Luin jostain että Jt on kallellaan homeopatiaan enemmän kun länsimaiseen lääketieteeseen. Onko näin? Miksi?
Homeoptia vs. oikea lääketiede
59
645
Vastaukset
- Jaa.joo
Tämä on varmaan kulttuuriin liittyvä juttu. Amerikoissa luontaishoidot ovat paljon käytettyjä ja suosittuja ja siksi ne hyväksytään. Suomalaisessa lahkokristillisyydessä taas perinteisesti tuomitaan kaikki " kristitylle epäsopivana" ja useita kirjoja on julkaistu joissa nähdään demoneita minkä tahansa hoidon taustalla.
- Ettätälläistä
Empä tiedä tämän hetken tilanteesta mutta 70-luvulla toimi Tampereen Pirkkalassa Nironen niminen Jehovan todistaja homeopaatti ja siellä sitten kävivät Jehovan todistajat ympäri maata.
Äitini oli jäänyt eläkkeelle masennuksen takia ja oli kuitenkin suhteellisen hyvässä kunnossa.
Mutta sitten vanhemmat päättivät lähteä käymään siellä muiden tavoin.
Nironen katsoi äidin silmiin, sieltähän kaikki näkyy, käski äidin lopettaa psyykelääkityksen ja määräsi jotain pillereitä ja muita rohtoja. Niin sitten tehtiin, olihan tämä helvetin huijari Jehovan todistaja joten häneen vanhemmat luottivat enemmän kuin psykiatriin.
Eipä mennyt kauan kun äiti sekosi täysin, tuli maaniseksi ja kotona elämä oli yhtä helvettiä.
Hän uskoi että syynä oli demonit, yksi taulukin poltettiin kun oli saatu joskus lahjaksi maailmalliselta, demonin täytyi olla siinä mutta ei auttanut, sekoilu vain kiihtyi ja kyllä mä teinipoika häpesin ja aloin voida itsekin henkisesti pahoin.
Lopulta homeopaattisten lääkkeiden käyttö lopetettiin ja äiti alkoi käyttää uudelleen psyykelääkkeitä mutta ei palannut enää siihen kuntoon mikä oli ennen Niroselle menoa.
Suomessa oli toinenkin Jehovan todistaja homeopaatti ja Ruotsissa vielä yksi.
Todella monet luottivat heihin enemmän kuin lääkäreihin koska olivat Jehovan todistajia.
Tästä johtuen 70- luvulla homeopatia oli todella suosittua Jehovan todistajien keskuudessa.- isot.riskit
käski äidin lopettaa psyykelääkityksen
-Uskomatonta toimintaa silloin, eihän tänä päivänä kukaan koulutettu terapeutti anna tälläisiä neuvoja. - Usko.ja.kuole
isot.riskit kirjoitti:
käski äidin lopettaa psyykelääkityksen
-Uskomatonta toimintaa silloin, eihän tänä päivänä kukaan koulutettu terapeutti anna tälläisiä neuvoja.Ei ole mahdollista, että joku olisi koulutettu ja silti Jt. Heille ei koulutus on sallittu. Itseoppinut homeopatti varmaan.
Säälittävää.
On. Asia juontaa juurensa russelin tasen Epyghti-harrastukseen. Muinaiset epytigliäläiset nimittän eivät käyttäneet ollenkaan länsimaista lääketiedettä,koska sitä ei ollut vielä keksitty. Sen sijaan he käyttivät sumerialialaista ja epygtiliälistä lääketiedettä, homeafatiaa. Niiden hoidon peruspilarit olivat: yksi tippa vettä, viina, sauna, kuppaus ja terva.
russelin tase löysi epytgin hiearogyyffeistä tarkat tiedot homeafaattisista hoitomenetelmistä ja resetpeistä. Esimerkiksi jos ei tahdo tulla seuran normit täyttävää määrää suolikaasua, niin lääkkeen resedti on seuraava. Hyppysellinen hyttysen ikeniä, hernekeittopurkki, pätkä palvattua paviaanin peräsuolta, 2 litra paloviinaa ja yksi tippa vettä. Nämä sekoitetaan keskenään ja juodaan yhdellä kulauksella. Jos säilyy hengissä, niin suolikaasua kyllä piisaa. Tämä oli ruttevoortin lempiresepdi; tosin viskillä jatkettuna.
Sitten hengitygsen raikastajana tämä resepddi on mitä parhain: yksi tippa vettä sekä tervaa ja paloviinaa, litra kumpaakin. Juodaan joka aamu heti herättyänsä. Teho on paras jos kerkiää jouda lääkkeen ennen aamuflatulointia.- cityshamaani
Lääketiede on integroitumassa pikkuhiljaa vaihtoehtoisiin hoitoihin, koska pysyviä
tuloksia, parantumisia on syntynyt. Energiahoidot ovat tulossa ryminällä ja hoitolaitoksia
on perustettu. JT-:lle tämä on eettisesti ilmeisesti hyvä vaihtoehto. Maailmalla on parantajia
jotka työskentelevät myös pitkien matkojen takaa, ns. etänä- kun perinteinen lääketiede ei riitä.
Omien kokemusten mukaan tällaisista parantumisista on pyydetty myös vakuutus eli kirjoitettu
virallinen epigriisi. Lääkärit ovat tietysti ihmeissään, kun kouluttamaton parantaja osoittautuu päteväksi.he-ma kirjoitti:
Lentäthän ne lehmätkin ja jos uskonharhassa elää, niin mihin vetää taikauskon rajan?
he-ma 20.5.2018 7:06
<>...jos uskonharhassa elää, niin mihin vetää taikauskon rajan? ><
Taikauskolla ei ole mitään rajaa vedettäväksi. Homeopatiakin on uskomushoitoa ja näennäistiedettä, mutta menee hyvin kaupaksi taikauskoisille.
- manaat
Ruotsin homeopaatti oli nimeltään Levin. Asusteli ainakin Skövdessä. Sinne mentiin bussilasteittain. Minäkin jouduin lapsena sinne kerran menemään. En muista varsinaista syytä, miksi. Ehkä siellä yritettiin hakea apua hörökorvilleni. Heh. . . heh.
Vakavampi juttu oli se kun erään tunnetun Jehovan todistaja suvun nuorta vietiin sinne saamaan apua leukemiaan. Akuuttiin leukemiaan. Koittivat tietenkin saada pilleripurkin, ehkä belladonnaa joka olis sitten taudin parantanut. No, eihän sillä käynnillä ollut mitään hyötyä. Poika kuoli, jollen väärin muista, niin 2 viikon päästä käynnistä.
Olisikohan elinsiirto, nimeltä verensiirtoa auttanut? Tiedä häntä.
Homeopatia, irisdiaknostiikka oli muistaakseni intiaanien perua. Vogel oli sen taidon saanut kauttarantain intiaaneilta. Siis poppaukko taikaa. Epäjumalan palvelusta sanan täydessä merkityksessä. Jotkut kristityt pitävät sitä edelleen demonismina- Kunhankysyn
Nykyisin irisdiagnoosia tehdään tietokoneella skannaamalla. Onko siellä tietokoneessa joku demoni, epäjumala tai vastaava? Miten sä palvelet epäjumalia jos eloton kone tekee työn?
- manaat
Kunhankysyn kirjoitti:
Nykyisin irisdiagnoosia tehdään tietokoneella skannaamalla. Onko siellä tietokoneessa joku demoni, epäjumala tai vastaava? Miten sä palvelet epäjumalia jos eloton kone tekee työn?
Hyvinkin noin.
Mielestäni irisdiagnostiikka on vain perushömppää jolla viedään ihmisten rahat.
En ole koskaan kuullut kenenkään parantuvan missään muodoissa tuollaisella hutulla. Kunhankysyn kirjoitti:
Kunhankysyn 20.5.2018 15:58
<>Nykyisin irisdiagnoosia tehdään tietokoneella skannaamalla.><
Samoin tehdään maksullisia aurakuvauksia, tosin edes rahalla ei ole saanut kuvauttaa itseään kahdesti. Voi olla, että tuo "ongelma" on nykyään korjattu.
<> Onko siellä tietokoneessa joku demoni, epäjumala tai vastaava?><
Ei ole, siellä on ohjelma, jolla maksimoidaan, tässä suhteessa tyhmän, asiakkaan liikevän rahan talteenotto. Silmää kuvaamalla toki voidaan havaita sairauksia, mutta näitä ei iirisdiagnostiikassa keskitytä etsimään.
<>Miten sä palvelet epäjumalia jos eloton kone tekee työn? ><
Esimerkiksi jehovantodistajalta se onnistuu helpoiten menemällä elottomalla koneellaan Vt-kriittiselle sivustolle ja tarkastelemalla Vt-seuran oppien torppaamista.- kunhan.kysyn
Hasta_luego kirjoitti:
Samoin tehdään maksullisia aurakuvauksia, tosin edes rahalla ei ole saanut kuvauttaa itseään kahdesti. Voi olla, että tuo "ongelma" on nykyään korjattu.
Ei ole, siellä on ohjelma, jolla maksimoidaan, tässä suhteessa tyhmän, asiakkaan liikevän rahan talteenotto. Silmää kuvaamalla toki voidaan havaita sairauksia, mutta näitä ei iirisdiagnostiikassa keskitytä etsimään.
Esimerkiksi jehovantodistajalta se onnistuu helpoiten menemällä elottomalla koneellaan Vt-kriittiselle sivustolle ja tarkastelemalla Vt-seuran oppien torppaamista.amoin tehdään maksullisia aurakuvauksia, tosin edes rahalla ei ole saanut kuvauttaa itseään kahdesti. Voi olla, että tuo "ongelma" on nykyään korjattu.
Olen kerran kokeillut tuota aurakuvausta. En erityisemmin osaa siitä sanoa. Muut kuvattavat saivat kauniita värejä ja minun aura oli täynnä pelkäästään likaisen tummanpunaista väriä. Se punainen väri liitetään ainakin stressiin. Olin silloin ollut todella väsynyt ja stressaantunut kuukausia ja myöskin sairauslomalla. Jotenkin se kuva sopi ainakin minun tilanteeseen.
Ei ole, siellä on ohjelma, jolla maksimoidaan, tässä suhteessa tyhmän, asiakkaan liikevän rahan talteenotto.
Minä olen juuri sellainen tyhmän utelias, haluaisin kovasti kokeilla menetelmää, käytän jokatapauksessa kohtuullisesti rahaa ns. huuhaaseen. Minulla on jo useampia vaivoja ja jos ne näkyisivät jollain tavalla silmässä, niin se olisi minulle jonkinlainen todiste, että se antaa tietoa saa missä on jokin ongelma.
Esimerkiksi jehovantodistajalta se onnistuu helpoiten menemällä elottomalla koneellaan Vt-kriittiselle sivustolle ja tarkastelemalla Vt-seuran oppien torppaamista.
Siinä on tavallaan se "uskosta luopuminen". - tyhmyydestä
Hasta_luego kirjoitti:
Esimerkiksi jehovantodistajalta se onnistuu helpoiten menemällä elottomalla koneellaan Vt-kriittiselle sivustolle ja tarkastelemalla Vt-seuran oppien torppaamista.tässä suhteessa tyhmän, asiakkaan liikevän rahan talteenotto.
En usko siihen että ihmiset kokeilevat kaikkia asioita pelkästään tyhmyyttään. Minäkin olen lukenut varmasti kaiken kritiikin ja tiedän samat asiat mitä arvostelijatkin. Uskon että tiede ei ole vielä valmista joka asiassa, ja tulevaisuudessa voimme saada todisteitakin, joistain asioista joita ei nyt ole todistettu. En vain pysty sellaiseen ajatteluun että jos jotain ei ole tällähetkellä aukottomasti todistettu niin se on ehdottomasti täysin humpuukia ja pitää hylätä täysin. Jos joku juttu näyttää toimivan, niin sitten kokeilen myöhemmin uudestaan ja katson mitkä ovat tulokset.Ei sen kummempaa, tiedän mitä olen ostamassa. Vaikka se omakohtainen kokemus ei aina ole se arvokkain todiste, niin kyllä se mulle kelpaa ainakin jossain määrin, varsinkaan jos en korvaa sillä jotain esimerkiksi toimivaksi todistettua hoitoa tms. En usko olevani pelkästään tyhmä, vaan kyse vähän ajattelutavankin erilaisuudesta. kunhan.kysyn kirjoitti:
amoin tehdään maksullisia aurakuvauksia, tosin edes rahalla ei ole saanut kuvauttaa itseään kahdesti. Voi olla, että tuo "ongelma" on nykyään korjattu.
Olen kerran kokeillut tuota aurakuvausta. En erityisemmin osaa siitä sanoa. Muut kuvattavat saivat kauniita värejä ja minun aura oli täynnä pelkäästään likaisen tummanpunaista väriä. Se punainen väri liitetään ainakin stressiin. Olin silloin ollut todella väsynyt ja stressaantunut kuukausia ja myöskin sairauslomalla. Jotenkin se kuva sopi ainakin minun tilanteeseen.
Ei ole, siellä on ohjelma, jolla maksimoidaan, tässä suhteessa tyhmän, asiakkaan liikevän rahan talteenotto.
Minä olen juuri sellainen tyhmän utelias, haluaisin kovasti kokeilla menetelmää, käytän jokatapauksessa kohtuullisesti rahaa ns. huuhaaseen. Minulla on jo useampia vaivoja ja jos ne näkyisivät jollain tavalla silmässä, niin se olisi minulle jonkinlainen todiste, että se antaa tietoa saa missä on jokin ongelma.
Esimerkiksi jehovantodistajalta se onnistuu helpoiten menemällä elottomalla koneellaan Vt-kriittiselle sivustolle ja tarkastelemalla Vt-seuran oppien torppaamista.
Siinä on tavallaan se "uskosta luopuminen".kunhan.kysyn 21.5.2018 0:12
<>Olen kerran kokeillut tuota aurakuvausta. En erityisemmin osaa siitä sanoa.><
No ihan ensin kannattaisi lähteä miettimään sitä onko kyseinen aura olemassa.
<>Minä olen juuri sellainen tyhmän utelias, haluaisin kovasti kokeilla menetelmää, käytän jokatapauksessa kohtuullisesti rahaa ns. huuhaaseen. Minulla on jo useampia vaivoja ja jos ne näkyisivät jollain tavalla silmässä, niin se olisi minulle jonkinlainen todiste, että se antaa tietoa saa missä on jokin ongelma.><
Juuri tuollaisia henkilöitä nämä huuhaan tarjoajat arvostavat.
<>Siinä on tavallaan se "uskosta luopuminen". ><
Rehelliselle siinä varmaan käy tuolla tavalla.tyhmyydestä kirjoitti:
tässä suhteessa tyhmän, asiakkaan liikevän rahan talteenotto.
En usko siihen että ihmiset kokeilevat kaikkia asioita pelkästään tyhmyyttään. Minäkin olen lukenut varmasti kaiken kritiikin ja tiedän samat asiat mitä arvostelijatkin. Uskon että tiede ei ole vielä valmista joka asiassa, ja tulevaisuudessa voimme saada todisteitakin, joistain asioista joita ei nyt ole todistettu. En vain pysty sellaiseen ajatteluun että jos jotain ei ole tällähetkellä aukottomasti todistettu niin se on ehdottomasti täysin humpuukia ja pitää hylätä täysin. Jos joku juttu näyttää toimivan, niin sitten kokeilen myöhemmin uudestaan ja katson mitkä ovat tulokset.Ei sen kummempaa, tiedän mitä olen ostamassa. Vaikka se omakohtainen kokemus ei aina ole se arvokkain todiste, niin kyllä se mulle kelpaa ainakin jossain määrin, varsinkaan jos en korvaa sillä jotain esimerkiksi toimivaksi todistettua hoitoa tms. En usko olevani pelkästään tyhmä, vaan kyse vähän ajattelutavankin erilaisuudesta.tyhmyydestä 21.5.2018 0:46
<>Uskon että tiede ei ole vielä valmista joka asiassa...><
Jos olisi, niin tiedemiehet vaihtaisivat pakosta alaa sankoin joukoin.
<>... ja tulevaisuudessa voimme saada todisteitakin, joistain asioista joita ei nyt ole todistettu. ><
Tähän ajatteluun uskonnollisuuskin sopii kuin sormi sian korvaan. Ei siinä mitään, jos tieten tahtoen haluaa tulla huijatuksi, huuhaan tarjoajat puhuvat puuta heinää tieteellisillä termeillä, eli myyvät sellaista, mikä ei lähtökohtaisestikaan pidä paikkaansa. Onneksi terveelle ihmiselle noista ei ole haittaa. Vakavasti sairaan diagnosoinnin pitkittäminen on sitten oma asiansa.
<>En vain pysty sellaiseen ajatteluun että jos jotain ei ole tällähetkellä aukottomasti todistettu niin se on ehdottomasti täysin humpuukia ja pitää hylätä täysin.><
Huuhaan väitetyt toimintamekanismit on osoitettu huuhaaksi, jolloin se on huuhaata. Eli huuhaaväitteitä ei ole huuhaan tarjoajien taholta todistettu, mutta ne väitteet on tieteen puolelta todistettu huuhaaksi.
<> Vaikka se omakohtainen kokemus ei aina ole se arvokkain todiste...><
Myynnissä on jos jonkinlaista luontaistuotetta, joka eri syiustä toimii yhdellä, mutta ei monella muulla, tästä syystä ne eivät ole päätyneet lääkkeiksi. Sitten myynnistä on vedetty pois luontaistuotteita, joilla on vakavia haittavaikutuksia. Lääke on tutkittu vaikuttavuutensa osalta sekä sen haittavaikutusten osalta riittävästi, jotta se voidaan hyväksyä lääkkeeksi.- uskoisinnäin
Hasta_luego kirjoitti:
kunhan.kysyn 21.5.2018 0:12
<>Olen kerran kokeillut tuota aurakuvausta. En erityisemmin osaa siitä sanoa.><
<>Minä olen juuri sellainen tyhmän utelias, haluaisin kovasti kokeilla menetelmää, käytän jokatapauksessa kohtuullisesti rahaa ns. huuhaaseen. Minulla on jo useampia vaivoja ja jos ne näkyisivät jollain tavalla silmässä, niin se olisi minulle jonkinlainen todiste, että se antaa tietoa saa missä on jokin ongelma.><
Juuri tuollaisia henkilöitä nämä huuhaan tarjoajat arvostavat.
<>Siinä on tavallaan se "uskosta luopuminen". ><
Rehelliselle siinä varmaan käy tuolla tavalla.No ihan ensin kannattaisi lähteä miettimään sitä onko kyseinen aura olemassa.
Kyllä uskon kovasti että on olemassa. Itse olen ihan nuoresta saakka nähnyt auroja ihmisten ympärillä ja erottanut värejä, kun olen keskittynyt katsomaan, välillä ihan spontaanistikin. Myöskin sormien ympärillä näen helposti auroja. Pidän niiden olemassaoloa hyvin todennäköisenä ja siksi aihe onkin kiinnostava. uskoisinnäin kirjoitti:
Kyllä uskon kovasti että on olemassa. Itse olen ihan nuoresta saakka nähnyt auroja ihmisten ympärillä ja erottanut värejä, kun olen keskittynyt katsomaan, välillä ihan spontaanistikin. Myöskin sormien ympärillä näen helposti auroja. Pidän niiden olemassaoloa hyvin todennäköisenä ja siksi aihe onkin kiinnostava.uskoisinnäin 22.5.2018 0:21
<>Kyllä uskon kovasti että on olemassa. Itse olen ihan nuoresta saakka nähnyt auroja ihmisten ympärillä ja erottanut värejä, kun olen keskittynyt katsomaan, välillä ihan spontaanistikin. ><
Auran suhteen on vaan se ongelma, että teknisillä laitteilla kyetään mittaamaan silmää herkemmin ja silmää laajemmalla spektrillä sähkömagneettista värähtelyä, eikä auraa ole todettu. Jäljelle jää enää korvien väli.- kynsisieni_vai_aura
uskoisinnäin kirjoitti:
Kyllä uskon kovasti että on olemassa. Itse olen ihan nuoresta saakka nähnyt auroja ihmisten ympärillä ja erottanut värejä, kun olen keskittynyt katsomaan, välillä ihan spontaanistikin. Myöskin sormien ympärillä näen helposti auroja. Pidän niiden olemassaoloa hyvin todennäköisenä ja siksi aihe onkin kiinnostava.Olen minäkin nähnyt auroja. Tos kuukausi sitten yläpuolellani oli valtava aura. Ne pitivät ääntäkin. Kurkiaura nimittäin.
Sormeenikin ilmestyi täs hiljattain joku kumma juttu olikohan se aura vai kynsisieni? Veikkaisin kuitenkin kynsisieni. Se on siinä vieläkin.
Sorry sarkastinen kommentti. kynsisieni_vai_aura kirjoitti:
Olen minäkin nähnyt auroja. Tos kuukausi sitten yläpuolellani oli valtava aura. Ne pitivät ääntäkin. Kurkiaura nimittäin.
Sormeenikin ilmestyi täs hiljattain joku kumma juttu olikohan se aura vai kynsisieni? Veikkaisin kuitenkin kynsisieni. Se on siinä vieläkin.
Sorry sarkastinen kommentti.kynsisieni_vai_aura 22.5.2018 6:56
<>Olen minäkin nähnyt auroja.><
Itse olen puuhastellut taittoaurojen parissa, ihan käsin kosketeltavia auroja ovat, eikä edes mitään oleellista yhteyttä maatalouteen. Se vaan on aurarintamallakin niin, että minkä tahansa auratyypin olemassaoloa esittävällä on todistelun taakka. Ja mitä uskomattomampi väite, niin sitä vakuuttavampi näyttö on paikallaan.- todistaminen
Hasta_luego kirjoitti:
kynsisieni_vai_aura 22.5.2018 6:56
<>Olen minäkin nähnyt auroja.><
Itse olen puuhastellut taittoaurojen parissa, ihan käsin kosketeltavia auroja ovat, eikä edes mitään oleellista yhteyttä maatalouteen. Se vaan on aurarintamallakin niin, että minkä tahansa auratyypin olemassaoloa esittävällä on todistelun taakka. Ja mitä uskomattomampi väite, niin sitä vakuuttavampi näyttö on paikallaan.Minkä tahansa auratyypin olemassaoloa esittävällä on todistelun taakka.
Niimpä, mutta itsekin vasta tutkin ja selvittelen asioita. En pysty sellaista taakkaa ottamaan, saavat koulutetummat ja enemmän asioista perillä olevat hoitaa sen. Maallikkona minulle riittää ja on pakko riittääkin paljon vähempi. Ei ole mahdollisuutta alkaa todistamaan eikä osaamistakaan sellaiseen.
Ehkäpä teknisillä laitteilla kyetään tulevaisuudessa mittaamaan tarkemmin näitä juttuja. Auroja tutkitaan myös kirlian kuvauksella ja wikipedia kirjoittaa siitä näin: "Kirliankuvaukseen liittyy myös selittämättömiä ilmiöitä. Muun muassa Kuopion yliopistossa tehdyissä kokeissa on tietoisesti keskittymällä saatu toistuvasti näkymään sormenpäästä otetuissa kuvissa punainen varjostuma" todistaminen kirjoitti:
Minkä tahansa auratyypin olemassaoloa esittävällä on todistelun taakka.
Niimpä, mutta itsekin vasta tutkin ja selvittelen asioita. En pysty sellaista taakkaa ottamaan, saavat koulutetummat ja enemmän asioista perillä olevat hoitaa sen. Maallikkona minulle riittää ja on pakko riittääkin paljon vähempi. Ei ole mahdollisuutta alkaa todistamaan eikä osaamistakaan sellaiseen.
Ehkäpä teknisillä laitteilla kyetään tulevaisuudessa mittaamaan tarkemmin näitä juttuja. Auroja tutkitaan myös kirlian kuvauksella ja wikipedia kirjoittaa siitä näin: "Kirliankuvaukseen liittyy myös selittämättömiä ilmiöitä. Muun muassa Kuopion yliopistossa tehdyissä kokeissa on tietoisesti keskittymällä saatu toistuvasti näkymään sormenpäästä otetuissa kuvissa punainen varjostuma"todistaminen 22.5.2018 21:02
<>Auroja tutkitaan myös kirlian kuvauksella...><
Kyse on kahdesta erilaisesta menetelmästä kuten Wikissäkin todetaan: "Kirlianin keksinnöstä kehitettyjä kuvausmenetelmiä ei tule sekoittaa viime vuosina yleistyneeseen ns. aurakuvaukseen."
<>"Kirliankuvaukseen liittyy myös selittämättömiä ilmiöitä. Muun muassa Kuopion yliopistossa tehdyissä kokeissa on tietoisesti keskittymällä saatu toistuvasti näkymään sormenpäästä otetuissa kuvissa punainen varjostuma" ><
Mutta toisaalta:
"Yhteensä Watkins ja Bickel ovat esittäneet 22 tekijää, joiden vaikutus on poistettava, jos valokuvien avulla halutaan edes alkaa todistelemaan jonkinlaisen elämänenergian olemassaoloa. Mutta tällöinkin jäljelle jää vielä kysymys, miksi myös elottomilla esineillä kuten avaimilla, koruilla ja paperiliittimillä on kirliankuvissa aura?"
http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/kirliankuvaus.html- kirliankuvauksesta
Hasta_luego kirjoitti:
todistaminen 22.5.2018 21:02
<>Auroja tutkitaan myös kirlian kuvauksella...><
Kyse on kahdesta erilaisesta menetelmästä kuten Wikissäkin todetaan: "Kirlianin keksinnöstä kehitettyjä kuvausmenetelmiä ei tule sekoittaa viime vuosina yleistyneeseen ns. aurakuvaukseen."
<>"Kirliankuvaukseen liittyy myös selittämättömiä ilmiöitä. Muun muassa Kuopion yliopistossa tehdyissä kokeissa on tietoisesti keskittymällä saatu toistuvasti näkymään sormenpäästä otetuissa kuvissa punainen varjostuma" ><
Mutta toisaalta:
"Yhteensä Watkins ja Bickel ovat esittäneet 22 tekijää, joiden vaikutus on poistettava, jos valokuvien avulla halutaan edes alkaa todistelemaan jonkinlaisen elämänenergian olemassaoloa. Mutta tällöinkin jäljelle jää vielä kysymys, miksi myös elottomilla esineillä kuten avaimilla, koruilla ja paperiliittimillä on kirliankuvissa aura?"
http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/kirliankuvaus.htmlMinua kiinnostaisi nimenomaan nuo selittämättömät jutut tässä Kirlian kuvauksessa. Jos keskittyminen saa toistuvasti näkyville jonkun punaisen varjostuman sormeen, niin emmekö voisi olettaa että siinä todella näkyy jokin energiakenttä eli kuvaus saattaa näyttää muutakin kuin sellaista joille löytyy luonnollinen selitys?
kirliankuvauksesta kirjoitti:
Minua kiinnostaisi nimenomaan nuo selittämättömät jutut tässä Kirlian kuvauksessa. Jos keskittyminen saa toistuvasti näkyville jonkun punaisen varjostuman sormeen, niin emmekö voisi olettaa että siinä todella näkyy jokin energiakenttä eli kuvaus saattaa näyttää muutakin kuin sellaista joille löytyy luonnollinen selitys?
kirliankuvauksesta 22.5.2018 21:58
<>Minua kiinnostaisi nimenomaan nuo selittämättömät jutut tässä Kirlian kuvauksessa.><
Kannattaisi aloittaa vaikka sulkemalla pois em. 22 tekijää, se toki edellyttää hieman ponnistelua.- enosaa
Hasta_luego kirjoitti:
kirliankuvauksesta 22.5.2018 21:58
<>Minua kiinnostaisi nimenomaan nuo selittämättömät jutut tässä Kirlian kuvauksessa.><
Kannattaisi aloittaa vaikka sulkemalla pois em. 22 tekijää, se toki edellyttää hieman ponnistelua.En osaa sulkea näitä pois, mutta jos yliopistossa on havaittu että kirlian kuviin liittyy selittämättömiä juttuja, niin kai siihen auraan voisi uskoa jopa ihan siltäkin pohjalta? Vaikka kuviin liittyisi virheellisyyksiä niin on kuitenkin jotain perustetta uskoa asiaan ihan tutkitunkin tiedon pohjalta? Tunteet näkyvät aurassa ja eikö ole mahtavaa jos tämä on huomattu ihan käytännössäkin?
enosaa kirjoitti:
En osaa sulkea näitä pois, mutta jos yliopistossa on havaittu että kirlian kuviin liittyy selittämättömiä juttuja, niin kai siihen auraan voisi uskoa jopa ihan siltäkin pohjalta? Vaikka kuviin liittyisi virheellisyyksiä niin on kuitenkin jotain perustetta uskoa asiaan ihan tutkitunkin tiedon pohjalta? Tunteet näkyvät aurassa ja eikö ole mahtavaa jos tämä on huomattu ihan käytännössäkin?
enosaa 27.5.2018 1:27
<>...jos yliopistossa on havaittu että kirlian kuviin liittyy selittämättömiä juttuja, niin kai siihen auraan voisi uskoa jopa ihan siltäkin pohjalta?><
Yliopisto on hieno sana, mutta kätkee helposti ongelmia, Joensuussa kehitettiin maasaäteilymittaria, Jyväskylässä vaikuttaa Tapio Puolimatka jne.
<>Vaikka kuviin liittyisi virheellisyyksiä niin on kuitenkin jotain perustetta uskoa asiaan ihan tutkitunkin tiedon pohjalta? Tunteet näkyvät aurassa ja eikö ole mahtavaa jos tämä on huomattu ihan käytännössäkin? ><
Muihinkin tuloksiin on tultu.- Ymmärrä.emme.voi.mitään
Leukemia on syöpäsairaus. Pelkkä verensiirto ei olisi lasta auttanut. Mutta nykyisin lapsien leukemiaan osataan jo puuttua. Raskaat hoidot kestävät kuukausia, varmasti on mukana myös verensiirtoja ja muita lääkityksiä.
Moniko Jt antaa lapsensa hoidettavaksi vastoin kaikkia niitä sääntöjä, joita heille on laadittu. Sillä oma ikuisuushan siinä on vaarassa, jos antaa hoitaa lapsensa terveeksi. Kumpi on tärkeämpää, lapsen maallinen elämä terveenä vai vanhemmille Jehovan määräämä kuoleman jälkeinen kosto.
- Asperiininkuitti
Lahko sallii jäsenilleen bisneksiä, odottaen lahjalaatikkoon osaansa, ja lääkärintoimen vailla koulutusta, eli puoskaroinnin, harjoittajia lahkossa siis on.
Kukaan ei saa kuitenkaan kiistää verensiirtokieltoa, lahkon uhrivaatimusta. Aiemmin oli myös rokotuskielto, luepa Turusesta mistä tuo kielto sai alkunsa ja kuinka se päättyi.
Kiinteän elimen elinsiirrot ovat myös olleet kiellettyjä, Mooseksen lailla on vartiotorniseura perustellut.
Ne säännöt on kumottu. Sanoo jehovakanavaksi itseänsä nimittävä lahkojohto vartiotornissaan. - voinäitäloitsuja
Hömppälääketieteen onnistumisprosentti on suurin piirtein sama, jos minulla on kaksi arpanoppaa ja odotan kahden kuutosen tuloa. Voi olla että tulee heti, mutta voi olla että tulee vasta sadannella kerralla.
Mutta tietenkin pitää siitä ilakoida kun se tulee. - ilmanlääkkeitä
Hömppätieteestä kirjoittajat tunnistetaan heti tietämättömiksi ja
skeptisiksi, joita asia ei edes kiinnosta, koska formaatti ei tartu kovalevylle.
Virallinen lääketiede ei ole jäämässä jalkoihin ja etenee kovaa vauhtia. Nyt
lääketiede on ottamassa harppauksen ja on kehittämässä lääkkeitä apteekin hyllylle,
huumeista. Mm. MDMA:n ja psilosybiinin lääkinnällisiä vaikutuksia on tutkittu
mm. ahdistukseen, masennukseen ja alkoholismiin. Kuitenkin, on olemassa myös
oikopolkuja ja ihmisissä asuvia omia voimavaroja voidaan aktivoida parantamisessa.- ilmanlääkettäkuolet
Todista että niitä oikopolkuja ja ihmisissä asuvia voimavaroja on. Ettei olisi vain sinun luuloasi.?Me kun olemme saaneet ihan tarpeeksi kaikista luuloista. Emme halua sitä enää lisää.
- vastattavaataseessa
ilmanlääkettäkuolet kirjoitti:
Todista että niitä oikopolkuja ja ihmisissä asuvia voimavaroja on. Ettei olisi vain sinun luuloasi.?Me kun olemme saaneet ihan tarpeeksi kaikista luuloista. Emme halua sitä enää lisää.
Vanha esitelmä toimikoon
todisteena. Samasta asiasta on
kyse nykyisin, paljon laajemmin tosin
kuin esitelmän aikana. (spiritual healers) (FB)
https://www.youtube.com/watch?v=VLPahLakP_Q - ilmanlääkettäkuolet
vastattavaataseessa kirjoitti:
Vanha esitelmä toimikoon
todisteena. Samasta asiasta on
kyse nykyisin, paljon laajemmin tosin
kuin esitelmän aikana. (spiritual healers) (FB)
https://www.youtube.com/watch?v=VLPahLakP_QYksittäinen esitelmä ei vielä mitään todista.
- Surlumvoivoi
Hömppä- ja humpuukkilääketieteitä on montaakin sorttia.
On tutkittu mikä on ns koululääketieteen ja hömppä- ym lääkäreiden ero. Se on, että hömppä- ym puoskarit käyttävät aikaa paljon, vaikka kuinka kauankin, jutellen avun hakijan kanssa, kun taas koululääketieteen edustaja heihin verrattuna saa taudinmäärityksen nopeastikin aikaan. Toki on tapauksia, joissa taudinmääritys vaatii erikoislääkäreitä, keskussairaalatutkimuksia, ja niitä jatketaan kunnes taudinmääritys on selvä.
Tuo homeopatia on humpuukkia. Siitä on kirjoittanut lehti Skeptikkokin joskus. kirjoittajat tarkoitttivat pilailla homeopatian kustannuksella tarjoillessaan messuilla homeopaattista viinaa. Homeopaattinen hoitohan laimentaa aineita äärimmilleen, sanoen että se ei vahingoita enää ihmistä mutta kehittää vastustuskykyä. Homeopaattinen viina oli siten juomaa jossa alkoholia oli vähemmän kuin alkoholimittari pystyi näyttämään.
Onko homeopatia lääketieteen jehovalaisuutta vaiko jehovantodistajuus uskonnollista homeopatiaa, yhtä suurin humpuukkielementein ?
jk Skeptikko löytyy kirjastosta- Skeptikko
Itse asiassa skeptikot yrittivät muutama vuosi sitten julkista homeopaattista joukkoitsemurhaa Hesassa. He hankkivat sellaisia homeopaattisia valmisteita, joissa oli varoitettu, että ohjeen mukaisia määriä ei missään tapauksessa saa ylittää. Näitä sitten syötiin ihan purkkikaupalla, mutta ainoa mitä havaittiin, oli erään osallistujan epäilys lievästä sokerihumalasta.
Samassa tilaisuudessa taidettiin tarjoilla myös homeopaattista kossua.
- Uskolla.paranee
Siksi, että luulo uskottelee, että homeopatia on aito ja parantava, kuten Jt-uskokin.
Kaksi yhtä aitoutta sivuavaa käsitystä. - K_Auranen
Mnaatille muistutus, tarpeetonta kirjoittelua tuntemamme perheen tragediasta. Kaikki keinot ja lääkärit käyty. Haluttiin kokeilla vielä sekin mahdollisuus.
Olet täysi moukka, ei mitään kunnioitusta. Et tiedä mitään todellista asian ympäriltä. Silti kirjoittelet.
Ottaen vielä huomioon, että käyt tilaisuuksissa, joissa 'uskolla parannetaan' ja huiputetaan ihmisiä. Rahastetaan hyväuskoisia ihmisiä eri tempuilla.
Homeopatia on vain yksi valinnanmahdollisuus ja meitä kehoitetaan olemaan tervemielisiä hakiessamme apua vaivoihimme. Ei kehoiteta suosittelemaan kumpaakaan vaihtoehtoa, vaan hakemaan oikeaa apua. Toisin on uskontosi piirissä, joissa jotkut menevät niin pitkälle, että kieltävät menemästä lääkärille. Kehoitetaan menemään jonkun uskollaparantajan luokse.
Esimerkkejä on lukuisia, miten syöpäsairaita on huiputettu ja jopa kuolleita on yritetty herättää. Varmaan olet itsekin tietoinen tapauksista. Nämä parantajat ja 'kaatajat' ovat tehneet siitä bisnestä.
Ei olisi tullut kirjoitettua, mutta röyhkeydelläsi ei ole rajoja ja kirjoittelet juttuja oman luulosi mukaan, joilla ei ole tekemistä todellisuuden kanssa.
Eikö touhuillasi ole mitään moraalista vaatimusta?
Homeopaateilla käy kaikenlaisia ihmisiä, ja myös homeopaatteina toimii myös ihmisiä eri uskonnoista. Ajattele edes joskus, mitä koneellesi kirjoitat!- antakaahuutia
Kirjoittaa homeopatia-jehovantodistaja kulttilainen.
On se hyvä että joukossamme on manaatin kaltaisia suorasanaisia suoraselkäisiä miehiä kuten Jeesuskin oli ja antaa huutia hölynpölytyypeille. - onkotaaskrapula
Sinulle nimimerkki K_Auranen.
Onko taas se aika kuukauti. . . .öhöm kuusta, että on aika vilkasta kristallipalloon? "Luuraakohan siellä nimimerkki m.naat?"
Ja onkohan tunnit sulla taas niin poskellaan että on ihan pakko ruveta kirjoittelemaan täällä, yöaikaan kapakkareissun jälkeen, kun aamulla on niin krapulassa, ettei ovestaan ulos pääse?
Montako paukkua otit lähibubissa?
"Kerro kerro kristallipallo, luuraako mnaat siellä". Niinkö? - K_Auranen
Kirjoitus perustui mnaatin kirjoitukseen 20. 5. 6.57. Ei tarvita kristallipalloa eikä ravintoloita lukiessaan hänen kirjoitustaan.
Suoraselkäisyydestä ei voi puhua, saatikka Kristuksesta voi tuskin kirjoittaa tässä tapauksessa. Kieroilusta ja ilkeydestä sensijaan. - K_Auranen2
K_Auranen kirjoitti:
Kirjoitus perustui mnaatin kirjoitukseen 20. 5. 6.57. Ei tarvita kristallipalloa eikä ravintoloita lukiessaan hänen kirjoitustaan.
Suoraselkäisyydestä ei voi puhua, saatikka Kristuksesta voi tuskin kirjoittaa tässä tapauksessa. Kieroilusta ja ilkeydestä sensijaan.Kirjoittaako mnaat niin hyvin että lueskelet niitä vuosia jälkeenpäin?
Ei sinulla ole mitään täsmentävää kommenttia, muuta kuin tuollaista tyypillistä JT-liibalaabata.
Taidat olla vieläkin krapuloissasi kun et osaa kirjoittaa edes vuosilukua?
Ota krapularyyppy. - K_Auranen
Kirjoitus on hyvin löydettävissä mnaat 20.5 klo 6.57 2018. Ei tarvitse selata kovinkaan pitkälle taaksepäin.
Reagoin juuri siksi, koska hän tapansa mukaan arvailee asioita, ottamatta selvää.
Krapularyyppyjä ei tarvita, ehkä niitä tarvitsee joku, joka ei muista omia kirjoituksiaa. Itse en ole tarvinnut koskaan sellaista. En halua edes jatkaa kirjoittelua. Kunnioitan perhettä, josta mnaat tunsi tarvetta kirjoitella omia päätelmiä totuutena. Häntä eivät valheet näytä vaivaavan.
Homeopatia ei kuulu uskontoon, on vain yksi hoitomuoto. - manaat
K_Auranen kirjoitti:
Kirjoitus on hyvin löydettävissä mnaat 20.5 klo 6.57 2018. Ei tarvitse selata kovinkaan pitkälle taaksepäin.
Reagoin juuri siksi, koska hän tapansa mukaan arvailee asioita, ottamatta selvää.
Krapularyyppyjä ei tarvita, ehkä niitä tarvitsee joku, joka ei muista omia kirjoituksiaa. Itse en ole tarvinnut koskaan sellaista. En halua edes jatkaa kirjoittelua. Kunnioitan perhettä, josta mnaat tunsi tarvetta kirjoitella omia päätelmiä totuutena. Häntä eivät valheet näytä vaivaavan.
Homeopatia ei kuulu uskontoon, on vain yksi hoitomuoto.Eihän valheet voi vaivata jos ei valehtele.
Miten on esim. tiedottajanne? Vaivaako häntä valehtelu? "Emme karta emme".Ja jos ei vaivaa niin eihän jäseniltäkään voi sitä odottaa.
Minusta tuntuu ettet ole edes tavannut perhettäni. Minulla on yhteensä vaimon lisäksi 15 lasta ja lastenlasta. Montako heistä tunnet?
Jos et tunne yhtään tule käymään ja tutustumaan.
Taidat kirjoitella pelkkää liibalaabaata jehovantodistajien tyyliin. Harmissasi kun valheenne paljastuu. - K_Auranen
Tyypillistä asian kääntämistä muualle. En puhunut perheestäsi, vaan ajattelelettomista kirjoituksistasi.
Et myöskään tunne minua, joten arvailusi krapularyypyistä oli turhaa.
- punaistanäemme
K_Auranen 22.5.2018 23:40
"tuntemamme perheen tragediasta. Kaikki keinot ja lääkärit käyty."
"Homeopaateilla käy kaikenlaisia ihmisiä, ja myös homeopaatteina toimii myös ihmisiä eri uskonnoista. Ajattele edes joskus, mitä koneellesi kirjoitat! "
-Tällä foorumilla meidän tulee ajatella, että kun jatkuvasti ihmiset menettävät perheenjäseniään lahkon uhrialttarille verensiirtokiellon vuoksi, jolle ei ole mitään perustetta. Jo 3 Moos. 17:15 sallii veren syömisenkin, lahko itsekin sallii verensiirron lehdessään Consolation 1940.
Kuka osaa tuosta heti edes lausua syyn noille murhille ?- lue
Uskollisuus palkitaan. Psalmit 116: 15: "Kallisarvoinen on Jehovan silmissä hänen uskollistensa kuolema."
Psalmit 37: 28, 29
Habakuk 2: 4: " Mutta vanhurskas saa jatkuvasti elää olemalla uskollinen."
Varoitus 2. Timoteus 2: 16 23-26. - UskoKurki
Niin, uskollisuus.
uskollisuus elikkä "se, että on uskollinen" (Wikisanakirja)
Vartiotorniseura ei ole ollut uskollinen juuri tässä veriasiassa. Tuo Consolation on menettänyt uskollisuuden arvonsa vartiotorniseuralle.
3 Moos 17:15, sallien veren syömisenkin, uskollisuuden sijaan määrää mökötyskohtalon Jumalan Sanalle, sitä ei saa kommmentoida, sen puheeksiottaminen pitää vaieta, kuten mökötettäväksi määrätty lahkotoveri pitää ohittaa kilpaillen kuka pystyy parhaiten pärjäämään kilpailussa lahkotoverin ilmana pitämisessä.
Vartiotorniuskonnon uskollisuus petti myös omaan rokotuskieltoonsakin. Näyttää se oppi olevan kuitenkin mököttämisen arvoinen sekin täällä foorumilla.
Psalmi 116:15 "Kallis on Herran silmissä hänen uskollistensa henki."
Nyt voi lähteä Turkkuse sieltä löytyy apteekkimuseo Auranjoen rannalta. Siellä on vino pino homeopatia purkkeja. Sekä aloittelevat apteekkarit opettelivat herbalistiksi, eli kasvien keräämistä lääkeiksi ja liiden kuivaamisen sekä uttamisen viinaan joita kutsutaan uutoksiksi. Kunnes keksittiin että näitä voidaan tehdä synteettisesti. Ei toimi ihan samalla tavalla, mutta halvempi tuottaa. Siellä on lääketieteen juuret.
- Anonyymi
Vannotko A Vogelin nimeen ( ex-jt:n) nimeen?
Anonyymi kirjoitti:
Vannotko A Vogelin nimeen ( ex-jt:n) nimeen?
Ja ikä oli? En lainaa sulle mun hiekkalapiota!
- Anonyymi
Tainuli kirjoitti:
Ja ikä oli? En lainaa sulle mun hiekkalapiota!
Mutta jos hallintoelin pyytäisi sitä lainaksi, antaisit oitis ja jäätelörahat myös. Eiks vaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos hallintoelin pyytäisi sitä lainaksi, antaisit oitis ja jäätelörahat myös. Eiks vaan?
En antais, hankkikoon omat lapionsa. Menköön töihin jotta voivat ostaa. Ei mulla ole varaa muita tukea. Kun kerran siihen Amerikan malliin ollaan muutenkin menossa.
Homo- ja homepaatit ovat kauhistuksen kanahäkki YHWH-sedälle ja myös kaikille arkienkeleille. Ja Epygtin vaaraokaan, jonka vankeudessa kansa oli Epytgissä, ei tykännyt yhtään.
Sillä niin kuin raamattu sanoo: älä syö hometta ja maan tomua, jos kossuakin on saatavilla. Sillä home kuolettaa suolikaasun tuoton ainakin vuosiviikoksi. Äläkä hompsuttele homopaatin kanssa, ainakaan silloin j os joku näkee.- Anonyymi
On joitain toimiviakin luontaistuotteita, mutta niitä saa ihan marketien luontaistuotehyllyistä: Superman, saakohan enää allermin kapseleita, aurinhattu-uute, Garmofilis.
- Anonyymi
Saahan niitä, mutta luontaistuotteet, homeopatia ja iirisdiagnoosit sopivat taikauskoisille höppänöille, jotka on peloteltu suhtautumaan epäluuloisesti tieteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan niitä, mutta luontaistuotteet, homeopatia ja iirisdiagnoosit sopivat taikauskoisille höppänöille, jotka on peloteltu suhtautumaan epäluuloisesti tieteeseen.
Ainakin Superman toimii, oikea ajoitus on tärkeää, eli pari tuntia ennen aktia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin Superman toimii, oikea ajoitus on tärkeää, eli pari tuntia ennen aktia.
Hallintoelin valmiiksi viestintäkanavaa varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallintoelin valmiiksi viestintäkanavaa varten.
-40 luvun lopulla vielä Jehovant , mainostivat kulkiessaan käydessään kasvinjuuria , joita he sanoivat Mustajuuriksi . se oli tyypilinen tietämättömyys , sillä niillä juurilla ei ollut mitään tekemistä oikean Mustajuuren kanssa , jota viljeltiin enimmäkseen kartanoissa hienona keittoaineksena ,
Kyse oli ns Katariinankukasta , eli Rohtoraunioyrtistä , jota Katariina suuri määräsi viljeltävän Suomessa , , se kasvaa nykyään , ainakin eteläsuomessa , pitkin tienvarsia, sitä käytettiin haavojen ja luumurtumien hoitoon , -sotalääkintään , -Kun sapeliniekat ,marsalkat ja muut , teloivat itseään kantamiinsa teräviin sapeleihin ,
nyt ei käytetä , koska kasvi on syöpää aiheuttava , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-40 luvun lopulla vielä Jehovant , mainostivat kulkiessaan käydessään kasvinjuuria , joita he sanoivat Mustajuuriksi . se oli tyypilinen tietämättömyys , sillä niillä juurilla ei ollut mitään tekemistä oikean Mustajuuren kanssa , jota viljeltiin enimmäkseen kartanoissa hienona keittoaineksena ,
Kyse oli ns Katariinankukasta , eli Rohtoraunioyrtistä , jota Katariina suuri määräsi viljeltävän Suomessa , , se kasvaa nykyään , ainakin eteläsuomessa , pitkin tienvarsia, sitä käytettiin haavojen ja luumurtumien hoitoon , -sotalääkintään , -Kun sapeliniekat ,marsalkat ja muut , teloivat itseään kantamiinsa teräviin sapeleihin ,
nyt ei käytetä , koska kasvi on syöpää aiheuttava ,Tästä varmaankin juontaa veren fraktio- oppi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241741
NO NIIN !!!
Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube6791656Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881467Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1651343Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa
Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p3231305Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1231298- 431268
- 251215
- 671165
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.611142