Vittu mä vihaan näitä helteitä

KilttiMies89

Taas on viikonlopuksi ja ensi viikolle ainakin perjantaihin asti luvattu yli 25 asteen lämpötiloja, joillekkin päiville jopa lähemmäs 30 astetta. Yhtä helvettiä asua kerrostaloasunnossa jossa ei olla saatu edes patterin termostaattia säädettyä pois päältä. Mun asunnossa tulee olemaan varmaan yli 40 astetta lämmintä varsinkin kun laittaa vielä ruokaa.

Saakohan mistään sellaista jäähdytyslaitetta jossa ei olisi sellaista ikkunasta ulos asennettavaa torvea?

Muutenkin ahdistaa kesä ja helteet kun on niin helvetin kuuma ettei jaksa tehdä mitään ja ahdistaa kun ei saa pillua mistään.

37

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulos_luontoon

      Hyvät panosäät. Ihanaa paneskella ulkosalla.

      • KilttiMies89

        Ei mulla ole enää ketään ketä panna sisällä eikä ulkona eikä kyllä tällä helteellä jaksaiskaan jos ulkona on pian melkein 30 astetta enkä ole edes mikään huonokuntoinen läski. Olis se pitänyt arvata että täälläkin saa vain vittuilua joltain panomieheltä kun ahdistuneena avautuu ongelmastaan.


      • KilttiMies89 kirjoitti:

        Ei mulla ole enää ketään ketä panna sisällä eikä ulkona eikä kyllä tällä helteellä jaksaiskaan jos ulkona on pian melkein 30 astetta enkä ole edes mikään huonokuntoinen läski. Olis se pitänyt arvata että täälläkin saa vain vittuilua joltain panomieheltä kun ahdistuneena avautuu ongelmastaan.

        Eikös se pitäisi olla mukavempi, jos on hyvät ilmat kesällä ja pääsee myös rannalle??

        Ei kannata turhaan masentua siitä sinkkuudesta, sillä kyllä sä ehdit vielä joskus sen naisen löytämään, kun oot vielä nuori mies. Sitten on mukava sullakin viettää kesäpäiviä jonkun mukavan naisen kanssa, että kannattaa pitää vaan mieliala korkealla ja ajatella positiivisesti.


    • tuuliviirit

      Lattiatuuletin on hyvä helteellä,hanki sellainen eikä maksa paljoo.

    • Onneksi olet täällä😁

    • No menee mainostamiseksi, joten tämä varmaan poistuu pian.

      https://www.clasohlson.com/fi/b/Sähkö/Ilmastointi-&-lämmitys/Tuulettimet

      Mutta siinä on eri hintaluokkaa...eiköhän joku noista kelpaa sullekin.

      • Paitsi että noilla ei tee mitään kun ne vaan vatkaa kuumaa ilmaa edestakaisin. Tuommonen se olla pitää mistä putkella johdetaan kuuma ilma ulos ikkunasta:

        https://www.hobbyhall.fi/delonghi-an112-silent-ilmastointilaite-hh836212.html

        Tuo muuten aika edullinen uudeksi ja riittävän tehokas, jos on liian kallis esim. tori.fissä on hyvä käytettyjä alla kahdellasadalla. Mulla tuossa pöhisee sellanen käytettynä ostettu, maksoikohan se jotain 150egee ja ainaki kolme kesää jo menny moitteitta.


      • Ilma liikkuu kumminkin, voipihan noitten härvelien edessä istuksia pahemman kuuman iskiessä. Ja aloittaja mainitsi..

        "Saakohan mistään sellaista jäähdytyslaitetta jossa ei olisi sellaista ikkunasta ulos asennettavaa torvea?"

        Niin empä ehdottele sitten niitä. ☺️


      • LadyZorro kirjoitti:

        Ilma liikkuu kumminkin, voipihan noitten härvelien edessä istuksia pahemman kuuman iskiessä. Ja aloittaja mainitsi..

        "Saakohan mistään sellaista jäähdytyslaitetta jossa ei olisi sellaista ikkunasta ulos asennettavaa torvea?"

        Niin empä ehdottele sitten niitä. ☺️

        Jaa niinkö se sano? no sitten sun ehdotukset ok mutta kun nää kerrostalot menee niin kuumaks niin en pitäs vatkainta vaihtoehtona ja jos se vakiotorven pituus ei riitä voi hakee biltemasta jatkorööriä, niin mullakin on kun koneen mukana ei tullu torvee.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Jaa niinkö se sano? no sitten sun ehdotukset ok mutta kun nää kerrostalot menee niin kuumaks niin en pitäs vatkainta vaihtoehtona ja jos se vakiotorven pituus ei riitä voi hakee biltemasta jatkorööriä, niin mullakin on kun koneen mukana ei tullu torvee.

        Niin se näytti sanoneen. ☺️

        Meillä tuntuu pysyvän sisäilma aika mukavana, kun sulkee vaan verhot auringolta. Ikkunat lämmittää tilaa tehokkaasti.


    • trollikka

      Ostin itselleni tällaisen makkariin. Clasohlson näitä myy n.250€ ... jos vielä on jäljellä muutamia.
      Viilennä sisäilmaa siirrettävän ilmastointilaitteen avulla.Vie siirrettävä laite sinne, mihin haluat viilennystä. Kolme toimintoa: jäähdytys, ilmankuivaus ja pelkkä tuuletus.
      Sopii hyvin jopa 16 m²:n huoneisiin ja sopii niin kotiin kuin toimistolle. Käyttöä helpottava kaukosäädin.

      • Saunaako suunnittelet?

        Ilmastointilaitteen tulee poistaa kosteutta, ei kostuttaa.


      • trollikka

        Paitsi ett nuo on loppuunmyyty, ainoastaan mainos jäljellä. Mä pääsen viikonloppuna ehkä jo muuttamaan ja hain itselleni ajokoiran raivolla ilmastointilaitetta. Niistä on ollut kova kysyntä tänä kesänä... soittelemalla niitä metsästin puoli päivää.
        Nyt mulla on varattuna myös kattotuuletin tupakeittiön kattoon pyörimään, sekin viilentää hieman kun ilma liikkuu! Tupakeittiössä muutenkin oli siedettävä lämpötila, yläkerran makkarissa ois voinut kypsentää kananmunia keittämättä... ainakin melkein. Uus kattoikkuna kaihtimilla ja pellitys on tilattu, sekä remppamies joka on ammattilainen ikkuna alalla.
        Saan ikkunan jo 23.07 erikoisen sattuman vuoksi, joku oli lähettänyt takaisin... mittavirheen takia. Tulee nyt samassa kuormassa Turkuun tulevien muiden ikkunoiden mukana. Mulla oli tuuria! =)


      • trollikka kirjoitti:

        Paitsi ett nuo on loppuunmyyty, ainoastaan mainos jäljellä. Mä pääsen viikonloppuna ehkä jo muuttamaan ja hain itselleni ajokoiran raivolla ilmastointilaitetta. Niistä on ollut kova kysyntä tänä kesänä... soittelemalla niitä metsästin puoli päivää.
        Nyt mulla on varattuna myös kattotuuletin tupakeittiön kattoon pyörimään, sekin viilentää hieman kun ilma liikkuu! Tupakeittiössä muutenkin oli siedettävä lämpötila, yläkerran makkarissa ois voinut kypsentää kananmunia keittämättä... ainakin melkein. Uus kattoikkuna kaihtimilla ja pellitys on tilattu, sekä remppamies joka on ammattilainen ikkuna alalla.
        Saan ikkunan jo 23.07 erikoisen sattuman vuoksi, joku oli lähettänyt takaisin... mittavirheen takia. Tulee nyt samassa kuormassa Turkuun tulevien muiden ikkunoiden mukana. Mulla oli tuuria! =)

        .. Onko se Kommentti poistettu tästä, mistä puhuit toisessa ketjussa.. Vai onko se jossain muualla?.. ;P


      • trollikka
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Onko se Kommentti poistettu tästä, mistä puhuit toisessa ketjussa.. Vai onko se jossain muualla?.. ;P

        No joku on poistattanut sen mun huolenaiheeni. Eikä siinä ollut mitään sopimatonta. Ainoastaan ett asuntoni on kaikkea muuta kuin sellainen joka rakennusluvassa ja kuvissa oli. Kukaan ei ole sitä mittanauhan kanssa tarkastanut. Neliöt ei käy yksiin piirustusten kanssa, seinät ei ole siellä missä pitäisi, naapureiden seinät ovat esim. mun puolellani rakentamattonta kellariani. Eli ovat omineet muutaman neliön ns. minun kellaristani, rakentaessaan oman kellarinsa asuin kuntoon.
        Ne ovat lopputarkastettu ja hyväksyttykin... siis aivan luvallisia asuntoja nykyään!
        Saas nähdä miten nopeaan tämä poistetaan.


      • trollikka kirjoitti:

        No joku on poistattanut sen mun huolenaiheeni. Eikä siinä ollut mitään sopimatonta. Ainoastaan ett asuntoni on kaikkea muuta kuin sellainen joka rakennusluvassa ja kuvissa oli. Kukaan ei ole sitä mittanauhan kanssa tarkastanut. Neliöt ei käy yksiin piirustusten kanssa, seinät ei ole siellä missä pitäisi, naapureiden seinät ovat esim. mun puolellani rakentamattonta kellariani. Eli ovat omineet muutaman neliön ns. minun kellaristani, rakentaessaan oman kellarinsa asuin kuntoon.
        Ne ovat lopputarkastettu ja hyväksyttykin... siis aivan luvallisia asuntoja nykyään!
        Saas nähdä miten nopeaan tämä poistetaan.

        .. Noh, Selvitä onko sulla mahdollisuus HinnanAlennukseen tai Korvaukseen.. Entiseltä Omistajalta ja/tai Välittäjältä tai Isännöitsijältä tjmv. ja/tai Naapureilta joilla on sinun tilaasi käytössä.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Noh, Selvitä onko sulla mahdollisuus HinnanAlennukseen tai Korvaukseen.. Entiseltä Omistajalta ja/tai Välittäjältä tai Isännöitsijältä tjmv. ja/tai Naapureilta joilla on sinun tilaasi käytössä.. ;P

        .. Ja SanoMatikin on Varmaan selvä, että ainakin aluksi Pysyt Asiallisena&Viileenä jne.. Ainakin siihen asti mihin pääset sillä käytöksellä.. Sitten, jos/kun näyttää siltä, ettei asia etene sillä tavalla, elikkäs tulee Totaalinen StoppiTila, koska AsianOsaiset päättävät NarsuMarsuilla Oikein Urakalla.. Niin Sit tehrään Uus Suunnitelma.. EksJep.. =)


      • trollikka kirjoitti:

        No joku on poistattanut sen mun huolenaiheeni. Eikä siinä ollut mitään sopimatonta. Ainoastaan ett asuntoni on kaikkea muuta kuin sellainen joka rakennusluvassa ja kuvissa oli. Kukaan ei ole sitä mittanauhan kanssa tarkastanut. Neliöt ei käy yksiin piirustusten kanssa, seinät ei ole siellä missä pitäisi, naapureiden seinät ovat esim. mun puolellani rakentamattonta kellariani. Eli ovat omineet muutaman neliön ns. minun kellaristani, rakentaessaan oman kellarinsa asuin kuntoon.
        Ne ovat lopputarkastettu ja hyväksyttykin... siis aivan luvallisia asuntoja nykyään!
        Saas nähdä miten nopeaan tämä poistetaan.

        Hyviä kommentteja nuuskalta tuossa mutta joop, vanhoissa voi poiketa neliöt ilmoitetuista, mullakin oli kusetusta semmoinen 4 neliöö kun ostin, En sitten viittinyt hinnalennuksia vaatia kun muutenkin sain aika edullisesti pyyntiin nähden mutta noista on mahdollista vaatia hyvitystä. Varsinkin toi kellarihomma on sellanen että siitä varmaan voi saada hyvitystä ja vaikka sitten kaupan purun kautta uhata ja sullahan on lakitietoutta suvussa. Mutta noi on sellasia juttuja jotka menee ohi jos muuten viihtyy. Minuakin alkuun vitutti että ahah, vai maksetaan sitä tässä neliöistä joita ei oo mutta sitten taloyhtiö oikas neliöt aikanaan vastaamaan todellisuutta niin vastikeessa ei tarvi maksaa ylimäärästä ja vaikka tavallaan maksoin kaupassa neljästä ylimääräisestä neliöstä saan kuitenkin tästä omat pois millon vaan siltikin niin ei vituta ollenkaan ja sullahan ei vissiin niitä kellaritiloja asuinneliöihin lasketakaan niin siinä mielessä tavallaan extraa kuitenkin ne.


      • trollikka
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ja SanoMatikin on Varmaan selvä, että ainakin aluksi Pysyt Asiallisena&Viileenä jne.. Ainakin siihen asti mihin pääset sillä käytöksellä.. Sitten, jos/kun näyttää siltä, ettei asia etene sillä tavalla, elikkäs tulee Totaalinen StoppiTila, koska AsianOsaiset päättävät NarsuMarsuilla Oikein Urakalla.. Niin Sit tehrään Uus Suunnitelma.. EksJep.. =)

        Ei mun kannata nostaa meteliä, tulee maksamaan varmaan maltaita mullekin oikeudenkäynnit ja kyse on osaksi varmaan yli 30 vuotta vanhoista asioista... viimeisimmät n. 10 vuotta vanhoja, kun edellinen naapuri oli muurannut seinän kellarien välille.
        Mulle asunnon myynyt nainen oli maksanut vielä puolet niistä lekaharkoistakin, sille kelmille joka sen seinän siirsi tämän kellarin puolelle n. 60cm ja 5m matkalta, sitt on se perunakellari, jota ei pystynyt siirtämään joten ei saanut itse enempää neliöitä ryöstettyä itselleen.
        Mutt rakensi vielä yhden lekaharkkoseinän lauta-aidan sisäpuolelle, joten toiselle hänen naapurilleen jäi jonkinverran myös hyötyä tämän kellarin pinta-alasta. Eikä tämän silloinen omistaja osannut reakoida asiaan... ei varmaan edes käsittänyt asianlaitaa ja käytti tilaa vain puuvajana ja romuvarastonaan.

        Täällä asuu nykyään aivan toiset henkilöt kuin näiden tapahtumien aikaan on asunut.
        Aika turhaa on alkaa nyt riehumaan enää asiasta... isännöitsijät ja toimistot vaihtuneet, asukkaat ja rakentajat muutaneet myyneet asuntonsa... sekä rakennustarkastajatkin varmaan eläköityneet. Mutt silti mua harmittaa kun vilunkia on tehty. Mutt aion jäädä asumaan tähän... joten pidän mölyt mahassani enkä kerjää verta omasta nenästäni. Asian vieminen eteenpäin herättäisi varmasti pahaaverta tässä yhteisössä, jonka uusin jäsen tällä hetkellä olen...mutten kauan; jos hankalaksi heittäydyn!
        Suurennuslasin alle joutuminen pelottaa myös mua itseäni, koska mä haluan sen kellarihuoneen, ainakin kesähuoneeksi itselleni ja vierashuoneeksi ehkäpä ja kuivavarastoksi.


      • trollikka kirjoitti:

        Ei mun kannata nostaa meteliä, tulee maksamaan varmaan maltaita mullekin oikeudenkäynnit ja kyse on osaksi varmaan yli 30 vuotta vanhoista asioista... viimeisimmät n. 10 vuotta vanhoja, kun edellinen naapuri oli muurannut seinän kellarien välille.
        Mulle asunnon myynyt nainen oli maksanut vielä puolet niistä lekaharkoistakin, sille kelmille joka sen seinän siirsi tämän kellarin puolelle n. 60cm ja 5m matkalta, sitt on se perunakellari, jota ei pystynyt siirtämään joten ei saanut itse enempää neliöitä ryöstettyä itselleen.
        Mutt rakensi vielä yhden lekaharkkoseinän lauta-aidan sisäpuolelle, joten toiselle hänen naapurilleen jäi jonkinverran myös hyötyä tämän kellarin pinta-alasta. Eikä tämän silloinen omistaja osannut reakoida asiaan... ei varmaan edes käsittänyt asianlaitaa ja käytti tilaa vain puuvajana ja romuvarastonaan.

        Täällä asuu nykyään aivan toiset henkilöt kuin näiden tapahtumien aikaan on asunut.
        Aika turhaa on alkaa nyt riehumaan enää asiasta... isännöitsijät ja toimistot vaihtuneet, asukkaat ja rakentajat muutaneet myyneet asuntonsa... sekä rakennustarkastajatkin varmaan eläköityneet. Mutt silti mua harmittaa kun vilunkia on tehty. Mutt aion jäädä asumaan tähän... joten pidän mölyt mahassani enkä kerjää verta omasta nenästäni. Asian vieminen eteenpäin herättäisi varmasti pahaaverta tässä yhteisössä, jonka uusin jäsen tällä hetkellä olen...mutten kauan; jos hankalaksi heittäydyn!
        Suurennuslasin alle joutuminen pelottaa myös mua itseäni, koska mä haluan sen kellarihuoneen, ainakin kesähuoneeksi itselleni ja vierashuoneeksi ehkäpä ja kuivavarastoksi.

        .. Noh, Jos Sua ei Kaupoissa Hämätty yms., eli kaikki meni niin kuin kuuluukin, niin sitten asia on tietenkin aikas eri juttu.. ;P

        .. Enpä tähän paljon muuta voi sanoa.. Ja Te siellä nämä asiat varpisti paremmin Tierätte.. ;P


    • .. Helle on Kyllä aivan Persiist.. Samoin kuin VerenHimoiset Kimppuun käyvät Öttiäiset.. ;D

      • Bonobot?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Bonobot?

        .. Ei ne ole VerenHimoisia.. ;P

        .. Koitas nyt päästä jo Sinuiksi ittes kans.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ei ne ole VerenHimoisia.. ;P

        .. Koitas nyt päästä jo Sinuiksi ittes kans.. ;D

        En mä toistaiseks ole itteeni teititellyt, ihan sinuaja ollaan..tai minuja.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        En mä toistaiseks ole itteeni teititellyt, ihan sinuaja ollaan..tai minuja.

        .. BonoBonoilusi taitaa Tulla Sun Uniiskin?.. ;(


    • Älä syö mitään niin pysyy viileenä.

    • Vittu mä vihaan sateita ja tuulta.
      Vittu mä vihaan kylmää ja lunta.
      Vittu mä vihaan kevättä ja kuraa.
      Vittu mä vittu, vittu mä vihaaaaaan....


      • KilttiMies89

        Rakastan pimeää ja sadetta ja kylmyyttä. Tulis jo äkkiä syksy, vittu, vittu, vittu!!!!1111!!!


    • Onhan toi lämmintä. Mä huomenna kun pääsen ylvuorosta pois, otan pikkuiset torkut. Käyn kaupassa ja pakkaan tavarat ja itteni veneeseen. Huruutan vesiteitse Suomen suurimman sisävesisaaren ympäri.

      Muuten. Osta klemmari, joka sopii karan ympäri ja nappase joko termostaatti patterista pois. Sitten kiristä karan ulkoneva neula ihan alas, niin patteri ei lämpene. Yöksi läpiveto kämppään. Vastakkaisilta huoneilta ikkuna auki ja päiväksi kiinni. Toimii ainakin 50- luvun talossa. Sälekaihtimet tietenkin kiinni päivällä myös ja viettää päivän ulkona itse, ettei lämmitä suotta kämppää.

      • Just sunkaltasten kikkailijoiden takia ne lämmitykset on sitten aina ihan sekaisin kerrostaloissa :D No eipä sillä, onhan noita termareita tullu talvisin näppäiltyä pois että tarkenee :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Just sunkaltasten kikkailijoiden takia ne lämmitykset on sitten aina ihan sekaisin kerrostaloissa :D No eipä sillä, onhan noita termareita tullu talvisin näppäiltyä pois että tarkenee :D

        No joskus noi talkkarit on kädettömiä, että saa käyttää omaa järkeä. Ruuvikiristeinen klemmari ei paljoa maksa. Saattaahan se kara jäädä jumiin talveksi, mutta senkin saa liikkeelle pikkuisella naputuksella. Kotitaloasuja joutuu itse nuukuuspäissään keksimään kaikenlaista vippaskonstia. Tosin minä käyn pannuhuoneessa nappasee kokonaan lämmöt verkostosta.


    • trollikka

      Klo oli siinä puol kolme päivällä ja rapsa oli juuri päättynyt, kun mulla oli tarkoitus lähteä sinne kovan onnen tontilleni kastelemaan sinne jääneet kasvit ja puut. No, ulko-ovelle päästyäni huokaisin helpotuksesta, ulkona satoi hieman vettä ja maailma oli sumuisen harmaa ja ulos astuessani tein täyskäännöksen takaisin sisälle.

      Sade yltyi hetkessä kaatosateeksi ja ukkonen jyrisi korvia huumaavasti, puolessa tunnissa vettä tuli varmaan yhtäpaljon tai enemmänkin kuin juhannuksen jälkeen koko kesänä. No en lähtenyt tontilleni.
      Lähdin kiertelemään kirppareita, en tehnyt minkäänlaisia löytöjä... en siis hankkinut mitään asunnolleni.
      Nyt mä odotan maalaria, jonka pitäisi käsitellä tupakeittiöni lautakatto, se on ns. antiikkipanelia puunvärinen... nyt vanhettuneena punertavaa mäntyä. Mä haluan siihen vaalean kuultomaalauksen päälle, kun en tiedä pitääkö se käsitellä miten; panen ammattilaisen asialle! Maksan siitä ett jälki on asianmukaista ja sillä on myös jonkinlainen takuu! Tällä kertaa, tässä asunnossa ja tehdä hän saa sen vaikka viikonloppuna jos haluaa... mutt mä en maksa siitä extraa, ens viikollakin sen ehtii tekemään.

      Kyllä tämä tästä, broidi kyselee mulle puuseppää uuden portaikon tekoon yläkertaan.

      • Ihan oikea valinta tuo että teetät sellaisella joka osaa, Yksi kaverini kerran maalasi yhden toisen kaverin asunnon keittiön seinissä olevat puolipaneelit, tuonnäköiset:

        http://mekkalaa.blogspot.com/2015/06/paneelien-maalaus.html

        Tuli ihan hirveän näköinen kötöstys kun niissä paneleissa oli pieniä ilmarakoja joita se tilkinnyt millään ja veti vaan maalin päälle niin jäi sitten rakoja sinne tänne pilkottamaan ja joissain kohdin sitten oli maalilla peittynyt kokonaan. Mutta varmaan ammattimaalari tietää niksit ja oikeet maalit niin paljon paree ratkasu kuin itte alkaa tuhraamaan.


    • londilokiikka

      Ei kai patterit ole kuumat kuitenkaan. Eikös termostaatti toimi niin että lämpimällä patterit ei kuumene? Lisäksi lämmönjakelu katkaistaan yleensä muutenkin kesäkuumalla.

      • KilttiMies89

        Kyllä vaan ainakin mun kämpässä kylpyhuoneen patteri hohkaa aivan tulikuumana eikä asialle voi itse tehdä mitään. Soitettu on asiasta talohuoltoon mutta ei ole tapahtunut mitään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      391
      2072
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      54
      1747
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      215
      1408
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1130
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      72
      1043
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      968
    7. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      125
      951
    8. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      50
      899
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      256
      813
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      50
      744
    Aihe