Haittaako seurustelussa, jos on lapsi?

70012

Minulla on aikuinen poika edellisestä avioliitosta. Avioliitto on ainut suhde, mikä minulla on ollut. Olin ulkomaalaisen kanssa avioliitossa. Onko lapsi esteenä uudelle suhteelle? Moni tuntuu olevan täällä tiukka,että mitään suhteita ei saa olla takana, lapsista puhumattakaan. Onhan sekim mielestäni hyvin, että en ole elä elänyt vapaamielistä elämää, vaan olen ollut vain yhden kanssa.

34

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiksu-fiikus

Mä luulen että tästä saa taas kovat säpinät aikaiseksi täällä.

• Ikis__M

Tottakai se haittaa jos on lapsi/lapsia tullut tehtyä muille miehille ja erityisesti jos se on pitänyt tehdä ulkkikselle. Se lapsi muistuttaisi suomalaista miestä jatkuvasti siitä että todellisuudessa arvostat muiden kultuurien miehiä enemmän ja sen uuden kotimaisen miehen kanssa olet vain taloudellisten etujen vuoksi.

• 70012

No en ajattele, että minkämaalainen sen miehen pitää olla. Elämässäni vain kuviot menivät, niin kuin menivät. Suomalainen kelpaa ihan yhtä hyvin, jos vain on muuten tunteita ja sielunkumppani. En etsinyt varta vasten ulkomaalaista, vaan olosuhteeni olivat sellaiset, että siihen tilanteeseen jouduin. Olen muuten suurimman osan elämääni tullut omillani toimeen, enkä etsi miesten rahoja. Itseasiassa koen kiusalliseksi sen, jos minun pitäisi elää miehen rahoilla. Sellainen ei kiinnosta.Minulla on sydän, joka sanoo, kuka kiinnostaa.

• Ikis__M
        70012 kirjoitti:

No en ajattele, että minkämaalainen sen miehen pitää olla. Elämässäni vain kuviot menivät, niin kuin menivät. Suomalainen kelpaa ihan yhtä hyvin, jos vain on muuten tunteita ja sielunkumppani. En etsinyt varta vasten ulkomaalaista, vaan olosuhteeni olivat sellaiset, että siihen tilanteeseen jouduin. Olen muuten suurimman osan elämääni tullut omillani toimeen, enkä etsi miesten rahoja. Itseasiassa koen kiusalliseksi sen, jos minun pitäisi elää miehen rahoilla. Sellainen ei kiinnosta.Minulla on sydän, joka sanoo, kuka kiinnostaa.

Et ehkä sinä ajattele mutta ainakin kaikki muut ajattelee sinun niin ajattelevan ettei kelvannut suomimies silloin kun sinulla oli vielä vientiä ja nyt joudut tyytymään suomalaiseen kun kuumat etnomiehet eivät sinua enää huoli. Viisainta olisi sinun etsiä mies joka on samasta kulttuurista kuin se lapsesi isä.

• etolekynnysmatto

Joo ja ne "kaikki" jotka ajattelee niin on sinä ja pari muuta palstan sekopäätä.

• 70012

Päinvastoin olen huomannut, että ulkomaalaisia miehiä ei tunnu haittaavan, jos on lapsi. Ainakaan sen perusteella, että seuraan pyrkijöitä on ollut. Tuntuu, että suomalaisia se haittaa paljon, jos on lapsi.Poikkeuksiakin tietysti on. Niin se varmaan on, että suomalaiset kannattaa unohtaa, ja alkaa vaan katsella ulkomaalaisia.

• Ikis__M
        70012 kirjoitti:

Päinvastoin olen huomannut, että ulkomaalaisia miehiä ei tunnu haittaavan, jos on lapsi. Ainakaan sen perusteella, että seuraan pyrkijöitä on ollut. Tuntuu, että suomalaisia se haittaa paljon, jos on lapsi.Poikkeuksiakin tietysti on. Niin se varmaan on, että suomalaiset kannattaa unohtaa, ja alkaa vaan katsella ulkomaalaisia.

Ulkomaalaista niin paljon ei luulisikaan haittaavan kun lastahan saatettaisiin luulla hänen lapsekseen jos liikkuvat jossain kahdestaan, suomalaismiehen kohdalla katsottaisiin aina vähän pitkään. Tulee tietysti sekin muistaa että ulkomaalaisella kiiinnostuneella saattaa olla vähän muitakin päämääriä parisuhteessa kuin pelkkä rakkaus. Katsele vaan ulkomaalaisia, suomalaisille olet jo menetetty tapaus joka valitsi linjansa jo aikoja sitten.

• 70012

Lisään tähän vielä, että en tiedä, onko se kateutta ulkomaalaisia miehiä kohtaan vai mitä, mutta turha kadehtia ulkomaalaisia. Ei minulle kelpaisi kuka tahansa ulkomaalainenkaan. Suomalainen voi olla kiinnostavampi ja vetävämpi. Minua ei haittaa, jos suomalainen mies on ollut suhteessa ulkomaalaiseen naiseen. Luulisi, että nykyisin olisi vähemmän ennakkoluuloja, koska on kansainvälisempää kuin ennen.

• 70012 kirjoitti:

Lisään tähän vielä, että en tiedä, onko se kateutta ulkomaalaisia miehiä kohtaan vai mitä, mutta turha kadehtia ulkomaalaisia. Ei minulle kelpaisi kuka tahansa ulkomaalainenkaan. Suomalainen voi olla kiinnostavampi ja vetävämpi. Minua ei haittaa, jos suomalainen mies on ollut suhteessa ulkomaalaiseen naiseen. Luulisi, että nykyisin olisi vähemmän ennakkoluuloja, koska on kansainvälisempää kuin ennen.

"Minua ei haittaa, jos suomalainen mies on ollut suhteessa ulkomaalaiseen naiseen. "

Tuo nyt ei vain mene samalla tavalla miehille ja naisille. Ei yleensä naista haittaa minkäänlaiset miehen aiemmat suhteet. Vain se haittaa, jos suhteita ei ole ollut.

• Ikis__M
        70012 kirjoitti:

Miten niin turha? Sinä jatkat ulkomaalaisen miehen sukua ja annat parhaat vuotesi sille niin jos olet arvostettava niin miksei siitä suomalainen mies saisi olla vähän kade? Miksei kiinnostavampi ja vetävämpi suomimies kiinnostanut aiemmin niin että olisit voinut sille tehdä perheen? Kyllä sinuakin haittaisi jos suomalaisella miehellä menneen suhteen lisäksi on lapsia ulkomaalaisen naisen kanssa ja leijonanosa sen tuloista menisi niiden lasten elatukseen. Naisten suvaitsevaisuus miehen menneeseen elämään helpostikin voi loppua siinä vaiheessa jos sillä on taloudellisia vaikutuksia heihin itseensä.

• Lekgkdk
        scrg kirjoitti:

"Minua ei haittaa, jos suomalainen mies on ollut suhteessa ulkomaalaiseen naiseen. "

Tuo nyt ei vain mene samalla tavalla miehille ja naisille. Ei yleensä naista haittaa minkäänlaiset miehen aiemmat suhteet. Vain se haittaa, jos suhteita ei ole ollut.

Kyllä liiallinen tai vääränlaisten suhteiden määrä laskee miehenkin pisteitä. Naiselle vaatimukset vain ovat pykälän kovemmat. Tutkimuksissa naiselle sovelias maksimimäärä kumppaneita on 7 ja miehellä 10. Siis maksimimäärä. Miehillekään ei sallita ihan minkälaista historiaa tahansa.

Vai kuinka moni mies kertoo naisille (ei siis muille miehille vaan naisille) nussineensa 500 naista, tai käyvänsä säännöllisesti Thaikuissa huorissa tmv.? Tietyt tavat toteuttaa seksuaalisuuttaan ovat häpeällisiä - vaikka olisi mies.

• 70012
        Ikis__M kirjoitti:

Miten niin turha? Sinä jatkat ulkomaalaisen miehen sukua ja annat parhaat vuotesi sille niin jos olet arvostettava niin miksei siitä suomalainen mies saisi olla vähän kade? Miksei kiinnostavampi ja vetävämpi suomimies kiinnostanut aiemmin niin että olisit voinut sille tehdä perheen? Kyllä sinuakin haittaisi jos suomalaisella miehellä menneen suhteen lisäksi on lapsia ulkomaalaisen naisen kanssa ja leijonanosa sen tuloista menisi niiden lasten elatukseen. Naisten suvaitsevaisuus miehen menneeseen elämään helpostikin voi loppua siinä vaiheessa jos sillä on taloudellisia vaikutuksia heihin itseensä.

Kyllähän se totta on, että kyllä se ihanne on, että kummallakaan ei ole lapsia edellisistä suhteista. Ja olihan minulla suomalainen nuoruudenrakkaus. Mutta ennen kuin mitään pääsi tapahtumaan, elämässäni tapahtui sellaisia asioita, jotka sekoitti kaiken. En nähnyt enää vuosiin sitä miestä, ja tiemme johti erilleen. En ole koskaan kuitenkaan unohtanut häntä, ja kyllä ihan varmasti olisin hänen kanssaan mieluummin mennyt avioliittoon, ja perustanut perheen hänen kanssaan. Hän teki itsemurhan myöhemmin, mutta ei minusta johtuvista syistä. Hän seurusteli jonkun naisen kanssa.

• S2KK
        scrg kirjoitti:

scrg:lle: Kyllä minä ainakin naisena sanon, että kyllä minua haittaa miehen aiemmat suhteet ihan siinä missä miehiäkin naisten aiemmat suhteet. Ei ole kivaa ajatella rakkaan ihmisen muita suhteita, vaikka ei kai kukaan voi elää vain odottaen yhtä oikeaa, jos sellaista ei edes tulekaan. Varsinkin jos elämää on jo takanapäin. Mutta ei todellakaan tunnu hyvältä ajatella edellisiä suhteita. Ne voi hiertää suhteessa, vaikka koittaakin asennoitua, että unohtaa menneet. Ennen vanhaan ihmisillä oli vain yksi avioliitto yleensä, nykyisin suhteita on vaikka kuinka paljon. Olisi varmaan parempi ollut elää vanhoina aikoina.

• m-i-e-s

Haittaa, mikäli lapsi jollakin tasolla saa oireita seurustelusta. Lapsi, täysi-ikäinen tai ei on myös hyvä ottaa huomioon seurustelussa. Joku voi olla sitä mieltä, ettei asia hänelle kuulu, mutta kyllä se ainakin näkyy.

Loppukevennys: Aina parempi, mikäli se täysi-ikäinen lapsi on sukupuoleltaan naaras. =P

• 70012

Minun poika ainakin suosittelee, että alkaisin seurustelemaan. Hänellä ei ole mitään sitä vastaan. Ja hän on aikuinen mies. Jos hän liikkuisi miesystäväni kanssa jossakin, kuka sitä tietäisi, kuka tämä aikuinen tumma mies on? Ihmiset voivat ajatella, että on varmaan joku ystävä tai työkavari. Ja poikani on kyllä ihan perussuomalainen luonteeltaan. Täällä hän on syntynyt ja asunut koko ikänsä. Mutta eihän siinä mitään. Tiedän nyt, että jos haluan alkaa seurustelemaan, täytyy alkaa katsella tummempihiuksisia miehiä, jotka ovat selvästi ulkomaalaisen näköisiä, vaikka puoliverisiä mustalaisia tai muita ulkomaalaisen oloisia. Unohdan suomalaiset miehet, tai olen sitten yksin.

• m-i-e-s

• m-i-e-s
        70012 kirjoitti:

Minun poika ainakin suosittelee, että alkaisin seurustelemaan. Hänellä ei ole mitään sitä vastaan. Ja hän on aikuinen mies. Jos hän liikkuisi miesystäväni kanssa jossakin, kuka sitä tietäisi, kuka tämä aikuinen tumma mies on? Ihmiset voivat ajatella, että on varmaan joku ystävä tai työkavari. Ja poikani on kyllä ihan perussuomalainen luonteeltaan. Täällä hän on syntynyt ja asunut koko ikänsä. Mutta eihän siinä mitään. Tiedän nyt, että jos haluan alkaa seurustelemaan, täytyy alkaa katsella tummempihiuksisia miehiä, jotka ovat selvästi ulkomaalaisen näköisiä, vaikka puoliverisiä mustalaisia tai muita ulkomaalaisen oloisia. Unohdan suomalaiset miehet, tai olen sitten yksin.

Se on suloista, että poika suosittelee seurustelusuhteen aloittamista. Eihän pojan äiti mahdollisesti yritä pitää liikaa kiinni pojan itsenäistymisestä ja napanuorasta?

Hienoa ettei pojalla ole mitään seurustelua vastaan, toivottavasti pojalla ei ole mitään uutta sulhoa vastaan tai sulholla poikaa vastaan. Välttämättä henkilökemiat eivät kohtaa pojan ja miehen kanssa, vaikka ne kohtaisi äidin ja miehen välillä.

Naisen lapsi, oli minkä ikäinen tahansa kuuluu kumminkin perheeseen ja on hyvä ottaa huomioon ihan yhteisiä lomamatkoja ja illanviettoja ajatellen. Vanhemman uusi puoliso ei saa olla rasitteena sukulaisuussuhteille, aina parempi jos kaikki tulevat mutkattomasti toimeen keskenään. Huonompi homma jos jokin hiertää jonkun välejä. Nämä asiat ovat sellaisia jotka pystyy tietämään vasta sitten, kun äidin poika ja uusi mies kohtaa konkreettisesti. Jokainen kohtaaminen on kumminkin tapauskohtaista, ihon väristä ja kansalaisuudesta välittämättä, reaktioita ja toimivuutta voi aina jossitella, mutta lopulta käytäntö kertoo toimiiko jokin vai ei.

Mitä muut ohikulkijat ajattelevat, on täysin heidän oma asiansa, kunhan pitävät sen vain ajatuksena, päästämättä ajatuksiaan julkisesti esille. Mikäli ajatus tulee sutkautetusti, on se aina tapaus kohtaista, kuinka siihen reagoidaan jos reagoidaan.

Tuolla omituisella asenteella ja kiinnostumatta jälkikasvusi rehelliseen mielipiteeseen uudesta sulhasesta suosittelen olemaan yksin tai ainakin jättämään laskuista pois myös länsinaapurin vaihtoehdot. Lasten ja mahdollisten lasten lasten mielipide otetaan huomioon.

• miksihaittaisi

En kyllä ihan ymmärrä miksi aikuinen lapsi haittaisi seurustelua jollakin tasolla. Aikuiset lapset elävät omaa elämäänsä omissa kodeissaan. Onhan ihmisellä muitakin sukulaisia, veljiä, siskoja, jne. ja hekin ovat osa ihmisen elämää kuten ne aikuiset lapsetkin. Pitäisikö muka olla sellainen kumppani, jolla ei ole mitään muuta elämässään kuin vain tämä parisuhde?

• Vaikka täällä paljon kommentoinkin, niin aloittajalle sanoisin, että älä kuitenkaan ota tämän palstan sanomisia kovin vakavasti.

En tiedä miksi sinun pitäisi etukäteen yrittää saada selville haittaako lapsi, jos et asiaan kuitenkaan voi vaikuttaa. Vähän niin kuin minä kysyisin, että haitteeko kun olen pitkä.

• Kelpaisiko sinulle poikasi ikäinen ja ahdasmielinen neitsytpoika? Jos ei, niin kyselet aivan väärästä paikasta.

• fiksu-fiikus

Tuskin tätä kautta vissiin haet miehiä. Joten ihan sama mitä muut ovat mieltä. Sillä on sitten väliä kun tapaat jonkun kiinnostavan miehen jossain ja mitä hän siitä sitten ajattelee.

• vähänhaittaa

No, lapsen kanssa seurustelu on laitonta

• etolekynnysmatto

Ja miksihän tuon yhden poistetun viestin mukana on poistettu myös kaikki asialliset vastaukset siihen, joissa kommentti aloittajan tilanteeseen? Silti jätetty rasistien viestit. Onko ylläpito ihan sekopäitä?

• oletkovielä

20 vuotias ja vagina tiukka. Et muuten kelpaa.

• Ei haittaa jos poika on muuttanut pois kotoasi.

• Kukintyylillään

Ei haittaa eihän sen uuden tarvitse edes olla suhteessa poikaasi milläänlailla. Seurustele sinkkuna niin paljon kuin haluat. Eikä sillä sun pojallakaan ole sanomista suhteista.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      80
      2171
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1878
    3. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      125
      1646
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      140
      1311
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      137
      1220
    6. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      856
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      184
      807
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      806
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      434
      734
    10. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      602
    Aihe