Miten määrittelette lyhyesti todellisuuden jossa olemme joka on maailman kaikille ihmisille sama?
Kysymys jumalaan uskomattomille
19
180
Vastaukset
- Knark5
Millaisen vastauksen haluat?
- mitätullee
Jos kaikki uskonnot ja jumalat yhtäkkiä poistuisivat miten määritellään todellisuus jossa olemme. Se minkä päällä seisomme josta tarkastelemme olemassaoloamme joka on kaikille sama kun ei ole eri uskontoja.
- veettojunkkari
Sellaista ei ole. Objektiivinen todellisuus/maailma missä keskenämme toimimme on karkeistus(jos tuo on sopiva sana) siitä mitä kukin kokee tahollaan. Kaikki kokemuksellisuus puuttuu toisista ja on vain itsestä.
- veettojunkkari
Käytännönläheisempään vastasit jo itse: "joka on maailman kaikille ihmisille sama".
- xdfdxxfddfx
Hyvä kysymys johon tälläkin palstalla mesoovat jumaliin uskovia harhauskoisiksi pitävillä täytyis olla vastaus selkeenä odottamassa annettavanakuin apteekin hyllyltä tuleva lääkepurkki
- veettojunkkari
Yleisesti ottaen väitteeseen/"vastaukseen(god did it)" uskomattomuus ei tarkoita, eikä edellytä, että omaa oikean vastauksen tai vastausta laisinkaan. "En tiedä" on aivan pätevä. Eli jos väitän hiuksiani olevan pariton määrä, etkä usko sitä, ei tarkoita että tiedät tai väität niitä olevan parillinen määrä, vaan ainoastaan että et koe väitettäni uskottavaksi.
Objektiiviseksi todellisuudeksi.
- dsmkmkdfskm
Eihän toi tarkota yhtään mitään
dsmkmkdfskm kirjoitti:
Eihän toi tarkota yhtään mitään
Se on se, mikä on jokaiselle sama, itseä lukuunottamatta, sillä jokaisellahan on oma itsensä.
- ressu1
elämä
Jumala luo meidät jotta voisi katsella kun kuolemme ja kärsimme. Jumala voisi tehdä asialle jotakin kuten poistaa pahuuden maailmasta mutta ei vain jaksa.
- evokkihehheee
No miksei evokki todellisuus poista pahuutta?? Mikä on evokki todellisuus jossa ei ole pahuuta?
evokkihehheee kirjoitti:
No miksei evokki todellisuus poista pahuutta?? Mikä on evokki todellisuus jossa ei ole pahuuta?
"Evokki" todellisuudessa ei ole kaikkivaltiasta luojaa joka pystyy kaikkeen mutta ei tee mitään. Jos jumala olisi olemassa hän poistaisi kaiken pahuuden maailmasta. Mutta ei poista joten jumalaa ei ole olemassa.
- evokkihehheee
Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:
"Evokki" todellisuudessa ei ole kaikkivaltiasta luojaa joka pystyy kaikkeen mutta ei tee mitään. Jos jumala olisi olemassa hän poistaisi kaiken pahuuden maailmasta. Mutta ei poista joten jumalaa ei ole olemassa.
Entä jos pahuuden poistaminen ei olekaan jumalan tehtävä vaan ihmisen?
evokkihehheee kirjoitti:
Entä jos pahuuden poistaminen ei olekaan jumalan tehtävä vaan ihmisen?
Miksi jotkut rukoilevat jumalaa jos he pystyisivät itse poistamaan pahuuden teoillaan? Jumala voisi lopettaa pahuuden vaikka heti mutta ei tee sitä, miksi? Hän ei pysty siihen? Hän ei halua? Hän ei osaa? Häntä ei ole olemassa?
- evokkihehheee
Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:
Miksi jotkut rukoilevat jumalaa jos he pystyisivät itse poistamaan pahuuden teoillaan? Jumala voisi lopettaa pahuuden vaikka heti mutta ei tee sitä, miksi? Hän ei pysty siihen? Hän ei halua? Hän ei osaa? Häntä ei ole olemassa?
Ehkä siksi että jumala on luonut maailman sellaiseksi että ihmiset itse oppivat. Jos ihmiset olisivat viimeiset 2000v noudattanut kymmentä käskyä eläisimme maailmassa jossa nykyistä pahuutta ei vallitsisi.
- DRHouse
evokkihehheee kirjoitti:
Ehkä siksi että jumala on luonut maailman sellaiseksi että ihmiset itse oppivat. Jos ihmiset olisivat viimeiset 2000v noudattanut kymmentä käskyä eläisimme maailmassa jossa nykyistä pahuutta ei vallitsisi.
Niin, pahuushan on subjektiivista. Yhtä hyvin voisi sanoa että jos ihmiset noudattaisivat täysin buddhalaisuuden 8 tietä, ei nykyistä pahuutta olisi. Onko se sitten totta on toinen asia. Mielenkiintoista muuten että jumalasi on tehnyt niin huonoa työtä ettei 2500 vuotta (kymmenen käskyä ovat raamattua ja kristinuskoa vanhempia) ole riittänyt opettamaan ihmisiä. Mistä se kertoo?
evokkihehheee kirjoitti:
Miksei jumala voinut luoda ihmisiä tottelemaan kymmentä käskyä? Jumala loi kaiken aiia myöa pahuuden, kärsimyksen ja sodat. Jos jumala olisi kaikkivaltias hän voisi poistaa kaiken pahuuden mutta ei poista. Miksi?
evokkihehheee kirjoitti:
Todista että on niin kuin väität.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071173
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621133Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146856Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853- 68757
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel107649Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto93607- 54588
- 78571
- 39528