Kerro mielipiteesi arkkipiispa Kari Mäkisestä

KerroTokiMielipiteesi

Kerro mielipiteesi arkkipiispa Kari Mäkisestä?

150

1080

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oiboiboib

Mielipiteeni siitä kahelista ei ole painokelpoinen.

• KirkostEront

Kuin variksenpelätin kurkkumaalla. (Jer 10:5)

• KirkostEront kirjoitti:

Kuin variksenpelätin kurkkumaalla. (Jer 10:5)

Räyhis, olet jo kertonut mielipiteesi.

• KTS--

Kari on hoitanut hienosti arkkipiisspan virkaa kuin myös edeltäjänsä.

HYVÄ!

• hekohekoheh

Mikähän sinäkin olet sitä arvioimaan?

• Humaani mies.

• hästmannen

Humaani hei, humaani hei, huputitit humaani hei!'
        Eiköhän Kari oteta taas pienet siivut

• KTS--

Kari ajaa meidän Islamistien asiaa.

HYVÄ!

• curlur

Usein ihmisen arvo ja teot näkyvät oikeammassa valossa vasta jokin aika hänen väistyttyään vaativasta tehtävästä.

• mies_paikallaan

Humaani mies, joka yrittää parhaansa mukaan viedä kirkkoa vihdoin ja viimein 2000-luvulle, vaikka patavanhoillinen fundissiipi haraa kynsin hampain vastaan. Arvostan arkkipiispaa, vaikken uskovainen olekaan.

• OletSamoillaLinjoilla

Arvostat siis Mäkisen tapaan muslimimamuraiskaajia ja rötöstelijöitä.

Hienoa kuulla tällaista avautumista sinulta. Tiedämme nyt mikä olet miehiäsi.

• UskokaaRaamatunJumalaa

Suurinta tekopyhyyttä on väittää, että opetus perustuu Jumalan Sanaan kun se ei perustu siihen. Hän toimii seuraten väärää henkeä ja korruptoitunutta lihaansa. Jokaisen ihmisen liha on korruptoitunut, sitä ei voi muuttaa. Siksi ihmisen on synnyttävä uudesti ylhäältä, ja antaessaan Herran vallita itseään, ihminen ei enää elä lihan himojen ja halujen mukaan vaan Pyhässä Hengessä.

Kari Mäkinen on omaksunut newage-jeesuksen ja pitää tätä "rakkauden lähdettä" (lue: luciferia) Jumalana. Hän ei opeta kapeaa tietä eli Jeesusta Kristusta, vaan laveaa tietä, antikristusta, kadotukseen johtavaa tietä.

Ei enää kestetä kuulla Jumalan Sanaa ja kun joku joka "saarnaa" jeesusta (tarkoituksella pienellä) puhuu sellaista mikä miellyttää ihmisen lihaa, valitaan valhe totuuden sijasta. Sen jälkeen puolustetaan tätä "omaa jumalaa", koska ei haluta Raamatun Jumalaa. Sama mitä Israelin kansa teki lähtiessään Egyptistä, hyvin opeasti unohti kuka Jumala on, ja alko palvomaan epäjumalia, tekivät jopa sen kultaisen vasikan. Sama tapahtuu hengellisessä mielessä tänäkin päivänä.

• torre11
        UskokaaRaamatunJumalaa kirjoitti:

Suurinta tekopyhyyttä on väittää, että opetus perustuu Jumalan Sanaan kun se ei perustu siihen. Hän toimii seuraten väärää henkeä ja korruptoitunutta lihaansa. Jokaisen ihmisen liha on korruptoitunut, sitä ei voi muuttaa. Siksi ihmisen on synnyttävä uudesti ylhäältä, ja antaessaan Herran vallita itseään, ihminen ei enää elä lihan himojen ja halujen mukaan vaan Pyhässä Hengessä.

Kari Mäkinen on omaksunut newage-jeesuksen ja pitää tätä "rakkauden lähdettä" (lue: luciferia) Jumalana. Hän ei opeta kapeaa tietä eli Jeesusta Kristusta, vaan laveaa tietä, antikristusta, kadotukseen johtavaa tietä.

Ei enää kestetä kuulla Jumalan Sanaa ja kun joku joka "saarnaa" jeesusta (tarkoituksella pienellä) puhuu sellaista mikä miellyttää ihmisen lihaa, valitaan valhe totuuden sijasta. Sen jälkeen puolustetaan tätä "omaa jumalaa", koska ei haluta Raamatun Jumalaa. Sama mitä Israelin kansa teki lähtiessään Egyptistä, hyvin opeasti unohti kuka Jumala on, ja alko palvomaan epäjumalia, tekivät jopa sen kultaisen vasikan. Sama tapahtuu hengellisessä mielessä tänäkin päivänä.

Voi sinua! Etkö näe, että Mäkinen olisi ilmetty Jeesus?

Kannattasi joskus miettiä pitempään ennen viestin lähettämistä. Mutta nyt pohdi mitä Jeesus painotti ja miten häneen suhtauduttiin, ja että mitä Mäkinen.

• Judegement
        OletSamoillaLinjoilla kirjoitti:

Arvostat siis Mäkisen tapaan muslimimamuraiskaajia ja rötöstelijöitä.

Hienoa kuulla tällaista avautumista sinulta. Tiedämme nyt mikä olet miehiäsi.

Jos sinä lainaamasi kommentin noin tulkitset niin onnea vaan valitsemallasi tiellä, varmaankin kenenkään turhaa maksaa vaivaa yrittää aloittaa keskustelua tuolla aenteella liikkeellä olevien kanssa.

• Mäkinen on toiminut oikein hyvin tehtävässään. Melkoinen osaaja tarvitsee olla, kun näinkin eripuraista joukkoa kirkossa on. Hän ei myöskään ole antanut kiusaajien vaikuttaa päätöksiinsä.

Siinä hän menee kuten edelliset viranhalitjatkin, uudistaen ja pitäen samalla vanhoja perinteitä yllä.

• mummomuori sanoi :
        Siinä hän menee kuten edelliset viranhaltijatkin, uudistaen ja pitäen samalla vanhoja perinteitä yllä.

• pertsa2012 kirjoitti:

mummomuori sanoi :
        Siinä hän menee kuten edelliset viranhaltijatkin, uudistaen ja pitäen samalla vanhoja perinteitä yllä.

Arvasin tämän.

• MiksiHimoitsetPertsaa
        torre12 kirjoitti:

Arvasin tämän.

Miksi himoitset Pertsaa?

• MiksiHimoitsetPertsaa kirjoitti:

Miksi himoitset Pertsaa?

Tärkeämpi kysymys on kuitenkin se, että miksi kuvittelet minun himoitsevan pertsaa?

• pertsa2012 kirjoitti:

mummomuori sanoi :

Kyllä hän kristitty on mutta siinä olet oikeassa että hän on ihminen siinä missä me muutkin.

• mummomuori kirjoitti:

Kyllä hän kristitty on mutta siinä olet oikeassa että hän on ihminen siinä missä me muutkin.

Tuli mieleen, että jos Jeesus olisi arkkipiispa, niin nuo pertsat saisivat kyllä huutia; Jeesus vihaa omahyväisiä itsensä korottajia. Jeesusta ei voitane pitää ihmisenä kuten me muutkin.

• HimoitsetPertsaa

• T.H.78

Ihmisten asettama, ei Jumalan! " Minä ylistän Sinua Isä, taivaan ja maan Herra, siitä että olet salannut itsesi maan oppineilta ja viisailta ja ilmoittanut itsesi lapsenmielisille. Näin olet , Sinä Pyhä Isä hyväksi todennut."

• kui2

Tarkoittako "lapsenmielisyys" ehkä samaa kuin ei ajatella mitään itse (siis aivojen narikkaan laittamista), eikä varsinkaan kyseenalaistaa mitään vaan voisiko se tarkoittaa jotakin aivan muuta?

• FUCKIFUUUC

Kari Mäkinen on törkyturpa valehtelija joka puhuu toista ja tekee toista.

1. Mäkinen sanoi olevansa köyhä pienituloinen nöyrä Jumalanpalvelija (150 000 euroa vuodessa ja siihen ei vielä laskettu työsuhde-etuja kuten ilmaista viinaa)
      2. Mäkinen sanoi että kirkko on homojen puolella homoavioliittoasiassa vaikka antoi virallisen lausunnon lakivaliokunnalle että homoavioliitot tulisi estää
      3. Mäkinen sanoi että kirkon ei tarvitse noudattaa lakia vaan voi suojella muslimiterroristeja jos niin haluaa.
      jne.

• Yksi toinenkin on sanonut, ettei lakia ei tarvitse noudattaa: Päivi Räsänen.

• FUCKIFUUUC

Oikein hyvä, olen samaa mieltä että Päivi Räsänen ja Mäkinen ovat kuin kaksi marjaa. Sillä erotuksella että Räsänen ei esitä muuta kuin on. Vaikka Räsäsen mielipiteistä olisi mitä mieltä niin ainakin hän seisoo niiden takana, toisin kuin Mäkinen.

• selkärankaton

Suomen suurenpia pellejä jolle vielä maksetaan huimaa palkaa, kehotti kirkkoo ottamaan suojiinsa näitä paperittomia matukasoja jotka ovat saaneet häädön Suomesta, vittu mikä paska koko rotannahka,, pelle,, puhus näistä köyhistä jotka jonottaa leipäjonoissa, jaa niin nehän on kantaväestöö ei niistä tarvii välittää ei pääse julkisuuteen jos heistä antaa mielipiteitä,,,

• nollastaeiparempaa

Täys nolla, synkkä ja epäuskottava ja pettänyt pappisvalansa opettaen toista kuin mitä Raamattu sanoo ja mihin on sitoutunut pappisvalassaan.

• luterilainen_

Kari Mäkinen on parhaimpia piispojamme tällä hetkellä. Tunnen hänet henkilökohtaisesti.

• epsut

Se, että tunnet hänet henkilökohtaisesti , ei tee hänestä erinomaista arkkipiispaa. Hän vain on niin epämääräinen tai jotenkin ponneton ja ei kovin intelligentti.

• luterilainen_
        epsut kirjoitti:

Se, että tunnet hänet henkilökohtaisesti , ei tee hänestä erinomaista arkkipiispaa. Hän vain on niin epämääräinen tai jotenkin ponneton ja ei kovin intelligentti.

Tunnen arkkipiispan henkilökohtaisesti, mutta se ei tee hänestä hyvää piispaa. Mutta koska tunnen hänet, tiedän että hän on hyvä piispa.

• en.kehuskelisi
        luterilainen_ kirjoitti:

Tunnen arkkipiispan henkilökohtaisesti, mutta se ei tee hänestä hyvää piispaa. Mutta koska tunnen hänet, tiedän että hän on hyvä piispa.

Sinuna en paljon kehuskelisi tuon liskon tuntemisella.

• Mäkisen ilmiasu on papinkaapuun verhoutunut ateistinen eksyttäjä.

• torre11

Arvasin tämän.

• Vaikuttaa aika rennolta tapaukselta. Kun kerran kirkolla on ne muuhun kuin absoluuttiseen vapaaehtoisuuteen perustuvat kytköksensä valtioon ja sitä kautta kansaan, niin parempi on, kun siellä johtoportaassa on rentoa sakkia mielummin kuin jotain kusipäisiä änkyräpönöttäjiä.

• Yrittäkää löytää uskonharjoituksestanne sitä perustusta vai onko teillä
        mitään uskoa / uskontoa??

• Sodoma mainittu kolme kertaa.

Jumala sanoi myös Sodomasta, jonka hän itse tuhosi: oli siis silminnäkijä. Ylpeys, itsekkyys, oma hyvinvointi tärkeintä, ei auteta köyhää ja eikä kurjaa, tehdään kauheuksia: yksi mainittu kauheus on silmitön väkivalta muualta tulleita kohtaan.

Onko kirkko tosiaan menossa tuollaista kohti? On aika vaikea uskoa.

• pertsa2012 kirjoitti:

Yrittäkää löytää uskonharjoituksestanne sitä perustusta vai onko teillä
        mitään uskoa / uskontoa??

Minulla ei ole uskoa/uskontoa. Tässä maassa kuitenkin on näköjään normaalina tapana liittää vauvoja kirkon jäseniksi sekä olettaa 18 vuoden ajan siitä eteenpäin, että kyseiset yksilöt haluavat kuulla kyseisen uskonnon paasausta koulussa ja armeijassa jne.

Näin ollen voi olla, että osa tällaisista yksilöistä saattaa haluta kommentoida näitä asioita siitäkin huolimatta, että itse eivät henkilökohtaisesti ns. sydämellään ole ottaneet eivätkä tule ottamaan osaa noihin menoihin. Niin kauan kun valtioon, mihin on tavalla tai toisella kunkin melko pakko kuulua, liittyy jokin uskonnollinen järjestö, niin oikein hyvä, että sen johtoportaaseen kuuluu humaaneja ihmisiä, eikä mitään kristofasistisia vouhottajia.

Tämä oli oma asiani, ja se on niin perusteltu, että vastaan et ainakaan voi väittää. Voit tietysti aina koittaa...

• torre12 kirjoitti:

Sodoma mainittu kolme kertaa.

Jumala sanoi myös Sodomasta, jonka hän itse tuhosi: oli siis silminnäkijä. Ylpeys, itsekkyys, oma hyvinvointi tärkeintä, ei auteta köyhää ja eikä kurjaa, tehdään kauheuksia: yksi mainittu kauheus on silmitön väkivalta muualta tulleita kohtaan.

Juu, kyllä tuo kuulostaa siltä, että eräällä lippalakkikaverilla on Sodoma-obsessio :D

• torre12 kirjoitti:

Sodoma mainittu kolme kertaa.

Sinä ja "uskosi" olette pelkkä likatahra hengellisellä kartalla.

• Atheonym kirjoitti:

Minulla ei ole uskoa/uskontoa. Tässä maassa kuitenkin on näköjään normaalina tapana liittää vauvoja kirkon jäseniksi sekä olettaa 18 vuoden ajan siitä eteenpäin, että kyseiset yksilöt haluavat kuulla kyseisen uskonnon paasausta koulussa ja armeijassa jne.

Näin ollen voi olla, että osa tällaisista yksilöistä saattaa haluta kommentoida näitä asioita siitäkin huolimatta, että itse eivät henkilökohtaisesti ns. sydämellään ole ottaneet eivätkä tule ottamaan osaa noihin menoihin. Niin kauan kun valtioon, mihin on tavalla tai toisella kunkin melko pakko kuulua, liittyy jokin uskonnollinen järjestö, niin oikein hyvä, että sen johtoportaaseen kuuluu humaaneja ihmisiä, eikä mitään kristofasistisia vouhottajia.

Tämä oli oma asiani, ja se on niin perusteltu, että vastaan et ainakaan voi väittää. Voit tietysti aina koittaa...

Vastaan sinulle silti Jumalan Sanalla :
        Joka uskoo ja kastetaan pelastuu , mutta joka ei usko se tuomitaan
        kadotukseen.

• pertsa2012 kirjoitti:

kadotukseen.

Joo ei siinä mitään. Minulla ei ole jumalasi sanan sanomista vastaan mitään. Olenhan minä itse ns. uskonnolliselle palstalle tullut kommentoimaan, ja otaksunkin täällä ns. jumalallista sanaa näkeväni. Tosiaan kuitenkin tuo kirkolliskulttuuri vaikuttaa maassamme kaikkiin jollain tavalla. Siksi esitin näkökulmani Mäkisestä.

Kirkolla on mahdollisuus vaikutusvaltaan. Se voi vaikuttaa minun elämääni, joten on oikein, että minäkin voin vaikuttaa sen elämään. En tiedä kuulutko itse kirkkoon, mutta minä en kuulu. Varmasti kirkon asema tässä maassa on silti sinulle paljon tärkeämpi kuin minulle, koska sinulla pelissä painaa myös uskonto - minullehan kirkko on vain politiikkaa.

Minä voisin teoriassa liittyä vaikka takaisin kirkkoon, jos näkisin sen organisaationa jatkavan riittävän paljon entistäkin humaanimmaksi muuttuneempana. Tekisin sen silloin vain poliittisista, en uskonnollista syistä.

• Atheonym kirjoitti:

Joo ei siinä mitään. Minulla ei ole jumalasi sanan sanomista vastaan mitään. Olenhan minä itse ns. uskonnolliselle palstalle tullut kommentoimaan, ja otaksunkin täällä ns. jumalallista sanaa näkeväni. Tosiaan kuitenkin tuo kirkolliskulttuuri vaikuttaa maassamme kaikkiin jollain tavalla. Siksi esitin näkökulmani Mäkisestä.

Kirkolla on mahdollisuus vaikutusvaltaan. Se voi vaikuttaa minun elämääni, joten on oikein, että minäkin voin vaikuttaa sen elämään. En tiedä kuulutko itse kirkkoon, mutta minä en kuulu. Varmasti kirkon asema tässä maassa on silti sinulle paljon tärkeämpi kuin minulle, koska sinulla pelissä painaa myös uskonto - minullehan kirkko on vain politiikkaa.

Minä voisin teoriassa liittyä vaikka takaisin kirkkoon, jos näkisin sen organisaationa jatkavan riittävän paljon entistäkin humaanimmaksi muuttuneempana. Tekisin sen silloin vain poliittisista, en uskonnollista syistä.

" En tiedä kuulutko itse kirkkoon, mutta minä en kuulu. "
        __
        En minäkään sillä uudestisyntymäni / Jumalan Kutsun jälkeen en enää voinut kuulua tuohon antikristilliseen yhteenliittymään.

Toivon Jumalani rakastavan minua edelleenkin huolimatta puutteellisuuksistani.

• pertsa2012 kirjoitti:

kadotukseen.

Taisi Jumalan sanasi nyt vähän lipsahtaa. Taas kerran.

Eräs varas/ryövärihän pelastui, vaikka oli tuskin kastetta ottanut. Vai voimmeko tehdä oletuksen, että kaste oli otettu?

Toivot Jumalan rakastavan sinua, vaikka olet "puutteellinen", mutta sanot, ettei Jumala rakasta yhtään homoa, heidän puutteellisuutensa sen estää?

• Usko.sinäkin
        torre12 kirjoitti:

Taisi Jumalan sanasi nyt vähän lipsahtaa. Taas kerran.

Eräs varas/ryövärihän pelastui, vaikka oli tuskin kastetta ottanut. Vai voimmeko tehdä oletuksen, että kaste oli otettu?

Toivot Jumalan rakastavan sinua, vaikka olet "puutteellinen", mutta sanot, ettei Jumala rakasta yhtään homoa, heidän puutteellisuutensa sen estää?

"Toivot Jumalan rakastavan sinua, vaikka olet "puutteellinen", mutta sanot, ettei Jumala rakasta yhtään homoa, heidän puutteellisuutensa sen estää?"

Jumala rakastaa monia homoja, kun ovat tehneet parannuksen ja ottaneet vastaan armon Jeesuksessa. Näin Jumala pääsee heitä sitten eheyttämään.

• pertsa2012 kirjoitti:

Sinä ja "uskosi" olette pelkkä likatahra hengellisellä kartalla.

Minä kylläkin puhun siitä mitä Jumala on sanonut. Sillä taas ei ole mitään tekemistä "uskoni" kanssa. Raamattu Raamattuna.

Ja Raamatussa ei eheytetä ainoatakaan homoa. Miksi ei, mietipä sitä. Miksi ehdollistat Jumala rakkauden? Jumalako ei kykene rakastamaan muita kuin parannuksen tehneitä? On aika heppoista kyllä. Rakkaus pitää siis ansaita.

• Usko.sinäkin kirjoitti:

"Toivot Jumalan rakastavan sinua, vaikka olet "puutteellinen", mutta sanot, ettei Jumala rakasta yhtään homoa, heidän puutteellisuutensa sen estää?"

Jumala rakastaa monia homoja, kun ovat tehneet parannuksen ja ottaneet vastaan armon Jeesuksessa. Näin Jumala pääsee heitä sitten eheyttämään.

>Jumala rakastaa monia homoja, kun ovat tehneet parannuksen ja ottaneet vastaan armon Jeesuksessa. Näin Jumala pääsee heitä sitten eheyttämään.

Kerrankin Korkkiruuvi on rehellinen ja myöntää, että Jumala ei rakasta homojen yli 95 prosentin enemmistöä.

Kumma muuten että Kaikkivaltiaan "pääseminen" hommiin on taas kiinni pienestä ihmisestä, joka antaa Hänelle luvan.

• kui2
        Usko.sinäkin kirjoitti:

No kerro miksi Jumala ilmeisesti rakastaa pertsaa vaikka pertsa on yhä puutteelinen omien sanojensa mukaan, vaik on mielestään varmaan tehnyt parannuksenkin silti yhä puutteellinen, mutta kelpaa kuitenkii?

Minkä verran saa/voi sitä puutteellisuutta olla mielestäsi ja mitä ehdottomasti ei, kerro nyt.

• Enhaluatunteakaan

Joka tuntee hänet henkilökohtaisesi, niin tuntija on samanalainen pönttö.

• mikä.se.on

"samanalainen"? Onko se joku uusi kansallisuus?

• mikä.se.on kirjoitti:

"samanalainen"? Onko se joku uusi kansallisuus?

Ehkä samaralainen, siis siitä kaupungista josta Lada Samara sai nimensä.

• obh123

Ei harmainta aavistusta mitä on miehiään. Siksi kommentoin wikipedia sivun pohjalta:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kari_Mäkinen

Kohdasta "näkemyksiä".

Pakolaisten turvallinen reitittäminen eurooppaan on kyllä ihan kristillinen näkemys ellei kyse olisi niin riskaabelista väestöstä kuin muslimeista. Toivottavasti suojan-antaja on myös eturintamassa jakamassa puhdasta kristinuskoa, jotta tulisi selväksi myös tulijoille mitkä on talon tavat.

Samaa sukupuolta olevien siunaaminen olisi paha virhe, koska se tarkoittaa synnin siunaamista, joka olisi Jumalan silmissä kauhistus. Silloin tulisi Jumalan kirous kirkkokunnan ylle. "Parempi olisi myllynkivi kaulassa" jne..

Nämä kaksi politiikkaa ovat myös ristiriidassa, koska jälkimmäisellä poltetaan siltoja ensimmäiseen. Jos kirkko ei pysty seisomaan Kristuksen armon kanssa syntiä vastaan, ei heistä ole myöskään sen julistajiksi "pakanoista pahimmille".

• Mutta kaikki intialaiset kelpaavat, eivätkä ole riskaabeleja, vaikka siellä raiskaavat ja tappavat pikkutyttöjä?

Kaksi samaa sukupuolta ei ole ollut Jumalan omasta mielestään synti eikä kirouksen aihe. Etkö tiennyt?

• torre12 kirjoitti:

Mutta kaikki intialaiset kelpaavat, eivätkä ole riskaabeleja, vaikka siellä raiskaavat ja tappavat pikkutyttöjä?

Kaksi samaa sukupuolta ei ole ollut Jumalan omasta mielestään synti eikä kirouksen aihe. Etkö tiennyt?

torrelle muille "uskoville" :

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

• obh123
        torre12 kirjoitti:

Mutta kaikki intialaiset kelpaavat, eivätkä ole riskaabeleja, vaikka siellä raiskaavat ja tappavat pikkutyttöjä?

Kyllä ne äärihindut tekee kristityillekkin pahaa Intiassa.

Sama homma kaikkien turvapaikanhakijoiden kohdalla eli aitoa synnintuntoa ja veren evankeliumia eetteriin kirkolta ja piispoilta. Mutta jos ne johtajat eivät julista sitä omalle kansalle, niin miten ne sitä julistaisi maahanmuuttajillekkaan. Pimenevällä tiellä ollaan Kari Mäkisen luterilaisessa kirkossa. Kumpa Jeesuksen Kristuksen valo saisi valaista ja aiheuttaa synnintunnon ihmisissä.

• pertsa2012 kirjoitti:

torrelle muille "uskoville" :

3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
        18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

Olet hiukan seonnut. Eihän Jumalalla ole mitään kahta samaa sukupuolta vastaan. He eivät vaan saa maata/yhtyä.

Sama kuin ei Jumalalla ole mitään kahta vastakkaista sukupuoltakaan vastaan. Mutta he eivät saa maata kuukautisten aikaan, ei saa maata toisen miehen vaimo kanssa, ei saa ottaa tätiään sivuvaimokseen.

• torre12 kirjoitti:

Olet hiukan seonnut. Eihän Jumalalla ole mitään kahta samaa sukupuolta vastaan. He eivät vaan saa maata/yhtyä.

Sama kuin ei Jumalalla ole mitään kahta vastakkaista sukupuoltakaan vastaan. Mutta he eivät saa maata kuukautisten aikaan, ei saa maata toisen miehen vaimo kanssa, ei saa ottaa tätiään sivuvaimokseen.

Haureuttahan te harjoitatte ja se on kiellettyä.

• pertsa2012 kirjoitti:

Haureuttahan te harjoitatte ja se on kiellettyä.

Tätä ei ole Jumala sanonut, vaan sinä. Etkö luota Jumalaan?

Ja mistä sinä tiedät mitä me harjoitamme tai mitä emme? Menet koko ajan ennakkoluulojesi mukaan. Tule joskus katsomaan meidän "pervoiluja" ja haureutta, niin saatat aika lailla yllättyä.

• ota.neuvo
        torre12 kirjoitti:

Ja mistä sinä tiedät mitä me harjoitamme tai mitä emme? Menet koko ajan ennakkoluulojesi mukaan. Tule joskus katsomaan meidän "pervoiluja" ja haureutta, niin saatat aika lailla yllättyä.

"Tätä ei ole Jumala sanonut, vaan sinä. "

Hyvä kun ymmärsit. Mitä aiot tehdä asialle? Joka on rikkonut yhdessä, on rikkonut kaikissa.

• EnLuotaMäkiseen
        torre12 kirjoitti:

En luota Kari Mäkiseen.

• ota.neuvo kirjoitti:

Hyvä kun ymmärsit. Mitä aiot tehdä asialle? Joka on rikkonut yhdessä, on rikkonut kaikissa.

En minä mitään tehdä pertsan ajatusten perusteella.

• PertsaJa.Kilu
        torre12 kirjoitti:

En minä mitään tehdä pertsan ajatusten perusteella.

Mitä sina sanoa.

• Judegement
        ota.neuvo kirjoitti:

Ei varmaankaan niin, ei jumala ole sanonut mitään koskaan eikä ole kirjoittanut sitä raamattuakaan, kyllä ne sanomiset ja raamatunlauseetkin on tulleet ihan ihmisten käsistä.

• Analyytikko

Kari Mäkinen jostain syystä (ja taidan tietää syyn?) vieroksuu Jeesukseen uskovaa vähemmistöä. Muslimivähemmistö hänelle kelpaa, mutta Herramme palvelijat ei. Tämä asia sitoo hänen mielensä, mikä vaikeuttaa viranhoitoa asioissa, joissa kuitenkin Jeesuksella on osa. Tällaista ristiriitaa ei kukaan ihminen kestä.

• Korkkiruuvi on tapansa mukaan huolissaan Patmokseen kuulumattoman lähimmäisensä psyykestä, ja juuri nyt lähimmäinen sattuu olemaan arkkipiispa.

Uskoisin että huoli olisi mitä voimakkaimmin molemminpuolinen, jos Mäkinen vain tuntisi Korkkarin.

• ijijiiuyuivoi....oivoi

Mäkinen on pelle.On ajanut kirkkolaivan nimensä mukaisesti karille.Sai eroamaan kirkosta yli 80.000 jäsentä homojen puolustajana. Jäsenpako jatkuu ja kasvaa samasta syystä kun samaa sukupuolinen olevien liittoja rydytään siunaamaan.
      Voihan siunailu............ Irja Askolan vuoksi myös erotaan, joka ei ole niinikään piispa vaan samanlainen humanoidi kuin Mäkinen.

• epäloogikoille

Jaa, mikäli ko. piispat olisivat ajaneet niitä asioita, jotka ovat ovat sinun ja aloittajan sydäntä lähellä, kirkossa olisi ehkä enää korkeintaan 20% suomalaisista.

• epäloogikoille kirjoitti:

Jaa, mikäli ko. piispat olisivat ajaneet niitä asioita, jotka ovat ovat sinun ja aloittajan sydäntä lähellä, kirkossa olisi ehkä enää korkeintaan 20% suomalaisista.

Juuri näin. Parempi että 80 000 eroaa homojen puolustamisen takia kuin 800 000 heidän kimppuunsa käymisen vuoksi.

• Näin se näemmä on että Luterilaisen kirkon pahimmat arvostelijat, jotka osaavat vain mustamaalata, ovat kirkon ulkopuolisia henkilöitä. Kirkkoa pommitetaan ja yritetään näin kaikin keinoin saada hajalle.

Mutta ihan vinkiksi, vaikka Mäkinen ei ole muiden piispojen esimies, niin kuka tässä asemassa sitten pitäisi olla?

• Näköjään avauksessa on sellainen virhe, että siinä olisi pitänyt pyytää _kielteistä_ mielipidettä Mäkisestä, kun kerran kaikki myönteiset saavat heti paskat niskaansa – eivätkä vähiten tutulta aloittajalta itseltään.

• Niimpä....

• Judegement

Vähän tuli mieleen jo otsikkoa lukiessa että tässä oli tarkoitus avauksella provosoida ja johdatella kaikki ateisti -ja homovihaajat samaan ketjuun, hyvin on onnistunut kieltämättä.

• kui2

-Minkälaista mielipidettä aloittaja odottaa? :D

• Räyhis odottaa tietysti sellaisia joille pääsee räyhäämään. Korkkiruuvi näköjään hoitaa sitten toisen osaston.

• kui2
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Räyhis odottaa tietysti sellaisia joille pääsee räyhäämään. Korkkiruuvi näköjään hoitaa sitten toisen osaston.

Juuri siksi kysyinkin, -lisäksi ehkä odotti/taa niitä hau-hau näkemyksiä ;)

• YhteistäRäyhikselle

Räyhis alias RepeRuutikallo fanittaa jostain syystä yli kaiken Mäkistä. Toisaalta tämä ei yllätä, onhan Räyhis yhtä säälittävä tapaus kuin Mäkinenkin.

• tällainenKäsitys

Kielteinen mielipide. Hän on unohtanut Lutherin opit ja keskittyy mamuihin ja homoihin. Kaikki poikkeava on suojeluksessa, tavallinen kansa pärjätköön miten taitaa. Hänellä on myös liikaa palkkaa noin joutavasta virasta.

• ripax

Mäkinen on kuin Veikko Vennamo siis kyllä kansa tietää! Raamattu on hänen mielestään kirja, josta voi valita vain sopivimmat kohdat muttei täyttä totuutta. Mäkinen ei usko Raamattuun ainoana uskonnollisena auktoriteettina. Kirkon tulee muuttaa ihmistä eikä ihmisen kirkkoa. Mäkinen ei ole valmis kärsimään uskon tähden, vaan hän mielistelee maallista ja sekulaaria yhteiskuntaa. Toivon ja rukoilen, että hän tulisi uskoon ja kirkko pelastuisi. Maaliskuussa, jos huonosti käy, kirkon jättävät juuri ne aktiivisimmat jäsenet, jotka rakastavat Raamattua Jumalan sanana.

• Tuossa lopussa tulikin se, mistä kenkä puristaa. Mäkinen kyllä tietää mikä Raamattu on ja miten se on muodostunut. Sen tietävät kaikki muutkin.

Jos rakastaa Raamattua Jumalan sanana, niin ollaan jo menty metsään. Itsekin menetin kaiken uskoni lukemalla Raamattua erittäin paljon. Paljastui mitä Raamattu on.

On parempi uskoa Jumalaan kuin Raamattuun.

• "Maaliskuussa, jos huonosti käy, kirkon jättävät juuri ne aktiivisimmat jäsenet..."

Mitä tuolloin tapahtuu?

• mummomuori kirjoitti:

"Maaliskuussa, jos huonosti käy, kirkon jättävät juuri ne aktiivisimmat jäsenet..."

Mitä tuolloin tapahtuu?

mummo sanoi :
        "Maaliskuussa, jos huonosti käy, kirkon jättävät juuri ne aktiivisimmat jäsenet..."

Mitä tuolloin tapahtuu?"

• pertsa2012 kirjoitti:

mummo sanoi :

Mitä tuolloin tapahtuu?"

Koska suurin osa suomalasista suhtautuu homoihin neutraalisti, ei voida olettaa kirkosta eromamisten juurikaan lisääntyvän. Pertsan kaltaisia on niin vähän, ettei sellaisten erot vaikuta mitään. Eihän pertsa itsekään tule eroamaan kirkosta maaliskuussa.

Ja kaiken kokeneena voin vakuuttaa, että vasta ensi maaliskuussa saan oikean avioliiton, jossa kaikki on kohdallaan.

• torre12 kirjoitti:

Koska suurin osa suomalasista suhtautuu homoihin neutraalisti, ei voida olettaa kirkosta eromamisten juurikaan lisääntyvän. Pertsan kaltaisia on niin vähän, ettei sellaisten erot vaikuta mitään. Eihän pertsa itsekään tule eroamaan kirkosta maaliskuussa.

Ja kaiken kokeneena voin vakuuttaa, että vasta ensi maaliskuussa saan oikean avioliiton, jossa kaikki on kohdallaan.

"Koska suurin osa suomalasista suhtautuu homoihin neutraalisti, ei voida olettaa kirkosta eromamisten juurikaan lisääntyvän. Pertsan kaltaisia on niin vähän, ettei sellaisten erot vaikuta mitään. Eihän pertsa itsekään tule eroamaan kirkosta maaliskuussa."
        Katsotaan nyt sitten mitä tulee tapahtumaan v2017.

• torre11
        pertsa2012 kirjoitti:

"Koska suurin osa suomalasista suhtautuu homoihin neutraalisti, ei voida olettaa kirkosta eromamisten juurikaan lisääntyvän. Pertsan kaltaisia on niin vähän, ettei sellaisten erot vaikuta mitään. Eihän pertsa itsekään tule eroamaan kirkosta maaliskuussa."
        Katsotaan nyt sitten mitä tulee tapahtumaan v2017.

Vuonna 2017 tapahtuu sitä, että minä ja moni muu homoseksuaali menee avioliittoon. Suomi on 100 vuotias.

Mutta sinun "tempauksesi" ei tapahdu. Olet ollut tähän asti väärässä joka asiassa. Voiko tapahtua vuonna 2017, että pertsa olisi kerrankin oikeassa? Tai kaikki ääriänkyrät joko poistetaan täältä tai he jäävät tänne, ja sitten temmataaankin aivan jotkut muut.

• torre11 kirjoitti:

Vuonna 2017 tapahtuu sitä, että minä ja moni muu homoseksuaali menee avioliittoon. Suomi on 100 vuotias.

Mutta sinun "tempauksesi" ei tapahdu. Olet ollut tähän asti väärässä joka asiassa. Voiko tapahtua vuonna 2017, että pertsa olisi kerrankin oikeassa? Tai kaikki ääriänkyrät joko poistetaan täältä tai he jäävät tänne, ja sitten temmataaankin aivan jotkut muut.

torre sanoi :

Papiston tuomitsemisen hetki on koittamassa.

• pertsa2012 kirjoitti:

torre sanoi :

Papiston tuomitsemisen hetki on koittamassa.

Tajuatko edes tätä: ei avioliittoja solmita hengellisessä mielessä. Kukin kyllä saa pitää avioliittojaan niin hengellisinä kuin haluavat.

Papit tuskin Saatanaa palvelevat. Eihän Jumala ja Jeesus olleet homoseksuaalisia ja avioliittoja vastaan, vaikka kirkossa vihkiminen ei olekaan Raamatun ja Jumalan tahdon mukaista.

• pertsa2012 kirjoitti:

mummo sanoi :

Mitä tuolloin tapahtuu?"

Se jää nähtäväksi. Oletan että he ovat jo aikaa sitten eronneet, jotka eivät asiaa hyväksy.

• ukkommmmm

Kari Mäkine oli antanut Turun tuomikirkon jouluhartauden puheen pidon Tarja Haloselle. Itse isopalkkainen luikuri luki vain Herran siunauksen . Sen olisi osannut lukea vaikka ukko m.

• kyselenaihmettelen

Kari Mäkinen hajoitti kirkon ykseyden sylyilemällä maailman mielipiteitä, kuten homoliittoja. Jos hän olisi pysynyt luterilaisessa Raamatun uskottavavuudessa ja tunnustuksessa, niin kirkosta erot eivät olisi olleet niin suuria kuin ne hänen virkakautenaan olleet olleet.
      Yhteenvetona sanoisin: Suomen heikoin piispa pitkiin aikoihin. Kirkosta erot saatavat kunnolla vasta rysähtää kunhan pölkkyparit ja hameniekat astelevat alttarille. Se on suurempi kriisi kuin arvaammekaan.
      Arkkipiispa on pettänyt pappis- piispanvalansa.Miksi häntä ei voida erottaa ?

• Ja kuitenkaan arkkipiispa Kari Mäkinen ei ole ehdottanut sitä, että kirkko ja papit alkaisivat vihkimään homopareja. Asia ei ole edes Mäkisen päätettävissä.

Siksi kai ei häntä voida erottaa.

• eivoisanoamitään

Minä en tunne koko miestä, en ole koskaan häntä tavannut.

• moraalinrappio

Ettekö ole lukenut Raamattua? Jumalan tuomiot alkavat Herran huoneesta ja näemme selvin merkein että Jumala on hylännyt luterilaisen kirkon, sen piispat ja tehnyt siitä saastaisen. Ei oikea kristillisyys hyväksyisi sitä väärää oppia, mitä luterilainen kirkko tällä hetkellä opettaa. Rukoilkaa sen puolesta että kirkko kääntyisi.

• Ja miten näkyy, että Jumala millään tavalla tuomitsee Suomen kirkon? En hyväksy tässä omia tuntemuksia.

• kui2

Ne heteroeroamise, - ne heteroeroamiset uudet naimiset, Jumalan sanan vastaisesti - kukaan ei taaskaan paasaa niistä kun melken suurin osa itse on ....tai ainakin joku läheinen tai kumminkaima, uskonveli- tai sisar- niin eihän sitä toki.... Jumalakin lie on jo unhottanut ne Raamatunjakeet, siltä tämä näyttää että ei se enää siitä rankase, vai -. ??

• Demokraattisesti, kirkon sääntöjen mukaan valitusta arkkipiispasta ei liene oikeasti kenelläkään mitään pahaa sanottavaa.

• Uskovien omalla kielellä: koska Mäkistä vastaan hyökätään voimakkaasti, niin Mäkinen tietää olevansa oikealla asialla ja oikeassa.

Tätähän se käytännössä on; "saastainen luikuri".

• torre12 kirjoitti:

Uskovien omalla kielellä: koska Mäkistä vastaan hyökätään voimakkaasti, niin Mäkinen tietää olevansa oikealla asialla ja oikeassa.

Niin, voisihan tuossa käyttää noiden joidenkin uskovien omaa logiikkaa!

• MäkinenIslaminAsialla
        torre12 kirjoitti:

Uskovien omalla kielellä: koska Mäkistä vastaan hyökätään voimakkaasti, niin Mäkinen tietää olevansa oikealla asialla ja oikeassa.

Niin tokihan Mäkinen on mielestäsi oikealla asialla, Torre. Mäkinenhän on henkeen ja vereen Islamin asialla.

• MäkinenIslaminAsialla kirjoitti:

Niin tokihan Mäkinen on mielestäsi oikealla asialla, Torre. Mäkinenhän on henkeen ja vereen Islamin asialla.

Niinhän teillä uskovilla on tapana ajatella, että mitä enemmän teitä vihataan, sitä enemmän tiedätte olevanne oikealla tiellä.

Suomeen on tullut sattuneesta syystä muslimeja: Irakissa on 9 miljoonaa ihmistä humanitaarisen avun tarpeessa. Orpo päätti palauttaa vähintään 70% tulleista, joten väkisinkin osa on palautettu väärin perustein riippumatta heidän taustastaan.

• VaikutatMielisairaalta
        torre12 kirjoitti:

Niinhän teillä uskovilla on tapana ajatella, että mitä enemmän teitä vihataan, sitä enemmän tiedätte olevanne oikealla tiellä.

Suomeen on tullut sattuneesta syystä muslimeja: Irakissa on 9 miljoonaa ihmistä humanitaarisen avun tarpeessa. Orpo päätti palauttaa vähintään 70% tulleista, joten väkisinkin osa on palautettu väärin perustein riippumatta heidän taustastaan.

Niin, sinähän haluat Suomeen tunnetusti lisää muslimimamuraiskaajia -ja rikollisia. 99 prosenttia Irakista tulleista partslapsiloisista voitaisiin hyvin palauttaa takaisin. Suomi ei ole koko maailman sosiaalitoimisto.

Tällaisia tapauksia ihailet, Torre:
        http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005026506.html

• kui2
        VaikutatMielisairaalta kirjoitti:

Niin, sinähän haluat Suomeen tunnetusti lisää muslimimamuraiskaajia -ja rikollisia. 99 prosenttia Irakista tulleista partslapsiloisista voitaisiin hyvin palauttaa takaisin. Suomi ei ole koko maailman sosiaalitoimisto.

Tällaisia tapauksia ihailet, Torre:
        http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005026506.html

Niin mutta niinhän te tosiaan uskotte ja sanotte aina itse että mitä enemmän teitä vastustetaan, sitä varmemmin olette okeassa, koska Jumalan omia aina vastustetaan :D, Eikö siis Kari voisi ajatella nyt samaan tyyliin teidän vastusteluistanne eli kääntää kaikki omaksi voitokseen ja edukseen :), niinhän teette tekin.

Ymmärrätkös? Eli Kun sanot jotain jollekin josta tämä ei pidä - niin hän vain toteaa olevansa oikealla tiellä, koska sinä erimielinen vastustat- niin se on hänelle vain vakuutus vakuutuksen päälle että on oikeassa, tämä on tyyli jota käytätte ja se on myös teille opetettu ja niin te olette aina oikeassa ja onnellisia siitä - sekin on kyllä melko ovela taktiikka :D. - jos ei hoksaa vilkaista sen taakse - kaik ei hoksaa..

Teille opetetaan opettamalla kaikki nuo niksit, eikös vain opetetakin?

• hyväpiispa

KARI MÄKINEN ON KAIKKIEN AIKOJEN PARAS ARKKIPIISPA. HÄN ON YMMÄRTÄVÄ PERSOONALLINEN LÄMMINHENKINEN.

IHIMINEN ISOLLA I: LLÄ

• JumalanTerveKarille

Terve Kari! Mitä kuuluu?

• hehhehee

seisooko sulla kun irja pudottaa raappahousut alas ja levittää turpeat reitensä auki ja sanoo nuole mua

• Judegement

Lämminhenkisyys ja inhimillisyys ei ole enää muodissa, sorry.

• NIINonNiin

Arvatkaapa, keiden lempisana on "Mäkisen kirkko". Olisiko aloittaja taas tästä leiristä? Ei se muuten koskaan ole ollut kenenkään ihmisen kirkko. Eihän Suomikaan ole Niinistön Suomi.

Vaikea sanoa mp. ihmisestä, jota ei tunne. Mäkinenkin saa polvistua kerran, kuten kaikki me muutkin suurimman tuomarin eteen ja antaa Jumalan sitten kertoa mielipiteensä.

Ei tuo propaganda auta yhtään siihen, että ihmisiä enempää kirkosta eroaisi vaikka miten yrität. Osahan liittyy takaisin juuri tällaisen propagandan vuoksi, kun ymmärtävät, mistä on kyse.

Johtajat vaihtuvat kirkoissa, valtioissa ja ovat jokainen omanlaisensa, mutta Jumalapa ei vaihdukaan :)

• Jep. Minäkin periaatteessa voisin liittyä takaisin kirkkoon tuon räyhäpropagandan vastalauseeksi, ja tämä ei tällä kertaa ole sarkasmia. En kuitenkaan ala myymään omia periaatteitani puoltamalla jotain karttamaani järjestelmää siksi, että joku muu taho vastustaa tuota järjestelmää lokakampanjoinnin keinoin.

Kirkko saa ihan itse näyttää, että miten se pärjää Räyhiksen kaltaisten pellejen edessä, vai pärjääkökään. Minun pitäisi liittyä vaikka mihin, jos haluaisin liittymällä puolustaa jotain asioita, ja osa noista liityttävistä asioista voisivat olla taas keskenään ristiriidassa jne. Maailma on monimutkainen, ja vain tätä käsittämään liian avuttomat idiootit yrittävät selittää sen yksinkertaisemmaksi.

Se minua kyllä ihmetyttää, että miksi nuo räyhääjät eivät vain perusta omaa kirkkoaan, jos ei nykyinen kelpaa. No tuo kyllä oli sarkasmia. En minä ihmettele, vaan tiedän mistä on kyse. Eiväthän he tee sitä siksi, että eivät pysty tekemään sitä työtä mitä kirkon pystyttäminen (organisaationa) vaatii, vaan mielummin joko yrittävät vallata olemassaolevan systeemin itselleen tai sitten kuin ilkikuriset kakarat, jotka eivät valtausyrityksessään onnistuneet, yrittävät kusta sen päälle.

En minä itseasiassa tuollaisen pelehtimiseen tämmöistä kommenttia kummempaa osaa halua ottaakaan!

• Tempaus2016 kirjoitti:

Jep. Minäkin periaatteessa voisin liittyä takaisin kirkkoon tuon räyhäpropagandan vastalauseeksi, ja tämä ei tällä kertaa ole sarkasmia. En kuitenkaan ala myymään omia periaatteitani puoltamalla jotain karttamaani järjestelmää siksi, että joku muu taho vastustaa tuota järjestelmää lokakampanjoinnin keinoin.

Kirkko saa ihan itse näyttää, että miten se pärjää Räyhiksen kaltaisten pellejen edessä, vai pärjääkökään. Minun pitäisi liittyä vaikka mihin, jos haluaisin liittymällä puolustaa jotain asioita, ja osa noista liityttävistä asioista voisivat olla taas keskenään ristiriidassa jne. Maailma on monimutkainen, ja vain tätä käsittämään liian avuttomat idiootit yrittävät selittää sen yksinkertaisemmaksi.

Se minua kyllä ihmetyttää, että miksi nuo räyhääjät eivät vain perusta omaa kirkkoaan, jos ei nykyinen kelpaa. No tuo kyllä oli sarkasmia. En minä ihmettele, vaan tiedän mistä on kyse. Eiväthän he tee sitä siksi, että eivät pysty tekemään sitä työtä mitä kirkon pystyttäminen (organisaationa) vaatii, vaan mielummin joko yrittävät vallata olemassaolevan systeemin itselleen tai sitten kuin ilkikuriset kakarat, jotka eivät valtausyrityksessään onnistuneet, yrittävät kusta sen päälle.

En minä itseasiassa tuollaisen pelehtimiseen tämmöistä kommenttia kummempaa osaa halua ottaakaan!

"Eiväthän he tee sitä siksi, että eivät pysty tekemään sitä työtä mitä kirkon pystyttäminen (organisaationa) vaatii, vaan mielummin joko yrittävät vallata olemassaolevan systeemin itselleen..."

Ehkä siellä kuvitelmissa on, jotta kaikki luterilaiset "kääntyvät" "oikeaan" oppiin jahka heillä on valta organisaatiossa?

• näinsemeneevain

Yhä harvempi haluaa enää maksaa Kari Mäkisen atistikirkolle euroja. Se on rivijäsenenen mielipide.

• Tuskin sen takia paljonkaan erotaan, että Mäkinen on piispana vaan sen takia erotaan, että rahat ovat ainakin pääkaupunkiseudulla tiukalla ja uskonnollisuudesta on yleensäkin vieraannuttu.

• jk-----------

Köyhempiä ihmiset ovat muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Siellä Kauniaisen-Espoon akselilla on vain rikkaita, koska köyhiä sinne ei oteta.
      Siitä huolimatta ei koskaan pääkaupunkiseudulle ei ikinä asumaan.
      Siellä ei huvita mennä edes kirkkoon, kun tietää mitä soopaa sieltä tulee.

• Kauniaisista en tiedä, mutta Espoossa asuu paljon näitä pienipalkkaisia hoitoalan työntekijöitä ja myyjiä joilla on tosi pienet palkat ja jos vuokra tai lainanlyhennysmenot ovat 1000-1500 euroa kuussa niin tiukoilla on. Puhumattakaan nyt edes työttömistä ja pienituloisista eläkeläisistä.

• Judegement

Ihmiset nyt asuu siellä mihin varat edellyttää, kai siitäkin joku mielensä pahoittaa kun ei kauniaisiin pääse. Lohdun sanaksi voin mainita että tuskin ne valittajat siellä Kauniaisissa kuitenkaan viihtyisi, kaikki on niin tylsän rauhallista ja hiljaista omien lähiöiden luonnolliseen elämänmenoon verrattuna.

• evita-eikirj

Hyvä paimen kokoaa lauman yhteen ja etsii kadonneetkin lampaat. Paha paimen tulee tuhoamaan ja hajottamaan lauman.
      Miten arvelette Mäkisen toimineen.

• Mikä on kirkon "lauma"? Jäsenet?

Kirkkoon kuului vuonna 1900 kaikki suomalaiset, sen jälkeen on väki vähentynyt, eikä nousua ole ollut edes näköpiirissä. Mäkinenkään ei ole kyennyt muutamaan suuntaa.

• Mäkinen on joutuntu tekemään suuren työn juuri siksi, että kirkon sisällä on niin monenlaista joukkoa. On lestadiolaisia, on tavallisia kristittyjä, on fundamentalisteja, on körttejä, on vaikka mitä.

Aika hyvin kokonaisuus on pysynyt mutta todennäköisesti nämä "hajottajat" esim. viidenlaäiset ja muutt, tulevat tekemään railoja yhä syvemmäksi.

• evita-eikirj
        mummomuori kirjoitti:

Mäkinen on joutuntu tekemään suuren työn juuri siksi, että kirkon sisällä on niin monenlaista joukkoa. On lestadiolaisia, on tavallisia kristittyjä, on fundamentalisteja, on körttejä, on vaikka mitä.

Aika hyvin kokonaisuus on pysynyt mutta todennäköisesti nämä "hajottajat" esim. viidenlaäiset ja muutt, tulevat tekemään railoja yhä syvemmäksi.

Kautta aikain on herätysliikkeet pystyneet toimimaan yhdessä ja yhteydessä luterilaisen kirkon kanssa. Mikä sen Mäkisen aikana olisi tehnyt vaikeammaksi?

• Judegement

En kuulu laumaeläimiin pelkän periaatteen perusteella, ainoastaan omaa järkeä käyttäen asiasta riippuen.

• hahmoteihyvät

Kari Mäkinen, liuhuparta, on ja pysyy. Valitettavasti. Onneksi Irja Visa-vinkuu Askola siirtyi eläkkeelle.

• kui2

Eikä hän vasta marraskuussa siirry, kenet haluaisit tilalle? - Monelle "hartaalle" uskovalle tällä palstalla näyttää ulkonäköseikatkin merkitsevän aika suurta osaa mitä piispoihin tulee - ulkönäköä siis ainakin voivat haukkua silloin kun eivät tykkää - ei tietyst muulloin. - Sekin on kyllä outoa uskovaisuutta kun ulkönäkö haukutaan kun ei tykätä mielipiteistä.

On tuo niin lapsellista, lieneekö Raamatun tarkoittamaa "lapsenkaltaisuutta". mene tiedä kunkin aivoituksia..

• >> Kerro mielipiteesi arkkipiispa Kari Mäkisestä <<

Heti kun Mäkinen kertoo ensimmäisen selkeän oman mielipiteensä jostakin asiasta, niin lupaan kommentoida sitä.

• äitykkä

Mäkinen on palkkapaimen, ei kulje Raamatun viitoittamalla tiellä.

• Oikeammin: ei kulje sillä tiellä mitä sinä kuvittelet Raamatun viitoittamaksi tieksi.

• YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

Oikeammin: ei kulje sillä tiellä mitä sinä kuvittelet Raamatun viitoittamaksi tieksi.

Hyvä oikaisu.

• Judegement

Siitä on useinmiten seurannut vain sortamista, epätasa-arvoa ja verenvuodatusta kun ihmiset on alkaneet noudattaa uskontojen arvomaailmaa liian kirjaimellisesti.

• nää_on_näitä

Tekee parhaansa kuin kuka tahansa. Siihen samaan tähtäävät kaikki, parhaaseensa. Mitä muuta voi keltään vaatia.
      Juuri niiden kadonneiden lampaiden vuoksihan tällä jokainen....
      Tunteeko joku olevansa mukana sikisi että vain itsellä on täydellisyys, hyvä on pidä hyvänäsi, Jumalan täydellisyyteen kului myös sallia omenan syönti, joten en minäkään ole sinua kieltämässä
      Olihan tuhlaajapojallakin veljeksiä jotka eivät lähteneet Isänsä kotoa. Minä kuitenkin läksin tänne maailmaan ja navikaattoria opettelen lukemaan että jospa tästä kotia kohti jonain päivänä.

• Näisevanon

Mäkinen tekee parhaansa että ihmiset eroavat kirkosta. Heti kun hän ilmestyy änkyttämään televisioon ihmiset heräävät kirkosta eroaikeissaan.

• KTS--

Kari ajaa Islamin asiaa.

• Kerron.kun.kysyt

En kerro yksin Kari Mäkisestä vaan kerron että jokainen (joka ikinen) joka kumartaa ihmistä enemmän kuin Jumalaa ei ole Jumalalle kelvollinen hänen sanansa saattaja. Jokainen Sanan opettaja joka opettaa Raamatun vastaisesti, on vastuussa Jumalalle opettaako hän sanan mukaisesti pyhää sanaa.

• Mäkisestä

Väärässä virassa. Ulvilan pappina oli esimerkillisen hyvä.
      Liekö jotain haitallista noussut päähän arkkipiispan viran myötä.

• Outotyyppitosiaan

Melestäni kirkon johtajan virkaan tulee valita sellainen henkilö, jolla itsellään on uskoa ja lujaa luottamusta siihen, minkä pohjalle suomenkin Ev.luterilainen kirkko on perustettu, siis raamattuun. Arkipiista on erottautunut häpeäkseen julkisuudessa puolustamalla kaikkea kirkon vastaista toimintaa ja itki jopa sitäkin, kun piispat eivät halunneet mennän hänen talutusnuorassaan raamatun vastaiseen samaa sukupuolta olevien vihkimiseen kirkossa.

• Judegement

Mielestäni kaikkiin virkoihin pitäisi valita ateisti tai ainakin henkilö joka ei ole tavallista tolkun kansalaista enempää hurahtanut uskontoihin, erityisesti tämä olisi suotavaa politiikassa.

• isukkiukkilo

Piru nauraa yhdessä Mäkisen kanssa.Ei ole hyväksi luterilaiselle kirkolle. Kirkosta erot kiihtyvät kun hän änkyttää jotakin, josta ei mitää selvää mitähän tarkoittaa.

• Ei vanhoilliset juurikaan eroa kirkosta vaikka Mäkinen "änkyttäisi" mitä. Liberaalit taas eroaa Mäkisestä huolimatta eikä hänen vuokseen.

Huvittaisi nähdä Mäkisen seuraajana syntiä, parannusta ja Helvettiä jyrisevä Jumalan ruoska. Siitä seuraava eroaalto olisi kirkolle taloudellisesti kohtalokas, muutamien änkyröitten erot taas eivät merkkaa yhtään mitään.

Kyllä ainakin minä ymmärrän Mäkisen puhetta. Ei siinä mitään vaikeaa ole, vaikka en uskosta osattomana aina samaa mieltä olekaan. Ja kun tiedän mitä tähän taas on tulossa, totean että kyllä Mäkinen minun mielestäni täysin selvästi uskoo Jumalaan, vaikka ei tietenkään jaa pahimpien änkyröitten melko kammottavaa uskonversiota.

• pääsee-hörönauru

Voi Repe-kulta. Ei meidän kirkon konservatiivit ole jyrisseet moneen sataan vuoteen mitään parannusta ja helvettiä. Näkee kyllä ettet ole millään muotoa kartalla. Olisiko parempi ettet sekaantuisi asioihin, joista et mitään tiedä.

• pääsee-hörönauru
        pääsee-hörönauru kirjoitti:

Voi Repe-kulta. Ei meidän kirkon konservatiivit ole jyrisseet moneen sataan vuoteen mitään parannusta ja helvettiä. Näkee kyllä ettet ole millään muotoa kartalla. Olisiko parempi ettet sekaantuisi asioihin, joista et mitään tiedä.

Olen jopa joskus kuunnellut läppärilläni uteliaisuuttani muutaman Lähetyshiippakunnan, konservatiivisimman luterilaisuushaaran siis, messuja. Ei sielläkään ollut mitään parannusta ja helvettiä jyriseviä pappeja paikalla. Voi Repe-kulta, sinä pettyisit. Sinun kaikki stereotypiasi, joista pidät kiivaasti kiinni elääksesi, romahtaisivat.

• pääsee-hörönauru

Ja tiedoksi teille, se oli se porukka, joka potkittiin ulos täältä, koska olivat liian konservatiivisia. Konservatiiveja toki kirkossa sisälläkin on vielä, mutta en ole onnistunut heidänkään saarnoissaan kuulemaan helvetillä pelottelua.

• TietoaRäyhiksestä

RepeRuutikallo alias Räyhis Einolle työelämässä, joten hänellä on vähän liikaakin aikaa "pohtia" asioita :D

• nytNaurattaa
        TietoaRäyhiksestä kirjoitti:

RepeRuutikallo alias Räyhis Einolle työelämässä, joten hänellä on vähän liikaakin aikaa "pohtia" asioita :D

Einoko, kuka Eino?

• TietoaRäyhiksestä

Ja tiedoksi teille, se oli se porukka, joka potkittiin ulos täältä, koska olivat liian konservatiivisia. Konservatiiveja toki kirkossa sisälläkin on vielä, mutta en ole onnistunut heidänkään saarnoissaan kuulemaan helvetillä pelottelua.

RepeRuutikallo alias Räyhis ei ole työelämässä, joten hänellä on vähän liikaakin aikaa "pohtia" asioita :D

• ReinoEino
        TietoaRäyhiksestä kirjoitti:

RepeRuutikallo alias Räyhis ei ole työelämässä, joten hänellä on vähän liikaakin aikaa "pohtia" asioita :D

Onko Reinon oikea nimi Eino?

• pääsee-hörönauru

Ne olivat muuten ihan hyviäkin ne messut, koska meillähän on nyt paljon pelkkää vaihtoehtomessua ja jos halusi kuulla perinteisen, niin sieltä sitten kuuli. Lisäksi oli virsiä, joita siihen aikaan harrastin. He sitten hankkivat lisävirsikirjan, joten se jäi siihen. Olisin varmaan kuunnellutkin enemmän, nimenomaan aina silloin kun ei Yleradiosta tullut tavallista messua, vaan jotain kokeiluita, joita tekevät kaikki nykyään. Sitten läppärillä on huono kuunnella, koska minulla ei ole kaiuttimia tässä. Ainakin silloin ne olivat ihan hyviä, vaikka kestikin vähän pitempään puolitoista tuntia.

• Judegement

Helvetillä ja sarvipäillä pelottelu ei enää pure ihmisiin kuten vuosisadat sitten.

• pääsee-hörönauru kirjoitti:

>Olisiko parempi ettet sekaantuisi asioihin, joista et mitään tiedä.

Eihän teille voi sellaista monopolia jättää. :D

Minusta tuntuu, että juuri sinä et tiedä entisajan saarnoista mitään. Yleensähän kiihkouskovaisten historiantuntemus on erittäin heikko, mikä on palstoilta karusti selvinnyt.

• pääsee-hörönauru
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Olisiko parempi ettet sekaantuisi asioihin, joista et mitään tiedä.

Eihän teille voi sellaista monopolia jättää. :D

Minusta tuntuu, että juuri sinä et tiedä entisajan saarnoista mitään. Yleensähän kiihkouskovaisten historiantuntemus on erittäin heikko, mikä on palstoilta karusti selvinnyt.

Voi poikaparka. Sinä kuvittelet minua kiihkouskovaiseksi. Tuo minua huolestuttaa. Ei muuten, mutta alatte vielä kiihkossanne tappamaan. Sitähän minä juuri sinulle sanoin ,että niitä ei nykyaikana pidetä. Tunnen historian läpikotaisin. Yritän siis lisätä tietoasi kristityistä, ettet ala tappamaan ketään tai yllytä vihapuheillasi ketään rauhaa rakastavien kristittyjen kimppuun.

Oliko sinun pappasi joskus joku vapaan suunnan uskovainen, ja ilmeisesti kaikuja hänestä, mistä mahdat puhua. Olet itse luterilainen, joten kiihkouskovaisten kanssa ei ollut tullut oltua oikein. Sinun tietosi ovat siis historiassa.

Teidän täytyisi tosiaan tutustua ihan paikan päällä esim. luterilaiseen kirkkoon. Hämmästyisit sitten kun luterilainen pappi olisi pitänyt puheen, eikä olisi mitään kiihkoa ja helvetinmaalausta ja kävisi ilmi, että ei tuo ollutkaan liberaali.

Jopa Kari Kuula, joka on liberaali, on naureskellut, että ylipäätään nykylänsimaisessa kristinuskossa vältellään kadotus-sanaa.

• pääsee-hörönauru

Jos et ole koskaan käynyt luterilaisessa kirkossa, neuvoksi: Siellä on se kaava, silloin jos on, eikä joku vaihtoehtomessu (vaihtoehtomessuja harrastavat myös konservatiivit, kertakaikisesti kyllästymiseen asti, joten tosiaan tavallista saattaa olla vaikea kuulla). Siinä luetaan Raamatun kohtia jne., niissä korkeintaan saattaa tulla jotain ilmi, mutta ei siellä erikseen saarnassa aleta uhkailla. Siinä on vuosikierto, aihe on vuosikierron mukaan. Raamattua kyllä luetaan ääneen jonkin verran , että jos se sitten on kiihkouskovaisuutta....Ei liturgiassakaan muistaakseni ole mitään uhkailua helvetillä.

Ei teidän sitten auta muu kuin tulla heittämään kivillä meitä kamalia kiihkouskovaisia luterilaisia, luterilaisia kirkkoja on kuitenkin mukavasti joka kulmalla, ei tarvitse edes kauas lähteä kiviä heittelemään.

Minkä takia kiihdytte niin, jos näitä teidän vääriä käsityksiänne yrittää oikaista? Te kiihdytte ihan hysteerisiksi ja alatta vain huutaa kiihkouskovaista. Enkä minä siis itse lähetyshiippakuntalainen ole, mutta eivät he tosiaan noiden perusteella kuullostaneet kiihkouskovaisilta, ei liioin hihhuleilta, eikä siellä ollut ihmeparannusta ja dollarisaarnaajia ja minkäänlaista karismaattista toimintaa ja helvettien huutoa, ei todellakaan.

Lestadiolaisista en tiedä, mitä he tekevät, mutta tuskin hekään nykyaikana pitävät lestadiuksen tulipalosaarnoja.

Luterilaisuus ylipäätään ei ole helvetistä käsin lähtöä.

• Judegement

Arvostan, inhimillisiä arvoja omaava mies jo osaa ajatella omallakin päällään eikä vain orjallisesti lampaana seuraa uskontojen auktoriteettejä.

• Judegement

Olisi hyvien tapojen ja etiketin mukaista että myös ketjun avaaja kertoo mielipiteensä.

• Mäkinen ei ole hengellinen ihminen, vaan maallinen. Hänen motiivinsa ei ole palvella Jumalaa, ja opettaa hänen sanaansa.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      682
      2637
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      31
      1326
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      112
      1205
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      12
      1175
    5. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      46
      1064
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      93
      985
    7. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      105
      939
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      102
      898
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      779
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      761
    Aihe