Fasistien rotuoppia hellujen netmissionissa?

KATin_haamu

Tämä voisi olla vaikka rotujen sekoitusta inhoavien uusnatsien sivulta:

"Samaan aikaan poliitikot ja mediat ovat kuumeisesti kasvattaneet meitä väärään suvaitsevaisuuteen ja rodulliseen sekä kulttuuriseen yhdistymiseen." ...
"Mielestäni jokaisella rodulla ja kulttuurilla on valta muovata oma kohtalonsa, ja siksi meillä suomalaisilla on myös oikeus ja velvollisuus puolustautua." ...
" ja monikulttuurisuuden kannattajat taistelevat saadakseen sinivalkoisen äänemme vaiennettua. Ratkaisevat ajat vaativat jyrkkiä ratkaisuja, kuten Trump on osoittanut."

Mutta kirjoittaja Netmissionin foorumilta by "antte" aiheena "miksi kaikki vihaavat Trumpia?" eikä kukaan uskova pane hanttiin.

Mites tässä näin kävi? Eikö fasististen, uusnatsististen rotuoppien kannatuksen pitänyt olla darwinin opetuksen eikä Raamatun opetuksen seurausta?

Tietääkseni helluntalaiset tuolla eivät halua darwinismia kouluihin. (Koko ketju oli itse asiassa lähtöisin kreationisti Reinikaisen kirjoituksesta).
Ei tämä eka kerta ole kun helluntalaiset diggaa natsismia, näin kävi 30-luvulla jenkeissäkin.

5

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eugeniikkahan taisi lähteä liikkeelle USA:sta, natsit vain veivät sen äärimmäisyyksiin kuten Lutherilta opitun juutalaisvihansakin.

    • KATin_haamu

      Ja USA:n syvässä etelässä kuten myös apartheidin E-Afrikassa kreationismi ja rotujen sekoittamattomuus-oppi olivat ns. naimisissa keskenään.

      • IlkimyksenTeologitäti

        Vilkaisin Maailmanhistorian pikkujättiläistä vuodelta 1988 ja huomasin, että Spencer esitteli ns. sosiaalidarwinismin ajatuksia jo ennen kuin Darwin julkaisi evoluutioteoriansa. Kirja on ymmärtääkseni aika hyvä yleisesitys.


    • Eikö tuo olisi oikeastaan luonnollista, että jumalanpojankin pitäisi olla ali-ihminen.

      • rautanyrkki-heilahtaa

        Muistan joskus lukeneeni "alan" miesten palstoilta, että Jeesus olisi transsendoinut tai ylittänyt juutalaisuutensa. Ilmeisesti se riittää joillekin en-ole-rasisti-vaan-maahanmuuttokriitikoille, mutta ei varmasti kaikille kovemman linjan "roturealisteille".
        Nykyään näkyy aika paljon tuollaista kirjoittelua, että toivotaan ja ihaillaan sitä että Trump hallitsisi rautanyrkillä. Melko huolestuttavaa. Kuka olisi uskonut, että vielä nykyäänkin yllättävän useat toivovat autoritaarista ja tyrannimaista johtajaa maailman vahvimpaan valtioon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      320
      3195
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      50
      1540
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      86
      1369
    4. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      354
      1332
    5. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      104
      1306
    6. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1133
    7. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      88
      1104
    8. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      80
      1021
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      26
      944
    10. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      59
      924
    Aihe