Mistä ateistin viha kumpuaa?

Löytynytjaonnellinen

Minä ja kaikki Jeesuksen tuntevat kyllä tiedämme mistä, tai oikeasti kenestä ateistin viha Jeesusta kohtaan kumpuaa.
Ateisti vain ei tiedä sitä itse.
Se ei tule teistä itsestänne, kuten ei myöskään se tule meistä uskovista itsestämme että uskomme ja toivoisimme kaikkien pelastuvan.
Usko ei ole mielipide tai aate jota levitämme siksi että todistamme olevamme oikeassa ja fiksuja.
Ei se ole meistä, sitä ei voi järkeilemällä saada, se on Jumalan teko meissä, lahja.
Jeesus antoi fyysisen näön sokeille Raamatun aikaan, nykyään Hän antaa hengellisen näön edelleen, jillekin fyysisenkin.
Ettekö ateistit huomaa miten paholainen toimii nykymailmassa.
Palvotte sitä valehtelijaa tuska- festareilla ja videopeleissä otatte hahmoksi noitia ja muita.
paholaisen tehokkain ansa on uskotella ettei sitä muka olisi olemassa.
Mutta MIKSI ihminen tahtoo olla ateisti?
Miksi et pyytäisi Jeesusta näyttämään että onko Häntä vai ei?
Miksi et kysy ja anna Hänelle mahdollisuutta?

48

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luucifer

Lässynlää ja hyppää järveen.
      Dio on herra!

• AlistuJo

Sähkökitaramusiikki on syntiä! Tunnusta syntisi ja alistu kristittyjen käsittelyyn!! HAH HAH HAA kyllä me teistä uskovaisia tehdään!!!

• valehtelu.stop

Minä en ole saatananpalvoja kuten sinä. Siksi en ole huomannut minkään paholaisen toimivan yhtään mitenkään. Uskovaisissa pistää vihaksi se, että teikäläiset yrittävät huijata ja valehdella kaiken aikaa. Mitään Jeesuksia ja Jumalia kun ei ole ja sillä selvä. Puhukaa mummonne pyörryksiin!!!

• KuhaVimpuaa

Ai että minä sitten vihaan tuota Jeesusta!
      Se koijari muka kuoli minun puolesta,mutta huijasi!
      Siellä se nyt patsastelee faijansa tiluksilla Taivaassa ja vaatii kaikkia ylistämään itseään!
      Että kuoltava tässä edelleenkin on,ja mitä sen jälkeen,sen Piru tiennee...

• Löytynytjaonnellinen

Ja miksi Kristityt vihaavat ns. ateisteja. Ns.KristiKretket (KristinKrMerkki) on bannassa ns. Islaminmaissa koska se kristi on ns. "vitun nolo" ihq, teinimurteella jota kuulen päivittäin niiku bussissajossa kuljen, Amen.

Teisti vain ei tiedä sitä itse, että on kirrkonssa suurin ateitsti

t.
      avaaja, Löytynytjaonnellinen

• eimuuta

Olet nikkivaras. Sinä onneton>>>>>>?

• ateistikertoo

En minä vihaa Jeesusta, Allahia tai muitakaan jumalia.

• salamimetukka

Todellinen Jumala on itse Saatana, se selittää kaiken

• saatanaakaaneiolemassa
        salamimetukka kirjoitti:

Todellinen Jumala on itse Saatana, se selittää kaiken

Te uskovaiset keskenään saatte tapella mikä on teistä oikea Jumala.

• Jeesus on ihan jees hahmo. Olisiko aloittaja kasannut mieleensä olkiukon?

Ateistina en vihaa jumalhahmoja, mutta vihaan esimerkiksi uskovaisten tapaa liittää vauvoja jäseniksi uskonnolliseen yhteisöönsä. En tiedä pitääkö olla ateisti vihatakseen tuota iljettävää tapaa.

• uskonpohjatontyhmyys

Jos olisi oikeasti olemassa pelkkää hyvää tahtova kaikkivaltias jumala, niin ei voisi olla olemassa mitään paholaista. Teidän uskovien typerät ääliömäisyydet kaatuvat heti jo tuohon itse itsensä täydellisesti kumoavaan loogiseen mahdottomuuteen. Teillä ei ole mitään järkevää selitystä sille, miksi hyvää tahtova kaikkivaltias antaisi sellaisen paholaisen edes olla olemassa, saatikka antaisi hallita tätä maailmaa.

• vakava.ateisti

En minä todellakaan vihaa teitä. Lähinnä tunnen syvää sääliä kaikkia teitä jeesuspöhnässä kulkijoita kohtaan.

• Ei jatkoon, sillä vihatuksi ja vainotuksi tulemisen tunteen ruokkiminen on monen fundisyhteisön tärkeimpiä käyttövoimia. Siksi ei ole mitään merkitystä sillä, mitä me itse kerromme omasta ajattelustamme. Fundisuskova tietää _aina_ paremmin, sillä hänen hallussaan on Pyhän Hengen Ehdoton Totuus.

• vastatkaatähän

Asia on aivan kuin aloittaja sen toi esille. Jos harrastaa huuhaata, tai jotain hämäräperäistä vaikka parapsykologiaa, niin ateistit eivät hypi nahoistaan, vaikka saattavat heittää jotain halventavaa, mutta auta ja armias, jos kääntyy reilusti Jumalan puoleen ja tunnustaa Jeesuksen Kristuksen elämänsä herraksi, niin syttyy todellinen raivo.

Tämä johtunee osaksi siitä, että Jumalaa pakeneva ja kieltävä kokee piston sisimmässään ja jotain liikahtaa sielussa, hän tietää että näin asia on ja itsensäkin pitäisi tunnustaa totuus. Se jokin raja sisimmässä on toisen kodalla ylitetty. Toinen syys raivoon on hengessä asuva vastustaja, saatana.
      Miksi teitä suututtaa uskoontulo ja sen on vihoviimeinen, mitä toiselle sallisitte?

• >Tämä johtunee osaksi siitä, että

...tultuaan fundisuskoon ihminen alkaa julistaa ja määräillä vaatien muita vähintään noudattamaan samaa ankaraa ja jopa primitiivistä moraalikoodistoa joka hänellä itselläänkin on. Hän ei myöskään enää kykene keskustelemaan mistään, sillä Ehdottoman Totuuden haltijana häntä kiinnostaa vain Ehdottoman Totuuden saarnaaminen eivätkä lainkaan toisten ajatukset ja perustelut.

Sen sijaan esim. parapsykologian tai muun ei-kristillisen huuhaan harrastajat eivät yleensä vaadi muilta mitään erityisempää eivätkä esitä olevansa ylivoimaisesti muita fiksumpia (sitä olematta), he vain harrastavat omaa huuhaataan.

• Ei Kaikkivaltias ymmärtääkseni tarvitse ihmisnisäkkään lupia tehdäkseen jotain.

Palstoilla on väitetty, että Jeesus on saattanut uskoon kaukaisten maitten pakanoita jotka eivät koskaan olleet hänestä edes kuulleet hnen "etsimisestään" puhumattakaan. Ei siis tarvita mitään lupia.

• Molo-Molo

Jokainen hihhuli luulee saaneensa uskomaltansa jumalalta ajatustenlukukyvyn. Ei ole saanut.

• dörtsi

Uskovaiset on isiksen morsiamia,ei mitään muuta.

• eiköeväätriitä

Miksi ateistit ovat nikkivarkaita?

• nauravaateisti

En tiedä miten joku on saanut päähänsä että ateistit ovat jotenkin vihoissaan. Tällaisia ajatuksia voi tulla vain uskovaisen päähän ja näistä kumpuaa ateistin nauru.

• JeesusOnTie
    • Tosiaan kaikki viha, myös ateistin viha, tulee sieltä samasta lähteestä, jota voimme nimittää nimityksellä Saatana.

Jumalaan suhtautuva vihamielinen henki.

Ateistit antavat tällä palstalla siitä käytännön todistusta. Pilkataan ja ivataan, naureskellaan ivaten. Varastetaan. Tuomitaan ja osoitetaan syyttävällä sormella Jumalan suuntaan. Ilmaistaan ja lietsotaan pelkoa. Semmoistahan se on, saatananpalvelus.

• Brahman

Bebebebe-ressukalle meinaa ihan itku tulla, kun häntä on niin sorrettu ja solvattu... 🤣

• Löytynytjaonnellinen

Bebe, olet sekaisin. Maintulla Uskonnot ja uskomukset - palstallasi SINÄ olet ainoa sekaisin oleva ...hihhuli.

• Eläntänkerran

Haha... Mitään ajatusta vihasta ei ole kun uskovainen vain pitää päänsä kiinni eikä tuputa juttuja taivaallisesta partaukosta tai saatanasta. Näitähän ei ole, kaikki on pelonsekaisissa harhoissaan kasvaneiden oletuksia pelastajasta josta haetaan tukea kun oma mieli ei käsitä elämän ehtoja saati uskalleta kohdata totuutta, että elämä on ohi kun sydän lyö viimeisen kerran. Mitään pelastajaa ei ole, vain sä itse olet tässä hetkessä nyt. Huomisessa on enkeleitä ja perkeleitä, tosin fyysisinä kokemuksina, henkilöinä, tapahtumina jotka kaikki vaikuttavat psyykkeeseen eri tavoin eri yksilöillä.

• parempikysymys

Mistä uskovaisten valheet kumpuavat? Vihasta ateisti-ihmisiä kohtaan.

• mistä_viha

Mistä uskovien viha ateisteja vastaan kumpuaa?

Vihasta siitä, että ajatteluun kykenevä uskova pohjimmiltaan tietää olevansa väärässä omien uskomuksiensa suhteen, mutta ei uskalla tunnustaa sitä itselleen ja ateistit muistuttavat olemassa olollaan häntä tästä väärässä olemisesta.

Uskova on siis pohjimmiltaan vihainen itselleen.

• Kantapää

"Minä ja kaikki Jeesuksen tuntevat kyllä tiedämme mistä, tai oikeasti kenestä ateistin viha Jeesusta kohtaan kumpuaa."

No miksi sitten kysyt sitä..?
      Neuvoisin, että jos koko aloituksessa ei ole muuta pointtia, kuin verbaalisesti masturboida omaa oikeassaoloasi ja uskontosi paremmuutta, niin jätä se suosiolla lähettämättä....

"Se ei tule teistä itsestänne, kuten ei myöskään se tule meistä uskovista itsestämme että uskomme ja toivoisimme kaikkien pelastuvan.
      Usko ei ole mielipide tai aate jota levitämme siksi että todistamme olevamme oikeassa ja fiksuja.
      Ei se ole meistä, sitä ei voi järkeilemällä saada, se on Jumalan teko meissä, lahja."

Tämä on juurikin yksi vastenmielisin ajattelumalli, jota kristinusko etovimmillaan ruokkii; yllyttää ihmiset asennoitumaan itseensä, omaan olemassaoloonsa ja toisiin ihmisiin marionetteina, joilla ei ole valtaa omiin tekemisiinsä, vaan koko heidän elämänsä on viime kädessä alistumista jomman kumman vaihtoehtoisen metafyysisen despootin orjuuteen....
      Tyydyn toteamaan, etten osaa pukea kunnolla sanoiksi kuinka säälittäväksi tuo osa vuodatuksestasi sinut minun silmissäni tekee ja miten sairasta on, että joku on saanut näkemään itsesi ja muut ihmiset tuolla tavoin....

"Palvotte sitä valehtelijaa tuska- festareilla ja videopeleissä otatte hahmoksi noitia ja muita."

Oletko sinä koskaan käynyt yhdelläkään festarilla, tai pelannut yhtään videopeliä..? Tuon perusteella kun et tunnu näkevän noissa asioissa metsää puilta..
      Mistä sinä tiedät ettet itse olekin se eksytetty, joka seuraa valhetta..?
      Semminkin kun tuo kommenttisi osoittaa miten helpolla sinut saa uskomaan, että jokin vieras asia on väärin ja pahaa....

"paholaisen tehokkain ansa on uskotella ettei sitä muka olisi olemassa."

Minusta se on kyllä uskottelu, että se onkin jumala ja väittää että kaikki muut palvovat saatanaa, saaden palvojansa pelkäämään muita tapoja toimia ja ajatella, niin etteivät nämä edes tajua juoksevansa tahdottomana oravanpyörässä....

"Mutta MIKSI ihminen tahtoo olla ateisti?"

Uskomattomuus ei ole tahtokysymys..

"Miksi et pyytäisi Jeesusta näyttämään että onko Häntä vai ei?
      Miksi et kysy ja anna Hänelle mahdollisuutta?"

Arvon saarnanikkarilta on ilmeisesti mennyt semmoinen fakta ohi, että iso osa tämän palstan ateisteista on entisiä uskovaisia, tai sitten vaan jättää sen tahallaan huomiotta....

• sejap

Täällä kun seuraa näitä kirjoituksia,ateistit ovat katkeria ja kateellisia.Ateistit kun eivät ole saaneet määrättyjä asioita elämässään läpi ,sit niistä kumpuaa se viha Jeesusta ja Jumalaa kohtaan,vaikka Jumala ajattelee kuitenkin heidän parastaan.

• "...ateistit ovat katkeria ja kateellisia."

Miksi olisin kateellinen esimerkiksi sinun kaltaisellesi rajoittuneelle, kuolemaa pelkäävälle raukalle? Itseasiassa suurimpia ilon aiheita elämässäni on ollut päästä irti rauhaan, vapauteen ja iloon lapsuuden kahlitsevasta lahkosta ja typeristä säännöistä ja vielä typerämmästä Raamatun tulkinnasta. Nyt Raamatun lukeminen on jopa mielenkiintoista, kunhan sitä pitää historiallisena artefaktina, ei elämän ohjeena ja totuuden lähteenä.

• sejap
        Kampelatutkija kirjoitti:

"...ateistit ovat katkeria ja kateellisia."

Miksi olisin kateellinen esimerkiksi sinun kaltaisellesi rajoittuneelle, kuolemaa pelkäävälle raukalle? Itseasiassa suurimpia ilon aiheita elämässäni on ollut päästä irti rauhaan, vapauteen ja iloon lapsuuden kahlitsevasta lahkosta ja typeristä säännöistä ja vielä typerämmästä Raamatun tulkinnasta. Nyt Raamatun lukeminen on jopa mielenkiintoista, kunhan sitä pitää historiallisena artefaktina, ei elämän ohjeena ja totuuden lähteenä.

Rajoituksista ensinnäkin sen verran että niitä pitää ihmisellä olla,koska elämästä ei tule mitään jos ei rajoituksia ole esim.Yhteiskunta voi kuvitella millaista olisi jos ei olisi mitään lakia,rajoja, eikä poliisia.Ihmiset saisivat tehdä mitä vaan,varastaa,tappaa ihan mitä vaan rikollisuuus vaan rehottaisi.Hyvin näkyy lapsista ,kun on vapaa kasvatus ja pahemmaksi vaan yhteiskunta vaan menee.Sanon suoraan että täysin vapaa kasvatus täysin vapaus, on yhteiskunnan turma, Suomen turma.Raamattu on kuitenkin totuus,siintä ei pääse kukaan mihinkään,se on eriasia mistä luetaan,ja vanhempasi ovat voineet olla myöskin väärässä.Ensinnäkään en kuulu mihinkää lahkoon,toiseksi olen peloton tällä hetkellä, en ole katkera enkä myöskään kateellinen. Siksi minun on hyvä sanoa myöskin, että Jumala on olemassa ja tulee olemaan.

• sejap kirjoitti:

Rajoituksista ensinnäkin sen verran että niitä pitää ihmisellä olla,koska elämästä ei tule mitään jos ei rajoituksia ole esim.Yhteiskunta voi kuvitella millaista olisi jos ei olisi mitään lakia,rajoja, eikä poliisia.Ihmiset saisivat tehdä mitä vaan,varastaa,tappaa ihan mitä vaan rikollisuuus vaan rehottaisi.Hyvin näkyy lapsista ,kun on vapaa kasvatus ja pahemmaksi vaan yhteiskunta vaan menee.Sanon suoraan että täysin vapaa kasvatus täysin vapaus, on yhteiskunnan turma, Suomen turma.Raamattu on kuitenkin totuus,siintä ei pääse kukaan mihinkään,se on eriasia mistä luetaan,ja vanhempasi ovat voineet olla myöskin väärässä.Ensinnäkään en kuulu mihinkää lahkoon,toiseksi olen peloton tällä hetkellä, en ole katkera enkä myöskään kateellinen. Siksi minun on hyvä sanoa myöskin, että Jumala on olemassa ja tulee olemaan.

"Rajoituksista ensinnäkin sen verran että niitä pitää ihmisellä olla,koska elämästä ei tule mitään jos ei rajoituksia ole esim.Yhteiskunta voi kuvitella millaista olisi jos ei olisi mitään lakia,rajoja, eikä poliisia.Ihmiset saisivat tehdä mitä vaan,varastaa,tappaa ihan mitä vaan rikollisuuus vaan rehottaisi.Hyvin näkyy lapsista ,kun on vapaa kasvatus ja pahemmaksi vaan yhteiskunta vaan menee.Sanon suoraan että täysin vapaa kasvatus täysin vapaus, on yhteiskunnan turma, Suomen turma."

En kyllä kiistänyt rajoitusten tarpeita yhteiskunnassa. Vastauksesi on tyypillinen uskovaisen vastaus. Uskovaisilta usein puuttuu oma moraalinen kompassi ja moraali ja sen vartioiminen on ulkoistettu pyhiin kirjoituksiin, uskonnollisille johtajille ja yhteisölle.

"Raamattu on kuitenkin totuus... eriasia mistä luetaan ... voineet olla myöskin väärässä."

Raamattu on todellakin ristiriitainen ja sekava kuten itse toteat. On merkitystä miten ja mistä sitä luetaan ja siltikin tulkinta voi olla väärä.

"en ole katkera enkä myöskään kateellinen. "

En toki näin väittänytkään. Sinä väitit tätä ateisteista. Jos väite sattui sinuun niin mieti seuraavalla kerralla Jeesuksen ohjetta ja jätä sanomatta asioita, mitä et haluaisi itsellesikään sanottavan.

• sejap

"Rajoituksista ensinnäkin sen verran että niitä pitää ihmisellä olla,koska elämästä ei tule mitään jos ei rajoituksia ole esim.Yhteiskunta voi kuvitella millaista olisi jos ei olisi mitään lakia,rajoja, eikä poliisia.Ihmiset saisivat tehdä mitä vaan,varastaa,tappaa ihan mitä vaan rikollisuuus vaan rehottaisi.Hyvin näkyy lapsista ,kun on vapaa kasvatus ja pahemmaksi vaan yhteiskunta vaan menee.Sanon suoraan että täysin vapaa kasvatus täysin vapaus, on yhteiskunnan turma, Suomen turma."

En kyllä kiistänyt rajoitusten tarpeita yhteiskunnassa. Vastauksesi on tyypillinen uskovaisen vastaus. Uskovaisilta usein puuttuu oma moraalinen kompassi ja moraali ja sen vartioiminen on ulkoistettu pyhiin kirjoituksiin, uskonnollisille johtajille ja yhteisölle.

"Raamattu on kuitenkin totuus... eriasia mistä luetaan ... voineet olla myöskin väärässä."

Raamattu on todellakin ristiriitainen ja sekava kuten itse toteat. On merkitystä miten ja mistä sitä luetaan ja siltikin tulkinta voi olla väärä.

"en ole katkera enkä myöskään kateellinen. "

En toki näin väittänytkään. Sinä väitit tätä ateisteista. Jos väite sattui sinuun niin mieti seuraavalla kerralla Jeesuksen ohjetta ja jätä sanomatta asioita, mitä et haluaisi itsellesikään sanottavan.

Kirjoituksia kun seuraa ,siellä on havaittavissa katkeruutta ateisteilta,en tarkoita että kaikilla olisi.Mie en ymmärrä niinkuin Suomen kannalta ,että miksi kaikki hyvä mikä Suomessa on ollut ,pitää vaihtaa täysin paskaan.Jumalattomat samoin homot ja paljon muukin kansa ajaa takaa että pitäisi käydä vihkimään kirkoissa homoja ja samoin eutanismia ajetaan lakiin,seurauksista välittämättä.Koska ongelma on siinä, että ihmiset eivät nää mitä tälläisestä pelleilystä voi seurata.Olen kirjoitellut ja varoittanut ihmisten sokeudesta,silloin tulette näkemään, että uskovaiset ovat asioissa oikeassa. Ainut mikä voisi nyt pitää asioita pystyssä on, että kirkot eivät kävisi vihkimään homoja.

• sejap kirjoitti:

Kirjoituksia kun seuraa ,siellä on havaittavissa katkeruutta ateisteilta,en tarkoita että kaikilla olisi.Mie en ymmärrä niinkuin Suomen kannalta ,että miksi kaikki hyvä mikä Suomessa on ollut ,pitää vaihtaa täysin paskaan.Jumalattomat samoin homot ja paljon muukin kansa ajaa takaa että pitäisi käydä vihkimään kirkoissa homoja ja samoin eutanismia ajetaan lakiin,seurauksista välittämättä.Koska ongelma on siinä, että ihmiset eivät nää mitä tälläisestä pelleilystä voi seurata.Olen kirjoitellut ja varoittanut ihmisten sokeudesta,silloin tulette näkemään, että uskovaiset ovat asioissa oikeassa. Ainut mikä voisi nyt pitää asioita pystyssä on, että kirkot eivät kävisi vihkimään homoja.

En olisi kovin huolisani. Nykyisin ateistisimmat valtiot ovat inhimillisen kehityksen kärjessä kaikilla mittareilla mitattuina. Homoistakaan en olisi huolissani. Minä ymmärrän, ettei homoseksuaalisuus ole tahdon asia vaan synnynnäinen ominaisuus. Tämän vuoksi siitä ei voi koskaan tulla kuvittelemaasi laajaa uhkaa. Eikä homoseksuaalisuus ja mikään muukaan seksuaalisuuden muoto ylipäätään ole mikään erityinen uhka yhteiskunnalle. Yhteiskunta ja naapurit pysykööt ihmisten makuukamareista pois niin kauan, kuin siellä toimitaan aikuisten ihmisten vapaasta tahdosta ja lakien mukaan.

Eutanasiasta et ilmeisesti ymmärrä edes perusteita, kun et osaa edes kirjoittaa termiä oikein. Mitä hyvää Suomessa ollaan vaihtamassa paskaan? Et tuonut yhtään konkreettista esimerkkiä esille.

• homofobiansyy

Uskovat pelkää homojen kostoa, kun saivat niin pitkään tuhota homojen elämät.

• sejap

En olisi kovin huolisani. Nykyisin ateistisimmat valtiot ovat inhimillisen kehityksen kärjessä kaikilla mittareilla mitattuina. Homoistakaan en olisi huolissani. Minä ymmärrän, ettei homoseksuaalisuus ole tahdon asia vaan synnynnäinen ominaisuus. Tämän vuoksi siitä ei voi koskaan tulla kuvittelemaasi laajaa uhkaa. Eikä homoseksuaalisuus ja mikään muukaan seksuaalisuuden muoto ylipäätään ole mikään erityinen uhka yhteiskunnalle. Yhteiskunta ja naapurit pysykööt ihmisten makuukamareista pois niin kauan, kuin siellä toimitaan aikuisten ihmisten vapaasta tahdosta ja lakien mukaan.

Eutanasiasta et ilmeisesti ymmärrä edes perusteita, kun et osaa edes kirjoittaa termiä oikein. Mitä hyvää Suomessa ollaan vaihtamassa paskaan? Et tuonut yhtään konkreettista esimerkkiä esille.

Eikö se muka ole paskaa, mitä Eurooppa syöksee Suomeen?Mitä enemmän menemme Jumalan sanasta sivulle, sitä vaikeammaksi elämä menee.Jos joku ei nää mitä oli elämä ennen eu:hun menoa, Suomi oli täysin vapaa maa, kukaan ei uhannut.Mites nyt, ihmiset pelkäävät Venäjää ja terrorismia samoin olimme muistaakseni velaton kansa ,nyt olemme korvia myöten velassa.Ei tiedä vielä vaikka olemme uusi Ukraina,ihmetellä täytyy et jos ihmiset ei nää, mihin olemme menossa. Suomi menee niin reunalla, et yhtään väärää päätöstä ei ole varaa tehdä,uskonnon asioissa.Nythän tän näkee seuraako siintä mitään, kun ihmiset eroaa kirkoista, samoin erottavat lapsensa,miten kouluille käy samoin koululaisille samoin vanhemmille, koska he ajavat lapsensa pois kirkosta ja Rakkaudesta. En väitä että kirkotkaan olivat oikeassa , koska naispappeus oli jo virhe ,samoin siellä ei puhuta aina oikeita asioita ja totuuksia.

• sejap kirjoitti:

Eikö se muka ole paskaa, mitä Eurooppa syöksee Suomeen?Mitä enemmän menemme Jumalan sanasta sivulle, sitä vaikeammaksi elämä menee.Jos joku ei nää mitä oli elämä ennen eu:hun menoa, Suomi oli täysin vapaa maa, kukaan ei uhannut.Mites nyt, ihmiset pelkäävät Venäjää ja terrorismia samoin olimme muistaakseni velaton kansa ,nyt olemme korvia myöten velassa.Ei tiedä vielä vaikka olemme uusi Ukraina,ihmetellä täytyy et jos ihmiset ei nää, mihin olemme menossa. Suomi menee niin reunalla, et yhtään väärää päätöstä ei ole varaa tehdä,uskonnon asioissa.Nythän tän näkee seuraako siintä mitään, kun ihmiset eroaa kirkoista, samoin erottavat lapsensa,miten kouluille käy samoin koululaisille samoin vanhemmille, koska he ajavat lapsensa pois kirkosta ja Rakkaudesta. En väitä että kirkotkaan olivat oikeassa , koska naispappeus oli jo virhe ,samoin siellä ei puhuta aina oikeita asioita ja totuuksia.

Mitä paskaa EU syöksee Suomeen? Kansa on pääosin tyytyväinen siihen, että olemme EU:ssa ja käytännössä kaikki politiikasta perillä olevat (tutkijat, poliitikot) pitävät ratkaisua oikeana. Ilman EU:a saattaisimme todellakin olla Ukrainan ja Valko-Venäjän tasolla. Nyt EU tuo Suomelle turvaa esimerkiksi Venäjää ja terrorismia vastaan.

• sejap

Mitä paskaa EU syöksee Suomeen? Kansa on pääosin tyytyväinen siihen, että olemme EU:ssa ja käytännössä kaikki politiikasta perillä olevat (tutkijat, poliitikot) pitävät ratkaisua oikeana. Ilman EU:a saattaisimme todellakin olla Ukrainan ja Valko-Venäjän tasolla. Nyt EU tuo Suomelle turvaa esimerkiksi Venäjää ja terrorismia vastaan.

Eu ei todellakaan tuo turvaa,toiselta puolelta tulee venäläisiä sisään tai toiselta puolelta pakolaisia.Suomalaiset eivät itsekkään tajua ,millaisen pommin päällä istumme. Eihän tässä mitään hätää ole niin pitkään kun raha riittää,sit kun raha loppuu,katotaan sit.

• ihmettelenvaan

Onneksi uskovaisuus on vähenemässä eikä ole enää mikään yleinen mielipide. Sejapin mielipide on uskon fasismia parhaimmillaan. Kirjoituksessa ei ole jälkeäkään siitä lähimmäisenrakkaudesta ja ihmisten kunnioittamisesta.
      Olet tuomion pasuuna, et muuta.

• sejap

Eikö se ole muka Rakkautta, jos ihmisiä varoitetaan,tulisit sanomaan jos ja kun olen väärässä.Etkä sitä paitsi tiedä, vaikka olisinkin oikeassa.Uskovaisuus saattaa olla vähenemässä,sit muut ongelmat tilalle,niinkuin sanoin jo.

• ihmettelenvaan

Ensiksi: Rikokset ovat vähentyneet, terveydenhoito parantunut, meillä ei kuolla enää nälkään, vaikkakin eriarvoisuutta löytyy. Sinun puheesi on pirun maalaamista seinälle, mutta sehän on tuomiopäivän pasuunoille tyypillistä. Toiseksi: ateistille jumalaa tai jumalia ei ole olemassa, ei maahisia, ei saatanaa, ei enkeleitä, ei joulupukkia eikä muutakaan yliluonnollista,
        Kolmanneksi; uskovaisiakin on joka junaan, eivät hekään ole kaikki herran terttuja, vaikka niin näyttävät luulevatkin mm. lestojen pedofiilia, katolisen kirkon poikiin menevät papit,,,, yleensä uskolla terrorisoiminen. Neljänneksi: kuinkahan monta eri uskontoa maailmasta löytyy, lestadiolaisuus on esim. jakautunut 23 eri lahkoon,, ja tämä vain Suomessa.

• sejap
        ihmettelenvaan kirjoitti:

Ensiksi: Rikokset ovat vähentyneet, terveydenhoito parantunut, meillä ei kuolla enää nälkään, vaikkakin eriarvoisuutta löytyy. Sinun puheesi on pirun maalaamista seinälle, mutta sehän on tuomiopäivän pasuunoille tyypillistä. Toiseksi: ateistille jumalaa tai jumalia ei ole olemassa, ei maahisia, ei saatanaa, ei enkeleitä, ei joulupukkia eikä muutakaan yliluonnollista,
        Kolmanneksi; uskovaisiakin on joka junaan, eivät hekään ole kaikki herran terttuja, vaikka niin näyttävät luulevatkin mm. lestojen pedofiilia, katolisen kirkon poikiin menevät papit,,,, yleensä uskolla terrorisoiminen. Neljänneksi: kuinkahan monta eri uskontoa maailmasta löytyy, lestadiolaisuus on esim. jakautunut 23 eri lahkoon,, ja tämä vain Suomessa.

Mie toivon että olen väärässä.Rikokset vaikka on sinusta vähentyneet, kuiteskin lähiaikoina levottomuus on kasvanut.Nälänhädästä elä vielä sano mitään, koska kirkoissa ei vielä vihitä homoja, ja muutenkin uskovaisia on vielä Suomessa paljon, vaikka eivät kirkossa käykkään.Ota huomioon sellainen asia, että Jeesus on elämän leipä. Uskovaisetkaan ketkä tekevät järjettömiä hommia eli pedofiilit esimerkiksi,eivät ole sanasta täysin perillä,tai sit eivät pysty itseänsä kieltämään.Ateistit saavat olla ateisteja, sillä ei ole minulle mitään merkitystä,jos kerran kuka ei usko olkoon uskomatta.Totuus tulee kuitenkin vastaan ennemmin tai myöhemmin. Kaikki perustuu siihen koska olen joutunut myöskin elämään väärällä puolella, eli katkeruudessa, pelossa ja kateudessa ,kaikessa vääryydessä.Tiedän tarkalleen sen myöskin millaista elämä silloin on, kun olen väärillä raiteilla.

• sejap kirjoitti:

Mie toivon että olen väärässä.Rikokset vaikka on sinusta vähentyneet, kuiteskin lähiaikoina levottomuus on kasvanut.Nälänhädästä elä vielä sano mitään, koska kirkoissa ei vielä vihitä homoja, ja muutenkin uskovaisia on vielä Suomessa paljon, vaikka eivät kirkossa käykkään.Ota huomioon sellainen asia, että Jeesus on elämän leipä. Uskovaisetkaan ketkä tekevät järjettömiä hommia eli pedofiilit esimerkiksi,eivät ole sanasta täysin perillä,tai sit eivät pysty itseänsä kieltämään.Ateistit saavat olla ateisteja, sillä ei ole minulle mitään merkitystä,jos kerran kuka ei usko olkoon uskomatta.Totuus tulee kuitenkin vastaan ennemmin tai myöhemmin. Kaikki perustuu siihen koska olen joutunut myöskin elämään väärällä puolella, eli katkeruudessa, pelossa ja kateudessa ,kaikessa vääryydessä.Tiedän tarkalleen sen myöskin millaista elämä silloin on, kun olen väärillä raiteilla.

"Mie toivon että olen väärässä.Rikokset vaikka on sinusta vähentyneet, kuiteskin lähiaikoina levottomuus on kasvanut."

Olet onneksi väärässä ja elämä Suomessa on muuttunut paremmaksi. Rikoksistakin on tullut tarpeeksi harvinaisia että ne pääsevät helpommin uutisiin harvoina tapahtumina :)
        http://findikaattori.fi/fi/97

"Nälänhädästä elä vielä sano mitään, koska kirkoissa ei vielä vihitä homoja, ja muutenkin uskovaisia on vielä Suomessa paljon, vaikka eivät kirkossa käykkään."

Miten mielestäsi nälänhätä liittyy homouteen? Mutta ottaen huomioon että nykyisin saa olla julkisesti kiinnostunut samasta sukupuolesta ilman rankaisua ja heikossa asemassa olevilla ihmisillä on helpompi pääsy saada tarpeeksi ruokaa elääkseen, ei homojen oikeuksien laajentamisella ole ollut ainakaan huonoa vaikutusta. :)

"Ota huomioon sellainen asia, että Jeesus on elämän leipä."

Valitettavasti tällä "leivällä" ei nälkäinen ihminen elä :)

"Uskovaisetkaan ketkä tekevät järjettömiä hommia eli pedofiilit esimerkiksi,eivät ole sanasta täysin perillä,tai sit eivät pysty itseänsä kieltämään.Ateistit saavat olla ateisteja, sillä ei ole minulle mitään merkitystä,"

Jeps, uskovaisuudella ei onneksi ole tekemistä sen kanssa onko ihminen hyvä vai ei :)

"jos kerran kuka ei usko olkoon uskomatta.Totuus tulee kuitenkin vastaan ennemmin tai myöhemmin."

Ehkä joku päivä vielä sinäkin löydät totuuden :) Onnea tähän.

"Kaikki perustuu siihen koska olen joutunut myöskin elämään väärällä puolella, eli katkeruudessa, pelossa ja kateudessa ,kaikessa vääryydessä.Tiedän tarkalleen sen myöskin millaista elämä silloin on, kun olen väärillä raiteilla."

Onneksi näillä mainitsemillasi asioilla ei ole mitään tekemistä ateismin tai uskon kanssa. :)
        Mutta hyvä että sinäkin olet löytänyt elämän jonka tunnet elämisen arvoiseksi, samoin kuin suuri osa ateisteista on löytänyt :)

• sejap
        Oudoksuva kirjoitti:

"Mie toivon että olen väärässä.Rikokset vaikka on sinusta vähentyneet, kuiteskin lähiaikoina levottomuus on kasvanut."

Olet onneksi väärässä ja elämä Suomessa on muuttunut paremmaksi. Rikoksistakin on tullut tarpeeksi harvinaisia että ne pääsevät helpommin uutisiin harvoina tapahtumina :)
        http://findikaattori.fi/fi/97

"Nälänhädästä elä vielä sano mitään, koska kirkoissa ei vielä vihitä homoja, ja muutenkin uskovaisia on vielä Suomessa paljon, vaikka eivät kirkossa käykkään."

Miten mielestäsi nälänhätä liittyy homouteen? Mutta ottaen huomioon että nykyisin saa olla julkisesti kiinnostunut samasta sukupuolesta ilman rankaisua ja heikossa asemassa olevilla ihmisillä on helpompi pääsy saada tarpeeksi ruokaa elääkseen, ei homojen oikeuksien laajentamisella ole ollut ainakaan huonoa vaikutusta. :)

"Ota huomioon sellainen asia, että Jeesus on elämän leipä."

Valitettavasti tällä "leivällä" ei nälkäinen ihminen elä :)

"Uskovaisetkaan ketkä tekevät järjettömiä hommia eli pedofiilit esimerkiksi,eivät ole sanasta täysin perillä,tai sit eivät pysty itseänsä kieltämään.Ateistit saavat olla ateisteja, sillä ei ole minulle mitään merkitystä,"

Jeps, uskovaisuudella ei onneksi ole tekemistä sen kanssa onko ihminen hyvä vai ei :)

"jos kerran kuka ei usko olkoon uskomatta.Totuus tulee kuitenkin vastaan ennemmin tai myöhemmin."

Ehkä joku päivä vielä sinäkin löydät totuuden :) Onnea tähän.

"Kaikki perustuu siihen koska olen joutunut myöskin elämään väärällä puolella, eli katkeruudessa, pelossa ja kateudessa ,kaikessa vääryydessä.Tiedän tarkalleen sen myöskin millaista elämä silloin on, kun olen väärillä raiteilla."

Onneksi näillä mainitsemillasi asioilla ei ole mitään tekemistä ateismin tai uskon kanssa. :)
        Mutta hyvä että sinäkin olet löytänyt elämän jonka tunnet elämisen arvoiseksi, samoin kuin suuri osa ateisteista on löytänyt :)

Otappas huomioon sellainen asia ,että tämä kaikki on vasta alussa.Ei pidä menneisyyttä vetää tähän,silloin on ollut kaikki hyvin.Nyt seurataan sitä mitä seuraa siintä ,jos käydään vihkimään kirkoissa homoja,samoin kirkosta eroamiset,miten se käy vaikuttamaan yhteiskuntaan.Suomessa on lentokoneet kestäneet hyvin ilmassa tähän asti,kuinka jatkossa.Terrorismia ei Suomessa ole ollut, jos ei lasketa tuota yhtä kaahailijaa. Elämänleivästä olen eri mieltä,Jumala antaa sen leivän ihmisille, jotka Jeesukseen uskovat ja pyytävät.Olen löytänyt jo totuuden, tiedän sen että Jumala on olemassa samoin Jeesus Kristus. Nälän hädästä sen verran ja homoudesta,et ihmiset silloin käytännössä hylkää Jumalan,koska eivät pidä Jumalan sanasta kiinni ja neuvoista. Eli tämä koskee juuri näitä vihkimisiä.Ihmisiä kuuluu rakastaa myöskin samaa sukupuolta, mutta ei seksuaalisesti.

• sejap kirjoitti:

Otappas huomioon sellainen asia ,että tämä kaikki on vasta alussa.Ei pidä menneisyyttä vetää tähän,silloin on ollut kaikki hyvin.Nyt seurataan sitä mitä seuraa siintä ,jos käydään vihkimään kirkoissa homoja,samoin kirkosta eroamiset,miten se käy vaikuttamaan yhteiskuntaan.Suomessa on lentokoneet kestäneet hyvin ilmassa tähän asti,kuinka jatkossa.Terrorismia ei Suomessa ole ollut, jos ei lasketa tuota yhtä kaahailijaa. Elämänleivästä olen eri mieltä,Jumala antaa sen leivän ihmisille, jotka Jeesukseen uskovat ja pyytävät.Olen löytänyt jo totuuden, tiedän sen että Jumala on olemassa samoin Jeesus Kristus. Nälän hädästä sen verran ja homoudesta,et ihmiset silloin käytännössä hylkää Jumalan,koska eivät pidä Jumalan sanasta kiinni ja neuvoista. Eli tämä koskee juuri näitä vihkimisiä.Ihmisiä kuuluu rakastaa myöskin samaa sukupuolta, mutta ei seksuaalisesti.

Ei huolta, ei muissakaan sivistyneissä maissa fysiikan lait ole muuttuneet lainkaan vaikka mitä paikallinen valtio tai kirkko on päättänyt joten sinun ei tarvitse pelätä lentämistä (jos olet ikinä matkustanut) tulevaisuudessakaan :)

Sekoitat muuten vieläkin "sielunruoan" mitä esimerkiksi kirkko väittää oikeaan ruokaan. Usko ei valitettavasti auta normaaliin nälkään edes kirkon mukaan ja tämän vuoksi (ja käännyttääkseen herkkäuskoisia ihmisiä jotka ovat heikossa tilanteessa elämässään) kirkko tekee lähetystyötä :)

Valitettavasti tosin näyttää että olet lähinnä vain löytänyt itsellesi sopivan luulon. Mutta mikäli puhdas luulo tekee sinut onnelliseksi niin jatka samalla tavalla :)

• ihmettelenvaan

Monella uskovalla on takanaan rankkoja kokemuksia, on vankilan kundeja tai narkkareita ja sen vuoksi heistä tuleekin uskovia.. jotkut ihmiset tarvitsevat aina jonkin kainalosauvan. Yksi addikti korvautuu toisella. Minunkin oven takanani tramppasi kaiken sorttista uskovaa, silloin kun olin vaikeuksissa, mutta ei tullut kauppaa, Minä en koskaan, vaikka vaikeaa olikin, ottanut jumaluskoa tuekseni.. Muistan jo lapsena ihmetelleeni, miten aikuiset voivat olla sellaisia, siis uskovia. Ei siellä mitään ole, kaikki on vain uskovan päässä. Mutta jokainen tekee niinkuin parhaimmaksi näkee. Mutta sen tiedän, ettei minusta ikinä tule uskovaista.

• sejap

Se voipi olla että toisista ei tule uskovia.Jeesushan tuli nimenomaan syntisiä varten.Jumala on olemassa, sitä on kenekään turha väittää, että se on uskovaisen päässä.Ihmisillä on Jumalasta vaikka kuinka paljon todistusta,mutta se on eri asia kuka uskoo ja kuka ei.esim.Jollakin on lapsi sairaana sairaalassa Jumala koettelee ihmistä sen lapsen kautta,että mitä olet valmis tekemään sen lapsen eteen,kuinka paljon Rakastat.Toiset antaa periksi eivätkä yritä mitään, toiset alkaa taistelun sen lapsen puolesta ja käyvät rukoilemaan.Jumala auttaa silloin kun näkee ihmisen todellisessa hädässä,kun ihmisen omat voimat ei enää riitä. Mut jos ei Jumalaan usko, ei se silloin voi auttaakkaan. Todistuksia on niin paljon, että sitä ei moni arvaa.

• ihmettelenvaan

Kirjoituksessasi on liian paljon hurskastelun sävyjä. Tähän törmään aina uskovan kanssa: rehellien keskustelu on aivan mahdotonta. Siispä lopetan keskustelun tähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1173
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      62
      1133
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      856
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      853
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      757
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      107
      649
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      93
      607
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      54
      588
    9. 78
      571
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe