14 vuotias avensis, ei vikoja, ei ruostetta

sghsrhrs

2003 1.6 vvti 170tkm jo ajettu ja ihmettelen kun ei vieläkään yhtäkään vikaa (paitsi joku yksittäinen polttimo) eikä edes ruostetta missään vaikka ei ole suojattu. Kuinka muut valmistajat eivät mitenkään tunnu saavuttavan yhtä laadukkaita tuotteita?

40

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä ihmeellistä tuossa on. Pojalla on Astra 2002, ajettu 280 000 km. Ei ole sitä tarvinnut kuljettaa kuin renkaiden vaihdossa ja huolloissa alkuvuosina.

      • helevetinooppeli

        Nyt tuli kyllä satua tai sitten astran laatu on TODELLA ailahtelevaa.
        Omassa astrassani oli jatkuvasti vikaa niin moottoriohjauspuolessa kuin muutenkin sähköosissa.
        Eikä todellakaan ollut ainoa opeli jossa samoja vikoja on.
        Opelin tekninen laatu ei ole lähelläkään esim. Toyotan laatua, eroavat kuin yö ja päivä.


    • Pientä.ajoa

      Vain tojohönö hämmästelee kun auto toimii ninkuin sen kuuluukin. Muile se on arkipäivää.
      Toki näkee vuosittaisista kilometreistäkin ettei kyseessä ole kovin paljon ratin takana aikaansa viettävä yksilö.

    • ei.muilla.noita

      12 tkm/vuosi, aivan käsittämättömän paljon.

      • lepuuttamallaKestää

        Ja hellää järvipesua ja tietenkin massaukset uutena ja tarkastukset vuosittain, niin kyllä ne vanhat vuosikerrat hengissä pysyy, mutta ei tuosta nuoremmat Toyotat. Jos tuollakin olisi ajettu normaalit kilsat ja pidetty "normaalisti", niin se olisi kuopassa ollut jo vuosia.


      • TSI2012
        lepuuttamallaKestää kirjoitti:

        Ja hellää järvipesua ja tietenkin massaukset uutena ja tarkastukset vuosittain, niin kyllä ne vanhat vuosikerrat hengissä pysyy, mutta ei tuosta nuoremmat Toyotat. Jos tuollakin olisi ajettu normaalit kilsat ja pidetty "normaalisti", niin se olisi kuopassa ollut jo vuosia.

        2001 Nissan Primera ruostui aika lailla kymmenessä vuodessa, Helsingissä. Normaalilla pidolla, mikä ei tarkoita laiminlyöntejä huolloissa, mutta ei suolaa talvella voi joka päivittäin pestä pois. Ja eihän tuossa ollut pohjassa kuin maali suurelta osin, kuten japsimerkkien tapa on. Jotain lisäsuojausta uutena tehtiin kuitenkin muilta osin.

        Aina välillä silti P11-Primeran näkee liikenteessä hyvässäkin kunnossa vieläkin. Jopa Lada säilyy kohtuudella, jos ei ajele jatkuvassa suolakylvyssä...


    • almera18

      Omassa Nissan Almerassa 1.8 2001vm sedan 3150000km aikana vaihdettu vasen takajarrusylinteri, jarrupalat eteen ja oikeanpuoleinen koiranluu eteen. Ei ruostetta,moottori kuluttaa öljyä 150000km välillä alle litran ja bensaa 5,5 -6,3l /100km.

      • dorkapoika

        E ruostetta, hihii mikä vitsi. Sokea ja tyhmä pitää oöla jos tuota väittää.


    • sghsrhrs

      Onhan meillä perheessä ollut paljon muitakin autoja kuin tuo -03 avensis ja niissä paljonkin vikoja. Esim Volvo, Saab, Opel, Vw, Fiat, kaikissa ollut useampia vikoja vaikka jotkut olleet aikanaan uudempia ja vähemmän ajettuja kuin tuo avensis.

      Joten ihan syystä mielestäni ihastelen Toyotan vähävikaisuutta kun muut merkit ei kestä läheskään yhtä hyvin. Esim 170tkm ilman vikoja on mahdoton ajatus monelle muulle merkille.

      • efra

        Itse asiassa 30 000 km ilman vikoja on mahdoton melkein mille merkille tahansa paitsi Toyotalle. Toyotan luotettavuus on vaan käsittämättömän korkeaa luokkaa, muissa merkeissä juuri elektroniikka on lisännyt vikoja ja epäluotettavuutta, mutta Toyotan kohdalla ei sellaista ole havaittavissa. Samoin Toyotalla ei ole ollut vaihteistovikoja eikä turbovikoja nokkaketjun pettämisestä puhumattakaan. Myöskään ruoste ei Toyotaa vaivaa, paitsi trollien mielikuvituksessa.


      • turhaa.kehuskella
        efra kirjoitti:

        Itse asiassa 30 000 km ilman vikoja on mahdoton melkein mille merkille tahansa paitsi Toyotalle. Toyotan luotettavuus on vaan käsittämättömän korkeaa luokkaa, muissa merkeissä juuri elektroniikka on lisännyt vikoja ja epäluotettavuutta, mutta Toyotan kohdalla ei sellaista ole havaittavissa. Samoin Toyotalla ei ole ollut vaihteistovikoja eikä turbovikoja nokkaketjun pettämisestä puhumattakaan. Myöskään ruoste ei Toyotaa vaivaa, paitsi trollien mielikuvituksessa.

        1.4 D4D vaihteistossa on ollut vikoja ihan riittämiin


      • h.anuri
        efra kirjoitti:

        Itse asiassa 30 000 km ilman vikoja on mahdoton melkein mille merkille tahansa paitsi Toyotalle. Toyotan luotettavuus on vaan käsittämättömän korkeaa luokkaa, muissa merkeissä juuri elektroniikka on lisännyt vikoja ja epäluotettavuutta, mutta Toyotan kohdalla ei sellaista ole havaittavissa. Samoin Toyotalla ei ole ollut vaihteistovikoja eikä turbovikoja nokkaketjun pettämisestä puhumattakaan. Myöskään ruoste ei Toyotaa vaivaa, paitsi trollien mielikuvituksessa.

        Mites se nyt olikaan? Ai niin, vaimon Tojo jätti tielle kun 24tkm mittarissa. Hinausauton kyydillä lähti. Mutta tästähän voikin Tero taas vetää ylivertaisuuden- ei vienny yhtään bensaa 50 km matkalla.


    • Tojohönö

      Juuri tästä syystä Toyota on suosituin ammattiliikenteessä jossa auton luotettavuus on isossa roolissa kuukausiansioiden kanssa. Leasing autoilijat tutkitusti arvostavat auton luotettavuutta ja siitä syystä Toyota on halutuin.

      Oikeesti hei. Joku jo totesikin vain tojohönö pystyy ihmettelemään miten ihmeessä auto voi kestää 12 000 km / vuosi. :D

      • TohjoteronSokeus

        Miksi tuollaista loistoa ja luotettavuutta näe ammattiajossa?


      • h.anuri

        Leasing autona halutuinTojota? Alla listaus suosituimmista leasing autoista. Ei näy Tojoa ja siihen on syynsä.
        1. VW Passat
        2. Skoda Octavia
        3. Audi A4
        4. VW Golf
        5. Skoda Superb
        6. BMW 3
        7. Volvo V60
        8. Ford Mondeo
        9. Audi A6
        10. BMW 5


    • Ave_vm.2000_1.6_farkku

      2000 vvti 1.6 farkku 280tkm uudesta alkaen:

      -ilmamäärämittari pitänyt kaksi kertaa puhdistuttaa katsastusta varten

      -takalevyt ruostui vissiin liian varovaisen jarruttelun takia ja piti vaihtaa. Samalla uudet jarrupalat eteen ja taakse

      -kuljettajan oven valokytkin pätki ja vaihdoin itse

      -ilmastointi huollettu (turhaan) kerran

      - akku vaihdettu kahdesti

      - kojetaulu tuppaa nitisemään silloin tällöin. Nyrkinisku kohdalle yleensä tainnuttaa nitinän pariksi tuntia.

      -tuulilasi rikkoutui la-su välisenä yönä itsekseen. Pojan mopolla ei edes näin vuosien jälkeen ole ollut asian kanssa mitään tekemistä...

      - virta-avaimen painonapista kumit kulu puhki ja piti hankkia uusi

      Tuossa päällimmäiset mieleen tulevat. Tuon vikasuman jälkeen seuraava auto ei ole avensis... ; - "

    • Tero.kuvittelee

      "Itse asiassa 30 000 km ilman vikoja on mahdoton melkein mille merkille tahansa paitsi Toyotalle. Toyotan luotettavuus on vaan käsittämättömän korkeaa luokkaa, "

      Terot luovat oman todellisuutensa. Olen ajanut yli 30 vuotta monenmerkkisillä autoilla ilman ongelmia. Kilometrejäkin on tullut pahimmillaan noin 50 tkm vuodessa.
      On jotenkin säälittävää kun ainoa hyvä puoli omassa autossa on kuvitellut viat muiden autoissa. Itselle on riittänyt se että oma auto toimii ja on helvetin hyvä ajaa.

    • RäjähtävääLaatua

      2002 Avensis ja 4D4 ja kone lauennut jo 2 kertaa mittarilukemaan 208th.....En menisi laatua kehumaan...

      • Huono_provo

        Ei tuommoista 4D4 moottoria Toyotalla edes ole.


    • Aveave

      Ave lienee 2000-luvun kestävin auto, pomminvarma luottopeli, jota ei edes ruoste vaivaa. Tuollaisia noin 15-vuotiaita Avensikseja on yhä vaativassa perhekäytössä ja pitkämatkalaisten työmatka-autona eivätkä häpeä yhtään 10 vuotta tuoreemman eurokärryn rinnalla. On nimittäin niin, että Avessa ei juuri ikä ja kilometrit tunnu tai näy, sen sijaan se viisivuotias europeli on jo väsähtäneen tuntuinen laite eikä misään tapauksessa ole enää varma kulkupeli.
      Ave alkaa väsähtää vasta kun mittarissa on pitkälti yli 400 000 km ja siinä hujakoilla joutuu joskus jo vaihtamaan alustan osiakin, tosin monessa on vielä kaikki alkuperäiset nivelet ja suojakumit.
      Ave on hiljainen, mukava, tilava ja hyvä ajaa, ei vie paljon polttoainetta eikä tekniikassa ole mitään heikkoa. Järkiautoilijan vaihtoehto numero 1.

    • Anjoviskuuluuleivänpääl

      Niin ei vikoja muttei myöskään ajonautintoa eikä ominaisuuksia. Puhumattakaan kunnon moottorista, sitä kun ei löydy edes toyotan nykymallistosta puhumattakaan 15vuotta vanhasta loppuunpoljetusta peltoauto avensiksesta:)

    • Nesteet.sekaisin

      http://www.iltalehti.fi/autot/2016051921593165_au.shtml

      Näitä tojohönöjen satuja pukkaa taas. Sanopa miksi katsastukseen vain kolme sadasta tojosta tulee yli 400.000km mittarissaan? Siksi että ne 97 on paalattu ennen sitä. Kaksi kolmesta jo ennen 200 tkm. Tojota poistuu liikenteestä ennen muita autoja. Tojohönöt kertovat satuja koska eivät ymmärrä että kaikki eivät ole yhtä tyhmiä kuin tojohönöt.

      Aven luotettavuuden söi kokonaan 2.2 d4d-koneet joista kannet korkkasivat noin 100-150 tkm kohdalla suurin piirtein kaikista. Täysin paska kone.

      • aina.kestää

        Totta. Sinne ne halutaan, kun mittari alkaa lähennellä 400 000km. Hyvin harva paalataan kolariautoja tietty, muttei juuri muita. Autonviejät maksavat Toyotasta ihan eri hintoja kuin heppoisesti tehdyistä eurooppalaisista ja matka jatkuu uusien kuskien voimin vielä monia satoja kilometrejä Afrikan vaativissa oloissa.
        Toyotat on erityisen haluttuja, koska niiden tekniikka kestää valtavat ajomäärät ja toiseksi koska ruostuvat hyvin vähän moneen muuhun merkkiin verrattuna. On aika normaali juttu ,että lähemmäs parikymmentä vuotta vanha Toyota on pelleiltään hyvässä iskussa, tuskin Volvoa ja Mersua lukuunottamatta mikään muu pystyy tähän.


      • Ave_vm.2000_1.6_farkku
        aina.kestää kirjoitti:

        Totta. Sinne ne halutaan, kun mittari alkaa lähennellä 400 000km. Hyvin harva paalataan kolariautoja tietty, muttei juuri muita. Autonviejät maksavat Toyotasta ihan eri hintoja kuin heppoisesti tehdyistä eurooppalaisista ja matka jatkuu uusien kuskien voimin vielä monia satoja kilometrejä Afrikan vaativissa oloissa.
        Toyotat on erityisen haluttuja, koska niiden tekniikka kestää valtavat ajomäärät ja toiseksi koska ruostuvat hyvin vähän moneen muuhun merkkiin verrattuna. On aika normaali juttu ,että lähemmäs parikymmentä vuotta vanha Toyota on pelleiltään hyvässä iskussa, tuskin Volvoa ja Mersua lukuunottamatta mikään muu pystyy tähän.

        Kyseinen linkki A-katsastuksen tilastoon kattaa kaikki Toyotat eikä topicin mukaista Avensista.

        Ja mitä tulee omakohtaiseen yli 500.00km kokemukseen Toyota*-merkistä niin en osaa kuvitella että auto voisi olla vähävikaisempi.

        * 1. käytetty SE-Corolla
        *2. Uutena ostettu Xsi Corolla
        *3. Uutena hankittu 1.6. Ave-farkku joka nyt käy 17. vuottaan eikä loppua näy.


      • TeroOnOutoELÄIN

        Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla?
        Onko siinä jotain kehuttavaa jos on vähävarainen ja kituuttaa kurjalla autorahjuksella. Muualla nuo olisivat jo paalissa ihan yhteisen hyvän nimissä.


      • neuvoksi.tiedoksi
        TeroOnOutoELÄIN kirjoitti:

        Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla?
        Onko siinä jotain kehuttavaa jos on vähävarainen ja kituuttaa kurjalla autorahjuksella. Muualla nuo olisivat jo paalissa ihan yhteisen hyvän nimissä.

        Turha haikailla loppuunajettujen Suomiautojen perään, kun Saksasta saa 1000 eurolla alle 200 tkm ajettuja 2000-luvun Avensiksia. Hakekaa sieltä, älkää ostako ylikalliita Suomesta.


      • 20244
        TeroOnOutoELÄIN kirjoitti:

        Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla?
        Onko siinä jotain kehuttavaa jos on vähävarainen ja kituuttaa kurjalla autorahjuksella. Muualla nuo olisivat jo paalissa ihan yhteisen hyvän nimissä.

        Minä ajan vm. 2000 1,6 Avensis wagonilla, jonka mittarissa on "vasta" 230 tkm.
        Varaos(i)a on laitettu virtalukonpohja.
        Katsastuasemalla ei ole tarvinnut tuskanhikeä pyyhkiä - leima on aina tullut ensi käynnillä.
        Käytän autoilusta säästyneet rahat muihin harrastuksiin. Sitäpaitsi olen kyllä ajanut näillä ns. premiummerkeilläkin ja sanon kyllä ettei niiden ajonautinto ole niin paljon parempi kuin hintalappu kertoo.
        Edellä mainittu tarkoittaa sitä, että jos tuo preemiumi maksaa 30 kertaa enemmän kuin minun Avensikseni, ei se kyllä ole yhtä monta kertaa parempi ajettava.


      • Cruzeideri
        TeroOnOutoELÄIN kirjoitti:

        Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla?
        Onko siinä jotain kehuttavaa jos on vähävarainen ja kituuttaa kurjalla autorahjuksella. Muualla nuo olisivat jo paalissa ihan yhteisen hyvän nimissä.

        Tuo pienimunaisuudellasi ylpeilyhän se on sinut pakottanut Toyota-palstalle asumaankin.


      • Ave_vm.2000_1.6_farkku
        TeroOnOutoELÄIN kirjoitti:

        Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla?
        Onko siinä jotain kehuttavaa jos on vähävarainen ja kituuttaa kurjalla autorahjuksella. Muualla nuo olisivat jo paalissa ihan yhteisen hyvän nimissä.

        "Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla? "

        Jep! Verotettava vuosiansio on itsellä sellainen että näytän kuuluvan tuohon "suurituloisimpaan 5%:n" ja eniten ansaitseva prossan raja ei ole kaukana.

        http://tietotrendit.stat.fi/mag/article/108/

        Eli esimerkiksi jonkun 70k€ volkkarin, bemarin tai audin hankinta ei olisi lainkaan taloudellisesti ylivoimaista. Se vaan veisi resursseja paljon hauskemmilta asioilta ja palkansaajan hankinnat ovat kuitenkin loppupelissä nollasummapeliä.

        -Arvaas montako sataa tuhatta kilometria on kyennyt istumaan lentokoneessa säästyneillä varoilla viimeisen kymmenen vuoden aikana kun on ajellut vanhalla mutta ehdottoman luotettavalla ja käyttökustannuksiltaan minimaanisen edullisella autolla?

        "Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla? "

        -Huomaan että tunnet riittämättömyyttä ihmisenä jos joudut ajamaan iäkkäämmällä autolla. Oletkos koskaan jutellut asiasta kenenkään kanssa?


      • terveyttäajattelenmyös
        Ave_vm.2000_1.6_farkku kirjoitti:

        "Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla? "

        Jep! Verotettava vuosiansio on itsellä sellainen että näytän kuuluvan tuohon "suurituloisimpaan 5%:n" ja eniten ansaitseva prossan raja ei ole kaukana.

        http://tietotrendit.stat.fi/mag/article/108/

        Eli esimerkiksi jonkun 70k€ volkkarin, bemarin tai audin hankinta ei olisi lainkaan taloudellisesti ylivoimaista. Se vaan veisi resursseja paljon hauskemmilta asioilta ja palkansaajan hankinnat ovat kuitenkin loppupelissä nollasummapeliä.

        -Arvaas montako sataa tuhatta kilometria on kyennyt istumaan lentokoneessa säästyneillä varoilla viimeisen kymmenen vuoden aikana kun on ajellut vanhalla mutta ehdottoman luotettavalla ja käyttökustannuksiltaan minimaanisen edullisella autolla?

        "Vieläkö joku haluaa tai kehtaa ajella noilla 17 vuotiailla Toyotilla? "

        -Huomaan että tunnet riittämättömyyttä ihmisenä jos joudut ajamaan iäkkäämmällä autolla. Oletkos koskaan jutellut asiasta kenenkään kanssa?

        Toivottavasti todellisuus esim. kolariturvallisuudessa ei osu kohdallesi, koska sellaista ominaisuutta ei tuollaisessa autossa ollut uutenakaan, puhumattakaan 17 vuotta pehminneenä.


      • 20244
        terveyttäajattelenmyös kirjoitti:

        Toivottavasti todellisuus esim. kolariturvallisuudessa ei osu kohdallesi, koska sellaista ominaisuutta ei tuollaisessa autossa ollut uutenakaan, puhumattakaan 17 vuotta pehminneenä.

        On tietenkin totta, että nykyautot ovat turvallisempia kolaritilanteessa, mutta on siellä muitakin samassa asemassa olevia liikkeellä.
        Toisilla voi olla uusi mutta pieni auto, joka ei omaa niitä kaikkia turvalaitteita ja heidänkin on vain uskalettava sinne liikenteeseen lähteä.
        Mitä tulee tuohon pehmiämiseen, niin ainakaan minun autossani ei sitä vielä ole näkyvissä, joten on vain todettava että tuurilla ne laivatkin seilaavat.


      • Aika_hyvin__selviää
        terveyttäajattelenmyös kirjoitti:

        Toivottavasti todellisuus esim. kolariturvallisuudessa ei osu kohdallesi, koska sellaista ominaisuutta ei tuollaisessa autossa ollut uutenakaan, puhumattakaan 17 vuotta pehminneenä.

        "Toivottavasti todellisuus esim. kolariturvallisuudessa ei osu kohdallesi,..."

        https://www.automerkit.fi/testit/6228-tormaystesti-toyota-avensis-2009#!TOYOTA_Avensis_2009_1

        "Toyota Avensis sai tulokseksi viisi tähteä"

        "Avensiksen matkustamon rakenteet säilyttivät etutörmäyksessä hyvin muotonsa. Etumatkustajien polvien ja reisien suoja arvioitiin hyväksi. Toyota pystyi myös näyttämään, että suoja olisi yhtä hyvä erikokoisille sekä erilaisissa asennoissa istuville matkustajille. Avensis sai sivutörmäyksestä täydet pisteet. "

        "Mitä tulee tuohon pehmiämiseen, niin ainakaan minun autossani ei sitä vielä ole näkyvissä"

        -Sama täällä. Ja ajatuskin siitä että automerkki tai -malli pitäisi vaihtaa kolariturvallisuuden johdosta on hiukan kaukaa haettua.


      • isotonerot
        Aika_hyvin__selviää kirjoitti:

        "Toivottavasti todellisuus esim. kolariturvallisuudessa ei osu kohdallesi,..."

        https://www.automerkit.fi/testit/6228-tormaystesti-toyota-avensis-2009#!TOYOTA_Avensis_2009_1

        "Toyota Avensis sai tulokseksi viisi tähteä"

        "Avensiksen matkustamon rakenteet säilyttivät etutörmäyksessä hyvin muotonsa. Etumatkustajien polvien ja reisien suoja arvioitiin hyväksi. Toyota pystyi myös näyttämään, että suoja olisi yhtä hyvä erikokoisille sekä erilaisissa asennoissa istuville matkustajille. Avensis sai sivutörmäyksestä täydet pisteet. "

        "Mitä tulee tuohon pehmiämiseen, niin ainakaan minun autossani ei sitä vielä ole näkyvissä"

        -Sama täällä. Ja ajatuskin siitä että automerkki tai -malli pitäisi vaihtaa kolariturvallisuuden johdosta on hiukan kaukaa haettua.

        Onko 2009 vuosimallin Avensis 17 vuotta vanha ? Ei automerkkiä pidä vaihtaa jos ei halua, mutta samankin valmistajan uudet mallit ovat turvallisempia kuin vanhat.


    • Keijjjjjo

      Eikä myöskään ajo ominaisuuksia. Eikä tehoja riittävästi.

    • 11.02

      Hyvä ja luotettava käyttöauto. Näppärä ajella myös kaupungissa ja on sopivan kokoinen auto.

    • oikeateräsmies

      Se on kun todellinen teräsmies ajaa Toyotalla, niin ainoa paikka mistä ruostetta löytyy on kalsareiden takapuoli.

    • Autot_tulevat_Euroopasta

      Yksinkertaiseen laitteeseen ei voi tulla kuin yksinkertaisia vikoja. Siinä sen salaisuus.

    • Mikäseuraavaksi

      Meillä kakkosautona ollut toyoja.carina e ja nyt avensis.
      Onhan nuo lujia ja lämpimiä autoja.ei sakemanni ainakaan oman kokemuksen perusteella ole nuin luja.
      Parhaimpaan tojotaan kerkesi tulla 430tkm eikä vikoja.olis pelannu vieläkin mutta sattui siisti vähänajettu kohdalle..siis tojo.
      Toinen auto uusi saksalainen 50tkm ajettu ja on vikoja.

    • yksinkertainenjavarma

      "Yksinkertaiseen laitteeseen ei voi tulla kuin yksinkertaisia vikoja. Siinä sen salaisuus."

      Ei Vikavaagenia ainakaan voi syyttää yksinkertaisuudesta. Monimutkainen vikamaailma ja takuun kattavuus, monimutkaista huijausyritystä unohtamatta josta taas on seurauksena ollut monimutkaiset oikeudenkäynnit sekavine huijauskorvauksineen. Monimutkainen ja heikkolaatuinen tuote ainakin tulee käyttäjälleen kalliiksi ja aiheuttaa vain harmaita hiuksia.
      Kaiken kruunaa vielä automaailman lyhyin kahden vuoden takuu.

      • Jo_kahden_vuoden

        takuukin näyttää tulevan todella kalliiksi Volkswagenille. Ilmankos valmistaja ei meinaa millään korvata selvistä suunnittelu- , materiaali-, ja valmistusvirheistä johtuvia Vw-ryhmän autojen hajoamisia vaan yrittää pääsääntöisesti venkoilla milloin minkäkin syyn varjolla pois korvausvastuusta.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe