Hautausmaiden kausityöntekijät, palkka 1700e

gfj9

Ja työaika taukoineen 8,5h, tuleeko siitä just just 10e/h?

Ihan kivan näköset sääret tuolla nuorella naisella, joka K & k:n kuvassa haravoi Hietsun hautausmaalla. Kyllä Hietsun hautojen vainajat ovat mielissään - mies ja lesbo sellaiset ainakin. Hyvä niin.

13

1306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostas.tietää

Onko toi muuten ainoa ammatti, jossa ei tuu ylimääräsiä kuluja, jos sattuu kuoleen työpaikalleen? Meinaan ei tartte ruumisautoo, voi ihan vaan lyödä paikan päällä arkkuun ja kärrätä niillä työntökärreillä kylmiöön.

• Hyihelvetti

Perustelut: Tosin ei ateititi mahda mitään meille Kristiyille inkvisitioineen ja ristirektineen

Toivoen alias Helvetti, Uskossa Jeesukseen

• Tämä on varmaan taas yksi esimerkki siitä, mikä on kirkon mielestä kohtuullista.

• dtyu9

Kirkolle varmasti kelpaisi ministeriön korkean virkamihen nJari Gustafssonin ehdotus että voitaisiin maksaa työntekijöille alempaa palkkaa kuin alin sallittu työehtosopimuksen mukainen palkka, joka ei ole paljonkaan alempi kuin tuo 1700e.

Sosiaaliturva sitten maksaisi täydennystä, jotta työntekijä tulisi joten kuten toimeen. Kuulostaa ihan kirkon normitoiminnalta. Maksattaa mahdollismman paljon kuluistaan muilla.

• mnhgfdsdertyui9op

Monet homot käyvät ottamassa suihin mm. hautasmaan hämärissä

• epätoivoisiako

Ei kai sentään ruumiilta?

• kunhan.totean

Ihan hyvä palkkahan tuo on sellaisesta työstä, jossa ei vaadita kummoistakaan ammattitaitoa eikä koulutusta.

• kerrot.itsestäsi

Niin, ateisti haluaa luoda maailmaan eriarvoisuutta. Hän haluaa olla parempi kuin muut. Siksi hän täälläkin lyö rintoihinsa ja osoittaen uskovaa huutaa kovaan: onneksi en ole kuin tuo. Tuo eläin. Onneksi olen rationaalisempi! Onneksi olen tieteellisempi. Onnelsi olen viisaampi ja tietävämpi."

Siinä juuri on perisynnin juuri. Kaiken pahan alku ja juuri. Itse alkujuuri.

• Frans_2

Jos kysymyksessä on kesätyöntekijä niin 1700 €:n kuukausipalkkaa voidaan pitää suunnilleen kohtuullisena. Vakituisessa työsuhteessa olevalle se on alhainen. Hautausmaiden hoidosta on yleisesti annettava kiitos siitä huolehtivalle henkilökunnalle. Se on oikeaa työtä eikä kirkon uskonnollista puuhastelua.

• 1700 eurolla ei tässä maaassa pärjää kuin lapseton pikkupaikkakunnalla asuva yksineläjä, jolla ei ole juurikaan sairauksia tai muita rajoitteita.
      Tällöinkin jonkinlaista kituutusta elo.

Kirkon miljardiomaisuus on ihan muissa käsissä.

• Mutta ajatelkaa sitä jerusalemilaista hautojen hoitajaa ja hänen turhautumistaan, kun yhtenä päivänä ruumiit olivatkin nousseet haudoistaan ja maleksivat ympäri kaupunkia. Osasivatko ne tulla takaisin vai pitikiö ne vielä kerätäkin kaupungilta? Ja istutuksetkin pilalla.

• ateismionmitäon

Serkkumies on kesäaikaan töissä hautausmaalla ja palvelee vuorollaan myös kappelissa hautajaisten aikana ja tekee talvet puutöitä ja nikkarointihommia. Ainakin hyväksi puutarhuriksi on oppinut ja saanut kodin paihan loistamaan.
      Hänen palkka lienee ainakin tuo, mitä aloituksessa kerrottiin ja mitä sitten maksanevat muille sesonkityöläisille.

Ei varmaan ikävämpi homma sateettomana kesänä leikellä ruohoa, istuttaa ja kastella kukkia ja istutella pensaita ikihonkien humistessa ja kuunnellessa lintujen laulua ja katsella oravien kirmailua mukavien työkavereiden kanssa. Ainakin itse tekisin sitä työkseni mieluummin kuin istuisin päätteellä tunkkaisessa konttorissa, jossa keskittyminen on kuitenkin koko ajan työssä mukana. Helpossa rutiinihommassa luonnossa mieli ja ajatus lepää ja voi vaikka rukoilla.

Onko se palkka ja ajatus, että olen tässä nyt niin "paskan tärkeä ja jonkun mielestä älykäs koulutettu" se elämisen juju. Ainakin itse panostan onnelliseen elämään ja en satsaa päänvaivaani mitä toiset ajattelevat. Älyni on omani ja ei tarkoitettu jonkun itsetunnon mittariksi. Saa joku sitä siihenkin käyttää kokeakseen olevan minua parempi ihminen. Kyllä sellaisenkin tyypin tunnen. Oli aikoinaan koulukaveri ja ponkaisi ihan kansakoulupohjalta aikuisopintojen kautta hyvään virkaan ja avioitui vielä lukeneen kanssa. Kyllä hän uskossa on, mutta asema ja työ vaatii sitä arvokkuutta ja saattaa olla mausteena ylpeyttäkin. Elämä kulkee ja saa erilaisia uomia mutta sillä viimeisellä "kalkkiviivalla" lopulla ratkeaa.

• haravajaleikkuri

Paljonko mahtaa tuo palkka olla kauisityöntekijällä joka tekee 8h/päivä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2411
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      389
      1939
    3. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1654
    4. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      107
      1437
    5. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      14
      1341
    6. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1032
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      973
    8. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      65
      868
    9. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      845
    10. Mitä todennäköisimmin teette kun

tapaat hänet seuraavan kerran?
      Ikävä
      43
      802
    Aihe