vaimon kanssa. Minä en pitäisi.
Suomi on täynnä vaimoja, jotka shoppailevat kaikki käsiinsä saavat rahat ja luottolimiitit. Naiset ovat luonnostaan tuhlureita.
Jos olisitte naimisissa pitäisittekö yhteistä tili
67
925
Vastaukset 67
- vältän.sitä
Parisuhde on järjestely, jonka avulla nainen siirtää miehen resursseja itselleen. Tästä on hyvää juttua Laasasen kirjassa.
- eivät-opi
Miksi mies haluaa naisen kun nainen rohmuaa kaiken?
- tuskinpa
Naiset eivät ole millään lailla sen tuhlaavaisempia kuin miehetkään. Riippuu ihmisestä, ei sukupuolesta, tuhlaako vai ei.
Esim. minulla ja miehellä on eri tilit, mutta minun tilini on täsin miehen käytössä ja kaiken mitä kotiin tarvitaan ostaa mies. Jos tarvitsen jotain, ilmoitan miehelle ja se ostetaan jos taloudelliseen tilanteeseen sopii. En pitäisi, kun en pidä miehenkään kanssa. Mulla on aina ollut oma tili, ei yhteisiä tilejä muiden kanssa.
- rikas-ytmi
Nainen jätti minu koska olen liian varakas. Tilanne oli sellainen että olimme lähdössä lomalle ja sanoin sitten että otetaan hyvä hotelli ja hyvä huone ainakin 4 tähden hotelli. No naisella ei ollut varaa sellaisiin ja sanoin että kyllä minä maksan että en halua asua missään paskassa hotellissa vaan kunnollisessa. Siitä sitten tuli jotain riitaa ja exän itsetunto romahti jotenkin. Ei mulle ole ongelmaa maksaa hyvää lomaa myös naiselle. Ei se minun vika ole että olen rikas, se vaan otti jä jätti.
- äläitke
Tuskin oli kyse itsetunnon romahtamisesta. Voi olla päinvastoin. Itsetunto löytyi viimein.
Taisi oma itsetuntosi romahtaa kun olet vielä sinkku.
- yhteisiä
no minusta yhteinen tili ja jos haluaa ostaa jotakin niin kysyy kumppanilta niin kaikki ostokset on yhteisiä niin aika ihmeellistä esim tämä on minun mukini tai tää on minun sohvani tai minä maksoin ruuat eli ne on minun osta omasi niin en sellaista jaksaisi kuunnella ja muutenkin onhan ostoksiin kysyttävä kumppanin lupa
- mallivaimo
Minäkin kysyin aina. Kun olin terveysside hyllyllä kaupassa niin soitin miehelle ja kysyin minkä merkkistä saan ostaa. Asian plussa oli sekin että mies oli hyvin perillä terveysside merkeistä. Tiesi aina milloin oli tullut uutuus.
- Taitaapi
niitä shoppailijoita olla molemmissa sukupuolissa, ettei tuo pelkästään mikään hameväen tauti ole. Epäselvyyksien minimoimiseksi, enstennä avioehto jolla rajataan oikeudet omaisuuteen ja sitten ne erilliset tilit. Avioehto ja erilliset tilit eivät estä rahan käyttöä yhteisiin ja erillisiin investointeihin kumman budjetista hyvänsä, mutta selkeyttävät parisuhteen finanssipolitiikkaa. Jos niin ikävästi sattuu ettei mononkärjet osoita loppuun asti samalle ladulle niin jälkipyykistäkin selviää miedommilla lämmöillä.
- kaisanoasaa
No en tietenkään pitäisi.
- kkllooiiii
Ei katso sukupuolta tämä(kään) asia. On huono idea, että pariskunnalla olisi pelkästään yhteinen tili. Miehissä riittää yhtälailla rahankäyttöään hallitsemattomia hifi-laitteiden ostelijoita, peliongelmaisia ja alkkiksia, siinä missä naisissa himoshoppailijoita. Jos yhteistä tiliä haluaa pitää, vaikkapa yhteisiin ruoka- ja asumismenoihin, voi sellainen olla, mutta ehdottomasti molemmilla pitäisi olla myös omat tilit johon toisella ei ole pääsyä.
- arvot.outoja
mutta jos toinen ei anna lupaa niin eihän silloin mitään osteta ja sama jos esim työkavereiden kanssa meneekin kahville niin siitä on sovittu ja ilmoitettu kotona tai jos ei niin soitetaan kumppanille ja kysytään lupa ja yleensä antaakin mutta jos esim tiukkaa niin voi sanoa mene vain mutta täytyy huomenna syödä huonommin niin itsekkin haluaa säästää ne rahat että huomenna pystyy syömään kumppaninsa kanssa paremmin niin joka asiassa kysytään kumppanilta lupaa ja ilmoitetaan kaikesta niin kai tinderiläisillä on eri kun ei tarvi ilmoitella eikä haluakkaan ilmoitella ja tietää kumpikin että toisella voi olla pian uusi kumppani niin kai ne arvot on eri normaaleilla ihmisillä ja tinderiläisillä niin ei näillä nettityypeillä ole mitään samaa kuin tavallisilla ihmisillä niin esim jos haluaa antaa kullalle aina hyvän yön suukon niin tinderiläiset on eri mieltä ja jos joku arvostaa ja kunnioittaa kumppaniaan ja rakastaa aidosti niin tinderiläinen on eri mieltä niin tinderi porukka on sitä määrättyä porukkaa ja samat ovat toistensa kanssa keskenään erotaan ja taas erotaan eikä tosiaan ole ihme että ei kelpaa kenellekkään niin ne arvot on poikkeavia
- Nainen39vee
arvot.outoja kirjoitti:
mutta jos toinen ei anna lupaa niin eihän silloin mitään osteta ja sama jos esim työkavereiden kanssa meneekin kahville niin siitä on sovittu ja ilmoitettu kotona tai jos ei niin soitetaan kumppanille ja kysytään lupa ja yleensä antaakin mutta jos esim tiukkaa niin voi sanoa mene vain mutta täytyy huomenna syödä huonommin niin itsekkin haluaa säästää ne rahat että huomenna pystyy syömään kumppaninsa kanssa paremmin niin joka asiassa kysytään kumppanilta lupaa ja ilmoitetaan kaikesta niin kai tinderiläisillä on eri kun ei tarvi ilmoitella eikä haluakkaan ilmoitella ja tietää kumpikin että toisella voi olla pian uusi kumppani niin kai ne arvot on eri normaaleilla ihmisillä ja tinderiläisillä niin ei näillä nettityypeillä ole mitään samaa kuin tavallisilla ihmisillä niin esim jos haluaa antaa kullalle aina hyvän yön suukon niin tinderiläiset on eri mieltä ja jos joku arvostaa ja kunnioittaa kumppaniaan ja rakastaa aidosti niin tinderiläinen on eri mieltä niin tinderi porukka on sitä määrättyä porukkaa ja samat ovat toistensa kanssa keskenään erotaan ja taas erotaan eikä tosiaan ole ihme että ei kelpaa kenellekkään niin ne arvot on poikkeavia
"Kysytään lupa" ??? Toivottavasti tämä oli jotain parodiaa.
- ilmeisesti.et
Nainen39vee kirjoitti:
"Kysytään lupa" ??? Toivottavasti tämä oli jotain parodiaa.
oletko ollut suhteessa koskaan siis hyvässä ja rakastavassa suhteessa ja oletko oikeasti rakastanut ketään tai etkö tiedä tai osaa miten rakkaimpia ihmisiä kohdellaan tai käyttäydytään niin ilmeisesti et ole koskaan ollut rakastunut tai ollut rakastettu niin ei sinusta taida saada kovin hyvää kumppania tai vaimoa
- tindertinder
arvot.outoja kirjoitti:
Sulla on tainnut tuo tinderi jumahtaa nuppiin pahemman kerran. Varmaan olet ahkera käyttäjä kun tinder kulkee mukana pakkomielteenä.
- pohja.sakkaa
tindertinder kirjoitti:
Sulla on tainnut tuo tinderi jumahtaa nuppiin pahemman kerran. Varmaan olet ahkera käyttäjä kun tinder kulkee mukana pakkomielteenä.
no kyllähän sinäkin sen tiedät ettei tinderityypit ole kunnon ihmisiä tai taitaa oikeasti olla sivu ammatti
- tindertinder
pohja.sakkaa kirjoitti:
no kyllähän sinäkin sen tiedät ettei tinderityypit ole kunnon ihmisiä tai taitaa oikeasti olla sivu ammatti
Taitaa kuitenkin kovasti kiinnostaa kun kaiken tiedät.
Itse en tiedä muuta koko tinderistä kun sen minkä "asiantuntijat" täällä kertovat. - alin.sakka
tindertinder kirjoitti:
Itse en tiedä muuta koko tinderistä kun sen minkä "asiantuntijat" täällä kertovat.mutta sisimmässään kyllä tietää että tekee väärin niin en ole kuullut kuin tinderinaisilta että olen ylpeä kun saan olla huora ja että miehet käyttää hyväkseen ja tinderimiehiltä olen ylpeä ja onnellinen kun saan käyttää naisia irstaasti hyväkseni ja loukata heitä ja saan toteuttaa erikoisia seksi fantasioitani tinderinaiseen joita en käytä normaaleihin naisiin oli sitten varattu tai sinkku tai olen ylpeä kun saan pettää puolisoani enkä arvosta tai kunnioita puolisoani tai rakkaimpiani ihmisiä enkä tahdo heille mitään hyvää ja kumpikin tinderisukupuoli voi sekstata saman sukupuolenkin kanssa eli moni on vielä bi seksuaali niin onko tämä normaalin ihmisen toimintaa
- ei.hyvä.juttu
tindertinder kirjoitti:
Itse en tiedä muuta koko tinderistä kun sen minkä "asiantuntijat" täällä kertovat.ja jos sinulla on tai olisi lapsia niin toivotko tosiaan että tyttäresi on tinderi huora tai poikasi on tinderimiäs tai että siskosi tai äitisi olisi pahimmat tinderi huorat tai veljesi tai isäsi tinderimiäs niin onko arvomaailmasi poikkeava ja outo
- tindertinder
ei.hyvä.juttu kirjoitti:
ja jos sinulla on tai olisi lapsia niin toivotko tosiaan että tyttäresi on tinderi huora tai poikasi on tinderimiäs tai että siskosi tai äitisi olisi pahimmat tinderi huorat tai veljesi tai isäsi tinderimiäs niin onko arvomaailmasi poikkeava ja outo
Ei tuosta ota selvää erkkikään. Pyydä jotain lääkettä mikä hillitsee pakkoajatuksia.
- Nainen39vee
ilmeisesti.et kirjoitti:
oletko ollut suhteessa koskaan siis hyvässä ja rakastavassa suhteessa ja oletko oikeasti rakastanut ketään tai etkö tiedä tai osaa miten rakkaimpia ihmisiä kohdellaan tai käyttäydytään niin ilmeisesti et ole koskaan ollut rakastunut tai ollut rakastettu niin ei sinusta taida saada kovin hyvää kumppania tai vaimoa
Joo, nimenomaan olen ollut. Ei hyvässä suhteessa kysellä lupia. Hyvässä suhteessa kumpikin voi luottaa siihen, että toinen elää ja toimii kumppaninsa huomioon ottaen. Eli lähtökohtaisesti kumpikin voi ostaa mitä tarvitsee ja haluaa, mutta kumpikaan ei tee sellaista ostopäätöstä, joka sekoittaisi yhteisen talouden tai hankaloittaisi toisen osapuolen mahdollisuutta ostaa omia asioitaan. Isommat hankinnat toki keskustellaan. Eikä työkavereiden tai kavereiden tapaamiseen kysellä lupia - no, korrektia on toki kertoa, jos menee myöhempään, ettei toinen huolestu, mutta miksi ajattelet, että suhteessa kysyttäisiin lupia? Uskotko, että suhde olisi hyvä, jos toinen kieltäisi menemästä vaikka kaverin kanssa kahville? Minä en. Ihmisten pitää voida elää normaalia, omaa elämäänsä ja hyvä suhde on nimenomaan sellainen, jossa molemmilla on tilaa.
Jos olisin elänyt joskus viime vuosisadan puolella olisi varmaan ollut yhteinen tili kun se on kai silloin ollut ihan yleistäkin mutta näin 2000-luvullahan sellaista ei voisi harkitakaan. Korkeintaan voisi olla omien normitilien lisäksi joku yhteinen s-tili jolle kumpikin siirtäisi aika-ajoin saman summan ruokaostoksia ja sen semmoisia kulutuksia varten. Tietysti jos nainen olisi jo tehnyt jollekin toiselle miehelle lapsia ne vaikuttaisivat tämän yhteisen kulutustilin osuuksiin niin että nainen maksaisi talouteen tuomansa nuppiluvun mukaisesti, yksi lapsi nostaisi naisen osuuden 2/3 osaan, 2 lasta 3/4 osaan jne. Jos tällainen kulutuksen tasapuolisesti huomioonottava reilu järjestely ei kävisi nainen olisi varmaankin vain yrittämässä hyötyä parisuhteesta.
- etsi.uusi.mies
totta tuokin niin nyt ymmärrän eri tilit niin ei uuden tarvi maksaa senttiäkään toisen kakaroista eli heillä on isukki sitä varten ja kai silloin haluaakin tehdä itse mitä tykkää eikä pilata elämäänsä muiden kakaroille ja jos löytää paremman niin sitten hänen kanssaan yhteinen tili ja kai sen ymmärtääkin kun pääsee töistä kotiin niin ei haluakkaan heti kotiin niin sitten nauttii elämästä ja tuhlaa rahojaan viihdykkeisiin yms niin kyllä kaikki lasten ruuat vaatteet ja kaikki kulut maksaa lasten isä ja äiti ja miksi pitäisi kotona viettää aikaa lapsen vahtina vaan sitten lähdetään hummailemaan niin kannattaako edes muuttaa koskaan yhteen vaan pitää seurustelu asteella eli kummallakin omat kodit ja menot ja kai jossakin vaiheessa sanoo nyt riitti erotaan
- tötterööö
etsi.uusi.mies kirjoitti:
totta tuokin niin nyt ymmärrän eri tilit niin ei uuden tarvi maksaa senttiäkään toisen kakaroista eli heillä on isukki sitä varten ja kai silloin haluaakin tehdä itse mitä tykkää eikä pilata elämäänsä muiden kakaroille ja jos löytää paremman niin sitten hänen kanssaan yhteinen tili ja kai sen ymmärtääkin kun pääsee töistä kotiin niin ei haluakkaan heti kotiin niin sitten nauttii elämästä ja tuhlaa rahojaan viihdykkeisiin yms niin kyllä kaikki lasten ruuat vaatteet ja kaikki kulut maksaa lasten isä ja äiti ja miksi pitäisi kotona viettää aikaa lapsen vahtina vaan sitten lähdetään hummailemaan niin kannattaako edes muuttaa koskaan yhteen vaan pitää seurustelu asteella eli kummallakin omat kodit ja menot ja kai jossakin vaiheessa sanoo nyt riitti erotaan
Hengitä välillä.
Parempi olla todellakin ottamatta naista jolla on lapsia jos tuntuu ettei asia ole ok.
Se nyt on vaan niin että jos perheessä on kaksi aikuista ja tulot pienet niin asumistukea voi saada mutta tuloihin lasketaan myös miehen tulot. Hyödyt miehenä siitä että on nuo lapset joiden takia tukea saa. Elät vähän kuin siivellä itsekin.
Asu omillasi ja maksa itse elämisesi niin ei ole syytä jurputtaa muiden isien lapsista.
No en..
Enkä kerro tunnuslukua taikka anna verkkopankkitunnuksia..
Vaimo ei saa nähdä että se 2 viikon "metsästysreissu" oliki 2 viikon Thaimaan reissu.- oletiljetys
senkin sika
- mullalontoonreissu
Kuka nyt verkkopankkitunnuksia vieraalle antaa. En minäkään miehelle koskaan antanut eikä hän minulle.
Kesällä thaimaan reissu varmaan onnistuu kun suomessakin on mahdollisuus polttaa nahkansa. Jos sattuu aurinkoinen kaksiviikkoinen. Jos ei niin ehkä selitykset on valmiiksi keksitty. Nahka paloi saunassa tai muuta selventävää. mullalontoonreissu kirjoitti:
Kuka nyt verkkopankkitunnuksia vieraalle antaa. En minäkään miehelle koskaan antanut eikä hän minulle.
Kesällä thaimaan reissu varmaan onnistuu kun suomessakin on mahdollisuus polttaa nahkansa. Jos sattuu aurinkoinen kaksiviikkoinen. Jos ei niin ehkä selitykset on valmiiksi keksitty. Nahka paloi saunassa tai muuta selventävää.No eihän se vaimo "vieras" ole mutta siltikki.
Kyllä mettäreissulla monesti ruskettuu vähän samaan tapaan kuin tropiikissa. :D
Voi sanoa että siellä paisto aurinko vaikka kotona ei paistakkaan.- nämähänonnähty
Eräkettu kirjoitti:
No eihän se vaimo "vieras" ole mutta siltikki.
Kyllä mettäreissulla monesti ruskettuu vähän samaan tapaan kuin tropiikissa. :D
Voi sanoa että siellä paisto aurinko vaikka kotona ei paistakkaan.Ei silti uskalla lähteä kotoa kokonaan varsinkin kun siellä ei se aurinko paista? Miehet pelkää yleensä yksin jääntiä.
nämähänonnähty kirjoitti:
Ei silti uskalla lähteä kotoa kokonaan varsinkin kun siellä ei se aurinko paista? Miehet pelkää yleensä yksin jääntiä.
Tuoki on jotain naisten propagandaa..
Meikä nyt katoaa rekun kanssa mökille moneksi viikoksi kerrallaan. :D- nämähänonnähty
Eräkettu kirjoitti:
Tuoki on jotain naisten propagandaa..
Meikä nyt katoaa rekun kanssa mökille moneksi viikoksi kerrallaan. :DNo katoa vaan . Vaimo tykkää hommailla omiaan sillä aikaa. Ihan ilman propagandaa...... :D
- puskistahuutelija
Omat tilit tietysti ja avioehto, sillä eihän se merkitse mitään kun tarkoitus on olla yhdessä jommankumman kuolemaan asti. (eli erossa pätevä ehto mutta kuollessa toki molemminpuoliset oikeudet yhdessähank.omaisuuteen. Tiedän tapauksen jossa vaimon kuollessa ehto ei päde mutta miehen kuollessa taas perii sukulaiset ja ystävät yhteisen omaisuuden.. Tainneet hiukan huijata naisparkaa.)
Sitten yhteinen taloustili jonne pistetään kuukausittain arkimenoihin ja ruokaan menevät summat. 50-50% tottunut mutta jos mies olisi vaikka työtön tai pienipalkkainen niin ei se 70-30 paha olisi eli jakaa suhteessa tuloihin kulut (kohtuulliset!). - Normimies38
Riippuu vähän naisesta mutta kaverin exä siirsi kaverin tililtä 17000 euroa omalle ja kaverin exä lähti menee. Jäi kiinni kyllä ja joutui lusimaan 5 kuukaudeksi. Kaveri menetti rahat kun exä on ulosotossa muutenkin. Kyllä minä tarkistaisin naisen luottotiedot.
- nohöhh
Miehethän tykkää jännänaisista.
- yhteisetrahat
Monet pariskunnat menevät naimisiin nuorina, ei ole palkkatuloja, ja kun rahaa sitten tulee enemmän, mennään töihin, tulee perheenlisäsystä, siirrytään kokonaan yhteiseen tiliin tai tilinkäyttöoikeudet annetaan molemmille.
Se toimii hyvin, jos rahankäytöstä ollaan yhtä mieltä. Yhteisestä tilistä seuraa vain se ongelma, että jos toinen kuolee, niin tiliä ei voi ennen pesänjakoa käyttää kuin aivan välttämättömiin asioihin kuten kiinteistöveroon tms.
Aikuisina pariutuvien tilanne on aivan erilainen, kun molemmilla on jo omaisuutta, tuloja, perintöjä jne. Kyllä mä sittenkin ajattelisin, etten yhdistäisi elämääni kenenkään sellaisen kanssa, johon en voisi luottaa myös raha-asioissa. Rahankäytön holtittomuus ei ole sukupuolisidonnaista, jos sellaista on. - tääontätätaas
No kun me naiset ensin koulutamme itsemme työelämään ja ollaan jopa työssä. Sitten mennään avioon ja tehdään lapsia. Ollaan äityislomilla ja hoidetaan lapset ja kotia, sillä aikaa kun mies tekee uraa ja istuu valmiiseen pöytään. Lasten kasvettua, vaimokin menee töihin, mutta mies on tottunut hyvälle, vaimo hoitaa edelleen lasten asiat ja kodin. Jos ja kun vaimolla työt loppuu ja joutuu työttömäksi tai sairastuu siten että työnsaantimahdollisuudet ovat huonot, niin eikö ole oikeus ja kohtuus, että mies osallistuu rahallisesti enemmän talouden hoitoon, koska vaimolla on helposti mennyt 18 vuotta kodin ylläpitämisessä ja on siinä samalla käynyt myös töissä.
- tulot.yhteen
mitä enemmän eikö kummankin tulot laiteta yhteen ja sillä on tultava toimeen niin yhdessähän sitä eletään ja jos lapsia vaikka 3 niin silloin 5den on tultava toimeen yhteisillä tuloilla
- yhgtgh
Tottakai, normi perheissä kun on lapsia molempien tulot menee aika varmasti. Kysymys olikin siitä, että jos toisen tulot vähenee oleellisesti, niin tuleeko se toinen puolisko sitten vastaan. Tämä ajattelutapa, että nainen tuhlaa miehen rahat ei mene meidän äitien jakeluun. Hyvää äitien päivää kaikille äideille.
- normaalia
yhgtgh kirjoitti:
Tottakai, normi perheissä kun on lapsia molempien tulot menee aika varmasti. Kysymys olikin siitä, että jos toisen tulot vähenee oleellisesti, niin tuleeko se toinen puolisko sitten vastaan. Tämä ajattelutapa, että nainen tuhlaa miehen rahat ei mene meidän äitien jakeluun. Hyvää äitien päivää kaikille äideille.
en ymmärrä mitä ajat takaa esim kumpikin tienaa vaikka 2000e kk eli yhteiset tulot on 4000e kk ja sillä eletään ja jos toisen tulot tippuu 500 euroon niin silloin yhteiset tulot on 2500e kk ja sillä eletään sitten tai jos jostakin ssyystä toisen tulot tippuu 0e kk niin yhteiset tulot on silloin 2000e kk tai jos kummankin tulot 300e kk niin 600e tultava toimeen ja jos toisen tippuu 0e niin 300e on tultava toimeen
- mikäepäselvää
normaalia kirjoitti:
en ymmärrä mitä ajat takaa esim kumpikin tienaa vaikka 2000e kk eli yhteiset tulot on 4000e kk ja sillä eletään ja jos toisen tulot tippuu 500 euroon niin silloin yhteiset tulot on 2500e kk ja sillä eletään sitten tai jos jostakin ssyystä toisen tulot tippuu 0e kk niin yhteiset tulot on silloin 2000e kk tai jos kummankin tulot 300e kk niin 600e tultava toimeen ja jos toisen tippuu 0e niin 300e on tultava toimeen
Tottakai enemmän tienaava käyttää talouteen silloin enemmän kun vähemmän tienaava. Eli tulee vastaan. Jos tulot tippuu nollaan niin tukia on olemassa joihin voi turvautua hädän hetkellä. Molempien tulot otetaan huomioon kun haetaan tukia.
- parisuhde.on.sellainen
mikäepäselvää kirjoitti:
Tottakai enemmän tienaava käyttää talouteen silloin enemmän kun vähemmän tienaava. Eli tulee vastaan. Jos tulot tippuu nollaan niin tukia on olemassa joihin voi turvautua hädän hetkellä. Molempien tulot otetaan huomioon kun haetaan tukia.
niin miten toinen tulee vastaan kun on yhteiset tulot ja jos tukia joutuu hakemaan niin sitten haetaan niin kaikki tulot laitetaan yhteen ja ne on yhteisiä tuloja eli jos minä tienaisin 1000e ja nainen tukien kanssa 100e niin eikö silloin yhteiset tulot ole 1100e ja vuokra vaikka 600e ja muut laskut vaikka 200e niin eli tulot 1100e ja menot 800e eli jää 300e niin 300e kk on tultava toimeen eli bensat ja ruoka yms niin ei siinä kumpikaan tule vastaan vaan on yhteiset tulot ja menot
- mikäepäselvää
parisuhde.on.sellainen kirjoitti:
niin miten toinen tulee vastaan kun on yhteiset tulot ja jos tukia joutuu hakemaan niin sitten haetaan niin kaikki tulot laitetaan yhteen ja ne on yhteisiä tuloja eli jos minä tienaisin 1000e ja nainen tukien kanssa 100e niin eikö silloin yhteiset tulot ole 1100e ja vuokra vaikka 600e ja muut laskut vaikka 200e niin eli tulot 1100e ja menot 800e eli jää 300e niin 300e kk on tultava toimeen eli bensat ja ruoka yms niin ei siinä kumpikaan tule vastaan vaan on yhteiset tulot ja menot
No niinpä oli laitettu kaikki yhteen ainakin tuossa kommentissa.
- miehettunnetaan
Vältän parisuhdetta koska en halua ketään siivelle elämään. Oma tupa, oma lupa ja omat rahat.
- Osa-aikaeläkeläinen
Äläs nyt. Meillä vaimo ostaa ruoat ja maksaa oman autonsa kulut ja muutkin omat kulunsa. Myös tarvittavat lakanat, verhot yms.
Minä puolestani omistan kaikki asumukset ja hoitelen niiden kulut, samoin kuin oman autoni kulut ynnä muut omat kuluni. Ihan hyvä jako molempien mielestä.
Lempiaiheeni raha jälleen käsittelyssä. Ei, en usko että olisi sellaista vaimoa, joka haluaisi kanssani yhteisen tilin. Tilillä kun ei yleensä ole rahaa, on vain luottokortti ja joustava luotto, josta tarpeen mukaan saa rahaa. Ja kun palkka tai vastaava ilmestyy tilille sillä ensimmäiseksi hoidetaan edellisen kuun luottokorttilasku, pakolliset lainanlyhennykset ja lopulla lyhennetään luottoa.
- PerusSinkku
No en kyllä pitäisi. Ties mitä se voisi sitten käydä sillä tilillä kirjoittelemassa tänne!
- tasanmasankanssa
Kyllä haluaisin yhteisen taloustilin johon kumpikin laittaisi yhtäpaljon rahaa laskuihin ja kk-ruokaan,loput rahat kumpikin käyttäisi omilta tileiltään miten haluaisi.
- hohhoijaajaihmettely
Jaa toivottavasti saat rahasi mukaasi sitten kun kupsahdat niin sinne joko taivaaseen tai helvettiin.Etkö pysty asioista sopimaan vai? Etkö pysty suomaan toiselle ihmiselle mitään? Jonkunlainen tunnevammaisuus vai?
- paras_käytäntö
Yhteinen taloustili on kaikkein paras tapa huolehtia siitä että molemmat perheen aikuiset maksavat perheen menoista yhdessä sovitussa suhteessa.
Jako voi olla 50-50 tai mitä ikinä sovitaankaan, mutta kumpikin siirtää kuukausittain etukäteen sovitun rahasumman perheen yhteiselle taloustilille josta kustannetaan kaikki perheen menot.
Henkilökohtainen tili on sitten omaan käyttöön.Naiset käyttävät yhteisten tilien rahat omiin ostoksiinsa eivätkä siirrä sovittua summaa tilille.
Noh meille tulee yhteinen tili.
- kaisanoasaa
valtakunta kirjoitti:
Koska mies hoitaa jo molempien tilejä
Tämä on helppo uskoa.
- kaisanoasaa
valtakunta kirjoitti:
Noh joskus se antaa minulle käteistä😁
Paljonko saat viikkorahaa ja kuinka nopeasti sen tuhlaat?
kaisanoasaa kirjoitti:
Pyydän rahaa kun meen ostaa lapsille vaatteita kirpputorilta tai kun käyn ostaa lahjan tai kun ostan lapsille jotain pikkuherkkuja.
Yleensä mun lompakkoon jää rahaa kun en tuhlaa ihmeisiin joskus vien lapsia erikseen ihan vain kahvioon Limulle ja pikku herkun ostan.
Joskun isompaan kysyn onko varaa ostaa esim löytänyt sukset liikunnallista torista. Eli mihin sitten tarvitsen rahaa itse lopulta. Netistä teen ostoksia mutta siihen kysyn miehen mielipidettä.kaisanoasaa kirjoitti:
Esimerkiksi netistä ostin lapsille trampoliini 35e.
Ja laminointi taskuja kuvakortteihin.
Nyt ukko on tilannut minut katsomaan lapsille hm vaatteita kouluun mutta en ole vielä tilannut.
Ukko se ostaan käytännössä siteetkin kun väliin käytän sit wc-paperia kun loppuu mutta nyt ei ole tarvinnut.
Ei minulla ole tarvetta rahaankaisanoasaa kirjoitti:
En käytä hajuvesiä en meikkejä en ajele karvoja viimeksi ukko osti pampuloitakin ja harjan minulle. En sitten tiedä mihin ne muut käyttää rahansa taas kun ukko maksaa laskut ja sovitut sellaiset.
kaisanoasaa kirjoitti:
kasvorasvan saan sit ihosairauteen apteekista mutta se menee reseptinä ja kela maksaa.
- OnneeValitsemallesiPRM
Mylmyr haluaa PRM tiliin käyttöoikeuden. Vaikka koittas kieroilua ettei se muka ole tärkeää.
Itsellään hänellä ei ole kun sossun rahat eikä kannatakkaan töitä kannata tehä jos on 5 lasta ja löysä vittu niin palkka on pienempi mitä saa sossusta- kaisanoasaa
Mitenkä se lasten lukumäärä ja vitun löysyys palkkaan liittyy? Meinaan jos on jossain muussa ammatissa kuin siinä maailman vanhimmaksi sanotussa.
- Ehdotus343
Riippuu vaimosta ja sen kyvystä käyttää rahaa. Jos ei pysty silloin omat tilit. Jos pystyy paremmin kuin minä niin yhteinen tili, vaimolla voi olla eri mieli. Samanlainen rahankäyttö voi olla sama tili.
Mutta käytännössä kannattaa kaikissa tapauksissa pitää omat tilit. Asumiskulut puoliksi ja isommat yhteiset menot, eiköhän siitä löydy yhteinen sävel. Jos ei löydy niin vaikeuksia voipi olla edessä. Avioehto jos jompikumpi lähdössä varakkaampi. Jos ei avioehtoa niin ei liittoa myöskään.
Yhteinen kulutili voisi olla hyvä mistä maksetaan yhteisiä laskuja. Ilman pankkikorttia. - ex-palstalainen
Vain jos tuntee toisen 110% ts. pitkän yhdessä asumisen jälkeen ja tuntee toisen kunnolla, eikä ole mitään salaisuuksia yms. Niin voi harkita.
- Gnuk
No se nyt riippuu naisen tulotasosta... :D
- EiEhdoton
Onhan tuhlailevia miehiäkin, peliongelmaisia jne.
Eli omat rahat, yhteinen taloustili, avioehto jne. - 7369
"Parillisen" kokemus 47:n vuoden ajalta.
Nuo vuodet meillä on ollut kaikki yhteistä vaimoni kanssa. Myös silloin kun sitä yhteistä ei juurikaan ole ollut.
60-luvun lopulta seuraavan vuosituhannen alkuun vaimoni hoiti kaiken maksuliikenteen alkuvuosina siksi, että hän oli täysiaikaisesti kotona. Myöhemmin siksi, että hänen osa-aikainen kassatyönsä oli keskustan marketissa ja minä olin kotona vain viikonloput.
Kotiuduin työelämästä 2002v jolloin myös vaimoni lopetti osa-aikaisen kassapuuhastelunsa ja ryhdyimme "eläkeläisiksi".
Vaimollani on omat pankkitunnuksensa joten halutessaan hän voisi tyhjentää tilimme ja realisoida pörssisijoituksemme.
Hänellä on oma luottokortin rinnakkaiskappale, rajana 5000€/kk. Eipä ole koskaan tavoitellut rajaa eikä meistä kumpikaan ole käyttänyt varsinaista luottoa vaan ainoastaan maksuaikaominaisuutta. Siis ei pankkikorttinakaan.
En ole koskaa kontrolloinut vaimon rahan käyttöä mutta näkyisiväthän kummoisemmat muutokset käyttelytilin saldossa.
Vaimo seurasi pankkien tiliotteita niin kauan kuin ne tulivatpaperisina. Enää Deutsche Bank lähettää sellaisen.
Olen aina luottanut vaimoni järkeen rahan käytössä niin puutteen kuin löysemmänkin talouden aikana.
Minusta tuntuu sietämättömältä ajatuskin "omista rahoista" siihen liittyvinen sopimuksineen kumpi maksaa mitäkin ja miten jaetaan yhteiset kustannukset.
Työhistoriasta johtuen jako eläkkeiden suhteessa saattaisi vaimoni, jos ei täysin mieron tielle, niin ainakin hyvin kaltevalle pinnalle, johon liittyisi elintapojen reipas muutos joiltakin osin. Ensin loppuisi rouvan matkustelu.
Olen hämmästellyt muutamien tuttaviemme kinaamista "omien rahojen" vuoksi emmekä taatusti ole nähneet niitä värikkäimpiä episodeja.
Siis, kaikki yhteiseksi niin ainakaan siitä ei btarvitse kinata!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu561254- 18867
- 68752
- 63735
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69708- 47704
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131635Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31595Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.9580Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i11539Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45528Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �122506- 4502
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24483- 36445
Pitäisikö seksille asettaa huvivero?
(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen113444- 16441
- 70438
Olet pelottava ilme vakavana
Sitä alkaa ajatella äkkiä kaikenlaista. Synkkiäkin juttuja. Kai tässä oma mielikuvitus kun laukkaa. 🤔😳26427- 36417