Näyttäisi että täällä on paljon ihmisiä jotka ovat tietoisia pyhästä hengestä.
Minua kiinnostaisi tietää kuka/mikä pyhä henki on? Mitä virkaa pyhällä hengellä on?
Miten voin tuntea pyhän hengen läsnäolon?
Ja ihan vielä viimeiseksi haluaisin kysyä mistä tiedätte että jumala puhuu teille?
Olen kuullut paljon väittämiä missä ihmiset kertovat että jumala puhuu heille, ei suoraan äänellä vaan pikemminkin ajatuksina.
Puhun itsekseni koko ajan, koen puhuvani jonkun kanssa vaikka loppu peleissä taidan puhua vain itsekseni. Kommentoin omia asioitani, ajatuksiani, tekojani... Se on kuin puhuisin jollekulle toiselle vaikka puhun vain itselleni.
Minulle kerran tuli sellainen ''toisen ajatukset'' tilanne. Kävelin keittiöön ja yhtäkkiä mielessäni alkoi soimaan tälläiset sanat ''Long time ago there lived a man named ricoh'', en koskaan miettisi mitään tuollaista... Nuo tuntuivat aivan vierailta ajatuksilta.
En miettinyt sitä sen kummemin sitten, hämmästelin hiukan että outoa. Kävelin pois keittiöltä ja olin menossa parvekkeelle kun huomasin lattialla laatikon missä oli merkki jonka nimi oli ''Ricoh''. Sitten säikähdin tilannetta koska sana ''Ricoh'' ei koskaan pyöri päässäni, menin koneelle ja kirjoitin ne sanat mitkä soi päässäni. Löysin sieltä tarinan joonasta ja isosta kalasta.
Pyhä henki mikä se on?
6
107
Vastaukset
- 3-sammakkoa
Pyhä henki on Jumalan henki, jonka kautta Jumala toimii valituissa palvelijoissaan ja maailmassa. Jumala asuu pyhän hengen kautta omissa lapsissaan. Meillä on pyhän hengen kautta yhteys isäämme Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen kristukseen, Nasaretilaiseen. Jumala puhuu meille pyhän hengen kautta sen mitä kuulee isän ja pojan puhuvan taivaassa tai taivaasta meille.
Jumalan henki kirkastaa meille kristusta, sitä kuka Jeesus Nasaretilainen on ja mitä hän on tehnyt meidän hyväksemme ja mitä hän on puhunut. Jumalan poika Jeesus kristus kirkastaa meille puolestaan isän Jumalan kaikessa kunniassaan ja voimassaan ja kirkkaudessaan ja voimassaan ja ilmoittaa meille isän (Jumalan).
Jumalan pyhä henki johdattaa meidät raittiuteen ja antaa meille voiman todistaa Jeesuksesta kristuksesta ja vuodattaa meihin Jumalan rakkauden, jonka kautta me voimme rakastaa lähimmäisiä niin kuin itseämme ja Jumalaa yli kaiken.
Jumalan pyhä henki johdattaa meidät totuuteen, mutta ennen kaikkea rakastamaan veljiä ja sisaria, vaikka he olisivat erehtyneet joissakin asioissa, niin kuin valtaosa kristityistä erehtyineitä ja eksyksissä ovat.
Se, miten Jumala puhuu meille henkensä kautta, on ihmisen itse tiedettävä, jotta erottaa, mistä hengestä jokin sana on lähtöisin. Jumalan puhe tulee minulle ajatuksina mieleeni ja sydämelleni, niin että saan sitä kautta vastauksen joihinkin vaikeisiin kysymyksiin Raamatun kirjoituksista, joita en ole pystynyt aiemmin ratkaisemaan. Asia ikään kuin kirkastuu sydämelleni ja mielelleni, niin että Raamatun sanat muodostavat ehyen kokonaisuuden ja loogisen selityksen siitä, miten kirjoitukset on tarkoitettu ymmärrettäväksi.
Toki on muitakin tapoja, miten Jumala puhuu, mutta yleisin lienee se, että Jumalan sanat tulevat ajatuksina sydämelle ja mielelle. Minulle ne sanat ovat yleensä opetusta, mutta ne voivat olla myös lohdutusta, kehotusta, ennustuksia, tiedon tai viisauden sanoja, tms. mistä Raamatussa puhutaan.
On oltava tarkkana, kun joku sanoo "Herran sanaksi" jotakin sanomaa, sillä se on vain hyvin harvoin Jumalalta saatuja sanoja ja sanomaa, koska valtaosa nimeltään kristityistä ei tunne Jumalaa ja seuraa vierasta henkeä, katolisen eksytyksen henkeä. Hei
Tänään on Kolminaisuuden päivä ja kirkoissamme aiheena on salattu Jumala. Pyhä Henki on Jumalan olemassaolemisen tapa maailmassa. Siis Kolmiyhteinen Jumala on läsnä maailmassa ja elämässämme Pyhän Hengen välityksellä.
Pyhä Henki on puolustaja ja opettaja, hän tuo Jumalan rakkauden keskellemme. Sen, mitä kirkkomme katekismus opettaa Pyhästä Hengestä voi lukea täältä:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/19.html
Minä luulen, että joskus voi tuntea Pyhän Hengen läsnäolon ihan erityisellä tavalla. Ja myös olla varma siitä. Mutta Pyhä Henki varmasti on läsnä, vaikka ei mitään erityistä tuntisikaan. Koska Jumala on läsnä maailmassaan.
Minä en voi olla varma siitä, miten Pyhä Henki puhuu, mutta luotan johdatukseen, siihen, että tavalla tai toisella Jumala johdattaa. Joskus alitajunta tuottaa juuri oikeita ajatuksia, joskus joku toinen ihminen sanoo juuri oikeita sanoja, joskus vaan erilaiset elämän tilanteet vievät oikeaan suuntaan.
Usko on usein luottamuksen ja hämärässä kulkemisen vaihtelua. Ja kuitenkin kaikesta huolimatta juotan siihen, että Jumala on läsnä elämässäni Pyhän Hengen välityksellä ja johdattaa elämääni, sen isoissa ja pienissä valinnoissa.
Tervehtien Päivi-pappi"Minä luulen, että joskus voi tuntea Pyhän Hengen läsnäolon ihan erityisellä tavalla. Ja myös olla varma siitä. Mutta Pyhä Henki varmasti on läsnä, vaikka ei mitään erityistä tuntisikaan. Koska Jumala on läsnä maailmassaan.
Minä en voi olla varma siitä, miten Pyhä Henki puhuu, mutta luotan johdatukseen, siihen, että tavalla tai toisella Jumala johdattaa. Joskus alitajunta tuottaa juuri oikeita ajatuksia, joskus joku toinen ihminen sanoo juuri oikeita sanoja, joskus vaan erilaiset elämän tilanteet vievät oikeaan suuntaan. "
Tässä epäsuorasti todetaan, että pyhä henki on mielikuvituksen tuotetta?
- 12__13
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Joh. 14:26
Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Joh. 15:26
Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte; sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."
Luuk. 12:11-12 - näintoimivat
Sanat joita ei tiedosta havainneensa, vaikuttaa ajatuksiin.
"Sanat joita ei tiedosta havainneensa, vaikuttaa ajatuksiin."
Näin on näreet.
Ja tämä on todiste kaikkinaisten henkiolentojen ja jumalien ja jumalattarien olemassa olosta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti8113003Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2322410Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori751975Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks141775- 991528
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1821450Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos231253- 541186
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_2231155- 311075