        http://www.earlychristianwritings.com/

Aloittaja tässä hei. Itse tiedän tuosta, että nuo jakeet ovat melko varmasti myöhempi lisäys. Se ei kuitenkaan ole oleellista tässä tapauksessa, koska Mark5 on monta kertaa julistanut Raamatun olevan muuttumaton, ristiriidaton ja kaikinpuolin täydellinen.

• Rapanhapakko

Ymmärrän.Tiedän jo vanhastaan just tuosta ja kaltaisistaan. Mutta miksi, miten tai mistä sellainen olettamus tai sanoisinko halu?

Joka tässä tapauksessa tuottaa "pikku" ongelmia että edes itselleen todistaisi että uskoisi ja olisi uskova Raamattunsa Sanan mukaan.

• mark_on_tekopyhä
        Rapanhapakko kirjoitti:

Ymmärrän.Tiedän jo vanhastaan just tuosta ja kaltaisistaan. Mutta miksi, miten tai mistä sellainen olettamus tai sanoisinko halu?

Joka tässä tapauksessa tuottaa "pikku" ongelmia että edes itselleen todistaisi että uskoisi ja olisi uskova Raamattunsa Sanan mukaan.

Kyllähän se on selvä ja isokin ongelma, jos väittää olevansa jotain ja paljastuu ettei sitten olekaan mitä väittää olevansa.
        Jostain syystä uskovan tunnusmerkkejä ei mark ynnä muut ole olleet halukkaita osoittamaan valvotusti. Luulen, että suurin osa muistakin kuin uskiksista olisi jo kuullut, jos tunnusmerkit olisi joku uskis täyttänyt.

• huijari_uskikset
        mark_on_tekopyhä kirjoitti:

Kyllähän se on selvä ja isokin ongelma, jos väittää olevansa jotain ja paljastuu ettei sitten olekaan mitä väittää olevansa.
        Jostain syystä uskovan tunnusmerkkejä ei mark ynnä muut ole olleet halukkaita osoittamaan valvotusti. Luulen, että suurin osa muistakin kuin uskiksista olisi jo kuullut, jos tunnusmerkit olisi joku uskis täyttänyt.

Näillä palstoilla mark ja muut himouskovat julistavat oikeaa totuuttaan ja väittävät täysin keksittyjä juttujaan jumalastaan ja jumalansa saavutuksista.
        Voiko ihminen enempää valehdella ja huijata kuin nämä oikean totuuden omaavat? Ei voi.

• kelmiäsioille

Mark5 tekee noita juttuja vain kavereilleen.

• Penaalinkynä

korjaus.
        mielikuvituskavereilleen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      42
      2734
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      75
      1739
    3. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      99
      1730
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      38
      1618
    5. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      77
      1359
    6. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1254
    7. En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista

Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si
      Ikävä
      3
      1144
    8. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      85
      1140
    9. Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?

Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.
      Maailman menoa
      251
      1118
    10. Oon vähän pettynyt

Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi
      Ikävä
      110
      1115
    Aihe