Jalovaara sai tuomion

DRHouse

Nyt sitten on tämä huijarisaarnaaja saanut tuomion ja se on 9 kk ehdonalaista. Hienoa että oikeus voitti, mutta mahtaa pirkkoa vähän harmittaa kun vaivalla huijatut 165000 euroa tuomittiin menetettäväksi valtiolle. Kyllä se on aina tiedetty että nuo äärikretut ovat rahan perään, mutta ahneella on paskanen loppu... Ja niin makaa kun petaa. Mark5 vetänee parhaillaan itseään kiikkuun...

69

646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi maailman kurjuutta, kun taas kristittyjä vainotaan....

• kumotkaa.päätös

Väärin tuomittu. Jumalahan antoi nuo rahat Jalovaaralle kaikkivoipaisessa hyväntahtoisuudessaan, koska tarkoitus oli tukea köyhää. Jalovaara koki itsensä köyhäksi ja siksi hänen moraaalinsa jäi löyhäksi.

• Huijatut antoivat rahat Jalovaaralle. Ei ole jumalallanne mitään tekemistä sen asian kanssa, kuten ei myöskään senkään takia että joku hihhuli tappaa lapsensa vain sen takia kun joku jumala käskee tappamaan. Sillä varjollahan täällä voi jokainen tappaa toisia ihmisiä, eikä sitä pitäisi kenenkään kyseenalaistaa onko sellainen väärin, mutta kun jumala käski...vaiko uskovan oma pää käski eikä pystynyt siksi sitä kyseenalaistamaan on todennäköisin vaihtoehto!?

On se kummallista, että kun "jumalanne" käskee jonkun tekemään jotakin niin se ei jostakin toisesta ollutkaan sen saman jumalan käskemistä joka käskee tätä "ihmettelijääkin" (toista uskovaista) tekemään päivittäin jotakin. Sen tämä "ihmettelijäkin" osaa kyseenalaistaa: "ei se ollut jumalan käsky". Sama kuin Norjan tapauksessa. Suurin osa kristityistä väittää kivenkovaa sitä ettei just se teidän jumalanne ois käskenyt Breivikiä tappamaan niitä nuoria sinne Utoya-saarelle, mutta Breivikin mukaan jumala käski häntä tappamaan ne nuoret sinne Utoya-saarelle.

• kumotkaa.päätös
        ateisti1982 kirjoitti:

Huijatut antoivat rahat Jalovaaralle. Ei ole jumalallanne mitään tekemistä sen asian kanssa, kuten ei myöskään senkään takia että joku hihhuli tappaa lapsensa vain sen takia kun joku jumala käskee tappamaan. Sillä varjollahan täällä voi jokainen tappaa toisia ihmisiä, eikä sitä pitäisi kenenkään kyseenalaistaa onko sellainen väärin, mutta kun jumala käski...vaiko uskovan oma pää käski eikä pystynyt siksi sitä kyseenalaistamaan on todennäköisin vaihtoehto!?

On se kummallista, että kun "jumalanne" käskee jonkun tekemään jotakin niin se ei jostakin toisesta ollutkaan sen saman jumalan käskemistä joka käskee tätä "ihmettelijääkin" (toista uskovaista) tekemään päivittäin jotakin. Sen tämä "ihmettelijäkin" osaa kyseenalaistaa: "ei se ollut jumalan käsky". Sama kuin Norjan tapauksessa. Suurin osa kristityistä väittää kivenkovaa sitä ettei just se teidän jumalanne ois käskenyt Breivikiä tappamaan niitä nuoria sinne Utoya-saarelle, mutta Breivikin mukaan jumala käski häntä tappamaan ne nuoret sinne Utoya-saarelle.

Niin mutta Jalovaara ei ole tappanut ketään, vaan auttanut köyhää eli itseään. Jalovaara on siis ollut pelkästään hyvällä asialla. Kateelliset ovat heti tuomitsemassa, jos joku onnistuu vilpittömässä auttamistyössään.

• Luucifer
        ateisti1982 kirjoitti:

Huijatut antoivat rahat Jalovaaralle. Ei ole jumalallanne mitään tekemistä sen asian kanssa, kuten ei myöskään senkään takia että joku hihhuli tappaa lapsensa vain sen takia kun joku jumala käskee tappamaan. Sillä varjollahan täällä voi jokainen tappaa toisia ihmisiä, eikä sitä pitäisi kenenkään kyseenalaistaa onko sellainen väärin, mutta kun jumala käski...vaiko uskovan oma pää käski eikä pystynyt siksi sitä kyseenalaistamaan on todennäköisin vaihtoehto!?

Olet sinäkin ateisti1982 yksinkertainen jos et sarkasmia ja trollia tunnista.

• kumotkaa.päätös kirjoitti:

Niin mutta Jalovaara ei ole tappanut ketään, vaan auttanut köyhää eli itseään. Jalovaara on siis ollut pelkästään hyvällä asialla. Kateelliset ovat heti tuomitsemassa, jos joku onnistuu vilpittömässä auttamistyössään.

Ei jalovaaran toiminta kaukana "taposta" ole kun puhutaan kaikesta laajuudesta mitä se on tehnyt..terveellä pohjallahan sen toiminta ei ole. Linnaan tuommoiset saarnaajat kuuluisivat tai mielisairaalaan!

• Luucifer kirjoitti:

Olet sinäkin ateisti1982 yksinkertainen jos et sarkasmia ja trollia tunnista.

Oliko Breivikin teko sarkasmia?!

• Indigoeveleiina

VOI LUOJA. MISTÄ JA MIKSI Jalovaara tuomittiin? Olen tavannut kerran pari, hieno ihminen. Vääryyden vallassa on nyt laki? Olen jaakko Ilkan sukua, 16. alenevaa polvea. Hän sanoi:" Ei oikeutta maassa saa, ken itse sitä ei hanki" . Se oli noin vuonna 1580-90 eli ns. Nuijasodassa. Terveisiä ja hyvää tahtoa kuitenkin - kaikille!

• paitajapeppu

Saarnaaja ja rikoshyöty.

• Repikääsiitäjumalattomat

Jalovaara on syytön Jumalan edessä.
      Se miten maalikot on tehty jutttu.
      Kristillisyydessä menee rahaa valtavasti lahjoituksiin, miettikää sitä.
      Koskahan maallinen tuomio alkaa peräämään rahaa pelastusarmeijalta, siellä puhutaan ihan eri lahjoitussummista!!!!!!!!

• AutojaJaOsakkeitako

Onko sinulla näyttää, että pelastusarmeijan keräämät varat menisivät sen johdon hulppeaan elämään?

• jhgfsasrtyuo
        AutojaJaOsakkeitako kirjoitti:

Onko sinulla näyttää, että pelastusarmeijan keräämät varat menisivät sen johdon hulppeaan elämään?

Tiedän, että Pelastusarmeija ei huijaa, mutta aina joku voi väittää sellaista.
        Tehdään tikusta asiaa ja asioitahan voidaan aina manipuloida kielteiseen suuntaa....siitä Jalovaara on hyvä esimerkki.
        Kristitty ei voi huijata, sitä Jumala ei katso hyvällä......Jumala lopeta huijaamiset, vaikka huijarin kuolemalla tai tekemällä hänet toimintakyvyttömäksi.

• Vaan kun Jalovaara on huijanut tai ainakin rikkonut keräyslakia todistetusti. Satojen tuhansien keräyksestä vain ropoja siihen, mihin kerätyt varat piti kohdentaa. Samalla nosti itse keräysvaroista parhaimmillaan yli sadantuhannen euron vuosipalkkaa.
        Ei sitä voi valkoiseksi puhua millään.

• DRHouse

Kuule, pelastusarmeija voi todistaa sen mihin käyttää rahansa, jalovaaran kohdalla taas todistettiin että hän on tehnyt rikoksen. Harmi että sinua ahistaa.

• todistetusti

Jumala siunaa Jalovaaran varastamiset ja valheet? Pelastusarmeijakin kristillinen järjestö.

• asdfgasfdgasdfg

Juuri tuollaisten varaanhan nämä Jalovaarat rahantulonsa laskevatkin. Ja käräjätuomiohan vain kirkastaa kruunuaan lahkolaisten keskuudessa. Pieni, hymyilevä, kiltti ja herttainen mummo valtiovallan vainoamana. Jos Jalovaara pelaa nyt korttinsa oikein, rahantuloa ei voi estää.

• jhgfsasrtyuo kirjoitti:

Tiedän, että Pelastusarmeija ei huijaa, mutta aina joku voi väittää sellaista.
        Tehdään tikusta asiaa ja asioitahan voidaan aina manipuloida kielteiseen suuntaa....siitä Jalovaara on hyvä esimerkki.
        Kristitty ei voi huijata, sitä Jumala ei katso hyvällä......Jumala lopeta huijaamiset, vaikka huijarin kuolemalla tai tekemällä hänet toimintakyvyttömäksi.

"Kristitty ei voi huijata, sitä Jumala ei katso hyvällä"

Jumala kun ei ole olemassa niin se ei katso mitenkään asioita tai tunnista rikollista! Suomen maallista lakia tulee jokaisen noudattaa, Jalovaarankin!

• Indigoeveliina

TÄMÄ ON JOTENKIN TYRMISTYTTÄVÄ KESKUSTELU ...Ihminen on epätäydellinen olento, hän voi tehdä tahtomattaan virheitä, kun yrittää selvitä tämän maan byrokratian kanssa. Olen tavannut Jalovaaran pari kertaa. Olen vaistonnut, että hän haluaa hyvää. Riittää että kerää rahaa köyhille väärällä momentilla ja joku haluaa pahaa ( ilmiantaa). Siinäpä sitten olet!

Jos itse olisin Jalovaara ja pyörittelisin isoja keräyrahoja, niin olen varma, että tekisin jotain virheitä. Olin huono matikassa, numeroni oli kait kuutosen ja nelosen välillä. (Jäin koulumme historiaan, kun kirjoitin matikassa 6/60 eli vahvasti hylätty! Ei se ole minua lannistanut.)

Tässä pykälien viidakossa - ei muuten se selviä kukaan... Olen elämäni aikana katsellut jo kolme Suurta Näytelmää, jossa Byrokratia kostaa...ihmisille, jotka ovat liian "kilttejä" tai muulla tavalla vailla puolustamisen taitoja.

Olen edelleen Jaakko Ilkan sukua, suoraan alenevaa polvea, 16. polvi on menossa, ja tiedän että meitä on tuhansia, samaa sukua. Terveisiä vaan Pohjanmaalle!

Ja lisäksi on monia muita...idässä ja pohjoisessa! Hannu Krankat ja muut. Ilmoittautukaan nyt vaan tänne hyvät ihmiset ja soturit....Teitä on niin paljon ympäri maata, joiden esi-isät huomasivat samalla lailla, että " ei oikeutta
        saa maassa, ellei itse sitä hanki.." Nykyaika vaatii ihan uudenlaiset tiedot ja taidot. Kiltteys ja nöyryys ei enää riitä.

Itse yritän opetella lisää taitoja ja tietoja. Harrastan sukututkimusta ja saan sieltä lisää voimaa, kun näen miten kovaa elämä on ollut täällä pohjolassa ja svean vallan alla ( sen oli muuten aikoinaan maailman "edistynein byrokratia", saksalaiset hansakauppiaat neuvoivat Ruotsinh kuninkaita).

Minusta ei ole enää miekkailijaksi, kun olen 71 v. ja nainen. Voi jospa olisin hiukan nuorempi. Olisi tämä elämä niin kovin mielenkiintoista. ")Ongelmista" on nykyisin tullut "haasteita". Siis kielikin on byrokratisoitu, mutta ilomielin otan myös tämän haasteen vastaan! Yritän opettaa itselleni, miten ohittaa ja omaksua byrokratian kieli , siinäpä ihmiseltä vaaditaan vähän taktiikkaa jua oveluutta - ja hyvää tahtoa kaikille!Taisteluiloa teille kaikille heimolaisille.

• a-----a
        Indigoeveliina kirjoitti:

TÄMÄ ON JOTENKIN TYRMISTYTTÄVÄ KESKUSTELU ...Ihminen on epätäydellinen olento, hän voi tehdä tahtomattaan virheitä, kun yrittää selvitä tämän maan byrokratian kanssa. Olen tavannut Jalovaaran pari kertaa. Olen vaistonnut, että hän haluaa hyvää. Riittää että kerää rahaa köyhille väärällä momentilla ja joku haluaa pahaa ( ilmiantaa). Siinäpä sitten olet!

Jos itse olisin Jalovaara ja pyörittelisin isoja keräyrahoja, niin olen varma, että tekisin jotain virheitä. Olin huono matikassa, numeroni oli kait kuutosen ja nelosen välillä. (Jäin koulumme historiaan, kun kirjoitin matikassa 6/60 eli vahvasti hylätty! Ei se ole minua lannistanut.)

Tässä pykälien viidakossa - ei muuten se selviä kukaan... Olen elämäni aikana katsellut jo kolme Suurta Näytelmää, jossa Byrokratia kostaa...ihmisille, jotka ovat liian "kilttejä" tai muulla tavalla vailla puolustamisen taitoja.

Olen edelleen Jaakko Ilkan sukua, suoraan alenevaa polvea, 16. polvi on menossa, ja tiedän että meitä on tuhansia, samaa sukua. Terveisiä vaan Pohjanmaalle!

Ja lisäksi on monia muita...idässä ja pohjoisessa! Hannu Krankat ja muut. Ilmoittautukaan nyt vaan tänne hyvät ihmiset ja soturit....Teitä on niin paljon ympäri maata, joiden esi-isät huomasivat samalla lailla, että " ei oikeutta
        saa maassa, ellei itse sitä hanki.." Nykyaika vaatii ihan uudenlaiset tiedot ja taidot. Kiltteys ja nöyryys ei enää riitä.

Itse yritän opetella lisää taitoja ja tietoja. Harrastan sukututkimusta ja saan sieltä lisää voimaa, kun näen miten kovaa elämä on ollut täällä pohjolassa ja svean vallan alla ( sen oli muuten aikoinaan maailman "edistynein byrokratia", saksalaiset hansakauppiaat neuvoivat Ruotsinh kuninkaita).

Minusta ei ole enää miekkailijaksi, kun olen 71 v. ja nainen. Voi jospa olisin hiukan nuorempi. Olisi tämä elämä niin kovin mielenkiintoista. ")Ongelmista" on nykyisin tullut "haasteita". Siis kielikin on byrokratisoitu, mutta ilomielin otan myös tämän haasteen vastaan! Yritän opettaa itselleni, miten ohittaa ja omaksua byrokratian kieli , siinäpä ihmiseltä vaaditaan vähän taktiikkaa jua oveluutta - ja hyvää tahtoa kaikille!Taisteluiloa teille kaikille heimolaisille.

"Jos itse olisin Jalovaara ja pyörittelisin isoja keräyrahoja, niin olen varma, että tekisin jotain virheitä."

Jalovaara taas on laskennan ammattilainen, ekonomi. Tietää ja tuntee numerot. Ahneus vain on huono kaveri ekonomillekin.

• kjhgfdsdryui

Eihän sitä kukaan tiedä mikä on todellinen summa mitä ihmiset ovat lahjoittaneet.
      Keskimäärin kokouksissa keräysumma pyörii n. 500 - 1000 eu välissä yhdessä kokouksessa, että.....laskekaa siitä mikä on todellinen lahjoitussumma.
      Tuo summa "165000" keskimäärin 3 v. keräysumma.....oikea summa on suunilleen n. 30 milj. eu mitä Jalovaara on kerännyt vuosien aikana.

• kokenut.kaikki.tietää

" Eihän sitä kukaan tiedä mikä on todellinen summa mitä ihmiset ovat lahjoittaneet.
        Keskimäärin kokouksissa keräysumma pyörii n. 500 - 1000 eu välissä yhdessä kokouksessa, että.....laskekaa siitä mikä on todellinen lahjoitussumma.
        Tuo summa "165000" keskimäärin 3 v. keräysumma.....oikea summa on suunilleen n. 30 milj. eu mitä Jalovaara on kerännyt vuosien aikana. "

- ei keräysrahat kokouksista mene saarnaajille, vaan saarnaajat saavat taksan mukaisen korvauksen käynneistään.

Kun niistä ns. kolehdeista ensin vähennetään kokous, yms. kulut, eipä siitä paljoakaan jää kulkijoille.

Jos luulet, että kolehdit menee lynentämättöminä saarnaajille, mettässä oot.

Nääs kokemusta on.

Eri asia on sitten ne rahat, joita ihmiset suoraan lahjoittaa saarnamiehille / naisille. Ne ovat suoraa lahjaa Jumalalta, ei niihin maalliset jutut yllä.
        Katsos, kun Jumala Pyhän Henkensä kautta vaikutaa ihmisissä tahtomisen ja tekemisen ja he sitten antaa Jumalan vaikutuksen / kehotuksen mukaan.

Nääs kokemusta on.

• asdfasdfasdfs
        kokenut.kaikki.tietää kirjoitti:

" Eihän sitä kukaan tiedä mikä on todellinen summa mitä ihmiset ovat lahjoittaneet.
        Tuo summa "165000" keskimäärin 3 v. keräysumma.....oikea summa on suunilleen n. 30 milj. eu mitä Jalovaara on kerännyt vuosien aikana. "

- ei keräysrahat kokouksista mene saarnaajille, vaan saarnaajat saavat taksan mukaisen korvauksen käynneistään.

Kun niistä ns. kolehdeista ensin vähennetään kokous, yms. kulut, eipä siitä paljoakaan jää kulkijoille.

Jos luulet, että kolehdit menee lynentämättöminä saarnaajille, mettässä oot.

Nääs kokemusta on.

Eri asia on sitten ne rahat, joita ihmiset suoraan lahjoittaa saarnamiehille / naisille. Ne ovat suoraa lahjaa Jumalalta, ei niihin maalliset jutut yllä.
        Katsos, kun Jumala Pyhän Henkensä kautta vaikutaa ihmisissä tahtomisen ja tekemisen ja he sitten antaa Jumalan vaikutuksen / kehotuksen mukaan.

Nääs kokemusta on.

Ja tuollaisen "kokemuksen" varaan erinäiset huijarit tulonsa perustavatkin. Nimimerkkisi on muuten harvinaisen surutta ja ylpeillen itseltään suihin ottava.

• kokenut.kaikki.tietää
        asdfasdfasdfs kirjoitti:

Ja tuollaisen "kokemuksen" varaan erinäiset huijarit tulonsa perustavatkin. Nimimerkkisi on muuten harvinaisen surutta ja ylpeillen itseltään suihin ottava.

" Ja tuollaisen "kokemuksen" varaan erinäiset huijarit tulonsa perustavatkin. Nimimerkkisi on muuten harvinaisen surutta ja ylpeillen itseltään suihin ottava. "

- katsos, kun saattaa käydä niin, että jotain ihmistä tervehtiessään vastapuoli samalla lykkää kouraan setelinipun. Mitäs siinä teet muuta, kuin Herraa kiität huolenpidostaan. On oikeastaan poikkeuksetta niin, että tarpeeseen tulee, koska on pyydetty Herralta Jeesukselta apua esim. huonoon rahatilanteeseen. Näistä asioista kun ei ihmisille kerrota siitä syystä, että saadessaan aoua tietää sen varmasti tulleen Jumalalta Jeesuksen nimessä.

Jokaisella ihmisellä on oikeus antaa toiselle ihmiselle lahjoituksena alle 4000 € ilman verotusta, oliko se nyt kolmen vuoden aikana.

Kun joskus saaja ei edes tunne antajaa, se on selvä merkki siitä, että antaja ei tiedä tilanteista yhtään mitään, vaan antaa Jumalan Hengen kehotuksesta mitä antaa. He voivat sanoa, että " Herra kehotti antamaan tämän sinulle"

Te ette ilmeisesti ymmärrä koko asiaa.

Totean vain, etten ole veronkiertäjä. Maallisenkaan lakien mukaan.

terv. kokenut kaikki tietää

• ihannetyö

Jalovaaran ulkonäön perusteella ei uskoisi ........ laumansa paimenena elelee makeasti muiden varoilla antamatta mitään takaisin.

• asgfasfgasdfgasd
        kokenut.kaikki.tietää kirjoitti:

" Ja tuollaisen "kokemuksen" varaan erinäiset huijarit tulonsa perustavatkin. Nimimerkkisi on muuten harvinaisen surutta ja ylpeillen itseltään suihin ottava. "

- katsos, kun saattaa käydä niin, että jotain ihmistä tervehtiessään vastapuoli samalla lykkää kouraan setelinipun. Mitäs siinä teet muuta, kuin Herraa kiität huolenpidostaan. On oikeastaan poikkeuksetta niin, että tarpeeseen tulee, koska on pyydetty Herralta Jeesukselta apua esim. huonoon rahatilanteeseen. Näistä asioista kun ei ihmisille kerrota siitä syystä, että saadessaan aoua tietää sen varmasti tulleen Jumalalta Jeesuksen nimessä.

Jokaisella ihmisellä on oikeus antaa toiselle ihmiselle lahjoituksena alle 4000 € ilman verotusta, oliko se nyt kolmen vuoden aikana.

Kun joskus saaja ei edes tunne antajaa, se on selvä merkki siitä, että antaja ei tiedä tilanteista yhtään mitään, vaan antaa Jumalan Hengen kehotuksesta mitä antaa. He voivat sanoa, että " Herra kehotti antamaan tämän sinulle"

Te ette ilmeisesti ymmärrä koko asiaa.

Totean vain, etten ole veronkiertäjä. Maallisenkaan lakien mukaan.

terv. kokenut kaikki tietää

Ihan turhaa lässytystä. Jalovaaran kohdalla on kyse rahankeräysrikoksesta. Eli Jalovaara on PYYTÄNYT rahaa ja sanonut sen menevän hyväntekeväisyyteen. Ei ole mennyt, vaan naisen omiin taskuihin. Jalovaara on aikanaan saanut rahankeräysluvan, mutta on pitänyt jatkuvasti pilkkanaan luvan ehtoja, eli lakia. Eli valehdellut. On täysin turhaa väittää muuta, vaikka kuinka vouhottaisi olevansa kokenut.

Kokonaan toinen asia onkin miksi huijatut eivät pidä itsään huijattuina. Ovat juuri kuin sinä. Sinisilmäisiä hölmöjä, joiden varaan Jalovaara koko bisneksensä laskee.

• asgfasfgasdfgasd kirjoitti:

Ihan turhaa lässytystä. Jalovaaran kohdalla on kyse rahankeräysrikoksesta. Eli Jalovaara on PYYTÄNYT rahaa ja sanonut sen menevän hyväntekeväisyyteen. Ei ole mennyt, vaan naisen omiin taskuihin. Jalovaara on aikanaan saanut rahankeräysluvan, mutta on pitänyt jatkuvasti pilkkanaan luvan ehtoja, eli lakia. Eli valehdellut. On täysin turhaa väittää muuta, vaikka kuinka vouhottaisi olevansa kokenut.

Kokonaan toinen asia onkin miksi huijatut eivät pidä itsään huijattuina. Ovat juuri kuin sinä. Sinisilmäisiä hölmöjä, joiden varaan Jalovaara koko bisneksensä laskee.

"Ihan turhaa lässytystä. Jalovaaran kohdalla on kyse rahankeräysrikoksesta. Eli Jalovaara on PYYTÄNYT rahaa ja sanonut sen menevän hyväntekeväisyyteen"

Jokainen työssä käyvä henkilö PYYTÄÄ palkkaa itselleen, jopa ammattiliittojen kautta usein lakkoaseen avulla. Kuinka monella heillä on rahankeräyslupa?
        Jos tavalliset duunareilla on oikeus nostaa palkkaa ilman rahankeräyslupaa, niin sama oikeus on Jalovaarallakin.

Jalovaara on saanut palkkansa lahjoituksina. Suomen laki ei kiellä rahan lahjoittamista ja vastaanottamista. Suomen oikeuslaitos ei kuitenkaan näytä ymmärtävän, mikä ero on keräämisellä ja lahjoittamisella.

• asdfgasdfgsdfg

Rahastustarkoituksessa huuhaapuoskaroinnilla ja palkkatyöllä ei ole mitään tekemistä keskenään. Heitä horisemasta joutavia.

• oikeuden.päätös

Tuomiosta on siis todettava, että ne 413 000 euroa ovat sitten laillisesti Jalovaaran rahaa?

• "Tuomiosta on siis todettava, että ne 413 000 euroa ovat sitten laillisesti Jalovaaran rahaa? "

Hyvänä ihmisenä oleminen siis kannattaa?

• jkkkkkkkkkk
      • asdfasdfasdfs

Ai. Käräjäoikeus ei sitten ilmeisesti ollut noista "todisteista" tietoinen? Kummallista.

• hgfrwqweryui
    • JoYli30VuottaUskossa

Älkäähän nyt hupattako tyhjää - Jalovaara EI ole kristitty lainkaan, hän ei ole koskaan käyttäytynyt kristityn tavoin. Hän on harhaoppinen äärikarismaattikko.

Ajoi esim. kristityistä riivaajia ulos, vaikka Raamatun mukaan aidossa kristityssä EI voi asua riivaajaa, koska siellä asuu jo Pyhä Henki.

Niin ikään tuo ihmisten kaataminen ei ole Raamatullista, ei Jeesus eikä apostolit kaataneet ketään, vaan nostivat pystyyn sokeita, rampoja ja muita heidän parantamiaan ihmisiä.

• kjhgfdsaseryui

Se minkä virheen Jalovaara on tehnyt on se että hän on maksanut "palkkaa" avustajille........kuka sitä nyt ilmaiseksi ajelee autolla eri kokouspaikkoihin ym. kuluja.
        Jos Jalovaaran tuomio jää voimaan, jatkossa seurakuntien on maksettava avustajille korvaus pimeenä?????
        Rehellisyys ei siis kannata!!!!

• inAir

Tässä on maalliset asiat, eli nälkä kasvaa syödessä-reaktio voimissaan.
        Maallinen oikeus ja Jumalan laki on kuitenkin erotettava ja todettava
        että liha on heikko maallisille houkutuksille. Työmäärään on varmaankin
        perustunut tämä suora kavalluksen kaltainen ja sillä saatu sielunrauhat.
        Ääripään karismaatikko on varmasti alttiimpi, koska se rahojen siunattu tila
        eli oikeutus lähtee helpommin lapasesta.

• hovi.kko
        inAir kirjoitti:

Tässä on maalliset asiat, eli nälkä kasvaa syödessä-reaktio voimissaan.
        Maallinen oikeus ja Jumalan laki on kuitenkin erotettava ja todettava
        että liha on heikko maallisille houkutuksille. Työmäärään on varmaankin
        perustunut tämä suora kavalluksen kaltainen ja sillä saatu sielunrauhat.
        Ääripään karismaatikko on varmasti alttiimpi, koska se rahojen siunattu tila
        eli oikeutus lähtee helpommin lapasesta.

Turhanpäiväistä oletusta sulta, katos vaan, vielä asiat muuttuu, ei ne jää tuohon ns.tuomioon.

Ensin hovi ja kko mahd.

• inAir

Oletusta eli faktaa on ainoastaan kr:n kova tuomio ja maalliset lait.
        Eivät tule muuttumaan ja olen kokenut ihminen arviota tehdessäni.
        Siinä on selvä rikoshyöty ja olen itse uskova. Raja kulkee nyt tuossa ja
        suomen mittakaavassa on harvinainen tapaus, joka laittaa suitsia varmasti
        hengestä rahastaville. Itse Jalovaara on ammattilainen ja kummaa siksi .

• ikäviätotuuksia
        kjhgfdsaseryui kirjoitti:

Se minkä virheen Jalovaara on tehnyt on se että hän on maksanut "palkkaa" avustajille........kuka sitä nyt ilmaiseksi ajelee autolla eri kokouspaikkoihin ym. kuluja.
        Jos Jalovaaran tuomio jää voimaan, jatkossa seurakuntien on maksettava avustajille korvaus pimeenä?????
        Rehellisyys ei siis kannata!!!!

Kysymys on yksinkertaisesti siitä, että Jalovaara on maksanut rahankeräyksellä saaduista varoista jättisuurta palkkaa itselleen. Rahankeräysluvalla kerättyjä rahoja ei kuitenkaan voi käyttää omiin palkkoihinsa. On siis selkeän laittomasti kerätty suuria summia rahaa muuhun kuin keräysluvan mukaiseen tarkoitukseen.

On täysin eri asia, jos seurakuntaa maksaa palkkaa avustajilleen. Mutta ilmeisesti tätä(kään) selkeää asiaa ei voi hihhulin aivoilla ymmärtää.

"Jalovaara ja yhdistyksen vastuuhenkilönä toiminut mies ovat käyttäneet keräämiään varoja rahankeräysluvan vastaisesti muun muassa Jalovaaran palkkoihin."

http://www.poliisi.fi/luvat/arpajaishallinto/rahankeraykset/rahankeraysluvat

• Indigoeveliina

HYVÄT, RAKKAAT IHMISET. En tiedä, paljonko P. Jalovaara on maksanut palkkaa itselleen, siis tarkkaa summaa. (Jos työ on vaativaa,myös palkka voi olla isompi? Jos tekee ylitöitä, niin summa kasvaa. Näin ajatteli eräs ihmisveli, ahkera kirvesmies, Aulis-nimeltään.)

En kuulu mihinkään kirkkoon. Nuoruudessa olin ateisti, nyt olen ehkä globalisti. Haluaisin tuoda tähän keskusteluun "ulkopuolisen" näkökulman. En kuulu mihinkään lahkoon enkä oppisuuntaan.

Raamatussa sanottiin "Antakaa keisarille, mikä keisarin on ja Isälle mikä Isälle kuuluu?" Korjaatteko jos muistin väärin?

Tulkitsen sen näin: Ihminen tarvitsee ruokaa, asunnon ja toimivan lain. Se kaikki on maallista mammonaa ja keisarin valtaa. Loput voimista voi omistaa lapsille, lapsenlapsille, taivaan Isälle ja äidille tai Hengen töille.

Jos on hyvin ahkera työn tekijä kuten Jalovaara, niin en ihmettele suuria tuloja. Jos hän olisi osannut hoitaa paperiasiansa paremmin, niin ei olisi ehkä tätä sotkua tullut? (Voi myös olla, että taustalla toimii joku kademieli tai muu sellainen).

Pirkko on sijoittanut kerästuloja tv-studioon ja asuntoon (?). Mielestäni se on kaukokatseista toimintaa. Mutta menikö kaikki pykälien mukaan? En tiedä. (Jokainen viisas ihminen ajattelee tulevaisuutta.Se on luonnollista.)

Mutitä Raamattu sanoi palvelijoista? - Tyhmä palvelija kätki isännän antamat rahan maahan, hän oli siis jemmailija. (Sellaisen tyypin tunnistan oikein hyvin itsessäni). Toinen sen sijaan pani rahansa kiertämään ja sai sillä lailla lisää rahaa. Se oli Jeesuksen opetus. Että palvelijalle, joka rikastui, annettiin vielä lisää rahaa.

Minua häiritsee tässä keskustelussa erilaisten oppien ja suuntien riitely. Eikö Jesus tullut tänne tuomaan rauhaa ja rakkautta?
        Minun hattuni alle mahtuu monenlaista: buddhankuvia, enkeleitä ja armon käsiä...Tosin hattuni on hyvin pieni ja hyvin repaleinen, mutta silti.

Kauan sitten luin eräästä hautapaadesta viisaan lauseen: MINUN ISÄNI KODISSA ON MONTA HUONETTA. Lisäksi on olemassa lause: MINUN ISÄNI KOTIIN ON MONTA TIETÄ. -Maailmaan mahtuu paljon uskontoja, mutta niistä kaikista nousee ylös tämä yksi ja yhteinen kortti: "... Ja Suurin niistä on Rakkaus." Se viesti on kaikissa suurissa uskonnoissa, eri tavoin ilmaistuna.

Olen myös huomannut, että suuria riitoja ja sotia käydään jokaisen ihmisen omassa sisimmässä. Siis sielussa. (Kuolleet sielut on eri juttu, niistä on kertoili aikoinaan mm. Gogol, venäläinen kirjailija, vanha mutta edelleen ajankohtainen).

Nykyisin monia hengen sotureita koetellaan! Kestä Jalo-Pirkko tämäkin koitos. Tämä on Sinulle tai monille suomalaisille kristityille, tapauskovaisille ja myös epäileväisille Tuomaille mielenkiintoinen juttu. Se on myös muistutus siitä, että välillä kannattaa höllentää pipoa ettei kerrassaan masennu. Niin. Hengen työt vievät paljon energiaa. Itse yritän usein tehdä viittä asiaa yhtaikaa, ei se aina onnistu. Ja paperiasioissa kannattaa olla tarkkana kuin porkkana. Sitäkään en aina muista.

Kauan aikaa sitten keisarit, fariseukset tai legioonalaiset jahtasivat
        niitä, jotka Kristuksen uskossa ja toivossa elivät. Tässä Sinun asiassa myös on liikkeellä laki, oikeus, isänmaa ja poliisilaitos. Aika kovat vastavoimat. Toivottavasti toimivat totuuden hengessä?

Ja entäpä sitten me keskustelijat täällä yleisön lehtereillä? Torien kansalaisina, aina kuvittelemme, että olemme se joka oikeassa!
        Huomaatko vertauksen?
        Me olemme se moderni tori, joka kauan sitten sitten huusi: Vangitkaa Kristus ja päästäkää Barabbas irti! ( Ryövärit ovat tuttuja hahmoja, Jeesus on oudompi. Myös nykyisin.)

Tämä on näky: Olemme yhä samalla torilla.
        Vain nimi ja aika ovat vaihtuneet. Torin nimi on SOME eli suomeksi sosiaalinen media. (Ei tämä Some mikään sosiaalinen areena ole. Päinvastoin. Mutta näillä mennään.)

Toivon, että kestät Pirkko tämänkin sotkun ja selviät siitä uunista ulos avarakatseisena hengen soturina. Joskus ihmistä karaistaan niin, että osuu kohdalle ns. "kova poltto". Termi on keramiikkan valmistamiseen liittyvä. Mitä hienompi on saven laatu, sitä korkeamman lämpötilan sen polttaminen vaatii.,, Voimaa ja sisua sinulle. Eipä tällä kertaa muuta.

Olen edelleen Jaakko Ilkan sukua (16. aleneva polvi) ja meitä on kuulemma tuhansia. Lisäksi on muutakin väkeä, Hurtat, Krankat ynnä muut ja perillisit. Sankaruutta on minun mielestä myös se, että suku on selvinnyt näihin päiviin asti. Kylmässä Pohjolassa, sammumatta, loppumatta.

Meitä on koeteltu nälällä, taudeilla, veroilla ja virkavallalla. Meitä on piiskattu, vainottu, jahdattu ja ajettu maantielle.Monet sukutalot ovat vuosisatojen saatossa jääneet autioiksi, "verohylyiksi", ja perhe on pakotettu mierontielle. Tällaista kaikkea löysin, kun ryhdyin tutkimaan sukuni kohtaloita.

Voisiko seuraava keskustelun aihe olla: "Suomi henkiseen nousuun!" Ei vihalla, vaan kansan vanhalla viisaudella. Byrokratian purkamisen talkoot on jo aloitettu, ylhäällä. Miten metsä vastaa?

• indigojaeveliina

SORRY VAAN. Nyt luin koko viestiketjun ja lehtileikkeet tuomiosta. Täytynee vetää hiukan takaisin sanojani. Ilmeisesti tässä on todella rankasti loukattu lakia. Rahankeräyksessä on tarkat pykälät ja hyvä niin. Kyllä se on kaikkien meidän parhaaksi. Ja kummallisen vähän rahoilla oli avustettu hädänalaisia. Surullista.

Ihmeen suuria rahoja on koottu ja investoitu mm. tv-studioon.
        Tietysti jokainen liike yrittää sijoittaa varansa hyvin, ajatella tulevaisuutta? Mutta lakipykäklien mukaan, tietysti. Ja lisäksi: avaako Armon Rouva studionsa ovet myös muille hengellisille liikkeille? Niitä on paljon ja kaikki ovat samalla, Jeesuksen asialla. (Vaikka valtio otti omansa pois, niin paljion rahaa jäi vielä toiminnnan pyörittämiseen)

Ja tiesivätkö ne, joilta rahat kerättiin, niiden tulevan käytön? Että varat menee tv-studioihin ynnä muuhun? Sehän olisi ollut kohtuullisen helppoa ilmoittaa, kaikille asianosaisille.

Tuntuu todella siltä, että Rouvan harkintakyky on pettänyt.
        Ehkä tässä on tapahtunut jokin suunnitteluvirhe? Ja missä kohden? Siinäkö että yksi ja sama henkilö kertoo vastaavansa kaikesta. Itse.

Minä vastaan kaikesta. Tämä lause jäi soimaan korvaani, kun luin uudelleen tätä viestien ketjua, myös Iltalehden haastattelun.
        Minä, minä, minä. Toiselta nimeltään Ego. Se on monen johtavassa asemassa olevan ihmisen ongelma? Liian suuren vastuun kantaja voi sokaistua. Omasta voimastaan. Ja vaikutusvallastaan.

Valta? Sepä onkin hyvin erikoinen olento: peilikuvassaan tuo peikko toistaa yhä uudelleen vain yhtä numeroa - ykkönen, ykkönen, ykkönen. (Jos olet ollut joskus ollut vaikka vain oman luokkasi ykkönen, tiedät mistä puhun.)

Miten helppoa on lumoutua hyvyydestä!. Sen jälkeen alkaa sokeutua ja tehdä virheitä. (Menestystä on usein vaikeampi kestää kuin putoamista).

Lopulta ihminen ei näe "metsää puilta" tai puita metsältä. Se on vanha sananlasku, kansanviisautta. Tässä yhteydessä se tarkoittaaa Kokonaisuutta. Suurta Elämän Suunnitelmaa, jonka osasia me kaikki olemme. (Myös metsän puut, marjapaikat, sienimetsät. Ja kaikki eläimet! Voit keksiä itse lisää).

Mitä tästä kaikesta voisi oppia? Myös hengellisisstä liikkeissä tarvitaan kollektiivista johtamista. Hallituksia, johtokuntia, vanhempien neuvostoja jne. Silloin tapahtuu niin että, jos yksi kompastuu, niin toinen nostaa ja kolmas korjaa virheet. Kaikki hyötyvät. Sellaista johtamista sanotaan myös demokratiaksi.

Että ei kävisi niin, että toinen niittää, toinen kokoaa sadon ja kolmas katsoo vierestä ja kadehtii. Lopussa kaikki kiistelevät siitä, kuka pellon itse asiassa omistaa?

Ja vielä: Mitähän tästä kaikesta ajattelee Päähenkilö itse? Kun perinnöstä riidellään ja lakia rikotaan. Ja kaikki tämä hänen nimissään. Surullista.

• "Nyt sitten on tämä huijarisaarnaaja saanut tuomion ja se on 9 kk ehdonalaista. Hienoa että oikeus voitti, mutta mahtaa pirkkoa vähän harmittaa kun vaivalla huijatut 165000 euroa tuomittiin menetettäväksi valtiolle"

Täyttä hölynpölyä! Pirkko Jalovaara ei tietämäni mukaan ole huijannut keneltäkään centiäkään, eikä syyllistynyt mihinkään tahankeräysrikokseen.

Kaikki varat on saatu lahjoituksina. Ihmiset ovat kokeneet Pirkon työn niin arvokkaaksi, että ovat halunneet tukea sitä omilla varoillaan ja se on täysin oikein ja raamatullista. Rahan lahjoittaminen ei ole Suomen lakien vastaista.

Oikeuden päätös näiden varojen luovuttamisesta valtiolle, on törkeä rikos lahjoittajia kohtaan. He eivät ole tarkoittaneet rahojaan valtiolle.

• DRHouse

Taas kristitty haluaa tehdä ihan muita asioita kuin laki sallii. On se kumma että kristittyjä pitää heidän omasta mielestään kohdella kuin olisivat lain yläpuolella. Oikeus tuomitsi jalovaaran rahankeräysrikoksesta ja oikeus teki kuten laki määrää. Joten lopetapa se erityiskohtelun vaatiminen.

• Mark.luuvitonen

Onneksi tuollainen vähäjärkinen ei ole tuomari. Vaikka eipä tuollaisilla edellytyksillä sellaiseksi kannata edes yrittää. Raamatussa sanotaan, että joka vitsaa säästää se lastaan vihaa. Sinua kasvatettaessa vitsaa ei näemmä käytetty, koska lopputulos on rikoksen suosija.

• YeshuaHaMasciah
        DRHouse kirjoitti:

Taas kristitty haluaa tehdä ihan muita asioita kuin laki sallii. On se kumma että kristittyjä pitää heidän omasta mielestään kohdella kuin olisivat lain yläpuolella. Oikeus tuomitsi jalovaaran rahankeräysrikoksesta ja oikeus teki kuten laki määrää. Joten lopetapa se erityiskohtelun vaatiminen.

Jalovaara EI ole kristitty, sillä aito kristitty ei ikinä tekisi tuollaista rikosta, vaan pitäisi tarkasti vaarin itsestään.

Jalovaara on äärikarismaattinen kaatajapappi, jolla ei ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä. Hän edustaa sitä TOISTA evankeliumia, joka ei ole Raamatun oppia, vaan sitä saatanan kadottavaa toista evankeliumia.

Jeesus sanoi itse "Hedelmistään te heidät tunnette"!

• asdfasdfasdfasdfsdf
        YeshuaHaMasciah kirjoitti:

Jalovaara EI ole kristitty, sillä aito kristitty ei ikinä tekisi tuollaista rikosta, vaan pitäisi tarkasti vaarin itsestään.

Jalovaara on äärikarismaattinen kaatajapappi, jolla ei ole kristinuskon kanssa mitään tekemistä. Hän edustaa sitä TOISTA evankeliumia, joka ei ole Raamatun oppia, vaan sitä saatanan kadottavaa toista evankeliumia.

Ai. Voisitko antaa muutaman esimerkin tunnetuista aidoista kristityistä? Muutama nimi riittää. Tai jos et syystä tai toisesta halua nimeltä ketään mainita, mainitse edes se kristinuskon suuntaus/lahko, jossa nämä aidot kristityt vaikuttavat. Kiitos etukäteen.

• teknisesti

Jalovaaran businessvainu on ollut erinomainen. Kohderyhmältä huijaa rahaa ja nämä puolustavatkin tätä vaikka rikoksesta jäisi kiinni!

• DRHouse
        YeshuaHaMasciah kirjoitti:

"Jalovaara EI ole kristitty, sillä aito kristitty ei ikinä tekisi tuollaista rikosta, vaan pitäisi tarkasti vaarin itsestään.

Jeesus sanoi itse "Hedelmistään te heidät tunnette"!"

Ja skottiargumenttia pukkaa...

• " Hienoa että oikeus voitti"

Selvisi ehdollisella.
      Mielestäni olisi voinut häkki heilahtaa, Pirkolle.
      Tuollainen tyhmien ja hädässäolevien kusetus on vaan niin raukkamaista toimintaa, että sietäisi imo käväistä ns. leivättömän pöydän ääressä tarkastamassa, että tuleeko sitä leipää kun laittaa ne pienet pikku kätöset ristiin ja mutisee loruja.

" mutta mahtaa pirkkoa vähän harmittaa kun vaivalla huijatut 165000 euroa tuomittiin menetettäväksi valtiolle. "

Toivottavasti harmittaa vallan perkeleesti.

• inAir

Pohjois-Jalovaara on varmasti uskon ihminen. nöyrä ja tekee pyyteetöntä työtä. Toivottavasti tuomio ei katkaise suhdetta Jumalaan ja uskovana ihmisenä ei pidä ilkkua eikä olla vahingoniloinen. Erittäin kova tuomio selvästä rikkomuksesta ja siksi maallinen oikeus toimii vain maalla. Siunausta hänelle, mutta liika julkisuus tuo mukanaan ihmisen heikoimmat piirteet.

• giese

Salassa olisi varmasti Jalovaarakin halunnut pitää rikoksensa. Koulutuksensa puolesta tiesi rikkovansa lakia.

• pääsikäymään

Ajatteli ettei jää kiinni, Jumala ei suojellutkaan maalliselta oikeudelta.

• inAir kirjoitti:

Pohjois-Jalovaara on varmasti uskon ihminen. nöyrä ja tekee pyyteetöntä työtä. Toivottavasti tuomio ei katkaise suhdetta Jumalaan ja uskovana ihmisenä ei pidä ilkkua eikä olla vahingoniloinen. Erittäin kova tuomio selvästä rikkomuksesta ja siksi maallinen oikeus toimii vain maalla. Siunausta hänelle, mutta liika julkisuus tuo mukanaan ihmisen heikoimmat piirteet.

"Toivottavasti tuomio ei katkaise suhdetta Jumalaan"

Tuomiolla ja jullella ei lienne mitään tekemistä keskenään, joten pelko on turha.

"Erittäin kova tuomio selvästä rikkomuksesta"

rikkomuksesta :-)

• a-----a

Tässä Jalovaaran teoilta silmien sulkemisessa toimii sama mekaniikka kuin uskonlahkojen harrastamassa pedofiilien suojelussa. Omien tekoja suvaitaan tai niitä ei edes uskota tapahtuvan, vaikka todisteet naulattaisiin otsaan. Ja homma saa jatkua.

• siihentulokseen

Jalovaara yritti asettua Jeesuksen asemaan kaikkitietävänä parantajana. Kukapa sairas ja vanha ei siihen lankaan menisi. Kannattaa anoa apua suoraan, eikä käyttää välikäsiä.

• valitettavasti

Voittoa taitaa vieläkin Pirkolle jäädä aika paljon.

• kjyrewertyuo

Täällä jumalattomat jauhaa maallista soopaa!

Jalovaara on rehellinen ihminen, sano oikeus mitä hyvänsä.......Jalovaara toimi kristillisesti......laki kieltää sen jatkossa.
      Jatkossa siirrytään seurakunnissa "kirjekuorimaksuihin" ja kolehtimaksuihin tilaisuuden aikana....jotka kannetaan pankkiin ja käytetään seurakunnan tai muun tarpeen mukaan, silloin ei ole kellään mitään pulisemista.

• vielämitä

Jalovaara oli todella hyväksikäytön mestari, hän käytti hyväkseen jopa evl.kirkkoa.

• jhytre1111
        vielämitä kirjoitti:

Jalovaara oli todella hyväksikäytön mestari, hän käytti hyväkseen jopa evl.kirkkoa.

Jalovaara ei suosi kirkkoa eikä sen homopulinoita!

• Jalovaara ei ole rikkonut mitään rahankeräyslakia, vaan kaikki on saatu lahjoituksina. Ihmiset ovat vapaa ehtoisesti lahjoittaneet hänelle varojaan, koska ovat arvostaneet hänen työtään niin paljon. Mistään rahan keräyksestä ei siis ole edes kysymys.

Oikeuslaitos on sekoittanut käsitteet keräys ja lahjoitus. Lahjoitukset ovat palkka siitä työstä, jota Jalovaara on tehnyt.

Oikeuden päätöksen perusteella tulemme kuitenkin siihen johtopäätökseen, että työssä käyvä henkilö ei saa nostaa omaa palkkaansa, ellei hänellä ole rahankeräyslupaa. Eikä siinä kaikki. Vaikka hänellä olisikin rahankeräyslupa, hänen tulee antaa palkkarahansa hyväntekeväisyyteen, eikä käyttää palkkarahoja omiin tarkoituksiinsa. Muutoin hänen palkkasaatavansa voidaan taannehtivasti periä takaisin ja antaa valtiolle. Kuinkahan monella palkansaajalla Suomessa on rahankeräyslupa ja käyttääkö hän palkkansa hyväntekeväisyyteen?

Jalovaara on toiminut mielestäni täysin oikeudenmukaisesti ja Jumalan sanan mukaisesti ja myös Raamatun mukaisesti.

"Samoin myös Herra on säätänyt, että evankeliumin julistajan tulee saada evankeliumista elatuksensa." (1.Kor.9:14)

"Jos olemme kylväneet teille hengellistä hyvää, onko paljon, jos me niitämme teiltä aineellista." (1.Kor.9:11)

"Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa." (Gal.6:6)

• asfgasdfgasdf

Juuri sinunkaltaistesi varaan Jalovaarat rahantulonsa laskevatkin. Te haluattekin ollla huijattavia.

• RikoksenaVakava

Lukekaa ja googlatkaaa, mistä on kysymys - kyseessä on vakava rikos...

Turhaan yritetään nyt valkopestä Jalovaaraa, on tunnustettava tosiasiat...

• kjhyrert6790

Tässä maailmassa missä nyt elämme, mikään ei ole ilmaista.....menoista kuluu rahaa......Jalovaara on toiminut täysin rehellisesti, sen osoitti mm. Mark5 erinomaisesti.
        Kuinka tämä saadaan mahtumaan jumalattoman kalloon!!!!

• oooooooooooo

Ateistisuus on paholaisen tie ja paholaisen aiheuttama.
      Jalovaaran tie ei ole paholaiselle mieleen.

• Vielä kannattaa muistuttaa ateisteja siitä, että ateistien mukaan kaikki on seurausta evoluutiosta eli atomien, molekyylien ja kemiallisten reaktioden toiminnasta.
      Ateismin perusteella kukaan ihminen ei siten voi olla syyllinen mihinkään rikokseen, vaan syyllisiä ovat aina atomit, molekyylit, kemialliset reaktiot, sähköimpulssit, mutaatiot ja aineen tekemät lunnonvalinnat.
      Ateismin mukaan evoluutio pitäisi haastaa oikeuteen, eikä Jalovaara.

• a-----a

Katkeran vanhan miehen huonoa sarkasmia.

• jhyre5555555
        a-----a kirjoitti:

Katkeran vanhan miehen huonoa sarkasmia.

Miksi ateisti "lisää ja poistaa" raamatusta sellaista mitä siellä ei ole?
        Turmellette siillä sen ehdottoman täydellisyyden.
        Kun lähestytte Raamatun kirjoja muistakaa, että ne ovat itsessään täydellisiä, mutta pidämme kuitenkin mielessämme, että ne ovat ehdottomassa yhteydessä siihen, mikä niitä edeltää ja siihen, mikä seuraa niitten jälkeen.
        Koko Raamattu on rakennettu Jumalan, hänen Poikansa ja hänen lupaamansa iankaikkisen elämän ympärille.
        Se on kirjoitettu vain siksi, että me tuntisimme heidät, uskoisimme ja ymmärtäisimme heitä ja rakastaisimme ja seuraisimme heitä.

• a-----a
        jhyre5555555 kirjoitti:

Miksi ateisti "lisää ja poistaa" raamatusta sellaista mitä siellä ei ole?
        Turmellette siillä sen ehdottoman täydellisyyden.
        Kun lähestytte Raamatun kirjoja muistakaa, että ne ovat itsessään täydellisiä, mutta pidämme kuitenkin mielessämme, että ne ovat ehdottomassa yhteydessä siihen, mikä niitä edeltää ja siihen, mikä seuraa niitten jälkeen.
        Koko Raamattu on rakennettu Jumalan, hänen Poikansa ja hänen lupaamansa iankaikkisen elämän ympärille.
        Se on kirjoitettu vain siksi, että me tuntisimme heidät, uskoisimme ja ymmärtäisimme heitä ja rakastaisimme ja seuraisimme heitä.

Miten tuo typerä hölynpöly liittyy mitenkään siihen mistä tässä vietsiketjussa on kyse?

• a-----a kirjoitti:

Miten tuo typerä hölynpöly liittyy mitenkään siihen mistä tässä vietsiketjussa on kyse?

Markin tuttu hätähuuto aina kun muut kieroilut loppuvat.

• indigoeveliina

AI JAA. Tuotapa en olisi tullut ajatelleeksi. Oikeusjuttu: Evoluutio vastaan Suomen valtio. Asianomistajana P. Jalovaara. Se olisi vuosisadan juttu. - PS. Voisiko syytettyjen penkille pistää myös Kemian, Kvanttifysiikan, Erilaiset alkuaineet? Koko Neurotiede voisi myös olla mukava syyllinen? Jos ihmisen käytös on aivojen kemiallinen ja vääjäämätöpn reaktio, niin kaikki ns. inhimilliset virheet ovat ihan loogisia seurauksia tästä kaikesta. Kiitos. Innostavaa loogisuutta. Ja mielikuvitus sinulla on myös verraton!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe