Yksi tai korkeintaan kaksi aloitusta päivässä

kerettiläinen-

Olenko ainoa, jota häiritsee se, että jotkut suoltavat tänne aloituksiaan liukuhihnalta (kuten joku anti-adventisti tai nyt sitten ilmeisesti joku fanaattinen adventisti...)...tai ruokottomia tai muuten palstan aihepiiriin kuulumattomia aloituksia kuten Jari?

Jos olisi sellainen sääntö, että yksi ihminen ei voisi lähettää kuin yhden tai korkeintaan kaksi aloitusta päivässä, niin nämä aloitustehtailut saataisiin loppumaan...olenko "tiukkapipo" kun mietin tällaisia?

Mitä mieltä olette?

38

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minustakin on näyttänyt hölmöltä tämä jonkun Usko-pojan äskettäinen kampanja suoltaa avauksia, joissa on vain jokin suora lainaus Raamatusta.

Se, että kirjoittaa osan sanoista versaalilla, ei kovin paljon auta asiaa.

Mutta en ole tuosta motkottanut, koska arvelen Uskon olevan mielestään hyvin hyvin tärkeällä asialla. Ehkä joku nimenomaan tuollaisen avauksen luettuaan herää oikeaan uskoon ja perii iankaikkisen elämän. Ja mikä parasta, Usko saa kauniin tähtösen kruunuunsa, jos Ellen-tädin taivasraporttia on uskominen.

• vakikirjoittelija

Lähinnä se ärsyttää heissä, että ne kirjoitukset, joihin haluaisin osallistua, löytyvät nykyään kakkossivulta ja tämä minun nettini on hidas, joten kirjoitteluun ja lukemiseen menee paljon aikaa. Ilmeisesti nämä uudet aloittelijat eivät ole kiinnostuneita siitä, saavatko he aikaan kunnollista keskustelua, millä sitten jo voitaisiinkin kääntää jonkun pääkin kohti oikeaa. Mutta kyllä he siihen ajan mittaan kyllästyvät kun huomaavat, että vastauksia ei tulekaan ihan joka kirjoitukseen.

• ihmettelijä2

Näyttää siltä, että nuo useat aloitukset ovat spämmäystä, jolla saadaan kaikki Raamattu ja Jumala-kriittiset kirjoitukset pois lukijoiden näkyviltä. Ehkä kirjoittajat ajattelevat, että Jumala on itse kyvytön taistelemaan asioidensa puolesta ja yrittävät omilla teoillaan hakea Jumalansa suosiota.

• Sikäli ei näyttäisi olevan spämmäystä, että muilla aihealueilla ei ole näkynyt samoja avauksia. Ehkä niitä on muualla netin keskustelusivustoilla – tutkikoon kuka viitsii.

• Hei_

Minä keskustelen Raamatun kysymyksistä. Koska minulla on näkyvä blogi, niin käytän omaa nimeäni. Omaa nimeä käyttävät joutuvat toisinaan pitkiin selityksiin, ja olen selitänyt vain kaiken moitteen mitä minuun on kohdistunut, -olen ne vain tehnyt selväksi että olen mm. uskonnollisista syistä laittoman moralisoinnin kohteena ollut, kun/ja kyse on 1970 - 1980 lukujen aikaisista perseen nuolennoista, kullin imemisistä, yms.

Olen tehnyt näistä selvän tilin, että jokainen joka paikassa voi lopettaa vinkumisen.

Täällä; var vänligen; Oppikaa; http://keskustelu.suomi24.fi/t/14620708/perseen-nuolemista-koskevat-naittajaiset

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14619606/esimiesta-leikkiva-johtaja

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14620311/peniksen-omatoiminen-stimulointi -------

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14620336/tunkua-hotellin-sviittiin-jarin-kanssa

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14618783/homous-voi-olla-biologinen-ominaisuus

>>> Lukekaa viestiketjujen koko sisältö, niin selviää, ja jokainen voi lopettaa vinkumisen.

Tottakai minun informaatio on monen lukijan suhteen väärässä osoitteessa.

Luulisin tuollaisten informaatioiden olevan nyt käyty pois.

>>>>>>>>>>>>>> Minä en ole kenenkään alainen, alaisuudessa, taikka alamainen!

Jumalan siunausta!

Jari Laurila
      keskustelija

• vanhempi_velipoika

Minä ajattelin pitää taukoa lukemisesta ja kirjoitteusta jonkin aikaa, kunnes kyllästyvät suoltamaan kirjoituksiaan. Sitäpaitsi, heidän aloituksensa harvoin edes kiinnostavat minua.

• kerettiläinen-

Sama on käynyt minunkin mielessäni, mutta yritetään nyt ensin vedota heihin, että lopettaisivat tuollaisen touhun.

Jos se ei tehoa, niin on ainakin yritetty...

• Tokihan se hieman ärsyttää, mutta toisaalta tuollainen toiminta kertoo enemmän kuin tuhat sanaa siitä, että mitä uskonto ja erilaiset jumalat saavat ihmisessä aikaan.

Yksi-usko on minusta oivallinen esimerkki siitä, että jos päästää jumalan porstuan puolelle, niin peli on pelattu ja se on sitten hei hei järki ja normaali käytös.

Millään vastauksella ei ole henkilölle mitään merkitystä, vaan vastauksena on vain yksittäisiä jakeita sieltä täältä lainattuna, joilla on joka kerta yhtä vähän annettavaa kuin millä tahansa muulla jakeella sieltä täältä.

Se minua muuten ihmetyttää, että mitä merkitystä on jakeella ja että millä sivulla mikäkin asia on raamatussa, kun uskovaisille sillä tuntuu olevan suuri merkitys. Onko niin, että kun nähdään paikka, niin sitten heti mennään siihen samaan paikkaan patsastelemaan, niin no niinpäs onkin.

Täällä normaalien ihmisten puolella ei ole kauheasti merkitystä, että missä kirjassa ja millä sivulla Einstein ajatteli mitäkin, vaan pointti on jossain ihan muualla.

• usein_palstalla

Kyllä minäkin kaipaisin henkilökohtaisia kokemuksia ja kommentteja omin sanoin. Ilmeisesti silloin kun ei ole kykyä ilmaista itseään edellä mainitsemallani tavalla, niin joudutaan heittelemään lista Raamatun paikkoja.

• pyhpyhjapyh

Ja sinä bushmanni olet tyyppiesimerkki siitä, mitä uskovien ihmisten vihaaminen saa ateistissa aikaan ....

• sanasiepponen
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

Ja sinä bushmanni olet tyyppiesimerkki siitä, mitä uskovien ihmisten vihaaminen saa ateistissa aikaan ....

Tuon kommenttisi voi kuules tulkita kahdella eri tavalla, jotka ovat toistensa vastakohtia.

Eka vaihtoehto, joka on kirjoitusasusta päätellen on minusta todennäköisempi:

Bushmanni olisi sinun mielestäsi tyyppiesimerkki siitä, mitä uskovien vihaaminen saa ateistissa aikaan. Minäkin uskon näin. Monet uskovat täällä vihaavat Bushmannia eikä siis ihme, että hän välillä provosoituu uskovien kommenteista. Bushmannin kirjoituksista todella näkee mitä se, että uskovat vihaavat häntä saa hänessä aikaan.

Toinen vaihtoehto, joka on pyhpyhjapyhin aiemmista kirjoituksista päätellen todennäköisempi:

Bushmanni olisi sinun mielestäsi tyyppiesimerkki siitä, mitä uskovien vihaaminen saa ateisteissa aikaan. Ajattelet siis, että Bushmanni vihaisi uskovia ja se uskovien vihaaminen näykyisi ateisteissa, niin kuin se näkyy mielestäsi Bushmannin kirjoituksissa.

Kumpaahan tarkoitit?

• pyhpyhjapyh kirjoitti:

>>> Ja sinä bushmanni olet tyyppiesimerkki siitä, mitä uskovien ihmisten vihaaminen saa ateistissa aikaan .... >>>

Miksi minä vihaisin ihmistä, jolla on mielikuvituskaveri?

Se on säälittävää, ei vihattavaa.

• kerettiläinen-

Kaikki tässä ketjussa nyt tähän mennessä kirjoittaneet ovat ilmaisseet olevansa kanssani samaa mieltä tästä aloitetehtailusta lukuunottamatta Jaria, jonka mielipiteestä kyseiseen kysymykseen en taaskaan saanut mitään tolkkua.

Ja kokemuksesta tiedän jo, että aivan turha odottaakaan häneltä mitään parannusta asian suhteen tai lupaustensa pitämistä.

Eikä asiaa myöskään yhtään auttaisi se, vaikka opettelisin ulkoa noiden linkkien sisällöt, niin siitä huolimatta satavarmasti lisää "j(a)aritusta" tulee jatkossakin...

Mutta löytyisikö sitten ketään, joka kokee nämä aloitetehtailut positiivisena? Mitä (mieli)hyvää te palstan lukijat saatte niistä?

Ja aloitetehtailijat itsekin voisivat kertoa siitä... esimerkiksi tämä/nämä nimimerkkiään vaihteleva(t) antiadventisti(t) tai nimimerkki "Yksi-usko" (huom. Jarilta en siis kysy, joten ei tarvitse vastata!)...nyt voisitte tekin kertoa, mitä positiivista näillä aloituksillanne mielestänne saavutatte?

• adventisti

Joskus kirjoitan nimimerkillä adventisti mutta sillä taitaa kirjoittaa jokunen muukin.

• Mietiskelyjä

Hei, "kere", olen samaa mieltä kanssasi.
        Arvelin "Jarinhotellin" törkeiden aloitusten saaneen aikaseksi
        tämän raamatunkohtien suoltamisen kuin vastamyrkyksi.
        Itsekin voin huonosti silmäiltyäni joitakin kommentteja.

Raamatunkohtien pelkkä latelu ilman sovellutusta aikaamme
        vaikutti minusta epätoivoiselta takrtumiselta tai
        omavanhursaudelta. En vain kyennyt vastaamaan niihin.

Minulta on mehut poissa ja massa töitä edessä.
        En jaksa ottaa asioista selvää - siis IT-tiedosta.
        Näin myös meidän "sydänkäpyjemme" olevan napit vastakkain -
        tuolla yhdellä aloituksella, mutta en jaksanut seurata heidän ajatuksenkulkuaan. Täytyy levätä ja kerätä voimia.

Voi hyvin

Terveisin Marjaana

• kerettiläinen-
        Mietiskelyjä kirjoitti:

Hei, "kere", olen samaa mieltä kanssasi.
        Arvelin "Jarinhotellin" törkeiden aloitusten saaneen aikaseksi
        tämän raamatunkohtien suoltamisen kuin vastamyrkyksi.
        Itsekin voin huonosti silmäiltyäni joitakin kommentteja.

Raamatunkohtien pelkkä latelu ilman sovellutusta aikaamme
        vaikutti minusta epätoivoiselta takrtumiselta tai
        omavanhursaudelta. En vain kyennyt vastaamaan niihin.

Minulta on mehut poissa ja massa töitä edessä.
        tuolla yhdellä aloituksella, mutta en jaksanut seurata heidän ajatuksenkulkuaan. Täytyy levätä ja kerätä voimia.

Voi hyvin

Terveisin Marjaana

>> Minulta on mehut poissa ja massa töitä edessä.
        tuolla yhdellä aloituksella, mutta en jaksanut seurata heidän ajatuksenkulkuaan. Täytyy levätä ja kerätä voimia. <<

Lepää ihan rauhassa ja kerää voimia.
        Minäkin olen ollut aika väsynyt tänään. Äiti kävi kuvauksissa ja torstaina selviää, onko "hoidoista" ollut apua.

Palataan asiaan sitten kun jaksat... :-)

Terveisin "kere"

• Mietiskelyä
        kerettiläinen- kirjoitti:

>> Minulta on mehut poissa ja massa töitä edessä.
        tuolla yhdellä aloituksella, mutta en jaksanut seurata heidän ajatuksenkulkuaan. Täytyy levätä ja kerätä voimia. <<

Lepää ihan rauhassa ja kerää voimia.
        Minäkin olen ollut aika väsynyt tänään. Äiti kävi kuvauksissa ja torstaina selviää, onko "hoidoista" ollut apua.

Palataan asiaan sitten kun jaksat... :-)

Terveisin "kere"

Kivaa! Saadaan kirjoitella sitten yksityisesti, eikä esiripun edessä.
        Muistan ajatella myös äitiäsi - kerro se hänelle.
        Meillä on torstaina kokous. Läksynä Jesajasta. Oikein rakentavaa.

Tiedäthän Jehovan todistajien kehoittavan lukemaan Raamattua joka päivä. Se on tärkeintä ja ratkaisevaa. Minä vain en kyennyt ymmärtämään Raamattua ilman "Vartiotornia".
        Mooseksen kirjat ovat karmivia kertomuksia täynnä.

Kävin päivällä katsomassa yhtä raamatunkäännöstä.
        Mutta siinä oli myös apokryyfiset kirjat ja en saa makua niihin.
        Minulla on yksi kirkollinen vastaava.
        Niissä on kuulema historiallisesti kiinnostavaa.

Huh, miten olen lopussa! Jatketaan myöhemmin.
        Anna vinkki torstaina äitisi tuloksista.
        Voikaa molemmat hyvin.

Terveisin Marjaana

• kerettiläinen-
        Mietiskelyä kirjoitti:

Kivaa! Saadaan kirjoitella sitten yksityisesti, eikä esiripun edessä.
        Muistan ajatella myös äitiäsi - kerro se hänelle.
        Meillä on torstaina kokous. Läksynä Jesajasta. Oikein rakentavaa.

Tiedäthän Jehovan todistajien kehoittavan lukemaan Raamattua joka päivä. Se on tärkeintä ja ratkaisevaa. Minä vain en kyennyt ymmärtämään Raamattua ilman "Vartiotornia".
        Mooseksen kirjat ovat karmivia kertomuksia täynnä.

Kävin päivällä katsomassa yhtä raamatunkäännöstä.
        Mutta siinä oli myös apokryyfiset kirjat ja en saa makua niihin.
        Minulla on yksi kirkollinen vastaava.
        Niissä on kuulema historiallisesti kiinnostavaa.

Huh, miten olen lopussa! Jatketaan myöhemmin.
        Anna vinkki torstaina äitisi tuloksista.
        Voikaa molemmat hyvin.

Terveisin Marjaana

Vinkki tulee nyt vähän myöhässä, mutta hoidot ovat tehonneet...ainakin toistaiseksi...ja kontrollikäynti on taas parin kuukauden päästä.
        Vuodenvaihteessa pääsen käymään kotonakin, jos kaikki menee hyvin...:-)

• Mietiskelyä

Vinkki tulee nyt vähän myöhässä, mutta hoidot ovat tehonneet...ainakin toistaiseksi...ja kontrollikäynti on taas parin kuukauden päästä.
        Vuodenvaihteessa pääsen käymään kotonakin, jos kaikki menee hyvin...:-)

Olen kärkkynyt täällä odottamassa siitä tietoa. Kiitos siitä!

Olen lukenut päivittäin sinun aiemmpia kommenttejasi.
        Etsin erikoisesti sitä keskustelua Bushmannin kanssa,
        joka käsitteli Mooseksen lakia, joka velvoitti miehen
        avioitumaan raiskaamansa neitsyen kanssa.
        Ilman mahdollisuutta erota myöhemmin.
        En vain löytänyt, mutta löysin paljon muuta kiinnostavaa.

Mieltäni jäi kaivamaan se sisaren sanonta, että
        hän voi keskustella kanssasi, mutta opettaakseen.
        1 - Eikö hän tuntenut sinua? Sinä olet kyvykäs opettaja!
        2 - Pelkäsikö hän olevansa epälojaali Jehovan todistajia kohtaan?
        3 - Oliko hän tyhmän röyhkeä?

Joka tapauksessa minä en kykene opettamaan.
        Kykenen tuskin oppimaan välttämättömiä asioita.
        Tuli Alakulo kyläilemään taas Hämyn mukana...

Jostain syystä en onnistu rekisteröitymään Suomi24:n.
        Minulle tulee väsymys jossain vaiheessa, enkä jaksa ajatella.
        Kyllä tämä pääparka taas selkiytyy omana aikanaan.

Voikaa kaikki hyvin Sinä, äitisi, tätisi, hau-hau...

Terveisin - Marjaana

• Mietiskelyä
        Mietiskelyä kirjoitti:

Terveisin - Marjaana

Terveiset äidillesi, että vaikka minä en olekaan nyt "oikea Jehovan todistaja",
        niin on ollut aikoja, jolloin olen voinut omistautua koko ajallani teoraattiseen toimintaan ja taas toisia jolloin olen saanut oikaista toimintojani.

Nehemjan ja muiden elämänkokemukset ovat rohkaisseet minua, että
        sota ei ole menetetty, vaikka yhdessä taistelussa tulin perääntyneeksi...
        Olen juuri vahvistamassa "käsiäni" toimintaan lukemalla Raamattua
        ennen kokoukseen lähtöä. Ehdin mietiskellä niitä aamukävelylläkin.

Sinä, "Ahkera-Liisa", olet ottanut monia mieli-raamatunkohtiani esille.
        Saman kirjan viisautta molemmat mietimme, vaikka eri ryhmässä.

Terveisin - Marjaana

• kerettiläinen-
        Mietiskelyä kirjoitti:

Terveisin - Marjaana

>> Olen lukenut päivittäin sinun aiemmpia kommenttejasi.
        En vain löytänyt, mutta löysin paljon muuta kiinnostavaa. <<

Ei se ketju käsitellyt varsinaisesti tuota asiaa, enkä kehtaa laittaa sitä tähän, koska en halua keskustella enää julkisesti noista asioista. Sitä paitsi poltin totaalisesti päreeni bushmannin kanssa, joten parempi vaan, kun ei enää muistella sitä ketjua..:-D

>> Mieltäni jäi kaivamaan se sisaren sanonta, että
        3 - Oliko hän tyhmän röyhkeä? <<

No minä luulen, että hänellä oli vain se asenne ja usko, mikä on monilla Jehovan todistajilla, että kaikki totuus tulee vain "uskollisen ja ymmärtäväisen orja(luokan)" kautta, joka toimii "totuuden kanavana". Eihän opetusta silloin voi ottaa vastaan keneltäkään "harhaoppiselta"...

Mutta en minä halua olla mikään "opettaja", vaan haluan vaan keskustella niistä asioista, joita olen löytänyt Raamatusta. Jokaisella on omia "löytöjään", joten olemme aivan samalla lähtöviivalla toistemme kanssa.

Raamatun opetus siis on se, ettei kukaan meistä ole opettajana toisten yläpuolella Matt.23:8, vaan olemme kaikki "Herran opetuslapsia" Jes.54:13.

Valitettavasti vain nämä uskonlahkot tahtovat tehdä meistä ihmisten orjia
        1. Kor.7:23 eli joidenkin ihmisten opetuslapsia.

>> Joka tapauksessa minä en kykene opettamaan.
        Tuli Alakulo kyläilemään taas Hämyn mukana... <<

Tämä "oppimisen este" useimmilla ihmisillä johtuu vain siitä, että ihmiset on aivopesty oman kirkkonsa tai lahkonsa taholta sellaisiin käsityksiin, joiden tarkoitus on vain korottaa omaa seurakuntaa. Ne vääristävät Raamatun sanomaa ja ovat vain Babylonin harhaoppia.

Ilm.18:7
        Niin paljon kuin hän on i t s e l l e e n k u n n i a a ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä'

Jehovan todistajien opetus "lihasta" ja "hengestä" (anteeksi, ei ole tarkoitus pahoittaa mieltäsi) vääristää Raamatun sanoman ja sen tarkoitus on vain tuon "taivaallisen orjaluokan" korottaminen muiden yläpuolelle.

>> Jostain syystä en onnistu rekisteröitymään Suomi24:n.
        Kyllä tämä pääparka taas selkiytyy omana aikanaan. <<

Tuttu ilmiö minullakin. Nyt kyllä kuitenkin onnistuin hankkimaan itselleni rekisteröidyn nimimerkin ja jos sinä joskus onnistut siinä, niin voit lähettää postia minulle.

Nostan vielä tuon ketjun ylös, jossa meidän keskustelut jäivät kesken (http://keskustelu.suomi24.fi/t/14608240/a-ismi-alistava-uskonto).

Minulla iski myös väsymys, enkä jaksanut kirjoitella. Nyt on taas virkeämpi olo.
        Toivottavasti kukaan ei ala valittamaan siitä, että menee liikaa henkilökohtaisista asioista keskustelemiseen palstan aiheen ohi, jos pysytään vain yhdessä ketjussa...:-)

• Mietiskelyä

>> Olen lukenut päivittäin sinun aiemmpia kommenttejasi.
        En vain löytänyt, mutta löysin paljon muuta kiinnostavaa. <<

Ei se ketju käsitellyt varsinaisesti tuota asiaa, enkä kehtaa laittaa sitä tähän, koska en halua keskustella enää julkisesti noista asioista. Sitä paitsi poltin totaalisesti päreeni bushmannin kanssa, joten parempi vaan, kun ei enää muistella sitä ketjua..:-D

>> Mieltäni jäi kaivamaan se sisaren sanonta, että
        3 - Oliko hän tyhmän röyhkeä? <<

No minä luulen, että hänellä oli vain se asenne ja usko, mikä on monilla Jehovan todistajilla, että kaikki totuus tulee vain "uskollisen ja ymmärtäväisen orja(luokan)" kautta, joka toimii "totuuden kanavana". Eihän opetusta silloin voi ottaa vastaan keneltäkään "harhaoppiselta"...

Mutta en minä halua olla mikään "opettaja", vaan haluan vaan keskustella niistä asioista, joita olen löytänyt Raamatusta. Jokaisella on omia "löytöjään", joten olemme aivan samalla lähtöviivalla toistemme kanssa.

Raamatun opetus siis on se, ettei kukaan meistä ole opettajana toisten yläpuolella Matt.23:8, vaan olemme kaikki "Herran opetuslapsia" Jes.54:13.

Valitettavasti vain nämä uskonlahkot tahtovat tehdä meistä ihmisten orjia
        1. Kor.7:23 eli joidenkin ihmisten opetuslapsia.

>> Joka tapauksessa minä en kykene opettamaan.
        Tuli Alakulo kyläilemään taas Hämyn mukana... <<

Tämä "oppimisen este" useimmilla ihmisillä johtuu vain siitä, että ihmiset on aivopesty oman kirkkonsa tai lahkonsa taholta sellaisiin käsityksiin, joiden tarkoitus on vain korottaa omaa seurakuntaa. Ne vääristävät Raamatun sanomaa ja ovat vain Babylonin harhaoppia.

Ilm.18:7
        Niin paljon kuin hän on i t s e l l e e n k u n n i a a ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä'

Jehovan todistajien opetus "lihasta" ja "hengestä" (anteeksi, ei ole tarkoitus pahoittaa mieltäsi) vääristää Raamatun sanoman ja sen tarkoitus on vain tuon "taivaallisen orjaluokan" korottaminen muiden yläpuolelle.

>> Jostain syystä en onnistu rekisteröitymään Suomi24:n.
        Kyllä tämä pääparka taas selkiytyy omana aikanaan. <<

Tuttu ilmiö minullakin. Nyt kyllä kuitenkin onnistuin hankkimaan itselleni rekisteröidyn nimimerkin ja jos sinä joskus onnistut siinä, niin voit lähettää postia minulle.

Nostan vielä tuon ketjun ylös, jossa meidän keskustelut jäivät kesken (http://keskustelu.suomi24.fi/t/14608240/a-ismi-alistava-uskonto).

Minulla iski myös väsymys, enkä jaksanut kirjoitella. Nyt on taas virkeämpi olo.
        Toivottavasti kukaan ei ala valittamaan siitä, että menee liikaa henkilökohtaisista asioista keskustelemiseen palstan aiheen ohi, jos pysytään vain yhdessä ketjussa...:-)

Hei, "Kere", kurkkaatko "Ystävyys" osastolle, niin kenekään ei tarvitse ärsyyntyä meidän "grajojen ylityksistä" ;-D

Terveisin Marjaana

• annetaan.Älliä

Maailmassa ateisteja on 2 %. Palstalla, joka on hegellinen, heitä on 98 %. siis kukahan suoltaa ja mitä?

Jos ateisti haluaa omamielteistä kirjoittaa uskonnosta, niin voihan hän omalla palstallaan samanhenkisten kanssa vääntää, vaikka kuinka, eikä kenenkään kanssa tule ristiriitaa, vaan kaikki puhaltaa samaan henkeen.

Eli olisiko siitä ratkaisu asiaan.

Eihän Ladamiehet kirjoittele muualla kuin idän- ihmeitten palstalla, jaa paitsi ne bemarimiehet, jotka tarkoitushakuisesti vain vino- heikkeinä asuu siinä matkassa, mutta onko se Ladamiesten vika?

Siis eihän siitäkään palstasta tule mitään, kun berarimies ei ymmärrä sen "Ladan" henkeä, missä porukka elää. Huono vertaus, mutta silmiänne avaava.

Eikä se Lada muutu bemariksi, vaikka moottori siihen laitetaan, mutta elämässä ne kuitenkin tienpäällä kulkevat, niihin annetaan vakuutukset, ne katsastetaan ja aivan lupa olla liikenteessä.

Eli onko Bemarimiehissä jokin asenneongelma? Ohihan saa ajaa, jos tilannenopeus antaa myöten ja jos laatokka menee tilannenopeutta, voihan sitä laittomasti työntää bemarilla, mitä sillä pääsee.

Viranomainen sitten mittaa Bemarimiehen onnen, tapauskohtaisesti.

• >>>Maailmassa ateisteja on 2 %. Palstalla, joka on hegellinen, heitä on 98 %. siis
        kukahan suoltaa ja mitä? >>>

Maailmassa on ateisteja kylläkin noin 13 % ja lisäksi 23 % on uskonnottomia, WIN/GIA:n vuonna 2012 teettämän kyselytutkimuksen mukaan.

BBC:n vuonna 2004 kymmenessä eri maassa tekemässä kyselyssä tutkituissa maissa väestöstä keskimäärin 17 % on uskonnottomia. Eniten uskonnottomia oli Britanniassa (39 %).

Mitä tulee ateisti -sanan käyttöön pilkkaamistarkoituksessa, niin kristillisessä perinteessä sillä on vahvat juuret.

Nyt ateisti tarkoittaa henkilöä, jolla ei ole jumalallista alkuperää olevaa mielikuvituskaveria, mutta aikoinaan esim luterilaiset pilkkasivat katolisia ateisteiksi ja sama toisin päin.

Katolisten mielestä ortodoksit olivat ateisteja ja protestantit myös. Protestanttien mielestä kaikki muut olivat ateisteja paitsi he.

Eli jos käyttäisimme ateistia sen menneessä tarkoituksessa, noin 100 % planeetan asukkaista on ateisteja, koska jokainen on ateisti toisesta uskonnosta/lahkosta katsottuna, koska ettehän te pölvästit kukaan hyväksy toistenne jumalaa tai uskoa.

• bushmanni kirjoitti:

>>>Maailmassa ateisteja on 2 %. Palstalla, joka on hegellinen, heitä on 98 %. siis
        kukahan suoltaa ja mitä? >>>

Maailmassa on ateisteja kylläkin noin 13 % ja lisäksi 23 % on uskonnottomia, WIN/GIA:n vuonna 2012 teettämän kyselytutkimuksen mukaan.

BBC:n vuonna 2004 kymmenessä eri maassa tekemässä kyselyssä tutkituissa maissa väestöstä keskimäärin 17 % on uskonnottomia. Eniten uskonnottomia oli Britanniassa (39 %).

Mitä tulee ateisti -sanan käyttöön pilkkaamistarkoituksessa, niin kristillisessä perinteessä sillä on vahvat juuret.

Nyt ateisti tarkoittaa henkilöä, jolla ei ole jumalallista alkuperää olevaa mielikuvituskaveria, mutta aikoinaan esim luterilaiset pilkkasivat katolisia ateisteiksi ja sama toisin päin.

Katolisten mielestä ortodoksit olivat ateisteja ja protestantit myös. Protestanttien mielestä kaikki muut olivat ateisteja paitsi he.

Eli jos käyttäisimme ateistia sen menneessä tarkoituksessa, noin 100 % planeetan asukkaista on ateisteja, koska jokainen on ateisti toisesta uskonnosta/lahkosta katsottuna, koska ettehän te pölvästit kukaan hyväksy toistenne jumalaa tai uskoa.

Muistettakoon, että Roomassa ennen 300-lukua kristittyjä pidettiin ateisteina, koska he eivät kunnioittaneet muiden jumalia.

Roomassa toimi eräänlainen uskonnonvapaus ennen kristittyjen häiriköintiä varsin hyvin. Uusille jumalille oli aina tilaa.

• Yksi-usko

Anteeksi. Kun iltaisin luen hengellistä kirjallisuutta, olen halunnut jakaa teillekin ajatuksia. Eiväthän ne kauaa siinä ensi sivulla ole, jos niissä ei ole mitään kiinnostavaa.

• lueskelja

Ei täällä kukaan voi kirjoittamisesta mitään päättää. Minullakaan ei ole siihen määräämisvaltaa, mitä täällä kirjoitellaan. Mutta mielipide on. Voisit perustaa yhden oman ketjun ja jatkaa sinne aina kun haluat ja osallistua muihin ketjuihin mielin määrin. Jokainen kirjoitushan nostaa oman ketjusi sivun alkuun.

• kerettiläinen-

Tämä on >keskustelupalsta< ja jos haluaa jakaa ajatuksia, niin olisi hyvä olla edes siteeksi hieman jotain muutakin kuin pelkkä Raamatun paikka... siis miten "Sana tuli lihaksi"...

Raamatun paikkoja kyllä kuka tahansa löytää Raamatustaan ja voi lukea niitä itsekseen, mutta vasta sitten kun tulee eteen sellainen Raamatun paikka, että siitä haluaa >keskustellakin<, niin sen voi tuoda tänne ja kommentoida ensin itse sitä jotenkin.

Jos taas haluaa tuoda hyvän kirjaluettelon, niin sen voisi laittaa yhteen viestiin, jossa luettelisi nämä hyvät kirjat tai lukemisen arvoiset artikkelit.

Ja vaikka nämä Raamatunjakeita tai kirjaluetteloita sisältävät viestit eivät ole kauaa etusivulla, niin ne työntävät tieltään pois sellaiset keskusteluketjut, joissa ihmisten keskustelut ovat kesken, eikä se mielestäni ole kovinkaan huomaavaista.

Jos taas paheksut joitain ketjuja, niin voisit ilmaista paheksumisesi siinä ketjussa tai aloittaa itse ketjun, jossa ilmaiset paheksumisesi tämän palstan nykyisen asiantilan suhteen.

Siitä voitaisiin sitten yhdessä keskustella, että mitä asialle mahdollisesti olisi tehtävissä.

Tai jos ketju on mielestäsi sopimaton ja rikkoo palstan sääntöjä, niin voisit valittaa siitä, jolloin se ketju poistetaan.

• Yksi-usko

Ainiin. Olen ollut myös sihteerinä, joten on myös mukava treenata pikakirjoitusta.

• kerettiläinen-

Tämä palstahan on siis tarkoitettu keskustelua varten, eikä sitä varten, että joku opettaa muita (esim. eräs "hotellinpitäjä"...) tai että joku harjoittelee omaa pikakirjoitustaitoaan... ellei tämä ole käynyt vielä kaikille selväksi...

• Yksi-usko

Tämä palstahan on siis tarkoitettu keskustelua varten, eikä sitä varten, että joku opettaa muita (esim. eräs "hotellinpitäjä"...) tai että joku harjoittelee omaa pikakirjoitustaitoaan... ellei tämä ole käynyt vielä kaikille selväksi...

No joo. Oikeasti en harjoittele pikakirjoitusta, koska osaan sen. Se oli siis vitsi.

Olen aivan varma, että joku lukija on kiinnostunut niistäkin Raamatunpaikoista, joita olen laittanut. Jokaisessa Raamatunpaikassa on itsessään oma totuutensa. Kaikki eivät kirjoita tänne, jotka lukevat palstaa.

Olen myös sitä mieltä, että Jumalan rakkaudesta ja armosta ei täällä muut kovin paljon kirjoittele.

• harmistunutt
        Yksi-usko kirjoitti:

No joo. Oikeasti en harjoittele pikakirjoitusta, koska osaan sen. Se oli siis vitsi.

Olen aivan varma, että joku lukija on kiinnostunut niistäkin Raamatunpaikoista, joita olen laittanut. Jokaisessa Raamatunpaikassa on itsessään oma totuutensa. Kaikki eivät kirjoita tänne, jotka lukevat palstaa.

Olen myös sitä mieltä, että Jumalan rakkaudesta ja armosta ei täällä muut kovin paljon kirjoittele.

Tämä palsta ON keskustelua varten eikä mikään julkinen ilmoitustaulu raamatunteksteille.

• kerettiläinen-
        Yksi-usko kirjoitti:

>> Olen aivan varma, että joku lukija on kiinnostunut niistäkin Raamatunpaikoista, joita olen laittanut. Jokaisessa Raamatunpaikassa on itsessään oma totuutensa. Kaikki eivät kirjoita tänne, jotka lukevat palstaa.

Olen myös sitä mieltä, että Jumalan rakkaudesta ja armosta ei täällä muut kovin paljon kirjoittele. <<

No sittenhän suurinta Jumalan rakkaudesta ja armosta kirjoittelua on se, että kopioin tähän ketjuun koko Raamatun...tai ainakin kaikki ne kohdat, joissa puhutaan vain rakkaudesta ja armosta...niinkö...?

Vai onko se vain sanahelinää ilman mitään sisältöä?

Raamatussakin kerrotaan, miten "Sana tuli lihaksi", joten ellet sinä osaa kertoa mitään sellaista, miten tämä Sana on "saanut lihaa luiden ympärille" eli alkanut elää sinun elämässäsi, niin mitä me tyhjästä sanahelinästä kostumme?

Eli toistan vielä kerran, että tämä on keskustelupalsta ja jos sinä haluat keskustella Jumalan rakkaudesta ja armosta, niin kerro jotain ajatuksiasi ja/tai kokemuksiasi aiheesta ja laita siihen liittyvä(t) Raamatun paikka/paikat.

Ja laita vain niin monta aloitusta kuin sinulla itselläsi on aikaa ja/tai rahkeita osallistua.

• Yksi-usko

>> Olen aivan varma, että joku lukija on kiinnostunut niistäkin Raamatunpaikoista, joita olen laittanut. Jokaisessa Raamatunpaikassa on itsessään oma totuutensa. Kaikki eivät kirjoita tänne, jotka lukevat palstaa.

Olen myös sitä mieltä, että Jumalan rakkaudesta ja armosta ei täällä muut kovin paljon kirjoittele. <<

No sittenhän suurinta Jumalan rakkaudesta ja armosta kirjoittelua on se, että kopioin tähän ketjuun koko Raamatun...tai ainakin kaikki ne kohdat, joissa puhutaan vain rakkaudesta ja armosta...niinkö...?

Vai onko se vain sanahelinää ilman mitään sisältöä?

Raamatussakin kerrotaan, miten "Sana tuli lihaksi", joten ellet sinä osaa kertoa mitään sellaista, miten tämä Sana on "saanut lihaa luiden ympärille" eli alkanut elää sinun elämässäsi, niin mitä me tyhjästä sanahelinästä kostumme?

Eli toistan vielä kerran, että tämä on keskustelupalsta ja jos sinä haluat keskustella Jumalan rakkaudesta ja armosta, niin kerro jotain ajatuksiasi ja/tai kokemuksiasi aiheesta ja laita siihen liittyvä(t) Raamatun paikka/paikat.

Ja laita vain niin monta aloitusta kuin sinulla itselläsi on aikaa ja/tai rahkeita osallistua.

Raamatussa on sisältöä. Raamattu itsessään on täydellinen Jumalan sana. Kaikki muu höpinä siinä ympärillä on sanan helinää ja aiheuttaa vain kinastelua ja erimielisyyttä.

• Kyllähän täällä ja muutenkin paljon kirjoittamalla oppii nopeaksi kirjoittajaksi.

On hyvä idea opetella kymmensormijärjestelmän mukaiset paikat sormille. Ja sitten vain naputtelemaan, niin vauhti alkaa vähitellen parantua.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kymmensormijärjestelm%E4

On hauska huomata, miten lopulta ei tarvitse edes olla tietoinen sormistaan. Kun ajattelee jotakin sanaa tai lausetta, se vain ilmestyy itsestään kuvaruudulle.

Jos jompikumpi käsi on vähän väärässä paikassa, tulee vekkulia väärin kirjoitusta. Siksi kannattaa seurata katseella kirjoittamaansa. Vaikkapa sana Adventismi voi muuntua muotoon Sfbrnyidmi. 8-)

Näppäimistöissä on kyllä yleensä etusormien paikkojen tunnustelumerkit F- ja J-näppäimissä. Periaatteessa siis homman pitäisi onnistua ihan sokkonakin.

• v.aari kirjoitti:

Kyllähän täällä ja muutenkin paljon kirjoittamalla oppii nopeaksi kirjoittajaksi.

On hyvä idea opetella kymmensormijärjestelmän mukaiset paikat sormille. Ja sitten vain naputtelemaan, niin vauhti alkaa vähitellen parantua.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kymmensormijärjestelm%E4

On hauska huomata, miten lopulta ei tarvitse edes olla tietoinen sormistaan. Kun ajattelee jotakin sanaa tai lausetta, se vain ilmestyy itsestään kuvaruudulle.

Jos jompikumpi käsi on vähän väärässä paikassa, tulee vekkulia väärin kirjoitusta. Siksi kannattaa seurata katseella kirjoittamaansa. Vaikkapa sana Adventismi voi muuntua muotoon Sfbrnyidmi. 8-)

Näppäimistöissä on kyllä yleensä etusormien paikkojen tunnustelumerkit F- ja J-näppäimissä. Periaatteessa siis homman pitäisi onnistua ihan sokkonakin.

En hoksannut koodata ensimmäistä ä-kirjainta. Hohhoijaa näitten kanssa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kymmensormij%E4rjestelm%E4

• Exap

"Olenko ainoa, jota häiritsee se, että jotkut suoltavat tänne aloituksiaan liukuhihnalta "

Et ole. Mutta loppuu taas aikanaan sekin joskus kun eräs nimeltä mainitsematon joskus tajuaa ettei hänen tyhjissä aloituksissaan ole mitään mieltä.

• Nunneli

Hyvät keskustelut hukkuivat omavanhurskaaseen "opetukseen"!
      Pysyn kaukana, niin kauan kun Raamattua käytetään oman EGON pönkittämiseen! Jumalan sanan VÄÄRINKÄYTTÖÄ!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      75
      5023
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      16
      3403
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      24
      2710
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1760
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1342
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      235
      1243
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1025
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      912
    Aihe