Tämä tabu on kyllä tulevalle isälle haaste

https://yle.fi/uutiset/3-10249310

Toivoisin asiallista keskustelua tästä hankalasta aiheesta. Itse ätminä ja kömpelöt sosiaaliset taidot omaavana voin todellakin sanoa, että ei ole helppo kysymys ainakaan mulle. Olen tätä haastetta vaikka kuinka paljon yksikseni miettinyt ja jopa niinkin pitkälle, että pitäisköhän mun kokonaan luopua ajatuksesta hankkia lapsia. Jokatapauksessa olen nyt kuitenkin vähän vahvemmilla kuin joitakin vuosia sitten, jolloin tällainen kysymys ahdisti aivan kohtuuttomasti: miten olla isä, jos onnistuu hankkimaan lapsia.

Niin siis asiantuntijoiden mukaan aika varhaisessakin vaiheessa lapsella näyttäis olevan oikeus seksuaalikasvatukseen.

Mä nyt sanon, miksi tämä aihe mua niin tavattoman paljon kiinnostaa, että mä tännekin jaksoin kirjoittaa.
Mä olen vaikka kuinka paljon miettinyt tätä kysymystä, millä tavalla voisin omista lapsistani kasvattaa sellaisia, että he eivät joutuisi kokemaan samaa yksinäisyyttä nuoruudessa kuin minä. Erityisesti jos saan pojan, en TODELLAKAAN haluaisi kokea sitä, että oma poikani on 16-18 vuotiaana täysin ilman sosiaalisesti taitavia kavereita ja ilman tyttöystävää. Minä olen todellakin esimerkki, joka on joutunut nuoruuden elämään vastentahtoisesti yksin. Tai no on mulla aina joku kaveri ollut, mutta en mä koskaan ole päässyt mihinkään "suosittujen" tyyppien porukoihin, joissa tyttöihin tutustutaan.

Ajattelen kyllä, että kyllähän asianmukaisella seksuaalikasvatuksella on varmasti vaikutusta siihen, että tulevaa ätmiyttä voidaan ainakin jossain määrin vähentää. Mutta sitten nämä haasteet vanhempana, kuten tuossa artikkelissakin todetaan. Monille vanhemmille haaste.

Eli tämä kun itsellä on muutenkin nämä sosiaaliset taidot vähän jäljessä "tyypillisestä" miehestä, niin kyllähän tuli taas mietittyä lasten hankkimisen haasteita.

Onko muilla palstalaisilla ollut samanlaisia hankalia pohdinnan aiheita?

Toivon siis ehdottomasti asiallista suhtautumista, tässä ei todellakaan ole pyrkimystä mihinkään rikolliseen toimintaan. Olen jo aikaisemminkin todennut tällä palstalla, jos puhuu jostain hankalasta aiheesta, osa saattaa alkaa kauhistelemaan. Toivoisin kuitenkin, että moni minut tuntee ja tietää, että mulla ei ole mitään rikollisia aikomuksia, vaikka tuonkin tällaisen hankalan aiheen keskusteluun. Olen yhä 100% hetero ja aina ollutkin. Tässä on nimenomaan kysymys saada keskustelua, miten pystyttäis tuleva ätmiys ehkäisemään hyvissä ajoin. Toinen myös se, että miten ätmi pystyy isänä selviytymään monenlaisista haasteista.

Olen aikaisemminkin ottanut kantaa, miten peruskoulussa vois jotenkin huomioida yksinäiset ja että ne sais sosiaalisten taitojen valmennusta, jotta eivät ainakaan enempää syrjäytyisi, kun tulevat aikuisiksi.

Tuossa on myös kiinnostava artikkeli samasta aiheesta. Kommentitkin monenlaisia.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801242200689274_u0.shtml

69

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa Iltalehden artikkelissa todetaan juuri tuo, että oikeella kasvatuksella ehkäistään hyväksikäyttöä.

      • No minä luulen kanssa niin. Se luonnollinen tarve aiheuttaa halua sukupuoliyhteyteen, mutta jos se on kammottavan salainen ja tavoittamaton asia, niin se vääristyy se kuva siitä. Vertasin tuossa omassa vastineessa seksiä ihan pas.alla käyntiin.... Sekin on väistämätön tarve ihmisellä, jos et sitä saa tehtyä häveliäisyyssyistä, se tulee aikanaan vaikka housuun.
        Moni hyväksikäyttäjä ei löydä muita keinoja toteuttaa halujaan, kun se voi olla niin tabu hälle... ja hän on saanut seksistä niin ristiriitaisia olettamuksia.

        Samaan hengenvetoon voisin heittää kysymyksen, että miksi uskonnollisissa piireissä tavataan seksuaalisia rikkomuksia paljon? Olisiko tällä seksuaalisuuden peittelyllä ja konservatiivisella uskonnollisuudella yhteyttä?


      • "Moni hyväksikäyttäjä ei löydä muita keinoja toteuttaa halujaan, kun se voi olla niin tabu hälle... ja hän on saanut seksistä niin ristiriitaisia olettamuksia. "

        Eikös kuitenkin osassa hyväksikäyttö tapauksista hyväksikäyttäjällä ole jo valmiiksi pysyvä taipumus, jolle hän ei voi mitään ja hänen täytyisi opetella elämään taipumuksen kanssa niin, ettei tee rikosta.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        "Moni hyväksikäyttäjä ei löydä muita keinoja toteuttaa halujaan, kun se voi olla niin tabu hälle... ja hän on saanut seksistä niin ristiriitaisia olettamuksia. "

        Eikös kuitenkin osassa hyväksikäyttö tapauksista hyväksikäyttäjällä ole jo valmiiksi pysyvä taipumus, jolle hän ei voi mitään ja hänen täytyisi opetella elämään taipumuksen kanssa niin, ettei tee rikosta.

        No se taipumushan voisi olla vaikka ainoastaan lapsesta seksuaalisesti kiihottuminen, eli pedofilia, mikä tarkoittaa, ettei hän voi tyydyttää seksuaalista haluaan käytännössä. Tälläisen on tiedostettava tuo asia ja otettava yhteyttä johonkin auttavaan tahoon. Varmasti löytyy jotain apua tuohonkin, vaikkakin sekin on tabu ja aiheuttaa pahennusta ja pahoja fiiliksiä, mutta minusta ennemmin niin, että se hoidettas jotenkin, kun sellaisen laskis kaduille tuhoamaan lasten elämiä.


      • Dissident kirjoitti:

        No se taipumushan voisi olla vaikka ainoastaan lapsesta seksuaalisesti kiihottuminen, eli pedofilia, mikä tarkoittaa, ettei hän voi tyydyttää seksuaalista haluaan käytännössä. Tälläisen on tiedostettava tuo asia ja otettava yhteyttä johonkin auttavaan tahoon. Varmasti löytyy jotain apua tuohonkin, vaikkakin sekin on tabu ja aiheuttaa pahennusta ja pahoja fiiliksiä, mutta minusta ennemmin niin, että se hoidettas jotenkin, kun sellaisen laskis kaduille tuhoamaan lasten elämiä.

        Jep. Puhut täyttä asiaa. Kyllähän aika ajoin uutisissa tulee artikkeleita pedofiliasta ja puhutaan, että on hoitoa tarjolla, mutta olen saanut sellaisen käsityksen, että sitä olis vähän liian niukasti tarjolla. Ja sitten tietysti nämäkin, miten tällainen henkilö pystyy saamaan riittävästi rohkeutta hakea hoitoa, koska saattaa juuri oelätä epäasiallista kohtelua.
        Ilman muuta näin, että sais apua muille vahingollisen taipumuksen kanssa elämiseen kuin se, että vahingoittaa muita.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Jep. Puhut täyttä asiaa. Kyllähän aika ajoin uutisissa tulee artikkeleita pedofiliasta ja puhutaan, että on hoitoa tarjolla, mutta olen saanut sellaisen käsityksen, että sitä olis vähän liian niukasti tarjolla. Ja sitten tietysti nämäkin, miten tällainen henkilö pystyy saamaan riittävästi rohkeutta hakea hoitoa, koska saattaa juuri oelätä epäasiallista kohtelua.
        Ilman muuta näin, että sais apua muille vahingollisen taipumuksen kanssa elämiseen kuin se, että vahingoittaa muita.

        Mutta mietin, että mitähän hoitomuotoja voisi tuollaiseenkin olla? Keskiaikaistyylillä munat pois, ei varmaankaan täytä tämänpäivän ihmisoikeusdirektiivejä, mutta mitenkähän olisikaan mahdollista saada vaikka sellainen seksirobotti lapsiversiona tälläiselle? Ja tyydyttäisiköhän se sellainen sen verran pedofiilin, että ei sekaantuisi oikeisiin ihmislapsiin?

        Joku omassa persoonassa tapahtuva häiriöhän voi poistua ihan jollain psykiatrisella terapialla, mutta jokin seksuaalisuustaipuvuus voi olla mahdotonta kitkeä pois, niinkuin vaikka homous....sehän ei ole mikään taipumus, vaan kiihottuu seksuaalisesti vaan samasta sukupuolesta....

        Mutta oikeanlaisella kasvatuksella voi estää minusta vaikka osan agressiivisista raiskauksista. Monelle miehelle voi oma heteroseksuaalisuuskin olla niin outo ja rasittava kokemus ja eivät ehkä osaa toimia oikein sen kanssa, joten loukkaavat jokaiselle kuuluvaa koskemattomuutta. Seksuaalisuuden sulkeutuneisuus on aikamoinen häiriötekijä yhteiskunnassa... Miehet on siinämielessä se sukupuoli, jolle on luonto antanut sen halun levittää sitä siementä, mikä taas ajaa kaikkeen älyttömyyksiin osittain...


      • Dissident kirjoitti:

        Mutta mietin, että mitähän hoitomuotoja voisi tuollaiseenkin olla? Keskiaikaistyylillä munat pois, ei varmaankaan täytä tämänpäivän ihmisoikeusdirektiivejä, mutta mitenkähän olisikaan mahdollista saada vaikka sellainen seksirobotti lapsiversiona tälläiselle? Ja tyydyttäisiköhän se sellainen sen verran pedofiilin, että ei sekaantuisi oikeisiin ihmislapsiin?

        Joku omassa persoonassa tapahtuva häiriöhän voi poistua ihan jollain psykiatrisella terapialla, mutta jokin seksuaalisuustaipuvuus voi olla mahdotonta kitkeä pois, niinkuin vaikka homous....sehän ei ole mikään taipumus, vaan kiihottuu seksuaalisesti vaan samasta sukupuolesta....

        Mutta oikeanlaisella kasvatuksella voi estää minusta vaikka osan agressiivisista raiskauksista. Monelle miehelle voi oma heteroseksuaalisuuskin olla niin outo ja rasittava kokemus ja eivät ehkä osaa toimia oikein sen kanssa, joten loukkaavat jokaiselle kuuluvaa koskemattomuutta. Seksuaalisuuden sulkeutuneisuus on aikamoinen häiriötekijä yhteiskunnassa... Miehet on siinämielessä se sukupuoli, jolle on luonto antanut sen halun levittää sitä siementä, mikä taas ajaa kaikkeen älyttömyyksiin osittain...

        Jep. Väkivaltaan varmastikin voidaan oikeanlaisella kasvatuksella vaikuttaa, jolloin varmaan raiskaukset vähenisi. Mutta käsittääkseni homous ja pedofilia ovat yksinkertaisesti pysyviä taipumuksia, joita ei voi "parantaa". Homous on siinä eri asia, että siinä ei vahingoiteta toista ihmistä: kaksi aikuista ovat vapaaehtoisesti kiinnsotuneet toisistaan, vaikka ovatkin samaa sukupuolta. Sen sijaan pedofilia on paljon hankalampi kysymys. Se mitä olen näistä seksinukke keskusteluista lukenut, niin jakaa kyllä mielipiteitä. Kiistelty aihe on.

        Tuossa on artikkeli ja kannanotto tähän nukkekysymykseen.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005121113.html


      • Dissident kirjoitti:

        Mutta mietin, että mitähän hoitomuotoja voisi tuollaiseenkin olla? Keskiaikaistyylillä munat pois, ei varmaankaan täytä tämänpäivän ihmisoikeusdirektiivejä, mutta mitenkähän olisikaan mahdollista saada vaikka sellainen seksirobotti lapsiversiona tälläiselle? Ja tyydyttäisiköhän se sellainen sen verran pedofiilin, että ei sekaantuisi oikeisiin ihmislapsiin?

        Joku omassa persoonassa tapahtuva häiriöhän voi poistua ihan jollain psykiatrisella terapialla, mutta jokin seksuaalisuustaipuvuus voi olla mahdotonta kitkeä pois, niinkuin vaikka homous....sehän ei ole mikään taipumus, vaan kiihottuu seksuaalisesti vaan samasta sukupuolesta....

        Mutta oikeanlaisella kasvatuksella voi estää minusta vaikka osan agressiivisista raiskauksista. Monelle miehelle voi oma heteroseksuaalisuuskin olla niin outo ja rasittava kokemus ja eivät ehkä osaa toimia oikein sen kanssa, joten loukkaavat jokaiselle kuuluvaa koskemattomuutta. Seksuaalisuuden sulkeutuneisuus on aikamoinen häiriötekijä yhteiskunnassa... Miehet on siinämielessä se sukupuoli, jolle on luonto antanut sen halun levittää sitä siementä, mikä taas ajaa kaikkeen älyttömyyksiin osittain...

        Tuossa on yksi keskustelu tällä palstalla näistä roboteista. Mielenkiintoista pohdiskelua. Toki tässä puhutaan heteroille suunatuista roboteista, mutta on jokatapauksessa mielenkiintoista pohtia noin yleensä robottien seurauksia.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15144373/millainen-nainen-on-realistinen-atmeille#comment-92481004

        Tuo kommentti ja siinä alla olevat vastaukset on ihan mielenkiintoista pohdittavaa.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuossa on yksi keskustelu tällä palstalla näistä roboteista. Mielenkiintoista pohdiskelua. Toki tässä puhutaan heteroille suunatuista roboteista, mutta on jokatapauksessa mielenkiintoista pohtia noin yleensä robottien seurauksia.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15144373/millainen-nainen-on-realistinen-atmeille#comment-92481004

        Tuo kommentti ja siinä alla olevat vastaukset on ihan mielenkiintoista pohdittavaa.

        No mulla oli aikas rankka työhuki tuossa ja ajatus ei oikeen enää kulje.
        Mutta jos pysytään tässä varsinaisessa aiheessa, niin kasvatuksella saadaan aikaan lapsen aikuisuutta silmälläpitäen paljon apuja. Mutta kuka opettaa kasvatusta? Ja mistä sitä saa? Kuka tietää miten ja kelle minkäkintasoista tarvitsee?

        Minusta jokainen saa sen avun mitä saa ja sillä siisti. Vanhempana itse tiedän, että haluaa antaa sen mitä voi. Ja sen olen itsekin vanhemmiltani saanut. Joskushan minunkin on vaan jatkettava omaa juoksua ja taas annettava kapula seuraavalle.

        Kehitystä tapahtuu kokoajan ja kaikki muuttuu, mutta ihminen kokonaisuutena osaa siihen vastata. Jotkut putoaa väliin ja heitä pyritään auttamaan, mutta ei kaikkia voi.

        Sulla on hyvä asenne, nälkä funtsia asioita ja tutkia. Tuosta ei voi muuta tulla kuin hyvää. Muistat vaan sen, että täällä vaan ihmiset pärjää... miksi et sinäkin?


      • Dissident kirjoitti:

        No mulla oli aikas rankka työhuki tuossa ja ajatus ei oikeen enää kulje.
        Mutta jos pysytään tässä varsinaisessa aiheessa, niin kasvatuksella saadaan aikaan lapsen aikuisuutta silmälläpitäen paljon apuja. Mutta kuka opettaa kasvatusta? Ja mistä sitä saa? Kuka tietää miten ja kelle minkäkintasoista tarvitsee?

        Minusta jokainen saa sen avun mitä saa ja sillä siisti. Vanhempana itse tiedän, että haluaa antaa sen mitä voi. Ja sen olen itsekin vanhemmiltani saanut. Joskushan minunkin on vaan jatkettava omaa juoksua ja taas annettava kapula seuraavalle.

        Kehitystä tapahtuu kokoajan ja kaikki muuttuu, mutta ihminen kokonaisuutena osaa siihen vastata. Jotkut putoaa väliin ja heitä pyritään auttamaan, mutta ei kaikkia voi.

        Sulla on hyvä asenne, nälkä funtsia asioita ja tutkia. Tuosta ei voi muuta tulla kuin hyvää. Muistat vaan sen, että täällä vaan ihmiset pärjää... miksi et sinäkin?

        Ajattelin taas palata tähänkin keskusteluketjuun.

        Hyvä, että joku artistikin tuo nämä kasvatuksen ongelmat esille. Mitä olet tästä artikkelista mieltä?
        https://www.is.fi/viihde/art-2000005551350.html


      • Dissident kirjoitti:

        No mulla oli aikas rankka työhuki tuossa ja ajatus ei oikeen enää kulje.
        Mutta jos pysytään tässä varsinaisessa aiheessa, niin kasvatuksella saadaan aikaan lapsen aikuisuutta silmälläpitäen paljon apuja. Mutta kuka opettaa kasvatusta? Ja mistä sitä saa? Kuka tietää miten ja kelle minkäkintasoista tarvitsee?

        Minusta jokainen saa sen avun mitä saa ja sillä siisti. Vanhempana itse tiedän, että haluaa antaa sen mitä voi. Ja sen olen itsekin vanhemmiltani saanut. Joskushan minunkin on vaan jatkettava omaa juoksua ja taas annettava kapula seuraavalle.

        Kehitystä tapahtuu kokoajan ja kaikki muuttuu, mutta ihminen kokonaisuutena osaa siihen vastata. Jotkut putoaa väliin ja heitä pyritään auttamaan, mutta ei kaikkia voi.

        Sulla on hyvä asenne, nälkä funtsia asioita ja tutkia. Tuosta ei voi muuta tulla kuin hyvää. Muistat vaan sen, että täällä vaan ihmiset pärjää... miksi et sinäkin?

        Kyllä siis mietityttää, mitä musaa on lasten sopiva kuunnella, jos onnistun joskus hankkimaan omia lapsia.


      • pitkätukka-68
        Dissident kirjoitti:

        No se taipumushan voisi olla vaikka ainoastaan lapsesta seksuaalisesti kiihottuminen, eli pedofilia, mikä tarkoittaa, ettei hän voi tyydyttää seksuaalista haluaan käytännössä. Tälläisen on tiedostettava tuo asia ja otettava yhteyttä johonkin auttavaan tahoon. Varmasti löytyy jotain apua tuohonkin, vaikkakin sekin on tabu ja aiheuttaa pahennusta ja pahoja fiiliksiä, mutta minusta ennemmin niin, että se hoidettas jotenkin, kun sellaisen laskis kaduille tuhoamaan lasten elämiä.

        »No se taipumushan voisi olla vaikka ainoastaan lapsesta seksuaalisesti kiihottuminen, eli pedofilia, mikä tarkoittaa, ettei hän voi tyydyttää seksuaalista haluaan käytännössä. Tälläisen on tiedostettava tuo asia ja otettava yhteyttä johonkin auttavaan tahoon.»

        Tässäkin on sellainen ongelma, että jos henkilö kiihottuu tuollaisista ajatuksista, mutta järki ja tieto tietää ettei niin saa tehdä (eikä siksi teekään), niin menepäs siitä juttelemaan vaikka lääkärinvalan tehneelle psykologille. Varmasti on pelko joutua viranomaisten kortistoon riskihenkilönä, eikä uskalla mennä psykologille.


      • pitkätukka-68
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Ajattelin taas palata tähänkin keskusteluketjuun.

        Hyvä, että joku artistikin tuo nämä kasvatuksen ongelmat esille. Mitä olet tästä artikkelista mieltä?
        https://www.is.fi/viihde/art-2000005551350.html

        Niin no, ehkä parempi musiikkikasvatuskin olisi paikallaan, mutta voiko spaissariäidin tytär ollakaan muuta kuin päivän perseenkeikutushittien kuuntelija.

        Paitsi tietty joskus lapset tekevät täysin päinvastoin kuin vanhempansa.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Ajattelin taas palata tähänkin keskusteluketjuun.

        Hyvä, että joku artistikin tuo nämä kasvatuksen ongelmat esille. Mitä olet tästä artikkelista mieltä?
        https://www.is.fi/viihde/art-2000005551350.html

        Että parempi selvittää nuorelle mistä koostuu itsensä arvostaminen, kun koittaa piilottaa häntä maailmalta ja pitää jossain kuplassa, kuten tuo artisti.

        Maailmassa on paljon epäkohtia, eikä se aina ole reilu, mutta tärkeintä on ymmärtää itsensä sellaisena kuin on ja olla siitä tyytyväinen.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Kyllä siis mietityttää, mitä musaa on lasten sopiva kuunnella, jos onnistun joskus hankkimaan omia lapsia.

        Sitä mitä ne itse pitää. Lapset melkein poikkeuksetta pitävät musiikista ja erilaisista musiikeista. Niitä vaan pitää soittaa kaikenlaisia. Onneksi nykyisin lastenlaulutkaan eivät ole niin jumittuneita tyylisuunniltaan.

        https://youtu.be/j1cfIiAZQAg

        Löytyy räppiä, dinoheviä ja ties mitä....


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Niin no, ehkä parempi musiikkikasvatuskin olisi paikallaan, mutta voiko spaissariäidin tytär ollakaan muuta kuin päivän perseenkeikutushittien kuuntelija.

        Paitsi tietty joskus lapset tekevät täysin päinvastoin kuin vanhempansa.

        Lapset ottaa tietyllä tavalla mallia kyllä vanhemmistaan, mutta jos heille antaa vaan mahdollisuuden valita itse mistä pitävät, niin he kyllä muuttavat mieltymystään pitkin ikää. Muistan kun oma poikakin haarukoi harrastuksiaan kuin mikäkin. Vaatii vanhemmiltakin hermoja, että malttaa antaa lapsen kokeilla kaikenlaista, mitä nyt itse pystyy sitten tarjoamaankaan. Musiikki lienee tässä ongelmattomin...


      • Dissident kirjoitti:

        Lapset ottaa tietyllä tavalla mallia kyllä vanhemmistaan, mutta jos heille antaa vaan mahdollisuuden valita itse mistä pitävät, niin he kyllä muuttavat mieltymystään pitkin ikää. Muistan kun oma poikakin haarukoi harrastuksiaan kuin mikäkin. Vaatii vanhemmiltakin hermoja, että malttaa antaa lapsen kokeilla kaikenlaista, mitä nyt itse pystyy sitten tarjoamaankaan. Musiikki lienee tässä ongelmattomin...

        Totta, lapset valitsee itse lopulta, jos vaan saavat mahdollisuuden.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Kyllä siis mietityttää, mitä musaa on lasten sopiva kuunnella, jos onnistun joskus hankkimaan omia lapsia.

        Eiköhän kaikenlaista musaa voi ja kannatakin kuunnella, jokainen kyllä havaitsee ne omat sulosointunsa sieltä runsaasta tarjonnasta.

        Mikä on hyvä muistaa kertoa, että musiikkikin on bisnes. Bisneksessä on kyse rahasta ja se millä rahaa saa kahmittua, se myy. Nykyisin siis seksi ja seksikkyys. Vetää jopa ohi itse musiikin.

        Minusta musiikkiin ei tarvisi sotkea mitään videoita, seksiä tms. Itse laitan usein silmät kiinni, kun kuuntelen musiikkia. Josta haluan nauttia ilman kuvia.

        Toki, koska rakastan tanssimista sitä myös mielelläni katselen, niin katselee myös ainakin toinen lapsistanikin. Ja alkaa hyvän musiikin ( subjektiivinen kokemus hyvästä musiikista )mukana automaattisesti tanssia.

        Musiikkiin voi myös siedättää ja siedättyä. Mulla oli lapsena aika rajoittunut musiikkimaku, mutta siedättämällä se on nykyisin melko laaja. Ja hyvä niin.

        Lapsilla kun on mahdollisuus kuunnella erilaista musiikkia löytyy se oma mieluisa genre tai useampi. Ja siedättyy myös kuulemaan vähän muutakin.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Eiköhän kaikenlaista musaa voi ja kannatakin kuunnella, jokainen kyllä havaitsee ne omat sulosointunsa sieltä runsaasta tarjonnasta.

        Mikä on hyvä muistaa kertoa, että musiikkikin on bisnes. Bisneksessä on kyse rahasta ja se millä rahaa saa kahmittua, se myy. Nykyisin siis seksi ja seksikkyys. Vetää jopa ohi itse musiikin.

        Minusta musiikkiin ei tarvisi sotkea mitään videoita, seksiä tms. Itse laitan usein silmät kiinni, kun kuuntelen musiikkia. Josta haluan nauttia ilman kuvia.

        Toki, koska rakastan tanssimista sitä myös mielelläni katselen, niin katselee myös ainakin toinen lapsistanikin. Ja alkaa hyvän musiikin ( subjektiivinen kokemus hyvästä musiikista )mukana automaattisesti tanssia.

        Musiikkiin voi myös siedättää ja siedättyä. Mulla oli lapsena aika rajoittunut musiikkimaku, mutta siedättämällä se on nykyisin melko laaja. Ja hyvä niin.

        Lapsilla kun on mahdollisuus kuunnella erilaista musiikkia löytyy se oma mieluisa genre tai useampi. Ja siedättyy myös kuulemaan vähän muutakin.

        Tuossa on yksi vanha keskustelu naisten pukeutumisesta, jossa puhuin juuri tuosta, että musiikki ei ole ainoastaan musiikkia.

        Tuo kommentti ja kokokeskusteluketju.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15115810/naiset-hairitsevat-siis-pukeutumisella#comment-94345426


      • EdesUnissa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Jep. Väkivaltaan varmastikin voidaan oikeanlaisella kasvatuksella vaikuttaa, jolloin varmaan raiskaukset vähenisi. Mutta käsittääkseni homous ja pedofilia ovat yksinkertaisesti pysyviä taipumuksia, joita ei voi "parantaa". Homous on siinä eri asia, että siinä ei vahingoiteta toista ihmistä: kaksi aikuista ovat vapaaehtoisesti kiinnsotuneet toisistaan, vaikka ovatkin samaa sukupuolta. Sen sijaan pedofilia on paljon hankalampi kysymys. Se mitä olen näistä seksinukke keskusteluista lukenut, niin jakaa kyllä mielipiteitä. Kiistelty aihe on.

        Tuossa on artikkeli ja kannanotto tähän nukkekysymykseen.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005121113.html

        Katsot asiaa hyvin suomalaisin silmin. Globaalisti miesten raiskaukset ovat yleisempiä kuin naisten. Niin se oli ainakin esitetty viimeisessä YKn tutkimuksessa. Syynä on naisten eristäminen ja suojelu. Miehet altistuvat seksuaaliselle hyväksikäytölle vankiloissa, leireillä ja työsiirtoloissa sekä pakko-ja orjatyössä.
        Samoin jos katsot raportteja amerikkalaisten tekemistä raiskauksista Afganistanissa sieltä paistaa yksi mieleniintoinen ilmiö. 150 tuomitsematonta ja tutkimatonta tunnistetun amerikkalaissotilaan tekemää raiskausta naisia kohtaan. Samaisessa yhteydessä kerrottiin että poikalapsien raiskauksia ei ilmoiteta eikä tutkita, koska maassa on yleinen käytäntö kuljettaa 10-14 vuotiaita teinipoikia mukana seksuaalisiin palveluksiin. Amerikkalaissotilaat myös itse kertoivat että vaikka kuulevat poikien kiljumisen kun liittolaisafgaanit panevat heitä iltaisin, niin heille on annettu ohjeet olla puuttumatta asiaan.
        Seksuaalisen hyväksikäytön kulttuuria on hyvin vaikea ymmärtää. Nuo perseeseen poratut pojat kasvavat miehiksi ja jatkavat tätä kulttuuria, mutta eivät ole homoja eivätkä pedofiiliejä. Jostain syystä poikien raiskaaminen on heidän kulttuurissaan HYVÄKSYTYMPÄÄ. Kummallista ?
        Olen itse ajatellut joskus että raiskaus on väkivaltaa, eikä siinä voi olla mitään seksuaalista. Kun ajattelin tuota poikien systemaattista raiskaamista, niin on pakko kyseenalaistaa tuo ajatus. Ei
        kai kukaan ajattelisi että tänään kello kuuden iltateen jälkeen olen hetken välivaltainen tuolle pojalle ? Se tukisi raiskauksen seksuaalisen tarpeen tyydyttämisen luonnetta. Toisaalta jos tämä on totta, niin miksi sukupuoleksi on valittu pojat ? Eikö tytöt käy seksuaalisen tarpeen tyydyttämiseen, vai onko joku kulttuuri syy miksi käytäntö on tämä ?


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Katsot asiaa hyvin suomalaisin silmin. Globaalisti miesten raiskaukset ovat yleisempiä kuin naisten. Niin se oli ainakin esitetty viimeisessä YKn tutkimuksessa. Syynä on naisten eristäminen ja suojelu. Miehet altistuvat seksuaaliselle hyväksikäytölle vankiloissa, leireillä ja työsiirtoloissa sekä pakko-ja orjatyössä.
        Samoin jos katsot raportteja amerikkalaisten tekemistä raiskauksista Afganistanissa sieltä paistaa yksi mieleniintoinen ilmiö. 150 tuomitsematonta ja tutkimatonta tunnistetun amerikkalaissotilaan tekemää raiskausta naisia kohtaan. Samaisessa yhteydessä kerrottiin että poikalapsien raiskauksia ei ilmoiteta eikä tutkita, koska maassa on yleinen käytäntö kuljettaa 10-14 vuotiaita teinipoikia mukana seksuaalisiin palveluksiin. Amerikkalaissotilaat myös itse kertoivat että vaikka kuulevat poikien kiljumisen kun liittolaisafgaanit panevat heitä iltaisin, niin heille on annettu ohjeet olla puuttumatta asiaan.
        Seksuaalisen hyväksikäytön kulttuuria on hyvin vaikea ymmärtää. Nuo perseeseen poratut pojat kasvavat miehiksi ja jatkavat tätä kulttuuria, mutta eivät ole homoja eivätkä pedofiiliejä. Jostain syystä poikien raiskaaminen on heidän kulttuurissaan HYVÄKSYTYMPÄÄ. Kummallista ?
        Olen itse ajatellut joskus että raiskaus on väkivaltaa, eikä siinä voi olla mitään seksuaalista. Kun ajattelin tuota poikien systemaattista raiskaamista, niin on pakko kyseenalaistaa tuo ajatus. Ei
        kai kukaan ajattelisi että tänään kello kuuden iltateen jälkeen olen hetken välivaltainen tuolle pojalle ? Se tukisi raiskauksen seksuaalisen tarpeen tyydyttämisen luonnetta. Toisaalta jos tämä on totta, niin miksi sukupuoleksi on valittu pojat ? Eikö tytöt käy seksuaalisen tarpeen tyydyttämiseen, vai onko joku kulttuuri syy miksi käytäntö on tämä ?

        Voisitko tuoda joitain tutkimuksia esille. Mä mielellään lukisin itsekin, koska aina kun kuulee jonkun toisen kirjoittamana, asia helposti muuntuu jollain tavoin. Kirjat tai artikkelit kelpaa. Itse pyrin aika paljonkin kekustelee artikkeleiden kanssa, kuten olet varmaan huomannut. Voinhan mä toki itsekin etsiä.


    • Pillujen--asiantuntija

      Et voi mitään tehdä. Pojastasi tulee ätmi koska naiset on todella nirsoja ja nuoret tytötkin halua top 10 miehen heti. On ehkä pieni mahdollisuus että poikasi saa naisia. Jos treenaat pojastasi huippu urheilijan joka voittaa kultaa kisoissa niin se saa statusta nostettua ja tytöt kiinnostuu. Muuten ne tavis tytöt kiertää kaukaa ja pojastasi tuleekin samanlainen palsta ätmi mitä miehet tääällä on jo. Vaikeaa tulee olemaan ellei pojastasi tule myös nuorisorikollista kun sellaiset saa tyttöjä helposti. Sätkä huuleen ja mopoja varastamaan niin tytöt tekee alotteita eikä pojan tarvii tehdä mitään.

      • KurppaN

        Mikäs hapannaama homostelija se siinä on noin pahalla tuulella heti aamusta?


      • kaapistaulos
        KurppaN kirjoitti:

        Mikäs hapannaama homostelija se siinä on noin pahalla tuulella heti aamusta?

        Homostelija olis varmaan paremmalla tuulella kun nyt on pride-viikkokin sentään.


    • Seksi tabuna on huono. Siitä puhuminen on monelle naaman punertava kokemus ja se saa sellaisen tunteen päälle, että mieli tekisi vajota maan alle. Mistä se sellainen tunne tulee?
      Se tulee siitä, että siitä ei voi puhua vaan, se on niitä juttuja, mitä piilotellaan, se on jokaisen oma asia. Mutta tuossa hyvin mietit, että mitenkäs lapset? Miten heille avautuu tuo asia, jos se on niin huippusalainen juttu?

      No vastaus on, että ei mitenkään...tai kyllähän sitä jokainen jotenkin sen tiedon onkii...mutta mitä se sitten lopulta on? Kavereiden kertomaa, koulussa kaikille sanottua, hevosmiesten tietotoimiston huutelua??? Ei tosiaan kuullosta kauhean lempeän avoimelta ja kauniilta...

      Kyllä se pitäisi tulla pikkuhiljalleen siltä omalta vanhemmalta, siltä joka on siinä antamassa sille elämälle esimerkkivauhtia vierellä ja on tukena ja mentorina. Ja se on haastavaa, mutta toisaalta niin helkutin yksinkertaista kuin vaan voi olla. Se on se avoimuus ja luonnollisuus...Koska sitähän se on.
      Ei se tarkoita sitä, että sitä seksiä harjoitetaan lasten nähden suoraan, vaan sitä pyritään harrastamaan omassa rauhassa, mutta toisaalta jos se lasta kiinnostaa, niin se ei ole maata kaatava asia, jos siitä jää kiinnikin. Ääniä kuuluu ja jotain lapsi saattaa nähdäkin, mutta sitä voi sanoa, että tämä on isän ja äitin yhteistä aikaa ja tässä harrastetaan seksiä, että mene nukkumaan. Eli se ei ole silloin lapselle mikään outo asia, mikä saa aikaan selkkauksen ja sellaisen tilanteen, että nyt on sattunut jotain kamalaa. Samoin kun lapsi itse ropeltaa sukuelimiään, niin siitäkään ei pidä pitää mitään messua, että nyt jos rovellat lisää, niin kasvaa karvaa käsiin ja näkki tulee ja vie mukanaan...
      Voi sanoa, että niillä on muukin tarkoitus, kuin pissin toimitus jätevesijärjestelmään. Niillä tehdään lapsia... Ja että niitä ei ole soveliasta ropeltaa kaikkien nähden.
      Suuteleminen ja halaaminen lasten nähden on jo monelle tabu. Ja se on jo huolestuttava epäkohta. Se vaikka onkin kahden ihmisen intiimi hetki, niin se ei ole niin järisyttävän epäkorrektia yhteiskunnassa, että sitä pitäisi välttää. Mutta siinä lapsi jo näkee, että mikä se isää ja äitiä yhdistävä voima onkaan. Jo sellaisesta osaa lapsi aistia, mikä seksissä oikein on kyse. Se ei ole pelkkä heippahali tai pusu poskelle, vaan siinä välittyy toisesta toiseen tunnetta ja halua, ehkä jopa himoa, isin kädet saattavat vaeltaa äidin pepulle ja äiti saattaa huokaista suutelun jälkeen ja polvet notkahtaa...

      Kuitenkin minun mielestä tätä kaikkea ei pidä tuputtaa lapselle. Eikä minusta jonkun Rosa Meriläisen tapa selostaa julkisesti seksuaalisuudestaan ole oikea tapa kertoa omille lapsilleen, että seksi on ok. Sen voi pitää ihan omana ja sen kumppanin välisenä asiana, mutta kyllä omat lapset saavat kokea, että omat vanhemmat harrastaa seksiä, sitä kautta he oppivat myös sen, että heidänkin on joskus hyväksyttävää harrastaa sitä ja on hyväksyttävää myös tutustua siihen omien vanhempien avustamana ja tukemana.

      Tätä mieltä minä olen tästä asiasta... Ja tämä on jotenkin nykyään vaikea käsittää. Ollaan jotenkin murrosvaiheessa tässä asiassa. Jotkut Meriläiset jne. lietsovat tätä ääripäässä ja konservatiiviset taas toisessa päässä ja kuitenkin keskitie olisi löydyttävä. Minusta se on yksinkertainen asia.... se on vähän kuin pa.kalla käynti....jokainen taatusti käy, mutta harvempi sen haluaa tehdä kaikkien nähden ja kuullen. Ja kyllä se osataan tehdä usein vanhempana luonnollisesti. Sanotaan vaan, että nyt isi käy kakilla ja mennään vessaan rauhassa tarpeille ja se on siinä...luonnollisen selkeä asia. Miksi ei voi sanoa, että nyt me äitin kanssa harrastetaan seksiä, että katsokaaa te teletappeja tässä sen aikaa? Ja makkarin ovi kiinni ja pikapano.... Kumpikin kun tulee makkarista tukka sekaisin ja mairea hymy kasvoilla ja pöröttää jälkikasvun tukkaa mennessään pesulle, niin ei voi lapsellekaan jäädä sellainen kuva seksistä, että se olisi maailman kammottavin asia....

      • pitkätukka-68

        »Seksi tabuna on huono»

        On, mutta seksi ja seksuaalisuus on aika eri asia. Aloitus oli unnutuksesta, ei se seksiä ole.


      • pitkätukka-68

        Mutta kun seksistä puhuit, niin eikö jotain ole pielessä kun toisaalta (monet) vanhemmat pitää kamalana jos heidän teininsä harrastaa seksiä, ja ne samat nuoret pitää kamalana jos vanhempansa (ne ikäkoput) sekstailee.

        Enkä nyt puhu mistään julkisekstailusta.


      • NainenRuudunTakaa

        Todellakin olisi tarve asialliselle seksuaalikasvatukselle, joka huomioi myös tunteet ja suostumuksen.

        Pornostahan ne mallit nykyään eniten opitaan ,ja sitä taas tehdään näyttävyyden eikä kokemuksen ehdoilla.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Todellakin olisi tarve asialliselle seksuaalikasvatukselle, joka huomioi myös tunteet ja suostumuksen.

        Pornostahan ne mallit nykyään eniten opitaan ,ja sitä taas tehdään näyttävyyden eikä kokemuksen ehdoilla.

        Niin. Monesti tuo kasvatus on sellainen juttu, että sitä pidetään kaikenkaikkiaan jonain tehtävänä. Kuitenkaan ei siihen oikein ketään kouluteta, vaan siihen opitaan ihan siinä tilanteessa, tai sitten ei. Minusta uutistenlukija Keijo Leppänen jossain kirjassaan luonnehti hyvin vanhemmuutta, ja koko tätä kiertokulkua, että se on kuin viestijuoksu, että sitä juostaan omaa suorituskohtaa ja tämä vaihto-osuus on se ratkaiseva vaihe viestissä, että vaihdetaan se kapula oikein, hetken juostaan vierellä, luovutaan oikein kapulasta ja vielä tsempataan perään.

        Niinpä tuo seksuaalikasvatuskin on oikeastaan vaikea määritellä, että mikä on oikea tapa. Mutta huono se on kiellettynä ja pahasteltuna aiheenakin lapselle esille tuoda... se on kuintenkin tärkeä asia ihmiselle.


      • Dissident kirjoitti:

        Niin. Monesti tuo kasvatus on sellainen juttu, että sitä pidetään kaikenkaikkiaan jonain tehtävänä. Kuitenkaan ei siihen oikein ketään kouluteta, vaan siihen opitaan ihan siinä tilanteessa, tai sitten ei. Minusta uutistenlukija Keijo Leppänen jossain kirjassaan luonnehti hyvin vanhemmuutta, ja koko tätä kiertokulkua, että se on kuin viestijuoksu, että sitä juostaan omaa suorituskohtaa ja tämä vaihto-osuus on se ratkaiseva vaihe viestissä, että vaihdetaan se kapula oikein, hetken juostaan vierellä, luovutaan oikein kapulasta ja vielä tsempataan perään.

        Niinpä tuo seksuaalikasvatuskin on oikeastaan vaikea määritellä, että mikä on oikea tapa. Mutta huono se on kiellettynä ja pahasteltuna aiheenakin lapselle esille tuoda... se on kuintenkin tärkeä asia ihmiselle.

        Tuossa mielenkiintoinen artikkeli Anna Kontulalta.
        https://yle.fi/uutiset/3-5246504

        Kyllä olis hyvä osata tehdä asiat oikein, jotta ei seuraisi huostaan ottoa.
        Näin miehenä tulee mieleen. että olis jossain määrin helpompaa, jos itselle syntyisi poika. Tytön kanssa voi olla hankalampaa, kuten tuo Anna Kontulakin tuossa osoittaa.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Todellakin olisi tarve asialliselle seksuaalikasvatukselle, joka huomioi myös tunteet ja suostumuksen.

        Pornostahan ne mallit nykyään eniten opitaan ,ja sitä taas tehdään näyttävyyden eikä kokemuksen ehdoilla.

        Lue tuo mun ylläoleva kommentti ja tuo Ylen artikkeli. Kontulahan puhuu tuosta pornonkin vaikutuksesta: "Monet nuoret naiset kokevat tekevänsä väärin, kun seksuaalisuus nähdään vain pornoteollisuuden tuottamina perversioina"


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuossa mielenkiintoinen artikkeli Anna Kontulalta.
        https://yle.fi/uutiset/3-5246504

        Kyllä olis hyvä osata tehdä asiat oikein, jotta ei seuraisi huostaan ottoa.
        Näin miehenä tulee mieleen. että olis jossain määrin helpompaa, jos itselle syntyisi poika. Tytön kanssa voi olla hankalampaa, kuten tuo Anna Kontulakin tuossa osoittaa.

        No mä en näkis tässä silleen eroa sukupuolen välillä, vaan se seksuaalisuudesta vaikeneminen koskee ihan yhtälailla kumpaakin sukupuolta. Lapsena ei ole mitään sellaisia sukupuolisidonnaisia rooleja, varsinkin mitä lähempänä syntymähetkeä ihmistä tutkii. Se kaikki sidottu seksuaalisuus tulee ulkopuolelta ja se on se ongelma sitten, olipa kyseessä tyttö tai poika. Sieltä kulttuurista ne kaikki epäluulot ja pelot seksuaalisuutta kohtaan tulee, ei ihmisen alusta itsestään....


      • Dissident kirjoitti:

        No mä en näkis tässä silleen eroa sukupuolen välillä, vaan se seksuaalisuudesta vaikeneminen koskee ihan yhtälailla kumpaakin sukupuolta. Lapsena ei ole mitään sellaisia sukupuolisidonnaisia rooleja, varsinkin mitä lähempänä syntymähetkeä ihmistä tutkii. Se kaikki sidottu seksuaalisuus tulee ulkopuolelta ja se on se ongelma sitten, olipa kyseessä tyttö tai poika. Sieltä kulttuurista ne kaikki epäluulot ja pelot seksuaalisuutta kohtaan tulee, ei ihmisen alusta itsestään....

        Oletko muuten lukenut Kontulan tai Laasasen kirjoja? Nämä kyllä hyvin syvällisesti perehtyvät sukupuolten ongelmiin? Laasasestahan täällä puhutaan paljonkin, mutta tuo Kontula taitaa jäädä vähemmälle huomiolle.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Oletko muuten lukenut Kontulan tai Laasasen kirjoja? Nämä kyllä hyvin syvällisesti perehtyvät sukupuolten ongelmiin? Laasasestahan täällä puhutaan paljonkin, mutta tuo Kontula taitaa jäädä vähemmälle huomiolle.

        En ole lukenut. Mulle ei ole oikein ollut erityisemmin tarve lueskella enää kirjoja. Mulla menee kirjojen luenta aina vähän tarpeen mukaan ja sit etsiskelen siihen tilanteeseen sopivaa lueskeltavaa, mutta nyt on vaan ollut hiukan motivaatio-ongelmia tarttua mihinkään aiheeseen kiinni ihan olantakaa. Menisi aikalailla varmaan ohi luettu, jos väkisin pakertasin. Mutta olisi varmasti ihan mielenkiintoista joskus lukasta.


      • Dissident kirjoitti:

        En ole lukenut. Mulle ei ole oikein ollut erityisemmin tarve lueskella enää kirjoja. Mulla menee kirjojen luenta aina vähän tarpeen mukaan ja sit etsiskelen siihen tilanteeseen sopivaa lueskeltavaa, mutta nyt on vaan ollut hiukan motivaatio-ongelmia tarttua mihinkään aiheeseen kiinni ihan olantakaa. Menisi aikalailla varmaan ohi luettu, jos väkisin pakertasin. Mutta olisi varmasti ihan mielenkiintoista joskus lukasta.

        Tuota Laasasen Naisten seksuaalinen valta kirjaa olen jonkin verran lukenut, mutta olis myös kiinnostava lukea näitä Kontulankin kirjoja. Laasasen kirjoissa kun puhutaan lähinnä miesten oikeuksista, mutta Kontula taas on perehtynyt naisten oikeuksiin ja niitäkin on mielestäni ihan yhtä tärkeetä seurata, vaikka itse olisikin mies.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuota Laasasen Naisten seksuaalinen valta kirjaa olen jonkin verran lukenut, mutta olis myös kiinnostava lukea näitä Kontulankin kirjoja. Laasasen kirjoissa kun puhutaan lähinnä miesten oikeuksista, mutta Kontula taas on perehtynyt naisten oikeuksiin ja niitäkin on mielestäni ihan yhtä tärkeetä seurata, vaikka itse olisikin mies.

        No olen saanut tuosta Laasasesta tietynlaisen kuvan täällä palstalla ja olis ihan kiva toisaalta uteliaisuuttaan tutkailla, että mitä se oikeasti kirjoittaa, vai tulkataanko se vaan täällä niin kummallisesti? Mutta ei ihan ole mielenkiinto riittänyt vielä tähän vaiheeseen siihen...


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuota Laasasen Naisten seksuaalinen valta kirjaa olen jonkin verran lukenut, mutta olis myös kiinnostava lukea näitä Kontulankin kirjoja. Laasasen kirjoissa kun puhutaan lähinnä miesten oikeuksista, mutta Kontula taas on perehtynyt naisten oikeuksiin ja niitäkin on mielestäni ihan yhtä tärkeetä seurata, vaikka itse olisikin mies.

        Ootkos huomannut, että kun Laasasen hengessä puhutaan miesten oikeuksista, niin se tarkoittaa usein miesten oikeutta JONKUN TOISEN kroppaan tai huomioon tai huolenpitoon. Ja kun puhutaan naisten oikeuksista, niin silloin puhutaan naisten oikeuksista päättää OMASTA kropastaan tai siitä kelle antaa ja millaista huomiota.

        Mitäs oot tästä erosta mieltä?


      • Dissident kirjoitti:

        No olen saanut tuosta Laasasesta tietynlaisen kuvan täällä palstalla ja olis ihan kiva toisaalta uteliaisuuttaan tutkailla, että mitä se oikeasti kirjoittaa, vai tulkataanko se vaan täällä niin kummallisesti? Mutta ei ihan ole mielenkiinto riittänyt vielä tähän vaiheeseen siihen...

        Joo, Laasasesta on kyllä puhuttu tällä palstalla, mutta tuo Anna Kontula on jäänyt vähemmälle. Molemmat ottaa kyllä tärkeitä kysymyksiä puheeksi.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Ootkos huomannut, että kun Laasasen hengessä puhutaan miesten oikeuksista, niin se tarkoittaa usein miesten oikeutta JONKUN TOISEN kroppaan tai huomioon tai huolenpitoon. Ja kun puhutaan naisten oikeuksista, niin silloin puhutaan naisten oikeuksista päättää OMASTA kropastaan tai siitä kelle antaa ja millaista huomiota.

        Mitäs oot tästä erosta mieltä?

        No en ole ehkä näin tarkkaan vielä pohtinut asiaa tuon Laasasen osalta.

        Mitä naisten oikeuksiin tulee, niin naisillakin on ilman muuta omat ongelmansa siinä, jos hyväksyttävän seksuaalisuuden käsitys on nimenomaan keskiluokkaisen valkoisen heteronaisen päättämä.

        https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kulttuuri/anna-kontula-haastaa-feminismin-suhteen-seksiin/

        Nimenomaan tuo naisen oikeus päättää omasta kropastaan. Tässäkin tullaan tähän ongelmaan, kun pohditaan vaikkapa prostituutiota - valtavirtafeministeille nainen on automaattisesti uhri sillä perusteella, koska patriarkaatti on liian voimakas. Heidän omaa halua ei tässä asiassa kuunnella.

        Tuokin vielä tuosta Suomen Kuvalehden artikkelista, että seksityö ei nimenomaan hyödytä kantaväestön naisia.

        Seksityö nimenomaan on paha kilpailija ja tämän takia on ymmärrettävästi vaikeampaa pohtia sellaisten naisten oikeuksia, jotka tekevät sellaista työtä. Jokatapauksessa tämäkin olis hyvä kysymys pohtia, ketkä todella haluaa OIKEESTI olla sellaisessa työssä.

        Mainitsit juuri tuon, että nainen saa päättää omasta kropastaan. Eikö seksityötä vapaaehtoisesti tekevä juuri päätäkin?


    • Mielenkiintoisia kommentteja. Loistavaa, että osa on ehtinyt jo vastaamaan. En välttämättä ihan heti ehdi vastaamaan ainakaan pitää viestiä. Yritän vastata kun ehdin.

    • En ole puhunut lapsille seksistä olen vain puhunut asian tulee koulussa vastaan kun olette siihen valmiita.

      • pitkätukka-68

        Olet ehkä kertonut ennenkin mutten muista:
        minkä ikäiset lapset sulla on ja mitä merkkiä?


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Olet ehkä kertonut ennenkin mutten muista:
        minkä ikäiset lapset sulla on ja mitä merkkiä?

        Esikoinen 11v ja vuoron perää tulleet.ja kuopus 5kk


    • NainenRuudunTakaa
    • Kerron sinulle pienen salaisuuden sinä pystyt tarjoamaan hänelle sitänmitäbsinulla ei ollut , koska varmistat sen asian ettei hänellä samaa lapsuutta.

    • Unelmamies-

      Olen korkannut monen isän tyttäret.

    • Täällä väitetään, että minä olisin mukamas huono isä. Väittäisin, että mä olisin joissakin asioissa huomattavasti parempi isä kuin "perus jätkä". Minä otan ainakin selvää ja tutkin hankaliakin kysymyksiä ja yritän elää ajassa ja seurata miten asiat menee eteenpäin. "Perus jätkillä" tahtoo olla enemmän joitakin pahoja "lukkoja" joidenkin asioiden tutkimisen osalta. Tuossa tämä nähdään ja myös monenkin tällä palstalla olevan sympatiat "häpeä ajatteluun", vaikka "häpeä ajattelulla" on vain pahentavat vaikutukset. Väittäisin, että tällä "häpeä ajattelulla" on iso vaikutus ätmiyden kehittymiseen Olisinko minä niin huono isä, mitä palstalla väitetään. Tosin ei kaikki, mutta osalla tuntuu olevan hyvin kiven kova käsitys "hyvästä isästä" ja "huonosta isästä".

      https://www.sexpo.fi/ajankohtaista/professori-tapio-puolimatkan-kasitykset-seksuaalioikeuksista-ovat-virheellisia.html

      "Puolimatka sotkee tarkoitushakuisesti seksuaalikasvatuksen ja pedofilian hyväksynnän toisiinsa. Hän haluaisi suojelun nimissä heikentää seksuaalikasvatusta ja kasvattaa lapset häpeämään seksuaalisuutta. Hänen edustamansa käsitys on vaarallinen, sillä juuri häpeä ja oikean tiedon puute estävät lapsia vastustamasta seksuaalista kaltoinkohtelua ja kertomasta ikävistä kokemuksistaan aikuisille."

      Myös OIKEAA tietoa tarvitaan seksuaalisuudesta myös ätmiyttä ehkäistäessä. Kun havaitaan sosiaalisesti jälkeen jäänyt lapsi, voidaan tulevaisuudessa yhä paremmin ja paremmin OIKEALLA tiedolla ohjata "jälkeen jäänyttä" lasta niin, että oppii kohtelemaan tyttöjä "oikein", mikä taas on välttämätöntä, kun aikuisena sitten menee pokausmestoihin ja yrittää tehdä naisiin tuttavuutta. Kyllä AIVAN VARMASTI lapsuuden OIKEALLA OHJAUKSELLA on merkitystä, miten sitten aikuisena menestyy parisuhdemarkkinoilla.

      Lisää tuosta Sexpon artikkelista: "Puolimatka käy ideologista taistelua lasten ja nuorten seksuaalisuudesta verhoamalla ajatuksensa mukatieteelliseen ilmaisutapaan. Hänen esittelemänsä uhkakuvat eivät kuitenkaan ole todellisia. Häpeä on suuri seksuaalisen hyvinvoinnin este toisin kuin kuvitteellinen salaliitto pedofilian sallimiseksi. Pedofiliamöröllä pelottelun ei pidä antaa heikentää lasten oikeutta kokonaisvaltaiseen seksuaalikasvatukseen."

      Tämän takia mä täällä paasaankin niin paljon tästä tabusta - miten minä isänä voin kasvattaa omia lapsiani OIKEIN, jos joku asia on vielä tänäpäivänäkin näin valtava tabu. Seksuaalikasvatus ja seksuaalinen hyväksikäyttö kun ovat TÄYSIN ERI ASIA.

      • konkretiaa.välillä

        Puheesi on yleensä yhtä lailla puppua, kuin älykkään kauniin naisen pokaaminen yökerhossa, kunhan vain pokauskirjareseptin ainesten täsmällinen sekoitus onnistuu.
        Lueskelet (siinä ei sinänsä vikaa) asiaan nähden enimmäkseen epärelevantteja lööppijuttuja, prosessoit niitä kykysi rajoissa (omalla ja omituisella tavalla 'loogisesti') ajatusmyllyssäsi, ja ulos tulee puppugeneraattorin tapaista irrallista sosetta, hieman saman tyylistä kuin 'viisas' poliitikko haluaa puhua pitkitetysti sanomatta mitään, ettei jäisi puheistaan kiinni.

        Sulta puuttuu nyt ja vielä tatsi sosiaalisen elämisen arkeen. Taito käsittää ihmisten välisiä suhteita. Nainen ei toimi kuin tekoälyautomaatti, ohjelmoitavissa omiin vaatimuksiin nähden 'oikein'. Ja siihen, miten tulla itsenäisesti toimeen. Pitäisi olla ja osata tehdä palkanarvoista työtäkin, itsenäistä, sellaista mihin joku toinen taustaseuraaja ei yhteiskunta-apuna välittömästi tule paikkaamaan jos menee väärin. Pitäisi olla luontaista imua muuhunkin kuin naisen saamiseen, olla innostunut jostakin käytännön osaamisesta mikä auttaisi arjen toimeentulossa, ettei olisi pakkopullaa. Nainen ei innostu irtoteorioista, vaan mahdollisesti vasta jos saat jotain konkreettista ja näkyvää itsenäisesti pysyvällä innostuksella (ei tukitoimilla) aikaan. Vasta se herättä luottamusta. Jos luottamusta ei synny, nainen toimii mieluummin itsenäisesti (nykyään tämä "mätä" yhteiskunta mahdollistaa tuonkin), eikä tarvitse miestä painolastiksi (sellainen mies ilman aloitekykyä konkreettisiin asioihin olisi).
        Saatat sanoa, että "eliitti" on väärin ohjelmoitu. Yhteiskunta on mätä. Näin voi ollakin, mutta siinä sinun on toistaiseksi pärjättävä. Joko naisen luottamuksella tai ilman.

        Kaikkea tällasta. Pedofiiliongelmien ja vastaavien pohdiskelu tilanteessasi on täydellisen epäoleellista. Sulla on ongelmia tarpeeksi tuon (aivoissa) sosiaalisen 'mustan aukon' pienentämiseksi. Niitä "eliitin" vääriä moraalilakeja et voi säätää hetkessä tarpeitasi vastaaviksi, siitä on lähdettävä.


      • konkretiaa.välillä kirjoitti:

        Puheesi on yleensä yhtä lailla puppua, kuin älykkään kauniin naisen pokaaminen yökerhossa, kunhan vain pokauskirjareseptin ainesten täsmällinen sekoitus onnistuu.
        Lueskelet (siinä ei sinänsä vikaa) asiaan nähden enimmäkseen epärelevantteja lööppijuttuja, prosessoit niitä kykysi rajoissa (omalla ja omituisella tavalla 'loogisesti') ajatusmyllyssäsi, ja ulos tulee puppugeneraattorin tapaista irrallista sosetta, hieman saman tyylistä kuin 'viisas' poliitikko haluaa puhua pitkitetysti sanomatta mitään, ettei jäisi puheistaan kiinni.

        Sulta puuttuu nyt ja vielä tatsi sosiaalisen elämisen arkeen. Taito käsittää ihmisten välisiä suhteita. Nainen ei toimi kuin tekoälyautomaatti, ohjelmoitavissa omiin vaatimuksiin nähden 'oikein'. Ja siihen, miten tulla itsenäisesti toimeen. Pitäisi olla ja osata tehdä palkanarvoista työtäkin, itsenäistä, sellaista mihin joku toinen taustaseuraaja ei yhteiskunta-apuna välittömästi tule paikkaamaan jos menee väärin. Pitäisi olla luontaista imua muuhunkin kuin naisen saamiseen, olla innostunut jostakin käytännön osaamisesta mikä auttaisi arjen toimeentulossa, ettei olisi pakkopullaa. Nainen ei innostu irtoteorioista, vaan mahdollisesti vasta jos saat jotain konkreettista ja näkyvää itsenäisesti pysyvällä innostuksella (ei tukitoimilla) aikaan. Vasta se herättä luottamusta. Jos luottamusta ei synny, nainen toimii mieluummin itsenäisesti (nykyään tämä "mätä" yhteiskunta mahdollistaa tuonkin), eikä tarvitse miestä painolastiksi (sellainen mies ilman aloitekykyä konkreettisiin asioihin olisi).
        Saatat sanoa, että "eliitti" on väärin ohjelmoitu. Yhteiskunta on mätä. Näin voi ollakin, mutta siinä sinun on toistaiseksi pärjättävä. Joko naisen luottamuksella tai ilman.

        Kaikkea tällasta. Pedofiiliongelmien ja vastaavien pohdiskelu tilanteessasi on täydellisen epäoleellista. Sulla on ongelmia tarpeeksi tuon (aivoissa) sosiaalisen 'mustan aukon' pienentämiseksi. Niitä "eliitin" vääriä moraalilakeja et voi säätää hetkessä tarpeitasi vastaaviksi, siitä on lähdettävä.

        "Kaikkea tällasta. Pedofiiliongelmien ja vastaavien pohdiskelu tilanteessasi on täydellisen epäoleellista. Sulla on ongelmia tarpeeksi tuon (aivoissa) sosiaalisen 'mustan aukon' pienentämiseksi. Niitä "eliitin" vääriä moraalilakeja et voi säätää hetkessä tarpeitasi vastaaviksi, siitä on lähdettävä."

        Tuo "omituisten hyypiöiden" pohdinta on kyllä täysin aiheellista - "vammaiset" ihmiset joutuvat helpommin kohtaamaan esimerkiksi väkivaltaa. Mitä tulee nyt tuohon pedofilia kysymykseen - "omituisia hyypiöitä" saatetaan epäillä pedofiileiksi, vaikka todellisuudessa läheskään kaikki ei sellaisia ole. Toinen miksikä "omituisia hyypiöitä" epäilllään on ahdistelija, vaikka kaikki eivät ole sellaisia - osaavat pitää näpit erossa ja osaavat ajoissa jättää naisen rauhaan, jos ei nainen ole kiinnostunut.

        Se, miten tämä lasten kasvatuskysymys liittyy "omituiseen hyypiöön", kyllä lapsia suojellaan herkemmin "omituisilta hyypiöiltä" kuin "normaaleilta" ihmisiltä. Jällkeen kerran kaikki "omituiset hyypiöt" eivät ole vaarallisia. Tähän juuri auttaa OIKEA tieto.

        "Lueskelet (siinä ei sinänsä vikaa) asiaan nähden enimmäkseen epärelevantteja lööppijuttuja, prosessoit niitä kykysi rajoissa (omalla ja omituisella tavalla 'loogisesti') ajatusmyllyssäsi, ja ulos tulee puppugeneraattorin tapaista irrallista sosetta, hieman saman tyylistä kuin 'viisas' poliitikko haluaa puhua pitkitetysti sanomatta mitään, ettei jäisi puheistaan kiinni. "

        Tuosta huomaa, kuinka sinä olet täysin pihalla asioista. Oletko edes lukenut KUNNOLLA tämän keskustelun aloituksessa olevaa Ylen artikkelia. Luitko tuon Sexpo säätiön artikkelin? Luitko tuon Ylen artikkelin, jossa Anna Kontula tuo erittäin tärkeitä seikkoja esiin. Jos olet kuitenkin lukenut huolella kaikki tämän keskusteluketjun kommentit ja artikkelit, en voi todeta kuin näin, että minkäs sille voi, kun elää omassa kuplassa - kaikki HYÖDYLLINENKIN tieto vinoutuu pahasti ja sen tulkitsee ainoastaan sillä tavalla, miten se "kuuluu" nähdä. Tämä taas johtuu siitä, että ihminen on jo hyvin varhain pahasti aivopesty. Tämän takia "fiksutkaan" ihmiset eivät pysty lukemaan OIKEESTI HYÖDYLLISIÄ tutkimuksia.


      • konkretiaa.välillä kirjoitti:

        Puheesi on yleensä yhtä lailla puppua, kuin älykkään kauniin naisen pokaaminen yökerhossa, kunhan vain pokauskirjareseptin ainesten täsmällinen sekoitus onnistuu.
        Lueskelet (siinä ei sinänsä vikaa) asiaan nähden enimmäkseen epärelevantteja lööppijuttuja, prosessoit niitä kykysi rajoissa (omalla ja omituisella tavalla 'loogisesti') ajatusmyllyssäsi, ja ulos tulee puppugeneraattorin tapaista irrallista sosetta, hieman saman tyylistä kuin 'viisas' poliitikko haluaa puhua pitkitetysti sanomatta mitään, ettei jäisi puheistaan kiinni.

        Sulta puuttuu nyt ja vielä tatsi sosiaalisen elämisen arkeen. Taito käsittää ihmisten välisiä suhteita. Nainen ei toimi kuin tekoälyautomaatti, ohjelmoitavissa omiin vaatimuksiin nähden 'oikein'. Ja siihen, miten tulla itsenäisesti toimeen. Pitäisi olla ja osata tehdä palkanarvoista työtäkin, itsenäistä, sellaista mihin joku toinen taustaseuraaja ei yhteiskunta-apuna välittömästi tule paikkaamaan jos menee väärin. Pitäisi olla luontaista imua muuhunkin kuin naisen saamiseen, olla innostunut jostakin käytännön osaamisesta mikä auttaisi arjen toimeentulossa, ettei olisi pakkopullaa. Nainen ei innostu irtoteorioista, vaan mahdollisesti vasta jos saat jotain konkreettista ja näkyvää itsenäisesti pysyvällä innostuksella (ei tukitoimilla) aikaan. Vasta se herättä luottamusta. Jos luottamusta ei synny, nainen toimii mieluummin itsenäisesti (nykyään tämä "mätä" yhteiskunta mahdollistaa tuonkin), eikä tarvitse miestä painolastiksi (sellainen mies ilman aloitekykyä konkreettisiin asioihin olisi).
        Saatat sanoa, että "eliitti" on väärin ohjelmoitu. Yhteiskunta on mätä. Näin voi ollakin, mutta siinä sinun on toistaiseksi pärjättävä. Joko naisen luottamuksella tai ilman.

        Kaikkea tällasta. Pedofiiliongelmien ja vastaavien pohdiskelu tilanteessasi on täydellisen epäoleellista. Sulla on ongelmia tarpeeksi tuon (aivoissa) sosiaalisen 'mustan aukon' pienentämiseksi. Niitä "eliitin" vääriä moraalilakeja et voi säätää hetkessä tarpeitasi vastaaviksi, siitä on lähdettävä.

        "Sulta puuttuu nyt ja vielä tatsi sosiaalisen elämisen arkeen. Taito käsittää ihmisten välisiä suhteita. "

        Käsitän varsin hyvin tämän tosiasian - kantasuomalaiset naiset vieroksuu erittäin paljon miestä, joka ei mahdu mihinkään kategoriaan näistä tyypeistä: menestynyt liikemies, ulkomaalaistaustainen, homoseksuaali, "menestynyt" jännämies, itsevarma ja verbaalisesti lahjakas "perus jätkä", jolla on paljon kavereita.

        Jos ollaan tarkkoja, kaikilla näillä mainitsemillani ryhmillä näkee kantasuomalaisia naisia. Esimerkiksi ei ole mikään tavaton näky, että nykypäivänä kantasuomalainen nainen on ulkomaalaistaustaisen miehen seurassa. Toisinpäin taitaa olla jonkin verran harvinaisempi näky. Mielestäni tässä on ilman muuta tasa-arvo ongelma - kantasuomalaisen naisen on helpompi pariutua ulkomaalaisen kanssa kuin kantasuomalaisen miehen. Tämän takia naisilla on siis paremmat mahdollisuudet menestyä parisuhdemarkkinoilla. On kuitenkin tärkeetä muistaa tämä: en edelleenkään ole sitä mieltä, että valkoisella hetero miehellä ei ole enää mitään oikeuksia, kuten jotkut nykypäivänä väittää. Asia on ehkä ennemminkin näin - valkoisen hetero miehen asema on ainoastaan silloin heikko, jos kuuluu jollain tavoin kategoriaan "omituinen hyypiö". Jos ulkomaalaistaustaista ei esimerkiksi päästä baariin, saattaa henkilökunta saada sakot. Sen sijaan "omituinen hyypiö" voidaan huoletta poistaa, vaikka ei olisi tehnyt mitään rikosta. Ongelma vaan on siinä, että joskus pelkästään hiljaisuus ja ujouskin saattavat riittää perusteeksi, ettei ole tervetullut esimerkiksi yökerhoon. Ei pitäis alkaa tulkitsemaan ihmistä heti vaaralliseksi, jos käytös on hieman epävarmaa "perus jätkään" verrattuna.

        Vielä tuosta homoseksuaalien ryhmästä - on hyvä muistaa tämäkin, että kantasuomalaisilla naisilla on pääsääntöisesti hyvin myönteinen asenne myös homoseksuaaleja kohtaan - jos vaikuttaa homoseksuaalilta, tavallinen nainen kokee yleensä olonsa turvalliseksi. Ilmeisesti minä en vaikuta kovin homoseksuaaliltakaan kantasuomalaisten naisten silmissä :D Tosin en haluakaan, koska olen hetero.

        "Nainen ei toimi kuin tekoälyautomaatti, ohjelmoitavissa omiin vaatimuksiin nähden 'oikein'. "

        Tämä ei koske pelkästään naisia, vaan ihmisiä yleensä - tosiasiassa ihmiset ovat HYVIN "ohjelmoitavissa" ja useimmiten heidät ovat "ohjelmoitu" mielistelemään nimenomaan eliittiä ja tämän takia liian helposti ajatellaan, että se, mitä eliitti sanoo, on ehdoton totuus. Tämän takia "huono-osaiset" joutuvatkin niin paljon kärsimään. Ongelmahan on juuri siinä, koska harvemmin eliitti itse on kokenut "huono-osaisuutta". Tämänhän näkee jo siinäkin - eliitti ei kelpuuta kavereikseen "huono-osaisia". Tästä on itsellä vaikka kuinka paljon kokemusta.

        "Pitäisi olla ja osata tehdä palkanarvoista työtäkin,"

        Anonyymilla palstalla on turha alkaa toisen puolesta esittää mitään väitteitä.

        "Pitäisi olla luontaista imua muuhunkin kuin naisen saamiseen, olla innostunut jostakin käytännön osaamisesta mikä auttaisi arjen toimeentulossa, ettei olisi pakkopullaa. "

        Sama juttu tuon kanssa - aivan turha alkaa anonyymilla palstalla sanelemaan tuollaista. Toki osalle tuo neuvo voi toimia.

        "Nainen ei innostu irtoteorioista, vaan mahdollisesti vasta jos saat jotain konkreettista ja näkyvää itsenäisesti pysyvällä innostuksella (ei tukitoimilla) aikaan. Vasta se herättä luottamusta. "

        Tuon argumentin perusteella "sairailla" ei siis ole MITÄÄN IHMISARVOA????????????

        "Saatat sanoa, että "eliitti" on väärin ohjelmoitu. Yhteiskunta on mätä. Näin voi ollakin, mutta siinä sinun on toistaiseksi pärjättävä. J"

        Tämä nyt on päivän selvä asia, mutta on TÄYSIN TYHMÄ AJATUS se, että hyväksyisi epäkohdat. Se, että pystyy ylipäätään näkemään epäkohdat ja parhaansa yrittää tehdä niiden korjaamiseksi, on paljon arvostettavampi teko, kuin se, että jää "laiskottelemaan". Toki epäkohdat pitää saada kuntoon laillisin konstein.

        Mitä tulee lain kunnioittamiseen, tuossa on esimerkki, missä Antti Häkkänen on kyllä erittäin oikeassa ja puhuu asiaa Touko Aallolle.
        https://www.is.fi/politiikka/art-2000005790129.html

        Vielä siitä, miten itse pyrin vaikuttamaan "huono-osaisten" asemaan, edelleenkin tämä on anonyymi palsta, jolloin sinä et voi OLLENKAAN tietää, miten itse toimin OIKEESSA elämässä "huono-osaisten" aseman parantamiseksi.


      • kaikysyäsaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        "Sulta puuttuu nyt ja vielä tatsi sosiaalisen elämisen arkeen. Taito käsittää ihmisten välisiä suhteita. "

        Käsitän varsin hyvin tämän tosiasian - kantasuomalaiset naiset vieroksuu erittäin paljon miestä, joka ei mahdu mihinkään kategoriaan näistä tyypeistä: menestynyt liikemies, ulkomaalaistaustainen, homoseksuaali, "menestynyt" jännämies, itsevarma ja verbaalisesti lahjakas "perus jätkä", jolla on paljon kavereita.

        Jos ollaan tarkkoja, kaikilla näillä mainitsemillani ryhmillä näkee kantasuomalaisia naisia. Esimerkiksi ei ole mikään tavaton näky, että nykypäivänä kantasuomalainen nainen on ulkomaalaistaustaisen miehen seurassa. Toisinpäin taitaa olla jonkin verran harvinaisempi näky. Mielestäni tässä on ilman muuta tasa-arvo ongelma - kantasuomalaisen naisen on helpompi pariutua ulkomaalaisen kanssa kuin kantasuomalaisen miehen. Tämän takia naisilla on siis paremmat mahdollisuudet menestyä parisuhdemarkkinoilla. On kuitenkin tärkeetä muistaa tämä: en edelleenkään ole sitä mieltä, että valkoisella hetero miehellä ei ole enää mitään oikeuksia, kuten jotkut nykypäivänä väittää. Asia on ehkä ennemminkin näin - valkoisen hetero miehen asema on ainoastaan silloin heikko, jos kuuluu jollain tavoin kategoriaan "omituinen hyypiö". Jos ulkomaalaistaustaista ei esimerkiksi päästä baariin, saattaa henkilökunta saada sakot. Sen sijaan "omituinen hyypiö" voidaan huoletta poistaa, vaikka ei olisi tehnyt mitään rikosta. Ongelma vaan on siinä, että joskus pelkästään hiljaisuus ja ujouskin saattavat riittää perusteeksi, ettei ole tervetullut esimerkiksi yökerhoon. Ei pitäis alkaa tulkitsemaan ihmistä heti vaaralliseksi, jos käytös on hieman epävarmaa "perus jätkään" verrattuna.

        Vielä tuosta homoseksuaalien ryhmästä - on hyvä muistaa tämäkin, että kantasuomalaisilla naisilla on pääsääntöisesti hyvin myönteinen asenne myös homoseksuaaleja kohtaan - jos vaikuttaa homoseksuaalilta, tavallinen nainen kokee yleensä olonsa turvalliseksi. Ilmeisesti minä en vaikuta kovin homoseksuaaliltakaan kantasuomalaisten naisten silmissä :D Tosin en haluakaan, koska olen hetero.

        "Nainen ei toimi kuin tekoälyautomaatti, ohjelmoitavissa omiin vaatimuksiin nähden 'oikein'. "

        Tämä ei koske pelkästään naisia, vaan ihmisiä yleensä - tosiasiassa ihmiset ovat HYVIN "ohjelmoitavissa" ja useimmiten heidät ovat "ohjelmoitu" mielistelemään nimenomaan eliittiä ja tämän takia liian helposti ajatellaan, että se, mitä eliitti sanoo, on ehdoton totuus. Tämän takia "huono-osaiset" joutuvatkin niin paljon kärsimään. Ongelmahan on juuri siinä, koska harvemmin eliitti itse on kokenut "huono-osaisuutta". Tämänhän näkee jo siinäkin - eliitti ei kelpuuta kavereikseen "huono-osaisia". Tästä on itsellä vaikka kuinka paljon kokemusta.

        "Pitäisi olla ja osata tehdä palkanarvoista työtäkin,"

        Anonyymilla palstalla on turha alkaa toisen puolesta esittää mitään väitteitä.

        "Pitäisi olla luontaista imua muuhunkin kuin naisen saamiseen, olla innostunut jostakin käytännön osaamisesta mikä auttaisi arjen toimeentulossa, ettei olisi pakkopullaa. "

        Sama juttu tuon kanssa - aivan turha alkaa anonyymilla palstalla sanelemaan tuollaista. Toki osalle tuo neuvo voi toimia.

        "Nainen ei innostu irtoteorioista, vaan mahdollisesti vasta jos saat jotain konkreettista ja näkyvää itsenäisesti pysyvällä innostuksella (ei tukitoimilla) aikaan. Vasta se herättä luottamusta. "

        Tuon argumentin perusteella "sairailla" ei siis ole MITÄÄN IHMISARVOA????????????

        "Saatat sanoa, että "eliitti" on väärin ohjelmoitu. Yhteiskunta on mätä. Näin voi ollakin, mutta siinä sinun on toistaiseksi pärjättävä. J"

        Tämä nyt on päivän selvä asia, mutta on TÄYSIN TYHMÄ AJATUS se, että hyväksyisi epäkohdat. Se, että pystyy ylipäätään näkemään epäkohdat ja parhaansa yrittää tehdä niiden korjaamiseksi, on paljon arvostettavampi teko, kuin se, että jää "laiskottelemaan". Toki epäkohdat pitää saada kuntoon laillisin konstein.

        Mitä tulee lain kunnioittamiseen, tuossa on esimerkki, missä Antti Häkkänen on kyllä erittäin oikeassa ja puhuu asiaa Touko Aallolle.
        https://www.is.fi/politiikka/art-2000005790129.html

        Vielä siitä, miten itse pyrin vaikuttamaan "huono-osaisten" asemaan, edelleenkin tämä on anonyymi palsta, jolloin sinä et voi OLLENKAAN tietää, miten itse toimin OIKEESSA elämässä "huono-osaisten" aseman parantamiseksi.

        Mites tän eliitin ja huono-osaisten jako menikään? Oliko eliittiä jokainen joka saa pillua ja seksuaalisesti syrjäytyneet miehet niitä huono-osaisia, vai olisko siinä jotain muitakin muuttujia?

        Ja kuka sen päättää ja millä perusteella että kuka kuuluu "eliittiin" ja kuka "huono-osaisiin"?? Ja mitä siitä erosta seuraa? Erilainen moraali vai mitä?


      • kaikysyäsaa kirjoitti:

        Mites tän eliitin ja huono-osaisten jako menikään? Oliko eliittiä jokainen joka saa pillua ja seksuaalisesti syrjäytyneet miehet niitä huono-osaisia, vai olisko siinä jotain muitakin muuttujia?

        Ja kuka sen päättää ja millä perusteella että kuka kuuluu "eliittiin" ja kuka "huono-osaisiin"?? Ja mitä siitä erosta seuraa? Erilainen moraali vai mitä?

        Tuo on aika tärkeä seikka, jonka otit puheeksi "huono-osaisista". Se, joka jonkun mielestä vaikuttaa "huono-osaiselta", saattaa kuitenkin olla kohtuu menestynyt esimerkiksi parisuhdemarkkinoilla.


      • kaisanoasaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuo on aika tärkeä seikka, jonka otit puheeksi "huono-osaisista". Se, joka jonkun mielestä vaikuttaa "huono-osaiselta", saattaa kuitenkin olla kohtuu menestynyt esimerkiksi parisuhdemarkkinoilla.

        Käytät tota eroa sen verran usein ja kipakasti, että kannattaa miettiä tarkkaan mitä se merkitsee.


      • kaisanoasaa kirjoitti:

        Käytät tota eroa sen verran usein ja kipakasti, että kannattaa miettiä tarkkaan mitä se merkitsee.

        Tästä voisi joskus tehdä ihan oman keskustelun aloituksenkin - ketkä ovat huono-osaisia ja ketkä ovat "huono-osaisia".


      • kaikysyäsaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tästä voisi joskus tehdä ihan oman keskustelun aloituksenkin - ketkä ovat huono-osaisia ja ketkä ovat "huono-osaisia".

        Ja kuka on sitä eliitiä? Voiko olla yhtä aikaa "huono-osainen" ja eliittiä tai huono-osainen ja eliittiä? Entä onko siinä välillä mitään? Ja mitä väliä sillä on mitä on? Ja kuka siitä lopulta saa päättää ja miksi juuri se, että kuuluuko joku eliittiiin tai "eliittiiin" tai huono-osaisiin tai "huono-osaisiin"?


      • lempeä_herätys
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuo on aika tärkeä seikka, jonka otit puheeksi "huono-osaisista". Se, joka jonkun mielestä vaikuttaa "huono-osaiselta", saattaa kuitenkin olla kohtuu menestynyt esimerkiksi parisuhdemarkkinoilla.

        Ja toisinkin päin. Minä olen muilla mittareilla ihan hyvin menestynyt mutta parisuhdemarkkinoilla menestyminen on mahdotonta eli arvo on nolla.

        Minäkin odotan näkemystäsi siitä, millä perusteilla teet jaon eliittiin ja huono-osaisiin.


      • lempeä_herätys kirjoitti:

        Ja toisinkin päin. Minä olen muilla mittareilla ihan hyvin menestynyt mutta parisuhdemarkkinoilla menestyminen on mahdotonta eli arvo on nolla.

        Minäkin odotan näkemystäsi siitä, millä perusteilla teet jaon eliittiin ja huono-osaisiin.

        Joo, tämä on erittäin kiinnostava aihe kyllä pohtia.


    • 5354354

      Syön hatullisen paskaa, jos saat yhdenkin naisen parisuhteeseen kanssasi elämäsi aikana. Lapsen seksuaalisuutta on siis ihan turha miettiä tilanteessasi.

      • 53543548

        Vielä lisäys:

        Ei sun tarvitse nähdä vaivaa "huono-osaisista". Työttömät pariutuvat keskenään. Samoin sairaat ja mielenterveysongelmaiset. Jokaisessa ryyppyremmissäkin aina joku nainen pyörii.

        Ei noita ihmisiä tarvitse sääliä, ja asettaa itseään mihinkään ylempään kategoriaan. Tuolla sitä todellista rakkautta löytyy, jos palaset ovat loksahtaneet kohdalleen. Ulkonäkö ja status sivuseikkoja noissa piireissä.


      • "Lapsen seksuaalisuutta on siis ihan turha miettiä tilanteessasi."

        Tuo argumentti vaikuttaa vaan siltä, että pyrit välttelemään ajassa mukana pysymistä. Ajassa mukana pysyminen velvoittaa meidät MYÖS kestämään epämukavuutta. Epämukavuuden voi aiheuttaa esimerkiksi sellainen tieto, joka intuitiivisesti tuntuu ABSOLUUTTISEN väärältä. Selitänpä sulle tosiasiat hyväksi isäksi tulemisesta. Hyväksi isäksi pyritään tulemaan jo 16 vuotiaana, vaikka hankkisit lapsia jopa ensimmäisen kerran 40 vuotiaana. Kyllä asia vaan on näin, että hyvä isä on sellainen, joka on kiinnostunut lasten kasvatuskysymyksistä jo PALJON ennenkuin on edes onnistunut hankkimaan omia lapsia, koska jos lykkäät asiaa ja opettelet olemaan isä vasta kun olet hankkinut lapsia, silloin olet jo pahasti myöhässä. Kyllä perheen perustaminen tuo AIVAN varmasti eteen sen verran paljon työtä, että AIVAN varmasti jää omaksumatta jotkut tärkeät kasvatukseen liittyvät kysymykset. Lapsen seksuaalikasvatus kysymykset ovat AIVAN varmasti monelle miehelle erittäin hankalia sulattaa, jos ne eivät intuitiivisesti vastaa omia käsityksiä lapsen sekuaalisuudesta. Silloin joutuu tekemään jonkin verran ponnisteluja. Kovat henkiset ponnistelut ei yksinkertaisesti onnistu, jos on kovasti muuten stressaantunut.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        "Lapsen seksuaalisuutta on siis ihan turha miettiä tilanteessasi."

        Tuo argumentti vaikuttaa vaan siltä, että pyrit välttelemään ajassa mukana pysymistä. Ajassa mukana pysyminen velvoittaa meidät MYÖS kestämään epämukavuutta. Epämukavuuden voi aiheuttaa esimerkiksi sellainen tieto, joka intuitiivisesti tuntuu ABSOLUUTTISEN väärältä. Selitänpä sulle tosiasiat hyväksi isäksi tulemisesta. Hyväksi isäksi pyritään tulemaan jo 16 vuotiaana, vaikka hankkisit lapsia jopa ensimmäisen kerran 40 vuotiaana. Kyllä asia vaan on näin, että hyvä isä on sellainen, joka on kiinnostunut lasten kasvatuskysymyksistä jo PALJON ennenkuin on edes onnistunut hankkimaan omia lapsia, koska jos lykkäät asiaa ja opettelet olemaan isä vasta kun olet hankkinut lapsia, silloin olet jo pahasti myöhässä. Kyllä perheen perustaminen tuo AIVAN varmasti eteen sen verran paljon työtä, että AIVAN varmasti jää omaksumatta jotkut tärkeät kasvatukseen liittyvät kysymykset. Lapsen seksuaalikasvatus kysymykset ovat AIVAN varmasti monelle miehelle erittäin hankalia sulattaa, jos ne eivät intuitiivisesti vastaa omia käsityksiä lapsen sekuaalisuudesta. Silloin joutuu tekemään jonkin verran ponnisteluja. Kovat henkiset ponnistelut ei yksinkertaisesti onnistu, jos on kovasti muuten stressaantunut.

        "Kovat henkiset ponnistelut ei yksinkertaisesti onnistu, jos on kovasti muuten stressaantunut."

        Tämän takia on hyvä valmistautua isäksi tulemista jo HYVISSÄ AJOIN.


      • Ex---PUA
        todellavaikeeta kirjoitti:

        "Lapsen seksuaalisuutta on siis ihan turha miettiä tilanteessasi."

        Tuo argumentti vaikuttaa vaan siltä, että pyrit välttelemään ajassa mukana pysymistä. Ajassa mukana pysyminen velvoittaa meidät MYÖS kestämään epämukavuutta. Epämukavuuden voi aiheuttaa esimerkiksi sellainen tieto, joka intuitiivisesti tuntuu ABSOLUUTTISEN väärältä. Selitänpä sulle tosiasiat hyväksi isäksi tulemisesta. Hyväksi isäksi pyritään tulemaan jo 16 vuotiaana, vaikka hankkisit lapsia jopa ensimmäisen kerran 40 vuotiaana. Kyllä asia vaan on näin, että hyvä isä on sellainen, joka on kiinnostunut lasten kasvatuskysymyksistä jo PALJON ennenkuin on edes onnistunut hankkimaan omia lapsia, koska jos lykkäät asiaa ja opettelet olemaan isä vasta kun olet hankkinut lapsia, silloin olet jo pahasti myöhässä. Kyllä perheen perustaminen tuo AIVAN varmasti eteen sen verran paljon työtä, että AIVAN varmasti jää omaksumatta jotkut tärkeät kasvatukseen liittyvät kysymykset. Lapsen seksuaalikasvatus kysymykset ovat AIVAN varmasti monelle miehelle erittäin hankalia sulattaa, jos ne eivät intuitiivisesti vastaa omia käsityksiä lapsen sekuaalisuudesta. Silloin joutuu tekemään jonkin verran ponnisteluja. Kovat henkiset ponnistelut ei yksinkertaisesti onnistu, jos on kovasti muuten stressaantunut.

        Juuri näin.


    • 786985758976

      Seksuaalikasvatus ei kuitenkaan tarkoita sitä että jotain ätmiä opetettaisiin pokailemaan, tai että ketään opetettaisiin olemaan "hyviä" seksissä.

      • Huomaa kyllä, miten sulla on alkeelliset tiedot pokaamisesta. Jos nyt vähän selkiytetään - pokaamisessa on AINA läsnä erilaiset riskitekijät ja jokainen fiksu pokaaja pyrkii minimoimaan riskit mahdollisimman hyvin - hyväksikäyttö on yksi riskeistä ja tämän ehkäisemiseenhän tuo asianmukainen seksuaalikasvatus pyrkiikin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15322642/tama-tabu-on-kylla-tulevalle-isalle-haaste#comment-94822074
        Luehan vielä uudestaan tämä Sexpo säätiön kannanotto Puolimatkan virheelliseen argumenttiin: "Hänen edustamansa käsitys on vaarallinen, sillä juuri häpeä ja oikean tiedon puute estävät lapsia vastustamasta seksuaalista kaltoinkohtelua ja kertomasta ikävistä kokemuksistaan aikuisille."


      • 786985758976
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Huomaa kyllä, miten sulla on alkeelliset tiedot pokaamisesta. Jos nyt vähän selkiytetään - pokaamisessa on AINA läsnä erilaiset riskitekijät ja jokainen fiksu pokaaja pyrkii minimoimaan riskit mahdollisimman hyvin - hyväksikäyttö on yksi riskeistä ja tämän ehkäisemiseenhän tuo asianmukainen seksuaalikasvatus pyrkiikin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15322642/tama-tabu-on-kylla-tulevalle-isalle-haaste#comment-94822074
        Luehan vielä uudestaan tämä Sexpo säätiön kannanotto Puolimatkan virheelliseen argumenttiin: "Hänen edustamansa käsitys on vaarallinen, sillä juuri häpeä ja oikean tiedon puute estävät lapsia vastustamasta seksuaalista kaltoinkohtelua ja kertomasta ikävistä kokemuksistaan aikuisille."

        Juu ei ole pokailutaitoja kun en ole ikinä sellaisia tarvinnut, saanut naista muutenkin.


    • Huomaamme, kuin isäksi ja äidiksi tulemisessa on erilaisia haasteita, kuten erilaiset hankalat kysymykset. Tämän takia ainakin mulle on tärkeetä, että naisella on hyvä yleissivistys. Tämän takia mun on ehkä vältettävä kavereinakin persun kannattajia, koska he ovat todennäköisimmin kaikkea uutta hyödyllistä tietoa ja tutkimusta vastaan.

      • https://www.iltalehti.fi/politiikka/201808072201121728_pi.shtml

        Päivi Räsäselläkin on harhainen käsitys tästä yhteiskuntamme hankalasta kysymyksestä.
        Tälläiset kysymykset kun tulevat vastaan perhettä perustettaessa, joten tällä kyllä mitataan millaiset arvot omien lasteni äiti on omaksunut, jos joskus onnistun naisen hankkimaan ja suunnittelen lasta hänen kanssaan. Kyllä minä pidän ihan aiheellisena testata naisen arvoja joissakin hankalissa kysymyksissä. Tässä on todellakin kysymys siitä, millaista tietoa omalle lapselle voi antaa - toiset vastustavat jyrkästi ajassa pysymistä ja toiset ovat valmiita ottamaan asioista ja tutkimuksista selvää.


    • https://yle.fi/uutiset/3-10319088

      Tabuista vielä lisää - myös tämäkin aihe on hyvin tabu. Hankala aihe keskustella.
      Jos minulta nyt kysytään, kumpaan pitäisi enemmän satsata rauhallisuuden kanssa - kyllä minä kallistun siihen, ettei tuo lapsen seksuaalikasvatus olisi aivan liian hysteriaa herättävä aihe. Seksuaalisuus on luonnollinen asia, joka meissä on lähes väistämättä. Sen sijaan ilman kannabista ihminen voi elää ihan täyspitkän elämän ongelmitta. Jos seksielämä on aikuisena huono, seuraa helposti ainakin miehille monenlaisia isoja ongelmia. Huonon seksielämän takia varsinkin mies jää helposti hyvin yksin. Yksinäisyyshän nyt on se aihe, josta tutkimukset puhuu lähinnä negatiivisia asioita.

      Tein uuden keskustelun aloituksen tuosta kannabis aiheesta.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15389979/laillistetaanko-kannabis-lopulta-suomessakin

      • Vielä tuosta kannabiksesta, että itsellä siis ei ole mitään kokeiluja koskaan ollut. Ainoa nautintoaine, jossa olen pysynyt ja jota käytän jonkin verran on alkoholi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1425
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      967
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      867
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      840
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      737
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe