Morjens sinkut

Cpt.Fukatsillo

Sellasta vaan et kun perseen himo iskee niin miettikääpä vaikka sellasta asiaa että miten avaruus voi olla ääretön.

Ja sellainen juttu että mielestäni ihminen on faasimuutoksiin ja kaasunvaihtamiseen erikoistunut hiilipohjainen eliö. Ei sen enempää! Ehkä humanoidien kehittämä?

21

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käsittääkseni ihminen ei hirveästi faaseja vaihtele. Kiinteää tulee sisään ja kiinteää menee kehoon ja tulee ulos. Sen sijaan kasvit muuttavat kaasua massaksi. Se on melkein taikuutta kun sitä alkaa ajatella.

• Eikös hiili ole se pääasiallinen polttoaine? Kiinteänä sisään, kaasuna ulos? Vai oletko sä ituhippinä ajatellut jo niin paljon hiilijalanjälkeäsi, että iho toimii aurinkopaneeleina ja korvat tuulivoimalan roottoreina? Vai uraaniako halkaiset?

• scrg kirjoitti:

Eikös hiili ole se pääasiallinen polttoaine? Kiinteänä sisään, kaasuna ulos? Vai oletko sä ituhippinä ajatellut jo niin paljon hiilijalanjälkeäsi, että iho toimii aurinkopaneeleina ja korvat tuulivoimalan roottoreina? Vai uraaniako halkaiset?

Kieltämättä pääsi vähän nk. aivopieru.

• outsider1 kirjoitti:

Semmoista sattuu. En mä viitsisi edes vittuilla, jos sä olisit täysin toivoton tapaus,

• Pilluw
        outsider1 kirjoitti:

Mitä muutosta siinä tapahtuu jos kasvit kuluttavat hiilidioksidikaasua ja tuottavat happikaasua? En kyllä ymmärtänyt vitsiä!

• Pilluw kirjoitti:

Mitä muutosta siinä tapahtuu jos kasvit kuluttavat hiilidioksidikaasua ja tuottavat happikaasua? En kyllä ymmärtänyt vitsiä!

Happi kiertää pääosin kaasusta kaasuksi, mutta hiiltä ja vetyä kertyy potuiksi, paidoiksi ja polttopuiksi.

• monipuolisesti

Ainakin Etelä-Suomessa on homobaareja joista voi löytää persettä. Voi niitä syvällisiä miettiä silti.

• Onko avaruus ääretön? Jos se laajenee kiihtyvällä vauhdilla, niin onko se silti aina ääretön? Ja jos jumala loi avaruuden, niin onko yhtään syytä ettei olisi luonut sitä perseen muotoiseksi?

• Jos avaruudella on muoto ja se voi olla minkä muotoinen tahansa, niin noin todennäköisyydellä 1:57983578756874896946897676954 se on tasan perseen muotoinen niin että oikeassa kohdassa on yksi helvetin iso musta aukko. Jos mä olisin jumala, niin olisin todennäköisyyttä hallitseva jumala ja sellaisen avaruuden mä tekisin. Ja minä olen sentään jumalan kuva.

• sinervo
        scrg kirjoitti:

Jos avaruudella on muoto ja se voi olla minkä muotoinen tahansa, niin noin todennäköisyydellä 1:57983578756874896946897676954 se on tasan perseen muotoinen niin että oikeassa kohdassa on yksi helvetin iso musta aukko. Jos mä olisin jumala, niin olisin todennäköisyyttä hallitseva jumala ja sellaisen avaruuden mä tekisin. Ja minä olen sentään jumalan kuva.

Tänään on vasta keskiviikko, huomenna kiirastorstai, pääsiäiseen on vielä aikaa.
        Onko sulla muuten asiat ihan OK? Keskellä viikkoa nipinnapin iltapäivää eletään ja sinä tuossa kunnossa? Kyllä nyt on jokin pahasti vinossa. Menehän nukkumaan pääsi selväksi.

• flowersreally
        sinervo kirjoitti:

Tänään on vasta keskiviikko, huomenna kiirastorstai, pääsiäiseen on vielä aikaa.
        Onko sulla muuten asiat ihan OK? Keskellä viikkoa nipinnapin iltapäivää eletään ja sinä tuossa kunnossa? Kyllä nyt on jokin pahasti vinossa. Menehän nukkumaan pääsi selväksi.

Ankeuttajien on iäisyys.

• sinervo kirjoitti:

Meinaatko että olen jotain tajunnanlaajentaja ottanut? Vai että pitäisi mennä tiede-tai vauva-lehden palstalle hourailemaan vaikka lepokoordinaatistoista ja aikadilaatiosta?

• flowersreally kirjoitti:

Ankeuttajien on iäisyys.

Mä en olen "point of view gun":in erinomaisuutta joskus varmaan hehkuttanut, mutta sen lisäksi "infinite improbability drive" on kiehtova ajatus.

• sinervo

"todennäköisyydellä 1:57983578756874896946897676954 se on tasan perseen muotoinen "jne.
      "Meinaatko että olen jotain tajunnanlaajentajaa ottanut?"

Niin arvelin, ei ihan kuullosta sinulta, mutta kun on rekattuna niin on pakko uskoa.
      Luonnollista selitystä asiaan hain ja päädyin edellä mainittuun vaihtoehtoon.

• Muinaiset kreikkalaiset ja muut uskoivat absoluuttiseen paikkaan ja vielä suunnilleen niin, että ovat itse keskipisteessä. Newton ja aikalaiset vapauttivat meidät tästä kahleista. Einstein teki saman ajalle joten aika-avaruutemme jakautuu kolmeen osaan: menneisyyteen, tulevaisuuteen ja muuhun, mikä ei kuulu kumpaankaan.

Inhimillispsykologisesti meidän omassa lepokoordinaatistossamme olemme nollapisteessä juuri tässä ja nyt. Suurin osa muista ihmisistä ei kuulu menneisyyteemme eikä tulevaisuutemme joten heidän koko olemassaolonsa on täysin yhdentekevää.

• ReasonableDoubt1977

Sit vois kanssa miettiä, että jos humanoidit kehitti ihmisen niin mistä ne humanoidit tuli sit? Ja toinen vois olla, että miksi alkuräjähdys tapahtui. Mikä sen aiheutti? Mistä kvanttivakuumi tuli? Jos on multiversumi, niin mistä se multiversumikone eli se kvanttivakuumihärpäke tuli, joka aiheuttaa universumeja. Loppupeleissä totuus on se, että kaikella jolla on alku, on alkusyy. Tää kaikki on niin hienoa, että ilman Älyä mitään ei olis olemassa. Sattuma ei tee tällaista. Vois vähän pohtia ja vilasta näitäkin:

https://www.youtube.com/watch?v=6CulBuMCLg0

https://www.youtube.com/watch?v=EE76nwimuT0

On se sellaista tämä sinkkuelämä. Pohdintaa ja mielenkiintoista meininkiä.

• Mä näin täällä jotain vastaavaa aiemminkin, enkä ymmärrä alkuunkaan tuon jälkimmäisen fine tuning jutun numeroesimerkkejä.

Onko sekin jumalan ihme, että aurinkokunnassamme on juuri 1 aurinko eikä esim. 0,97 aurinkoa?

Ja miten niin kaikella on oltava syy?

• scrg kirjoitti:

Mä näin täällä jotain vastaavaa aiemminkin, enkä ymmärrä alkuunkaan tuon jälkimmäisen fine tuning jutun numeroesimerkkejä.

Onko sekin jumalan ihme, että aurinkokunnassamme on juuri 1 aurinko eikä esim. 0,97 aurinkoa?

Ja miten niin kaikella on oltava syy?

Jos haluaa uskoa että on äly, jota pitää kutsua jumalaksi, niin kyllähän sellainen maailma toimii jossa on tasan 1 aurinko ja yritys 0,97 auringon kanssa kaatui mahdottomuuteensa ja siksi elämme edellisessä.

Ihmisellä on tietty hyvin kauan ollut tarve kutsua jumalaksi sitä mitä ei ymmärrä ja sitten vielä kuvitella jumalalle jokin tahto.

• sinervo

Meni jokseenkin utopiseksi koko keskustelunne, eikä ole ihan selvää luontevaa funktiota mihin tämän liittäisin, tai siis siihen oletettamani en mene summamutikassa vihjauksiakaan liittämään.
      Taitaa kutistua kokonaan koko aiheenne olemattomiin, joka oli alkujaan kyllä kaksipiippuinen mutta,,, Ja todella iso mutta, miksi sinä tartuit tähän?
      Teoriitikkoja täällä onneksi on vähemmän.

• Nuo kaikenlaiset teoriat voi tosiaan olla pakotie kaikesta siitä turhuudesta ja tyhjyydestä mitä elämämme on.

• sinervo
        scrg kirjoitti:

Nuo kaikenlaiset teoriat voi tosiaan olla pakotie kaikesta siitä turhuudesta ja tyhjyydestä mitä elämämme on.

Onko äänessäsi melankoliseksi havaittavaa sävyä, ja kevät tulossa? Hae kaupasta suklaamunia pääsiäisen kunniaksi, kyllä se siitä iloksi muuttuu turhuus&tyhjyyskin niin kauan kun elämää on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      72
      1768
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1672
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      136
      1258
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      126
      1135
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      807
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      162
      741
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      721
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      412
      652
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      582
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      535
    Aihe