Että tällainen testi.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005458590.html
Tulos, josta olen erittäin ylpeä.
"Olet tätikielen mestari!
Olet todellakin elänyt sen ajan, kun puhelinnumero vielä pyöritettiin ja tekstitiedostot tallennettiin lerpulle ja sitten korpulle. Kuulut ehkä jopa siihen sukupolveen, jossa isäsi elämäntehtävä oli suojella koslaansa ja grammariaan. Sinulla ei ehkä ole hajuakaan, mitä ramu ja nälä tarkoittavat, mutta 70-, 80- ja 90-luvun sanat sekä niiden merkitykset hallitset täydellisesti."
Osaatteko "tätikieltä"
68
941
Vastaukset
- jostätilläolismu
Kaikki läpi! Mää ole täti!
t. Mies, 41 v. Olen vähän myös jonne mutta huom. arvasin puolet. Eikä "himmee meno", ole mitään naperokieltä, vaan tätikieltä. Teinitestin tulos.
Tuloksesi: 14 / 20
Olet ebin!
"Olet nuorisolainen AF! Ainakin henkinen ikäsi sijoittuu siis teinivuosien paikkeille – epäily herää, ettet ihan vanha ole muutenkaan. Tunnet vaikeuksitta erikoisimmatkin nuorisosanat, etkä hämmenny, vaikka joku kadulla huikkaisi sinulle "bro!""
https://www.is.fi/perhe/art-2000005183461.html- hauskatesti
Yllättävästi 15/20, eli ei mikään täti-ihminen.
Olen tätikielen mestari.. :D
Tätien kielestä joku xxx-kamera oli vieras, mutta teinikielestä vain 17/20 oikein.
- flowersreally
Jaoit sitte taas törkeyksiä.
- Pillujen--asiantuntija
Olen tätikielen mestari, sain kaikki oikein. Eipä nuo niin vaikea kysymyksiä olleet.
- ylilautalainenjonne
tosi ebin testi
Kaaraa kannattaa vielä suojella, mutta että koslaa? Sellainen on pelkkä ruoska autoksi.
Irtisanoudun tästä testistä :'DWwuwuw kirjoitti:
Entäs kiesit, tai kärry? Bilikka.
Ja kotsa on lätsä.Kiesi on vähän fiinimpi auto. Kärry laitetaan auton perään ja bilikalla maksaisin ostokseni... :D
Jos oma kottero ei käynnisty aamulla, tilaan pirssin. Aamusella on jo niin vilakkaa, että pitää laittaa myssy päähän ja tumput käsiin. Paksu palttoo pitää lämpimänä vihurista huolimatta.
- flowersreally
Testin nimi on sukupuolilingvistisesti värittynyt enkä näin ollen periaatteisiini vedoten voi testiin osallistua.
Ehdotankin, että testin (ja kaikkien vastaavien testien) nimet tulee uudelleenarvioida ja muuttaa sukupuolilingvistisesti tasa-arvoisiksi samalla lailla kuin äitiyspakkauksen nimikin on uudelleenarvioitavaksi ja muutettavaksi esitetty.
Näiden tasa-arvoloukkausten on jo aika loppua.- ESlaittaapärisee
patriarkaatti servattu 100-0
legit Minustakin olisi kivempi tehdä testejä esim. www.meihmiset.fi sivustolla. Niiden shaming language kun on armotonta, joiden mielestä Me Naiset-lehti ei olekaan kaikille.
scrg kirjoitti:
Minustakin olisi kivempi tehdä testejä esim. www.meihmiset.fi sivustolla. Niiden shaming language kun on armotonta, joiden mielestä Me Naiset-lehti ei olekaan kaikille.
meihmiset olettaisi, että kaikki sivulla kävijät ovat ihmisiä. Törkeää humansplainausta.
mehenkilöt.fi olisi parempi.- flowersreally
Mites meoletetut.fi?
(jotka puhumme oletettuakieltä, oletettujaihmisiä (vaikkei kaikki kuitenkaan olisi) ja vaikka luulisi, niin kaikki oletetut eivät oletettuakieltäkään ymmärtäisi)
johan alkoi olettaa .fi-pääte lienee rasistinen. Jätetään se pois. Paras on pelkkä me [mi:].
Sellainen ääni, jota voi inistä kun olettaa nurkassa ja ahdistaa...- flowersreally
metoo
flowersreally kirjoitti:
metoo
Maista lähimpänä olisi Tongan http://www.me.to/ mutta sehän on jo käytössä. Samoin Polynesiasta löytyvä http://www.me.nu/ kuten myös www.me.net
Jos ääniä kuuluu niin Luxemburgin me.lu voisi sopia. Myös Unkarin me.hu olisi hauska.Mehukatri kirjoitti:
.fi-pääte lienee rasistinen. Jätetään se pois. Paras on pelkkä me [mi:].
Sellainen ääni, jota voi inistä kun olettaa nurkassa ja ahdistaa...Jos tuo [mi:] äänneasu hyväksytään, niin sopivan neutraali varmaan olisi Espanjan mi.es
flowersreally kirjoitti:
Mites meoletetut.fi?
(jotka puhumme oletettuakieltä, oletettujaihmisiä (vaikkei kaikki kuitenkaan olisi) ja vaikka luulisi, niin kaikki oletetut eivät oletettuakieltäkään ymmärtäisi)
johan alkoi olettaaJoo, siis vissiin viesti "Me.fi", poistetaan automaattisesti, kun on niin lyhyt ja viittaa pelkkään linkitykseen.
- 12121212121212
Mehukatri kirjoitti:
tasa-arvolevel over 9000
ownasit ketjun
ggtriggered
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/953/592/317.jpg
- Nuorisokieltä
Mainioita kommentteja, kiitos tästä! :D
- drinkES4eva
joo, ebin lanka
jonnepointsit 4/5
No mestari olin, mutta missä ne tulokset näkyi? En löytänyt.
Vaikka ei se mikään yllätys ollut, että puhun tätikieltä. Olenhan itsekin setä.Wwuwuw kirjoitti:
Tottakai setien pitää osata tädinkieltä, kun pitäähän isienkin osata äidinkieltä.
Joo, mutta en ymmärrä miks pitäis ymmärtää ruåtsinkieltä...ne vois luhnakkeet oppia suomen ymmärtämään, en mä ainakaan halua niin tyhmänkuuloista joijotusta opetellla...
Dissident kirjoitti:
Joo, mutta en ymmärrä miks pitäis ymmärtää ruåtsinkieltä...ne vois luhnakkeet oppia suomen ymmärtämään, en mä ainakaan halua niin tyhmänkuuloista joijotusta opetellla...
Suomessa opetetaankin suomenruotsia. Mycket bra, eller så? Nej, det är inte. Och nu jag har unt i magen, ja muuta paskåå.
Wwuwuw kirjoitti:
Suomessa opetetaankin suomenruotsia. Mycket bra, eller så? Nej, det är inte. Och nu jag har unt i magen, ja muuta paskåå.
Jag inte talar på en Svenska! Sillä pärjää....
Kyllä mä vähän laittaisin tuonkin kielen valinnaiseks ja lisäisin pesäpalloo....
Tänään sit aloitin uudelleen jahdin... Ei tullunna mitään siitä naikkosesta...
Mietin aikani ja tulin päätökseen, että mähän en mitään kaveria tartte, eikä siitä muuhun tuntunut olevan... Ei jatkoon....
Mut eilen ostin metsurinvermeet! Kohta muuten lähtee!
https://youtu.be/R2PdLBaq5CADissident kirjoitti:
Jag inte talar på en Svenska! Sillä pärjää....
Kyllä mä vähän laittaisin tuonkin kielen valinnaiseks ja lisäisin pesäpalloo....
Tänään sit aloitin uudelleen jahdin... Ei tullunna mitään siitä naikkosesta...
Mietin aikani ja tulin päätökseen, että mähän en mitään kaveria tartte, eikä siitä muuhun tuntunut olevan... Ei jatkoon....
Mut eilen ostin metsurinvermeet! Kohta muuten lähtee!
https://youtu.be/R2PdLBaq5CANo niin, nyt on taas aikaa ja energiaa vetästä koko tontti sileeks ja kääntää maat ja mannut kerran pari nurin. Ja sama alusta naapurin pihalla.
Wwuwuw kirjoitti:
No niin, nyt on taas aikaa ja energiaa vetästä koko tontti sileeks ja kääntää maat ja mannut kerran pari nurin. Ja sama alusta naapurin pihalla.
No alkulämmittelen siihen vaahterasta jääneeseen rankakasaan... Sit pitää etsiä pystymetsää kyllä, omalla tontilla ei oo enää kuin omppupuita ja sen verta tuoreita pari, ettei saahaa tarvia ja vanha kai kaatuu kohta itestään.
Kyllä hevonkuusikkoon meinaan suunnata agren... Pitäis vaan joku metsänkäyttöilmoitus tehdä ja kaupat jonkun metsäyhtiön kanssa...typeriä paperihommia... mutta pitää viikonloppuna laitella muutakin kalustoo kuntoon. Traktoriin ketjut ja sen sellaista.
Mut on tyttömäinen olo....Dissident kirjoitti:
No alkulämmittelen siihen vaahterasta jääneeseen rankakasaan... Sit pitää etsiä pystymetsää kyllä, omalla tontilla ei oo enää kuin omppupuita ja sen verta tuoreita pari, ettei saahaa tarvia ja vanha kai kaatuu kohta itestään.
Kyllä hevonkuusikkoon meinaan suunnata agren... Pitäis vaan joku metsänkäyttöilmoitus tehdä ja kaupat jonkun metsäyhtiön kanssa...typeriä paperihommia... mutta pitää viikonloppuna laitella muutakin kalustoo kuntoon. Traktoriin ketjut ja sen sellaista.
Mut on tyttömäinen olo....Laitat sitten vaikka essun päällä ja vähän huulipunaa, niin on sopiva sisäinen sukupuolibalanssi.
Wwuwuw kirjoitti:
Laitat sitten vaikka essun päällä ja vähän huulipunaa, niin on sopiva sisäinen sukupuolibalanssi.
Niin, sä oot kehän sisältä, ettet tiedä mitä tyttömäinen fiilis on...se on sellainen sama, kun uimahallissa tulet saunaosastolta ja mietit pikkutyttönä, että mihin liukumäkeen ensin....ei saa juosta, mutta kiire...suusta pääsee väkisin se ihihiii... se on tyttömäinen olo.
Dissident kirjoitti:
Niin, sä oot kehän sisältä, ettet tiedä mitä tyttömäinen fiilis on...se on sellainen sama, kun uimahallissa tulet saunaosastolta ja mietit pikkutyttönä, että mihin liukumäkeen ensin....ei saa juosta, mutta kiire...suusta pääsee väkisin se ihihiii... se on tyttömäinen olo.
No höhöhöö..
Teepä jotain näin hienoa
https://youtu.be/TsAFWWdwUjMDissident kirjoitti:
Mut on tyttömäinen olo....Sahat maksavat (laatupuusta) parempaa hintaa, kannattaa myydä ensisijaisesti sinne suuntaan :P
Ja taimitarhoilla on siemenpulaa, kun nämä meidän siemenpuumetsiköt eivät oikein tuota.
Tyttöilyyn kannattaa ottaa sokeri-kukkas-inkivääri-kanelikuuri?? Tai no sokeria ainakin. Onko siellä lunta, pienen lumiukon tekeminen voisi auttaa? No mutta, tee mitä teet, ettet tikahdu :'DDissident kirjoitti:
Löysinhän mä susta kuvankin
https://i.imgur.com/U2cjbDWr.jpgWwuwuw kirjoitti:
No höhöhöö..
Teepä jotain näin hienoa
https://youtu.be/TsAFWWdwUjMKokeilen ensin kaataa puut niin, ettei ne kaadu toisiensa päälle... Ja telomatta itseäni tietty... Vaikka oon mä niitä kaadellut jo. Eiköhän se siitä...
Mehukatri kirjoitti:
Sahat maksavat (laatupuusta) parempaa hintaa, kannattaa myydä ensisijaisesti sinne suuntaan :P
Ja taimitarhoilla on siemenpulaa, kun nämä meidän siemenpuumetsiköt eivät oikein tuota.
Tyttöilyyn kannattaa ottaa sokeri-kukkas-inkivääri-kanelikuuri?? Tai no sokeria ainakin. Onko siellä lunta, pienen lumiukon tekeminen voisi auttaa? No mutta, tee mitä teet, ettet tikahdu :'DNo varmaan maksasivatkin, mutta se on vielä niin pientä parikytvuotista puuta ja tiheään kasvanutta. Ois pitänyt tehdä jo tuo homma vuosia sitten.
No voishan niitä koittaa saada käpyjäkin talteen...Kaippa ne niistäkin jotain maksaa...hyvä pointti...
No onneks mulla on se rankakasa, mihin voin päryyttää sahaa...ja sit ois yks pellonlaitakin tyhjennettävä puusta.... Mutta koitan nyt töissä jotenkin pitää pintani, etten alkais intoilee mitään...ja pakkasen puolella on, että korkeentaan vois vetkuttaa lumienkelin tuonne lumeen....joku 5 cm ois...Dissident kirjoitti:
No varmaan maksasivatkin, mutta se on vielä niin pientä parikytvuotista puuta ja tiheään kasvanutta. Ois pitänyt tehdä jo tuo homma vuosia sitten.
No voishan niitä koittaa saada käpyjäkin talteen...Kaippa ne niistäkin jotain maksaa...hyvä pointti...
No onneks mulla on se rankakasa, mihin voin päryyttää sahaa...ja sit ois yks pellonlaitakin tyhjennettävä puusta.... Mutta koitan nyt töissä jotenkin pitää pintani, etten alkais intoilee mitään...ja pakkasen puolella on, että korkeentaan vois vetkuttaa lumienkelin tuonne lumeen....joku 5 cm ois...Aa, no sitte...
Voihan tuota kokeilla, jos saanto on edes kohtuullinen.
Lumienkelin vetkutus kuulostaa mainiolta :DMehukatri kirjoitti:
Aa, no sitte...
Voihan tuota kokeilla, jos saanto on edes kohtuullinen.
Lumienkelin vetkutus kuulostaa mainiolta :DJep. Mä jo sielujen silmin mietin, että miten saan ekat ees kaadettua... varmaan pitää vetää alakautta pois. heh sen verran tiheää metsikköä...
Niin, pitää kysästä...latvoista voi olla helppo kerätä tuoreeltaan, kun ne on maassa.
No kyllähän se ois ja kaikki muukin lumipeuhaaminen, mutta pitänee odotella enemmän lunta ja lapset ottaa alibiks...muutenhan ne vie Niuvaan....Että tällänen vetkuttelija löyvettiin hangesta... ja nyt lähetään hakemaan Pieksämäeltä yks Napoleon...
- Täti82
En koskaan ole ajatellut, että monipuolisen sanavaraston käyttäminen olisi "tätikieltä".
Toisaalta, mitäpä minä tiedän, en ymmärrä alkuunkaan nykynuorison ilmaisuja.Jaaa, joo, eee, äääh, mmmm, niin, noniiin, öh, puh, huhhuh. hoijaaa, nälkä, zzzzz
Setäkieltä. 🤣Wwuwuw kirjoitti:
Jaaa, joo, eee, äääh, mmmm, niin, noniiin, öh, puh, huhhuh. hoijaaa, nälkä, zzzzz
Setäkieltä. 🤣Plääh....Menes nyt siitä...eessä jakkaroittelet...puusilmä (seepraasuisille)...vtun maalaistollo! (hidastelija edessä)....oispa kaljaa...mistä näitä tölkkejä putoo?...Taas talvi....taas kevät...oispa kesä...taas syksy...taas kaalilaatikkoo....taas makaroonilaatikkoo....milloin mureketta?....miks minä aina?...miks en minä ikinä?...käänny....eiku toisinpäin....Olitko sä muka jo noinpäin...
Dissident kirjoitti:
Plääh....Menes nyt siitä...eessä jakkaroittelet...puusilmä (seepraasuisille)...vtun maalaistollo! (hidastelija edessä)....oispa kaljaa...mistä näitä tölkkejä putoo?...Taas talvi....taas kevät...oispa kesä...taas syksy...taas kaalilaatikkoo....taas makaroonilaatikkoo....milloin mureketta?....miks minä aina?...miks en minä ikinä?...käänny....eiku toisinpäin....Olitko sä muka jo noinpäin...
🤣
Sitten on vielä tietysti tämä ätmikieli..Wwuwuw kirjoitti:
🤣
Sitten on vielä tietysti tämä ätmikieli..Jep. Jännämies potki naista, jännämies ei potkinut edes naista, jännämies hyppää, jännämies seisoo, jännämies sai naisen, jännämies antoi naiselle pakit, mutta ne oli tyhjät työkaluista...Jännämies nukkuu, jännämies hereillä, jännämies edestä, jännämies takaa, tässä jännämies heiluttaa vasemman jalan pottuvarvasta, tässä jännämies makaa....
- VihdoinkinVapaa
Voi Enkeleiden kiitos tästä testistä!
Minä itse teetin tämän testin aviomiehelläni ja hän testin mukaan osasi täydellisesti tätikieltä eli oli kaapitransseksuaali! Pistin valehtelevaksi paljastuneen homomiehen ulos kodistani ja nyt on eropaperit tulilla! Minusta näitä testejä tulisi olla enemmän että voimme selvittää mitää liikkuu miesten pään sisässä, eli salaako mies vaimoltaan sitä että tykkää pukeutua korkkareihin ja hameeseen! Tämä ex-mieheni on myös katsomieni horoskooppien mukaan pettänyt minua useasti , katsoin vielä tarot-korteista että todennäköisesti miesten kanssa joten koen tämän päätöksen sisimmissäni oikeana ja saan olla vihdoinkin taas vapaa itsetietoinen nainen! tätikielen mestari täälläkin,käheetä ;D
Tätikielen mestari minäkin
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396885
- 323888
- 453270
- 342834
- 162652
- 372228
- 162176
- 342040
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482027- 341920