Kirkkoja, pappeja ja vasemmistopolitiikkaa - siltä vaparien lehti näyttää, kun sitä selaa. Vapaa-ajattelu on taas aivan sivuosassa.
Puheenjohtaja Petri Karisma toistaa väsähtäneesti itseään. Kirjoituksen kärki on - imagofasistien julkaisussa kun ollaan - mediamyllytyksessä. Vapaa-ajattelijain maisema on kuin katsoisi pyykinpesukoneen ikkunasta sisään. Vuodesta toiseen likapyykki, vesi ja vaahto pyörivät maisemassa edestakaisin.
Matkusteltu on, humanistienkin kokoukseen on pitänyt tunkea. Pääsihteeri Esa Ylikoski tykkää matkustella ulkomailla liiton rahoilla. Euroopasta on kokouksiin tullut muutama kymmenen hurua vaahtoamaan keskenään.
HVA on pitänyt jonkun paneelikeskustelun ja sitten kannetaankin huolta yhden uskontokunnan oikeudesta rekisteröityä. Onkohan lehti enää vapaa-ajattelun äänenkannattaja?
Samaa kyselee, kun katsoo kahdelle sivulle levitettyä pastori Kai Sadinmaan haastattelua. Sadinmaa on julkisuushakuinen imagopappi, mutta kannatus häneltä puuttuu. Vuoden 2015 vaaleissa hän sai Vasemmistoliiton ehdokkaana 246 ääntä. Sadinmaan karisma on siis Karisman luokkaa.
Sadinmaa on katkera siitä, ettei kirkollinen media ole huomioinut häntä tarpeeksi. Pahinta imagomaakareille on, että heidät jätetään kiukuttelemaan kentän laidalle. Jotenkin tulee mieleen vapariliiton imagofasistien katkeruus ja loputon itsensä toistaminen mediapohdinnoissa. Karismahan antoi lehdessä taas siitä hyvän kuvan.
Jori Mäntysalo levittää perättömiä tietoja kirkon valtiontuesta. Taas. Mies menetti luoton sen jälkeen, kun pisteli epätotuuksia kansanedustajille menneeseen kirjeeseen.
Ylikoski todistelee artikkelissa, että Tanskan valtionkirkko tulee halvemmaksi kuin Suomen erillinen kirkollisverosysteemi. Taas kysyy, onko tämä lehti tosiaan vapaa-ajattelun äänenkannattaja.
Takakannessa liiton jäsenyhdistysten luettelo sisältää virheitä. Eikö liitossa edes tiedetä jäsenjärjestöjä?
Lehden postituksessa oli ongelmia. Eipä olisi kannattanut valittaa. Tämän imagofaisistien äänenkannattajan olisi aivan hyvin voinut jättää lukematta. Vapaa-ajattelua se muistuttaa enää hyvin etäisesti.
Onneksi taloustilanne on ajamassa lehteä alas.
Imagofasistien lehti 2/2016
80
487
Vastaukset
- LukijanKommentti
Hyh. Melko kieroontuneet värilasit.
- yksi.taitaa.harmittaa
Ei ne ainakaan punaiset lasit olleet, mikä varmaankin harmittaa sinua.
- Ok.aloitus
yksi.taitaa.harmittaa kirjoitti:
Ei ne ainakaan punaiset lasit olleet, mikä varmaankin harmittaa sinua.
Minusta asiallisen kriittinen aloitus ilman ns. laseja.
- ihmettelevälukija
Lehti on muuttunut huonommaksi ja ilmestyy aiempaa harvemmin. Liiton johto ei tee mitään asian korjaamiseksi. Pikemminkin lehteä on vaivihkaa ajettu alas. Valtiokin näkyy huomanneen sen, koska tuki pienenee. Samaan aikaan kustannustaso on noussut. Miksi lehteä enää edes tehdään, jos siitä halutaan eroon?
- kaikkeaonnähty
Ehkä tämä on liiton johdon keino päästä lehdestä eroon. Voidaan syyttää valtiota tms., vaikka lehteä tietoisesti ajetaan alas. Tämä on puhdas arvaus, mutta se sopii hyvin nykyisen liittojohdon kähmintälinjaan.
- FUCKIFUUUC
Paremmin lehdellä menee nyt kuin vuosina 1981-83 kun sillä oli epäpätevä päätoimittaja.
- hyvin-menee-jep
Jakelumäärä vaan ei taida enää olla edes sataa kappaletta. Paalaten vaan koko lehti.
- LukijanKysymys
Kuka silloin oli päätoimittaja?
- Eienäälehteä
Voisiko saada alennusta jäsenmaksussa, jos ei ota vastaan tuota roskalehteä?
- Ahne.liitto
Tuskin. Voit sopia ettet saa lehteä, mutta rahat liitto ottaa varmasti.
hyvä lehti
hyvä että kirkon saamat suorat ja epäsuorat tuet tulevat tietoisuuteen.
Erityisesti epäsuorat.
Myös uskonnollisten järjestelmien ja näiden keulahahmojen suhde hallintarekeistereihin yms olisi kiva tietää.- kusettavat.vaparit
Mikä on vaparien suhde hallintarekistereihin yms. Sitä et kysele. Miksiköhän?
"Mikä on vaparien suhde hallintarekistereihin yms. Sitä et kysele. Miksiköhän? "
Vaparit ovat köyhiä.
Minäkin olen.
Mutta kirkko ei ole.
Kirkko on rikas.
Kirkko verottaa.
Kirkko haluaa myöskin usein maksattaa laskunsa muilla.
Uskon että se myös pyrkii kiertämään veroja.
Uskon myös että kirkossa olevilla pomoilla on sidonnaisuuksia, joista ei päivänvaloon haluta mitään tietoa.
Näistä voi arvuutella, että voisiko kirkolla ja kirkon johtohenkilöillä olla pimitettävää.
Mielestäni voisi.Jaaha, katolinen kirkko näyttääkin jo mallia.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14326820/vatikaani-perui-ulkopuolisen-tilintarkastuksen- Sitten.faktat
kusettava_kirkko kirjoitti:
"Mikä on vaparien suhde hallintarekistereihin yms. Sitä et kysele. Miksiköhän? "
Vaparit ovat köyhiä.
Minäkin olen.
Mutta kirkko ei ole.
Kirkko on rikas.
Kirkko verottaa.
Kirkko haluaa myöskin usein maksattaa laskunsa muilla.
Uskon että se myös pyrkii kiertämään veroja.
Uskon myös että kirkossa olevilla pomoilla on sidonnaisuuksia, joista ei päivänvaloon haluta mitään tietoa.
Näistä voi arvuutella, että voisiko kirkolla ja kirkon johtohenkilöillä olla pimitettävää.
Mielestäni voisi.Vaparit saavat vastikkeetonta rahaa valtiolta. Kirkko ei saa.
- VerottavaKirkko
"Vaparit saavat vastikkeetonta rahaa valtiolta. Kirkko ei saa. "
Kirkko on rikas.
Kirkko verottaa. - Sitten.faktat
VerottavaKirkko kirjoitti:
"Vaparit saavat vastikkeetonta rahaa valtiolta. Kirkko ei saa. "
Kirkko on rikas.
Kirkko verottaa.Kirkko ei verota vaan valtio. Kirkko maksaa valtiolle siitä, että sen jäsenmaksu kerätään verotuksen yhteydessä.
Vaparit saavat vastikkeetonta rahaa valtiolta. Kirkko ei saa. - anti-piispa
Sitten.faktat kirjoitti:
Kirkko ei verota vaan valtio. Kirkko maksaa valtiolle siitä, että sen jäsenmaksu kerätään verotuksen yhteydessä.
Vaparit saavat vastikkeetonta rahaa valtiolta. Kirkko ei saa.Kirkon jäsenmaksu on %-osuus verotettavista tuloista ja suuruudeltaan kirkon määräämä, täysin veroluontoinen siis. Kirkko hyödyntää oikeuttaan käyttää valtion veroviranomaista jäsenmaksujensa keruukourana. Verottaja hoitaa keruun, mutta valtionkirkoilla on tämä erityinen erikoisasema hoitaa asia näin. Verotuspäätöksessäkin rivin nimi on Kirkollisvero, ei mikään jäsenmaksu. Voidaan saivarrella kuka veron teknisesti kerää, tai keskustella siitä onko tämä erikoisuus oikein ja tasavertaista.
Ortodoksinen kirkko ei edes maksa jäsenmaksujen veroluonteisesta keruusta valtiolle, mutta saa miljoonittain vastikkeentonta tukea. - puhuukovaparittotta
anti-piispa kirjoitti:
Kirkon jäsenmaksu on %-osuus verotettavista tuloista ja suuruudeltaan kirkon määräämä, täysin veroluontoinen siis. Kirkko hyödyntää oikeuttaan käyttää valtion veroviranomaista jäsenmaksujensa keruukourana. Verottaja hoitaa keruun, mutta valtionkirkoilla on tämä erityinen erikoisasema hoitaa asia näin. Verotuspäätöksessäkin rivin nimi on Kirkollisvero, ei mikään jäsenmaksu. Voidaan saivarrella kuka veron teknisesti kerää, tai keskustella siitä onko tämä erikoisuus oikein ja tasavertaista.
Ortodoksinen kirkko ei edes maksa jäsenmaksujen veroluonteisesta keruusta valtiolle, mutta saa miljoonittain vastikkeentonta tukea.Eli ortodoksit ja vaparit saavat vastikkeetonta tukea valtiolta, luterilainen kirkko ei. Vaparit puhuvat katsomusten tasa-arvosta. Siinä tapauksessa varmaankin vaaditte luterilaiselle kirkollekin vastikkeetonta valtiontukea - vai vaaditteko?.
- anti-piispa
Jos aloitettaisiin siitä, että valtionkirkkojen erityisasema kaikkine erikoisoikeuksineen puretaan, ja samaan syssyyn voitaisiin myös purkaa uskontokuntien erityisasema muihin yhdistyksiin ja järjestöihin verrattuna. Kyllä ne tukiasiat siinä samalla tulee käytyä läpi. Ok?
- anti-piispa
anti-piispa kirjoitti:
Jos aloitettaisiin siitä, että valtionkirkkojen erityisasema kaikkine erikoisoikeuksineen puretaan, ja samaan syssyyn voitaisiin myös purkaa uskontokuntien erityisasema muihin yhdistyksiin ja järjestöihin verrattuna. Kyllä ne tukiasiat siinä samalla tulee käytyä läpi. Ok?
(ja jatkoa vielä)
Tämä siksi, että kyllä ev.lut kirkolla pitää olla samat oikeudet ja velvollisuudet kuin muillakin usk.yhteisöillä, mutta ei mitään ylimääräisiä lisäetuja. Ja jos vapaa-ajattelijoihin halutaan verrata, niin silloin pitää ev.lut ja muutkin uskontokunnat siirtää samalla viivalle vapaa-ajattelijoiden ja muiden yhdistysten kanssa. Mukavaa että löytyy tällä tavalla yhteisiäkin tavoitteita. - sarvestahärkää
anti-piispa kirjoitti:
(ja jatkoa vielä)
Tämä siksi, että kyllä ev.lut kirkolla pitää olla samat oikeudet ja velvollisuudet kuin muillakin usk.yhteisöillä, mutta ei mitään ylimääräisiä lisäetuja. Ja jos vapaa-ajattelijoihin halutaan verrata, niin silloin pitää ev.lut ja muutkin uskontokunnat siirtää samalla viivalle vapaa-ajattelijoiden ja muiden yhdistysten kanssa. Mukavaa että löytyy tällä tavalla yhteisiäkin tavoitteita.Eli kannatat suoraa valtionapua luterilaiselle kirkolle. Eipä olekaan tuollaista ennen kuultu vapaa-ajattelijan suusta. Jäsenmäärillä mitaten vaparien veroinen valtionapu tarkoittaisi, että kirkolle pitäisi vuosittain antaa kymmeniä ja kymmeniä miljoonia. Kirkko varmasti iloitsisi tästä vaparien vaatimuksesta. Jään odottamaan kannanottoanne, jossa vaaditte kirkolle kymmenien miljoonien valtionapua.
- anti-piispa
sarvestahärkää kirjoitti:
Eli kannatat suoraa valtionapua luterilaiselle kirkolle. Eipä olekaan tuollaista ennen kuultu vapaa-ajattelijan suusta. Jäsenmäärillä mitaten vaparien veroinen valtionapu tarkoittaisi, että kirkolle pitäisi vuosittain antaa kymmeniä ja kymmeniä miljoonia. Kirkko varmasti iloitsisi tästä vaparien vaatimuksesta. Jään odottamaan kannanottoanne, jossa vaaditte kirkolle kymmenien miljoonien valtionapua.
Kyllä minun mielestäni kirkon asema pitää olla samalla viivalla muiden uskonnollisten yhteisöjen kanssa, ja mieluummin vielä niin että uskonnolliset yhteisötkin ovat samalla viivalla muiden yhdistysten kanssa. Tätähän sinäkin kannatat, kun haluat kirkon ja vapaa-ajattelijat vertailukelpoiseen asemaan keskenään. Hyvä alku.
Ei siis erikoisoikeuksia kenellekään. Tämä tarkoittaisi tietysti mm. kirkollisverosysteemin purkamista. Samat oikeudet ja mahdollisuudet hakea tukia toki kirkolle kuin muillekin yhdistyksille - jos siis kirkon erityisoikeudet puretaan ei sen oikeutta hakea tukia pidä samalla rajoittaakaan. Ei pidä suosia, mutta ei asettaa eriarvoiseen asemaan rajaamallakaan oikeuksia toisesta päästä.
En minä kuitenkaan esitä kirkolle mitään automaattista miljoonapottia valtiontukina, vaan että a) kirkolla ei ole erityisoikeuksia lainsäädännössä, kirkollisveroissa tms ja b) kirkolla on samat oikeudet kuin muillakin hakea tukia yms. Tuen myöntämisperusteiden pitää tietenkin olla kaikilla samat, ja tukihan ei ole sidottu jäsenmäärään. Ei siis voida rinnastaa tukimäärä/jäsen, koska tuen määrä muodostuu muilla perusteilla.
Ei muuta kuin kirkollisverot ja muut etuoikeudet pois, ja kirkko tekemään tukihakemusta harkittavaksi kuten muutkin. Samaa mieltä? anti-piispa kirjoitti:
(ja jatkoa vielä)
Tämä siksi, että kyllä ev.lut kirkolla pitää olla samat oikeudet ja velvollisuudet kuin muillakin usk.yhteisöillä, mutta ei mitään ylimääräisiä lisäetuja. Ja jos vapaa-ajattelijoihin halutaan verrata, niin silloin pitää ev.lut ja muutkin uskontokunnat siirtää samalla viivalle vapaa-ajattelijoiden ja muiden yhdistysten kanssa. Mukavaa että löytyy tällä tavalla yhteisiäkin tavoitteita." silloin pitää ev.lut ja muutkin uskontokunnat siirtää samalla viivalle vapaa-ajattelijoiden ja muiden yhdistysten kanssa. Mukavaa että löytyy tällä tavalla yhteisiäkin tavoitteita. "
Hyvä idea.- VaparitValehteleeAina
anti-piispa kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni kirkon asema pitää olla samalla viivalla muiden uskonnollisten yhteisöjen kanssa, ja mieluummin vielä niin että uskonnolliset yhteisötkin ovat samalla viivalla muiden yhdistysten kanssa. Tätähän sinäkin kannatat, kun haluat kirkon ja vapaa-ajattelijat vertailukelpoiseen asemaan keskenään. Hyvä alku.
Ei siis erikoisoikeuksia kenellekään. Tämä tarkoittaisi tietysti mm. kirkollisverosysteemin purkamista. Samat oikeudet ja mahdollisuudet hakea tukia toki kirkolle kuin muillekin yhdistyksille - jos siis kirkon erityisoikeudet puretaan ei sen oikeutta hakea tukia pidä samalla rajoittaakaan. Ei pidä suosia, mutta ei asettaa eriarvoiseen asemaan rajaamallakaan oikeuksia toisesta päästä.
En minä kuitenkaan esitä kirkolle mitään automaattista miljoonapottia valtiontukina, vaan että a) kirkolla ei ole erityisoikeuksia lainsäädännössä, kirkollisveroissa tms ja b) kirkolla on samat oikeudet kuin muillakin hakea tukia yms. Tuen myöntämisperusteiden pitää tietenkin olla kaikilla samat, ja tukihan ei ole sidottu jäsenmäärään. Ei siis voida rinnastaa tukimäärä/jäsen, koska tuen määrä muodostuu muilla perusteilla.
Ei muuta kuin kirkollisverot ja muut etuoikeudet pois, ja kirkko tekemään tukihakemusta harkittavaksi kuten muutkin. Samaa mieltä?Eli et kannatakaan asiallista tukea kirkolle. Tasa-arvosta vain jaaritellaan, mutta tosipaikan tullen vaparin todellinen karva paljastuu. Eipä yllätä, että vaparit taas puhuvat palturia.
- anti-piispa
VaparitValehteleeAina kirjoitti:
Eli et kannatakaan asiallista tukea kirkolle. Tasa-arvosta vain jaaritellaan, mutta tosipaikan tullen vaparin todellinen karva paljastuu. Eipä yllätä, että vaparit taas puhuvat palturia.
Minä kannatan kirkolle tasavertaista asemaa muiden yhdistysten kanssa. Jos se tarkoittaa miljoonatukia - mutta ei verotusoikeutta - niin ok minulle kunhan perusteet ja mahdollisuudet tukiin on kaikille samat. Ei tuki voi olla mikään takuuautomaatti kenellekään, mutta kaikilla pitää olla yhtälainen oikeus hakea tukea. Eikö tämä sitten ole tasa-arvoinen ratkaisu? Mikä vikana?
Kertonet tarkemmin missä kohdin "Jori Mäntysalo levittää perättömiä tietoja kirkon valtiontuesta."
Kiitokset siitä, että haukuissa oli kerrankin konkretiaa! Nyt et kommentoinut kirjoittajaa vaan tekstiä. Jatkakaamme keskustelua tästä.- Lopeta.jo.valehtelu
Kirjoitat: ”Aiemmin muodollisesti molemmat valtionkirkot saivat osuuden yhteisöveron tuotosta.” Muodollisesti? Kyllä ne saivat veron jako-osuuden aivan sisällöllisesti ja konkreettisesti euroina. Kirjoitat myös, että tukimuoto loppui vuonna 2015. Ei loppunut. Yhteisöveron jako-osuus muuttui valtion rahoitukseksi vasta vuoden 2016 alusta lukien.
- Inhaaa
Sinua ei keskustelu näytä kiinnostavan, koska Lopeta.jo.valehtelu osoitti sinun todellakin valehdelleen. Taas.
Lopeta.jo.valehtelu kirjoitti:
Kirjoitat: ”Aiemmin muodollisesti molemmat valtionkirkot saivat osuuden yhteisöveron tuotosta.” Muodollisesti? Kyllä ne saivat veron jako-osuuden aivan sisällöllisesti ja konkreettisesti euroina. Kirjoitat myös, että tukimuoto loppui vuonna 2015. Ei loppunut. Yhteisöveron jako-osuus muuttui valtion rahoitukseksi vasta vuoden 2016 alusta lukien.
Lainaatko tähän koko mainitun kappaleen.
- Lopeta.jo.valehtelu
jori.mantysalo kirjoitti:
Lainaatko tähän koko mainitun kappaleen.
Jos sinulla on jotain vastaväitteitä, voit esittää ne itse tarpeellisine lainauksineen.
Jos sinulla on jotain vastaväitteitä, voit esittää ne itse tarpeellisine lainauksineen.
Eli et ole itse edes lukenut "arvostelemaasi" juttua, vaan kopioit tänne Sundströmin tekstin. Hienoa, not.
- Lopeta.jo.valehtelu
Eli et ole itse edes lukenut "arvostelemaasi" juttua, vaan kopioit tänne Sundströmin tekstin. Hienoa, not.
Häh? Jos sinulla on vastaväitteitä, voisit esittää ne argumentoidusti sen sijaan, että heittelet kaiken maailman oletuksiasi. Kylläpä sinun on vaikea keskustella *itse asiasta*!
Häh? Jos sinulla on vastaväitteitä, voisit esittää ne argumentoidusti sen sijaan, että heittelet kaiken maailman oletuksiasi. Kylläpä sinun on vaikea keskustella *itse asiasta*!
Oletko sinä lukenut tuon tekstini, jota arvostelet?
- TurhaaTrollaukseöle
Kannattaisi lukea alkuperäislähteitä.
- Lopeta.jo.valehtelu
Oletko sinä lukenut tuon tekstini, jota arvostelet?
Huomatkaa mitä tapahtuu: J. Mäntysaloa syytetään valehtelusta. Sen sijaan, että hän vastaisi syytökseen argumentoidusti, hän siirtyy keskustelemaan syytöksen esittäjästä. Tämä on tyypillistä Joria: jos keskustelu menee kiusallisille urille, Jori rupeaa puhumaan asian vierestä. Toisinaan Jori myös vaikenee kokonaan. Nämä kaksi Jorin taktiikkaa paljastavat armottomasti, että Jori on jäänyt kiinni.
- anti-piispa
Huomatkaa mitä tapahtuu: J. Mäntysaloa syytetään valehtelusta. Sen sijaan, että hän vastaisi syytökseen argumentoidusti, hän siirtyy keskustelemaan syytöksen esittäjästä. Tämä on tyypillistä Joria: jos keskustelu menee kiusallisille urille, Jori rupeaa puhumaan asian vierestä. Toisinaan Jori myös vaikenee kokonaan. Nämä kaksi Jorin taktiikkaa paljastavat armottomasti, että Jori on jäänyt kiinni.
Jori nähdäkseni pyysi suoraa lainausta kokonaisuutena kohdasta, johon valehtelusyytös pohjautuu. Sen sijaan että olisit avannut väitteesi perusteluita pyydetyllä tavalla, sinä alat esittämään syytöksiä Jorista... Kertookos tämä nyt armottomasti sen, ettet oikeastaan tiedä taaskaan mistä puhut. No kertoohan se.
- Vastusta.valehtelijaa
anti-piispa kirjoitti:
Jori nähdäkseni pyysi suoraa lainausta kokonaisuutena kohdasta, johon valehtelusyytös pohjautuu. Sen sijaan että olisit avannut väitteesi perusteluita pyydetyllä tavalla, sinä alat esittämään syytöksiä Jorista... Kertookos tämä nyt armottomasti sen, ettet oikeastaan tiedä taaskaan mistä puhut. No kertoohan se.
Miksi Jorille pitäisi antaa suora lainaus hänen itse kirjottamastaan tekstistä? Jori voi itse esittää lainauksensa, jos katsoo sen tarpeelliseksi. Se, että vaatii muita kirjoittelemaan lainauksia omasta tekstistään, ei kerro muusta kuin kyvyttömyydestä asialliseen keskusteluun. Miksi Jori vie keskustelua syrjäpoluille? Koska hän on ei voi kiistää valehteluaan.
Vastusta.valehtelijaa kirjoitti:
Miksi Jorille pitäisi antaa suora lainaus hänen itse kirjottamastaan tekstistä? Jori voi itse esittää lainauksensa, jos katsoo sen tarpeelliseksi. Se, että vaatii muita kirjoittelemaan lainauksia omasta tekstistään, ei kerro muusta kuin kyvyttömyydestä asialliseen keskusteluun. Miksi Jori vie keskustelua syrjäpoluille? Koska hän on ei voi kiistää valehteluaan.
On tämä purevaa tämä va-liiton kritiikki. VA 2/2016 on varmasti huono, ei vain tullut itse luettua ennen arvostelua...
- Lopeta.jo.valehtelu
On tämä purevaa tämä va-liiton kritiikki. VA 2/2016 on varmasti huono, ei vain tullut itse luettua ennen arvostelua...
Pitikö tästäkin aloittaa uusi ketju? Etkö todellakaan kykene vastaamaan valheistasi? Mistä voit muka tietää, mitä ihmiset lukevat?
Jori jäi taas kiinni valehtelusta ja yrittää nyt siirtää huomiota muualle. Surkeaa. - Lopeta.jo.valehtelu
Jori huom! Vastaa täällä. (Et tietenkään vastaa, koska täällä sinun pitäisi vastata valheistasi.
Jori huom! Vastaa täällä. (Et tietenkään vastaa, koska täällä sinun pitäisi vastata valheistasi.
Luitko sinä kirjoitukseni ennenkuin kirjoitit tämän ketjun aloitusviestin?
- Lopeta.jo.valehtelu
Luitko sinä kirjoitukseni ennenkuin kirjoitit tämän ketjun aloitusviestin?
Mikä pakkomielle sinulla on vaihtaa puheenaihetta? Huomasitko jääneesi kiinni valehtelusta?
Mikä pakkomielle sinulla on vaihtaa puheenaihetta? Huomasitko jääneesi kiinni valehtelusta?
Huvittaako sinua keskustella jostain kirjoittamastasi tekstistä sellaisen kanssa, joka ei ole lukenut tekstiä?
- Lopeta.jo.valehtelu
Huvittaako sinua keskustella jostain kirjoittamastasi tekstistä sellaisen kanssa, joka ei ole lukenut tekstiä?
Mistä ihmeestä sinä tiedät, mitä minä olen lukenut ja mitä et? Teet oman johtopäätöksesi vain sen perusteella, etten lainannut sinulle sinun omaa tekstiäsi!
Mistä ihmeestä sinä tiedät, mitä minä olen lukenut ja mitä et? Teet oman johtopäätöksesi vain sen perusteella, etten lainannut sinulle sinun omaa tekstiäsi!
Kiemurtelustasi tiedän, että et ollut lukenut.
- Lopeta.jo.valehtelu
Kiemurtelustasi tiedän, että et ollut lukenut.
Ai "tiedät"? Hahahahahahahahahah! Kiemurtelustasi huomaan, että sinä olet tuskissasi, kun valehtelusi paljastuu taas.
Ai "tiedät"? Hahahahahahahahahah! Kiemurtelustasi huomaan, että sinä olet tuskissasi, kun valehtelusi paljastuu taas.
Alat olla aika tragikoominen. Heh heh vaan.
- Lopeta.jo.valehtelu
Alat olla aika tragikoominen. Heh heh vaan.
Ottaako sinua päähän, että jäit taas kiinni valehtelusta?
- sunjunamenijo
Ottaako sinua päähän, että jäit taas kiinni valehtelusta?
Sinä ainakin jäit kiinni kritiikkittömästä kopioinnista ja papukaijamaisesta perässä toistosta. Yrität nyt epätoivoisesti vältellä tätä kiusallista faktaa, vaikka virhe olisi ollut alunperin helppo korjata etsimällä alkuperäinen teksti. Pyristelyllä ja väistelyllä menetit jo pelin, ja maineen. Jälleen.
- Vastusta.valehtelijaa
sunjunamenijo kirjoitti:
Sinä ainakin jäit kiinni kritiikkittömästä kopioinnista ja papukaijamaisesta perässä toistosta. Yrität nyt epätoivoisesti vältellä tätä kiusallista faktaa, vaikka virhe olisi ollut alunperin helppo korjata etsimällä alkuperäinen teksti. Pyristelyllä ja väistelyllä menetit jo pelin, ja maineen. Jälleen.
Höpö höpö. Jori kanssa keskusteltiin Jorin valehtelusta ja sitten J yhtäkkiä pyytää kopioimaan omaa artikkeliaan. No en tietenkään kopsaa, koska kyllähän J tietää mitä siellä lukee. Kun en kopsaa, J alkaakin yhtäkkiä huutaa, että eisinullaolekaanlehteä tms. Ihan päätöntä. Vaparius varmaan sekottaa pään.
- Valheen.jäljet
Höpö höpö. Jori kanssa keskusteltiin Jorin valehtelusta ja sitten J yhtäkkiä pyytää kopioimaan omaa artikkeliaan. No en tietenkään kopsaa, koska kyllähän J tietää mitä siellä lukee. Kun en kopsaa, J alkaakin yhtäkkiä huutaa, että eisinullaolekaanlehteä tms. Ihan päätöntä. Vaparius varmaan sekottaa pään.
Taas se Jori aloitti lehdestä uuden ketjun. Se on jo toinen Jorin aloittama tämän ensimmäisen lisäksi. Jori sotkee keskustelua tahallaan perustelemalla liukuhihnalta ketjuja.
- sunjunamenijo
No mutta se lainaus ko. kirjoituksestahan liittyy suoraan tuohon sun valehteluväitteeseen. Mutta et taida pystyä lainaamaan sitä, koska et ole lukenut koko juttua itse, ja se lainaus vieläpä veisi pohjan sun väitteeltäkin. Siksi taitaa olla helpompi rimpuilla ja heitellä ihmeellisiä syytöksiä kuin oikeasti vastata väitteistään. Yksi vaihtoehtohan olisi myöntää olleensa väärässä ja jatkaa sitten muihin aiheisiin...
- Jääjiinteen
sunjunamenijo kirjoitti:
No mutta se lainaus ko. kirjoituksestahan liittyy suoraan tuohon sun valehteluväitteeseen. Mutta et taida pystyä lainaamaan sitä, koska et ole lukenut koko juttua itse, ja se lainaus vieläpä veisi pohjan sun väitteeltäkin. Siksi taitaa olla helpompi rimpuilla ja heitellä ihmeellisiä syytöksiä kuin oikeasti vastata väitteistään. Yksi vaihtoehtohan olisi myöntää olleensa väärässä ja jatkaa sitten muihin aiheisiin...
Tästä antivaparista on helppo nähdä koska se jää kiinni valehtelusta; se alkaa heti haukkumaan kaikkia ja suuttuu kun häntä ei taaskaan uskottu... ja syystäkin, kuten tämänkin ketju sen jälleen kerran osoittaa :)
- Vastusta.valehtelijaa
sunjunamenijo kirjoitti:
Jori tai sinä tai kuka tahansa voisi helposti osoittaa, että väitteeltäni menee pohja. Kukaan ei kuitenkaan osoita, vaan siirtää keskustelua siihen, olenko lukenut lehden vai en. Näin siis vaivihkaa vaihdetaan puheenaihetta, mikä kertoo aika paljon...
- anti-piispa
Jori tai sinä tai kuka tahansa voisi helposti osoittaa, että väitteeltäni menee pohja. Kukaan ei kuitenkaan osoita, vaan siirtää keskustelua siihen, olenko lukenut lehden vai en. Näin siis vaivihkaa vaihdetaan puheenaihetta, mikä kertoo aika paljon...
Yleensä (positiivisen) väitteen esittäjällä on taakka todistaa väitteensä.
Jääjiinteen kirjoitti:
Tästä antivaparista on helppo nähdä koska se jää kiinni valehtelusta; se alkaa heti haukkumaan kaikkia ja suuttuu kun häntä ei taaskaan uskottu... ja syystäkin, kuten tämänkin ketju sen jälleen kerran osoittaa :)
Joo, tavallaan hauska tapaus. Teknisesti ottaen ei valehtele - ei nytkään ole sanonut eksplisiittisesti että oli lukenut jutun, eikä että ei ollut - mutta ei koskaan myönnä missään tehneensä virhettä.
Mutta aika kelju ajatella, että tuollainen tyyppi on jonkun naapuri, ehkä jonkun työkaveri jne.- Lopeta.jo.höpöpuheet
Joo, tavallaan hauska tapaus. Teknisesti ottaen ei valehtele - ei nytkään ole sanonut eksplisiittisesti että oli lukenut jutun, eikä että ei ollut - mutta ei koskaan myönnä missään tehneensä virhettä.
Mutta aika kelju ajatella, että tuollainen tyyppi on jonkun naapuri, ehkä jonkun työkaveri jne."Teknisesti ottaen ei valehtele" Mutta epäteknisesti ottaen sitten valehtelen? Voi hyvänen aika näitä sekoboltsipuheita! Vapari näköjään voi puhua mitä tahansa soopaa silmät kirkkaina. Aika kelju ajatella, että tuollainen tyyppi on jonkun naapuri, ehkä jonkun työkaveri jne.
- höpönpöpönpöö
Lopeta.jo.höpöpuheet kirjoitti:
"Teknisesti ottaen ei valehtele" Mutta epäteknisesti ottaen sitten valehtelen? Voi hyvänen aika näitä sekoboltsipuheita! Vapari näköjään voi puhua mitä tahansa soopaa silmät kirkkaina. Aika kelju ajatella, että tuollainen tyyppi on jonkun naapuri, ehkä jonkun työkaveri jne.
Oleko koskaan ollut väärässä? Jos, oletko pystynyt myöntämään sen? Kauanko kouristukset silloin kestivät?
- Lopeta.jo.höpöpuheet
höpönpöpönpöö kirjoitti:
Oleko koskaan ollut väärässä? Jos, oletko pystynyt myöntämään sen? Kauanko kouristukset silloin kestivät?
Yhä sekavampaa aiheesta toiseen pomppimista. Vaparius on todella vaarallista ihmisen ajattelukyvylle.
Yhä sekavampaa aiheesta toiseen pomppimista. Vaparius on todella vaarallista ihmisen ajattelukyvylle.
Et ole vieläkään kertonut luitko ko. va-lehden jutun ennenkuin arvostelit sitä.
- Lopeta.jo.höpöpuheet
Et ole vieläkään kertonut luitko ko. va-lehden jutun ennenkuin arvostelit sitä.
Enpä ole kertonut - kerrankin puhut totta. En ole muuten kertonut sitäkään, luinko kommenttisi ennen kuin vastasin siihen.
- hienotyyppi
Enpä ole kertonut - kerrankin puhut totta. En ole muuten kertonut sitäkään, luinko kommenttisi ennen kuin vastasin siihen.
Mahtaa tuntua hienolta kun ensin tulee arvostelemaan lehteä, jota ei ole lukenut, jää kiinni siitä, ja sitten sotkeutuu muutenkin omiin jalkoihinsa väistelyssään ja toisten syyttelyssä vaikka onkin mokannut ihan itse ensin.
- Lopeta.jo.höpöpuheet
hienotyyppi kirjoitti:
Mahtaa tuntua hienolta kun ensin tulee arvostelemaan lehteä, jota ei ole lukenut, jää kiinni siitä, ja sitten sotkeutuu muutenkin omiin jalkoihinsa väistelyssään ja toisten syyttelyssä vaikka onkin mokannut ihan itse ensin.
Millä ihmeellä sinä muka voit tietää, olenko lukenut lehden vai en? Kuka tässä sotkeutuu omiin jalkoihinsa?
Syytöksiä piisaa, perusteita sitten vähemmän. Tällä mennään rationaalisuudella kehuskelevassa Vapariliitossa. Mutta hyvä kun näytätte itse, niin järkevät ihmiset osaavat kiertää teidät kaukaa. - sotk-sotk-sotk
Jos olisit lukenut, olisit pystynyt myös lainaamaan kokonaisuutena kohdan jonka perusteella läksit Joria syyttelemään. Tai oikeastaan, jos olisit lukenut, et olisi syytöstä edes esittänyt koska olisit huomannut ettei syytös ainakaan siihen kirjoituksen pohjaudu.
- Lopeta.jo.höpöpuheet
sotk-sotk-sotk kirjoitti:
Jos olisit lukenut, olisit pystynyt myös lainaamaan kokonaisuutena kohdan jonka perusteella läksit Joria syyttelemään. Tai oikeastaan, jos olisit lukenut, et olisi syytöstä edes esittänyt koska olisit huomannut ettei syytös ainakaan siihen kirjoituksen pohjaudu.
Jospa perustelisit nuo puheet? Heittelet syytöksiä ilman ensimmäistäkään perustetta.
Et vieläkään vastannut. Luitko tekstini ennenkuin arvostelit sitä julkisesti?
- Lopeta.jo.höpöpuheet
Et vieläkään vastannut. Luitko tekstini ennenkuin arvostelit sitä julkisesti?
Kysymyksesi on naurettava. Jos sinulla on jotain esittämiäni väitteitä vastaan, esitä vastaväitteesi perustellen. Ilmeisesti perusteet puuttuvat, koska keskityt tuohon naurettavaan kyselyysi siitä, olenko lukenut. Tuo on jo niin lystikästä, että ilmoitan heti, etten tule ikinä kertomaan luinko tekstisi lehdessä. En myöskään ikinä kerro, luinko edeltävän kommenttisi. Jätän sinut arvuuttelemaan sitäkin mysteeriä.
Kysymyksesi on naurettava. Jos sinulla on jotain esittämiäni väitteitä vastaan, esitä vastaväitteesi perustellen. Ilmeisesti perusteet puuttuvat, koska keskityt tuohon naurettavaan kyselyysi siitä, olenko lukenut. Tuo on jo niin lystikästä, että ilmoitan heti, etten tule ikinä kertomaan luinko tekstisi lehdessä. En myöskään ikinä kerro, luinko edeltävän kommenttisi. Jätän sinut arvuuttelemaan sitäkin mysteeriä.
Vastaus kysymykseeni on tullut jo selväksi kaikille.
Odota ensi kerralla edes lehden ilmestymistä verkkoon ennenkuin kopioit Sundströmin valituksen.- Lopeta.jo.höpöpuheet
Odota ensi kerralla edes lehden ilmestymistä verkkoon ennenkuin kopioit Sundströmin valituksen.Saisiko vielä perustelut tuolle väitteellesi lukemattomuudesta? Vai esitätkö perusteettomia väitteitä omasta päästäsi? Tällaistako vapaa-ajattelun rationaalisuus tarkoittaa?
- mitäsitätyhjääjauhamaan
Odota ensi kerralla edes lehden ilmestymistä verkkoon ennenkuin kopioit Sundströmin valituksen.Jori on näköjään lopettanut kommentoinnin samalla kun perustelut loppuvat. Hyvä niin.
- jääköönlukematta
Kommenttiketjusta päätellen aloittajan mielipide lehdestä on osunut ja uponnut... Eli kaikessa säälimättömyydessään paljastaa asioiden todellisen laidan.
- 125125
Lainaa heti tilille lähes nollakorolla, hakekaa äkkiä ennen kuin vetävät tarjouksen pois: http://www.pikalaina.xyz
"Kannattaisi lukea alkuperäislähteitä. "
Hyvä idea, mutta:
-ei uskovaiset jaksa, kun ovat niin saamattomia
-kielitaidottomia ja sivistymättömiäkin usein
-ja tykkäävät toistella muiden "tietoja"
.... ehkä MV-lehden älyllinen taso on perususkovaiselle sopiva taso.- Kusettavat.vaparit
Vaparilehti on MV-tasoa. Tai ehkä ei pitäisi haukkua MV:tä tämmöisellä vertauksella.
"Vaparilehti on MV-tasoa. Tai ehkä ei pitäisi haukkua MV:tä tämmöisellä vertauksella"
Vaparit harrastavat kansanryhmien inhoamista puoltavia visioita aika harvoin.
Uskovaiset "rakkauden ja toivon lähettiläät" taas paljon useammin.
Esimerkiksi Päivi R. osasi homoillassa hyvin ilmaista, miten laupias ja suvaitsevainen hän ja vänen uskontonsa ovat.
Moni uskovainen oli hänen kanssaan samaa mieltä.
Moni myöskin lähti kirkosta "ovet paukkuen".
Sellaista se kaksinaismoralismi.- kusettavat.vaparit
Oliko se vuonna 2010, kun vaparit jakelivat Helsingin keskustassa naisia esineellistävää pornoa? Kummallista, että vaparit halusivat näin talkootyönä tukea pornojulkaisijoita, jotka tekevät naisten kehoilla rahaa.
"Oliko se vuonna 2010, kun vaparit jakelivat Helsingin keskustassa naisia esineellistävää pornoa? Kummallista, että vaparit halusivat näin talkootyönä tukea pornojulkaisijoita, jotka tekevät naisten kehoilla rahaa. "
En muista vuotta.
Mutta kampanja oli hyvä, koska sinäkin sen vielä muistat.
Kiitos muistutuksesta
Tälläiset hyvät suoritukset unohtuvat toisinaan liian helposti.- kiitos-sinulle
"Oliko se vuonna 2010, kun vaparit jakelivat Helsingin keskustassa naisia esineellistävää pornoa? Kummallista, että vaparit halusivat näin talkootyönä tukea pornojulkaisijoita, jotka tekevät naisten kehoilla rahaa. "
En muista vuotta.
Kiitos muistutuksesta
Tälläiset hyvät suoritukset unohtuvat toisinaan liian helposti.Päivän vitsin heitit :DD
- Sairaat.vaparit
En muista vuotta.
Kiitos muistutuksesta
Tälläiset hyvät suoritukset unohtuvat toisinaan liian helposti.Vaparit on pervoja!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti34038580Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1037136Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315540Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös214058Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi573242Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta673219Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D632410Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182181En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122154Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.5012066