Muita elämänkoulun osa-alueita ovat päihteiden käyttö, pikkurikokset ja naisten kohdalla jo alun alkaen ilmiselvästi väkivaltaisen jännämiehen nyrkkeilysäkiksi ryhtyminen. Välttäkää siis ammattikoulua
Ammattikoulu on osa elämänkoulua
30
428
Vastaukset
- amis-ätmi
Amikset pitää tätä maata pystyssä.
- vammaseonasennevammakin
Ei maa pysy pystyssä pelkkien ohutsormisten kiillotettu kyntisten miesten varassa.
Ammattinsa osaava työmies on eri asia kun päihteitä käyttävä rikollinen. Kommenttisi osoittaa miten vähä-älyinen olet. Ei kykyä hankkia minkäänlaista ammattia.- vierailial
työ mies on eri asia kuin ammatti koulun käynyt, voi olla taustalla yliopisto mutta tietyt suhteiden puutteet yläluokkaan estäneet valmistumisen ja pitänyt aikuis opiskella ammattiin työläiseksi sitten myöhemmin
- työn_asiantuntija
Suorittavan tason työt ovat alempiarvoisia, siksi niistä maksetaankin vähemmän kuin toimihenkilö-, johto- ja asiantuntijatason töistä. Joutuminen työskentelemään esim. kaupan kassalla, siivoojana tai taxikuskina on aika ikävä elämänkohtalo, etenkin keskiluokkaisen taustan omaavalle henkilölle. Jos vain suinkin mahdollista niin on parempi elää tuilla tai asua peräkammarissa.
- vammaseonasennevammakin
työn_asiantuntija kirjoitti:
Suorittavan tason työt ovat alempiarvoisia, siksi niistä maksetaankin vähemmän kuin toimihenkilö-, johto- ja asiantuntijatason töistä. Joutuminen työskentelemään esim. kaupan kassalla, siivoojana tai taxikuskina on aika ikävä elämänkohtalo, etenkin keskiluokkaisen taustan omaavalle henkilölle. Jos vain suinkin mahdollista niin on parempi elää tuilla tai asua peräkammarissa.
Ei ulkopuolinen voi sanoa mikä on kenellekin ikävä elämänkohtalo.
Kaupan kassa voi olla onnellisempi elämässään kun huippuekonomi.
Olen itse tavan työläinen enkä silti tukia ole saanut koskaan. - työn_asiantuntija
vammaseonasennevammakin kirjoitti:
Ei ulkopuolinen voi sanoa mikä on kenellekin ikävä elämänkohtalo.
Kaupan kassa voi olla onnellisempi elämässään kun huippuekonomi.
Olen itse tavan työläinen enkä silti tukia ole saanut koskaan.Vähän vajaaälyinen täytyy olla jos nauttii työskentelemisestä kassalla tai taxin ratissa. Mutta tietenkin jos käytetty corolla, vuosittainen reissu Kanarialle ja "arvostettu" asema yksinkertaisten duunarien yhteisössä ovat ne asiat mitä elämältään haluaa niin kaikin mokomin kannattaa työllistyä matalapalkka-alalle.
- Hämärän_rajoilta
Vähän vajaaälyinen täytyy olla jos nauttii työskentelemisestä kassalla tai taxin ratissa. Mutta tietenkin jos käytetty corolla, vuosittainen reissu Kanarialle ja "arvostettu" asema yksinkertaisten duunarien yhteisössä ovat ne asiat mitä elämältään haluaa niin kaikin mokomin kannattaa työllistyä matalapalkka-alalle.
Kunpa työllistyminen matalapalkka-alalle olisikin vain valintakysymys. En kuitenkaan ole koskaan päässyt hakemuksillani noihinkaan paikkoihin edes haastatteluun asti, ja kilpailu noistakin paikoista tuntuu olevan kovaa: mitä vähemmän erityisvaatimuksia, sitä enemmän hakijoita.
Ja kyllä, käytetty Corolla, vuosittainen lomamatka ja arvostus yleensäkään missään yhteisössä olisivat kaikki edistystä nykytilanteestani. Mutta ehkä tässä arvostuskysymyksessä tulee esille se ero, että sinulla on mahdollisuus valita toimettomuuden ja ns. paskaduunien väliltä. Minulla ei ole, vaan näillä näkymin vietän loppuelämäni työelämän ulkopuolella, halusin tai en. - vammaseonasennevammakin
Vähän vajaaälyinen täytyy olla jos nauttii työskentelemisestä kassalla tai taxin ratissa. Mutta tietenkin jos käytetty corolla, vuosittainen reissu Kanarialle ja "arvostettu" asema yksinkertaisten duunarien yhteisössä ovat ne asiat mitä elämältään haluaa niin kaikin mokomin kannattaa työllistyä matalapalkka-alalle.
Olen mielelläni onnellinen vajaaälyinen kuin onneton pankinjohtaja.
Jonkinlaista vajaaälyisyyttä osoittaa omakin kommenttisi. 😂 - työn_asiantuntija
Hämärän_rajoilta kirjoitti:
Kunpa työllistyminen matalapalkka-alalle olisikin vain valintakysymys. En kuitenkaan ole koskaan päässyt hakemuksillani noihinkaan paikkoihin edes haastatteluun asti, ja kilpailu noistakin paikoista tuntuu olevan kovaa: mitä vähemmän erityisvaatimuksia, sitä enemmän hakijoita.
Ja kyllä, käytetty Corolla, vuosittainen lomamatka ja arvostus yleensäkään missään yhteisössä olisivat kaikki edistystä nykytilanteestani. Mutta ehkä tässä arvostuskysymyksessä tulee esille se ero, että sinulla on mahdollisuus valita toimettomuuden ja ns. paskaduunien väliltä. Minulla ei ole, vaan näillä näkymin vietän loppuelämäni työelämän ulkopuolella, halusin tai en.Jokainen joka haluaa pääsee kyllä siivoojaksi, Alepan kassalle tai ajamaan taxia. Jos ei muuten niin vuokrafirman kautta.
Mutta mä en kerta kaikkiaan kestä sitä työväen elämäntapaa viinajuttuineen, pieruhuumoreineen ja perjalkaisine, tukevine yksinhuoltajineen. - Joopahan.joo
Jokainen joka haluaa pääsee kyllä siivoojaksi, Alepan kassalle tai ajamaan taxia. Jos ei muuten niin vuokrafirman kautta.
Mutta mä en kerta kaikkiaan kestä sitä työväen elämäntapaa viinajuttuineen, pieruhuumoreineen ja perjalkaisine, tukevine yksinhuoltajineen.Niinkö tosiaan kuvittelet että jokainen halukas pääsee kaupan kassalle töihin? Se työ kun on paljon muutakin kuin pelkkää kassalla istumista.
- mietippä.ite
Jokainen joka haluaa pääsee kyllä siivoojaksi, Alepan kassalle tai ajamaan taxia. Jos ei muuten niin vuokrafirman kautta.
Mutta mä en kerta kaikkiaan kestä sitä työväen elämäntapaa viinajuttuineen, pieruhuumoreineen ja perjalkaisine, tukevine yksinhuoltajineen.Ammattikoululaiset lyö kovempaa kuin yliopiston kynäniskat. Ehkä suakin työn_"asiantuntija" pitäs lyödä. Voisit haastaa jonkun amiksen? Mitäs sanot?
- Fjytf
mietippä.ite kirjoitti:
Ammattikoululaiset lyö kovempaa kuin yliopiston kynäniskat. Ehkä suakin työn_"asiantuntija" pitäs lyödä. Voisit haastaa jonkun amiksen? Mitäs sanot?
Tyypillinen typerä ja väkivaltainen amis ilmaantui. Noin stereotyyppisen amiksen muijakin on varmaan ruma.
- hahahhhahahaaa
Fjytf kirjoitti:
Tyypillinen typerä ja väkivaltainen amis ilmaantui. Noin stereotyyppisen amiksen muijakin on varmaan ruma.
Höps.. nörteillä on rumat muijat. Rillit päässä,huono iho ja puhuvat sössöttämällä.
Mutta mä en kerta kaikkiaan kestä sitä työväen elämäntapaa viinajuttuineen, pieruhuumoreineen ja perjalkaisine, tukevine yksinhuoltajineen."Jokainen joka haluaa pääsee kyllä siivoojaksi, Alepan kassalle tai ajamaan taxia. Jos ei muuten niin vuokrafirman kautta."
No ei todellakaan pääse. Itse olin vuokrafirman listoilla varmaan useamman vuoden ja tuloksena oli 0 tarjottua hommaa.
- Raha-on-kemia
Ätmi duunarit maksaa jännämiesten elatuksen
- omavika
Tekevät sen onnellisena ja tietoisena siitä että naiset tykkää jännämiehistä.
Mä olen koulutuksen suhteen pelkkä amispaska, mutta en koe olevani mikään elämän koulu lainen.
Ennemminkin olen sivistynyt ja suvaitsevainen EUROOPPALAINEN mies, sillä esimerkiksi lopetin tietoisesti punaisen lihan syönnin elokuussa, käytän kosmetiikkaa todennäköisesti enemmän kuin keskiverto suomalainen mies, mulla ei ole tatuointeja, en kiroile julkisesti, en harrasta tappeluja enkä pikkurikoksia jne.
Ja ehkä just siksi olen naiseton.- näinonnäppylät
Harrastamasi lääkkeiden ja alkoholin sekäkäyttö on kuitenkin aika wt:mäistä, samoin se, että olet entinen liekkipipoinen myymälävaras.
näinonnäppylät kirjoitti:
Harrastamasi lääkkeiden ja alkoholin sekäkäyttö on kuitenkin aika wt:mäistä, samoin se, että olet entinen liekkipipoinen myymälävaras.
Ei kai Peris ole koskaan ollut mikään myymälävaras, kun hänellä on aina ollut rahaa ostaa mitä itse haluaa.
Sullahan on Peris asiat hyvin, vaikka oot vaan pelkkä amiksen käynyt, kun sulla kuitenkin on paljon sitä rahaa ja varallisuutta ja varaa ylläpitää jopa kahtakin hienoa autoa saman aikaisesti.Joo myönnetään että olen toisinaan ottanut reseptillä määrättyjä kolmiolääkkeitä alkoholin kanssa, mutta siinä ei sinänsä ole mitään laitonta enkä ole koskaan hölmöillyt tai joutunut vaikeuksiin asian suhteen. Korkeintaan kaatunut perse edellä neljän viritetyn hiirenloukun päälle 😂
Niin tosta myymälävarkaudesta. Vuonna 2010 ollessani 18-vuotias varastelin tosiaan proteiinipatukkoja, lisäravinteita yms. ja kiinni jäädessäni sakot tuli huomattavasti halvemmaksi kuin tuotteiden varsinainen yhteishinta. Se oli sitä aikaa kun en ollut enää koulussa, mutta en vielä työelämässä saati yrittäjänä. Eipä se kivaa ollut istua Cittarin putkassa odottelemassa poliisien tuloa. No onneksi viime aikoina lompakko on voinut ihan hyvin ja kuten Timppa sanoisi niin "kaikilla meillä on historiamme eikä toista voi omistaa" :))))))))))))))
Ja DarkFear ei ilmeisesti ole huomannut tota mun eilistä viestiä liittyen siihen että mulla on tällä hetkellä ainoastaan Mersu. Kaupat Jaguarista purettiin elokuun lopulla hyvässä yhteisymmärryksessä myyjäliikkeen kanssa, kun autosta paljastui muutamia "oivoi.. voi..." tyylisiä juttuja jotka kuuluivat myyjäliikkeen virhevastuun piiriin, mutta korjauskustannukset lähentelivät hintaa mitä minä maksoin autosta.
- OnkoYTMmies
Entäpäs jos on käynyt perseenpyyhkijän alemman ammattitutkinnon erityisnuorten ammattikoulussa? Ja myöhemmin peräti työllistynt 9e/pvä tienaavaksi yhteiskunnan tukipilariksi.
En ole itse koskaan moisesta tutkinnosta kuullutkaan, onko se joku sun oma keksimäsi hinttareiden homma vai??
En ole itsekään käynyt muuta kun ammattikoulun, mutta pidän silti itseäni enemmänkin yläluokkaisena EUROPPALAISENA, kun tienaan peräti 12euroa tunti lisät päälle ja parhaimmillaan tilini ovat olleet jopa yli neljä tonnia kuukaudessa.
Onhan se raha ja varallisuus kuitenkin ne kaikkein tärkeimmät asiat jokaisen miehen elämässä.- olet.sasikalju
DarkFear kirjoitti:
En ole itse koskaan moisesta tutkinnosta kuullutkaan, onko se joku sun oma keksimäsi hinttareiden homma vai??
En ole itsekään käynyt muuta kun ammattikoulun, mutta pidän silti itseäni enemmänkin yläluokkaisena EUROPPALAISENA, kun tienaan peräti 12euroa tunti lisät päälle ja parhaimmillaan tilini ovat olleet jopa yli neljä tonnia kuukaudessa.
Onhan se raha ja varallisuus kuitenkin ne kaikkein tärkeimmät asiat jokaisen miehen elämässä.Entäs se tukka, joka päästäsi puuttuu? Eikö se olisi tärkeä?
- Khhhg
olet.sasikalju kirjoitti:
Entäs se tukka, joka päästäsi puuttuu? Eikö se olisi tärkeä?
Eipä DarkFear ole ikinä pitänyt sitä tukkaa oikein missään arvossa, omansakin antoi tuosta vain pudota viemäreiden syövereihin.
DarkFear kirjoitti:
Onhan se raha ja varallisuus kuitenkin ne kaikkein tärkeimmät asiat jokaisen miehen elämässä.Täytyy sanoa että oon kyllä samaa mieltä. Kyllä 12e/h lisät palkalla työskentelevä duunari harppaa kertaheitolla sinne yläluokkaan. Ihan kuten minäkin koen kuuluvani yläluokkaan vaikka en tienaakaan bruttona niin hyvin kuin esimerkiksi itse insinööri Liljalaakson Timppa :))))))))))))))))))))))))))))))))))) Mutta kummasti niitä nollia ilmestyy kuukausittain säästötilille, kun ei ole lapsia elätettävänä eikä maksettavana lainaa Älvsby-omakotitalosta tai VAG-konsernin farmariautosta :))))))
peris234 kirjoitti:
Täytyy sanoa että oon kyllä samaa mieltä. Kyllä 12e/h lisät palkalla työskentelevä duunari harppaa kertaheitolla sinne yläluokkaan. Ihan kuten minäkin koen kuuluvani yläluokkaan vaikka en tienaakaan bruttona niin hyvin kuin esimerkiksi itse insinööri Liljalaakson Timppa :))))))))))))))))))))))))))))))))))) Mutta kummasti niitä nollia ilmestyy kuukausittain säästötilille, kun ei ole lapsia elätettävänä eikä maksettavana lainaa Älvsby-omakotitalosta tai VAG-konsernin farmariautosta :))))))
Niin itse asiassa Timppa varmaan tienaa joku 5 tonnia kuussa, joten hänen tuntipalkkansa on varmaan puolet parempi kun mitä itselläni. Mutta Timpalla sen sijaan ne velat ja perheen elätyksestä koituvat menot ovat vaan niin paljon omia menojani suuremmat, että sen vuoksi hänellä tuskin jää sitä rahaa mihinkään säästötileille siirrettäviksi:))))))))))))))))))))))))))
Timpalla on kuitenkin maksetava joka kuukausi ne lainan lyhennykset sitä Älvsby-talosta ja VAG-konserin farmariautosta ja sitten vielä siihen päälle viikottaiset Prisman ostosreissut ja lasten harrastukset yms., niin eipä siinä auta muu, kun sanoa vaan, että oi-voi voi:))))))))))))))))))))))))
Bicky Royal-miehellä sen sijaan on varaa ylläpitää kahta jyystö-Truckia ja ostaa vaikka monen sadan euron nahkaliivi, johon painattaa kerhon jengitunnukset ja iso penis-logo:))))))))))))))))))))))))))))))))))- valot_
peris234 kirjoitti:
Täytyy sanoa että oon kyllä samaa mieltä. Kyllä 12e/h lisät palkalla työskentelevä duunari harppaa kertaheitolla sinne yläluokkaan. Ihan kuten minäkin koen kuuluvani yläluokkaan vaikka en tienaakaan bruttona niin hyvin kuin esimerkiksi itse insinööri Liljalaakson Timppa :))))))))))))))))))))))))))))))))))) Mutta kummasti niitä nollia ilmestyy kuukausittain säästötilille, kun ei ole lapsia elätettävänä eikä maksettavana lainaa Älvsby-omakotitalosta tai VAG-konsernin farmariautosta :))))))
Kai sä Peris tajuat että tuo 12 euroa tunnissa tekee normaaleilla työajoilla kuukaudessa alle 2000 euroa, joka on selvästi vähemmän kuin kokopäivätöissä käyvien suomalaisten keskipalkka?
valot_ kirjoitti:
Kai sä Peris tajuat että tuo 12 euroa tunnissa tekee normaaleilla työajoilla kuukaudessa alle 2000 euroa, joka on selvästi vähemmän kuin kokopäivätöissä käyvien suomalaisten keskipalkka?
Riippuu varmaan ammattialasta. Mutta en usko ammattikoulutasoisten ammattien edustajien tienaavan kovinkaan paljoa enempää, kun se mun12euroa tunnissa ja osa varmaan tienaa vieläkin vähemmän.
Suomalaisten keskipalkan keskiarvoa nostavat tietenkin kaikki johtoportaan edustajat, toimihenkilöt ja insinöörit, kuten Liljanlaakson Timppa:))))))))))))))
Tolla 12euron tuntipalkalla pääsee helposti kolmeen tonniin kuussa, jos tekee paljon ilta- yö- ja pyhävuoroja ja tietenkin myös töitä enemmän kun sen 40tuntia/viikko.
Ja tietenkin yliopisto.
- turhakekko
Onhan noita menestyneitäkin amislaisia esim. moni julkkiskokki on käynyt amispohjaisen kokkilinjan, hankkinut osaamista ja perustanut myöhemmin ravintoloita.
Rakennusalan ammattilaiset tahkoaa ihan mukavaa palkkaa varsinkin jos tekevät urakkahommaa ja viinankäyttö on hallinnassa. Autopuolellakin pääsee reippaasti yli 3000 euron kuukausipalkoille, kun on osaamista ja pääsee tekemään hommia muualle kuin jonnekin hikiselle nyrkkipajalle. Eräs tuttu opettaa amiksessa raksapuolella ja tekee siinä sivussa oman yrityksen kautta hommia. En tiedä hänen ansiotasoaan, mutta ainakin on sinkkumiehellä auto ja asunto kohdillaan.
Yksi kaveri kävi peruskoulupohjaisen merkonomilinjan, teki pari vuotta kirjanpitäjänä hommia, opiskeli työn ohessa tradenomiksi ammattikorkeassa ja tekee nyt töitä controllerina eli vetää yli 5000 euroa kuukaudessa.
Nykyään ei ole todellakaan pakko käydä lukiota menestyäkseen eikä korkeakoulututkintokaan ole automaattinen tie hyville ansioille. Edelleen on korkeakoulututkintoa vaativia ammatteja kuten luokanopettaja ja kirjastohoitaja, joissa palkka jää jopa alle 3000 euron.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808522724667Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään933491Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka252746Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv592325Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?982212TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain921509Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään281319- 411306
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli741266- 63898