Kirsi Salo ja yli 15v nuorempi mies

Ikärasismia

http://anna.fi/liikunta-ja-terveys/itsetuntemus/kirsi-salo-15-vuotta-nuorempi-mies-kaveli-elamaani/

"Minun on mahdotonta kuvitella itseäni parisuhteeseen oman ikäiseni miehen kanssa. Minusta tuntuu, että näyttäisin aivan pikkutytöltä viisikymppisen miehen vierellä. Hiljattain, kun olin vielä sinkku, etsin seuraa netin deittipalstalta. Kokeiluni jäi lyhyeen, sillä ikäiseni miehet tuntuvat papparaisilta."

Kuvitellaan, että mies sanoisi näin julkisuudessa, mitä seuraisi?

Kirsin kuva:
http://static.iltalehti.fi/viihde/tantra_juttu_ju1811_vi.jpg
Mun mielestä näyttää ihan ikäiseltään eikä miltään pikkutytöltä.

77

1780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atännä

Ihan kaikista saa noita huonoja kuvia. Eihän palstasedille kelvannut edes Miss Maailma ilman meikkiä.

Sanoohan miehetkin tuohon suuntaan, eikä siitä sen kummempaa ole seurannut.

Ymmärrän kyllä Saloa. Aika harva kuplani ulkopuolella on huolehtinut itsestään.

• ruma-ätmi

Melkoine kurppa tuo kirsi mutta tuo todistaa että nainen saa miehen oli minkänäköinen tahansa.

• Kaikella_Rakkaudella_

No ei se Kirsi mikään ruma ole, se on sunkin pakko myöntää. Sehän se teitä kurppavihaajia taitaakin eniten ketuttaa vai mitä...? Nainen kun on kaunis niin se on kaunis, oli ikä mikä vaan :D

• ryppis
      • ryppis

Jos on auki pitkät hiukset ja ylänappi, niin ei ole mitään oikeaa tätityyliä!

• atännä

• 11plus11
        ryppis kirjoitti:

Jos on auki pitkät hiukset ja ylänappi, niin ei ole mitään oikeaa tätityyliä!

Ahaa... :) Mielestäni kokonaisuus ratkaisee. Vaatteet useimmiten hiuksia enemmän.

Nuo hiukset muuten eivät ole kovin pitkät. Mihinkään ylänappiin en edes kiinnittänyt huomiota.

• 11plus11
        atännä kirjoitti:

Musta tuossa viimeisessä kuvassa on tätityyli.

Millä perusteella se on tätimäinen? Mun mielestä tuollainen edes hieman boheemi luukki ei ole koskaan tätimäinen - tai on sitä hyvin harvoin.

Useimmiten tätimäiseltä näyttää mielestäni sellainen virkanaistyyli tai bisnespukeutuminen. Tai sitten mennään sinne tuulipukuosastolle tai vastaavaan. :)

• tarralenkkari161

• 11plus11
        tarralenkkari161 kirjoitti:

Hahaha. Nuo ovat sitä tätityyliä eli ollaan jumahdettu 80-90-luvulle.

Pitkä vekkihameko sitten ei ole tätimäinen? Mielestäni se on tätimäisistä tätimäisin vaatekappale. :D

Mikä sitten sinun mielestäsi ei ole tätityyliä? Kerro tai laita joku esimerkki. :)

• atännä
        11plus11 kirjoitti:

Millä perusteella se on tätimäinen? Mun mielestä tuollainen edes hieman boheemi luukki ei ole koskaan tätimäinen - tai on sitä hyvin harvoin.

Useimmiten tätimäiseltä näyttää mielestäni sellainen virkanaistyyli tai bisnespukeutuminen. Tai sitten mennään sinne tuulipukuosastolle tai vastaavaan. :)

Mun mielestäni toi oli aika hompsuinen kokonaisuudessaan. Sellainen täti-arkilook keski-ikäisillä kaupassa kävijöillä. Olet varmaan oikeassa ettei mene ihan perinteiseen tätityyliin, mutta mitään boheemia tuossa ei todellakaan ole.

Uniformuja en laske ikäpukeutumiseen.

• 11plus11
        atännä kirjoitti:

Mun mielestäni toi oli aika hompsuinen kokonaisuudessaan. Sellainen täti-arkilook keski-ikäisillä kaupassa kävijöillä. Olet varmaan oikeassa ettei mene ihan perinteiseen tätityyliin, mutta mitään boheemia tuossa ei todellakaan ole.

Uniformuja en laske ikäpukeutumiseen.

Olisi kyllä kiva tietää, missä päin Suomea tuo on tyypillinen täti-arkilook keski-ikäisellä kaupassa kävijällä.

Ei ainakaan Turussa eikä Helsingissä....

• tarralenkkari161
        11plus11 kirjoitti:

Pitkä vekkihameko sitten ei ole tätimäinen? Mielestäni se on tätimäisistä tätimäisin vaatekappale. :D

Mikä sitten sinun mielestäsi ei ole tätityyliä? Kerro tai laita joku esimerkki. :)

Ei välttämättä. Se pitkä vekkihame voi näyttää tätimäiseltä tai nuorekkaalta riippuen hameen tyylistä ja mitä siihen yhdistää. Tuossa kuvassa paljon nuorekkaampi tyyli, kuin noissa jälkimmäisissä.

• 11plus11
        tarralenkkari161 kirjoitti:

Ei välttämättä. Se pitkä vekkihame voi näyttää tätimäiseltä tai nuorekkaalta riippuen hameen tyylistä ja mitä siihen yhdistää. Tuossa kuvassa paljon nuorekkaampi tyyli, kuin noissa jälkimmäisissä.

No joo, olet osittain oikeassa. Mutta tuo kokonaisuus on vain niin jumalattoman tylsä, että ehkä siitä senkin vuoksi tulee tätimäinen vaikutelma. Ja tietysti se on makuasia, mitä pitää tätimäisenä.

Tässä omasta mielestäni ei-tätimäisiä yhdistelmiä:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/6a/98/bc/6a98bc3961f40ded6cfdec0eb121143e.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/58/32/5c/58325c845cfcd2e4fa1f790b7301d512.jpg

http://www.prettydesigns.com/wp-content/uploads/2014/05/Maxi-Pleated-Skirt-Outfit-Idea.jpg

https://cdnd.lystit.com/photos/d82b-2014/04/23/parosh-white-long-pleated-skirt-product-1-19465698-1-823145801-normal.jpeg

• atännä

Kiitos noista kuvista. Mun mielestäni tuollainen pitkä vekkihame on hurjan hieno, mutta ongelmia tuottaa mihin sen yhdistää, ettei näytä pötköltä tädiltä. Tuossahan niitä vaihtoehtoja oli :)

• 11plus11
        atännä kirjoitti:

Kiitos noista kuvista. Mun mielestäni tuollainen pitkä vekkihame on hurjan hieno, mutta ongelmia tuottaa mihin sen yhdistää, ettei näytä pötköltä tädiltä. Tuossahan niitä vaihtoehtoja oli :)

Ole hyvä. :)

• Eräkettu

Ite kyllä vähän kavahdin kun aukasin linkin.

• tarralenkkari161

Keskiverto viisikymppiseen miehen rinnalla. Ruossahan se on yksinään :D

• *setämiesraivoa*

Toivottavasti tulee vielä sellainen tasa-arvo, että viisikymppinen mieskin uskaltaa lehtijutussa kertoa syövänsä voikukanlehtiä ja olevansa tyytyväinen peppuunsa, mikä tuuhean tukan lisäksi on kivointa elämässä.

Mikä olisi poliittisen korrekti vastine kuvaamaan naista kuin "papparainen" miestä?

• atännä

Oletko tyytyväinen peppuusi, voikukanlehtiin ja tuuheaan tukkaasi? Rohkeasti vaan!

Ikäleidi?

• Poliittisesti.korrekti

Mummeli tietysti...

Mutta asiaan - nainen pysyy kyllä nättinä vanhempanakin halutessaan. Kirsi ei ole lihonut ja harrastaa liikuntaa, joten kroppa on oikein simpsakan näköinen, monella parikymppiselläkin on huonompi vartalo. Oikeastaan nykyään valitettavasti suurimmalla osalla nuorisosta on huonommat vartalot pikaruokakulttuurin rantauduttua tännekin oikein toden teolla. Myös kasvot on Kirsillä pysyneet suht. kuosissa. Ei ollenkaan pahan näköinen viisikymppiseksi. Ymmärrän hyvin, jos kokee ikäisensä miehet vanhuksiksi rinnallaan, kun itse vaikuttaa hyvinkin energiseltä, liikunnalliselta ja notkealta.

• atännä kirjoitti:

Oletko tyytyväinen peppuusi, voikukanlehtiin ja tuuheaan tukkaasi? Rohkeasti vaan!

Ikäleidi?

Perseeni on täydellinen ja tukka päässä, mutta ei tulisi nykymaailmassa mieleen mainostaa tällaisia asioita edes treffi-ilmoituksessa saati sitten jossain lehden henkilökuvajutussa. Sitä paitsi miehen kuuluisi yhtä lailla saada olla ylpeä niin sasikaljusta & pellehermannitukasta, mieto-thorntonparrasta kuin kalapuikkoviiksistäkin ilman että naisilla olisi lupa kommentoida niitä negatiiviseen sävyyn tai antaa parannusehdotuksia.

"On mahdotonta kuvitella itseäni parisuhteeseen ikäiseni naisen kanssa. Minusta tuntuu, että näyttäisin aivan pikkupojalta x-kymppisen naisen vierellä. Etsin seuraa netin deittipalstalta, mutta ikäiseni naiset tuntuvat ikäleideiltä/mummeleilta."

• atännä
        scrg kirjoitti:

Perseeni on täydellinen ja tukka päässä, mutta ei tulisi nykymaailmassa mieleen mainostaa tällaisia asioita edes treffi-ilmoituksessa saati sitten jossain lehden henkilökuvajutussa. Sitä paitsi miehen kuuluisi yhtä lailla saada olla ylpeä niin sasikaljusta & pellehermannitukasta, mieto-thorntonparrasta kuin kalapuikkoviiksistäkin ilman että naisilla olisi lupa kommentoida niitä negatiiviseen sävyyn tai antaa parannusehdotuksia.

"On mahdotonta kuvitella itseäni parisuhteeseen ikäiseni naisen kanssa. Minusta tuntuu, että näyttäisin aivan pikkupojalta x-kymppisen naisen vierellä. Etsin seuraa netin deittipalstalta, mutta ikäiseni naiset tuntuvat ikäleideiltä/mummeleilta."

Ihan varmasti saat olla ylpeä vaikka juicetukasta. Ei kai siihen muiden hyväksyntää tarvita? Kaikilla on kuitenkin lupa omiin mielipiteisiinsä. Luvasta kommentoida livahdetaan sitten jo sananvapauspuolelle. Jos asettaa itsensä esille, saa kaikenlaista palautetta. Sellaistakin, mikä ei itseä miellytä :)

Tuo lainausmerkeillä varusteltu kirjoitus on ihan ok. Voisin hyvin kuvitella, että 50-vuotiaat urheilijamiehet ajattelevat noin saman ikäisten sohvaperunamummeleiden suhteen. Neljän kympin jälkeen, jo ennenkin, ihmisistä näkee selvästi miten on eletty.

• Ex----------PUA
        scrg kirjoitti:

Erinomainen huomio.

Näkeehän sen minkälainen kurpparaivo siitä nousee, kun noin sitten tehdään, että naisille tarjoillaan heidän omaa lääkettä.

Minussa asuva oikeudenmukainen sadisti, alkaa tällöin hipelöimään "kurppalääke"-pulloa, ja kyttää jo seuraavaa tilaisuutta, milloin pääsee hieman "annostelemaan". :D :D

• atännä kirjoitti:

Ihan varmasti saat olla ylpeä vaikka juicetukasta. Ei kai siihen muiden hyväksyntää tarvita? Kaikilla on kuitenkin lupa omiin mielipiteisiinsä. Luvasta kommentoida livahdetaan sitten jo sananvapauspuolelle. Jos asettaa itsensä esille, saa kaikenlaista palautetta. Sellaistakin, mikä ei itseä miellytä :)

Tuo lainausmerkeillä varusteltu kirjoitus on ihan ok. Voisin hyvin kuvitella, että 50-vuotiaat urheilijamiehet ajattelevat noin saman ikäisten sohvaperunamummeleiden suhteen. Neljän kympin jälkeen, jo ennenkin, ihmisistä näkee selvästi miten on eletty.

"Voisin hyvin kuvitella, että 50-vuotiaat urheilijamiehet ajattelevat noin saman ikäisten sohvaperunamummeleiden suhteen. "

Varmaan ajattelevatkin ja kenties edes sohvaperuna-asteellakaan ei ole niin väliä. Mutta miesten on pidettävä kieli keskellä suuta siinä sanotaanko tuota julkisesti ääneen. Miehet Sauli Niinistöstä Jere Karalahteen löytävät myös itseään nuorempia naisia rinnalleen, mutta emme kuule heidän tilittävän että oman ikäisissäkään naisissa sinänsä mitään vikaa olisi. Mutta asioista varmaankin saa pikku hiljaa puhua.

Ihmebantun Ikäero (ei naisille)
        https://www.youtube.com/watch?v=h32sSpLY7G0

• ujoatn
        Ex----------PUA kirjoitti:

Erinomainen huomio.

Näkeehän sen minkälainen kurpparaivo siitä nousee, kun noin sitten tehdään, että naisille tarjoillaan heidän omaa lääkettä.

Minussa asuva oikeudenmukainen sadisti, alkaa tällöin hipelöimään "kurppalääke"-pulloa, ja kyttää jo seuraavaa tilaisuutta, milloin pääsee hieman "annostelemaan". :D :D

Mitäs se neitsytsetä täällä oikein raivoaa?

• Ex----------PUA
        ujoatn kirjoitti:

Mitäs se neitsytsetä täällä oikein raivoaa?

Mitä se vanha huora siinä raivoaa ja matkii? Onko katkeruus ja ikäkriisi iskenyt, vai osuiko muuten huomioni? "Byäääh kukaan ei saa sanoa mulle takaisin koska olen itsekäs paskahousu jokaen kestä sitää väääähhhääää!!!" :D :D

• Aivan.sama.minulle
        scrg kirjoitti:

"Voisin hyvin kuvitella, että 50-vuotiaat urheilijamiehet ajattelevat noin saman ikäisten sohvaperunamummeleiden suhteen. "

Varmaan ajattelevatkin ja kenties edes sohvaperuna-asteellakaan ei ole niin väliä. Mutta miesten on pidettävä kieli keskellä suuta siinä sanotaanko tuota julkisesti ääneen. Miehet Sauli Niinistöstä Jere Karalahteen löytävät myös itseään nuorempia naisia rinnalleen, mutta emme kuule heidän tilittävän että oman ikäisissäkään naisissa sinänsä mitään vikaa olisi. Mutta asioista varmaankin saa pikku hiljaa puhua.

Luuletko sinä oikeasti ettei naiset ymmärrä huumoria? Ihmebantuhan on hyvä... Tuossa muuten sanottiin noiden "lakien" pätevän vain julkkiksiin, ei tavalliseen bulkkikansaan. :D

Mutta minun mielestä monet miehet on sanoneet, etteivät voisi olla ikäisensä naisen kanssa, koska ovat itse niin nuorekkaita. Ei kai siitä kukaan ole suuttunut. Sitten perustavat perheen sen nuoren naisen kanssa ja kohta kertovat, kuinka perhe-elämä on heidät rauhoittanut. Ei siitäkään ole kukaan suuttunut.

Mulle henk.koht. aivan sama kuka kenenkin kanssa on, ja mistä syystä. Ei muuta kuin onnea ja menestystä!

• Aivan.sama.minulle kirjoitti:

Luuletko sinä oikeasti ettei naiset ymmärrä huumoria? Ihmebantuhan on hyvä... Tuossa muuten sanottiin noiden "lakien" pätevän vain julkkiksiin, ei tavalliseen bulkkikansaan. :D

Mutta minun mielestä monet miehet on sanoneet, etteivät voisi olla ikäisensä naisen kanssa, koska ovat itse niin nuorekkaita. Ei kai siitä kukaan ole suuttunut. Sitten perustavat perheen sen nuoren naisen kanssa ja kohta kertovat, kuinka perhe-elämä on heidät rauhoittanut. Ei siitäkään ole kukaan suuttunut.

Mulle henk.koht. aivan sama kuka kenenkin kanssa on, ja mistä syystä. Ei muuta kuin onnea ja menestystä!

"Luuletko sinä oikeasti ettei naiset ymmärrä huumoria? "

En toki. Mutta jos johonkin haluaa naisia, niin oveen pitää ripustaa kyltti "ei naisille"

• atännä
        scrg kirjoitti:

Ehkä he ymmärtävät keskittyä vain niihin naisiin, joista ovat kiinnostuneita. Miksi edes pitäisi heittää sen suuntaista ajatusta naisiin, jotka eivät kiinnosta? Suosittelisin palstasedille samaa toimintamallia ;)

• Kirsillä on nuoren naisen mieli. :)

Ihmiset sanovat kaikenlaista julkisesti ja salassa, mutta mielipidehän se on tuokin. Itse törmään aika ajoin ihmisiin, jotka olettavat mun olena nuorempi mitä olen ja ei se tuskin johtuu mistään hemaisevasta ulkomuodosta tms. Mielestäni olen ikäiseni näköinen, ehkä kuitenkin kimmoisa iho ja sileys (rypyttömyys), pyöreys hämää vähän oletusikää mietittäessä? Mutta luultavasti puheeni, olemukseni on se isoin tekijä miksi toisinaan kuvitellaan olevan 30 4 eikä 40.

Olen kaiketi lapsellisempi, kuin ikäiseni pitäisi olla. :D

Kun taas mies törmää toisinaan päinvastaisiin kommentteihin iästään, kuvitellaan olevan mun ikäinen (enkä ole siis mailla halmeillakaan edes mukana, että voisi mun kautta olettaa), vaikka on juurikin kolmekymppinen. Näin se menee hassusti välillä. :)

Kai sitä sisimmässään on sen ikäinen kun on. Olemus ja mieli (ts. puheet, käytös, mielenkiinnon kohteet) luo mielikuvaa iästä.

• Ja siis kyllähän monet nuoretkin ovat ikäisekseen vanhoja. Siis olemukseltaan ja mieleltään. :)

• Ex----------PUA

On ehkä nuoren naisen mieli, mutta vanhan haaskan runko.

Se on monen epäkypsän ja peruskouluikään jääneen palstakurpankin karu kohtalo.

Kyttäillään tupakkaa vetäviä mopopoikia, kun ne on niin jänniä.

Suututaan kun tulee ikäasiat puheeksi. ;)

Kyllä se vaan näin on!

• Ex----------PUA kirjoitti:

Kyllä se vaan näin on!

Heh, vai haaskan. On sulla puheet. :)

• Ex----------PUA
        sönkkö kirjoitti:

Ei pahalla Ex-----pua, mutta mulle tulee susta mieleen tämä.

https://www.youtube.com/watch?v=0E3YbodIpDc

Mutta ei varmaan hyvälläkään? :D

Sinussa on kyllä parasta se, ettet osaa olla ilkeä vaikka yrittäisitkin. xD

Kyllä se vaan näin on!

On sopimatonta sanoa "vanhan haaskan runko".

Sopivia termejä olisi "nuoren naisen mieli, mutta ikäleidin runko" tai "nuoren naisen mieli, mutta mummelin runko".

• scrg kirjoitti:

On sopimatonta sanoa "vanhan haaskan runko".

Sopivia termejä olisi "nuoren naisen mieli, mutta ikäleidin runko" tai "nuoren naisen mieli, mutta mummelin runko".

Haaskasta tulee mieleen riekaleiksi revitty, no haaska. :)

Onhan noi sun jutut välillä vähän häijyjä, veikken mä osaakaan niitä ottaa silleen vakavasti että vaikka nokkiini ottaisin. :)

Kyllä mua enemmänkin aina hymyilyttää, toi yli töykeä tyyli. Se on jotenkin niin groteskia, ei sitä pysty ottaamaan mitenkään päin vakavasti.

• Ja kyllä mä osaan olla semi ilkeä ja itte piru (olen ollutkin), jos mä haluan olla. Mulla vaan ei ole yleensä siihen mitään tarvetta.

Kattelen kun muut rähjää. :)

• Ihmettelen____

Miksi sinä sitten itse noin vittumaisesti kommentoit sönköllekin alunperin? Eihän sönkkö "kurpparaivonnut" tai haukkunut miehiä, eikä hänen kommentti liittynyt sinuun mitenkään. Mikä tarve sulla on aina vittuilla? Minusta olisi kiinnostavaa tehdä sellainen "koe" että sinä vaikka viikon verran pysyisit täysin asiallisena. Et alkaisi raivota ja solvata, vaikka kuka sanoisi mitä. Eikö olisi hauska tietää millaisia keskusteluja niistä muotoutuisi. Nyt hyvin usein käy niin, että on joku aloitus, jossa ihmiset keskustelee tosi asiallisesti ja vaihtaa mielipiteitään. Kukaan ei vittuile toisille, vaikka eivät samaa mieltä olisikaan. Sitten sinä tulet sinne ja haukut jonkun ihan ilman syytä, kuten nyt sönkön ja siitä se sitten lähtee... Kohta ketju on pilalla, eikä kenelläkään ole kivaa. :(

• Ex----------PUA
        Ihmettelen____ kirjoitti:

Miksi sinä sitten itse noin vittumaisesti kommentoit sönköllekin alunperin? Eihän sönkkö "kurpparaivonnut" tai haukkunut miehiä, eikä hänen kommentti liittynyt sinuun mitenkään. Mikä tarve sulla on aina vittuilla? Minusta olisi kiinnostavaa tehdä sellainen "koe" että sinä vaikka viikon verran pysyisit täysin asiallisena. Et alkaisi raivota ja solvata, vaikka kuka sanoisi mitä. Eikö olisi hauska tietää millaisia keskusteluja niistä muotoutuisi. Nyt hyvin usein käy niin, että on joku aloitus, jossa ihmiset keskustelee tosi asiallisesti ja vaihtaa mielipiteitään. Kukaan ei vittuile toisille, vaikka eivät samaa mieltä olisikaan. Sitten sinä tulet sinne ja haukut jonkun ihan ilman syytä, kuten nyt sönkön ja siitä se sitten lähtee... Kohta ketju on pilalla, eikä kenelläkään ole kivaa. :(

Koko ketju pilalla ja minun syytä?

Riiiiiiiight! :D

Katsotaanpas, tässä on minun aloittamani, täysin asiallinen ketju:
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14323729/palstaraati-koolle-arkkityyppiteoria

Siinäkin kurpat tulevat raivoamaan puskista ja yrittävät pilata täysin asiallisen keskustelun henkilöhyökkäyksillä, koska ovat liian vajaita päästään puhumaan asiallisesti, tai liian huonosti kasvatettuja ollakseen hiljaa kun henkisesti aikuiset puhuvat.

Joten valita kurpille, niin kauan kun ne ovat asiattomia häiriköitä, keskusteluparasiitteja, niin kauan ne saavat täsmälleen sen minkä tilaavat.

Samoin, minulla on oikeus mielipiteeseeni, jos iskee ikäkriisi niin se on voi voi sitten. Sönkölle en tarkoittanut sitä henkilökohtaisesti, vaan yleisesti ottaen sen sanoin.

Muuten taas tuo oli sinulta alentuvainen, ja täysin asiaton syytös, toivottavasti korjaat tapasi ja pyydät anteeksi.

• Ihmettelen__________

Koko ketju pilalla ja minun syytä?

Riiiiiiiight! :D

Katsotaanpas, tässä on minun aloittamani, täysin asiallinen ketju:
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14323729/palstaraati-koolle-arkkityyppiteoria

Siinäkin kurpat tulevat raivoamaan puskista ja yrittävät pilata täysin asiallisen keskustelun henkilöhyökkäyksillä, koska ovat liian vajaita päästään puhumaan asiallisesti, tai liian huonosti kasvatettuja ollakseen hiljaa kun henkisesti aikuiset puhuvat.

Joten valita kurpille, niin kauan kun ne ovat asiattomia häiriköitä, keskusteluparasiitteja, niin kauan ne saavat täsmälleen sen minkä tilaavat.

Samoin, minulla on oikeus mielipiteeseeni, jos iskee ikäkriisi niin se on voi voi sitten. Sönkölle en tarkoittanut sitä henkilökohtaisesti, vaan yleisesti ottaen sen sanoin.

Muuten taas tuo oli sinulta alentuvainen, ja täysin asiaton syytös, toivottavasti korjaat tapasi ja pyydät anteeksi.

Mutta kun sulle siksi vastataan rumasti, kun sinä itse vittuilet heti pienimmistäkin erimielisyyksistä. Eihän nämä asiat ole niin tärkeitä, että tarvii mennä henkilökohtaisuuksiin. Pointtini oli, että tekisit kokeen mitä tapahtuu, jos et hauku ketään. Et vaikka kuka sanoisi mitä. Joko jätät vastaamatta niihin ilkeisiin viesteihin, tai vastaat asiallisesti. Nytkin sönkölle vastasit asiattomasti ihan ilman mitään syytä, ja näin on tapahtunut monesti aiemminkin. Ihan täysin neutraaleihin kommenteihin huorittelet. Et kai oikeasti voi odottaa että se hyväksytään sinulta?

Ja kyllä tuo oli nimenomaan sönkköön kohdistettu henkilöhyökkäys. Hänethän sinä siinä haukuit, ja täysin ilman syytä.

• Ihmettelen__________ kirjoitti:

Mutta kun sulle siksi vastataan rumasti, kun sinä itse vittuilet heti pienimmistäkin erimielisyyksistä. Eihän nämä asiat ole niin tärkeitä, että tarvii mennä henkilökohtaisuuksiin. Pointtini oli, että tekisit kokeen mitä tapahtuu, jos et hauku ketään. Et vaikka kuka sanoisi mitä. Joko jätät vastaamatta niihin ilkeisiin viesteihin, tai vastaat asiallisesti. Nytkin sönkölle vastasit asiattomasti ihan ilman mitään syytä, ja näin on tapahtunut monesti aiemminkin. Ihan täysin neutraaleihin kommenteihin huorittelet. Et kai oikeasti voi odottaa että se hyväksytään sinulta?

Ja kyllä tuo oli nimenomaan sönkköön kohdistettu henkilöhyökkäys. Hänethän sinä siinä haukuit, ja täysin ilman syytä.

Kyllä mäkin kaikesta groteskisuudesta huolimatta otin tuon Ex---puan kommentin mun viestiini yleisellä tasolla. Jos se olisikin mulle tarkoitettu, niin en tajunnut ottaa sitä niin. Ajattelin, että heitti sen yleisesti vanhempia naisia koskien, minä ehkä siihen sisältyen myös. "On ehkä nuoren naisen mieli, mutta vanhan haaskan runko. " Tämä osui, mutta ei sattunut, hieman huvitti. Olihan siinä yrittämisen makua. :)

Muut tuosta ei tuntunut osuvan ja uppoavan minun mielessäni minuun. :)

Mulla on aika "itseriittoinen" suodatin mitä ilmeisemmin.(?)

• Ex----------PUA
        Ihmettelen__________ kirjoitti:

Totta kai minä sanon takaisin. :D

Mitä ihmettä sinä odotit?

Olen sen monesti vielä sanonutkin, jo iihan varoitukseksi, että vittuilusta seuraa vittuilua ja asiallisesta keskustelusta asiakeskustelua.

Samoin, toistan: "Joten valita kurpille, niin kauan kun ne ovat asiattomia häiriköitä, keskusteluparasiitteja, niin kauan ne saavat täsmälleen sen minkä tilaavat. "

Sinä olet puolueellinen ja sinulla on selväti oma lehmä ojassa, joten älä kuvittelekaan että otan tuota ehdotustasi mitenkään vakavasti.

• Ex----------PUA
        sönkkö kirjoitti:

Kyllä mäkin kaikesta groteskisuudesta huolimatta otin tuon Ex---puan kommentin mun viestiini yleisellä tasolla. Jos se olisikin mulle tarkoitettu, niin en tajunnut ottaa sitä niin. Ajattelin, että heitti sen yleisesti vanhempia naisia koskien, minä ehkä siihen sisältyen myös. "On ehkä nuoren naisen mieli, mutta vanhan haaskan runko. " Tämä osui, mutta ei sattunut, hieman huvitti. Olihan siinä yrittämisen makua. :)

Muut tuosta ei tuntunut osuvan ja uppoavan minun mielessäni minuun. :)

Mulla on aika "itseriittoinen" suodatin mitä ilmeisemmin.(?)

Oikein ajattelit. Se ei ollut sinulle, vaan vastauksena lähinnä tähän aiheeseen.

JOidenkin naisten aivotoiminta täällä vaan on niin kehittymätöntä, että ne ovat kuin lapset jotka ottavat kaiken henkilökohtaisesti, koska luulevat että aina yleisenkin tason jutut ovat heistä.

Sinä ET ole sellainen nainen, kuten juuri osoitit.

• sama.ikä.hyvä.ikä

kadulla ihmiset näkee siinä menee äiti ja poika ja toiseksi kirsi on nätti mutta ihan sama kenen 50v miehen viereen menee niin kaikki näkee saman ikäiset sopii toisilleen ja 50v viereen sopii kirsikin ja taitaa mies nyt hakea julkisuutta ja jotain outoa on ns. äiti poika suhteella - 5v mutta yli 15v on jotain outoa

• Eikös tämä Kirsi ollut joku polyamorikko tai vastaava?

Melko perverssi mies kieltämättä, mutta kaikilla meillä on perversiomme. Veikkaan kuitenkin, ettei tämäkään liitto kestä, vaan aikansa paneskeltuaan pari eroaa.

• ryppis

Mutta mikäs siinä. Tuossa iässä ei tarvikaan mitään perhettä enää perustaa, varsinkin kun on jo lapsia. Aikansa paneskelua ja ero kuulostaa ihan ok:lta, jos vaihtoehtona olisi.

• asdfrreqw

Se joka väittää että vain naisilla on ulkonäköpaineita on väärässä kuten juttu osoittaa.
      Ei vaikuta Kirsi kovin mukavalta naiselta kun leimaa omanikäiset miehet kelvottomiksi.
      Olen itse seurustellut minua vanhemman naisen kanssa enkä voisi kuvitellakaan että sanoisin omanikäisiä naisia mummoiksi.

• Ex----------PUA

Katkeria sanoi kurppa on sanonta jonka olenluonut näitä tilanteita varten.

Se ei vain saa ikäistään kypsää miestä.

Esim.hyvä ystäväni BEM lähestyy tuota ikää ja hän seurustelee itseään selvästi nuoremman naisen kanssa. Liekä Kirsi saanut BEM:iltä pakit . ;D

• Ex----------PUA

Tätä se on kun kurppa ajautuu ikäkriisiin. Yleensä vielä feminismin sekoittama, joka ei tiedä miksi, mutta hänen vaan täytyy kilpailla miesten kanssa.

Vaan minä sanon, että näyttäkää minulle kurppa jolla on nuorempi mies, niin minä näytän miehen jolla on matala MA.

Tuon naisen MA:n seinä tuli vastaan 25 vuotta sitten.

• 20plus7

Jos Salo seurustelisi 80-vuotiaan papparaisen kanssa niin sinä, ExPUA, olisit jo muna pystyssä iloinnut, kun löytyi jälleen uusi "yksittäistapaus"

• Ex----------PUA
        20plus7 kirjoitti:

Jos Salo seurustelisi 80-vuotiaan papparaisen kanssa niin sinä, ExPUA, olisit jo muna pystyssä iloinnut, kun löytyi jälleen uusi "yksittäistapaus"

Yksittäistapauksista puhuvat kurpat, ja minä vinoilen heille siitä piikikkään sarkastiseen tapaan, sillä niitä kun tulee jos ei päivittäin niin viikottain.

Yksittäistapaus-kortti kun on heikäläisten viimeinen mutta jo vitsiksi muuttunut oljenkorsi.

• 4plus8

Yksittäistapauksista puhuvat kurpat, ja minä vinoilen heille siitä piikikkään sarkastiseen tapaan, sillä niitä kun tulee jos ei päivittäin niin viikottain.

Yksittäistapaus-kortti kun on heikäläisten viimeinen mutta jo vitsiksi muuttunut oljenkorsi.

Jos Salo seurustelisi 80-vuotiaan papparaisen kanssa niin huutaisit palstalla muna pystyssä siitä kuinka miehen MA nousee iän myötä ja siksi vanha mies saa helposti 30 vuotta nuorempaa naista ;)

• Ex----------PUA
        4plus8 kirjoitti:

Jos Salo seurustelisi 80-vuotiaan papparaisen kanssa niin huutaisit palstalla muna pystyssä siitä kuinka miehen MA nousee iän myötä ja siksi vanha mies saa helposti 30 vuotta nuorempaa naista ;)

Katso edellinen vastaukseni.

• Hörhötär

Iällä (ja itse asiassa ulkonäölläkin) on vähemmän merkitystä silloin, kun ihmiset eivät kuulu valtavirtaan. Ja ihan tosissaan nyt, miten paljon Suomesta löytyy henkisestä kasvusta ja kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista kiinnostuneita miehiä? Hyvin vähän. Ja mitä vanhempiin ikäluokkiin mennään, sitä harvinaisemmiksi käyvät.

Miten moni 5-kymppinen suomimies innostuu Kirsin tavoin esim. tantrasta? Ylipäätään kaikki henkisyyteen liittyvät asiat ovat keskivertomiehelle outoja, epänormaaleja, huuhaata tai hihhulia. :D

Kirsi Salon on vaikea löytää ikäisistään omaan ajatusmaailmaansa ja elämäntapaansa sopivaa miestä – varsinkaan Suomesta. En siis ihmettele, jos miehensä ovat itseään nuorempia.

Oma mieheni on itseäni vanhempi (olen Kirsin ikäluokkaa), mutta hän on poikkeusyksilö - sekä ikäisekseen että mieheksi ylipäätään. Kun joskus kokeilin nettideittejä, 99 % miehistä oli sellaisia, etten olisi voinut ajatellakaan suhdetta heidän kanssaan, niin eri maailmasta olivat. Ja tarkoitan nyt niitä tavallisia normimiehiä, joilla on kaikki asiat kunnossa ja joissa ei ole mitään ns. vikaa. :)

• Heteronainen

Sitä paitsi Kirsi on livenä hämmentävän simpsakka.

• 15plus7

Tyypillinen nainen. "99 % miehistä oli sellaisia, etten olisi voinut ajatellakaan suhdetta heidän kanssaan"

Juuri tuollaisten naisten takia Suomessa on niin paljon sinkkuja, sekä mies- että naissinkkuja...

• Hörhötär
        15plus7 kirjoitti:

Tyypillinen nainen. "99 % miehistä oli sellaisia, etten olisi voinut ajatellakaan suhdetta heidän kanssaan"

Juuri tuollaisten naisten takia Suomessa on niin paljon sinkkuja, sekä mies- että naissinkkuja...

Luitko sinä viestini kokonaan? Jos luit, niin taisi pointti mennä ohi. Ne miehet eivät kiinnostaneet, koska meillä ei ollut juuri mitään yhteistä. Jos olisin tyypillinen nainen, niin siellä olisi ollut varmasti moniakin varteenotettavia miehiä.

• akjkaj

Minusta on jotenkin lapsellista, kun keski-ikäiset naiset tai miehet leuhkivat omalla nuorekkuudellaan ja ilmoittavat, että eivät kelpuuta ikäisiään, kun nämä ovat niin rupsahtaneita. Aika kapea tarjonta on silloin parinetsinnässä, jos on noin ehdottoman mustavalkoinen. Sitä paitsi jokaisen keski-ikäisen miehen ja naisen tulisi muistaa, että keski-iässä kaikenlaiset sairaudet alkavat nostaa päätään. Sydäntaudit, syövät, diabetes, nivelvaivat jne. Nämä sairaudet voivat iskeä, vaikka yrittäisit noudattaa terveitä elämäntapoja. Geenitkin nimittäin vaikuttavat. Vaikka olisi juuri nyt ikäisekseen nuorekas, niin ensi vuonna voi sairastua johonkin ja kunto voi huonontua dramaattisesti ja jos on itseä huomattavasti nuorempi kumppani, tämä voi hyvinkin siinä tilanteessa lähteä lipettiin. Samaa ikäluokkaa edustava kumppani taas jää todennäköisemmin rinnalle vastoinkäymisten tullessa.

• voivoivois

Ne yllättävät taudit voi iskeä jo kolmikymppisenä tai vaikka nuorempana. Jos tuollaisia alkaa huolehtimaan niin kannattaa vaan pelätä koko ikänsä ja odottaa, että koska se paha tauti iskee.

• lldldldl
        voivoivois kirjoitti:

Ne yllättävät taudit voi iskeä jo kolmikymppisenä tai vaikka nuorempana. Jos tuollaisia alkaa huolehtimaan niin kannattaa vaan pelätä koko ikänsä ja odottaa, että koska se paha tauti iskee.

Kyllä ne viisikymppiselle iskee moninkertaisesti todennäköisemmin kuin kolmekymppiselle. Se on vaan luonnon laki. Voi joutua nuori kumppani sen yli viisikymppisen hoitajaksi ja siinä vaiheessa voi alkaa tympäistä.

• lklklklklklk
        lldldldl kirjoitti:

Kyllä ne viisikymppiselle iskee moninkertaisesti todennäköisemmin kuin kolmekymppiselle. Se on vaan luonnon laki. Voi joutua nuori kumppani sen yli viisikymppisen hoitajaksi ja siinä vaiheessa voi alkaa tympäistä.

"Voi joutua nuori kumppani sen yli viisikymppisen hoitajaksi ja siinä vaiheessa voi alkaa tympäistä."

Tälläistä "kumppania" alkaisi tympäistä toisen rinnalla oleminen "alamäessä" aina. Oli sitten "kumppani" nuori tai vanha.

• atännä
        lklklklklklk kirjoitti:

"Voi joutua nuori kumppani sen yli viisikymppisen hoitajaksi ja siinä vaiheessa voi alkaa tympäistä."

Tälläistä "kumppania" alkaisi tympäistä toisen rinnalla oleminen "alamäessä" aina. Oli sitten "kumppani" nuori tai vanha.

Sulla on aivan kohtuuttomat vaatimukset kumppanille. Ihminen se on siinä kuin muutkin. Ei se puoliso ole mikään palvottava jumala, tai jumala joka palvoo sinua.

• atännä
        atännä kirjoitti:

Sulla on aivan kohtuuttomat vaatimukset kumppanille. Ihminen se on siinä kuin muutkin. Ei se puoliso ole mikään palvottava jumala, tai jumala joka palvoo sinua.

...tai täydellisyys, joka palvoo sinua jumalana.

Ajatus- ja kirjoitushärö.

• nuolijanne

Siitä huolimatta haluisin nuolla sen jattaa!

• Aivan

Kyllä tuo kelpaisi minkä ikäiselle miehelle vaan, vaikka onkin jo vähän rupsahtaneen näköinen.

• Vai.tantraa

Vai että tantra -joogaa se Kirsi harrastaa... Taitaapa harrastaa jotain tantra -muutakin. ;) Kyllä siihen nuorempaa ja notkeampaa miestä varmaan tarvii. Ei pysy Kirsin ikäiset tahdissa mukana. Varmasti saisivat elämänsä kyydit, mutta saattaisi jäädä viimeisiksi kyydeiksi - vähän kuin tuolla ylemmäs linkatussa ihmebantun -sketsissä sanottiin. Viisikymppinen mies tietää, että joka kerta kun harrastaa seksiä, se voi olla viimeinen kerta... ;)

• Ikis__M

Millainenkohan paskamyrsky nousisi jos joku 49v. mies antaisi haastattelun:

”Olen onnellisesti parisuhteessa. Naiseni tuli luokseni niin kuin ihmiset nykyään elämääni tulevat: yllättäen. Minun ei tarvinnut etsiä häntä mistään, sillä kumppanini käveli yhtenä päivänä ovesta sisään osallistuessaan järjestämääni tilaisuuteen.

Olen seurustellut usein aikaisemminkin itseäni nuorempien naisten kanssa, ja nykyinen kumppanini on minua yli 15 vuotta nuorempi. Minun on mahdotonta kuvitella itseäni parisuhteeseen oman ikäiseni kurpan kanssa. Minusta tuntuu, että näyttäisin aivan pikkupojalta viisikymppisen eukon vierellä. Hiljattain, kun olin vielä sinkku, etsin seuraa netin deittipalstalta. Kokeiluni jäi lyhyeen, sillä ikäiseni naiset tuntuvat mummoilta.

Minun ja kumppanini ikäero ei tule parisuhteessamme esille juuri mitenkään. Koen olevani hänen kanssaan niin henkisesti kuin fyysisestikin samalla tasolla, ja ymmärrämme toisiamme erinomaisesti. Tietenkin pidempi elämänkokemukseni mahdollistaa sen, että pystyn näkemään joitakin asioita esimerkiksi työelämässä laajemmasta perspektiivistä kuin minua nuorempi naiseni. Ikäeromme ei ole aiheuttanut mitään ikävää välillemme.”

• atännä

Reetu? Ei minkäänlaista paskamyrskyä.

• Noshitstorm

On kai Sedu Koskinenkin sanonut olevansa mieleltään nuorempi kuin ikänsä tai muuta vastaavaa - ei paskamyrskyä.

• opelius

Tulee mieleen jenni ja sauli, eli kurppa on saanut.

• opelius

Tosin se on saman ikäinen Kirsin kanssa eli mikä uutinen?

• Ikis__M

• epäilyä

Mitä Kirsi itsestään ajattelee ? Että on jumalatar ? Oudot puheet. Ihan kuulostaa sairauskertomukselta. Sopii loksahtavan yhteen (tiedät kyllä) aivan erityisen hyvin yhteen erityisesti, ja moneen muuhunkin hyvin.

Miten lapset suhtautuvat äitinsä juttuihin ? Onko itsekehua ja kaikkivoipaisuuttaan vouhkaavalla ja harrastavalla maailmanparantajanaikkosella aikaa hirveämmin kasvattaa ja pitää huolta, seuraa lapsilleen, pyörittää arkirumbaa ? - ravatessaan polyamuroimassa pitkin poikin mualimaa "tunneilla" ja "opiskelemassa", rakastamassa puita pitkin metsiä, tapaamassa samanhenkisiä ystäviään istuinnoissa kansainvälisesti, tantraamassa yms.

Tämä coach ottaa tietoisen bisnesaskelen, koska harjoittaa tällaista toimeentulona. Ottaako ja ymmärtääkö vastuunsa, että kursseilleen hakeutuu ilman muuta myös henkisesti epävakaita, hauraita, etsiviä, riippuvaisia, henkilöitä ?
      100%-Potentiaalisia asiakkaita.

Taitaa pojillaan olla hyvä ja turvallinen isä Suomessa. Myös sukulaiset ja ystävät ja mummot, papat on varmasti valjastetttu osiinsa - koko kylä kasvattaa - varsinkin tässä tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1083
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      847
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      783
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      728
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      529
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      294
      525
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      521
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      454
    Aihe