HYPERLOOP on ratkaisu ilmaston lämpenemisen..

lentoliikenne_lämmittää

..pysäyttämiseksi..
http://www.hs.fi/talous/a1467344368652

Tuollaiset pitäisi vaan saada yleistymään tosi nopeasti (muutamassa vuodessa).
Lentoliikenne lämmittää niin paljon ilmakehää, että jos sama kuormitus jatkuu vielä 10-20 vuotta, niin katastrofi on valmis...

Liikenne maanteillä ei kuormita kuin murto-osan lentokoneiden aiheuttamasta kuorimituksesta,, koska puusto, ja pensaat sitovat suurimman osan autoilun hiilidioksidipäästöistä. Lentokoneiden päästöt jäävät suoraan ilmakehään..

http://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/millainen_metsaala_sitoo_vuoden_autoilun_hiilidioksidipaastot

17

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sähköteurastaja

      Aivan hupijuttu, tässä tapauksessa SciFi juttu jonka tarkoituksena
      ei ole edes koskaan toimia vaan täyttää ponssariensa ja perheenjäsenensä taskut punavihreiden hallitusten investointirahalla, ja näkyy suomessakin olevan jo asialle vihkiytyneitä mainosmiehiä.

      Ai että putkilo kulkisi ilmaiseksi louhitussa tunnelissa ilmaiseksi kun ei ole ilmanvastusta, heh heh.

      Hyperloop One, mainostettu yhtiö muodostettiin päämääränään
      tuomaan futuristinen Hyperloop toteutumisasteelle, on kohdannut vaikeuksia kanteen muodossa, ei kenenkään muun kanteen kuin sen perustajan ja pääteknologin Brogan BamBroganin.

      Niiden jotka kontrolloivat” of Hyperloop Onea “ sanotaan käyttäneen teamia oman brandinsa kasvattamiseen, laajentamaan romanttista elämäänsä ja täyttämään omat ja perheenjäsenttensä taskut.

      Noilla tiedoilla voinee päätellä että Sitra sosiologit ja Tekes teologit ovat kiimassa pannakseen veronmaksajien rahat tähän SkiFi unelmaan ja voinee pitää varmana että laskut on tehty samalla pätevyydellä kuin tuulirupellien kohdilta, siis tuulivoiman jonka piti olla ilmaista.

      Tätä on mainostettu suomessa jo pitkään narkkivosumediassa,
      taitavat olla edunsaajia.

      http://gizmodo.com/co-founder-hits-hyperloop-one-with-explosive-lawsuit-al-1783536691

      • lentoliikenne_lämmittää

        "Ai että putkilo kulkisi ilmaiseksi louhitussa tunnelissa ilmaiseksi kun ei ole ilmanvastusta, heh heh."

        Veikataan, kumpi on oikessa 10-15 vuoden päästä. Luulen että tuollaisella matkustaminen on silloin totta ainakin jossain päin maailmaa. Ja ei tuota varten tarvi louhia, vaan tyhjiöputki voidaan tehdä esim. kovamuovista,, ja asentaa maahan, tai upottaa meren pohjaan.

        Jo nyt on tehty onnistuneita koeajoja.. Taitaa jollain olla fysiikan lait hieman hakusessa, jos ei ymmärrä että tyhjiössä ilmanvastus on melkein 0. Täysin Ilmaistahan se ei ole, mutta energia, joka liikuttamiseen tarvitaan on murto-osa vaikkapa tavalliseen raiteilla kulkevaan junaan verrattuna.

        http://www.hs.fi/tiede/a1415681403817

        Meneppäs takaisin fysiikan tunnille "sähköteurastaja".


      • Sähköteurastaja

        Höpö höpö, ai että voidaan tehdä, kovin on alkutekijöissään.

        Mitä junaan tulee, sehän liikkuu tarpauskohtaisesti "ilmaiseksi"
        esin Lahdesta Helsinkiin eli senkun lasettaa ja vähän jarruttelee.

        Kysymys on tämän hyperloopin kokonaiskustannuksista,
        ja sen mahdollisesti tuomista hyödyistä, eli onko niitä.

        Missään nimessä homma ei ole päästötön, kun allaolevassa linkin kuvassakin näyttäisi olevan lasikuitua jonka sideaineena on fossiilipohjainen epoksi.

        Hyperloopin suurimmat tekniset haasteet ovat ratkaisematta
        ja vajakki on jo myymässä lippuja ennakkoon.

        Oli miten oli, kyseessä on vasta suunnitelma ja oleellinen kysymys on siitä onko se tarpeeksi kilpailukykyinen korvaamaan perinteiset lentokoneet ja raiteet jossain mittakaavassa - tulee jäämään vastaamatta.

        Eikö CAGW ole jo kylliksi harhaanjohtanut globaalia yleisöä
        kalliiden ja kilpailukyvyttömien vaihtoehtojen pakolliseen
        käyttöönottoon vasta jälkikäteen paljastuessa näiden ilmaisten ja energiaa "säästävien" korvikeratkaisujen todellinen hinta ja niiden tuomat haitat, esimerkkinä ilmaisen tuulivoiman hinta > 130€ MWh, Biopolttoaineet >3 € l nostaessa globaalia ruuan hintaa ja harvinaisten maametallien suuren tarpeen aiheuttamat ympäristö-ongelmat globaalisti, noin ensalkuun.

        Tuosta voi ennustaa vieläkin kalliimpaa pannukakkua kuin Ivanapahin konkurssikypsä aurinkovoimala joka lämpiää kaasulla.

        Mutta jos päättäjämme pääsevät edunsaajaksi, kyllä ne panevat veromarkkamme likoon, ja tokihan ne pääsevät, elleivät ole jo päässeet.

        http://www.theverge.com/2015/6/16/8789061/hyperloop-test-track-problems-elon-musk-spacex


    • "Lentoliikenne lämmittää niin paljon ilmakehää, että jos sama kuormitus jatkuu vielä 10-20 vuotta, niin katastrofi on valmis...

      Liikenne maanteillä ei kuormita kuin murto-osan lentokoneiden aiheuttamasta kuorimituksesta,, koska puusto, ja pensaat sitovat suurimman osan autoilun hiilidioksidipäästöistä. Lentokoneiden päästöt jäävät suoraan ilmakehään.. "

      Mihis tutkimuksiin nämä perustuvat? Lähdelinkkisi vain vertasi, että mitä vuodessa auto päästää ja miten iso metsä sen päästömäärän sitomiseen vaaditaan.

      • lentoliikenne_lämmittää

        Ei kai tuohon nyt mitään tutkimustuloksia tarvita,.???

        Kai sen nyt tyhmempikin tajuaa, että autoilun saasteet kulkeutuu maan pinnalta ympäristön metsiin, mutta lentokoneiden suihkumoottoreiden päästöt, ja lämpökuorma jää suoraan ilmakehään 10 000km korkeuteen, jossa ei kasva puita. ..


      • lentoliikenne_lämmittää

        Korjaus (ennenkuin pilkunnussija iskee).: 10 000 metrin korkeuteen.


      • lentoliikenne_lämmittää kirjoitti:

        Ei kai tuohon nyt mitään tutkimustuloksia tarvita,.???

        Kai sen nyt tyhmempikin tajuaa, että autoilun saasteet kulkeutuu maan pinnalta ympäristön metsiin, mutta lentokoneiden suihkumoottoreiden päästöt, ja lämpökuorma jää suoraan ilmakehään 10 000km korkeuteen, jossa ei kasva puita. ..

        Ja paljonko lentokone päästää vuodessa hiilidioksidia 10 000m korkeuteen?


      • Sillei kirjoitti:

        Ja paljonko lentokone päästää vuodessa hiilidioksidia 10 000m korkeuteen?

        Lisään vielä tallaisen:

        Ihmiskunnan aiheuttamat globaalit kasvihuonekaasupäästöt olivat vuonna 2005 yhteensä 44 gigatonnia (= 44 000 miljoonaa tonnia) CO2-ekvivalentteina (Gt CO2-e) [2]. Kaasuista ovat tässä luvussa mukana CO2, CH4, N2O, HFC, PFC ja SF6.

        Päästöt syntyivät seuraavista lähteistä [2]:
        •64 % energiasektorilta (polttoaineiden poltto ja niiden tuotanto ja jakelu)
        •12 % ns. LULUCF-sektorilta (maankäyttö, maankäytön muutokset ja metsätalous)
        •14 % maataloudesta (eläinten ruuansulatuksen, lannankäsittelyn sekä maatalousmaan metaani- (CH4) ja dityppioksidi (N2O)-päästöt)
        •4 % teollisuusprosesseista (teollisuusprosesseista vapautuvat, raaka-aineiden käytöstä aiheutuvat päästöt)
        •3 % jätehuollosta (kiinteän jätteen ja jäteveden käsittely, esimerkiksi kaatopaikat ja kompostointi)
        •2 % kansainvälisestä lentoliikenteestä ja merenkulusta (international bunkers).

        Aika vähän tulee lentoliikenteestä päästöjä.


      • Sillei kirjoitti:

        Lisään vielä tallaisen:

        Ihmiskunnan aiheuttamat globaalit kasvihuonekaasupäästöt olivat vuonna 2005 yhteensä 44 gigatonnia (= 44 000 miljoonaa tonnia) CO2-ekvivalentteina (Gt CO2-e) [2]. Kaasuista ovat tässä luvussa mukana CO2, CH4, N2O, HFC, PFC ja SF6.

        Päästöt syntyivät seuraavista lähteistä [2]:
        •64 % energiasektorilta (polttoaineiden poltto ja niiden tuotanto ja jakelu)
        •12 % ns. LULUCF-sektorilta (maankäyttö, maankäytön muutokset ja metsätalous)
        •14 % maataloudesta (eläinten ruuansulatuksen, lannankäsittelyn sekä maatalousmaan metaani- (CH4) ja dityppioksidi (N2O)-päästöt)
        •4 % teollisuusprosesseista (teollisuusprosesseista vapautuvat, raaka-aineiden käytöstä aiheutuvat päästöt)
        •3 % jätehuollosta (kiinteän jätteen ja jäteveden käsittely, esimerkiksi kaatopaikat ja kompostointi)
        •2 % kansainvälisestä lentoliikenteestä ja merenkulusta (international bunkers).

        Aika vähän tulee lentoliikenteestä päästöjä.

        Hmm. En huomannut vuotta. Otetaampa vähän uudempi tilasto.


      • Sillei kirjoitti:

        Lisään vielä tallaisen:

        Ihmiskunnan aiheuttamat globaalit kasvihuonekaasupäästöt olivat vuonna 2005 yhteensä 44 gigatonnia (= 44 000 miljoonaa tonnia) CO2-ekvivalentteina (Gt CO2-e) [2]. Kaasuista ovat tässä luvussa mukana CO2, CH4, N2O, HFC, PFC ja SF6.

        Päästöt syntyivät seuraavista lähteistä [2]:
        •64 % energiasektorilta (polttoaineiden poltto ja niiden tuotanto ja jakelu)
        •12 % ns. LULUCF-sektorilta (maankäyttö, maankäytön muutokset ja metsätalous)
        •14 % maataloudesta (eläinten ruuansulatuksen, lannankäsittelyn sekä maatalousmaan metaani- (CH4) ja dityppioksidi (N2O)-päästöt)
        •4 % teollisuusprosesseista (teollisuusprosesseista vapautuvat, raaka-aineiden käytöstä aiheutuvat päästöt)
        •3 % jätehuollosta (kiinteän jätteen ja jäteveden käsittely, esimerkiksi kaatopaikat ja kompostointi)
        •2 % kansainvälisestä lentoliikenteestä ja merenkulusta (international bunkers).

        Aika vähän tulee lentoliikenteestä päästöjä.

        http://www.motiva.fi/liikenne/perustietoa_liikenteesta_ja_ymparistosta/liikenteen_energiankulutus_ja_pakokaasupaastot

        Tuolta löydät taulukon =)


      • Tyhym
        lentoliikenne_lämmittää kirjoitti:

        Ei kai tuohon nyt mitään tutkimustuloksia tarvita,.???

        Kai sen nyt tyhmempikin tajuaa, että autoilun saasteet kulkeutuu maan pinnalta ympäristön metsiin, mutta lentokoneiden suihkumoottoreiden päästöt, ja lämpökuorma jää suoraan ilmakehään 10 000km korkeuteen, jossa ei kasva puita. ..

        Eli siis maassa ne päästöt siirtyvät kaupungeista etsimään metsää, mutta 10km korkeudessa ovat paikoillaan?


      • lentoliikenne_lämmittää
        Sillei kirjoitti:

        http://www.motiva.fi/liikenne/perustietoa_liikenteesta_ja_ymparistosta/liikenteen_energiankulutus_ja_pakokaasupaastot

        Tuolta löydät taulukon =)

        Noissa linkkisi taulukoissakin mainitaan: "Laskelmasta puuttuvat kansainvälinen lento- ja meriliikenne. Nopeimmin kasvavat kansainvälisen lentoliikenteen päästöt".

        Eli lentoliikenteen päästöt kasvaa nopeimmin. Ja taulukossa ei ole huomioitu maaliikeneteen päästöissä metsien osuutta hiilidioksidin sitomisessa. Nuo taulukot on laadittu maan pinnalla eikä 10 000 m korkeudessa. Suurinosa autojen päästöistä jää leijumaan ihmisen hengityksen korkeudelle.
        Eli karkea yhteenveto: bensa/dieselkäyttöinen autoliikenne tappaa ihmisiä, ja lentoliikenne lämmittää maapalloa..


      • lentoliikenne_lämmittää kirjoitti:

        Noissa linkkisi taulukoissakin mainitaan: "Laskelmasta puuttuvat kansainvälinen lento- ja meriliikenne. Nopeimmin kasvavat kansainvälisen lentoliikenteen päästöt".

        Eli lentoliikenteen päästöt kasvaa nopeimmin. Ja taulukossa ei ole huomioitu maaliikeneteen päästöissä metsien osuutta hiilidioksidin sitomisessa. Nuo taulukot on laadittu maan pinnalla eikä 10 000 m korkeudessa. Suurinosa autojen päästöistä jää leijumaan ihmisen hengityksen korkeudelle.
        Eli karkea yhteenveto: bensa/dieselkäyttöinen autoliikenne tappaa ihmisiä, ja lentoliikenne lämmittää maapalloa..

        Aika karkeita nuo sinun johtopäätöksesi. Minun johtopäätös on, että hiilidioksidi jakautuu ilmakehään tasaisesti ajan kanssa. On asioita jotka lisäävät sen kokonaismäärää ja on asioita jotka vähentävät sen kokonaismäärää. Lentoliikenne ei ole suurin lisääjä.


    • Sähköteurastaja

      CO2 vähentäminen ei ole peruste mihinkään toimintaan
      koska CO2,hdella ei ole kielteisiä vaikutuksia, vaan vain positiivisia.

      Muutenkin ihmisen CO2 emissiot edustavat vain 2% väitetystä CO2 pitoisuuden lisääntymisestä, minkä syy on lisäksi epäselvä,
      eli tiede ei ole tuossakaan asettunut.

      • Sähköteurastaja

        Putkipostilla ei silloin ollut ilmastoa vakioivaa vaikutusta,
        tai ei ainakaan tiedetty olleen.

        Muistankin joskus 1970 luvulla hakeneeni kopion yhden auton rekisteriotteesta ARK,lta ja se tuli putkipostina, mutta en havainnut minkäänlaista viilenevää hönkäystä postin tupsahdettua tiskille..

        Sinänsä hervoton juttu että putkipostina singahdellessaan metropolien väliä osallistuisi ilmaston vakiointiin ja CO2 pitoisuuden laskemiseen ja maailmakin tulisi samalla pelastettua.

        Nooh' oli miten oli, tämän putkipostin voisi nähdä halutessaan
        jatkumona Kalifornian "Bullet Train" Luotijunahankkeelle ei minnekkään, ja kun ei minnekkään ei tainnut olla luvassa matkaajia vaikka matkaamisella ei minnekkään ja takaisin olisi voinut vähentää päästöjä, tosin projektin muutenkin osoittauduttua ei niinkään tieteelliseksi vaan enemminkin
        kalliiksi sosiaalisten tieteiden kokeiluksi ja toiveajatteluksi, ja kukas taaskin oli puuhamiehenä jollei sama Elon Musk
        kuten hyperloopissakin.

        http://www.bloomberg.com/view/articles/2016-06-28/california-hits-the-brakes-on-high-speed-rail-fiasco

        Ilkka


    • qwertyuiopåas

      En ikinä astuisi tuollaiseen senkään takia, että laivamatkailu on paljon mukavampaa. Joku luulee, että useimmille itse matkustaminen on yhdentekevää. Mulle ei ainakaan ole yhdentekevää, jos matkustaminen muuttuu pelkäksi odotukseksi kapselissa putken sisällä. Paljon kivempaa nähdä maisemia laivasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2521
    2. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      389
      2034
    3. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1694
    4. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      118
      1541
    5. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      15
      1509
    6. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      15
      1351
    7. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1082
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1053
    9. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      68
      940
    10. Kerro mulle miksi juuri me

      Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      895
    Aihe