Ovatko esim. Valtakunta, LinerT2, Pujottelija, lihavatipunen, dissident (ex-kaappi), mylmyrri, kaisanoasaa (ätmi), Teknodonna, nuuskamuikkunen, modelli ja muut palstan sankarit käyneet jo antamassa äänensä kansalaisaloitteeseen?
Harmaaritari on tietääkseni jo äänestänyt, ja Peris on sen verran sekava tyyppi, ettei kannata edes kysellä.
Kuka ei ole äänestänyt aktiivimallin poistamisesta
51
274
Vastaukset
- Kaisanoasaa
Oon minä antanut ääneni. Eihän ätmi voi töihin mennä jos ei saa seksiä naisilta. Hallitus ei ajattele yhtään naisettomia miehiä tässä maassa. Ei se paljon motivoi tehdä töitä jos ei saa pilluakaan koskaan.
- bvb6565bnvbvn
Sun tyyppisten ihmisten takia en.
- nuolkaavainnäppejänne
En ole antanut ääntäni.
Onneksi tuo aktiivimalli pysyy. Kansanedustajat joutuvat ottamaan sen tarkasteluun, he eivät joudu tekemään sille mitään mikä on hieno ässä päättäjien hihassa. .. Toki olen antanut.. En mä mikään Lahtari Sentäs Ole.. Enkä niiren Kätyri.. TorppariAika meni jo.. Joillakin on Näemmä päässyt unohtumaan, miten viimeks kävi.. ;P
.. Kohta voi sattua meinaa.. ;D
https://www.youtube.com/watch?v=oocyazOqIL0- misspönttöuuni
Ätmi olet :)
".. Toki olen antanut.. En mä mikään Lahtari Sentäs Ole.. Enkä niiren Kätyri.. TorppariAika meni jo.. Joillakin on Näemmä päässyt unohtumaan, miten viimeks kävi.. ;P"
Vaikka et ole lahtari niin suojeluskuntien päällystöopiston seuraajan eli RUK:n olet kumminkin käynyt. Kunnioittettavasti olet systeemissä mukana? Itse en osaa sanoa aktiivimalliin kantaa, sillä ei tällä hetkellä opiskelijana koske. Sen sijaan saattaa koskea yhtä ystävääni eli olen vähän huolissani siitä. että mitä byrokratiaa hän joutuu kokemaan. Nyt hänellä on ihan tarpeeksi harmia byrokratian kanssa siitä, että omistaa metsää paljon, on yliopistossa tohtoriopiskelija ja kaiken lisäksi tällä hetkellä ei ole vielä päässyt tutkimusapurahojen pariin, kun sai jatko-opiskeluoikeuden vasta vastoittain. Minusta tuntuu siltä, että hän taitaa olla jonkinlainen väliinputooja? Aktiivinen malli koskee myös häntä, joka on samalla metsänomistaja että noussut torpasta tiedontielle yliopiston akateemisia hattuja hakien?Faith.Hope.Love kirjoitti:
".. Toki olen antanut.. En mä mikään Lahtari Sentäs Ole.. Enkä niiren Kätyri.. TorppariAika meni jo.. Joillakin on Näemmä päässyt unohtumaan, miten viimeks kävi.. ;P"
Vaikka et ole lahtari niin suojeluskuntien päällystöopiston seuraajan eli RUK:n olet kumminkin käynyt. Kunnioittettavasti olet systeemissä mukana? Itse en osaa sanoa aktiivimalliin kantaa, sillä ei tällä hetkellä opiskelijana koske. Sen sijaan saattaa koskea yhtä ystävääni eli olen vähän huolissani siitä. että mitä byrokratiaa hän joutuu kokemaan. Nyt hänellä on ihan tarpeeksi harmia byrokratian kanssa siitä, että omistaa metsää paljon, on yliopistossa tohtoriopiskelija ja kaiken lisäksi tällä hetkellä ei ole vielä päässyt tutkimusapurahojen pariin, kun sai jatko-opiskeluoikeuden vasta vastoittain. Minusta tuntuu siltä, että hän taitaa olla jonkinlainen väliinputooja? Aktiivinen malli koskee myös häntä, joka on samalla metsänomistaja että noussut torpasta tiedontielle yliopiston akateemisia hattuja hakien?.. Ööhh.. Vetelet taas Outoja Viivoja Kaavioon.. ;D
.. Ei RUK ole mikään LahtariOppilaitos.. ;D- njhbmk
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Ööhh.. Vetelet taas Outoja Viivoja Kaavioon.. ;D
.. Ei RUK ole mikään LahtariOppilaitos.. ;DNo mikäs se sitten on?
Sitä vartenhan kommunistitkin aikoinaan sen kävi, että osaavat seuraavassa kapinassa paremmin lahdata, kuin edellisessä. njhbmk kirjoitti:
No mikäs se sitten on?
Sitä vartenhan kommunistitkin aikoinaan sen kävi, että osaavat seuraavassa kapinassa paremmin lahdata, kuin edellisessä... VoeVeljet MitTuubaa.. ;D
.. Mieti sitä sitten.. Mulle se oli yksi MukavaPaikka ElämänPolkuni Varrella, josta jäi paljon hyviä muistoja.. Siellä koeteltiin kaikkia mahdollisia asioita, joita voi koetella.. TodAmmattitaitoisesti.. Opiskeltiin Johtamista.. Nautittiin TaisteluToverien Rautaisesta Yhteistyöstä jne.. ;P
.. Mut joo.. SilkkaaSilkkoa nuo Trollailut nyt.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Ööhh.. Vetelet taas Outoja Viivoja Kaavioon.. ;D
.. Ei RUK ole mikään LahtariOppilaitos.. ;D".. Ööhh.. Vetelet taas Outoja Viivoja Kaavioon.. ;D
.. Ei RUK ole mikään LahtariOppilaitos.. ;D "
Suojeluskuntalaiset upseerit olivat sisällissodan aikana ja vähän jälkeenkin "lahtareita". Heidän oppilaitoksensa pohjilta luotiin RUK. Ei se täysin tuulesta temmattu ole nimitys ole ja sitäpaitsi sinä sen aloitit . Yritin osoittaa vain sen, että olet järjestelmän osa ja mahdollisesti olet ollut ihan työllistetty pitkät ajat tämän RUK:n jälkeen, joten et ole ollut mikään syrjääntynyt ätmi, vaikka jotkut haluaisivat joukun jatkeena jotain sopivaa liittää omien mielipiteittensä mukaan?
Minultakin armeijassa jokseenkin ensimmäinen kysymys kapteeniltani oli se, että "sinähän menet RUK:hon?". Papereitten perusteella oli kuulema valiosotilas, mutta ei se sitten oikeastaan napannut tai ollut enää mahdollista aseettomanaana sotilaana.
Hyvää päivän jatkoa Sinulle! :)- misspönttöuuni
misspönttöuuni kirjoitti:
Ätmi olet :)
Kuulepa sinä nyt toisen nimellä kirjoittaja. Seurailin tässä iltapäivällä palstaa, ja susta on varmaan tosi hauskaa käyttää toisen nimimerkkiä? Mut minkäs minä sille teen ettei kaverilla riitä mielikuvitus keksimään omaa?
Joten jos tuolla "misspönttöuunilla" täällä joku epämääräisesti hilluu, niin minä se en ole. Huvinsa kullakin.
Nuuska mikään "ätmi" ole (mikä se edes on?) -hää o Dj ;)
Aijai, joku on vaan nyt kateellinen, mutta kenelle? :D Faith.Hope.Love kirjoitti:
".. Ööhh.. Vetelet taas Outoja Viivoja Kaavioon.. ;D
.. Ei RUK ole mikään LahtariOppilaitos.. ;D "
Suojeluskuntalaiset upseerit olivat sisällissodan aikana ja vähän jälkeenkin "lahtareita". Heidän oppilaitoksensa pohjilta luotiin RUK. Ei se täysin tuulesta temmattu ole nimitys ole ja sitäpaitsi sinä sen aloitit . Yritin osoittaa vain sen, että olet järjestelmän osa ja mahdollisesti olet ollut ihan työllistetty pitkät ajat tämän RUK:n jälkeen, joten et ole ollut mikään syrjääntynyt ätmi, vaikka jotkut haluaisivat joukun jatkeena jotain sopivaa liittää omien mielipiteittensä mukaan?
Minultakin armeijassa jokseenkin ensimmäinen kysymys kapteeniltani oli se, että "sinähän menet RUK:hon?". Papereitten perusteella oli kuulema valiosotilas, mutta ei se sitten oikeastaan napannut tai ollut enää mahdollista aseettomanaana sotilaana.
Hyvää päivän jatkoa Sinulle! :).. Noh, Yritys se on Huonokin.. ;D
.. Mut.. Eihhhh.. Onnistu nyt.. ;P
.. Enkä Mä sinne ollut AlunPerin menossa.. Mut.. Kolmannella "puhuttelu" kerralla suostuin, kun kauniisti pyydettiin ja vakuuteltiin.. Ja Kaikki mun VastaArgumentit jne. kumottiin.. ;D.. Ja kyllä kannatti.. Oli Ilo olla Väärässä.. =).. Hieno Paikka, Henki ja Porukka.. ;P
.. IllanJatkoja myös Sulle.. Ja lopetetaas tää nyt tähän.. ;Pmisspönttöuuni kirjoitti:
Kuulepa sinä nyt toisen nimellä kirjoittaja. Seurailin tässä iltapäivällä palstaa, ja susta on varmaan tosi hauskaa käyttää toisen nimimerkkiä? Mut minkäs minä sille teen ettei kaverilla riitä mielikuvitus keksimään omaa?
Joten jos tuolla "misspönttöuunilla" täällä joku epämääräisesti hilluu, niin minä se en ole. Huvinsa kullakin.
Nuuska mikään "ätmi" ole (mikä se edes on?) -hää o Dj ;)
Aijai, joku on vaan nyt kateellinen, mutta kenelle? :D"Nuuska mikään "ätmi" ole (mikä se edes on?) -hää o Dj ;)"
Ätmi eli atm on alemmantasonmies, mitä nuuska ei luonnollisesti ole, sillä hänhän on käynyt esimerkiksi armeijassa RUK:n eli Reserviupeseerikoulun ja on näin sotilasarvoltaan ainakin vänrikki. Vänrikki on pikemminkin ylemmäntasonmies eli ytm? Minun mielestäni nämä joittenkin tänne keksimmät termit ovat täyttä höpön höpöä?NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Noh, Yritys se on Huonokin.. ;D
.. Mut.. Eihhhh.. Onnistu nyt.. ;P
.. Enkä Mä sinne ollut AlunPerin menossa.. Mut.. Kolmannella "puhuttelu" kerralla suostuin, kun kauniisti pyydettiin ja vakuuteltiin.. Ja Kaikki mun VastaArgumentit jne. kumottiin.. ;D.. Ja kyllä kannatti.. Oli Ilo olla Väärässä.. =).. Hieno Paikka, Henki ja Porukka.. ;P
.. IllanJatkoja myös Sulle.. Ja lopetetaas tää nyt tähän.. ;PKyllä mä arvasin, että olet sen koulun käynyt. RUK:n.
Saatatpa vaikka olla väRnikki ;D
Ainoa, joka on uskaltanut käyttää minuakin kohtaan käskymuotoa. Kyllä siinä taustat äkkiä paljastuu (nauraa hyrisee) :D Ja se sitaattikin tuolla aiemmin oli jostain armeijaleffasta. Kyyllä.
Pidä kuule tuo oma linjasi. Hienoa.
https://www.youtube.com/watch?v=dQsBxA2CcFcmisspönttöuuni kirjoitti:
Kyllä mä arvasin, että olet sen koulun käynyt. RUK:n.
Saatatpa vaikka olla väRnikki ;D
Ainoa, joka on uskaltanut käyttää minuakin kohtaan käskymuotoa. Kyllä siinä taustat äkkiä paljastuu (nauraa hyrisee) :D Ja se sitaattikin tuolla aiemmin oli jostain armeijaleffasta. Kyyllä.
Pidä kuule tuo oma linjasi. Hienoa.
https://www.youtube.com/watch?v=dQsBxA2CcFc.. Et Sä Mitään arvannut.. Lady in Blue.. ;D.. Enkä Mä ole muutenkaan Mikään Komentelija.. Oikeest.. Ainakaan.. Kauheest.. Ja ne on ne Toiset Hemmot siellä intissä, joiden TehtävänKuvaan kuuluu Pitää Kovempaa Ääntä&Mekkalaa.. ;P
.. TodUpseerin Pitäis johtaa Esimerkillään.. Mut.. Joka sakkiin mahtuu kaikenlaista HännänHeiluttajaa.. ;D
.. Sulla jäi näemmä BassoJytkytys Piälle.. Noh, Laitetaan nyt Sit jotain JumpuTust.. On kyllä Aikast YksToikkone Basso.. ;D
Survivor - Eye of the tiger (Ayur Tsyrenov Remix)
https://www.youtube.com/watch?v=bNsD1RMskbA
.. Ei meinaa Montaa Kertaa viitsi Putkeen Jyskyttää.. ;D
- EdesUnissa
Olisin käynyt äänestämässä mutta huomasin että raja on jo ylittynyt. (Oletan että aloittaja tarkoitti hallituksen esitystä 124/2017 ja sen peruvaa kansalaisaloitetta.) Typerä esitys hallitukselta. Maailma ei muutu paremmaksi sillä että työttömät pakotetaan tekemään sopimattomia hakemuksia. Jos olisin itse työtön niin lähettäisin hakemukseni työvoimaministeriöön ja kyselisin löytyisikö sieltä apulaisjohtajan paikkaa ?
Suomi, kuten moni muukin länsimaa on rakennemuutoksen edessä. Töitä ei tule löytymään kaikille. Onko järkevää velvoittaa 300 000 ihmistä tehtailemaan mielikuvituksellisia hakemuksia vain siksi että he olisivat tekevinään jotakin. Mielestäni ei. Laki voi johtaa, ja käytännössä aivan varmasti johtaakin mielivaltaisiin tulkintoihin, kuka on ollut riittävän aktiivinen ja kuka ei. Suomen kansalaisia tulisi kuitenkin kohdella samoin, riippumatta minkä työvoimahallinnon alle he kuuluvat. Jos laskeskelin oikein niin hallituksen esitys tulee aiheuttamaan noin 1,2 miljoonaa pakkohakemusta vuosittain. Se on siis liki 5 tuhatta hakemusta jokaisena työpäivänä.
Toivon että työttömät tajuavat lähettää nuo 5 tuhatta hakemusta päivittäin vaikkapa valtionvarainministeriöön ja hakevat Orpolle avustajaksi. Joka toisen voi sitten lähettää Sipilälle, ja perjantaiset sille kuka niitä sinisiä nyt johtaakaan. Tunareita koko hallitus,.. Sulla on väärä käsitys tuosta jutusta.. Ei Hakemuksien lähettäminen mihinkään riitä.. ;P
.. Koko Uudistuksen idea tuntuu olevan lähinnä se, että saataisiin kupattua työttömiä (Ilmais/orja/riisto työllä) ja yhteiskuntaa (HyvienVeljien&Siskojen KoulutusKurssiTarjonnan kautta) jne.. ;P
"Olisin käynyt äänestämässä mutta huomasin että raja on jo ylittynyt."
.. Tämän "virheen" moni tekee.. Mitä useampi sen allekirjoittaa, niin sitä vaikeampi sitä on ohittaa OlanKohatuksella ja/tai vääristelemällä esim. että vain ne jotka on allekirjoittanut on AktiiviMallia vastaan jne.. ;P
.. Se on pieni vaiva allekirjoittaa se.. Ja sen voi tehdä vaikka ei olisi edes pankkitunnuksia.. Samalla sivulla on ohjeet lomakkeeseen jonka voi lähettää sähköpostitse.. Jos nyt oikein muistan.. ;P- 765
.. Sulla on väärä käsitys tuosta jutusta.. Ei Hakemuksien lähettäminen mihinkään riitä.. ;P
.. Koko Uudistuksen idea tuntuu olevan lähinnä se, että saataisiin kupattua työttömiä (Ilmais/orja/riisto työllä) ja yhteiskuntaa (HyvienVeljien&Siskojen KoulutusKurssiTarjonnan kautta) jne.. ;P
.. Tämän "virheen" moni tekee.. Mitä useampi sen allekirjoittaa, niin sitä vaikeampi sitä on ohittaa OlanKohatuksella ja/tai vääristelemällä esim. että vain ne jotka on allekirjoittanut on AktiiviMallia vastaan jne.. ;P
.. Se on pieni vaiva allekirjoittaa se.. Ja sen voi tehdä vaikka ei olisi edes pankkitunnuksia.. Samalla sivulla on ohjeet lomakkeeseen jonka voi lähettää sähköpostitse.. Jos nyt oikein muistan.. ;PEi sitäenää voi ohittaa. Kun tietty raja on ylitetty, se on pakko ottaa eduskunnassa käsittelyyn. Hallituspuolueilla vain on siellä enemmistö, joten rajan ylityksen jälkeen tulleiden allekirjoitusten valtavalla määrällä ei taida olla sen kummempaa vaikutusta.
- deaktiivi
.. Sulla on väärä käsitys tuosta jutusta.. Ei Hakemuksien lähettäminen mihinkään riitä.. ;P
.. Se on pieni vaiva allekirjoittaa se.. Ja sen voi tehdä vaikka ei olisi edes pankkitunnuksia.. Samalla sivulla on ohjeet lomakkeeseen jonka voi lähettää sähköpostitse.. Jos nyt oikein muistan.. ;PKoko työkokeiluharjoittelutyöllistämiset ei työllistä muita kun viranomaisia. Samaan työhön vaihdetaan kuukauden välein uusi tekijä. Mitähän järkeä,,,,?
9 (?) euron päiväpalkalla pakkotyöllistymisellä ei työttömyys vähene. Vankilan työpajallakin taitaa saada suuremman päiväpalkan JOS haluaa ansaita tupakkarahaa..? Tuttava töissä.
Hölmöä tosiaan osallistumisvelvoitteiset kurssit jonniin joutavista aiheista. Näin toimin työhaastattelussa,,, siis mitä ihmettä? Kuka esittää työhaastattelussa opittuja repliikkejä tai ilmeitä ja kehonkieliä? Teatteria koko työkkärin touhu onkin. Hyödyllisempää olisi järjestää ensiapu, tulityö, työturvallisuus tai vastaavia kursseja mikä on plussaa cv:ssa.
Jospa vaihtaisin alaa ja hakisinkin kansanedustajan avustajaksi. Laittaisin parisataa hakemusta kerralla, jokaiselle oman. Täyttyykö *aktiivimalli*? - 876
deaktiivi kirjoitti:
Koko työkokeiluharjoittelutyöllistämiset ei työllistä muita kun viranomaisia. Samaan työhön vaihdetaan kuukauden välein uusi tekijä. Mitähän järkeä,,,,?
9 (?) euron päiväpalkalla pakkotyöllistymisellä ei työttömyys vähene. Vankilan työpajallakin taitaa saada suuremman päiväpalkan JOS haluaa ansaita tupakkarahaa..? Tuttava töissä.
Hölmöä tosiaan osallistumisvelvoitteiset kurssit jonniin joutavista aiheista. Näin toimin työhaastattelussa,,, siis mitä ihmettä? Kuka esittää työhaastattelussa opittuja repliikkejä tai ilmeitä ja kehonkieliä? Teatteria koko työkkärin touhu onkin. Hyödyllisempää olisi järjestää ensiapu, tulityö, työturvallisuus tai vastaavia kursseja mikä on plussaa cv:ssa.
Jospa vaihtaisin alaa ja hakisinkin kansanedustajan avustajaksi. Laittaisin parisataa hakemusta kerralla, jokaiselle oman. Täyttyykö *aktiivimalli*?Ei täyty.
Pelkkä hakemusten tehtailu ei riitä. Vasta se riittää, jos onnistut saamaan jonkunlaisen työpaikan vähäksi aikaa. - rteryyy
765 kirjoitti:
Ei sitäenää voi ohittaa. Kun tietty raja on ylitetty, se on pakko ottaa eduskunnassa käsittelyyn. Hallituspuolueilla vain on siellä enemmistö, joten rajan ylityksen jälkeen tulleiden allekirjoitusten valtavalla määrällä ei taida olla sen kummempaa vaikutusta.
Veikkaisin, että esimerkiksi kolmesataatuhatta äänestäjää saa vähän kovapintaisemmankin oikeistopopulistin puntin tutisemaan. Kyllä sillä määrällä merkitystä on.
- 765
rteryyy kirjoitti:
Veikkaisin, että esimerkiksi kolmesataatuhatta äänestäjää saa vähän kovapintaisemmankin oikeistopopulistin puntin tutisemaan. Kyllä sillä määrällä merkitystä on.
Se jää nähtäväksi. Toivottavasti.
En tod käy allekirjoittamassa, koska vanha systeemi oli vielä huonompi.
Kannatan periaatteessa kansalaispalkka tyylistä systeemiä, jolloin jokainen voi vapaasti sovittaa elämäntapaansa, elintasoaan ja työn "tarjontaansa" sellaiseksi kuin parhaaksi kokee. Mitään edellytyksiä tällaiseen ei tietenkään ole niin kauan, kun suuri osa kansasta toimii aktiivisesti pitääkseen rajat auki ja maan kansainvälisenä sosiaalitoimistona.- 876
Systeemin korjaaminen vain olisi pitänyt aloittaa kannustinloukkoja poistamalla. Lyhyistä pätkä- ja osa-aikatöistä on aiemmin rangaistu työtöntä. Nyt ruvetaan rankaisemaan, jos niitä ei onnistu itselleen järjestämään.
Niiden tekeminen olisi jo ajat sitten pitänyt tehdä kannattavaksi työttömille. Tai oikeastaan koko systeemiä ei alunperinkään olisi saanut antaa kehittää sellaiseksi, ettei työttömän kannata ottaa vastaan lyhyitä pikkukeikkoja. 876 kirjoitti:
Systeemin korjaaminen vain olisi pitänyt aloittaa kannustinloukkoja poistamalla. Lyhyistä pätkä- ja osa-aikatöistä on aiemmin rangaistu työtöntä. Nyt ruvetaan rankaisemaan, jos niitä ei onnistu itselleen järjestämään.
Niiden tekeminen olisi jo ajat sitten pitänyt tehdä kannattavaksi työttömille. Tai oikeastaan koko systeemiä ei alunperinkään olisi saanut antaa kehittää sellaiseksi, ettei työttömän kannata ottaa vastaan lyhyitä pikkukeikkoja.Tää se ongelma just on. Ja varmaan on jatkossakin. Työtön joutuu tekemään jonkun olemattoman työpätkän ja seuraavan kuukauden on ilman tukia, kun niiden käsittely kestää koska muutos tuloissa. Pahimmassa tapauksessa jää vielä ilman rahaa, kun ylittää eurolla jonkun nimelleisen tulorajan.
Elämäntapatyöttömät on oma lukunsa. He luultavasti ovat jo nyt pienimmällä mahdollisella korvauksella, joten ei edes koske heitä. Tuo uusi malli rokottaa nimenomaan niitä, jotka haluavat tehdä töitä. Pätkät tulevat lisääntymään, koska se on työnantajille nyt kannattavaa, tekijöitä on aina. Ketään ei tarvitse vakinaistaa eikä solmia määräaikaisiakaan työsuhteita. Nollasoppareilla voi pyörittää isoakin lafkaa.LinerT.2 kirjoitti:
Tää se ongelma just on. Ja varmaan on jatkossakin. Työtön joutuu tekemään jonkun olemattoman työpätkän ja seuraavan kuukauden on ilman tukia, kun niiden käsittely kestää koska muutos tuloissa. Pahimmassa tapauksessa jää vielä ilman rahaa, kun ylittää eurolla jonkun nimelleisen tulorajan.
Elämäntapatyöttömät on oma lukunsa. He luultavasti ovat jo nyt pienimmällä mahdollisella korvauksella, joten ei edes koske heitä. Tuo uusi malli rokottaa nimenomaan niitä, jotka haluavat tehdä töitä. Pätkät tulevat lisääntymään, koska se on työnantajille nyt kannattavaa, tekijöitä on aina. Ketään ei tarvitse vakinaistaa eikä solmia määräaikaisiakaan työsuhteita. Nollasoppareilla voi pyörittää isoakin lafkaa.Tuohonhan sillä juuri tähdätään.
876 kirjoitti:
Niiden tekeminen olisi jo ajat sitten pitänyt tehdä kannattavaksi työttömille. Tai oikeastaan koko systeemiä ei alunperinkään olisi saanut antaa kehittää sellaiseksi, ettei työttömän kannata ottaa vastaan lyhyitä pikkukeikkoja.Joo. Pelkkä verotus työttömyysturva ei käsittääkseni vielä tee ylivoimaimaista kannustinloukkua, mutta sitten on ihmisiä joilla tulee kokonaisuuteen mukaan asumistukea, toimeentulotukea, porrastettua päivähoitomaksua, työmatkakulua ym.
Ay-liike voi myös katsoa peiliin. Vuosikymmeniä se on keskittynyt puolustamaan työelämässä niitä, jotka ovat kokoaikaisessa toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa.
Samoin tässä ainakin vuosikymmenen ajan on kuultu kitinää tempputyöllistämisestä ja työvoimahallinnon järjestämistä turhista "leikkiä, laulua ja askartelua aikuisille"-kursseista, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Nyt on hyvää painetta, että työttömiä työnhakijoita aletaan kohtelemaan asiakkaina ja aletaan etsimään keinoja miten oikeasti voisi työllistyä.scrg kirjoitti:
Joo. Pelkkä verotus työttömyysturva ei käsittääkseni vielä tee ylivoimaimaista kannustinloukkua, mutta sitten on ihmisiä joilla tulee kokonaisuuteen mukaan asumistukea, toimeentulotukea, porrastettua päivähoitomaksua, työmatkakulua ym.
Ay-liike voi myös katsoa peiliin. Vuosikymmeniä se on keskittynyt puolustamaan työelämässä niitä, jotka ovat kokoaikaisessa toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa.
Samoin tässä ainakin vuosikymmenen ajan on kuultu kitinää tempputyöllistämisestä ja työvoimahallinnon järjestämistä turhista "leikkiä, laulua ja askartelua aikuisille"-kursseista, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Nyt on hyvää painetta, että työttömiä työnhakijoita aletaan kohtelemaan asiakkaina ja aletaan etsimään keinoja miten oikeasti voisi työllistyä."Nyt on hyvää painetta, että työttömiä työnhakijoita aletaan kohtelemaan asiakkaina ja aletaan etsimään keinoja miten oikeasti voisi työllistyä."
Tuo uusi malli hyödyttää vain työnantajia. Ehkä kunnon yleislakko vois saada positiivista muutosta työnhakijoiden tilanteeseen ;)LinerT.2 kirjoitti:
Tää se ongelma just on. Ja varmaan on jatkossakin. Työtön joutuu tekemään jonkun olemattoman työpätkän ja seuraavan kuukauden on ilman tukia, kun niiden käsittely kestää koska muutos tuloissa. Pahimmassa tapauksessa jää vielä ilman rahaa, kun ylittää eurolla jonkun nimelleisen tulorajan.
Elämäntapatyöttömät on oma lukunsa. He luultavasti ovat jo nyt pienimmällä mahdollisella korvauksella, joten ei edes koske heitä. Tuo uusi malli rokottaa nimenomaan niitä, jotka haluavat tehdä töitä. Pätkät tulevat lisääntymään, koska se on työnantajille nyt kannattavaa, tekijöitä on aina. Ketään ei tarvitse vakinaistaa eikä solmia määräaikaisiakaan työsuhteita. Nollasoppareilla voi pyörittää isoakin lafkaa.Ehdotin jo aiemmin valtion tarjoamaa korotonta pikavippitiliä kaikille, joille nuo kuukausittaiset kymppien ja satasten saapumisten ajoitus on ongelma. Ihmisten nyt yleensäkin olisi hyvä keskittyä elämässään oleelliseen ja jos huomio on siinä milloin joku tuki saapuu tilille niin se on väärässä paikassa. Tuo on merkittävä köyhyyden haittapuoli, että huomio (siis oikeasti iso osa päivittäisistä ajatuksista) on päivittäisessä selviämisessä.
scrg kirjoitti:
Ehdotin jo aiemmin valtion tarjoamaa korotonta pikavippitiliä kaikille, joille nuo kuukausittaiset kymppien ja satasten saapumisten ajoitus on ongelma. Ihmisten nyt yleensäkin olisi hyvä keskittyä elämässään oleelliseen ja jos huomio on siinä milloin joku tuki saapuu tilille niin se on väärässä paikassa. Tuo on merkittävä köyhyyden haittapuoli, että huomio (siis oikeasti iso osa päivittäisistä ajatuksista) on päivittäisessä selviämisessä.
Köyhien kotitalouksien velaksi eläminen ei ole suositeltava vaihtoehto, se vain pahentaa tilannetta. Jos sitä kymppiä tai satasta ei jonkun taulukon tai asetuksen mukaan sitten saakkaan takautuvasti, tilanne muuttuu katastrofiksi.
LinerT.2 kirjoitti:
"Nyt on hyvää painetta, että työttömiä työnhakijoita aletaan kohtelemaan asiakkaina ja aletaan etsimään keinoja miten oikeasti voisi työllistyä."
Tuo uusi malli hyödyttää vain työnantajia. Ehkä kunnon yleislakko vois saada positiivista muutosta työnhakijoiden tilanteeseen ;)Jos asetelma on se, että Suomessa toimivien työnantajien hyöty on pois työntekijöiltä, niin en näe pitemmällä aikavälillä muuta tulevaisuutta kuin että joku tulee ulkoa sanelemaan miten tehdään. Kuten Kreikassa.
Yleislakkoa odotellessa. Mitä kaikkea se koskisi: myös ruokakauppoja, sairaaloita ja infraa vai pysäytetäänkö vain teollisuus ja palvelut?LinerT.2 kirjoitti:
Köyhien kotitalouksien velaksi eläminen ei ole suositeltava vaihtoehto, se vain pahentaa tilannetta. Jos sitä kymppiä tai satasta ei jonkun taulukon tai asetuksen mukaan sitten saakkaan takautuvasti, tilanne muuttuu katastrofiksi.
Kysymyshän on siitä, että vastuuta omasta taloudesta ei ole koskaan opittu ottamaan. Koska on hyvinvointivaltio, joka hoivaa, hoitaa ja niistää nenän. Työttömyyskorvaus 21 päivältä kuukaudessa on saavutettu etu ja shangrila, mutta työttömyyskorvaus 20 päivältä kuukaudelta onkin jo miltei katastrofi.
scrg kirjoitti:
Kysymyshän on siitä, että vastuuta omasta taloudesta ei ole koskaan opittu ottamaan. Koska on hyvinvointivaltio, joka hoivaa, hoitaa ja niistää nenän. Työttömyyskorvaus 21 päivältä kuukaudessa on saavutettu etu ja shangrila, mutta työttömyyskorvaus 20 päivältä kuukaudelta onkin jo miltei katastrofi.
Mä olen maksanut vakuutuksia koko työikäni työttömyyden varalle. Jos siis jäisin työttömäksi, oletan että saan kaikille maksuilleni myös vastinetta. Noiden korvauksien idea on ollut säilyttää elintaso sellaisena, että pystyy mm. maksamaan asuntolainansa huonosta työtilanteesta riippumatta tietyn aikaa. Löytyy niitäkin, jotka on ylimitoittaneet omat rahkeensa hankkimalla 500 000 euron torpan ja pelkästään ylitöiden väheneminen on kauhun paikka. Aina reunoilta löytyy paheksuttavia tapauksia :D Mutta jo ihan tavallista itsestään ja perheestään huolehtivaa työntekijää nykysydeemit ei palvele.
Valtaosa ihmisistä osaa huolehtia itsestään ja taloudestaan. Meillä on kuitenkin tälläkin palstalla hyvä esimerkki joukosta, jolla ei ole elämäntaidot hallinnassa. Pitäiskö sellaiset jättää oman onnensa nojaan? Niin kauan kuin ihmisillä on asiat edes joten kuten kunnossa, me "parempiosaiset" saadaan nauttia yhteiskuntarauhasta. Jos ajatellaan tilannetta, että osalle ihmisistä tulee tilanne ettei mistään saa toimeentuloa, niin voit olla varma että elämässä roikutaan vaikka sitten rikoksia tekemällä. Vielä täällä on turvallista elää, toivottavasti tulevinakin vuosina.
Tästä vois helposti johdattaa keskustelun myös mun lempiaiheisiin, liian korkeaan hekilökohtaiseen elintasoon jne... Mutta antaa nyt olla.LinerT.2 kirjoitti:
Mä olen maksanut vakuutuksia koko työikäni työttömyyden varalle. Jos siis jäisin työttömäksi, oletan että saan kaikille maksuilleni myös vastinetta. Noiden korvauksien idea on ollut säilyttää elintaso sellaisena, että pystyy mm. maksamaan asuntolainansa huonosta työtilanteesta riippumatta tietyn aikaa. Löytyy niitäkin, jotka on ylimitoittaneet omat rahkeensa hankkimalla 500 000 euron torpan ja pelkästään ylitöiden väheneminen on kauhun paikka. Aina reunoilta löytyy paheksuttavia tapauksia :D Mutta jo ihan tavallista itsestään ja perheestään huolehtivaa työntekijää nykysydeemit ei palvele.
Valtaosa ihmisistä osaa huolehtia itsestään ja taloudestaan. Meillä on kuitenkin tälläkin palstalla hyvä esimerkki joukosta, jolla ei ole elämäntaidot hallinnassa. Pitäiskö sellaiset jättää oman onnensa nojaan? Niin kauan kuin ihmisillä on asiat edes joten kuten kunnossa, me "parempiosaiset" saadaan nauttia yhteiskuntarauhasta. Jos ajatellaan tilannetta, että osalle ihmisistä tulee tilanne ettei mistään saa toimeentuloa, niin voit olla varma että elämässä roikutaan vaikka sitten rikoksia tekemällä. Vielä täällä on turvallista elää, toivottavasti tulevinakin vuosina.
Tästä vois helposti johdattaa keskustelun myös mun lempiaiheisiin, liian korkeaan hekilökohtaiseen elintasoon jne... Mutta antaa nyt olla.Se palkansaajan työttömyysvakuutusmaksu on kasvanut nyt 1,9%:iin ja työnantajan osuus on suurempi. Kaikki on osa sitä verokiilaa, jonka vuoksi työtä ei kannata teettää, jos sen jotenkin voi kiertää. Asuntolainan maksuaikataulu on ensisijaisesti asiakkaan ja pankin välinen sopimus. Pankit tekee varmasti kaikkensa, jotta ei tarvitse kirjata luottotappioita ja ruveta pakkomyynteihin.
Yhteiskuntarauha on ihan kannatettava tavoite. Mutta juuri siksi että hyvinvointivaltion turvaverkkoja voidaan säilyttää, on pakko tehdä muutoksia. Sä olet huolissasi kotitalouksien velkaantumisesta, mutta yhtä lailla valtio on kirjannut ne velat omille tileilleen vuosikausia, jotta on voinut maksaa kotitalouksille ne tulonsiirrot joihin ei oikeasti olisi varaa. Se hyvinvointivaltio ei globaalissa taloudessa ole mikään saavutettu etu, jonka voidaan olettaa säilyvän automaattisesti.
Oman rahan olosuhteissa olisi luonnollinen joustomekanismi, kun valuutan arvo heikkenisi ja valtion lainojen korot nousisi, mutta tässä euro ja EU-himmelissä markkinoilta ei tule juuri mitään signaaleja vaan valtio voi lähes huomaamatta ajautua tilaan, että lainaa ei enää saa.scrg kirjoitti:
Se palkansaajan työttömyysvakuutusmaksu on kasvanut nyt 1,9%:iin ja työnantajan osuus on suurempi. Kaikki on osa sitä verokiilaa, jonka vuoksi työtä ei kannata teettää, jos sen jotenkin voi kiertää. Asuntolainan maksuaikataulu on ensisijaisesti asiakkaan ja pankin välinen sopimus. Pankit tekee varmasti kaikkensa, jotta ei tarvitse kirjata luottotappioita ja ruveta pakkomyynteihin.
Yhteiskuntarauha on ihan kannatettava tavoite. Mutta juuri siksi että hyvinvointivaltion turvaverkkoja voidaan säilyttää, on pakko tehdä muutoksia. Sä olet huolissasi kotitalouksien velkaantumisesta, mutta yhtä lailla valtio on kirjannut ne velat omille tileilleen vuosikausia, jotta on voinut maksaa kotitalouksille ne tulonsiirrot joihin ei oikeasti olisi varaa. Se hyvinvointivaltio ei globaalissa taloudessa ole mikään saavutettu etu, jonka voidaan olettaa säilyvän automaattisesti.
Oman rahan olosuhteissa olisi luonnollinen joustomekanismi, kun valuutan arvo heikkenisi ja valtion lainojen korot nousisi, mutta tässä euro ja EU-himmelissä markkinoilta ei tule juuri mitään signaaleja vaan valtio voi lähes huomaamatta ajautua tilaan, että lainaa ei enää saa.Mä tarkoitan myös liiton maksuja. Ja pankit taas, muistelehan 90-lukua... Talot myytiin pilkkahinnalla pankinjohtajan sukulaisille.
Tarkoitatko ensiasunnon korkoja? Ei valtio asuntovelkoja takaisin maksa.
Valtion laina on ihmeellinen asia. Sitä tuskin tarvitsee maksaa koskaan takaisin.. Ja sehän kasvaa koko ajan. Jos Suomi ei saa velkaa, ei sitä saa sitten muutkaan maat. Raha on jännä juttu, sillä on arvoa niin kauan kun uskomme siihen. Ja taas päästäis yhteen mun lempiaiheeseeni, romahdukseen :)
Mun näkemykseni mukaan pitäisi laskea elintasoa henkilötasolla. Ei me tarvita 100 neliön asuntoja neljälle hengelle. Ennenkin olen kirjoittanut, että vielä 100 vuotta sitten tavallinen 12-henkinen maalaisperhe saattoi asua parinkymmenen neliön tuvassa. Ihan siihen en nyt enää lähtisi, ehkä, mutta jotain tuolle välillekin sopii. Nythän minitalot on buumi, ei välttämättä huono idea ollenkaan. Yhteisasuminenkin on hyvä idea, sitä on ollut ennenkin historiassa, teollistumisen aikaan. Omat tilat ja sitten yhteiset. Siihenkin väliin mahtuu monenmoista. Kehittämistä ja kokeiltavaa riittää. Valtiokin vois enemmän kannustaa tällaisiin. Siinä olis saumaa myös lähimmäisistä huolehtimiseen ihan eri systeemillä kuin nykyään.
Lapsilisät on ihan turha tulo itsensä hyvin elättäville ihmisille. Ne vois poistaa paremmin tienaavilta portaittain.LinerT.2 kirjoitti:
Mä tarkoitan myös liiton maksuja. Ja pankit taas, muistelehan 90-lukua... Talot myytiin pilkkahinnalla pankinjohtajan sukulaisille.
Valtion laina on ihmeellinen asia. Sitä tuskin tarvitsee maksaa koskaan takaisin.. Ja sehän kasvaa koko ajan. Jos Suomi ei saa velkaa, ei sitä saa sitten muutkaan maat. Raha on jännä juttu, sillä on arvoa niin kauan kun uskomme siihen. Ja taas päästäis yhteen mun lempiaiheeseeni, romahdukseen :)
Mun näkemykseni mukaan pitäisi laskea elintasoa henkilötasolla. Ei me tarvita 100 neliön asuntoja neljälle hengelle. Ennenkin olen kirjoittanut, että vielä 100 vuotta sitten tavallinen 12-henkinen maalaisperhe saattoi asua parinkymmenen neliön tuvassa. Ihan siihen en nyt enää lähtisi, ehkä, mutta jotain tuolle välillekin sopii. Nythän minitalot on buumi, ei välttämättä huono idea ollenkaan. Yhteisasuminenkin on hyvä idea, sitä on ollut ennenkin historiassa, teollistumisen aikaan. Omat tilat ja sitten yhteiset. Siihenkin väliin mahtuu monenmoista. Kehittämistä ja kokeiltavaa riittää. Valtiokin vois enemmän kannustaa tällaisiin. Siinä olis saumaa myös lähimmäisistä huolehtimiseen ihan eri systeemillä kuin nykyään.
Lapsilisät on ihan turha tulo itsensä hyvin elättäville ihmisille. Ne vois poistaa paremmin tienaavilta portaittain.Työttömyyskassojen jäsenmaksu on pieni verrattuna työttömyysvakuutukseen:
https://www.tyj.fi/fin/tyottomyyskassat/tyottomyyskassojen_jasenmaksut/
Tarkoitin, ettei työttömyysturva voi olla mitoitettu niin, että sen avulla kukaan kovin pitkään tyypillistä asuntolainaansa lyhentäisi. Pankit myy omia tuohon tarkoitukseen omia vakuutuksiaan ja niiden kanssa voi neuvotella, mutta ei tietenkään pidä luulla että ne ovat jotain ystäviä. Pankinjohtaja myy vakuutena olevan omaisuuden jatkossakin kavereilleen, jos ajaudutaan tilanteeseen, että paska alkaa lentämään.
Valtio maksaa yksittäisiä lainoja ja ottaa uusia, mutta kokonaisvelan määrä pitää pysyä tolkullisessa suhteessa talouden kokoon tai uutta lainaa ei enää saa. Ei ole mikään luonnonvakio, että Suomi olisi jotenkin oleellisesti erilainen kuin vaikka Kreikka ja ei siksi voisi ajautua luottokelvottomaksi. Poliittiset päätökset määrittää osaltaan tulevaisuuden.
Palstan aihepiiriin liittyen: nuorten aikuisten itsenäistä asumista pidetään aika yleisesti inhimillisen elämän onnistumisen mittarina. Tämän ajan vauraus näkyy siinä, että juuri aikuisiän saavuttaneet opiskelijat asuu pääsääntöisesti yksiöissä, ei puolison kanssa, ei vanhempiensa kanssa, ei kimppakämpissä eikä soluissa.- yhdenvertaistaminen
LinerT.2 kirjoitti:
Mä tarkoitan myös liiton maksuja. Ja pankit taas, muistelehan 90-lukua... Talot myytiin pilkkahinnalla pankinjohtajan sukulaisille.
Lapsilisät on ihan turha tulo itsensä hyvin elättäville ihmisille. Ne vois poistaa paremmin tienaavilta portaittain.Miksei lapsilisien automaattista maksamista lopeteta? Jokainen hakisikin erikseen. Karsisi "ei pienen rahan puutteessa" - olevat pois. Ja ehdoksi, että lapsi on Suomen kansalainen ja asuu Suomessa. Miten paljon ulkomaille valuukaan suomalaisten veromarkkoja? Formulakuskeillekin, jotka ei tarvitse niitä suolarahoikseenkaan.
- 1578
yhdenvertaistaminen kirjoitti:
Miksei lapsilisien automaattista maksamista lopeteta? Jokainen hakisikin erikseen. Karsisi "ei pienen rahan puutteessa" - olevat pois. Ja ehdoksi, että lapsi on Suomen kansalainen ja asuu Suomessa. Miten paljon ulkomaille valuukaan suomalaisten veromarkkoja? Formulakuskeillekin, jotka ei tarvitse niitä suolarahoikseenkaan.
Sekä maassa työskentelevien perheille ulkomaille maksetaan perhe etäuuksia...jos työntekijä on kirjoilla suomessa.
- lapsi1lapsi2
1578 kirjoitti:
Sekä maassa työskentelevien perheille ulkomaille maksetaan perhe etäuuksia...jos työntekijä on kirjoilla suomessa.
Suomen kansalaisuus ja määräaikainen työkomennus ulkomailla ok, mutta vakituinen asuminen ulkomailla rajaisi lapsilisän piiristä pois. Niinhän Itävaltakin suunnittelee. Miksi Suomessa asuvan ja suomalaiselle yritykselle töitä tekevän esim Viron kansalaisen lapsi olisi oikeutettu lapsilisään? Ja vielä muutettuaan takaisin Viroon, maksu vaan jatkuu. En ymmärrä.
No se kai jo meni sen yli, että otettava uudelleen käsittelyyn..
Mitähän kansalaisaloitetta tarkoitat niitä on aika monta.
Eilen allekirjoitin kansalaisaloitepalvelussa kaksi aloitetta.
Toinen oli työttömienb aktiivimallia vastaan ja toinen mielenterveyspalveluiden kilpailutusta vastaan.
Lisäksi olen aikaisemmin allekirjoittanut muitakin aloitteita.Aivan vieras asia mulle, niin ei tullut äänestettyä
- Yksinäinen-ätmi
Siis aktiivimalli on ihan pili pali juttu jolta ei voi välttyä menettämästä 32 euroa kuukaudessa työttömyystukea ellei saa työtä josta tienaa noin 7 euroa tunnissa 18 tunnin ajan. Joku työtön ätmi voipi saada sellaisen työn isän korjaamolla jos oikein kinuu työpaikkaan. Ei tuo vaikuta muuten työttömän elämään mitenkään. Töitähän pitää hakea kuitenkin säännöllisesti ja jos ei hae niin työkkäri rankaisee karenssillajos saa tietää ettei työtön hae töitä ja sitten, on työttömuusetuuden menetys kokonaan ja sitten joutuu hakee toimeentulotukea mikä on noin 30 euroa vähemmän kun työttömyysetuus.
Joo, laitoin nimen ja sehän oli vasta alkua isommille kiristyksille:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005514603.html
"Lakiluonnos aktiivisesta työnhausta on selvästi rajumpi työttömiä kohtaan kuin aktiivimalli. Aktiivisen työnhaun lakiluonnoksen mukaan työttömän pitäisi hakea töitä kerran viikossa, muuten työtön menettää tukensa 60 päiväksi."
Kuinkahan tuossa mennään kansalaisen oikeusturvan kanssa kun miten voi todistaa hakeneensa töitä kun työnantajat ei kuitenkaan vastaa kuin pieneen murto-osaanj hakemuksista? riittääkö kopio lähetetystä sähköpostista? Entä kun työnantajalla on oma nettilomake, miten sen voi todistaa täyttäneensä?
Aika veikeää kun ikäänkuin työmiehenä esiintyvä läski-lindsrtröm tuommoista innolla ajaa. Ilmeisesti henkilökohtainen ahneus, sipilän, soinin ja urpon antamat lupaukset sen on saaneet työrukkaseksi tuon ajamisessa ja tuohan tulee. Se ei ole yhtään veikeää että omaa kansaa jatkuvasti vaan enemmän kyykytetään muka laillisilla toimilla ja samaan aikaan saa tulla matumutakuono ilman mitään papereita ja sille kyllä luvataan täysi ylöspito jka kaikki mahdollisuudet, veikkaan ettei tyuo laki tulekaan koskemaan niitä paitsi siten että yhteikunnan varoin palkataan tulkkeja täyttämään niiden työhakemuksia,- 47975
Entä kun työnantajalla on oma nettilomake, miten sen voi todistaa täyttäneensä?
Kuvankaappaus tai videoi koko prosessin alusta loppuun. Täytön ja lähetyksen. Tofisteena video ja työnantajan sana saadusta hakemuksesta. ..
Elämänhallinnan ja voimavaraistamisen kehittämisprojektin maahanmuuttajalapsille ja -nuorille johtaja, Ikääntyvien maahanmuuttajien kotoutumista edistävän projektin johtaja, Maahanmuuttajien turvaverkkotoiminnan ohjaaja, Monikulttuurisen sosiaalisen nuorisotyön ohjaaja, Maahanmuuttajamiesten tukiprojektin päällikkö, Maahanmuuttajataustaisten lasten sijais- ja tukiperhetoiminnan tutkija, Maahanmuuttajajärjestöjen toiminnan kehittäjä, Maahanmuuttajanuorten ongelmapelaamista ehkäisevän projektin päällikkö, Maahanmuuttajien vertaistukitoiminnan ohjaaja, Maahanmuuttajien kansalaistoiminnan kehittäminen hankkeen johtaja, Monikulttuurisuuskouluttajaverkoston kouluttaja, Monikulttuurisuus nuorisotyön voimavarana -projektin projektityöntekijä, Monikulttuurisen voimavarakeskuksen johtaja, Pakolais- ja maahanmuuttajajärjestöjen voimavaraistamisprojektin päällikkö, Maahanmuuttoyhdyshenkilö, Maahanmuuttajien asumisneuvonnan kehittämisprojektin päällikkö, Maahanmuuttajatyön kehittämisprojektin johtaja, Maahanmuuttajien konfliktien ehkäisy- ja sovittelutyön neuvoja, Maahanmuuttajanuorten syrjäytymisen ehkäisyn tutkija, Ulkomaalaistaustaisten rikoksen uhrien tukityönprojektin johtaja, Monikulttuurisuusläänintaiteilija, Monikulttuurisen resurssi- ja osaamiskeskuksen johtaja, Maahanmuuttajaperhetyön ja avohuollon kehittämisen tutkija, Maahanmuuttajavanhusten tukipysäkki -projektin vastaava, Maahanmuuttajanuorten huumeiden käytön ennaltaehkäisyn tutkija, Monikulttuurijärjestöjen yhteistyöverkoston järjestökoordinaattori, Maahanmuuttajien kuntoutusluotsi, Etnisten suhteiden ja kansainvälisen muuttoliikkeen tutkimuksen seuran puheenjohtaja, Kotikielenavustaja, Maahanmuuttajien perhesidehaastattelija, Maahanmuuttajien hakemustallentaja, Monikulttuurisuusasioiden päällikkö, Maahanmuuttajanuorten pelaaminen hallintaan -projektin projektikoordinaattori, Monikulttuuritulkki, Maahanmuuttoyhdyshenkilöverkoston ylitarkastaja, Maahanmuuttohallinnon johtaja, Monikulttuurikouluttaja, Maahanmuuton ja kotoutuksen valmisteluryhmä ylijohtaja, Kulttuurivälittäjä, Maahanmuutto-osaston suunnittelija, Maahanmuuttajien asuntoalueille kotouttamista selvittävä yleissuunnitteluarkkitehti, Pakolaisneuvonnan juristi, Evankelisluterilaisen kirkon maahanmuuttajatyön sihteeri, Monikulttuurisen toiminnan koordinaattori, Varhaiskasvatuspalvelujen monikulttuuriosaaja, Maahanmuutosta vastaava apulaiskaupunginjohtaja, Positiivisen diskriminaation johtaja, Monikulttuurisuusasiain päällikkö, Maahanmuuttajien seutuohjaaja, Rasismin vastaisen työn asiantuntija, Maahanmuuttopolitiikkaa tutkiva kulttuurintutkija, Maahanmuutto-osaston osastopäällikkö, Kotoutumisvalmentaja, Maahanmuuttoneuvottelukunnan puheenjohtaja, Taiteen keskustoimikunnan monikulttuurisuusjaoston puheenjohtaja, Konsultoiva psykiatrinen maahanmuuttajatyöryhmä, Pelastakaa Lapset ry:n rasismin vastaisen työn asiantuntija, Kehitysmaatutkimuksen opintoasiainsuunnittelija, Maahanmuuttajien omakielisen neuvontapalvelun koordinaattori, Omakielinen kotoutumisvalmentaja, Rasismintutkija, Maahanmuuttajien syrjintä- ja rasistisia kokemuksia kartoittava työryhmä, Rasismin vastainen työryhmä, Positiivinen erityiskohtelu paluumuuttoprosessissa työryhmä, Pakolaisneuvonnan paperittomat-hankkeen koordinaattori, Maahanmuuttajanuorten koulutuskysymyksiä pohtiva työryhmä...
.. Ja Mitähän Vielä.. ;D- jokumies83
Työnhakemisen tietyn määrän kuussa ymmärrän kyllä, mutta tämä nykyinen aktiivimalli on ihan peestä kun ei voi asiaan vaikuttaa itse, johon perustuslakivaliokuntakin huomioitsi... Vaan työnantajat/te-toimisto niistä päättää.
- kaisanoasaa
Minä olen äänestänyt aktiivimallin poistamisen puolesta. Tai en minä mitään äänestänyt ole kun ei kai siitä ole äänestystä järjestetty mutta jos olisi niin minä kyllä äänestäisin niin että minua ei voi töihin pakottaa.
Mikäs siinä...
Jos tulloo karenssia niin eii muutaku sossun luukulle sitten..
Kyllä on taas paukapäät ollu vauhissa.- beethooven
Mä oon ihan hirveän aktiivinen nykyään. Roudasin tänään koko päivän roinoo kirpparilta odottaman seuraavoo menestystä vähän myöhemmin. Heh,heh ja heheheh.
Asia ei minua kosketa millään tavalla, mutta silti kävin äänestämässä ihan periaatteen vuoksi, koska ole kaikkea typeryyttä vastaan. Taisin olla joku 9000 allekirjoittaja. Olen myös "sotea" vastaan, ja kaikkea näitä läänitys paskaa ym. Koska ei osata ratkaista ongelmia tai tiedetä mikä on hyödyksi yhteiskunnalle, vaan kaikki hyöty itselle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453116- 1082553
- 512541
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402208Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4791866Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2491826- 1081820
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91664Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151597R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi241442