Mitä ajatuksia kaapista tulleista uskovaisista

Herättää täällä?

Ylen radio-ohjelmassa haastateltiin kahta, toinen hurmossaarnaaja Kokkolasta ja toinen transihminen..

Sopii siis palstaan täydellisesti..

Ohjelma löytyy yle-areenasta hakusanalla: horisontti

Kannattaa kuunnella, erityisesti hlö. 55 :n ja Pertsa..

129

1435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uzzzkiz

      Patrik Tiaisestahan näki jo kilometrien päähän että hän on homo. Tiesin jo paljon ennen kuin tuli julki koko asia. En ole karismaattinen uskovainen enkä ikinä tule olemaan. Karismaattiset uskoo ihmisiin enemmän kuin Jumalaan. Näkihän se tässäkin tapauksessa kun leipoivat Patrikista melkein jumalaa vaikka hän oli vaan huomionhakuinen homo. Kaukana uskovaisuudesta on nämä karismaattiset liikkeet.

      • Joskushan nähdään kilometrien päähän toisesta asioita, jotka oikeuttavat sitten syrjimään tai hylkäämään toisen.


    • Ei ole mitenkään tavatonta, että määrittelemme ehtoja, joilla toisiamme hyväksymme. Joskus on vaikea tai mahdoton ylittää sitä, että toinen ei täytä kriteerejä.
      Hengellisissä yhteisöissä otetaan pohjaksi Raamattu ja kun siitä asia ymmärretään jollakin tavalla, se sitten antaa "oikeuden poistaa paha keskuudesta". On vaikea antautua keskusteluun ja miettimään tosiasioita ja asettuminen toisen mokkasiineihin on vielä vaikeampaa. Yksinkertaisin keino on sulkea pois. Hankalaa tulee silloin, jos pitää sulkea pois vaikka oma vanhempi tai lapsi tai sukulainen.
      Hengellisissä yhteisöissäkin käytettään perustetta ettei toinen usko oikein, jos hän ei muutu. Asiaa perustellaan edelleen Raamatulla ja sanotaan, että Jumala muuttaa kyllä, eheyttää, kun rukoilet tarpeeksi, käyt terapiassa, kuten Puonti sanoi, mutta kun terapiaaon takana jo kymmenen vuotta ja rukousta vähintään saman eran ja "ongelma" on edelleen olemassa, mitäs sitten tehdään? Todetaan, ettei toinen yrittänyt tarpeeksi, ei halunnut tarpeeksi, ei haluakaan luopua, hellii jotain salaista syntiä? Vai suostutaan pohtimaan jotain muuta vastausta...?

      • Miettisitkövähäntätä

        Eerikalle:

        Aika lailla kovalla kädellä vedät mutkia suoraksi tuossa kirjoituksessasi. Käytät paljon vahvaa retoriikkaa kuten "sulkea yhteydestä, poistaa paha ihminen, " yms. jää vähän sellainen sivumaku tai ainakin herää kysymys että jäytääkö sinulla asian objektiivista käsittelyä jokin henkilökohtainen katkeruus?

        En nimittäin tunnista enkä osaa liittää oikein mihinkään uskonnolliseen kristilliseen yhteisöön yhteisönä noita jakamiasi leimakirveitä ja yleistäviä luonnehdintojasi.

        Se että kun mietitään homouskysymystä Raamatun valossa, toiset näkevät sen selkeästi raamatunvastaisena syntinä, niin tästä on mielestäni vielä aika pitkä matka tuollaisiin homojen "poistamisiin, ulos sulkemisiin" yms. En tiedä minkälaisten ihmisten kanssa sinä tosielämässäsi olet ollut tekemisissä mutta tällaisten nettikirjoitteluiden perusteella ei pidä ruveta leimaamaan kokonaisia joukkoja ihmisiä joita yhdistää suhtautuminen vakavasti Raamattuun. Nyt annat kirjoituksellasi sellaisen kuvan että kaikki jotka uskovat Raamatun ilmoituksen mukaan homouden olevan syntiä, ovat pahoja ihmisiä jotka pitävät itseään muita parempina, katselevat nenän vartta pitkin homoja, poistavat heitä keskuudestaan jne.

        Et taida tehdä ihan oikeutta ja antaa oikeaa todistusta näin yleistäessäsi ja mikäli yleistaminnen ei ole tarkoituksenasi, voisitko ajatella hieman kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaiset?

        Esim. minä uskon Raamattuun kun se sanoo homouden olevan syntiä, mutta en ole koskaan yhtäkään homoa "poistanut" enkä "sulkenut ulos" mihinkään, pidän heitä saman ihmisarvon omaavina kuin muitakin syntisiä, synnintekijöitähän me olemme kaikki ei homoseksuaali ole siinä erikoisempi muita. "Ulos sulkeminenkin" on vähän kaukaa haettua, kun en ole tosiaan koskaan kuullut että yhdestäkään kristillisestä yhteisöstä olisi heitetty ulos yhtä ainuttakaan homoa, -osaatko sinä kertoa jonkun tapauksen? SE että homoja niinkuin muitakin synnintekijöitä kehoitetaan tekemään parannusta, ei ole homojen syrjimistä, eihä'n parannussaarna muillekaan ole "syrjimistä" vaan rakkaudellista ja vastuullista kehoitusta. Miksi homouden synnistä ei saisi puhua kun muistakin synneistä aina puhutaan?


      • Miettisitkövähäntätä kirjoitti:

        Eerikalle:

        Aika lailla kovalla kädellä vedät mutkia suoraksi tuossa kirjoituksessasi. Käytät paljon vahvaa retoriikkaa kuten "sulkea yhteydestä, poistaa paha ihminen, " yms. jää vähän sellainen sivumaku tai ainakin herää kysymys että jäytääkö sinulla asian objektiivista käsittelyä jokin henkilökohtainen katkeruus?

        En nimittäin tunnista enkä osaa liittää oikein mihinkään uskonnolliseen kristilliseen yhteisöön yhteisönä noita jakamiasi leimakirveitä ja yleistäviä luonnehdintojasi.

        Se että kun mietitään homouskysymystä Raamatun valossa, toiset näkevät sen selkeästi raamatunvastaisena syntinä, niin tästä on mielestäni vielä aika pitkä matka tuollaisiin homojen "poistamisiin, ulos sulkemisiin" yms. En tiedä minkälaisten ihmisten kanssa sinä tosielämässäsi olet ollut tekemisissä mutta tällaisten nettikirjoitteluiden perusteella ei pidä ruveta leimaamaan kokonaisia joukkoja ihmisiä joita yhdistää suhtautuminen vakavasti Raamattuun. Nyt annat kirjoituksellasi sellaisen kuvan että kaikki jotka uskovat Raamatun ilmoituksen mukaan homouden olevan syntiä, ovat pahoja ihmisiä jotka pitävät itseään muita parempina, katselevat nenän vartta pitkin homoja, poistavat heitä keskuudestaan jne.

        Et taida tehdä ihan oikeutta ja antaa oikeaa todistusta näin yleistäessäsi ja mikäli yleistaminnen ei ole tarkoituksenasi, voisitko ajatella hieman kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaiset?

        Esim. minä uskon Raamattuun kun se sanoo homouden olevan syntiä, mutta en ole koskaan yhtäkään homoa "poistanut" enkä "sulkenut ulos" mihinkään, pidän heitä saman ihmisarvon omaavina kuin muitakin syntisiä, synnintekijöitähän me olemme kaikki ei homoseksuaali ole siinä erikoisempi muita. "Ulos sulkeminenkin" on vähän kaukaa haettua, kun en ole tosiaan koskaan kuullut että yhdestäkään kristillisestä yhteisöstä olisi heitetty ulos yhtä ainuttakaan homoa, -osaatko sinä kertoa jonkun tapauksen? SE että homoja niinkuin muitakin synnintekijöitä kehoitetaan tekemään parannusta, ei ole homojen syrjimistä, eihä'n parannussaarna muillekaan ole "syrjimistä" vaan rakkaudellista ja vastuullista kehoitusta. Miksi homouden synnistä ei saisi puhua kun muistakin synneistä aina puhutaan?

        Miksi seuraat Raamattua vain siltä osin kuin se sinulle sopii?

        Ja missä se "homouden synti" Raamatussa on?


      • Miettisitkövähäntätä
        torre12 kirjoitti:

        Miksi seuraat Raamattua vain siltä osin kuin se sinulle sopii?

        Ja missä se "homouden synti" Raamatussa on?

        Kyllä minä seuraan Raamattua myös niiltä osin kuin se ei minulle "sovi". Olen jo aikoja sitten päättänyt että vaikka järkeni olisi ristiriidassa niin Raamattu Jumalan sanana on ohjaavana.

        Ja kyllä sinä tiedät missä se homous on synniksi sanottu Raamatussa. En viitsi lähteä mukaan tuohon provokaatioon.


      • Miettisitkövähäntätä kirjoitti:

        Kyllä minä seuraan Raamattua myös niiltä osin kuin se ei minulle "sovi". Olen jo aikoja sitten päättänyt että vaikka järkeni olisi ristiriidassa niin Raamattu Jumalan sanana on ohjaavana.

        Ja kyllä sinä tiedät missä se homous on synniksi sanottu Raamatussa. En viitsi lähteä mukaan tuohon provokaatioon.

        "Ja kyllä sinä tiedät missä se homous on synniksi sanottu Raamatussa"

        Raamattussa ei missään kohtaa sanota homoutta synniksi.

        Kuten varmasti sinäkin tiedät jos olet lukenut sen Raamatun.

        :-)


      • Miettisitkövähäntätä kirjoitti:

        Kyllä minä seuraan Raamattua myös niiltä osin kuin se ei minulle "sovi". Olen jo aikoja sitten päättänyt että vaikka järkeni olisi ristiriidassa niin Raamattu Jumalan sanana on ohjaavana.

        Ja kyllä sinä tiedät missä se homous on synniksi sanottu Raamatussa. En viitsi lähteä mukaan tuohon provokaatioon.

        Juurihan sanoit, että pidät homoutta syntinä, mutta et noudata Raamattua poistamalla sen tekijät.

        Miksi et löydä sitä homouden syntiä?


      • Miettisitkövähäntätä kirjoitti:

        Eerikalle:

        Aika lailla kovalla kädellä vedät mutkia suoraksi tuossa kirjoituksessasi. Käytät paljon vahvaa retoriikkaa kuten "sulkea yhteydestä, poistaa paha ihminen, " yms. jää vähän sellainen sivumaku tai ainakin herää kysymys että jäytääkö sinulla asian objektiivista käsittelyä jokin henkilökohtainen katkeruus?

        En nimittäin tunnista enkä osaa liittää oikein mihinkään uskonnolliseen kristilliseen yhteisöön yhteisönä noita jakamiasi leimakirveitä ja yleistäviä luonnehdintojasi.

        Se että kun mietitään homouskysymystä Raamatun valossa, toiset näkevät sen selkeästi raamatunvastaisena syntinä, niin tästä on mielestäni vielä aika pitkä matka tuollaisiin homojen "poistamisiin, ulos sulkemisiin" yms. En tiedä minkälaisten ihmisten kanssa sinä tosielämässäsi olet ollut tekemisissä mutta tällaisten nettikirjoitteluiden perusteella ei pidä ruveta leimaamaan kokonaisia joukkoja ihmisiä joita yhdistää suhtautuminen vakavasti Raamattuun. Nyt annat kirjoituksellasi sellaisen kuvan että kaikki jotka uskovat Raamatun ilmoituksen mukaan homouden olevan syntiä, ovat pahoja ihmisiä jotka pitävät itseään muita parempina, katselevat nenän vartta pitkin homoja, poistavat heitä keskuudestaan jne.

        Et taida tehdä ihan oikeutta ja antaa oikeaa todistusta näin yleistäessäsi ja mikäli yleistaminnen ei ole tarkoituksenasi, voisitko ajatella hieman kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaiset?

        Esim. minä uskon Raamattuun kun se sanoo homouden olevan syntiä, mutta en ole koskaan yhtäkään homoa "poistanut" enkä "sulkenut ulos" mihinkään, pidän heitä saman ihmisarvon omaavina kuin muitakin syntisiä, synnintekijöitähän me olemme kaikki ei homoseksuaali ole siinä erikoisempi muita. "Ulos sulkeminenkin" on vähän kaukaa haettua, kun en ole tosiaan koskaan kuullut että yhdestäkään kristillisestä yhteisöstä olisi heitetty ulos yhtä ainuttakaan homoa, -osaatko sinä kertoa jonkun tapauksen? SE että homoja niinkuin muitakin synnintekijöitä kehoitetaan tekemään parannusta, ei ole homojen syrjimistä, eihä'n parannussaarna muillekaan ole "syrjimistä" vaan rakkaudellista ja vastuullista kehoitusta. Miksi homouden synnistä ei saisi puhua kun muistakin synneistä aina puhutaan?

        "Et taida tehdä ihan oikeutta ja antaa oikeaa todistusta näin yleistäessäsi ja mikäli yleistaminnen ei ole tarkoituksenasi, voisitko ajatella hieman kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaiset?"

        Tarkoitukseni ei ollut yleistää ja pyydän anteeksi, jos kirjoituksestani sai sellaisen kuvan, että ajattelen kaikkien uskovien toimivan kuten kirjoitin. On syytä siis kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaisen. Kiitos palautteesta.
        Ei kuitenkaan ole syytä sulkea silmiä siltä, että myös uskovien yhteisöissä erotetaan ihmisiä. Jos kuuntelit ohjelman, siinä on sinulle yksi esimerkki. Tiainen sanoi eronneensa itse.
        Nettikeskustelu kertoo yhtä tarinaa, jossa asiaan suhtaudutaan ainakin kahdella eri tavalla. ja se suhtautumistapa on kyllä olemassa ihan siellä live-elämässäkin. En halua osoitella sormella, enkä syyttää, en myöskään sulkea silmiä siltä, miten paikoitellen sateenkaariväestä puhutaan. On aika vaikea olla yhteisössä, jossa keskustelu on sellaista kuin se paikoin on. Ymmärrän, että joillekin sateenkaariväkeen kuuluville usko on kirosana ja Jumala on kirosana ja sen ovat saaneet aikaan ihmiset, ei Jumala.

        Ai niin, jäytääkö minua.....ei jäydä mikään henkilökohtainen katkeruus. Olen kuitenkin empaattinen ihminen ja kuulen kaikenlaista. En ole sokea sille taidottomuudelle, josta olemme kaikkikin osallisia ajoittain. Ja luulen, että meidän kaikkien on hyvä ajoittain kiinnittää huomiota siihen miten ilmaisemme asioita.


      • puolimielentytär
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        "Et taida tehdä ihan oikeutta ja antaa oikeaa todistusta näin yleistäessäsi ja mikäli yleistaminnen ei ole tarkoituksenasi, voisitko ajatella hieman kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaiset?"

        Tarkoitukseni ei ollut yleistää ja pyydän anteeksi, jos kirjoituksestani sai sellaisen kuvan, että ajattelen kaikkien uskovien toimivan kuten kirjoitin. On syytä siis kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaisen. Kiitos palautteesta.
        Ei kuitenkaan ole syytä sulkea silmiä siltä, että myös uskovien yhteisöissä erotetaan ihmisiä. Jos kuuntelit ohjelman, siinä on sinulle yksi esimerkki. Tiainen sanoi eronneensa itse.
        Nettikeskustelu kertoo yhtä tarinaa, jossa asiaan suhtaudutaan ainakin kahdella eri tavalla. ja se suhtautumistapa on kyllä olemassa ihan siellä live-elämässäkin. En halua osoitella sormella, enkä syyttää, en myöskään sulkea silmiä siltä, miten paikoitellen sateenkaariväestä puhutaan. On aika vaikea olla yhteisössä, jossa keskustelu on sellaista kuin se paikoin on. Ymmärrän, että joillekin sateenkaariväkeen kuuluville usko on kirosana ja Jumala on kirosana ja sen ovat saaneet aikaan ihmiset, ei Jumala.

        Ai niin, jäytääkö minua.....ei jäydä mikään henkilökohtainen katkeruus. Olen kuitenkin empaattinen ihminen ja kuulen kaikenlaista. En ole sokea sille taidottomuudelle, josta olemme kaikkikin osallisia ajoittain. Ja luulen, että meidän kaikkien on hyvä ajoittain kiinnittää huomiota siihen miten ilmaisemme asioita.

        Näinhän sinä itse et kuitenkaan toimi, kun suljet pois sinulle kirjoitetut toteamukset, kysymykset ja kommentit. Oletkos hiukan naiivi, tekopyhä ja oman äänesi rakastaja, näin ihmisten kesken, eerika?


      • puolimielentytär kirjoitti:

        Näinhän sinä itse et kuitenkaan toimi, kun suljet pois sinulle kirjoitetut toteamukset, kysymykset ja kommentit. Oletkos hiukan naiivi, tekopyhä ja oman äänesi rakastaja, näin ihmisten kesken, eerika?

        En sulje minulle kirjoitettuja kommentteja pois. Sinullekin vastasin, vaikka teki mieli jättää omaan arvoonsa kommenttisi.


      • ”Todetaan, ettei toinen yrittänyt tarpeeksi, ei halunnut tarpeeksi, ei haluakaan luopua, hellii jotain salaista syntiä? Vai suostutaan pohtimaan jotain muuta vastausta...?”

        Sinulla on hyviä ajatuksia. Todellakin, jos yhteisö lähtee tuolle tielle, se saa aikaan paljon pahaa. Kukaan ei pakotettuna muutu, vaikka kuinka häntä yrittäisi hiostaa.

        Jotenkin sen hyväksyminen, että ihminen ei ole koskaan täydellinen, eikä sen mukainen millainen hänen halutaan olevan, tuntuu olevan vaikeaa?


      • Miettisitkövähäntätä kirjoitti:

        Eerikalle:

        Aika lailla kovalla kädellä vedät mutkia suoraksi tuossa kirjoituksessasi. Käytät paljon vahvaa retoriikkaa kuten "sulkea yhteydestä, poistaa paha ihminen, " yms. jää vähän sellainen sivumaku tai ainakin herää kysymys että jäytääkö sinulla asian objektiivista käsittelyä jokin henkilökohtainen katkeruus?

        En nimittäin tunnista enkä osaa liittää oikein mihinkään uskonnolliseen kristilliseen yhteisöön yhteisönä noita jakamiasi leimakirveitä ja yleistäviä luonnehdintojasi.

        Se että kun mietitään homouskysymystä Raamatun valossa, toiset näkevät sen selkeästi raamatunvastaisena syntinä, niin tästä on mielestäni vielä aika pitkä matka tuollaisiin homojen "poistamisiin, ulos sulkemisiin" yms. En tiedä minkälaisten ihmisten kanssa sinä tosielämässäsi olet ollut tekemisissä mutta tällaisten nettikirjoitteluiden perusteella ei pidä ruveta leimaamaan kokonaisia joukkoja ihmisiä joita yhdistää suhtautuminen vakavasti Raamattuun. Nyt annat kirjoituksellasi sellaisen kuvan että kaikki jotka uskovat Raamatun ilmoituksen mukaan homouden olevan syntiä, ovat pahoja ihmisiä jotka pitävät itseään muita parempina, katselevat nenän vartta pitkin homoja, poistavat heitä keskuudestaan jne.

        Et taida tehdä ihan oikeutta ja antaa oikeaa todistusta näin yleistäessäsi ja mikäli yleistaminnen ei ole tarkoituksenasi, voisitko ajatella hieman kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaiset?

        Esim. minä uskon Raamattuun kun se sanoo homouden olevan syntiä, mutta en ole koskaan yhtäkään homoa "poistanut" enkä "sulkenut ulos" mihinkään, pidän heitä saman ihmisarvon omaavina kuin muitakin syntisiä, synnintekijöitähän me olemme kaikki ei homoseksuaali ole siinä erikoisempi muita. "Ulos sulkeminenkin" on vähän kaukaa haettua, kun en ole tosiaan koskaan kuullut että yhdestäkään kristillisestä yhteisöstä olisi heitetty ulos yhtä ainuttakaan homoa, -osaatko sinä kertoa jonkun tapauksen? SE että homoja niinkuin muitakin synnintekijöitä kehoitetaan tekemään parannusta, ei ole homojen syrjimistä, eihä'n parannussaarna muillekaan ole "syrjimistä" vaan rakkaudellista ja vastuullista kehoitusta. Miksi homouden synnistä ei saisi puhua kun muistakin synneistä aina puhutaan?

        ”Nyt annat kirjoituksellasi sellaisen kuvan että kaikki jotka uskovat Raamatun ilmoituksen mukaan homouden olevan syntiä, ovat pahoja ihmisiä jotka pitävät itseään muita parempina, katselevat nenän vartta pitkin homoja, poistavat heitä keskuudestaan jne.”

        En saanut tuollaista kuvaa. Totta on, että noita yhteisöjä on. Niitä taitaa vain olla vähemmän kuin tavallisia yhteisöjä?

        Täällä yritetään tuoda juuri sitä esille, ettei todellakaan kaikki uskovat ole tuollaisia!

        Olen itse tavannut henkilöitä, joilla on noita ikäviä kokemuksia eli he ovat lopulta tulleet ”ulossuljetuiksi”.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        "Et taida tehdä ihan oikeutta ja antaa oikeaa todistusta näin yleistäessäsi ja mikäli yleistaminnen ei ole tarkoituksenasi, voisitko ajatella hieman kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaiset?"

        Tarkoitukseni ei ollut yleistää ja pyydän anteeksi, jos kirjoituksestani sai sellaisen kuvan, että ajattelen kaikkien uskovien toimivan kuten kirjoitin. On syytä siis kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaisen. Kiitos palautteesta.
        Ei kuitenkaan ole syytä sulkea silmiä siltä, että myös uskovien yhteisöissä erotetaan ihmisiä. Jos kuuntelit ohjelman, siinä on sinulle yksi esimerkki. Tiainen sanoi eronneensa itse.
        Nettikeskustelu kertoo yhtä tarinaa, jossa asiaan suhtaudutaan ainakin kahdella eri tavalla. ja se suhtautumistapa on kyllä olemassa ihan siellä live-elämässäkin. En halua osoitella sormella, enkä syyttää, en myöskään sulkea silmiä siltä, miten paikoitellen sateenkaariväestä puhutaan. On aika vaikea olla yhteisössä, jossa keskustelu on sellaista kuin se paikoin on. Ymmärrän, että joillekin sateenkaariväkeen kuuluville usko on kirosana ja Jumala on kirosana ja sen ovat saaneet aikaan ihmiset, ei Jumala.

        Ai niin, jäytääkö minua.....ei jäydä mikään henkilökohtainen katkeruus. Olen kuitenkin empaattinen ihminen ja kuulen kaikenlaista. En ole sokea sille taidottomuudelle, josta olemme kaikkikin osallisia ajoittain. Ja luulen, että meidän kaikkien on hyvä ajoittain kiinnittää huomiota siihen miten ilmaisemme asioita.

        "Ymmärrän, että joillekin sateenkaariväkeen kuuluville usko on kirosana ja Jumala on kirosana ja sen ovat saaneet aikaan ihmiset, ei Jumala."

        Juuri näin.


      • näinonhelponpaa

        "Ei ole mitenkään tavatonta, että määrittelemme ehtoja, joilla toisiamme hyväksymme."

        Siksi onkin niin tärkeää, että annetaan Jumalan määrittää mitä Hän hyväksyy ja me sitten vain luemme sen Hänen Sanastaan.


      • jäinmiettimään
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        "Et taida tehdä ihan oikeutta ja antaa oikeaa todistusta näin yleistäessäsi ja mikäli yleistaminnen ei ole tarkoituksenasi, voisitko ajatella hieman kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaiset?"

        Tarkoitukseni ei ollut yleistää ja pyydän anteeksi, jos kirjoituksestani sai sellaisen kuvan, että ajattelen kaikkien uskovien toimivan kuten kirjoitin. On syytä siis kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaisen. Kiitos palautteesta.
        Ei kuitenkaan ole syytä sulkea silmiä siltä, että myös uskovien yhteisöissä erotetaan ihmisiä. Jos kuuntelit ohjelman, siinä on sinulle yksi esimerkki. Tiainen sanoi eronneensa itse.
        Nettikeskustelu kertoo yhtä tarinaa, jossa asiaan suhtaudutaan ainakin kahdella eri tavalla. ja se suhtautumistapa on kyllä olemassa ihan siellä live-elämässäkin. En halua osoitella sormella, enkä syyttää, en myöskään sulkea silmiä siltä, miten paikoitellen sateenkaariväestä puhutaan. On aika vaikea olla yhteisössä, jossa keskustelu on sellaista kuin se paikoin on. Ymmärrän, että joillekin sateenkaariväkeen kuuluville usko on kirosana ja Jumala on kirosana ja sen ovat saaneet aikaan ihmiset, ei Jumala.

        Ai niin, jäytääkö minua.....ei jäydä mikään henkilökohtainen katkeruus. Olen kuitenkin empaattinen ihminen ja kuulen kaikenlaista. En ole sokea sille taidottomuudelle, josta olemme kaikkikin osallisia ajoittain. Ja luulen, että meidän kaikkien on hyvä ajoittain kiinnittää huomiota siihen miten ilmaisemme asioita.

        "Ai niin, jäytääkö minua.....ei jäydä mikään henkilökohtainen katkeruus. "

        Miksi sitten kuitenkin suorastaan huudat täällä katkeruuttasi uskovaisia kohtaan?

        Onko mielesi jotenkin kaksijakoinen? Et tahdo suoltaa jatkuvaa katkeruutta ja vihamielisyyttä uskovia kohtaan, mutta kuitenkin se aina tulee ulos viesteistäsi lopulta.


      • ihannormaaliasia
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        "Et taida tehdä ihan oikeutta ja antaa oikeaa todistusta näin yleistäessäsi ja mikäli yleistaminnen ei ole tarkoituksenasi, voisitko ajatella hieman kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaiset?"

        Tarkoitukseni ei ollut yleistää ja pyydän anteeksi, jos kirjoituksestani sai sellaisen kuvan, että ajattelen kaikkien uskovien toimivan kuten kirjoitin. On syytä siis kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaisen. Kiitos palautteesta.
        Ei kuitenkaan ole syytä sulkea silmiä siltä, että myös uskovien yhteisöissä erotetaan ihmisiä. Jos kuuntelit ohjelman, siinä on sinulle yksi esimerkki. Tiainen sanoi eronneensa itse.
        Nettikeskustelu kertoo yhtä tarinaa, jossa asiaan suhtaudutaan ainakin kahdella eri tavalla. ja se suhtautumistapa on kyllä olemassa ihan siellä live-elämässäkin. En halua osoitella sormella, enkä syyttää, en myöskään sulkea silmiä siltä, miten paikoitellen sateenkaariväestä puhutaan. On aika vaikea olla yhteisössä, jossa keskustelu on sellaista kuin se paikoin on. Ymmärrän, että joillekin sateenkaariväkeen kuuluville usko on kirosana ja Jumala on kirosana ja sen ovat saaneet aikaan ihmiset, ei Jumala.

        Ai niin, jäytääkö minua.....ei jäydä mikään henkilökohtainen katkeruus. Olen kuitenkin empaattinen ihminen ja kuulen kaikenlaista. En ole sokea sille taidottomuudelle, josta olemme kaikkikin osallisia ajoittain. Ja luulen, että meidän kaikkien on hyvä ajoittain kiinnittää huomiota siihen miten ilmaisemme asioita.

        "Ei kuitenkaan ole syytä sulkea silmiä siltä, että myös uskovien yhteisöissä erotetaan ihmisiä."

        Totta kai erotetaan kuten kaikista muistakin ihmisten yhteisöistä ja organisaatioista henkilöt, jotka eivät noudata sääntöjä tai toimivat yhteisöä vastaan.


      • olekohtuullinen
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        "Et taida tehdä ihan oikeutta ja antaa oikeaa todistusta näin yleistäessäsi ja mikäli yleistaminnen ei ole tarkoituksenasi, voisitko ajatella hieman kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaiset?"

        Tarkoitukseni ei ollut yleistää ja pyydän anteeksi, jos kirjoituksestani sai sellaisen kuvan, että ajattelen kaikkien uskovien toimivan kuten kirjoitin. On syytä siis kiinnittää huomiota siihen miten asioita ilmaisen. Kiitos palautteesta.
        Ei kuitenkaan ole syytä sulkea silmiä siltä, että myös uskovien yhteisöissä erotetaan ihmisiä. Jos kuuntelit ohjelman, siinä on sinulle yksi esimerkki. Tiainen sanoi eronneensa itse.
        Nettikeskustelu kertoo yhtä tarinaa, jossa asiaan suhtaudutaan ainakin kahdella eri tavalla. ja se suhtautumistapa on kyllä olemassa ihan siellä live-elämässäkin. En halua osoitella sormella, enkä syyttää, en myöskään sulkea silmiä siltä, miten paikoitellen sateenkaariväestä puhutaan. On aika vaikea olla yhteisössä, jossa keskustelu on sellaista kuin se paikoin on. Ymmärrän, että joillekin sateenkaariväkeen kuuluville usko on kirosana ja Jumala on kirosana ja sen ovat saaneet aikaan ihmiset, ei Jumala.

        Ai niin, jäytääkö minua.....ei jäydä mikään henkilökohtainen katkeruus. Olen kuitenkin empaattinen ihminen ja kuulen kaikenlaista. En ole sokea sille taidottomuudelle, josta olemme kaikkikin osallisia ajoittain. Ja luulen, että meidän kaikkien on hyvä ajoittain kiinnittää huomiota siihen miten ilmaisemme asioita.

        "Ymmärrän, että joillekin sateenkaariväkeen kuuluville usko on kirosana ja Jumala on kirosana ja sen ovat saaneet aikaan ihmiset, ei Jumala."

        Tahikka sitten Jumalan vastaiseen toimintaan on syyllinen paholainen, joka villitsee ihmisiä. Uskovaiset emme oikeastaan koskaan ole tekemisissä ns. sateenkaariväen kanssa muuta kuin evankeliointimielessä.


      • suorastaanpyydän
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En sulje minulle kirjoitettuja kommentteja pois. Sinullekin vastasin, vaikka teki mieli jättää omaan arvoonsa kommenttisi.

        "En sulje minulle kirjoitettuja kommentteja pois. "

        Voisitko kuitenkin yrittää olla valehtelematta, koska kuitenkin viestisi täällä kertovat muuta.


      • oletjäävi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Nyt annat kirjoituksellasi sellaisen kuvan että kaikki jotka uskovat Raamatun ilmoituksen mukaan homouden olevan syntiä, ovat pahoja ihmisiä jotka pitävät itseään muita parempina, katselevat nenän vartta pitkin homoja, poistavat heitä keskuudestaan jne.”

        En saanut tuollaista kuvaa. Totta on, että noita yhteisöjä on. Niitä taitaa vain olla vähemmän kuin tavallisia yhteisöjä?

        Täällä yritetään tuoda juuri sitä esille, ettei todellakaan kaikki uskovat ole tuollaisia!

        Olen itse tavannut henkilöitä, joilla on noita ikäviä kokemuksia eli he ovat lopulta tulleet ”ulossuljetuiksi”.

        "”Nyt annat kirjoituksellasi sellaisen kuvan että kaikki jotka uskovat Raamatun ilmoituksen mukaan homouden olevan syntiä, ovat pahoja ihmisiä jotka pitävät itseään muita parempina, katselevat nenän vartta pitkin homoja, poistavat heitä keskuudestaan jne.”

        En saanut tuollaista kuvaa. Totta on, että noita yhteisöjä on. Niitä taitaa vain olla vähemmän kuin tavallisia yhteisöjä?"

        No et tietenkään saa tuollaista kuvaa, koska olet uskovien vastainen ihminen! Sinähän ajattelet kaiken poliittisten mielihalujesi mukaan yhä ja näin "kommunistina" vastustat vaistomaisesti eläviä Jeesusta seuraavia ihmisiä.


      • suorastaanpyydän kirjoitti:

        "En sulje minulle kirjoitettuja kommentteja pois. "

        Voisitko kuitenkin yrittää olla valehtelematta, koska kuitenkin viestisi täällä kertovat muuta.

        En tiedä mikä motiivisi on, kun kirjoittelet sitä itteensä, eikä minua kiinnota tietääkään sitä. Näiden tämän tapaisten kommenttien huomioimisen lopetan tähän. Jos haluat huomioni, keksi toinen tapa.


      • jäinmiettimään kirjoitti:

        "Ai niin, jäytääkö minua.....ei jäydä mikään henkilökohtainen katkeruus. "

        Miksi sitten kuitenkin suorastaan huudat täällä katkeruuttasi uskovaisia kohtaan?

        Onko mielesi jotenkin kaksijakoinen? Et tahdo suoltaa jatkuvaa katkeruutta ja vihamielisyyttä uskovia kohtaan, mutta kuitenkin se aina tulee ulos viesteistäsi lopulta.

        >Miksi sitten kuitenkin suorastaan huudat täällä katkeruuttasi uskovaisia kohtaan?

        Kumma juttu että tuon katkeruuden huomaavat vain ne pari "uskovaa" (tuhansine nimimerkkeineen), jotka muutenkin kokevat kiusaamista, vihaa ja vainoa vähän joka suunnalta.

        Yleensä ajatellaan, että jos ihmisestä alkaa tuntua että kaikki muut ovat väärässä ja oikeassa vain hän itse ja muutama muu, silloin pitäisi aloittaa syvällinen itsetutkistelu, johon tosin kyky tyypillisesti on jo hävinnyt vaikka tarve olisi suurimmillaan.


      • olekohtuullinen kirjoitti:

        "Ymmärrän, että joillekin sateenkaariväkeen kuuluville usko on kirosana ja Jumala on kirosana ja sen ovat saaneet aikaan ihmiset, ei Jumala."

        Tahikka sitten Jumalan vastaiseen toimintaan on syyllinen paholainen, joka villitsee ihmisiä. Uskovaiset emme oikeastaan koskaan ole tekemisissä ns. sateenkaariväen kanssa muuta kuin evankeliointimielessä.

        >Uskovaiset emme oikeastaan koskaan ole tekemisissä ns. sateenkaariväen kanssa muuta kuin evankeliointimielessä.

        Eli Korkkiruuvi tuli paljastaneeksi, että "uskovat" eivät halua kuunnella sanaakaan, mitä (tässä tapauksessa esimerkiksi) sataankaariväellä olisi sanottavanaan. Aika huikea tunnustus, vaikka ei millään tavalla uutinen, koska asia oli jo kaikkien tiedossa.


      • mitä.on.sanomatta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Uskovaiset emme oikeastaan koskaan ole tekemisissä ns. sateenkaariväen kanssa muuta kuin evankeliointimielessä.

        Eli Korkkiruuvi tuli paljastaneeksi, että "uskovat" eivät halua kuunnella sanaakaan, mitä (tässä tapauksessa esimerkiksi) sataankaariväellä olisi sanottavanaan. Aika huikea tunnustus, vaikka ei millään tavalla uutinen, koska asia oli jo kaikkien tiedossa.

        Ettekö te sateenkaariväki ole jo sanineet sanottavanne?


      • mitä.sanot.homolle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En tiedä mikä motiivisi on, kun kirjoittelet sitä itteensä, eikä minua kiinnota tietääkään sitä. Näiden tämän tapaisten kommenttien huomioimisen lopetan tähän. Jos haluat huomioni, keksi toinen tapa.

        Onko homoseksin harjoittaminen Jumalan tahdon mukaista?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Uskovaiset emme oikeastaan koskaan ole tekemisissä ns. sateenkaariväen kanssa muuta kuin evankeliointimielessä.

        Eli Korkkiruuvi tuli paljastaneeksi, että "uskovat" eivät halua kuunnella sanaakaan, mitä (tässä tapauksessa esimerkiksi) sataankaariväellä olisi sanottavanaan. Aika huikea tunnustus, vaikka ei millään tavalla uutinen, koska asia oli jo kaikkien tiedossa.

        Huomasin tuon saman "lipsahduksen"


      • mitä.sanot.homolle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Huomasin tuon saman "lipsahduksen"

        Onko homoseksin harjoittaminen Jumalan tahdon mukaista?


      • pura.kiukkusi.siellä
        mitä.on.sanomatta kirjoitti:

        Ettekö te sateenkaariväki ole jo sanineet sanottavanne?

        Ettekö te ääriuskovaiset sitten ole?


      • surullinentapausn
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En tiedä mikä motiivisi on, kun kirjoittelet sitä itteensä, eikä minua kiinnota tietääkään sitä. Näiden tämän tapaisten kommenttien huomioimisen lopetan tähän. Jos haluat huomioni, keksi toinen tapa.

        "En tiedä mikä motiivisi on, kun kirjoittelet sitä itteensä, eikä minua kiinnota tietääkään sitä. Näiden tämän tapaisten kommenttien huomioimisen lopetan tähän. Jos haluat huomioni, keksi toinen tapa."

        Viestisi sävy ja henki huutaa lujempaa kuin sisältö!!


      • kylläsunpititietää
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Miksi sitten kuitenkin suorastaan huudat täällä katkeruuttasi uskovaisia kohtaan?

        Kumma juttu että tuon katkeruuden huomaavat vain ne pari "uskovaa" (tuhansine nimimerkkeineen), jotka muutenkin kokevat kiusaamista, vihaa ja vainoa vähän joka suunnalta.

        Yleensä ajatellaan, että jos ihmisestä alkaa tuntua että kaikki muut ovat väärässä ja oikeassa vain hän itse ja muutama muu, silloin pitäisi aloittaa syvällinen itsetutkistelu, johon tosin kyky tyypillisesti on jo hävinnyt vaikka tarve olisi suurimmillaan.

        ">Miksi sitten kuitenkin suorastaan huudat täällä katkeruuttasi uskovaisia kohtaan?

        Kumma juttu että tuon katkeruuden huomaavat vain ne pari "uskovaa" ..."

        Ei ollenkaan kumma juttu. Näinhän Jumala epäsuoraan toteaa, että tämän maailman ihmiset ovat pahuuden pauloissa ja puoltavat kaikkinaista pahuutta.


      • korjaammeeksytyksen
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Uskovaiset emme oikeastaan koskaan ole tekemisissä ns. sateenkaariväen kanssa muuta kuin evankeliointimielessä.

        Eli Korkkiruuvi tuli paljastaneeksi, että "uskovat" eivät halua kuunnella sanaakaan, mitä (tässä tapauksessa esimerkiksi) sataankaariväellä olisi sanottavanaan. Aika huikea tunnustus, vaikka ei millään tavalla uutinen, koska asia oli jo kaikkien tiedossa.

        ">Uskovaiset emme oikeastaan koskaan ole tekemisissä ns. sateenkaariväen kanssa muuta kuin evankeliointimielessä.

        Eli Korkkiruuvi tuli paljastaneeksi, että "uskovat" eivät halua kuunnella sanaakaan, mitä (tässä tapauksessa esimerkiksi) sataankaariväellä olisi sanottavanaan."

        Sen verran kuuntelemme, että osaamme sitten oikaista Jumalan Sanan vastaiset kannanotot oikealle tolalle.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Uskovaiset emme oikeastaan koskaan ole tekemisissä ns. sateenkaariväen kanssa muuta kuin evankeliointimielessä.

        Eli Korkkiruuvi tuli paljastaneeksi, että "uskovat" eivät halua kuunnella sanaakaan, mitä (tässä tapauksessa esimerkiksi) sataankaariväellä olisi sanottavanaan. Aika huikea tunnustus, vaikka ei millään tavalla uutinen, koska asia oli jo kaikkien tiedossa.

        >> "uskovat" eivät halua kuunnella sanaakaan, mitä [muilla] olisi sanottavanaan. <<

        Eivät halua, eivätkä myöskään kykene. Ne elää omassa rinnakkaistodellisuudessa, missä kaikki muokkautuu tukemaan heidän valmiita ajatuksiaan ainakin uskoonsa liittyvissä jutuissa ja joskus kaikessa muussakin. Niiden vaivaan ei pure rautalanka, ei faktat eikä järkipuhe.


      • kylläsunpititietää kirjoitti:

        ">Miksi sitten kuitenkin suorastaan huudat täällä katkeruuttasi uskovaisia kohtaan?

        Kumma juttu että tuon katkeruuden huomaavat vain ne pari "uskovaa" ..."

        Ei ollenkaan kumma juttu. Näinhän Jumala epäsuoraan toteaa, että tämän maailman ihmiset ovat pahuuden pauloissa ja puoltavat kaikkinaista pahuutta.

        Näin näppärästi vapautat itsesi miettimästä, miten järjellä ajatellen voi olla mahdollista että itsesi lisäksi niin tavattoman harva on oikeassa ja niin mahdottoman moni väärässä.

        Jos kiireiltäsi ehdit, kerrohan miten se käytännössä ilmenisi, jos ihmiset olisivatkin enimmäkseen "hyviä". Homot ainakin olisivat vankiloissa tai mielisairaaloissa (joissa heitä "eheytettäisiin") ja uskonnonvapaus kuuluisi vain "uskoville"?


      • homolapselle
        pura.kiukkusi.siellä kirjoitti:

        Ettekö te ääriuskovaiset sitten ole?

        Lapsellista, etkö muuhun pysty?


      • ehdinkiireltäni
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Näin näppärästi vapautat itsesi miettimästä, miten järjellä ajatellen voi olla mahdollista että itsesi lisäksi niin tavattoman harva on oikeassa ja niin mahdottoman moni väärässä.

        Jos kiireiltäsi ehdit, kerrohan miten se käytännössä ilmenisi, jos ihmiset olisivatkin enimmäkseen "hyviä". Homot ainakin olisivat vankiloissa tai mielisairaaloissa (joissa heitä "eheytettäisiin") ja uskonnonvapaus kuuluisi vain "uskoville"?

        "Näin näppärästi vapautat itsesi miettimästä, miten järjellä ajatellen voi olla mahdollista että itsesi lisäksi niin tavattoman harva on oikeassa ja niin mahdottoman moni väärässä."

        Tämän maailman enemmistö on pahuuden riivaamia ihmisiä ja uskovat olemme vain piskuinen lauma.


        "Jos kiireiltäsi ehdit, kerrohan miten se käytännössä ilmenisi, jos ihmiset olisivatkin enimmäkseen "hyviä"."

        Tällainen spekulointi on turhaa, koska maailma on nyt vaan pahuuden vallassa ja se vainoaa Jeesukseen uskovia kuten Jumala on säätänyt.

        Jos haluat tietää millainen maailma on sitten kun kaikki ovat hyviä, niin tule meidän kanssamme taivasten valtakuntaan, sen iankaikkiseen iloon, rauhaan ja rakkauteen rajattomien resurssien ollessa käytössämme.



        "Homot ainakin olisivat vankiloissa tai mielisairaaloissa (joissa heitä "eheytettäisiin") ja uskonnonvapaus kuuluisi vain "uskoville"?"

        Tällainen ei ole tavoitteemme! Me vain evankelioimme Jumalan tahdon oikein ja tästä Jumalan tahdosta suurin on rakkaus. Se ei vaan tahdo oikein kelvata tämän maailman ihmisille, vaikka iskelmissään alvariinsa rakkaudesta hoilaavatkin.


      • ehdinkiireltäni kirjoitti:

        "Näin näppärästi vapautat itsesi miettimästä, miten järjellä ajatellen voi olla mahdollista että itsesi lisäksi niin tavattoman harva on oikeassa ja niin mahdottoman moni väärässä."

        Tämän maailman enemmistö on pahuuden riivaamia ihmisiä ja uskovat olemme vain piskuinen lauma.


        "Jos kiireiltäsi ehdit, kerrohan miten se käytännössä ilmenisi, jos ihmiset olisivatkin enimmäkseen "hyviä"."

        Tällainen spekulointi on turhaa, koska maailma on nyt vaan pahuuden vallassa ja se vainoaa Jeesukseen uskovia kuten Jumala on säätänyt.

        Jos haluat tietää millainen maailma on sitten kun kaikki ovat hyviä, niin tule meidän kanssamme taivasten valtakuntaan, sen iankaikkiseen iloon, rauhaan ja rakkauteen rajattomien resurssien ollessa käytössämme.



        "Homot ainakin olisivat vankiloissa tai mielisairaaloissa (joissa heitä "eheytettäisiin") ja uskonnonvapaus kuuluisi vain "uskoville"?"

        Tällainen ei ole tavoitteemme! Me vain evankelioimme Jumalan tahdon oikein ja tästä Jumalan tahdosta suurin on rakkaus. Se ei vaan tahdo oikein kelvata tämän maailman ihmisille, vaikka iskelmissään alvariinsa rakkaudesta hoilaavatkin.

        >Tämän maailman enemmistö on pahuuden riivaamia ihmisiä ja uskovat olemme vain piskuinen lauma.

        Mitä minä olen huomannut, niin useimmat ihmiset ovat enemmän hyviä kuin pahoja, jos dualistina mitenkään ymmärrät mitä tarkoitan, eivätkä vaikuta ollenkaan riivatuilta. Toki tiedän että tarkoitat pahuudella sitä että ei seurata Jeesusta, eikä ihmisten todellisilla teoilla ja luonteilla ole silloin mitään väliä.

        >Jos haluat tietää millainen maailma on sitten kun kaikki ovat hyviä, niin tule meidän kanssamme taivasten valtakuntaan, sen iankaikkiseen iloon, rauhaan ja rakkauteen rajattomien resurssien ollessa käytössämme.

        Kun haluaisin tietää sen nyt, tässä ainoassa täysin varmassa elämässä.

        >Me vain evankelioimme Jumalan tahdon oikein ja tästä Jumalan tahdosta suurin on rakkaus. Se ei vaan tahdo oikein kelvata tämän maailman ihmisille, vaikka iskelmissään alvariinsa rakkaudesta hoilaavatkin.

        Onhan se ehkä "uskovasta" kummallista, että ankaran ehdollista rakkautta ei oikein arvosteta. Omilta vanhemmiltaankin useimmat saavat paljon ehdottomampaa rakkautta kuin Jumalaltasi, joka heittää Helvettiin jokaisen kyseenalaistajansa ja yleensäkin ratkaisee ongelmat aina raa'alla väkivallalla, kuten Raamattukin väkevästi todistaa.


      • RäyhiksenEtsikkoaika
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tämän maailman enemmistö on pahuuden riivaamia ihmisiä ja uskovat olemme vain piskuinen lauma.

        Mitä minä olen huomannut, niin useimmat ihmiset ovat enemmän hyviä kuin pahoja, jos dualistina mitenkään ymmärrät mitä tarkoitan, eivätkä vaikuta ollenkaan riivatuilta. Toki tiedän että tarkoitat pahuudella sitä että ei seurata Jeesusta, eikä ihmisten todellisilla teoilla ja luonteilla ole silloin mitään väliä.

        >Jos haluat tietää millainen maailma on sitten kun kaikki ovat hyviä, niin tule meidän kanssamme taivasten valtakuntaan, sen iankaikkiseen iloon, rauhaan ja rakkauteen rajattomien resurssien ollessa käytössämme.

        Kun haluaisin tietää sen nyt, tässä ainoassa täysin varmassa elämässä.

        >Me vain evankelioimme Jumalan tahdon oikein ja tästä Jumalan tahdosta suurin on rakkaus. Se ei vaan tahdo oikein kelvata tämän maailman ihmisille, vaikka iskelmissään alvariinsa rakkaudesta hoilaavatkin.

        Onhan se ehkä "uskovasta" kummallista, että ankaran ehdollista rakkautta ei oikein arvosteta. Omilta vanhemmiltaankin useimmat saavat paljon ehdottomampaa rakkautta kuin Jumalaltasi, joka heittää Helvettiin jokaisen kyseenalaistajansa ja yleensäkin ratkaisee ongelmat aina raa'alla väkivallalla, kuten Raamattukin väkevästi todistaa.

        Jos et halkua tulle heitetyksi helvettiin niin mitä jos tekisit asialle jotain?


      • mitä.sanot.homolle kirjoitti:

        Onko homoseksin harjoittaminen Jumalan tahdon mukaista?

        Mistä me tiedämme mitä mieltä Jumala on homoseksistä. Hän on hiljainen veikko.


      • JumalanSanaakinvälillä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tämän maailman enemmistö on pahuuden riivaamia ihmisiä ja uskovat olemme vain piskuinen lauma.

        Mitä minä olen huomannut, niin useimmat ihmiset ovat enemmän hyviä kuin pahoja, jos dualistina mitenkään ymmärrät mitä tarkoitan, eivätkä vaikuta ollenkaan riivatuilta. Toki tiedän että tarkoitat pahuudella sitä että ei seurata Jeesusta, eikä ihmisten todellisilla teoilla ja luonteilla ole silloin mitään väliä.

        >Jos haluat tietää millainen maailma on sitten kun kaikki ovat hyviä, niin tule meidän kanssamme taivasten valtakuntaan, sen iankaikkiseen iloon, rauhaan ja rakkauteen rajattomien resurssien ollessa käytössämme.

        Kun haluaisin tietää sen nyt, tässä ainoassa täysin varmassa elämässä.

        >Me vain evankelioimme Jumalan tahdon oikein ja tästä Jumalan tahdosta suurin on rakkaus. Se ei vaan tahdo oikein kelvata tämän maailman ihmisille, vaikka iskelmissään alvariinsa rakkaudesta hoilaavatkin.

        Onhan se ehkä "uskovasta" kummallista, että ankaran ehdollista rakkautta ei oikein arvosteta. Omilta vanhemmiltaankin useimmat saavat paljon ehdottomampaa rakkautta kuin Jumalaltasi, joka heittää Helvettiin jokaisen kyseenalaistajansa ja yleensäkin ratkaisee ongelmat aina raa'alla väkivallalla, kuten Raamattukin väkevästi todistaa.

        "Mitä minä olen huomannut, niin useimmat ihmiset ovat enemmän hyviä kuin pahoja, jos ..."

        Näin minäkin ajattelen lihan kautta, mutta Jumala näkee asian toisin. Ja se miten Jumala näkee, niin se pätee.


        "Kun haluaisin tietää sen nyt, tässä ainoassa täysin varmassa elämässä."

        Ihmiset haluaa sitä sun tätä, mikä lopulta harvoin toteutuu!


        "Omilta vanhemmiltaankin useimmat saavat paljon ehdottomampaa rakkautta kuin Jumalaltasi, joka heittää Helvettiin jokaisen kyseenalaistajansa ..."

        Room. 9:20
        Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"


      • RäyhiksenEtsikkoaika kirjoitti:

        Jos et halkua tulle heitetyksi helvettiin niin mitä jos tekisit asialle jotain?

        Tietenkään Helvettiä ei ole olemassa muualla kuin korvienne välissä.


      • JumalanSanaakinvälillä kirjoitti:

        "Mitä minä olen huomannut, niin useimmat ihmiset ovat enemmän hyviä kuin pahoja, jos ..."

        Näin minäkin ajattelen lihan kautta, mutta Jumala näkee asian toisin. Ja se miten Jumala näkee, niin se pätee.


        "Kun haluaisin tietää sen nyt, tässä ainoassa täysin varmassa elämässä."

        Ihmiset haluaa sitä sun tätä, mikä lopulta harvoin toteutuu!


        "Omilta vanhemmiltaankin useimmat saavat paljon ehdottomampaa rakkautta kuin Jumalaltasi, joka heittää Helvettiin jokaisen kyseenalaistajansa ..."

        Room. 9:20
        Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"

        >Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"

        Miksei muka? Paavalin aivoitukset ovat toisinaan ihan hoopoja.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"

        Miksei muka? Paavalin aivoitukset ovat toisinaan ihan hoopoja.

        Niin. Ei tehty tuolikaan sano mitään.


    • q.v

      Ne ketkä vaativat toisten seksuaalisen suuntautumisen "eheytymistä" Raamatun totuusväittämien perusteella voisivat itse miettiä omaa "eheytymistä" vaikka nilviäisten syömisen kannalta.

      Montako kertaa tuo seksuaalisuuden vaatimus on mainittu? Kolme tai neljä kertaa. Kuulemma nilviäisten syönti on kielletty kymmenkunta kertaa.

      Raamatun homostelu kieltoa pidätte totena mutta tiettyjen ruokien syöminen ei olekaan totta.
      Tekopyhät paskiaiset :-D ja joku muu hymiö vielä lisäksi. Menkää ensi kesänä kirsikoiden poimijoiksi.

      • KiitosHerralle

        Tiainen ei ole kieltänyt tekojaan vaan on ne tunnustanut, katunut, pyytänyt anteeksi ja nyt tekee parannusta Jumalan edessä ja Jeesuksen avulla.
        Tämä asian julkitulo oli hänen pelastuksensa, muuten hän olisi saattanut mennä himoineen ja itsepetoksineen kadotukseen.


      • kuuntele.ohjelma
        KiitosHerralle kirjoitti:

        Tiainen ei ole kieltänyt tekojaan vaan on ne tunnustanut, katunut, pyytänyt anteeksi ja nyt tekee parannusta Jumalan edessä ja Jeesuksen avulla.
        Tämä asian julkitulo oli hänen pelastuksensa, muuten hän olisi saattanut mennä himoineen ja itsepetoksineen kadotukseen.

        "Tiainen ei ole kieltänyt tekojaan vaan on ne tunnustanut, katunut, pyytänyt anteeksi ja nyt tekee parannusta Jumalan edessä ja Jeesuksen avulla."

        Et sitten kuunnellut ohjelmaa? Ei aio "tietoisesti" eheytyä vaan olla sellainen kuin on.


      • LuopumustaTämäkin
        kuuntele.ohjelma kirjoitti:

        "Tiainen ei ole kieltänyt tekojaan vaan on ne tunnustanut, katunut, pyytänyt anteeksi ja nyt tekee parannusta Jumalan edessä ja Jeesuksen avulla."

        Et sitten kuunnellut ohjelmaa? Ei aio "tietoisesti" eheytyä vaan olla sellainen kuin on.

        Jos Tiainen toteuttaa homoseksuaalisia taipumiksiaan, hän on sitten itse valinnut tien joka vie Jumalan hylkäämiseen. Hän tietää sen itsekin joten se on hänen oma valintansa.


      • SNFATE
        LuopumustaTämäkin kirjoitti:

        Jos Tiainen toteuttaa homoseksuaalisia taipumiksiaan, hän on sitten itse valinnut tien joka vie Jumalan hylkäämiseen. Hän tietää sen itsekin joten se on hänen oma valintansa.

        Niin tämä on hyvä esimekki miten jopa valitut eksyvät. Onneksi myös Puonti oli mukana ja kertoi miten on selvinnyt ja pysynyt lujana.


      • LuopumustaTämäkin kirjoitti:

        Jos Tiainen toteuttaa homoseksuaalisia taipumiksiaan, hän on sitten itse valinnut tien joka vie Jumalan hylkäämiseen. Hän tietää sen itsekin joten se on hänen oma valintansa.

        Sanoiko ensin, että Tiainen tekee parannusta?


      • opetustavähän
        kuuntele.ohjelma kirjoitti:

        "Tiainen ei ole kieltänyt tekojaan vaan on ne tunnustanut, katunut, pyytänyt anteeksi ja nyt tekee parannusta Jumalan edessä ja Jeesuksen avulla."

        Et sitten kuunnellut ohjelmaa? Ei aio "tietoisesti" eheytyä vaan olla sellainen kuin on.

        ""Tiainen ei ole kieltänyt tekojaan vaan on ne tunnustanut, katunut, pyytänyt anteeksi ja nyt tekee parannusta Jumalan edessä ja Jeesuksen avulla."

        Et sitten kuunnellut ohjelmaa? Ei aio "tietoisesti" eheytyä vaan olla sellainen kuin on."

        Jos homoseksuaali antaa synnille tilaa, niin hän on menettänyt kaiken.

        Jokaisella ihmisellä on jokin helmasynti - ei väliä onko homo tai hetero. Jokainen joutuu käymään tuskaisen taistelun syntiä kohtaan ja niin kauan kuin ihminen on syntiä vastaan ja anoo Jumalalta voimaa, niin hän on oikealla tiellä. Mutta jos antaa synnille tilaa, niin peli on menetetty. Paholainen on saanut voiton.


      • opetustavähän kirjoitti:

        ""Tiainen ei ole kieltänyt tekojaan vaan on ne tunnustanut, katunut, pyytänyt anteeksi ja nyt tekee parannusta Jumalan edessä ja Jeesuksen avulla."

        Et sitten kuunnellut ohjelmaa? Ei aio "tietoisesti" eheytyä vaan olla sellainen kuin on."

        Jos homoseksuaali antaa synnille tilaa, niin hän on menettänyt kaiken.

        Jokaisella ihmisellä on jokin helmasynti - ei väliä onko homo tai hetero. Jokainen joutuu käymään tuskaisen taistelun syntiä kohtaan ja niin kauan kuin ihminen on syntiä vastaan ja anoo Jumalalta voimaa, niin hän on oikealla tiellä. Mutta jos antaa synnille tilaa, niin peli on menetetty. Paholainen on saanut voiton.

        Miksi otat esimerkiksi homon, joka antaa synnille tilaa? Mutta tosiaan kaikki ovat samassa veneessä.


      • näinhänseonn
        torre12 kirjoitti:

        Miksi otat esimerkiksi homon, joka antaa synnille tilaa? Mutta tosiaan kaikki ovat samassa veneessä.

        "Miksi otat esimerkiksi homon, joka antaa synnille tilaa? Mutta tosiaan kaikki ovat samassa veneessä."

        Kuten olen sanonutkin tuossa edellä monta kertaa, niin kaikki olemme suhteessa syntiin samassa venessä, homot ja heterot. Kaikkien tulee tehdä parannus, niin homoseksuaalin, seksiorjan, pedofiilin, narsistin, kleptomania suuntautuneisuudesta, valehtelimisesta, ....Ei ole erotusta homoseksuaalin eikä heteroseksuaalin välillä.


      • näinhänseonn kirjoitti:

        "Miksi otat esimerkiksi homon, joka antaa synnille tilaa? Mutta tosiaan kaikki ovat samassa veneessä."

        Kuten olen sanonutkin tuossa edellä monta kertaa, niin kaikki olemme suhteessa syntiin samassa venessä, homot ja heterot. Kaikkien tulee tehdä parannus, niin homoseksuaalin, seksiorjan, pedofiilin, narsistin, kleptomania suuntautuneisuudesta, valehtelimisesta, ....Ei ole erotusta homoseksuaalin eikä heteroseksuaalin välillä.

        No jotenkin aistin, että pidät homoseksuaalista automaattisesti syntisenä. Raamatussa synti on teko tai tekemättömyys.

        Eli on tehtävä jotain, että tekee syntiä. Pelkkä homous ei syntiä ole.


    • Aloittaja, millaisia ajatuksia sinussa herätti tuo ohjelma?

      • Lähinnä sellaisia että näitä säälittäviä homofoobikoita riittää muuallakin kun tällä palastalla.


      • MrMorden_ kirjoitti:

        Lähinnä sellaisia että näitä säälittäviä homofoobikoita riittää muuallakin kun tällä palastalla.

        Kuka pelkää homoja ja miksi?


      • MrMorden_ kirjoitti:

        Lähinnä sellaisia että näitä säälittäviä homofoobikoita riittää muuallakin kun tällä palastalla.

        Niin eihän tämä ole ainoa paikka missä tätä keskustelua käydään.


      • Esim.nämä
        keskustellaan kirjoitti:

        Kuka pelkää homoja ja miksi?

        Usko.vainen/keskustellaan, ArtoTTT, Pertsa ainakin.


      • Esim.nämä kirjoitti:

        Usko.vainen/keskustellaan, ArtoTTT, Pertsa ainakin.

        Miksi he homoja pelkäisivät?


      • Esim.nämä
        keskustellaan kirjoitti:

        Miksi he homoja pelkäisivät?

        Sitä minäkin olen ihmetellyt, joten laitapa kertoen, usko.vainen.


      • Esim.nämä kirjoitti:

        Sitä minäkin olen ihmetellyt, joten laitapa kertoen, usko.vainen.

        Uskovainen tai ei, mutta kukaan ei pelkää homoja. Sinä taidat olla ainoa homofoobikko.


      • peukkua
        keskustellaan kirjoitti:

        Uskovainen tai ei, mutta kukaan ei pelkää homoja. Sinä taidat olla ainoa homofoobikko.

        Oletko jo ehtinyt peukuttelemaan uudella nikilläsi, usko.vainen?


      • peukkua kirjoitti:

        Oletko jo ehtinyt peukuttelemaan uudella nikilläsi, usko.vainen?

        Olet se sama trolli jolle jo vastasin.


      • ja.korkkiruuvia

        pukkaa


      • Esim.nämä
        keskustellaan kirjoitti:

        Uskovainen tai ei, mutta kukaan ei pelkää homoja. Sinä taidat olla ainoa homofoobikko.

        Kyllä sinä pelkäät.


      • peukkua
        keskustellaan kirjoitti:

        Olet se sama trolli jolle jo vastasin.

        Niin, miten sen peukuttamisen kanssa on, usko.vainen?


      • huvittaa
        peukkua kirjoitti:

        Niin, miten sen peukuttamisen kanssa on, usko.vainen?

        Imetkö peukkuasi kun haaveilet usko.vaisesta?


      • ujostuttaako

        Mikset kirjoita nikilläsi InhottavaRealisti?


    • Siipeni_murtuneet

      Patrik Tiaisen ongelma ei ollut homoseksuaalisuus vaan väärä raamatunvastainen opetus jonka hän oli omaksunut ja jota opetti muillekin. Tiaisen johtama "seurakunta" oli yksi lahko muiden villien karismaattisten lahkojen joukossa ja hän liitekli kovin korkealla arkielämän yläpuolella, vähän samoin kuin Markku Koivisto aikoinaan.

      JUmala on näyttänyt monien ihmiskohtaloiden kautta että kun oikein korkealla liidellään niin putoaminenkin on suuri. Sen takia Raamattu sanoo että älköön kukaan kuvitelko itsestään enempää kuin sopii ja että joka luulee seisovansa, katsokoon ettei lankea, ylpeys käy lankeemuksen edellä jne. Kun siis vauhti yltyy oikein kovaksi ja aletaan lihan voimassa reuhaamaan lahko-oppien ja hurmahenkisyyden keskellä niin kyllä Jumalalla on keinot näyttää valtasuuruuutensa ja ihmisen pienuus näissä tapauksissa. sanotaankin että jos Herra ei saa kiinni takaa, Hän tulee vastaan edestä.

      Meidän ei ole oikeus retostella kenenkään yksittäisten ihmisten synneillä ja lankeemuksilla, vaikka julkisuuden henkilöistä voidaankin hyvässä rakentavassa hengessä puhua, mutta kukaan meistä ei silti ole sen "parempi" verrattuna Koivistoon tai Tiaiseen, vaan me kaikki olemme kelvottomiksi käyneet. Jumala auttakoon heitä tämän raskaan kokemusmyllyn kautta armolliseen ja levolliseen uskoon, evankeliumin vapauteen. Toivon Tiaisellekin ainoastaan kaikkea hyvää ja voimia kaikkeen tulevan. Jumala on armossaan suuri ja pitkämielinen, ei Häneltä armo lopu.

      https://www.youtube.com/watch?v=SPOPK_MvaaY

      Muistetaan myös että joka paljon saa anteeksi, se myös paljon rakastaa! Siinä on itsensä tutkiskelun paikka meille "tavis" -rivikristityillekin jotka niin usein olemme itse penseitä.

      • terkut.setaan

        Sinä valehtelet. Jeesus sanoi, mene äläkä enää syntiä tee.


      • terkut.setaan kirjoitti:

        Sinä valehtelet. Jeesus sanoi, mene äläkä enää syntiä tee.

        Monelle Jeesus ei sanonut, että mene äläkä enää syntiä tee. Ei edes naiselle, joka piti miestä, joka ei ollut hänen.


      • Pieto-lataa
        torre12 kirjoitti:

        Monelle Jeesus ei sanonut, että mene äläkä enää syntiä tee. Ei edes naiselle, joka piti miestä, joka ei ollut hänen.

        Sinä olet tyhmä, Erkkilä!


      • Pieto-lataa kirjoitti:

        Sinä olet tyhmä, Erkkilä!

        No minkäs minä sille voin mitä Jeesus kullekin sanoo tai on sanomatta.


      • mölymahalle
        torre12 kirjoitti:

        No minkäs minä sille voin mitä Jeesus kullekin sanoo tai on sanomatta.

        No et todellakaan mitään!


      • mölymahalle kirjoitti:

        No et todellakaan mitään!

        Heh. Se mitä Jeesus kullekin sanoo tai jättää sanomatta, et sinä enkä minä voi siihen vaikuttaa.

        Turhaan kiukkuilet.


    • >> Mitä ajatuksia kaapista tulleista uskovaisista Herättää täällä? <<

      Minussa ei oikein mitään. Pari ihmistä ja rauhallista juttelua.

    • opetustavähän

      Puonti on tuossa oikeassa, että suhteessa helmasyntiin, on se sitten homon tai heteron synti, niin ei ole välttämättä "ihmeparantumista".

      Niinkauan kuin uskova elää, niin hänellä on taisto syntiä vastaan. On väärin, että nämä homot päättävät elää synnissään ja antaa Jumalan sitten parantaa hänet. Tämä on väärä asenne. Syntiä vastaan tulee taistella, ainakin heteroiset uskovat näin teemme. Ei tule alkaa levätä laakereillaan ja odottaa Jumalan tekevän ihmeen. Jumala katsoo sydämeen ja sydämen on oltava vastoin sitä syntiä mikä itseään riivaa. Ja tässä tilassa elää Kristuksessa ja Jumala kyllä antaa voiman näissä kiusauksissa. Jumala ei poista kiusauksia, Hän koettelee meitä, mutta Jumala antaa voiman vastustaa kiusauksia ja sitä syntiä mikä näyttää voittamattomalta.

      • Raamatussa ei ole esimerkkejä, että Jumala parantaisi homon. Mutta uskovat haluavat nähdä vain heteroja


      • Msmsmsm
        torre12 kirjoitti:

        Raamatussa ei ole esimerkkejä, että Jumala parantaisi homon. Mutta uskovat haluavat nähdä vain heteroja

        Kerro toki kaikki Raamatussa mainitut homot.


      • Msmsmsm kirjoitti:

        Kerro toki kaikki Raamatussa mainitut homot.

        Olen sanonut että Raamattu ei kerro mitään yhdestäkään homosta.

        Heidän parantaminen on nykyajan höpötystä.


      • sfbfnh
        torre12 kirjoitti:

        Olen sanonut että Raamattu ei kerro mitään yhdestäkään homosta.

        Heidän parantaminen on nykyajan höpötystä.

        Ei niin koska siellä ei kerrota kaikista kuvotuksista.


      • sfbfnh kirjoitti:

        Ei niin koska siellä ei kerrota kaikista kuvotuksista.

        Kyllä Raamatussa on vaikka mitä kuvottavaa toimintaa kuvattu hyvinkin tarkasti.

        Kuten panna lapset alulle orjattaren kanssa.


    • opetustahieman

      Nämä kaverit tekevät siinä virheen, että haluavat elää homona ja transseksuaalina seurakunnassa. Ei kukaan muukaan hengellisissä yhteisöissä saa elää kleptomaanina, pedofilina, narsistina, murhaajana, .... eli ei tule olla seurakunnissa minkään synnin harjoittajana, vaan meidän kaikkien tulee elää seurakunnissamme Kristuksen omana. Me otamme identiteetin Jeesuksesta - emme siitä synnistä mikä on meille ihmisenä voittamaton.

      • tietoa.homoudesta

        Homoseksuaalisuus on kuin sukupuoli, ihonväri tai oikea/vasenkätisyys. Ihminen ei sitä valitse eikä se haittaa ketään muuta.


      • tietoa.todellakin
        tietoa.homoudesta kirjoitti:

        Homoseksuaalisuus on kuin sukupuoli, ihonväri tai oikea/vasenkätisyys. Ihminen ei sitä valitse eikä se haittaa ketään muuta.

        Homoseksuaalisuus on kuin alkoholismi.
        Voit olla joko raitis tai juoppo alkoholisti.


      • tietoa.homoudesta kirjoitti:

        Homoseksuaalisuus on kuin sukupuoli, ihonväri tai oikea/vasenkätisyys. Ihminen ei sitä valitse eikä se haittaa ketään muuta.

        Juuri näin. Korkkiruuvi sen sijaan vetää yhtäläisyysmerkkejä homon ja murhaajan välille. Järkyttävä tyyppi – kummankin onneksi netti on tässä välissä.

        Narsisteja ovat "vapaat" suunnat ja lahkot tulvillaan, kuten kaikki tietävät. Juuri niissä he voivat puhjeta oikein kukkaan, kun alkeellisintakaan läpinäkyvyyttä ei kukaan uskalla vaatia.


      • tietoa.todellakin kirjoitti:

        Homoseksuaalisuus on kuin alkoholismi.
        Voit olla joko raitis tai juoppo alkoholisti.

        Heteroseksuaalisuus samoin. Ei ole mitään eroa seksistä luopumisen vaikeusasteessa homon ja heteron välillä. Ainoa ero on siinä, että heteroita kukaan ei julkisesti vaadi luopumaan seksistä.


      • tietoa.todellakin
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Heteroseksuaalisuus samoin. Ei ole mitään eroa seksistä luopumisen vaikeusasteessa homon ja heteron välillä. Ainoa ero on siinä, että heteroita kukaan ei julkisesti vaadi luopumaan seksistä.

        Homoseksi on aina väärin, luonnotonta ja kauhistus Jumalalle.
        Heteroseksi on tarkoitettu vain avioliittoon.


      • EiMitäänUutta
        tietoa.todellakin kirjoitti:

        Homoseksi on aina väärin, luonnotonta ja kauhistus Jumalalle.
        Heteroseksi on tarkoitettu vain avioliittoon.

        'Heteroseksi on tarkoitettu vain avioliittoon.'

        Ole sitten ilman. Muista että tumputus vie helvettiin!


      • opetustahieman
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Juuri näin. Korkkiruuvi sen sijaan vetää yhtäläisyysmerkkejä homon ja murhaajan välille. Järkyttävä tyyppi – kummankin onneksi netti on tässä välissä.

        Narsisteja ovat "vapaat" suunnat ja lahkot tulvillaan, kuten kaikki tietävät. Juuri niissä he voivat puhjeta oikein kukkaan, kun alkeellisintakaan läpinäkyvyyttä ei kukaan uskalla vaatia.

        "Juuri näin. Korkkiruuvi sen sijaan vetää yhtäläisyysmerkkejä homon ja murhaajan välille. Järkyttävä tyyppi – kummankin onneksi netti on tässä välissä."

        Sinä se olet, joka vetää yhtäläisyysmerkin homon ja murhaajan välille!

        Itse vedän yhtäläisyysmerkin kaikkien syntien välille, koska Jumala näin opettaa. Jumalan kannalta kaikki synnit ovat samanarvoisia suhteessa rangaistukseen, kaikista synneistä valkoisesta valheesta lähtien ja sadistiseen kidutukseen ja sarjamurhaamiseen saakka tuomiona on kuolema. Mutta synnin vakavuudessa voi olla eroja, mutta tuomio on aina sama Jumalan ilmoituksen mukaan.


      • opetustahieman
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Heteroseksuaalisuus samoin. Ei ole mitään eroa seksistä luopumisen vaikeusasteessa homon ja heteron välillä. Ainoa ero on siinä, että heteroita kukaan ei julkisesti vaadi luopumaan seksistä.

        "Ainoa ero on siinä, että heteroita kukaan ei julkisesti vaadi luopumaan seksistä."

        Aviottomat heterot luopukoot seksin harjoittamisesta ja pyhittäytykööt itsensä Kristukselle. Myöskin erilaiset perverssioiden harjoittajat, kuten pedofilit ja lukemattomat muut perverssioiden orjat, luopukoot seksihimoistaan ja ottakoot vastaan Kristuksen rakkaus.


      • tietoa.todellakin
        EiMitäänUutta kirjoitti:

        'Heteroseksi on tarkoitettu vain avioliittoon.'

        Ole sitten ilman. Muista että tumputus vie helvettiin!

        Ei minun tarvii olla ilman eikä tumputtaa. Kumpaa sinä teet - ei tarvii kertoa.


      • tietoa.todellakin kirjoitti:

        Homoseksuaalisuus on kuin alkoholismi.
        Voit olla joko raitis tai juoppo alkoholisti.

        Hah hah! Miten hulluja kerrot!


      • homolapselle

        Homoseksuaalisuutesi on kaikkien tiedossa ja ihan hyväksyttyä🤗🤗🤗🤗🤗


      • Repellä käy flaxi 😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Repellä käy flaxi 😂😂😂

        Ja sinulla menee kehnosti. Olet muille kateellinen.


      • PietoKuittaa
        torre12 kirjoitti:

        Ja sinulla menee kehnosti. Olet muille kateellinen.

        Kukaan ei oo homolle kateellinen.


      • käykö.katteeks

        joku ex-homo voi olla ... vaan silleen salaa, tietty


      • PietoKuittaa kirjoitti:

        Kukaan ei oo homolle kateellinen.

        Mistä tiedät? Oletko selvännäkijä?


      • No jopas jotakin!

        Sinä et näköjään ainakaan ole mikään selvännäkijä. Olet olettaja.


    • hyvätodistus

      Puonti hyvin todistaa, että se homouden synnin ihmistä tuhoava voima on kaikonnut hänestä, koska se on korvautunut Kristuksen rakkaudella. Samoin käy kaikkien heteroidenkin kohdalla oman helmasyntinsä kanssa. Synnin voima ihmisessä kaikkoaa Jumalan voimasta.

    • opetustavähänn

      Rukoillaan näiden kavereiden puolesta etteivät lähesty Jumalaa oma synti edellä, vaan lähestyvät Jumalaa Jumalan tahto ja rakkaus edellä. Rakkauden kaksoiskäsky on aivan valtava apuväline tässä asiassa ...

      Luuk. 10:27

      Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".


      Tulee kiinnittää huomiota kuinka paljon rakkautta ja paatosta sisältyy ensimmäiseen virkkeeseen, kun oikein sydämen pohjasta käsketään rakastaa Jumalaa yli ihan kaiken, myös seksuaalisten himojen yli, ja sitten vasta ikäänkuin todetaan lyhyesti, että lähimmäisen rakkauttakaan ei tässä Jumalan rakastamisessa tule unohtaa.

    • Ei.homofoobikko

      Olen kristitty enkä pelkää että homo käy tiukasti kiinni hanuriin...

      • Koitappa rakastaa sielusi pohjasta sellaista, jota et koskaan näe.

        Tuo käsky rakastaa itseään on toki narsismin huippu, mutta oli annettu niille, jonka kansan Jumala oli. He sentään tiesivät kuka hän on.


    • Ajatus, joka heräsi, on että ei ole helppoa heillä eikä tule olemaan.

      • Aivan. Ajattelin sitä, miten jotkut käyvät näiden henkilöiden kimppuun ja aloittavat se panettelukampanjan. Kurjaa.


      • lJBVOGOW
        mummomuori kirjoitti:

        Aivan. Ajattelin sitä, miten jotkut käyvät näiden henkilöiden kimppuun ja aloittavat se panettelukampanjan. Kurjaa.

        Eikö oma kampanjointisi Koivulaa, Huhtasaarta, Ahviota ja Räsästä vatsaan ole kurjaa?


      • eiolehelppoaei

        Ei kellään ole helppoa elämässään, jotka oman helmasyntinsä kautta hahmottaa maailmaa ja kristillisyyttään!


      • mummomuori kirjoitti:

        Aivan. Ajattelin sitä, miten jotkut käyvät näiden henkilöiden kimppuun ja aloittavat se panettelukampanjan. Kurjaa.

        >> jotkut käyvät näiden henkilöiden [homojen ja transeksuaalien] kimppuun <<

        Se tukee haukkujien omaa psyykettä. Ei psyykkeeltään tasapainoisen ihmisen tarvitse turvautua toisten halveksimiseen.

        Oletan, että kun keskittyy toisten panetteluun, niin omat puutteet unohtuu tai ainakin niiden häiritsevyys alenee, koska ne pienenee verrattaessa niitä muiden huomattavasti suurempiin synteihin. Kyse on itsepetoksesta.


      • luulisinnäin
        qwertyilija kirjoitti:

        >> jotkut käyvät näiden henkilöiden [homojen ja transeksuaalien] kimppuun <<

        Se tukee haukkujien omaa psyykettä. Ei psyykkeeltään tasapainoisen ihmisen tarvitse turvautua toisten halveksimiseen.

        Oletan, että kun keskittyy toisten panetteluun, niin omat puutteet unohtuu tai ainakin niiden häiritsevyys alenee, koska ne pienenee verrattaessa niitä muiden huomattavasti suurempiin synteihin. Kyse on itsepetoksesta.

        "Se tukee haukkujien omaa psyykettä. Ei psyykkeeltään tasapainoisen ihmisen tarvitse turvautua toisten halveksimiseen. "

        Tämä lienee tosiaan syynä, kun nämä liberaalit tällä foorumilla niin raakalla tavalla jatkuvasti haukkuvat uskovaisia Herramme omia, vaikka uskovaiset eivät hauku ketään.


      • luulisinnäin kirjoitti:

        "Se tukee haukkujien omaa psyykettä. Ei psyykkeeltään tasapainoisen ihmisen tarvitse turvautua toisten halveksimiseen. "

        Tämä lienee tosiaan syynä, kun nämä liberaalit tällä foorumilla niin raakalla tavalla jatkuvasti haukkuvat uskovaisia Herramme omia, vaikka uskovaiset eivät hauku ketään.

        Korjaisin tuota hieman toduudellisempaan suuntaan. Myös uskovaisina esiintyvät haukkuvat toisia kirjoittajia tällä palstalla.


      • totuusvoittaa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Korjaisin tuota hieman toduudellisempaan suuntaan. Myös uskovaisina esiintyvät haukkuvat toisia kirjoittajia tällä palstalla.

        Kiva kun ymmärrät, että liberaalit haukkuvat täällä uskovia!

        Uskovaisten haukunnoista tuskin todisteita kuitenkaan löytyy! Se ei kuulu kristinuskon piiriin muuta kuin siinä rajoissa mitä Jeesus edusti sanoessaan ääriterävästi!


      • totuusvoittaa kirjoitti:

        Kiva kun ymmärrät, että liberaalit haukkuvat täällä uskovia!

        Uskovaisten haukunnoista tuskin todisteita kuitenkaan löytyy! Se ei kuulu kristinuskon piiriin muuta kuin siinä rajoissa mitä Jeesus edusti sanoessaan ääriterävästi!

        Kyllä tarkoitin ihan kaikkia uskovaisena esiityviä, niitä fundikseksikin kutsuttuja. Niitä "oikeita" uskovia. Valitettavasti. Nuo ns. liberaaleiksi leimatut ovatkin hieman maltillisempia.


      • evankeliuminjulistusta

        Eihän kenelläkään synnintekijällä ole loppujen lopuksi helppoa!

        Siksihän me uskovat täällä julistamme, että myös homoseksuaalit saisivat rauhan Jumalan kanssa ja hylkäisivät synnin elämäänsä riuduttamasta.


      • evankeliuminjulistusta kirjoitti:

        Eihän kenelläkään synnintekijällä ole loppujen lopuksi helppoa!

        Siksihän me uskovat täällä julistamme, että myös homoseksuaalit saisivat rauhan Jumalan kanssa ja hylkäisivät synnin elämäänsä riuduttamasta.

        Homo homo homo homo homo.

        Eikö mitään muuta mielessäsi pyöri?


      • evankeliuminjulistusta
        torre12 kirjoitti:

        Homo homo homo homo homo.

        Eikö mitään muuta mielessäsi pyöri?

        Ei tässä ketjussa, koska aiheena on homoseksuaali ja transseksuaali!

        On hyvä että keskustellaan aina siitä aiheesta mikä on tapeetilla. Eikös vain?


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> jotkut käyvät näiden henkilöiden [homojen ja transeksuaalien] kimppuun <<

        Se tukee haukkujien omaa psyykettä. Ei psyykkeeltään tasapainoisen ihmisen tarvitse turvautua toisten halveksimiseen.

        Oletan, että kun keskittyy toisten panetteluun, niin omat puutteet unohtuu tai ainakin niiden häiritsevyys alenee, koska ne pienenee verrattaessa niitä muiden huomattavasti suurempiin synteihin. Kyse on itsepetoksesta.

        "Kyse on itsepetoksesta."

        Jonkinlainen harhatusliike se ainakin on. Siinä tavalla tehdään siten, että katsokaa noiden syntejä - älkääkä minun syntejäni.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Kyse on itsepetoksesta."

        Jonkinlainen harhatusliike se ainakin on. Siinä tavalla tehdään siten, että katsokaa noiden syntejä - älkääkä minun syntejäni.

        Totta, siinä muidenkin huomio keskittyy moitteen kohteeseen, vaikka moittija olisikin mielenkiintoisempi. Liittyisikö jotenkin ihmisen perusvaistoihin, luulisin niin.


    • Pudis55

      Ja surkeita tässäkin tapauksessa on se että tätä jumalaa ja sitä myöten hänen tahtoaan ei ole joten aivan turhaan homoja syrjitään unohtamatta kaikkea muuta pahaa mitä uskonnot ovat saaneet aikaa. Huhaata kaikki tyynni.

      • Erikoista sikäli, että he ovat ihan omalla asialla, sillä Raamatusta ei löydy sitä mitä he näin kovasti vastustavat.


    • Opetustakaikille

      Rakkauden julistusta tuolta edeltä!

      Puonti on tuossa oikeassa, että suhteessa helmasyntiin, on se sitten homon tai heteron synti, niin ei ole välttämättä "ihmeparantumista".

      Niinkauan kuin uskova elää, niin hänellä on taisto syntiä vastaan. On väärin, että jotkut homoseksuaalit päättävät elää synnissä ja antaa Jumalan sitten parantaa hänet. Tämä on väärä asenne. Syntiä vastaan tulee taistella, ainakin heteroiset uskovat näin teemme. Ei tule alkaa levätä laakereillaan ja odottaa Jumalan tekevän ihmeen. Jumala katsoo sydämeen ja sydämen on oltava vastoin sitä syntiä mikä itseään riivaa. Ja tässä tilassa elää Kristuksessa ja Jumala kyllä antaa voiman näissä kiusauksissa. Jumala ei poista kiusauksia, Hän koettelee meitä, mutta Jumala antaa voiman vastustaa kiusauksia ja sitä syntiä mikä näyttää voittamattomalta.

      Itse vedän yhtäläisyysmerkin kaikkien syntien välille, koska Jumala näin opettaa. Jumalan kannalta kaikki synnit ovat samanarvoisia suhteessa rangaistukseen, kaikista synneistä valkoisesta valheesta lähtien ja sadistiseen kidutukseen ja sarjamurhaamiseen saakka tuomiona on kuolema. Mutta synnin vakavuudessa voi olla eroja, mutta tuomio on aina sama Jumalan ilmoituksen mukaan.Rukoillaan näiden kavereiden puolesta etteivät lähesty Jumalaa oma synti edellä, vaan lähestyvät Jumalaa Jumalan tahto ja rakkaus edellä.

      Rakkauden kaksoiskäsky on aivan valtava apuväline tässä asiassa ...

      Luuk. 10:27

      Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

      Tulee kiinnittää huomiota kuinka paljon rakkautta ja paatosta sisältyy ensimmäiseen virkkeeseen, kun oikein sydämen pohjasta käsketään rakastaa Jumalaa yli ihan kaiken, myös seksuaalisten himojen yli, ja sitten vasta ikäänkuin todetaan lyhyesti, että lähimmäisen rakkauttakaan ei tässä Jumalan rakastamisessa tule unohtaa.

      • Et tajua mitä ovat sukupuoliset suuntaukset. Ja sen takia kirjoitat omituisia.

        Kerron sinulle: oli sitten hetero, biseksuaali tai homo, niin samat taistelut uskovana käydään.


      • Opetustakaikille
        torre12 kirjoitti:

        Et tajua mitä ovat sukupuoliset suuntaukset. Ja sen takia kirjoitat omituisia.

        Kerron sinulle: oli sitten hetero, biseksuaali tai homo, niin samat taistelut uskovana käydään.

        "Kerron sinulle: oli sitten hetero, biseksuaali tai homo, niin samat taistelut uskovana käydään."

        Juuri tätä halusinkin tuossa edellä olevassa viestissä tuoda esiin. Kaikilla meillä on sama taistelu syntiä vastaan eikä kellään ole erityisoikeutta syntiin!


    • Niinpä.niin

      Ari puontikin voisi ryhtyä rehelliseksi, viimeinkin.

      • Anonyymi

        Sinä luulet tietäväsi paremmin asiat hänen kohdalla?
        Ari on ainakin vaikuttanut hyvin rehelliseltä keskusteluissa aiheesta.


    • Anonyymi

      Minun mielestäni jumala hyväksyy kaikki ihmiset jotka ovat mitä he haluavat tai valitsee ollaankseen

      • Anonyymi

        "Jumala hyväksyy"

        "hän muistaa meidät tomuksi" Ps. 103: 14


      • Anonyymi

        Jumalan pilkkaa se on, ettei hyväksy saamaansa sukupuolta.
        Korvien välinen hoito on oikea ratkaisu, ei ”sukupuolen muuttamiset”


    • Anonyymi

      Oliko Jeesus nainen 🐟🐟:t alkuseurakunnassa ja vaihtoi sukupuolta?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe