Jos olet oikeasti välkky, vastaa tähän filosofiseen kysymykseen.
Tämä on paljon syvällisempi kysymys kuin esim. "Mikä on elämän tarkoitus", joka on mieletön kysymys loogisesti, koska se merkitse mitään.
Sanojen ymmärtäminen on myös tärkeää.
Älykkyyskysymys: Miksi mitään ei olisi olemassa?
6
175
Vastaukset
- en_tiijjä
Eihän se olekaan olemassa, koska jotain on.
Mä oon miettiny pitkään, että: "Jos on ei mitään, niin mitä on ei mitään?"
Toi kysymys on melkein sekottanu mun pään.- olisimmekasveja
Jos olisi ei mitään aivomme eivät toimisi niin kuin ne normaalisti toimivat, silloin ei olisi mitään.
- näytäsarves
Koska silloin ei itsekkään olisi olemassa.
- ReinoDescartes
Määrittele "olemassa"?
Onko atomien representaatio "mitään"?
Riippuu millä tasolla katsotaan, jos oletamme säieteorian pitävän paikkansa, kaikki on 1-ulotteisia värähteleviä säikeitä.
Perinteisesti ajateltuna on vain kvarkkeja ja elektroneja ja niiden välistä vuorovaikutusta.
Nykyisen tiedon valossa, kysymys on siis järjetön. Jotain on olemassa koska me olemme olemassa.
On kuitenkin esitetty ajatuksia siitä, että tämä kaikki ympäröivä on tietokonesimulaatiota. Muuttaisiko se mitään? Ei ainakaan olemassaolon kontekstissa. Onko sillä väliä, onko kupla jossa elämme tietokone tai universumi kenties multiversumissa?
Loppupeleissä ei tämä oikeastaan ole kovin ihmeellinen kysymys, jo Descartes päätteli cogito, ergo sum (ajattelen, siis olen).- tavallinen.ihminen
Vai niin. No ongelmat ne on sinulla ja Karttusen Reinarilla. Minä en ole vielä koskaan ajatellut. Minä olen toiminnan mies, minä vaan teen ja sitten katsotaan, mitä siitä tuli. Siitä huolimatta vaan olen olemassa minäkin.
Juuri äsken tulin lähikaupasta ja toin sieltä kainalollisen olutta. Kohta alan täyttää Viking-loton kuponkia. Mitäs sinä ja Reiska sillä aikaa meinaatte puuhata?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566558Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens394311- 542139
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat381796Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61401Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151169- 241084
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671067- 671008
- 8979