https://yle.fi/uutiset/3-9718160
Naisille on ilmeisesti tulossa miesten ase/siviilipalvelukseen verrattava pakollinen kriisiaikaan valmistava palvelus, ja kutsunnat laajennetaan koskemaan myös naisia. On ihan hyvä, että tämä kaikin puolin etuoikeutettu ja yhteiskunnan suosima sukupuolikin pakotetaan palvelukseen maansa hyväksi. Maansa, jonka eduista he ovat vuosikymmeniä saaneet nauttia miehiä huomattavasti kevyemmin velvollisuuksin. Toki tuo mahdollinen kuukauden mittainen palvelus on aivan naurettava miesten kantamaan taakkaan verrattuna, mutta kiusa se on pienikin kiusa.
Itse ehdottaisin, että kaikki alle 40-vuotiaan naiset pakotettaisiin tuohon palvelukseen sen tullessa käyttöön. Jos palvelus ei maita, niin vankilaan, kuten miehetkin laitetaan.
Naisille tulossa pakollinen kansalaispalvelus?
61
507
Vastaukset
Koska Suomi on Suomi veikkaan että tuosta tehdään vapaaehtoistyöpätkä jossain lähivokissa ja suomiakat ryntää innoissaan suorittamaan velvollisuutta antaa p..ua puutteessa oleville pakoloisille. Heti kun ne pääsee "palveluksesta" anovat varmaan kertausharjoituksiin ettei opitut taidot unohdu. Niiden aisurimiehet kiltisti odottaa kotona kun akat suorittaa palveluksiaan. Suomessa kääntyy syntyvyys nousuun ja lapsien ihot saavat auringolta suojaavaa pigmenttiä.
- sopeutuma.aurinkoon
"Suomessa kääntyy syntyvyys nousuun ja lapsien ihot saavat auringolta suojaavaa pigmenttiä."
No tuo on aivan loistava asia! Otsonikerros ohenee koko ajan päästöjen takia, ja kuten olette varmasti huomanneet, niin aurinko paistaa keväisin ja kesäisin paljon pistävämmin ja painostavammin kuin vaikka 10-20 vuotta sitten. sopeutuma.aurinkoon kirjoitti:
"Suomessa kääntyy syntyvyys nousuun ja lapsien ihot saavat auringolta suojaavaa pigmenttiä."
No tuo on aivan loistava asia! Otsonikerros ohenee koko ajan päästöjen takia, ja kuten olette varmasti huomanneet, niin aurinko paistaa keväisin ja kesäisin paljon pistävämmin ja painostavammin kuin vaikka 10-20 vuotta sitten.Tuntuu olevan (naisista), veikkaan että tuo videolla n. 8min. kohdalla paasaamaan alkava rorutohtorinainen on suunnitelman takana:
https://www.youtube.com/watch?v=_an9Y_xqCVU
Koska Suomi tietenkään ei voida edes harkita vaihtoehtoa että tänne tuotaisiin laumoittain aurinkoa kestäviä aasialaisnaisia nostamaan syntyvyyttä.Ettekös te ätmit ole aina niin erityisen huolissaan siitä syntyvyyden laskusta, niin eikös se pitäisi olla teidän mielestänne vaan hyvä asia, jos ne suomalaiset naiset hankkisivat lisää lapsia?? Vai onko se suurin huoli teidän mielestänne vaan se, kun niiden lasten isät eivät ole niitä nussimattomia ätmiluusereita?
Ei kai sillä pitäisi olla niin merkitystä, että missä ne naiset sen palveluksensa suorittavat. Jos kerran jotkut mamu-keskukset tarvitsevat niitä työntekijöitä, niin varmasti ne naiset sinne mieluummin menevät töihin, kun jotkut ätmiluuserit.Harmaaritari kirjoitti:
Tuntuu olevan (naisista), veikkaan että tuo videolla n. 8min. kohdalla paasaamaan alkava rorutohtorinainen on suunnitelman takana:
https://www.youtube.com/watch?v=_an9Y_xqCVU
Koska Suomi tietenkään ei voida edes harkita vaihtoehtoa että tänne tuotaisiin laumoittain aurinkoa kestäviä aasialaisnaisia nostamaan syntyvyyttä.Onko sillä syntyvien lasten etnisellä taustalla sitten niin suurta merkitystä? Että jos sä kerran oot huolissasi siitä syntyvyyden laskusta, niin ei kai sillä ole väliä, että onko ne tähän maahan syntyvät lapset aitoja suomalaisia vai muslimitaustaisia suomalaisia.
Kyllähän monetkin suomalaismiehet ovat sen aasialaisen puolison ottaneet, että miksei myös palstan miehet voisi sitä tehdä?
Mutta menisitkö sä itse suorittamaan mitää kansalaispalvelua johonkin vastaanottokeskukseen? Veikkaan että et varmasti menisi, kuten ei ketkään palstan miehet. Ehkä naiset menisivät sinne mieluummin ja kun miehet eivät sinne suostuisi edes menemään, niin pakkohan sinne on myös niitä työntekijöitä jostain saada. Vai olisiko sitten parempi palkata sinne työntekijöitä verorahoilla?DarkFear kirjoitti:
Onko sillä syntyvien lasten etnisellä taustalla sitten niin suurta merkitystä? Että jos sä kerran oot huolissasi siitä syntyvyyden laskusta, niin ei kai sillä ole väliä, että onko ne tähän maahan syntyvät lapset aitoja suomalaisia vai muslimitaustaisia suomalaisia.
Kyllähän monetkin suomalaismiehet ovat sen aasialaisen puolison ottaneet, että miksei myös palstan miehet voisi sitä tehdä?
Mutta menisitkö sä itse suorittamaan mitää kansalaispalvelua johonkin vastaanottokeskukseen? Veikkaan että et varmasti menisi, kuten ei ketkään palstan miehet. Ehkä naiset menisivät sinne mieluummin ja kun miehet eivät sinne suostuisi edes menemään, niin pakkohan sinne on myös niitä työntekijöitä jostain saada. Vai olisiko sitten parempi palkata sinne työntekijöitä verorahoilla?"Mutta menisitkö sä itse suorittamaan mitää kansalaispalvelua johonkin vastaanottokeskukseen?"
No minähän olen käynyt intin niin ei kai mun tarvitse enää kansalaispalvella vaikka mielellään kyllä menisin vokkiin katsomaan miten meidän verorahoja niissä käytetään, uskon että löytyisi monta säästökohdetta.Harmaaritari kirjoitti:
"Mutta menisitkö sä itse suorittamaan mitää kansalaispalvelua johonkin vastaanottokeskukseen?"
No minähän olen käynyt intin niin ei kai mun tarvitse enää kansalaispalvella vaikka mielellään kyllä menisin vokkiin katsomaan miten meidän verorahoja niissä käytetään, uskon että löytyisi monta säästökohdetta.Niin, no kysymys nyt oli lähinnä, että jos et olisi vielä asepalvelusta suorittanut tai jos sun nyt pitäisi valita uudestaan.
- EdesUnissa
DarkFear kirjoitti:
Ettekös te ätmit ole aina niin erityisen huolissaan siitä syntyvyyden laskusta, niin eikös se pitäisi olla teidän mielestänne vaan hyvä asia, jos ne suomalaiset naiset hankkisivat lisää lapsia?? Vai onko se suurin huoli teidän mielestänne vaan se, kun niiden lasten isät eivät ole niitä nussimattomia ätmiluusereita?
Ei kai sillä pitäisi olla niin merkitystä, että missä ne naiset sen palveluksensa suorittavat. Jos kerran jotkut mamu-keskukset tarvitsevat niitä työntekijöitä, niin varmasti ne naiset sinne mieluummin menevät töihin, kun jotkut ätmiluuserit.Dark Fear,
Kadotit ilmeisesti pointin kokonaan kun aloit kommentoida edellisiä. Tottakai sillä on väliä, missä naiset suorittavat kriisipalveluksensa. Tosiasiassa Suomi tarvitsisi kriisi tilanteessa naisensa ottamaan miesten työt yhteiskunnassa kun reservistä vedetään 700 tuhatta miestä rintamalle. Samaan aikaan jonkun pitää huolehtia että yhteiskunta, elintarviketuotanto ja jakelu toimii edelleen kotirintamallakin. Eli työskentely VOKissa ei täytä tätä vaatimusta, joten siellä työpätkän suorittaminen olisi aivan hyödytöntä kriisi-ajan valmiuden kannalta.
Yhteiskunnan kannalta hyödyllisintä olisi käyttää tuo aika opettamalla naisista sähkömiehiä, autonkuljettajia ja sellaisia perinteisesti miesvaltaisia aloja.
- lihatipunen
Mä olen varmaan yli-ikäinen mutta voisin mennä.
Tuohan on muuten esim. sairaanhoitajille, poliiseille ym. ihan lasten leikkiä koska joutuvat työssään muutenkin pelastamaan ihmisiä. No mä en ole kumpikaan edellämainitusta.- lihatipunen
super-atm kirjoitti:
Minne voisit mennä? Syömään toisten ruuat?
Pitikö tulla ruman naamasi kanssa siihen. Nyt meni yöunet!
lihatipunen kirjoitti:
Pitikö tulla ruman naamasi kanssa siihen. Nyt meni yöunet!
Rumalle naamalle ei voi mitään. Sinä olet läskipallo ja terveysriski niin itsellesi kuin muillekin. Syö terveellisesti ja sopiva määrä, harrasta liikuntaa.
Siinä on sinulle ihan tarpeeksi haastetta, kun etuoikeutettuun sukupuoleen kuuluvana et joudu edes armeijaa käymään.- lihatipunen
super-atm kirjoitti:
Rumalle naamalle ei voi mitään. Sinä olet läskipallo ja terveysriski niin itsellesi kuin muillekin. Syö terveellisesti ja sopiva määrä, harrasta liikuntaa.
Siinä on sinulle ihan tarpeeksi haastetta, kun etuoikeutettuun sukupuoleen kuuluvana et joudu edes armeijaa käymään.En kai mä nyt tässä iässä muutenkaan joutuisi armeijaa käymään, oletko vähän tyhmä kenties? "Armeijaiässä" olin hyvässä kunnossa ja varmasti olisin fyysisesti pärjännyt. Auktoriteettivastaisena henkisesti tuskin.
Olen alkanut jo syömään terveellisesti. Liikunnan (uudelleen) aloittaminen odottaa vielä.
Öö, miten muuten olen terveysriski muille? Lihavuus ei tietääkseni tartu. lihatipunen kirjoitti:
En kai mä nyt tässä iässä muutenkaan joutuisi armeijaa käymään, oletko vähän tyhmä kenties? "Armeijaiässä" olin hyvässä kunnossa ja varmasti olisin fyysisesti pärjännyt. Auktoriteettivastaisena henkisesti tuskin.
Olen alkanut jo syömään terveellisesti. Liikunnan (uudelleen) aloittaminen odottaa vielä.
Öö, miten muuten olen terveysriski muille? Lihavuus ei tietääkseni tartu."En kai mä nyt tässä iässä muutenkaan joutuisi armeijaa käymään, oletko vähän tyhmä kenties?"
En ole tyhmä, mutta sinä olet yksinkertainen. Jokaisen pitäisi suorittaa armeija nuorena, niin sinunkin olisi pitänyt tehdä mikäli tässä maassa olisi todellinen tasa-arvo.
"Öö, miten muuten olen terveysriski muille? Lihavuus ei tietääkseni tartu."
Lihot niin paljon, että saat sairauksia. Joudut pois työeälämästä ja elät toisten rahoilla.- lihatipunen
super-atm kirjoitti:
"En kai mä nyt tässä iässä muutenkaan joutuisi armeijaa käymään, oletko vähän tyhmä kenties?"
En ole tyhmä, mutta sinä olet yksinkertainen. Jokaisen pitäisi suorittaa armeija nuorena, niin sinunkin olisi pitänyt tehdä mikäli tässä maassa olisi todellinen tasa-arvo.
"Öö, miten muuten olen terveysriski muille? Lihavuus ei tietääkseni tartu."
Lihot niin paljon, että saat sairauksia. Joudut pois työeälämästä ja elät toisten rahoilla.Mulla on vähemmän sairauksia kuin monella muulla. Sitä paitsi jos ihmisellä on sairauksia, se ei tarkoita sitä, että ei voisi olla töissä. Aika moni tämän palstan hyväkuntoiseksi itseään väittävä ätmi elää toisten rahoilla.
Silloin kun minä olin nuori, ei naisilla ollut edes vielä vapaaehtoista asepalvelusta. Ja minä en edelleenkään ole vastuussa siitä, että miehillä on asevelvollisuus. lihatipunen kirjoitti:
Mulla on vähemmän sairauksia kuin monella muulla. Sitä paitsi jos ihmisellä on sairauksia, se ei tarkoita sitä, että ei voisi olla töissä. Aika moni tämän palstan hyväkuntoiseksi itseään väittävä ätmi elää toisten rahoilla.
Silloin kun minä olin nuori, ei naisilla ollut edes vielä vapaaehtoista asepalvelusta. Ja minä en edelleenkään ole vastuussa siitä, että miehillä on asevelvollisuus.Olet niin läski että armeijan käyminen olisi tehnyt sinulle hyvää.
Päässäsi on kuitenkin sen verran vikaa, ettet olisi kestänyt sitä.- lihatipunen
super-atm kirjoitti:
Olet niin läski että armeijan käyminen olisi tehnyt sinulle hyvää.
Päässäsi on kuitenkin sen verran vikaa, ettet olisi kestänyt sitä.Joo, olon nykyään läski mutta esim. 20-vuotiaana painoin 52 kg (169 cm). Niin että tuota jos olisin käynyt silloin armeijan niin miten se olisi vaikuttanut tähän päivään?
Mä olen sitä mieltä, että armeijan kapiaisilla on päässä vikaa. lihatipunen kirjoitti:
Joo, olon nykyään läski mutta esim. 20-vuotiaana painoin 52 kg (169 cm). Niin että tuota jos olisin käynyt silloin armeijan niin miten se olisi vaikuttanut tähän päivään?
Mä olen sitä mieltä, että armeijan kapiaisilla on päässä vikaa."Joo, olon nykyään läski mutta esim. 20-vuotiaana painoin 52 kg (169 cm). Niin että tuota jos olisin käynyt silloin armeijan niin miten se olisi vaikuttanut tähän päivään?"
Olisit ymmärtänyt mitä on liikunta. Lisäksi olisit suorittanut sen minkä pitäisi olla velvollisuus jokaiselle kansalaiselle sukupuolesta riippumatta.
"Mä olen sitä mieltä, että armeijan kapiaisilla on päässä vikaa."
Aina vähemmän vikaa kuin sinun päässäsi.- lihatipunen
Minä tiesin/tiedän varsin hyvin mitä on liikunta.
Joita nyt urpo tajuta, että en olisi voinut mennä nuorena armeijaan vaikka olisin jostain syystä halunnutkin. Taidat ollakin muuten itse kapiainen 😀.
Itse asiassa mulla on ollut pienestä asti vikaa päässä mutta ei sellaista kuin sinä yrität väittää.
- hyväalkueimuuta
Paljoakaan hyötyä ei tuollaisesta kuukauden pätkästä ole, mutta pääasia, että naistenkin elämään tulee tuollainen harmittava riesa, joka vaatii vaivaa ja järjestelyjä. Ei se ikävä kyllä sillä tavalla sotke nuoren naisen elämää ja esim. opintoja kuin nuoren miehen armeija/sivari/linnareissu tekee, mutta hyvä alku. Ja juu, toivottavasti tuosta ei tehdä mitään vokkipalveluspelleilyä, vaan opetettaisiin ihan oikeita kriisiajan hommia, koska niitä kyllä riittää kun Venäjä joskus taas Suomeen hyökkää.
- järjestelyä
Pääsee isätkin hoitamaan lapsiaan. (joutuu) heitä kun ei muuten kiinnosta se edes parisuhteessa.
- make591
Jos Venäjä tosissaan tänne hyökkää, niin ihan sama. Meillä ei ole mitään jakoa. Jotain järkeä höppötyksiin, pliis.
- Äädämi111111
Sisältyykö siihen palvelukseen AT-miesten seksuaalinen tyydyttäminen? Olisi hyvä, jos naisille opetettaisiin, miten annetaan pillua kalpeaihoiselle ja tatuoimattomalle ja tupakoimattomalle miehelle, joka ei länkytä turpa väärällään mitään teennäistä imelää paskaa varsinkaan ulkomaan kielellä. Tämä taito näkyy teininaisiltamme olevan hukassa.
Peruskoulu on epäonnistunut: sieltä tulee ulos lutkia eikä kunnon vaimomateriaalia. Saattaa olla, että kansalaispalvelus on liian myöhäisessä vaiheessa pystyäkseen pelastamaan teininaisemme siveellisen elämäntyylin pariin, mutta kerrankin tämä paskavaltio edes yrittää tehdä jotain vähentääkseen reiällisen sukupuolen etuoikeuksia.Taidat olla itse joku naisettomuudesta kärsivä luuserimies, kun tollaista katkeroitunutta paskaa täällä kirjoitat ja meuhkaat täällä jostain ulkomaalaisista ja naisten siveettömyydestä.
No en ole armeijaa käynyt, kun oon suvaitsevainen eurooppalaishenkinen mies, eikä tuolla muulla Euroopassa miehet edes käy mitän armeijaa, kun se onkin enemän niden talvisodan juoksuhautoihin jämähtäneiden militaristipaskajunttien juttu.
Mutta sähän itse oletkin just tollainen talvisodan juoksuhautoihin jämähtänyt persuja äänestävä juntti.
Mulla itselläni onkin hyvälaatuinen ja tuuhea tukka päässäni, kun oon Andrea Pirlon näköinen eurooppalaishenkinen mies ja mikään homo en ole ikinä ollutkaan. Mutta sä varmaan itse oletkin joku vitun homoperse!!!!!!!!!
Enkä edes tunne ketään afrikkalaisia tai muitakaan ulkomaalaisia, kun eivät kuulu sellaiset mun tuttavapiiriini.
Mä kyllä arvostelen just kenen tasoa ikinä haluan ja siihen ei sun kaltaisella nussimattomalla aikamiespojalla ja katkeroituneella naisvihasta kärsivällä luuseriätmillä ole mitään sanottavaa.
Sulla taitaa se naisettomuus olla sen mielenterveyden pilannut, kun aina niin vihamielistä tekstiä täällä kirjoittelet. Voisi olla sun hyvä hakea jotain ammattiapua.- Sasi.irti
DarkFear kirjoitti:
No en ole armeijaa käynyt, kun oon suvaitsevainen eurooppalaishenkinen mies, eikä tuolla muulla Euroopassa miehet edes käy mitän armeijaa, kun se onkin enemän niden talvisodan juoksuhautoihin jämähtäneiden militaristipaskajunttien juttu.
Mutta sähän itse oletkin just tollainen talvisodan juoksuhautoihin jämähtänyt persuja äänestävä juntti.
Mulla itselläni onkin hyvälaatuinen ja tuuhea tukka päässäni, kun oon Andrea Pirlon näköinen eurooppalaishenkinen mies ja mikään homo en ole ikinä ollutkaan. Mutta sä varmaan itse oletkin joku vitun homoperse!!!!!!!!!
Enkä edes tunne ketään afrikkalaisia tai muitakaan ulkomaalaisia, kun eivät kuulu sellaiset mun tuttavapiiriini.
Mä kyllä arvostelen just kenen tasoa ikinä haluan ja siihen ei sun kaltaisella nussimattomalla aikamiespojalla ja katkeroituneella naisvihasta kärsivällä luuseriätmillä ole mitään sanottavaa.
Sulla taitaa se naisettomuus olla sen mielenterveyden pilannut, kun aina niin vihamielistä tekstiä täällä kirjoittelet. Voisi olla sun hyvä hakea jotain ammattiapua.Mitäs se nahkatukka täällä öyhöttää?
Sasi.irti kirjoitti:
Mitäs se nahkatukka täällä öyhöttää?
Ai sulla itselläsi on joku ruma kalju vai saatana!!!!!!!!!!!!! Oliko fina-tabletit liian eurooppalaishenkisiä sun persujuntin ahdasmieliseen mailmankuvaasi?
- ei.sisälly.palvelukseen
Jokainen vastaa itse orgasmistaan. Näinhän se on todettu. Naiset ei siis tyydytä seksuaalisesti ketään. Vetäkää vaan käteen jatkossakin.
- Korp.korppi
Mikäs tuossa mutta aikoinaan jo asepalveluksen suoritin, että mielummin prkl nyt menen vaikka vankilaan kuin johkin ämmien "näin kudotaan sukkia rintamalle ja keitetään soppaa" hommaan enää. :D En suorittaisi mokomaa. Mutta yleisellä tasolla hyvä juttu "perusneideille".. Itse mielummin käyn kertaamassa jälleen parin vuoden sisällä.
- bhhrrghhytgh
"näin kudotaan sukkia rintamalle ja keitetään soppaa"
Miksi näitä hommia pitää vähätellä? On se kurja sotia ilma sukkia ja varsinkin soppaa, joten aika tärkeitä taitoja nuo ovat. Huomattavasti mielekkäämpää ja hyödyllisempää koulutusta nuo olisivat kuin armeijassa kasarmin pihalla tapahtuvat sulkeispelleilyt. - Wulwawa
Sukkien kutomista ja sopan laittoa opetetaan, tai ainakin opetettiin, jo peruskoulussa. Köksä ja käsityöt, eikö niitä enää ole?
Sellainen vähintään puolen vuoden pituinen itsepuolustuskoulutus tekisi ihan hyvää naisille. Moni nainen ei edes tajua kuinka vahva fyysisesti oikeasti on.
- lihatipunen
Ja sitäpaitsi, ainakaan mun työpaikassa sivarit ei kyllä ihan hirveesti joudu huhkimaan. Ja yks kaikenlisäks on erotettu, koska tuli lopulta töihin vasta iltapäivällä (työaika alkaa klo 8) ja muutenkin oli elämän realiteetit vähän hakusessa.
- bdffghhfg
Pointti ei olekaan se, kuinka paljon tai vähän joutuu huhkimaan, vaan se, että vain toinen sukupuoli ylipäätään joutuu sukupuolensa takia tuollaiseen pakkotyöhön.
- lihatipunen
bdffghhfg kirjoitti:
Pointti ei olekaan se, kuinka paljon tai vähän joutuu huhkimaan, vaan se, että vain toinen sukupuoli ylipäätään joutuu sukupuolensa takia tuollaiseen pakkotyöhön.
Olishan se tietty mukavampi maata sohvalla ja syljeskellä kattoon...
- bffvfdfddb
lihatipunen kirjoitti:
Olishan se tietty mukavampi maata sohvalla ja syljeskellä kattoon...
Ai sitä mitä te naiset juurikin saatte tuossa iässä tehdä ilman mitään velvoitteita?
- lihatipunen
bffvfdfddb kirjoitti:
Ai sitä mitä te naiset juurikin saatte tuossa iässä tehdä ilman mitään velvoitteita?
Olisit ilmeisesti halunnut syntyä naiseksi kateudesta päätellen. Ei kai siellä armeijassa ole nykyään edes kovin rankkaa?
- bncvbvcbcvbc
lihatipunen kirjoitti:
Olisit ilmeisesti halunnut syntyä naiseksi kateudesta päätellen. Ei kai siellä armeijassa ole nykyään edes kovin rankkaa?
Koita nyt jo saatana tajuta, että pointti ei ole se, onko armeijassa tai sivarissa "rankkaa". Pointti on tasa-arvo-ongelma. Naiset saavat vapaasti elää elämäänsä nuorina, kun miehillä on tuo sukupuoleen perustuva pakkopalvelus. On täysin sivuseikka, onko armeijassa rankaa tai ei, tuskin se yhdellekään terveelle miehelle on liian rankkaa sivarista puhumattakaan. Mutta miksi muka vain toisen sukupuolen pitää rauhan aikana palvella maataan, kun kuitenkin yhteiskunnan palvelut ja edut ovat myös yhtä lailla sen palvelemattoman sukupuolen ulottuvilla? Miksi tämä sama asia pitää vääntää rautalangasta joka kerta uudelleen ja uudelleen? Te naiset ette edes yritä ymmärtää tätä asian ydintä.
Kiteytettynä vielä: Ongelma ei ole pakkopalveluksen (armeija/sivari) rankkuus, vaan nykyjärjestelmään liittyvä räikeä tasa-arvo-ongelma. - lihatipunen
bncvbvcbcvbc kirjoitti:
Koita nyt jo saatana tajuta, että pointti ei ole se, onko armeijassa tai sivarissa "rankkaa". Pointti on tasa-arvo-ongelma. Naiset saavat vapaasti elää elämäänsä nuorina, kun miehillä on tuo sukupuoleen perustuva pakkopalvelus. On täysin sivuseikka, onko armeijassa rankaa tai ei, tuskin se yhdellekään terveelle miehelle on liian rankkaa sivarista puhumattakaan. Mutta miksi muka vain toisen sukupuolen pitää rauhan aikana palvella maataan, kun kuitenkin yhteiskunnan palvelut ja edut ovat myös yhtä lailla sen palvelemattoman sukupuolen ulottuvilla? Miksi tämä sama asia pitää vääntää rautalangasta joka kerta uudelleen ja uudelleen? Te naiset ette edes yritä ymmärtää tätä asian ydintä.
Kiteytettynä vielä: Ongelma ei ole pakkopalveluksen (armeija/sivari) rankkuus, vaan nykyjärjestelmään liittyvä räikeä tasa-arvo-ongelma.Hermoistuitko siellä armeijassakin noin?
- lihatipunen
bncvbvcbcvbc kirjoitti:
Kiteytettynä vielä: Ongelma ei ole pakkopalveluksen (armeija/sivari) rankkuus, vaan nykyjärjestelmään liittyvä räikeä tasa-arvo-ongelma.Niin ja miten se muuten "palvelee maata" millään tavalla jos tyypit leikkii sotaa? Ei ole muuten naisten keksintö varmastikaan asevelvollisuus. Valita sille, joka on se keksinytkin.
- bbbbhvhhg
lihatipunen kirjoitti:
Hermoistuitko siellä armeijassakin noin?
Miksi viet keskustelua tahallasi henkilökohtaiselle tasolle? Eikö kantti kestä keskustella aiheesta? Huomaat olevasi altavastaajana (kuten naiset aina ovat tästä aiheesta keskustellessa), ja siksi alennut tuohon epätoivoiseen taktiikkaan.
- lihatipunen
bbbbhvhhg kirjoitti:
Miksi viet keskustelua tahallasi henkilökohtaiselle tasolle? Eikö kantti kestä keskustella aiheesta? Huomaat olevasi altavastaajana (kuten naiset aina ovat tästä aiheesta keskustellessa), ja siksi alennut tuohon epätoivoiseen taktiikkaan.
Minä en edelleenkään ole asevelvollsuutta keksinyt joten ei ole mitään keskusteltavaa.
Olen kyllä tosin ollut aina sitä mieltä, että Suomessakin voisi olla palkka-armeija.
Nyt pitää mennä nukkumaan, että jaksaa palvella kaltaisiasi vänkääjiä ja valittajia huomenna töissä. - EdesUnissa
lihatipunen kirjoitti:
Minä en edelleenkään ole asevelvollsuutta keksinyt joten ei ole mitään keskusteltavaa.
Olen kyllä tosin ollut aina sitä mieltä, että Suomessakin voisi olla palkka-armeija.
Nyt pitää mennä nukkumaan, että jaksaa palvella kaltaisiasi vänkääjiä ja valittajia huomenna töissä.Palkka-armeija on huonoin mahdollinen vaihtoehto. Se kuulostaa hyvältä kun sitä ei tarvita, mutta kun sitä tarvitaan ei sitä enää ole. Asevelvollisuus armeija on paras mahdollinen turva kansalaisille, sillä siellä jokainen sotilas puolustaa omaa kotiaan ja perhettään. Sitä ei voi myöskään kääntää omaa kansaa vastaan, kuten palkka-armeijan.
Vaikka Suomi on poikkeus Euroopassa asevelvollisuus armeijallaan, niin on syytä muistaa että se on kouluttanut Suomeen Euroopan suurimman reservin sotilaita. Se antaa turvaa tämmöiselle pienelle maalle. Lisäksi se on edullinen kansantaloudelle. EdesUnissa kirjoitti:
Palkka-armeija on huonoin mahdollinen vaihtoehto. Se kuulostaa hyvältä kun sitä ei tarvita, mutta kun sitä tarvitaan ei sitä enää ole. Asevelvollisuus armeija on paras mahdollinen turva kansalaisille, sillä siellä jokainen sotilas puolustaa omaa kotiaan ja perhettään. Sitä ei voi myöskään kääntää omaa kansaa vastaan, kuten palkka-armeijan.
Vaikka Suomi on poikkeus Euroopassa asevelvollisuus armeijallaan, niin on syytä muistaa että se on kouluttanut Suomeen Euroopan suurimman reservin sotilaita. Se antaa turvaa tämmöiselle pienelle maalle. Lisäksi se on edullinen kansantaloudelle.En kyllä usko mitenkään, että sitä palkka-armeijaa voisi käyttää omaa kansaa vastaan. Tosin siinä mielessä nykyinen asevelvolisuus on kyllä epätasa-arvoinen, kun se ei koske naisia mitenkään ja pakottaa miehet pois työelämästä/opiskeluista vähintään puoleksi vuodeksi.
EdesUnissa kirjoitti:
Palkka-armeija on huonoin mahdollinen vaihtoehto. Se kuulostaa hyvältä kun sitä ei tarvita, mutta kun sitä tarvitaan ei sitä enää ole. Asevelvollisuus armeija on paras mahdollinen turva kansalaisille, sillä siellä jokainen sotilas puolustaa omaa kotiaan ja perhettään. Sitä ei voi myöskään kääntää omaa kansaa vastaan, kuten palkka-armeijan.
Vaikka Suomi on poikkeus Euroopassa asevelvollisuus armeijallaan, niin on syytä muistaa että se on kouluttanut Suomeen Euroopan suurimman reservin sotilaita. Se antaa turvaa tämmöiselle pienelle maalle. Lisäksi se on edullinen kansantaloudelle.Pitäisi liittyä Natoon jolloin saadaan liittolaisia taakse, ja siirtyä valikoivaan asepalvelukseen, jonne otetaan vain pieni osa ikäluokasta. Vastaavasti päivärahat ja muut porkkanat voisivat olla suurempia.
Kaikki nyt eivät todellakaan sovellu sotilaiksi, eikä mitään avustaviakaan hommia löydy kaikille, joten tavoite koko ikäluokan kouluttamisesta sotimaan on hölmö.
Ennen Wanhaan oli kansakoulussa sellainen aine kuin kansalaistaito.
Kanervan luettelemat asiat ovat tietoja ja osaamista, jotka jokaisen pitäisi osata ja hallita, sukupuolesta tai vakaumuksesta riippumatta. Miksi ei kansalaistaitoja voisi taas sisällyttää peruskoulun opetussuunnitelmaan?- lihatipunen
Mun muistaakseni minulkakin oli vielä kansalaistaitoa peruskoulussa. Nykyään ei enää varmastikaan.
- SuomiPojatFeidaa
Eikö maanpuolustus ollutkaan kunnia-asia, vai mistä älämölö?
- bdfdfbbdb
Sellaisen maan kohdalla, joka kohtelee kansalaisiaan noin eriarvoisesti sukupuolen perusteella, joutuu kyllä ihan tosissaan miettimään, että onko. Siihen kun lisätään kaikki muutkin naisten etuoikeudet ja suosimiset tässä maassa, niin jaa-a.
- lihatipunen
bdfdfbbdb kirjoitti:
Sellaisen maan kohdalla, joka kohtelee kansalaisiaan noin eriarvoisesti sukupuolen perusteella, joutuu kyllä ihan tosissaan miettimään, että onko. Siihen kun lisätään kaikki muutkin naisten etuoikeudet ja suosimiset tässä maassa, niin jaa-a.
Kerropa nyt (taas kerran) ne naisten etuoikeudet? Mitä muka ei miehillä ole.
- bvvbbggbb
lihatipunen kirjoitti:
Kerropa nyt (taas kerran) ne naisten etuoikeudet? Mitä muka ei miehillä ole.
Tässä jotain noin aluksi.
http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/32605-miesten-tasa-arvo-ongelmien-top-10 - SuomiPojatFeidaa
bdfdfbbdb kirjoitti:
Kyllä niitä kiintiöitä taitaa enemmän pojille olla, että edes jotenkin pysyisivät mukana.
Millä muulla tavoin naisia täällä epäoikeudenmukaisesti suositaan ja pidetään etuoikeutettuina?
Ja ihan oikeita ja perusteltuja juttuja sitten, eikä uhmaikäisen kitinää kiitos. - bfbfbbgfgf
SuomiPojatFeidaa kirjoitti:
Kyllä niitä kiintiöitä taitaa enemmän pojille olla, että edes jotenkin pysyisivät mukana.
Millä muulla tavoin naisia täällä epäoikeudenmukaisesti suositaan ja pidetään etuoikeutettuina?
Ja ihan oikeita ja perusteltuja juttuja sitten, eikä uhmaikäisen kitinää kiitos.Mistä kiintiöistä puhut? Ja jos sellaisia kerran tarvitaan "poikien pitämiseksi edes jotenkin mukana", niin mistähän se sitten kertoo?
Oli niin tai näin olen jo alkanut valmistautunut vastaavaiseen koska haluan lapsieni olevan aina turvassa jos jotain tapahtuu olisi kyky toimia luonnossa.
- Totuuss
99% naisista ei selviäisi asepalveluksesta. Ovat liian heikkoja siihen. Naisille oma asepalvelus on turhaa, naisten pitäisi kokea sama palvelus kun miehet.
- lihatipunen
Eipä kyllä selviä monet nykyiset pullamössösukupolven pojatkaan. Eiks naiselle asepalvelus ole ihan samanlainen kuin miehillekin?
Mulle on ihan sama onko joku käynyt armeijan vai ei, koska se ei mielestäni tee "pojista miehiä" kuten väitetään. - Wulwawa
Miksi naisille pitäisi laittaa samanlainen asepalvelu kuin miehille, kun sinun mukaasi 99% ei siitä kuitenkaan selviäisi? Jotain tolkkua näihin juttuihin.
- hahhaaaa
Kateus naisia kohtaan puhuu taas.
- höhöhöhöhöhöh
Sinun mielestäsi "Naisen euro on 80 senttiä" -mantra ei sitten tietenkään ole kateutta, vaan päättäväistä ja ihailtavaa tasa-arvon puolesta puhumista?
- hahhhaaaaa
höhöhöhöhöhöh kirjoitti:
Sinun mielestäsi "Naisen euro on 80 senttiä" -mantra ei sitten tietenkään ole kateutta, vaan päättäväistä ja ihailtavaa tasa-arvon puolesta puhumista?
Miehet on kateellisia niitä 80 sentistäkin.
Tämäkin viestiketju sai alkunsa kateudesta naista kohtaan.
- 1d23f123123d
Ei tarvihe, hyvä että joku osa kansasta on inttipaskasta vapaa niin he saavat sitten korjata intissä hulluuntuneita kansalaisia.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 28826874
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?482294- 2011630
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1541550Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien351341- 341311
- 1221018
Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30932Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex89869Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit
Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t81810