Opel astra 1.6 8v

astra8v

Mikäs mahtaa olla opelin 8-venttiiliseen paras öljy jota ei joisi niin herkästi? Tällä hetkellä 5w40 öljyt moottorissa ja sitä syö noin mittatikullisen 1500 kilometrissä? Onko se tikun min/max väli 0.5l vaiko 1.0l? Autolla kilometrejä tällä hetkellä vajaa 200tkm. Ei nakuttele tai mitään ääniä kuulu moottorista.

9

1371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HAstraanVaihdatin

      Venttiilinvarren tiivistekumit ovat kovettuneet ja päästävät öljyä turhan paljon läpi.
      Karstoittaa pikkuhiljaa koneen ja ongelmat eivät poistu öljyllä vaan tiivisteiden vaihdolla.
      Aikaa menee ehkä 6 tuntia jos teet itse. Ohjeet löytyy netistä jos on kalut ja paikka missä tehdä.
      Neuvoa löytyy vaikka täältä:
      https://www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=99993

    • Astra8v

      Kumit ovat vaihdettu noin 2tkm sitten

      • HAstraanVaihdatin

        Tiivistekumien vaihto ei ole mennyt putkeet - tai öljyrenkaat ovat jumissa. Jos öljyrenkaat ovat jumissa pitäisi näkyä myös puristuksissa. Venttiilinvarren tiivisteongelmat näkyvät yleensä startissa sinisenä savuna....

        Oma jo vaihtoon (186.000km) mennet G sarjan astra vei noin litran /10.000km - ei tehty mitään koko aikana öljyn viemisen tai viemättömyyden takia.
        H sarjalainen söi hieman liikaa ja kumit vaihdettiin noin 150.000km kohdalla, sen jälkeen vei öljyä max litran / 10.000km. Ennen vaihtoa vei noin litran / 2000km.

        Nykyinen K-sarjalainen vie noin litran /15.000km
        Bensakoneita kaikki.


    • Uskomaton öljynkulutus. Minulla on ollut 1,6 8-v Astrat F ja G. F:llä ajoin 290 000 km ilman tarvetta huoltojen välissä lisätä öljyä. G samalla moottorilla 190 000 km, ei koskaan öljyn lisäystarvetta.

      • kakkimuna

        Vai ei vie öljyä, kaikki vivat nauttii sitä!


      • farfarfar

        Täällä sama juttu. Ihmettelen aina noita öljynkulutuslukuja. Olen ajellut F-sarjan opelilla vuodesta 2000 noin 200000km enkä ole koskaan lisännyt öljyä vaihtojen välillä Öljyt olen vaihtanut 10-15000 välein.


    • Mokallakomokasin

      Jostain lukaisin Opelin vielä sallivan 0,6L öljynkulutuksen 1000km:llä ilman mitään kummempia toimenpiteitä. Olisiko tarkoituksellisesti ky. moottori tehty kuin Tojonkin myllyt,hieman laajemmilla toleransseilla,mene ja tiedä tuota sitten!

    • Astra8v

      Mitäs öljyä ootte käyttänyt? Tällä hetkellä fixuksen 5w40 moottorissa, tiedä sitten vaikuttaako eri öljyt sitten kulutukseen?

    • onhansevähäKallista

      kannattaa kokeilla valvolinen öljyjä monilla öljyn syöminen loppunut siihen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe