29v ja eka koulutuspaikka

tuhosinelämäni29

Menin kouluun suorittamaan ensimmäistä ammatillista tutkintoani 29-vuotiaana. Masentaa niin helkkaristi. Jokainen ikävuosi tuntuu taakkana selässä ja tunnen olevani täysin opiskelutovereista irrallani kun olen elämässä 10 vuotta myöhässä.
Oman ikäsille naisille ei tinderissä yms. voi oikeastaan edes puhua kun kysymykset kääntyy aina sinne koulutus/työ-akselille ja niitä ei kiinnosta nuudeleita pureskeleva opiskelija.

Itsehän minä elämäni pilasin kun ei 19-vuotiaana kiinnostanut kuin rellestäminen, mutta vittuakos sille enää voi. Kypsyminen tapahtui myöhään ja nyt maksan siitä, mutta en tiedä kykenenkö saamaan elämään raiteilleen tälleen keski-iän kynnyksellä olevana vanhuksena vaikka kuinka tahtoisin.
Pakko sanoa teille että on todella outo fiilis astella koulunpenkille kolmekymppisenä kun muistaa että viime kerrasta on niin h*lvetin kauan aikaa ettei täällä pitäis ihmisen olla. Mun ikäisen pitäs olla viidettä vuotta töissä, tekemässä rahaa vaimolle ja muksuille ja asuntolaina puoliksi maksettuna. Kuten kaikilla ikäisilläni on.

19

376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu.juuu

Kyllä meitä muitakin luusereita löytyy palstalta.
      Esim minä olen jo 31v ja kouluja käytynä vain lukio ja ammattikoulu.
      Tosiaan tuo on tuttua kun pyydät naista treffeille netin kautta niin hän tokaisee "ehkä ;) mikä olitkaan ammatiltasi". Valehtelematta 4 naista on kysynyt ammattia tuohon tyyliin etukäteen ja sitten aina hiljentynyt kun sen kerron.
      Tai jos päädyt treffeille ilman että nainen tietää ammattiasi niin nainen aloittaa heti treffien alussa:
      "mites meni tänään, mikä sä olitkaan ammatiltasi"
      ja kun vastaat tuohon niin nainen ei kysy lopputreffien aikana yhden ainuttakaan kysymystä.

• 720

No mikä sä sitten oikein olet ammatiltasi?
        Ihmettelen vaan, että mikä ammatti voi olla noin luotaantyöntävä.

• junameni

Sama tilanne mulla. Se on ihan sama tässä iässä ruveta enää mitään tekemään. Ajoitus on kaikki kaikessa.

• missäasema

Tuota olen itse miettinyt kun tilanne on sellainen, että olisi mukava löytää parisuhde niin miten esität sen että joo olen 30v. ja lukion jälkeen ei ole muuta koulutusta eikä ammattiakaan. Sekalaisia työsuhteita silloin tällöin.

• ikisinkkumies86

Ei se ammattikaan mitään auta jos sieltä CV:stä ei tuossa iässä löydy työsuhteiden lisäksi myös parisuhteita.

Itsellä on akateeminen loppututkinto ja yli kymmenen vuoden työhistoria hyväpalkkaisessa ammatissa, mutta se kiinostus loppuu siihen kun naiselle selviää että parisuhde-CV on lähdes tyhjä.

• Kuulkaas

Miehet ovat myöhäsyntyisiä, niin se vaan on. Jotain jos tekee työkseen niin hyvä, mutta se ei määritä kaikkea. Naisen voi löytää vielä nelikymppinenkin mies. Tärkeintä on se, että miehellä on oma elämä. Älkää tuijottako liiaksi siihen, hyväksyykö nainen tai oletteko riittäviä. Asia on niin, että olette ok ihan omana itsenänne....kaikki te, jotka täälläkin nyt surkuttelette elämäänne...luokaa oma elämä. Kukaan nainen ei tee teidän elämästä ihmeellistä eikä perhe eikä mikään ulkoinen.

Uskokaa nyt....ajatukset muualle...tekemiseen ja huomaatte, että jonain päivänä vierellänne on se jota eniten siihen toivoitte.

T. Eletty elämä....(nainen)

• Turhamies2

"Miehet ovat myöhäsyntyisiä, niin se vaan on. "

Mieheksi kasvaminen on vaikea prosessi joka voi kestää koko loppuelämän eikä sekään pakosti riitä.
        Mieheys on vaikea ja pitkä tie. Ei ole ihme että nuorilla miehillä on vaikeaa, nyky-yhteiskunta vaatii paljon. Jo pelkästään kouluttautuminen ja työllistyminen on haaste, mutta tässä ei vielä edes ole huomioitu miten iso asia kaikille parikymppisille miehille on naisen löytäminen. Se on biologiassa. Kun kaikki yksitellen epäonnistuu, tulee kierre.

• silällinjalla

Aloitinn myös ammattikoulun ekaa kertaa 25vuotiaana .Opiskelu kannattaa aina

• Pahamies111

Mulla on nuo kaikki ja aika paljon ylikin, ikää tosin 33v. Vaihdetaanko paikkoja, ei tämä niin ylevää ole :D Naapurissakin yh antoi juuri kenkää keskiluokkaista kaikki näyttää kivalta ja on reilassa ulkoisesti-elämää elävälle ytmille.

Voit ehkä miettiä asiaa niin, että kaikki on vielä edessä ja voit tehdä mitä haluat. Mulla on pakollisia velvollisuuksia vielä ainakin 15 vuotta edessä.

• Enpä olisi ap;nä huolissaan ollenkaan. Rellestys eletty ja nyt käyt koulut. Se oikeesti kiinnostaakin nyt. Teet sen ittes takia. Nainen ja lapset elämääs kerkeät kyllä saamaan. Niille pitääkin olla tasapainoinen äijä.
      Sitten kun on tekemisen meininki hommissa, niin onpa kiva ottaa siihen hymyilevä nainen mukaan ja mennä yhdessä loppuelämä. Nauttia lapsien kasvusta ja tukea heitä. Pian ne jo menee omaa elämäänsä eteenpäin ja jää aikaa olla sen hymypakkauksen kanssa.

Jos itse ottaisin jotain takaisin, niin sen kiirehtimisen. Ja keskittyisin itseeni. Muut seuraa sitä. Hittoon se masentelu... jotenkin tulee mieleen tää sanojen kautta...ehkä "Veikkonen" oli vielä viisaampi kuin mä...
      https://youtu.be/l5Me9bhVc2Q

• Aika erikoinen näkemys. Koko elämähän on opiskelua.

Minä olen opiskellut koko ikäni, aina jotain, työn ohessa. Joskus vakavammin, joskus kevyemmin. Se on hyvä ja vähän pakkokin, jos meinaa pysyä (työ)elämän kehityksessä mukana.

Ammatillisen tutkinnon voi suorittaa työelämässäkin.

• No mitäs väliä sillä on, mitä muut tekevät? Itsellehän tässä eletään. Sitä paitsi opiskelu on tavallaan rentoa, kun ei ole juurikaan vastuuta. Minä aloitin juuri opiskelun ja tieto siitä, että opiskelujen jälkeen vastuu ja stressi lisääntyy huomattavasti auttaa arvostamaan nykyhetkeä.

• "No mitäs väliä sillä on, mitä muut tekevät? Itsellehän tässä eletään."

Sinulle sillä pitäisi olla hyvinkin paljon, merkitystä, koska olet sossupummi ja elät toisten ihmisten rahoilla tekemättä itse mitään, koska olet laiska vätys.

"Sitä paitsi opiskelu on tavallaan rentoa, kun ei ole juurikaan vastuuta."

Ei sinulla ole nykyisinkään mitään vastuuta mistään, koska et käy töissä. Kyllä holhousyhteiskunta silittää sinunkin läskiä päätäsi ja sossutantat lässyttää sinulle ettei vaan tule paha mieli.

"Minä aloitin juuri opiskelun ja tieto siitä, että opiskelujen jälkeen vastuu ja stressi lisääntyy huomattavasti auttaa arvostamaan nykyhetkeä."

Sinulla on varmasti kova stressi. Valvot yöt, nukut päivät ja tilille tulee välillä rahaa jonka eteen et ole tehnyt mitään.

• super-atm kirjoitti:

"No mitäs väliä sillä on, mitä muut tekevät? Itsellehän tässä eletään."

Sinulle sillä pitäisi olla hyvinkin paljon, merkitystä, koska olet sossupummi ja elät toisten ihmisten rahoilla tekemättä itse mitään, koska olet laiska vätys.

"Sitä paitsi opiskelu on tavallaan rentoa, kun ei ole juurikaan vastuuta."

Ei sinulla ole nykyisinkään mitään vastuuta mistään, koska et käy töissä. Kyllä holhousyhteiskunta silittää sinunkin läskiä päätäsi ja sossutantat lässyttää sinulle ettei vaan tule paha mieli.

"Minä aloitin juuri opiskelun ja tieto siitä, että opiskelujen jälkeen vastuu ja stressi lisääntyy huomattavasti auttaa arvostamaan nykyhetkeä."

Sinulla on varmasti kova stressi. Valvot yöt, nukut päivät ja tilille tulee välillä rahaa jonka eteen et ole tehnyt mitään.

"Sinulla on varmasti kova stressi. Valvot yöt, nukut päivät ja tilille tulee välillä rahaa jonka eteen et ole tehnyt mitään."

Nyt unirytmi on kyllä ihan porvarillinen, sillä kuten sanoin, aloitin opiskelun, ja siellä on jonkin verran pakollisia läsnäoloja.

• outsider1 kirjoitti:

"Sinulla on varmasti kova stressi. Valvot yöt, nukut päivät ja tilille tulee välillä rahaa jonka eteen et ole tehnyt mitään."

Nyt unirytmi on kyllä ihan porvarillinen, sillä kuten sanoin, aloitin opiskelun, ja siellä on jonkin verran pakollisia läsnäoloja.

No johan yli 40 vuotiaana kannattaakin taas aloittaa opiskelut, kun et ole muuta aikaan saanutkaan.

• ihmetta3

Ihme porua. Olen 30 ja opiskelen vieläkin ensimmäistä ammattiani. Naista tullut silti ja yksi pitempiaikainen tuossa hengaa mukana myös... 29 on vielä suht. nuori joten niskasta kiinni nyt ja heitä asenne pois. On minultakin kysytty ammattia ja olen siihen vain sanonut opiskelija. Jotkut naureskelevat, toisia se ei kiinnosta. Yleensä ne naureskelijat ovatkin jotain elämäänsä kyllästyneitä kuivakkeita joihin ei edes kannata käyttää aikaansa. Opiskele ammatti pois nyt.

• 43mies

Ei se opiskelu takaa että saat hyvän elämän. Minä opiskelin 7 vuotiaasta 30 vuotiaaksi ja olen yhtä sinkku. On insinööri tutkintoa ja yliopistot käytynä mutta töitä ei saa. Tarjosivat töitä 9 euron päiväpalkalla. Pätkätöitä raksalla tein 2 vuotta ja muuta pilipali hommaa.

• Sivuseuraaja

Kannattaisi aloittaa vaatimattomasti,eikä kurkotella tähtiä heti taivaalta. On näitä insinöörejä tuttuina ja tuntuu että he kovasti vierastavat työtä raksalla tavallisen duunarin kaverina. Ollaan niin pirun osaavia, vaikkei edes tiedetä miten päin vasaraa pidetään.

• KanoootinKapean

Sen minkä Taakse jättää Edestään löytää. Itellänikin meni aikuistumisessa hirveän kauan vaikka olin varhaiskypsä, mutta mitä sitten? Silloin kun muut opiskelivat ahdistuneina hikihatussa, minä se vain otin aurinkoa ja nautin kesästä. Sitten tuli talvi. x) Mutta Mitään En Kadu! Eikä ole mitään Standardia elämälle. Jokkaane kulkee omia polkujaan ja sitähän me olemme tehneet jo syntymästä saakka. Toisista tulee jotain erilaista toisista toisenlaista ja voiko niitä sen kummemmin arvioida sen kummemmin? Tuskin. Oma elämä, omat valinnat, arvokkaat kokemukset ja piut paut muiden tyyleille... Kyllä se elämättömyys tulee kaikilla eteen ja tahdotaan jotain muuta, aina vain jotakin muuta jotakin jota ei ole. Ruoho on ain' vehreempää aidan toisella puolella. Lopeta muiden saavutusten himoitseminen, kun sinulla ei niissä ole osaa eikä arpaa :) Ugh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      208
      13648
    2. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      12
      2118
    3. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      37
      1221
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      94
      1166
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      114
      1095
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      22
      1060
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      842
    8. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      80
      668
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      80
      663
    10. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      63
      643
    Aihe