Kuinka moni katsoi kyseisen dokumentin joka tuli tänään ykköseltä klo 21.30 alkaen ja loppu tuossa 20 minuuttia sitten? Itse katsoin ja tulipahan taas mieleeni että itsekkin voisin ihan hyvin olla joku kouluampuja tai potentiaalinen massamurhaaja mutta onneksi en saa aseita käsiini koska minulla on hullunpaperit ja paljon erilaisia psyykelääkkeitä.
Täytyy myöntää että olen kyllä itsekkin fantasioinut kiusaajilleni kostamisesta ties kuinka monet kerrat. Uskon vahvasti että moni muukin ätmi tällä palstalla olisi voinut joskus olla potentiaalinen massamurhaaja.
Dokumenttiprojekti valkoinen raivo
27
509
Vastaukset
- Ujoatm27v
Siinä dokumentissa vielä näytettiin kuinka sen koulun tytötkin osallistui siihen kiusaamiseen ja nauroivat vieressä kun koulun kovikset hakkas ja nimitteli sitä ujoa, hiljaista ja muita älykkäämpää poikaa.
Eli tuo edellä mainittu asia vain tukee entisestään sitä päätelmää että naiset on yleensä aina niiden koviksien puolella ja varmaan antaa niille vielä pillua ja vihaa hiljaisia nössöpoikia jotka eivät kykene tai uskalla puolustautua niitä koulun koviksia vastaan.- Kokemusta-on
Ihan samalla tavalla tytöt nauraa myös niille nössötytöille, kun kovin -pojat pilkkaa. Myös nössö -pojat nauraa nössö -tytöille ja pilkkaa heitä, halutessaan saada hyväksyntää kovis -tytöiltä ja -pojilta.
- Ujoatm27v
Kokemusta-on kirjoitti:
Ihan samalla tavalla tytöt nauraa myös niille nössötytöille, kun kovin -pojat pilkkaa. Myös nössö -pojat nauraa nössö -tytöille ja pilkkaa heitä, halutessaan saada hyväksyntää kovis -tytöiltä ja -pojilta.
Voin vannoa että en ole koskaan nauranut kenellekkään. Itselle kun on aina ollut itsestäänselvää ettei ketään saa kiusata tai pilkata.
- Kokemusta-on
Ujoatm27v kirjoitti:
Voin vannoa että en ole koskaan nauranut kenellekkään. Itselle kun on aina ollut itsestäänselvää ettei ketään saa kiusata tai pilkata.
No mullepa nauroi koko koulun oppilaat, niin tytöt kuin pojat kun kovikset pilkkasivat, eikä ollut yhden yhtä kaveria. Myös ne nössöpojat pilkkasivat ja vittuilivat muiden kuullen, kun yrittivät kiivetä kovisten suosioon. Aika usein sieltä tuli sitä huoraa ja muutaman kerran tönittiinkin. Juuri at -pojat teki tätä. Vieläkin jos tulevat jossain vastaan, niin käyttäytyvät mukamas jotenkin aggressiivisesti ja halveksuvasti mua kohtaan, vaikka peruskoulusta kulunut jo yli vuosikymmen.
- tarralenkkari666
Sama juttu minulla.
Kokemusta-on kirjoitti:
No mullepa nauroi koko koulun oppilaat, niin tytöt kuin pojat kun kovikset pilkkasivat, eikä ollut yhden yhtä kaveria. Myös ne nössöpojat pilkkasivat ja vittuilivat muiden kuullen, kun yrittivät kiivetä kovisten suosioon. Aika usein sieltä tuli sitä huoraa ja muutaman kerran tönittiinkin. Juuri at -pojat teki tätä. Vieläkin jos tulevat jossain vastaan, niin käyttäytyvät mukamas jotenkin aggressiivisesti ja halveksuvasti mua kohtaan, vaikka peruskoulusta kulunut jo yli vuosikymmen.
Näinhän se monesti menee ja on mennyt....persiistä sanon minä....
- 7506
Kokemusta-on kirjoitti:
Niimpä. Eivät ne ätmit ole yhtään sen kummempia/parempia kuin kukaan muukaan. Ihan samanlaisia koulukiusaajia ovat kuin kuka tahansa muukin, jos vain tilaisuuden saavat.
Kiusaaminen/kiusaamattomuus ovat ihan pelkästään luonnekysymyksiä, ja ihmiskunnassa niitä hyviksiä (sukupuoleen katsomatta) on valitettavan vähän.
- ätminki
Ne kiusaajat on varmaan naimisissa ja on lapsia kiusaajat naisten kanssa
- Ujoatm27v
Joo, itsekkin tunnen 2 juuri minun ikäistä kiusaajaa jota ovat jo naimisissa ja niillä on jo lapsiakin. Todistaa taas sen että kannattaa olla kiusaaja jos haluaa pärjätä elämässään.
- koulukiusattu_nainen
Areenalta katsottavissa edelleen, 30 pv:
http://areena.yle.fi/1-3154328 - Nextileveli
Well, kiusaajien kiduttaminen on normaali fantasia. Fantasioiden kohdentaminen tiettyihin, itselle selvästi pahaa tehneisiin on myös normaalia. Been there, done that.
Vasta vihan kohdistuminen ihmisjoukkoihin yksittäisten yksilöiden sijaan on vaarallista.
Vaikka elämä potkii, niin se on potkinut minua hyvin pitkälti eteenpäin. Kersana jatkuva kiusaaminen polki minut maahan ja teki samalla kostonhimoiseksi. Pääsin kuitenkin pois, ja kiusaaminen jätti jälkeensä hel-ve-tin vahvan luonteen ja korkean toimintakyvyn myös haastavissa tilanteissa. Pidättyneisyydestä ja analyyttisyydestä - vaikka ne olivat joskus tunnekylmyyteni ja vaarallisuuteni yksi piirre - tuli rohkeutta ja toimintakykyä.
Toki sinulla mt-ongelmat sekoittavat pakkaa. Mutta jälleen kerran: analyyttisyys ja karu rehellisyys ovat jälleen puolellasi. Ylipäätään ajattelet näitä asioita niiden unohtamisen sijaan.
" mutta onneksi en saa aseita "
Tuo "Onneksi" on hieno sana. Se kertoo asenteesi ja periaatteesi. Hienoa. GG.- Nextileveli
" Eli tuo edellä mainittu asia vain tukee entisestään sitä päätelmää että naiset on yleensä aina niiden koviksien puolella ja varmaan antaa niille vielä pillua ja vihaa hiljaisia nössöpoikia jotka eivät kykene tai uskalla puolustautua niitä koulun koviksia vastaan. "
Vedä käteen, ujoatm27. Perkele, meninkin kirjoittamaan mitään rohkaisevaa. Eihän se teidän pseudotiedekuplaanne puhkaise. Joten hyviä öitä teillekin ja maatkaa vihassanne, ei tuota paskaa jaksa niellä loputtomasti.
- Jotyin
Joo minä katsoin ja monia ajatuksia tuli mieleen.
Se esim, että kyseiselle kaverille sukeutui jo varhain rooli, ja se oli uhrin rooli. Hän ei uskaltanut puolustautua; kaveri syytti siitä äitiään mutta kyllä hänen omassa persoonassaan myös oli piirteitä jotka tekivät hänestä uhrin. Jotkut murrosikäiset pojat kehittelevät itse puolustusmenetelmiä , tekevät päätöksiä. Se on persoonallisuudesta kiinni. Oma serkkupoikani meni itse 11 vuotiaana ostamaan nyrkkeilyhanskat ja opetteli iskuja. Siihen loppui kiusaaminen. Tapahtui suomalaispojalle Ruotsissa.
Ja niin se on, että uhrin kehonkieli jo kertoo että hän on uhri. Potentiaaliset kiusaajat huomaavat sen, ihan kuin olisi antennit päässä jotka vastaanottavat sanattomia viestejä. Ei-toivottava energia etsii purkautumistietään ja löytää sen, kiusaaminen alkaa.
Tämäkään kaveri ei uskaltanut puolustautua , viha kuitenkin on ja pysyy. Häneen kerääntyy vihaa sisällepäin koska purkautumistietä ei hänen kohdallaan löydy. Sensijaan hän alkaa ''jalostaa'' tuntemuksiaan, hän selittää itselleen että hän on älykkäämpi ja viisaampi, ja että kiusaajat tuntevat avuttomuutta kun uhri vaan kyyristyy kiusattavaksi. Siis uhri pitää itseään loppujen lopuksi voittajana. Tämä on epätoivoinen yritys selviytyä.
Mitä niihin tyttöihin tulee, heidän käytöksensä oli nk vahvistajan rooli. Ihan normi sosiaalipsykologiaa.- Sairastakuinmikä
Hirveintä oli tosiaan se alun "käännä toinenkin poski" -oletus. Että lapselta vaaditaan kuuliaisuutta ja sopeutumista sen sijaan että opetettaisiin että saa suojella omia rajojaan (ja ne rajat on ylipäätään olemassa). Koska ei, rajattomuus ei ole hyveellistä vaan vaarallista. Siitä sitten kehittyy sekin, että ei tajuta toistenkaan rajoja vaan mielessä on vain 2 vaihtoehtoa: hyväksyä kaikki totaalinen kontrolli toisilta tai ottaa itse totaalinen kontrolli toisten yli. Sen sijaan, että tajuttaisiin missä ihmisten rajat menee, omat ja toisten ja osattais kunnioittaa niitä.
Samat rajaongelmat näkyy monilla täällä kirjoittavillakin. Sairastakuinmikä kirjoitti:
Hirveintä oli tosiaan se alun "käännä toinenkin poski" -oletus. Että lapselta vaaditaan kuuliaisuutta ja sopeutumista sen sijaan että opetettaisiin että saa suojella omia rajojaan (ja ne rajat on ylipäätään olemassa). Koska ei, rajattomuus ei ole hyveellistä vaan vaarallista. Siitä sitten kehittyy sekin, että ei tajuta toistenkaan rajoja vaan mielessä on vain 2 vaihtoehtoa: hyväksyä kaikki totaalinen kontrolli toisilta tai ottaa itse totaalinen kontrolli toisten yli. Sen sijaan, että tajuttaisiin missä ihmisten rajat menee, omat ja toisten ja osattais kunnioittaa niitä.
Samat rajaongelmat näkyy monilla täällä kirjoittavillakin.Todella hyvä kommentti......tuo "käännä JATKUVASTI toinen poski" fraasi on tarkoitettu Lampaiden kasvatukseen, jolloin PetoLuonteiset voivat heitä surutta riistää ja teurastaa..... ;P
- Ex-----------PUA
Kuulostaa pitkälti naisen kommentilta: Koska uhrina oli poika, on tällöin kiusaaminen hänen ihan oma vikansa. Toista se on tytöillä, jotka ovat aina uhreja kaikessa!
Väittäisin että jos sinä olisit lapsi, jonka elämästä puuttuu turvallinen isähahmo, ja joka menee turvattomaan outoon ympäristöön, sinä olisit ihan yhtä paskat housuissa kuin tuo poikaparka oli.
- KuvitteluNiiikseen
Öhöm, kyllä se tappo vaatii kylmän harkitsevuuden lisäksi harjoittelua....
- Eräkettu
Voi vittu näitä neitejä...
Jokanen valittaa koulukiusaamisesta...
Ei elämästä ilman kiusaamista selviä.. - kiusattutytto
Ja hieeenosti täälläkin on käännetty kiusaajien tekoset universaalisti naisten syyksi. Mutta paskahan valuu alaspäin, ja kiusatun pojankin on löydettävä joku kohde dehumanoitavakseen: olkoon se sitten nainen. Aina potkitaan alempana olevaa, iljettävä piirre ihmisluonteessa.
T. kiusattu tyttö"Aina potkitaan alempana olevaa, iljettävä piirre ihmisluonteessa."
Ei sitä voi puolustella kukaan millään "piirteellä"....jokainen vastaa omista teoistaan ja käytöksestään...... ;P
Mutta totta puhut....kiusatut tytöt taitavat olla monesti pahimmassa asemassa...ainakin jos kiusatut pojatkin kiusaavat heitä... :(
- Ovilukkoonolenturvassa
Erittäin hyvä dokumentti. Auttaa itseä taas ymmärtämään lisää itsestäni. Kiusattu minäkin. Ja sitä kantaa koko loppuelämän. Lähinnä enää jäänyt pyörimään omaan päähän se että kyllä ihmiset on paskoja. Näin näen ja näin ajattelen ihmisistä. Eli kun joutuu näkemään kuinka paskoja ihmiset on tai tajuaa sen. Oon jo pian nelikymppinen, eikä tuosta ajattelusta pääse. Kotioven avattua mieli kirkastuu kun ne ainoat ihanat löytyy omasta kodista, oma pieni perhe ja lemmikit. Vain heidän sydän on kultaa. Se helpottaa aina. Ja unohtuu ikävät asiat. Olen turvassa. Ja täällä minusta aidosti välitetään.
"Eli kun joutuu näkemään kuinka paskoja ihmiset on tai tajuaa sen."
Näitähän riittää liiaksi asti, mutta ihmiset eivät jostain syystä pysty myöntämään omaa persestelevää käytöstään....
Mut hei...sullahan on kaikki hyvin...ja se on mukava kuulla... =)- Ovilukkoonolenturvassa
Nuuskamuikkune, näinhän se on. Kiusatuksi tuleminen jättää jälkensä, työelämäs huomaa kuinka tahattomasti tarkoituksella jättäytyy porukasta itse, ei haluakaan edes kuulua joukkoon ja kaikissa muissakin porukoissa. Epävarmuus oudoissa paikoissa ja tietenkin vaivaantunut olo. Ne ovat jäädäkseen. Ja se ettei usko ihmisen hyvyyteen. Kumpa tällaisia hirveitä tekoja suunnittelevat ymmärtäväisivät hakea apua, koska kyllä paremmat ajat koittavat kaikille. Kun jaksaa uskoa ja odottaa.
- virallinenkanta
Itse 9vuotta kiusattuna, ymmärrän täysi valkoisen raivon. Ja se miksi se saattaa johtaa koulusurmiin, vaikka kiusaajat olisivat jo koulusta pois. minulla ainakin kiusaajat jäi mielessä sinne lapsen asteelle. Ne ei koskaan kasvaneet aikuisiksi minun mielessä. Nyt keskiikäisenä olen tajunnut, että nehän on noita 50 papparaisia ne pojat jotka minua hakkasivat ,ja potkivat ym. eli pahimmillaan kouluampuja ampuu senikäisiä minkä ikäisiä kiusaajat olivat häntä kiusatessaan. Ja tähän tulisikin kiinnittää huomiota ,kun näitä ennalta ehkäistään. Ja kiusaaja ei koskaan ole normaali, vaan hoitoa tarvitseva personallisuushäiriöinen. Tätä ei vieläkään oikein tahdota ymmärtää. Ja kukaan ei kiusaa, jos kotona se opetetaan, että ei kiusata ja jokainen on saman arvoinen. Vanhemmat voivat katsoa peiliin, jos lapsi on kiusaaja.
"Ja kiusaaja ei koskaan ole normaali, vaan hoitoa tarvitseva personallisuushäiriöinen."
Joissakin tapauksissa kyllä.....varsinkin kiusaaja lauman johtaja/johtajat.....loput ovat sekalaista seurakuntaa..., mutta jos johonkin pahaan kiusaamisen sortuu syyttä suotta, eli ei ole "vain" takaisin antamista, niin jotain on silloin "vialla" ja jotkut persoonan piirteet enemmän tai vähemmän hukassa.... ;P
"Tätä ei vieläkään oikein tahdota ymmärtää. Ja kukaan ei kiusaa, jos kotona se opetetaan, että ei kiusata ja jokainen on saman arvoinen. Vanhemmat voivat katsoa peiliin, jos lapsi on kiusaaja."
Näinhän se pitkälti on.....samoin yhteiskunta...media ja markkinavoimat mukaanluettuna ovat vastuussa omalta osin, eli millaiset arvot näyttävät olevan vallalla.....niillä on Suurin vaikutus moneen asiaan....varsinkin nuoriin... ;P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5091491- 641156
- 61862
- 61835
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18817Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101756- 72724
- 30697
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691- 63685