vaan voi jopa aiheuttaa sen.
Tämä tiedoksi ätmikäisille,,jotka syyttävät masennuksestaan naisettomuuttaan.
http://www.hs.fi/elama/art-2000005287416.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=2&utm_source=tf-other&share=b3c3b46d1d26eda74c990b26f0ed06bf
Parisuhde ei välttämättä paranna masennukselta
73
801
Vastaukset
- hänolinuorempisilloin
Hänellä on omakohtainen kokemus sellaisesta.
- eimikäänuutinen
Tietysti se voi aiheuttaa masennusta jos toinen ei arvosta sua ja kohtelee sua huonosti sehän on päivän selvää.
Voi mennä näinkin, mutta kyllä se ihan itsestään kiinni, antaako vastoinkäymisten masentaa. Monelle on vaikea myöntää, että hyvä olo lähtee itsestä, ei siitä toisesta. Mutta on helpompi jäädä märehtimään itsesääliin kuin tehdä jotain. Ja masentunut saa sympatiaa, voi että, kun on niin vaikeaa.
- narsu.narskuttaa
elämänpeli1 kirjoitti:
Voi mennä näinkin, mutta kyllä se ihan itsestään kiinni, antaako vastoinkäymisten masentaa. Monelle on vaikea myöntää, että hyvä olo lähtee itsestä, ei siitä toisesta. Mutta on helpompi jäädä märehtimään itsesääliin kuin tehdä jotain. Ja masentunut saa sympatiaa, voi että, kun on niin vaikeaa.
Sanoo kylmä narsisti.
Sovitaan niin, mutta minulta on ihan turha odottaa myötätuntoa, jos itse kämmii elämänsä ja siitä sitten masentuu. Selkainen ihminen tarvitsee kunnon potkun persauksiin ennemmin kuin paapomista.
elämänpeli1 kirjoitti:
Sovitaan niin, mutta minulta on ihan turha odottaa myötätuntoa, jos itse kämmii elämänsä ja siitä sitten masentuu. Selkainen ihminen tarvitsee kunnon potkun persauksiin ennemmin kuin paapomista.
.. Sun kaltaiset vaan voi olla monesti niitä jotka Kämmivät Toisten Elämät.. ;P
.. Ja kantsii sit vähän katsoa, että ketä "potkii".. Se voi olla, että tulee VastaPallona kovemmin takaisin.. Jopa silloin, jos/kun "potkii" jotain joka ei pysty/osaa puolustautua tietynkaltaisilta.. Meinaa jotkut eivät vain tyydy katselemaan sivusta Outoilua&Persestelyä.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Sun kaltaiset vaan voi olla monesti niitä jotka Kämmivät Toisten Elämät.. ;P
.. Ja kantsii sit vähän katsoa, että ketä "potkii".. Se voi olla, että tulee VastaPallona kovemmin takaisin.. Jopa silloin, jos/kun "potkii" jotain joka ei pysty/osaa puolustautua tietynkaltaisilta.. Meinaa jotkut eivät vain tyydy katselemaan sivusta Outoilua&Persestelyä.. ;PEiköhän se outoilu ja perseily ole enemmän sinun juttu. Just tuollainen jeesusteleva lässytys erottaa akat ja miehet toisistaan.
elämänpeli1 kirjoitti:
Eiköhän se outoilu ja perseily ole enemmän sinun juttu. Just tuollainen jeesusteleva lässytys erottaa akat ja miehet toisistaan.
.. Se on just sun kaltaisten Jutska.. Sun kaltaiset Jantterit aistii nopeasti.. Ja se saa NiskaKarvat nousemaan pystyyn.. ;P
.. Juuh.. Harmi, kun OmaaTuntoa ja SelkäRankaa ei saa Siirrännäisenä, jonka voisi vaikka väkisin asentaa sun kaltaisille.. Tunnistettaessa.. ;D.. Noh, Nilviäisilläkin on (varmaan?) joku tarkoitus.. ;D
Mut joo.. Onneksi kaikilla on mahdollisuus valita, että kuinka paljon/usein on Nilviäisten kanssa tekemisissä.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Se on just sun kaltaisten Jutska.. Sun kaltaiset Jantterit aistii nopeasti.. Ja se saa NiskaKarvat nousemaan pystyyn.. ;P
.. Juuh.. Harmi, kun OmaaTuntoa ja SelkäRankaa ei saa Siirrännäisenä, jonka voisi vaikka väkisin asentaa sun kaltaisille.. Tunnistettaessa.. ;D.. Noh, Nilviäisilläkin on (varmaan?) joku tarkoitus.. ;D
Mut joo.. Onneksi kaikilla on mahdollisuus valita, että kuinka paljon/usein on Nilviäisten kanssa tekemisissä.. ;POmaatuntoa ja selkärankaa? Vahinko, ettei sulle ole synnyinlahjaksi annettu aivoja. Vois tuohon tekstiinkin tulla jotain järkeä. Mut jos sinä olet näitä herranterttuja, joille säilykepurkin avaaminenkin aiheuttaa masennusta, niin eihän sille sitten mitään voi. Toiset vain eivät pysty käsittelemään ongelmiaan ilman pilleripurkkia, turha siitä on muita syytellä kuin itseään.
elämänpeli1 kirjoitti:
Omaatuntoa ja selkärankaa? Vahinko, ettei sulle ole synnyinlahjaksi annettu aivoja. Vois tuohon tekstiinkin tulla jotain järkeä. Mut jos sinä olet näitä herranterttuja, joille säilykepurkin avaaminenkin aiheuttaa masennusta, niin eihän sille sitten mitään voi. Toiset vain eivät pysty käsittelemään ongelmiaan ilman pilleripurkkia, turha siitä on muita syytellä kuin itseään.
.. Just.. Tuollaisesta asiastahan me puhuttiinkin AlunPerin?.. Noh, ihan tyypillistä NarsunMarsun "taktiikkaa".. ;D
.. Ei maksa vaivaa tuhlata aikaa&energiaa tuollaiseen pelleen.. ;D
.. Vastailen toki sulle Kevyesti ja PuoliHuolimattomasti takaisin.. Jos ja Kun persestelysi&outoilusi jatkuu.. Niin kuin luultavasti jatkuu.. Ihan vain "kohteliaisuuttani".. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Just.. Tuollaisesta asiastahan me puhuttiinkin AlunPerin?.. Noh, ihan tyypillistä NarsunMarsun "taktiikkaa".. ;D
.. Ei maksa vaivaa tuhlata aikaa&energiaa tuollaiseen pelleen.. ;D
.. Vastailen toki sulle Kevyesti ja PuoliHuolimattomasti takaisin.. Jos ja Kun persestelysi&outoilusi jatkuu.. Niin kuin luultavasti jatkuu.. Ihan vain "kohteliaisuuttani".. ;DKuvitteletko sen olevan jonkinlainen tappio minulle? Ainakin kovasti koetat itsellesi uskotella niin. Voit rauhassa jatkaa huomionhakua palstalla, ei se minulta ole pois. Mutta tiedoksi, narsismi on jotain ihan muuta kuin eriävän mielipiteen kertominen. Narsismiahan sinä varmaan tuolla narskumarsulla tarkoitat. Pitäisi olla suomennos mukana, kun normi-ihmiset ei ymmärrä tuolaista apukoulun kielioppia.
elämänpeli1 kirjoitti:
Kuvitteletko sen olevan jonkinlainen tappio minulle? Ainakin kovasti koetat itsellesi uskotella niin. Voit rauhassa jatkaa huomionhakua palstalla, ei se minulta ole pois. Mutta tiedoksi, narsismi on jotain ihan muuta kuin eriävän mielipiteen kertominen. Narsismiahan sinä varmaan tuolla narskumarsulla tarkoitat. Pitäisi olla suomennos mukana, kun normi-ihmiset ei ymmärrä tuolaista apukoulun kielioppia.
.. Ihme Jorinaa&Horinaa.. Taas.. ;D
.. Opettele itse seuraamaan keskustelua.. Äläkä yritä viedä asiaa pois alkuperäisestä aiheesta ja/tai muutenkaan vääristellä asioita.. ;P
.. Kommenttisi oli vain jotain outoa ininää.. Mut sopii hyvin "kaavaan".. ;D
Monet nostavat parisuhteen hienouden aina vain korkeammalle jalustalle ajan kuluessa. Oikeasti parisuhde ei kuitenkaan ole pelkkää ruusuilla tanssimista, vaikka jossain vaiheessa saattaa tuntua siltä. Tietysti voi myös olla niin, että olen ollut jo liian kauan yksin, ja haluan tällä tavalla lievittää pettymystä, joka on aiheutunut siitä, että naiset eivät ole halunneet seurustella kanssani.
- kaisanoasaa
Kyllä se minut parantaisi heti kun saisi hellyyttä ja seksiä.
- ettävoisitparemmin
Saahan sen sanoa ja toivotaan että saat sen mitä haluat.
Arveletko olevasi onnellinen hellyydellä ja seksillä? Et tarvitse sitten enää mitään muuta?
- Oliko.tyhmää.neuvoa
"kaisanoasaa "
Saa kai kysyä eikö suomalaismiehellä leikkaa?
Sinulle vastaa monta naispuolista, osalla on jopa kirjautuminen, siis Suomi24:n sähköpostiin voisi tuota kautta jotain ystävällistä asiaa laittaa. Kertoo, mistä huomasi ja kiinnostui. - kaisanoasaa
elisakettu kirjoitti:
Arveletko olevasi onnellinen hellyydellä ja seksillä? Et tarvitse sitten enää mitään muuta?
Tinsakin kelpaa, jos pillu on liikaa pyydetty.
- pillu.parantaa
Ei paranna jos nainen pihtaa. Pillu parantaa masennuksen kyllä.
- 23456
Ja sinulla on asiasta kokemusta, niinkö?
- Nicitönnä
Totta. Parisuhteeseen ei kannata ryhtyä kenen kanssa vaan, kunhan vaan joku on. Se joku voi viedä mielenterveyden ja kyvyn elää enää normaalin ihmisen tavoin, huoletonna luottaen ja luottavaisin mielin.
Samaa mieltä siinä, ettei pidä ryhtyä parisuhteeseen vain sen takia, ettei olisi yksin. Mutta ei kukaan vie mielenterveyttä, jos itse on tasapainossa itsensä kanssa, pitää osata irtautua kun alkaa ahdistaa.
elämänpeli1 kirjoitti:
Samaa mieltä siinä, ettei pidä ryhtyä parisuhteeseen vain sen takia, ettei olisi yksin. Mutta ei kukaan vie mielenterveyttä, jos itse on tasapainossa itsensä kanssa, pitää osata irtautua kun alkaa ahdistaa.
Niinpä oikeassa olet, nuoret (toisinaan vanhemmatkin) vaan monesti ottaa karille ajautuvat suhteensa niin raskaasti. Ettei meinaa mielenterveys riittää, siksi juuri kuten sanot ettei olla vielä tasapainossa itsensä eikä ympäriövän elänmänkään kanssa. :)
Epätoivoiset teot ja haavat jotka tuntuu seuraavan läpi koko elämän, huonojen suhteiden seurauksena.
- Totuuss
Kyllä se elämänlaatua parantaa jos olis joku joka välittäis. Mutta ei ätmistä välitä ketään, toivovat varmaan että kuolisin pois niin ei rasittuisi yhteinskunta niin paljon.
Varmaan siinä tapauksessa ehdottomasti, että olet parisuhteessa jossa välitetään. Mutta olis hölmöä ajatella, että parisuhde automaattisesti tarkoittaa välittämistä. Monelle se on vain kulissi.
Tottakai olis mukavaa, että mahdollisimman moni ellei kaikki voisi tuntea itsensä rakastetuksi ja halutuksi. Välitetyksi. Uskon vilpittömästi, että rakkaus parantaa monia haavoja ja yleisesti ihmisten elämänlaatua, ihan dominoefektin laillakin.
Onnelliset ihmiset harvoin uhkaa muiden onnellisuutta ja elämää.muhkee_muhku kirjoitti:
Varmaan siinä tapauksessa ehdottomasti, että olet parisuhteessa jossa välitetään. Mutta olis hölmöä ajatella, että parisuhde automaattisesti tarkoittaa välittämistä. Monelle se on vain kulissi.
Tottakai olis mukavaa, että mahdollisimman moni ellei kaikki voisi tuntea itsensä rakastetuksi ja halutuksi. Välitetyksi. Uskon vilpittömästi, että rakkaus parantaa monia haavoja ja yleisesti ihmisten elämänlaatua, ihan dominoefektin laillakin.
Onnelliset ihmiset harvoin uhkaa muiden onnellisuutta ja elämää.Parisuhde ei tee automaattisesti onnelliseksi, varsinkin jos sen solmii väärin perustein ja väärän ihmisen kanssa. Vahinko, että monet vain haluavat suhteen, ymmärtämättä sen vaatimuksia, halutaan vain ne hyvät puolet. Kuvitellaan, että seksiä, läheisyyttä, lämpöä, huolenpitoa saadaan tekemättä itse mitään vastineeksi. Jos löytää ihmisen, jonka kanssa homma toimii, silloin parisuhde tekee onnelliseksi. Mutta silloinkin ihmisen on pitänyt olla sinut itsensä kanssa, että kykenee parisuhteeseen.
Tuo sinun viimeinen lauseesi kiinnitti huomioni, noinhan sen pitäisi mennä. Mutta yllättävän monesti onnellisen ihmisen tai pariskunnan onnellisuus koetaan uhkaksi ja yritetään kaikin keinoin saada onnellinen ymmärtämään, ettei olotila tule olemaan kestävä. Moni on murheissa mukana, mutta ei osaa iloita mukana, kun siihen on aihetta.elämänpeli1 kirjoitti:
Parisuhde ei tee automaattisesti onnelliseksi, varsinkin jos sen solmii väärin perustein ja väärän ihmisen kanssa. Vahinko, että monet vain haluavat suhteen, ymmärtämättä sen vaatimuksia, halutaan vain ne hyvät puolet. Kuvitellaan, että seksiä, läheisyyttä, lämpöä, huolenpitoa saadaan tekemättä itse mitään vastineeksi. Jos löytää ihmisen, jonka kanssa homma toimii, silloin parisuhde tekee onnelliseksi. Mutta silloinkin ihmisen on pitänyt olla sinut itsensä kanssa, että kykenee parisuhteeseen.
Tuo sinun viimeinen lauseesi kiinnitti huomioni, noinhan sen pitäisi mennä. Mutta yllättävän monesti onnellisen ihmisen tai pariskunnan onnellisuus koetaan uhkaksi ja yritetään kaikin keinoin saada onnellinen ymmärtämään, ettei olotila tule olemaan kestävä. Moni on murheissa mukana, mutta ei osaa iloita mukana, kun siihen on aihetta.Niin, se onkin aika usein havaittu itsekin, ettei onnessa osata olla niin hyvin hengessä mukana, kuin surussa. Mutta kun nyt ajattelen ketä tahansa ihmistä tuttua tai ventovierasta, mikä on mullekkaan parempaa kun sen toisen ihmisen onnellisuus. Eihän se mun onnellisuuttani multa vie, jos joku muukin saa olla onnellinen tai on juuri silloin minuakin onnellisempi. Pahan olon ei tarvi tarttua kaikkiin ja saastuttaa kaikkia. Ei edes silloin, kun mulla on paha olla.
Sehän on vain ja ainoastaan hyvä, että ihmisillä on hyvä olla ja ovat onnellisia. Mä koen ihmisten onnen juurikin asiana, joka lisää onnea tavalla tai toisella mullakin. Sillä heillä harvoin on tosiaan mitään syytä aiheuttaa pahaa ympärilleen. Onnelliset ihmiset yleensä löytää rauhan ja arvostaa muidenkin rauhaa.
Teeskentelijät on sitten oma lukunsa, jotka teeskentelee onnellista ja rauhaisaa. Joilla on oikeasti paha olla, mutta kulissien takana tehdään koiruuksia muille. Toivotaan pahaa jne.muhkee_muhku kirjoitti:
Niin, se onkin aika usein havaittu itsekin, ettei onnessa osata olla niin hyvin hengessä mukana, kuin surussa. Mutta kun nyt ajattelen ketä tahansa ihmistä tuttua tai ventovierasta, mikä on mullekkaan parempaa kun sen toisen ihmisen onnellisuus. Eihän se mun onnellisuuttani multa vie, jos joku muukin saa olla onnellinen tai on juuri silloin minuakin onnellisempi. Pahan olon ei tarvi tarttua kaikkiin ja saastuttaa kaikkia. Ei edes silloin, kun mulla on paha olla.
Sehän on vain ja ainoastaan hyvä, että ihmisillä on hyvä olla ja ovat onnellisia. Mä koen ihmisten onnen juurikin asiana, joka lisää onnea tavalla tai toisella mullakin. Sillä heillä harvoin on tosiaan mitään syytä aiheuttaa pahaa ympärilleen. Onnelliset ihmiset yleensä löytää rauhan ja arvostaa muidenkin rauhaa.
Teeskentelijät on sitten oma lukunsa, jotka teeskentelee onnellista ja rauhaisaa. Joilla on oikeasti paha olla, mutta kulissien takana tehdään koiruuksia muille. Toivotaan pahaa jne.On siinä sekin, että itse koen onnelliset ihmiset jollain tavalla turvallisiksi. Turvallisemmiksi kuin onnettomat ihmiset. Voi olla harhaa, mutta tähän saakka elämää olen havainnut oikeasti onnelliset ihmiset turvallisiksi ja hyvää mieltä ja oloa ympärilleen lisääviksi. Ei sitä kuluttaviksi ja syöviksi...
muhkee_muhku kirjoitti:
On siinä sekin, että itse koen onnelliset ihmiset jollain tavalla turvallisiksi. Turvallisemmiksi kuin onnettomat ihmiset. Voi olla harhaa, mutta tähän saakka elämää olen havainnut oikeasti onnelliset ihmiset turvallisiksi ja hyvää mieltä ja oloa ympärilleen lisääviksi. Ei sitä kuluttaviksi ja syöviksi...
Onnellinen ja iloinen ihminen saa ympärillään olevat ihmiset hyvälle tuulelle samoin kuin pahantuulinen saa muutkin pahalle tuulelle. Kyllä minäkin mieluummin vietän aikaa onnellisilta vaikuttavien ihmisten kanssa, vaikkei itsellä meniskään kovin hyvin. Katkeruus ja pahansuopuus kuluttaa omiakin voimavaroja.
- varmastimasentaa
Niin kun naiset pettää, ja sitten kauppareissulla sikaniskabodarit ja matut tulee vaimolle ehdottelemaan, että "muistatkos silloin yhden kerran, koska otetaan uudestaan". Kyllähän se masentaa kun tajuaa joutuneensa pilkankohteeksi yleisen polkupyörän kanssa.
- rumuuseiparanna
Parisuhde ruman kanssa ei paranna
ihan sama kenen kanssa olet mutta viisas pitää olla siis järkevyyttä.
Elämä yksinkin masentaaMinä taas viihdyn ilmeisesti liiankin hyvin yksin. Tarvitsen sen oman aikani, jolloin voin levätä, olla ihan rauhassa, pää nollilla. Jos siinä on silloin joku vieressä vaatimassa osaansa huomiosta, mä en jaksa. Taas pitää vääntää yhden "läheisriippuvaisen" kanssa tästä iänikuisesta asiasta. Mun täytyy saada olla välillä rauhassa. Siltikin, ettei toiselle olisi ollut aikaa koko viikkona. Saakeli, kun ei mee jakeluun, vaikka miten asian olen ilmaissut. Kai noi ripustautujat sitten luulee, että muutun toisenlaiseksi. Eikä se sitä tarkoita, ettenkö jostain pitäisi, jos tarvitsen sen oman aikani.
LinerT.2 kirjoitti:
Minä taas viihdyn ilmeisesti liiankin hyvin yksin. Tarvitsen sen oman aikani, jolloin voin levätä, olla ihan rauhassa, pää nollilla. Jos siinä on silloin joku vieressä vaatimassa osaansa huomiosta, mä en jaksa. Taas pitää vääntää yhden "läheisriippuvaisen" kanssa tästä iänikuisesta asiasta. Mun täytyy saada olla välillä rauhassa. Siltikin, ettei toiselle olisi ollut aikaa koko viikkona. Saakeli, kun ei mee jakeluun, vaikka miten asian olen ilmaissut. Kai noi ripustautujat sitten luulee, että muutun toisenlaiseksi. Eikä se sitä tarkoita, ettenkö jostain pitäisi, jos tarvitsen sen oman aikani.
Ripustautuja ja läheisriippuvainen, pahimmat ominaisuudet, jotka mahdollisessa kumppanissa vain voi olla. Minulle oma tila ja oma aika on tärkeää, en jaksa olla sosiaalinen päivästä toiseen, varsinkin jos se toinen suurinpiirtein haluaa vessaankin mukaan, ettei sekunttiakaan mene hukkaan yhteisestä ajasta. Kun puhelin hälyttää,tietää, että tämä takiainen siellä kyselee, että missä olet, mitä teet, koska tavataan. Silloin tulee mieleen, että yksin on todellakin hyvä olla.
elämänpeli1 kirjoitti:
Ripustautuja ja läheisriippuvainen, pahimmat ominaisuudet, jotka mahdollisessa kumppanissa vain voi olla. Minulle oma tila ja oma aika on tärkeää, en jaksa olla sosiaalinen päivästä toiseen, varsinkin jos se toinen suurinpiirtein haluaa vessaankin mukaan, ettei sekunttiakaan mene hukkaan yhteisestä ajasta. Kun puhelin hälyttää,tietää, että tämä takiainen siellä kyselee, että missä olet, mitä teet, koska tavataan. Silloin tulee mieleen, että yksin on todellakin hyvä olla.
Aiiih... Just noin. Ja vielä puhelimen hälytyksestä, siellä on lisäksi linkki johonkin imelän ämälään musiikkikipaleeseen, joka sitten pitäis soittaa siinä helskatin kiireessä töiden lomassa. Mä kun en ole sellainen imeläromanttikko, mua alkaa etomaan ja ahdistamaan, etenkin kaiken aikasemman keskustelun päälle, kun ei vaan mene ymmärrykseen sille toiselle.
Iso vika siis mussakin, mutta mä olen tällainen. Mulle ei noi lepertelyt uppoa. Ne on ihan muut asiat, jotka muhun vaikuttaa. Ne on niitä oikeampia juttuja, arjen asioita.
Kiitos ymmärryksestä, mä tarvitsin just tuota tähän kohtaan :)LinerT.2 kirjoitti:
Minä taas viihdyn ilmeisesti liiankin hyvin yksin. Tarvitsen sen oman aikani, jolloin voin levätä, olla ihan rauhassa, pää nollilla. Jos siinä on silloin joku vieressä vaatimassa osaansa huomiosta, mä en jaksa. Taas pitää vääntää yhden "läheisriippuvaisen" kanssa tästä iänikuisesta asiasta. Mun täytyy saada olla välillä rauhassa. Siltikin, ettei toiselle olisi ollut aikaa koko viikkona. Saakeli, kun ei mee jakeluun, vaikka miten asian olen ilmaissut. Kai noi ripustautujat sitten luulee, että muutun toisenlaiseksi. Eikä se sitä tarkoita, ettenkö jostain pitäisi, jos tarvitsen sen oman aikani.
Noh ei korvaa puolisoa vaikka sukulaiset ja muuten läheiset ovat rinnalla,näin äitini sanoi. Se haliminen ja valiin lihaa saaminen siltä mieheltä ovat hänen kriteerinsä , eikä tarvitse olla yhdessä tai asua yhdessä.
Ehkä sinun pitää hetki stoppi ja istuttaa vain pöydän ääreen ja istuutua ilmaista tämä selkeämmin. Voit muistuttaa jos tämä olisi helppoa,et tekisi tästä näin virallista rajojen selvittelyä.
Jos ei kykene, sinun pitää muistuttaa sitä asiaa mitä järkeä on suhteessa missä voi huonosti.
Minusta nämä on paljon helpompia suhteen alussa selvittää ennen kuin joudut omasi henkesi eestä pelkään
Vakavasti selvitettävä ei se ole kiva kun ahdistaa ei se, silloin tunnu hyvälle.valtakunta kirjoitti:
Noh ei korvaa puolisoa vaikka sukulaiset ja muuten läheiset ovat rinnalla,näin äitini sanoi. Se haliminen ja valiin lihaa saaminen siltä mieheltä ovat hänen kriteerinsä , eikä tarvitse olla yhdessä tai asua yhdessä.
Ehkä sinun pitää hetki stoppi ja istuttaa vain pöydän ääreen ja istuutua ilmaista tämä selkeämmin. Voit muistuttaa jos tämä olisi helppoa,et tekisi tästä näin virallista rajojen selvittelyä.
Jos ei kykene, sinun pitää muistuttaa sitä asiaa mitä järkeä on suhteessa missä voi huonosti.
Minusta nämä on paljon helpompia suhteen alussa selvittää ennen kuin joudut omasi henkesi eestä pelkään
Vakavasti selvitettävä ei se ole kiva kun ahdistaa ei se, silloin tunnu hyvälle.Jos yhtään viisas on kyllä se pitää ymmärtää ja nostamalla asian pöydälle. Ehkä tätä olisi hyvä käydä keskustelemalla kun sosiaalivaikeus on myös ihmisillä ongelma voisikohan sitä kuntouttaa.
valtakunta kirjoitti:
Jos yhtään viisas on kyllä se pitää ymmärtää ja nostamalla asian pöydälle. Ehkä tätä olisi hyvä käydä keskustelemalla kun sosiaalivaikeus on myös ihmisillä ongelma voisikohan sitä kuntouttaa.
Ehkä kuitenkin olisi parempi jos täytät sen sosiaalisen kaipuun kuin pyytämällä hankimaan pelikoneen ja riippuvuutta sellaiseeen tai kavereihin pistää. Yleensä normaalisti tämä ilmenee toisten päin että halutaan päästä siitä pelikoneesta eroon.😁
LinerT.2 kirjoitti:
Aiiih... Just noin. Ja vielä puhelimen hälytyksestä, siellä on lisäksi linkki johonkin imelän ämälään musiikkikipaleeseen, joka sitten pitäis soittaa siinä helskatin kiireessä töiden lomassa. Mä kun en ole sellainen imeläromanttikko, mua alkaa etomaan ja ahdistamaan, etenkin kaiken aikasemman keskustelun päälle, kun ei vaan mene ymmärrykseen sille toiselle.
Iso vika siis mussakin, mutta mä olen tällainen. Mulle ei noi lepertelyt uppoa. Ne on ihan muut asiat, jotka muhun vaikuttaa. Ne on niitä oikeampia juttuja, arjen asioita.
Kiitos ymmärryksestä, mä tarvitsin just tuota tähän kohtaan :)En yt näkisi mitenkään vikana jos ei uppoa imelyydet, itse ainakin arvostan ihmistä joka ei ole teeskentelyjen perään. Hassua muuten se että vaikka fanitetaan erilaisia arvoja meissä tuntuu olevan hirveän paljon samanlaisia ominaisuuksia kuitenkin, tuokin kertomasi siitä kuinka tarvitset omaa rauhaa on ihan minua.
valtakunta kirjoitti:
Vakavasti selvitettävä ei se ole kiva kun ahdistaa ei se, silloin tunnu hyvälle.Ei mun ole pakko olla kenenkään kanssa. Viihdyn yksinäni ihan liian hyvin, jotta alkaisin tekemään elämääni isommin vaikuttavia kompromisseja :)
Harmaaritari kirjoitti:
En yt näkisi mitenkään vikana jos ei uppoa imelyydet, itse ainakin arvostan ihmistä joka ei ole teeskentelyjen perään. Hassua muuten se että vaikka fanitetaan erilaisia arvoja meissä tuntuu olevan hirveän paljon samanlaisia ominaisuuksia kuitenkin, tuokin kertomasi siitä kuinka tarvitset omaa rauhaa on ihan minua.
Musta tuollaiset lepertelyt ja lässytykset ja kaikenmoiset lahjomiset on jotenkin epätoivoista roikkumista ja pakonomaista miellyttämisen tarvetta. No jos ollaan tapailtu tai seurusteltu 5 vuotta, niin sitten saattaa saada luvan lepertelyyn, joskus jouluna ja juhannuksena. Silloin se ehkä on jo uskottavaa, ehkä ;)
Minä arvostan ihan maanläheistä arjen tykkäämistä, ilman mitään kimalluksia ja fanfaareja. Ylisanat ja palvominen on vaan niin päälle liimattua. Kiusallista ja epäaitoa. Prkl...
Meidän arvoissa suurin ero on siinä, että minä annan toisten elää niin kuin haluavat ja elän itse mulle sopivalla tavalla. Sinä et antaisi toisten elää niin kuin heille sopii. ;)Harmaaritari kirjoitti:
En yt näkisi mitenkään vikana jos ei uppoa imelyydet, itse ainakin arvostan ihmistä joka ei ole teeskentelyjen perään. Hassua muuten se että vaikka fanitetaan erilaisia arvoja meissä tuntuu olevan hirveän paljon samanlaisia ominaisuuksia kuitenkin, tuokin kertomasi siitä kuinka tarvitset omaa rauhaa on ihan minua.
Vielä sun fiftari-fetissiisi. Tavallaan ymmärrän sen. Ihan näin itsestään huolta pitävänä naisena voin hiukan nyökytellä entiselle mies- ja naisrooleille. Siis kun nykyään mun ikäisillä miehillä on isommat tissit ja pehmeämpi takapuoli kuin mulla. Mä olen nykymiehiä paljon vahvempi, terveempi ja kestävämpi. Mulla on myös enemmän munaa ja selkärankaa. Kohta olen varmaan vielä karvaisempikin, kun muutaman vuoden päästä alkaa viikset kasvamaan, prkl. Ei oo hääviä näin naisenakaan. Enkä ole ainoa nainen joka näkee samalla tavalla..
LinerT.2 kirjoitti:
Ei mun ole pakko olla kenenkään kanssa. Viihdyn yksinäni ihan liian hyvin, jotta alkaisin tekemään elämääni isommin vaikuttavia kompromisseja :)
Olemme kaikki erilaisia minun tavoite olla riippumaton
valtakunta kirjoitti:
Ehkä kuitenkin olisi parempi jos täytät sen sosiaalisen kaipuun kuin pyytämällä hankimaan pelikoneen ja riippuvuutta sellaiseeen tai kavereihin pistää. Yleensä normaalisti tämä ilmenee toisten päin että halutaan päästä siitä pelikoneesta eroon.😁
Siihen vain kykenen kun omani elämäni ohjat saan käsiini
valtakunta kirjoitti:
Ja sillä olen todella itseäni kuntoutetaan ja lukemaan
- 12121212121212
LinerT.2 kirjoitti:
Vielä sun fiftari-fetissiisi. Tavallaan ymmärrän sen. Ihan näin itsestään huolta pitävänä naisena voin hiukan nyökytellä entiselle mies- ja naisrooleille. Siis kun nykyään mun ikäisillä miehillä on isommat tissit ja pehmeämpi takapuoli kuin mulla. Mä olen nykymiehiä paljon vahvempi, terveempi ja kestävämpi. Mulla on myös enemmän munaa ja selkärankaa. Kohta olen varmaan vielä karvaisempikin, kun muutaman vuoden päästä alkaa viikset kasvamaan, prkl. Ei oo hääviä näin naisenakaan. Enkä ole ainoa nainen joka näkee samalla tavalla..
Olen kirjoittanut aiheesta ennenkin, mutta toistetaan asia:
Ongelma on siinä että naiset haluavat samanaikaisesti itse olla kuin miehet, ja sitten kuitenkin parisuhdemielessä olla naisia mieheen _verrattuna_.
Tuo on sama kuin miehet alkaisivat käyttämään hameita ja pyrkimään kodin hengiksi jotka keskustelevat muodista ja meikkaamisesta, mutta sitten vaatisivat että naisen pitää olla naisellinen mieheen _verrattuna_.
Vähän hankala yhdistelmä jos naiset vihaavat sukupuolirooleja elämässä mutta kuitenkin suhteessa rakastavat niitä. Ja, samanaikaisesti, ovat sitä mieltä että nainen voi olla mitä tahansa mutta miehen tulee olla mies sillä perinteisellä tavalla. Miesten asioita tekevä nainen = vahva, naisten asioita tekevä mies = heikko, vässykkä, neiti. 12121212121212 kirjoitti:
Olen kirjoittanut aiheesta ennenkin, mutta toistetaan asia:
Ongelma on siinä että naiset haluavat samanaikaisesti itse olla kuin miehet, ja sitten kuitenkin parisuhdemielessä olla naisia mieheen _verrattuna_.
Tuo on sama kuin miehet alkaisivat käyttämään hameita ja pyrkimään kodin hengiksi jotka keskustelevat muodista ja meikkaamisesta, mutta sitten vaatisivat että naisen pitää olla naisellinen mieheen _verrattuna_.
Vähän hankala yhdistelmä jos naiset vihaavat sukupuolirooleja elämässä mutta kuitenkin suhteessa rakastavat niitä. Ja, samanaikaisesti, ovat sitä mieltä että nainen voi olla mitä tahansa mutta miehen tulee olla mies sillä perinteisellä tavalla. Miesten asioita tekevä nainen = vahva, naisten asioita tekevä mies = heikko, vässykkä, neiti.Ei. Vaan ongelma on siinä, että nykymiehet ovat vinkuvaa pullamössöä. Katso nyt tuota omaakin tekstiäsi, vinku-vonku ja vali-vali. Nyt vähän munaa ja selkärankaa, rimpula! Ei mikään ihme, että pitää vaatimalla vaatia naisia heikommiksi ja avuttomimmiksi, kun Pikkukakkonen = KAIKKI miehet itse ovat tuollaisia vätyksiä.
valtakunta kirjoitti:
Riippumaton mistä? Sulla on kuitenkin mies ja lapset, se on aikamoinen riippa. En tarkoita siis negatiivisesti. Vai tarkoitatko taloudellista puolta? Vai mitä?
Oon mennyt jo pitkään riippumattomuus-linjalla ja aion jatkaakin. Ei ole velkaa, tulen omillani toimeen, on töitä, olen terve, pärjään ilman muita ihmisiä (no voi kamala...). Mulla ei siis ole mitään tarpeita enää tavoiteltavana, mulla on kaikki mitä tarvitsen. Ja aika paljon enemmänkin. No jos nyt ihan tavoitteita ajattelen, niin toki haluan vielä kehittyä monella sektorilla, mutta tarkoitan että koen olevani riippumaton kenestäkään. Töitä toki tarvitsen, mutta niitäkin saan valita ja tehdä vain sen mitä tarvitsen. :)LinerT.2 kirjoitti:
Riippumaton mistä? Sulla on kuitenkin mies ja lapset, se on aikamoinen riippa. En tarkoita siis negatiivisesti. Vai tarkoitatko taloudellista puolta? Vai mitä?
Oon mennyt jo pitkään riippumattomuus-linjalla ja aion jatkaakin. Ei ole velkaa, tulen omillani toimeen, on töitä, olen terve, pärjään ilman muita ihmisiä (no voi kamala...). Mulla ei siis ole mitään tarpeita enää tavoiteltavana, mulla on kaikki mitä tarvitsen. Ja aika paljon enemmänkin. No jos nyt ihan tavoitteita ajattelen, niin toki haluan vielä kehittyä monella sektorilla, mutta tarkoitan että koen olevani riippumaton kenestäkään. Töitä toki tarvitsen, mutta niitäkin saan valita ja tehdä vain sen mitä tarvitsen. :)Että olen riippuvainen miehestä. En halua olla toisessa kiinni osaamattomuuden takia. Haluan itsenäistyä. Talous kasvais jos lähtisi mutta en kykene yksin saavuttaa uraa joten joudun turvautuu liiankin peräti osaanko edes rahaa käyttää en ole maksanut laskuja.
valtakunta kirjoitti:
Että olen riippuvainen miehestä. En halua olla toisessa kiinni osaamattomuuden takia. Haluan itsenäistyä. Talous kasvais jos lähtisi mutta en kykene yksin saavuttaa uraa joten joudun turvautuu liiankin peräti osaanko edes rahaa käyttää en ole maksanut laskuja.
Ahaa, okei. Nyt ymmärrän, luulisin.
Mulla on ollut useasti ongelmia sellaisten miesten kanssa, jotka haluavat jollain tavalla vammauttaa mun omatoimisuuteni ja riippumattomuuteni. Se on varmasti monelle miehelle uhka, kun nainen ei tarvitse miestä mihinkään. Että toisen kanssa on vain siksi, että haluaa olla. Monen miehen mielestä sellainen suhde on liian huteralla pohjalla.LinerT.2 kirjoitti:
Mulla on ollut useasti ongelmia sellaisten miesten kanssa, jotka haluavat jollain tavalla vammauttaa mun omatoimisuuteni ja riippumattomuuteni. Se on varmasti monelle miehelle uhka, kun nainen ei tarvitse miestä mihinkään. Että toisen kanssa on vain siksi, että haluaa olla. Monen miehen mielestä sellainen suhde on liian huteralla pohjalla.Minusta tuntuu että se on ainut tie luottaa parisuhteessa toiseen.
LinerT.2 kirjoitti:
Mulla on ollut useasti ongelmia sellaisten miesten kanssa, jotka haluavat jollain tavalla vammauttaa mun omatoimisuuteni ja riippumattomuuteni. Se on varmasti monelle miehelle uhka, kun nainen ei tarvitse miestä mihinkään. Että toisen kanssa on vain siksi, että haluaa olla. Monen miehen mielestä sellainen suhde on liian huteralla pohjalla.Varsinkin kun on menettänyt luotettavuuden
LinerT.2 kirjoitti:
Mulla on ollut useasti ongelmia sellaisten miesten kanssa, jotka haluavat jollain tavalla vammauttaa mun omatoimisuuteni ja riippumattomuuteni. Se on varmasti monelle miehelle uhka, kun nainen ei tarvitse miestä mihinkään. Että toisen kanssa on vain siksi, että haluaa olla. Monen miehen mielestä sellainen suhde on liian huteralla pohjalla.Koen olevani turvassa sen jälkeen että kun omat elämän langat on omissa käsissä. Ei se ole elämää jos joutuu epäilee.
LinerT.2 kirjoitti:
Mulla on ollut useasti ongelmia sellaisten miesten kanssa, jotka haluavat jollain tavalla vammauttaa mun omatoimisuuteni ja riippumattomuuteni. Se on varmasti monelle miehelle uhka, kun nainen ei tarvitse miestä mihinkään. Että toisen kanssa on vain siksi, että haluaa olla. Monen miehen mielestä sellainen suhde on liian huteralla pohjalla.En ole jättämässä enkä edes jättäväni vaan halua kokea itsevarmaksi itsenä ja pelkään jatkuvasti että hän jättää paremman takia.
valtakunta kirjoitti:
En ole jättämässä enkä edes jättäväni vaan halua kokea itsevarmaksi itsenä ja pelkään jatkuvasti että hän jättää paremman takia.
Enkä edes ajatellut jättäväni vaan haluan kokea itsevarmaksi itseni.
Yleensä suhde kariutuu epävarmuuteen en halua elää liian ohjatussa elämässä mutta taas en halua rajoittaa toisen elämää sen vuoksi haluan itseäni kuntouttaa. Muuta mahdollisuutta ei ole kuin opiskelu koska minua ei kuntouteta niin kuntoutan itseni vanhojen tutkimuksien myötä ja mitä olen itsessäni havainnut.valtakunta kirjoitti:
Minusta tuntuu että se on ainut tie luottaa parisuhteessa toiseen.
Ai se, että toisesta on jollain tavalla riippuvainen?
Minä en usko siihen. Toki voit olla aivan oikeassa suurimmassa osassa tapauksista, sillä miehillä on yleensä kova tarve olla jotenkin Mies parisuhteessa, tärkeä teoissaan, ja naisen pitäisi sitten esittää vähän avutonta vaikkapa moottorisahan käytössä. Näkee palstan kirjoituksistakin, että naisen pitäisi olla jotenkin avuton ja vielä miestäkin heikompi asemaltaan ja koulutuksiltaan ja vaikka miltä kantilta. Ei se vaan ole niin helppoa, kun nykymiesten taso on jo niin alhaalla, ettei sinne alemmas yksinkertaisesti enää pääse. ;) (Tää oli kuitti fiftari-Harmikselle) Suomalaiset naiset ovat tottuneet olemaan vahvoja ja hoitaamaan kaiken.
Mun suhteistani ei tule mitään, jos miehellä on huono itsetunto. Se jää valitettavasti jalkoihin ihan mennen tullen, jos alkaa mun elämästäni vinkumaan ja vertailemaan itseään minuun. Pitäisi siis olla ihan sellainen ystävyyteen pohjautuva seksikemiallinen suhde, jossa kummankaan ei tarvitse tehdä itseään väkisin tärkeäksi toiselle. Ehken osannut nyt ihan selittää, mutta noh, voin palata tähän vielä joskus :)LinerT.2 kirjoitti:
Mulla on ollut useasti ongelmia sellaisten miesten kanssa, jotka haluavat jollain tavalla vammauttaa mun omatoimisuuteni ja riippumattomuuteni. Se on varmasti monelle miehelle uhka, kun nainen ei tarvitse miestä mihinkään. Että toisen kanssa on vain siksi, että haluaa olla. Monen miehen mielestä sellainen suhde on liian huteralla pohjalla.Alan hoitamaan niitä mitä ei hoideta lääkärit.
Jos elämäni olisi ollut hallittua ei olisi tullut riitoja mutta ukkoseni piti minut suhteessa vaikka koin pahoin ja halusin erota. Miten johtuen hän sanoi tappavansa itsensä ja lopulta veti lääkkeitä silmieni edessä joutu teholle.
Eli se ei ole ollut mukava mutta kun se on muuttunut, kyllä siinä kauan kesti koska voin pahoin ja sain vaan pahempia diagnooseja kaikki johtui parisuhde ongelmasta ja nyt sitä alan todistaa.
Luottamus meni. Se on elämä mitä en halua kokea enää kyllä ihminen muuttuu lopulta kun itse ymmärtää seuraukset.valtakunta kirjoitti:
Enkä edes ajatellut jättäväni vaan haluan kokea itsevarmaksi itseni.
Yleensä suhde kariutuu epävarmuuteen en halua elää liian ohjatussa elämässä mutta taas en halua rajoittaa toisen elämää sen vuoksi haluan itseäni kuntouttaa. Muuta mahdollisuutta ei ole kuin opiskelu koska minua ei kuntouteta niin kuntoutan itseni vanhojen tutkimuksien myötä ja mitä olen itsessäni havainnut.Kehität itseäsi, opettelet uutta? Se on hyvä, etenkin henkisellä puolella ihmisillä riittää aika paljon perattavaa ja opittavaa. Kurjaa jos täytyy pelätä toisen lähtevän suhteesta. Ymmärrän kyllä, vaikka sekin on vaikeaa kun pitää itse olla lähtemässä. Ei kukaan turhaan lähde, silloin pitää mennä kun siltä tuntuu, eikä sitä oikein voi estää.
LinerT.2 kirjoitti:
Ai se, että toisesta on jollain tavalla riippuvainen?
Minä en usko siihen. Toki voit olla aivan oikeassa suurimmassa osassa tapauksista, sillä miehillä on yleensä kova tarve olla jotenkin Mies parisuhteessa, tärkeä teoissaan, ja naisen pitäisi sitten esittää vähän avutonta vaikkapa moottorisahan käytössä. Näkee palstan kirjoituksistakin, että naisen pitäisi olla jotenkin avuton ja vielä miestäkin heikompi asemaltaan ja koulutuksiltaan ja vaikka miltä kantilta. Ei se vaan ole niin helppoa, kun nykymiesten taso on jo niin alhaalla, ettei sinne alemmas yksinkertaisesti enää pääse. ;) (Tää oli kuitti fiftari-Harmikselle) Suomalaiset naiset ovat tottuneet olemaan vahvoja ja hoitaamaan kaiken.
Mun suhteistani ei tule mitään, jos miehellä on huono itsetunto. Se jää valitettavasti jalkoihin ihan mennen tullen, jos alkaa mun elämästäni vinkumaan ja vertailemaan itseään minuun. Pitäisi siis olla ihan sellainen ystävyyteen pohjautuva seksikemiallinen suhde, jossa kummankaan ei tarvitse tehdä itseään väkisin tärkeäksi toiselle. Ehken osannut nyt ihan selittää, mutta noh, voin palata tähän vielä joskus :)Tässä vaiheessa ei yleensä olla enää mutta muutin ihmistä. Nyt muutan itseäni.😂
Minä kehityin muissa asioissa kuin selvittämään Ja ratkomaan pulmia mutta se kyllä kesti kauan kuin itsekin ymmärsi mistä tuulee.LinerT.2 kirjoitti:
Kehität itseäsi, opettelet uutta? Se on hyvä, etenkin henkisellä puolella ihmisillä riittää aika paljon perattavaa ja opittavaa. Kurjaa jos täytyy pelätä toisen lähtevän suhteesta. Ymmärrän kyllä, vaikka sekin on vaikeaa kun pitää itse olla lähtemässä. Ei kukaan turhaan lähde, silloin pitää mennä kun siltä tuntuu, eikä sitä oikein voi estää.
minulla on kielinen erityisvaikeus kuulun ymmärtäminen erittäin vaikea ja puhe on selkeä mutta kaartelua esiintyy.
kirjoitustaitoinen on erittäin vaikea ja hidas.
Luen lievästi normaalitasoista heikommin ja hitaasti mutta taas nämäkin johtuu kouluttaen puutteesta ja harjaantamattomuudesta.
Ajanhallintaongelmia ja ylikeskittyminen ongelma
Epäilen itse ADD mitä ei diagnosoidaLinerT.2 kirjoitti:
Kehität itseäsi, opettelet uutta? Se on hyvä, etenkin henkisellä puolella ihmisillä riittää aika paljon perattavaa ja opittavaa. Kurjaa jos täytyy pelätä toisen lähtevän suhteesta. Ymmärrän kyllä, vaikka sekin on vaikeaa kun pitää itse olla lähtemässä. Ei kukaan turhaan lähde, silloin pitää mennä kun siltä tuntuu, eikä sitä oikein voi estää.
Minä olen aikuinen se tuottaa vaikeuksia minua opettaa neurospykologi ei usko minun kykyihin pystyä koska minulla paljon lapsia mutta minulla on myös kumppani. Olisi edes voinut enemmän auttaa havainnoimaan mutta nyt opiskelen psykologiaa ilman koulua mutta lukea osaan se on todistettu ja äidinkieltä perustasoa aineopiskelijana.
Kyllä minä itseni kuntoutan,olen kuitenkin visuaalisesti lahjakas.
- jkyuio
Eräs kirjoitti edellä, että parantuu kun saa hellyyttä ja seksiä. Ihan noilla sanoilla tuskin tulee samaan ja toivottavasti myös ei. sillä snat kertovat vain minä itse tyypistä.
Että olisiko aika kaivella niitä omia aivonystyröitä ja miettiä, että noin itsekäs toiminta ei tuo onnea kenellekään. Kun siihen hellyyden saamiseen ja seksiin tarvitaan toinen osapuoli, jolla on myös tunteet. Elämä ole myöskään yhtä hellyyttä ja seksi ja toisen miellyttämistä.
Parisuhteessa on paljon enemmän muita asioita oltava kunnossa ja tasapainossa, ennen kuin kuin edes pystyy millään tavalla nauttimaan siitä edusta, että suhteeseen kuuluu hellyyttä ja seksiä.
Sillä vaikka kuinka ajattelet, että ne olisivat ensimmäisinä, niin ei ole eikä tule koskaan olemaan.
Miehille minä itse antaisin ihan ensimmäiseksi kodinhoitoon liittyvän kirjan luettavaksi ja vielä tentittäväksi, että se on luettu ja ymmärretty.
Samoin antaisin kyselylistan, jossa kertoo menneisyyttään, niin ihmissuhteissa ja työelämässään ja millä mallilla ovat taloudelliset asiat.
Sitten olisi vielä kysely juomisesta, ja muista paheista jos hyveistäkin, unohtamatta harrastuksia ja siihen käytettävää aikaa.
Tämä vaan siksi, että toisella on oikeus tietää millaisen ihmisen kanssa on tekemisissä ja samalla nuo asiat kertovat jo onko sitä aikaa sinne kotiin ja pystyykö luopumaan mistään perheen hyväksi, varsinkin jos suhde jatkuu perheen perustamiseen. Ja osaako hoitaa edes omat asiansa taloudellisesti.
Tosin saman listan voisi täyttää nainenkin, silloin ainakin olisi jotain tieto.
Kun eräs eronnut hyväpalkkainen oli selitellyt, että velkoja on olemassa siitä hyvästä palkasta huolimatta ja syytteli toisia veloistaan. Ilmeni, että ei osaa käyttää rahaa lainkaan, eli täysin yli tulojensa, hänellä oli suuri tarve pitää kulisseja ulkopuolisiin yllä ja kotona oli kuin piru, mitään ei maksanut omalta osaltaan, ei siivonnut, mutta osasi kyllä huomauttaa. Kun vielä voi soittaa vaikka huoltoasemalta, että tulepas nyt maksamaan bensat hänen hienoon kaaraansa, jossa ei saanut edes olla kyydissä.
Kyllä aukeni silmät toisellakin, elätys on loppunut, mutta kaveri oikein tahdo ymmärtää, että se ei enää jatku. Hyväkään seksi ei pelasta, sillä kyllä näillä muillakin asioilla aikaa myöten on suuri merkitys elämässä ja suurenee koko ajan.On sulla vaatimukset miehelle, kodinhoito-oppaat ja entisen elämän analysointia... Jos sulla on yksi huono suhde takana ja pelkäät uudestaan joutuvasi samaan jamaan, niin tuolla menolla ei edes ne oikeasti kunnolliset kumppanit jää pitkäksi aikaa rinnalle.
.. Aikast RistiRiitaista tekstiä.. Haukutaan jotain Arvostuksia MinäItse tyyppisiksi ja sitten seuraavaksi paljastetaan, että Just Ne Omat Himot&Halut ja Arvostukset on Tärkeimmistä tärkeimpiä.. ;P
.. Totuushan on, että kantsii varmaan Seukata vain ItsensäKaltaisten kanssa.. Samankaltaiset kun leikkivät parhaiten keskenään.. Tosin NarsuMarsut, PsykoMarsut ja muut Nilviäiset metsästävät useimmiten itsestään erillaisia yksilöitä suhteeseen, koska haluavat mahdollisimman EpäTasaPainoisen suhteen omaksi edukseen.. ;Pjkyuo, elpi ja muikku; tuli mieleeni tälläinen teoria kommenteistanne.
Kun luottamus toiseen ihmiseen (ja sitä kautta parisuhteeseenkin) on mennyt, sitä itsensä suojelemiseksi on valmis tekemään vaikka minkälaisia tenttauslistoja, onko potentiaalia ainesta edes yrittää uudelleen. Joskus ehkä yliampuviakin - ehkä vain siksi, että se paremmin suojaa uusilta epäonnistumisilta ja pettymyksiltä. Nämä tenttaus- tai vaatimuslistat koskevat ihan samalla tavalla kaikkia naisia ja miehiä, mutta jokaisella eri tavalla.
Haavoittunut pyrkii paikkailemaan itseään. Itsetuntonsa kasaamiseksi ne laastarit on käsitelty esimerkiksi itsenäisyydellä, itsepäisyydellä ja itsekkyydellä. Minuutta paketoidaan sen mukaan, mistä se jo pitkän aikaa on jäänyt vajaaksi tai mitä sen kuvitellaan tarvitsemaan suojautuakseen paremmin ulkoisilta uhkilta. Niitä laastareita ei sallita kenen tahansa tulla repimään ihosta irti. Vaaranahan on, että iho repeää uudelleen ja taas sitä ollaan vereslihalla.
Haavoittunut ei välttämättä huomaa toista haavoittunutta. Tai havaitsee vain samankaltaisen laastaripakkauksen. Monesti ne omat haavat katsomaan suuremmiksi tai syvemmeksi kuin toisten saamat. Siksi vertaistuki ontuu niin paljon eri sukupuoltenkin välillä. Mitä myönteistä siinä voisi olla, niin osalla uhriutuminen ei pääse jatkumoon. Toisaalta sekaan voi jäädä niitä, jotka pitävät entistä lujemmin niistä itsekkyysteipeistään kiinni.
Jos potentiaali parisuhdekumppani joskus löytyy, niitä vaatimuslistoja voi hyvinkin alussa olla enempi. Ennenkuin ne karisevat laastareitten myötä, kun huomataan, ettei itsetuntoakaan tarvitse niiden varaan suojata.elisakettu kirjoitti:
jkyuo, elpi ja muikku; tuli mieleeni tälläinen teoria kommenteistanne.
Kun luottamus toiseen ihmiseen (ja sitä kautta parisuhteeseenkin) on mennyt, sitä itsensä suojelemiseksi on valmis tekemään vaikka minkälaisia tenttauslistoja, onko potentiaalia ainesta edes yrittää uudelleen. Joskus ehkä yliampuviakin - ehkä vain siksi, että se paremmin suojaa uusilta epäonnistumisilta ja pettymyksiltä. Nämä tenttaus- tai vaatimuslistat koskevat ihan samalla tavalla kaikkia naisia ja miehiä, mutta jokaisella eri tavalla.
Haavoittunut pyrkii paikkailemaan itseään. Itsetuntonsa kasaamiseksi ne laastarit on käsitelty esimerkiksi itsenäisyydellä, itsepäisyydellä ja itsekkyydellä. Minuutta paketoidaan sen mukaan, mistä se jo pitkän aikaa on jäänyt vajaaksi tai mitä sen kuvitellaan tarvitsemaan suojautuakseen paremmin ulkoisilta uhkilta. Niitä laastareita ei sallita kenen tahansa tulla repimään ihosta irti. Vaaranahan on, että iho repeää uudelleen ja taas sitä ollaan vereslihalla.
Haavoittunut ei välttämättä huomaa toista haavoittunutta. Tai havaitsee vain samankaltaisen laastaripakkauksen. Monesti ne omat haavat katsomaan suuremmiksi tai syvemmeksi kuin toisten saamat. Siksi vertaistuki ontuu niin paljon eri sukupuoltenkin välillä. Mitä myönteistä siinä voisi olla, niin osalla uhriutuminen ei pääse jatkumoon. Toisaalta sekaan voi jäädä niitä, jotka pitävät entistä lujemmin niistä itsekkyysteipeistään kiinni.
Jos potentiaali parisuhdekumppani joskus löytyy, niitä vaatimuslistoja voi hyvinkin alussa olla enempi. Ennenkuin ne karisevat laastareitten myötä, kun huomataan, ettei itsetuntoakaan tarvitse niiden varaan suojata... Juuh.. Mulle on kyllä ihan selvä mikä mulle Soppii ja Mikä ei.. ;P
.. Joidenkin (Useimpien ;D) naisten TenttausListat ja Kriteerit on lähinnä sitä, että kuinka paljon toisesta hyötyy Materialistisesti/Pinnallisesti.. Eli siis se toinen on lähinnä Vain HyötyEsine.. ;P
.. Joo.. Näille "Prinsessoille" Soppii kuin NenuPiähän SamanKaltaiset/VastaavanKaltaiset "Prinssit".. ;D
.. Se on vaan KuNma juttu, kun sitten ollaan Nillittämässä/Inisemässä/Pillittämässä jne., jos ja kun se toinen käyttäytyy ihan VastaavanKaltaisesti, kuin itsekin käyttäytyy/olisi käyttäytynyt tietyissä tilanteissa yms.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Juuh.. Mulle on kyllä ihan selvä mikä mulle Soppii ja Mikä ei.. ;P
.. Joidenkin (Useimpien ;D) naisten TenttausListat ja Kriteerit on lähinnä sitä, että kuinka paljon toisesta hyötyy Materialistisesti/Pinnallisesti.. Eli siis se toinen on lähinnä Vain HyötyEsine.. ;P
.. Joo.. Näille "Prinsessoille" Soppii kuin NenuPiähän SamanKaltaiset/VastaavanKaltaiset "Prinssit".. ;D
.. Se on vaan KuNma juttu, kun sitten ollaan Nillittämässä/Inisemässä/Pillittämässä jne., jos ja kun se toinen käyttäytyy ihan VastaavanKaltaisesti, kuin itsekin käyttäytyy/olisi käyttäytynyt tietyissä tilanteissa yms.. ;PKuka tahansa meistä on potentiaali olemaan se hyötykäyttäjä ja etsimään niitä luovuttajia.
Itsekkyyden näkisin jossain määrin muuttuvana tekijänä. Olisiko niin, kun haavat ovat arat vielä, niin vaatimuksetkin tai mitkä tahansa kriteerit ovat sitä korkeammat? Itsekkyyden määrä suhteessa muun hyvinvoinnin kanssa taas laskee -> ja on valmis antamaan enemmän, jolle ei tarvitse enää sitä markkinahintaa määritellä.
(aloituksen viittamaan masennukseen se voisi päteä käänteisesti, ehkä)
Tämä ei esimerkistä mitenkään em kirjoittajien kokemuksia, mutta tämä jatkumo tuli mieleen vain niistä.
Sitten se toinen dilemma. Miksi eri sukupuolten tuntuu olevan niin vaikeaa ymmärtää toista? Ei kai siinä nyt mistään valtataistelusta voi olla kyse?elisakettu kirjoitti:
Kuka tahansa meistä on potentiaali olemaan se hyötykäyttäjä ja etsimään niitä luovuttajia.
Itsekkyyden näkisin jossain määrin muuttuvana tekijänä. Olisiko niin, kun haavat ovat arat vielä, niin vaatimuksetkin tai mitkä tahansa kriteerit ovat sitä korkeammat? Itsekkyyden määrä suhteessa muun hyvinvoinnin kanssa taas laskee -> ja on valmis antamaan enemmän, jolle ei tarvitse enää sitä markkinahintaa määritellä.
(aloituksen viittamaan masennukseen se voisi päteä käänteisesti, ehkä)
Tämä ei esimerkistä mitenkään em kirjoittajien kokemuksia, mutta tämä jatkumo tuli mieleen vain niistä.
Sitten se toinen dilemma. Miksi eri sukupuolten tuntuu olevan niin vaikeaa ymmärtää toista? Ei kai siinä nyt mistään valtataistelusta voi olla kyse?.. Noh, ei ole "kuka tahansa".. Joillakin (harvoillako sitten?) on se SelkäRanka&OmaTunto, OikeudenMukaisuudenTaju jne..jne.. sellainen, että eivät tuollaista harrasta.. Sen kyllä olen jo oppinut, että sanomasi pitää paikkansa TodMonen Yksilön kohdalla.. ;P
.. Ei tuollainen mistään "haavoista" kumpua.. Kyllä tuollainen kuuluu pakostakin ihan Yksilön Persoonaan/Luonteeseen.. ;P
.. En itse sanoisi, että Sukupuolten tuntuu olevan vaikea ymmärtää toista.. Sanoisin ennemminkin, että erillaisten Persoonien/Luonteiden on vaikea ymmärtää toista.. Mutta se taas on ihan luonnollista, koska erillaisen SielunElämää ei voi kokea Syvästi, koska oma on niin erillainen.. ;P
.. Miten esim. Egoisti ja Altruisti voisivat ymmärtää toisiaan syvästi?.. Noh, ei mitenkään.. Ja sitä vähemmän, mitä kauempana ovat toistensa Persoonaa/Luonnetta.. Johon tietenkin sisältyy vielä muitakin seikkoja.. Kuten esmes. intro/ambi/ekstro, tempperamentti, herkkyys jne..jne.. ;P
Eipä taida masennukset lähteä minnekään niin kauan kuin se kaipuu on minäkeskeistä, eikä koske pelkästään ätmejä vaan ihan kaikkia. Jos joku hakee seurustelukumppania jotta "minä, minulla" minulle" olisi kaikki hyvin voihan se vähän aikaa toimia mutta ennenpitkää masis palaa lomalta ja tulee entistä vahvempana takaisin kun ei se uusi kumppani kuitenkaan loputtomiin jaksa kaikin puolin huippu olla. Sellainen joka kokee että kaikki on ihan fine yksin niin varmaan kykenee olemaan sitä parisuhteessakin, paljon parempi ennuste jutun onnistumiselle.
- Ulkonäkö-on-kemia
Masennus on kansan tauti. Masennus loppuu kun joku välittää, on joku jonka kanssa olla ja jutella. Aika moni suomalainen on yksin jolla ei ole ketään kelle jutella. Se johtuu ulkonäöstä,. Naiset ei välitä miehistä koska eivät tunne vetoa rumiin miehiin. Siksi monet jää yksin, rumaan ei haluta tutustua vaikka olisi kuinka mukava.
- suominaisiinpettynyt
Suomalaiset miehet on usein rumia eli naiset ei halua tutustua. Kauniit "kansikuvapojut" kyllä kelpaa juttuseuraksi, vaikka löis turpaan joka lauseen jälkeen ja olis miten kusipää tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818