Vuosilomasta on kesäloma-aika alkanut 02.05 2016..

että.silleen

Kuinka moni teistä tietää jo milloin lomailee? Saneleeko työnantajanne yksipuolisesti kesälomanne ajankohdan... vai saatteko tehdä toivomuksia?
Tai onko teillä ns. kiertävä kesäloma järjestelmä?
Siis jos viimevuona teillä oli loma kesäkuussa, niin tänä vuonna se on heinäkuussa ja ens vuonna elokuussa jne.

Kyselen näitä siksi ett mulla olisi tarkoitus tehdä jonkinlainen ehdotus työntekijöille näistä lomista... ja niiden kiertävyydestä niin että jonkinasteinen tasapuolisuus edes säilyisi kaikkien kohdalla.
Silloin voisivat jo etukäteen suunnitella tulevia lomiaan paremmin. Vaikka vuodeksi eteenpäin kesäloman kohdalta siis... noin parin päivän tarkkuudella...

Nyt ainakin saavat arpoa keskenään tämän kesän lomat... niissä tuskin on vaikeuksia kun lomaoikeutta on kertynyt vain pari viikkoa vasta...
Olisiko tuossa jotain ajatusta vai jätänkö ajatuksen vaan muhimaan omaan päähäni...

Aion kysyä myös vapaaehtoisia töihin; kolmeksi päiväksi juhannuksena= viikon palkka, jos niitä löytyisi...toiset vapaalle juhlimaan 24-26.06 2016.
Saa "kakkonen tiedot ajoissa ...tehdäkseen työvuorot.

Mielipiteitänne kyselen... ja parannus ehdotuksia ehkä...

22

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m-i-e-s

Teilläkinhän oli oma yritys pyöritettävänä? Veikkaan että teillä kaikki haluaisi olla heinä- elokuun, mutta suosittelen ilmoittamaan suoraan, ettei se ole mahdollista. Ne ketkä nyt saavat olla ns. parhaat kuukaudet, saavat tyytyä seuraavaksi touko- ja syyskuuhun. =)

Keskustelemalla on paras, te ehkä voitte palkata sijaisen tms. (Jotkut on velvoitettu laajaan turvallisuusselvitykseen, luottotietojen tarkastamiseen ynm. vaatimuksiin.) Kannattaa katsoa ne toiveet, saattaa olla että jotkut pitää tismalleen samoihin aikoihin, eikä muille tule päälekkäisyyksiä, lapsiperheillä usein kulkee käsi kädessä koulujen kanssa. Itsellä suurinosa haluaa juuri heinä- elokuun, mutta onneksi on muutama, mitkä haluavat pidemmät lomat talvella. Syysloma, talviloma, hiihtoloma, Thaimaan (kyseenalaiset) reissut jne.

Siinä todellakin on ajatusta, hyvä tehdä suoraan selväksi. Motivaatio ja työn miellekkyys ei kärsi,sillä kaikki ovat tietoisia ja valmiita. (Asioita tietty parantaa, kun itse joustat ja annat muiden lomailla ensin.) Hyvä suunnittelu ja toteutus toimii parhaiten. Teilläkin ilmeisesti 24/7? Eli kannattaa tiedustella ja antaa ehtoja. Voi olla, ettei joku niinkään välitä ja muilla on aina samaan aikaan. Tietty helpottaa jos voi useampi olla samalla.

Kaikki mahdollinen ja mahdoton on hyvä pohtia ennakkoon, pääsee huomattavasti helpommalla. Osoitat myös, että olet kiinnostunut ja tasapuolinen.

• että.silleen

Tänä vuonna ja uskoakseni vain tänä vuonna; on mahdollista saada se loma ehkä juuri silloin kun haluaa. Ollaan toimittu vasta niin vähän aikaa, ett pisimmät lomat ovat ainoastaan vain 2 viikkoa. Ja jostain kumman syystä meille on tullut enemmän kesätyöpaikka tiedusteluja kuin mulla on edes työntekijöitä nyt palkattuna.

Tosin olisi edesvastuutonta antaa koko vastuu asukkaistamme; aivan tuoreille vaikkakin koulutetuille henkilöille. Kyllä jonkin asteinen jatkumo täytyy olla käytettävissä ett kaikki pelaa kuten ennenkin, meillä tehdään töitä tosiaan 24/7. Asukkaat on jo tottuneet näihin järjestelyihin, eikä vanhusten totuneisiin tapoihin pidä luoda mitään epävarmuutta aiheuttavaa momenttia kevyein perustein.

Nämä vanhukset kun ovat itseasiassa meidän työnantajiamme.... maksavat hoidostaan ja ilman maksajaa ei ainakaan tämä firma pyöri, oltaisiin työttömiä.
        Siksi mä yritän myös valikoida hoitajat tämän ajattelutavan takana seisoviksi.
        En ole 100%:sti onnistunut valitettavasti, mutt näillä mennään... siis on mentävä.

"Asioita tietty parantaa, kun itse joustat ja annat muiden lomailla ensin."
        Niin minäkin kuvittelin vielä jokin aika sitten... no ymmärrät,jos luet koko ketjun.
        ....................................................................................................................................................
        Ja ihan härskisti ilmaistuna: Haluan selvät pelisäännöt ihan siksikin; ett mulla itsellänikin on silloin helpompi toimia... niihin tukeutuen.
        Kun säännöt ovat työpaikalla ja koko työporukalla itse tehdyt.

Kiitos neuvoista, taidan tulostaa näistä kaikista yhden keskustelua herättävän listan ...ehdotuksista ja kommenteista! Jättäen omat vastaukseni pois, sekä kaikkien vastanneiden nikket! Varmaan ymmärrätte miksi!

• Lomaa on heinäkuu. Vituttaa kuin pientä apinaa, mutta kun nykyinen työnantaja maksaa reilut 500€ enemmän kuussa. Aina voi pitää palkatonta tai peräti rokulia, kuten eilen. :-)

• Ikis__M

Itse varmaan tuossa tilanteessa hyvissä ajoin ennen ensi kesää tai ehkä jo tänä kesänä miettisin ketkä eivät voi olla yhtäaikaa lomalla ja sen heille ilmoittaisin. Antaisin taukohuoneeseen tms. kalenterin johon voivat itse merkata niin etttei mene päällekkäin. Niistä valituista pareista/kolmikoista itse saisivat päättää tai vaikka nopalla heittää kumpi/kuka saa ensin merkitä oman lomansa mielensä mukaan, seuraavana kesänä olisi sitten käänteinen järjestys vuoroissa. Kertoisin myös että jos ei onnistu tai menee riitelyksi niin sitten on jatkossa pakko minun päättää niin mukavampi olisi jos saavat itse lomiteltua kaikille sopivasti.

Jussinahan taitaa tulla muutenkin aikalailla hyvät korvaukset niin sen suhteen myös sanoisin että keskenään voi sopia ja se joka tänä jussina pääsee duuniin on sitten seuraavana vapaalla halutessaan, paitsi tietysti jos haluaa tehdä ne hyvät tilit joku vaikka joka juhannus niin sekin on ok.

• että.silleen

Kiitti sulta sain uusia ideoita; joita saavat pohtia keskenään.
        Tällä hetkellä tiedän ainakin yhden parin, jotka koitan tarkoituksella pitää erillään toisistaan mahdollisemman paljon.
        Minä en tee enää itse työvuorolistoja enkä vaihda heidän vuorojaan, delekoin työn "kakkoselle", hän saa nyt nämä mulle hankalat työt tehtäväkseen. Mä olen liian taivuteltavissa ja silloin mulle tulee näitä työtunteja ihan järjetön määrä eteeni.
        Vaihdetiin paikkoja kakkosen kanssa, eli hän on nyt henkilökunnan ylin "päällikkö". Yli 5-kymppinen kipakka sisupussi ja kaikki tekee niin kuin hän määrää...ainakin nyt.
        Minä peesaan...teen kyllä ehdotuksia parantaakseni kaikkien oloja työssä, mutt johtajaksi minusta ei vielä ole.

Tämä on psykologinen juttu vissiin?... Koska mulla olis diktaattorin valta tavallaan; MÄ en pysty käyttämään sitä, juuri siksi! Mun yli kuljetaan, yr kele ja sitt teen ylimääräisen vuoron kun jollain on jokin tärkeä meno jne... ihan tosi.
        Tasavertaisena työntekijänä minä kyllä pidin puoleni, joskus liiankin hyvin, jyräten perusteluillani voiton itselleni. Olen bimbo!

Jussin korvaukset: aatosta 100% ,lauantai = palkallinen vapaa eli arkivapaa joskus toiste ja palkka lauantailta ja sunnuntaista 100%... Käytännössä 100% tunteja x 3 vrk. Kolmessa päivässä tekee yli viikon tilin... niin olen käsittänyt asian. Nyt väsyttää taidan mennä nukkumaan.
        Hyvää yötä ja kiitos neuvoistasi!

• Ikis__M
        että.silleen kirjoitti:

Kiitti sulta sain uusia ideoita; joita saavat pohtia keskenään.
        Tällä hetkellä tiedän ainakin yhden parin, jotka koitan tarkoituksella pitää erillään toisistaan mahdollisemman paljon.
        Minä en tee enää itse työvuorolistoja enkä vaihda heidän vuorojaan, delekoin työn "kakkoselle", hän saa nyt nämä mulle hankalat työt tehtäväkseen. Mä olen liian taivuteltavissa ja silloin mulle tulee näitä työtunteja ihan järjetön määrä eteeni.
        Vaihdetiin paikkoja kakkosen kanssa, eli hän on nyt henkilökunnan ylin "päällikkö". Yli 5-kymppinen kipakka sisupussi ja kaikki tekee niin kuin hän määrää...ainakin nyt.
        Minä peesaan...teen kyllä ehdotuksia parantaakseni kaikkien oloja työssä, mutt johtajaksi minusta ei vielä ole.

Tämä on psykologinen juttu vissiin?... Koska mulla olis diktaattorin valta tavallaan; MÄ en pysty käyttämään sitä, juuri siksi! Mun yli kuljetaan, yr kele ja sitt teen ylimääräisen vuoron kun jollain on jokin tärkeä meno jne... ihan tosi.
        Tasavertaisena työntekijänä minä kyllä pidin puoleni, joskus liiankin hyvin, jyräten perusteluillani voiton itselleni. Olen bimbo!

Jussin korvaukset: aatosta 100% ,lauantai = palkallinen vapaa eli arkivapaa joskus toiste ja palkka lauantailta ja sunnuntaista 100%... Käytännössä 100% tunteja x 3 vrk. Kolmessa päivässä tekee yli viikon tilin... niin olen käsittänyt asian. Nyt väsyttää taidan mennä nukkumaan.
        Hyvää yötä ja kiitos neuvoistasi!

Jep, kiva jos hyötyä noista ja varmaan tuossa matkan varrella kehittyy vielä mutta hyvä kun mietit jo valmiiksi noita niin on sitten hyvät systeemit selvillä siinä vaiheessa kun alkaa täydet lomat pyörimään, varmaan työntekijöillekin tärkeintä se että hyvissä ajoin tietää pelisäännöt ja kun pääsee itse vaikuttamaan niin tule sitten marinoitakaan niin helposti. Tasapuolisuushan siinä pitää sitten koettaa aina muistaa kun joku on aina joustavampi kuin joku toinen ja se joustava siinä yleensä joutuu kärsimään niin parempi jos on selkeä kuvio jossa pelisäännöt ja sama mahdollisuus kaikilla joskus saada se itselle mieleisin pätkä mutta se ei aina voi onnistua.

Tuo muuten on varmaan juurikin hyvän "päällikön" ominaisuus että kun tietää ettei ole ihan paras mahdollinen jossain asiassa niin sitten delegoi niitä tehtäviä semmoiselle joka on ja nythän sulla sitten on siinä suhteessa homma kohdillaan, nyt vain seurailet sivusta ja opit häneltä pikkuhiljaa kuinka toimia auktoriteettina. Varmaan duunareillekin hyvä tuo että on selkeä komento ja kun tietää ettei sitä voi horjuttaa on helppo heidänkin toimia niin kuin on sovittu.

• SoliterniuM1977

Firmassa, missä itsen työskentelen duunarina jokainen saa ensin ehdottaa haluamansa loma-ajankohdan. Sitten ehdotuksen viedään pomojen luo ja niitä myöskin katsellaan kaikkien kanssa. Jos löytyy jokaiselle työtehtävälle tekijä loman ajaksi niin sitten hyvä. Myös loman pituus voi vaihdella: 4 vkoa putkeen, 2vkoa ja 2 vkoa, 3 vkoa ja 1 vko jne jne. Itse halusin kaikki 4 vkoa putkeen. Mulla ollut näinä 4 vuotena (kun olen töissä firmassa ollut) lomat siten, että eka vuotena koko elokuu (4vko), sitä seuraavana loma alkoi heinäkuun vika viikosta ja siitä 4 vkoa, viime vuonna oli koko kesäkuu eli 4 vkoa ja nyt tänä vuonna olisi myös 4 vkoa alkaen 23.5. Ensi vuonna varmaan sitten loppukesästä ehkä..tai koko toukokuu. En tiedä.

Mulle henkilökohtaisesti sillä ei ole niin väliä milloin loman pitää. Yksin kun elää niin ei tarvitse muiden aikatauluja seurailla. Näin siis mulla ja firmassa.

• että.silleen

Kiitti kommentista, huomioidaan tuo pätkittäminen... ainakin tarkistetaan onko se miten mahdollista meillä. Täällä on noita kehityskelpoisia ideoita ollut meille pohdittavaksi pienin variaation, kun olen lukenut koko ketjun jo lävitse. Kiitos vaivan näöstäsi ja hauskaa lomaa sinulle ...sitten lomalla ollessas!

• Omalla kohdallani en voi ehdotella parannausta työni puolesta, sillä vuosilomani on aina talvella. Tämä johtuen työ kausiluontoisuudesta.

Aiemmassa työssä saimme esittää toiveita, mutta työnantaja viimekädessä järjesti lomat. Myöhemmin tässä yrityksessä siirryttiin kiertävään järjestelmään.

• että.silleen

Asfaltointi hommiako teet, kun lomat on talvella? Ainakin tuon kausiluonteisuuden takia tuli mieleen... seisoin eilen varmaan vartin jonossa kun tien pintaa paikattiin ja vain toinen kaista oli käytössä ja sillakin seisoi työporukan kuorma-auto tukkeena.
        Lopulta kävelin sen liikenteen ohjaajan luo, kertoen kypsyneeni nyt tähän heidän käytäntöönsä ottaa parkkipaikka ajoradalta,ja ett soitan poliisin paikalle; tampioille!
        Mies totesi tyyneesti ett soita vaan ja käske niiden hoputtaa hinausfirman autoa... tiellä seisova kuormuri oli hajonnut siihen ja lasti päällä.
        Joten mulle jäi mahdolliseks ainoastaan kitkutellen kääntää auto tulosuuntaani, ja heittää mutkan kautta toiselle tielle, jotta pääsin jatkamaan matkaani perille asti.

• että.silleen kirjoitti:

Asfaltointi hommiako teet, kun lomat on talvella? Ainakin tuon kausiluonteisuuden takia tuli mieleen... seisoin eilen varmaan vartin jonossa kun tien pintaa paikattiin ja vain toinen kaista oli käytössä ja sillakin seisoi työporukan kuorma-auto tukkeena.
        Lopulta kävelin sen liikenteen ohjaajan luo, kertoen kypsyneeni nyt tähän heidän käytäntöönsä ottaa parkkipaikka ajoradalta,ja ett soitan poliisin paikalle; tampioille!
        Mies totesi tyyneesti ett soita vaan ja käske niiden hoputtaa hinausfirman autoa... tiellä seisova kuormuri oli hajonnut siihen ja lasti päällä.
        Joten mulle jäi mahdolliseks ainoastaan kitkutellen kääntää auto tulosuuntaani, ja heittää mutkan kautta toiselle tielle, jotta pääsin jatkamaan matkaani perille asti.

Hinaaja laivalla töissä puutavaranuitossa, eli tuttavallisemmin tukkijätkänä.

• 1plus9

Syksyllä kun on metsästysaika. Saan itse valita ajankohdan ja kyllä pomokin itse metsästäjänä tietää koska haluan lomani viettää.

• että.silleen

Jeps, elokuussa taas alkaa metsä erityisesti kiinnostamaan. Vaikkakin pian Juhannuksen jälkeen poimin ensimmäiset kanttarellit ja heinäkuussa mustikoita niin elokuussa on kaikkia noita ja kyyhkysiä myös! 1.9 jänikset ja pian sen jälkeen puolukat ja karpalotkin on jaossa taas mukana. Syksyllä mä metsästän kaikenlaista.

• atännä

Jos tekee pätkää, voidaan maksaa joka palkan yhdeydessä lomakorvaukset.
      Vakkareissa sitten kysytään hyvissä ajoin jo talvella kesälomatoiveet, joiden mukaan työantaja tekee lopullisen päätöksen aikaisemmat kesäloma-ajat huomioiden, eli halutuimmat ajat kiertää. Tai saa rahana (taitaa olla laitonta, paitsi kun tietää possujen kulkureitit).
      Itselleen kun tekee, voi päättää itse lomaileeko vaiko ei ja milloin jos lomailee.
      Mun lomat jää kesältä vähiin. Syksy ja talvi on mun aikaani, silloin kun on muutakin ohjelmaa päivät täyteen.

• että.silleen

Kyllä, maksamme lomarat samalla kun palkankin ja maksan myös käteisenä ennakkoa-> tehdystä työstä; kun he kuittaavat minulle kyseisen summan saaduksi.
        Koska opiskelijoille on joskus liian pitkä aika odottaa saamisiaan kerran kuukaudessa, palkkana. Eikä minulla ole myöskään mitään muistettavaa jälkikäteen.
        Yleisimmät kulkureitit tunnetaan ja käytetään jos se on kaikkien etu.
        Itse minä olen ollut "heikoimmilla ehdoilla" kuin työntekijät, koska yritys on mun... niin mulla ei ole "pokkaa" vaatia toisia venymään samoin... sitä on käyttetty hyväksi.
        Laitoin käytännön nyt poikki, minä en päätä työvuorolistoista (virallisesti)enää.
        Joten joutuvat hoitamaan ne asiat toisen ihmisen kanssa, joka kyllä on tomerampi siinä suhteessa, hän ei anna pompottaa itseään.
        Hauskaa lomaa sulle, sitten syksyllä!
        Tykkään muuten myös itse syksystä, metsästä joka pursuaa antimiaan.

• atännä
        että.silleen kirjoitti:

Kyllä, maksamme lomarat samalla kun palkankin ja maksan myös käteisenä ennakkoa-> tehdystä työstä; kun he kuittaavat minulle kyseisen summan saaduksi.
        Koska opiskelijoille on joskus liian pitkä aika odottaa saamisiaan kerran kuukaudessa, palkkana. Eikä minulla ole myöskään mitään muistettavaa jälkikäteen.
        Yleisimmät kulkureitit tunnetaan ja käytetään jos se on kaikkien etu.
        Itse minä olen ollut "heikoimmilla ehdoilla" kuin työntekijät, koska yritys on mun... niin mulla ei ole "pokkaa" vaatia toisia venymään samoin... sitä on käyttetty hyväksi.
        Laitoin käytännön nyt poikki, minä en päätä työvuorolistoista (virallisesti)enää.
        Joten joutuvat hoitamaan ne asiat toisen ihmisen kanssa, joka kyllä on tomerampi siinä suhteessa, hän ei anna pompottaa itseään.
        Hauskaa lomaa sulle, sitten syksyllä!
        Tykkään muuten myös itse syksystä, metsästä joka pursuaa antimiaan.

Ihan hyvät toiminta-ajatukset sulla, ei kaikkea tarvitsekaan hoitaa tai osata itse. Sinä palkkaat sen väen, joka osaa, se on sun hommasi. :)

• Mulle on oikeastaan aika sama missä kohtaa mun lomat on. Lomalista on vasta työn alla. Töissä muilla on jotain ulkomaanmatkoja, mitkä rytmittävät lomia. Tällä hetkellä ei ole näköpiirissä mitään deadlinea, joka rajoittaisi omia lomailumahdollisuuksia, mutta tilanne voi aina muuttua. Syksyllä on muutto edessä, joten ehkä sijoitan lomat siihen ympärille.

• että.silleen

Saattaa olla järkevääkin olla lomilla silloin kun muuttaa, on ainakin aikaa järjestellä oman mielensä mukaan asuntoa ja tutustua asuin ympäristöönsä.
        Jouduin turvautumaan sukuni apuun lähes kokonaan erään muutoni kanssa, josta olen ylen kiitollinen heille kaikille, mutt useat tavarani olivat multa kadoksissa. En siis tiennyt minne ne olivat sijoitettuja... löytyivät ajan oloon kyllä, mutt ei mulle loogisista paikoista. Niitä oli myös riepoteltu sinne tänne...hajasiotettu... kun yks sun toinen oli avustanut myös tavaroiden järjestelyssä. (purkailussa)
        Toista viikkoa asuin nk. mikä,mikä maassa... omassa kodissani! =D

Saattaa olla järkevääkin olla lomilla silloin kun muuttaa, on ainakin aikaa järjestellä oman mielensä mukaan asuntoa ja tutustua asuin ympäristöönsä.
        Jouduin turvautumaan sukuni apuun lähes kokonaan erään muutoni kanssa, josta olen ylen kiitollinen heille kaikille, mutt useat tavarani olivat multa kadoksissa. En siis tiennyt minne ne olivat sijoitettuja... löytyivät ajan oloon kyllä, mutt ei mulle loogisista paikoista. Niitä oli myös riepoteltu sinne tänne...hajasiotettu... kun yks sun toinen oli avustanut myös tavaroiden järjestelyssä. (purkailussa)
        Toista viikkoa asuin nk. mikä,mikä maassa... omassa kodissani! =D

He olisivat voineet tehdä sulle palveluksen ja heittää puolet tavaroista roskiin, kun naisilla on aina niin paljon turhaa roinaa.

• että.silleen
        HC-ätmel kirjoitti:

He olisivat voineet tehdä sulle palveluksen ja heittää puolet tavaroista roskiin, kun naisilla on aina niin paljon turhaa roinaa.

Hah haa! Uskaltaisitkos itse heittää mun tavaroitani luvatta roskiin? Kysyn vaan?
        Tuskin siitä kuule mun kulmakarvojen nostolla selvittäis. Saattais myrskytuuli puhaltaa hyytävän kylmää säätä... keskellä kesääkin.

Hah haa! Uskaltaisitkos itse heittää mun tavaroitani luvatta roskiin? Kysyn vaan?
        Tuskin siitä kuule mun kulmakarvojen nostolla selvittäis. Saattais myrskytuuli puhaltaa hyytävän kylmää säätä... keskellä kesääkin.

Pitää sitten varmaan tehdä se aina helteen aikaan. :-I

• LightFear

Kai muutat syksyllä yli 60 neliön asuntoon ihan kuten sitä jokaisen suvaitsevaisen eurooppalaismiehen kuuluukin muuttaa perkele!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3046
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2482
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      107
      2461
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2141
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      242
      1731
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      100
      1688
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      449
      1644
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1594
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1532
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      20
      1349
    Aihe