Uskossa kasvun puolesta

palstaaseuraileva

Eräs tuttavani kertoi olleensa kylässä jonkun henkilön luona. Porinat olivat menneet elämän peruskysymyksiin. Kun kertoja oli kysynyt että onko ystävä uskossa, niin vastauksena oli tullut: kun en minä tiedä.
No tuttavani oli kertonut miten uskoon päästään ja olivat sitten yhdessä rukoilleet, että Jeesus saisi tulla epäilijän sydämeen ja antaisi synnit anteeksi.

Sitten oli seurannut jatkokysymyksiä, että miten nyt pitäisi toimia kun antanut elämän Jumalalle. No tietenkin Sanan lukua, rukousta ja osallistumista seurakuntien tilaisuuksiin. Tämä henkilö ei ole ainakaan tähän asti ollut kirkonpenkkien kuluttaja ja vieläkin hän oli heittänyt toivomukseksi, että hänen luona käytäisiin keskustelemassa uskonasioista.

9

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on hyvä, jos ihminen kääntyy, mutta mitä ihminen tänään oppii seurakunnilta? Ei ainakaan sitä, mitä Raamattu opettaa, vaan seurakunnat opettavat naispapeista, uudelleen aviotumisesta, ja yleisestä synti hyväksynnästä, jossa Jumalan armo tarkoittaa, sitä, että ihminen voi elellä syntiä tehden, tai paremminkin, että kukaan ei voi elää ilman syntiä

Raamattu ei näitä opeta, ja siksi seurakuntien vaikutus voi vääristää koko Raamatun ymmärtämisen, ja turmella orastavan uskontien.

Minä sanoisin, että opetelkaa Raamatun kirjoitukset, ja sitten harjoittakaa yhteistä uskoa niiden kanssa, jotka haluavat elää sen opin mukaan.

• Mikko puhut asiaa, mutta ei missään kohti Raamatussa sanota, että pitää jäädä eroon toisista uskovista ja seurakuntayhteydestä, vaikka seurakunnat eivät ole täydellisiä. Jo Korintton seurakunnassa oli kaikenlaista jopa moraalittomuutta. Paavali kyllä ojensi heitä mutta ei antanut ymmärtää, että pitää pysyä erossa. Olen ollut kauan uskossa ja kyllä se vain on niin, että jos uskova ei pääse seurakuntayhteyteen tai jättää sen, niin maailma vie puoleensa ja usko ei kestä.
      Ja jos ihminen. joka on ollut vieras uskonasioille ja tuntee vähän Raamattua, niin menee kyllä kauan että hän haalii yhteyteensä sen oikeaoppisen joukon ja kuka sinne kotiin sitten menee. Ja onhan ne aivot ja ymmärrys mukana siellä seurakunnassakin. Ei ole pakko omaksua sitä, mikä sotii Raamattua vastaan.

• Itse en ole seurakunnissa käynyt, ja olen saanut kasvaa tasapainoiseen uskoon, jota toivon myös muille.

• Yks.Profeetta

Minä rukoilen sinulle salopuu vakavaa onnettomuutta. Tämän onnettomuuden johdosta sinusta tulee vihannekseen verrattavissa oleva olio. Tämän on herra minulle kertonut.

Jumala ei ole niin hyvä kuin kuvittelette sen olevan. Raamatusta löytyy totuus.

• salopuu

Miksi sitten Paavali teroittaa, että "älkää jättäkö omaa seurakunnankokousta niin kuin muutamien on tapana". Tälläkin hetkellä tunnen" loukkaantuneen, erittäin lakihenkisen miehen", joka ei ole käynyt seurakunnassa enää kymmeneen ja enemmänkin vuoteen. Hänellä on erittäin paha olla, pyytelee jatkuvasti esirukouksia joiltain uskovilta, mutta ei suostu tulemaan toisten joukkoon, kun kokee olevansa niin pyhä, raamatullinen ja muita parempi. No kerran sanoin, että jospa tulisit nyt sen vuoksi, että sinulla on jotain annettavaan meille syntisille. Sinulaistenhan pitäisi olla juuri meitä luotsaamassa. Ei Paavalikaan jättänyt kurittomia vaan riensi heitä auttamaan ja jopa itse kärsi murhetta.

Aikanamme tehdään paljon lähetystyötä median kautta ja on totta että monen ainut seurakuntayhteys on netin, radion tai telkun kautta, mutta Jumala ymmärtää olosuhteita. Ja tehdessä seurakuntatyötä niin aina pyritään perustamaan paikallinen elävien kivien joukko.
        Raamattu opettaa että on paikallisseurakunta, jossa on paimenet ja vanhimmisto, diakoniaa, evankelistoja, mm. seurakuntavirat. En ole nähnyt siellä yksinäistä sooloilua ainakaan Uuden testamentin mallin mukaan. Se onkin juuri kasvua, että kunnioitetaan, siedetään vajavaisena vajavaisuutta.

Jumala on luonut ihmisen sosiaaliseksi. Jokainen meistä tarvitsee yhteyttä toisiin ja myös läheisen perheyhteyden. Kaikilla yksinäisillä ei ole edes maallista perhettä ja silloin on suuri siunaus oma seurakunta, "hengellinen koti ja perhe."
        Mikko kunnioitan sinun valintaasi. On totta että jotkut meistä ovat jo perusluonteeltaan niin erilaisia ja jopa erakkoja, että eivät ole tule juttuun porukoissa vaan aina joutuvat törmäyskursseille. Saattaa myös vanhalle uskovalle onnistua elellä erillään kun on pohjalla paljon tietoa Raamatusta ja Jumalan johdatuksesta, mutta yleiseksi ohjeeksi tällainen ei sovi. Tätä ei ole missään nimessä raamatullinen neuvo ja sinut haluat olla kaikessa raamatullinen. En missään tilanteessa kyllä uskalla kannustaa nuorta uskovaa jäämään pois laumasta. Ennen pitkää susi nappaa yksinäisen kävelemään oppivan karitsan laumasta. Laumassa on kyllä jukuripässejä ja määkiviä lampaita, jotka puskevat ja tönivät, mutta laumassa mennään ja säästytään susen suulta. Joku voi lisätä, että pässilauma johdattaa harhaan ja autiomaahan. Ei johdata jos jokainen lammas ja karitsa päättää ensisijaisesti kuunnella Paimenen ääntä.

• Puutiainen64
        salopuu kirjoitti:

Miksi sitten Paavali teroittaa, että "älkää jättäkö omaa seurakunnankokousta niin kuin muutamien on tapana". Tälläkin hetkellä tunnen" loukkaantuneen, erittäin lakihenkisen miehen", joka ei ole käynyt seurakunnassa enää kymmeneen ja enemmänkin vuoteen. Hänellä on erittäin paha olla, pyytelee jatkuvasti esirukouksia joiltain uskovilta, mutta ei suostu tulemaan toisten joukkoon, kun kokee olevansa niin pyhä, raamatullinen ja muita parempi. No kerran sanoin, että jospa tulisit nyt sen vuoksi, että sinulla on jotain annettavaan meille syntisille. Sinulaistenhan pitäisi olla juuri meitä luotsaamassa. Ei Paavalikaan jättänyt kurittomia vaan riensi heitä auttamaan ja jopa itse kärsi murhetta.

Aikanamme tehdään paljon lähetystyötä median kautta ja on totta että monen ainut seurakuntayhteys on netin, radion tai telkun kautta, mutta Jumala ymmärtää olosuhteita. Ja tehdessä seurakuntatyötä niin aina pyritään perustamaan paikallinen elävien kivien joukko.
        Raamattu opettaa että on paikallisseurakunta, jossa on paimenet ja vanhimmisto, diakoniaa, evankelistoja, mm. seurakuntavirat. En ole nähnyt siellä yksinäistä sooloilua ainakaan Uuden testamentin mallin mukaan. Se onkin juuri kasvua, että kunnioitetaan, siedetään vajavaisena vajavaisuutta.

Jumala on luonut ihmisen sosiaaliseksi. Jokainen meistä tarvitsee yhteyttä toisiin ja myös läheisen perheyhteyden. Kaikilla yksinäisillä ei ole edes maallista perhettä ja silloin on suuri siunaus oma seurakunta, "hengellinen koti ja perhe."
        Mikko kunnioitan sinun valintaasi. On totta että jotkut meistä ovat jo perusluonteeltaan niin erilaisia ja jopa erakkoja, että eivät ole tule juttuun porukoissa vaan aina joutuvat törmäyskursseille. Saattaa myös vanhalle uskovalle onnistua elellä erillään kun on pohjalla paljon tietoa Raamatusta ja Jumalan johdatuksesta, mutta yleiseksi ohjeeksi tällainen ei sovi. Tätä ei ole missään nimessä raamatullinen neuvo ja sinut haluat olla kaikessa raamatullinen. En missään tilanteessa kyllä uskalla kannustaa nuorta uskovaa jäämään pois laumasta. Ennen pitkää susi nappaa yksinäisen kävelemään oppivan karitsan laumasta. Laumassa on kyllä jukuripässejä ja määkiviä lampaita, jotka puskevat ja tönivät, mutta laumassa mennään ja säästytään susen suulta. Joku voi lisätä, että pässilauma johdattaa harhaan ja autiomaahan. Ei johdata jos jokainen lammas ja karitsa päättää ensisijaisesti kuunnella Paimenen ääntä.

Paavalin kommentteihin ei pidä luottaa. Raamatun Jumala on sanaa, jota pitää kuunnella. Jumala ei ole niin hyvä mitä te ev.lut uskovaiset uskotte sen olevan. Katsokaa ympärille, onko kaikki nyt hyvin? Kaikki on oikeasti mullin, mallin. Jumala kylvää verta ja vihaa. Teille ei ole kerrottu totuutta.

• olevarovainen
        Yks.Profeetta kirjoitti:

Minä rukoilen sinulle salopuu vakavaa onnettomuutta. Tämän onnettomuuden johdosta sinusta tulee vihannekseen verrattavissa oleva olio. Tämän on herra minulle kertonut.

Jumala ei ole niin hyvä kuin kuvittelette sen olevan. Raamatusta löytyy totuus.

Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa. Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se parhaiten nauraa. alkuperä: Raamattu, Sananlaskut 26:27

• salopuu kirjoitti:

Ongelma on siinä, että seurakunnissa tuntuu vaanivan ne katalimmat sudet, sillä nämä ovat lampaiden ja paimenten vaatteissa. On hyvä jos pystyt erottamaan valheopin, mutta monet eivät pysty, eivätkä varsinkaan alku aikanaan.

Olen kyllä tekemisissä heikkouskoisten kanssa, mutta en seurakunnan kautta, vaan omassa arjessani.

En edusta tämän päivän seurakuntia, siksi en ole niiden jäsenenä. Jos tilanne olisi kuten ennen, jolloin oli seurakuntia, joiden vanhimmisto ja perustajat olivat tunnetusti todellisia uskonmiehiä, niin asia olisi toinen, ja myös itse ajattaisin ihmisä seurakuntiin, mutta nyt eletään toista aikaa, jossa seurakutien vaikutus voi jopa lamaannuttaa uskon kasvun.

Pitää ymmärtää, että Hebrealaiskirjeen kirjoittaja oli kuitenkin sen ajan kristitty, joka kirjoitti sen ajan kristityille siihen tilanteeseen, jossa he elivät silloin. tänään tuon miehen kirjoitus saattaisi olla hyvin toisen lainen, sillä tilanne on toinen.

Uskon että olen Jumalan johdatuksesta siinä missä olen.

• Puutiainen64
        olevarovainen kirjoitti:

Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se itse siihen lankeaa. Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se parhaiten nauraa. alkuperä: Raamattu, Sananlaskut 26:27

Et siis tiedä kristinuskosta hölkysenpöläystä. Jumala ei ole hyvä. Kannattaa tutustua raamattuun.

Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."

4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      5006
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      218
      2686
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      30
      1820
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      34
      1775
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1707
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1608
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1237
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      153
      1187
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1164
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      43
      974
    Aihe