Fasistien rotuoppia hellujen netmissionissa?

KATin_haamu

Tämä voisi olla vaikka rotujen sekoitusta inhoavien uusnatsien sivulta:

"Samaan aikaan poliitikot ja mediat ovat kuumeisesti kasvattaneet meitä väärään suvaitsevaisuuteen ja rodulliseen sekä kulttuuriseen yhdistymiseen." ...
"Mielestäni jokaisella rodulla ja kulttuurilla on valta muovata oma kohtalonsa, ja siksi meillä suomalaisilla on myös oikeus ja velvollisuus puolustautua." ...
" ja monikulttuurisuuden kannattajat taistelevat saadakseen sinivalkoisen äänemme vaiennettua. Ratkaisevat ajat vaativat jyrkkiä ratkaisuja, kuten Trump on osoittanut."

Mutta kirjoittaja Netmissionin foorumilta by "antte" aiheena "miksi kaikki vihaavat Trumpia?" eikä kukaan uskova pane hanttiin.

Mites tässä näin kävi? Eikö fasististen, uusnatsististen rotuoppien kannatuksen pitänyt olla darwinin opetuksen eikä Raamatun opetuksen seurausta?

Tietääkseni helluntalaiset tuolla eivät halua darwinismia kouluihin. (Koko ketju oli itse asiassa lähtöisin kreationisti Reinikaisen kirjoituksesta).
Ei tämä eka kerta ole kun helluntalaiset diggaa natsismia, näin kävi 30-luvulla jenkeissäkin.

5

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eugeniikkahan taisi lähteä liikkeelle USA:sta, natsit vain veivät sen äärimmäisyyksiin kuten Lutherilta opitun juutalaisvihansakin.

• KATin_haamu

Ja USA:n syvässä etelässä kuten myös apartheidin E-Afrikassa kreationismi ja rotujen sekoittamattomuus-oppi olivat ns. naimisissa keskenään.

• IlkimyksenTeologitäti

Vilkaisin Maailmanhistorian pikkujättiläistä vuodelta 1988 ja huomasin, että Spencer esitteli ns. sosiaalidarwinismin ajatuksia jo ennen kuin Darwin julkaisi evoluutioteoriansa. Kirja on ymmärtääkseni aika hyvä yleisesitys.

• Eikö tuo olisi oikeastaan luonnollista, että jumalanpojankin pitäisi olla ali-ihminen.

• rautanyrkki-heilahtaa

Muistan joskus lukeneeni "alan" miesten palstoilta, että Jeesus olisi transsendoinut tai ylittänyt juutalaisuutensa. Ilmeisesti se riittää joillekin en-ole-rasisti-vaan-maahanmuuttokriitikoille, mutta ei varmasti kaikille kovemman linjan "roturealisteille".
        Nykyään näkyy aika paljon tuollaista kirjoittelua, että toivotaan ja ihaillaan sitä että Trump hallitsisi rautanyrkillä. Melko huolestuttavaa. Kuka olisi uskonut, että vielä nykyäänkin yllättävän useat toivovat autoritaarista ja tyrannimaista johtajaa maailman vahvimpaan valtioon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6524
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4462
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3098
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2977
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1536
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1485
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1330
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      44
      1230
    Aihe