Navikointi

Mullauusimersu

MB GLC vm -17.
Voiko siihen saada navikoinnin omaan näyttöön. Tehtaalta tullessa puuttui navi-valmius.
Kuinkahan sen voi saada ja mikähän olisi hinta.

10

1182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellet tiedä, että kyseessä on navigointi eikä navikointi, ei sinulla sitten mitään Mersua ole!
      Jos kuitenkin on, niin opettele edes kirjoittamaan kirjakieltä, ole hyvä.
      Tuskin sinulle muuten kukaan vastaa!

    • Mullauusimersu

      Pahoittelut ja anteeksi maalaisuteni..
      Siitä huolimatta tarvitseisin ko. tietoa.

    • Anteeksi nyt, nimim. "Mullauusimersu", mutta ihmisen kirjallista ilmaisua pidetään
      varsin yleisesti itse kunkin käyntikorttina!
      Siksi kehoitan jokaista kirjoittajaa ennen klikkaamista lukemaan sanallisen
      tuotoksensa edes kerran lävitse, jotta pahimmista pukeista vältyttäisiin.
      Kirjoitan ja luen näitä juttuja varsin paljon ja annan mielihyvin ohjeitakin silloin
      kuin osaan.
      Valitettavasti valtaosa palstan kirjoittajista ei osaa neuvoa ketään missään asiassa.
      Nyt en osaa, mutta arvelen, että ainoa paikka on ao. paikkakunnan merkkihuolto.
      Joskus on nimittäin niin, että lisävarusteet saattavat autossa olla valmiina, vaikka
      niitä autoveron vuoksi ei ole kytketty.
      Kustannus ei siis välttämättä ole suuren suuri, mikäli laitteet autossa ovat.
      Asun pääkaupunkiseudulla ja olen vuosien varrella muutaman kerran ottanut yhteen
      jopa toimitusjohtajan kanssa, kun en mielestäni saanut sitä palvelua, johon katsoin
      MB:n omistajana olevani oikeutettu.
      Pitää aina mennä niin korkealle kuin uskaltaa!

    • keskity_oleelliseen

      Tämä suomen kielen maisteri voisi työntää sen kielioppikirjan anukseensa ja poistua iäksi tältä palstalta kukkahattutätien virkkauspalstalle.... ärsyttävä tyyppi, et taida olla kovin suosittu ystäväpiirissäsi, jos sinulla sellaista edes on...

    • potaskaa

      Tuollaisiin ääliömäisiin kysymyksiin aivan sama miten vastaa!

    • Ämbeemies_minäkin

      Hinnathan löytyvät tietenkin maahantuojan mallikohtaisesta hinnastosta, jos sitä vain jaksaa lukea ja tulkita.

      https://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/glc/x253/advice_sales/pricelist.html

      Ostin oman C-sarjan farkkuni uutena 3 vuotta sitten. Navigaattorivalmius navigaattori oli hinnoiteltu niin suolaisesti, ettei niiden hankinta tullut mieleenikään. Ostin säästyneellä rahalla muita, järkevämpiä lisävarustekilkkeitä. Niissä riittikin maksamista yhteensä n. 8 tonnin edestä.

      Minulla oli ollut edellisessä autossani erillinen, halpa ja varsin käyttökelpoinen TomTom-navi, joten jatkoin sen käyttöä Mersussa. Imukuppikiinnitys tuulilasissa ja siitä virtapiuha savukkeensytytinliitäntään eivät tietenkään edusta eleganssia viimeisen päälle, mutta minua tuollainen kosmeettinen pikkuhaitta ei häiritse.

      Kun TomTom vähän aikaa sitten lopetti ikääntyneen navimallini tukemisen (ei enää uusia päivityksiä), minulle tarjottiin n. 300 euron hintaista uutta mallia varsin edulliseen hintaan. Sen varassa mennään tällä hetkellä ja tyytyväisinä mennäänkin. Latasin laitteeseen juuri uuden päivityksen (uusien TomTom-navien päivitykset ovat ilmaisia laitteen koko elinkaaren ajan, käytännössä varmaan kymmenisen vuotta).

      En siis kaipaa M-B:n sikahintaista navisysteemiä ja sen maksullisia päivityksiä vähän vertaa.

    • ZJJJ

      Nimimerkille "keskity oleelliseen", voin esitetettyjen epäilysten vuoksi kertoa, että olen - kumma kyllä -hyvinkin suosittu ystäväpiirissäni.
      Lisäksi en ole suomen kielen maisteri, vaan kauppatieteen maisteri - jopa lehtori, mutta olen jo työni tehnyt (40v) ja ansaitsen mitä ilmeisemmin eläkkeelläkin paljonkin enemmän kuin "keskity oleelliseen", joka kaiken lisäksi joutuu olemaan jonkun harmina 8h päivässä - jos on töissä.
      Toistan, ettei itsestään kannata antaa huonoa kuvaa esim. työtä hakiessa. Nykyään ei riitä enää se, että työhakemuksen kenties hyvällä tahdolla ymmärtää, mutta on paljon työnantajia, jotka juuri hakijoiden tähän puoleen kiinnittävät huomiota. On nimittäin myös osattava käyttäytyä.
      Lähden lisäksi piakkoin Saksaan hankkimaan uutta tai uudehkoa - ehkä E220CDI-mersua.
      En tarvitse ostokseen mitään välittäjää, joita tällä palstalla tämän tästä kuulutetaan, koska
      hallitsen useita Euroopassa puhuttuja kieliä tarvittavalla tasolla.
      Hintaluokka on € 30.000,-
      Autoscout.de:n mukaan sillä saa yllättäen jopa W212 face lift E300CDIA farkun Webastolla, 55Tkm ajetun V6 -15 kaikilla herkuilla. Veroa menee tuotaessa ehkä 6.000,- mutta vastaava on Härmässä yli 15T kalliimpi.
      Ai niin, joku puhui aiemmin kiinteästä navigaattorista. Erillinen laite on kyllä edullisempi etenkin koska päivitykset ovat Saksassakin tehtynä kalliita.
      Nykyinen W211 -09 mersuni on näin ollen hiljaisessa myynnissä, kaikki huollot tehty merkkihuollossa, ei kolaroitu.

      • Outoaontuo

        Mikä hiljainen myynti ? Miksi ?


    • Lappilas

      Ei sulla mitään mersua ole. Korkeintaan pienoismalli. Siihen ei saa navigointia 😀

    • Anonyymi

      Navigointi onko puhelimen kautta äänetön, kun ei ole ääni näyttö Salminen kumppanit moottoripyörä kassa kuittaukset.
      Ääni päällä navigointi ei saa olla päällä syöttöä.2023

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1735
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1352
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1179
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      979
    7. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      953
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      819
    Aihe