Katsoitteko studio 55 siinä professori kertoi selkeästi rasvamaksan synnystä? Se ei olekkaan juoppojen tauti vaan hiilihydratteja popsimalla sen saa helpoiten.
Rasvamaksa hiilihydraateilla
15
258
Vastaukset
- Mutkunjuu
Mutkun on niin mukavaa ivailla olet juopotellut.
Oliko kyseessä tää? http://www.katsomo.fi/#!/jakso/33001005/studio55-fi/605269/miten-eroon-rasvamaksasta - veijovalistaa
Rasvamaksa on erittäin helppoa hankkia liioilla hiilihydraateilla ja sokerilla.
- ilmiantaja.nro.yksi
olisko kaimalla mitää tietoa siitä rasvamaksasta?
- hpv
Rasvamaksaa aiheuttaa alkoholi, fruktoosi ja nopeat hiilihydraatit. Aasiassa syötiin vielä muutama vuosikymmen sitten 80E% hiilihydraattia eikä rasvamaksaa esiintynyt ja ihmiset olivat hoikkia.
- Laiskuri
Olen lukenut aasialaisten terveyden olleen hyvän niin kauan kuin söivät kokojyväriisiä, mutta kuorittuun riisiin ja länsimaiseen ruokailutapaan siirtyessään saivat myös länsimaiden "hyvinvointitaudit".
Olen syönyt hedelmiä aika paljon, mutta luin jostain, että uudet laadut kasvatetaan nopeasti ja niissä on paljon enemmän sokeria.
Mielestäni se pitää paikkansa, sillä tulee paha olo kahdesta hedelmästä, porkkanasta tai jopa perunesta, joka on minulle oikea sokeripommi. Lasken edellämainitut omiin "karkkeihini".
Saattaa olla, että oma kehoni ei enää pysty käsittelemään fruktoosia entisellä tavalla, joten niitä täytyy saada, mutta säästeliäästi. - hpv
Laiskuri kirjoitti:
Olen lukenut aasialaisten terveyden olleen hyvän niin kauan kuin söivät kokojyväriisiä, mutta kuorittuun riisiin ja länsimaiseen ruokailutapaan siirtyessään saivat myös länsimaiden "hyvinvointitaudit".
Olen syönyt hedelmiä aika paljon, mutta luin jostain, että uudet laadut kasvatetaan nopeasti ja niissä on paljon enemmän sokeria.
Mielestäni se pitää paikkansa, sillä tulee paha olo kahdesta hedelmästä, porkkanasta tai jopa perunesta, joka on minulle oikea sokeripommi. Lasken edellämainitut omiin "karkkeihini".
Saattaa olla, että oma kehoni ei enää pysty käsittelemään fruktoosia entisellä tavalla, joten niitä täytyy saada, mutta säästeliäästi.Joo. Ei aasialaisilla ole ollut hirveästi ongelmia valkoisen riisinkään kanssa ennen koska käyttömäärä on ollut sopiva ts. ruoka on ollut sen verran tyyristä että lihomiseen ei ole ollut varaa. Nyt sitten valkoinen riisi, rasva, sokeri ja rasva lihottavat ja elintasosairaudet ovat alkaneet yleistyä. Riisi ei onneksi ole kovin nopea hiilihydraatti edes puhdistettuna paisti lyhytjyväinen riisi (eli meikäläisittäin puuroriisi).
Hedelmissä on aika maltillisesti sokeria eli yleensä 5-10%. Noissakin tietysti kohtuus on hyväksi. Jos hedelmistä tulee vatsavaivoja niin syynä saattaa olla herkkä vatsa. Hedelmien fruktoosi lasketaan ns. FODMAP-hiilihydraatiksi ja osalla ihmisistä se alkaa käydä suolistossa.
Elimistö ei fruktoosia tarvitse ja se on suurissa määrissä haitallista
Peruna nostaa aika nopeasti verensokeria mutta onneksi siinä ei ole hirveän paljon hiilihydraattia. Minulla suuret määrät perunaa aiheuttavat vatsavaivoja mutta täysjyväpasta ei vaikka herkän vatsan pitäisi reagoida toisin.
Herkästä vatsasta voi lukea täältä:
http://www.pronutritionist.net/2012/04/uutta-tietoa-artyvan-suolen-ruokavaliosta-osa-15/ - Laiskuri
Kiitos tästä hyödyllisestä sivusta. Ennen vatsani oli kuin vuorikauriilla,
joka voi syödä peltiä ja kiviä, mutta se aika on mennyt.
Saa nähdä, miltä tämän vuoden perunet maistuvat - toisinaan kitkeriä vetisiä ja lannoitusaineista. Vitamiineja niissä on mukavasti alkuvuodesta.
Maun tähden niitä tulee joskus syötyä pataljoonin edestä...
- ilmiantaja.nro.yksi
Hanhenmaksan rasvoitus. Suppilo hanhen kitusiin ja jyviä niin paljokun menee ja vähän enempi. Sitten kaulan ympärille naru jotta ei kakistele ulos. Niin ne jyvät onko ne rasvaa?
- hpv
Ja tämäkö on siis virallisterveellisen suosituksen mukainen tapa syödä?
- Lullero
hpv kirjoitti:
Ja tämäkö on siis virallisterveellisen suosituksen mukainen tapa syödä?
Niin kuinka sitä sitten tulkitaan?
Kävin eilettäin KYSsissä lopputarkastuksessa. Kiitin lääkäreitä hyvästä ompeleista.. ja kerroin notta keittiiö heittiöille nuhteita. Kun olin siellä muutaman päivän niin ruoka oli rasvatonta ja minä en 6grammin keijua laske syötäväksi. Tarjolla oli puuroo, kiisseliä, perunia hiilihytraatti pitoisella soosilla ja juomaksi rasvatonta maitoo ja appelsiini mehua. Lekuri oli samaa mieltä notta sairaalan tulisi olla esimerkki myös ruuan suhteen... hää oli karppiruokaan suuntautunut.
Paluumatkalla aterioitiin Warkauden ABC ruokintapaikassa ja sama meno jatkui..
- Vhhfakta
Rasvamaksan nimi jo kertoo mistä se tulee = rasvasta.
- voihan_räkä
Ja rasva muodostuu hiilihydraateista. Netti asiantuntia riitelee viisaampiensa kansa. Mitä voitat? Et mitään.
- setietävävekup
Rasva vyötäröllesi tulee liiasta rasvan syönnistä no voe tokkiinsa.
- Vhhfakta
voihan_räkä kirjoitti:
Ja rasva muodostuu hiilihydraateista. Netti asiantuntia riitelee viisaampiensa kansa. Mitä voitat? Et mitään.
Hiilihydraatit varastoituvat lihaksiin glykogeenina kun taas rasva varastoituu ympäri kehoa mm. keskivartaloon hyllyvänä läskinä.
- terveellistä
tuossa ohjelnassa selvästi kerrottiin hiilihydraattien vaaroista rasvamaksan suhteen joten hillitysty niitten kaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj262545- 1411893
- 661797
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m351453KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.561386Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771249- 1171184
Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet551129Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(591112Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571107