Onko ulkonäkö tärkeintä?
Millaisen kumppanin haluat?
109
1461
Vastaukset
Tottakai ulkonäkö on tärkeä, ilman hyvää ulkonäköä luonnekaan ei hirveästi kiinnosta.
Ulkonäkö ei ole mikään saavutus. Ja parhaan näköisetkään eivät ole kauniita/komeita, jos eivät ole sinut ulkonäkönsä kanssa. Itsevarmuuden puute ei suinkaan vaivaa vain niitä vähemmän nättejä.
Itse en ainakaan haluaisi kumppania, jolle ulkonäkö (pintapuoliset tekijät) ovat kaikki kaikessa. Vaan sellaisen, joka on sinut ulkonäkönsä kanssa ja kantaa juuri siksi sen karismansa ainutlaatuisella tavalla. Itsensä hyväksyminen ei ulotu myöskään pelkään ulkonäköön. Tälläinen ihminen tietää muutkin hyvät ja heikot ominaisuutensa.- crux
Tiukat on naisilla kriteerit myös itsensä hyväksymisen suhteen. Jos ei ole komea, ei kelpaa pinnallisille naisille ja jos ei ole täysin sinut ulkonäkönsä kanssa, ei kelpaa muillekaan. Moni jää yksin mutta niin kai naiset sen haluavatkin menevän.
crux kirjoitti:
Tiukat on naisilla kriteerit myös itsensä hyväksymisen suhteen. Jos ei ole komea, ei kelpaa pinnallisille naisille ja jos ei ole täysin sinut ulkonäkönsä kanssa, ei kelpaa muillekaan. Moni jää yksin mutta niin kai naiset sen haluavatkin menevän.
En oikein usko, että juuri naiset haluaisivat kenenkään jäävän yksin. Eri asia tietysti, jos haluaa kiusata miessukupuolta vain kiusaamisen merkeissä. Mutta ne ovat yksilötapauksia. Jos mies on muilta ominaisuuksiltaan epämiellyttävä, kyllä useampikin nainen saattaa sanoa, ettei toivoisi moisen kenenkään kanssa pariutuvan.
Se itsensä hyväksyminen lienee yhtä vaikeaa niin naiselle kuin miehellekin. Silloin niitä valintojakin tehdään hieman virheellisistä käsityksistä. Tämähän taas sitten näkyy epäonnistuneina parisuhteina. Ei olla itseen tyytyväisiä. Toisesta puhumattakaan.crux kirjoitti:
Minä se vaan en ymmärrä, miksi naiset haluaisivat miesten jäävän yksin. Ilmeisesti sinä kuulut näihin ei niin komeisiin miehiin ja et hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet ja naisten vikahan sekin on, tietenkin. Tuollainen itsesäälissä rypeminen ja uhriutuminenhan onkin joka naisen unelma. Ensin pitää hyväksyä itsensä ja oppia arvostamaan itseään ennenkuin voi arvostaa toista.
- crux
elämänpeli1 kirjoitti:
Minä se vaan en ymmärrä, miksi naiset haluaisivat miesten jäävän yksin. Ilmeisesti sinä kuulut näihin ei niin komeisiin miehiin ja et hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet ja naisten vikahan sekin on, tietenkin. Tuollainen itsesäälissä rypeminen ja uhriutuminenhan onkin joka naisen unelma. Ensin pitää hyväksyä itsensä ja oppia arvostamaan itseään ennenkuin voi arvostaa toista.
Pinnallista nirsoilua sekin on naisilta jos mies ei kelpaa vain sen takia että itsetunto ei ole täyttä rautaa. Ei henkisissä asioissakaan kannattaisi ihan loputtoman ronkeli olla.
- whitetulip111
crux kirjoitti:
Pinnallista nirsoilua sekin on naisilta jos mies ei kelpaa vain sen takia että itsetunto ei ole täyttä rautaa. Ei henkisissä asioissakaan kannattaisi ihan loputtoman ronkeli olla.
Olennaisempaa kai on, mitä sille huonolle itsetunnolle pyrkii tekemään.
Kovin huonon itsetunnon omaava ihminen elää tavallaan kuin säästöliekillä, pahimmillaan toteuttaa itseään ja omiaan potentiaalejaan ehkä vain murto-osan siitä, mikä olisi mahdollista paremmalla itsetunnolla.
Tämä vaikuttaa jokaiseen elämänalueeseen parisuhde mukaan luettuna. whitetulip111 kirjoitti:
Kovin huonon itsetunnon omaava ihminen elää tavallaan kuin säästöliekillä, pahimmillaan toteuttaa itseään ja omiaan potentiaalejaan ehkä vain murto-osan siitä, mikä olisi mahdollista paremmalla itsetunnolla.
Tämä vaikuttaa jokaiseen elämänalueeseen parisuhde mukaan luettuna.Nimenomaan. Jos vain jatkaa itsesäälissä rypemistä, niin eipä ne kumppaniehdokkaat pitkään jaksa narinaa kuunnella. Jos koko ajan vaatii toiselta hyväksyntää ja vakuutteluja, että on hänen elämänsä keskipiste, siinä alkaa vahvempikin ihminen väsyä. Huonon itsetunnon voi korjata vain ihminen itse ja se lähtee asenteesta. Jos käyttää toista paikkaamaan itseään, niin melkoinen masokisti pitää sellaisen olla, joka pysyy rinnalla.
- crux
whitetulip111 kirjoitti:
Tämä vaikuttaa jokaiseen elämänalueeseen parisuhde mukaan luettuna.Tietysti täällä kirjoitetaan heti ääripäistä, itsesäälissä rypemisestä ja masokismista. Todellisuus ei kuitenkaan ole niin mustavalkoinen vaan ihmisellä voi olla vaikkapa vain ulkonäön suhteen hieman huono itsetunto. Tuossa yllä tuli todettua että miehellä pitää olla täydellinen itsetunto ollakseen kiinnostava.
- jdtyrtwt
elämänpeli1 kirjoitti:
Nimenomaan. Jos vain jatkaa itsesäälissä rypemistä, niin eipä ne kumppaniehdokkaat pitkään jaksa narinaa kuunnella. Jos koko ajan vaatii toiselta hyväksyntää ja vakuutteluja, että on hänen elämänsä keskipiste, siinä alkaa vahvempikin ihminen väsyä. Huonon itsetunnon voi korjata vain ihminen itse ja se lähtee asenteesta. Jos käyttää toista paikkaamaan itseään, niin melkoinen masokisti pitää sellaisen olla, joka pysyy rinnalla.
Nämä itsetunto ja "oma asenne"-höpöttelijät kun eivät koskaan tahdo ymmärtää sitä, että mikä siihen itsetunnon murenemiseen on johtanut. Eivätkä myöskään sitä, ettei kaikki ole korjattavissa edes sen asenteen avulla. Eikä siinä mitään, ihmiselle on aina hankala asettua oman kokemusmaailmansa ulkopuolelle. Toinen juttu on sitten se, että tuollaisilla höpinöillä vain pyritään tasapäistämään ihmisiä tietyn normin sisään. Sitä sietäisi ihan kaikkien miettiä pidempäänkin.
jdtyrtwt kirjoitti:
Nämä itsetunto ja "oma asenne"-höpöttelijät kun eivät koskaan tahdo ymmärtää sitä, että mikä siihen itsetunnon murenemiseen on johtanut. Eivätkä myöskään sitä, ettei kaikki ole korjattavissa edes sen asenteen avulla. Eikä siinä mitään, ihmiselle on aina hankala asettua oman kokemusmaailmansa ulkopuolelle. Toinen juttu on sitten se, että tuollaisilla höpinöillä vain pyritään tasapäistämään ihmisiä tietyn normin sisään. Sitä sietäisi ihan kaikkien miettiä pidempäänkin.
Usko pois, minä olen miettinyt pidempään. Ja tullut siihen lopputulokseen, että vain minä voin vaikuttaa omaan olotilaani. Ei minua marttyyriasenne ja itsesääli ole elämässä eteenpäin vienyt, vaan se tahto muuttaa asioita paremmaksi. Jos joskus on tapahtunut jotain ikävää, pitää osata jättää ne taakse ja suunnata katse tulevaisuuteen. Jos jää menneisyyteen rypemään, niin ihan sama minulle, minä pudotan kyydistä kaikki rutisijat. Mutta kaikkihan eivät edes halua muutosta, odotetaan vain pelastajaa ja kuvitellaan, että joku toinen tekee sen, mihin itse ei kykene. Siitä seuraa vain pettymyksiä yksi toisensa perään ja lopputulos on, että " kun te ette ymmärrä, miten vaikeaa minulla on."
- hertwerytwryt
elämänpeli1 kirjoitti:
Usko pois, minä olen miettinyt pidempään. Ja tullut siihen lopputulokseen, että vain minä voin vaikuttaa omaan olotilaani. Ei minua marttyyriasenne ja itsesääli ole elämässä eteenpäin vienyt, vaan se tahto muuttaa asioita paremmaksi. Jos joskus on tapahtunut jotain ikävää, pitää osata jättää ne taakse ja suunnata katse tulevaisuuteen. Jos jää menneisyyteen rypemään, niin ihan sama minulle, minä pudotan kyydistä kaikki rutisijat. Mutta kaikkihan eivät edes halua muutosta, odotetaan vain pelastajaa ja kuvitellaan, että joku toinen tekee sen, mihin itse ei kykene. Siitä seuraa vain pettymyksiä yksi toisensa perään ja lopputulos on, että " kun te ette ymmärrä, miten vaikeaa minulla on."
Hyvä, että olet onnistunut parantamaan tilannettasi. Asiaa ajateltuasi kuitenkin varmasti ymmärrät, että kaikki ihmiset eivät voi toimia samalla tavalla. Se mikä käy yhdelle, ei ole toiselle ollenkaan hyväksi. Kylmä ja epäempaattinen asenteesi kielii siitä, ettet ihan oikeasti halua ymmärtää erilaisuutta.
On hyvä, jos olet löytänyt oman toimivan tapasi elää ja olla ja olet siihen tyytyväinen. Omien tapojensa tuputtaminen toisille sen sijaan ei ole hyväksi. Kaikilla ei ole tavoitteena "päästä elämässä eteenpäin". Eikä kyllä pidäkään olla. Suoraviivaisuus on varmasti joskus hyvä tapa toimia, mutta ei sitäkään kaikessa kannata soveltaa. Ymmärtäminen vaati joskus pysähtymistä asioiden ääreen hyvinkin pitkäksi aikaa. hertwerytwryt kirjoitti:
Hyvä, että olet onnistunut parantamaan tilannettasi. Asiaa ajateltuasi kuitenkin varmasti ymmärrät, että kaikki ihmiset eivät voi toimia samalla tavalla. Se mikä käy yhdelle, ei ole toiselle ollenkaan hyväksi. Kylmä ja epäempaattinen asenteesi kielii siitä, ettet ihan oikeasti halua ymmärtää erilaisuutta.
On hyvä, jos olet löytänyt oman toimivan tapasi elää ja olla ja olet siihen tyytyväinen. Omien tapojensa tuputtaminen toisille sen sijaan ei ole hyväksi. Kaikilla ei ole tavoitteena "päästä elämässä eteenpäin". Eikä kyllä pidäkään olla. Suoraviivaisuus on varmasti joskus hyvä tapa toimia, mutta ei sitäkään kaikessa kannata soveltaa. Ymmärtäminen vaati joskus pysähtymistä asioiden ääreen hyvinkin pitkäksi aikaa.Koitappa sinä ymmärtää, ettei ruikuttamalla saavuta mitään. Jos minä kykenen parantamaan omia asenteitani ja elämäntilannetta, kuka tahansa pystyy siihen. Mutta jos ei ole halua tehdä muutosta, ei synny tulostakaan. Mutta onhan se helpompi vain syytellä muita omista ongelmista kuin tehdä itse jotain.
- wqrqetwryt
elämänpeli1 kirjoitti:
Koitappa sinä ymmärtää, ettei ruikuttamalla saavuta mitään. Jos minä kykenen parantamaan omia asenteitani ja elämäntilannetta, kuka tahansa pystyy siihen. Mutta jos ei ole halua tehdä muutosta, ei synny tulostakaan. Mutta onhan se helpompi vain syytellä muita omista ongelmista kuin tehdä itse jotain.
Valitettavasti päätelmäsi "koska minä..., niin muutkin..." on virheellinen. Se, mikä on sinulle tai minulle saavutus ei kenties ole sitä jollekin toiselle. Toisten syyttäminen ja katkeruus (oikeutettua tai ei) voi olla aivan toimiva ratkaisu ihmiselle itselleen. Minkä sinä tai minä näemme yksilön omana ongelmana, voikin yksilön mielestä olla kaikkien yhteinen ongelma. Yleisesti, mikään ei muutu ihmisyhteisöjen toiminnassa tai rakenteissa, jos ongelmat ovat vain henkilökohtaisia ja vain henkilökohtaisesti ratkaistavissa.
Inttämistä puolin ja toisin lienee turha jatkaa pidemmälle. Kiitos keskustelusta ja vilpittömästi lämpöistä syksyn jatkoa! wqrqetwryt kirjoitti:
Valitettavasti päätelmäsi "koska minä..., niin muutkin..." on virheellinen. Se, mikä on sinulle tai minulle saavutus ei kenties ole sitä jollekin toiselle. Toisten syyttäminen ja katkeruus (oikeutettua tai ei) voi olla aivan toimiva ratkaisu ihmiselle itselleen. Minkä sinä tai minä näemme yksilön omana ongelmana, voikin yksilön mielestä olla kaikkien yhteinen ongelma. Yleisesti, mikään ei muutu ihmisyhteisöjen toiminnassa tai rakenteissa, jos ongelmat ovat vain henkilökohtaisia ja vain henkilökohtaisesti ratkaistavissa.
Inttämistä puolin ja toisin lienee turha jatkaa pidemmälle. Kiitos keskustelusta ja vilpittömästi lämpöistä syksyn jatkoa!Eihän tällä palstalla muuta tehdäkään, kuin intetään jostakin. Valtaosa tämän palstan kirjoittajien ongelmista on juurikin niitä kirjoittajan oman pään sisällä olevia, eli yksilöstä johtuvia ongelmia. Hyysääminen ja voivottelu aikaansaavat uusavuttomia idiootteja, jotka eivät itse osaa edes ahteriaan pyyhkiä.
- nn2355
lihaksikas nuorimiess muttei liikaa lihaksia ja mielellään vähän parrtaa
- kaikkijännämiehiä
En halua kumppania.
- kaisanoasaa
Haluan ruman kumppanin.
- Ulkonäkö-on-kemia
Hoikkuus on tärkeää. Naisen pitää olla kiltti myös
- aikoinaan
Niin on maailma muuttunut. Ennen naisen piti olla pulska. Mahan köllykkä jne. Hoikkia sanottiin vähäverisiksi. Koski muuten myös miehiä.
.. En taida haluta enää YhtäänMittää, kun sellaisia ei ole varmaan oikeasti edes "kasattu" kovinkaan montaa kappaletta.. Siis sellaisia Just Oikeita IhaNaisia.. ;D
Sä oot kamala skeptikko. Onhan niitä ihanaisia naisia. Ja ihanaisia miehiä.
Luulisi sinunkin jo olevan siinä iässä, että olet tavannut monenlaisia hienoja ihmisiä. Jotain vastinetta tälle ei aina niin ihanaiselle maailmalle.elisakettu kirjoitti:
Sä oot kamala skeptikko. Onhan niitä ihanaisia naisia. Ja ihanaisia miehiä.
Luulisi sinunkin jo olevan siinä iässä, että olet tavannut monenlaisia hienoja ihmisiä. Jotain vastinetta tälle ei aina niin ihanaiselle maailmalle... No en ole.. Vain Realisti.. ;D
.. Mut joo.. Mitä Välii.. ;PA.Palstamäki kirjoitti:
Miten olisi niiskuneiti?
.. Nope.. NiiskuNeiti on Tyypillinen Naaras.. ;D
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Nope.. NiiskuNeiti on Tyypillinen Naaras.. ;D
Sellaisia ne naaraat on, mutta urokset poikkeavat jossain määrin niistä naaraista. Ehkä sieltä rintamalta löytyisi sullekin jotakin..
A.Palstamäki kirjoitti:
Sellaisia ne naaraat on, mutta urokset poikkeavat jossain määrin niistä naaraista. Ehkä sieltä rintamalta löytyisi sullekin jotakin..
.. Katsos Toveriseni.. Olen PureHetsku.. Ja jos Sulla on jotain fiiliksiä omaa sulupuolta kohtaan, niin ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että PureHetskuilla olis.. ;D
.. Antaa kaikkien kukkien kukkia Vuan.. Ei siinä mitään.. ;P
.. Kuten sanoin.. NouHätä.. Mitä Välii.. ;P
On. Jos se siihen luetaan valloittava hymy. Sellainen naisella aika vastustamaton.
elisakettu kirjoitti:
Mites sitten oma suu pannaan, kun tulee päivä kun naista ei hymyilytä?
Riippuu naisen persoonasta. Joku haluu aikaa ja tilaa murjottaa, osaa pitää käydä halaamassa ottaa kainaloon. On muuten ensimmäisiä asioita, jotka naisesta haluun tietää.
Dissident kirjoitti:
Riippuu naisen persoonasta. Joku haluu aikaa ja tilaa murjottaa, osaa pitää käydä halaamassa ottaa kainaloon. On muuten ensimmäisiä asioita, jotka naisesta haluun tietää.
Niin kumpi sitten sopii sulle paremmin? Oma tila vain halaaminen?
elisakettu kirjoitti:
Niin kumpi sitten sopii sulle paremmin? Oma tila vain halaaminen?
Kumpikin. Ei mulla ole väliä. Kunhan tiedän.. Itsekin toimin sekäettä. Joskus haluun aikaa ja joskus taas halin. Tosin eipä oo aikoihin tarvinnut kenellekkään murjottaa tai olla masentunut.
Dissident kirjoitti:
Kumpikin. Ei mulla ole väliä. Kunhan tiedän.. Itsekin toimin sekäettä. Joskus haluun aikaa ja joskus taas halin. Tosin eipä oo aikoihin tarvinnut kenellekkään murjottaa tai olla masentunut.
Miten selvität sen naisesta? Kiusaat heti alkuaikoina niin pitkään, että tiedät murjottaako vai onko kainalohani?
Olet selvästi pääsemässä kunnon vauhtiin itsesi kanssa. Sulla on elämänasenne kohdillaan.elisakettu kirjoitti:
Miten selvität sen naisesta? Kiusaat heti alkuaikoina niin pitkään, että tiedät murjottaako vai onko kainalohani?
Olet selvästi pääsemässä kunnon vauhtiin itsesi kanssa. Sulla on elämänasenne kohdillaan.No pihtaan seksiä tietty, kun ensin olen päästänyt hänet tietoiseks Barry Longin opeista. Kyllä siinä saa testattua miten ottaa sen vastaan....
No nää on jo ennestään tuttuja juttuja. Mutta etiäpäin silti, kun kulkee...Dissident kirjoitti:
No pihtaan seksiä tietty, kun ensin olen päästänyt hänet tietoiseks Barry Longin opeista. Kyllä siinä saa testattua miten ottaa sen vastaan....
No nää on jo ennestään tuttuja juttuja. Mutta etiäpäin silti, kun kulkee...Kauheeta millainen kiusankappale. En yhtään ihmettele jos nainen vaikka puraisisi sulta nenän irti.
Varmaan aika vaikeaa sitä valloittavaa hymyä on siinä vaiheessa vääntää naamalle.elisakettu kirjoitti:
Kauheeta millainen kiusankappale. En yhtään ihmettele jos nainen vaikka puraisisi sulta nenän irti.
Varmaan aika vaikeaa sitä valloittavaa hymyä on siinä vaiheessa vääntää naamalle.Heh. Barryhän kirjoitti, että mies jos ei osaa koskettaa naista fyysisesti, niin naisesta tulee naispaholainen. Niin varmaan puriskin.
Mutta kyllä mä ehkä kuitenkin vaan kysyisin...Dissident kirjoitti:
Heh. Barryhän kirjoitti, että mies jos ei osaa koskettaa naista fyysisesti, niin naisesta tulee naispaholainen. Niin varmaan puriskin.
Mutta kyllä mä ehkä kuitenkin vaan kysyisin...Kenestä tahansa naisesta (miksei miehestäkin) tulee pehmolelu, jos osaa koskettaa kunnolla.
Suosittelen kysymyksiä. Mutta näinhän se siinäkin menee, että käytäntö sen opettaa. Omia tunnetilojaan kun ei aina osata ennakoida.elisakettu kirjoitti:
Kenestä tahansa naisesta (miksei miehestäkin) tulee pehmolelu, jos osaa koskettaa kunnolla.
Suosittelen kysymyksiä. Mutta näinhän se siinäkin menee, että käytäntö sen opettaa. Omia tunnetilojaan kun ei aina osata ennakoida.Joo. Ei sitä voi sanoin selittää miten jonkun kosketus voi tehdä hyvää. Silloin kun siinä antamisessa on oikeasti läsnä...
Kysyn mä tosiaan, mutta silti saatan lähestyä sitä erakkoakin. Ihmiset ei aina ole saaneetkaan muuta konstia. Välittämisen voi näyttää vaikka sillä läsnäolevalla kosketuksella...Dissident kirjoitti:
Joo. Ei sitä voi sanoin selittää miten jonkun kosketus voi tehdä hyvää. Silloin kun siinä antamisessa on oikeasti läsnä...
Kysyn mä tosiaan, mutta silti saatan lähestyä sitä erakkoakin. Ihmiset ei aina ole saaneetkaan muuta konstia. Välittämisen voi näyttää vaikka sillä läsnäolevalla kosketuksella...Luulen että sulle tärkeintä ihmisessä on kommunikointi. Varmasti ulkonäkö, miellyttävä luonne jne on tärkeitä, mutta puhumattomuus tai flegmaattisuus varmasti tappaisi jotain sinussa.
Kommunikointi tarkoittaa tietysti muutakin kuin puhetta.elisakettu kirjoitti:
Luulen että sulle tärkeintä ihmisessä on kommunikointi. Varmasti ulkonäkö, miellyttävä luonne jne on tärkeitä, mutta puhumattomuus tai flegmaattisuus varmasti tappaisi jotain sinussa.
Kommunikointi tarkoittaa tietysti muutakin kuin puhetta.Naulan kantaan. Prismassa ei myydä lasipalloja. Suuttua saa, räyhätä, huutaa, mutta sit kertoa syykin, kun pystyy. Tai tuppisuunakin, kunhan tiedän miks...
No ajatuksia, tunteita ja haluja ei saa aina sanalliseen muotoon. Mutta näytäthän lapsillekin miten heistä välität. Silität päätä, halaat, suukotat....Dissident kirjoitti:
Naulan kantaan. Prismassa ei myydä lasipalloja. Suuttua saa, räyhätä, huutaa, mutta sit kertoa syykin, kun pystyy. Tai tuppisuunakin, kunhan tiedän miks...
No ajatuksia, tunteita ja haluja ei saa aina sanalliseen muotoon. Mutta näytäthän lapsillekin miten heistä välität. Silität päätä, halaat, suukotat....No minä nyt olenkin aika tunneihminen. Mutta myös osa-aika rationalisti. Vaadin varmaan samaa kumppaniltakin. Tosin tuokin voi olla aika tiedostomaton juttu. Sen ehkä sitten tajuaa vasta sitten, kun oikeesti sellainen on.
elisakettu kirjoitti:
No minä nyt olenkin aika tunneihminen. Mutta myös osa-aika rationalisti. Vaadin varmaan samaa kumppaniltakin. Tosin tuokin voi olla aika tiedostomaton juttu. Sen ehkä sitten tajuaa vasta sitten, kun oikeesti sellainen on.
Niin. Voi olla samanlaiset luonteet yhdessä tai sitten opetellaan kommunikoimaan. Periaatteessa absoluuttisen kommunikoinnin onnistuminen mahdollistaa täydellisen tunnesiirron. Sitä se Barry pentele ehkä ajoi opuksessaan takaa.
Dissident kirjoitti:
Niin. Voi olla samanlaiset luonteet yhdessä tai sitten opetellaan kommunikoimaan. Periaatteessa absoluuttisen kommunikoinnin onnistuminen mahdollistaa täydellisen tunnesiirron. Sitä se Barry pentele ehkä ajoi opuksessaan takaa.
Sitähän minäkin yritin kerran sulle sanoa. Pitää opetella puhumaan, avoimesti, kaikesta. Paljon helpompaa ymmärtää itseä ja toista - ilman ymmärrystä taas kaikki menee päin helvettiä.
Hyvä kun luit sen kirjan.
Silti tuntuu että ihmiset odottavat parisuhteelta mahdottomia. Mutta kommunikoimaan eivät suostu.elisakettu kirjoitti:
Sitähän minäkin yritin kerran sulle sanoa. Pitää opetella puhumaan, avoimesti, kaikesta. Paljon helpompaa ymmärtää itseä ja toista - ilman ymmärrystä taas kaikki menee päin helvettiä.
Hyvä kun luit sen kirjan.
Silti tuntuu että ihmiset odottavat parisuhteelta mahdottomia. Mutta kommunikoimaan eivät suostu.No olen minä puhunutkin. Exän kanssa ei pystynyt, mutta viimeisimmänkin kanssa aina. Tuo kommunikointi vaan ei ollut läsnäolevaa hänen puolelta. En käsittänyt, että se on mulla ollut lahja. En ymmärtänyt miten joku joka rakastaa toista, ei pysty siihen. Toisaalta en itse tajunnut toteuttavani tätä... olisin voinut kertoa siitä. Barryn mukaan ihmiset eivät puhuneetkaan ennen. He osasivat siirtää tunteensa muuten... siinä oli pikkutarina ihmishistoriasta...vekkulia, mutta minunkin rationaalinen mieli karsi siitä mystiikan.
Parisuhteelta ja toiselta. Sitten onkin saatava se oma itsensä selville. Olla aikuinen. Ottaa vastuu itsestään. Ei tarvii sitä ulkopuolista pönkkää. Ja sit voi jakaakin sitä rakkautta, kun rakastaa itseään. Ja arvostaa itseään. Koska kuka rakkaalleen haluis pahaa tapahtuvan?Dissident kirjoitti:
No olen minä puhunutkin. Exän kanssa ei pystynyt, mutta viimeisimmänkin kanssa aina. Tuo kommunikointi vaan ei ollut läsnäolevaa hänen puolelta. En käsittänyt, että se on mulla ollut lahja. En ymmärtänyt miten joku joka rakastaa toista, ei pysty siihen. Toisaalta en itse tajunnut toteuttavani tätä... olisin voinut kertoa siitä. Barryn mukaan ihmiset eivät puhuneetkaan ennen. He osasivat siirtää tunteensa muuten... siinä oli pikkutarina ihmishistoriasta...vekkulia, mutta minunkin rationaalinen mieli karsi siitä mystiikan.
Parisuhteelta ja toiselta. Sitten onkin saatava se oma itsensä selville. Olla aikuinen. Ottaa vastuu itsestään. Ei tarvii sitä ulkopuolista pönkkää. Ja sit voi jakaakin sitä rakkautta, kun rakastaa itseään. Ja arvostaa itseään. Koska kuka rakkaalleen haluis pahaa tapahtuvan?Rakkaalleen, itselleen, kenelle vain...
Olet varmaan joskus lukenut tunnelukoista?
Työssä ja muutenkin tulee nähtyä aika paljon erilaisia ihmisiä. Tunnelukot on yleinen (ja vähätelty) ilmiö. Tuli vaan mieleen mitä sanoit ex-puolisosta. Joillekin asiaan tutustuvilla voi olla aika vapauttava kokemus löytää ne asiat, jotka estävät asioita omassa elämässä. Ne osaltaan ovat syynä myös kommunikointiongelmiimme.
Minäkin opettelin puhetaidon vasta myöhemmin. Olisi vain monta murhetta säästynyt jos asian olisi oivaltanut aiemmin. En enää harmittele. Eihän historiaan ole paluuta. Ainoastaan tulevaisuuteen.elisakettu kirjoitti:
Rakkaalleen, itselleen, kenelle vain...
Olet varmaan joskus lukenut tunnelukoista?
Työssä ja muutenkin tulee nähtyä aika paljon erilaisia ihmisiä. Tunnelukot on yleinen (ja vähätelty) ilmiö. Tuli vaan mieleen mitä sanoit ex-puolisosta. Joillekin asiaan tutustuvilla voi olla aika vapauttava kokemus löytää ne asiat, jotka estävät asioita omassa elämässä. Ne osaltaan ovat syynä myös kommunikointiongelmiimme.
Minäkin opettelin puhetaidon vasta myöhemmin. Olisi vain monta murhetta säästynyt jos asian olisi oivaltanut aiemmin. En enää harmittele. Eihän historiaan ole paluuta. Ainoastaan tulevaisuuteen.En taida olla lukenut, mutta luulen tietäväni niistä. Exän kohdalla uskon ennemminkin ihan, että ei näe itsessään mitään vikaa ikinä. Aika toivoton.
Ennemmin se edellisen pitkän suhteen nainen kärsi siitä. Tuli vastaan jotain sellaista, että lukkiutui täysin. Ei suuttunut, ei mitään...oli lukossa.
Niin. Puhuminen on vaikeaa, jos ei itsekään tiedä mitä sanoa. Mutta se että ei osaa kertoa näkyy vaikka silmistä...jos pystyy vaan katsomaan silmiin. Tapa ja tyylihän ei ole tärkein, vaan halu kertoa, sanoa, näyttää whatever...
Taas vaikutat jotenkin apealta. Masentiko noitten kahden riita täällä?Dissident kirjoitti:
En taida olla lukenut, mutta luulen tietäväni niistä. Exän kohdalla uskon ennemminkin ihan, että ei näe itsessään mitään vikaa ikinä. Aika toivoton.
Ennemmin se edellisen pitkän suhteen nainen kärsi siitä. Tuli vastaan jotain sellaista, että lukkiutui täysin. Ei suuttunut, ei mitään...oli lukossa.
Niin. Puhuminen on vaikeaa, jos ei itsekään tiedä mitä sanoa. Mutta se että ei osaa kertoa näkyy vaikka silmistä...jos pystyy vaan katsomaan silmiin. Tapa ja tyylihän ei ole tärkein, vaan halu kertoa, sanoa, näyttää whatever...
Taas vaikutat jotenkin apealta. Masentiko noitten kahden riita täällä?Niin. Halu kertoa onkin oma juttu. Entä sitten, kun se halu/tahtotila puuttuu?
Palstalaiset herättävät ajoittain tunteita, mutteivat sentään saa masentumaan. Ou, en haluaisi olla ankeuttaja. Mutta sarkasmin otteeni on ruosteessa. Mun ongelmani ovat työperäisiä. Kai se näkyy sitten vähän joka sektorilla.Dissident kirjoitti:
En taida olla lukenut, mutta luulen tietäväni niistä. Exän kohdalla uskon ennemminkin ihan, että ei näe itsessään mitään vikaa ikinä. Aika toivoton.
Taas vaikutat jotenkin apealta. Masentiko noitten kahden riita täällä?Anteeksi väliin tunkeminen, ihan vaan piipahtaen. :)
Skeematerapiassa juuri käydään niitä tunnelukkoja läpi. 18 skeemaa. Voit halutessas vilkaista mitä ne on. Mukavaa turninaa teille Ellu ja Dissi. Ja hyvät yöt! :)
http://www.skeematerapia.fi/skeemat.htmmuhkee_muhku kirjoitti:
Anteeksi väliin tunkeminen, ihan vaan piipahtaen. :)
Skeematerapiassa juuri käydään niitä tunnelukkoja läpi. 18 skeemaa. Voit halutessas vilkaista mitä ne on. Mukavaa turninaa teille Ellu ja Dissi. Ja hyvät yöt! :)
http://www.skeematerapia.fi/skeemat.htmTutustun lukkoihin kyllä...
Hyvää yötä välikommentaattorillekin.elisakettu kirjoitti:
Niin. Halu kertoa onkin oma juttu. Entä sitten, kun se halu/tahtotila puuttuu?
Palstalaiset herättävät ajoittain tunteita, mutteivat sentään saa masentumaan. Ou, en haluaisi olla ankeuttaja. Mutta sarkasmin otteeni on ruosteessa. Mun ongelmani ovat työperäisiä. Kai se näkyy sitten vähän joka sektorilla.Niin. Mä oon toisaalta siinä ehdoton. Erakkoluonne voi sanoa, että ei nyt muru...mutta asiaa ei lakaista maton alle...periaatteessa minusta se halu olla yhtä on rakkautta. Jos haluaa jotain sellaista, mikä tekee sinusta paremman ihmisen, sitä onkin oikeesti haluttava. Kuten jokin huippu-urheilija. Se haluaa olla ykkönen. Muuten siinä ei ole järkeä. Tätä ei silti pidä ajatella vaatimukseksi. Sit on hakoteillä. 10 sekunnin alitus satasella ei ole vaatimus, sen alle huiput vaan kipittää...vaihda sit vaikka lajia pituushyppyyn.
No et sä sentään ankeuta. Oot kytännyt potterit näköjään.
Työt nykyään vaatii paljon. Hoitoalan työntekijät esim. Minusta julmasti väännetään miettimään oman jaksamisen ja etiikan väliltä. Mutta terve itsekkyys saa ihmisestä enemmän irti. Muistathan sinäkin sen? Rajaa hommia tai alat äkäilee vielä...elisakettu kirjoitti:
Niin. Halu kertoa onkin oma juttu. Entä sitten, kun se halu/tahtotila puuttuu?
Palstalaiset herättävät ajoittain tunteita, mutteivat sentään saa masentumaan. Ou, en haluaisi olla ankeuttaja. Mutta sarkasmin otteeni on ruosteessa. Mun ongelmani ovat työperäisiä. Kai se näkyy sitten vähän joka sektorilla.Mut nyt alkaa nahkat valua näkettimien päälle. Sukellen sänkyyn...
Mukava turistella sun kanssa aina.
Hyvää yötä ellukettunen.Dissident kirjoitti:
Niin. Mä oon toisaalta siinä ehdoton. Erakkoluonne voi sanoa, että ei nyt muru...mutta asiaa ei lakaista maton alle...periaatteessa minusta se halu olla yhtä on rakkautta. Jos haluaa jotain sellaista, mikä tekee sinusta paremman ihmisen, sitä onkin oikeesti haluttava. Kuten jokin huippu-urheilija. Se haluaa olla ykkönen. Muuten siinä ei ole järkeä. Tätä ei silti pidä ajatella vaatimukseksi. Sit on hakoteillä. 10 sekunnin alitus satasella ei ole vaatimus, sen alle huiput vaan kipittää...vaihda sit vaikka lajia pituushyppyyn.
No et sä sentään ankeuta. Oot kytännyt potterit näköjään.
Työt nykyään vaatii paljon. Hoitoalan työntekijät esim. Minusta julmasti väännetään miettimään oman jaksamisen ja etiikan väliltä. Mutta terve itsekkyys saa ihmisestä enemmän irti. Muistathan sinäkin sen? Rajaa hommia tai alat äkäilee vielä...Muhku linkkaskin sen skeematerapian - se on oikeesti hyvä. Yöt miunkin puolesta *vilkuttaa muhkikselle*
Susta tulee tunne, että että et ole periksiantavaa sorttia. Hyvä homma. Joskus sitä (puolisoakin) kohtaan täytyy olla armoton siinä suhteessa, että asia ei jää tähän. Se halu voidaan tappaa juuri siihen periksiantamiseen. Ei vain jakseta. Mutta siinähän se ansa piileekin. Ei suhde perustu koskaan muuta kuin jatkuvalle tahtotilalle.
Pottereista puheenollen - JKR on lempikirjailijoitani. Toki leffat on kytistelty kanssa moneen kertaan.
En pahemmin pysty keskustelemaan niistä töistä täällä. Mutta tosiasia on, että kohta pitää tehdä asialle jotain. Äkäily olisi tervetullutta. Se on ainakin jossain määrin voimaannuttava elementti. Olen rajannut asioita, mutta epäilen että se on tullut tehtyä aivan väärästä päästä.Dissident kirjoitti:
Mut nyt alkaa nahkat valua näkettimien päälle. Sukellen sänkyyn...
Mukava turistella sun kanssa aina.
Hyvää yötä ellukettunen.No kiitos myös sinulle ja oikein hyvää yötä.
elisakettu kirjoitti:
Muhku linkkaskin sen skeematerapian - se on oikeesti hyvä. Yöt miunkin puolesta *vilkuttaa muhkikselle*
Susta tulee tunne, että että et ole periksiantavaa sorttia. Hyvä homma. Joskus sitä (puolisoakin) kohtaan täytyy olla armoton siinä suhteessa, että asia ei jää tähän. Se halu voidaan tappaa juuri siihen periksiantamiseen. Ei vain jakseta. Mutta siinähän se ansa piileekin. Ei suhde perustu koskaan muuta kuin jatkuvalle tahtotilalle.
Pottereista puheenollen - JKR on lempikirjailijoitani. Toki leffat on kytistelty kanssa moneen kertaan.
En pahemmin pysty keskustelemaan niistä töistä täällä. Mutta tosiasia on, että kohta pitää tehdä asialle jotain. Äkäily olisi tervetullutta. Se on ainakin jossain määrin voimaannuttava elementti. Olen rajannut asioita, mutta epäilen että se on tullut tehtyä aivan väärästä päästä.Joo. En ole. Mutta sanallasanoen alkaa skeptisyyskin hiipimään housuun, että sellaista sopivaa ja sellaista haluajantyyppistä naikkosta löytyis. Tuppaa olemaan vaan niitä naistenlehtivoimaantujia. Mutta jätän silti tilan, jos vaikka pöllähtäs jossain vastaan.
Oon lukenut potterit kaikki kannesta kanteen.
Tietenkään et. Milläs mä ärsytän sut hellankoukuks, että meet etukenossa oikeen sinne työpäikalle ja räyhäät asiat selviks? Ettet ressaile ja jaksat paremmin.
Hmmm...muhkee_muhku kirjoitti:
http://www.skeematerapia.fi/skeemat.htmSilmäilin läpi nuo tunnelukot, siinä ei ole yhtäkään mihin viina ei auttaisi.
A.Palstamäki kirjoitti:
Silmäilin läpi nuo tunnelukot, siinä ei ole yhtäkään mihin viina ei auttaisi.
Aijaa, apu on varmaan väliaikainen viinalla hoidettuna? :)
muhkee_muhku kirjoitti:
http://www.skeematerapia.fi/skeemat.htmNiin, sä siis käyt koulussa tollasii? Onks joku erikoisempi koulu, vai lähäri, eli läheltähoitelijan koulutus?
Dissident kirjoitti:
Niin, sä siis käyt koulussa tollasii? Onks joku erikoisempi koulu, vai lähäri, eli läheltähoitelijan koulutus?
En käy. Mä olen opiskellut lähäriksi jo 21-vuotta sitten. :)
Muuten vaan olen kiinnostunut, kun joskus etsin omiin tunnelukkoihini jotakin karttaa ja selkoa. Mullakin niitä tunnelukkoja on. :)muhkee_muhku kirjoitti:
En käy. Mä olen opiskellut lähäriksi jo 21-vuotta sitten. :)
Muuten vaan olen kiinnostunut, kun joskus etsin omiin tunnelukkoihini jotakin karttaa ja selkoa. Mullakin niitä tunnelukkoja on. :)Jaa. Mä aattelin, että käytte jotain skeematerapiaosuutta.
Mutta läheltähoitelijoitahan kouluttavat hoitajiks jossain. Ja vissiin ihan kannattavaakin, jos on liiton rahat kasassa...tai jotain?Dissident kirjoitti:
Joo. En ole. Mutta sanallasanoen alkaa skeptisyyskin hiipimään housuun, että sellaista sopivaa ja sellaista haluajantyyppistä naikkosta löytyis. Tuppaa olemaan vaan niitä naistenlehtivoimaantujia. Mutta jätän silti tilan, jos vaikka pöllähtäs jossain vastaan.
Oon lukenut potterit kaikki kannesta kanteen.
Tietenkään et. Milläs mä ärsytän sut hellankoukuks, että meet etukenossa oikeen sinne työpäikalle ja räyhäät asiat selviks? Ettet ressaile ja jaksat paremmin.
Hmmm...Tahtotila vaatii myös valintoja. Väsynyt ei kykene kaikkeen. Yritteliäs tekee aikansa, kunnes uupuu.
Uusiosuhteiden yksi ongelma voi olla se, että liikaa odotteita ladataan kuitenkin toisen harteille. Ensin näin ei aiota tehdä, mutta helpompi käytäntö ajaa siihen - joskus huomaamattaan. Se mikä on vaatimus toiselle, ei välttämättä ole itselle. Nämä nyt on itsestäänselvyyksiä, mutta kuitenkin.
Et taida saada musta hellankoukkua. Siksi toiseksi, räyhääminen ei kannata. Käytän sellaista hidasta kypsyttelytekniikkaa. Jos on tarpeeksi hyvä jossain, jonain päivänä voi sanoa senkin, että on minun vuoroni saada jotain vastinetta.elisakettu kirjoitti:
Tahtotila vaatii myös valintoja. Väsynyt ei kykene kaikkeen. Yritteliäs tekee aikansa, kunnes uupuu.
Uusiosuhteiden yksi ongelma voi olla se, että liikaa odotteita ladataan kuitenkin toisen harteille. Ensin näin ei aiota tehdä, mutta helpompi käytäntö ajaa siihen - joskus huomaamattaan. Se mikä on vaatimus toiselle, ei välttämättä ole itselle. Nämä nyt on itsestäänselvyyksiä, mutta kuitenkin.
Et taida saada musta hellankoukkua. Siksi toiseksi, räyhääminen ei kannata. Käytän sellaista hidasta kypsyttelytekniikkaa. Jos on tarpeeksi hyvä jossain, jonain päivänä voi sanoa senkin, että on minun vuoroni saada jotain vastinetta.Tahtohan ei vaadi voimia. Se on tila, jossa osataan sanoa halu/tahto, mutta voi sanoa myös, että ei jaksa. Sama noihin työelämän haasteisiin. Viiva on osattava vetää. Ehkä tässä liippaillaan sen uhriutumisen rajamailla. Kun miettii oikein tarkasti, mitä järkeä on koittaa sinnitellä, kun voi sanoa, että ei tänään. Tai en nyt pysty.
Ja suhteissa toiselta ei pidäkään vaatia mitään. Pitää miettiä miksi se suhde on tärkeää? Sehän on toisen voimaannuttava vaikutus? Voiko siis joskus mennä ja sanoa heikkoutensa ja väsymyksensä? Ja sen että haluaa voimia. Barryn niksit saattas antaakin virtaa? Ehkä syy ei olekaan aina se vaatiminen, vaan antautumisen ja heikkouden myöntämisen vaikeus?Dissident kirjoitti:
Jaa. Mä aattelin, että käytte jotain skeematerapiaosuutta.
Mutta läheltähoitelijoitahan kouluttavat hoitajiks jossain. Ja vissiin ihan kannattavaakin, jos on liiton rahat kasassa...tai jotain?Ei silloin, kun mä opiskelin taidettu mistään skeematerapiasta puhua sanaakaan. Tunnelukoista kyllä jotain ohimennen.
Luulen, että ensimmäiset lähärit koulutettiin vähän raapimalla sitä ja tätä tutkintoa räätälöidessä. Se koko opetus oli vielä lapsenkengissä ja haki linjaansa. Nythän koulutus on jo löytänyt tärkeät elementtinsä ja perustutkintokin on pidempi.
Kyllähän niitä lähäreitä aina on, jotka haluaa opiskella enemmän. Just sairaanhoitajaksi, sosionomeiksi jne.
Mä olen alanvaihtaja, joskin vanhat opinnot ja työkokemus pohjalla tuntuu helpottavan uudenkin alan työssä ja työpaikoilla asettumista. Ylipäänsä aikuisena opiskelu tuntuu helpommalle, kun on jo elämää pohjalla. 😊
Osaa yhdistellä ja soveltaa, kaikki ei tuu uutena ja ihmeellisenä eteen.muhkee_muhku kirjoitti:
Ei silloin, kun mä opiskelin taidettu mistään skeematerapiasta puhua sanaakaan. Tunnelukoista kyllä jotain ohimennen.
Luulen, että ensimmäiset lähärit koulutettiin vähän raapimalla sitä ja tätä tutkintoa räätälöidessä. Se koko opetus oli vielä lapsenkengissä ja haki linjaansa. Nythän koulutus on jo löytänyt tärkeät elementtinsä ja perustutkintokin on pidempi.
Kyllähän niitä lähäreitä aina on, jotka haluaa opiskella enemmän. Just sairaanhoitajaksi, sosionomeiksi jne.
Mä olen alanvaihtaja, joskin vanhat opinnot ja työkokemus pohjalla tuntuu helpottavan uudenkin alan työssä ja työpaikoilla asettumista. Ylipäänsä aikuisena opiskelu tuntuu helpommalle, kun on jo elämää pohjalla. 😊
Osaa yhdistellä ja soveltaa, kaikki ei tuu uutena ja ihmeellisenä eteen.Joo. Kyllähän se ei hommat niin paljoo muuttuis hoitajanakaan ja palkkakaan.
Mäkin periaatteessa hyppäsin erilaisiin hommiin ja se toi mukanaan ihan erilaisen elämän. Että kyllä muutokset tuo muutosta, kun sitä haluaa.Dissident kirjoitti:
Joo. Kyllähän se ei hommat niin paljoo muuttuis hoitajanakaan ja palkkakaan.
Mäkin periaatteessa hyppäsin erilaisiin hommiin ja se toi mukanaan ihan erilaisen elämän. Että kyllä muutokset tuo muutosta, kun sitä haluaa.Juuuu, jos tosiaan haluaa pitää työnkuvaa jokseenkin tuttuna on helpointa edetä omaa alaa korkeampiin koulutuksiin. Amk opiskeluja läpi vieden.
Palkkaus toki muuttuu toisinaan aika huimastikin koulutusten myötä. Ja työnkuvakin sekä vastuu alueet.
Mä taas koen saaneeni hoitajana olemisesta tarpeekseni. Ihmisten kanssa työt tulee jatkumaan, mutta toimenkuva ja työ on kyllä henkisesti mieluisampaa. Fyysisesti taas jopa rankempaa. Riippuu nyt toki mitä rankkana taas pitää.
Kyllä mä pidän henkistä kuormitusta rankempana, kun fyysistä suorittamista. Itse ainakin väsyn helposti olemaan kaiken aikaa vuorovaikutuksessa jonkun kanssa, suu käy ja pitää vastaanottaa jatkuvasti kaikenlaista vuorovaikutuksessa.
Tuleva ammatti antaa enempi omaa rauhaa ja tuottaa tulosta nopeammin, siis työ näkyy heti eikä aikojen päästä.🤣
Mun päälle parempi vaihtoehto.muhkee_muhku kirjoitti:
Juuuu, jos tosiaan haluaa pitää työnkuvaa jokseenkin tuttuna on helpointa edetä omaa alaa korkeampiin koulutuksiin. Amk opiskeluja läpi vieden.
Palkkaus toki muuttuu toisinaan aika huimastikin koulutusten myötä. Ja työnkuvakin sekä vastuu alueet.
Mä taas koen saaneeni hoitajana olemisesta tarpeekseni. Ihmisten kanssa työt tulee jatkumaan, mutta toimenkuva ja työ on kyllä henkisesti mieluisampaa. Fyysisesti taas jopa rankempaa. Riippuu nyt toki mitä rankkana taas pitää.
Kyllä mä pidän henkistä kuormitusta rankempana, kun fyysistä suorittamista. Itse ainakin väsyn helposti olemaan kaiken aikaa vuorovaikutuksessa jonkun kanssa, suu käy ja pitää vastaanottaa jatkuvasti kaikenlaista vuorovaikutuksessa.
Tuleva ammatti antaa enempi omaa rauhaa ja tuottaa tulosta nopeammin, siis työ näkyy heti eikä aikojen päästä.🤣
Mun päälle parempi vaihtoehto.Ja raha ei ole se oleellinen juttu mulle, en tule tienaamaan yhtään enempää kun ennenkään. Jos aina sitäkään, mutta raha ei korvaa kaikkea. Kuten mielihyvää oikeasta työvalinnasta, jota on kiva tehdä.
Palkka saa olla vaik miljoonan kuukaudessa, mut jos työ kukuttaa enempi henkistä jaksamista kun antaa, niin ei kannata. Mulle hyvä mieli työpäivän jälkeen on oleellisempaa, kun iso tili.
🤑muhkee_muhku kirjoitti:
Ja raha ei ole se oleellinen juttu mulle, en tule tienaamaan yhtään enempää kun ennenkään. Jos aina sitäkään, mutta raha ei korvaa kaikkea. Kuten mielihyvää oikeasta työvalinnasta, jota on kiva tehdä.
Palkka saa olla vaik miljoonan kuukaudessa, mut jos työ kukuttaa enempi henkistä jaksamista kun antaa, niin ei kannata. Mulle hyvä mieli työpäivän jälkeen on oleellisempaa, kun iso tili.
🤑No mun ei tarviinut kuin käydä muutama ohjaava kurssi työhön liittyen. Tosin joutuuhan noitakoulutuksia nykyään kokoajan käymään työn ohellakin.
No mulle kyllä vähän tili merkkaa, kun yksin joutuu taloa pitämään. Ja myytyäkään ei saanut. Mutta näillä mennään.Dissident kirjoitti:
No mun ei tarviinut kuin käydä muutama ohjaava kurssi työhön liittyen. Tosin joutuuhan noitakoulutuksia nykyään kokoajan käymään työn ohellakin.
No mulle kyllä vähän tili merkkaa, kun yksin joutuu taloa pitämään. Ja myytyäkään ei saanut. Mutta näillä mennään.Toki tili täytyy saada tehdystä työstä kaikkine laillisine lisineen, mutta tilin ei tarvi olla tuhansia.
Mä olen pienellä rahalla pärjäämään, niin mulle 2000€/kk netto on jo hyvä tili. 1800€/kk sain joskus näppiin ja sillä mä maksoin asuntovelkaa, asumiskulut, auton kulut, ruoat ja kaiken mitä tarvin. Yksin vuosia.
Mitää ei jääny jemmaan, mut tilin välin selvisin.😃muhkee_muhku kirjoitti:
Toki tili täytyy saada tehdystä työstä kaikkine laillisine lisineen, mutta tilin ei tarvi olla tuhansia.
Mä olen pienellä rahalla pärjäämään, niin mulle 2000€/kk netto on jo hyvä tili. 1800€/kk sain joskus näppiin ja sillä mä maksoin asuntovelkaa, asumiskulut, auton kulut, ruoat ja kaiken mitä tarvin. Yksin vuosia.
Mitää ei jääny jemmaan, mut tilin välin selvisin.😃Nyt jää jo jemmaankin, vaikka kuinka maksaa puolet kaikista kuluistakin. Kyl se toisen tili vaan helpottaa. 😄
muhkee_muhku kirjoitti:
Nyt jää jo jemmaankin, vaikka kuinka maksaa puolet kaikista kuluistakin. Kyl se toisen tili vaan helpottaa. 😄
Joo. No mulla bruttona vuodessa yli 50000 ja ei jää mitään.. Mut mun moka. Hoitelen tässä nekin kuntoon.
Kyllähän raha ei oo tärkein vaan että pärjää. Mut mä haluisin jo nauttiakin työstä tulevista enemmän. Lasten kanssa hiihtolomareissu laskettelumäkeen ois unelma. Joku 4-5 päivää.Dissident kirjoitti:
Joo. No mulla bruttona vuodessa yli 50000 ja ei jää mitään.. Mut mun moka. Hoitelen tässä nekin kuntoon.
Kyllähän raha ei oo tärkein vaan että pärjää. Mut mä haluisin jo nauttiakin työstä tulevista enemmän. Lasten kanssa hiihtolomareissu laskettelumäkeen ois unelma. Joku 4-5 päivää.Se on jo hulppea tili. Mä en keksis mihin tuhlata kaiken. 😃
Joku yhteensä 5000€/ kk on jo niin iso tili perheenäkin, että mun kuluttamisella heittää helposti loman jos toisenkin. Eikä tartte ees surra et mitää ei jääny säästöön. En oo pihi, mut en vaan tuhlaa hövelisti.🤣muhkee_muhku kirjoitti:
Se on jo hulppea tili. Mä en keksis mihin tuhlata kaiken. 😃
Joku yhteensä 5000€/ kk on jo niin iso tili perheenäkin, että mun kuluttamisella heittää helposti loman jos toisenkin. Eikä tartte ees surra et mitää ei jääny säästöön. En oo pihi, mut en vaan tuhlaa hövelisti.🤣Ruokaan kuluu eniten rahaa. Bensaan. 🙂
muhkee_muhku kirjoitti:
Se on jo hulppea tili. Mä en keksis mihin tuhlata kaiken. 😃
Joku yhteensä 5000€/ kk on jo niin iso tili perheenäkin, että mun kuluttamisella heittää helposti loman jos toisenkin. Eikä tartte ees surra et mitää ei jääny säästöön. En oo pihi, mut en vaan tuhlaa hövelisti.🤣No mulla menee rahat lainoihin, asumiseen ja elareihin. En mäkään tavallaan tuhlaa. Mut tyhmää varainhoitoa... vähän se ero tuli tehtyä ja hinnalla millä hyvänsä. Mut nyt muutettava se uudelleen.
muhkee_muhku kirjoitti:
Ruokaan kuluu eniten rahaa. Bensaan. 🙂
No koitan tehdä itse ruuat ja dieselauto. Heh...
Dissident kirjoitti:
No mulla menee rahat lainoihin, asumiseen ja elareihin. En mäkään tavallaan tuhlaa. Mut tyhmää varainhoitoa... vähän se ero tuli tehtyä ja hinnalla millä hyvänsä. Mut nyt muutettava se uudelleen.
Kyllähän noihin jo menee rahaa. Riippuu viel missä päin maailmaa asusteleekin. :)
Kaikkea ei voi mitata rahassa, itsekin erossa hävisin reippaasti rahaa. Mutta mielummin rahaa, kun jotain muuta kuten mielenterveys. :)Dissident kirjoitti:
No koitan tehdä itse ruuat ja dieselauto. Heh...
Omatekonen ruoka onkin hyvää. :P
muhkee_muhku kirjoitti:
Omatekonen ruoka onkin hyvää. :P
Joo. No vähän paukuttelin henkseleitä. Ja ruokaa tykkään tehdä itse, mutta yksin kokonaisen talon ylläpito on välillä haasteellista, niin joskus jää laittamatta. Vaikka huono selitys.
No tää keväinen herätys ihan omaan elämään oli tervetullut. Rakkauden se maksoi, mutta siihenkin monta syytä. Eikä huono. Ehkä aloin tajuamaan itseni todellisen arvon.
Ja tänään tyttö pudotteli pommeja. Antoi aikalailla täysilaidallisen positiivisen palkinnon kaikelle tuosta vaan. Lapsista ei tiedä milloin se purkautuu... vähän leijun vieläkin.
- SoliterniuM1977___
Ulkonäkö koostuu monesta asiasta: kropasta, kasvoista, muodoista. Minulle tärkeintä ULKONÄÖSSÄ on se, että kroppa on hoikka. Muut ulkonäölliset asiat ovat toisarvoisia. Luonne ja se miten tulee toimeen ratkaisee sitten muut. Jos on kroppa kunnossa, mutta kusipäinen nainen, niin ei kiitos. Kropan osalta ulkonäkö on tärkeä. Muut asiat ratkaisee loput.
- Juuri.nyt
Unisen ja lämpimän
- jokaiselleomansa
Ei ole, mutta komeus on katsojan silmässä. Jokaisella on oma makumme.
Tykkää minusta ja minä siitä.
Liikunnallisuus plussaa.
Tässä iässä tuo ihmisen luonne
muokkaa myös sitä miltä hän minun
silmissä näyttää.Tärkeintä elämässä on ulkonäkö, eikä sekään ole kovin tärkeätä.
- rotutohtori.ei.sekoita
Ulkonäkö on kyllä tärkeä, kumppanin pitää näyttää valkoisen rodun edustajalta, ja sinisen silmät on suotava ulkoinen ominaisuus. Ts. kumppanin pitää olla valkoista rotua.
Nojoo, tää pätee kyllä mullakin. Pakko siis vetää vähän takaspäin, ettei ulkonäkö ole niin tärkeä. :)
Jostain syystä en pidä tummahipiäisiä miehiä komeina, mutta monet tummahipiäiset naiset ovat hurjan kauniita. En tiedä mistä tämä johtuu...kuka tietäs? Jonkin sortin piilo biseksuaali vai?- rotutohtori.arvostaa
muhkee_muhku kirjoitti:
Nojoo, tää pätee kyllä mullakin. Pakko siis vetää vähän takaspäin, ettei ulkonäkö ole niin tärkeä. :)
Jostain syystä en pidä tummahipiäisiä miehiä komeina, mutta monet tummahipiäiset naiset ovat hurjan kauniita. En tiedä mistä tämä johtuu...kuka tietäs? Jonkin sortin piilo biseksuaali vai?Rotutohtori arvostaa sitä, kun nainen sanoo suoraan haluavansa valkoisen miehen, se on luonnollista. :)
- Totuuss
Kiltin ja kunnollisen joka ei ole ollut jännämiesten kanssa. Mahdoton sellaista on löytää.
- kaikkijännämiehiä
Vanhanaikainen kommentti.
- nelikymppinenmies
Luonne on kaikista tärkein. Pitää tulla toimeen naisen kanssa joten jos nainen on vaikka tosi kaunis mutta kamala luonne niin ei tule mitään. En halua mitään määräilijää ja huutajaa vaan rauhallisen kivan naise.
- eukkoulos
Hyvännäköinen nainen on kauhistus jos itse on ns. tavallisen näköinen mies.
Sellaista ei edes halua koska naiselle on paljon houkutuksia ja vientiä riittää joten vieköön jännämiehet mukanaan, näin on paljon helpompaa ja tyydyn tavisnaiseen joka ei ole ahne tai muuten päällepäsmäri.
Monia tavis eukkojakin on lähtenyt matkan varrella mäkeen kun ovat osoittautuneet vain pyrkyreiksi ja oman hyödyn tavoittelijoiksi, sen äkkiä normijärkinen mies haistaa ja silloin ovi saa käydä nopsaan eikä ole kertaakaan tullut ikävä.
Eräs nainen kuvitteli että olin häneen rakastunut kovin ja luuli että saisi sen varjolla multa taloudellista hyötyä, leikin mukana siihen asti kunnes kieltäydyin "auttamasta" ja erilaisten mutkien kautta sain lopulta itse antaa eukolle kenkää ns. "suhteesta".
Kyllä teki gutaa. Kaikkea sitä näkee...- vaigutaa
Tekipä kaltaisesi miehen kanssa sitä tai tätä niin aina tekee väärin. Toivottavasti kukaan nainen ei erehdy kumppaniksesi.
Lapsena ja ihan varhaisteininä ulkonäkö oli se minkä ekana huomas. Kun ihastu. Kyl jokainen varmaan muistaa, kun joskus ihastui johonkin telkkarisarjan näyttelijään tai muusikkoon musavideolla.
Eikä se vanha makukaan mihkään katoa, se vaan vähän jalostuu matkalla. Hyvälle näyttää edelleen, kun videota katsoo toi laulaja. :)
https://www.youtube.com/watch?v=uE-itlGNap4
Eikä se vanhanakaan näytä yhtään pahalle. Mut maailma on täynnä katseen kestäviä miehiä, joiden kanssa vois ulkonäön puolesta hyvin ollakin. Enemmän on hyvännäköisiä kun rumia miehiä maailmassa vastaan tullut. Mutta kun se luonne on hyvin hyvin oleellinen...- crux
Teininä ihastumiseen riitti oikein hyvin naapurintytöt mutta heillä oli jo silloin tavoitteet vähän korkeammalla - Hollywoodissa tai MTV:llä. Sieltä se naisten pinnallisuus jo lähtee ja joskus ehkä 50 ikävuoden kohdalla alkaa hieman laantumaan.
crux kirjoitti:
Teininä ihastumiseen riitti oikein hyvin naapurintytöt mutta heillä oli jo silloin tavoitteet vähän korkeammalla - Hollywoodissa tai MTV:llä. Sieltä se naisten pinnallisuus jo lähtee ja joskus ehkä 50 ikävuoden kohdalla alkaa hieman laantumaan.
Joo ja naapurin pojat. Mä luulen, että pinnallisuus on myös yksilöstä kiinni. Jotkut haluaa aina sen komeimman ja kauneimman, toiset tahtoo sen suloisimman ja herttaisimman tms. Mä olen omasta mielestäni aina tykännyt hyvinkin tavallisen näköisistä pojista ja miehistä. Se yleisien stadardien mukainen komein ei suinkaan ole yleensä se mukavin tai persoonallisin. Hyvin usein se jollain tapaa ei niin ulkoisesti täydellinen on kuitenkin se "täydellinen". Siinä näkee jotakin nättiä ja inspiroivaa.
Ulkonäkö kriteerit on helppo täyttää, muttei ilman hyvää peroonaa. :)muhkee_muhku kirjoitti:
Joo ja naapurin pojat. Mä luulen, että pinnallisuus on myös yksilöstä kiinni. Jotkut haluaa aina sen komeimman ja kauneimman, toiset tahtoo sen suloisimman ja herttaisimman tms. Mä olen omasta mielestäni aina tykännyt hyvinkin tavallisen näköisistä pojista ja miehistä. Se yleisien stadardien mukainen komein ei suinkaan ole yleensä se mukavin tai persoonallisin. Hyvin usein se jollain tapaa ei niin ulkoisesti täydellinen on kuitenkin se "täydellinen". Siinä näkee jotakin nättiä ja inspiroivaa.
Ulkonäkö kriteerit on helppo täyttää, muttei ilman hyvää peroonaa. :)Kirjotusvirheitä taas laatikollinen. Aika mennä nukkumaan. Hyvää yötä crux, makoisia unia. :)
- Totuuss
Haluan aliisan tuosta ensitreffit alttarilla ohjelmasta. Just sellainen kiltti jakunnollinen nainen.
- Pinnallistaon
No miehessä ei tarvitse olla kuin yksi asia, mikä ei miellytä naista, niin peli on jo menetetty, nainen ei enää halua sen huomattuaan tavata. Miehet taas katsovat enemmän kokonaisuutta, ja yksi hyvä puoli taas kompensoi huonoa. Voi kun naisetkin ymmärtäisivät (siis sinkkuina olevat, jotka etsivät parisuhdetta), että kukaan ei ole täydellinen, eikä sellainen, mitä itse toivoisi toisen ihmisen olevan. Ulkonäkö kuitenkin pariutumisessa tärkeintä, ainakin naisille, jos se ei miellytä, ei tule treffejä.
- crux
Naisilla on varmaan alun perin hyvä ajatus ottaa mies joka miellyttää niin paljon että vaihtamiseen ei ole syytä. Harmi vaan että se ajatus kääntyy itseään vastaan ja muuttuu pinnalliseksi nirsoiluksi ja oman tason yläpuolelle kurkottamiseksi.
Naiset voisivat vähän enemmän panostaa tapailuun ja suhteeseen ja vähän vähemmän valikoimiseen.
- Teknodonna
Räväkkyys, värikkyys ja glitter ovat aina olleet sydänsieluani lähellä. Myöskin fyysinen velttous ja raajojen huono koordinaatio saa minut heikoksi. Ensivaikutelman pitäisi olla ristiriitainen, mutta kuitenkin ohitettavaksi mahdoton visuaalinen triumfi naiseuden kaikille ulottuvuuksille.
Ehkä jotain tällaista
😁
http://bot.fi/22rj- Teknodonna
Oikeastaan naisessa tulisi näkyä luonto itse. Nainen saisi mielellään olla atavistinen hirviö, mytologinen kauhistus tai saaga hiuksiinsa hirttäytyneestä levottomasta haamusta, jolla hirmumyskyt ja tornadot kuvastuisivat lammen kaltaisista silmistä.. Naisella tulisi myös olla vuodenajat kehollaan ja toisella kämmenellään aurinko ja toisella kuu, joita ylimaallinen elämän nerous ylhäällä taicvaalla yllään pidättelisi.
😁✌ - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Oikeastaan naisessa tulisi näkyä luonto itse. Nainen saisi mielellään olla atavistinen hirviö, mytologinen kauhistus tai saaga hiuksiinsa hirttäytyneestä levottomasta haamusta, jolla hirmumyskyt ja tornadot kuvastuisivat lammen kaltaisista silmistä.. Naisella tulisi myös olla vuodenajat kehollaan ja toisella kämmenellään aurinko ja toisella kuu, joita ylimaallinen elämän nerous ylhäällä taicvaalla yllään pidättelisi.
😁✌Asiaan pitäisi paneutua ehkä paremmalla ajalla. Harmi vain, että täysin uniikkeja ja siten rareja mirrejä maailmassa on aika vähän.
😁 - youstoleminemind
Teknodonna 😘😘😘
- Teknodonna
youstoleminemind kirjoitti:
Teknodonna 😘😘😘
Mjoo
Mä olen jäänyt kiinni myymälävarkaudesta peräti kaksi kertaa.
Siis ihminen ei voi toteuttaa itseään ei minkäänlaisessa maailmassa.
😁✌
Tuo viimeinen poistettu oli viestini, missä vaatimuksena oli että kumppanin pitäisi olla naispuolinen
- olet.suvaitsematon
Miehet ei saa esittää pienintäkään kriteeriä, sehän olisi suvaitsematonta toimintaa mieheltä.
- poliisit.kiihottuu
Se oli kai sitten vihapuhetta homoja ja transuja vastaan? :(
- vaatimuslistaa
Ei ole enää. Näin kerran todella minulle sopivan näköisen miehen nuorempana, mutta hän katosi johonkin emmekä ehtineet edes tutustua. Joten luovuin siitä että saisin halutun näköisen miehen, jonka jälkeen olenkin tapaillut rumia miehiä. Tosin eivät olleet sen parempia eivätkö kunnollisiakaan. Olen tapaillut myös itseäni lyhyempää miestä mutta hän ei ollut kunnollinen yhden naisen mies. Korotin taas rimaa, mutta ken barbie miestä en silti etsi, mutta perus. Ei tarvitse olla suuria lihaksia, ei kauniita brad pitt tai kenbarbi kasvoja, eikä edes pitkä, Ylipainoinen ei saisi olla koska minäkään en ole. Kunhan olisi edes saman pituinen ja luotettava.
Jos joskus saan kumppanin, toivoisin hänen olevan erityisherkkä, empaattinen, ymmärtäväinen ja minusta ihmisenä kiinnostunut. Muita toiveita ei minulla ole.
Ulkonäkö ei ole tärkein mutta välittäminen on. Onneksi minulla on sellainen, se oli tuskan takana.
- untanähnyt
Kumma juttu mietin juuri pitkästä sitä minkälaisen ihmisen minä haluaisin.
Ensiksi tulee mieleen, koska olen tuntenut itseni yksinäiseksi aika lailla koko elämäni, niin ihminen jonka kanssa en tunne itseäni sellaiseksi. Sellainen jonka seuraa kaipaan, mikä tekee minulle hyvän olon. Jonka kanssa voi valvoa koko yön muistamatta ajan kulua. Silmiin katsoessa niihin voi melkein hukkua. Kun katselee hänen kävelyä tekee mieli tanssia onnesta, näkemättä muita ihmisiä ympärillä. Se joka saa hymyn kasvoille vaikka on ollut huono päivä. Jonka kanssa loma vieraassa paikassa on kuin aivan vielä suurempi loma kuin loma itse kohteessa.
Kosketus olisi kuin koskettaisit ajatuksia. Ei olisi arkea, olisi vain liian vähän aikaa. Jos hän ymmärtää minua, minulle se olisi kuin taivas.
Jotain tälläista
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394567Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html473250Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343226Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912846Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2072074Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511947- 431652
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301567Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61301- 781262