Miten voi tarkistaa onko kirjain pikku l vai iso I

johanpomppasi

onko olemassa joku ohjelma jolla kaksi saman näköistä mutta eri kirjainta voi erottaa toisistaan.
minä en ainakaan keksi (siis pikku ällä ja iso ii)

8

719

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvaustoimisto

      Vaihda fontti toiseksi. Kokeile vaikka Courier. Erotat ne itsekin.

    • Karvamies

      Kyllä on. Jokainen opiskelija on joutunut tekemään tuollaisen ohjelman. Huomattavasti parempi kuin se ainainen: "Hello World".

    • Ivail

      Tätä varten on kehitetty kaksi ohjelmaa. Bing ja Google. Kopio merkki hakuriville (I tai l). Supertehokkat tietokoneet selvittävät merkin sinulla alle sekunnissa.

    • On ja se on sulla auki tälläkin hetkellä (tai oli siis ainakin sillo ku laitoit viestisi). Eli polokase f12 ja siihe aukiaa ruutu jossa o iha helevetisti jottai punasta tekstiä (en tiiä mikä onko tässä Suomi24 sivustossa jokkii homma vae mitenkä tuota noi perkeleesti aennae mulla tunkoo tulla???).

      No siis mutta kuiteskii, ni kopio se kirjain siihe luukkuun, joka siinä on (console, jos ei mää sille vällehele, ni polokase se sille). Joha su pitäs siinä nähä, ku siin o semmone fontti, et nuo erottuu, mutta jos et niä, ni pistä seuraavanlaista koodia:

      "l".toUpperCase()

      Eli tuoho "x" paikale pistät sen kirjaimen kumpi sitte onkaa. Tuoha muuttaa sen isoiks tikkukirjaemiks, ni niistä nyt aennae erottaa.

      No näe pitkä vastaus nyt näe triviaalin asian setvimissee, mut tulpaha nyt aennae sanottuva!

      • johanpomppasi

        vuan ku konsol kyllä löytyypi mutta ei sieltä mittään luukkuva aukee.
        Tiiä sitten on kun on firefoxi sellausohjelmana pitäskö vaehtoo joku muu.


      • johanpomppasi kirjoitti:

        vuan ku konsol kyllä löytyypi mutta ei sieltä mittään luukkuva aukee.
        Tiiä sitten on kun on firefoxi sellausohjelmana pitäskö vaehtoo joku muu.

        Se o se konsol se luukku itessää.


      • Turbo-Urpo1

        Minä laadin animaation josta tuo "minkkilaukkun" selvityskeino avautuu kaikille, tuo ruutuhan aukes F12 -painikkeella näppärästi kaikissa selaimissa, paitsi Operassa jossa tulee painaa Ctrl Shift i ja sen jälkeen valitaan Console -välilehti.

        https://s33.postimg.cc/rk7odmnzh/i-vai-l-kirjain.gif?dl=1


    • Turbo-Urpo1

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      154
      3451
    2. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      373
      1750
    3. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      85
      1726
    4. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      47
      1525
    5. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      29
      1278
    6. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      64
      1175
    7. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      203
      1164
    8. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      150
      1039
    9. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1006
    10. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      148
      919
    Aihe