Tietoa joka kannattaa katsoa !

nyt.kaikki.lukemaan

Tässä teille kaikille joita totuus kiinnostaa:

http://www.tv7.fi/vod/search/?q=Luominen vai evoluutio? - suuri keskusteluilta

Saa katsoa evokkiuskoisetkin jos uskaltaa. Totuus ei pala tulessakaan ja tiede näyttää entistä enemmän evouskon humpuukiksi.

243

1574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuutelen

      Raamatun totuus ei ole sama asia kuin ihmisten mielipiteet Raamatun totuudesta.
      Katsoin muutaman ja ymmärrän että vaikka tarkoitus olisikin hyvä ei kaikki oivallukset kuitenkaan olleet perusteltavissa.
      1.Korinttolaiskirje:
      4:6 Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.

      • yritäedespikkasen

        ------Katsoin muutaman ja ymmärrän että vaikka tarkoitus olisikin hyvä ei kaikki oivallukset kuitenkaan olleet perusteltavissa.----

        Niinkö, mutta kuitenkaan et halua kertoa mikä ei ollut ja mikä oli vikana.


      • seolipäällimmäinenhuomio
        yritäedespikkasen kirjoitti:

        ------Katsoin muutaman ja ymmärrän että vaikka tarkoitus olisikin hyvä ei kaikki oivallukset kuitenkaan olleet perusteltavissa.----

        Niinkö, mutta kuitenkaan et halua kertoa mikä ei ollut ja mikä oli vikana.

        Yhteys Raamatun sanomaan puuttui.
        Ihmiset esittelevät omia ajatuksiaan eikä oikeastaan kerro mitään samaa kuin mitä luemme Raamatusta.


    • hyväätietoo

      Jos raamatussa lukisi et ole valmis kun joku päivä tippuu 10 miljardia sammakkoa taivaalta joka korvaa ihmiskunnan tämäkin uskottaisiin totuutena. Tai jos yksi käskyistä olisi että saa käydä vain kerran kuukaudessa suihkussa sekin olisi jumalan sanaa jota noudatettais vaikka home kasvais kainalokarvoissa.

      • hae.ammattiapua

        Älä pelkää, ei tipu. Jos pelko ei muuten hellitä niin mene toki tohtorille, saat vihreitä tabuja, ne auttaa.


      • nyt.kaikki.lukemaan

        No älä puhu sekavia, Luterilainen luupää.


    • tieteenharrastaja

      Vilkaisin. Ei olisi kannattanut.

      • Muutama sana Reinikaiselta riitti. Mies puhuu täyttä puppua. Ihmettelen, jos ei itse tiedä valehtelevansa.


      • tieteenharrastaja
        agnoskepo kirjoitti:

        Muutama sana Reinikaiselta riitti. Mies puhuu täyttä puppua. Ihmettelen, jos ei itse tiedä valehtelevansa.

        Jonkun pitäisi huomauttaa DNA:n erilaisia lukumahdolisuuksia taivasteleville, että niinhän ruokareseptikin toimii. Takaperin lukemalla tulee sama safka kuin etuperin, ja osajoukollakin tulee jotakin, vaikkei ehkä yhtä hyvää.


      • ookkonäänero
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Jonkun pitäisi huomauttaa DNA:n erilaisia lukumahdolisuuksia taivasteleville, että niinhän ruokareseptikin toimii. Takaperin lukemalla tulee sama safka kuin etuperin, ja osajoukollakin tulee jotakin, vaikkei ehkä yhtä hyvää.

        Ihanko totta, päteekö tuo viisautesi myös tietokoneohjelmiin? Niihinhän DNA:n ohjelmia tulee verrata.


      • mitämuutavielä
        agnoskepo kirjoitti:

        Muutama sana Reinikaiselta riitti. Mies puhuu täyttä puppua. Ihmettelen, jos ei itse tiedä valehtelevansa.

        Sinulla varmaan on perustelut tuolle höpinällesi mutta jostain syystä et vain halua niitä kertoa. Onko näin?


      • keksi.edes.jotain

        Perustelut jos on !


      • mitämuutavielä kirjoitti:

        Sinulla varmaan on perustelut tuolle höpinällesi mutta jostain syystä et vain halua niitä kertoa. Onko näin?

        >Sinulla varmaan on perustelut tuolle höpinällesi mutta jostain syystä et vain halua niitä kertoa. Onko näin?

        Reinikaisen juttuja on täällä puitu vuosien mittaan sadat kerrat ja perin köykäisiksi on ne havaittu. Olipa hän vajaat kolme vuotta sitten itsekin palstalla saarnaamassa muutaman tunnin ajan, kunnes suuttui ilmeisesti siihen ettei saanutkaan osakseen samaa palvontaa kuin rakkaiden kreationistiuskovaistensa joukossa.


      • tieteenharrastaja
        ookkonäänero kirjoitti:

        Ihanko totta, päteekö tuo viisautesi myös tietokoneohjelmiin? Niihinhän DNA:n ohjelmia tulee verrata.

        Ei päde tietokoneohjelmiin, jollainen DNA ei myöskään ole. DNA:ssakin se pätee lähinnä geeniin, joka on ohje rakentaa proteiinimolekyyli aminohappoja yhdistelemällä. Vähän niinkuin drinkin sekoittaminen.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Ei päde tietokoneohjelmiin, jollainen DNA ei myöskään ole. DNA:ssakin se pätee lähinnä geeniin, joka on ohje rakentaa proteiinimolekyyli aminohappoja yhdistelemällä. Vähän niinkuin drinkin sekoittaminen.

        evoluutiota ei ole

        LOGIIKKA

        Lait, säännöt ja ohjeet laaditaan. Mitään ei synny ittekseen. Luonnonlaeilla on LAATIJANSA. Mikään ei toimi ilman sääntöjä. Pelejä ei voi olla (eikä pelata) ilman sääntöjä. Jne...


      • logiikka
        yurki1000js kirjoitti:

        evoluutiota ei ole

        LOGIIKKA

        Lait, säännöt ja ohjeet laaditaan. Mitään ei synny ittekseen. Luonnonlaeilla on LAATIJANSA. Mikään ei toimi ilman sääntöjä. Pelejä ei voi olla (eikä pelata) ilman sääntöjä. Jne...

        Mutta miten se kaiken laativa Jumala voikin sitten yhtäkkiä olla olemassa ilman että kukaan häntä loi? Tähän kysymykseen en ole ikinä saanut tyydyttävää vastausta.


      • oletkoerimielinenkin
        yurki1000js kirjoitti:

        evoluutiota ei ole

        LOGIIKKA

        Lait, säännöt ja ohjeet laaditaan. Mitään ei synny ittekseen. Luonnonlaeilla on LAATIJANSA. Mikään ei toimi ilman sääntöjä. Pelejä ei voi olla (eikä pelata) ilman sääntöjä. Jne...

        On täysin eri asia tutkia Raamatun sanoman juonta ja ryhtyä noudattamaan Raamalunlauseita.
        Jeesushan sen kertoo;
        5:37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
        5:39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.


      • oletpuupää
        logiikka kirjoitti:

        Mutta miten se kaiken laativa Jumala voikin sitten yhtäkkiä olla olemassa ilman että kukaan häntä loi? Tähän kysymykseen en ole ikinä saanut tyydyttävää vastausta.

        Vähintäänkin yhtä varmasti kuin universumikin on olemassa.
        Jumala on "MINÄ OLEN" ja josta jokainen joka tietää olevansa olemassa on saanut alkunsa. Miksi muuten kaikki mitä tiedetään olevan olemassa noudattaa järjellä ymmärrettävää logiikkaa? Muutenhan siinä ei oli mitään järkevää tutkittavaakaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=hoCUe-BvX5I


      • meitäpetetään
        yurki1000js kirjoitti:

        evoluutiota ei ole

        LOGIIKKA

        Lait, säännöt ja ohjeet laaditaan. Mitään ei synny ittekseen. Luonnonlaeilla on LAATIJANSA. Mikään ei toimi ilman sääntöjä. Pelejä ei voi olla (eikä pelata) ilman sääntöjä. Jne...

        Merkittävin luontoon vaikuttaja on nykyajan ihminen. Ja nykyajan ihminen on historian pahin tuholainen tällä pallolla.
        Ihmisen pahuus ilmenee sanoja käyttäen johtaen ihmisiä väärillä tiedoilla ja suoranaisilla valheilla. On turhaa kuvitella että tiedettä ei käytettäisi siinä pelivälineenä. Ja evoluutioteoria on yksi väline jolla ihmisten huomio viedään pois siitä mitä maailmassamme oikeasti tapahtuu.

        https://www.youtube.com/watch?v=vHtjzGSncVM


      • meitäpetetään kirjoitti:

        Merkittävin luontoon vaikuttaja on nykyajan ihminen. Ja nykyajan ihminen on historian pahin tuholainen tällä pallolla.
        Ihmisen pahuus ilmenee sanoja käyttäen johtaen ihmisiä väärillä tiedoilla ja suoranaisilla valheilla. On turhaa kuvitella että tiedettä ei käytettäisi siinä pelivälineenä. Ja evoluutioteoria on yksi väline jolla ihmisten huomio viedään pois siitä mitä maailmassamme oikeasti tapahtuu.

        https://www.youtube.com/watch?v=vHtjzGSncVM

        "Ihmisen pahuus ilmenee sanoja käyttäen johtaen ihmisiä väärillä tiedoilla ja suoranaisilla valheilla."

        Kuten kreationismilla.

        "Ja evoluutioteoria on yksi väline jolla ihmisten huomio viedään pois siitä mitä maailmassamme oikeasti tapahtuu."

        No olipas Darwin siinä tapauksessa kaukonäköinen.


      • kukassesotiikaikkialla
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        "Ihmisen pahuus ilmenee sanoja käyttäen johtaen ihmisiä väärillä tiedoilla ja suoranaisilla valheilla."

        Kuten kreationismilla.

        "Ja evoluutioteoria on yksi väline jolla ihmisten huomio viedään pois siitä mitä maailmassamme oikeasti tapahtuu."

        No olipas Darwin siinä tapauksessa kaukonäköinen.

        Kreationismilla ei vaikuteta siinä miten maailmaa hallitaan valheen ja väkivallan voimalla.
        Maailman johdossa olevat vaikuttavat Raamatussa kerrotulla tavalla sortaen kansakntia hyökäten niihin valheellisin perustein ja ylläpitäen epäjärjestystä ja köyhyyttä.
        1. Ennustus, jonka profeetta Habakuk näki.
        2. Kuinka kauan, Herra, minun täytyy apua huutaa, ja sinä et kuule, parkua sinulle: "Väkivaltaa!" ja sinä et auta?
        3. Minkätähden sinä annat minun nähdä vääryyttä ja itse katselet turmiota? Minun edessäni on hävitys ja väkivalta; on syntynyt riita, ja on noussut tora.
        4. Sentähden on laki heikko, ja oikeus ei tule milloinkaan voimaan. Sillä jumalaton saartaa vanhurskaan; sentähden oikeus vääristetään.
        5. Katsokaa kansojen joukkoon, katselkaa ja kauhistukaa, sillä minä teen teidän päivinänne teon, jota ette uskoisi, jos siitä kerrottaisiin.
        6. Sillä katso, minä nostan kaldealaiset, tuiman ja rajun kansan, joka kulkee maata lavealti ja ottaa omaksensa asuinsijat, jotka eivät ole sen.
        7. Se on hirmuinen ja peljättävä, siitä itsestään tulee sen oikeus ja sen korkeus.
        8. Sen hevoset ovat nopeammat kuin pantterit, ne juoksevat kiivaammin kuin sudet illoin. Sen ratsumiehet kiidättävät - kaukaa tulevat sen ratsumiehet, ne lentävät, niinkuin kotka syöksyy syönnökselleen.
        9. Se tulee kaikkinensa väkivallan tekoon, heidän kasvojensa suunta on suoraan eteenpäin; se kokoaa vankeja kuin hietaa.
        10. Pilkkanaan pitää se kuninkaat ja naurunansa ruhtinaat. Se nauraa kaikille varustuksille, kasaa kokoon hiekkaa ja valloittaa ne.
        11. Sitten se tuulena kiitää ja hyökkää, mutta joutuu syynalaiseksi, tuo, jolla oma voimansa on jumalana.
        12. Etkö sinä ole ikiajoista asti Herra, minun pyhä Jumalani? Me emme kuole! Sinä, Herra, olet pannut sen tuomioksi; sinä, kallio, olet asettanut sen kuritukseksi.
        13. Sinun silmäsi ovat puhtaat, niin ettet voi katsoa pahaa etkä saata katsella turmiota. Minkätähden sinä katselet uskottomia, olet vaiti, kun jumalaton nielee hurskaampansa,
        14. teet ihmiset samankaltaisiksi kuin meren kalat, kuin matelevaiset, joilla ei ole hallitsijaa?
        15. Se nostaa heidät kaikki ylös koukulla, vetää heidät pyydyksessään ja kokoaa heidät verkkoonsa. Sentähden se iloitsee ja riemuitsee.
        16. Sentähden se uhraa pyydykselleen ja polttaa uhreja verkollensa, sillä niitten turvin sen osa on rasvainen, sen ruoka lihava.
        17. Saako se sentähden tyhjentää pyydyksensä, aina surmata kansoja säälimättä?


      • IlkimyksenTeologitäti
        kukassesotiikaikkialla kirjoitti:

        Kreationismilla ei vaikuteta siinä miten maailmaa hallitaan valheen ja väkivallan voimalla.
        Maailman johdossa olevat vaikuttavat Raamatussa kerrotulla tavalla sortaen kansakntia hyökäten niihin valheellisin perustein ja ylläpitäen epäjärjestystä ja köyhyyttä.
        1. Ennustus, jonka profeetta Habakuk näki.
        2. Kuinka kauan, Herra, minun täytyy apua huutaa, ja sinä et kuule, parkua sinulle: "Väkivaltaa!" ja sinä et auta?
        3. Minkätähden sinä annat minun nähdä vääryyttä ja itse katselet turmiota? Minun edessäni on hävitys ja väkivalta; on syntynyt riita, ja on noussut tora.
        4. Sentähden on laki heikko, ja oikeus ei tule milloinkaan voimaan. Sillä jumalaton saartaa vanhurskaan; sentähden oikeus vääristetään.
        5. Katsokaa kansojen joukkoon, katselkaa ja kauhistukaa, sillä minä teen teidän päivinänne teon, jota ette uskoisi, jos siitä kerrottaisiin.
        6. Sillä katso, minä nostan kaldealaiset, tuiman ja rajun kansan, joka kulkee maata lavealti ja ottaa omaksensa asuinsijat, jotka eivät ole sen.
        7. Se on hirmuinen ja peljättävä, siitä itsestään tulee sen oikeus ja sen korkeus.
        8. Sen hevoset ovat nopeammat kuin pantterit, ne juoksevat kiivaammin kuin sudet illoin. Sen ratsumiehet kiidättävät - kaukaa tulevat sen ratsumiehet, ne lentävät, niinkuin kotka syöksyy syönnökselleen.
        9. Se tulee kaikkinensa väkivallan tekoon, heidän kasvojensa suunta on suoraan eteenpäin; se kokoaa vankeja kuin hietaa.
        10. Pilkkanaan pitää se kuninkaat ja naurunansa ruhtinaat. Se nauraa kaikille varustuksille, kasaa kokoon hiekkaa ja valloittaa ne.
        11. Sitten se tuulena kiitää ja hyökkää, mutta joutuu syynalaiseksi, tuo, jolla oma voimansa on jumalana.
        12. Etkö sinä ole ikiajoista asti Herra, minun pyhä Jumalani? Me emme kuole! Sinä, Herra, olet pannut sen tuomioksi; sinä, kallio, olet asettanut sen kuritukseksi.
        13. Sinun silmäsi ovat puhtaat, niin ettet voi katsoa pahaa etkä saata katsella turmiota. Minkätähden sinä katselet uskottomia, olet vaiti, kun jumalaton nielee hurskaampansa,
        14. teet ihmiset samankaltaisiksi kuin meren kalat, kuin matelevaiset, joilla ei ole hallitsijaa?
        15. Se nostaa heidät kaikki ylös koukulla, vetää heidät pyydyksessään ja kokoaa heidät verkkoonsa. Sentähden se iloitsee ja riemuitsee.
        16. Sentähden se uhraa pyydykselleen ja polttaa uhreja verkollensa, sillä niitten turvin sen osa on rasvainen, sen ruoka lihava.
        17. Saako se sentähden tyhjentää pyydyksensä, aina surmata kansoja säälimättä?

        "Kreationismilla ei vaikuteta siinä miten maailmaa hallitaan valheen ja väkivallan voimalla. Maailman johdossa olevat vaikuttavat Raamatussa kerrotulla tavalla sortaen kansakntia hyökäten niihin valheellisin perustein ja ylläpitäen epäjärjestystä ja köyhyyttä."

        Islamistiterroristit ovat kreationisteja ja taitaapa melkoinen osa amerikkalaisista sotilastoimenpiteiden päättäjistä uskoa tosissaan samaan jumalaan kuin isisläiset ja sinä ja uskonveljesi. (Kyllä, islam on juutalais-kristillisestä uskonnosta erkaantunut haara ja muslimit uskovat tasan samaan jumalaan kuin amerikkalaiset ökykristityt ja sinä ja uskonveljesi.) Itänaapurista ei oikein tiedä, Putin veljeilee ortodoksien kanssa mutta mahtaako olla aito uskova.


      • kukassesotiikaikkialla
        IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        "Kreationismilla ei vaikuteta siinä miten maailmaa hallitaan valheen ja väkivallan voimalla. Maailman johdossa olevat vaikuttavat Raamatussa kerrotulla tavalla sortaen kansakntia hyökäten niihin valheellisin perustein ja ylläpitäen epäjärjestystä ja köyhyyttä."

        Islamistiterroristit ovat kreationisteja ja taitaapa melkoinen osa amerikkalaisista sotilastoimenpiteiden päättäjistä uskoa tosissaan samaan jumalaan kuin isisläiset ja sinä ja uskonveljesi. (Kyllä, islam on juutalais-kristillisestä uskonnosta erkaantunut haara ja muslimit uskovat tasan samaan jumalaan kuin amerikkalaiset ökykristityt ja sinä ja uskonveljesi.) Itänaapurista ei oikein tiedä, Putin veljeilee ortodoksien kanssa mutta mahtaako olla aito uskova.

        Kreationismia ei löydy Raamatusta.
        Olen lukenut Raamatun läpi monta kertaa.
        Olen yrittänyt lukiessani tehdä jonkunlaisen mielikuvan koko sanoman yhtenäisestä juonesta siten että pyrin jättämään ulkopuolelle kaiken mitä olen saarnoissa kuullut opetettavan ja minkälainen uskomus aiemmin on minulla ollut vallitsevana käsityksenäni.
        Hämmästyin kuinka paljon se käsitys tuli muuttumaan ja miten eri asioille löytyi ainakin minua itseäni tyydyttävä uusi yhtenäinen käsitys.
        Samalla kun erkaannuin entisistä opeista luottamukseni Raamattuun lisääntyi merkittävästi. Uskon siis edelleen mutta en niinkuin kukaan on Raamattua selittänyt.
        En siksi usko kreationistien opetuksiin kuten luonnollisesti en usko myöskään evoluutioteoriaan.
        Minulle Raamattu osoitti muiden oppien lisäksi kreationisminkin vääräksi.
        En väitä tietäväni kaikkea mutta itselleni tiedän mistä vastauksia on syytä etsiä.
        En niin että luomiseen usko olisi väärää mutta niin että kreationistien argumentit luomisen puolesta ovat epäkelpoisia ja luonnosta todisteettomia.
        Kreationisti ja evoluutioon uskoja voivat löytää parhaimmillaan samat havainnot mutta eivät niillä voi perustella teorioitaan oikeiksi.
        Joka muuta väittää liioittelee viisaudestaan.


      • kuutelen
        IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        "Kreationismilla ei vaikuteta siinä miten maailmaa hallitaan valheen ja väkivallan voimalla. Maailman johdossa olevat vaikuttavat Raamatussa kerrotulla tavalla sortaen kansakntia hyökäten niihin valheellisin perustein ja ylläpitäen epäjärjestystä ja köyhyyttä."

        Islamistiterroristit ovat kreationisteja ja taitaapa melkoinen osa amerikkalaisista sotilastoimenpiteiden päättäjistä uskoa tosissaan samaan jumalaan kuin isisläiset ja sinä ja uskonveljesi. (Kyllä, islam on juutalais-kristillisestä uskonnosta erkaantunut haara ja muslimit uskovat tasan samaan jumalaan kuin amerikkalaiset ökykristityt ja sinä ja uskonveljesi.) Itänaapurista ei oikein tiedä, Putin veljeilee ortodoksien kanssa mutta mahtaako olla aito uskova.

        Sinulle jumalaan uskominen tarkoittaa ihan eri asiaa kuin minulla.
        Minä uskon niihin asioihin joita Jumala on ilmoittanut. Sinä kiistelet olemassaoloon uskomisesta. Joten vaikka uskoisit jumalan olemassaoloon ja muuten toikkaroisit niinkuin nytkin siitä ei olisi sinulle mitään hyötyä.
        Koita hyvä neitonen tulla järkiisi. Vai oletko blondi?


      • nytirryjopettaa
        logiikka kirjoitti:

        Mutta miten se kaiken laativa Jumala voikin sitten yhtäkkiä olla olemassa ilman että kukaan häntä loi? Tähän kysymykseen en ole ikinä saanut tyydyttävää vastausta.

        Jumalan nimi on "Minäolen".
        Sen voi kääntää myös sanaksi "olen olemassa"/olemassaolo

        Joten mikäli havaitset joskus tulevaisuudessa että jotain on olemassa se johtuu siitä että Jumala on.

        Hebreaksi tuo on vielä ihmeellisemmin selitettävissä.


      • kukassesotiikaikkialla kirjoitti:

        Kreationismia ei löydy Raamatusta.
        Olen lukenut Raamatun läpi monta kertaa.
        Olen yrittänyt lukiessani tehdä jonkunlaisen mielikuvan koko sanoman yhtenäisestä juonesta siten että pyrin jättämään ulkopuolelle kaiken mitä olen saarnoissa kuullut opetettavan ja minkälainen uskomus aiemmin on minulla ollut vallitsevana käsityksenäni.
        Hämmästyin kuinka paljon se käsitys tuli muuttumaan ja miten eri asioille löytyi ainakin minua itseäni tyydyttävä uusi yhtenäinen käsitys.
        Samalla kun erkaannuin entisistä opeista luottamukseni Raamattuun lisääntyi merkittävästi. Uskon siis edelleen mutta en niinkuin kukaan on Raamattua selittänyt.
        En siksi usko kreationistien opetuksiin kuten luonnollisesti en usko myöskään evoluutioteoriaan.
        Minulle Raamattu osoitti muiden oppien lisäksi kreationisminkin vääräksi.
        En väitä tietäväni kaikkea mutta itselleni tiedän mistä vastauksia on syytä etsiä.
        En niin että luomiseen usko olisi väärää mutta niin että kreationistien argumentit luomisen puolesta ovat epäkelpoisia ja luonnosta todisteettomia.
        Kreationisti ja evoluutioon uskoja voivat löytää parhaimmillaan samat havainnot mutta eivät niillä voi perustella teorioitaan oikeiksi.
        Joka muuta väittää liioittelee viisaudestaan.

        "Kreationismia ei löydy Raamatusta."

        Miksihän Raamattua kuitenkin niin innokkaasti käytetään kreationismin tukena?


      • IlkimyksenTeologitäti
        kuutelen kirjoitti:

        Sinulle jumalaan uskominen tarkoittaa ihan eri asiaa kuin minulla.
        Minä uskon niihin asioihin joita Jumala on ilmoittanut. Sinä kiistelet olemassaoloon uskomisesta. Joten vaikka uskoisit jumalan olemassaoloon ja muuten toikkaroisit niinkuin nytkin siitä ei olisi sinulle mitään hyötyä.
        Koita hyvä neitonen tulla järkiisi. Vai oletko blondi?

        Jos uskot asioihin jotka Jumala on ilmoittanut, voitko olla uskomatta Jumalan olemassaoloon? Onko sinun Jumalasi mielestäsi sama vai eri kuin juutalaisilla ja muslimeilla?

        Olen muuten 58-vuotias tummahiuksinen rouva.


      • kuutelen
        IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        Jos uskot asioihin jotka Jumala on ilmoittanut, voitko olla uskomatta Jumalan olemassaoloon? Onko sinun Jumalasi mielestäsi sama vai eri kuin juutalaisilla ja muslimeilla?

        Olen muuten 58-vuotias tummahiuksinen rouva.

        Mutta sanoinkin että sinulle se (voi) tarkoittaa eri asiaa kuin minulla (tai muslimilla.) En muuta.
        Sitäpä et tainnut kiistää!
        Ja tumman tukkasi alla taitaa kuin taitaakin asua siltikin perus blondi.


    • Yksikään panelisteista ei näköjään edusta lähimainkaan biologien valtavan enemmistön käsityksiä aiheesta.

      • Kreationismi_on_sairaus

        Voi Jyrki. Ihan samasta syystä kuin löytyy hinduja, islamilaisia, buddhalaisia, jne, jne

        Jotkut meistä ovat kaltaisiasi hörhöjä eivätkä hyväksy objektiivisia ja tieteellisiä faktoja.

        Ja sinun kohdallasi hörhöytesi lisäksi muita syitä ovat tyhmyys, narsistisuus sekä kuolemanpelko.


        Oletko löytänyt selistystä sille miksi Raamattu valehtelee, esim näissä kohdissa:

        "- Matt. 24:3-35 "Ja kun hän istui Õljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? ... Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus .. aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta .. ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
        - Mark. 13:30 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat."
        - Luuk. 21:32 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."
        - Matt. 16:28 -- Jeesus ilmoittaa ihmisjoukolle, että kaikki heistä eivät ehdi kuolla ennen Jeesuksen toista tuloa;
        - Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
        - Matt. 10:23 -- Jeesus tietää valistaa, että opetuslapset eivät ehdi edes käydä Israelin kaupunkeja loppuun, ennen kuin maailmanloppu tapahtuu.
        - Matt. 10:23 "Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee."
        - Mark. 14:61-62 -- Jeesus uhittelee papille, että myös tämä tulee näkemään Jeesuksen toisen tulon vielä elinaikanaan.
        - Mark. 14:62 "Jeesus sanoi: Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."

        Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi noin 1900 vuotta sitten."

        (Lainasin tuon listan eräästä toisesta keskustelusta)


      • sullaolihuonotperustelut
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Voi Jyrki. Ihan samasta syystä kuin löytyy hinduja, islamilaisia, buddhalaisia, jne, jne

        Jotkut meistä ovat kaltaisiasi hörhöjä eivätkä hyväksy objektiivisia ja tieteellisiä faktoja.

        Ja sinun kohdallasi hörhöytesi lisäksi muita syitä ovat tyhmyys, narsistisuus sekä kuolemanpelko.


        Oletko löytänyt selistystä sille miksi Raamattu valehtelee, esim näissä kohdissa:

        "- Matt. 24:3-35 "Ja kun hän istui Õljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? ... Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus .. aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta .. ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
        - Mark. 13:30 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat."
        - Luuk. 21:32 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."
        - Matt. 16:28 -- Jeesus ilmoittaa ihmisjoukolle, että kaikki heistä eivät ehdi kuolla ennen Jeesuksen toista tuloa;
        - Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
        - Matt. 10:23 -- Jeesus tietää valistaa, että opetuslapset eivät ehdi edes käydä Israelin kaupunkeja loppuun, ennen kuin maailmanloppu tapahtuu.
        - Matt. 10:23 "Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee."
        - Mark. 14:61-62 -- Jeesus uhittelee papille, että myös tämä tulee näkemään Jeesuksen toisen tulon vielä elinaikanaan.
        - Mark. 14:62 "Jeesus sanoi: Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."

        Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi noin 1900 vuotta sitten."

        (Lainasin tuon listan eräästä toisesta keskustelusta)

        Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni ....
        Viittaako tuo siihen että sen pystyisi tekemään heti?
        Entä maailmassa on oleva sotia loppuun asti. Viittaako tuo pikaiseen loppuun.
        Joka näkee hän elää! jokainen maailmaan syntynyt ihminen näkee tuon lopputapahtuman. Elämä ei pääty kuolemaan.
        Joka uskoo minuun elää vaikka olisi kuollutkin.
        Miksi te uskotte asioihin toisin kuin he jotka sanovat olevansa uskossa?
        Päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan paitsi isä, on myös Jeesuksen sanomaa.
        Ja tuon lainaamasi puhelun jälkeen Jeesus kuoli ristillä ja nousi ylös ja ALOITTI UUDEN AJANJAKSON: Ja sen alkamisen opetuslapset näkivät ja lisäksimonet näkivät Jeesuksen ylösnousunkin.
        Sukupolvi on käännetty sanasta joka voitaisiin kääntää myös tarkoittamaan ihmiskuntaa . Nytkin on jäljellä n. puolet kaikkina aikoina eläneistä ihmisistä johtuen nopeasta ihmiskunnan lisääntymisestä.
        Yli 90% kaikkina aikoina eläneistä insinööreistä elää yhä!
        Omituisinta on kun todistat sellaisella johon et itse edesusko!
        Kerroppa joku vastaava esimerkki jossa tieteessä olisi tehty noin ja silti päätelty oikein?


      • Ei sinua ja kaltaisiasi kukaan täällä länsimaissa vainoa. Sinulla on tietenkin oikeus uskoa, että harhojen ja väärien käsitysten ja tahallisten valeiden oikominen on vainoa, mutta et sinä sillä kurin mitään voita.


      • PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Ei sinua ja kaltaisiasi kukaan täällä länsimaissa vainoa. Sinulla on tietenkin oikeus uskoa, että harhojen ja väärien käsitysten ja tahallisten valeiden oikominen on vainoa, mutta et sinä sillä kurin mitään voita.

        Kuviteltu voitto on se, että kun sokeasti puolustaa dogmeja korvansa kaikelta järkipuheelta sulkien, saa taivaspisteitä.


      • sullaolihuonotperustelut kirjoitti:

        Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni ....
        Viittaako tuo siihen että sen pystyisi tekemään heti?
        Entä maailmassa on oleva sotia loppuun asti. Viittaako tuo pikaiseen loppuun.
        Joka näkee hän elää! jokainen maailmaan syntynyt ihminen näkee tuon lopputapahtuman. Elämä ei pääty kuolemaan.
        Joka uskoo minuun elää vaikka olisi kuollutkin.
        Miksi te uskotte asioihin toisin kuin he jotka sanovat olevansa uskossa?
        Päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan paitsi isä, on myös Jeesuksen sanomaa.
        Ja tuon lainaamasi puhelun jälkeen Jeesus kuoli ristillä ja nousi ylös ja ALOITTI UUDEN AJANJAKSON: Ja sen alkamisen opetuslapset näkivät ja lisäksimonet näkivät Jeesuksen ylösnousunkin.
        Sukupolvi on käännetty sanasta joka voitaisiin kääntää myös tarkoittamaan ihmiskuntaa . Nytkin on jäljellä n. puolet kaikkina aikoina eläneistä ihmisistä johtuen nopeasta ihmiskunnan lisääntymisestä.
        Yli 90% kaikkina aikoina eläneistä insinööreistä elää yhä!
        Omituisinta on kun todistat sellaisella johon et itse edesusko!
        Kerroppa joku vastaava esimerkki jossa tieteessä olisi tehty noin ja silti päätelty oikein?

        Hyvin kiemurteltu pakko myöntää :) Näin sitä keksitään kaikennäköisiä selityksiä jotta paimentolaistarinat saadaan sopimaan nykypäivään. Ensinnäkin, tuossa pätkässäsi ei ole yhtään vakavasti otettua ennustusta, muusta puhumattakaan. Toistaalta, tiede voi kertoa sulle TARKAN AJANKOHDAN, milloin esim. seuraava aurongonpimennys tapahtuu. Näytäppäs yksikin näin tarkka ennustus raamatusta kiitos! Ja nyt en tarkoita mitään epämääräistä tarinaa, joka saattaa tapahtua JOSKUS, tai sitten ei.


      • hapenottokykyratkasee

        RepeRuutikallo
        "Yksikään panelisteista ei näköjään edusta lähimainkaan biologien valtavan enemmistön käsityksiä aiheesta."

        Juu! En olekaan mikään biologi.
        Enkä usko sinunkaan olevan.
        En usko pappiin enkä biologiin.


      • Kreationismi_on_sairaus
        sullaolihuonotperustelut kirjoitti:

        Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni ....
        Viittaako tuo siihen että sen pystyisi tekemään heti?
        Entä maailmassa on oleva sotia loppuun asti. Viittaako tuo pikaiseen loppuun.
        Joka näkee hän elää! jokainen maailmaan syntynyt ihminen näkee tuon lopputapahtuman. Elämä ei pääty kuolemaan.
        Joka uskoo minuun elää vaikka olisi kuollutkin.
        Miksi te uskotte asioihin toisin kuin he jotka sanovat olevansa uskossa?
        Päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan paitsi isä, on myös Jeesuksen sanomaa.
        Ja tuon lainaamasi puhelun jälkeen Jeesus kuoli ristillä ja nousi ylös ja ALOITTI UUDEN AJANJAKSON: Ja sen alkamisen opetuslapset näkivät ja lisäksimonet näkivät Jeesuksen ylösnousunkin.
        Sukupolvi on käännetty sanasta joka voitaisiin kääntää myös tarkoittamaan ihmiskuntaa . Nytkin on jäljellä n. puolet kaikkina aikoina eläneistä ihmisistä johtuen nopeasta ihmiskunnan lisääntymisestä.
        Yli 90% kaikkina aikoina eläneistä insinööreistä elää yhä!
        Omituisinta on kun todistat sellaisella johon et itse edesusko!
        Kerroppa joku vastaava esimerkki jossa tieteessä olisi tehty noin ja silti päätelty oikein?

        No senhän arvasi että jeesuksenmorsiammilta löytyy seliseliä Raamatun satujen ristiriitaisuuksia ja kiusallisten kohtien kohdalla. Huvittavaa on se samat selittäjät sössöttävät Raamatun olevan erehtymätöntä ja virheetöntä jumalan sanaa - paitsi silloin kun johonkin tekstin kohtaan tarvitaan "käännösvirhe" tms. seliselin vuoksi.

        Jeesuksenmorsian unohti kiemurtelussaan että satukirjassaan ilmoitetaan monella tapaa että Jeesuksen lupaus tulla takaisin. Esim:
        - Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."


        Mikäs seliseli juuri tähän kohtaan löytyisi?


      • Shhhhhhh
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        No senhän arvasi että jeesuksenmorsiammilta löytyy seliseliä Raamatun satujen ristiriitaisuuksia ja kiusallisten kohtien kohdalla. Huvittavaa on se samat selittäjät sössöttävät Raamatun olevan erehtymätöntä ja virheetöntä jumalan sanaa - paitsi silloin kun johonkin tekstin kohtaan tarvitaan "käännösvirhe" tms. seliselin vuoksi.

        Jeesuksenmorsian unohti kiemurtelussaan että satukirjassaan ilmoitetaan monella tapaa että Jeesuksen lupaus tulla takaisin. Esim:
        - Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."


        Mikäs seliseli juuri tähän kohtaan löytyisi?

        PAhan laitoit hihuille. Anyone?


      • faktastapuhelia
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        No senhän arvasi että jeesuksenmorsiammilta löytyy seliseliä Raamatun satujen ristiriitaisuuksia ja kiusallisten kohtien kohdalla. Huvittavaa on se samat selittäjät sössöttävät Raamatun olevan erehtymätöntä ja virheetöntä jumalan sanaa - paitsi silloin kun johonkin tekstin kohtaan tarvitaan "käännösvirhe" tms. seliselin vuoksi.

        Jeesuksenmorsian unohti kiemurtelussaan että satukirjassaan ilmoitetaan monella tapaa että Jeesuksen lupaus tulla takaisin. Esim:
        - Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."


        Mikäs seliseli juuri tähän kohtaan löytyisi?

        Kuninkuus alkoi ristinkuolemassa.
        Ja kuninkuutta ei tarvita tuonpuoleisessa elämässä.
        Jeesuksen kuninkuus on hänen julistamassaan sanomassa ja sen vaikutuksessa maailman loppuun asti. Jeesus on kuningas joka sukupolvelle yhtäläisesti, sillä emmehän me elä yhtäaikaa. Muutenhan olisimme eriarvoisIia.
        Eikä Jeesus luvannutkaan tulla muiden kuninkaiden tapaan näkyvänä kuninkaana.
        Israelilla oli Saulin kuninkuuden aikanakin toinenkin voideltu kuningas, Daavid. Hänellä oli myös kannattajansa mutta he eivät asettuneet virassaolevaa kuningasta vastaan .
        Sinä et tietenkään haluakaan ymmärtää asioita niinkuin ne ovat.


      • goryflentous
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Voi Jyrki. Ihan samasta syystä kuin löytyy hinduja, islamilaisia, buddhalaisia, jne, jne

        Jotkut meistä ovat kaltaisiasi hörhöjä eivätkä hyväksy objektiivisia ja tieteellisiä faktoja.

        Ja sinun kohdallasi hörhöytesi lisäksi muita syitä ovat tyhmyys, narsistisuus sekä kuolemanpelko.


        Oletko löytänyt selistystä sille miksi Raamattu valehtelee, esim näissä kohdissa:

        "- Matt. 24:3-35 "Ja kun hän istui Õljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? ... Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus .. aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta .. ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
        - Mark. 13:30 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat."
        - Luuk. 21:32 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."
        - Matt. 16:28 -- Jeesus ilmoittaa ihmisjoukolle, että kaikki heistä eivät ehdi kuolla ennen Jeesuksen toista tuloa;
        - Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
        - Matt. 10:23 -- Jeesus tietää valistaa, että opetuslapset eivät ehdi edes käydä Israelin kaupunkeja loppuun, ennen kuin maailmanloppu tapahtuu.
        - Matt. 10:23 "Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee."
        - Mark. 14:61-62 -- Jeesus uhittelee papille, että myös tämä tulee näkemään Jeesuksen toisen tulon vielä elinaikanaan.
        - Mark. 14:62 "Jeesus sanoi: Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."

        Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi noin 1900 vuotta sitten."

        (Lainasin tuon listan eräästä toisesta keskustelusta)

        Lueppa mitä tuossa oikeasti sanotaan mikä sukupolvi oli puheena.

        "- Matt. 24:3-35 "Ja kun hän istui Õljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? ... Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus .. aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta .. ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."

        Eli tämä sukupolvi joka näkee useimmat viimeisistä ennustusten toteutumisista.


      • Kreationismi_on_sairaus
        goryflentous kirjoitti:

        Lueppa mitä tuossa oikeasti sanotaan mikä sukupolvi oli puheena.

        "- Matt. 24:3-35 "Ja kun hän istui Õljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? ... Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus .. aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta .. ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."

        Eli tämä sukupolvi joka näkee useimmat viimeisistä ennustusten toteutumisista.

        Jeesus tarkoitti kuulijoidensa sukupolvea. Ja tämä tukee samaa tulkintaa:

        "Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

        On se kumma kun te hörhöt vääristelette, jopa Raamatun tekstejä. Luette kuin piru Raamattua.

        Mutta onhan se tietenkin ikävää kun jopa Raamatun tekstit osoittavat että uskotte huuhaaseen.


      • olethassuevokki
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        No senhän arvasi että jeesuksenmorsiammilta löytyy seliseliä Raamatun satujen ristiriitaisuuksia ja kiusallisten kohtien kohdalla. Huvittavaa on se samat selittäjät sössöttävät Raamatun olevan erehtymätöntä ja virheetöntä jumalan sanaa - paitsi silloin kun johonkin tekstin kohtaan tarvitaan "käännösvirhe" tms. seliselin vuoksi.

        Jeesuksenmorsian unohti kiemurtelussaan että satukirjassaan ilmoitetaan monella tapaa että Jeesuksen lupaus tulla takaisin. Esim:
        - Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."


        Mikäs seliseli juuri tähän kohtaan löytyisi?

        En etsi Raamatusta ristiriitaisuuksia. Yritän ymmärtää enemmän ja enemmän mitä alkuperäisesti on haluttu kertoa. Se miten sinä asioista ajattelet merkitsee minulle yhtä vähän kuin mitä ajattelet Aleksis Kiven kirjasta Nummisuutarit.
        Ja yhtä vähän sinulla on oikeutta kyseenalaistaa muiden kuin itsesi näkemyksiä.


      • olethassuevokki kirjoitti:

        En etsi Raamatusta ristiriitaisuuksia. Yritän ymmärtää enemmän ja enemmän mitä alkuperäisesti on haluttu kertoa. Se miten sinä asioista ajattelet merkitsee minulle yhtä vähän kuin mitä ajattelet Aleksis Kiven kirjasta Nummisuutarit.
        Ja yhtä vähän sinulla on oikeutta kyseenalaistaa muiden kuin itsesi näkemyksiä.

        >Yritän ymmärtää enemmän ja enemmän mitä alkuperäisesti on haluttu kertoa.

        Tuossa on logiikkaa vain jos valmiiksi pitää raamattua ehdottomana Jumalan sanana, eiks je?

        Muutenhan sen kuvitteleminen, että muinaisilla vuohipaimenilla olisi ollut juuri meille jotain asiaa jota meidän tulisi erityisesti yrittää ymmärtää ja käyttää siihen valtavasti aikaa, on mielipuolista.


      • olethasuevokki
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Yritän ymmärtää enemmän ja enemmän mitä alkuperäisesti on haluttu kertoa.

        Tuossa on logiikkaa vain jos valmiiksi pitää raamattua ehdottomana Jumalan sanana, eiks je?

        Muutenhan sen kuvitteleminen, että muinaisilla vuohipaimenilla olisi ollut juuri meille jotain asiaa jota meidän tulisi erityisesti yrittää ymmärtää ja käyttää siihen valtavasti aikaa, on mielipuolista.

        Pysähdyppä hetkeksi miettimään.
        On kaksi tapaa (vähintään) lukea Raamattua.
        A) lukea Raamattua ja yrittää koko ajan soveltaa sen kirjoitusta johonkin mitä kukakin soveltelee, tai
        B) lukea Raamattua ja ajatella sitä erillisenä kokonaisuutena ja löytää sen sanomasta jouni ilman, että koko ajan miettii mitä se minun elämääni liittyisi.

        Kun on kyse jonkun uskonsuunnan saarnoista, niin hehän kaiken aikaa todistelevat asioita yrittäen saada ihmiset saarnan kautta muuttamaan oman elämänsä suuntaa, eikö vain?
        Nyt sitten keskustelussa täällä lukija ei koskaan tiedä mikä pyrkimys kullakin viestissään on.


      • hahahhaaa
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        No senhän arvasi että jeesuksenmorsiammilta löytyy seliseliä Raamatun satujen ristiriitaisuuksia ja kiusallisten kohtien kohdalla. Huvittavaa on se samat selittäjät sössöttävät Raamatun olevan erehtymätöntä ja virheetöntä jumalan sanaa - paitsi silloin kun johonkin tekstin kohtaan tarvitaan "käännösvirhe" tms. seliselin vuoksi.

        Jeesuksenmorsian unohti kiemurtelussaan että satukirjassaan ilmoitetaan monella tapaa että Jeesuksen lupaus tulla takaisin. Esim:
        - Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."


        Mikäs seliseli juuri tähän kohtaan löytyisi?

        "Muutamia" ,ei siis koko maailma joka näkee lopussa tuon. ..joten?
        Kelpaako Stefanuksen tapaus?Heitäpä saattoi olla muitakin

        Apostolien teot:
        7:56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella."


      • hahahhaaa kirjoitti:

        "Muutamia" ,ei siis koko maailma joka näkee lopussa tuon. ..joten?
        Kelpaako Stefanuksen tapaus?Heitäpä saattoi olla muitakin

        Apostolien teot:
        7:56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella."

        >"Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella."

        Muista että tuon alla on vähintään 2000 vuotta istumista Isän Kaikkivaltiaan oikealla puolella. Istuminen taas joko tappaa tai ainakin aiheuttaa kauheat peräpukamat paljon lyhyemmässäkin ajassa.


      • kikkl
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Yritän ymmärtää enemmän ja enemmän mitä alkuperäisesti on haluttu kertoa.

        Tuossa on logiikkaa vain jos valmiiksi pitää raamattua ehdottomana Jumalan sanana, eiks je?

        Muutenhan sen kuvitteleminen, että muinaisilla vuohipaimenilla olisi ollut juuri meille jotain asiaa jota meidän tulisi erityisesti yrittää ymmärtää ja käyttää siihen valtavasti aikaa, on mielipuolista.

        Tuossa on logiikkaa jos luottaa sinuun vaikei tunne sinun taustojasi eikä motiivejasi.
        Jos et luota puhujaan et tietenkään voi uskoa mitään mistä hän puhuu.


      • sitäettienny

        Biologi ei automaattisesti tarkoita himoevokkia.


      • sitäettienny kirjoitti:

        Biologi ei automaattisesti tarkoita himoevokkia.

        Ei niin, koska himoevokki on nyrjähtäneen kaalin tuottama satuolento.


      • Jos kovasti tuntuu että täällä kiusataan, voi aina mennä suljetulle kristilliselle foorumille. Se on niin helppoa, eikä kukaan enää "kiusaa".


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos kovasti tuntuu että täällä kiusataan, voi aina mennä suljetulle kristilliselle foorumille. Se on niin helppoa, eikä kukaan enää "kiusaa".

        Repe. Käsi sydämelle. Tämä on LUOMISPALSTA. Mihin pyrit ja miksi?


      • kkmdfsmkdfskm

        Minua kiinnostaa LUOMINEN mutta en saa tietoa RAAMATUSTA MITEN se LUOMINEN on TAPAHTUNUT!!!! VOISITKO SINÄ KERTOA MINULLE MEKANISMIT MITEN MAAILMA LUOTIIN YHDESSÄ PÄIVÄSSÄ VAI TUHANNESSAKO VUODESSA? Minua ei kiinnosta kenenkään kiusaaminen mutta kukaan ei osaa kertoa tätä. Voisitko sinä nyt kertoa käyttikö jumala jotain voimaa ja yhdisteli elementtejä yhteen vai heilauttiko se taikasauvaa?


      • vähän.perspektiiviä

        Minä olen aika varma siitä, että vaino on ihan fyysisen, maallisen maailman juttuja. On myös aika groteskia, että kristitty Suomen kansalainen yrittää esiintyä minkäänlaisen vainon uhrina. Harva etninen tai uskonnollinnen ryhmä on meinaan paremmassa ja turvallisemmassa asemassa.


      • Ettehän te uskovatkaan ole saaneet ymmärrystä, kun selityksenne kumisevat kuin tyhjät tynnyrit.


      • vähän.perspektiiviä kirjoitti:

        Minä olen aika varma siitä, että vaino on ihan fyysisen, maallisen maailman juttuja. On myös aika groteskia, että kristitty Suomen kansalainen yrittää esiintyä minkäänlaisen vainon uhrina. Harva etninen tai uskonnollinnen ryhmä on meinaan paremmassa ja turvallisemmassa asemassa.

        >On myös aika groteskia, että kristitty Suomen kansalainen yrittää esiintyä minkäänlaisen vainon uhrina. Harva etninen tai uskonnollinnen ryhmä on meinaan paremmassa ja turvallisemmassa asemassa.

        Jumalan tosi. Mutta vainoa silti vain uskova päässään tuntee, koska dogmi.


      • kkmdfsmkdfskm

        Onko tämä nyt samaa kuin verkostomarkkinointi touhussa että en kerro vasta kuin tulet paikanpäälle joka osoittautuu valheeksi kun suuria tuloja ei tullutkaan? Pystytkö vastaamaan suoraan vai onko aihe niin monimutkainen ja vaatii suurta älykkyytä joka pitää saavuttaa oppimalla Jeesus ensin?


      • toimiiluonnossakokoajan
        kkmdfsmkdfskm kirjoitti:

        Minua kiinnostaa LUOMINEN mutta en saa tietoa RAAMATUSTA MITEN se LUOMINEN on TAPAHTUNUT!!!! VOISITKO SINÄ KERTOA MINULLE MEKANISMIT MITEN MAAILMA LUOTIIN YHDESSÄ PÄIVÄSSÄ VAI TUHANNESSAKO VUODESSA? Minua ei kiinnosta kenenkään kiusaaminen mutta kukaan ei osaa kertoa tätä. Voisitko sinä nyt kertoa käyttikö jumala jotain voimaa ja yhdisteli elementtejä yhteen vai heilauttiko se taikasauvaa?

        Luominen jatkuu, sillä kuudes päivä on yhä käynnissä.
        Siitä löytyy todisteet Raamatusta.



        1.Mooseksen kirja:
        12:2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.

        5.Mooseksen kirja:
        7:12 Jos te tottelette näitä säädöksiä, noudatatte ja seuraatte niitä, niin Herra, sinun Jumalasi, pitää liittonsa ja on laupias sinulle, niinkuin hän valalla vannoen on sinun isillesi luvannut.

        Hesekiel:
        26:19 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Kun minä teen sinusta aution kaupungin, niinkuin asumattomat kaupungit ovat, kun minä annan syvyyden käydä sinun ylitsesi ja paljot vedet peittävät sinut,

        5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä."


      • politikkoonloiseläjä
        vähän.perspektiiviä kirjoitti:

        Minä olen aika varma siitä, että vaino on ihan fyysisen, maallisen maailman juttuja. On myös aika groteskia, että kristitty Suomen kansalainen yrittää esiintyä minkäänlaisen vainon uhrina. Harva etninen tai uskonnollinnen ryhmä on meinaan paremmassa ja turvallisemmassa asemassa.

        Uskominen on poliitokkojen vastavoima ja siksi heitä jossain aletaan myös länsimaissa vainoamaan. Poliittisesta syystähän vainot ovat olleet aiemminkin.
        asistakieltäytyminen yhtenä esimerkkinä vaikka se olisi maailmanlaajuisena ainoa jolla sodat ja väkivalta saataisiin loppumaan. Valtioilla on sotavoimat eikä yksityisillä ihmisillä. Valtiot ovat poliitikkojen johtamia. Poliitikkojen teot erkaantuvat ensin kansan hyväksynnästä ja yhä laajemmin he päättävät kaikkia koskevia päätöksiä yrittäen kaikin keinoin saada toimilleen hyväksyntää.


      • 33253
        toimiiluonnossakokoajan kirjoitti:

        Luominen jatkuu, sillä kuudes päivä on yhä käynnissä.
        Siitä löytyy todisteet Raamatusta.



        1.Mooseksen kirja:
        12:2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.

        5.Mooseksen kirja:
        7:12 Jos te tottelette näitä säädöksiä, noudatatte ja seuraatte niitä, niin Herra, sinun Jumalasi, pitää liittonsa ja on laupias sinulle, niinkuin hän valalla vannoen on sinun isillesi luvannut.

        Hesekiel:
        26:19 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Kun minä teen sinusta aution kaupungin, niinkuin asumattomat kaupungit ovat, kun minä annan syvyyden käydä sinun ylitsesi ja paljot vedet peittävät sinut,

        5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä."

        Jos raamattua haluaa käyttää todisteena siitä kirjasta löytyy jokaiselle maailmanhistorian tapahtumalle jokin ennuste tai merkki. Maanjäristyksiä oli 10000v sitten joten lopunaika oli jo silloin kun ihmiset kärsivät nälästä kun ruokaa ei saanut kaupan hyllyltä ja joutuivat itse metsästämään.


      • heräsikysymys
        yurki1000js kirjoitti:

        Repe. Käsi sydämelle. Tämä on LUOMISPALSTA. Mihin pyrit ja miksi?

        Kiinnostaako sinua totuus vai ennemminkin oman näkemyksesi puolustaminen?


      • yurki1000js kirjoitti:

        Repe. Käsi sydämelle. Tämä on LUOMISPALSTA. Mihin pyrit ja miksi?

        Yurki. Lukulasit nokalle. Tämä on KREATIONISMIPALSTA. Mihin pyrit ja miksi?


      • kkmdfsmkdfskm
        toimiiluonnossakokoajan kirjoitti:

        Luominen jatkuu, sillä kuudes päivä on yhä käynnissä.
        Siitä löytyy todisteet Raamatusta.



        1.Mooseksen kirja:
        12:2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.

        5.Mooseksen kirja:
        7:12 Jos te tottelette näitä säädöksiä, noudatatte ja seuraatte niitä, niin Herra, sinun Jumalasi, pitää liittonsa ja on laupias sinulle, niinkuin hän valalla vannoen on sinun isillesi luvannut.

        Hesekiel:
        26:19 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Kun minä teen sinusta aution kaupungin, niinkuin asumattomat kaupungit ovat, kun minä annan syvyyden käydä sinun ylitsesi ja paljot vedet peittävät sinut,

        5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä."

        Oukei. Let's see.

        "1.Mooseksen kirja:
        12:2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi."
        Mitä tekemistä tällä on luomisen kanssa?

        "5.Mooseksen kirja:
        7:12 Jos te tottelette näitä säädöksiä, noudatatte ja seuraatte niitä, niin Herra, sinun Jumalasi, pitää liittonsa ja on laupias sinulle, niinkuin hän valalla vannoen on sinun isillesi luvannut."
        Mitä tekemistä tällä on luomisen kanssa?

        "Hesekiel:
        26:19 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Kun minä teen sinusta aution kaupungin, niinkuin asumattomat kaupungit ovat, kun minä annan syvyyden käydä sinun ylitsesi ja paljot vedet peittävät sinut,"
        Mitä tekemistä tällä on luomisen kanssa?

        "5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä.""
        Tässä tehdään töitä mutta mitä isä tekee..onko se luomistyötä?


      • Lue.Raamatusta
        kkmdfsmkdfskm kirjoitti:

        Minua kiinnostaa LUOMINEN mutta en saa tietoa RAAMATUSTA MITEN se LUOMINEN on TAPAHTUNUT!!!! VOISITKO SINÄ KERTOA MINULLE MEKANISMIT MITEN MAAILMA LUOTIIN YHDESSÄ PÄIVÄSSÄ VAI TUHANNESSAKO VUODESSA? Minua ei kiinnosta kenenkään kiusaaminen mutta kukaan ei osaa kertoa tätä. Voisitko sinä nyt kertoa käyttikö jumala jotain voimaa ja yhdisteli elementtejä yhteen vai heilauttiko se taikasauvaa?

        Sinulle "kkmdfsmkdfskm"

        Raamatun valossa Jumalalle on yksi päivä kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. Evoluutio ei sulje pois Jumalan luomistyötä koska Jumala voi tehdä myös pidemmän ajan kuluessa kaiken näkyväisen maailmassa.
        Jumalan luomistyöstä kertova Raamattu sulkee pois evoluution väittämät että ihminen on kehittynyt apinasta. Apina on eläin ja Jumala teki maan tomusta ihmisen ja hänen kylkiluusta naisen ja puhalsi heihin elämän hengen. Jumala loi myös kaikenlaisia eläimiä maailmaan. Koko näkyvä maailma on täynnä Jumalan ihmetekoja.
        Esimerkiksi luonto-ohjelmien väittämä siitä että eri lintujen nokat ovat muotoutuneet kukkien mukaan on myös harhaan johtamista.
        Jumala loi erilaisia kukkia ja kasveja, linnut käyttää ravinnokseen juuri niitä kukkia joihin ne pääsee käsiksi nokallaan. Nyt pyritään luonnon synnyn selitykset kääntämään toisin päin.
        Jumala on ollut ikuisista ajoista asti, hän on ikuinen. Jeesuksen, Jumalan pojan syntymästä lasketaan ajanlasku.


      • Sinua on petetty. Jumala ja Jeesus eivät ole kaupan. Kutsua ei ole eikä tule vaan oikea usko on löydettävä itse.


      • toimiiluonnossakokoajan kirjoitti:

        Luominen jatkuu, sillä kuudes päivä on yhä käynnissä.
        Siitä löytyy todisteet Raamatusta.



        1.Mooseksen kirja:
        12:2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.

        5.Mooseksen kirja:
        7:12 Jos te tottelette näitä säädöksiä, noudatatte ja seuraatte niitä, niin Herra, sinun Jumalasi, pitää liittonsa ja on laupias sinulle, niinkuin hän valalla vannoen on sinun isillesi luvannut.

        Hesekiel:
        26:19 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Kun minä teen sinusta aution kaupungin, niinkuin asumattomat kaupungit ovat, kun minä annan syvyyden käydä sinun ylitsesi ja paljot vedet peittävät sinut,

        5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä."

        Toimii: "Luominen jatkuu, sillä kuudes päivä on yhä käynnissä.
        Siitä löytyy todisteet Raamatusta."

        LISÄYS

        Koska olemme kolmannessa/seitsemännessä päivässä/vuosituhannessa, en näe Jeesuksen paluuseen liittyvälle tempaukselle ajallista estettä.

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church


      • magyar1000

        höps


      • usfaaaaaa
        yurki1000js kirjoitti:

        Toimii: "Luominen jatkuu, sillä kuudes päivä on yhä käynnissä.
        Siitä löytyy todisteet Raamatusta."

        LISÄYS

        Koska olemme kolmannessa/seitsemännessä päivässä/vuosituhannessa, en näe Jeesuksen paluuseen liittyvälle tempaukselle ajallista estettä.

        1Tess. 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        Mitä tarkoittaa tempaus herraa kohti? Siirtyykö uskovaiset taivaaseen vai tuleeko taivaasta jotain..pitääkö ihmisten tehdä jotain???


      • usfaaaaaa kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa tempaus herraa kohti? Siirtyykö uskovaiset taivaaseen vai tuleeko taivaasta jotain..pitääkö ihmisten tehdä jotain???

        Taivaaseen ne temmataan. Raa'asti vaikka betonin läpi jos satut kellarissa olemaan. :-)>


      • oliksmuuta
        kkmdfsmkdfskm kirjoitti:

        Oukei. Let's see.

        "1.Mooseksen kirja:
        12:2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi."
        Mitä tekemistä tällä on luomisen kanssa?

        "5.Mooseksen kirja:
        7:12 Jos te tottelette näitä säädöksiä, noudatatte ja seuraatte niitä, niin Herra, sinun Jumalasi, pitää liittonsa ja on laupias sinulle, niinkuin hän valalla vannoen on sinun isillesi luvannut."
        Mitä tekemistä tällä on luomisen kanssa?

        "Hesekiel:
        26:19 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Kun minä teen sinusta aution kaupungin, niinkuin asumattomat kaupungit ovat, kun minä annan syvyyden käydä sinun ylitsesi ja paljot vedet peittävät sinut,"
        Mitä tekemistä tällä on luomisen kanssa?

        "5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä.""
        Tässä tehdään töitä mutta mitä isä tekee..onko se luomistyötä?

        Sinulla on ennakkokäsitys siitä mitä luominen on ja jatkaako Jumala luomista.
        Raamatusta voidaan löytää lukemattomia kohtia joissa kerrotaan miten maailmaa johdetaan myös jatkuvasti luoden. Yhä uusia ihmisiä syntyy ja löydät kohtia joissa sen kerrotaan tapahtuvan luomisena. Job:
        10:11 Sinä puetit minut nahalla ja lihalla ja kudoit minut luista ja jänteistä kokoon.

        Psalmit:
        139:13 Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.

        Lsäksi kerrotaan että luomisessa luotiin kaikki mitä on olemassa , myös kaikki tapahtumat kuuluvat samaan luomiseen.
        Esim. kaikki aika luotiin , mutta sen havaitseminen luoduilla silmillä tapahtuu näin hitaasti kuin me sen havaitsemme.
        Katsos. Kaikki luodut komponentit liittyvät toisiinsa saumattomasti. Aika, tila materia. Ilman jotain noista ei olisi muitakaan. Todellisuus on vain yksi ja se on sitä mikä todella tapahtuu eikä mitä muuta saataisi tapahtua.
        Koko todellisuus on Jumalaksi kutsutusta syntynyttä. Jumala on arvonimi eikä henkilö itse. Ihan kuten kuningaskin. Jumala on arvonimien hierargiassa ylin joita voi olla vain yksi. Alempia on portaittain joko yksi tai yhä lisääntyvä määrä.
        Jeesus oli yhdysside Jumalallisen ja luodun välille. Yksi ihmiseksi syntynyt yli koko ihmiskunnan. Patriarkka Aadamin tilalle, sillä hän lankesi syntiin.
        Lihallisella Puolella Raamatun hieragiassa Aadam on nimitetty esi-isäksemme fyysiselle kehollemme joka on kuolevainen. Jeesus on esi-isä kulemanjälkeisen elämän mahdollistajana meillekin ja näinollen Jumalan luomiskumppani täydennettäessä luomisen loppupäämäärä.
        Eli vaikka luomiskertomuksessa on käytössä monikko (tehkäämme ihminen kuvaksemme), se totetui vasta Jeesuksen kautta. Jotta me olisimme kuva myös fyysisinä ihmisinä, Jeesus tuli ihmisenä tänne ja täydensi näin koko yhteyden.
        Jeesus on kuva sekä jumalasta että ihmisestä kuolemineen ja kaikkineen. Miksi sitten Jeesuksen kuolema väkivallan kautta?
        Luomiskertomuksen jälkeen kuolema tuli virallisesti voimaan väkivallan tekona. Jumala ei puuttunut asiaan niin että ensimmäinen hminen olisi kuollut ns. luonnollisen kuoleman jota voisi pitää jumalan syynä. Syyllisen kautta tuli kuolema ja syyllisten kautta tapahtuneen kuoleman kautta virallistui mahdollisuus tuonpuoleisen elämän olemassaolo.
        Minua ihmetyttää miksei evokit voi hyväksyä sitä että Jumala käyttää välineenään niitä asioita jotka kuuluvat tämän maailman lainalaisuuksiin.

        Filosofiselle kysymykselle et voi antaa tieteellistä vastausta. Kuten et voi ratkoa matemaattista yhtälöä taiteen keinoin.


      • "Palstan ateistit ovat sokeita. Heitä ei kiinnosta LUOMINEN. Heitä motivoi tietyn ihmisryhmän kiusaaminen. Sellaista on vaino Suomessa. Muualla vaino on FYYSISTÄ. Nämä ovat henkimaailman asioita."

        Ja mitä vittua sä sitten esim. evoluutio palstalla sekoilet??? Mikä sua motivoi tuolla, ateistien kiusaaminen??? Vitun kaksnaamainen ja tekopyhä pelle!!! Paraski puhumaan vainosta...hahhaa :D :D


      • toimiiluonnossakokoajan kirjoitti:

        Luominen jatkuu, sillä kuudes päivä on yhä käynnissä.
        Siitä löytyy todisteet Raamatusta.



        1.Mooseksen kirja:
        12:2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.

        5.Mooseksen kirja:
        7:12 Jos te tottelette näitä säädöksiä, noudatatte ja seuraatte niitä, niin Herra, sinun Jumalasi, pitää liittonsa ja on laupias sinulle, niinkuin hän valalla vannoen on sinun isillesi luvannut.

        Hesekiel:
        26:19 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Kun minä teen sinusta aution kaupungin, niinkuin asumattomat kaupungit ovat, kun minä annan syvyyden käydä sinun ylitsesi ja paljot vedet peittävät sinut,

        5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä."

        Öö...eiks vanha testametti ookaa kumottu "uuden liiton" myötä?? :D :D Kovasti hihhulit aina väittää tarpeen tullen, että on :D


      • näinnäyttääoleva
        kkmdfsmkdfskm kirjoitti:

        Oukei. Let's see.

        "1.Mooseksen kirja:
        12:2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi."
        Mitä tekemistä tällä on luomisen kanssa?

        "5.Mooseksen kirja:
        7:12 Jos te tottelette näitä säädöksiä, noudatatte ja seuraatte niitä, niin Herra, sinun Jumalasi, pitää liittonsa ja on laupias sinulle, niinkuin hän valalla vannoen on sinun isillesi luvannut."
        Mitä tekemistä tällä on luomisen kanssa?

        "Hesekiel:
        26:19 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Kun minä teen sinusta aution kaupungin, niinkuin asumattomat kaupungit ovat, kun minä annan syvyyden käydä sinun ylitsesi ja paljot vedet peittävät sinut,"
        Mitä tekemistä tällä on luomisen kanssa?

        "5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä.""
        Tässä tehdään töitä mutta mitä isä tekee..onko se luomistyötä?

        Lainatut kohdat todistavat että luominen on jatkuva prosessi. Yhä luodaan. Ethän sinäkään ollut valmis maailman alussa. Evoluutioteorian mukaista luomisen todistaminen ei voi ollakaan sillä usko luomiseen kulkee eri polkuja. Luomisuskoon kuuluu luomisen lisäksi kaikki mitä maailmassa tapahtuu ja miten tapahtumat vastaavat Raamatussa kirjoitettua ennustamista . Raamatun ennustukset eivät anna tarkkoja ajankohtia vaan tilanne on seurattavissa historiassa täyttyvistä ennustetuista tapahtumista ja nekin soveltaen niin että ymmärrämme tämän näkyvän tilanteen olemisen ennusteiden täyttymistä.
        Hyvin vähän on toteutumatta ja lisää toteutuu vinhaa vauhtia.
        Seuraavana on koko maanlaajuisesti vaikuttava taloudellinen ahdinko ilman että nykyinen lama hellittäisi.
        USa ei nouse eikä vakaata taloutta enään tle. Se aiheuttaa erinäisiä konflikteja myös länsimaissa. USAssa kansa jakautuu ja Jeesuksen vertaus toteutuu hyvin pian, alle 4vuodessa..

        Markuksen evankeliumi:
        3:24 Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.


      • code_red kirjoitti:

        Öö...eiks vanha testametti ookaa kumottu "uuden liiton" myötä?? :D :D Kovasti hihhulit aina väittää tarpeen tullen, että on :D

        en tajuu sua
        lue itte

        Room. 3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

        Matt:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        http://www.finbible.fi/jakeittain/UT/Matteus_5.htm


      • Siinähän sitä kuminaa taas tuli, osa MDCLXXVIII.


      • yurki1000js kirjoitti:

        en tajuu sua
        lue itte

        Room. 3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

        Matt:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        http://www.finbible.fi/jakeittain/UT/Matteus_5.htm

        Okei...eli kaikki muut uskikset täällä palstalla, jotka innokkaasti väittää "uuden liiton" kuomavan vanhan testamentin, ovat siis väärässä ja vanha testamentti pätee edelleen jumalan sanana? :D :D Hyvä hyvä, toisin sanoen kaikki vanhan testamentin lapselliset ja sairaat ohjeet ja säännöt ovat edelleen mielestäsi päteviä. :D :D
        Tämähän menee mielenkiintoiseksi....


      • Yst.vast.täm.lehd.kontt
        33253 kirjoitti:

        Jos raamattua haluaa käyttää todisteena siitä kirjasta löytyy jokaiselle maailmanhistorian tapahtumalle jokin ennuste tai merkki. Maanjäristyksiä oli 10000v sitten joten lopunaika oli jo silloin kun ihmiset kärsivät nälästä kun ruokaa ei saanut kaupan hyllyltä ja joutuivat itse metsästämään.

        Raamatusta löytyy mutta ei mistään muusta kirjasta.
        Kuulostaako tutulta? Mistä he tiesivät että Raamattu olisi se kirja josta noin sanotaan vielä 2000vuotta myöhemmin?
        Loppu ei ole voinutkaan tulla aiemmin kun pidetään luomispäiviä ennusteena. Ja Jeesuksen "kolmantena päivänä samoin?
        Jeesuksesta kolmas vuosituhat osuu yhteen kuudentuhannen täyttymisen kanssa.
        2.Pietarin kirje:
        3:4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

        Ja yhä lisää vastaavaa!

        HOOSEA 6
        1. Tulkaa, palatkaamme Herran tykö, sillä hän on raadellut meitä, ja
        parantaa meidät, hän on lyönyt meitä, ja sitoo meidät.
        2. Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä.


      • madam.and.zeke

        "Miksi Jumala tai saatana tai evoluutio tai joku/jokin lähetti muslimit kiusaamaan rauhaarakastavia kansoja?"

        Muslimit ovat lähteneet sotapolulle koska Koraani eli pyhä Jumalan sana käskee tappamaan vääräuskoiset. Kun tähän vielä lisätään vahva auktoriteettiusko ja ihmiselle tyypillinen vallanhimo, niin siinähän onkin sopan ainekset koossa. Toisaalta Lähi-idässä ei rauhaa rakastavia kansoja olekaan, shiia- ja sunnimuslimit ja juutalaiset ja harvalukuiset kristityt vihaavat toisiaan niin leppymättömästi, että sinne on turha edes toivoa minkäänlaista pysyvää rauhaa.


      • nomikset
        yurki1000js kirjoitti:

        en tajuu sua
        lue itte

        Room. 3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

        Matt:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        http://www.finbible.fi/jakeittain/UT/Matteus_5.htm

        Siis lakia ei ole muutettu miltään osin. Se koskee niinkuin on ollut jo säädettäessä, vain juutalaisia. Senhän me voimme lukea mainitun myös käskyissä kun ne Katekismuksen sijaan luetaan Mooseksen kirjoista.
        Galatalaiskirje:
        3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        en tajuu sua
        lue itte

        Room. 3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

        Matt:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        http://www.finbible.fi/jakeittain/UT/Matteus_5.htm

        Jeesus sanoikin: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja. Joten kymmenenkäskyn laki on voimassa ja kuuluu kaikille. Silti suuri osa julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näin ristiriitaista on heidän opetuksensa.
        yurkinkin tulee pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.


      • pientärajaatoki
        kkmdfsmkdfskm kirjoitti:

        Minua kiinnostaa LUOMINEN mutta en saa tietoa RAAMATUSTA MITEN se LUOMINEN on TAPAHTUNUT!!!! VOISITKO SINÄ KERTOA MINULLE MEKANISMIT MITEN MAAILMA LUOTIIN YHDESSÄ PÄIVÄSSÄ VAI TUHANNESSAKO VUODESSA? Minua ei kiinnosta kenenkään kiusaaminen mutta kukaan ei osaa kertoa tätä. Voisitko sinä nyt kertoa käyttikö jumala jotain voimaa ja yhdisteli elementtejä yhteen vai heilauttiko se taikasauvaa?

        Jumala ilmoittaa ne mitkä hän haluaa ilmoittaa. Se on kaikille sama.
        Ensin Aadamille hän puhui kiellon syödä Paratiisin puusta ennen kuin edes Eevaa oli luotu. Tästä voimme päätellä, että selvästikin Eeva oli kuullut asian Aadamilta kun tiesi sen silloin kun käsmes houkutteli häntä syömään ompun.
        Raamattu ei opeta ketään luomaan. Se kertoo vain ne asiat mitkä ovat meille omissa tekemisissämme tärkeitä. Ei meitä koske asiat joita joku tulkiten kertoo mutta joista emme saa tietoa Raamatusta.
        Raamattu ei kerro esimerkiksi sitä että ihmisille olisi määrätty Sapatinviettokin Paratiisissa. Eihän heillä vielä ollut työntekoakaan säädetty kuin vasta syntiinlankeamisen jälkeen. Samassa tilanteessa kun synnyttäminen kipuja tuntien.
        Jotkut laittavat sanoja 1234567... Jumalan sanomiksi vaikkei niitä löytyisikään Raamatusta.


      • jasitärataa
        vähän.perspektiiviä kirjoitti:

        Minä olen aika varma siitä, että vaino on ihan fyysisen, maallisen maailman juttuja. On myös aika groteskia, että kristitty Suomen kansalainen yrittää esiintyä minkäänlaisen vainon uhrina. Harva etninen tai uskonnollinnen ryhmä on meinaan paremmassa ja turvallisemmassa asemassa.

        Vaino on, kun ja jos sitä esiintyy, poliittista vainoa joka kohdistuu eri maailmankuvan omaavien ihmisten ahdisteluun.
        Vaino on aina silloin kun sitä esiintyy, vallassolijoiden vainoa kansalaisryhmiä vastaan. Valtaapitävillähän on aina koko väkivaltakoneisto käytössään ja sen lisänä vielä kaikkien viranomaisten tuki ja apu käytössään.
        Täälläkin on kahtiajako suhteessa natoon joka voi äityä periaateriidaksi .
        Seuraava maailmansota on jakolinjalla joka on valtakuntien sisällä pikemminkin kuin puhtaasti eri valtakuntien välinen.
        Raamattukin itseasiassa kertoo viimeisen sodan jakolinjat näin.
        Osuukohan ennuste paikankin suhteen yhtä hyvin, Silloin sota ryöpsähtäisi mielestäni käyntiin Damaskoksen tuhosta.

        49:24 Damasko lannistuu, kääntyy pakoon, hirmu on sen vallannut; sitä kouristaa ahdistus ja tuska niinkuin synnyttäväistä!
        49:27 Ja minä sytytän Damaskon muurit tuleen,


      • kirjotapostikortti
        kkmdfsmkdfskm kirjoitti:

        Onko tämä nyt samaa kuin verkostomarkkinointi touhussa että en kerro vasta kuin tulet paikanpäälle joka osoittautuu valheeksi kun suuria tuloja ei tullutkaan? Pystytkö vastaamaan suoraan vai onko aihe niin monimutkainen ja vaatii suurta älykkyytä joka pitää saavuttaa oppimalla Jeesus ensin?

        Asia on sikäli tasapuolinen että kukin on etsiessään samassa asemassa. Joten vilppiin sinun ei tarvitse varautua.
        Tosin täällä evokit tinkivät itselleen erioikeuksia.
        Minkähän takia he luulevat että uskon voi antaa toiselle niinkuin karvalakin.


      • Wilttihattuvilosohvi
        33253 kirjoitti:

        Jos raamattua haluaa käyttää todisteena siitä kirjasta löytyy jokaiselle maailmanhistorian tapahtumalle jokin ennuste tai merkki. Maanjäristyksiä oli 10000v sitten joten lopunaika oli jo silloin kun ihmiset kärsivät nälästä kun ruokaa ei saanut kaupan hyllyltä ja joutuivat itse metsästämään.

        Raamattua todisteena? raamattua voi käyttää asioiden pohdiskelun perustana ja peilata tapahtuvia asioita ennaltakirjoitettuun.
        Tosiasiat todistavat Raamatun puolesta. Tietenkin kirjoitetut asiat vaativat perehtymistä jotta niistä on hyötyä.
        Kuten kaikissa muissakin asioissa. Jos luonnosta oppiminen on vaivalloista on se sitä kaikissa muissakin asioissa eikä Raamattu ole siihen poikkeus.
        Meillä on itsekullekin oma näkemys sekä Raamatusta, politiikasta että muista asioista siitäkin huolimatta että meillä on jokaisella mahdollisuus samoihin tiedonlähteisiin. Myös tiiedemiehet ovat kaikissa samoissa asioissa erimielisiä.
        Joten et voi yhtäkkiä kuvitella että tiede olisi poikkeusasemassa mitä mielipiteen muodostunmiseen tulee.
        Ihminen samaistuu jokaikiseen joukkoon jonka piirissä hän aktiivisesti toimii.
        Joukkopsykologia sumentaa mielipiteitä joka ryhmässä.
        Siihenhän perustuu sekin että armeijat taistelevat pitäen vastapuolen ihmisiä vihollisinaan vaikka molemmin puolin ihmiset oikeasti olisivatkin rauhan aikana potentiaalisia ystäviä ja hengenheimolaisia.


      • 1234567---

        Sapatti on annettu ihmistä varten. Sapatti on pyhäpäivä Jumalan siunaama ja pyhittämä, joten pyhyys pysyy sapatin yllä.

        Sapatista ei kuulu tehdä arkipäivää ! Kalentereissakin sapatti luetaan kuuluvaksi arkipäivien joukkoon. Sunnuntain katsovat pyhäksi merkitty punaisella kelentereihin.
        Monet julistajat julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, näin he arkipäiväistävät sapatinpäivän, ja siivoilevat rukoushuoneitaan sapattisin, sunnuntaikokouksiaan varten.


      • Wilttihattuvilosohvi
        code_red kirjoitti:

        Okei...eli kaikki muut uskikset täällä palstalla, jotka innokkaasti väittää "uuden liiton" kuomavan vanhan testamentin, ovat siis väärässä ja vanha testamentti pätee edelleen jumalan sanana? :D :D Hyvä hyvä, toisin sanoen kaikki vanhan testamentin lapselliset ja sairaat ohjeet ja säännöt ovat edelleen mielestäsi päteviä. :D :D
        Tämähän menee mielenkiintoiseksi....

        Eipäs kumoa. Etkö tajua, ettei laki aiemminkaan koskenut kaikkia kansakuntia. Joten Jeesus jätti lain ennalleen eli sen sisällä kuuluu ympärileikkaus ja rituaalit.
        Lakia ei kumota koska sen käytöllä Jeesus ristiinnaulittiin. Jumalan tuomiot perustuvat laillisuuteen, joten jotta Jeesuksen saama kohtelu ja kaikki sitä aiemmatkin asiat voidaan tuomita viimeisellä tuomiolla on lain oltava olemassa.
        Jos tunnet mitä Mooseksen laissa kokonaisuutena lukee, niin siellähän lain valvojiksi määrättiin leeviläiset papeiksi ja vielä ylipappeus.
        Papelle oli säädetty syntiuhrit ennenkuin he voivat harjoittaa tointaan viikottaisessa virassaan. Mutta koskapa ylipappi sotkeutui Jeesuksen tuomitsemiseen KÄYTTÄEN syytöksessä MOOSEKSEN LAKIA VÄÄRIN, hän on jäävi nyt, koska syytön asianosainen on kuollut eikä hän voinut puhdistautua uhrein virkaansa. SYNTYI PATTITILANNE joka ketää viimeiselle tuomiolle asti. ELI Jotta viranhoito olisi ollut mahdollista olisi ylipappi pitänyt oikeuden kautta saada puhdistettua ennekuin lakia voi käyttää.
        Näin Jeesus "otti asiaonomistajan ominaisuuden kautta lain pois KÄYTÖSTÄ", mutta ei viralta. Jos olisit lakia lukenut asia olisi sinulle helpompi ymmärtää.
        Eli Jeesuksen sovitustyön sinetöi Mooseksen lain ominaisuudet.
        Tätä varten Mooseksen laki oli laadittu juuri JEESUKSEN sovitustyötä varten sopivaksi.
        NYT; Lain päämäärä on saavutettu, meihin käytettynä ei lailla suuria saavutettaisi.

        Galatalaiskirje: LUEPPA FUNDAMENTALISTIN TARKKUUDELLA! Saatko toimimaan ylläolleen selitykseni kanssa?
        3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä

        Jos asiallisesti kysyt, voimme pohtia lisää.


      • Lue.Raamatusta kirjoitti:

        Sinulle "kkmdfsmkdfskm"

        Raamatun valossa Jumalalle on yksi päivä kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä. Evoluutio ei sulje pois Jumalan luomistyötä koska Jumala voi tehdä myös pidemmän ajan kuluessa kaiken näkyväisen maailmassa.
        Jumalan luomistyöstä kertova Raamattu sulkee pois evoluution väittämät että ihminen on kehittynyt apinasta. Apina on eläin ja Jumala teki maan tomusta ihmisen ja hänen kylkiluusta naisen ja puhalsi heihin elämän hengen. Jumala loi myös kaikenlaisia eläimiä maailmaan. Koko näkyvä maailma on täynnä Jumalan ihmetekoja.
        Esimerkiksi luonto-ohjelmien väittämä siitä että eri lintujen nokat ovat muotoutuneet kukkien mukaan on myös harhaan johtamista.
        Jumala loi erilaisia kukkia ja kasveja, linnut käyttää ravinnokseen juuri niitä kukkia joihin ne pääsee käsiksi nokallaan. Nyt pyritään luonnon synnyn selitykset kääntämään toisin päin.
        Jumala on ollut ikuisista ajoista asti, hän on ikuinen. Jeesuksen, Jumalan pojan syntymästä lasketaan ajanlasku.

        >Jeesuksen, Jumalan pojan syntymästä lasketaan ajanlasku.

        Ei todellakaan lasketa. Jeesus ei syntynyt likikään vuonna nolla.


      • yhvältyhkös
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ettehän te uskovatkaan ole saaneet ymmärrystä, kun selityksenne kumisevat kuin tyhjät tynnyrit.

        Olet osin tuossa ihan oikeassa. Ei usko aina näytä yhdistyvän samoihin päihin joissa ymmärrys lisääntyy.
        Mutta kyse onkin siitä että lisääntyykö minulla ymmärrys ja sinun kohdalla on pääasia että sinun ymmärryksesi saa sytykkeitä uusiin oivalluksiin jotka tukevat niitä tarpeita joita juuri sinulla on.
        Täyteen mukiin ei vesi lisäänny kaatamalla vaan lisä valuu pois samantien.
        Tuo vaje joka ilmenee tiedonhaluna ja jota edellytetään pitää meissä kussakin olla ennenkuin mikään tiedonlisä voi oikeasti meidän ymmärrystämme saavuttaa.
        Toisilla meistä kaikki tiedolliset asiat ovat mielessä huonommin pakattuina aiheittain ja toisilla ne ovat aihealueittain omissa lokeroissaan.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Sapatti on annettu ihmistä varten. Sapatti on pyhäpäivä Jumalan siunaama ja pyhittämä, joten pyhyys pysyy sapatin yllä.

        Sapatista ei kuulu tehdä arkipäivää ! Kalentereissakin sapatti luetaan kuuluvaksi arkipäivien joukkoon. Sunnuntain katsovat pyhäksi merkitty punaisella kelentereihin.
        Monet julistajat julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, näin he arkipäiväistävät sapatinpäivän, ja siivoilevat rukoushuoneitaan sapattisin, sunnuntaikokouksiaan varten.

        OK. Kuka teillä duunaa ruoat lauantaisin? Entä jos maito- tai piimälasi putoaa pöydältä lattialle. Palkkaatko pikapikaa pakanan siivoamaan? Ollaan siis realisteja. Yhteiskunnassa tehdään työtä myös lauantaisin. Tärkeintä on levätä riittävästi. Sitäpaitsi yleinen pappeus ei tunne varsinaisia vapaapäiviä.

        JORI BRANDER pohdiskelee sapattia ja lakia kahteen kertaan.

        > Lain tarkoitus on suojella ihmistä ja osoittaa hänelle tie yltäkylläiseen elämään, joka täyttää ihmisen tarpeet elämän kaikilla alueilla. Eli lain tarkoitus ei ole tehdä elämästä vaikeaa – niin kuin mekin monesti erehdymme luulemaan. Ikävä kyllä samoin juutalainen traditio oli erehtynyt 'lain hengessä' ja muuttanut elinvoimaisen ja hyvän lain kooltaan moninkertaiseksi säädöskokoelmaksi, niin että pelkästään sapatin vietosta oli tullut ihmisille taakka ja kerrassaan sietämätön koetus. Sapatti ei enää ollut luonnollinen lepopäivä, vaan säädösten viidakko, josta tuli selvitä joka viikko sapatinpäivänä... <

        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2004-08-23

        > Lähestymistapaan vaikuttaa paljon myös se, millä tavoin Raamatun säädöksiä ylipäätään tulkitaan ja sovelletaan. Jos pidämme Raamattua kylmäkiskoisena laki- ja säädöskokoelmana, on sieltä arkeen ammennetut ohjeet samalla tavoin kylmiä 'pakkoja' ja ehdottomia kieltoja. Jos näemme Raamatun elämää suojelevana ja kunnioittavana Jumalan ilmoituksena, maltamme todennäköisesti pohtia syitä, miksi jokin säädös on annettu ja mihin sillä tähdätään. Ehkäpä tällöin myös arkeen tuotu sovellus osuu paremmin siihen tavoitteeseen, minkä Jumala on säädökselle alun perin asettanut. <

        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2006-10-23

        PS. Koska Jeesus on sapatin herra, on Hänen ystävillään jatkuva sapatin lepo Hänessä ja Hänen pyhyydessään. Näin näen ja koen.

        KADOSH

        https://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0


      • Pahin este on se, ettei ole ketään joka tempaisi. Kaikki sujuu luonnonlakien mukaan myös tulevaisuudessa.


      • 1234567---

        Ihmiskunta nukkuu sikeätä unta, ja suuri osa kumartaa petoa. Sapatti joka on Jumalan merkki, ja pitäisi pitää pyhänäpäivänä, niin silloin he vain siivoilevat rukoushuoneitaan pitäen sapattia arkipäivänä.


      • 1234567---
        usfaaaaaa kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa tempaus herraa kohti? Siirtyykö uskovaiset taivaaseen vai tuleeko taivaasta jotain..pitääkö ihmisten tehdä jotain???

        Pelastuneet adventistit Sapatin Herra Jeesus vie 1000-vuodeksi taivaaseen. Näin laulammekin " Mutta tähtein tuolla puolen toisen kodon saamme".

        Toinen osa ihmiskuntaa opettaa, että he viettävät tuhatvuotista rauhanvaltakuntaa maanpäällä, se heille suotakoon. Tälläkin palstalla löytyy näitä opettajia, jotka ovat 1000-vuotisessa rauhanvaltakunnassa maanpäällä kun se aika koittaa.


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        OK. Kuka teillä duunaa ruoat lauantaisin? Entä jos maito- tai piimälasi putoaa pöydältä lattialle. Palkkaatko pikapikaa pakanan siivoamaan? Ollaan siis realisteja. Yhteiskunnassa tehdään työtä myös lauantaisin. Tärkeintä on levätä riittävästi. Sitäpaitsi yleinen pappeus ei tunne varsinaisia vapaapäiviä.

        JORI BRANDER pohdiskelee sapattia ja lakia kahteen kertaan.

        > Lain tarkoitus on suojella ihmistä ja osoittaa hänelle tie yltäkylläiseen elämään, joka täyttää ihmisen tarpeet elämän kaikilla alueilla. Eli lain tarkoitus ei ole tehdä elämästä vaikeaa – niin kuin mekin monesti erehdymme luulemaan. Ikävä kyllä samoin juutalainen traditio oli erehtynyt 'lain hengessä' ja muuttanut elinvoimaisen ja hyvän lain kooltaan moninkertaiseksi säädöskokoelmaksi, niin että pelkästään sapatin vietosta oli tullut ihmisille taakka ja kerrassaan sietämätön koetus. Sapatti ei enää ollut luonnollinen lepopäivä, vaan säädösten viidakko, josta tuli selvitä joka viikko sapatinpäivänä... <

        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2004-08-23

        > Lähestymistapaan vaikuttaa paljon myös se, millä tavoin Raamatun säädöksiä ylipäätään tulkitaan ja sovelletaan. Jos pidämme Raamattua kylmäkiskoisena laki- ja säädöskokoelmana, on sieltä arkeen ammennetut ohjeet samalla tavoin kylmiä 'pakkoja' ja ehdottomia kieltoja. Jos näemme Raamatun elämää suojelevana ja kunnioittavana Jumalan ilmoituksena, maltamme todennäköisesti pohtia syitä, miksi jokin säädös on annettu ja mihin sillä tähdätään. Ehkäpä tällöin myös arkeen tuotu sovellus osuu paremmin siihen tavoitteeseen, minkä Jumala on säädökselle alun perin asettanut. <

        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2006-10-23

        PS. Koska Jeesus on sapatin herra, on Hänen ystävillään jatkuva sapatin lepo Hänessä ja Hänen pyhyydessään. Näin näen ja koen.

        KADOSH

        https://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0

        Hyvin ossaa yurkki vesittää sapatinpäivän, joka on Jumalan merkki ja pyhäpäivä.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Hyvin ossaa yurkki vesittää sapatinpäivän, joka on Jumalan merkki ja pyhäpäivä.

        Niin. "Yksin uskosta. Yksin armosta."


      • 1234567--- kirjoitti:

        Ihmiskunta nukkuu sikeätä unta, ja suuri osa kumartaa petoa. Sapatti joka on Jumalan merkki, ja pitäisi pitää pyhänäpäivänä, niin silloin he vain siivoilevat rukoushuoneitaan pitäen sapattia arkipäivänä.

        Niin, jumalasi on äärettömän pikkumainen, lillukanvarsiin takertuva ja niistä hirveitä rangaistuksia hautova mulukku.


      • 1234567---

        Näin juuri pelastuneet adventistit ovat 1000-vuotta taivaassa. Siellä ei ole itkua eikä kuolemaa.


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        Niin. "Yksin uskosta. Yksin armosta."

        Joka on päässyt totuuden tuntoon, ja jatkaa vaan kapinointia, niin sellaista kohtaa hirvittävä tuomio, eikä Jumala armoa tunne.


      • madam.and.zeke

        Älä houri. En ole nikkivaras enkä muslimi.


      • madam.and.zeke
        1234567--- kirjoitti:

        Joka on päässyt totuuden tuntoon, ja jatkaa vaan kapinointia, niin sellaista kohtaa hirvittävä tuomio, eikä Jumala armoa tunne.

        Sitähän et sinä voi tietää. Kuolevainen ihminen ei voi tietää Jumalan vaikuttimia eikä varsinkaan voi eikä ole luvallinen kertomaan mitä Jumala tekee tai ei tee.


      • 1234567---
        madam.and.zeke kirjoitti:

        Sitähän et sinä voi tietää. Kuolevainen ihminen ei voi tietää Jumalan vaikuttimia eikä varsinkaan voi eikä ole luvallinen kertomaan mitä Jumala tekee tai ei tee.

        Kirje Hebrealaisille 10:26. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä. 27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt Hän on tehnyt kaikille tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

        Enää ei tule kenenkään kapinoida Jumalan antamaa sapattia vastaan, vaan kaikkien tulee pitää sapatti pyhänäpäivänä. Tämä on tuotu selvästi esille.


      • xadvr
        1234567--- kirjoitti:

        Kirje Hebrealaisille 10:26. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä. 27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

        Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt Hän on tehnyt kaikille tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

        Enää ei tule kenenkään kapinoida Jumalan antamaa sapattia vastaan, vaan kaikkien tulee pitää sapatti pyhänäpäivänä. Tämä on tuotu selvästi esille.

        Noin puhuu ihminen jonka uskonto on yhden päivän pyhittäminen ja senkin hän tekee ihka omilla säännöillään.
        Raamatusta et voi löytää adventtikirkon viettotyyliin yhtäkään puolustusta.

        https://www.youtube.com/watch?v=65PcypkGaew

        Miksi seitsemännen päivän adventistit haluavat piilotella julkisuuteen päin nimettömänä kirkkona?
        Mistään heidän kirjallisesta tuotannostaan ei päällepäin kerrota että on kyse adventtikirkosta.
        Luin kirjan nimeltä Cambell/ "Montako ntietä on taivaaseen"
        Kirjassa ei ollut lausettakaan kristinuskosta. Kirjaa ei edes voi millään perustella luokitella hengelliseksi kirjaksi. Käännytyskirja se silti oli. Aivan pöyristyttävää!
        Kirja saarnaa pelkästään uskoa kirkkuntaan. SAIRASTA!
        Jos Evankeliumin sanoman levitys olisi ollut 2000v. kirkkonne varassa maailmassa kukaan ei tietäisi kristinuskosta yhtään mitään.
        Olen itsekin käynyt tämän varmistamassa eikä siellä kertaakaan opetettu yhtään mitään hengellisistä asioista. Tyhjää saa kirkossanne käymättäkin.


      • xadvr
        1234567--- kirjoitti:

        Sapatti on annettu ihmistä varten. Sapatti on pyhäpäivä Jumalan siunaama ja pyhittämä, joten pyhyys pysyy sapatin yllä.

        Sapatista ei kuulu tehdä arkipäivää ! Kalentereissakin sapatti luetaan kuuluvaksi arkipäivien joukkoon. Sunnuntain katsovat pyhäksi merkitty punaisella kelentereihin.
        Monet julistajat julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, näin he arkipäiväistävät sapatinpäivän, ja siivoilevat rukoushuoneitaan sapattisin, sunnuntaikokouksiaan varten.

        Paavalihan kumoaa seitsemännen päivän ja puhuu "seuraavasta päivästä".

        4. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5. ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7. niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8. Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9. Niin on Jumalan kansalle SAPATINLEPO varmasti tuleva.
        10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.

        Mites nyt selität?

        Gal.4:4. Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        5. lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
        7. Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
        8. Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
        9. Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
        10. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
        11. Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.

        Ylläolevakin puhuu toista opetusta kuin te! Miksi?
        Ja seuraavassa ;>> Kirje galatalaisille 3
        1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3. Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        4. Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
        5. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
        6. samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
        7. Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.

        Minä luen paljon mieluummin sen ajan Raamayyua joka kuluisi teidän saarnojanne kuunnellen; ja kaikki mitä luen, todistaa Jeesuksen ja apostolien sanoman puolesta ja samalla teidän kirkkonne opetuksia vastaan.
        "Vaikka enkeli tulisi..." jne>>>>

        Galatalaiskirje:
        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.


      • huitulivei
        33253 kirjoitti:

        Jos raamattua haluaa käyttää todisteena siitä kirjasta löytyy jokaiselle maailmanhistorian tapahtumalle jokin ennuste tai merkki. Maanjäristyksiä oli 10000v sitten joten lopunaika oli jo silloin kun ihmiset kärsivät nälästä kun ruokaa ei saanut kaupan hyllyltä ja joutuivat itse metsästämään.

        Joten mitään ei pidä pitää ennustuksena olipa se miten osuva tahansa?
        Samantien voisi varoittaa luottamasta tieteeseen kerrotaampa sen liepeillä mitä tahansa.
        Mitään ei tars edes perustella jos sinun tyyliäs pitäis esimerkkinä.


      • 1234567---
        xadvr kirjoitti:

        Noin puhuu ihminen jonka uskonto on yhden päivän pyhittäminen ja senkin hän tekee ihka omilla säännöillään.
        Raamatusta et voi löytää adventtikirkon viettotyyliin yhtäkään puolustusta.

        https://www.youtube.com/watch?v=65PcypkGaew

        Miksi seitsemännen päivän adventistit haluavat piilotella julkisuuteen päin nimettömänä kirkkona?
        Mistään heidän kirjallisesta tuotannostaan ei päällepäin kerrota että on kyse adventtikirkosta.
        Luin kirjan nimeltä Cambell/ "Montako ntietä on taivaaseen"
        Kirjassa ei ollut lausettakaan kristinuskosta. Kirjaa ei edes voi millään perustella luokitella hengelliseksi kirjaksi. Käännytyskirja se silti oli. Aivan pöyristyttävää!
        Kirja saarnaa pelkästään uskoa kirkkuntaan. SAIRASTA!
        Jos Evankeliumin sanoman levitys olisi ollut 2000v. kirkkonne varassa maailmassa kukaan ei tietäisi kristinuskosta yhtään mitään.
        Olen itsekin käynyt tämän varmistamassa eikä siellä kertaakaan opetettu yhtään mitään hengellisistä asioista. Tyhjää saa kirkossanne käymättäkin.

        Itse tutkin vanhoja Raamatun painoksia vuosilta 1642 ja 1903. Jonkun verran jää näitä muita kirjoja lukematta mitä mainitsit. Kirja "Suuri Taistelu" On mielenkiintoisin kristillisistä kirjoista mitä olen lukenut.

        Olen itse entinen Luterilainen. Kävin aikoinani monien eri suuntauksien kirkoissa. Miksi valitsin adventtikirkon ? Koska tulin ymmärrykseen siitä, että lauantai on Jumalan antama pyhäpäivä. Ikuista piinaa ei ole jumalattomilla, vaan tuli tekee lopun jumalattomista.
        Ostaessani ensimmäisen Raamattuni ja tutkiessani sitä löysin Jesajan kirjasta sattumalta kohdan, josta en ollut koskaan kuulut julistettavan. Se kuuluu näin: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo Herra. Siihen jäi heti paikalla sianlihan vähäinen syöntini. Sika ei muutenkaa kuulunut herkkuihini vaan kala. Pyhäkköoppi on oikein, samoin kuin tutkivan tuomion oppi.
        Pieni vähemmistö adventisteja Suomessa ei hyväky naispappeutta, itse kuulun heihin. Naispappeus on Raamatun vastaista.
        Vaikka olen entinen Luterilainen olen kuitenkin Lutherin linjoilla mitä Tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen paaviin, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.


      • 1234567---
        xadvr kirjoitti:

        Paavalihan kumoaa seitsemännen päivän ja puhuu "seuraavasta päivästä".

        4. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5. ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7. niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8. Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9. Niin on Jumalan kansalle SAPATINLEPO varmasti tuleva.
        10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.

        Mites nyt selität?

        Gal.4:4. Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        5. lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
        7. Niinpä sinä et siis enää ole orja, vaan lapsi; mutta jos olet lapsi, olet myös perillinen Jumalan kautta.
        8. Mutta silloin, kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole.
        9. Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
        10. Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
        11. Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.

        Ylläolevakin puhuu toista opetusta kuin te! Miksi?
        Ja seuraavassa ;>> Kirje galatalaisille 3
        1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        3. Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
        4. Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.
        5. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
        6. samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
        7. Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.

        Minä luen paljon mieluummin sen ajan Raamayyua joka kuluisi teidän saarnojanne kuunnellen; ja kaikki mitä luen, todistaa Jeesuksen ja apostolien sanoman puolesta ja samalla teidän kirkkonne opetuksia vastaan.
        "Vaikka enkeli tulisi..." jne>>>>

        Galatalaiskirje:
        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Jeesus sanoi: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, joten kymmenkäskyn laki sapatti mukaan lukien on voimassa Uudessaliitossa sydämissämme.

        Mitä kumottiin ristillä ? Kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona, esikuvallisesti viittasivat Kristukseen, kuten uhrilait, ne kumoutuivat. Enää ei tarvitse uhrata karitsoita.
        Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin.

        Jumala kirjoitti myöskin sapattikäskyn kivitauluihin MUISTA.

        Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton.

        En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt Ps. 89:35


      • nopenope
        33253 kirjoitti:

        Jos raamattua haluaa käyttää todisteena siitä kirjasta löytyy jokaiselle maailmanhistorian tapahtumalle jokin ennuste tai merkki. Maanjäristyksiä oli 10000v sitten joten lopunaika oli jo silloin kun ihmiset kärsivät nälästä kun ruokaa ei saanut kaupan hyllyltä ja joutuivat itse metsästämään.

        Jos tuota logiikkaa pitää käyttää joka asiaan niin sitten on ennakolta päättänyt olla uskomatta mihinkään mitä kerrotaan.


      • wissenschaft
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Pahin este on se, ettei ole ketään joka tempaisi. Kaikki sujuu luonnonlakien mukaan myös tulevaisuudessa.

        Repe. Käsi sydämelle. Miksi roikut LUOMISPALSTALLA?


      • wissenschaft
        1234567--- kirjoitti:

        Ihmiskunta nukkuu sikeätä unta, ja suuri osa kumartaa petoa. Sapatti joka on Jumalan merkki, ja pitäisi pitää pyhänäpäivänä, niin silloin he vain siivoilevat rukoushuoneitaan pitäen sapattia arkipäivänä.

        OK. Emme löydä yhteistä säveltä.
        Jyrki


      • 1234567---
        wissenschaft kirjoitti:

        OK. Emme löydä yhteistä säveltä.
        Jyrki

        yurkin näkemyksiin ei todellakaan voi yhtyä, mitä tulee opetukseen tempauksesta ja sapatista, joka on Jumalanmerkki.


      • magyar1000

        höps


      • 1234567---

        Vastaan tähän Luterilaisen 1700-luvun virren sanoin. . . . . Virsi 240. 11. Syntymät' on se ihminen wiel', Kuin juonet kaikk' kirjoittaa taitaa, joit joukkons', kans' Paawi on ajatell', Pettääksens' joka maan paikkaa', monell' muodoll', Säätyins' seuroill', Kardinalein kawalill' neuvoill', Munkkein menoill', Nunnain eloill', Jesuittain jumalattomain juonill.


      • oleppatarkempi
        code_red kirjoitti:

        Okei...eli kaikki muut uskikset täällä palstalla, jotka innokkaasti väittää "uuden liiton" kuomavan vanhan testamentin, ovat siis väärässä ja vanha testamentti pätee edelleen jumalan sanana? :D :D Hyvä hyvä, toisin sanoen kaikki vanhan testamentin lapselliset ja sairaat ohjeet ja säännöt ovat edelleen mielestäsi päteviä. :D :D
        Tämähän menee mielenkiintoiseksi....

        Uskikset eivät ole minkään liiton virallisia kumoajia.
        Jos adventisteilla on oma oppinsa ja tulkintasa niin kirkon opin omaksuminen on ehto seurakuntaan kelpuutukselle eikä sen enempää. (= 28 epäkristillistä ehtoa kastettavalle)
        Mitään ei ole kumottu. Kun uutta on tullut se ei kumoa edellisiä. Katsos kun asia on niin että uusi liitto on sisällöltään tarkoitettu koko ihmiskunnalle ja vanha liitto oli israelille kin ehdollinen. Toisin sanoen " jos teteette niinkuin minä olen teitä käskenyt jne. Vanha liitto oli kollektiivinen kansakunnan maallisen kanssa tehty liitto jossa kansakunnan tulevaisuus oli kyketty säädösin liittoon ja se koski ihmisen elämänaikaa täällä maailmassa.
        Ja uusi liitto on kaikkia yksilöittöin koskeva kaikille ihmiskunnan jäsenille ja se ulottuu kuoleman tuollepuolen.


      • xadvr
        1234567--- kirjoitti:

        Vastaan tähän Luterilaisen 1700-luvun virren sanoin. . . . . Virsi 240. 11. Syntymät' on se ihminen wiel', Kuin juonet kaikk' kirjoittaa taitaa, joit joukkons', kans' Paawi on ajatell', Pettääksens' joka maan paikkaa', monell' muodoll', Säätyins' seuroill', Kardinalein kawalill' neuvoill', Munkkein menoill', Nunnain eloill', Jesuittain jumalattomain juonill.

        Virret eivät ole Raamattu! Virsien sisältöjä on varsin helppoa kritisoida lause kerrallaan ja todeta että niiden sisältöjä ei löydy useinkaan Raamtusta. Virret kuvastavat runoilijan luuloja uskonasioihin.
        Luther ei opettanut yhtään mitään todellista Raamatun sisällöstä.
        Päinvastoin varsin monet hänen opilliset mielipiteensä ovat räikeitä väärintulkintoja.
        "joka on väärä vähässä on väärä paljossakin". Pitäisihän sinun se adventistina tietää ;?)


      • 1234567---
        xadvr kirjoitti:

        Virret eivät ole Raamattu! Virsien sisältöjä on varsin helppoa kritisoida lause kerrallaan ja todeta että niiden sisältöjä ei löydy useinkaan Raamtusta. Virret kuvastavat runoilijan luuloja uskonasioihin.
        Luther ei opettanut yhtään mitään todellista Raamatun sisällöstä.
        Päinvastoin varsin monet hänen opilliset mielipiteensä ovat räikeitä väärintulkintoja.
        "joka on väärä vähässä on väärä paljossakin". Pitäisihän sinun se adventistina tietää ;?)

        Entisenä Luterilaisena pitäydyn Lutherin näkemykseen Ilmestyskirjan pedosta antikristuksesta paavista, josta vanhat 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. En tule muuttamaan näkemyksiäni.

        Lutheri samoinkuin Ellenikään eivät olleet täydellisiä, mutta kummaltakin löytyy varteen otettavia kirjoituksia.


      • EV.Luteriainen
        xadvr kirjoitti:

        Virret eivät ole Raamattu! Virsien sisältöjä on varsin helppoa kritisoida lause kerrallaan ja todeta että niiden sisältöjä ei löydy useinkaan Raamtusta. Virret kuvastavat runoilijan luuloja uskonasioihin.
        Luther ei opettanut yhtään mitään todellista Raamatun sisällöstä.
        Päinvastoin varsin monet hänen opilliset mielipiteensä ovat räikeitä väärintulkintoja.
        "joka on väärä vähässä on väärä paljossakin". Pitäisihän sinun se adventistina tietää ;?)

        Älähän ala-arvioi Luterilaisia virsiä !!


      • seonniinväärin
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >On myös aika groteskia, että kristitty Suomen kansalainen yrittää esiintyä minkäänlaisen vainon uhrina. Harva etninen tai uskonnollinnen ryhmä on meinaan paremmassa ja turvallisemmassa asemassa.

        Jumalan tosi. Mutta vainoa silti vain uskova päässään tuntee, koska dogmi.

        Täälläkin verbaalia.
        Sanoppa vastaavasti muslimista niin saat vähintäänkin sakot tai tuomitaan yhteiskuntapalveluun vastaanottokolhoosossa..


      • nytirryjselittää
        1234567--- kirjoitti:

        Ihmiskunta nukkuu sikeätä unta, ja suuri osa kumartaa petoa. Sapatti joka on Jumalan merkki, ja pitäisi pitää pyhänäpäivänä, niin silloin he vain siivoilevat rukoushuoneitaan pitäen sapattia arkipäivänä.

        Sinä väität noudattavasi lakia mutta kun katsoo mitä te noudatatte niin huomaa ettette te noudata mitään sen enempää kuin muutkaan.
        Kirkollanne on tapoja joita te väitätte sapatin pyhittämiseksi mutta niitä tapoja ne eivät ole joita piti ikuisesti noudattaa itään uuttamatta. Ja senlisäksi teiltä puuttuu liittoon vaadittu merki, ympärileikkauskin.

        1.Mooseksen kirja:
        17:14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."

        VIIDES MOOSEKSEN KIRJA 5
        1. Ja Mooses kutsui kokoon kaiken Israelin ja sanoi heille: "Kuule,
        Israel, nämä käskyt ja oikeudet, jotka minä tänä päivänä julistan teidän korvienne kuullen. Oppikaa ne ja noudattakaa niitä tarkoin.
        2. Herra, meidän Jumalamme, teki liiton meidän kanssamme Hoorebilla.
        3. Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme.

        Käskyt ovat annettu Raamatun mukaan Israelille. Tätä sinä et saa Raamatun avulla muuksi muutettua. Minä uskon siten kuin luenkin.
        Liittoon kuuluvat käskyt ja säädökset. Niitä ei oltu annettu ennenkuin vasta Egyptistä lähdön jälkeen toisinkuin kirkkosi opettaa.
        Sapatin määrääminen israelilaisten lepopäiväksi kerrotaan 2Moos. 16-luvussa.
        Eli te opetatte tämänkin asian ihan väärin. Teihin emme voi luottaa missään asiassa sillä te pyritte asettamaan merkkejä oman kirkkonne uskollisuuden tunnuksiksi ettekä mitään muuta.


      • oleteksytettyrauk
        1234567--- kirjoitti:

        Itse tutkin vanhoja Raamatun painoksia vuosilta 1642 ja 1903. Jonkun verran jää näitä muita kirjoja lukematta mitä mainitsit. Kirja "Suuri Taistelu" On mielenkiintoisin kristillisistä kirjoista mitä olen lukenut.

        Olen itse entinen Luterilainen. Kävin aikoinani monien eri suuntauksien kirkoissa. Miksi valitsin adventtikirkon ? Koska tulin ymmärrykseen siitä, että lauantai on Jumalan antama pyhäpäivä. Ikuista piinaa ei ole jumalattomilla, vaan tuli tekee lopun jumalattomista.
        Ostaessani ensimmäisen Raamattuni ja tutkiessani sitä löysin Jesajan kirjasta sattumalta kohdan, josta en ollut koskaan kuulut julistettavan. Se kuuluu näin: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo Herra. Siihen jäi heti paikalla sianlihan vähäinen syöntini. Sika ei muutenkaa kuulunut herkkuihini vaan kala. Pyhäkköoppi on oikein, samoin kuin tutkivan tuomion oppi.
        Pieni vähemmistö adventisteja Suomessa ei hyväky naispappeutta, itse kuulun heihin. Naispappeus on Raamatun vastaista.
        Vaikka olen entinen Luterilainen olen kuitenkin Lutherin linjoilla mitä Tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen paaviin, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.

        Paavi on väärä profeetta eikä peto. Myös portoksi sitä nimitetään. Peto on maskuliini ja portto ja väärä profeetta femiinejä. Revi siitä.
        Danielin pedot olivat valtakuntia joiden seurassa israelilaiset koko ajan elivät.
        Petoja voi seurata juutalaisten historiasta levinnäisyyden kautta. He ovat olleet nimittäin aina valtaapitävien liepeillä. (" jotka sanovat olevansa juutalaisia mutta eivät ole") Lueppa Raamatun rinnalla historiaa, sillä ennustusten toteutuminen näkyy historiassa.


      • 1234567---
        oleteksytettyrauk kirjoitti:

        Paavi on väärä profeetta eikä peto. Myös portoksi sitä nimitetään. Peto on maskuliini ja portto ja väärä profeetta femiinejä. Revi siitä.
        Danielin pedot olivat valtakuntia joiden seurassa israelilaiset koko ajan elivät.
        Petoja voi seurata juutalaisten historiasta levinnäisyyden kautta. He ovat olleet nimittäin aina valtaapitävien liepeillä. (" jotka sanovat olevansa juutalaisia mutta eivät ole") Lueppa Raamatun rinnalla historiaa, sillä ennustusten toteutuminen näkyy historiassa.

        Selitä mitä selität. Paavi on antikristus peto, josta vanhat 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat.
        Virsi 241. 4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään ja oikian Jumalan unhotti, itsens' teetteli siaan. (pimeä keskiaika, jota kesti 1260 vuotta). Hän paimenet hukuttaa käski kuin lampait' laitumell' toit ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskell.
        5. O tätä suurta surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost', Hän UHKAS', KAIKKI KÄKES', HÄN POLTTI, TAPPOI JA SÄKES', KUIN VASTASIT HÄNT' EHDOST'.

        Historia kertoo pimeästä keskiajasta.


      • puntaroippas

        Sitäkö ei pidä epäillä kun sanot että näin tullaan uskoon?
        Mutta entäs miten seuraava sopii sinuun?
        Matteuksen evankeliumi:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko


      • puntaroippas kirjoitti:

        Sitäkö ei pidä epäillä kun sanot että näin tullaan uskoon?
        Mutta entäs miten seuraava sopii sinuun?
        Matteuksen evankeliumi:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko

        Mihin pyrit? Raamattu seisoo. Parempi on luottaa LUOJAAN kuin luotuun. Psalmi 118:8.

        https://www.youtube.com/watch?v=EkWSI3j5wQk


      • yurki1000js kirjoitti:

        Mihin pyrit? Raamattu seisoo. Parempi on luottaa LUOJAAN kuin luotuun. Psalmi 118:8.

        https://www.youtube.com/watch?v=EkWSI3j5wQk

        siihen pitäisi luottaa mitä e ivoi itenkään havaita?


    • ajolupapäivätyötapaturma

      Rahankerjuulla tuokin alkoi. Äijille maksetaan varmaan reilut esiintymispalkkiot.

      • juunii

      • juunii kirjoitti:

        Joku maksaa viulut vaikka asia olisi vääräkin.

        https://www.youtube.com/watch?v=qUVAwp1x1hw

        Selvää on, että langennut maailma on TÄYNNÄ valhetta. Huijaus suunniteltiin vuonna 1961.

        https://www.google.fi/#q=global warming hoax planned in 1961

        Valheella viedään kansat uuteen maailmanjärjestykseen (NWO).

        https://www.google.fi/#q=nwo kills

        NWO Bush
        https://www.youtube.com/watch?v=VtlO39wIRWs

        NWO Katainen
        https://www.youtube.com/watch?v=BEC4NpEdHaQ

        NWO Lipponen
        https://youtu.be/3BxnFLZAEiw?t=36s

        NWO Niinistö
        https://www.youtube.com/watch?v=0JYsrQQDM00

        G20
        http://www.commieblaster.com/nwo-cfr-bilderberg/index.html#Anchor-47857

        Ym. Etsivä löytää.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Selvää on, että langennut maailma on TÄYNNÄ valhetta. Huijaus suunniteltiin vuonna 1961.

        https://www.google.fi/#q=global warming hoax planned in 1961

        Valheella viedään kansat uuteen maailmanjärjestykseen (NWO).

        https://www.google.fi/#q=nwo kills

        NWO Bush
        https://www.youtube.com/watch?v=VtlO39wIRWs

        NWO Katainen
        https://www.youtube.com/watch?v=BEC4NpEdHaQ

        NWO Lipponen
        https://youtu.be/3BxnFLZAEiw?t=36s

        NWO Niinistö
        https://www.youtube.com/watch?v=0JYsrQQDM00

        G20
        http://www.commieblaster.com/nwo-cfr-bilderberg/index.html#Anchor-47857

        Ym. Etsivä löytää.

        Saisit jättää tuollaisten humpuukisivujen etsimisen vähemmälle ja yrittää palata todellisuuteen.


      • todellaärsyttäviä
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Saisit jättää tuollaisten humpuukisivujen etsimisen vähemmälle ja yrittää palata todellisuuteen.

        On ihan eri asia mitä pahaa joku suunnittelee ja mitä saa toteutettua. Yksi on joka määrää mitä voi toteutua.


      • sturplomakuitu
        todellaärsyttäviä kirjoitti:

        On ihan eri asia mitä pahaa joku suunnittelee ja mitä saa toteutettua. Yksi on joka määrää mitä voi toteutua.

        Niin no, onhan se niinkin että seikkaillessaan hupuukisivuilla yurki ei ole muussa pahanteossa.


      • 1234567---

        yurkinkin tulee palvella Sapatin Herraa Jeesusta ja pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Jeesuskin sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt.


      • runtuatupaneloseen
        sturplomakuitu kirjoitti:

        Niin no, onhan se niinkin että seikkaillessaan hupuukisivuilla yurki ei ole muussa pahanteossa.

        Kyllä jyrki on saanut ihan oikean vainun.
        Maailmassa on meneillään valtaisa salaliitto. Pieniä salaliittoja toki myös ja niiden joukossa vielä false flagejä. Myös propaganda toimii.
        Ison salaliiton joukoissakaan ei olla joka asiassa yksimielisiä ja siellä on joukossa myös yksittyisyritteliäisyyttä. Koko maailman talouselämä on suuren salaliiton toimiva osa. Kuten myös vati-kani. Kyllä niitä pukareita pojat riittää. Jesuiitistelijöitä ja muita. Jokaiseen järjestelmään on luikerrellut kavalia soluttautujia.


      • 1234567---

        Itsekin olen syönyt sapattisin kesällä marjoja pensaista. Jeesus meni sapattisin tapansa mukaan synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita, mutta puusepänverstaan ovet pysyivät sapattisin kiinni, sillä ne eivät kuuluneet välttämättömiin töihin.
        Pidä sinäkin Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä, niinkuin Jeesuskin piti. Jeesus sanoikin: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

        Suuri osa pitää Jumalan antamaa sapattia arkipäivänä. Monet julistavatkin, että sapatti ei enää kuulu Uudenliiton kristityille. Näin he johdattavat suuren joukon suuria ja pieniä harhaan.


      • nytirryjopettaa
        1234567--- kirjoitti:

        Itsekin olen syönyt sapattisin kesällä marjoja pensaista. Jeesus meni sapattisin tapansa mukaan synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita, mutta puusepänverstaan ovet pysyivät sapattisin kiinni, sillä ne eivät kuuluneet välttämättömiin töihin.
        Pidä sinäkin Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä, niinkuin Jeesuskin piti. Jeesus sanoikin: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

        Suuri osa pitää Jumalan antamaa sapattia arkipäivänä. Monet julistavatkin, että sapatti ei enää kuulu Uudenliiton kristityille. Näin he johdattavat suuren joukon suuria ja pieniä harhaan.

        Miksi te johdatte ihmisiä harhaan jopa Sapatinpäivänä?
        Eihän niin saisi tehdä.
        Koskas te saatte levätä kun pitkämatkalaiset viettävät koko Sapatinpäivän kirkkoreissullaan? Teillähän kirkkojakin on n. keskimäärin 400 kmn välein.
        Ja sunnuntaina onkin jo kiire töihin.


      • kannattaahuomioida
        nytirryjopettaa kirjoitti:

        Miksi te johdatte ihmisiä harhaan jopa Sapatinpäivänä?
        Eihän niin saisi tehdä.
        Koskas te saatte levätä kun pitkämatkalaiset viettävät koko Sapatinpäivän kirkkoreissullaan? Teillähän kirkkojakin on n. keskimäärin 400 kmn välein.
        Ja sunnuntaina onkin jo kiire töihin.

        Nämä adventistit ovat siitä kuuluisia etteivät he vastaa koskaan muiden tekemiin kysymyksiin. Se opetetaan heille Sapattisin. Niin usein kuin olen heidän tilaisuuksiaan kuullut, he eivät ainakaan silloin ole milloinkaan puhuneet evankeliumista saati että olisivat koskaan kertoneet mitä Raamattu meille haluaa opettaa. He keskittyvät katalasti vain opettamaan miten adventistina eri asioihin uskotaan. Mutta sehän on ihan eri asia kuin mitä haetaan. Se on opin tyrkytystä jolla ei uskoa Evankeliumiin rakenneta.
        Kaikki heidän opetuksensa perustuu vieläpä pohjautuen jo muiden opettamiin perusasioihin joten he kakin puolin toimivat vastoin apostolien esimerkkiä.

        Roomalaiskirje:
        15:20 ja sillä tavoin, että olen pitänyt kunnianani olla julistamatta evankeliumia siellä, missä Kristuksen nimi jo on mainittu, etten rakentaisi toisen laskemalle perustukselle,


      • toentutkia

        Jeesus opetti niitä joita Mooseksen laki säädöksineen koski.
        Kaikki ne tilanteet joita syntyi lainalaisille ei tietenkään synny niille joille lakia ei oltu tarkoitettukaan.
        Kolossalaiskirje:
        2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

        HUOM: Se joka oli "meitä vastaan" oli israelilaisia vastaan.

        Ja eteenpäin "molemmat"= juutalaiset pakanat ja ="teille"=pakanoille "molemmilla" =sekä juut. että pakanat
        Ef.14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        15. kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
        16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        17. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.

        Paavali osoittaa että sovituksessa tapahtui eri asia juutalisille kuin pakanoille jotta olisime samanlaisessa tilanteessa.


      • muttäläsyöenääsap
        1234567--- kirjoitti:

        Itsekin olen syönyt sapattisin kesällä marjoja pensaista. Jeesus meni sapattisin tapansa mukaan synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita, mutta puusepänverstaan ovet pysyivät sapattisin kiinni, sillä ne eivät kuuluneet välttämättömiin töihin.
        Pidä sinäkin Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä, niinkuin Jeesuskin piti. Jeesus sanoikin: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

        Suuri osa pitää Jumalan antamaa sapattia arkipäivänä. Monet julistavatkin, että sapatti ei enää kuulu Uudenliiton kristityille. Näin he johdattavat suuren joukon suuria ja pieniä harhaan.

        Joskus Jeesus käveli tapansa mukaan Kapernaumiin.
        Koskas sinä alat seurata Jeesuksen esimerkkiä?


      • kylläjyrritietää
        1234567--- kirjoitti:

        Itsekin olen syönyt sapattisin kesällä marjoja pensaista. Jeesus meni sapattisin tapansa mukaan synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita, mutta puusepänverstaan ovet pysyivät sapattisin kiinni, sillä ne eivät kuuluneet välttämättömiin töihin.
        Pidä sinäkin Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä, niinkuin Jeesuskin piti. Jeesus sanoikin: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

        Suuri osa pitää Jumalan antamaa sapattia arkipäivänä. Monet julistavatkin, että sapatti ei enää kuulu Uudenliiton kristityille. Näin he johdattavat suuren joukon suuria ja pieniä harhaan.

        Itsekin koko ajan nuuskit mitä muut tekevät. Sinulla on farisealainen adventistin mieli joka koultetaan tuollaiseksi joka viikkoisissa Sapattikokouksissanne. Kristillisyyden kanssa opetuksillanne on vähän tai ei lainkaan tekemistä. Olen käynyt, kuullut ja heppoisiksi havainnut.
        En kerro tätä muusta syystä kuin että aloitehan on sinulta, joten haastettuna vastaan miten itse olen löytänyt täysin erilaisen "evankeliumin" kuin mitä teillä opetetaan.

        16:29 Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen alallaan, älköönkä kukaan lähtekö paikaltansa seitsemäntenä päivänä."
        16:30 Ja kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.
        20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen. >> Jakeen lisätiedot
        24:16 Ja Herran kirkkaus laskeutui Siinain vuorelle, ja pilvi peitti sen kuusi päivää; ja seitsemäntenä päivänä hän huusi Moosesta pilven keskeltä.
        31:15 Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
        31:17 Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti.


      • 1234567---
        kylläjyrritietää kirjoitti:

        Itsekin koko ajan nuuskit mitä muut tekevät. Sinulla on farisealainen adventistin mieli joka koultetaan tuollaiseksi joka viikkoisissa Sapattikokouksissanne. Kristillisyyden kanssa opetuksillanne on vähän tai ei lainkaan tekemistä. Olen käynyt, kuullut ja heppoisiksi havainnut.
        En kerro tätä muusta syystä kuin että aloitehan on sinulta, joten haastettuna vastaan miten itse olen löytänyt täysin erilaisen "evankeliumin" kuin mitä teillä opetetaan.

        16:29 Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen alallaan, älköönkä kukaan lähtekö paikaltansa seitsemäntenä päivänä."
        16:30 Ja kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.
        20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen. >> Jakeen lisätiedot
        24:16 Ja Herran kirkkaus laskeutui Siinain vuorelle, ja pilvi peitti sen kuusi päivää; ja seitsemäntenä päivänä hän huusi Moosesta pilven keskeltä.
        31:15 Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä tekee työtä sapatinpäivänä, rangaistakoon kuolemalla.
        31:17 Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti.

        Julistajat, jotka julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, heille Jumalan antama sapatti on arkipäivä, ja niin he siivoilevatkin sapattisin talkoilla rukoushuoneitaan.

        Pedonmerkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti. . Tulee valita oikein, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.

        Löytäneekö Jeesus uskoa maanpäältä kun tulee toisen kerran. Uskosta luopumus tässä maailmassa on tosiasia. Raamatun vastaisesti naisia pidetään pappeina, suuri osa hyväksyy homo ja lesboliitot, sunnuntai on ihmisten toimesta muutettu viikon seitsemänneksi päiväksi ja sapatti kuudenneksi. Tämä muutos on Majesteettirikos Jumalaa kohtaan.

        Raamatusta luemme: Pyhät tulevat tuomitsemaan jne.....


      • 1234567---
        nytirryjopettaa kirjoitti:

        Miksi te johdatte ihmisiä harhaan jopa Sapatinpäivänä?
        Eihän niin saisi tehdä.
        Koskas te saatte levätä kun pitkämatkalaiset viettävät koko Sapatinpäivän kirkkoreissullaan? Teillähän kirkkojakin on n. keskimäärin 400 kmn välein.
        Ja sunnuntaina onkin jo kiire töihin.

        Johdata sinä ihmisiä esimerkilläsi totuuteen, ja pidä Jumalan antama sapatinpäivä pyhänäpäivänä. Ole esimerkillinen ympäristössäsi.


      • xadvr
        1234567--- kirjoitti:

        Julistajat, jotka julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, heille Jumalan antama sapatti on arkipäivä, ja niin he siivoilevatkin sapattisin talkoilla rukoushuoneitaan.

        Pedonmerkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti. . Tulee valita oikein, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.

        Löytäneekö Jeesus uskoa maanpäältä kun tulee toisen kerran. Uskosta luopumus tässä maailmassa on tosiasia. Raamatun vastaisesti naisia pidetään pappeina, suuri osa hyväksyy homo ja lesboliitot, sunnuntai on ihmisten toimesta muutettu viikon seitsemänneksi päiväksi ja sapatti kuudenneksi. Tämä muutos on Majesteettirikos Jumalaa kohtaan.

        Raamatusta luemme: Pyhät tulevat tuomitsemaan jne.....

        No miksi lähdette majoistanne sapattisin kun se käskyä annettaessa nimenomaan kiellettiin? Miksi ette ympärileikkaa sapattisinkin jotta laki tulisi täytetyksi?
        1.Mooseksen kirja:
        17:14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hHÄVITETTÄKÖÖN KANSASTANSA ; hän on rikkonut minun liittoni."

        Ympärileikkaus tulee tehdä 8päivänä olipa se vaikka sapatti.
        Miksi te valikoitte viettotyyliänne himojenne mukaan?
        Missään ei ole kirjoitettu että teidän valitsemanne tapa olisi sapatinviettoa kaikkien niiden asioiden joukosta joita siihen on säädöksissä liitetty.
        Ettekä te kysyttäessä koskaan vastaa tähän kysymykseen olipa kuinka iso kirkkonne kiho vastausvuorossa. Miksi?
        Kirkossanne auliisti LUVATAAN VASTATA kaikkiin uskoon liittyviin kysymyksiin mutta ette tee sitten kuitenkaan niin kun joku kysyy: MIKSETTE?

        http://www.jesus-is-savior.com/Bible/clear_word.htm

        Jos te olette niitä joiksi te itseänne kutsutte, eli SE KANSA niin miksette te noudata tätä joka on säädetty teille olemaan voimassa ikuisesti?>>

        24. Noudattakaa tätä; se olkoon ikuinen säädös sinulle ja sinun lapsillesi.
        25. Ja kun te tulette siihen maahan, jonka Herra on teille antava, niinkuin hän on sanonut, niin noudattakaa näitä menoja.
        26. Kun sitten lapsenne kysyvät teiltä: 'Mitä nämä menot merkitsevät?'
        27. niin vastatkaa: 'Tämä on pääsiäisuhri Herralle, joka meni israelilaisten talojen ohi Egyptissä, kun hän rankaisi egyptiläisiä, mutta säästi meidän kotimme'." Silloin kansa kumartui maahan ja rukoili.

        VIIDES MOOSEKSEN KIRJA 5
        1. Ja Mooses kutsui kokoon kaiken Israelin ja sanoi heille: "Kuule,
        Israel, nämä käskyt ja oikeudet, jotka minä tänä päivänä julistan teidän korvienne kuullen. Oppikaa ne ja noudattakaa niitä tarkoin.
        2. Herra, meidän Jumalamme, teki liiton meidän kanssamme Hoorebilla.
        3. Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme.
        4. Kasvoista kasvoihin Herra puhui teidän kanssanne vuorelta, tulen keskeltä.
        5. Minä seisoin silloin Herran ja teidän välillänne ja ilmoitin teille Herran sanan, sillä te pelkäsitte tulta ettekä nousseet vuorelle. Hän sanoi:
        6. 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        7. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        8. Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        9. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        10. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        11. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        12. Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
        13. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        14. mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        15. Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.

        Toivottavasti myös evokit lukevat fundamentalistisesti miten laki ja käskyt oli annettu vain israelilaisia varten.
        Uuden >Testamenin opetukset kuuluvat kristityille siten kuin niistä UT opettaa, mutta ei siten kuin jotkin uskonsuunnat niitäkin tulkitsee.


      • advr
        1234567--- kirjoitti:

        yurkinkin tulee palvella Sapatin Herraa Jeesusta ja pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Jeesuskin sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

        Raamattu opettaa kannesta kanteen että laki oli juutalaisille ja pakanoille ei lakia ole. Adventistien oppi käskyistä ja laista ei löydy Raamatusta. Kaikki oppinne Raamattu kumoaa. Toki monen muunkin oppisuunnan perinnäistavat.
        Katekismuksenkin käskyt ovat Raamatulle täysin vieraita.
        Joten yrkinä voin varsin hyvin palvella ilman että ottaa ensimmäistäkään adventtikirkon opetusta huomioon.
        Eihän löydy yhtäkään perustetta joka suosittelisi teitä meille.


        Roomalaiskirje:
        2:14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki

        1.Korinttolaiskirje:
        9:21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;


        Mutta sinä tietenkin olet valasi vannonut ja velvollinen sen mukaan elämään, mutta muita se ei velvoita.>>>
        Kirje gal.5:1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        2. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
        3. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        4. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.


      • huhujakuultukin
        1234567--- kirjoitti:

        yurkinkin tulee palvella Sapatin Herraa Jeesusta ja pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Jeesuskin sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

        Mites nyt kun Doug Batchelor on potkittu ulos kirkostanne vaikka viettää sapattejakin?
        Kuinkas tämän selittänet?
        Ajettiinko heidätkin jotka olivat hänen kauttaan langenneet adventisteiksi?
        Kummaa touhua kulisseissanne.


      • mitämunpitikäsanoo
        1234567--- kirjoitti:

        Julistajat, jotka julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille, heille Jumalan antama sapatti on arkipäivä, ja niin he siivoilevatkin sapattisin talkoilla rukoushuoneitaan.

        Pedonmerkki on sunnuntai. . . Jumalan merkki on sapatti. . Tulee valita oikein, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.

        Löytäneekö Jeesus uskoa maanpäältä kun tulee toisen kerran. Uskosta luopumus tässä maailmassa on tosiasia. Raamatun vastaisesti naisia pidetään pappeina, suuri osa hyväksyy homo ja lesboliitot, sunnuntai on ihmisten toimesta muutettu viikon seitsemänneksi päiväksi ja sapatti kuudenneksi. Tämä muutos on Majesteettirikos Jumalaa kohtaan.

        Raamatusta luemme: Pyhät tulevat tuomitsemaan jne.....

        Kirkkonne aikoo muuttaa opetustaan jotta kirkon saalistus ei valuisi hukkaan: miksi sanoman muutostarvetta on jos se olisi ollut oikeaa? Miksi sanoman sisältöä ei ratkaise Raamattu vaan käännynnäisten määrä?
        Pääkonttorinne tiedotuksen pätkää>>
        "SDA church is in need of deep change if it is going to remain viable in accomplishing its mission - especially reaching people under age 40 now and as they grow older.
        Studies indicate that we are losing 40-45% of those we baptize."

        Sekä Raamattu että teidän omat tiedotuksenne osoittavat kuinka tolkuttoman väärämielistä kirkkonne politiikka ja touhu on.
        Miksi te juonitte saadaksenne ihmisiä lankeamaan paulaanne?
        Miksei teillä ole Evankeliumin menestys pääasia?
        Te ette herätä luottamustamme. Korkealla se ei ole koskaan ollutkaan.


      • 1234567---
        mitämunpitikäsanoo kirjoitti:

        Kirkkonne aikoo muuttaa opetustaan jotta kirkon saalistus ei valuisi hukkaan: miksi sanoman muutostarvetta on jos se olisi ollut oikeaa? Miksi sanoman sisältöä ei ratkaise Raamattu vaan käännynnäisten määrä?
        Pääkonttorinne tiedotuksen pätkää>>
        "SDA church is in need of deep change if it is going to remain viable in accomplishing its mission - especially reaching people under age 40 now and as they grow older.
        Studies indicate that we are losing 40-45% of those we baptize."

        Sekä Raamattu että teidän omat tiedotuksenne osoittavat kuinka tolkuttoman väärämielistä kirkkonne politiikka ja touhu on.
        Miksi te juonitte saadaksenne ihmisiä lankeamaan paulaanne?
        Miksei teillä ole Evankeliumin menestys pääasia?
        Te ette herätä luottamustamme. Korkealla se ei ole koskaan ollutkaan.

        Kehoittaako kolmas enkeli varoituksessaan liittymään kirkkoihin ? Varoituksessa ei puhuta kirkoista mitään.
        Ilmestyskirja ja kolmannen enkelin varoitussanoma julistetaan suurella äänellä. Ilm.14:9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli joka sanoi SUURELLA ÄÄNELLÄ: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä. 10 niin hänkin on juova JUMALAN VUHAN VIINIÄ, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

        Pedon merkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . .1700-luvun Luterilaiset virret kertovat kuinka peto antikristus Jumalan käskyi wastaan räyskyi.

        Jumalan merkki on sapatti. . . Tulee valita oikein kirkoista riippumatta, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. Sinun itsesi on tehtävä valinta.
        Kymmenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton.

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole. Nämä sanat kuuluvat, niin adventisteille kuin kaikille muillekin.


      • 1234567---
        huhujakuultukin kirjoitti:

        Mites nyt kun Doug Batchelor on potkittu ulos kirkostanne vaikka viettää sapattejakin?
        Kuinkas tämän selittänet?
        Ajettiinko heidätkin jotka olivat hänen kauttaan langenneet adventisteiksi?
        Kummaa touhua kulisseissanne.

        Kukin tekee valintansa totuuden ja valheen välillä. Itseäni ei kenenkään tulemiset ja menemiset ja potkimiset kiinnosta kirkossa eikä muuallakaan.

        Elän omaa elämääni ja itse olen vastuussa tekemisistäni ja kirjoituksistani.

        Tänä aikana on tarkeää jokaisen tuntea kolmannen enkelin varoitussanoma, oli adventisti tai joku muu, tai kirkkoihin kuulumaton.


      • 1234567---
        advr kirjoitti:

        Raamattu opettaa kannesta kanteen että laki oli juutalaisille ja pakanoille ei lakia ole. Adventistien oppi käskyistä ja laista ei löydy Raamatusta. Kaikki oppinne Raamattu kumoaa. Toki monen muunkin oppisuunnan perinnäistavat.
        Katekismuksenkin käskyt ovat Raamatulle täysin vieraita.
        Joten yrkinä voin varsin hyvin palvella ilman että ottaa ensimmäistäkään adventtikirkon opetusta huomioon.
        Eihän löydy yhtäkään perustetta joka suosittelisi teitä meille.


        Roomalaiskirje:
        2:14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki

        1.Korinttolaiskirje:
        9:21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;


        Mutta sinä tietenkin olet valasi vannonut ja velvollinen sen mukaan elämään, mutta muita se ei velvoita.>>>
        Kirje gal.5:1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
        2. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
        3. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
        4. Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.

        Näyttää siltä, että pakanat pysyvät pakanoina, aina ajan lopuun asti, eikä edistystä näytä tapahtuvan.

        Ahdas portti löytyy Raamatuista vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka HÄNEN KÄSKYNSÄ PITÄVÄT, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. Virsi. 135. 1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136.1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

        Adventistien hengellisestä laulukirjasta. 80.1. On Herra kaikki käskysi vakaat ja oikeat. On täydellinen LAKISI, Sanasi vanhurskaat.

        Pakanat kulkevat omia teitään Herran laista piittaamatta.


      • 1234567---
        xadvr kirjoitti:

        No miksi lähdette majoistanne sapattisin kun se käskyä annettaessa nimenomaan kiellettiin? Miksi ette ympärileikkaa sapattisinkin jotta laki tulisi täytetyksi?
        1.Mooseksen kirja:
        17:14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hHÄVITETTÄKÖÖN KANSASTANSA ; hän on rikkonut minun liittoni."

        Ympärileikkaus tulee tehdä 8päivänä olipa se vaikka sapatti.
        Miksi te valikoitte viettotyyliänne himojenne mukaan?
        Missään ei ole kirjoitettu että teidän valitsemanne tapa olisi sapatinviettoa kaikkien niiden asioiden joukosta joita siihen on säädöksissä liitetty.
        Ettekä te kysyttäessä koskaan vastaa tähän kysymykseen olipa kuinka iso kirkkonne kiho vastausvuorossa. Miksi?
        Kirkossanne auliisti LUVATAAN VASTATA kaikkiin uskoon liittyviin kysymyksiin mutta ette tee sitten kuitenkaan niin kun joku kysyy: MIKSETTE?

        http://www.jesus-is-savior.com/Bible/clear_word.htm

        Jos te olette niitä joiksi te itseänne kutsutte, eli SE KANSA niin miksette te noudata tätä joka on säädetty teille olemaan voimassa ikuisesti?>>

        24. Noudattakaa tätä; se olkoon ikuinen säädös sinulle ja sinun lapsillesi.
        25. Ja kun te tulette siihen maahan, jonka Herra on teille antava, niinkuin hän on sanonut, niin noudattakaa näitä menoja.
        26. Kun sitten lapsenne kysyvät teiltä: 'Mitä nämä menot merkitsevät?'
        27. niin vastatkaa: 'Tämä on pääsiäisuhri Herralle, joka meni israelilaisten talojen ohi Egyptissä, kun hän rankaisi egyptiläisiä, mutta säästi meidän kotimme'." Silloin kansa kumartui maahan ja rukoili.

        VIIDES MOOSEKSEN KIRJA 5
        1. Ja Mooses kutsui kokoon kaiken Israelin ja sanoi heille: "Kuule,
        Israel, nämä käskyt ja oikeudet, jotka minä tänä päivänä julistan teidän korvienne kuullen. Oppikaa ne ja noudattakaa niitä tarkoin.
        2. Herra, meidän Jumalamme, teki liiton meidän kanssamme Hoorebilla.
        3. Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, vaan meidän kanssamme, jotka olemme tässä tänä päivänä, kaikkien meidän kanssamme, jotka nyt elämme.
        4. Kasvoista kasvoihin Herra puhui teidän kanssanne vuorelta, tulen keskeltä.
        5. Minä seisoin silloin Herran ja teidän välillänne ja ilmoitin teille Herran sanan, sillä te pelkäsitte tulta ettekä nousseet vuorelle. Hän sanoi:
        6. 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        7. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        8. Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        9. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        10. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        11. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        12. Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
        13. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        14. mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        15. Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.

        Toivottavasti myös evokit lukevat fundamentalistisesti miten laki ja käskyt oli annettu vain israelilaisia varten.
        Uuden >Testamenin opetukset kuuluvat kristityille siten kuin niistä UT opettaa, mutta ei siten kuin jotkin uskonsuunnat niitäkin tulkitsee.

        Uusi Testamentti opettaa, niin adventisteja kuin muitakin. Ilm.14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Ilm.14:7. Ja hän sanoi suurella äänellä: Peljätkää Jumalaa ja antakaa Hänelle kunnia, sillä Hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa Häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet. . . . . . . .Antakaa kunnia Jumalalle ja pitäkää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä, kirkkoihin kuuluvaiset ja kirkkojen ulkuolella olevat. Koskee kaikkia.


      • viimeinenpuheenvuoro
        1234567--- kirjoitti:

        Näyttää siltä, että pakanat pysyvät pakanoina, aina ajan lopuun asti, eikä edistystä näytä tapahtuvan.

        Ahdas portti löytyy Raamatuista vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka HÄNEN KÄSKYNSÄ PITÄVÄT, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. Virsi. 135. 1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136.1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

        Adventistien hengellisestä laulukirjasta. 80.1. On Herra kaikki käskysi vakaat ja oikeat. On täydellinen LAKISI, Sanasi vanhurskaat.

        Pakanat kulkevat omia teitään Herran laista piittaamatta.

        Eihän meillä ole mitään suhdetta adbventisteihin. Kirkkonne kiistää melkein kaiken mitä Raamattu opettaa ja asettaa niille kirkkonne pääkonfferenssin päättämät omat tulkinnat.
        Ei löydy Raamatusta ensimmäistäkään perustetta tulla teidän saarnojanne kuuntelemaan semminkin kun kirkkoihinne on matkaa maailman ääriin.
        Kukaan joka lukee Raamattua ei sieltä saa päähänsä että nyt kiireesti etsimään teidän oppisuuntanne opettajia tulkkaamaan mitä mikäkin tarkoittaa.
        Sitäpaitsi teidän kirkkonne toimii sammutetuin lyhdyin ettei maineenne nimenne näkymisen muodossa haittaisi toimintaanne.
        Olen kyllä käynyt kuuntelemassa eikä se vakuuttanut myönteisesti.
        Adventistit kieltäytyvät järjestelmällisesti ryhtymästä keskusteluun henkilökohtaisella tasolla ellei teillä ole runsas yliedustus tilanteessa. Miksi?


      • 1234567---
        viimeinenpuheenvuoro kirjoitti:

        Eihän meillä ole mitään suhdetta adbventisteihin. Kirkkonne kiistää melkein kaiken mitä Raamattu opettaa ja asettaa niille kirkkonne pääkonfferenssin päättämät omat tulkinnat.
        Ei löydy Raamatusta ensimmäistäkään perustetta tulla teidän saarnojanne kuuntelemaan semminkin kun kirkkoihinne on matkaa maailman ääriin.
        Kukaan joka lukee Raamattua ei sieltä saa päähänsä että nyt kiireesti etsimään teidän oppisuuntanne opettajia tulkkaamaan mitä mikäkin tarkoittaa.
        Sitäpaitsi teidän kirkkonne toimii sammutetuin lyhdyin ettei maineenne nimenne näkymisen muodossa haittaisi toimintaanne.
        Olen kyllä käynyt kuuntelemassa eikä se vakuuttanut myönteisesti.
        Adventistit kieltäytyvät järjestelmällisesti ryhtymästä keskusteluun henkilökohtaisella tasolla ellei teillä ole runsas yliedustus tilanteessa. Miksi?

        En ole koskaan teitä kutsunut adventistien kokouksiin, joten saat olla aivan hauhassa missä oletkin.
        Mitä vähemmän adventisteja sen parempi. Ei tarvita suuria joukkoja sähläämään. Saisi joukko vieläkin pienentyä, ja naispastorit pois viroistaan. Pieni joukko adventisteja ei hyväksy naispappeutta koska se on Raamatun vastaista.

        Raamatun mukaan kuitenkin seurakunnissa seilaa viisi viisasta ja viisi tyhmää neitsyttä ajan loppuun asti.

        Itse tulen pitämään kolmannen enkelin varoitussanomaa esillä jatkuvasti.


      • Paavalii
        1234567--- kirjoitti:

        En ole koskaan teitä kutsunut adventistien kokouksiin, joten saat olla aivan hauhassa missä oletkin.
        Mitä vähemmän adventisteja sen parempi. Ei tarvita suuria joukkoja sähläämään. Saisi joukko vieläkin pienentyä, ja naispastorit pois viroistaan. Pieni joukko adventisteja ei hyväksy naispappeutta koska se on Raamatun vastaista.

        Raamatun mukaan kuitenkin seurakunnissa seilaa viisi viisasta ja viisi tyhmää neitsyttä ajan loppuun asti.

        Itse tulen pitämään kolmannen enkelin varoitussanomaa esillä jatkuvasti.

        Tuo on jämäkkää miehen puhetta, niinsitä pitää. Naiset eivät ole pappeja todellakaan


      • nytirryjopettaa
        1234567--- kirjoitti:

        yurkinkin tulee palvella Sapatin Herraa Jeesusta ja pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Jeesuskin sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

        Miksi te ette pidä kymmentä käskyä?


      • 1234567---
        nytirryjopettaa kirjoitti:

        Miksi te ette pidä kymmentä käskyä?

        Epätäydellisille adventisteille on kymmenenkäskyn laki kasvattaja Kristukseen, elämän loppuun asti.

        Näin laulamme 80.1. On Herra kaikki käskysi vakaat ja oikeat. On täydellinen lakisi, sanasi vanhurskaat.

        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. Virsi 135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136. 1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.

        Miksi suuri osa niinsanottuja kristittyjä opettaa että sapatti ei enää kuulu Uudenliiton kristityille ? Näitä kommentteja olen saanut elämäni aikana lukemattomia kertoja kuulla.

        Joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa.


      • oletvaroittavaesimerkki
        1234567--- kirjoitti:

        Kehoittaako kolmas enkeli varoituksessaan liittymään kirkkoihin ? Varoituksessa ei puhuta kirkoista mitään.
        Ilmestyskirja ja kolmannen enkelin varoitussanoma julistetaan suurella äänellä. Ilm.14:9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli joka sanoi SUURELLA ÄÄNELLÄ: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä. 10 niin hänkin on juova JUMALAN VUHAN VIINIÄ, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

        Pedon merkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . .1700-luvun Luterilaiset virret kertovat kuinka peto antikristus Jumalan käskyi wastaan räyskyi.

        Jumalan merkki on sapatti. . . Tulee valita oikein kirkoista riippumatta, jotta pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. Sinun itsesi on tehtävä valinta.
        Kymmenkäskyn laki on ikuinen ja muuttamaton.

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole. Nämä sanat kuuluvat, niin adventisteille kuin kaikille muillekin.

        Me emme ole enkelien opetusten tarpeessa. Paavalikin varoitti niistä.
        Kolossalaiskirje:
        2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
        Roomalaiskirje:
        14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.


      • nytyrritiedottaa
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Saisit jättää tuollaisten humpuukisivujen etsimisen vähemmälle ja yrittää palata todellisuuteen.

        Kaikesta pitää etsiä tietoja jotta voi varmistaa mielipiteensä. Siis toisin kuin sinä joka et varmista mitään mistä puhut.


      • 1234567---
        nytyrritiedottaa kirjoitti:

        Kaikesta pitää etsiä tietoja jotta voi varmistaa mielipiteensä. Siis toisin kuin sinä joka et varmista mitään mistä puhut.

        Jumala kirjoitti omalla sormellaan sapattikäskyn kivitauluihin. Jumala sanoo MUISTA, siis muista pitää sapatti pyhänäpäivänä. Pyhyys on ja pysyy sapatin yllä. Jumalan sanaa: En minä liittoani riko, enkä muuta sitä mikä on minun huuliltani lähtenyt.

        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat, kuinka peto antikristus Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
        Katolinen kirkko siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr.
        Paavit ovatkin pitäneet sunnuntain parempana päivänä. Kotimaa24 3.8.14 Paavin 10:nen ohjetta onneen. 5:des ohje Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa. Suurin osa niinsanotuista kristityistä on valinnut Paavin tavoin sunnuntain viikon ensimmäisen päivän pyhäkseen ja paremmakseen. Heillä on pyhäkoulut ja kokoukset sunnuntaisin.

        Jumalan antama sapatti on heille arkipäivä, ja niin he talkoilla sapattisin siivoilevatkin rukoushuoneitaan.

        Pieni vähemmistö on valinnut pitää Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä. Sapatti on Jumalan merkki.


      • nytyrkipuuttuupeliin
        1234567--- kirjoitti:

        yurkinkin tulee palvella Sapatin Herraa Jeesusta ja pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Jeesuskin sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt.

        Tuo on snun sanasi mutta sitäpä et löydä Raamatusta. Ei varsinkaan sillä merkityksellä jota alinomaan tyrkytät. Harmittaako?


      • 1234567---
        nytyrkipuuttuupeliin kirjoitti:

        Tuo on snun sanasi mutta sitäpä et löydä Raamatusta. Ei varsinkaan sillä merkityksellä jota alinomaan tyrkytät. Harmittaako?

        Ei mikään harmita, olen ikionnellinen kun on saanut oppia tuntemaan totuuden.


    • Epäilen_mutta

      TV7 on sinun luotettava tietolähteesi? :)

      • jokummättää

        TY7n ohjemissa perustelut eivät ole useinkaan päteviä.
        Hyvä tarkoitus ei riitä.


      • jokummättää kirjoitti:

        TY7n ohjemissa perustelut eivät ole useinkaan päteviä.
        Hyvä tarkoitus ei riitä.

        En ymmärrä mikä hyvä tarkoitus voi olla siinä että de facto pyritään leimaamaan 99 % luonnontieteilijöistä Saatanan kätyreiksi.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        En ymmärrä mikä hyvä tarkoitus voi olla siinä että de facto pyritään leimaamaan 99 % luonnontieteilijöistä Saatanan kätyreiksi.

        vedit hatusta
        sinua ei tieto kiinnosta
        ateisti = henkilö joka HALUAA olla tietämätön


      • nytirryjselittää

        Raamatusta en löydä sitä perisyntioppia jota taidat tarkoittaa!
        Raamatussa kerrottu Aadamin lankeemus johti siihen että se mahdollisti ihmiskunnan syntymisen niin ettei kaikki synny niinkuin Aadam synnittömiksi vaan meistä tuli Aadamin perillisinä tämän maapallon kuolevaisia tallaajia joita me emme muuten olisi.
        Eli synti oli tarkoitettu palvelemaan Jumalan tarkoitusta tuottaa paljon ihmisiä tänne maan päälle. Ja jokaisen mahdollisuus itse valita kohtalonsa jos haluavat olla Jumalan lapsia tai rakastaa tätä maailmaa sitäkin enemmän.


      • magyar1000
        nytirryjselittää kirjoitti:

        Raamatusta en löydä sitä perisyntioppia jota taidat tarkoittaa!
        Raamatussa kerrottu Aadamin lankeemus johti siihen että se mahdollisti ihmiskunnan syntymisen niin ettei kaikki synny niinkuin Aadam synnittömiksi vaan meistä tuli Aadamin perillisinä tämän maapallon kuolevaisia tallaajia joita me emme muuten olisi.
        Eli synti oli tarkoitettu palvelemaan Jumalan tarkoitusta tuottaa paljon ihmisiä tänne maan päälle. Ja jokaisen mahdollisuus itse valita kohtalonsa jos haluavat olla Jumalan lapsia tai rakastaa tätä maailmaa sitäkin enemmän.

        olipas tieteellistä


      • madam.and.zeke
        nytirryjselittää kirjoitti:

        Raamatusta en löydä sitä perisyntioppia jota taidat tarkoittaa!
        Raamatussa kerrottu Aadamin lankeemus johti siihen että se mahdollisti ihmiskunnan syntymisen niin ettei kaikki synny niinkuin Aadam synnittömiksi vaan meistä tuli Aadamin perillisinä tämän maapallon kuolevaisia tallaajia joita me emme muuten olisi.
        Eli synti oli tarkoitettu palvelemaan Jumalan tarkoitusta tuottaa paljon ihmisiä tänne maan päälle. Ja jokaisen mahdollisuus itse valita kohtalonsa jos haluavat olla Jumalan lapsia tai rakastaa tätä maailmaa sitäkin enemmän.

        Sitten sulla on väärä Raamattu. Kandee lukea oikeaa Raamattua.


      • nytirryjselittää
        madam.and.zeke kirjoitti:

        Sitten sulla on väärä Raamattu. Kandee lukea oikeaa Raamattua.

        Käytin Raamattuhakua eikä se tuntenut "perisynti" sanaa!
        Lankeemusko oli heti vastoin jumalan suunnitelmia?
        Onko nyt käynnissä suunnitelma B vaiko C?


      • nytirryjselittää
        magyar1000 kirjoitti:

        olipas tieteellistä

        On niin monta eri selitystä että pelkkä perisynnin mainitseminen ei riitä kertomaan mitä nyt sillä tarkoitit.
        Koska sanaa ei löydy Raamatusta niin on vaikea käydä tarkistamassa miten se tarkastiottaen sieltä ilmenisi.

        5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta.


      • magyar1000

        olipas tieteellistä


      • olensamaamieltä
        madam.and.zeke kirjoitti:

        Sitten sulla on väärä Raamattu. Kandee lukea oikeaa Raamattua.

        Olen samaa mieltä.
        Siksi luenkin vain käännöstä 1933/38
        sekä KJV


      • madam.and.zeke

        TIEDOKSI

        Koska vakkarinikkini yurki1000js:n viestejä poistellaan Allersin palkkaaman YLLÄPIDON toimesta, kirjoitan myös mm. nimimerkeillä magyar1000 ja madam.and.zeke.

        Paz Jyrki


    • "Totuus ei pala tulessakaan ja tiede näyttää entistä enemmän evouskon humpuukiksi."

      Raamattu palaa saunan sytykkeenä oikein hyvin, mutta kreationistien fantasialuomus nimeltä evousko on tosiaan humpuukia.

      • saattyllättyä

        Erittäin hyvin palavaksi on osoittautunut myös "Lajien synty".
        Kokeileppa! Saat senkin vihdoin hyötykäyttöön.


      • saatattyllättyä

        Kärmes kertoo rivien välissä miten vähän hän oikeasti ymmärtää muita ihmisiä maailmassa.
        Jos ihminen osoittaa haluttomuutta ymmärtää niin sellaisen ihmisen ymmärryskyky ei ainakaan lisäänny.


      • sarvikyyn.poika

        Kiva että olet oppinut uuden hokeman.


      • madam.and.zeke
        sarvikyyn.poika kirjoitti:

        Kiva että olet oppinut uuden hokeman.

        olipas tieteellistä


    • Kreationismi_on_sairaus

      "Tässä teille kaikille joita totuus kiinnostaa:

      http://www.tv7.fi/vod/search/?q=Luominen vai evoluutio? - suuri keskusteluilta"

      Vai pitäisi katsoa kun Reinikainen ja kumppanit härskisti valehtelevat? Jos totuus kiinnostaa niin sitä ei kyllä hihhuleiden TV-kanavalta löydy kyllä hakemallakaan.

      "Saa katsoa evokkiuskoisetkin jos uskaltaa. Totuus ei pala tulessakaan ja tiede näyttää entistä enemmän evouskon humpuukiksi."

      Toki "evousko" tuo kreationistien luoma projisointi ja olkiukko onkin suurimmalta osin humpuukia.

      Evoluutio on luonnossa objektiivinen havaittavissa oleva fakta ja evoluutioteoria on ainoa tieteellinen teoria, joka sen selittää.

      Taikauskoisten pseudotieteellinen kreationismi ei kykene selittämään mitään.

      Kas kummaa kun taannoin kysyin kreationisteilta edes yhtä objektiivista todistetta niin kukaan kreationisteista ei kyennyt esittelemään sitä ensimmäistäkään.

      Kreationistit pyrkivät vaihtamaan puheen aihetta, huvittavasti esittelivät satukirjaansa Raamattua todisteena, aivopiereskelivät tai postasivat hörhön paapatuksiaan, kuten se palstan hörhöin hihu ja häirikkö yurki.

      • madam.and.zeke

        olipas tietelistä

        *ihmelinen evolutio*


      • tietämätön on viisas sillä hän tietää että ei tiedä ja on utelias ja avarakatseinen eikä pelkää kysyä koska ei pelkää vastausta. Eli juuri päinvastoin kuin esimerkiksi yurki toimii.


      • Evoluutio ei kuulu kosmologiaan eikä abiogeneesi kuulu evoluutioteoriaan. Eli valehtelet. Eikö sinulla ole muita argumentteja kuin valehtelu?


      • sittemenensanattomaksi
        ravenlored kirjoitti:

        Evoluutio ei kuulu kosmologiaan eikä abiogeneesi kuulu evoluutioteoriaan. Eli valehtelet. Eikö sinulla ole muita argumentteja kuin valehtelu?

        Abiogeneesi olisi varsin tarpeellinen pala myöskin evoluutioteoriassa.
        Mistä kohden abiogeneesiä evoluutio sitten alkoi? Ja miten luonnonvalintaa voi olla kun alku voi olla vain yhtenä molekyylin kokoontumisena ja yhdessä rajallisessa kohdassa muapallova. Miten sen oli mahdollista singahtaa yli koko maapallon nykyisenä biodiversiteettina sitä te ette ole milloinkaan todistaneet.
        "Se nyt vain kävi niin" on naurettava ohimarssi kysyttäessä evoluutioteorianne peruspilaria ja sen läytämistä. Ette ole koskaan löytäneet elon alkua. Ettekä tule sitä kuuna kullan valkeana löytämäänkään.
        Paitsi! Toistan! Paitsi jos luette sen taikoja ja loitsuja lukien hanhenmaksasta.


      • sittemenensanattomaksi kirjoitti:

        Abiogeneesi olisi varsin tarpeellinen pala myöskin evoluutioteoriassa.
        Mistä kohden abiogeneesiä evoluutio sitten alkoi? Ja miten luonnonvalintaa voi olla kun alku voi olla vain yhtenä molekyylin kokoontumisena ja yhdessä rajallisessa kohdassa muapallova. Miten sen oli mahdollista singahtaa yli koko maapallon nykyisenä biodiversiteettina sitä te ette ole milloinkaan todistaneet.
        "Se nyt vain kävi niin" on naurettava ohimarssi kysyttäessä evoluutioteorianne peruspilaria ja sen läytämistä. Ette ole koskaan löytäneet elon alkua. Ettekä tule sitä kuuna kullan valkeana löytämäänkään.
        Paitsi! Toistan! Paitsi jos luette sen taikoja ja loitsuja lukien hanhenmaksasta.

        "Ette ole koskaan löytäneet elon alkua. Ettekä tule sitä kuuna kullan valkeana löytämäänkään."

        Puolittain totta, koska mitään varsinaista elon alkua ei ole olemassakaan. On vain jatkumo kemiallisista prosesseista niihin biologisiin, joita on tapana kutsua elämäksi. Siitä esimerkkinä vaikka virukset, joista ei nytkään ole yksimielisyyttä ovatko ne eläviä vai eivät. Elämä on määrittelykysymys, ei mikään selvä raja.

        Kretupelleille tiedoksi, että vitalismi kuopattiin joskus 1800-luvulla, jos ette sattuneet saamaan silloin muistiota aiheesta.


      • sittemenensanattomaksi kirjoitti:

        Abiogeneesi olisi varsin tarpeellinen pala myöskin evoluutioteoriassa.
        Mistä kohden abiogeneesiä evoluutio sitten alkoi? Ja miten luonnonvalintaa voi olla kun alku voi olla vain yhtenä molekyylin kokoontumisena ja yhdessä rajallisessa kohdassa muapallova. Miten sen oli mahdollista singahtaa yli koko maapallon nykyisenä biodiversiteettina sitä te ette ole milloinkaan todistaneet.
        "Se nyt vain kävi niin" on naurettava ohimarssi kysyttäessä evoluutioteorianne peruspilaria ja sen läytämistä. Ette ole koskaan löytäneet elon alkua. Ettekä tule sitä kuuna kullan valkeana löytämäänkään.
        Paitsi! Toistan! Paitsi jos luette sen taikoja ja loitsuja lukien hanhenmaksasta.

        Abiogeneesi on biokemiallinen prosessi mitä ei vielä täysin tunneta. Tämänhän sinä tiesit. Kuten myös tiesit sen että evoluutio liittyy lajiutumiseen ja spontaaniin muunteluun. Eikä nämä tekiät taas liity kristinuskoon miltään osin. Ja tämänkin varmasti tiesit.


      • nimimerkkinionjotoisella
        utti kirjoitti:

        "Ette ole koskaan löytäneet elon alkua. Ettekä tule sitä kuuna kullan valkeana löytämäänkään."

        Puolittain totta, koska mitään varsinaista elon alkua ei ole olemassakaan. On vain jatkumo kemiallisista prosesseista niihin biologisiin, joita on tapana kutsua elämäksi. Siitä esimerkkinä vaikka virukset, joista ei nytkään ole yksimielisyyttä ovatko ne eläviä vai eivät. Elämä on määrittelykysymys, ei mikään selvä raja.

        Kretupelleille tiedoksi, että vitalismi kuopattiin joskus 1800-luvulla, jos ette sattuneet saamaan silloin muistiota aiheesta.

        OLETUKSESI EI OLLUT HAVAINTOON PERUSTUVA. KUKAAN EI KOSKAAN OLE HAVAINNUT SITÄ ENSIMMÄISTÄ ELON KIPINÄÄ JOSTA KAIKKI OLISI SAANUT ALKUNSA. OLETUS EI KÄY TODISTELUKSI. LUOVU JO NIISTÄ HYVÄN SÄÄN AIKANA.
        Tämähän on monasti jo kerrottu mitä hyväksytään todisteeksi. Teille kuten meillekin käytetään samaa sääntökirjaa.


      • nimimerkkinionjotoisella kirjoitti:

        OLETUKSESI EI OLLUT HAVAINTOON PERUSTUVA. KUKAAN EI KOSKAAN OLE HAVAINNUT SITÄ ENSIMMÄISTÄ ELON KIPINÄÄ JOSTA KAIKKI OLISI SAANUT ALKUNSA. OLETUS EI KÄY TODISTELUKSI. LUOVU JO NIISTÄ HYVÄN SÄÄN AIKANA.
        Tämähän on monasti jo kerrottu mitä hyväksytään todisteeksi. Teille kuten meillekin käytetään samaa sääntökirjaa.

        Luuletko vajakki että CAPS-LOCK korvaa lukutaidon? Mitään ensimmäistä elon kipinää ei ole olemassakaan, on vain jatkumo kemiallisista prosesseista.

        Ja mitä havaintoihin tulee, muista että yhdestäkään jumalasta ei ole saatu yhtä ainoaa havaintoa koskaan.


      • kutasmäriset
        utti kirjoitti:

        Luuletko vajakki että CAPS-LOCK korvaa lukutaidon? Mitään ensimmäistä elon kipinää ei ole olemassakaan, on vain jatkumo kemiallisista prosesseista.

        Ja mitä havaintoihin tulee, muista että yhdestäkään jumalasta ei ole saatu yhtä ainoaa havaintoa koskaan.

        Busted! Ja taas et esittänyt väitteesi tueksi yhtäkään tieteen havaintoa. Sinun pörinäsi ei sitä ole.
        Jos sinulla ei ole mitään järkevää kerrottavaa niin neuvoisin sinua harkitsemaan vaikenemisen jaloa taitoa.
        Etkö sinä koskaan opi mitään?


      • nimimerkkinionjotoisella
        utti kirjoitti:

        Luuletko vajakki että CAPS-LOCK korvaa lukutaidon? Mitään ensimmäistä elon kipinää ei ole olemassakaan, on vain jatkumo kemiallisista prosesseista.

        Ja mitä havaintoihin tulee, muista että yhdestäkään jumalasta ei ole saatu yhtä ainoaa havaintoa koskaan.

        Jos ei ole niin sittenhän on tasapeli!
        Mikäli sitä alkuhippusta ei ole havaittu josta kaikki elollinen on saanut alkunsa niin teillä ei ole mitään todisteita väitteillenne.
        Me voimme tutkia luontoa ja oppia siitä. Me voimme niinikään tutkia Raamattua ja oppia siitä. Mutta koskaan emme saa uskontoa luonnosta emmekä luontoa luoduksi Raamatusta. Mikä sinulle on liian vaikeaa ymmärrettäväksi?
        Puhumme koko ajan kahdesta eri asiasta. Samaa niistä ei saa vatkaamallakaan.


      • nimimerkkinionjotoisella kirjoitti:

        Jos ei ole niin sittenhän on tasapeli!
        Mikäli sitä alkuhippusta ei ole havaittu josta kaikki elollinen on saanut alkunsa niin teillä ei ole mitään todisteita väitteillenne.
        Me voimme tutkia luontoa ja oppia siitä. Me voimme niinikään tutkia Raamattua ja oppia siitä. Mutta koskaan emme saa uskontoa luonnosta emmekä luontoa luoduksi Raamatusta. Mikä sinulle on liian vaikeaa ymmärrettäväksi?
        Puhumme koko ajan kahdesta eri asiasta. Samaa niistä ei saa vatkaamallakaan.

        Olet nähtävästi lukutaidoton, kun et useamman kerran jälkeenkään tajua, ettei mitään alkuhippusta voida havaita, koska sellaista ei ole.

        Kokeilepa irtautua niistä 1800-luvulla kuopatuista vitalistisista kuvitelmista ja perehdy edes vähän siihen mitä tieteessä on tapahtunut viimeisten muutaman vuosisadan aikana.


      • hänuttimokaajatkuvasti
        utti kirjoitti:

        Olet nähtävästi lukutaidoton, kun et useamman kerran jälkeenkään tajua, ettei mitään alkuhippusta voida havaita, koska sellaista ei ole.

        Kokeilepa irtautua niistä 1800-luvulla kuopatuista vitalistisista kuvitelmista ja perehdy edes vähän siihen mitä tieteessä on tapahtunut viimeisten muutaman vuosisadan aikana.

        On ollut pakko olla se alkukokoonpano josta kaikki olisi evoluutioteorian mukaan alkanut. Ei ole olemassakaan sellaista otusta jolle ei olisi olemassa alkua. Etkä ole tuonut esille sitten sitäkään jota pidät ensimmäisenä elävänä yksilönä. Kai elävä yksilö on joskus ollut olemassa? Sinusta puuttuvat kaikki tietämisen tunnusmerkit.
        Toki voit kiistää sen vaikka maailman tappiin mutta viisaaksi et sillä keinolla muutu.


      • hänuttimokaajatkuvasti kirjoitti:

        On ollut pakko olla se alkukokoonpano josta kaikki olisi evoluutioteorian mukaan alkanut. Ei ole olemassakaan sellaista otusta jolle ei olisi olemassa alkua. Etkä ole tuonut esille sitten sitäkään jota pidät ensimmäisenä elävänä yksilönä. Kai elävä yksilö on joskus ollut olemassa? Sinusta puuttuvat kaikki tietämisen tunnusmerkit.
        Toki voit kiistää sen vaikka maailman tappiin mutta viisaaksi et sillä keinolla muutu.

        "Etkä ole tuonut esille sitten sitäkään jota pidät ensimmäisenä elävänä yksilönä."

        Mitään ensimmäistä elävää yksilöä ei ole olemassakaan. Elottoman ja elävän välillä ei ole mitään todellista rajaa, vain sekalaisia määritelmiä, joista ei ole yksimielisyyttä. Mutta nähtävästi tuollaiselle vajakille se ei uppoa vaikka saman toistaisi kuinka monta kertaa.

        Mutta kerro ihmeessä mikä erottaa "elävän yksilön" elottomasta? Oletan että aivopieret aiheesta jonkun näppärän kehäpäätelmän.


      • derwe
        utti kirjoitti:

        "Etkä ole tuonut esille sitten sitäkään jota pidät ensimmäisenä elävänä yksilönä."

        Mitään ensimmäistä elävää yksilöä ei ole olemassakaan. Elottoman ja elävän välillä ei ole mitään todellista rajaa, vain sekalaisia määritelmiä, joista ei ole yksimielisyyttä. Mutta nähtävästi tuollaiselle vajakille se ei uppoa vaikka saman toistaisi kuinka monta kertaa.

        Mutta kerro ihmeessä mikä erottaa "elävän yksilön" elottomasta? Oletan että aivopieret aiheesta jonkun näppärän kehäpäätelmän.

        Hyvä! Evoluutioteorialle ei ole paikkaa mistä aloittaisi.
        Ja kaikki havaintojen puutteen vuoksi. Ehkäpä elämällä ei sitten ole alkua kun ette sellaista kykene havaintoihimme perustuen esittämäänkään.
        Teorianne on vieläkin ilman sitä että se todistettaisiin oikeaksi.
        Jokaikinen lajienväli on vielä teorian asteella ja ilman luonnosta löytyviä todisteita.
        Ei yhtään ihme että teitä harmittaa. Minuakin harmittaisi jos olisin sortunut teoriaanne uskovaiseksi.


      • hapenottokykyratkasee
        ravenlored kirjoitti:

        Abiogeneesi on biokemiallinen prosessi mitä ei vielä täysin tunneta. Tämänhän sinä tiesit. Kuten myös tiesit sen että evoluutio liittyy lajiutumiseen ja spontaaniin muunteluun. Eikä nämä tekiät taas liity kristinuskoon miltään osin. Ja tämänkin varmasti tiesit.

        Tämä estää uskon spontaaniin muunteluun edes ihmisten ollessa kyseessä.

        1.Mooseksen kirja:
        12:2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. >> Jakeen lisätiedot
        17:20 Mutta myös Ismaelista minä olen kuullut sinun rukouksesi; katso, minä siunaan häntä ja teen hänet hedelmälliseksi ja annan hänen lisääntyä ylen runsaasti. Hänestä on polveutuva kaksitoista ruhtinasta, ja minä teen hänestä suuren kansan.


      • hapenottokykyratkasee kirjoitti:

        Tämä estää uskon spontaaniin muunteluun edes ihmisten ollessa kyseessä.

        1.Mooseksen kirja:
        12:2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. >> Jakeen lisätiedot
        17:20 Mutta myös Ismaelista minä olen kuullut sinun rukouksesi; katso, minä siunaan häntä ja teen hänet hedelmälliseksi ja annan hänen lisääntyä ylen runsaasti. Hänestä on polveutuva kaksitoista ruhtinasta, ja minä teen hänestä suuren kansan.

        Hapenottokyky todellakin ratkaisee, aivot tarvitsevat happea,ja jos sitä ei ole saatavilla, aivot eivät toimi jolloin inhimillinen ajattelu ei toimi ja kritiikittömästi uskoo saarnamiehen puheisiin ja jeesuspörinöissään on kykenemätön suodattamaan sitä sontaa... mitenmuute sumerin ja akkadin kulttuureilta lainattu mytologia liittyy luonnontieteisiin?


      • hapenottokykyratkasee
        utti kirjoitti:

        "Etkä ole tuonut esille sitten sitäkään jota pidät ensimmäisenä elävänä yksilönä."

        Mitään ensimmäistä elävää yksilöä ei ole olemassakaan. Elottoman ja elävän välillä ei ole mitään todellista rajaa, vain sekalaisia määritelmiä, joista ei ole yksimielisyyttä. Mutta nähtävästi tuollaiselle vajakille se ei uppoa vaikka saman toistaisi kuinka monta kertaa.

        Mutta kerro ihmeessä mikä erottaa "elävän yksilön" elottomasta? Oletan että aivopieret aiheesta jonkun näppärän kehäpäätelmän.

        Jos SINULLA ei ole määritelmää se ei tarkoita etteikö luonnossa olisi ollut tapahtumia joita voi määritellä jos oikeasti tietää mistä puhuu.
        Mutta määritelmän puutteesi osoittaa sen ettei sinulla ole kysyttyä tietoa.
        Ja kiistelet vain siksi ettet halua myöntää itsestäsi sitä minkä kaikki muut jo tietävät.


      • hapenottokykyratkasee
        ravenlored kirjoitti:

        Hapenottokyky todellakin ratkaisee, aivot tarvitsevat happea,ja jos sitä ei ole saatavilla, aivot eivät toimi jolloin inhimillinen ajattelu ei toimi ja kritiikittömästi uskoo saarnamiehen puheisiin ja jeesuspörinöissään on kykenemätön suodattamaan sitä sontaa... mitenmuute sumerin ja akkadin kulttuureilta lainattu mytologia liittyy luonnontieteisiin?

        Puhut siis väärälle henkilölle. Minä en usko niitä mitä saarnamiehet supisevat.
        Erehtymistesi määrä on mittaamaton.


      • ravenlored kirjoitti:

        Hapenottokyky todellakin ratkaisee, aivot tarvitsevat happea,ja jos sitä ei ole saatavilla, aivot eivät toimi jolloin inhimillinen ajattelu ei toimi ja kritiikittömästi uskoo saarnamiehen puheisiin ja jeesuspörinöissään on kykenemätön suodattamaan sitä sontaa... mitenmuute sumerin ja akkadin kulttuureilta lainattu mytologia liittyy luonnontieteisiin?

        Ehkä vihdoin kertoisit seikkaperäisesti mistä HAPPI tuli ja miten AIVOT sai alkunsa.


      • uttimokaili
        utti kirjoitti:

        Olet nähtävästi lukutaidoton, kun et useamman kerran jälkeenkään tajua, ettei mitään alkuhippusta voida havaita, koska sellaista ei ole.

        Kokeilepa irtautua niistä 1800-luvulla kuopatuista vitalistisista kuvitelmista ja perehdy edes vähän siihen mitä tieteessä on tapahtunut viimeisten muutaman vuosisadan aikana.

        Se mitä sinä sanot ei ole auktoriteetin puhetta. Sano mitä vain kuinka monasti tahanas. lukutaitoisuuden vuoksikin ymmärrän väitteesi ristiriitaiseksi. Alkuhippu on pitänyt olla. Se ensimmäinen yhdiste jonka kautta kuollut materia päätyi elolliseksi biodiversiteetiksi. Ei se koko maapallonpeittävänä mattona ole koskaan alkanut. Eikä ole luultavaa että alussa olisi ollut monta alkuhippua sillä sehän johtaisi evoluutioteorianne kumoutumiseen heti alökumetristä alkaen. Nimittäin että kaikki elämä olisi alkuisin samasta pisteestä. Eihän uutta elämänalkua ole havaittu syntyvän nytkään!
        Kaikki mitä SINÄ sanot on epätiedettä.


      • uttimokaili kirjoitti:

        Se mitä sinä sanot ei ole auktoriteetin puhetta. Sano mitä vain kuinka monasti tahanas. lukutaitoisuuden vuoksikin ymmärrän väitteesi ristiriitaiseksi. Alkuhippu on pitänyt olla. Se ensimmäinen yhdiste jonka kautta kuollut materia päätyi elolliseksi biodiversiteetiksi. Ei se koko maapallonpeittävänä mattona ole koskaan alkanut. Eikä ole luultavaa että alussa olisi ollut monta alkuhippua sillä sehän johtaisi evoluutioteorianne kumoutumiseen heti alökumetristä alkaen. Nimittäin että kaikki elämä olisi alkuisin samasta pisteestä. Eihän uutta elämänalkua ole havaittu syntyvän nytkään!
        Kaikki mitä SINÄ sanot on epätiedettä.

        Olisit vain sanonut suoraan, ettet kykene vastaamaan tähän:

        Mutta kerro ihmeessä mikä erottaa "elävän yksilön" elottomasta? Oletan että aivopieret aiheesta jonkun näppärän kehäpäätelmän.


      • saiskoslisätietoo
        utti kirjoitti:

        Olisit vain sanonut suoraan, ettet kykene vastaamaan tähän:

        Mutta kerro ihmeessä mikä erottaa "elävän yksilön" elottomasta? Oletan että aivopieret aiheesta jonkun näppärän kehäpäätelmän.

        Sinä olet väittänyt ettei evoluutioteorian perusväittämä pidäkään paikkaansa. Nimittäin että meillä koko eliö ja kasvikunnalla olisi yhteinen alku. Kerro sitten mitä yhteisellä alulla tarkoitetaan jos se ei vaatinut ensimmäistäkään kemiallisesti yhdistynyttä järjestäytynyttä alkua?
        Väitteesihän on mahdoton jopa evoluutioteoriankin perusväitteen kannalta. OLETKO laatinut salaa uuden teorian?
        Kerroppa siitä lisää. Joko olet päättänyt mikä sille tulisi nimeksi?


      • Knark5
        yurki1000js kirjoitti:

        Ehkä vihdoin kertoisit seikkaperäisesti mistä HAPPI tuli ja miten AIVOT sai alkunsa.

        Kerro sinä seikkaperäisesti LUOMISESTA. Tämähän on LUOMISPALSTA.


      • saiskoslisätietoo kirjoitti:

        Sinä olet väittänyt ettei evoluutioteorian perusväittämä pidäkään paikkaansa. Nimittäin että meillä koko eliö ja kasvikunnalla olisi yhteinen alku. Kerro sitten mitä yhteisellä alulla tarkoitetaan jos se ei vaatinut ensimmäistäkään kemiallisesti yhdistynyttä järjestäytynyttä alkua?
        Väitteesihän on mahdoton jopa evoluutioteoriankin perusväitteen kannalta. OLETKO laatinut salaa uuden teorian?
        Kerroppa siitä lisää. Joko olet päättänyt mikä sille tulisi nimeksi?

        Ja taas osoitit ettet osaa lukea tai ymmärryksesi on niin kovin vajavainen, tai vääristelet tahallasi.

        Kerroin ettei kuvitelmasi jostain ensimmäisestä elävästä yksilöstä ole mielekäs, koska mitään selvää rajaa elottoman ja elollisen välillä ei ole olemassakaan. Ja jos muuta väität, vastaa edellä esitettyyn kysymykseen.


      • saiskoslisätietoo kirjoitti:

        Sinä olet väittänyt ettei evoluutioteorian perusväittämä pidäkään paikkaansa. Nimittäin että meillä koko eliö ja kasvikunnalla olisi yhteinen alku. Kerro sitten mitä yhteisellä alulla tarkoitetaan jos se ei vaatinut ensimmäistäkään kemiallisesti yhdistynyttä järjestäytynyttä alkua?
        Väitteesihän on mahdoton jopa evoluutioteoriankin perusväitteen kannalta. OLETKO laatinut salaa uuden teorian?
        Kerroppa siitä lisää. Joko olet päättänyt mikä sille tulisi nimeksi?

        "Sinä olet väittänyt ettei evoluutioteorian perusväittämä pidäkään paikkaansa."

        Niin mikä "perusväittämä", Perähikiä?

        Laitapa linkki tieteelliseen julkaisuun mistä tuo viittaamasi "perusväittämä" löytyy, niin ihmetellään sitä yhdessä.

        Vai oliko nyt niin että taas kerran on kyse sinun itse evoluutiosta hourimasta asiasta, pahaisesta olkiukosta, jolle ei kenenkään täyspäisen tarvitse korviaan lotkauttaa?


      • ohikäppäiliä
        utti kirjoitti:

        "Ette ole koskaan löytäneet elon alkua. Ettekä tule sitä kuuna kullan valkeana löytämäänkään."

        Puolittain totta, koska mitään varsinaista elon alkua ei ole olemassakaan. On vain jatkumo kemiallisista prosesseista niihin biologisiin, joita on tapana kutsua elämäksi. Siitä esimerkkinä vaikka virukset, joista ei nytkään ole yksimielisyyttä ovatko ne eläviä vai eivät. Elämä on määrittelykysymys, ei mikään selvä raja.

        Kretupelleille tiedoksi, että vitalismi kuopattiin joskus 1800-luvulla, jos ette sattuneet saamaan silloin muistiota aiheesta.

        Kertoisitko se kemiallisen koostumuksenkin nyt heti kun se on sinulla hallussas?
        Jos et tiedä niin miksi olet koko ajan valehdellut räikeästi?
        Miksi sitä pitää jatkuvasti kysellä ?
        Tietoa ei pidä pantata jos väittää sen olevan hallussaan.


      • ohikäppäiliä kirjoitti:

        Kertoisitko se kemiallisen koostumuksenkin nyt heti kun se on sinulla hallussas?
        Jos et tiedä niin miksi olet koko ajan valehdellut räikeästi?
        Miksi sitä pitää jatkuvasti kysellä ?
        Tietoa ei pidä pantata jos väittää sen olevan hallussaan.

        Oletko kännissä kun sekoilussasi ei ole mitään tolkkua?


      • noannanperiksi
        utti kirjoitti:

        "Etkä ole tuonut esille sitten sitäkään jota pidät ensimmäisenä elävänä yksilönä."

        Mitään ensimmäistä elävää yksilöä ei ole olemassakaan. Elottoman ja elävän välillä ei ole mitään todellista rajaa, vain sekalaisia määritelmiä, joista ei ole yksimielisyyttä. Mutta nähtävästi tuollaiselle vajakille se ei uppoa vaikka saman toistaisi kuinka monta kertaa.

        Mutta kerro ihmeessä mikä erottaa "elävän yksilön" elottomasta? Oletan että aivopieret aiheesta jonkun näppärän kehäpäätelmän.

        # Mutta kerro ihmeessä mikä erottaa "elävän yksilön" elottomasta? Oletan että aivopieret aiheesta jonkun näppärän kehäpäätelmän. #

        No sinusta sitä onkin liki mahdotonta erottaa erittäinkin jos pitää ajattelukykyä yksilön elon merkkinä.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Ehkä vihdoin kertoisit seikkaperäisesti mistä HAPPI tuli ja miten AIVOT sai alkunsa.

        Happi, samoin kuin muutkin alkuineet ovat muodostuneet tähdissä, fuusioreaktion ansiosta. Ymmärtääkseni rauta on raskain alkuaine mitä tähdissä muodostuu, raskaammat alkuaineet vaativat rajumpia kosmisia ilmiöitä, supernovia,tähtien törmäyksiä yms. Tähdet käyttävät alkuräjähdyksessä syntynyttä vetyä polttoaineena joka muodostui alkuräjähdyksessä. Mutta nämähän ovat asioita jotka jo alakoululainenkin ymmärtää.

        Kretujen jutuista voi tehdä päätelmän että jopa ihminenkin tulee toimeen ilman aivoja...


      • Ylläpitäjäkaarti
        utti kirjoitti:

        "Ette ole koskaan löytäneet elon alkua. Ettekä tule sitä kuuna kullan valkeana löytämäänkään."

        Puolittain totta, koska mitään varsinaista elon alkua ei ole olemassakaan. On vain jatkumo kemiallisista prosesseista niihin biologisiin, joita on tapana kutsua elämäksi. Siitä esimerkkinä vaikka virukset, joista ei nytkään ole yksimielisyyttä ovatko ne eläviä vai eivät. Elämä on määrittelykysymys, ei mikään selvä raja.

        Kretupelleille tiedoksi, että vitalismi kuopattiin joskus 1800-luvulla, jos ette sattuneet saamaan silloin muistiota aiheesta.

        Utti! Sinuna en argumentoisi ilman kunnollista ideologiaa teesistöjen metafiktiivisessä katharsiksessa. Tuollainen epäkorrektius ei päde täällä, Vitalismi on ainoa oikea suuntaus - aina tähän päivään saakka. Korrektius pätee tässä maailmankuvassa aina, ja ikuisesti. Kuitenkin, olemme nyt juuri olleet harjoittamassa mindfulnesia ja multitaskingin perusteita, joten emme lähde nostamaan tasinkoprivilegioiden merkityksillä minkään asteista kaanontyylistä argumenttia sinua vastaan. Joten, emmeköhän menisi vain katsomaan niitä Salaisia kansioita, pelaamaan SOMA:a, kuuntelemaan Kikkaa ja juomaan Smirnoffia. Ystävällisin, suorastaan mysteerisin terveisin: Vitalis-ryhmän ylläpitäjäkaarti.


      • ohikäppäiliä
        utti kirjoitti:

        Olisit vain sanonut suoraan, ettet kykene vastaamaan tähän:

        Mutta kerro ihmeessä mikä erottaa "elävän yksilön" elottomasta? Oletan että aivopieret aiheesta jonkun näppärän kehäpäätelmän.

        Sano vain suoraan ettet kykene esittämään yhtäkään havaintoon perustuvaa väitettä todistamaan että kehitys on nimenomaan evoluution aikaansaannosta. Muilta lunttaamiset eivät kelpaa. Sinua nyt tutkitaan.


    • Niin miltäosin kristinuskoon löyhästi liittyvä oppikyhäelmä voi olla opponentti universaalille luonnontieteelle?

      • saatattyllättyä

        Se on varsin hyvä naula evoluutioteorian lahoon arkkuun.


      • saatattyllättyä kirjoitti:

        Se on varsin hyvä naula evoluutioteorian lahoon arkkuun.

        Aika tylsä naula on ollut kun ei ole saanut edes naarmua aikaiseksi ;)


      • saatattyllättyä kirjoitti:

        Se on varsin hyvä naula evoluutioteorian lahoon arkkuun.

        Miten täysin eri aihepiirejä käsittelevät alat voivat olla ristiriidassa? Vähä sama ku musiikkiin liittyviä asioita käytettäisiin sähköopissa, melko kummallista?


      • TeukkaLäntinen
        Ei.luotu kirjoitti:

        Aika tylsä naula on ollut kun ei ole saanut edes naarmua aikaiseksi ;)

        Arkkuhan naulataankin sitten kun loppu häämöttää ja vainaja asetetaan viimeiseen lepoonsa. Laitetaan sitten kaikki hömppä samaan arkkun yhtäaikaa.
        Miksi pitäisi viimeisille olla eri mahdollisuudet kuin aiemmilla sukupolvilla on ollut?
        Miksi kun te pidätte itseänne vieläpä viisaampina kuin he ovat olleet?
        Teillehän voisi varsin hyvin perustein asettaa entistäkin tiukemmat kriteerit?


      • usuithutiin
        ravenlored kirjoitti:

        Miten täysin eri aihepiirejä käsittelevät alat voivat olla ristiriidassa? Vähä sama ku musiikkiin liittyviä asioita käytettäisiin sähköopissa, melko kummallista?

        Juur noin! Osuit hutiin.


      • saattyllättyä
        ravenlored kirjoitti:

        Miten täysin eri aihepiirejä käsittelevät alat voivat olla ristiriidassa? Vähä sama ku musiikkiin liittyviä asioita käytettäisiin sähköopissa, melko kummallista?

        Teitä seuratessa ei voi välttyä vertaamasta teitä yksiin toisiin jotka kiertävät ovelta ovelle myymässä mullistavaa uutta pölyimurikeksintöä jossa on kaksikertainen teho kaikkiin muihin verrattuna.
        Luonnonlaeista seuraa että väite on mahdoton. Vaikka laittaisit miten tehokkaan moottorin pölyimuriin sen alipaineen maximi voi olla vain 1kg/neliöcm.


      • saattyllättyä kirjoitti:

        Teitä seuratessa ei voi välttyä vertaamasta teitä yksiin toisiin jotka kiertävät ovelta ovelle myymässä mullistavaa uutta pölyimurikeksintöä jossa on kaksikertainen teho kaikkiin muihin verrattuna.
        Luonnonlaeista seuraa että väite on mahdoton. Vaikka laittaisit miten tehokkaan moottorin pölyimuriin sen alipaineen maximi voi olla vain 1kg/neliöcm.

        Kertoisitko vielä hieman tarkemmin miksi luonto toimii väärin? Nobel palkintoa vain hakuun kun selität miksi spontaania muuntelua ja lajiutumista ilmenee vaikka ne ovat sinun mukaab mahdottomia.


      • nokunerehdyittaaski
        ravenlored kirjoitti:

        Miten täysin eri aihepiirejä käsittelevät alat voivat olla ristiriidassa? Vähä sama ku musiikkiin liittyviä asioita käytettäisiin sähköopissa, melko kummallista?

        Erehdyt jatkuvalla syötöllä. Ihan kuin sinulla olisi pää tarkoitettu ihan jotain muuta kuin ajattelua varten.
        Otetaampa esimerkiksi sinun tekemäsi lentolaite joka painaa tonnin etkä saa sitä lentämään.
        Sinun teoriasi lentämisestä on ristiriidassa painovoimateorian kanssa.
        Ja oikeastaan taitaa kaikki sinun ajatuksesi olla ristiriidoissa milloin minkäkin aihepiirin kanssa, eikös vaan olekin?


      • nokunerehdyittaaski kirjoitti:

        Erehdyt jatkuvalla syötöllä. Ihan kuin sinulla olisi pää tarkoitettu ihan jotain muuta kuin ajattelua varten.
        Otetaampa esimerkiksi sinun tekemäsi lentolaite joka painaa tonnin etkä saa sitä lentämään.
        Sinun teoriasi lentämisestä on ristiriidassa painovoimateorian kanssa.
        Ja oikeastaan taitaa kaikki sinun ajatuksesi olla ristiriidoissa milloin minkäkin aihepiirin kanssa, eikös vaan olekin?

        Ansiokasta parodiaa kreationistien logiikasta. Samaan kastiin kuuluisi laivat, miten vettä painavampi rauta voi kellua :D


      • Yurki ei saisi varmasti mitää aikaan ku vain odottelisi raamatullista ihmettä.


      • Jep, kuten tiesitkin, evoluutioteoria selittää luonnossa havaittavan muuntelun ja lajien spontaanin muuntelutaipumuksen. Ei ota kantaa jumalaan ei jeesuksen ei joulupukkiin eikä harry potteriin. Odinista en olisi niinkää varma...? :D


      • ravenlored kirjoitti:

        Ansiokasta parodiaa kreationistien logiikasta. Samaan kastiin kuuluisi laivat, miten vettä painavampi rauta voi kellua :D

        selitä ilmakehä


      • yurki1000js kirjoitti:

        selitä ilmakehä

        Mitenkä se taas tähän liittyy?


      • Palatakseni takaisin perin kiusalliseen aihepiiriin, miltä osin sinun henkilökohtainen tulkintasi yhden uskonsuuntauksen mytologiasta on vertailukelpoinen luonnontieiden kanssa?


      • tuohkotti
        ravenlored kirjoitti:

        Kertoisitko vielä hieman tarkemmin miksi luonto toimii väärin? Nobel palkintoa vain hakuun kun selität miksi spontaania muuntelua ja lajiutumista ilmenee vaikka ne ovat sinun mukaab mahdottomia.

        Luonto toimii oikein eikä sinun tietojesi mukaan.ONNEKSI.


      • Knark5

        "OIKEA tiede perustuu HAVAINTOIHIN. Oli se sitten savolaista, salolaista tai universaalia."

        Niinpä. Pidä kiinni noista selväjärkisyyden pilkahduksista.

        Kreationistinen "tiede" perustuu siihen, että yritetään saada havainnot sopimaan Raamattuun. Jos ne eivät sovi, todellisuus on väärässä tai sitten (Mark5:n mukaan) havainnot ovat virheellisiä ja havaitsijan on mentävä kouluun oppimaan lisää. (Avoimeksi jää mitä koulua Mark5 tarkoittaa, kun koulut opettavat vain ns. evotiedettä.)


      • herää.jo

        "TÄRKEÄÄ YMMÄRTÄÄ"

        "Mikroevoluutio ei ole OIKEAA kehitystä, koska siinä perimä supistuu."

        Sinä ja Pälikkö ette määrittele mikä on OIKEAA kehitystä. Pälikkö kusettaa joko tietoisesti tai tietämättään.


      • lyödääksveto
        ravenlored kirjoitti:

        Ansiokasta parodiaa kreationistien logiikasta. Samaan kastiin kuuluisi laivat, miten vettä painavampi rauta voi kellua :D

        Saanhan minäkin jopa paljaan rautakangen pysymään järven veen päällä 5min.? Siis vaikkapa silmämääräisesti keskelläkin. Ainakin vielä viime kesänä se onnistui. Eikä ollut mitään apulaitteita, sen voin vannoa.
        Sinultahan tuo ei tietystikään onnistu.


      • nytirryjselittää
        yurki1000js kirjoitti:

        selitä ilmakehä

        Miten se on kehä jos se on pallonmuotoisena?


      • älätaasvalehtele
        Knark5 kirjoitti:

        "OIKEA tiede perustuu HAVAINTOIHIN. Oli se sitten savolaista, salolaista tai universaalia."

        Niinpä. Pidä kiinni noista selväjärkisyyden pilkahduksista.

        Kreationistinen "tiede" perustuu siihen, että yritetään saada havainnot sopimaan Raamattuun. Jos ne eivät sovi, todellisuus on väärässä tai sitten (Mark5:n mukaan) havainnot ovat virheellisiä ja havaitsijan on mentävä kouluun oppimaan lisää. (Avoimeksi jää mitä koulua Mark5 tarkoittaa, kun koulut opettavat vain ns. evotiedettä.)

        Miten niin kreationistin punnitsema ei ole tieteellisesti oikein punnittu?
        En ole koskaan tiennyt että punnitus olisi pätevämpi evokin tekemänä.

        Etkö tiedä ettei evokkien puheet ole luontoa.
        Ei sittenkään jos he puhua lurittelisivat evoluutioteorian päästä päähän.
        Eikä kirjoitettunakaan. So what?


      • kyllänaurattaajonää
        ravenlored kirjoitti:

        Jep, kuten tiesitkin, evoluutioteoria selittää luonnossa havaittavan muuntelun ja lajien spontaanin muuntelutaipumuksen. Ei ota kantaa jumalaan ei jeesuksen ei joulupukkiin eikä harry potteriin. Odinista en olisi niinkää varma...? :D

        Eli sinä olet sitten epätieteellinen kun otat kantaa noihin mainitsemiisi!
        Asia selkis ihan itsesi kautta vahingossa !
        Oletko muuten huomannut itse miten töppönä sinua täällä pidetään?


      • kyllänaurattaajonää kirjoitti:

        Eli sinä olet sitten epätieteellinen kun otat kantaa noihin mainitsemiisi!
        Asia selkis ihan itsesi kautta vahingossa !
        Oletko muuten huomannut itse miten töppönä sinua täällä pidetään?

        Niin siis viikinkien mytologia on oikea uskonto, kristinusko on joku salajuoni?


      • lyödääksveto kirjoitti:

        Saanhan minäkin jopa paljaan rautakangen pysymään järven veen päällä 5min.? Siis vaikkapa silmämääräisesti keskelläkin. Ainakin vielä viime kesänä se onnistui. Eikä ollut mitään apulaitteita, sen voin vannoa.
        Sinultahan tuo ei tietystikään onnistu.

        Olikos rautakanki ohutseinäästä alumiiniputkea joka oli muotoiltu rautakangen näköiseksi, ja katso, ihme on tapahtunut, rauta kelluu.... sopis kretulogiikkaan..


      • hahahhaaa
        ravenlored kirjoitti:

        Jep, kuten tiesitkin, evoluutioteoria selittää luonnossa havaittavan muuntelun ja lajien spontaanin muuntelutaipumuksen. Ei ota kantaa jumalaan ei jeesuksen ei joulupukkiin eikä harry potteriin. Odinista en olisi niinkää varma...? :D

        Ja heti kun jotain oikeasti kysymme te ette kykene siihen vastaamaan ettekä osoittamaan havantja väitteidenne tueksi.
        Sinä et ole evoluutioteoria eikä sinun selityksesi ole edes yhtäpitäviä evoluutioteoriankaan kanssa. Taidatkin olla keklsinyt ihan ikioman teoriasi, etkä olekin?


      • hahahhaaa kirjoitti:

        Ja heti kun jotain oikeasti kysymme te ette kykene siihen vastaamaan ettekä osoittamaan havantja väitteidenne tueksi.
        Sinä et ole evoluutioteoria eikä sinun selityksesi ole edes yhtäpitäviä evoluutioteoriankaan kanssa. Taidatkin olla keklsinyt ihan ikioman teoriasi, etkä olekin?

        Eiköhän ne kreationistien väittämät ole jo kumottu järjestään, osaa ei voi kumota koska ne ovat lainauksia fantasiakirjallisuudesta.


      • tuohkotti kirjoitti:

        Luonto toimii oikein eikä sinun tietojesi mukaan.ONNEKSI.

        Tyypillistä uskonnon moraalia. Syytetään katkerana toisia omasta tyhmyydestä ja omista virheistään... miksi luonnossq tapatuu jatkuvaa muuntelua mutaatioita, kehiytymistä, ja yksikään havainto ei puols fantasiaa nuoresta maasta. Vai mitä näistä monista eri uskontojen oppien tulkinnasta ikna oletkaan totuudeksi väittämässä...


      • tuohkotti kirjoitti:

        Luonto toimii oikein eikä sinun tietojesi mukaan.ONNEKSI.

        jo antiikin kreikan filosofit havaitsivat lajiutumisen "Empedokles esitti lajien synnystä näkemyksen, jota on usein pidetty darwinistisen luonnonvalinta-ajatuksen edeltäjänä: hän katsoi, että huonot ominaisuudet karsiutuvat pois olennoista ja hyvät jäävät jäljelle. "


      • Mitä olisikaan tapahtunut jos antiikin kreikan suurten älykköjen työtä ei olisi unohdettu vaan tieteet ja taiteet, filosofia olisi saanut kukoistaa ilman kahdentuhannen vuoden pysähtyneisyyden aikaa, jolloin empiiriset havainnot, objektiiviset todisteet kiistettiin uskontoihin, taikauskoihin ja erilaisiin muihin fantasioihin vedoten.


      • lyödääksveto
        ravenlored kirjoitti:

        Olikos rautakanki ohutseinäästä alumiiniputkea joka oli muotoiltu rautakangen näköiseksi, ja katso, ihme on tapahtunut, rauta kelluu.... sopis kretulogiikkaan..

        Vai on evokkien rautakankikin alumiinia!
        Sehän selttääkin miksi kukaan viisas ei usko evoluutioteoriaan.

        Ps. Järven- sanassa on melkein keskellä V kirjain eli vee ja sen päällä pysyy rautakanki helposti.
        Rantahietikolla on helppo testata tuo väite.

        Mutta lyödäänkö wiskipullo vetoa että pystyn hyppäämään korkeammalle kuin meidän kotitalo. Ainakin jos saan käyttää seiväshyppyseivästä apuna.


      • lyödääksveto kirjoitti:

        Vai on evokkien rautakankikin alumiinia!
        Sehän selttääkin miksi kukaan viisas ei usko evoluutioteoriaan.

        Ps. Järven- sanassa on melkein keskellä V kirjain eli vee ja sen päällä pysyy rautakanki helposti.
        Rantahietikolla on helppo testata tuo väite.

        Mutta lyödäänkö wiskipullo vetoa että pystyn hyppäämään korkeammalle kuin meidän kotitalo. Ainakin jos saan käyttää seiväshyppyseivästä apuna.

        Kun järki lähti, niin sattuko se


      • ohikäppäiliä
        ravenlored kirjoitti:

        Niin siis viikinkien mytologia on oikea uskonto, kristinusko on joku salajuoni?

        Ainakin verrattuna sinun turinoihisi.


      • häpäsitittes
        ravenlored kirjoitti:

        Palatakseni takaisin perin kiusalliseen aihepiiriin, miltä osin sinun henkilökohtainen tulkintasi yhden uskonsuuntauksen mytologiasta on vertailukelpoinen luonnontieiden kanssa?

        Mitkä ovat sinun henkilökohtaiset todisteesi evoluutioteoriasta?


      • tuohkotti
        ravenlored kirjoitti:

        jo antiikin kreikan filosofit havaitsivat lajiutumisen "Empedokles esitti lajien synnystä näkemyksen, jota on usein pidetty darwinistisen luonnonvalinta-ajatuksen edeltäjänä: hän katsoi, että huonot ominaisuudet karsiutuvat pois olennoista ja hyvät jäävät jäljelle. "

        Antiikin filosofi et olekaan sinä.
        Älä vaihda puheenaihetta.


      • tuohkotti kirjoitti:

        Antiikin filosofi et olekaan sinä.
        Älä vaihda puheenaihetta.

        Niih, eihän se ole soveliasta että muistuttaa uskontojen tieteitä, taiteita, inhimilisyyttä ja kulttuureja tukahduttavasta vaikutuksesta.


    • nyt.kaikki.lukemaan

      Luterilainen fifikki työntää siittimensä pölynimuriin ja sätkii hurmoksesssa lattialla Palli Hikeään nuuskien

      Miksi kaikki teistien vastaukset ovat avauksessani niin vajaita ja tyhmiä?!

    • En löytänyt aloituksen linkistä muuta kuin helvetinmoisen pitkän humpuukin mainospuheen.

      • nyt.kaikki.lukemaan

        So, Imitoin Luterilaisia

        Bim sanon sitten lisää

        Öhöm!

        " Vitun Lesbo, paska homo Palli Hiki mene helvettiin ateisti saatanan hana-kalja-narkkis hih huh Lestaaivon mätäpalli hehhaha ....."

        Ote Luterilaisten palstalta, amen tai ei ihan amen ainakaan..


      • siitä.ei.parannu

        hana-klaja on juoppuouden merkki!


    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe