Jos syttyisi sota niin lähtisitkö rintamalle?

Pööörtä

Eli jos syttyisi sota niin lähtisitkö rintamalle puolustamaan isänmaata, vanhuksia, lapsia ja naisia. Tämähän on vähän hypoteettinen kysymys, koska sitähän ei kysytä vaan sinne on pakko mennä ellei halu alkaa karkuriksi. Mutta ehkä oikea kysymys on lähtisitkö sinne mielelläsi tietäen vaarantavasi henkesi puolustaessasi naisia jotta nämä eivät tule raiskatuksi jos vihollinen voittaisi.

83

2284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vasta loppukahinoihin täyteukkona... taidan olla poistettu sodanajan joukoista. Mikähän muuten lie yläikäraja 35?

    • Tottakai.

      • Rambona painaisit puukko suussa pitkin ojia.


      • Dissident kirjoitti:

        Rambona painaisit puukko suussa pitkin ojia.

        Mua tuskin sellaisiin hommiin enää tämän ikäisenä päästettäisiin. Mutta onhan siellä huoltohommia joka lähtöön. Jonkun pitää lapioida omaiseton ätmikin ruumissäkkiin pois haisemasta.


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Mua tuskin sellaisiin hommiin enää tämän ikäisenä päästettäisiin. Mutta onhan siellä huoltohommia joka lähtöön. Jonkun pitää lapioida omaiseton ätmikin ruumissäkkiin pois haisemasta.

        Tjaa. No mä sit varmaan tongin traktorikaivurilla montun niille jonnekin jontkaan...Ei ne pitkään pussissakaan voi näkösällä olla.


    • Teknodonna

      Totta kai.

      Kaikki suomalaiset miehet on koulutettu sitä varten Handelshögskolanissa.

      (Naurua)

      😁

      • Teknodonna

        Jos täällä nyt on jumalauta yksi edes samaa mieltä, niin mulle se sopii.

        Ei sellaisella konseptilla kyllä mitään puolusteta, mutta olipahan kerran Suomi nimeltä Suomi.

        Tästä soumiserveristä mä en just nakkaa paskaakaan.

        (Hihitystä)

        😁


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      En todellakaan puolusta tämän maan naisia jännämiehiltä.

      • Sivariko

        Ei taida tulla edes kutsua..


      • miesEluokkaan

        vaan naiset suojelisi sun poikuuttasi . usein naisella on enemmän munaa kun ätmillä.


    • vastausta.pukkaa

      Olisi ihanata ampua jännävihollisia rynnäkköpyssyllä. Jos vihu näyttäisi ätmiläiseltä, en hennoisi ampua.

    • Kröhöm. Isänmaasta ja naisista puhuminen ei ole kovinkaan sukupuolineutraalia, eikä vihollisestakaan kannattaisi tehdä heteronormatiivisia olettamuksia.

      Mutta vastauksena kysymykseesi: tuskinpa lähtisin. Kyllä mä mieluummin olen elävänä jonkin toisen maan kansalainen kuin kuollut.

    • Ilman muuta.

      Meikäläistä ei tosin ensimmäisenä lähetetä koska ikänkin puolesta kuulun jo nostoväen kolmanteen luokkaan.

      Lisäksi sairastan diabetestä joten todennäköisemmin olisin kotirintamalla ilmavalvontatehtävissä.

    • nainenvaantässä

      lähtisin puolustaa suomalaisia sivarin käyneitä luuserimiehiä. Ettei heitä raiskattaisi peräsuoleen.

      • Tuunmukaan

        Reps😂😂😂


      • mansikkakakkua

        ....Taattoa muista sä silloin... aika on korjannut viljaa...
        lapset ja lastenne lapset, heidän nyt vuoronsa on...

        https://www.youtube.com/watch?v=arKxCiTZoyQ&list=RDarKxCiTZoyQ

        Faijan tikkakiväärin ja panokset omisin... ja lisää hankkisin, lähinnä sissisotaa tutussa kaupungissa ehkä kävisin... jos tänne vieraat sotilaat tulisi.

        Mutt epäilen kuitenkin ett ohjuksilla täältä tuhottaisiin kaikki mahdollinen vastarinta jo etukäteen... raunioita sitten joskus ehkä lentokoneista kuvaisivat... miten murskattuna maa on.


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        ....Taattoa muista sä silloin... aika on korjannut viljaa...
        lapset ja lastenne lapset, heidän nyt vuoronsa on...

        https://www.youtube.com/watch?v=arKxCiTZoyQ&list=RDarKxCiTZoyQ

        Faijan tikkakiväärin ja panokset omisin... ja lisää hankkisin, lähinnä sissisotaa tutussa kaupungissa ehkä kävisin... jos tänne vieraat sotilaat tulisi.

        Mutt epäilen kuitenkin ett ohjuksilla täältä tuhottaisiin kaikki mahdollinen vastarinta jo etukäteen... raunioita sitten joskus ehkä lentokoneista kuvaisivat... miten murskattuna maa on.

        .. =`)

        .. Sisseilyksi se menisikin, jos "Keltaisen" kanssa tulisi BigProblem.. ;P

        .. Mut joo.. Mä otan sitten yhteyttä Ratioolla.. NiiQu Tällee.. "..Muikkunen kutsuu Myytä.. Muikkunen kutsuu Myytä..".. Jospas satutaan samoille Hoodeille Solujemme kanssa.. Ei sitä koskaan Tierä.. ;P


      • mansikkakakkua
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. =`)

        .. Sisseilyksi se menisikin, jos "Keltaisen" kanssa tulisi BigProblem.. ;P

        .. Mut joo.. Mä otan sitten yhteyttä Ratioolla.. NiiQu Tällee.. "..Muikkunen kutsuu Myytä.. Muikkunen kutsuu Myytä..".. Jospas satutaan samoille Hoodeille Solujemme kanssa.. Ei sitä koskaan Tierä.. ;P

        Kyllä mä pysyn näissä maisemissa ja yrittäisin huolehtia niistä hoivattavista; joista nytkin pidän huolta.
        Mitä järkeä mun olisi hyljätä nämä ihmiset jotka eivät näissä rauhan ajan oloissakaan pärjää yksinään? Ketä heistä silloin pitäisi huolta, heidän oikeuksiaan puolustaisi... ruokaa hankkisi?

        No minäpä lähden ulos koiran kanssa... yö pissillä on käytävä tuhkapensaan juurella tai sireenin!
        Sen jälkeen pestään Pojun tassut ja kuivataan ne. Minä käyn suihkussa ja menen nukkumaan.
        Pitkällä lenkillä Poju kävi Faijan kanssa jo ennen kahdeksaa... ja puistossakin riehunut toisten koirien kanssa... suurimmat tarmonsa ulos.

        Hyvää yötä, kaikille palstalaisille!
        Hyvää yötä sulle Muikkune! ... ootkos radioamatööri... niiqu?


      • mansikkakakkua kirjoitti:

        Kyllä mä pysyn näissä maisemissa ja yrittäisin huolehtia niistä hoivattavista; joista nytkin pidän huolta.
        Mitä järkeä mun olisi hyljätä nämä ihmiset jotka eivät näissä rauhan ajan oloissakaan pärjää yksinään? Ketä heistä silloin pitäisi huolta, heidän oikeuksiaan puolustaisi... ruokaa hankkisi?

        No minäpä lähden ulos koiran kanssa... yö pissillä on käytävä tuhkapensaan juurella tai sireenin!
        Sen jälkeen pestään Pojun tassut ja kuivataan ne. Minä käyn suihkussa ja menen nukkumaan.
        Pitkällä lenkillä Poju kävi Faijan kanssa jo ennen kahdeksaa... ja puistossakin riehunut toisten koirien kanssa... suurimmat tarmonsa ulos.

        Hyvää yötä, kaikille palstalaisille!
        Hyvää yötä sulle Muikkune! ... ootkos radioamatööri... niiqu?

        .. No en oo Radisti.. ;D.. Vaikka aikoinaan joidenkin harrastusta tuli hieman seurattua ja intissä niillä(kin) vehkeillä leikittiin.. ;P

        .. Noh, Vaiks sä pysyisitkin paikoillas, niin luultavammin mä en.. Ja Riippuen hieman mittakaavasta, niin eipä meidän Hoodit nyt niin kovin kaukana toisistaan ole nytkään.. Mut ei nyt ihan sentään millään Normi KenttäRadiolla saisi kyllä yhteyksiä millään AntenniVirityksillä.. ;P

        .. Mut joo.. En nyt ihan heti usko, että tilanne tulisi päälle.. Kyllä noi Kakot tappelee muilla rintamilla ja muilla keinoilla.. SisäiseenKuohuntaan on suurempi TodenNäköisyys, kuin UlkoVallan Suoraan Hyökkäykseen.. ;P

        .. Hyvä, että Poju on päässyt purkaamaan energiaa.. Sitä tarvitsee kaikki Pojut, oli sitten mitä Lajia tahansa.. ;P

        .. Jeps, mullakin on UniAika.. Silmät vetelee verhojaan kiinni.. Hyvää yötä ja MakoisiaUnia, myös Sulle.. =)


    • ei.veljessotia

      Riippuu ketä vastaan. En ainakaan Venäjää tai muita valkoisia kansoja vastaan.

      • lihavihatipunen

        Eli sua ei haittaa jos venäläinen mies vie naisesi koska on valkoinen?


      • win-win-win

        1. Ei minulla ole naisia.
        2. Ei naisia tunnu tummien miestenkään läsnäolo maassa haittaavan.
        3. Jos joku "naisemme vie" niin ennemmin valkoinen mies kuin tumma.


      • lihavihatipunen
        win-win-win kirjoitti:

        1. Ei minulla ole naisia.
        2. Ei naisia tunnu tummien miestenkään läsnäolo maassa haittaavan.
        3. Jos joku "naisemme vie" niin ennemmin valkoinen mies kuin tumma.

        Venäläisissäkin on tummempia ja vaaleampia riippuen siitä, mistäpäin on.


      • rautalanka.loppuu

        Typerä tantta ei edes tajua kenestä puhutaan kun puhutaan "tummista".


      • lihavihatipunen
        rautalanka.loppuu kirjoitti:

        Typerä tantta ei edes tajua kenestä puhutaan kun puhutaan "tummista".

        Juu en tietenkään. Sinun sukulaisesi ei ole varmaan joutuneet jättämään kotiaan venäläisten takia. Mun vanhemmat sukulaiset vihaavat edelleen "ryssiä". Mä olen kyllä vähän suvun petturi koska ihastuin yhteen tässä taannoin.


      • lihavihatipunen
        rautalanka.loppuu kirjoitti:

        Typerä tantta ei edes tajua kenestä puhutaan kun puhutaan "tummista".

        Niin ja siis "tummathan" ovat perinteisesti olleet mustalaisia. Että älä sä sano mua typeräksi.


      • häh.mikä.on

        Jos haluaa kommenttinsa julki tässä maassa pitää käyttää kiertoilmaisuja.

        Eikö sen vertaa suomitantalla leikkaa?


      • lihavihatipunen
        häh.mikä.on kirjoitti:

        Jos haluaa kommenttinsa julki tässä maassa pitää käyttää kiertoilmaisuja.

        Eikö sen vertaa suomitantalla leikkaa?

        Toki leikkaa. Mutta sun historiantuntemus huolestuttaa.


      • yritä.ymmärtää

        Ei ole mitään järkeä puolustaa suomalaisia naisia. Tuollahan nuo jakelee muutenkin itseään ei-suomalaisille miehille.


      • lihavihatipunen

        Mitähän sääntöjen vastaista mun vastauksessa oli? Niin juu, se ei miellyttänyt ätmimodea.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Mitähän sääntöjen vastaista mun vastauksessa oli? Niin juu, se ei miellyttänyt ätmimodea.

        .. Juuri tuollaisia Kaikki Modet (Ja Botit) Aina On.. ;D


    • kaisanoasaa

      Jännämiehet saa mennä puolustamaan maata koska muutenkin tykkäävät tappaa naisia.

    • "Eli jos syttyisi sota niin lähtisitkö rintamalle puolustamaan isänmaata, vanhuksia, lapsia ja naisia. "

      Kyllä kai lähtisin kun on ne vanhukset ja lapset, itsevarmojen, jokapaikassa mainiosti ilman apuani pärjäävien suominaisten vuoksi en lähtisi, enkä palstan tyypillisten valkoritarimiesten (darkkis & co) jotka itse katsoo oikeudekseen olla osallistumatta, enkä matujen, en suvakkien enkä jännämiesten, en lutkien enkä poliitikkojen ja mitä kaikkea paskasakkia täällä pesiikään loisimassa. Mutta ne vanhukset ja lapset, ja harvat hyvät naiset, niiden puolesta voisin kuolla.

      • niitähänmekaikki

        Minä en hoitaisi vanhaa äitiäsi enkä lapsiasi koska olen vähemmän hyvä nainen.


      • .. Kyllä ne Matut olisi rintamalla silloin mukana.. Tavalla tai toisella.. Toinen vaihtoehto on, että "kieltäytyjä" Matut "ohjataan kiltisti" Seilaamaan SuomenLahdelle.. ;D.. Tai jos on Paha JääTilanne, niin Luistelkoot RetkiLuistimilla tai vaikka Päällään.. ;D.. AivanSamaSe.. Varusteet annettaan.. Tosin Kevyet&Hääppöiset.. Eipä Sellaiset muuta tarvitse.. Ja siinäkin on jo Reilusti liikaa.. ;P

        .. Halukkaat Suomalaisetkin voivat lähteä.. Varustus on Sama.. Ja lippu on YksiSuuntainen.. Ei tartte tulla takas.. Eikä Päästetä.. ;D

        .. Oikeat PikkuLapset ja Vanhukset pyritään tietenkin siirtämään mahdollisimman suojaisaan paikkaan.. Vaikka toiseen mahaan.. ;P

        .. Valan&Laulun(kin) voi muuten kässätä monella tavalla.. Vaikka jotkut eivät tahtoiskaan, että jotkut näin ajattelevat.. OmaPää kantsii pitää mukana monessa jutussa ja ValintaTilanteissa.. ;P

        .. Kummat esim. pelastaa, jos vain toisen kohteen pystyy.. Toinen joku TurhakeSikariSpede ja/tai hänen intressinsä/omaisuutensa tjms. vai lapsia/lapsen jne.. ;P.. Valintoja.. Valintoja.. ;P


      • AIka vähissä sulla Harmis tuntuu olevan ne ihmiset, joita sä haluaisit puolustaa ja joiden puolesta sä olisit valmis kuolemaan. Kun taas vastaavasti sulla on pitkä lista ihmisistä, joita sä et haluaisi puolustaa ja kun oot aina kertonut siitä, että miten paljon niitä ihmisiä oikein on täällä 2010-luvun suomessa.

        Enkä nyt vittuile sulle sun valinnastasi, mutta eikö se olisi helpompi vaan jättää kaikki ja lähteä itsekin maasta pois, kun että olla valmis uhrautumaan marginaalisen pienen vähemmistön puolesta??

        Entä oletko miettinyt sitä, että mitäs jos ne lapset, joita sä haluaisit puolustaa, niin ovatkin vaikka tulevaisuudessa just niitä tulevia feministinaisia, valkoritarimiehiä, jännämiehiä, suvakkeja ja mamutaustaisia lapsia onkin tämän päivän Suomessa jo monin kerroin enemmän, kun mitä meidän lapsuudessa koskaan oli. Mahtaisi vituttaa jälkeenpäin, jos olisit elossa ja huomaisit sen, että sä olisitkin taistellut veteraanien tavoin monta vuotta elämästäsi rintamalla ja tuhlannut siellä sun parhaat nuoruusvuodet puolustaen just näitä ihmisiä.

        En halua neuvoa, mutta kunhan nyt vain sanoin.


      • DarkFear kirjoitti:

        AIka vähissä sulla Harmis tuntuu olevan ne ihmiset, joita sä haluaisit puolustaa ja joiden puolesta sä olisit valmis kuolemaan. Kun taas vastaavasti sulla on pitkä lista ihmisistä, joita sä et haluaisi puolustaa ja kun oot aina kertonut siitä, että miten paljon niitä ihmisiä oikein on täällä 2010-luvun suomessa.

        Enkä nyt vittuile sulle sun valinnastasi, mutta eikö se olisi helpompi vaan jättää kaikki ja lähteä itsekin maasta pois, kun että olla valmis uhrautumaan marginaalisen pienen vähemmistön puolesta??

        Entä oletko miettinyt sitä, että mitäs jos ne lapset, joita sä haluaisit puolustaa, niin ovatkin vaikka tulevaisuudessa just niitä tulevia feministinaisia, valkoritarimiehiä, jännämiehiä, suvakkeja ja mamutaustaisia lapsia onkin tämän päivän Suomessa jo monin kerroin enemmän, kun mitä meidän lapsuudessa koskaan oli. Mahtaisi vituttaa jälkeenpäin, jos olisit elossa ja huomaisit sen, että sä olisitkin taistellut veteraanien tavoin monta vuotta elämästäsi rintamalla ja tuhlannut siellä sun parhaat nuoruusvuodet puolustaen just näitä ihmisiä.

        En halua neuvoa, mutta kunhan nyt vain sanoin.

        "AIka vähissä sulla Harmis tuntuu olevan ne ihmiset, joita sä haluaisit puolustaa ja joiden puolesta sä olisit valmis kuolemaan. "

        Joo, niinhän ne onkin surullisen vähissä ne joiden puolesta kannattaa itsensä tapattaa. Niitä kuitenkin on.

        "Enkä nyt vittuile sulle sun valinnastasi, mutta eikö se olisi helpompi vaan jättää kaikki ja lähteä itsekin maasta pois, kun että olla valmis uhrautumaan marginaalisen pienen vähemmistön puolesta??"

        Olisi tietysti ja kiusaus varmaan olisi kova mutta jos on joku pelastamisen arvoinen niin raskisiko sitä jättää, olkoonkin että hintana on se että siinä joku mulle ätysin arvoton siivellä pelastuisi.

        "Entä oletko miettinyt sitä, että mitäs jos ne lapset, joita sä haluaisit puolustaa, niin ovatkin vaikka tulevaisuudessa just niitä ..."

        Luultavastihan ne ovatkin ja ehkäpä se veteraanina vituttaisi jos olisi uhrannut kaiken nilviäisten vuoksi, todennäköisesti kuitenkin jos sota syttyy sitä kuolee niin ei tarvitse tuollaisia miettiä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "AIka vähissä sulla Harmis tuntuu olevan ne ihmiset, joita sä haluaisit puolustaa ja joiden puolesta sä olisit valmis kuolemaan. "

        Joo, niinhän ne onkin surullisen vähissä ne joiden puolesta kannattaa itsensä tapattaa. Niitä kuitenkin on.

        "Enkä nyt vittuile sulle sun valinnastasi, mutta eikö se olisi helpompi vaan jättää kaikki ja lähteä itsekin maasta pois, kun että olla valmis uhrautumaan marginaalisen pienen vähemmistön puolesta??"

        Olisi tietysti ja kiusaus varmaan olisi kova mutta jos on joku pelastamisen arvoinen niin raskisiko sitä jättää, olkoonkin että hintana on se että siinä joku mulle ätysin arvoton siivellä pelastuisi.

        "Entä oletko miettinyt sitä, että mitäs jos ne lapset, joita sä haluaisit puolustaa, niin ovatkin vaikka tulevaisuudessa just niitä ..."

        Luultavastihan ne ovatkin ja ehkäpä se veteraanina vituttaisi jos olisi uhrannut kaiken nilviäisten vuoksi, todennäköisesti kuitenkin jos sota syttyy sitä kuolee niin ei tarvitse tuollaisia miettiä.

        Ainakaan itse en ole koskaan pitänyt tätä suomenmaata koskaan mitenkään erityisen hyvänä valtiona, joten sen vuoksi en siis pitäisi tää mitenkään puolustamisen arvoisena maana. Muutenkin niitä tärkeitä ihmisiä on mulla niin kovin vähän, niin sen vuoksi en näe mitään syytä siihen, että miksi mun pitäisi jäädä tähän maahan jonkun kriisin syttyessä.

        En vaan näe mitään syytä siihen, että miksi mun pitäisi tätä maata puolustaa, kun en ole koskaan ollut yhtään isänmaallinen ihminen. Eikä se paljoa mua liikuttaisi, jos jotkut Juha Sipilän hallituksen, EK:n herrojen ja muiden porvareiden edut olisivat uhattuna.

        Mutta ehkä sä sitten olet epäitsekkäämpi kun mä ja monet muut suomalaiset.


      • Harmaaritari
        DarkFear kirjoitti:

        Ainakaan itse en ole koskaan pitänyt tätä suomenmaata koskaan mitenkään erityisen hyvänä valtiona, joten sen vuoksi en siis pitäisi tää mitenkään puolustamisen arvoisena maana. Muutenkin niitä tärkeitä ihmisiä on mulla niin kovin vähän, niin sen vuoksi en näe mitään syytä siihen, että miksi mun pitäisi jäädä tähän maahan jonkun kriisin syttyessä.

        En vaan näe mitään syytä siihen, että miksi mun pitäisi tätä maata puolustaa, kun en ole koskaan ollut yhtään isänmaallinen ihminen. Eikä se paljoa mua liikuttaisi, jos jotkut Juha Sipilän hallituksen, EK:n herrojen ja muiden porvareiden edut olisivat uhattuna.

        Mutta ehkä sä sitten olet epäitsekkäämpi kun mä ja monet muut suomalaiset.

        Ymmärrän kyllä tuonkin pointin, luulen vaan että jos sotaan ajaudutaan se on sitten ihan sama minne menee kun kurjaa on joka paikassa, melkeinpä sama sitten kaatua saappaat jalassa enkä minäkään tosiaan sipilän & co puolesta kaatuisi, saattaisinpa viettää viimeiset ajat sissijoukoissa jotka taistelee niitä vastaan. Tain ehkä minäkin tosiaan keräisin reppuun vähän rahaa ja ruokaa ja lähtisin kiertelemään, meille suomalaisille ei vaan ole missään niin lämmintä vastaanottoa kuin täällä meillä lähi-idän geelitukille.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä tuonkin pointin, luulen vaan että jos sotaan ajaudutaan se on sitten ihan sama minne menee kun kurjaa on joka paikassa, melkeinpä sama sitten kaatua saappaat jalassa enkä minäkään tosiaan sipilän & co puolesta kaatuisi, saattaisinpa viettää viimeiset ajat sissijoukoissa jotka taistelee niitä vastaan. Tain ehkä minäkin tosiaan keräisin reppuun vähän rahaa ja ruokaa ja lähtisin kiertelemään, meille suomalaisille ei vaan ole missään niin lämmintä vastaanottoa kuin täällä meillä lähi-idän geelitukille.

        En nyt ihan välttämättä noin sanoisi, sillä varsinkin näiden parin vuoden aikana tapahtuneiden terroritekojen vuoksi ne Lähi-idästä tulleet pakolaiset eivät ole kovinkaan pidettyjä muualla Euroopassa. Eikä ne muslimipakolaiset varmaan ole saaneet lämmintä vastaanottoa juuri muualla kun meillä Suomessa, sillä monissakaan Euroopan maissa heille ei ole järjestetty yhtä hyviä oloja kun mitä täällä on.

        Onhan suomalaiset sentään kuitenkin länsimaalaisia ja ei-muslimeja, joten en sanoisi, että me suomalaiset kohtaisimme niin paljoa sitä vihaa pakolaisina, varsinkin jos me haluaisimme sopeutua uuden maan tavoille ja kulttuuriin.


      • DarkFear kirjoitti:

        En nyt ihan välttämättä noin sanoisi, sillä varsinkin näiden parin vuoden aikana tapahtuneiden terroritekojen vuoksi ne Lähi-idästä tulleet pakolaiset eivät ole kovinkaan pidettyjä muualla Euroopassa. Eikä ne muslimipakolaiset varmaan ole saaneet lämmintä vastaanottoa juuri muualla kun meillä Suomessa, sillä monissakaan Euroopan maissa heille ei ole järjestetty yhtä hyviä oloja kun mitä täällä on.

        Onhan suomalaiset sentään kuitenkin länsimaalaisia ja ei-muslimeja, joten en sanoisi, että me suomalaiset kohtaisimme niin paljoa sitä vihaa pakolaisina, varsinkin jos me haluaisimme sopeutua uuden maan tavoille ja kulttuuriin.

        Jos syttyy sota on koko eurooppa sodassa, sieltäpäin ei apua heru, venäjä tuskin ottaa, lähi-idässä ripustavat lähimpään katulamppuun roikkumaan, australia ja japani upottaa jo merellä pakokoisveneen jne, ei meillä tule olemaan paikkaa minne mennä ja vaikka me ollaan kivoja matuille ei kukaan tule olemaan meille kiva jos matuiksi päädytään.


    • gfjfgiofguj8954nmrfg

      Lähtisin Lähi-itään älypuhelin mukana merkkivaatteissa tukka laitettuna hengailemaan kaupungilla ja iskemään paikallisia naisia.

    • snirfff

      en ikää sen verra,. mutta kannustaisin eu:a ihannoivia. menemään ja puolustamaan eu:a, ,menemään tiukimpiin paikkoihin. tykistö ja ohjus keskityksiin, miinakenttien läpi juoksemaan, sekä nostamaan nuppiisa ja hyökkäämään pahimman tulituksen aikana suoraselkäisinä eu:n puolesta päin vihollista..

    • Äädämi111111

      Vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta olisi kiva lähteä larppaamaan CS:ää oikeilla tappovehkeillä, mutta ei sitten pahemmin huvittaisi päästä hengestään paskapääpoliitikkojen, kusipäärikkaiden, käytettyjen femakkoakkojen ja kaikenlaisten etnojännäpanijoiden puolesta. Tositilanteessa taitaisin heittää kolikkoa: kruuna ja tappohommiin, klaava ja Etelä-Amerikka kutsuu.

    • Menisin piiloon maton alle.

    • NoWayJose

      Tuskinpa tälläaista yli neljäkymppistä enää edes kutsuttaisiin. Muutenkin motivaatio moiseen olisi kyllä aika lailla nollissa, kun en ole asunut Suomessa 10 vuoteen ja eipä siellä enää mitään puolustamisen arvoistakaan juuri ole. Oma elämä ja tulevaisuus on jo täällä toisaalla, Suomi on meikäläiselle pitkälti menneen talven lumia.

    • Mohammed_Liljalaakso

      Palstan hc-ätmit kuten peris/DarkFear, Pillujen--asiantuntija, PRM jne joutavat hyvin tykinruuaksi, miksi itse vaivautua.

    • Minäensin

      En lähtisi. Olen pasifisti joka ei usko ihmisarvoon.

    • terveisinreiska

      En. Mobilisaatio aiheuttaa äidin täysylläpitoon tottuneille ätmeille syvää järkytystä ja tehtäväni on valmistaa heidät kohtaamaan sodan karut kenttäolosuhteet. Homma tulee olemaan vähintäänkin haastava ja voi olla että tuli esikuntapäällikölle luvattua liikaa.

    • Sississi

      Kyllä ilmoittautuisin vapaaehtoiseksi ja lähtisin jos vaan huolivat. Olen varhaiskeski-ikäinen kovakuntoinen, korvenkestävä, ampumataitoinen, lapseton nainen. Ymmärrän kyllä, etteivät pienten lasten äidit ja isätkään rintamalle välttämättä ensimmäisinä haluaisi ja monella nykynuorella ei edes kunto eikä kantti kestä. Ajattelisin, että minulla on mitään vaaditaan ja mitä isänmaa voisi tarvita ja mitä isänmaalla olisi varaa menettää, kun ei ole noita huolettaviakaan.

      Kun kerran näin rauhanaikana aktiivisesti toimin rakentaakseni tästä maasta ja meidän yhteiskunnasta aina vaan parempaa meille kaikille, niin kyllä minusta loogista jatkoa tälle työlle on se, että tarvittaessa asekädessä tätä rakentamaamme hyvää yhteiskuntaa olen myös valmis puolustamaan. Muutenhan voisin yhtä hyvin nostaa kädet pystyy ja todeta, että en mä edes usko tähän homman ja ihan sama vaikka meistä tulisi korruptoitunut, epätasa-arvoinen, harvainvaltainen mini-Venäjä.

      • lumedemokratia

        Miten niin tulisi? Tämä maa on mennyt juuri tuollaiseksi ja pahempaan suuntaan vain mennään.


      • Sississi
        lumedemokratia kirjoitti:

        Miten niin tulisi? Tämä maa on mennyt juuri tuollaiseksi ja pahempaan suuntaan vain mennään.

        Kyllä täytyy olla taivaallisen tietämätön maailmasta jos tosissaan uskottelee itselleen että Suomi = Venäjä.

        Venäjällä Putin lähipiireineen pistää taskuihinsa valtion energia-, kaivos- ja sotateollisuusyhtiöiden tuotot, jotta Venäjän presidentillä, jonka palkka on harmillisesti jopa suomalaiskollegoitaan pienempi, olisi varaa satojentuhansien eurojen luksuskellokokoelmaansa, moottoripyöriin ja datshoihin ympäri isoa kaunista Venäjän maata.

        Vapaa akateeminen sivistyneistö ja lakia ja järjestystä arvostava yrittäjähenkinen keskiluokkainen on paennut maasta ja vienyt aivokapasiteettinsa sinne missä voi vapaasti käyttää. Viimeinen itsenäinen televisioasema Dozhd TV pakotettiin lopettamaan jo vuosia sitten ja nyt joka kanavalta tulee Kremlissä käsikirjoitettua pro-Putin propagandaa. Niin kritiikkiä esittävät toimittajat kuin oppositiopoliitikot ammutaan kadulle keskellä kirkasta päivää, tai jos heitä onnistaa niin voivat päästä vuosiksi Venäjän helvetillisiin vankiloihin virumaan tekaistuin syyttein, missä heitä voidaan pahoinpidellä ihan vapaasti.

        Mutta juuri näin huonolla tolallahan meillä täällä Suomessakin ihmisoikeudet ja kansalaisvapaudet ovat, eikö niin?

        20 miljoona venäläistä elää köyhyysrajan alapuolella, ja köyhyysraja Venäjän kaltaisen kehitysmaan kohdalla ei ole huimaan korkealla muutenkaan (<140 € kuussa). Ei ole asumistukea, toimeentulotukea, opintotukea, työttömyyskorvausta, lapsilisiä, lomarahoja, kilometrikorvauksia, kunnallisia terveyskeskuksia, ateriapalveluita, taksiseteleitä, kouluruokailua, Ruotsinristeilyistä, Levin lumilomista ja Kanarian rantalomista puhumattakaan. Koti on kaatopaikalla lämpimän kasan päällä ja lapset dyykkaa roskia ja myyvät itseään elannokseen. 30% venäläisistä ei ole edes vielä vesivessaa.

        Bruttokansantuote on puolet Suomen BKT:stä ja tuloerot kaksinkertaiset Suomeen verrattuna. Keskikuukausipalkka on 570 €uroa -- ihan niinkuin meillä täällä kamalassa Suomessakin, eikös niin?

        Venäläismiesten odotettavissa oleva elinikä on 65 vuotta, naisilla sentään 10 vuotta enemmän. Jos satut kuulumaan uskonnolliseen, etniseen tai seksuaaliseen vähemmistöön niin väkivaltainen kuolema on vieläkin todennäköisempi jo ennen tuota ikää. Venäläisiä naisia kuolee kahdeksankertaisesti suomalaisia naisia enemmän synnytykseen ja lapsikuolleisuus on kolminkertainen. Mutta hei, meillä täällä Suomessa on olot IHAN NIINKUIN VENÄJÄLLÄ, ja pahempaan vaan mennään! Just.


      • Timo_Trumppi

        Ja valeuutiset teille tarjosi Illuminaatti!


    • Enjäisi

      Ottaisin säästöni pankista ja menolipun...jonnekin

    • nykysuominaiset
    • Lentosotamies

      Ampaisisin tietenkin pää kolmantena jalkana suoraan ajohallille pesemään autoja ja tekemään altteja.

    • Oman kotimaansa puolustaminen sodassa ulkopuolista hyökkääjää vastaan on eräällä tavalla kunnialtaan korkein mahdollinen tapa osallistua yhteisönsä toimintaan. Toki työn tekeminen rauhan aikana ja rauhan aikaansaamiseksi ja sen ylläpitämiseksikin on tärkeää, mutta näihin tehtäviin ei kuitenkaan liity välitöntä oman hengen menettämisen riskiä ainakaan siinä määrin kuin sotatyöhön liittyy.

      Mikäli iso pilli alkaa viheltää ja kutsuu miehet yhteistä vihollista vastaan, voi pillin kutsuun reagoida sitä tottelemalla, vastustamalla, piiloutumalla, kyvyttömäksi tekeytymällä taikka Ruotsiin muuttamalla. Ensimmäisen vaihtoehdon keskuudessa - eli sotaväkeen menijöiden kesken - vain kutsuun vastanneita pidetään miehinä, sukupuolesta riippumatta. Kutsua vastustaneita pidetään vihollisina, piiloutuneita pelkureina, kyvyttömiksi tekeytyneitä laiskoina ja Ruotsiin muuttaneita laiskoina pelkurivihollisina.

      Mitä kotimaan puolustamisen syihin tulee, en usko naisten kunnian sen enempää kuin lasten ja vanhusten hyvinvoinninkaan olevan perimmäisin vaikute. Naisten kunnian taikka raiskaamattomuuden puolesta sotiminen olisi jokseenkin turhaa. Miksi kukaan oman henkensä uhalla puolustaisi naisia heitä raiskaavilta mongolilaumoilta, kun heitä raiskaavat jo tällä hetkellä monen väriset tulijat kaikkialta maailmasta. Mitä taas lasten ja vanhusten hyvinvointiin tulee, en usko vihollisen saavan aikaiseksi yhtään huonommin hoidettua vanhusten hoitoa kuin nykyinen heitteillejättöä muistuttava järjestelmä tekee. Homekouluissakin saattaisi ilmanvaihto parantua vihollisen ammuttua muutamia reikiä niiden seiniin.

      Aiemmin puhuttiin kodista, uskonnosta ja isänmaasta sekä niiden puolustamisesta henkeen ja vereen asti. Aika moni 20-25 vuotias on juuri lapsuudenkodistaan ulosmuuttanut ja arvostaa vapauttaan yli kaiken. Koti ei siis välttämättä merkitse muuta kuin paikkaa, jossa nukkuu biletyskrapulaansa pois. Mainitussa iässä uskontokaan ei juuri mielessä vaikuta, olipa vihollinen sitä viemässä taikka jotain toista sen tilalle tuomassa. Isänmaa tarkoitti aikoinaan monelle kouriintuntuvaa maaplänttiä, jossa tehtiin töitä hikipäässä elannon eteen. Nyttemmin isän maa tarkoittaa lähinnä perittyä mökkitonttia, jonka vuoksi sukulaisten kanssa ollaan leppymättömissä riidoissa. Ylipäätään maaomistus nähdään pikemmin rasitteena alati ja yhä nopeammin muuttuvien suhdanteiden ja talouden suuntauksien maailmassa.

      Minkä vuoksi sitten omaa valtiotaan kukaan menee puolustamaan?

      Kaikista maailmankaikkeuden valtioista katson, että juuri Suomi on velvollinen pitämään huolta ja välittämään minusta, ei mikään muu valtio. Vastavuoroisesti katson, että on minun velvollisuuteni huolehtia juuri tämän valtion ja kansan pysymisestä elinkelpoisena kansakuntien joukossa, ei minkään toisen valtion taikka kansan. Velvollisuuteni pitää sisällään myös tämän valtion ja kansan aseellisen puolustamisen ulkopuolista hyökkääjää vastaan.

      • kenkää.persuksille

        Juuri näin. Elintaso matut ja vastaavat hiiteen täältä.


      • Sississi
        kenkää.persuksille kirjoitti:

        Juuri näin. Elintaso matut ja vastaavat hiiteen täältä.

        Varsinkin ne vastaavat! Että täällä palstalla voikin roikkua munatonta ja selkärangatonta loissakkia odottamassa että äiti tulee pyyhkimään räkää poskelta. "En ymmärrä kuka viittii mennä töihin alle 2000 palkalla. Mielummin makaan kotona ja nostan toisten työstään maksamia verorahoja kun elätän itse itseni." "Karkuun juoksisin löysät pöksyissä jos sota tulisi." Ihan turhia keskenkasvuisia jannuja nämä. Passit, kansalaisuus ja edut pois ja pois maasta, tilalle motivoituneita ja vastuuntuntoisia siirtolaisia valmiina tekemään työtä sekä oman että yhteisen edun eteen.


      • ala.jo.painua
        Sississi kirjoitti:

        Varsinkin ne vastaavat! Että täällä palstalla voikin roikkua munatonta ja selkärangatonta loissakkia odottamassa että äiti tulee pyyhkimään räkää poskelta. "En ymmärrä kuka viittii mennä töihin alle 2000 palkalla. Mielummin makaan kotona ja nostan toisten työstään maksamia verorahoja kun elätän itse itseni." "Karkuun juoksisin löysät pöksyissä jos sota tulisi." Ihan turhia keskenkasvuisia jannuja nämä. Passit, kansalaisuus ja edut pois ja pois maasta, tilalle motivoituneita ja vastuuntuntoisia siirtolaisia valmiina tekemään työtä sekä oman että yhteisen edun eteen.

        Suvakeille, matuille ja telaketjufeministeille voidaan tehdä juuri noin kuin sanot. Sen jälkeen kaikki on tässä maassa paremmin ja kaikilla on jälleen yhdessä tekemisen meininki etc.


    • kaisanoasaa

      En kun minä menisin käpykaartiin odottelemaan että kaikki sotamiehet kuolee ja sitten sodan jälkeen olisi vaan naisia elossa niin silloin koittaisi minullekin se aika kun tuuma kyrpää maksaa kilon kultaa.

    • typeräkysymys

      Mitä se lakikirja kertoo? Olen kiltti ja kunnollinen, joten jos laki velvoittaa niin kiltisti otan napin otsaan.

    • bmnhjk

      En tietenkään lähtisi. Antaa sotahullujen tappaa toisensa, niin maailma on ainakin hetken parempi paikka elää meille muille. Itse lähtisin muualle johonkin sivistyneeseen maahan.

    • mhjsha

      Eikös kaikkien nuorten miesten pitäisi lähteä siinä tapauksessa johonkin kolmanteen maahan pakolaiseksi? Niinhän tuolla muualla maailmassakin tehdään.

    • Entä jos tulivuoripurkaantuu,mikä on sukupuuttoon neardelin ihmiset on epäilty kuolleen kun tämän purkauksen seurauksena. Meren Aalto nousee kilometrin korkeuteen ja Euroopalle enustettetu myös sisämaahan vielä aallon olevan satoja metrejä korkea ja koko taivaan pimentää joten ennustetaan taas aiheuttavan ympärivuotista talvea.
      Minkä vuoksi meidän maakin ollut 3km paksun jään peitossa.
      https://yle.fi/uutiset/3-9386786

      Luin tästä tuohon aikaan enemmän mutta tarkemmin löydät tietoa kun etsitte.

      ”Asiantuntijoiden mukaan Campi Flegrei tulivuori lähestyy purkautumisolosuhteita”

      http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201709192200403475_ul.shtml


      Olemme isommassa katasrofi riskissä. sota minua vähiten huolettaa

      • Voihan olla että ei meren aaltoa tule koska sellaisesta ei varoiteta vaan jääkaudesta mutta en tiedä mistä sen luin.

        Toivotaan ettei tule😳


      • Cbzfri8

        Ketäs ne neardelin ihmiset sitten oli?


      • Cbzfri8 kirjoitti:

        Ketäs ne neardelin ihmiset sitten oli?

        Neandertalinihmisen Kirjoitin väärin vahvempi rakenteisia kuin me laji ihmisistä.
        Eli samanlailla kuin muita eri lajeja apinoissakin


    • Näillä näkymin en, koska sijoitus ei ole taistelevissa joukoissa, eikä nosto rintamalle nostoväestä iän karttuessa ainakaan todennäköisemmäksi tule.

      • Sinusta tehdään sodassa puun oksasta roikkuva talipallo.


    • tästäkysemulla123

      Puolustaisin oikeutta puhua omaa kieltä ja tätä tietyistä valuvioistaan huolimatta melko toimivaa yhteiskuntajärjestelmää. Tavallaan se olisi hyökkäys kotimaan lisäksi myös omaa identiteettiä kohtaan, jos joku yrittäisi Suomen alistaa johonkin toiseen valtakuntaan ja toiseen systeemiin.

      Ventovieraiden naisten tai vieraiden perheiden kohtalo ei minua kiinnosta hevon helvettiäkään.

    • Sinkku40plus

      Aloittaalle vastakysymys osin Tuntemattoman sotilaan sanoja lainatakseni"; Jäisitkö itse kotiin sormi perseessä nysväämään ja tappamistasi vartoomaan?! Kyse on pitkälti siitä, miten paljon arvostat vai arvostatko lainkaan (?) mahdolisuutta elää vapaasti omassa maassa. Ääritilanteessa oman hengen ja koskemattomuuden turvaaminen edellyttää tarttumista aseisiin. Sorron alla ja alistettuna on toki aina helppo "elää", ellei sitä ennen ole saanut "vapautusta" jollain terminointileirillä.

      Olen sinkku ja itselläni ei siis ole (ainakaan vielä) omaa perhettä - eikä välttämättä tule koskaan olemaan. Jos nyt leikitellään ajatuksella, nykyisinhän kunnon parisuhteet eivät nyt muutenkaan tunnu olevan naisten suosiossa (ainoastaan irtosuhteet), joten pelkkä "naisen vuoksi" perustelu on vähän huono vaihtoehto. Muutenkaan en ymmärrä, mitä tekemistä sosiaalisella ihmissuhdestatuksella on maan puolustamisen kanssa?! Sitä puolustushalua joko on tai sitten ei.

      Tässä vaiheessa "koulutusta" ei tarvitse epäillä, kun intin jälkeen kiertyneitä lisävuorokausia on jo reilusti yli 100 ja muutenkaan aseelllinen maanpuolustus ei ole ääritilanteessa ongelma. Jos tilanne sen vaatii, silloin mennään sen mukaan. Ei 40-luvullakaan ihmiset sotimaan huvikseen lähteneet vaan tekivät sen, mikä vapaan maan pitämisessä edelleen vapaana edellytti - monelle ihmiselle helvetin suuria henkilökohtaisia uhrauksia. Kannattaa muistaa, että rauhan aikana osalla ihmisistä on varaa kermaperseillä (lue: olla vapaamatkustajina), mutta vakavien kriisien yllättäessä myös siihen asti monella vapaamatkustajalla saattaa yllättäen mieli muuttua, kun kaikkea ei saakaan yllättäen valmiina suureen ääneen vaatimalla ja laittamatta lainkaan (lue: uhrautumatta) itse tikkuakaan ristiin.

      Viimeistään Siperialla on tapana opettaa...

    • Maailman_kansalainen

      Hei, come on, jos sota syttyisi, niin siinähän ei kenenkään henki säilyisi. Isänmaa, mitähän se tänä päivänään oikein onkaan? Nyt ei enää olla v. -40 aikakaudella. Näitä pullistelevia poliitikkoja pitäisi vähän opettaa pitämään egonsa matalammalla tasolla. Ja, mitä Venäjään tulee, niin se on antanut leivän moneen pöytään, mutta kun nämä oikeistopoliitikot ei sitä halua tajuta. Venäjää kohtaan asetetaan pakotteita, mutta Israel saa tappaa ja vallata Palestiinalaisten asuinalueita maailman hyväksyessä kaiken.

      • sofosjoifj

        Sää Pietarissa?


    • Anonyymi

      Ei ole kotia, joten ei ole mitään puolustettavaa. Puolustaisinko jonkun toisen kotia, kun itsellä ei ole, en.

    • Anonyymi

      En lähtisi "rintamalle", mutta laivalle ja merille lähtisin HETI!
      Lisäksi ampuisin joka ikisen maanpetturin jo ennen laivalle saapumistani kunhan rynnäkkökivääri annetaan käteen.
      Siinä saa tuta kansallisomaisuutta Suomen kansan vahingoksi myyneet, saamansa pitää, -mentaliteetilla.
      Tosin kun ikä on eläkeiässä, eivät varmaan kuusikymppisiä ota paikalle.
      Kyllä sota, kapina, ja mellakka antaisi sopivaa oikeutusta listiä maanpetturit kuten asiaan kuuluu.
      Saastaiset veroparatiisirikolliset kansallisomaisuuden myyneet siat jotka pimittivät kauppasummat veroparatiisitileille "hallintarekisterilain" turvin.
      Itse luomansa laki kaiken lisäksi. Kuulaa kalloon petturi loisille.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1917
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1569
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1519
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1425
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1370
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1317
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1157
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe