Tunnustan palstalaisille, että minun on vaikea uskoa tämän olevan totta...
Valehtelua.
Liioittelua.
Toisten vähättelyä.
Multinikkipelleilyä.
Halua saada toinen pahalle mielelle tai suuttumaan.
Suorien vastausten välttelyä.
Tosiasioiden vääristelyä.
Kaikki ne negatiiviset asiat, joita olen uskovaisuudesta ajatellut, ovat saaneet vahvistusta. Seköhän on tavoitteena ollut niillä veijareilla, jotka täällä "uskovina" esiintyvät? Niin tai näin, seuraus on selvä.
Kovasti oli Jeesus hankala tapaus, jos tiettyjen tahojen toiminta on hänen inspiroimaansa.
Keskustelu täällä
166
1092
Vastaukset
Ihmisen käyttäytyminen on mielenkiintoinen asia. Onhan se yksi perusjuttu elämässä. Ihmiset ja heidät motiivinsa.
Mikä pistää ihmisen tekemään sitä mitä hän tekee? Millaisia tarpeita siellä on takana ja millaisista kipukohdista jotkut asiat nousevat?Totta.
Minä olen surullinen siitä, että en vielä ole sanut lopetettua täällä notkumista. Ärsyttää.Mikähän saa sinut esittämään kysymykiä kuin automaatti mutta yhtään vastausta en saa puristettu 😏?
InhottavaRealisti kirjoitti:
Totta.
Minä olen surullinen siitä, että en vielä ole sanut lopetettua täällä notkumista. Ärsyttää.Sinusta tulisi hyvä pastori jos saisit uskon lahjan.
usko.vainen kirjoitti:
Mikähän saa sinut esittämään kysymykiä kuin automaatti mutta yhtään vastausta en saa puristettu 😏?
Mikäs puristusautomaatti sinä olet??
Totta.
Minä olen surullinen siitä, että en vielä ole sanut lopetettua täällä notkumista. Ärsyttää.Notkuminen täällä on tietysti kaksijakoinen vähintäänkin. Kun tekee työtä ihmisten parissa, tällaiset saitit tietystä antavat valmiuksia kohdata monenlaista kulkijaa. Silmät avautuvat kyllä näkemään elämän kirjoa hiukan laajemmassakin perspektiivissä kuin ehkä siellä livemaailmassa.
Tietysti tämä notkuminen täällä saa välillä totuuden unohtumaan ja toivottomuus valtaa alaa. Niin helposti oma ajattelukin värittyy sen mukaan mitä täällä kohtaa. Siinäkin on hyvät puolensa ja ne huonot puolet, jotka sen toivon saattavat sammuttaa.
Kun itse kohtaan monenlaisia ihmisiä siellä missä liikun ja sellaisiakin, joilla on hankaluuksia joissakin asioissa ja ehkä niitä "haastavia" ihmisiä, tämän tapaiset keskustelut antavat kyllä sikäli valmiuksia siihenkin, että ei tule yllätyksenä juuri mikään ihmisyyden kirjossa ja on valmiimpi kohtaamaan kasvokkain yhtä ja toista.
Asioilla on aina vähintään se kaksi puolta.- Kaikkea.sitä
Eerikatässämoi kirjoitti:
Notkuminen täällä on tietysti kaksijakoinen vähintäänkin. Kun tekee työtä ihmisten parissa, tällaiset saitit tietystä antavat valmiuksia kohdata monenlaista kulkijaa. Silmät avautuvat kyllä näkemään elämän kirjoa hiukan laajemmassakin perspektiivissä kuin ehkä siellä livemaailmassa.
Tietysti tämä notkuminen täällä saa välillä totuuden unohtumaan ja toivottomuus valtaa alaa. Niin helposti oma ajattelukin värittyy sen mukaan mitä täällä kohtaa. Siinäkin on hyvät puolensa ja ne huonot puolet, jotka sen toivon saattavat sammuttaa.
Kun itse kohtaan monenlaisia ihmisiä siellä missä liikun ja sellaisiakin, joilla on hankaluuksia joissakin asioissa ja ehkä niitä "haastavia" ihmisiä, tämän tapaiset keskustelut antavat kyllä sikäli valmiuksia siihenkin, että ei tule yllätyksenä juuri mikään ihmisyyden kirjossa ja on valmiimpi kohtaamaan kasvokkain yhtä ja toista.
Asioilla on aina vähintään se kaksi puolta.Treffipalvelunko kautta sinä sen ihmisyyden kirjon kohtaat? 😂
Kaikkea.sitä kirjoitti:
Treffipalvelunko kautta sinä sen ihmisyyden kirjon kohtaat? 😂
Sinullekin voisi tehdä hyvää normaali ihmiskontakti.
Kaikkea.sitä kirjoitti:
Treffipalvelunko kautta sinä sen ihmisyyden kirjon kohtaat? 😂
Itse asiassa kyllä sielläkin, mutta huomattavasti kattavammin vaikka tässä keskusteluketjussa.
- hienoa.jos.olet
Oletko sinä tavannut nyt muitakin kuin homokavereitasi?
hienoa.jos.olet kirjoitti:
Oletko sinä tavannut nyt muitakin kuin homokavereitasi?
Koeta nyt rakas lapsi käsittää, että apukoulutason homojuttusi eivät tee minuun vaikutusta.
Jos olisin homoseksuaali, niillä ei olisi merkitystä.
Koska olen hetero, ne ovat vain osoitus puutteellisesta sanavarastostasi ja mielikuvituksen puutteestasi.
Yritä KOVASTI kehitellä jotakin uusia herjoja. Uskoni luomisvoimaasi on ehtynyt.Eerikatässämoi kirjoitti:
Notkuminen täällä on tietysti kaksijakoinen vähintäänkin. Kun tekee työtä ihmisten parissa, tällaiset saitit tietystä antavat valmiuksia kohdata monenlaista kulkijaa. Silmät avautuvat kyllä näkemään elämän kirjoa hiukan laajemmassakin perspektiivissä kuin ehkä siellä livemaailmassa.
Asioilla on aina vähintään se kaksi puolta."Kun itse kohtaan monenlaisia ihmisiä siellä missä liikun ja sellaisiakin, joilla on hankaluuksia joissakin asioissa ja ehkä niitä "haastavia" ihmisiä, tämän tapaiset keskustelut antavat kyllä sikäli valmiuksia siihenkin, että ei tule yllätyksenä juuri mikään ihmisyyden kirjossa ja on valmiimpi kohtaamaan kasvokkain yhtä ja toista."
Aivan samoja mietteitä on ollut. Kun täällä voi sparrata, niin on paljon valmiimpi kohtaamaan henkilöitä, joilla voi olla hyvinkin "värikkäät" mielipiteet.mummomuori kirjoitti:
"Kun itse kohtaan monenlaisia ihmisiä siellä missä liikun ja sellaisiakin, joilla on hankaluuksia joissakin asioissa ja ehkä niitä "haastavia" ihmisiä, tämän tapaiset keskustelut antavat kyllä sikäli valmiuksia siihenkin, että ei tule yllätyksenä juuri mikään ihmisyyden kirjossa ja on valmiimpi kohtaamaan kasvokkain yhtä ja toista."
Aivan samoja mietteitä on ollut. Kun täällä voi sparrata, niin on paljon valmiimpi kohtaamaan henkilöitä, joilla voi olla hyvinkin "värikkäät" mielipiteet.Juuri noin mummomuori. Missäpä parempi paikka opiskella ihmistä? :)
Asioilla on aina vähintään se kaksi puolta.>Silmät avautuvat kyllä näkemään elämän kirjoa hiukan laajemmassakin perspektiivissä kuin ehkä siellä livemaailmassa.
Livemaailmassa on nyt vain melkein mahdotonta esiintyä jonain muuna kuin omana itsenään. Se hillitsee vähintään jonkin verran useimpia ja jopa monia vähän kajahtaneitakin. Täällä taas suurin rajoite on oma häpy, ja kuten näemme, se ei eräillä enää juurikaan osoita elonmerkkejä.InhottavaRealisti kirjoitti:
Eräs selitys Räyhiksen käytökselle voisi muuten hyvin olla katastrofaaliseksi ajautunut nettideittailu järkyttävine pettymyksineen.
Täällä myös positiiviset asiat uskovista, joihin uskoin ennen, ovat pikkuhiljaa hiipumassa heidän törkeitten nimittelyjensä, valehtelujensa, kieroilujensa ja ylimielisen käytöksensa takia.
Juuri näin. On järkyttävää, että Suomessa on tällaisiakin ihmisiä. Olen aina ajatellut, että armeijassa tuli ennen nähtyä tämän kansan kirjo, mutta kyllä täälläkin näemmä ihmeitä kokee.
Jos sinun uskosi on ihmisistä kiinni ei sinulla koskaan sitä ole ollutkaan.
Tuo lapsellinen tapasi syyllistää uskovia on naurettava 😂😂😂ArtoTTT kirjoitti:
Ei silti liene vielä mitään vastapuolen temppuihin verrattuna?
Annatko Arto esimerkin tekstistä, jossa olen valehdellut?
Annatko Arto esimerkin tekstistä, jossa olen valehdellut?
Etkös sinä jossakin vaiheessa jo luvannut lähteä???
Minähän olen tunnustanut olevani syntinen ja inhottava paskiainen joka käyttäytyy alkukantaisesti mutta kun synnittömiksi ja Jumalan kaikkia käskyjä noudattaviksi julistautuneet tekevät samaa niin sitähän tässä ihmetellään.
Kaikki kristityt valehtelevat myös papit, pappien pitäisi tietää enemmän esimerkiksi historiasta, koska he ovat akateemisia ihmisiä.
He ovat siis syyllisiä rahvaan tietämättömyyteen ja valehteluun, vaikkapa jeesuksen ajan maailmasta.ArtoTTT kirjoitti:
Etkös sinä jossakin vaiheessa jo luvannut lähteä???
Sekö on valehtelua? Edellä juuri myönsin virheeni. Montako virhettäsi SINÄ olet myöntänyt?
sage8 kirjoitti:
Minähän olen tunnustanut olevani syntinen ja inhottava paskiainen joka käyttäytyy alkukantaisesti mutta kun synnittömiksi ja Jumalan kaikkia käskyjä noudattaviksi julistautuneet tekevät samaa niin sitähän tässä ihmetellään.
Sepä se. Jos usko ei mitenkään ihmisen puheissa ja teoissa näy, MISSÄ se näkyy?
Kerro toki, missä sinun uskosi näkyy 🤗
- Jussitäälpusipusi
usko.vainen kirjoitti:
Kerro toki, missä sinun uskosi näkyy 🤗
Vieläks sullon niiitä näppyjä siel? Pitäskö meidän käydä lekurilla?
Sekö on valehtelua? Edellä juuri myönsin virheeni. Montako virhettäsi SINÄ olet myöntänyt?
Sinähän itse kysyit esimerkkiä. En kyllä muista montako virhettä olen myöntänyt, mutta kyllä niitä sattuu. Esim joskus tulee virheitä viittauksissa tai muistaa jonkun asian väärin, esim viittaukseni Suomen asemasta toisessa maailmansodassa oli virheellinen.
Älä varasta älä valehtele , ole oikeudenmukainen jne.
Jokaiseen Uskovaan on lisäksi painettu Jumalan sinetti :
Efesolaiskirje :
1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte KUULLEET totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, USKOVIKSI tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen SINETTI.
1:14 SEN, joka on meidän PERINTÖMME vakuutena, hänen OMAISUUTENSA lunastamiseksi - hänen KIRKKAUTENSA kiitokseksi.pertsa2012 kirjoitti:
Älä varasta älä valehtele , ole oikeudenmukainen jne.
Jokaiseen Uskovaan on lisäksi painettu Jumalan sinetti :
Efesolaiskirje :
1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte KUULLEET totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, USKOVIKSI tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen SINETTI.
1:14 SEN, joka on meidän PERINTÖMME vakuutena, hänen OMAISUUTENSA lunastamiseksi - hänen KIRKKAUTENSA kiitokseksi.Eli mitä vain saa toiselle sanoa?
pertsa2012 kirjoitti:
Olen sanonut vain totuuksia.
Uskomuksissa ei yleisesti ja laajasti ottaen olekaan totuuksia, on vain usko tai sitten ei ole.
sage8 kirjoitti:
Uskomuksissa ei yleisesti ja laajasti ottaen olekaan totuuksia, on vain usko tai sitten ei ole.
Olet tavallaan oikeassa vaikka minä käytänkin käsitettä usko joka minulle annettiin Jumalan
armosta.
Kun minut kutsuttiin niin toki minulta kysyttiin -haluatko synneistäsi irti.
En tiedä kuinka hyvin se on mennyt , mutta luotan Herraani.pertsa2012 kirjoitti:
Siis mitä???
Sinullako on oikeus määritellä muut uskoviksi tai ei-uskoviksi, kuten olet Eerikan kohdallakin menetellyt?
SINÄKÖ jakelet taivaspaikat?- eräsuskova
Sinullako on oikeus määritellä muut uskoviksi tai ei-uskoviksi, kuten olet Eerikan kohdallakin menetellyt?
SINÄKÖ jakelet taivaspaikat?Eerika on kehittänyt ihan oman "mummomuori"-uskontonsa joka ei perustu Raamattuun joten se siitä.
eräsuskova kirjoitti:
Eerika on kehittänyt ihan oman "mummomuori"-uskontonsa joka ei perustu Raamattuun joten se siitä.
Eerika tulkitsee Raamattua eri tavoin kuin Sinä. Siitä on kysymys. Mikään ei todista sitä, että toinen tulkinta olisi toista parempi. Sinä vain luulottelet tai pikemminkin tietoisesti valehtelet omasi olevan se "oikea".
eräsuskova kirjoitti:
Eerika on kehittänyt ihan oman "mummomuori"-uskontonsa joka ei perustu Raamattuun joten se siitä.
Voi olla, etä perustuu Raamattuun enempi kuin sinun puskanikin hyökkäyksesi.
pertsa2012 kirjoitti:
Olet tavallaan oikeassa vaikka minä käytänkin käsitettä usko joka minulle annettiin Jumalan
armosta.
En tiedä kuinka hyvin se on mennyt , mutta luotan Herraani.Ei ole mennyt hyvin, jos jakaisin uskonharhasi, pelkäisin taivaspaikkasi puolesta.
pertsa2012 kirjoitti:
armosta.
En tiedä kuinka hyvin se on mennyt , mutta luotan Herraani.Oletko Pertsa muuten AIVAN VARMA siitä, että jokainen tekosi ja sanasi täällä on Jumalalle mieluinen? Mistä johtuen päättelet niin?
eräsuskova kirjoitti:
Niin on.
Oletko Pertsa muuten AIVAN VARMA siitä, että jokainen tekosi ja sanasi täällä on Jumalalle mieluinen? Mistä johtuen päättelet niin?
Kaikki me olemme erehtyväisiä.
he-ma kirjoitti:
Ei ole mennyt hyvin, jos jakaisin uskonharhasi, pelkäisin taivaspaikkasi puolesta.
Ylistetty olkoon Kaikkivaltias Jumala ja Hänen poikansa Jeesus Kristus.
pertsa2012 kirjoitti:
Kaikki me olemme erehtyväisiä.
Mitä ajoit takaa sillä, että teit parannuksen niistä asioista, jotka eivät ole Raamatun mukaan lainkaan syntejä? Siis olla kirkon jäsen sekä tupakanpoltto.
torre12 kirjoitti:
Mitä ajoit takaa sillä, että teit parannuksen niistä asioista, jotka eivät ole Raamatun mukaan lainkaan syntejä? Siis olla kirkon jäsen sekä tupakanpoltto.
Sinä kelvoton - oli niitä syntejä vähän muitakin , mutta kun et satu olemaan rippi-isäni.
pertsa2012 kirjoitti:
Sinä kelvoton - oli niitä syntejä vähän muitakin , mutta kun et satu olemaan rippi-isäni.
Vai kelvoton! Itse täällä kehuskelit moneen kertaan kuinka olit tehnyt parannuksen noista kahdesta asiasta. Lisäsit siihen, että et ole tehnyt parannusta siitä mikä on 10 käskyn mukaan synti: teet yhä puuhia sapattina/lauantaina.
En ole rippi-isäsi, mutta seuraan kirjoitteluasi tarkasti ja panen kaiken visusti mieleen.torre12 kirjoitti:
Vai kelvoton! Itse täällä kehuskelit moneen kertaan kuinka olit tehnyt parannuksen noista kahdesta asiasta. Lisäsit siihen, että et ole tehnyt parannusta siitä mikä on 10 käskyn mukaan synti: teet yhä puuhia sapattina/lauantaina.
En ole rippi-isäsi, mutta seuraan kirjoitteluasi tarkasti ja panen kaiken visusti mieleen.Käytä sitten rejektiosastoa juuri siihen tarkoitukseen äläkä suutele "vaimoasi"
pertsa2012 kirjoitti:
Käytä sitten rejektiosastoa juuri siihen tarkoitukseen äläkä suutele "vaimoasi"
Tarkoitat pyllyä??? No se ei ole tosiaankaan muussa kuin pyttykäytössä. Älä sinäkään edes vilkaise pyllyyn.
Miksi haluat kieltää minua jopa suutelemasta? Mitä sinä siitä hyödyt. jos en suutele?torre12 kirjoitti:
Tarkoitat pyllyä??? No se ei ole tosiaankaan muussa kuin pyttykäytössä. Älä sinäkään edes vilkaise pyllyyn.
Miksi haluat kieltää minua jopa suutelemasta? Mitä sinä siitä hyödyt. jos en suutele?Sinä itse säästyt haureuden harjoittamiselta.
pertsa2012 kirjoitti:
Sinä itse säästyt haureuden harjoittamiselta.
Et taida käsittää näitä asioita lainkaan.
Suutelemalla puolisoani, enkä lauko vieraissa, nimenomaan vältän haureutta.torre12 kirjoitti:
Et taida käsittää näitä asioita lainkaan.
Suutelemalla puolisoani, enkä lauko vieraissa, nimenomaan vältän haureutta.Koko homoelämäsi on haureuden harjoittamista.
Toivon etteivät nämä rääväsuut täällä sentään ihan kaikkea saa mustamaalattua. Oikeassa elämässä on paljon enemmän uskovia, jotka eivät käyttäydy näin huonosti tai röyhkeästi.
Ehkä näitä ei saa millään nuhtelulla tai faktoillakaan ymmärtämään, miten paljon pahaa he tekevät kristinuskolle? Pelkään pahoin, että moni on heidän vuokseen kääntynyt poispäin Jumalasta.InhottavaRealisti kirjoitti:
Juuri näin. On järkyttävää, että Suomessa on tällaisiakin ihmisiä. Olen aina ajatellut, että armeijassa tuli ennen nähtyä tämän kansan kirjo, mutta kyllä täälläkin näemmä ihmeitä kokee.
>Olen aina ajatellut, että armeijassa tuli ennen nähtyä tämän kansan kirjo, mutta kyllä täälläkin näemmä ihmeitä kokee.
Jep jep. Enpä ollut ennen inttiä juuri kohdannut vankilakundeja, ja sitten niitä ykskaks oli mopotupa puolillaan. Kummasti vain niiden kaa oppi pärjäämään, ja oli siinä yksi ihan fiksukin joukossa.
- markku.lievonen
Kerrankin aloittajan kanssa olen aivan samaa mieltä ja näkemystä. Täällä on kyllä korostunut, miten itseään Jeesukseen uskovana pitävä ihminen, niin viesteissä tämä ei näy. Siis asenteissa ja toisen ihmisen käsittelyssä. Luulisi edes olevan rippeitä Hengen hedelmästä;
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Taas kirjoittajat,- jotka sanojensa mukaan ovat jumalattomia, niin ihme kyllä,- heissä on,- jopa Hengen hedelmän kaltaisuutta. Lie sivistyneisyys tehnyt vaikutuksensa.
Niin,- hedelmiistään te tunnette heidät. Jeesuksen opetus aiheesta. Pyyhkineelkö pois luterilaisuus kasteenarmollaan myös tuon Jeesuksen opetuksen todellisuuden.- en.ole.huomannut
Miten nuo sinussa näkyvät?
Tuota juttua minäkin Markku olen aina ihmetellyt. Missä usko näkyy, jos ei sanoissa ja teoissa?
en.ole.huomannut kirjoitti:
Kyllä Markku nyt on keskustelijana eri sarjaa kuin Sinä päänaukomisinesi.
- oletRäyhis__
Olenkos minä mainostanut uskovaisuuttani?
Kerro siitä huolimatta?
- oletRäyhis__
Kerro Sinä mieluummin.
Sinä olet aloittaja.
- markku.lievonen
en.ole.huomannut kirjoitti:
Tämän havainnoimisen annan lukijoille.
- sinua.palstoilla
markku.lievonen kirjoitti:
Ei mitenkään!
- sinua.palstoill
Ei mitenkään!
- sinua.palstoill
Ei mitenkään!
- sinua.palstoill
Ei mitenkään!
- markku.lievonen
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, VIHAMIELISYYS, RIITA, kateellisuus, VIHAT, JUONET, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAJUNTAA .
Eli me ihmiset emme edes tarvitse määritellä kuka on uskossa ja kuka ei ja ketä tulee karttaa ja ketä ei. Hedelmät ovat todisteena JUMALAN valtakunnassa elämisestä. Tai sitten sen ulkouolella,- vaikka suullaan muuta väittäisi.
Niin, jumalattomilla ihmisillä tuo lihallisuuden tila on luonnollista ja heiltä ei voi muuta odottaa,- puhumatakaan vaatia. Jumalattomia luonnollisesti ovat JUNMALAN valtakunnan ulkopuolella ja juuri heillä tulee olla nämä hedelmät todisteena tästä.
Niin,.- edelleen toistan. Miksi hedelmäkorit kantajilla on samanlaiset,- jopa sivistyneillä kirhjoittajilla on Hengen kaltaista hedelmää korissaan.- kui2
Juuri niin, "ulkopuolisillehan" niitten hyvien hedelmien tulis kaiketi näkyä ja tuntua jopa houkuttelevilta - niistähän sitä kaiketi johtopäätökset tehdään että kannattaako tuohon kelkkaan edes kuvituksissaan havitella,, eihän niistä "hedelmistä" mitään hyötyä ole jos ne vain sisäänpäin ovat kuvaillun kaltaisia.
kui2 kirjoitti:
Juuri niin, "ulkopuolisillehan" niitten hyvien hedelmien tulis kaiketi näkyä ja tuntua jopa houkuttelevilta - niistähän sitä kaiketi johtopäätökset tehdään että kannattaako tuohon kelkkaan edes kuvituksissaan havitella,, eihän niistä "hedelmistä" mitään hyötyä ole jos ne vain sisäänpäin ovat kuvaillun kaltaisia.
Kummallista on juuri se, että nämä sankarit antavat uskostaan ulospäin hirvittävän negatiivisen kuvan. Kristinuskon idea ymmärtääkseni on levitä ja saavuttaa uusia uskovia, mutta nämä sählärit pikemminkin pelottelevat ihmisiä poispäin!
Ajatus siitä, että uskosta kannattaa phua vain toisten uskovien kanssa on groteski ja vastoin nerrojen oman uskon filosofiaa.
Tosiasia tietenkin on, että nämä herrat eivät ole täällä evankelioimassa. Heidän tavoitteensa ovat toiset.- eräsuskova
kui2 kirjoitti:
Lapsellisesti sinäkin yrität vaientaa uskovat ;) Sinäkin saat ihan samalla mitalla takaisin miten meille vastaat.
eräsuskova kirjoitti:
Lapsellisesti sinäkin yrität vaientaa uskovat ;) Sinäkin saat ihan samalla mitalla takaisin miten meille vastaat.
Mikä kohta aloituksessa viittaa vaientamishaluihin?
Onko jokin kohta tuosta listastani sellainen, että se olisi mielestäsi hyvä ominaisuus ja hyödyksi keskustelulle?- kui2
eräsuskova kirjoitti:
No mitäs sinä itse yrität?? Voitko sanoa että itseään "oikeina" uskovina pitävät kirjoittelevat täällä muille kovinkaan puoleensa vetävään tyyliin - ei niistä mikään rakkaus loista, lähinnä halveksunta ja tuomiopasuuna soi - suoranaista törkyä joukossa monta kertaa jne, lue itse. Miten te haluaisitte että ihmiset sanomaanne täällä reagoisivat - mitä tulosta odotatte?
Ei ihmiset "tule" sillä että läiskitään pitkin näköä sanallisesti kaikenaikaa melkeimpä mitä tahansa, meinaan jos tarkoituksenne on evankelioida eli houkutella..ihmisiä uskomaan. miks ne uskois tänne tuotettujen tekstien perusteella mihinkään hyvää tarkoittavaan kyseenä olevasta, asiasta? InhottavaRealisti kirjoitti:
Mikä kohta aloituksessa viittaa vaientamishaluihin?
Onko jokin kohta tuosta listastani sellainen, että se olisi mielestäsi hyvä ominaisuus ja hyödyksi keskustelulle?Sinä yrität kouluttaa meitä uskovia kuin koiria, että käyttäysyimme sinulle mieleisesti. Mutta turhaan.
Aloituksesi on aina pelkkää provoa 😂kui2 kirjoitti:
No mitäs sinä itse yrität?? Voitko sanoa että itseään "oikeina" uskovina pitävät kirjoittelevat täällä muille kovinkaan puoleensa vetävään tyyliin - ei niistä mikään rakkaus loista, lähinnä halveksunta ja tuomiopasuuna soi - suoranaista törkyä joukossa monta kertaa jne, lue itse. Miten te haluaisitte että ihmiset sanomaanne täällä reagoisivat - mitä tulosta odotatte?
Ei ihmiset "tule" sillä että läiskitään pitkin näköä sanallisesti kaikenaikaa melkeimpä mitä tahansa, meinaan jos tarkoituksenne on evankelioida eli houkutella..ihmisiä uskomaan. miks ne uskois tänne tuotettujen tekstien perusteella mihinkään hyvää tarkoittavaan kyseenä olevasta, asiasta?Ovatko sinun kirjoituksesi puoleensa vetäviä?
Me uskovat emme käyttäydy kuten sinä toivot, onko kurjaa?kui2 kirjoitti:
Niin. Jokainen puheillaan ja teoillaan voi vaikuttaa siihen miten ihmiset omaksuvat näkökantasi ja vaikkapa puolueen tai seurakunnan.
Esim. usko,vainen voisi parhaiten vedota ihmisiin, jotka tykkäävät suuresti herjata joka käänteessä ja kysellä tyhmiä.torre12 kirjoitti:
Niin. Jokainen puheillaan ja teoillaan voi vaikuttaa siihen miten ihmiset omaksuvat näkökantasi ja vaikkapa puolueen tai seurakunnan.
Esim. usko,vainen voisi parhaiten vedota ihmisiin, jotka tykkäävät suuresti herjata joka käänteessä ja kysellä tyhmiä.Minä en kuule yritä vedota yhtään kehenkään. Mutta jos sinä haluat niin neuvon lopetttamaan homoutesi hieromisen ihmisen naamaan 😉
- kui2
usko.vainen kirjoitti:
Minä en kuule yritä vedota yhtään kehenkään. Mutta jos sinä haluat niin neuvon lopetttamaan homoutesi hieromisen ihmisen naamaan 😉
Et halua vedota?? No etkö evankelioikaan..
No sinä ainakin yllytyt oikein päästelemään törkyä, näköjään. ;) kui2 kirjoitti:
Et halua vedota?? No etkö evankelioikaan..
No sinä ainakin yllytyt oikein päästelemään törkyä, näköjään. ;)Sinä ja kaltaisesi olette kyllä jo kuulleet evankeliumin ja hylänneet sen 🤗
Homous on todellakin törkyä jota torre täällä hieroo ihmisten naamoihin.- kui2
usko.vainen kirjoitti:
Ovatko sinun kirjoituksesi puoleensa vetäviä?
Me uskovat emme käyttäydy kuten sinä toivot, onko kurjaa?Hölmö taas
Ymmärkös mikä se pointti oli, no et, koita. kympin vihjeitä sulle eli No sunhan se pitäs olla MALLINA, koska olet niin ylivoimaisen etevä usko.vainen. Te jos kukaan ajattelette tuottavanne niitä hyviä heldelmiä runsain määrin ja Kristuksen tuokuja, eiks siitä ole vastuussa että se näkyis ja kuuluis, eritoten jos sitä toitottaa itsestään joka välissä miten erinomaisen hyvä uskis on itse. Tuleeko niitä hedelmiä toisia haukkumalla ja mitätöimällä, hä.. kun jotenkin toisaalta tuntuu ettet sinä usko oikein edes itse koko omaan asiaasi - niin paljon lyöt läskiks kaikki
Ja niin metsä vastaa kun sinne huutaa! Mä en ole väittänyt olevani hyvä uskis enkä evankelioivani täällä, miks sä kyselet kysyjältä tivaten samaa vaikket sä pidä toista puupennin veroisena eli eihän minun pidäkään siten mitään näyttää, Sinunhan se esimerkillinen tulee olla :).
Sinähän koko ajan hoet kuinka olet(te) oikeita usko.vainen/sia eikä kukaan yllä samaan. kui2 kirjoitti:
Hölmö taas
Ymmärkös mikä se pointti oli, no et, koita. kympin vihjeitä sulle eli No sunhan se pitäs olla MALLINA, koska olet niin ylivoimaisen etevä usko.vainen. Te jos kukaan ajattelette tuottavanne niitä hyviä heldelmiä runsain määrin ja Kristuksen tuokuja, eiks siitä ole vastuussa että se näkyis ja kuuluis, eritoten jos sitä toitottaa itsestään joka välissä miten erinomaisen hyvä uskis on itse. Tuleeko niitä hedelmiä toisia haukkumalla ja mitätöimällä, hä.. kun jotenkin toisaalta tuntuu ettet sinä usko oikein edes itse koko omaan asiaasi - niin paljon lyöt läskiks kaikki
Ja niin metsä vastaa kun sinne huutaa! Mä en ole väittänyt olevani hyvä uskis enkä evankelioivani täällä, miks sä kyselet kysyjältä tivaten samaa vaikket sä pidä toista puupennin veroisena eli eihän minun pidäkään siten mitään näyttää, Sinunhan se esimerkillinen tulee olla :).
Sinähän koko ajan hoet kuinka olet(te) oikeita usko.vainen/sia eikä kukaan yllä samaan.Keskustelet ihmisen kanssa jonka ei voi olettaa pystyvän normaaliin kommunikointiin. Normaalit syy/seuraus-yhteydet eivät häneen uppoa ja hän ei kykene näkemään toimissaan mitään väärää. Hukkaat aikaasi.
kui2 kirjoitti:
Hölmö taas
Sinähän koko ajan hoet kuinka olet(te) oikeita usko.vainen/sia eikä kukaan yllä samaan.Minä en ole sanonut olevani ylivoimaksen etevä uskovainen mutta kiitos jos sinä niin koet 🤗
Ehkä alemmuudentunteesi sitten johtuu siitä, että ajattelet minusta noin?
Älä sinä määräile minkälainen uskovan tulee olla koska en minäkään määräile minkälainen sinun pitää ola, eiks niin🤗usko.vainen kirjoitti:
Sinä ja kaltaisesi olette kyllä jo kuulleet evankeliumin ja hylänneet sen 🤗
Homous on todellakin törkyä jota torre täällä hieroo ihmisten naamoihin.Törkyä homoutta naamaasi?
Eilen tosiaan taisin eräälle epätietoiselle kertoa millaisia homot ovat. Kun homot ovat mitä auttavaisimpia ja äitirakkaimpia ihmisiä. Oli siis sinulle törkyä homoutta.InhottavaRealisti kirjoitti:
Keskustelet ihmisen kanssa jonka ei voi olettaa pystyvän normaaliin kommunikointiin. Normaalit syy/seuraus-yhteydet eivät häneen uppoa ja hän ei kykene näkemään toimissaan mitään väärää. Hukkaat aikaasi.
Ja sinäkö pystyt normaaliin kommunikointiin 😂😂😂
torre12 kirjoitti:
Törkyä homoutta naamaasi?
Eilen tosiaan taisin eräälle epätietoiselle kertoa millaisia homot ovat. Kun homot ovat mitä auttavaisimpia ja äitirakkaimpia ihmisiä. Oli siis sinulle törkyä homoutta.Homous on törkyä ja luonnotonta käytöstä, se siitä 🤗
- kui2
Kummallista on juuri se, että nämä sankarit antavat uskostaan ulospäin hirvittävän negatiivisen kuvan. Kristinuskon idea ymmärtääkseni on levitä ja saavuttaa uusia uskovia, mutta nämä sählärit pikemminkin pelottelevat ihmisiä poispäin!
Ajatus siitä, että uskosta kannattaa phua vain toisten uskovien kanssa on groteski ja vastoin nerrojen oman uskon filosofiaa.
Tosiasia tietenkin on, että nämä herrat eivät ole täällä evankelioimassa. Heidän tavoitteensa ovat toiset."Tosiasia tietenkin on, että nämä herrat eivät ole täällä evankelioimassa. Heidän tavoitteensa ovat toiset. "
No siltähän se vaikuttaa, yksinkertaisimminkin pitäs tajuta että ei tuolla tyylillään ainakaan mikään leviä, mutta kun ei tajua.
Yleensähän sitä juuri kuulijakuntalta sitä palautettakin pyydetään, mistäs muulta :) mutta nämä veitikat vain halveksivat evankelioitaviaan siinäkin mielessä, Julistavat ihmisille mutta mitään ei saisi sanoa palautteeksi kui2 kirjoitti:
"Tosiasia tietenkin on, että nämä herrat eivät ole täällä evankelioimassa. Heidän tavoitteensa ovat toiset. "
No siltähän se vaikuttaa, yksinkertaisimminkin pitäs tajuta että ei tuolla tyylillään ainakaan mikään leviä, mutta kun ei tajua.
Yleensähän sitä juuri kuulijakuntalta sitä palautettakin pyydetään, mistäs muulta :) mutta nämä veitikat vain halveksivat evankelioitaviaan siinäkin mielessä, Julistavat ihmisille mutta mitään ei saisi sanoa palautteeksiVoi sinua 😉
Tämä ketju eikä tämän ketju ei todellaaakn ole mikään evankeliointiketju vaan IR:n provoketju.
Vastaan katsos aina miten metsä huutaa, enkä tuhlaa helmiä sioille 😉
Aloittaja on täälä vain kinaamassa ja räyhässä niin mennään sitten niillä.- kui2
Keskustelet ihmisen kanssa jonka ei voi olettaa pystyvän normaaliin kommunikointiin. Normaalit syy/seuraus-yhteydet eivät häneen uppoa ja hän ei kykene näkemään toimissaan mitään väärää. Hukkaat aikaasi.
Huokaus, niinpä hukkaankin. Yleensä lopetankin aika lyhyeen. :)
kui2 kirjoitti:
"Tosiasia tietenkin on, että nämä herrat eivät ole täällä evankelioimassa. Heidän tavoitteensa ovat toiset. "
Yleensähän sitä juuri kuulijakuntalta sitä palautettakin pyydetään, mistäs muulta :) mutta nämä veitikat vain halveksivat evankelioitaviaan siinäkin mielessä, Julistavat ihmisille mutta mitään ei saisi sanoa palautteeksiOn turhaa yrittää järkisyillä saada joku luopumaan sellaisesta, mihin järki ei ole häntä johdattanut. (Jonathan Swift)
kui2 kirjoitti:
Huokaus, niinpä hukkaankin. Yleensä lopetankin aika lyhyeen. :)
Jatkakaa toki IR:n kanssa toistenne evankeliontia 🤗
minä otan oppia miten se pitää tehdä, eiks niin?- saviseutulainen
IR,
esität hyvän ja tähdellisen itsetutkistelemisen paikan meidän uskovien eteen.
Herra Jeesus edellyttää, että me Hänen seuraajansa olisimme "valona ja suolana maailmalle".
Olemmeko me sitä?
Rehellisyyden nimessä peräti vaivainen on se tuikku, jota me uskovat ei uskoville "väläyttelemme ja mauton ja pois heitettävä se suola, jolla yritämme "maustaa" puheitamme ja esiintymistämme niille, joille evankeliumin ilosanomaa tulisi kertoa.
Itse asiassa tuo "suolamme" ei ole yksinomaan mautonta, se on kertakaikkisen kitkerää.
Olet oikeassa, huonon kuvan me Jeesukseen uskovista ihmisistä annamme.
Olisko ollut Paavali, joka varoitteli meitä elämästä/käyttäytymästä niin, että JUMALAN NIMI TULEE PILKATUKSI. usko.vainen kirjoitti:
Homous on törkyä ja luonnotonta käytöstä, se siitä 🤗
Aha, kuvastaa arvojasi. Se että on auttavainen ja äitirakas on sinulle mitä pahinta törkyä ja luonnotonta käytöstä. En uskalla kysyäkään mitä arvoja sinulla on.
torre12 kirjoitti:
Aha, kuvastaa arvojasi. Se että on auttavainen ja äitirakas on sinulle mitä pahinta törkyä ja luonnotonta käytöstä. En uskalla kysyäkään mitä arvoja sinulla on.
Nimenomaan kuvaataa arvojani!
Miten kummassa saat homostelun ja äidinrakkauden sotkettua keskenään?- kui2
usko.vainen kirjoitti:
Minä en ole sanonut olevani ylivoimaksen etevä uskovainen mutta kiitos jos sinä niin koet 🤗
Ehkä alemmuudentunteesi sitten johtuu siitä, että ajattelet minusta noin?
Älä sinä määräile minkälainen uskovan tulee olla koska en minäkään määräile minkälainen sinun pitää ola, eiks niin🤗Tuothan sitä jatkuvasti esille tyyliin . me uskovat ja mitätöit muut eli asetat toiseen kastiin, kyllä sun on velvollisuus olla puheesi takana ja näyttää se toteen, muuten ei kukaan usko sinua!
Huomaa nyt että Jumala näkee kaiken, myös sen miten kohtelet ulkopuolisiasi!
Minä lopetan nyt. Joku muu ptäköön sulle nyt seuraa :) kui2 kirjoitti:
Tuothan sitä jatkuvasti esille tyyliin . me uskovat ja mitätöit muut eli asetat toiseen kastiin, kyllä sun on velvollisuus olla puheesi takana ja näyttää se toteen, muuten ei kukaan usko sinua!
Huomaa nyt että Jumala näkee kaiken, myös sen miten kohtelet ulkopuolisiasi!
Minä lopetan nyt. Joku muu ptäköön sulle nyt seuraa :)Tosiasia on, että ihminen joko on tai ei ole uudestisyntynyt kristitty. En näe siinä mitään pahaa, että ihminen tiedostaa keitä he ovat.
Puhutaanpa jostain oikein asiasta eikä tälläisistä provoketjista niin katsotaan miten asia on. Tälläisissä ketjuissa en todellkaan ala hurskastelemaan 😉
Kyllä, onneksi Jumlaa näkee kaiken, myös sinut ja sydämesi.
Odotan, että tee jonkun avauksen missä voimme keskustella oikeista asioista 😉usko.vainen kirjoitti:
Nimenomaan kuvaataa arvojani!
Miten kummassa saat homostelun ja äidinrakkauden sotkettua keskenään?Siis vihaat rakkautta äitiin ja lähimmäisenrakkautta, koska homot ovat sellaisia? Kuvastaa kieroja arvojasi.
Äidinrakkaus ja homous kuuluvat hyvin yhteen, sillä homot ovat sellaisia. Oli se sinusta kuinka törkyä vaan. Sinulla on erittäin sairas ajatusmaailma, joka hylkii hyviä asioita.torre12 kirjoitti:
Siis vihaat rakkautta äitiin ja lähimmäisenrakkautta, koska homot ovat sellaisia? Kuvastaa kieroja arvojasi.
Äidinrakkaus ja homous kuuluvat hyvin yhteen, sillä homot ovat sellaisia. Oli se sinusta kuinka törkyä vaan. Sinulla on erittäin sairas ajatusmaailma, joka hylkii hyviä asioita.Juokse metsään 😂
usko.vainen kirjoitti:
Tosiasia on, että ihminen joko on tai ei ole uudestisyntynyt kristitty. En näe siinä mitään pahaa, että ihminen tiedostaa keitä he ovat.
Puhutaanpa jostain oikein asiasta eikä tälläisistä provoketjista niin katsotaan miten asia on. Tälläisissä ketjuissa en todellkaan ala hurskastelemaan 😉
Kyllä, onneksi Jumlaa näkee kaiken, myös sinut ja sydämesi.
Odotan, että tee jonkun avauksen missä voimme keskustella oikeista asioista 😉Kristittyjä ihmisiä on monenlaisia. Tuo on vaan sinun näkemyksesi, että pitäisi olla uudesti syntynyt. Jos teet heti kärkeen sellaisen kastiajaon, että muut kristityt ovat jotenkin huonompia niin oletko koskaan ajatellut miksi sinun evankelioiminen ei oikein tuota tulosta.
Homma on ihan puhdasta psykologiaa. Jos ajattelet omalle kohdalle sitä, niin tuskinpa sinäkään kovin vastaanottavainen olet sellaisen ihmisen asialle joka toteaa heti keskustelun alkuun sinun olevan aivan kelpaamaton, surkea ja oikeestaan siis aivan paska ja vieläpä matkalla ikuiseen grilliin. Hyvä keskusteluhan on vuoropuhelua jossa lähdetään siitä liikkeelle, että annetaan tietty peruskunnioitus toiselle osapuolelle. Siitä, että melkeempä alkusanoikseen haukkuu toisen ei kyllä kovin suuria keskusteluja synny ja jos tuota on vaikea uskoa niin mene paikallisen grillinjonoon vaikka perjantai iltana ja alat siellä selittämään kuinka alhaista väkeä siellä makkaroita mussuttaa ;)Sanotaan niin, että kaikenlaiset kutsuvat ja pitävät itseään kistittyinä mutta Jeesuken sanat
Joh 3
1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.usko.vainen kirjoitti:
Sanotaan niin, että kaikenlaiset kutsuvat ja pitävät itseään kistittyinä mutta Jeesuken sanat
Joh 3
1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.Edelleenkään ei ole mikään pakko olla uudesti kastettu. Ihan lapsikasteella pärjää.
Enemmän kiinnittäisin huomiota jos kristillisyyttä arvioi niin siihen miten ihminen elää elämänsä.usko.vainen kirjoitti:
Juokse metsään 😂
Osoitus siitä, että et usko.vainen edes yritä mitään järjellistä kirjoitusta.
Ja tuo Raamatun paikka ei ole omaa järjenjuoksuasi.
Tarkoittaa syntyä vedestä ja hengestä? Aika lailla huuhaa-juttua?nähty.on kirjoitti:
Edelleenkään ei ole mikään pakko olla uudesti kastettu. Ihan lapsikasteella pärjää.
Enemmän kiinnittäisin huomiota jos kristillisyyttä arvioi niin siihen miten ihminen elää elämänsä.En otakaan kantaa milllon ihminen kastetaan.
nähty.on kirjoitti:
Edelleenkään ei ole mikään pakko olla uudesti kastettu. Ihan lapsikasteella pärjää.
Enemmän kiinnittäisin huomiota jos kristillisyyttä arvioi niin siihen miten ihminen elää elämänsä.Niinhän sitä luulisi. Näin äkkiseltään näyttää kuitenkin siltä, että nämä heput kuvittelevat olevansa Jumalan ääni Maan päällä ja absoluuttinen totuus kaikesta.
usko.vainen kirjoitti:
Sanotaan niin, että kaikenlaiset kutsuvat ja pitävät itseään kistittyinä mutta Jeesuken sanat
Joh 3
7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.Tästä voi seurata senkin, että mikä sitten on sitä uudelleen syntymistä konkreettisesti?
Seurasin jo jonkin aikaa sitten kiinnostavaa keskustelua palstalla, jossa nk. uudesti syntynyt kiisti toisen nk. uudesti syntyneen uudesti syntymän. Eli kiistaa tuli tästäkin asiasta.InhottavaRealisti kirjoitti:
Niinhän sitä luulisi. Näin äkkiseltään näyttää kuitenkin siltä, että nämä heput kuvittelevat olevansa Jumalan ääni Maan päällä ja absoluuttinen totuus kaikesta.
Laitappas vähän silmävoidetta ;)
- kui2
usko.vainen kirjoitti:
Laitappas vähän silmävoidetta ;)
Ei Paavali sanonut että kunnioittakaa kaikkia ihmisiä, etköhän ole antanut piutpaut ihmisten kunnioittamiselle tässäkin ketjussa.
Se voi tarkoittaa sitäkin että pitää toisenkin näkemystä asiasta jonkun arvoisena, teillä taas on kuvitelma että teidän ei tarvitse lainkaan välittää mistään mitä mitä joku josta ette nyt vain pidä asiasta sanoo, vaan sitä kiivaammin kääntää asia päälaelleen.
Eli siitä ihan vaan riippuu että hän uskoo (kuten ainakin kuvittelet )juuri samoin kuin sinä tahdotko ymmärtää toista, jos päättelet että uskoo vähänkin toisin et vain edes halua ymmärtää ja ammut suoraan töksäyttämällä että "et ole uskova".
Itseesikö vertaat, oletko sinä se mittari jolla mittaat kaikkien uskoa näin: uskoo kuin minä, on uskova. - Ei usko kuin minä, ei ole uskova, noinko lasket mekaanisesti enten, tenten ja on kaikesta samaa mieltä kuin minä - siis on uskova - ei ole kaikesta samaa mieltä kuin minä, eei voi olla oikea uskova.
Minkä ihmeen tempun itse teit kun ns. uudestisynnyit kun se on niin eriomaista vai sanoitko jollekin evankelioivalle joka asiaan että joo, joo niin se on ja sitten hän "hyväksyi" sinut uudestisyntyneitten joukkoon, ehkä rukoili ja siinä koko juttu, (vips vain niin monet sanovat uudestisyntyneensä) , vai mitä siinä oli.
Esim. toistamalla jonkun syntisen rukouksen, nostamalla kätensä jossain tilaisuudessa tms. kävelemällä lavan tykö ym.
Missä semmosta kehotetaan tekemään merkiksi "uudestisyntymiselle" ei Raamatussa ainakaan mitään syntisenrukouksia erikseen ole maittu että niin Pitää tehrä, ihmisoppeja..
Se on vaan sitä että haluaisitte määrätä siitä, miten se on "oikein" tehty ja uskottu, se on teikäläisille se jutun pääasia - se on ymmärretty. kui2 kirjoitti:
Ei Paavali sanonut että kunnioittakaa kaikkia ihmisiä, etköhän ole antanut piutpaut ihmisten kunnioittamiselle tässäkin ketjussa.
Se voi tarkoittaa sitäkin että pitää toisenkin näkemystä asiasta jonkun arvoisena, teillä taas on kuvitelma että teidän ei tarvitse lainkaan välittää mistään mitä mitä joku josta ette nyt vain pidä asiasta sanoo, vaan sitä kiivaammin kääntää asia päälaelleen.
Eli siitä ihan vaan riippuu että hän uskoo (kuten ainakin kuvittelet )juuri samoin kuin sinä tahdotko ymmärtää toista, jos päättelet että uskoo vähänkin toisin et vain edes halua ymmärtää ja ammut suoraan töksäyttämällä että "et ole uskova".
Itseesikö vertaat, oletko sinä se mittari jolla mittaat kaikkien uskoa näin: uskoo kuin minä, on uskova. - Ei usko kuin minä, ei ole uskova, noinko lasket mekaanisesti enten, tenten ja on kaikesta samaa mieltä kuin minä - siis on uskova - ei ole kaikesta samaa mieltä kuin minä, eei voi olla oikea uskova.
Minkä ihmeen tempun itse teit kun ns. uudestisynnyit kun se on niin eriomaista vai sanoitko jollekin evankelioivalle joka asiaan että joo, joo niin se on ja sitten hän "hyväksyi" sinut uudestisyntyneitten joukkoon, ehkä rukoili ja siinä koko juttu, (vips vain niin monet sanovat uudestisyntyneensä) , vai mitä siinä oli.
Esim. toistamalla jonkun syntisen rukouksen, nostamalla kätensä jossain tilaisuudessa tms. kävelemällä lavan tykö ym.
Missä semmosta kehotetaan tekemään merkiksi "uudestisyntymiselle" ei Raamatussa ainakaan mitään syntisenrukouksia erikseen ole maittu että niin Pitää tehrä, ihmisoppeja..
Se on vaan sitä että haluaisitte määrätä siitä, miten se on "oikein" tehty ja uskottu, se on teikäläisille se jutun pääasia - se on ymmärretty.Kumma kyllä, tämä uudestisyntymä ei ystävissämme näy kuin loputtomana kiukutteluna. He taitavat vain luulla jotakin tapahtuneen.
- kui2
Siis korjaaan!
"Eikö Paavali sanonut että kunnioittakaa kaikkia ihmisiä, etköhän ole antanut piutpaut ihmisten kunnioittamiselle tässäkin ketjussa." - kui2
Kumma kyllä, tämä uudestisyntymä ei ystävissämme näy kuin loputtomana kiukutteluna. He taitavat vain luulla jotakin tapahtuneen.
Tuskin ainakaan sen kummempaa kuin kellään muillakaan.
kui2 kirjoitti:
Se on vaan sitä että haluaisitte määrätä siitä, miten se on "oikein" tehty ja uskottu, se on teikäläisille se jutun pääasia - se on ymmärretty."Itseesikö vertaat, oletko sinä se mittari jolla mittaat kaikkien uskoa näin: uskoo kuin minä, on uskova. "
En toki itseeni vaan siihen mitä Raamattu sanoo asiasta.
"Minkä ihmeen tempun itse teit kun ns. uudestisynnyit kun se on niin eriomaista vai sanoitko jollekin evankelioivalle joka asiaan että joo, joo niin se on ja sitten hän "hyväksyi" sinut uudestisyntyneitten joukkoon, ehkä rukoili ja siinä koko juttu, (vips vain niin monet sanovat uudestisyntyneensä) , vai mitä siinä oli."
Ei siinä ihminen mitään temppua tee :) Mutta jos sallit pidän sen henkilökohtaisena asianani sinä voit kääntyä seutrakuntasi pastorin tai jonkun uskovan puoleen puoleen jos haluat sen itse kokea.
Minä en määrää mitään eiä kukaan muukaan uskova.- onko.järkee.vai.ei
saviseutulainen kirjoitti:
IR,
Herra Jeesus edellyttää, että me Hänen seuraajansa olisimme "valona ja suolana maailmalle".
Olemmeko me sitä?
Rehellisyyden nimessä peräti vaivainen on se tuikku, jota me uskovat ei uskoville "väläyttelemme ja mauton ja pois heitettävä se suola, jolla yritämme "maustaa" puheitamme ja esiintymistämme niille, joille evankeliumin ilosanomaa tulisi kertoa.
Itse asiassa tuo "suolamme" ei ole yksinomaan mautonta, se on kertakaikkisen kitkerää.
Olisko ollut Paavali, joka varoitteli meitä elämästä/käyttäytymästä niin, että JUMALAN NIMI TULEE PILKATUKSI.Viisaat sanasi "Saviseutulainen" toivottavasti tavoittavat mahdollisimman monet ja kantavat hedelmää, jos ei tänään niin huomenna.
"Olet oikeassa, huonon kuvan me Jeesukseen uskovista ihmisistä annamme." saviseutulainen kirjoitti:
IR,
Olemmeko me sitä?
Olisko ollut Paavali, joka varoitteli meitä elämästä/käyttäytymästä niin, että JUMALAN NIMI TULEE PILKATUKSI.Sinä savis sentään kirjoitat niin kuin omantunnon omaava kunnon ihminen.
Sinulle on tosin huono juttu kun näin sanon, sillä Korkkiruuvin mukaan uskova on eksynyt väärille teille, jos jumalaton häntä jostain kiittää.- KorkkisRäyhikselle
RepeRuutikallo kirjoitti:
Sinä savis sentään kirjoitat niin kuin omantunnon omaava kunnon ihminen.
Sinulle on tosin huono juttu kun näin sanon, sillä Korkkiruuvin mukaan uskova on eksynyt väärille teille, jos jumalaton häntä jostain kiittää.Kaikille on varmaan tullut jo selväksi, että sinä olet Räyhis Korkkiruuvi, yritä nyt hyvä mies päästä jo eteenpäin elämässäsi.
KorkkisRäyhikselle kirjoitti:
Kaikille on varmaan tullut jo selväksi, että sinä olet Räyhis Korkkiruuvi, yritä nyt hyvä mies päästä jo eteenpäin elämässäsi.
Kiistätkö sinä Korkkiruuvi siis sanoneesi noin kuten väitin? Eikä tuosta ole kuin muutama päivä aikaa... 💩
On todella harmillista, että täällä on paljon epäasiallista keskustelua. Mielestäni pitäisi voida keskustella sopuisasti, olipa vakaumus mikä tahansa. Mielipiteissähän voi olla eri mieltä ihan rakentavassakin hengessä ja mikäs sen mukavampaa kuin vaikka vähän kiistelläkin joistain asioista, kunhan se tehdään toista kunnioittaen ja asiassa pysyen. Täällä tosiaan on aika kirjo erilaisia ihmisiä ja välillä miettii, millainen henkilö siellä kommentin takana oikein on.
- otakantaa.nikeille
Ota kantaa solvaaviin ateisteihin, kiitos!
usko.vainen kirjoitti:
Sinäkö et sitä tee?
Mikäli tarkoitat, että otanko kantaa solvaaviin ateisteihin, niin en ota, koska se ei ole aloittajan aiheena. Tähän aloitukseen vastaukseni tiivistettynä oli tämä: Mielestäni pitäisi voida keskustella sopuisasti, olipa vakaumus mikä tahansa.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Mikäli tarkoitat, että otanko kantaa solvaaviin ateisteihin, niin en ota, koska se ei ole aloittajan aiheena. Tähän aloitukseen vastaukseni tiivistettynä oli tämä: Mielestäni pitäisi voida keskustella sopuisasti, olipa vakaumus mikä tahansa.
Tarkoitinkin yleensä. Otatko kantaa kun luet täällä ateistien solvaavan jotakuta?
usko.vainen kirjoitti:
Tarkoitinkin yleensä. Otatko kantaa kun luet täällä ateistien solvaavan jotakuta?
Riippuu tilanteesta ja asiasta. Siinä kohtaa ei kuitenkaan ole merkitystä, onko solvaaja tai solvattava ateisti vai uskova.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Riippuu tilanteesta ja asiasta. Siinä kohtaa ei kuitenkaan ole merkitystä, onko solvaaja tai solvattava ateisti vai uskova.
Jään odottamaan 😉
Mekin uskovaiset olemme vajavaisia ja syntiin lankeilevia ihmisiä. Mutta väärä ja loukkaava käytös on tuomittavaa vakaumukseen katsomatta. Asiallinen ja toista kunnioittava kirjottelu ei ole keneltäkään pois, päinvastoin, se luo hyvää keskustelukulttuuria. Tähän on meidän jokaisen, itseni mukaan lukien hyvä pyrkiä ja kannustaa myös kanssa keskustelijoitakin.
- evita-ei.kirj
"Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa. "
Niin kun aina muistettaisiin se, että asiat riitelee, eikä ihmiset. Jos sitä sanoo jonkin asian mihin uskoo ja minkä katsoo olevan oikein, ei se sitä tarkoita, että moittii tai mollaa sillä toisin ajattelijoita.
Joskus voisi yrittää kasvattaa sitä nahkaansa, ettei kovin herkästi ota kaikkea itseensä.
Hyvin harvoin jos ollenkaan osallistun täällä henkilöön suoraan meneviin keskusteluihin.
Miksi menisin, enhän edes tunne täällä ketään, jotta voisin niihin osallistua.
Asiasta kyllä voin olla samaa tai eri mieltä, Itse asiaa voin kyllä kiittää tai moittia, mutta itse henkilöstä en osaa sanoa mitään.
Ilmeisesti monet täällä tuntevat hyvin toisensa kun niin usein heittävät henkilökohtaisia viestejä ruodittavaksi.
Minusta puolin ja toisin olisi hyvä muistaa tuo Paavalin sana. Eläkää rauhassa jos se teistä riippuu. Kaikki kun ei aina riipu itsestä, eikä kaikkiin aina voi itse vaikuttaa, mutta siihen voi kuinka asioihin suhtautuu.Hyvä kirjoitus.
"Kaikki kun ei aina riipu itsestä, eikä kaikkiin aina voi itse vaikuttaa, mutta siihen voi kuinka asioihin suhtautuu. "
Täsmälleen näin. Annetaan asioiden riidellä.- Seelontekoa
mummomuori kirjoitti:
Hyvä kirjoitus.
"Kaikki kun ei aina riipu itsestä, eikä kaikkiin aina voi itse vaikuttaa, mutta siihen voi kuinka asioihin suhtautuu. "
Täsmälleen näin. Annetaan asioiden riidellä.Kristinuskoon liittyen asiat eivät riitele, koska omaamme sen yhden ja ainoan totuuden.
Jumalattomat sitten haluaa haastaa riitojen ja raivojen kautta tätä Kristus totuutta. Seelontekoa kirjoitti:
Kristinuskoon liittyen asiat eivät riitele, koska omaamme sen yhden ja ainoan totuuden.
Jumalattomat sitten haluaa haastaa riitojen ja raivojen kautta tätä Kristus totuutta.Juu, mutta kai sitten tätä riitelyä ja panettelua täällä netissä ei lasketa? :D
- mummohuori
mummomuori kirjoitti:
Juu, mutta kai sitten tätä riitelyä ja panettelua täällä netissä ei lasketa? :D
Kyllä sinun riitelysi ja panettelusi lasketaan, ole huoleti!
mummohuori kirjoitti:
Kyllä sinun riitelysi ja panettelusi lasketaan, ole huoleti!
Ai jaa, vaikka en edes noita tee???
- mummohuori
mummomuori kirjoitti:
Ai jaa, vaikka en edes noita tee???
Johan vitsin murjaisit ;D;D;D;D
Seelontekoa kirjoitti:
Kristinuskoon liittyen asiat eivät riitele, koska omaamme sen yhden ja ainoan totuuden.
Jumalattomat sitten haluaa haastaa riitojen ja raivojen kautta tätä Kristus totuutta.>Kristinuskoon liittyen asiat eivät riitele, koska omaamme sen yhden ja ainoan totuuden.
Etkä sinä siis koskaan keskustele, sillä jokainen joka on jossain asiassa muuta mieltä kuin sinä "totuuksinesi" on aina, automaattisesti ja ehdottomasti väärässä.
Hyvä että tunnustit näin suoraan.
- kiiiskivastarannalta
Tuo kuvauksesi sopii kuin nyrkki silmään mitä tulee teidän ateistien, agnostikkojen ja Jumalan sanan vastustajien kirjoituksiin.
Mitä lienet odottanut palstalle tullessasi? Kun lohkaiset jotakin loukkaavaa ja väheksyvää, minkälaisa vastausta mahdat odottaa? Eivätkö käyttäytymissäännöt koske teitä?"Tuo kuvauksesi sopii kuin nyrkki silmään mitä tulee teidän ateistien, agnostikkojen ja Jumalan sanan vastustajien kirjoituksiin.
Mitä lienet odottanut palstalle tullessasi? Kun lohkaiset jotakin loukkaavaa ja väheksyvää, minkälaisa vastausta mahdat odottaa? Eivätkö käyttäytymissäännöt koske teitä?"
Mielenkiintoista, kuinka asiat voidaan kokea eri tavalla. Minä olen saanut ateistien osalta vain asiallista keskustelua. Ne, jotka ovat minulle ikävästi sanoneet tai jopa yrittäneet loukata, ovat minun tapauksessani olleet uskoviksi itseään nimittävät. Tosin harva sellainenkaan onneksi.- kiiiskivastarannalta
Kuusenjuuret kirjoitti:
"Tuo kuvauksesi sopii kuin nyrkki silmään mitä tulee teidän ateistien, agnostikkojen ja Jumalan sanan vastustajien kirjoituksiin.
Mitä lienet odottanut palstalle tullessasi? Kun lohkaiset jotakin loukkaavaa ja väheksyvää, minkälaisa vastausta mahdat odottaa? Eivätkö käyttäytymissäännöt koske teitä?"
Mielenkiintoista, kuinka asiat voidaan kokea eri tavalla. Minä olen saanut ateistien osalta vain asiallista keskustelua. Ne, jotka ovat minulle ikävästi sanoneet tai jopa yrittäneet loukata, ovat minun tapauksessani olleet uskoviksi itseään nimittävät. Tosin harva sellainenkaan onneksi.Niin, voihan olla, että minun silmään ovat sattuneet juuri ne kirjoitukset ja aloitukset, joissa Jumalaa ja Jumalan sanaa on väheksytty ja vastustettu ja vääristeltykin ja uskovia ja uskovien yhteisöjä mustamaalattu.
Minun näkövinkkelistäni huonosti käyttäydytään niin uskovia kuin ateisteja ja epäilijöitä kohtaan. Jokunen ihminen näyttää ottaneen elämäntehtäväkseen kiusamisen mitä kummallisimmilla tavoilla ja se tietenkin vaikuttaa vaikuttaa ilmapiiriin.
Minun näkövinkkelistäni huonosti käyttäydytään niin uskovia kuin ateisteja ja epäilijöitä kohtaan. Jokunen ihminen näyttää ottaneen elämäntehtäväkseen kiusamisen mitä kummallisimmilla tavoilla ja se tietenkin vaikuttaa vaikuttaa ilmapiiriin.
Aika pitkälle juurikin näin. Huonosti käyttäyminenhän ei ole mitenkään sidoksissa automaattisesti uskoon tai ei uskoon, sen kyllä palstalta pystyy helposti pongaamaan.
Kiusaajat ovat ihan oma lajinsa, he kun tuntuvat saavan jotain sairasta nautintoa siitä, että saavan kiusata. Vaikka oma elämä tuntuisi toisinaan hyvinkin surkealta niin muista aina se, että kiusaajilla se vasta onkin elämä "viturallaan" koska eihän ihminen muuten edes sorru sellaiseen :)nähty.on kirjoitti:
Aika pitkälle juurikin näin. Huonosti käyttäyminenhän ei ole mitenkään sidoksissa automaattisesti uskoon tai ei uskoon, sen kyllä palstalta pystyy helposti pongaamaan.
Kiusaajat ovat ihan oma lajinsa, he kun tuntuvat saavan jotain sairasta nautintoa siitä, että saavan kiusata. Vaikka oma elämä tuntuisi toisinaan hyvinkin surkealta niin muista aina se, että kiusaajilla se vasta onkin elämä "viturallaan" koska eihän ihminen muuten edes sorru sellaiseen :)Niin, olet kyllä harvinaisen oikeassa siinä, että kiusaajalla elämä onkin "viturallaan".
Jos on suht tasapainossa elämänsä kanssa, ei ole tarvetta kiusata. Tarvehan meitä useimmiten eteen päin ajaa tekemisissämme. Ja tarve on aina tärkeä, vaikka sen ilmenemistapa voikin olla kyseenalainen.Eerikatässämoi kirjoitti:
Niin, olet kyllä harvinaisen oikeassa siinä, että kiusaajalla elämä onkin "viturallaan".
Jos on suht tasapainossa elämänsä kanssa, ei ole tarvetta kiusata. Tarvehan meitä useimmiten eteen päin ajaa tekemisissämme. Ja tarve on aina tärkeä, vaikka sen ilmenemistapa voikin olla kyseenalainen."... tarve on aina tärkeä, vaikka sen ilmenemistapa voikin olla kyseenalainen. "
ja kun ymmärrämme mikä se tarve on, voimme auttaakin tällaisa henkilöä. Vielä enemmän oleellisempaa on, jos kiusaajat itse tunnistavat ne tarpeensa ja näin voivat ohjata käytöstään rakentavampaan suuntaan.kiiiskivastarannalta kirjoitti:
Niin, voihan olla, että minun silmään ovat sattuneet juuri ne kirjoitukset ja aloitukset, joissa Jumalaa ja Jumalan sanaa on väheksytty ja vastustettu ja vääristeltykin ja uskovia ja uskovien yhteisöjä mustamaalattu.
"Niin, voihan olla, että minun silmään ovat sattuneet juuri ne kirjoitukset ja aloitukset, joissa ..."<
Niinhän se vanha fraasi toteaa: "Mitä syntisen silmä etsii, sen se kyllä löytää.- mummohuori
mummomuori kirjoitti:
"... tarve on aina tärkeä, vaikka sen ilmenemistapa voikin olla kyseenalainen. "
ja kun ymmärrämme mikä se tarve on, voimme auttaakin tällaisa henkilöä. Vielä enemmän oleellisempaa on, jos kiusaajat itse tunnistavat ne tarpeensa ja näin voivat ohjata käytöstään rakentavampaan suuntaan.Otappa neuvostasi ihan itse vaarin!
Kuusenjuuret kirjoitti:
"Tuo kuvauksesi sopii kuin nyrkki silmään mitä tulee teidän ateistien, agnostikkojen ja Jumalan sanan vastustajien kirjoituksiin.
Mielenkiintoista, kuinka asiat voidaan kokea eri tavalla. Minä olen saanut ateistien osalta vain asiallista keskustelua. Ne, jotka ovat minulle ikävästi sanoneet tai jopa yrittäneet loukata, ovat minun tapauksessani olleet uskoviksi itseään nimittävät. Tosin harva sellainenkaan onneksi.>Minä olen saanut ateistien osalta vain asiallista keskustelua.
Johtuisiko kenties siitä, että sinä itse et ylemmyyksissäsi epäinhimillistä, dissaa ja tuomitse ateisteja tai muitakaan lähimmäisiäsi, vaan kuuntelet aidosti mitä he sanovat ja kommentoit sitä?nähty.on kirjoitti:
Kiusaajat ovat ihan oma lajinsa, he kun tuntuvat saavan jotain sairasta nautintoa siitä, että saavan kiusata. Vaikka oma elämä tuntuisi toisinaan hyvinkin surkealta niin muista aina se, että kiusaajilla se vasta onkin elämä "viturallaan" koska eihän ihminen muuten edes sorru sellaiseen :)>Huonosti käyttäyminenhän ei ole mitenkään sidoksissa automaattisesti uskoon tai ei uskoon, sen kyllä palstalta pystyy helposti pongaamaan.
Mutta uskon "alalajiin" se alkaa jo ollakin sidoksissa. Vai onko joku bongannut palstalta omistaan poikkeavia näkökantoja edes sinapinsiemenen murusen verran kunnioittavan patmosfanin?RepeRuutikallo kirjoitti:
>Minä olen saanut ateistien osalta vain asiallista keskustelua.
Johtuisiko kenties siitä, että sinä itse et ylemmyyksissäsi epäinhimillistä, dissaa ja tuomitse ateisteja tai muitakaan lähimmäisiäsi, vaan kuuntelet aidosti mitä he sanovat ja kommentoit sitä?"Johtuisiko kenties siitä, että sinä itse et ylemmyyksissäsi epäinhimillistä, dissaa ja tuomitse ateisteja tai muitakaan lähimmäisiäsi, vaan kuuntelet aidosti mitä he sanovat ja kommentoit sitä?"
En näe tuota ylemmyydeksi ja toivon, etten kirjoituksillani sellaista kuvaa anna itsestäni. Päinvastoin tunnen itseni aika tietämättömäksi ja pieneksi, kun täällä luen näitä kommentteja. Tiedän hävettävän vähän oman uskontoni historiasta, josta. olen saanut paljon uutta tietoa ja taitaa olla aika usein juurikin ei-uskovien taholta. Kunnioitan asiallisia kirjoittajia ja niitä, joilla tietoa on ja jotka sitä muillekin jakavat. Sinullakin on paljon järkevää sanottavaa, huomaa, että olet ajattelija.Kuusenjuuret kirjoitti:
"Johtuisiko kenties siitä, että sinä itse et ylemmyyksissäsi epäinhimillistä, dissaa ja tuomitse ateisteja tai muitakaan lähimmäisiäsi, vaan kuuntelet aidosti mitä he sanovat ja kommentoit sitä?"
En näe tuota ylemmyydeksi ja toivon, etten kirjoituksillani sellaista kuvaa anna itsestäni. Päinvastoin tunnen itseni aika tietämättömäksi ja pieneksi, kun täällä luen näitä kommentteja. Tiedän hävettävän vähän oman uskontoni historiasta, josta. olen saanut paljon uutta tietoa ja taitaa olla aika usein juurikin ei-uskovien taholta. Kunnioitan asiallisia kirjoittajia ja niitä, joilla tietoa on ja jotka sitä muillekin jakavat. Sinullakin on paljon järkevää sanottavaa, huomaa, että olet ajattelija.>En näe tuota ylemmyydeksi ja toivon, etten kirjoituksillani sellaista kuvaa anna itsestäni.
Nyt ikävä kyllä ymmärsit minut väärin; mietipä uudestaan se toinen ja minusta todennäköisempi vaihtoehto tuon et ylemmyyksissäsi -ilmauksen merkitykseksi.
Jos olisin tarkoittanut sitä mitä näemmä oletit, olisin ehkä sanonut "ylemmyyksissäsi et". 🙂RepeRuutikallo kirjoitti:
>En näe tuota ylemmyydeksi ja toivon, etten kirjoituksillani sellaista kuvaa anna itsestäni.
Nyt ikävä kyllä ymmärsit minut väärin; mietipä uudestaan se toinen ja minusta todennäköisempi vaihtoehto tuon et ylemmyyksissäsi -ilmauksen merkitykseksi.
Jos olisin tarkoittanut sitä mitä näemmä oletit, olisin ehkä sanonut "ylemmyyksissäsi et". 🙂Sanasi olivat kyllä kauniit ja olen niistä kiitollinen. Vähän ajattelinkin, että saatoin ymmärtää tuon kohdan väärin. 😀
Seelontekoa kirjoitti: "Jumalattomat sitten haluaa haastaa riitojen ja raivojen kautta tätä Kristus totuutta."<
Mutta uskovaisiksi ilmoittautuneiden "veljien" palstaa rikastuttavissa viesteissä, niin usko.vaisen loputtomissa jankkaamisissa ja venkailuissa kuin pertsa2012:n hintittelyissä ja persreikärassailija-huuteluissakin paistaa Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus!
Tätähän nämä "ateistit sitä ja uskonnottomat tätä" - kirjoittajat varmaankin tarkoittavat.- hyvällä.asialla.ova
Pertsalle ja usko.vaiselle homojen pelastaminen näyttää olevan rakkauteen verrattavissa oleva elämäntehtävä. Jos kaikki Suomen homot ovat tällä saitilla, ei heitä kovin montaa taida olla. Pitäsköhän Pertsan ja Uskiksen vähän laajentaa julistusaluettaan, että heidän elämäntehtävälleen tulee edes jonkinlaiset mahdollisuudet toteutua, eikä vaan jäisi pelkäksi ihmisten pilkaamiseksi koko julistaminen ja saavat tärkeän tehtävän näyttämään naurettavalta.
hyvällä.asialla.ova kirjoitti:
Pertsalle ja usko.vaiselle homojen pelastaminen näyttää olevan rakkauteen verrattavissa oleva elämäntehtävä. Jos kaikki Suomen homot ovat tällä saitilla, ei heitä kovin montaa taida olla. Pitäsköhän Pertsan ja Uskiksen vähän laajentaa julistusaluettaan, että heidän elämäntehtävälleen tulee edes jonkinlaiset mahdollisuudet toteutua, eikä vaan jäisi pelkäksi ihmisten pilkaamiseksi koko julistaminen ja saavat tärkeän tehtävän näyttämään naurettavalta.
Niin, näitä yhden asian "pelastajia" tuntuu aina olevan. Oletan että se on heidän henkilökohtainen agendansa, jonka syitä voi olla vaikeaa tietää.
- mummohuori
mummomuori kirjoitti:
Niin, näitä yhden asian "pelastajia" tuntuu aina olevan. Oletan että se on heidän henkilökohtainen agendansa, jonka syitä voi olla vaikeaa tietää.
Joko olert löytänyt Raamatusta perusteet homouden synnin hyväksymiselle?
mummohuori kirjoitti:
Joko sinä olet löytänyt kuvaksen erilaisille seksuaalisille suuntauksille?
- mummohuori
mummomuori kirjoitti:
Joko sinä olet löytänyt kuvaksen erilaisille seksuaalisille suuntauksille?
mummohuori kirjoitti:
Miksi sinun pitää räkyttää jatkuvasti, vaikka sinulle on vastattu jo kymmeniä kertoja?
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185533MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192866- 152839
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6142110Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1421935Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701392Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421365Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31158Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061106Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077